Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter

Lenovo heeft de Motorola Edge 30 Ultra smartphone aangekondigd. De telefoon heeft een 200 megapixel camera. Het gaat om de Samsung HP1-camerasensor. Die sensor kan bij weinig licht zestien pixels combineren tot één pixel in de foto, zodat er pixels van 2,56 micrometer ontstaan. De foto heeft dan een 12,5-megapixelresolutie.

De Motorola Edge 30 Ultra draait op een Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1-soc, dit is de snelste soc van Qualcomm op dit moment en bij andere toestellen is te zien dat deze soc relatief zuinig is. De telefoon is voorzien van 8 tot 12GB Lpddr5-geheugen en 128 tot 512GB-UFS 3.1-opslag.

De telefoon van 161,8x73,5x8,4mm groot en 198.5 zwaar heeft een 6,67" oled scherm met 2400x1080 pixels. Daarmee komt het scherm uit op een ppi van 393. Aan de voorkant is er een 60-megapixelcamera, die met een cameragat in het scherm is verwerkt. Onder het scherm zit de vingerafdrukscanner.

Aan de achterkant vinden we drie camera's. De hierboven genoemde hoofdcamera van 200 megapixels kan bij meer licht vier pixels combineren en 50-megapixelresolutiefoto's maken, of de volledige resolutie van 200 megapixels gebruiken. De sensor heeft een oppervlakte van 82 vierkante millimeter, een optisch formaat van 1/1,22" en een diafragma van f/1,95. De camera kan 8k-video's maken en 4k-video's met HDR10+ opnemen. Naast die hoofdcamera is er een 50-megapixelultragroothoekcamera en een macrocamera die tot vier keer in kan zoomen ten opzichte van de primaire camera.

Het toestel heeft een 4610mAh-accu, die via USB-C te laden is met maximaal 125Watt. Draadloos laden is mogelijk met maximaal 50Watt en andere toestellen kunnen opgeladen worden met maximaal 10Watt, een 3,5mm-jack zit zoals we wel vaker zien niet meer op de telefoon. Het toestel heeft dual sim.
Het toestel werd al eerder elders in de wereld verkocht onder de naam X30 Pro.

Ook Motorola beseft dat een goed updatebeleid tegenwoordig bij een toptoestel hoort en belooft 3 OS-updates en 4 jaar security updates.

Is dat niet voldoende, dan kan je hier het beleid rond unlock en en rooten van Motorola vinden.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 12
CPUQualcomm® Snapdragon™ 8+ Gen 1 Octa-core (1x3.19 GHz Cortex-X2 & 3x2.75 GHz Cortex-A710 & 4x1.80 GHz Cortex-A510)
GPUAdreno 730
RAM8-12 GB
ROM128-512 GB UFS 3.1
ConnectiviteitBluetooth 5.2, A2DP, LE, GPS, GLONASS, Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot, NFC, USB Type-C 3.1, USB On-The-Go, DisplayPort 1.4
Scherm6,67" (2400x1080) 144Hz Corning Gorilla Glass 5
Front Camera60MP, f/2.2 aperture, 0.64µm pixel size, 4K@30fps, 1080p@30fps
Back Camera200 MP, f/2.0, (wide), 1/1.22", 0.64µm, PDAF, OIS 8K@30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/320/960fps, gyro-EIS, HDR10+
50 MP, f/2.2, 117˚ (ultrawide), 1/2.76", 0.64µm, AF
12 MP, f/1.6, (telephoto), 1/2.93", 1.22µm, PDAF, 2x optical zoom
AudioDolby Atmos Sterospeakers, geen 3,5mm audio-jack
Accu4610 mAh Li-Po, 125W TurboPower adapter meegeleverd
IP-ratingIP 52
KleurInterstellar Black, Starlight White
Prijs900,- euro
Release DatumSeptember 2022
Update belofte3 OS-updates en 4 jaar security updates

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYqJNJvOp5Z-hqBjYbS0-_ka8hc=/i/2005336128.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6kEgCcQR5LzM-rLzNcFMHqF55o=/i/2005336124.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/22/motorola-edge-30-ultra/hands-on/lifestyle/-1200w5/gsmarena_013.jpg

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.009-09-2022Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 10-09-2022 22:59 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Leuk toestel om te zien. Al ben ik zelf niet (meer) zo'n grote fan van die gebogen schermranden.
De main camera kan goed meekomen met een camera beest als de Xiaomi Mi 12 Ultra zag ik in een review. Best een goede prestatie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 23:58
Ik ga dit weekend mijn Pixel 6 Pro verkopen en ben op zoek naar goede vervanger. Ik was helemaal niet zo tevreden over de telefoon tot dat Android 13 uit kwam. Maar omdat ik de telefoon voor een goede prijs kan verkopen gaat hij er toch uit. De vraag is, wachten op de Pixel 7 Pro of voor deze Moto gaan. Ik was vroeger altijd groot fan van Motorola maar ik vraag me af of ik er wijzer van wordt, komende van een Pixel 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Tsja, dat zullen nog maar weinig mensen hier je kunnen vertellen. Daar is de edge 30 ultra nog te nieuw voor en die 7 is sowieso nog koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
PaT schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:49:
Tsja, dat zullen nog maar weinig mensen hier je kunnen vertellen. Daar is de edge 30 ultra nog te nieuw voor en die 7 is sowieso nog koffiedik kijken.
Hij zou vandaag uitkomen, toch? Dan zullen de reviews wel snel volgen. Hopelijk ook eentje die hem vergelijkt met de Pixel 6 Pro.

• 13art

13art

Moderator Mobile
outlandos schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:24:
[...]

Hij zou vandaag uitkomen, toch? Dan zullen de reviews wel snel volgen. Hopelijk ook eentje die hem vergelijkt met de Pixel 6 Pro.
Zoek anders even revieuws op van de Motorola X30 Pro, zelfde toestel als de Ultra.

