[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-05 10:59
^^0nMe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:09:
[...]

Grote kans dat die competitie-indeling ergens hard-coded in die modfile zit, want 'Duitse lagere divisie' klinkt namelijk niet als 1 enkele competitie/laag maar een soort aggregaat. In vanilla FM had je een paar verschillende Regional Liga's (Sud/West/etc.) als 4e niveau.

Gekoppeld daaraan lijkt jouw probleem ook te maken te hebben met het (start)niveau van jouw 1e team, Regional Liga (dus 4e divisie of lager?). In vanilla FM hebben alleen Bayern en Dortmund een B-team in een speelbare competitie, namelijk in de 3e BuLi. Als je door je voorzitter wordt gevraagd of je een nieuwe B-team wil oprichten, dan start die altijd in een van die Regional Liga's (onspeelbaar zonder mod en dus niet ingedeeld in een competitie met wedstrijden). Het kan zijn dat die mod er niet mee kan omgaan dat je na jouw edit mogelijk 2 teams hebt die in dezelfde competitielaag uitkomen. Dat kan je ff testen door je A-team in de 3e BuLi te laten beginnen.

Nog even afgezien van wat je precies met je B-team wilt doen, kan ik je vertellen dat je qua min-maxen meestal beter af bent met een B-team zonder competitie. Je kunt er dan zelf voor zorgen dat jouw B-team altijd maximaal slechts 1 of zelfs 0 wedstrijden per week heeft en dus de trainingsweek helemaal af kunt stellen op 1-2 wonderkids in dezelfde linie/unit. Dat scheelt jaarlijks 40-50% trainingstijd tov hem mee laten training in U18 of je A elftal door je staff.
Zelfs als je alleen je A-team spelers fit wilt houden, dan is het gunstiger om B-wedstrijden 3 dagen voor een A-wedstrijd in te plannen zodat ze nog tijd hebben om te herstellen.
Dank voor je uitleg! Ik speel met de lower league file van meistertrainerforum.de. Ik heb het nu in ieder geval werkend gekregen. Probleem zat 'm er inderdaad in dat Duitse Lagere Divisie meerdere competities betreft. Heb ze nu in de Duitse Divisie Beiern Nord (volgens mij) gezet, en Jahn Regensburg II eruit gehaald, en dan werkt het wel. Puur even als test. Je moet dus wel een echte playable league invullen om het te kunnen doen, en dat is de Duitse Lagere Divisie niet.

Terugkomend op je vraag: waarom wil je het? Tsja ik vind het altijd fijn dat een B-team gewoon minuten maakt, net als de jeugd. Naarmate je door de seizoenen heen gaat krijg je ook meer spelers voor drie elftallen. Zo is het in het echt ook geregeld, dat je een 2e of Jong team hebt die competitie speelt, dus waarom moet ik dan een B-team gebruiken om enkel de goede talenten beter te laten worden en andere jongens fit te laten worden die van een blessure terugkomen. Dan kan ik ze ook gewoon beschikbaar stellen per wedstrijd en aangeven hoelang ze moeten spelen. :P

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:19

Player1S

Probably out in the dark

Heb goed seizoen gedraaid met Scheveningen en 4e geworden. Alleen is salaris budget 113k/week. Dus nog geen 6 miljoen per jaar. En daarmee zit ik nog ruim onder de rest.

Probleem is dat speler waar ik echt beter van wordt gelijk 12-13k/week vragen. Ja, kan je er 1 of 2 aantrekken maar dan zit je er al weer bijna overheen.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:45
Eerste seizoen rustig in de middenmoot geeindigd, maar dan kwam er een takeover, en natuurlijk geen extra geld....Al moet ik wss blij zijn dat we nog maar 5M schulden hebben ipv 25. Loonbudget wel met een 20% gekrompen, hebnu op 1 na kleinste budget. belgie is zo lastig. Heb veel dure contracten moeten verkopen, dus zit maar aan een 20man. En er is nog altijd 1 eikel aan 5% van mijn wage budget die niemand wilt huren/kopen... :(

Ook geen nieuwe clubcultuur, enkel gewoon 'make progress of and on the pitch", en geen langdurige contracten aan oudjes... Ondanks dus geen jeugdfocus, wel een goeie eerste intake, al heb ik de indruk dat de eerste intake in elke career goed is.

Heb wel de klassieke FM fout gemaakt en een speler gehaald omdat ik hem in een andere savegame voor 10m heb kunnen verkopen. maar denk niet dat hij dat dit keer gaat halen, verre van....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

welllllll fuuuuuuuuuu!!!!

1 van mijn sterspelers had gelimiteerde afkoopsom en ik zat al aan mijn budget max dus dacht slim te zijn en gaf hem nieuw contract met ingang datum einde seizoen.
Heb ik wel vaker toegepast zo'n actie en gaat altijd goed. Tot nu.

Komt Sheffield United aankloppen. ;w

Slechts 1.2 miljoen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 17:15
Het seizoen afgesloten met wislaw.
Dit seizoen was ons derde seizoen in Europa, de eerste keer dat we de groepsfase van een toernooi haalden en dan ook meteen in de Europa League.

In Europa ging het beter dan verwacht maar uiteraard geëindigd in de onderste helft.

In de Poolse competitie ging het zeer lekker, vanaf dag 1 deden we mee om de titel.
Maar wel geregeld moeite met goals maken.

Dus in de winter besloot ik een spits van Leipzig te huren, Mensa.
Hun wilden een verplichte optie tot koop van 4mln, maar die heb ik er uit weten te halen.

Na de eerste wedstrijd voelde ik al nattigheid. Maakt die nieuwe spits er 4.
Uiteindelijk 15 goals in 15 wedstrijden, wat was ik blij dat ik die verplichte koop eruit heb weten te halen.

Maar niet geschoten is altijd mis, dus ik kijk of ik hem niet toch kan overnemen.
Ja, voor 4 miljoen kon ik hem hebben, maar hij wilde niet, want hij was pas net bij zijn nieuwe club... Ja vorige zomer was je nieuw bij Leipzig.

8 wedstrijden voor het einde stond ik dan met 6 punten voorsprong op de eerste plek.
Ik had toen toch wel het gevoel dat ik de titel pak, maar elke wedstrijd waar ik de kans had om uit te lopen lieten we het liggen.

Zo erg zelfs dat het gat kleiner werd en zelfs gelijk.
De 32e wedstrijd win ik van de nr2 en we gingen weer naar drie punten.
Maar uiteindelijk kwam het toch meer op de laatste wedstrijd.
Bij winst zijn we kampioen, laten hun punten liggen dan zijn we kampioen.

We mochten tegen de nr5 (vergeet de naam even).
Aan het einde van de eerste helft staan we met 2-0 voor, geweldig.
Tijd rekken kunnen we niet, dus we gingen gewoon door.
En toen werd het 2-1, daarna 2-2 en toen kwam de paniek.
Net als ik wilde kijken hoe Cracovia het deed viel de 2-3 en begon het vloeken.

En daar kwam de glimlach, Cracovia stond 3-0 achter.
In de 94e minuut maken we nog de 3-3 maar dat was bijzaak.

Kampioen en dus voorronde CL.
De groepsfase halen we niet en het doel is dus de EL.

Heb 5mln voor transfers, heb een leuke aanvallende middenvelder gehaald die ook op de vleugel kan.
Een paar gratis spelers die verrassend leuk zijn (op papier) en ook nog jong.

Het leukste is dan dat de spelers die ik vroeg wist te halen 2 dagen voor de eerste CL voorronde von de club komen.

Deze wedstrijd was uit tegen Astana, 3-1 winst voor Wisla.
De return zal dus een formaliteit zijn.

Mijn doelman Moser gaat nog voor iets boven de 3mln (gekocht voor minder dan 1mln). Maar vanwege de timing nog even bij de club. Heb al een vervanger gevonden die ik ga huren (had al een jong talent gekocht) maar die kan pas komen wanneer Moser verkocht is. Dus een ruk situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:54
Mooi tijd voor een nieuwe save game.

PSV met alleen maar Belgen en Nederlanders.

Heeft iemand de gouden tip om spelers rond de 16/17(regen) te halen? Ik krijg van de zaakwaarnemer steeds. Heeft geen interesse, wil zich ontwikkelen bij huidige club.

Alsmede de manier om te voorkomen dat NL clubs belachelijke prijzen vragen voor talenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:33
rickskeg99 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:24:
[...]

Mooi tijd voor een nieuwe save game.

PSV met alleen maar Belgen en Nederlanders.

Heeft iemand de gouden tip om spelers rond de 16/17(regen) te halen? Ik krijg van de zaakwaarnemer steeds. Heeft geen interesse, wil zich ontwikkelen bij huidige club.

Alsmede de manier om te voorkomen dat NL clubs belachelijke prijzen vragen voor talenten.
Je moet de datum van de youth intakes weten. Meestal in maart/april.
Via transfers=> ingestroomde jeugdspelers zie je alle regens die erbij komen. Als je dan snel scout kan je ze meestal gratis oppikken omdat ze nog geen prof contract hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben vrij zeker dat je meestal nog een opleidingscompensatie moet betalen. meestal rond een half miljoen ofzo Als je PSV ofzo bent is dat niet veel, als je een arme belgische club bent wel.

