Het voelt niet per se minder snappy maar de animaties ed. zijn trager maar wel mooier afgewerkt. Tot nu toe zeer tevreden.LeStef schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:09:
Ben ik de enige die A13 dat net minder snappy aanvoelt?
Geen last van inderdaad, wel weer last van een enorme drain ergens terwijl ik niks nieuws heb geïnstalleerd
altijd weer jammer als een bestaande app een update krijgt en dan je tel leeg trekt terwijl er niks te zien is in de stats...
Developer Options -> Window, transition en animator animation/duration scales op .5x zetten.LeStef schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:09:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Staan helemaal uit bij mij, ( bewust ).The Zep Man schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:09:
[...]
Developer Options -> Window, transition en animator animation/duration scales op .5x zetten.
Bij mijn ultra is de update nu ook aangekondigd dus denk dat ie overal nu wel gaat lopen
Bij momenten vind ik het ook wat minder soepel danwel zijn er haperingen merkbaar. Zijn wat vaker glitches merkbaar in vergelijking met A12.LeStef schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:09:
Had laatst ook dat het interactieve display het niet meer deed tot na een reboot. Scherm wat af en toe even lijkt te blijven hangen. Soms kleine haperingen bij scherm overgangen. Batterijduur is soms heel goed maar ook een dag gehad waar het daalde als een malle.
Het lijkt nog wat wisselvallig dus.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Precies, er zal wel een update volgen om deze te verhelpen.
Over half jaartje ofzo samen met een security update van juni 😜LeStef schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:30:
Precies, er zal wel een update volgen om deze te verhelpen.
Meer mensen waarbij het aanpassen van de kleuren onder personaliseren resulteert in het afsluiten van de app? (Edge 30 Ultra, Android 13, Moto app -> personaliseren -> kleuren).
Bij mij freezed de telefoon een seconde of twee en keert terug naar de homepage
Ik heb de update ook gekregen,
dat is dus even snel als de fairphone 3 van 4 september 2020 met 4gb ram
Misschien een tikkeltje overdrevenblinded schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:12:
Ik heb de update ook gekregen,

Check, dan ligt het dus niet aan mij of specifiek mijn toestel.LeStef schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:39:
Bij mij freezed de telefoon een seconde of twee en keert terug naar de homepage
Herstart van de phone helpt wel voor een paar keer.13art schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:27:
[...]
Check, dan ligt het dus niet aan mij of specifiek mijn toestel.
Heb de indruk dat de ram management niet ok is.
Batterij is normaal na een major update.
Nog iets geks... Mijn cast apparaten staan er na de update twee keer in.
Misschien moeten we eens ons toestel helemaal resetten met enkel backups van berichten. En beginnen met een schone lei?
Misschien verhelpt dit alles.
Jij eerstLeStef schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:09:
Misschien moeten we eens ons toestel helemaal resetten met enkel backups van berichten. En beginnen met een schone lei?
Serieus benieuwd wat het gaat opleveren.LeStef schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:16:
[...]
Ik zal het dit weekend eens doen
Wish me luck

Jammer, bedankt voor het proberen in ieder geval.LeStef schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:57:
[...]
heeft dus niets verholpen
, veel tijd verloren zonder de gewenste resultaat....
Moet zeggen dat alles zich begint te stabiliseren, geen hickups of fouten meer.
Misschien komt het dan nog goed.
Niets speciaals gedaan, gewoon gebruik en de eerste paar dagen toestel herstart.
Batterij begint ook weer de oude te worden.
Niets speciaals gedaan, gewoon gebruik en de eerste paar dagen toestel herstart.
Ik heb juist met Gboard en op discord iets typen dat het heel erg lagt, ben ik de enige?
Edit: en ook wel in andere apps. Heb gbaord cache al geleegd maar maakt geen verschil.
Edit: en ook wel in andere apps. Heb gbaord cache al geleegd maar maakt geen verschil.
[ Voor 33% gewijzigd door Ravioli op 18-07-2023 08:15 ]
Ik kan amper wat vinden over de Edge 40 op het Tweakers forum, waarom is dat? Ik vind het wel een interessant toestel, helemaal nu de prijs is gezakt naar €400,- in plaats van de oorspronkelijke €600,-
Jammer dat alle reviews toch een beetje op de prijs zijn gebaseerd, waardoor hij niet echt top scoort.