De Pixel 7 presentatie duurt sowieso nog een maand. Plus er zal wel een embargo zijn waardoor je kans hebt dat de eerste reviews sowieso nog weinig zeggend zijn.

Edit:
Kleine sidenote, laten we dit een ervaringen topic houden voor de Motorola telefoon. Vergelijkingen aka aankoopadviezen horen in een ander gedeelte van dit forum.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 10-09-2022 07:10 ]

• outlandos
13art schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 07:07:
[...]

Zoek anders even revieuws op van de Motorola X30 Pro, zelfde toestel als de Ultra.

De Pixel 7 presentatie duurt sowieso nog een maand. Plus er zal wel een embargo zijn waardoor je kans hebt dat de eerste reviews sowieso nog weinig zeggend zijn.
De Pro's adviesprijs is 649 dollar, hoezo betalen wij er dan 35% meer voor? Krijgen we daar nog iets voor terug?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
outlandos schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:06:
[...]

De Pro's adviesprijs is 649 dollar, hoezo betalen wij er dan 35% meer voor? Krijgen we daar nog iets voor terug?
Die discussie kunnen we beter voeren in [Motorola Edge 30 Ultra] Levertijd en prijzen

• outlandos
Kan dat niet gecombineerd? Er is amper voldoende animo voor 1 draadje.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
outlandos schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:43:
[...]

Kan dat niet gecombineerd? Er is amper voldoende animo voor 1 draadje.
Nee, animo komt heus nog wel als het toestel leverbaar wordt.
En zo niet, tsja, dan niet.

Edit,

Ik kom net de promovideo tegen van het toestel:

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 10-09-2022 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Het schiet nog niet echt op wat dat betreft. Dit is meer een beschouwing van de specs. Met de conclusie ben ik het eens, maar ik zou toch wel eens een in-depth test willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
PaT schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:25:
Het schiet nog niet echt op wat dat betreft. Dit is meer een beschouwing van de specs. Met de conclusie ben ik het eens, maar ik zou toch wel eens een in-depth test willen zien.
Ja eens, vandaar de toevoeging "soort van'.

Het is inderdaad nog behoorlijk rustig wat dat betreft. Hopelijk stilte voor de storm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Lijkt er op dat het embargo er af is, want er staan nog wel meer reviews/hands on op Youtube nu.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 13-09-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik denk dat we nog even moeten wachten op wat meer in depth. Geinig om te zien, maar ook het filmpje hierboven hangt met mitsen en maren aan elkaar.

Maar onwijs bedankt voor het delen @13art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja zo gaat het vaker met embargo's. Eerst alleen een algemene indruk en na een X aantal tijd mogen pas de volledige in depth reviews geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
13art schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:03:
Ja zo gaat het vaker met embargo's. Eerst alleen een algemene indruk en na een X aantal tijd mogen pas de volledige in depth reviews geplaatst worden.
Die in depht reviews zullen nu toch wel mogen. De eerste consumenten verwachten vandaag of morgen hun toestel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
outlandos schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:10:
[...]

Die in depht reviews zullen nu toch wel mogen. De eerste consumenten verwachten vandaag of morgen hun toestel al.
Nee juist niet. Althans, stel dat er meteen al allemaal mankementen naar voren komen in die in depth reviews, zou jij het toestel dan nog kopen? Misschien negatief bedacht maar zou me niet verbazen als de fabrikant zo denkt. Nogmaals zo gaat dat met veel meer toestellen/merken. Eerst een oppervlakkige review en nadat de verkoop is begonnen pas de in depth reviews want daarna is er toch geen houden meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
13art schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:29:
[...]

Nee juist niet. Althans, stel dat er meteen al allemaal mankementen naar voren komen in die in depth reviews, zou jij het toestel dan nog kopen? Misschien negatief bedacht maar zou me niet verbazen als de fabrikant zo denkt. Nogmaals zo gaat dat met veel meer toestellen/merken. Eerst een oppervlakkige review en nadat de verkoop is begonnen pas de in depth reviews want daarna is er toch geen houden meer aan.
Ja dat begrijp ik, maar mijn punt is dat de verkoop afgelopen vrijdag al is begonnen. Vandaar dat ik nu wel verwacht dat alle embargos eraf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik hoor dat de reviewer het ook nog heeft over software die nog niet helemaal klaar is voor retail, hij wacht nog op de update die blijkbaar gaat volgen. Kan best zijn dat je daarom nog geen reviews ziet, mag misschien pas nadat de software is zoals Motorola het wil.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
janvanduschoten schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:46:
Ik hoor dat de reviewer het ook nog heeft over software die nog niet helemaal klaar is voor retail, hij wacht nog op de update die blijkbaar gaat volgen. Kan best zijn dat je daarom nog geen reviews ziet, mag misschien pas nadat de software is zoals Motorola het wil.
Dat zou misschien wel de verklaring zijn waarom Motorola de bestel mogelijkheid heeft ingetrokken. Want de random consument die deze telefoon ontvangt heeft natuurlijk geen boodschap aan embargos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

outlandos schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:57:
[...]

Dat zou misschien wel de verklaring zijn waarom Motorola de bestel mogelijkheid heeft ingetrokken. Want de random consument die deze telefoon ontvangt heeft natuurlijk geen boodschap aan embargos.
Hij geeft het rond 5:25 aan, het is nog niet de retail software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wellicht ook wel interessant:

YouTube: Motorola Edge 30 Ultra Vs iPhone 14 Pro Max Camera Test Comparison

Die boomstam op het einde daarbij is de iPhone 14 max echt wel een stuk beter. Bij de overige fotos vind ik het verschil kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
De foto's van de e30u lijken iets minder verzadigd. Dat pakt bij die boomschors idd goed uit voor de iPhone, maar ik vind bijvoorbeeld de foto van het meisje op het fietsje er beter uit zien van de e30u.