Vind het wel goed dat 16jarigen niet direct van club willen veranderen. Het was vorige edities te makkelijk om wonderkids te verzamelen zoals pokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:48

Zyron

BWRAAAAP

Zijn er meer mensen met problemen sinds de winterpatch? Heb een paar dagen geen FM gespeeld, en nu willen mijn saves niet meer laden -> ze laden wel maar op het einde krijg ik de melding dat de game niet kan worden geladen en ben ik terug bij af... :(

*edit: Ja dus, zie https://community.sigames...to-load-save-game-r14512/

Helaas nog geen workaround voor Game Pass. :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Zyron op 04-03-2023 08:06 ]

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Zyron nee, doet het bij mij nog prima gelukkig....

Pfew, het seizoen van PSV zit er weer op, en dit was te bizar voor woorden. Het was een billenknijper!

Het begon met de Johan Cruyff schaal, waar ik tegen Feyenoord moest. Met 3-0 werden die door me opgerold, zodat de eerste prijs al binnen was.

In de beker liep het ook lekker, ik versloeg respectievelijk VVV Venlo (3-1), ADO Den Haag (5-1), Cambuur (4-3, bizarre wedstrijd), AZ (2-1), voor ik in de finale Vitesse trof. Die versloeg ik in een spannende wedstrijd met 2-1, waardoor prijs nummer 2 binnen was!

Dan de Champions League. Ik had een loodzware loting, met o.a. Chelsea, Arsenal, Manchester United en Atletico Madrid. Erg pittig dus, maar door wat mooie uitslagen wist ik toch de League Phase als 18e te beeindigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXA-dp8ZylWRv8GA7H3U0I2qp04=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3VnHFZUOZHDCKL0Xagu9cn7G.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uOQSai-2QKSIpmLtJE4lnwd6ss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dneNN5OYA7OjzFRlzHPknG3D.png?f=user_large

In de Knockout Phase trof ik Liverpool, en 0-0 (thuis) en 2-3 (uit) waren die helaas net iets te sterk voor me...

Als laatste de competitie. Het liep best lekker maar heel lang liep Feyenoord ver voor op me, die liepen als een trein. Maar kennelijk ging er toch iets niet goed, want richting het eind gingen ze punten verspillen. Op de laatste speeldag had ik 73 punten, 2 minder dan Feyenoord. Helaas (voor Feyenoord) verloren ze met 3-1 van Go Ahead, en wist ik met 1-0 van Almere City te winnen, en was ik dus voor het derde seizoen achter elkaar kampioen.

En, ook leuk: ik heb dus de Treble gehaald, voor het eerst deze FM-game!

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQ5oukIx7T89Oswpy1M7vks8ZPg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ozPBFzGugYeJDSr1np6WZvVG.png?f=user_large

Go Ahead, Willem II en MVV Maastricht degraderen, en maken volgend jaar plaars voor Roda JC, NAC en FC Emmen die terugkeren in de Eredivisie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
wow wat een throw van feyenoord. tien punten voorsprong en het nog weggeven. Shootout ook aan heerenveen om de beker te winnen, dat is echt wel een leuke ploeg met wat talentjes in die kan ik aanraden

Heb vandaag wat door mijn tweede seizoen met ZulteWaregem gepowerd. 5de na de playoffs, maar wel europees voetbal dankzij bekerwinst.

Mijn beste verdediger wel weggekocht voor 15m, en ik krijg daar maar een deel van terug. 2 andere verdedigers ben ik ook kwijt (1 uitleenbeurt die eindigde + 1 die gewoon te duur was voor zijn speeltijd), dus tijd om de transfermarkt in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 22:05

Vos

AFCA

Zijn er hier mensen die deze bug hebben? Ik heb bij ongeveer 11 spelers in mijn selectie ineens een andere club in hun career stats staan. Uiteraard heeft de speler daar niet gespeeld. Bij de spelers met deze bug staat overal dezelfde club.

Niet perse een erge bug, maar vooral storend :p Kan niet precies achterhalen of het door de winterpatch komt.

Even gezocht, lijkt een bekend probleem: https://community.sigames...completely-broken-r12679/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6hF34UwbK3PVhEAZbgRpkOi0Uw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EbVuI18mOZaXSaKVBsYOyDQc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 07-03-2023 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Vorig seizoen de eerste titel gepakt met Wisla en had de hoop dit seizoen weer de titel te pakken.

Het was een bizar seizoen. Aan het begin lieten we zeer veel punten liggen, en een club die normaal niet mee doet om de titel, Rakow, wint dacht ik de eerste 10 wedstrijden en stonden op een gegeven moment 10 punten los van de nr2.

Uiteindelijk kakte Rakow volledig in en werden ze 5e en wij werden 2e op 1 punt.
In de laatste wedstrijd stonden we virtueel lang op de 1e plek, en in de 87e minuut krijgt Legia een penalty en scoren ze en werden dus kampioen.

Tijdens de voorrondes CL kreeg ik vrij veel baantjes aangeboden, maar de timing was telkens slecht.
Twente, Toulouse, Crevena Zvezda en een maand voor de winterstop zelfs Nottingham Forrest (laatste in de PL).

Frankrijk zag ik wel zitten, maar het was het verkeerde moment. Ik wilde de club in de groepsfase CL krijgen en het was vlak voor de Play Off.
We kwamen dus vrij eenvoudig door de voorrondes, wisten thuis zelfs met 8-0 van Qarabag te winnen.

In de PO scheelde het vrij weinig en verloren we van Crevena Zvezda waardoor we naar de EL mochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 20:21
Weet er iemand welke koopjes/verborgen juweeltjes je kan scoren rond 1/6/2023?

Ik speel met TSV 1860 München. De board heeft op de laatste transferdag besloten om Leandro Morgalla te verkopen… terwijl hij nog een contract tot 2025 had… gelukkig hebben ze 40% bedongen op de doorverkoop. Maar blijft toch enorm zuur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Weet iemand een reden waarom ik een aanbod van Bordeaux niet moet accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:04
Deadsy schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:52:
Weet iemand een reden waarom ik een aanbod van Bordeaux niet moet accepteren?
Gewoon doen, ontzettend leuke competitie met maar één groot minpunt. PSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
gisteren even door de rest van seizoen 3 gepowered. Weet niet of het de update is, maar keepers zijn compleet onbetrouwbaar geworden. Had "a leading goalkeeper for this division" binnengehaald, consistent, geen big matches zwakheden, Op alle belangrijke attributen minstens 14 (1op1, reflexen, beslissingen, positie kiezen,...) en hij flatert letterlijk 1 op 2 matchen.. In de playoffs amper 60% saves gemaakt.... Heeft me makkelijk tien punten gekost

En natuurlijk is de AI zo slecht afgesteld dat als je zijn vorm bekritiseert hij direct gaat van 'ik vind dat ik goed speel". Nu kan ik niet anders dan hem voor peanuts verkopen omdat je toch alleen lowball aanbiedingen krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
R009 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:36:
Weet er iemand welke koopjes/verborgen juweeltjes je kan scoren rond 1/6/2023?

Ik speel met TSV 1860 München. De board heeft op de laatste transferdag besloten om Leandro Morgalla te verkopen… terwijl hij nog een contract tot 2025 had… gelukkig hebben ze 40% bedongen op de doorverkoop. Maar blijft toch enorm zuur…
Je scouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 20:21
Die vindt niets deftigs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 07:05

^^0nMe

Got Babana's?

Whaha, mijn save om met Newcastle de meest gehate club van Engeland eo te worden is al deels geslaagd met dit pareltje:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdt47WQY6bPkynUyvC1MfQOPM2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G1u1Wsj7WDyafs5IMDT8gY22.png?f=fotoalbum_large

Heb nog nooit zo'n zure reactie gezien in 20 jaar FM van een grote trainer, zelfs niet van Mourinho of Klopp met mijn vorige save in Duitsland. Had Chelsea in de Carabao cup geloot in de halve finales, dus uit en thuis. Uit heb ik 90 min lang verdedigd, op de counter 2 goals gemaakt waarvan de winnende in de 91e minuut en 2 middenvelders de ziekenboeg in getrapt. Als kers op de taart in de pers gemeld dat die 2e goal dikverdiend was, toen was ie witheet :D

In de return waren al mijn smeerlappen die ook nog een beetje kunnen voetballen terug van schorsingen. En die heb ik maar laten uitrazen op de Engelse spelers die toevallig concurrenten zijn in het nationaal elftal van mijn spelers op dezelfde positie (Chillwell en Mount). Beide zijn er straks de komende interlandperiode er niet bij, wat misschien heeft geleid tot bovenstaande reactie. Denk niet dat we nog lang vriendjes zijn na deze week... :P

Ik denk overigens dat er geen schijn van kans is dat ik ontslagen kan worden voor smerig spel, zeker niet als de prijzenkast gevuld blijft worden. Ben eerder benieuwd of de voorzitter dit, "Play and sign physical players" ofzo zou opnemen in club vision/culture. Heb Stoke of Milwall in de oudere FM's nooit gemanaged, dus geen idee of het uberhaupt bestaat.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
R009 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:18:
[...]

Die vindt niets deftigs
Er zijn online vast wel wat lijstjes te vinden met free agents na seizoen 1. Al bestaat de kans natuurlijk dat ze al ergens anders getekend hebben. of je kan advies vragen van je DoF/ assman in de transfers.
Afhankelijk waar je bent in het seizoen kan je ook nog een recruitment focus maken. Ik vind dat dze best nog goed werken als je weet wat je doet.

in mijn eigen game verkocht ik dus die keeper die me zoveel punten had gekost. Op 1 juli direct teammeeting en staat er tien man in mijn kantoor "we zijn ontevreden omdat de GK positie te zwak is"
Dudes, het is letterlijk nog 2 maanden transferwindow en de vorige keeper liet 1 schot op 3 binnen.....
Wel al 2 van de 3 keer goeie jeugd intake gehad, ondanks dat het bestuur weigert er iets in te investeren wegens onze financiele situatie. Maar ze willen wel het stadion uitbreiden....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:21
De namen van reGens zijn soms wel erg vermakelijk.