Ik vind de verschillen van de Edge 40 en Edge 30 Fusion zo opmerkelijk weinig, welke zouden jullie kiezen tussen deze twee? De Edge 40 is de nieuwste en lijkt me beter qua Androidversie, onderhoud etc. maar toch zijn er een paar specs van de Edge 30 die me meer aanspreken, bijvoorbeeld de processor en een extra camera.
Jammer dat alle reviews toch een beetje op de prijs zijn gebaseerd, waardoor hij niet echt top scoort.
Ik vind de verschillen van de Edge 40 en Edge 30 Fusion zo opmerkelijk weinig, welke zouden jullie kiezen tussen deze twee? De Edge 40 is de nieuwste en lijkt me beter qua Androidversie, onderhoud etc. maar toch zijn er een paar specs van de Edge 30 die me meer aanspreken, bijvoorbeeld de processor en een extra camera.
[ Voor 4% gewijzigd door Joeneunited op 18-07-2023 16:22 ]
Als ik de specs zo vergelijk:Joeneunited schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:18:
Ik kan amper wat vinden over de Edge 40 op het Tweakers forum, waarom is dat? Ik vind het wel een interessant toestel, helemaal nu de prijs is gezakt naar €400,- in plaats van de oorspronkelijke €600,-
https://m.gsmarena.com/co...one1=12204&idPhone2=11851
Dan lijkt de Fusion nog steeds de betere phone te zijn.
Bij mij juist andersom. Accuverbruik is niet best vandaag. En de nodige keren is het scherm blijven hangen wanneer ik vanuit een app terug ging naar het thuisscherm. Nu eerst maar eens een reboot gedaan.LeStef schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:37:
Moet zeggen dat alles zich begint te stabiliseren, geen hickups of fouten meer.
Maar je hebt geen reset gedaan13art schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:24:
[...]
Bij mij juist andersom. Accuverbruik is niet best vandaag. En de nodige keren is het scherm blijven hangen wanneer ik vanuit een app terug ging naar het thuisscherm. Nu eerst maar eens een reboot gedaan.

Haha, ik wist dat die opmerking ging komen
Iemand hier een goede tip hoe ik een Edge 30 Fusion fysiek kan zien of uit kan proberen? In de Pricewatch zie ik alleen online webshops. Alleen Media Markt niet, maar die heeft nergens voorraad helaas.
De kans is groot dat je het kan testen in een Coolblue winkel, die zijn meestal tentoongesteld in de grotere winkels. Van waar ben je?Joeneunited schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:22:
Iemand hier een goede tip hoe ik een Edge 30 Fusion fysiek kan zien of uit kan proberen? In de Pricewatch zie ik alleen online webshops. Alleen Media Markt niet, maar die heeft nergens voorraad helaas.
Ja, lastig, meest dichtbij is Groningen of Almere
Al gekeken bij de Mediamarkt in de buurt? Heb deze in het midden van het land al in behoorlijk wat winkels als testmodel zien liggen.
Joeneunited schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:22:
Toch even gekeken, maar was er niet. Bedankt voor de hulp, ik wacht wel even tot ik een keer in de buurt ben van een Coolblue winkellilboogs schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:30:
Al gekeken bij de Mediamarkt in de buurt? Heb deze in het midden van het land al in behoorlijk wat winkels als testmodel zien liggen.
[...]
Online bestellen en als die niet bevalt terugsturen...Joeneunited schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:22:
Ik heb de Edge 30 Fusion blind gekocht, vond het toestel al fijn in de hand liggen en heb best kleine handen. De software viel mij erg tegen maar sinds de A13 upgrade voelt het weer als een decent toestel.
Qua foto's doet hij het ook goed vind ik zelf:
ArcticWolf in "[Motorola Edge 30 serie] Ervaringen & Discussie"
Zag je foto's voorbij komen toen ik het topic doorspitte op "Fusion". Vielen mij toen ook op hoe goed ze eruit zien. Waarom vond je de software tegenvallen? Ik heb het juist als pluspunt staan omdat het kale Android is, zonder poespas en lelijke skin(s).ArcticWolf schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:45:
[...]
Online bestellen en als die niet bevalt terugsturen...het kan tegenwoordig.
Ik heb de Edge 30 Fusion blind gekocht, vond het toestel al fijn in de hand liggen en heb best kleine handen. De software viel mij erg tegen maar sinds de A13 upgrade voelt het weer als een decent toestel.