Volgens mij is het gewoon een prima camera qua beeld. Ik ben benieuwd hoe snel hij is. Dat is iets wat mij nu irriteert aan mijn camera van mijn huidige Mi 9T. Zodra je HDR aanzet duurt het echt even voordat een foto verwerkt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
outlandos schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:16:
Wellicht ook wel interessant:

YouTube: Motorola Edge 30 Ultra Vs iPhone 14 Pro Max Camera Test Comparison

Die boomstam op het einde daarbij is de iPhone 14 max echt wel een stuk beter. Bij de overige fotos vind ik het verschil kleiner.
Kleine kanttekening bij dit soort filmpjes is dat je nooit zeker weet of het inderdaad foto's vna de betreffende toestellen zijn. Bij dit filmpje twijfel ik daar eigenlijk ook aan, gezien waar de foto's allemaal genomen zijn. Genomen in een aantal verschillende landen en dat terwijl de telefoon nog meer net uit is. Ik ben dus een beetje sceptisch.

edit:
En mijn achterdocht wordt alleen maar groter met filpmjes als deze: YouTube: iPhone 14 Pro Max Hands On Unboxing
Als titel wordt genoemd dat het een unboxing betreft, met een screenshot van Unbox Therapy. Vervolgens alleen maar wat foto's met een muziekje er onder. Klopt van geen kant als je het mij vraagt.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 13-09-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
13art schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:48:
[...]

Kleine kanttekening bij dit soort filmpjes is dat je nooit zeker weet of het inderdaad foto's vna de betreffende toestellen zijn. Bij dit filmpje twijfel ik daar eigenlijk ook aan, gezien waar de foto's allemaal genomen zijn. Genomen in een aantal verschillende landen en dat terwijl de telefoon nog meer net uit is. Ik ben dus een beetje sceptisch.
Scherp opgemerkt en terechte kanttekening. Mijn onderbuik gevoel was ook al een beetje sceptisch.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 13-09-2022 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even wat postieve vibes m.b.t. deze telefoon.

En dan nog een uitgereide test van de camera in 200mpx modus (X30 Pro model)

Wanneer de 200mpx foto's scherp zijn, dan zijn het best indrukwekkende afbeeldingen. Maar het is wel een beetje hit and miss.... Maar goed, hoe vaak zal je een foto nemen van 200mpx?

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 13-09-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
13art schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:41:
Even wat postieve vibes m.b.t. deze telefoon.

[YouTube: The Best Moto Phone Ever? *200 MP*]

En dan nog een uitgereide test van de camera in 200mpx modus (X30 Pro model)
[YouTube: Moto X30 Pro 200mp Camera Test With 9:16 Crop]

Wanneer de 200mpx foto's scherp zijn, dan zijn het best indrukwekkende afbeeldingen. Maar het is wel een beetje hit and miss.... Maar goed, hoe vaak zal je een foto nemen van 200mpx?
Ik denk niet vaak. Voor mij is het dan ook belangrijk dat de "gewone" camera stand mooie fotos maakt. Al denk ik niet dat ze mijn Pixel 6 Pro kunnen overtreffen. Als ze in de buurt kunnen komen ben ik al tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 13-09-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
13art schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:48:
[...]

edit:
En mijn achterdocht wordt alleen maar groter met filpmjes als deze: YouTube: iPhone 14 Pro Max Hands On Unboxing
Als titel wordt genoemd dat het een unboxing betreft, met een screenshot van Unbox Therapy. Vervolgens alleen maar wat foto's met een muziekje er onder. Klopt van geen kant als je het mij vraagt.
Ja, dat viel mij ook al op, van Spanje naar Griekenland en door naar de grachten van Amsterdam...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• outlandos
Die van mij is binnen :).

Ik hoop vanavond het toestel in gebruik te kunnen nemen (erg druk op werk) en zal mijn eerste indrukken hier uiteraard delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHulaACJbfhYT2HrXZk9vhkMZys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdF1DaI6pk7DogY1XhKifTMT.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ik kan al wel zeggen dat hij erg fijn in de hand ligt. Stukken beter dan mijn Pixel 6 Pro (al is het wel een beetje appels met peren vergelijken want mijn Pixel zit in een hoesje). Desalniettemin valt het wel direct op hoe fijn de Moto in de hand ligt dus dat is in elk geval alvast een belangrijk pluspunt.

[ Voor 22% gewijzigd door outlandos op 14-09-2022 11:48 ]

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
outlandos schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:16:
Die van mij is binnen :).

Ik hoop vanavond het toestel in gebruik te kunnen nemen (erg druk op werk) en zal mijn eerste indrukken hier uiteraard delen.

[Afbeelding]

Edit: ik kan al wel zeggen dat hij erg fijn in de hand ligt. Stukken beter dan mijn Pixel 6 Pro (al is het wel een beetje appels met peren vergelijken want mijn Pixel zit in een hoesje). Desalniettemin valt het wel direct op hoe fijn de Moto in de hand ligt dus dat is in elk geval alvast een belangrijk pluspunt.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Waarom heb je eigenlijk de Pixel 6 Pro weggedaan voor deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
cordonbleu schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:55:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen.
Waarom heb je eigenlijk de Pixel 6 Pro weggedaan voor deze?
Ik heb de Pixel 6 Pro altijd als een teleurstelling gevoeld, op de camera na dan. Die is top.

Het toestel had regelmatig vreemde vastlopers.
Werd (wordt) heel snel (te) warm.
Langzame FPS.
Geen fast charging (max 23w).
Accu haalt het niet tot het eind van de dag met mijn gebruik (icm langzame laden best vervelend).
Ik vind hem te curved, waardoor ik vaak per abuis terug ga met bijv surfen.
Hij is zwaar en voelt groot aan.
Kale versie van Android is leuk maar ik mis toch wel bepaalde slimmigheidjes die One Plus en Moto wel hebben.