Wat, no munnie? Hier,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgPxzwhlYiFpAlSyOcSjDm1QbEE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8MiWvaQDDnfumHnsYEQLH0Yr.png?f=user_large

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ben in gegaan op de aanbieding van Bordeaux.

Was slimmer geweest eerst even naar het team te kijken.
Dan had ik geweten dat het salaris budget niet groot is (we zitten er zelfs al tegenaan), en qua transfers is er ook niet veel geld.

De basis 11 heeft 6 spelers boven de 30 en de reserves voor die plekken zijn niet echt goed.
Aanvallend is het niet echt bijzonder. Ze hebben Cerny op rechts en in de spits Daramy.

Aangezien er niet veel geld is ben ik nu vooral bezig met te kijken wie kan ik verkopen en welke van deze spelers kan ik intern opvangen.
Dit zodat ik er geld is om 1 centrum verdediger te halen en 1 spits die in de basis kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:12

Oxigeon

En zo is dat!

Na een tijd geleden de vraag gesteld te hebben nu nog maar eens nu die een tijdje uit is. Zijn er gasten die FM op de console spelen? Ben zwaar aan het twijfelen om hem aan te schaffen voor de ps5. Maar hoe zit het met de namen? Kan ik bestanden downloaden om die goed te laten zijn? Of speel je straks met mensen die je niet kan? En wat zijn de werkelijke verschillen met de pc versie?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Oxigeon schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:18:
Na een tijd geleden de vraag gesteld te hebben nu nog maar eens nu die een tijdje uit is. Zijn er gasten die FM op de console spelen? Ben zwaar aan het twijfelen om hem aan te schaffen voor de ps5. Maar hoe zit het met de namen? Kan ik bestanden downloaden om die goed te laten zijn? Of speel je straks met mensen die je niet kan? En wat zijn de werkelijke verschillen met de pc versie?
Waarom niet op pc? Op console lijkt me dit geen leuk spel, echt een pc spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Oxigeon Volgens mij kan je geen mods gebruiken op de consoleversies. Dat gezegd hebbende zullen de meeste namen en spelers echt zijn, maar sommige zijn dat niet. Daar begint iedereen op elke versie mee, maar op de pc kan je dit aanpassen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja omwille van licensing issues zijn sommige namen vals (zoals Ajax staff en braziliaanse clubnamen). Op pc is dit makkelijk recht te trekken, op console niet.

En erzijn natuurlijk tal van facepacks en logopacks die je op pc kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
Ik speel zelf niet op console maar op PC met de nodige mods en name-fixes dus ik weet niet welke namen er niet kloppen maar er zitten zeker fake names in. Op de console kan je géén mods/name-fixes/facepacks/logopacks/kitpacks installeren dus ja, je zit aan de rare namen vast ivm licenties. Nu is t wel zo dat dat elk jaar lijkt te verbeteren, zo zijn dit jaar voor t eerst alle Europese competities (Conference league, Europa League en Champions league) in het spel aanwezig met de juiste benamingen.

Eventuele verdere verschillen kan ik dus niets zinnings over zeggen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:35
Bij PES kon je met een usb chick die fake namen veranderen zou dat voor fm ook mogelijk zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Geleihoofd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Ik speel zelf niet op console maar op PC met de nodige mods en name-fixes dus ik weet niet welke namen er niet kloppen maar er zitten zeker fake names in. Op de console kan je géén mods/name-fixes/facepacks/logopacks/kitpacks installeren dus ja, je zit aan de rare namen vast ivm licenties. Nu is t wel zo dat dat elk jaar lijkt te verbeteren, zo zijn dit jaar voor t eerst alle Europese competities (Conference league, Europa League en Champions league) in het spel aanwezig met de juiste benamingen.

Eventuele verdere verschillen kan ik dus niets zinnings over zeggen verder.
Allen bedankt voor de input. Mijn laptop draait niet meer echt zoals een laptop anno 2023 moet werken. Is alweer iets ouder haha. FM zou wel draaien, maar als ik begin met het instaleren van modpacks/faces/logos gaat hij zo langzaam draaien dat ik minuten mag wachten tot een dag om is. Vandaar dat ik zat te denken hem aan te schaffen voor de ps5.

Heb verder ook geen idee of de versus modes en challenge modus leuk is. Maar voorheen op de laptop stak ik toch wel flink wat uren in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
Oxigeon schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Allen bedankt voor de input. Mijn laptop draait niet meer echt zoals een laptop anno 2023 moet werken. Is alweer iets ouder haha. FM zou wel draaien, maar als ik begin met het instaleren van modpacks/faces/logos gaat hij zo langzaam draaien dat ik minuten mag wachten tot een dag om is. Vandaar dat ik zat te denken hem aan te schaffen voor de ps5.

Heb verder ook geen idee of de versus modes en challenge modus leuk is. Maar voorheen op de laptop stak ik toch wel flink wat uren in de game.
Dat het een eeuwigheid duurt om mods als facepacks of logopacks te installeren dat is zeker waar, maar kan me niet voorstellen dat sortitoutsi's Real Name Fix enige impact op je laptop zal hebben (is tenslotte enkel wat tekst).

Vraag is dus vooral of jij het kan accepteren dat er soms fictieve namen in zitten ja of nee. Zo niet, zou ik toch echt voor de pc-versie gaan. Tenzij je ook graag heel veel speelbare leagues tegelijk wilt hebben draaien, dat zal je laptop niet fijn vinden.

VS mode en challenge mode heb ik altijd links laten liggen, dus ook daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Geleihoofd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Dat het een eeuwigheid duurt om mods als facepacks of logopacks te installeren dat is zeker waar, maar kan me niet voorstellen dat sortitoutsi's Real Name Fix enige impact op je laptop zal hebben (is tenslotte enkel wat tekst).

Vraag is dus vooral of jij het kan accepteren dat er soms fictieve namen in zitten ja of nee. Zo niet, zou ik toch echt voor de pc-versie gaan. Tenzij je ook graag heel veel speelbare leagues tegelijk wilt hebben draaien, dat zal je laptop niet fijn vinden.

VS mode en challenge mode heb ik altijd links laten liggen, dus ook daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
Mja dat is ook nog een puntje. Als ik bij wijze van spreken bij Ajax zit wil ik graag ook naar een team uit een andere competitie willen verkassen. Maar volgens mij moet je dan de league speelbaar maken wat het laden weer langer laat duren. Met een stuk of 5 competitie duurt dit al snel erg lang.

Ik twijfel nog steeds. Maar gok van d'r andere kant dat ik me aan die 33euro geen buil kan vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-05 18:32
Geleihoofd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Oxigeon schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:11:
[...]

Mja dat is ook nog een puntje. Als ik bij wijze van spreken bij Ajax zit wil ik graag ook naar een team uit een andere competitie willen verkassen. Maar volgens mij moet je dan de league speelbaar maken wat het laden weer langer laat duren. Met een stuk of 5 competitie duurt dit al snel erg lang.

Ik twijfel nog steeds. Maar gok van d'r andere kant dat ik me aan die 33euro geen buil kan vallen
Op een forum als Tweakers gasten tegen komen een te trage internetverbinding/computer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Beetje rare "bug" heb ik momenteel.
Als ik spelers te koop aanbied krijg ik vaak aanbiedingen van rare clubs. Vooral uit Mexico, Zuid-Amerika, Oekraine, Rusland.
Gaat dan om bedragen van 10 tot 20 miljoen voor jonge spelers die nog potentie hebben en makkelijk in de europese subtop carrière kunnen maken. Heb ik misschien verkeerde competities geladen of heeft dit met de database te maken ofzo.
Vooral die Mexicaanse clubs vind ik beetje onrealistisch na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Hangt van verschillende dingen af. oa je database, maar ook hoever je zit in de game. dergelijke clubs (zeker rusland) hebben nogal vaak sugardaddy owners die met geld gooien

wees blij, ik krijg mijn spelers vak nietaan de straatstenen verkocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Chelseamarre123 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:18:
Beetje rare "bug" heb ik momenteel.
Als ik spelers te koop aanbied krijg ik vaak aanbiedingen van rare clubs. Vooral uit Mexico, Zuid-Amerika, Oekraine, Rusland.
Gaat dan om bedragen van 10 tot 20 miljoen voor jonge spelers die nog potentie hebben en makkelijk in de europese subtop carrière kunnen maken. Heb ik misschien verkeerde competities geladen of heeft dit met de database te maken ofzo.
Vooral die Mexicaanse clubs vind ik beetje onrealistisch na verloop van tijd.
In welk land/competitie speel je? Interesse uit alleen dat soort landen heeft vaak te maken met (een gebrek aan) reputatie icm een sluimerende vertrekwens. Er zijn nog geen Europese (sub)topclubs concreet geinteresseerd ivm lage reputatie van de speler, maar hij heeft wel net genoeg youtube highlights om clubs die net een stapje hoger zijn aan te trekken en hem ook veel meer kunnen betalen.
Ik heb dit relatief vaak met talentjes met een slechte persoonlijkheid (mercenary, balanced maar stiekem lage loyaliteit, ambitieus en weinig professioneel, etc.) in combinatie met zelf in een competitie spelen met een lagere reputatie dan de meeste competities met geld (Championship was pre brexit de grote boze wolf en Rusland ja).