Qua foto's doet hij het ook goed vind ik zelf:
De support op niveau van de software is schandalig slecht. Ongezien. Updates blijven ongelooflijk lang achter, als je ze al krijgt. De langdurige ondersteuning op je toestel is dus zeer twijfelachtig.Joeneunited schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:00:
[...]
Zag je foto's voorbij komen toen ik het topic doorspitte op "Fusion". Vielen mij toen ook op hoe goed ze eruit zien. Waarom vond je de software tegenvallen? Ik heb het juist als pluspunt staan omdat het kale Android is, zonder poespas en lelijke skin(s).
Ik koop geen Motorola meer, ik heb nu de Edge 30 Ultra, schitterend toestel, maar toch.
Kies voor een ander merk of ga voor de Pixel.
De nieuwste Android is leuk om (snel) te hebben, en updates ivm. veiligheid en bugfixes zijn natuurlijk super handig, maar is het echt zo'n dealbreaker? Ik ben hiervoor denk ik niet Tweaker genoeg, maar als je telefoon en je apps het gewoon blijven doen, hoor je mij niet snel klagen. Misschien wat naïef, maar ik hou me er dus eigenlijk niet mee bezig. Ook ben ik na 2 jaar wel meestal wel uitgekeken op een telefoon en zoek ik wat nieuws, dus meestal zit je dan wel goed qua updatebeleid.fwinters schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:07:
[...]
De support op niveau van de software is schandalig slecht. Ongezien. Updates blijven ongelooflijk lang achter, als je ze al krijgt. De langdurige ondersteuning op je toestel is dus zeer twijfelachtig.
Ik koop geen Motorola meer, ik heb nu de Edge 30 Ultra, schitterend toestel, maar toch.
Kies voor een ander merk of ga voor de Pixel.
Als een telefoon fors goedkoper is, zie ik een slechtere update beleid niet als een grote issue.Joeneunited schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:32:
[...]
De nieuwste Android is leuk om (snel) te hebben, en updates ivm. veiligheid en bugfixes zijn natuurlijk super handig, maar is het echt zo'n dealbreaker? Ik ben hiervoor denk ik niet Tweaker genoeg, maar als je telefoon en je apps het gewoon blijven doen, hoor je mij niet snel klagen. Misschien wat naïef, maar ik hou me er dus eigenlijk niet mee bezig. Ook ben ik na 2 jaar wel meestal wel uitgekeken op een telefoon en zoek ik wat nieuws, dus meestal zit je dan wel goed qua updatebeleid.
Maar zoveel goedkoper (at launch) is Motorola nou ook weer niet dan de bedrijven die het wel beter doen.
Android 13 komt nu eindelijk ook binnen op de Neo.
Nu aan het downloaden.
Nu aan het downloaden.
Ik richt me vooral op de Egde 40 of Edge 30 Fusion, die van ca. €600,- nu op €400,- zit. Vind ik een mooie prijs voor deze toestellen. Misschien is het ook omdat er niet veel telefoons aan mijn eisen voldoen, dus het is sowieso altijd al lastig een opvolger kiezen. Heb de OnePlus Nord 3 besteld, maar snel teruggestuurd omdat ik die echt te groot en te lomp vond. Zoek dus een beetje een compact model, met kale Android, dus dan moet ik het slechte updatebeleid maar op de koop toenemen.Mizgala28 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:44:
[...]
Als een telefoon fors goedkoper is, zie ik een slechtere update beleid niet als een grote issue.
Maar zoveel goedkoper (at launch) is Motorola nou ook weer niet dan de bedrijven die het wel beter doen.
De software was gewoon buggy, had veel last van haperingen en flinke batterij drain terwijl ik niks vreemds kon vinden, etc...Joeneunited schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:00:
[...]
Zag je foto's voorbij komen toen ik het topic doorspitte op "Fusion". Vielen mij toen ook op hoe goed ze eruit zien. Waarom vond je de software tegenvallen? Ik heb het juist als pluspunt staan omdat het kale Android is, zonder poespas en lelijke skin(s).
Maar sinds de A13 update afgelopen maand is het allemaal smooth en geen batterij drain meer.
De toestellen zijn allemaal goed vandaag, over zoveel merken.Joeneunited schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:32:
[...]