Overigens is mijn Pixel met de komst van Android 13 er wel heel erg op vooruit gegaan. Zoveel dat ik - als de Motorola tegenvalt ik die terugstuur - de Pixel 7 Pro ga halen.

[ Voor 21% gewijzigd door outlandos op 14-09-2022 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Een review die net geplaatst is, waarbij de camera er wat minder goed uit komt:

Gezien de reboot bij een runnen van een benchmark zal ook dit wel een pre productiemodel zijn.

En eindelijk eens een review niet uit India.Nog steeds geen in depth review overigens.

En nu we toch bezig zijn, een her test in 200mpx modus maar nu in de 4:3 verhouding.

[ Voor 61% gewijzigd door 13art op 15-09-2022 15:53 ]

• outlandos
13art schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:04:
Een review die net geplaatst is, waarbij de camera er wat minder goed uit komt:
[YouTube: Moto Edge 30 Ultra Review: The Best Flagship Phone to Buy? | GTR]

Gezien de reboot bij een runnen van een benchmark zal ook dit wel een pre productiemodel zijn.

En eindelijk eens een review niet uit India.Nog steeds geen in depth review overigens.
[YouTube: Motorola Edge 30 Ultra Unboxing & Tour | 200MP Camera Beast!]

En nu we toch bezig zijn, een her test in 200mpx modus maar nu in de 4:3 verhouding.
[YouTube: Moto X30 Pro 200 Megapixel Camera Test - 3:4 Aspect Ratio]
De camera valt mij eerlijk gezegd ook tegen, maar ik vergelijk het dan ook met de Pixel 6 Pro die bekend staat om een zeer goede allround cam.

Waar ik moeilijk aan kan wennen is het formaat. Voor mijn gevoel is het scherm veel kleiner, vooral veel smaller. Letters zijn daardoor aan de kleine kant. Uiteraard kan je de lettergrootte aanpassen, maar op standje "Groot" vind ik dat er te weinig woorden per zin staan horizontaal. Dat leest niet fijn dus toch maar terug op default gezet. Wellicht is dit een kwestie van wennen.

Het toestel is relatief smal en ligt daardoor lekker in de hand (ook door het relatief lage gewicht en de telefoon is fijn dun), maar de hoeken zijn wel vrij scherp. Ook zijn de randen heel dun en is het scherm curved. Ik heb tijdens het kijken van YouTube regelmatig dat ik met het vasthouden per ongeluk het scherm aanraak.

Over het scherm gesproken, die is prima maar ook daar zit ik qua settings niet helemaal lekker. Er zijn maar 2 settings, levendig is wel heel erg verzadigd, terwijl op natuurgetrouw de kleuren wel erg flets ogen. Het beeldscherm van de Pixel zit er precies tussenin en heeft dus mijn voorkeur, maar ook hier geldt: het is zeker niet slecht en zou wellicht niet eens opvallen als je ze niet naast elkaar hebt staan.

Het lockscreen vind ik super goed uitgevoerd en een hele verbetering ten opzichte van de Pixel. Ook het laden is fantastisch snel. Hetzelfde geldt voor de FPS en voor het toestel in het algemeen; alles is super snappy al is de teruggang voor mij van Android 13 naar 12 wel een merkbare downgrade.

De camera zorgt er wel voor dat ik het toestel waarschijnlijk ga retourneren en voorlopig nog even mijn Pixel houd. Sinds Android 13 draait die namelijk best wel lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 15-09-2022 16:26 ]

• outlandos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEkMNdo5vVHlS3awkOi0OFa2_pI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b00xjUJOhyuW9DtfNY6luQGN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MiW2UbTqi0LvtcRLayD2nO3jMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdQ79YguWw9kfc9gdlXLtHHV.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas niet helemaal op exact hetzelfde moment genomen, maar het geeft een goede indruk. Foto 1 is gemaakt met de Motorola. Foto 2 met de Pixel. Vooral als je inzoomed op de zwarte snuit zie je een enorm verschil (in detail).

Hier nog 2:

Moto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8fpzTDZ1cahZu5FNEmCP1nVcjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhpKW6DigdYuImvRASQOOoGF.jpg?f=fotoalbum_large

Pixel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYobxXTpkCP7RWuVwLsPYMGopaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8swNh7YIHHyuBWtMItMtBbss.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door outlandos op 15-09-2022 17:33 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
outlandos schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas niet helemaal op exact hetzelfde moment genomen, maar het geeft een goede indruk. Foto 1 is gemaakt met de Motorola. Foto 2 met de Pixel. Vooral als je inzoomed op de zwarte snuit zie je een enorm verschil (in detail).
Dit lijkt een beetje op wat die in een andere review naar voren kwam met het maken van die 200mpx foto's. Het wordt een beetje een olieverf afbeelding.
Het is jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken wat updates gaan doen, want helemaal eerlijk is het niet om een toestel dat al bijna een jaar op de markt is, te vergelijken met een toestel dat net gereleased is en nog de nodige updates zal krijgen. Maar goed, de Pixel telefoons staan nu eenmaal bekend om de goede foto kwaliteit, dus verwonderlijk is het ook weer niet dat die het wat beter doet.

Wat ik zorgelijker vind zijn die randen die scherm aanvoelen en er voor onbedoelde aanrakingen zorgt waardoor soms bepaalde knoppen niet reageren.

• outlandos
13art schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:30:
[...]

Dit lijkt een beetje op wat die in een andere review naar voren kwam met het maken van die 200mpx foto's. Het wordt een beetje een olieverf afbeelding.
Het is jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken wat updates gaan doen, want helemaal eerlijk is het niet om een toestel dat al bijna een jaar op de markt is, te vergelijken met een toestel dat net gereleased is en nog de nodige updates zal krijgen. Maar goed, de Pixel telefoons staan nu eenmaal bekend om de goede foto kwaliteit, dus verwonderlijk is het ook weer niet dat die het wat beter doet.