Ik heb zelf na jaren FM pas nog een mooie truc ontdekt ivm salariseisen drukken bij contractverlengingen: alleen een nieuw contract aanbieden wanneer je hun persoonlijke zelfbeeld tijdelijk op een enorm dieptepunt hebt gebracht. Ik wou Guardiol en een Portugese CD verlengen nadat beiden erover liepen te zeuren. Ze zijn inmiddels 23, qua potentieel min of meer uitontwikkeld en hebben nog 2 jaar contract over. Op dat moment waren ze volgens mijn assistent manager 4* CA en inderdaad mijn beste centrale verdedigers, wat ook te merken was aan de salariseisen: 250k en 275k p/w na wat onderhandelen.

Heb de stekker er toen uitgetrokken en berust in het feit dat ik ze over een jaartje moet verpatsen. Maar in een half jaar tijd ziet de wereld er opeens heel anders uit: beide spelers hebben zonder te onderhandelen verlengd voor 125k en 150k p/w voor 8 jaar!!

Wat was er precies in die 6 maanden gebeurd? Guardiol kon het moordende PL-schema niet aan, dus ik heb hem teruggezet van 'regular starter' naar 'squad player' en heb hem daadwerkelijk veel minder minuten laten spelen. Toen ie verhaal kwam halen, koos ik voor de optie dat ie niet vaak genoeg beschikbaar was ivm fysiek en dat accepteerde hij als antwoord. De Portugees was zo'n type zeikerd die alles wou spelen en ik gaf hem zijn zin: 3 maanden eruit met een knieblessure en toen ie weer kon trainen heb ik zijn revalidatietraject zo veilig mogelijk ingericht (0-45min max per week in het 2e, 1,5 maand later voordat hij weer wedstrijdscherp was). Beide spelers waren hierdoor in de ogen van de assistent en in hun eigen zelfbeeld nog maar 3* CA 'waard', terwijl hun attributen nagenoeg gelijk zijn gebleven.

Er zijn natuurlijk veel meer momenten en middelen waardoor iemands sterren tijdelijk omlaag knalt. Toen ik dit door had, heb ik een 37-jarige Lewandowski (5* CA) gehaald om Adeyemi en Isak voor 'goedkoop' bij te laten tekenen zonder hun team-status omlaag te brengen en ook dat is prima gelukt met 200k en 250k p/w.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ik speel bij Real Betis in het jaar 2040 ergens. 2x op rij Spaans kampioen en de beste jeugdopleiding/faciliteiten.

Met spelerscontracten verlegen herken ik, soms vragen ze een nieuw contract als ze nog 2jaar hebben ofzo. Maar vragen ze zo enorm veel meer dat ik weiger.
Als ik na een paar maanden terugkom kan je ze vaak voor een pak minder laten verlengen.
Let wel, soms als je weigert gaan ze op een transfer azen en staan ze zelfs niet open voor nieuwe onderhandelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GUNZERK3R
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-03 14:44
Het meest vervelende in deze FM is dat het vaker dan normaal voorkomt dat een speler al ruim van te voren besluit zijn contract niet te verlengen. Wanneer het woord eenmaal uit is, kan dan ook niks dit terugdraaien. Dit probleem had ik met Ferdi Kadioglu die ruim een jaar van te voren aangaf niet te willen bij tekenen en nieuwe opties te willen verkennen. Omdat hij een van mijn beste spelers was heb ik hem ook niet voortijdig verkocht, met de hoop dat een kampioenschap + een succesvolle CL run hem op andere gedachten brengen maar nee.

Natuurlijk begrijp ik dat dit in real-life ook gebeurd, maar heb het idee dat het in dit jaars game toch wat vaker voorkomt. Zou toch wel een mogelijkheid hebben om toch nog met de speler te kunnen praten of hij op andere gedachten gebracht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmmm dit is toch wel heel erg onrealistisch.
Beetje uit verveling heb ik in een save een coach toegevoegd en manager gemaakt van een club waar ik schijthekel aan heb.
Idiote tactiek gemaakt, veldspeler op goal, slechtste spelers top contracten gegeven met ster speler status en 1k afkoopsom.. Vrijwel de gehele staf eruit gemikt en niet vervangen. Andere spelers verkocht.

16 wedstrijden achter elkaar met dubbele cijfers verloren, financieel diep in het rood. 1x gesprek gehad en mocht zowaar 2e kans krijgen. Dat was 3 wedstrijden geleden en sindsdien enkel verloren. En het is nu 28-1...... Dus mijn opvolger is doomed.

In het echt was ik na 2-3x dik verliezen de laan uit gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
GUNZERK3R schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:44:
Het meest vervelende in deze FM is dat het vaker dan normaal voorkomt dat een speler al ruim van te voren besluit zijn contract niet te verlengen. Wanneer het woord eenmaal uit is, kan dan ook niks dit terugdraaien. Dit probleem had ik met Ferdi Kadioglu die ruim een jaar van te voren aangaf niet te willen bij tekenen en nieuwe opties te willen verkennen. Omdat hij een van mijn beste spelers was heb ik hem ook niet voortijdig verkocht, met de hoop dat een kampioenschap + een succesvolle CL run hem op andere gedachten brengen maar nee.

Natuurlijk begrijp ik dat dit in real-life ook gebeurd, maar heb het idee dat het in dit jaars game toch wat vaker voorkomt. Zou toch wel een mogelijkheid hebben om toch nog met de speler te kunnen praten of hij op andere gedachten gebracht kan worden.
Ze kunnen van gedacht veranderen, heb het 1 keer voorgehad. Maar ik ben het wel met je eens dat het te vroeg valt. Spelers met nog 16 maanden op hun contract komen naar je "ik ga niet verlengen coach", terwijl je net op je meest succesvolste punt bent.... Hou dat voor in de zomer dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 15:33

Hoogie2004

Whohooooo

Lekkere aankoop, 7,25 miljoen, en dan is dit je eerste competitiewedstrijd :+ moet wel zeggen dat zijn marktwaarde meteen 50 miljoen was toen de aankoop rond was. Lekkere deal.

7 goals waarvan 2 afgekeurd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw8lcBUNrwept5kDmObGxh46jy0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q13KFOHfaIGaX9YBYLHZW21R.png?f=user_large

Er loopt dit seizoen overigens een gast rond bij Groningen die 150+ miljoen moet kosten...

[ Voor 28% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-03-2023 16:41 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Snelste hattrick ooit? >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wh068_nNO1bQ656j6ssf8gx2-WQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZCplZBeoaa9lGhLxx57y3TQ8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

geen idee maar lekker is ie wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Is het uberhaubt mogelijk om op een goede manier weg te gaan bij een club?

Na 7 jaar Scheveningen heb ik na behalen titel en beker aangegeven einde seizoen te willen stoppen. Op zich allemaal goed, in interviews aangegeven dat ik wat anders wou en niet dacht dat ik het nog veel beter zou kunnen gaan doen en op goede manier wou vertrekken.

Krijg je even later toch nog weer vragen of je wrok koestert tegen je oude club.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 17:44
Player1S schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:36:
Is het uberhaubt mogelijk om op een goede manier weg te gaan bij een club?

Na 7 jaar Scheveningen heb ik na behalen titel en beker aangegeven einde seizoen te willen stoppen. Op zich allemaal goed, in interviews aangegeven dat ik wat anders wou en niet dacht dat ik het nog veel beter zou kunnen gaan doen en op goede manier wou vertrekken.

Krijg je even later toch nog weer vragen of je wrok koestert tegen je oude club.......
Zo zijn journalisten he. Imo best realistisch dus, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nope. Close but no cigar ;)
Alex Torr, a Sheffield Sunday League footballer, has beaten everyone on this list with a 70-second hat-trick in a match in 2013.

Torr scored four goals in his team's 7-1 triumph, the first three of which came in an unbelievable 11-minute spell when the defense couldn't handle him.
en
Egypt's Abdul Hamid Bassiouny scored a hat-trick against Namibia in a qualifier for the 2002 World Cup in Japan and South Korea, which came in just under Hayter's time.

According to FIFA, who maintain a record of incredible hat-tricks here, Bassiouny's 117-second trifecta in the 8-2 victory was his only three goals for his country.
Waren toch nét iets sneller :)

(aldus https://ng.opera.news/ng/...3c29fde891ac74dacbd98a57f dan)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
The Final Data Update for Football Manager 2023 is now available for download.

Featuring more than 250,000 database changes since the Main Data Update on March 2nd, this update includes activity from transfer windows that closed during February*, including MLS, along with further gameplay fixes.

All gameplay adjustments will take effect in current careers, although you will need to begin a new save game to take advantage of the data updates.

The changes in the 23.4 update include, but are not limited to:

- Fixed rare crash affecting some users with saves started with December 2022 start date
- Addressed an issue where users can’t ask the board to upgrade Youth Recruitment to maximum level
- Addressed an issue where the Team Instructions will disappear when users change formation via the Formation dropdown menu in Tactics
- Fixed an issue where Wing Play and Route One tactical styles are missing from the Tactical Style dropdown menu in Tactics
- Fixed an issue where users were unable to unlock the ‘On Top of the World’ achievement on Microsoft Store

Most updates of this nature should download automatically but if yours doesn’t, simply quit and relaunch Steam or the Epic Games Store to prompt it to do so. If you’re playing via the Windows Store or Game Pass, you may need to manually search for the update.