De nieuwste Android is leuk om (snel) te hebben, en updates ivm. veiligheid en bugfixes zijn natuurlijk super handig, maar is het echt zo'n dealbreaker? Ik ben hiervoor denk ik niet Tweaker genoeg, maar als je telefoon en je apps het gewoon blijven doen, hoor je mij niet snel klagen. Misschien wat naïef, maar ik hou me er dus eigenlijk niet mee bezig. Ook ben ik na 2 jaar wel meestal wel uitgekeken op een telefoon en zoek ik wat nieuws, dus meestal zit je dan wel goed qua updatebeleid.
Het is de software ondersteuning en kwaliteit die het verschil maakt...
Bugfixes, beveiliging updates zijn cruciaal.
Versie ondersteuning is belangrijk.
Ervaringen naar anderhalve dag gebruik:RamonRJC schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:51:
Android 13 komt nu eindelijk ook binnen op de Neo.
Nu aan het downloaden.
- Alles voelt net wat vloeiender en beter aan
- Het ziet er net allemaal weer wat mooier uit
- Meer personaliseringsmogelijkheden zijn fijn
Nu na ongeveer een 3 weken A13 op mijn 30 Ultra lijkt alles te werken zoals vroeger, snappy toestel, lange batterij, ruk foto's.
[ Voor 7% gewijzigd door LeStef op 01-08-2023 13:07 ]
Hmm ik merk nog regelmatig dat mijn homescreen even vast loopt. Weet nou niet of dit door Nova Launcher komt of het toestel zelf. Misschien anders toch na de vakantie eens een keer een factory reset doen.LeStef schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:06:
Nu na ongeveer een 3 weken A13 op mijn 30 Ultra lijkt alles te werken zoals vroeger, snappy toestel, lange batterij, ruk foto's.
...oeps...
[ Voor 106% gewijzigd door 13art op 01-08-2023 14:34 ]
Ik kan op mijn Edge 30 Neo nergens de instelling voor bellen over 4G vinden. Kijk ik er nu zo overheen of beschikt dit toestel niet over VoLTE? Bij de provider staat het aan.
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Hier een linkje waarop te zien is hoe volte in te stellen op de Edge 30 Neo.pafdaddy schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:25:
Ik kan op mijn Edge 30 Neo nergens de instelling voor bellen over 4G vinden. Kijk ik er nu zo overheen of beschikt dit toestel niet over VoLTE? Bij de provider staat het aan.
https://www.tele2.nl/klan...len/bellen-via-4g-volte/1
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 22-08-2023 19:52 ]
Dit is met Android 13 denk ik gewijzigd, want daar staat het niet (meer).
Dat is de Ultra toch? Vreemd, staat er op mijn Neo dus niet meer bij. Echter. volgens de info na *#*#4636*#*# staat VolTE wel aan.
Zou dat provider gebonden zijn? Hier ook de 30 Ultra
Geen idee. Lijkt me dat Vodafone VoLTE gewoon zou moeten ondersteunen.LeStef schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:14:
Zou dat provider gebonden zijn? Hier ook de 30 Ultra
Oeh, bedenk me opeens dat ik wel elke keer een melding krijg van Vodafone dat mijn telefoon niet goed ingesteld zou staan. Die melding krijg ik wanneer ik de sim er uit haal en er weer in doe of na een update... Dus wellicht staat we ergens een instelling verkeerd.
Edit: nou de instellingen staan zoals Vodafone ze aanraadt dus dat kan het niet zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 23-08-2023 21:11 ]
Bij mij (Fusion 30) staat die onder:
Network & Internet > Mobile Network > 4g calling
Network & Internet > Mobile Network > 4g calling

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 23-08-2023 21:44 ]
Toch zeer eigenaardig, zelfde toestellen, zelfde update en toch werkt het op de één wel en de andere niet.13art schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:57:
[...]
Geen idee. Lijkt me dat Vodafone VoLTE gewoon zou moeten ondersteunen.
Oeh, bedenk me opeens dat ik wel elke keer een melding krijg van Vodafone dat mijn telefoon niet goed ingesteld zou staan. Die melding krijg ik wanneer ik de sim er uit haal en er weer in doe of na een update... Dus wellicht staat we ergens een instelling verkeerd.
Edit: nou de instellingen staan zoals Vodafone ze aanraadt dus dat kan het niet zijn.
Ik zet dit toch standaard uit want op A12 werd elk gesprek na 3 minuten verbroken en kreeg een melding netwerk overbelast.
Orange vond het probleem niet en stak het op de Edge 30 Ultra.
Op A13 heb ik het eigenlijk nog niet getest.
Ik zal het morgen eens proberen.
Hebben hier dezelfde naam.LeStef schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 01:17:
[Afbeelding]
Zou het kunnen dat ik een verkeerde update heb geïnstalleerd?
Ik installeerde A13 manueel via een externe bron.
Mijn 2 laatste updates hebben dan ook een heel andere naam en type.
Als ik me niet vergis dat Wolf dat ook.
Ik bedoel dat de updates bij mij dezelfde naam hebben als in jouw screenshot. Komt dus overeen met jouw update namen.
Ah, my bad.13art schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:21:
[...]
Ik bedoel dat de updates bij mij dezelfde naam hebben als in jouw screenshot. Komt dus overeen met jouw update namen.
Dan ben ik een beetje ten einde raad, waarom ik de optie nog heb en jij niet.
Ondertussen een paar telefoontjes gepleegd via 4G en gesprekken worden nog steeds na een minuutje of drie onderbroken.

Gebruiken jullie 5G of locked op 4G?
[ Voor 4% gewijzigd door LeStef op 24-08-2023 10:26 ]
Locked op 4G aangezien 5G nog weinig meerwaarde heeft op het moment maar we wel verhalen waren over dat het meer van de accu vroeg.LeStef schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:25:
[...]
Ah, my bad.
Dan ben ik een beetje ten einde raad, waarom ik de optie nog heb en jij niet.
Ondertussen een paar telefoontjes gepleegd via 4G en gesprekken worden nog steeds na een minuutje of drie onderbroken.
Gebruiken jullie 5G of locked op 4G?
Zo, in één klap (hopelijk) alle problemen (geen 4G bellen optie, regelmatig vast lopen Launcher, af en toe vreemde drain) opgelost. Heb een S23+ gekocht. De Edge 30 Ultra wordt dan mijn backup telefoon.
https://github.com/0x192/universal-android-debloater13art schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:16:
Zo, in één klap (hopelijk) alle problemen (geen 4G bellen optie, regelmatig vast lopen Launcher, af en toe vreemde drain) opgelost. Heb een S23+ gekocht. De Edge 30 Ultra wordt dan mijn backup telefoon.
Mocht je dat willen testen en kijken hoeveel default free ram je hebt voor en na het debloaten zou dat interessant zijn.
Bij de S23+ bedoel je of wanneer ik de edge 30 ultra een reset heb gegeven?blinded schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:22:
[...]
https://github.com/0x192/universal-android-debloater
Mocht je dat willen testen en kijken hoeveel default free ram je hebt voor en na het debloaten zou dat interessant zijn.
Ik geloof over de Samsung13art schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:57:
[...]
Bij de S23+ bedoel je of wanneer ik de edge 30 ultra een reset heb gegeven?
bij de s23+13art schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:57:
[...]
Bij de S23+ bedoel je of wanneer ik de edge 30 ultra een reset heb gegeven?
Geen 40 serie topic gevonden dus dan maar hier...
Ik ben in het bezit van een Edge 40 Pro en ik ondervind een aantal problemen. Hopelijk hebben jullie een oplossing.
Batterijduur is voor mij echt een raadsel. Soms kom ik echt gemakkelijk de dag door en andere keren kan ik na 4 uurtjes gamen de telefoon alweer stekkeren. Geen rare dingen te zien in batterijgebruik en onverklaarbaar.
Misschien heeft probleem 1 wel te maken met probleem 2. Als ik de deur uit ga en dus mijn wifi verbreek schakelt hij niet over op 5g en ben ik dus offline en kan ook niet bellen en gebeld worden. Telefoon opnieuw opstarten is dan de enige manier om weer verbinding te krijgen. Eigenlijk zo'n beetje alles al geprobeerd om dit te verhelpen maar nog geen oplossing gevonden. Let wel, dit is niet altijd, zeg zo'n 5 op de 10 keer.
Meer mensen die dit ervaren?

Ik ben in het bezit van een Edge 40 Pro en ik ondervind een aantal problemen. Hopelijk hebben jullie een oplossing.
Batterijduur is voor mij echt een raadsel. Soms kom ik echt gemakkelijk de dag door en andere keren kan ik na 4 uurtjes gamen de telefoon alweer stekkeren. Geen rare dingen te zien in batterijgebruik en onverklaarbaar.