Wat ik zorgelijker vind zijn die randen die scherm aanvoelen en er voor onbedoelde aanrakingen zorgt waardoor soms bepaalde knoppen niet reageren.
Oneerlijk misschien wel ja, maar een 256gb pixel 6 pro nieuw heb je voor minder dan de prijs van de Moto ultra. En er was veel mis bij de launch van de Pixel qua bugs maar de Camara was meteen goed. Wat niet wil zeggen dat Motorola dit niet gelijk kan trekken natuurlijk, maar is en blijft wel een gok.

Ik heb zojuist die review gezien op youtube en ik hoor hem exact hetzelfde zeggen over de randen en het per ongeluk indrukken van het scherm. Dat is wel een dingetje, zeker als je beseft dat ik niet eens grote handen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
De eerste hands-on van Tweakers.
reviews: Motorola Moto Edge 30-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ga hem terugsturen. Het is niet mijn ding gebleken. Ik ben ook gewoon verwend qua software updates. De Pixel 6 Pro op Android 13 is gewoon de betere telefoon (al zou ik een moord doen voor het lockscreen van Motorola).

Ik ben inmiddels wel gewend geraakt aan de lettergrootte en kleurstelling van het scherm.

[ Voor 37% gewijzigd door outlandos op 16-09-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
outlandos schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:05:
Ik ga hem terugsturen. Het is niet mijn ding gebleken. Ik ben ook gewoon verwend qua software updates. De Pixel 6 Pro op Android 13 is gewoon de betere telefoon (al zou ik een moord doen voor het lockscreen van Motorola).
Maar je gaat de Pixel ook wegdoen voor een iPhone zie ik? Is het dan niet dat Android in het algemeen je gewoon niet bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
cordonbleu schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:25:
[...]

Maar je gaat de Pixel ook wegdoen voor een iPhone zie ik? Is het dan niet dat Android in het algemeen je gewoon niet bevalt?
Terechte vraag. De Pixel 6 Pro is voor mij tot aan de komst van Android 13 een bug fest geweest en een bron van irritatie. Daarop heb ik besloten te switchen naar iOS. Maar inmiddels ben ik toch teruggekomen op dat besluit, mede doordat Android 13 zo goed bevalt.

Overigens heb ik toch wel een paar hele mooie fotos genomen met de Motorola en is portret modus ook erg goed. Laat mij jullie dus zeker niet afhouden van dit toestel. De te dunne randen is wel iets dat je moet meenemen in je overweging, want ik blijf per ongeluk drukken op het beeldscherm. Maar wellicht zegt dat meer over mijn motoriek dan over het toestel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-gmLRp6d8Db2KUjBEsviE59bAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCSmAqBQlcK5t8NjAQOfX3YL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PWKe7KANya1du6khxWkw-5I48Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMnXJ7TqBhWf55UvJxKDKRAL.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenste is portret modus. De onderste is aan de file size te zien genomen met de 50MP camera.

[ Voor 36% gewijzigd door outlandos op 16-09-2022 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Een full review voor wie een kleine 30 minuten de tijd heeft:

• 13art

13art

Moderator Mobile

Nog een video van dezelfde man die al een paar video's over de camera had gemaakt. Wel even in gedachten houden dat dit de X30 Pro betreft. Kunnen dus verschillen zitten in de Chinese rom en de Global rom.

[ Voor 45% gewijzigd door 13art op 17-09-2022 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 10:49
Ik heb het toestel vorige week aangekocht via Mediamarkt België, en zaterdag ontvangen.
Ik kom van een Oneplus 7 Pro, dit was nog steeds een geweldig toestel maar de accu hield het -na 3 jaren elke nacht opladen- niet meer lang vol.
Over de Motorola kan ik kort zijn: dit is een fantastisch toestel!
Wat een evolutie t.o.v. de Oneplus, op elk vlak is dit een grote stap vooruit.
Scherm is prachtig, batterijtijd en snelheid van opladen zijn fenomenaal en de camera presteert zeer goed.
En dan zwijg ik nog over de 12gb ram en sd 8+ gen 1.
Alles is zo vloeiend, nooit een minste hapering. Zalig.
Ik ben tevreden.

Er is trouwens al een update verschenen waardoor de security patch van augustus geïnstalleerd is.
De benchmarks (die in de vorige versie crashten) werken ook prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kijk dat is mooi, hopelijk kunnen ze dit voort zetten. Ok ok, het is nog niet op het niveau van Samsung (mijn S21+ heeft de security patch van September) maar ach dat is een kleinigheidje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fwinters
Hier een nieuwe, zeer complete review.
Zelfs de iPhone 14 pro camera wordt vergeleken.
De telefoon scoort ontzettend goed!

En de volgende video toont aan dat de batterijtijd van de Edge 30 ultra de langste van alle nieuwe Android flagships is:

[ Voor 54% gewijzigd door fwinters op 20-09-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Is er alleen maar interesse vanuit India voor dit toestel ofzo? Zowel in dit draadje als op een ander Android forum waar ik actief ben lijkt het animo voor deze telefoon zich tot een minimum te beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:56
Ik heb hem deze namiddag, ben zeer benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
outlandos schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:27:
Is er alleen maar interesse vanuit India voor dit toestel ofzo? Zowel in dit draadje als op een ander Android forum waar ik actief ben lijkt het animo voor deze telefoon zich tot een minimum te beperken.
Niet perse, bepaalde merken krijgen gewoon minder aandacht in het westen op YouTube.

Bepaalde telefoons krijgen dan reviews uit India of Oost-Europa, en af en toe vind je een verdwaalde "westerse" reviewer (zoals Tech Spurt) die zo'n telefoon reviewed.

Rest van de wereld lijkt zich meer te focussen op Samsung, Apple, Google of enkele specifieke telefoons valt mij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Toestel mogen ontvangen.
Toestel ligt zeer fijn in de hand, razend snel en opvallend dun.
Nog niet veel kunnen doen, ben nog alles aan het installeren dus later komt nog.