If you encounter any issues after downloading the update, please use our Support Portal to raise or receiving troubleshooting help.

*Owing to a change to the closing date of Chinese transfer window, that data is not included here. Instead, a further update addressing the relevant moves specifically just covering the ins and outs of the Chinese leagues will be released in the coming weeks.
Zie https://community.sigames...ata-update-available-now/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
"het is de final updaten maar er komt nog een update" :p

Heb deze niet zoveel gespeeld als mijn vorige FM, vind het wat achteruitgegaan. Maar ik sla altijd een paar edities over, dus zal er nog wel in terugkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Heb trouwens nog een lelijke bug gevonden die er al jaren in moet zitten. Zelf ben ik hem nooit tegengekomen omdat ik spelers altijd verkoop voordat ze bij mij met pensioen gaan en ik nooit friendlies accepteer maar ze liever zelf inplan.

Dit keer was ik uitgenodigd als tegenstander voor de testimonial van keeper Fraser Forster. Geen idee waarom, hij heeft nooit bij mij gespeeld en ik heb geen enkele relatie met hem. Maar in mijn rol van meest gehate club van de wereld heb ik deze geaccepteerd om ala Bayern Munchen met Cruijff toen het feestje te verpesten. Dus 2 wereldtoppers in de spits, al mijn schoffelaars in de basis en een speech vooraf gegeven dat ze deze gewoon moeten winnen net als andere wedstrijden.

Tot mijn grote verbazing stond een grijs mannetje zonder gezicht op doel en zonder naam/klikbare link. Wat bleek achteraf: Forster had een nieuwe baan als coach aangenomen vóór zijn testimonial datum. Voor het spel ben je dan waarschijnlijk al je attributen, profiel, enz. als speler kwijt, dus geen naam, geen gezicht, geen vaardigheden en zelfs geen shirt, broek of schoenen. :D En natuurlijk het disrespect, je bent niet meteen alles verleerd als je in een kantoortje gaat zitten.

De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 6-1, maar die grijze keeper had zeker een stuk of 6-7 goede reddingen en geen gekke moves of blunders. Vermoedelijk een soort tijdelijke regen met dezelfde CA als Forster net voordat ie met pensioen ging, had hem graag een contract gegeven. :P

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzai1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik speel het spel nu een dikke maand op PS5 en vermaak mij er prima mee.
De namen zijn over het algemeen wel echt, behalve wat Italiaanse clubnamen en de clubs in Brazilie. Spelersnamen zijn wel echt in de landen die ik het geselecteerd (grote europese landen, brazilie, argentinie). Het spelen gaat allemaal lekker snel, laden, opslaan, vliegt voorbij.

Het is een wat uitgeklede versie van de PC versie zag ik, wat er exact anders is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yneTTBXiic1WNrBx9Zpxgcl5Ac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3dk2778tWJTVuk4OOrOS1VHU.png?f=user_large

WTF! En ik heb al een dikke ziekenboeg met langdurige blessures zoals je in de screenshot kan zien. Allevier de geblesseerden zijn ster-spelers die ik echt niet kan/wil missen.

spoiler:
Gelukkig krijg je, als je op "Send to specialist" klikt het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtDSFzXckN5syFDWfRRQOcRZPjg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aBOkd0FxtZyKGRqUfCg4ktBi.png?f=user_large

Pfew, dat scheelt weer....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

wildhagen schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:46:
[Afbeelding]

WTF! En ik heb al een dikke ziekenboeg met langdurige blessures zoals je in de screenshot kan zien. Allevier de geblesseerden zijn ster-spelers die ik echt niet kan/wil missen.

spoiler:
Gelukkig krijg je, als je op "Send to specialist" klikt het volgende te zien:

[Afbeelding]

Pfew, dat scheelt weer....
spoiler:
Ik schrok ook al, mijn topspits was 10-13 maand out :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb het meestal niet op (kinderachtige) grappen, zeker niet op 1 april, maar SE had me tuk en moest er echt om lachen.....heel leuk gedaan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mf6ka0I1lJuvQfn7WSxytkcbqAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1T3bP4wSwA7yRxQhLfsUguL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lwc5X76B2aGCzqrWzmUkRTbl4UQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufZ1T4faiEpLDF37y9WPen3f.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg als Feyenoord een beloning van 580 miljoen om nieuwe spelers te kopen en/of een nieuw stadion te bouwen. Vond het al bizar onwerkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Deze 'grap' zit er al jaren in, ze mogen ook wel een keer iets nieuws verzinnen.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ze mogen sowieso wel eens goed kijken naar de financien.

Op YouTube/Twitch kijk ik nog wel eens naar Lullojo en die heeft nu bij 2 clubs grote geldzorgen maar krijgt wel telkens gigantisch transferbedrag ter beschikking. En hij blijft ook netjes onder salaris budget.

Zelf ben ik bij Celtic bezig na mijn vertrek bij Scheveningen. Celtic jaar ervoor 6e geëindigd dus geen Europees.
Wel gewoon 45 miljoen transfer budget gekregen en verkochte spelers ook grotendeels terug in de transferpot.

In januari wel bijna 30 miljoen in het rood en situatie wordt als zorgelijk bestempeld. Verkoop ik 2 februari nog speler die perse weg wil voor 20-25 miljoen. Transfermarkt al gesloten in Schotland maar toch komt gros van bedrag ter beschikking voor transfers 8)7
En ook in mijn situatie ga ik niet over beschikbaar salaris budget. Dus ik hou me netjes aan de, door het bestuur gegeven, regeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
JoteW schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:49:
Deze 'grap' zit er al jaren in, ze mogen ook wel een keer iets nieuws verzinnen.
idd. en sommigen moeten de F12 of print screen knop nog leren :p

Dacht er even aan om een Milan savete doen na gisterenavond, maar toch maar doorgegaan met mijn origineel plan en begonnen met de Vanarama south to Prem career met Chelmsford.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 14:48
JoteW schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:49:
Ik had er een waar mijn topspits 10-13 maanden geblesseerd was geraakt omdat hij het gaspedaal te hard had ingetrapt....
gelukkig 1 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Player1S schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:30:
Ze mogen sowieso wel eens goed kijken naar de financien.

Op YouTube/Twitch kijk ik nog wel eens naar Lullojo en die heeft nu bij 2 clubs grote geldzorgen maar krijgt wel telkens gigantisch transferbedrag ter beschikking. En hij blijft ook netjes onder salaris budget.

Zelf ben ik bij Celtic bezig na mijn vertrek bij Scheveningen. Celtic jaar ervoor 6e geëindigd dus geen Europees.
Wel gewoon 45 miljoen transfer budget gekregen en verkochte spelers ook grotendeels terug in de transferpot.

In januari wel bijna 30 miljoen in het rood en situatie wordt als zorgelijk bestempeld. Verkoop ik 2 februari nog speler die perse weg wil voor 20-25 miljoen. Transfermarkt al gesloten in Schotland maar toch komt gros van bedrag ter beschikking voor transfers 8)7
En ook in mijn situatie ga ik niet over beschikbaar salaris budget. Dus ik hou me netjes aan de, door het bestuur gegeven, regeltjes
Ik had het hier eens een keer eerder aangegeven, maar je moet het gegeven (maximum)salaris- en transferbudget compleet negeren als je wilt weten of je een speler kunt halen zonder er kapot aan te gaan als club. Heel kort door de bocht (maar makkelijker te checken) is dat als je over een periode van een maand met 2 uit en 2 thuiswedstrijden geen zwarte cijfers weet te schrijven, je een groot structureel probleem hebt of tenminste een pittige uitdaging hebt waar je een plan voor moet maken.

Het bestuur ingame is nogal financieel kortzichtig, pas als je echt bijna op straat komt te liggen (eigen vermogen richting 0 euri) gaat het mes in de budgetten en je max stafleden (!!!). Wat niet geheel onrealistisch is, zo waren en zijn PSV (Van Raaij), Utrecht (pre en post Van Seumeren) en recenter Barcelona, Man Utd, Valencia ook jarenlang gerund ondanks dat het relatief grote clubs zijn en/of een suikeroom hebben.

In mijn huidige save wil ik met Newcastle aan de top blijven meevechten, maar ben ik 'gedwongen' om 700k p/w onder mijn salarisbudget te blijven en mijn transferbudget van 325m te laten staan. Ik draai namelijk 120m verlies per jaar ex prijzengeld PL en CL inkomsten, met een eigen vermogen van 450m in de plus. Dus het klopt dat ik het kan uitgeven, zowel op papier als onderaan de streep uitgaande van top 4 en kwartfinales, maar slim is het niet op de lange termijn :P

Het is dus niet genoeg om netjes onder het salarisbudget te blijven, maar het is als bestuur ook niet handig om meteen transfer/salarisbudgetten te limiteren bij het eerste zuchtje tegenwind, want geld maakt geld.

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

^^0nMe schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:34:
[...]

Ik had het hier eens een keer eerder aangegeven, maar je moet het gegeven (maximum)salaris- en transferbudget compleet negeren als je wilt weten of je een speler kunt halen zonder er kapot aan te gaan als club. Heel kort door de bocht (maar makkelijker te checken) is dat als je over een periode van een maand met 2 uit en 2 thuiswedstrijden geen zwarte cijfers weet te schrijven, je een groot structureel probleem hebt of tenminste een pittige uitdaging hebt waar je een plan voor moet maken.