Misschien heeft probleem 1 wel te maken met probleem 2. Als ik de deur uit ga en dus mijn wifi verbreek schakelt hij niet over op 5g en ben ik dus offline en kan ook niet bellen en gebeld worden. Telefoon opnieuw opstarten is dan de enige manier om weer verbinding te krijgen. Eigenlijk zo'n beetje alles al geprobeerd om dit te verhelpen maar nog geen oplossing gevonden. Let wel, dit is niet altijd, zeg zo'n 5 op de 10 keer.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik heb iets vaags, waarbij jullie hopelijk kunnen helpen. Ik heb mijn telefoon altijd op trilstand en dan komen mijn meldingen en appjes wel binnen, maar als ik gebeld word, voel (en hoor) ik niks.
Weet iemand wat er fout gaat? Er staat dus dat stille modus aan staat, maar 'niet storen' staat gewoon uit.
/f/image/Wa5waUN46XCgq0uBxTVSGYzT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rIDOaIuWgmYcyMHcLrGEOb2u.png?f=fotoalbum_large)
Weet iemand wat er fout gaat? Er staat dus dat stille modus aan staat, maar 'niet storen' staat gewoon uit.
/f/image/Wa5waUN46XCgq0uBxTVSGYzT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rIDOaIuWgmYcyMHcLrGEOb2u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/z4Oa02zmyUllZbqDg6PeAKrU.png?f=fotoalbum_large)
Heb je die al lang of maat net? De batterij heeft namelijk één a twee weken nodig om zich te settelen.pjot1 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:49:
Geen 40 serie topic gevonden dus dan maar hier...![]()
Moest je die al langer hebben probeer een batterij kalibratie.
Wat het tweede betreft is het mij een raadsel, heb in de situaties wanneer je naar 5G wilt gaan goede ontvangst?
De meeste en ik zelf met een Edge 30 serie locken het toestel op 4G omdat de 5G modem teveel batterij slurpt terwijl de snelheidswinst verwaarloosbaar is.
Heeft uw telefoon app alle machtigingen en meldingen aan staan?Joeneunited schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:50:
Ik heb iets vaags, waarbij jullie hopelijk kunnen helpen. Ik heb mijn telefoon altijd op trilstand en dan komen mijn meldingen en appjes wel binnen, maar als ik gebeld word, voel (en hoor) ik niks.
[Afbeelding]
/f/image/dSrmJ1ppfLgmWpTxBizl1orJ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door LeStef op 29-08-2023 11:44 ]
Ik heb de telefoon nu zo'n 3 en een halve maand in bezit. In het begin nog met kpn en nu met T-mobile. Ontvangst is eigenlijk wel altijd prima. 4g heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd maar ik ga het proberen!LeStef schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:38:
[...]
Heb je die al lang of maat net? De batterij heeft namelijk één a twee weken nodig om zich te settelen.
Moest je die al langer hebben probeer een batterij kalibratie.
Wat het tweede betreft is het mij een raadsel, heb in de situaties wanneer je naar 5G wilt gaan goede ontvangst?
De meeste en ik zelf met een Edge 30 serie locken het toestel op 4G omdat de 5G modem teveel batterij slurpt terwijl de snelheidswinst verwaarloosbaar is.
Batterij kalibratie voor je toch uit door middel van de telefoon helemaal leeg laten lopen en dan helemaal opladen en een tijdje laten zitten toch?
Dank voor je tip, ik heb nu (handmatig) bij 'trillen' de slider aangezet in het scherm hieronder. Ik kreeg net wel een trilsignaal, maar alleen maar eenmalig, alsof het een melding was. Nog steeds niet goed dus, heb dit ook nooit meegemaakt in alle jaren Android dat je zelf met bel instellingen moet kloten.LeStef schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:40:
[...]
Heeft uw telefoon app alle machtigingen en meldingen aan staan?
[Afbeelding]
/f/image/1MyEL7oPJp0Z2vsEWnBCHyPt.png?f=fotoalbum_large)
Dat is eigenaardig, bij mij blijft hij trillen tot ik opneem of overgaat naar Voicemail.
@LeStef
Nu een dag op alleen 4g en de eerste indruk is goed! Lijkt een stuk zuiniger om te gaan met de batterij.
Nu een dag op alleen 4g en de eerste indruk is goed! Lijkt een stuk zuiniger om te gaan met de batterij.
Bedankt voor de bevestiging. Ik zal eens op een Android forum posten, of even langs de Media Markt.LeStef schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:17:
Dat is eigenaardig, bij mij blijft hij trillen tot ik opneem of overgaat naar Voicemail.
Security update laat weer lang op zich wachten
Mij valt het de laatste weken erg op dat de batterijtijd sterk verminderd lijkt. Ik vind niet direct iets terug maar de telefoon verlaagt veel sneller dan vroeger zijn batterijpercentage zonder al te veel gebruik. Ik kom er de dag zelfs bijna niet meer door...
Eigenaardig ik haal nog met gemak 8h SOT. Een bepaalde app die veel juice slurpt?fwinters schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:21:
Mij valt het de laatste weken erg op dat de batterijtijd sterk verminderd lijkt. Ik vind niet direct iets terug maar de telefoon verlaagt veel sneller dan vroeger zijn batterijpercentage zonder al te veel gebruik. Ik kom er de dag zelfs bijna niet meer door...
Beveiligingsupdate 1 september komt juist binnen op de 30 Ultra
Sinds de laatste update op m'n Fusion 30 heb ik af en toe een soft reboot. Zie ik het Moto laadscherm weer en moet ik de code van m'n telefoon weer ingeven (niet van de sim) en werkt het weer.
In de circa 11 dagen na de update heb ik het een keer of 5 gehad.
Toen ik wilde bellen, een app openen, gewoon random acties kunnen een reboot geven. Meer mensen last van?
In de circa 11 dagen na de update heb ik het een keer of 5 gehad.
Toen ik wilde bellen, een app openen, gewoon random acties kunnen een reboot geven. Meer mensen last van?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Hier niets verkeerd behalve de batterij nu, max 6h SOT ipv 8h. 30Ultra
Met een Fusion 30:
Sinds de laatste update lukt het mij niet meer om in het systeem menu (menu wat je oproept door naar beneden te swipen), naar links te swipen, om op de volgende pagina te komen.
Als ik bv. een functie nodig heb die op de tweede pagina staat, moet ik nu op het 'bewerken' icoon klikken om de betreffende functie te verplaatsen naar de 1e pagina
.
Sinds de laatste update lukt het mij niet meer om in het systeem menu (menu wat je oproept door naar beneden te swipen), naar links te swipen, om op de volgende pagina te komen.
Als ik bv. een functie nodig heb die op de tweede pagina staat, moet ik nu op het 'bewerken' icoon klikken om de betreffende functie te verplaatsen naar de 1e pagina

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Werkt hier gewoon na de updateKillerBee schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:59:
Met een Fusion 30:
Als ik bv. een functie nodig heb die op de tweede pagina staat, moet ik nu op het 'bewerken' icoon klikken om de betreffende functie te verplaatsen naar de 1e pagina.
Weet jij nog welke restricties van de achtergrond hebt vastgezet? Mijn batterij is dramatisch en dat komt vooral door door het scherm.LeStef schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:26:
[Afbeelding]
Ik denk het probleem gevonden heb waardoor de batterij iets minder was. Heb de playstore nu op manueel en de achtergrond restricties vast gezet en de batterij is terug een bom!
Daarnaast wordt de batterij ontzettend warm bij het gebruik van Android Auto. Hebben meerdere daar last van?
Ja maar van die 100% weten we al lang dat die niet klopt en daar iets mis gaat in de meting. Meet het eens een nacht vanaf bijv 60%, de volgende ochtend staat er geheid geen 60% meer op de teller.LeStef schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:04:
[...]
Afhankelijk wat ik er mee doe tussen de 7 en 8U SOT. En dan heb ik meestal nog een klein 15/20% over. Tijdens een nacht van 8H slapen verbruikt hij soms 1%.
Zeer indrukwekkend, nooit zo een goede batterij gehad eerlijk gezegd.
[Afbeelding]
Hier heeft hij bijvoorbeeld 0% gebruikt in standby op 10h tijd.
Aan die post te zien heb ik het toestel net meer dan een jaar, tijd om te veranderen13art schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:12:
[...]
Ja maar van die 100% weten we al lang dat die niet klopt en daar iets mis gaat in de meting. Meet het eens een nacht vanaf bijv 60%, de volgende ochtend staat er geheid geen 60% meer op de teller.

Batterij is nog steeds fantastisch, gisteren gaan slapen met 86% batterij, deze morgen 84% over met wifi op. Op 4G zal het meer geweest zijn. 5G zet ik uit want dat verbruikt gewoon overdreven veel.
[ Voor 9% gewijzigd door LeStef op 03-11-2023 07:36 ]
Oh shit.... Hoezo heb ik een post gequote van een jaar geleden?!LeStef schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:34:
[...]
Aan die post te zien heb ik het toestel net meer dan een jaar, tijd om te veranderen

Vond het al apart dat je daar mee kwam. Whahaha
Overigens wat betreft Google Play, ik neem aan dat daar de Batterij op 'beperkt' hebt gezet?
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 03-11-2023 08:42 ]
Yep idd de Google Play beperkt, gaat soms wild tekeer die zot
Heeft iemand hier ook dat microphone niet goed werkt bij gebruik van WhatsApp. Probleem is dat de persoon aan de andere kant mij steeds niet kan verstaan omdat telefoon ruis probeert te onderdrukken.
Issue is ook allemaal te vinden op motorolo site: https://forums.lenovo.com...lume-WhatsApp/m-p/5237726
.
Issue is ook allemaal te vinden op motorolo site: https://forums.lenovo.com...lume-WhatsApp/m-p/5237726
.
Een topic over de Edge 40 ( neo ) kom ik niet tegen, daarom hier het bericht.
Hebben hier mensen een Motorola Edge 40 ( Neo ) en wat zijn de ervaringen en waarom de keuze gemaakt voor dit toestel?
Ik gebruik nog een OnePlus Nord (1) en de nieuwe Nord 3 is qua specificaties perfect, maar ik vind 'm te groot. De twijfel ligt nu tussen de Pixel 7a en Motorola Edge 40 Neo. Beide hebben hun bekende plus- en minpunten, waarbij bij Motorola het beveiligings- en updatebeleid bekend is.
Hebben hier mensen een Motorola Edge 40 ( Neo ) en wat zijn de ervaringen en waarom de keuze gemaakt voor dit toestel?
Ik gebruik nog een OnePlus Nord (1) en de nieuwe Nord 3 is qua specificaties perfect, maar ik vind 'm te groot. De twijfel ligt nu tussen de Pixel 7a en Motorola Edge 40 Neo. Beide hebben hun bekende plus- en minpunten, waarbij bij Motorola het beveiligings- en updatebeleid bekend is.
Gisteren kreeg mijn 30 Ultra de beveiligingsupdate van november.
Ik kom ook van een OP3, vond hem ook te groot (en te lomp). Heb gekozen voor de de Edge 30 Fusion.StevenP89 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:10:
Een topic over de Edge 40 ( neo ) kom ik niet tegen, daarom hier het bericht.
Wat is voor jou een reden om voor de Edge 40 of Edge 40 Neo te kiezen? Qua processor wel een stukje minder dan de 30 Fusion, maar qua batterij wel wat meer mAh. Ook las ik wat over (nieuwe) bloatware bij de Edge 40 Neo?
Ik ben er zeer blij mee, mooi toestel en handzaam. Enige minpuntje schijnt het updatebeleid te zijn, maar daar merk je verder toch weinig van bij het dagelijks gebruik, dat is dan weer een voordeel
In het begin vond ik het update beleid ook vreselijk omdat er erg veel bugs waren. Maar nu echt een fijn toestel en om de 2 maanden nog wel software/security updates (zoals belooft).Joeneunited schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:14:
[...]
Ik kom ook van een OP3, vond hem ook te groot (en te lomp). Heb gekozen voor de de Edge 30 Fusion.
Wat is voor jou een reden om voor de Edge 40 of Edge 40 Neo te kiezen? Qua processor wel een stukje minder dan de 30 Fusion, maar qua batterij wel wat meer mAh. Ook las ik wat over (nieuwe) bloatware bij de Edge 40 Neo?
Ik ben er zeer blij mee, mooi toestel en handzaam. Enige minpuntje schijnt het updatebeleid te zijn, maar daar merk je verder toch weinig van bij het dagelijks gebruik, dat is dan weer een voordeel
Let op:
Prijzen en levertijden moeten besproken worden in [Motorola Edge 30 Ultra] Levertijd en prijzen
Prijzen en levertijden moeten besproken worden in [Motorola Edge 30 Ultra] Levertijd en prijzen