Jammer dat er nergens hoesjes te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

LeStef schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:49:
Toestel mogen ontvangen.
Toestel ligt zeer fijn in de hand, razend snel en opvallend dun.
Nog niet veel kunnen doen, ben nog alles aan het installeren dus later komt nog.

Jammer dat er nergens hoesjes te vinden zijn.
Zat er geen hoesje bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Ja die zit er wel bij. Een doorzichtig hoesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Jawel hoor een transparant tpu.
Ik doel meer op een zwarte thinnfit van Spigen ofzo of tenminste een met meer grip maar kan nergens hoesjes vinden. Zal nog te vroeg zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Wel positief om te horen dat het toestel zo in de smaak valt. Wat vind je van de foto's die het toestel maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:29:
[...]

Jawel hoor een transparant tpu.
Ik doel meer op een zwarte thinnfit van Spigen ofzo of tenminste een met meer grip maar kan nergens hoesjes vinden. Zal nog te vroeg zijn. :?
Als je zoekt op x30 pro op AliExpress dan vind je wel wat hoesjes. Maar ja het is (nog) geen super populair toestel dus verwacht geen stortvloed aan hoesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
13art schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:00:
[...]

Als je zoekt op x30 pro op AliExpress dan vind je wel wat hoesjes. Maar ja het is (nog) geen super populair toestel dus verwacht geen stortvloed aan hoesjes.
Via Amazon.nl gevonden en besteld! Zoek voorlopig via Motorola X30 Pro. Net een TPU case gekocht van FTRONGRT voor minder van EUR 9 die ook de camera bump en dan vooral de hoofdcamera beter zal beschermen dan de bijgevoegde transparante case.

[ Voor 7% gewijzigd door fwinters op 20-09-2022 23:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LeStef
PaT schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:58:
Wel positief om te horen dat het toestel zo in de smaak valt. Wat vind je van de foto's die het toestel maakt?
De foto's zijn bij goede belichting ok'ish.
Geen Pixel kwaliteit maar eigenlijk wel deftig bij Point and shoot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MlQsU4khhSQCT1zZf-L49bPjos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1luDwrbF6uW5385hZFt37bD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP_QAJ8npsaIJvkxUziY-pKlhMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n37CL3eGEJI9pFJrSTS0BbTt.jpg?f=fotoalbum_large

Software optimalisatie van de batterij is gewoon belachelijk goed, ik dacht deze morgen dat er een bug was omdat mijn batterij percentage op 100% bleef.
Maar ik kan er nog niet veel van zeggen, moet nog van alles uitproberen.

Enkel wel de snelheid is ongelooflijk, ook in games zoals Mobile Legends blijft hij zeer vlot en warmt hij nauwelijks op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Geekbench 5 resultaten zijn ook niet mis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jG-2-49WJzRXFAdvrcghhz0ggXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y8bT8NFUij9K5dxJVRdOnpoJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeLXU2qhJ9J_tNM6zxCUzOZ4f6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y0FjFM9v9TwuAgiLmzKoFVkh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOzMdlVQMSx_rgDzrSax7QqTclQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SVO5TMOMVI5wUKVqpHDqu4Nh.png?f=fotoalbum_large

• 13art

13art

Moderator Mobile
Een review van één van de grotere mobile websites; gsmarena.

• LeStef
13art schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:03:

[YouTube: Motorola Edge 30 Ultra review]
Ben het +- eens met de review, behalve op de batterij duur. Batterij gaat stukken langer mee dan dat ze vertellen, hierboven is ook ergens een filmke waar de Edge 30Ultra het langste volhoudt van de Android telefoons.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
13art schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:03:

[YouTube: Motorola Edge 30 Ultra review]
Die zijn wel best positief zeg!

• LeStef
Gisteren een update binnen gekregen van Camera tuner 4.
Portret foto point and shoot ziet er wel mooier uit maar als je goed kijkt zie je geen details op de zwarte vacht. Waarschijnlijk met wat tweaken dat dit wel mooi lukt, al bij al een mooi camera, vanavond eens wat foto's trekken als het donker is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4A62zZ3_V2Bcd5AHXBrSdgJaq7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWbDNIk4J9FxjB9TpcD0yHHi.jpg?f=fotoalbum_large

Ps: ons Maatje is nooit blij op foto _O-

[ Voor 82% gewijzigd door LeStef op 22-09-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
LeStef schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:05:
Gisteren een update binnen gekregen van Camera tuner 4.
Portret foto point and shoot ziet er wel mooier uit maar als je goed kijkt zie je geen details op de zwarte vacht. Waarschijnlijk met wat tweaken dat dit wel mooi lukt, al bij al een mooi camera, vanavond eens wat foto's trekken als het donker is.
[Afbeelding]

Ps: ons Maatje is nooit blij op foto _O-
Dit was precies mijn ervaring bij fotos van mijn hond: details op de zwarte snuit ontbraken. De Pixel 6 is hierin veel verder. Maar wellicht dat het nog beter wordt met een software update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIFYrqxXZ16nTGDcidMrGbVBiR8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uqHvvAVm7udeltiCkBBepdRu.png?f=fotoalbum_large
Tot nu toe zeer blij met de batterij, zelfs bij lang gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:28:
[Afbeelding]
Tot nu toe zeer blij met de batterij, zelfs bij lang gaming.
5 Uur en 25 min sot vanaf het moment dat de telefoon van de lader is, en dan nog 50% over? Wow dat is iets waarvan ik, tot op heden, alleen maar van kan dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

En zo'n 2,5 uur gamen ook zie ik? Indrukwekkende stats zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Inderdaad, ook daarmee dat ik het niet eens ben met de conclusie van GsmArena over de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
LeStef schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:42:
Inderdaad, ook daarmee dat ik het niet eens ben met de conclusie van GsmArena over de batterij.
Dat komt omdat GSMArena ook Stand-by meetelt.