Het bestuur ingame is nogal financieel kortzichtig, pas als je echt bijna op straat komt te liggen (eigen vermogen richting 0 euri) gaat het mes in de budgetten en je max stafleden (!!!). Wat niet geheel onrealistisch is, zo waren en zijn PSV (Van Raaij), Utrecht (pre en post Van Seumeren) en recenter Barcelona, Man Utd, Valencia ook jarenlang gerund ondanks dat het relatief grote clubs zijn en/of een suikeroom hebben.

In mijn huidige save wil ik met Newcastle aan de top blijven meevechten, maar ben ik 'gedwongen' om 700k p/w onder mijn salarisbudget te blijven en mijn transferbudget van 325m te laten staan. Ik draai namelijk 120m verlies per jaar ex prijzengeld PL en CL inkomsten, met een eigen vermogen van 450m in de plus. Dus het klopt dat ik het kan uitgeven, zowel op papier als onderaan de streep uitgaande van top 4 en kwartfinales, maar slim is het niet op de lange termijn :P

Het is dus niet genoeg om netjes onder het salarisbudget te blijven, maar het is als bestuur ook niet handig om meteen transfer/salarisbudgetten te limiteren bij het eerste zuchtje tegenwind, want geld maakt geld.
Mja, ik ben trainer/coach. Niet de financiële man. Ze geven mij een budget en daar houd ik mij aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Wat me wel enorm stoort sinds de winterupdate is het aantal keren dat je het doelhout raakt. Minstens 1 keer per match, en heel vaak minstens 3 keer. Het valt echt enorm veel op.

Alsof ze gewoon iets moeten vinden om het moeilijk te maken

EDIT: zoals penalties missen... 4de mis op 7, tussen 5 verschillende spelers... Soms valt het zo erg op

[ Voor 32% gewijzigd door AntiChrist7 op 05-04-2023 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, mijn seizoen met PSV zit er weer op, en het is een beetje een mixed bag.

De Johan Cruijf Schaal won ik met 2-0 vrij eenvoudig van Feyenoord, en ook de competitie liep erg aardig. Weinig verlies geleden. Vierde kampioenschap op rij.

Een hoogtepunt was de 'prestatie' van mijn grootste rivalen, Ajax. Ze plaatsen zich niet eens direct voor Europees voetbal, en eindigden op de 7e plaats, met maar liefst 28 (!) punten achterstand op mij. Eat that! >:)

Gelukkig verloren ze in de playoffs óók nog eens (van Vitesse), zodat ze in het geheel uit Europa zijn komend seizoen >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDsD0HsJYDe6Zm9P96uvQ0oNxI0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jw6cCT1cSXv9ILlc0pz916OL.png?f=user_large

Voor wat betreft de Champions League had ik best een aardige loting, en heb daar een aantal mooie resultaten gehaald. Absolute topper was natuurlijk de 2-1 overwinning op FC Barcelona.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAB1yGAhl2FkXHILwbzKiIaW3sw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0yBPCVyP5l3WE62FOupssKvW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LueovaaK_JNIUfXZrkH5oFqAhkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hfnQokfCoTB1487io4AQEbe9.png?f=user_large

Helaas eindigde ik in de League Phase dus als 9e en dus geen directe plaatsing, maar ik moest een play-off ronde spelen. Dit werd tegen Borussia Monchengladbach, mijn oude ploeg. Uit verloor ik kansloos met 0-1, maar thuis won ik met 2-1. Dat werden dus penalties. Gelukkig nam ik die met 5-4 net iets beter, dus ik was door naar de achtste finales. Dit werd ook het eindstation helaas, ik moest hier tegen Paris Saint-Germain. Thuis bleef het nog knap 0-0, maar uit verloor ik kansloos met 2-0, door twee prachtgoals van Mbappé (die nog steeds bij PSG zit). Geen schande verder, want PSG bleek uiteindelijk ook de winnaar van de Champions League (1-2 winst op Manchester City).

In de beker ging ik via AZ (1-0 winst), FC Volendam (2-0 winst), Feyenoord (2-1 winst) in de halver finale helaas ten onder tegen Ajax (1-0 verlies). Gelukkig verloor Ajax de finale dan weer kansloos van Heerenveen (2-0).

Wel merk ik dat mijn selectie nu echt te dun is geworden, zeker met blessures kon ik soms net 4 mensen op de reservebank zetten (incl een keeper). Ik moet dringend versterking in de verdediging hebben, en een extra DM en MC is ook geen overbodige luxe. Alleen de wingers en de spitsen zijn goed bezet nu.

Heb wel een goede Rus kunnen oppikken bij Boca Juniors, voor 12 miljoen. Werd meteen één van mijn beste spelers. Speelt primair als aanvallende AMR, maar kan ook als spits uit de voeten.

Wat een Rus in Zuid-Amerika doet, geen idee. Hij speelde al 3 jaar voor Boca Juniors, daarvoor 10 jaar bij Spartak Moscow).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vADPh-L2Zb7sHhgHnmGTnrrrig4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aNgE5JGmk5lII7bGpKH0GjpA.png?f=user_large

Roda JC, Fortuna Sittard en FC Emmen degraderen, en Cambuur (winnaar), FC Groningen (runner-up) en Willem II (winnaar nacompetitie) keren terug in de Eredivisie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:18
Ik heb FM touch op mijn iPhone 14 pro, maar de resolutie is erg hoog (letter zeeeer klein) is dat aan te passen? Is niet te spelen zo 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7htnR50mmP7qyve6PmiaI9Z9Og=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZuCfwhGi4X7mwz4eTipoymFC.png?f=user_large

Kijk, dáár zeg ik dan geen nee tegen natuurlijk, ook al heb ik het naar mijn zin bij PSV.

Ook al zal het geen makkie worden, ze staan 7e, met flinke achterstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gloQekkzR6g8N3AbVFCofyGTDE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hVF5rZ5xr6WD1dxW9btiDlrA.png?f=user_large

Maar he, kijk waar ManUtd staat... het had erger gekund :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat is toch 'altijd' met die Youth intakes. Ik heb alles state of the art, maar al voor 2e jaar op rij allemaal drama jeugd. Toen mijn faciliteiten minder waren kreeg ik betere jeugd. En dan zie je de AI die jaar in jaar uit top jeugd krijgen.

Iemand een idee hoe je daar invloed op kan uitoefenen?

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 13-04-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:35
Betere jeugd coaches/trainers ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 01:17
Vos schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:46:
Wat is toch 'altijd' met die Youth intakes. Ik heb alles state of the art, maar al voor 2e jaar op rij allemaal drama jeugd. Toen mijn faciliteiten minder waren kreeg ik betere jeugd. En dan zie je de AI die jaar in jaar uit top jeugd krijgen.

Het blijft geluk hebben. Maar je Head of Youth Development heeft ook invloed op je jeugd. Altijd goed om naar te kijken, zeker naar z'n personality, speelstijl en favoriete opstelling, aangezien dat bepaald wat voor soort jeugdspelers er in je jeugdopleiding komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7

check in staff responsabilities of je HOYD wel verantwoordelijk is voor de jeugd doorstroom. Het kan zijn dat naar iemand anders is gesprongen als je hem vervangen hebt.

Verder hangt het af van welk land en club je bent. Als je real madrid bent is een 3star potential nog altijd goed. Maar als je in roemenie zit is de country rating laag en is de instroom sowieso minder. Ook wil je jeugdstaff met goede personaliteiten.

Maar op het einde van de dag zou ik nog altijd zeggen dat het 70% geluk/RNG is.

Ik zit momenteel nog in Vanarama national dus geef nog niet echt om jeugd :p Wel goed begonnen met 5 overwinningen op rij en geen tegendoelpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Bedankt voor de tips ^^

Coaches/trainers zijn allemaal erg goed, zal eens goed kijken naar mijn HOYD en de responsibilities. Speel in Engeland met Nottingham Forrest in 27/28, dus qua reputatie zit het wel goed.

Het is wel frustrerend dat bijv. een PSG altijd heel veel wondertalenten heeft :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ohja, reputatie speelt ook mee in hoeveel pulling power je hebt. PSG torent boven iedereen uit in frankrijk en is dus aantrekkelijker voor de lokale talentjes. En met Notthingham moet je opboksen tegen Liverpool chelsea manchester, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-05 20:48

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Ik heb me hier in het verleden eens uitgebreid in verdiept omdat ik me dus met FC Groningen ook zat te frustreren.

Het is en blijft een beetje geluk hebben.
Maar er zijn zoals hierboven gesteld best veel factoren die meespelen waar je invloed op hebt.
belangrijkste zijn, je hoofd jeugdontwikkeling, jeugd complex en jeugdscouting. (trainers en coaches doen niks voor je intake), sattelietclubs mbt jeugkennis ect zou moetenhelpen door een grote range, (mijn ervaring is echter dat dit vaak juist tot slechtere gemiddelde intake uitloopt) zeker bij veel samenwerkingen.

Je clubreputatie speelt mee dus als je een langere tijd bij een club speelt en deze stijgt kan dit stijgen.
Maar ook landreputatie is onderdeel van de intake, de landen met een top reputatie worden gezien als groot voetbal land en krijgen betere intake.

Achter de schermen spelen ook nog een lading factoren die wat invloed uitoefenen. zoals de grootte van het land en (regionale) bevolkingsdichtheid maar ook de economische status van het land.
Deze onderdelen veranderen vooralsnog niet mee in de game, je kan bijvoorbeeld niet investeren in speelveldjes in de regio om de sport te promoten..

Doordat dit niet meegroeit krijg je de situatie dat je bijv een club uit een klein arm landje 50x de championsleague kunt laten winnen en het nationaal team 5x Wereldkampioen waardoor je reputatie overal nummer 1 is maar doordat het land klein is en economisch in game niet zo sterk krijg je af en toe een sterspeler maar nooit een sterrenelftal intake zoals Brazilie bijv.

Zelf investeer ik wel altijd in jeugdscouting en opleiding ect, (ook omdat sommige clubs dat eisen) maar effectief koop ik doorgaans 80% al jong in..

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Op weg naar league 2 en mogelijk nog een FA throphy. En ik ga voglend jaar amper 0k/week hebben om uit te geven aan lonen. Wordt puzzelen.

Ook iets wat grappigs/triest is: de game heeft nog een tooltip voor de buitenspelval, terwijl je die niet meer kan selecteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:56:
Op weg naar league 2 en mogelijk nog een FA throphy. En ik ga voglend jaar amper 0k/week hebben om uit te geven aan lonen. Wordt puzzelen.

Ook iets wat grappigs/triest is: de game heeft nog een tooltip voor de buitenspelval, terwijl je die niet meer kan selecteren....
Moederclub en gratis spelers huren? goedkoopste variant... Al zou ik vooral gaan voor veel eigen jeugd gebruiken denk ik en eventueel consolideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ColdStone schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:02:
[...]

Moederclub en gratis spelers huren? goedkoopste variant... Al zou ik vooral gaan voor veel eigen jeugd gebruiken denk ik en eventueel consolideren.
Oeps, daar is een 3 weggevallen. heb dus in totaal 30k per week om uit te geven aan lonen. Het is een verdubbeling van wat ik nu heb, maar mijn huidig budget is een derde van de laatste in League 2...

Huurspelers gebruik ik sowieso, maar er mogen maar 5 in je eerste elftal+ bank zitten op matchday. Heb QPR als moederclub, maar buiten beetje geld, lenen die me geen spelers, zelfs als ik het vraag, of moet ervoor betalen. Dus misschien toch eens tijd dat ik van moederclub verander idd.

Eigen jeugd is amper mogelijk :p Heb anderhalve ster aan faciliteiten, in drie seizoenen is er nog niets goed uitgekomen. Dusja, geen idee hoe komend seizoen er gaat uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

AntiChrist7 schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:01:
[...]

idd. en sommigen moeten de F12 of print screen knop nog leren :p

Dacht er even aan om een Milan savete doen na gisterenavond, maar toch maar doorgegaan met mijn origineel plan en begonnen met de Vanarama south to Prem career met Chelmsford.
Als jij uitlegt waar deze zit op een Series X? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntiChrist7
Exorcist schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:22:
[...]

Als jij uitlegt waar deze zit op een Series X? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_l35ZtHo3fr53arYTo7pCPbtng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SM2bxjGtmj0X6OVuxXwOHdxn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:05:
[...]

Oeps, daar is een 3 weggevallen. heb dus in totaal 30k per week om uit te geven aan lonen. Het is een verdubbeling van wat ik nu heb, maar mijn huidig budget is een derde van de laatste in League 2...

Huurspelers gebruik ik sowieso, maar er mogen maar 5 in je eerste elftal+ bank zitten op matchday. Heb QPR als moederclub, maar buiten beetje geld, lenen die me geen spelers, zelfs als ik het vraag, of moet ervoor betalen. Dus misschien toch eens tijd dat ik van moederclub verander idd.

Eigen jeugd is amper mogelijk :p Heb anderhalve ster aan faciliteiten, in drie seizoenen is er nog niets goed uitgekomen. Dusja, geen idee hoe komend seizoen er gaat uitzien
Engeland is ook lastig met werk-vergunningen jeugd halen is dan ook lastig inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ColdStone schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:30:
[...]

Engeland is ook lastig met werk-vergunningen jeugd halen is dan ook lastig inderdaad..
Idd, maar daar staat tegenover dat zoveel clubs in engeland goede faciliteiten hebben dat er wel veel talent wordt geproduceerd (ook al ontwikkelt de AI die niet altijd evengoed). en de database is natuurlijk het grootst

ik zit nog maar net league 2 he. Dan denk je neit echt aan jeugd halen. Zeker niet als je vergoeding moet betalen. Dus gewoon idd veel lenen. gelukkig worder clubs en spelers wat makkelijker naarmate de zomer vordert met hun eisen.
Openingsmatch gewonnen ook, maar merk wel dat ik minder kwaliteit heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat is een aardig debuut als manager van Engeland :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_spoS0tjOsO4Xt6tqOtQl0kaPyg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xPOK2K5sC7qoi2MDlUA63pcZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Ik probeer altijd huurspelers te halen in de laatste dagen van de transferperiode. Dan zijn ze soms gratis.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Dat probeer ik alleen met 'extra'tjes' die wel wat toe kunnen voegen. Wil het er niet op gokken dat ik aan het einde van de transferperiode met lege handen sta.

Vaak scout ik het hele seizoen door al bepaalde vervangende spelers dan wel versterkingen. Daar stel ik vervolgens een lijst van op wie ik het liefst wil, en wie op #2, #3, #4 of #5 staat.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

JoteW schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:04:
Dat probeer ik alleen met 'extra'tjes' die wel wat toe kunnen voegen. Wil het er niet op gokken dat ik aan het einde van de transferperiode met lege handen sta.

Vaak scout ik het hele seizoen door al bepaalde vervangende spelers dan wel versterkingen. Daar stel ik vervolgens een lijst van op wie ik het liefst wil, en wie op #2, #3, #4 of #5 staat.
Heb ik meestal ook inderdaad, grote shortlists met snelle nr 1 en 2 vervangers en jeugdprospects..
Moet wel zeggen dat ik de scouting een stuk lastiger vind dit jaar, of ik heb gewoon nog moeite om mijn draai te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
ColdStone schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:11:
[...]

Heb ik meestal ook inderdaad, grote shortlists met snelle nr 1 en 2 vervangers en jeugdprospects..
Moet wel zeggen dat ik de scouting een stuk lastiger vind dit jaar, of ik heb gewoon nog moeite om mijn draai te vinden..
Ik heb het ook hoor, ze vinden bij mij ook niet veel. Ik speel met 1. Lokomotive Leipzig en zou rond plek 10 eindigen. Wonder boven wonder werden we 1e terwijl we 14 punten achter stonden. "Concurrenten" lieten allemaal steken vallen. Maar we waren ook nog een semi-club. Nu we de play-offs hebben gewonnen gaan we richting de 3. Liga en moeten we een prof club worden. Dan is het ook makkelijker om wat betere en meer scouts etc aan te trekken. Dat was afgelopens eizoen in de Regionalliga niet mogelijk. Dus ben benieuwd wat we dit jaar kunnen bewerkstelligen. Als ontzettende kleine club word scouten ook lastig.

Ik had één scout, die geef ik vervolgens de Focus mee om een linksback te scouten, tussen de 15 en 30 jaar. Puur als back-up vanwege een lange blessure. Die komt gewoon na 3 maand met he-le-maal niemand. Of ik dan wat verkeerd in stel, of de scout is gewoon een waslap? Ik ben er nog niet achter :X :P

Mocht je dus nog een leuke save zoeken, download de lower league file van meistertrainerforum.de, en ga starten onder in het Duitse voetbal. Fan-tas-tisch! :)

[ Voor 14% gewijzigd door JoteW op 22-04-2023 09:40 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik kreeg mijn oude FM na 60 seizoenen niet meer aan de praat dus maar eens begonnen met de nieuwe. Het is wel even wennen omdat ik echt lang ben blijven hangen in een oude (FM2012).

Ben maar begonnen bij de slechtste club in de laagste divisie in Engeland volgens de real-life stand. Het is dus AFC Telford geworden. Gelukkig schaalt het spel ze iets hoger in dus mid-table moet mogelijk zijn en de 1e resultaten bevestigen dat ook. Had nog geen scouts dus kan nu pas (eind augustus) beginnen met het zoeken naar versterkingen, gelukkig is er geen transfer window dus dat is wel lekker.
Moet zeggen dat ik het wel leuk vind om weer een uitdaging te hebben. In FM2012 had ik het tactische deel wel voor elkaar maar moet nu weer helemaal opnieuw beginnen en er zijn nu een stuk meer opties. Voorlopig hou ik het simpel omdat ik ook hele matige spelers heb.