Wat ik hier van de Edge 30 Ultra zie doet mij denken aan de iPhone 13 Pro, zolang je het toestel gebruikt gaat de accu gewoon lang mee, maar stand-by is weer een ander verhaal.

Maar voor iemand die z'n toestel iedere dag of om 2 dagen oplaadt, maakt die stand-by in mijn ogen weinig uit.

En dat is waarom de metingen van GSMArena soms enorm krom overkomen (en ik kijk daarom ook vooral naar video en web browsing tijden, en die zijn goed bij de Edge 30 Ultra)

• LeStef
Klinkt wel logisch zo. Al is de standby ook wel zeer goed. Ik haal hem 's avonds rond 23u van de lader en 's morgens om 7u ben ik 1% kwijt.
Ik weet niet hoe Motorola dit voor mekaar heeft gekregen of us dit in combinatie met de zuiniger chipset, geen flauw idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
LeStef schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:05:
Klinkt wel logisch zo. Al is de standby ook wel zeer goed. Ik haal hem 's avonds rond 23u van de lader en 's morgens om 7u ben ik 1% kwijt.
Ik weet niet hoe Motorola dit voor mekaar heeft gekregen of us dit in combinatie met de zuiniger chipset, geen flauw idee.
Is vaak toch met nieuwe Android toestellen. Wordt gedurende de maanden/jaren vrij snel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Onze oosterburen hebben de Ultra ook gereviewed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb de Motorola Edge 30 Ultra nu zo'n 1,5 week in gebruik (iets met pers)...
Ben niet altijd even enthousiast over een toestel, maar deze smartphone doet eigenlijk heel erg veel goed. Herken me in het verhaal van anderen dat de accuduur echt heel erg goed is. Ik ben een zeer intensieve gebruiker en kom niet onder een schermtijd van 5/5,5 uur. De laatste keer dat ik dat wist te behalen, was met een Huawei...

Voor degenen die geïnteresseerd zijn; hier alvast wat foto's die rechtstreeks uit het toestel zijn komen rollen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLeDw0H4d7nVg_ay7fDUJutK40c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqwN8kTHxX1bTqzc9zQlbzX5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GC75e5t9ia3jIXo-wpRH6iYUGY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgmdxxsO38WDa2gWLLRQkV9c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygwFj5z5K3eNpbIs7gyN3O4vy4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9az89tEAo4hmS4eK7Yrq775F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Steeffoon op 25-09-2022 20:33 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
En nog een reviewer die erg enthousiast is.
https://www.stuff.tv/review/motorola-edge-30-ultra-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik ben er ook super content mee. Ik hoop dat ze nu volgen met updates, van mij moet het niet om de maand maar max om de 3 maand en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
En nog eentje dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja ik ook, kijk regelmatig reviews van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0E39UBMUv4g2o3DyYIBnSgVxPA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tiSTgRD7JNhcwJxh5vw4q8Br.png?f=fotoalbum_large

Batterij wordt elke dag nog beter. Lekker bezig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAdZYSdnrSTY0yltNBFDAoHKv4I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/32EpGxG8idZVpOLFrtgKDOpT.png?f=fotoalbum_large

Niet slecht, met +-5u gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:44
even een stomme vraag. Heeft iemand de ING bankieren app en een vodafone netwerk? en kan die inloggen op 4/5g?
motorola had altijd een probleem om de app de openen als het niet verbonden was met een wifi punt

hier verwijzen Vodafone en motorola altijd naar elkaar

https://twitter.com/vodafoneNL/status/1561992582938476544

• 13art

13art

Moderator Mobile
Na alle het positieve review geweld nu eens een review die zeer kritisch is mbt de camera prestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
Vandaag viel er alvast een tweede update binnen van maar liefst 500 MB!
Bevat de security patch van september (top!) en een aantal bugfixes en performantie verbeteringen. Welke precies deelt Motorola niet in de informatie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

13art schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:37:
Na alle het positieve review geweld nu eens een review die zeer kritisch is mbt de camera prestaties.
Als ik de samples bekijk lijkt het er eerder op dat ze een maandagochtend model hebben. Ik herken het verhaal over de door hen vele tekortkomingen op smartphonecamera gebied echt niet bij mijn exemplaar van de Edge 30 Ultra.

• LeStef
fwinters schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:38:
Vandaag viel er alvast een tweede update binnen van maar liefst 500 MB!
Bevat de security patch van september (top!) en een aantal bugfixes en performantie verbeteringen. Welke precies deelt Motorola niet in de informatie...
Hier ook aan het binnen rollen. Dikke pluim eerlijk gezegd. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:37:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat ze een maandag model hebben of dat ze iets verkeerd doen. Het is geen Pixel of Apple kwaliteit maar zeer degelijk in mijn ogen en herken niet van wat ze er van vertellen en tonen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb iets eigenaardig, als ik vol in de zon probeer te typen krijg enorm veel mis touches. Iemand bekend met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 19:35
Is het mogelijk 200 mp in raw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/To_ZRrzghuY_kI3czdHSlO3QcTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RVsfFRqH3dCD7Xp9cp2OdKlN.webp?f=fotoalbum_large

De afgelopen weken heb ik de Motorola Edge 30 Ultra in het bezit gehad, en kan niet anders concluderen dat het echt een heerlijk toestel is. Om kans op belangenverstrengeling te voorkomen, vanuit Tweakers het verzoek gekregen om, zelf, niet te linken naar de review, maar jullie kunnen die vast met wat zoekwerk vinden. ;) ;)

Heb een paar foto's eruit gepikt, in vergelijking met de Galaxy S22+. De S22+ oogt misschien wat mooier, maar de Motorola is realistischer. De accu is waanzinnig. Haal met echt intensief gebruik (en roaming) gerust zes uur aan schermtijd. De camera levert mooie plaatjes af. Vind wel dat de helderheidssensor nog even een update mag gebruiken, die is wat traag soms. Daarnaast vind ik de screenprotector niet echt prettig aanvoelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8DjPjvLV9ROhYZsKIazR4uSa3w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0dS2Ie3KY2e3AgNWsbs8nAJO.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pd9jAE4I_-lW6ZeVwB4LVXX0Law=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iGkcGKWZdBk7LgQhmInMpPqc.webp?f=fotoalbum_large

Benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
@Steeffoon laten dat nou net de 2 toestellen zijn die ik overweeg. Als je moest kiezen tussen de edge 30 ultra of de S22+, welke zou je dan kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

PaT schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:02:
@Steeffoon laten dat nou net de 2 toestellen zijn die ik overweeg. Als je moest kiezen tussen de edge 30 ultra of de S22+, welke zou je dan kiezen?
Ik heb sinds mei de Galaxy S22+ als eigen toestel in bezit. Ik vind de camera erg prettig, maar in vergelijking met de Edge 30 Ultra kan ik concluderen dat de Samsung vooral 's nachts misschien net wat beter is, overdag wat té verzadigd. Het updatebeleid van Samsung is wel een stuk beter.

Qua accuduur echt een gigantisch verschil, vind die bij de S22+ echt wel een groot nadeel. Haal eigenlijk met intensief gebruik nooit meer dan 3 (heel soms 3,5 uur)... en dat is gewoon echt belabberd slecht. Het snelladen is bij de Motorola ook wel beter geregeld. De vele handigheidjes in de Moto app (zoals schudden voor camera, tikken op achterkant om gekozen app te openen, etc.) vind ik echt onwijs handig en gebruik ik vaak.

Onderaan de streep zou ik de Motorola Edge 30 Ultra met stip op één zetten, puur doordat de camera zich prima met de S22+ kan meten en de accuduur vele malen beter is. En het scheelt ook nog eens leuk in de portemonnee.

Succes met je keuze!! Laat even weten welke het wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorola NL
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09-2023

Motorola NL

Bedrijfsaccount Motorola
Foto's met 200 MP maken is mogelijk en foto's in raw schieten natuurlijk ook... Echter de combinatie is (vooralsnog) niet mogelijk. Ik ga even navragen of dat iets is wat toegevoegd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Voor de diegene die de Ultra 30 nu iets langer bezitten (@LeStef @fwinters @Steeffoon ?), hoe bevallen tot nu toe de gebogen schermrandn? Last van onbedoelde aanrakingen of moeite met selecteren van zaken die aan de rand zitten? Of is de ervaring juist positief?

edit:
En hoe is het op het moment met accugebruik. Nog steeds zo goed als toen jullie het toestel net in gebruik namen?

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 07-10-2022 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

13art schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:56:
Voor de diegene die de Ultra 30 nu iets langer bezitten (@LeStef @fwinters @Steeffoon ?), hoe bevallen tot nu toe de gebogen schermrandn? Last van onbedoelde aanrakingen of moeite met selecteren van zaken die aan de rand zitten? Of is de ervaring juist positief?

edit:
En hoe is het op het moment met accugebruik. Nog steeds zo goed als toen jullie het toestel net in gebruik namen?
Wat betreft de doorlopende schermranden; totaal geen problemen gehad met het selecteren van zaken die aan de rand zitten. Heel soms krijg ik iets niet helemaal lekker aangeraakt, maar dat is omdat mijn handpalm net op de rand zit. Maar dit went en ervaar ik niet als probleem.

De accu is nog altijd erg goed, geen achteruitgang hierin gemerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Steeffoon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:31:
[...]

Wat betreft de doorlopende schermranden; totaal geen problemen gehad met het selecteren van zaken die aan de rand zitten. Heel soms krijg ik iets niet helemaal lekker aangeraakt, maar dat is omdat mijn handpalm net op de rand zit. Maar dit went en ervaar ik niet als probleem.

De accu is nog altijd erg goed, geen achteruitgang hierin gemerkt!
Zat net een review te kijken van iemand die merkte bij het gebruik van de camera dat acties niet altijd goed werken omdat dat de vingers net het scherm raken waarna je de telefoon dus iets anders moet vastpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

13art schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Zat net een review te kijken van iemand die merkte bij het gebruik van de camera dat acties niet altijd goed werken omdat dat de vingers net het scherm raken waarna je de telefoon dus iets anders moet vastpakken.
Ik had dat in het begin met de camera heel soms inderdaad, maar weet nu niet beter en wordt alles goed vastgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
13art schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Dat had ik ook. Tevens in landscape mode wanneer ik youtube keek. Maar dit kan heel wel een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
13art schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:56:

edit:
Ik heb totaal geen issues met onbedoelde aanrakingen. Het gebeurt soms wel dat ik even niet kan scrollen omdat ik met de andere hand inderdaad met vingers op de schermrand lig. Ik kom echter van een OnePlus 7 Pro en die had ook een scherm met gebogen rand en dus ben ik dat gewend. Werkt eigenlijk gewoon perfect.

De accu, dat is echt geweldig. 5 minuten laden tijdens het aankleden en de tanden poetsen in de ochtend en de hele dag zorgeloos gebruiken, fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Iemand een gouden tip voor een bookcase voor de Edge Ultra 30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Om nog maar even een review toe te voegen:

Korte samenvatting: prima telefoon op de meeste vlakken, maar filmen is toch wel wat bedroevend wat betreft schokken tijdens panning en het problematisch focussen. Iets wat ik al vaker in reviews voorbij heb zien/horen komen. Hopelijk iets wat @Motorola NL met een firmware update gaat aanpakken ???

[ Voor 62% gewijzigd door 13art op 11-10-2022 14:15 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden moeten besproken worden in [Motorola Edge 30 Ultra] Levertijd en prijzen