Heb nog geen echte end-game. Klimmen met Telford of gewoon jobhoppen. Heb de small club to big club al heel vaak gedaan, daarna challenges gedaan (Pentagon en Metropolitan Man Challenges) waarbij je meer gaat clubhoppen en dat beviel me wel. Ik ga deze challenges niet nog een keer doen dat is wel zeker, Metropolitan Man was wel heel leuk maar ook tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Praktisch vraagje: Hoe hebben jullie nu je wervingsfocus ingesteld?
Ik zoek vooral jeugdtalenten <21 voor de toekomst (vaak over de jaren zijn dit de toekomstige directe vervangers mocht het nodig zijn..als ik ze niet gehaald heb)

Maar mijn scouts hebben volgens mij oogkleppen op ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FFFFFUUUUUUUUUU!!!!!!!! Had nog zo'n 11 miljoen transfer budget over en kon daarvoor een potentiele 5-sterren speler kopen. Bod geaccepteerd, contract voorstel vond ie helemaal uitstekend. Druk ik op weglopen ipv afronden -O-

En nu lukt het niet om het goed te maken. En willen ze natuurlijk ook meer geld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 01:17
Player1S schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:25:
FFFFFUUUUUUUUUU!!!!!!!! Had nog zo'n 11 miljoen transfer budget over en kon daarvoor een potentiele 5-sterren speler kopen. Bod geaccepteerd, contract voorstel vond ie helemaal uitstekend. Druk ik op weglopen ipv afronden -O-

En nu lukt het niet om het goed te maken. En willen ze natuurlijk ook meer geld hebben
Dit is de enige reden wanneer ik savescum. Een domme misklik kan zoooooooveel verpesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
1e seizoen zit erop. De 1e helft van het seizoen was wisselvallig omdat ik nog zoekende ben naar een goede tactiek. Daarnaast kwam mijn scouting pas laat op gang waardoor ik tot november met het bestaande team heb gespeeld. Er was ook weinig budget voor versterking waardoor ik keuzes moest maken. Eerste maanden was vooral mijn keeper zwak (zeg maar dramatisch slecht) en de verdedigers zijn allemaal traag. Niet ideaal dus. Maar in november kwam er een iets betere keeper, gevolgd door een linksback en een middenvelder (loan) in januari. De back was een flinke upgrade en de middenvelder had iets van een passing stat. Na een korte gewenningsperiode ging het zowaar lopen en Telford klom gestaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GyEaKQvlfREoNhSAL2D6Vp65Fo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zUB1rRnM8z8MUa9ikxZUOuLH.png?f=fotoalbum_large

Spennymoor was niet meer in te halen maar dankzij de 2e plek hadden we homefield advantage in de play-offs en dat gaf de doorslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZKrd0_brafYbzvtf82WR3wLeBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mtMgMnB1pu5Jwe9epOaOGGvJ.png?f=fotoalbum_large

FA Cup: 3e ronde, thuis met 2-1 verloren van Stoke City. 1e 5 rondes een beetje geluk gehad met de loting maar ik had toch 3 replays nodig om zover te komen.

El plan: Staff vernieuwen, alle contracten lopen af en iedereen mag weg. Daarnaast heb ik maar 4 spelers met een contract voor volgend seizoen en eigenlijk wil ik de hele selectie vervangen. Enige waar ik op scout is Pace en Acceleration. Dat werkte vroeger ook in lower league.
El hidden plan: Overstappen naar een professionele club in de National League.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben eindelijk ook over naar FM23.
Ben begonnen met Ajax en wil daarna als het lukt mijn carrière voortzetten bij Benfica, Liverpool, Real Madrid en Bayern (niet perse in die volgorde), alvorens naar Ajax terug te keren.

Allereerste nieuwe speler van het seizoen is Isco, die ik transfervrij kon binnenhalen.

Maar eens zien of ik hier weer een leuke lange save van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
The China Data Update for Football Manager 2023 is now live across all platforms.

A standalone release because of the later than usual closing of the Chinese transfer window, this Update features more than 83,000 database changes.

A new save game will be required to play with these competition and data-specific changes in place. There are a few small general gameplay fixes included in this update and these will take effect in current careers.

The changes in the 23.5 update include, but are not limited to:

Addressed an issue where 'Add/Remove Leagues' was adding newgens as opposed to real players
[FM23 Editor] Fixed an issue where specific editor files failed to be verified
[FM23 Console] Addressed an issue where users were unable to start Versus mode with imported teams
Zie https://community.sigames...ata-update-available-now/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is IJsland ook al gefixt? Er zat volgens mij een bug in de IJslandse competitie waardoor niet alle editor files naar behoren werken.

Einde van de allereerste transferwindow die ik in FM23 meemaak. Chelsea investeert € 613 miljoen. Dat is ongeveer evenveel als heel de Bundesliga. Ongelooflijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 13-05-2023 03:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
Jorgen schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:12:
Is IJsland ook al gefixt? Er zat volgens mij een bug in de IJslandse competitie waardoor niet alle editor files naar behoren werken.

Einde van de allereerste transferwindow die ik in FM23 meemaak. Chelsea investeert € 613 miljoen. Dat is ongeveer evenveel als heel de Bundesliga. Ongelooflijk.
Zit FM in ieder geval niet dicht van de realiteit af O-)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 19:30
Ik krijg het maar niet voor mekaar voor een lager team deftig te laten voetballen.

Vorige club kon letterlijk geen 1 match winnen, en niets dat ik kon doen.
Elke goal die ik tegen kreeg was via een lange bal.
Spelers stonden bijna al op de baklijn te verdigen en op cover gezet. Niets hielp, ze hadden ook gewoon 0 snelheid.

Betere spelers halen ging ook niet met het beperkt budget, zelf free agents kon ik niet betalen.

Toch knap lastig voor dit voor mekaar te krijgen.
Zal nog eens wat tutorials moeten doorlopen, maar de meeste duren echt gewoon veel te lang.
En vooral dat ze 10 min babbelen en nog niets hebben getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
KBE91 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 07:39:
Ik krijg het maar niet voor mekaar voor een lager team deftig te laten voetballen.

Vorige club kon letterlijk geen 1 match winnen, en niets dat ik kon doen.
Elke goal die ik tegen kreeg was via een lange bal.
Spelers stonden bijna al op de baklijn te verdigen en op cover gezet. Niets hielp, ze hadden ook gewoon 0 snelheid.

Betere spelers halen ging ook niet met het beperkt budget, zelf free agents kon ik niet betalen.

Toch knap lastig voor dit voor mekaar te krijgen.
Zal nog eens wat tutorials moeten doorlopen, maar de meeste duren echt gewoon veel te lang.
En vooral dat ze 10 min babbelen en nog niets hebben getoond.
Het hangt ervan af waar je speelt natuurlijk, maar bv in Engeland zijn free agents en loans niet zo moeilijk te krijgen/vinden

Waar ik wel tegenaan loop is dat het deze FM een stuk moeilijker is om te analyseren waar iets misloopt. Deels omdat de random factor veel groter is dan vorige jaren (vooral het aantal schoten op het doelhout is sinds de laatte update echt immersionbreaking voor mij, heb dan ook al een maandje niet meer gespeeld), anderzijds ook omdat je veel data krijgt, maar weinig tools/tips hoe die effectief te gebruiken.

Ik was gestart in national league south, en ik gebruikte een controll possesson tactic, met veel succes. Veel balbezit, veel kansen, goed XG ook. Eerste seizoen makkelijk kampioen (club was ook voorspeld als een playoff kandidaat) met net geen 100 punten. Dan in National league eerste seizoen netjs boven de middenmoot, en het jaar nadien ook weer kampioen.
Dan eerste seizoen League 2 ook weer makkelijk middenmoot. Begin van het 5de seizoen, ik hou mijn topspelers aan boord (mijn beste spits, assistgevers, keeper en verdediger). Ik dump de matige spelers en breng betere in. Prognose is 2de, met zelfs 2 spelers in de dream eleven.

En dan de eerste 5 matchen van het seizoen draait het allemaal vierkant. Er gebeurt letterlijk niets op het veld, ondanks dat ik nog in dezelfde divisie zit met grotendeels dezelfde spelers.... En absoluut geen idee wat er veranderd is....

En idd, online vind ik niet dat je veel hulp vindt. Wat ik merk bij vele content creators is dat ze rare dingen doen zoals assymetrich of strikerless, dingen die je irl niet ziet. Ik ga niet zeggen dat het cheats zijn, maar het is wel vrij duidelijk dat de AI er niet mee overweg kan

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 17-05-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Thijs..
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-03 17:51
Mooi Déjà vu momentje bij mijn Graafschap save haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOSRCooASn2N8f5DuiPiVN_dzOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O50q2bybh1PMjcMVyBGkATlo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:46
..Thijs.. schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:32:
Mooi Déjà vu momentje bij mijn Graafschap save haha

[Afbeelding]
onderbeen breken terwijl je iemand tackled, oké dat kan. Maar dat diegene die getackeld wordt daarbij zijn ribben breekt.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Grappig. Xavi Simons is eerste geworden op de NxGn-wonderkidslijst in seizoen 1. Naci Ünüvar is 46e.
Brian Brobbey is Europese Golden Boy en de opmerkelijkste speler is toch wel Calvin Bassey die 13 doelpunten scoort in 1 seizoen, waar van 2 thuis tegen PSV en 2 thuis tegen Feyenoord :)

[ Voor 58% gewijzigd door Jorgen op 19-05-2023 02:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PirE
El Capitan schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:53:
[...]

onderbeen breken terwijl je iemand tackled, oké dat kan. Maar dat diegene die getackeld wordt daarbij zijn ribben breekt.. haha
Misschien zijn ribben gebroken tijdens het overdreven doorrollen om de schwalbe te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

PirE schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Misschien zijn ribben gebroken tijdens het overdreven doorrollen om de schwalbe te verkopen.
of simpelweg je eigen elleboog in je ribben door verkeerd neerkomen.. onhandig maar zou kunnen in theorie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

M'n grote vriend Bassey blijft vrolijk door scoren. Na 13 officiële wedstrijden dit seizoen staat hij op 4 doelpunten. 2 Tegen Real Sociedad in de Champions League en 2 tegen RKC Waalwijk in de Eredivisie.

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste