[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-05 11:54
Player1S schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:44:
[...]

VV Rood Zwart.
Staat met de kleuren blauw en zwart erin 8)7
Haha VV Rood Zwart uit Delden? Wees blij dat de editor het niet de kleuren geel en blauw heeft gegeven :9

[ Voor 14% gewijzigd door JoteW op 03-12-2022 10:28 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:12
Ja ik blijf toch ook weg van usermade databases, je weet nooit wat daar in misloopt, en eer je het ontdekt ben je misschien al 5 seizoenen ver.

keuze zat aan clubs en challenges in de originele game :p

Heb de indruk dat de patch de verdedigers idd beter heeft gemaakt, al zitten er buiten de Matchengine toch nog enkele dingen die mogen gefixt worden

[ Voor 26% gewijzigd door AntiChrist7 op 03-12-2022 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2a/Simorgh_Alborz_F.C._logo.png

Na 6 titels in 8 seizoenen heb ik mijn ontslag ingediend bij Simorgh Alborz. De Afghaanse competitie is lekker kort, met 8 ploegen op het hoogste niveau, verdeeld over 2 groepen. Je speelt maar 6 wedstrijden gevolgd door een halve finale en een finale. 8 wedstrijden in totaal. In de AFC Champions League en AFC Cup geen potten kunnen breken. Met een amateurstatus (en uiteindelijk zo'n 1,6 miljoen op de bank door niks uit te geven) was aantrekken van spelers toch al niet te doen.

Leuke feitjes over de club en competitie: alle spelers in de Afghan Premier League zijn door middel van een castingshow door het publiek uitgekozen om bij de verschillende clubs te spelen. Dat heb ik echt nog nooit ergens anders gehoord.

De teamnaam is afkomstig van 2 legenden uit de Perzische geschiedenis. Simorgh is een mythische witte vogel, enigszins vergelijkbaar met de fenix. Alborz is de naam van een berg waaromheen de sterren zouden draaien. Oa de Elbroes in de Kaukasus zou naar deze berg vernoemd zijn.

Nu op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40

Ottooo

Vuurvlieg

AntiChrist7 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:09:
Ja ik blijf toch ook weg van usermade databases, je weet nooit wat daar in misloopt, en eer je het ontdekt ben je misschien al 5 seizoenen ver.

keuze zat aan clubs en challenges in de originele game :p

Heb de indruk dat de patch de verdedigers idd beter heeft gemaakt, al zitten er buiten de Matchengine toch nog enkele dingen die mogen gefixt worden
Ik heb toch altijd wel een redelijk aangepaste db. Wel de standaard competities en transfers, maar wat kleine aanpassingen. Belangrijkste zijn de Increase realism pack van Daveincid, de Sortitoutsi name fixes (die o.a. ook de staff bij Ajax toevoegd), Nik33's agent pack (voegt real life spelersmakelaars toe) en (deze vind ik wel tof): ITCH, ETCH & SATCH. Deze veranderd niets aan het spel, maar voegt wel historie toe aan alle landen en Europees en Zuid Amerikaanse competitie resultaten. Verder heb ik zelf in de editor een paar kleine aanpassingen gemaakt. Zoals waar ik mij elk jaar aan erger, dat er 2 San Siro's in het spel zitten, eentje voor Milan en eentje voor Inter. Dan krijg je na een paar jaar dingen zoals Inter die het stadion verbouwd en dan met een groter stadion zit dan Milan bijvoorbeeld. Een andere is dat ik de JC Arena verwijder als nationaal stadion bij NL en de Kuip en het Philips toevoeg als speelstadia voor Oranje.

Voorbeeld van ITCH, ETCH, SATCH:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STlmKDTlKWi9gjn9mvCuN28559o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6nhTIAM9bf4sHXZk5BlMw5L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja real names fixes en staff gebruik ik ook, maar ik bedoel echt extra lagere competities (zoals nederlandse amateurklasse of lager dan engelse vanarama). daar blijf ik toch af

EDIT: eurgh. op een of andere manier 2-0 gewonnen tegen lazio als Heerenveen in de heenmatch van de Conf league halve finale, maar in de terugmatch beschijt mijn verdediging zich volledig... 4-0 op mijn broek... daar gaat mijn eerste finale op FM23

[ Voor 41% gewijzigd door AntiChrist7 op 03-12-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja ik ook

Real Name Fix en de transfer update, beide van Sortitousi
Realism update, extra landen, 2nd nationalities update, agents en een update die ik zelf heb gemaakt door reputatie van clubs te vervangen door hun ELO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

AntiChrist7 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:13:
Ja real names fixes en staff gebruik ik ook, maar ik bedoel echt extra lagere competities (zoals nederlandse amateurklasse of lager dan engelse vanarama). daar blijf ik toch af
Oh ja, ik ook dus. Een paar versies terug dat wel gedaan omdat ik Palermo in de Serie c2 of d wilde managen. Na een paar seizoenen bleek er een bug in die database te zitten, waardoor er een heel seizoen werd afgewerkt met bijna alle wedstrijden in de periode oktober-december en geen enkele in het voorjaar. Ik had toen dus een schema met soms wel 4 wedstrijden in 6 of 7 dagen. Ik heb het toen wel doorgespeeld omdat ik niet wilde stoppen met die save (gedaan alsof het een COVID seizoen was ;-) ), maar dat was wel balen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xl6KWe4-h7kpO63YpL43WpxxU04=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PywdRcqksbHIOgoBa5xEXqwU.png?f=user_large

En zo slecht ging het toch écht niet, ik stond gewoon 2e, en daarmee automatische promotie :X

Nou ja, op zoek naar een nieuwe club dan maar.

Edit: and... I'm back in Italy!

Ik ben coach geworden van Delfino Pescara 1936

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFoBVjp-_-LquCnEsTKpvhFcNOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EXiPPZ0IvXhRFHWdJUwvMjC8.png?f=user_large

Makkelijk gaat het niet worden, gezien de huidige stand, maar we gaan ons best doen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1weCp2hNaPnuipXvLplchKcq_Gs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mEcUF74vH48aGVkXzc19dxIY.png?f=user_large

Ironie: ik mag dus ook tegem mijn oude club, Pro Vercelli, uitkomen....

[ Voor 48% gewijzigd door wildhagen op 04-12-2022 08:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:52

Player1S

Probably out in the dark

Gisteren promotie weten te behalen met 1860 Munchen. Laatste ~10 wedstrijden was echt stuivertje wisselen tussen RW Essen, Dynamo Dresden en mijzelf.

Als de andere 2 een ronde punten lieten liggen, deed ik het de ronde erop. En zo maar door. Op het laatst lieten zij het echter liggen ondanks dat zij de makkelijkere wedstrijden hadden op papier.

Nu dus 2. Bundesliga. Media verwachting is 15e. Club wil dat ik heldhaftig tegen degradatie strijd.
Budget is 10x niks en overschrijdt het ook. Heb echter een squad van 19 spelers. Kan 1 of 2 spelers verkopen voor 1 miljoen maar mag daar slechts 10% van hergebruiken dus lost weinig op.
Heb wel mijn keeper aan Ajax kunnen verkopen voor totaal van 1.3 miljoen met terughuur optie. Dat was ook enige reden waarom ik verkoop toestond.

Wordt strijd dit seizoen om te overleven.

[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 04-12-2022 20:38 ]

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is iemand handig met het verifiëren van databases in de editor?
Ik heb 3 lower league databases (Finland, Zweden, Zwitserland), maar die zijn voor eerdere FM 22.x en ze moeten dus nog getest en geverifieerd worden voor FM 22.4

Iemand die daar handig mee is? https://community.sigames...dComment&comment=13846812

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-05 11:54
Die kan je toch ook niet zomaar even verifiëren en gebruiken @Jorgen ? Daar zijn toch alle teams qua promotie/degradatie ingesteld op basis van vorig seizoen, gaat dat niet vloeken met de huidige rangen en standen voor FM23?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:58
JoteW schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:13:
Die kan je toch ook niet zomaar even verifiëren en gebruiken @Jorgen ? Daar zijn toch alle teams qua promotie/degradatie ingesteld op basis van vorig seizoen, gaat dat niet vloeken met de huidige rangen en standen voor FM23?
Hij speelt nog FM22 :)

@Jorgen ik heb geen idee. Ik weet wel dat je gewoon 1 van de versie van 2.x kan kiezen zodat deze match met de database die je heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@JoteW Ik speel nog FM22 ;)
@jlena Iemand op de Community forums probeerde het ook al, maar kennelijk zit er in sowieso 1 van de leagues iets raars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 21:29
Hi iedereen,

Ben op zoek om een nieuwe club te managen, maar weet nog niet hoe, wat en waar.

Qua regels leg ik mijzelf altijd op om alleen spelers aan te nemen van het land waar ik coach ben, of tenminste als tweede nationaliteit.

Waar ik momenteel aan denk.

- Een ver gevallen topclub;
- Club met zware schulden;
- Club welke zich bevindt op een klein eiland (denk aan een Mallorca bijvoorbeeld);
- Kleine club welke speelt in de competitie van een groter land;
- Club welke wordt geleidt door fans;
- Club met een aparte cultuur (denk aan Forst Green Rovers met hun vegan ideeën);
- Een club in een relatief klein land met een sugar daddy.

Zoals te zien ga ik alle kanten op wat betreft een keuze maken. Kunnen jullie helpen?

[ Voor 10% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 06-12-2022 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zware schulden: Schalke 04. Iets van €150 miljoen.

Een barca heeft wel meer schulden maar ook een beter team dus geen mega uitdaging.

Forest green is ook leuk, heb ik in FM22 gemanaged.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:06:
Hi iedereen,

Qua regels leg ik mijzelf altijd op om alleen spelers aan te nemen van het land waar ik coach ben, of tenminste als tweede nationaliteit.

- Club welke zich bevindt op een klein eiland (denk aan een Mallorca bijvoorbeeld);
- Club met een aparte cultuur (denk aan Forst Green Rovers met hun vegan ideeën);

Zoals te zien ga ik alle kanten op wat betreft een keuze maken. Kunnen jullie helpen?
Valencia is ook zon club met een sterk verleden maar zware schulden. In spanje heb je onder andere ook Malaga, 12jaar geleden nog in kwartfinale CL, nu Spaanse 2de klasse. In frankrijk heb je Bordeaux die oorspronkelijk naar derde klasse werden teruggezet, maar nu in 2de.

Voor eiland clubs heb je corsica met Bastia of Ajaccio.

St Pauli in duitsland is nogal linksleunende club, maar je hebt natuurlijk oo Athletic Bilbao met hun "alleen basken" beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Player1S schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:13:
Zware schulden: Schalke 04. Iets van €150 miljoen.

Een barca heeft wel meer schulden maar ook een beter team dus geen mega uitdaging.

Forest green is ook leuk, heb ik in FM22 gemanaged.
Forest Green lijkt mij leuk maar speelt net even te hoog, ben ik bang. Heb vroeger weleens Chester F.C. gecoacht. Parkeerplaats bevindt zich in Engeland, stadion in Wales. Wel geinig.
AntiChrist7 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:43:
[...]

Valencia is ook zon club met een sterk verleden maar zware schulden. In spanje heb je onder andere ook Malaga, 12jaar geleden nog in kwartfinale CL, nu Spaanse 2de klasse. In frankrijk heb je Bordeaux die oorspronkelijk naar derde klasse werden teruggezet, maar nu in 2de.

Voor eiland clubs heb je corsica met Bastia of Ajaccio.

St Pauli in duitsland is nogal linksleunende club, maar je hebt natuurlijk oo Athletic Bilbao met hun "alleen basken" beleid.
Bedankt! Maar bij geen van allen voel ik wat, jammer genoeg.

[ Voor 39% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 06-12-2022 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
Hi iedereen,

Workthespace een youtuber is met een database van Engeland aan de slag gegaan en die heeft de club Guersney op het gelijknamige eiland. Hij heeft deze database gebruikt: https://www.mediafire.com...526_Data_Updates.fmf/file

Club heeft weinig inkomsten en wordt helaas niet door fans gerund en is geen fallen giant. Maar je kan er een giant van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hi iedereen,

Je kunt ook Bordeaux doen in de Ligue 2.

Qua eilanden, wil je dan wel als onderdeel van een grote league? Je hebt bijv. OFI op Kreta, Mallorca en Tenerife, Madeira, Azoren, Aland (clubs spelen in Finland en Zweden), Crown Dependencies (Jersey, Guernsey, Man, allemaal met 1 team speelbaar in de lower leagues van Engeland), Faroer, IJsland, Malta, Cyprus, Sicilië, Sardinië, Corsica, enz. Je kunt het ook gekker maken door met Szigetszentmiklósi TK in Hongarije te spelen. Sziget = eiland; Zentmiklosi = Sint Nicolaas. Het ligt bij Boedapest en je zou met deze club de grote Hongaarse clubs van de troon kunnen stoten. Nog gekker is als je met teams uit Guadeloupe, Martinique (beide Cariben), Frans Polynesië, Nieuw-Caledonië (beide Oceanië), Mayotte, of Réunion (beide Afrika) (allemaal te downloaden uit league megapacks) aan de slag gaat. Deze teams mogen als Franse Overzeese Gebieden meedoen met de Coupe de France vanaf ronde 7 (Geldt ook voor Frans Guyana). In theorie kan je dus met een club uit deze leagues de beker in Frankrijk winnen en je daarmee kwalificeren voor de Europa League en door deze te winnen je plaatsen voor de Champions League.

*Jorgen heeft te veel tijd gespendeerd met topografie en FM challenges bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben opnieuw begonnen met mijn rond de wereld challenge. Het is te lastig om een team uit Aland te krijgen als alleen MIFK (Mariehamm) speelbaar is. Heb nu lower leagues van Finland en Zweden gevonden, en erbij gezet, dus hopelijk vergroot dat mijn kansen op een baan aanzienlijk.

We starten dus wederom met Simorgh Alborz in Afghanistan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
jlena schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:06:
[...]

Workthespace een youtuber is met een database van Engeland aan de slag gegaan en die heeft de club Guersney op het gelijknamige eiland. Hij heeft deze database gebruikt: https://www.mediafire.com...526_Data_Updates.fmf/file

Club heeft weinig inkomsten en wordt helaas niet door fans gerund en is geen fallen giant. Maar je kan er een giant van maken.
Jep, dacht ik aan, maar wil liever niet met databases werken. Voor je het weet crasht ie.
Jorgen schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:14:
[...]

Je kunt ook Bordeaux doen in de Ligue 2.

Qua eilanden, wil je dan wel als onderdeel van een grote league? Je hebt bijv. OFI op Kreta, Mallorca en Tenerife, Madeira, Azoren, Aland (clubs spelen in Finland en Zweden), Crown Dependencies (Jersey, Guernsey, Man, allemaal met 1 team speelbaar in de lower leagues van Engeland), Faroer, IJsland, Malta, Cyprus, Sicilië, Sardinië, Corsica, enz. Je kunt het ook gekker maken door met Szigetszentmiklósi TK in Hongarije te spelen. Sziget = eiland; Zentmiklosi = Sint Nicolaas. Het ligt bij Boedapest en je zou met deze club de grote Hongaarse clubs van de troon kunnen stoten. Nog gekker is als je met teams uit Guadeloupe, Martinique (beide Cariben), Frans Polynesië, Nieuw-Caledonië (beide Oceanië), Mayotte, of Réunion (beide Afrika) (allemaal te downloaden uit league megapacks) aan de slag gaat. Deze teams mogen als Franse Overzeese Gebieden meedoen met de Coupe de France vanaf ronde 7 (Geldt ook voor Frans Guyana). In theorie kan je dus met een club uit deze leagues de beker in Frankrijk winnen en je daarmee kwalificeren voor de Europa League en door deze te winnen je plaatsen voor de Champions League.

*Jorgen heeft te veel tijd gespendeerd met topografie en FM challenges bedenken ;)
Thanks! Veel clubs zitten denk niet in de standaard database van FM. IFK Mariehamn op het eiland Åland stond en staat nog mijn lijstje. Dit geldt ook voor Oldham Athletic. Oldham is van de clubs die ooit in de Premier League heeft gespeeld de laagst gerangschikte. Speelt inmiddels in de National League.

Daarbij dacht ik ook nog aan FC Vaduz, maar lijkt mij een net te lange game.

[ Voor 59% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 06-12-2022 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:45:
[...]

Jep, dacht ik aan, maar wil liever niet met databases werken. Voor je het weet crasht ie.

[...]

Thanks! Veel clubs zitten denk niet in de standaard database van FM. IFK Mariehamn op het eiland Åland stond en staat nog mijn lijstje. Dit geldt ook voor Oldham Athletic. Oldham is van de clubs die ooit in de Premier League heeft gespeeld de laagst gerangschikte. Speelt inmiddels in de National League.

In mijn vorige save had ik crashes helaas, maar in mijn 86 seizoenen in FM18 ging het prima. 3 crashes die met een rolling save niet meer voorkwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook iets nieuws meegemaakt in FM. Nu ik mijn savegame opnieuw gestart ben staan mijn managerspunten van de vorige savegame er ook in. Dat had ik nog nooit eerder gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:45:
[...]

[...]

Ja klopt, een deel van die teams zijn standaard niet speelbaar. Of ze moeten vaak genoeg promoveren zodat ze in een speelbare league komen. Vaduz lijkt mij ook tof om te doen, maar wel eentje met een heleboel geduld.

Ik heb net deel 1 van mijn challenge opnieuw afgerond (landstitel Afghanistan met Simorgh Alborz behaald), dus ik ben nu weer aan het wachten tot 1 vd 4 Alandse teams uit de db zijn manager ontslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Yes! Het is me gelukt om te degraderen met Pescara!

Nou was dat niet geheel verassend. Ze stonden er al niet best voor, met nog 7 wedstrijden te gaan toen ik aantrad. En 5 van die 7 wedstrijden waren tegen ploegen uit de Top-8 van de Serie B. Inclusief mijn oude ploeg Pro Vercelli BTW (0-0 gelijkspel).

Tevens gaf de board bij aantreden al aan niks te verwachten dit seizoen en "not judging" te zijn.

Toch nog 7 punten kunnen halen (32 -> 39 punten) uit die 7 wedstrijden, dat valt me niet eens tegen, maar het was dus niet genoeg.

Het helpt ook niet mee dat ik een waardeloos elftal heb. Ik heb een oefenwedstrijd gespeeld tegen het team van de plaatselijke bejaardensoos, de jongste speler daar was 75 jaar, en die wonnen met 5-2 van mijn beste team. Ik heb die 75-jarige meteen een contract aangeboden, is nu mijn sterspeler.

Echt, van de 20+ spelers die ik er nu heb kan ik er misschien 3-4 gebruiken (loan-spelers niet meegeteld), de rest is echt dood hout. En dan zitten ze op 2x het toegestande wage-budget ook nog.... dit is geen elftal wat thuishoort in de Serie C, laat staan Serie B.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScNpgjuilNJti3AaPRtwvHQZqTE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Diakn4umYoLaNro4Q5o2hyHi.jpg?f=user_large

Eindstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfF4TmoLIZglqGagsFLRV4QeYe0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wIbARSfBtj9L5CF30PLoCtwl.png?f=user_large

Voor volgend jaar maar eens extreem gaan jagen op free transfers en loan players, en dan geleidelijk het elftal weer eens op gaan bouwen tot het ergens op lijkt.... moet lukken met een whopping 75.000 euro transfergeld, en 45.000 euro wagebudget (waar we nu mee op 92.000 euro zitten). Why not?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Welk jaar ben je? Pescara is een van de clubs waar ik een career ga starten. Plizzari is naar daar verhuisd en is toch wel een groot ex Milan talent. En ze staan er idd het eerste jaar goed voor om te promoveren naar serie B.

Match engine voelt wel idd beter met deze patch. Alleen spijtig dat ik het even on hold ga zetten want morgen is er nieuwe anno dlc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:20:
Welk jaar ben je? Pescara is een van de clubs waar ik een career ga starten. Plizzari is naar daar verhuisd en is toch wel een groot ex Milan talent. En ze staan er idd het eerste jaar goed voor om te promoveren naar serie B.
Zit nu in juni 2027, seizoen is net afgelopen.

De enige 4 fatsoenlijke, enigszins bruikbare spelers die ik heb zijn een DM/MC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WgVsSpOTWuU4gyJd1y0lOgR6zs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JoPFt5Pamkyy5aM64exjvTpw.png?f=user_large

Een DC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2szumIawJq4wKsfuXEFbFR3MLuc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dPj9QWZGJBSRmBw445xd3vYo.png?f=user_large

Een AML:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTVozuOclSM41X3BlQIWEr0i7Fc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/THmbZLN31782C1Mn55X1U6N8.png?f=user_large

en een ST:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaVsRLor-ibF_j9HKQxNsttapXM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MGnDqGCtHPWmiIpzGUtx6W66.png?f=user_large

De rest is gewoon drek door een rietje. En die eerste 2 beginnen al op leeftijd te raken....

Plizzari kan ik ook niet meer terugvinden, zit hier dus allang niet meer :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wildhagen Troost je; in afwachting van een baan in Åland, moet ik het in Afghanistan met jongens van dit niveau doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8f3dGm2.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ulvA8AP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:52
Jorgen schreef op woensdag 7 december 2022 @ 23:57:
@wildhagen Troost je; in afwachting van een baan in Åland, moet ik het in Afghanistan met jongens van dit niveau doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
5 sterren, 17 jaar, wat een geweldenaar _/-\o_ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 01:51:
[...]

5 sterren, 17 jaar, wat een geweldenaar _/-\o_ :)
Haha ja. 5 sterren ten opzichte van de rest van mijn team... 😭😭😭

Altijd leuk, zo'n nieuw stadion. Zeker als het 1415 plaatsen kleiner is dan het huidige... :?

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 10-12-2022 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-04 21:20
Heeft hier iemand nog een update van wanneer de PS5 versie zou uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na 2 x te zijn begonnen met mijn "alle landen van de wereld"-savegame, twijfel ik of ik het nog een keer ga proberen. Ik vind het hartstikke leuk, maar iedere keer als ik Afghanistan klaar heb, duurt het hartstikke lang voordat er überhaupt een team in Åland vrij komt, laat staan dat ze me ook willen hebben. Datzelfde ga ik verderop in de save ook hebben met Guernsey, Jersey, Isle Man, Monaco, Liechtenstein, en Lapland en als ik de Azoren, Balearen, Kreta, Baskenland, etc ook wil doen, kan het zijn dat ik alleen al aan wachten op die banen 100 seizoen kwijt ben. Toen ik in FM18 van Roemenië naar 1 specifieke club in Bulgarije wilde gaan, heb ik ook enorm lang moeten wachten. Het lijkt me nog steeds leuk om zoveel mogelijk landen/gebieden van de wereld aan te doen, maar dan wel op een manier die niet decennia extra kost. Een optie zou kunnen zijn om niet verder te gaan met de save zodra een land voltooid is, maar om dan direct een nieuwe save te starten. Dan hoef ik nooit te wachten, maar op de één of andere manier trekt me dat toch ook minder.

Lang verhaal kort; ik ga nog eens een nachtje slapen over een goede savegame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Hebben die landen een eigen competitie ??? Lapland ???? FC Sami vs The Red-nosed Reindeers ????
Dat is toch allemaal te klein ? Of bedoel je dat bij FC Vaduz (Liechtenstein) wil gaan werken.? Dan kan ik me voorstellen dat je lang moet wachten....
Dan kan je beter een tour langs alle provincies gaan maken: een Friese club, kampioen maken en doorgaan naar Groningen, Drenthe etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:03
Ik heb een vraagje, ik speel met Bolton Wanderers, League One, daar ben ik vanuit werkloosheid ingestapt. Nu bied ik op een speler waar ik mee ga onderhandelen.. Ik zit ruim binnen het salarisbudget (na aanpassing van transfer/salarisbudget). Toch kan ik hem maar heel weinig salaris bieden, wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTLlzNjRa-S8pSRbbuC0DLkCTlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YRiy8vPhF3nNsrnC5xGCSXkj.png?f=fotoalbum_large

Wat klopt er hier niet?

Ik zou 13.737 season ticket holders hebben.
Echter de laatste thuiswedstrijd zaten er 13.500 thuis supporters en 1.500 uit supporters.
Stadion is 15.000 dus zou ik dan, mits voldoende animo bezoekende club ik 237 supporters met jaarkaart de toegang weiger??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet elke jaarkaarthouder zal bij elke wedstrijd aanwezig zijn, en die plekken worden dan beschikbaar gesteld voor uitsupporters, denk ik?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
Jadero schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:21:
Ik heb een vraagje, ik speel met Bolton Wanderers, League One, daar ben ik vanuit werkloosheid ingestapt. Nu bied ik op een speler waar ik mee ga onderhandelen.. Ik zit ruim binnen het salarisbudget (na aanpassing van transfer/salarisbudget). Toch kan ik hem maar heel weinig salaris bieden, wat zie ik over het hoofd?
Wat ik weet is dat de Football League's van zich zelf een salaris plafond hebben ivm FFP. Ook kan het zijn dat de club een salaris plafond heeft ingesteld. Dat kan de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op maandag 12 december 2022 @ 06:13:
Niet elke jaarkaarthouder zal bij elke wedstrijd aanwezig zijn, en die plekken worden dan beschikbaar gesteld voor uitsupporters, denk ik?
Nee, reglementair moet een club 10% beschikbaar stellen voor uit supporters. Dus bij stadion capaciteit van 15.000 is 1.500 uitvak.
Dit is ook afgenomen.

Verder redenerend, ik zou dus ook nooit meer dan 13.500 jaarkaarten kunnen verkopen omdat de rest uitvak is.
Sterker nog, meeste club zullen nooit volledige capaciteit als jaarkaart verkopen om zo plek over te houden voor vrije verkoop.

Nu kan ik me ook voorstellen dat clubs dat wel doen en zelfs speciale jaarkaarten hebben voor situaties dat uitvak niet volledig benut word. Dus bij volledige afname uitvak, geen plek. Bij gedeeltelijke afname, wel plek. Ik weet echter niet of dit in werkelijkheid ook daadwerkelijk gebeurd.
Echter, als dat in werkelijkheid gebeurd en SI heeft dat ook geïmplementeerd dan zou je verwachten dat dat ook duidelijk weer gegeven wordt in de overzichten. Dat is immers ook een teken dat je misschien moet gaan uitbreiden.

Ik had nog niet om uitbreiding gevraagd want zitten erg krap bij kas en wou niet teveel verzoeken afgewezen hebben. Vanavond misschien toch maar voorzichtig vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:52
Jadero schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:21:
En ben je met meerdere spelers in onderhandeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:54
Geloof dat ik deze savegame nu wel heb uitgespeeld (meer managerpunten dan Guardiola):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsRJ5lFmzyrN7bd4Bi6J4X9F510=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xt6eMhhKQ0sjcmbEbEgN1u64.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3aKrJs_086uDXs5j3hsRwHMf48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57mdYNI8Fyyl9VBtmg9bIuK9.jpg?f=fotoalbum_large

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Burning_Tyre schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:38:
Geloof dat ik deze savegame nu wel heb uitgespeeld (meer managerpunten dan Guardiola):

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoveel CL's heb ik nog nooit gehaald, ook niet met Barcelona. Mijn beste is 2 achter elkaar met LASK Linz en in dezelfde save, 2 verloren finales met Excelsior Rotterdam. Wat voor tactiek heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
9 op 9 in mijn eerste CL voorlopig. En als Noppert niet had gedacht dat hij van Mbappe kon winnen in een sprint was het nog met een clean sheet ook. Al had Dollarumma ook geen beste dag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMAUECJX0Afx6ekG7wwqIX105Zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5LLbNXHIUlIyhjQkzCWs5hD.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks wat bugs/rare dingen in de game, amuseer ik me wel met de match engine

[ Voor 11% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-12-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik zit beetje klem in mn 1860 Munchen save. Zit ver over salaris budget. De keeper die Ajax vorig jaar van mij kocht en ik terug kon lenen is weg en heb blijkbaar niet opgelet met aantrekken van de opvolger want die komt pas medio 2025 (zitten net medio 2024).

Selectie is erg krap en kan niks aantrekken want wat iets toevoegt, vraagt teveel salaris.
Achteraf misschien toch minder eisen stellen toen Schalke me een baan aanbood. Uiteindelijk afgewezen omdat ik groter salaris budget wou.

Ook weer jaarkaarten uitverkocht maar ze willen niet uitbreiden of nieuwbouw doen. Zouden niet genoeg fans hebben 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 13-12-2022 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:43:
Ik zit beetje klem in mn 1860 Munchen save. Zit ver over salaris budget. De keeper die Ajax vorig jaar van mij kocht en ik terug kon lenen is weg en heb blijkbaar niet opgelet met aantrekken van de opvolger want die komt pas medio 2025 (zitten net medio 2024).

Selectie is erg krap en kan niks aantrekken want wat iets toevoegt, vraagt teveel salaris.
Achteraf misschien toch minder eisen stellen toen Schalke me een baan aanbood. Uiteindelijk afgewezen omdat ik groter salaris budget wou.

Ook weer jaarkaarten uitverkocht maar ze willen niet uitbreiden of nieuwbouw doen. Zouden niet genoeg fans hebben 8)7
Zolang een managersalaris enkel iets optisch is, kijk ik daar eigenlijk nooit naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jorgen schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:08:
[...]

Zolang een managersalaris enkel iets optisch is, kijk ik daar eigenlijk nooit naar.
uhm, speler salaris budget zat ik overheen. Echter sterspeler kunnen verkopen die groot deel opslokte. Daarnaast kon ik blijkbaar de transfersom grotendeels behouden dus met wat schuifwerk zit ik nu weer goed.
Alleen niet echt happy met de selectie. Maar kijken hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:12:
[...]

uhm, speler salaris budget zat ik overheen. Echter sterspeler kunnen verkopen die groot deel opslokte. Daarnaast kon ik blijkbaar de transfersom grotendeels behouden dus met wat schuifwerk zit ik nu weer goed.
Alleen niet echt happy met de selectie. Maar kijken hoe het loopt.
O sorry, Ik dacht dat je in de onderhandelingen je EIGEN salaris bedoelde haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jorgen schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:14:
[...]

O sorry, Ik dacht dat je in de onderhandelingen je EIGEN salaris bedoelde haha
Nee, ben vaak nog wel geneigd om die flink omlaag te schroeven.

Wel bizar hoe dingen kunnen veranderen zeg. 1 verkoop verder en geld problemen zijn grotendeels weg.
1 wedstrijd verder en ik heb opeens met 4-0 gewonnen van Nurnberg die volgens verwachtingen boven mij zouden eindigen. Maar goed 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

/edit: mmm maar goed dat ik niet naar Schalke ben gegaan want krijg net melding (in game) dat ze in administratie zijn en elk aannemelijk bod voor spelers wordt geaccepteerd. Had playoffs moeten behalen (2e bundesliga) maar dat wordt nu zware klus voor ze.

[ Voor 19% gewijzigd door Player1S op 13-12-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:18:
[...]

Nee, ben vaak nog wel geneigd om die flink omlaag te schroeven.

Wel bizar hoe dingen kunnen veranderen zeg. 1 verkoop verder en geld problemen zijn grotendeels weg.
1 wedstrijd verder en ik heb opeens met 4-0 gewonnen van Nurnberg die volgens verwachtingen boven mij zouden eindigen. Maar goed 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

/edit: mmm maar goed dat ik niet naar Schalke ben gegaan want krijg net melding (in game) dat ze in administratie zijn en elk aannemelijk bod voor spelers wordt geaccepteerd. Had playoffs moeten behalen (2e bundesliga) maar dat wordt nu zware klus voor ze.
Valt daar nog iets moois te shoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jorgen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:34:
[...]

Valt daar nog iets moois te shoppen?
Uiteraard maar met €0 transfer budget en misschien 2 tientjes ruimte in salaris budget gaat dat niet lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
In welk jaar zit je met 1860 munchen? ik was aan het twijfelen voor een career tussen hen en dynamo dresden.

Sowieso doe je nooit veel aankopen tenzij je in de topdivisie zit (behalve engelse championship dan) en teer je vooral op end of contract en loans.

Zelfs nu met Heerenveen zit ik in CL en nog probeer ik voornamelijk vrije transfers binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Hi iedereen,

Eindelijk een clubje gevonden. In mijn zoektocht kwam ik uit bij Alta IF, een 2e divisie club uit Noorwegen, spelend in de meest noordelijke stadion van Europa, of ja een zaal, net hoe je het wilt noemen.

Stadion/zaal heet Finnmarkshallen, voor de geïnteresseerden.

De reiskosten zullen aardig oplopen aangezien de meeste clubs in het zuiden van Noorwegen gevestigd zijn.

Qua regel zal ik alleen (half) Noren aantrekken en voor nu ook alleen maar vrije spelers met als doel Haaland te halen wanneer hij op zijn retour is.

Enige uitzondering op de regel is Quaresma (een van mijn idolen vroegah). Hij was een vrije speler en wilde graag bij Alta komen spelen in -10 graden. Dat kon ik niet laten liggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AntiChrist7 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:23:
In welk jaar zit je met 1860 munchen? ik was aan het twijfelen voor een career tussen hen en dynamo dresden.

Sowieso doe je nooit veel aankopen tenzij je in de topdivisie zit (behalve engelse championship dan) en teer je vooral op end of contract en loans.

Zelfs nu met Heerenveen zit ik in CL en nog probeer ik voornamelijk vrije transfers binnen te halen.
Net begonnen aan seizoen 3.
Seizoen 1: kampioen 3. Bundesliga.
Seizoen 2: 8e in 2. Bundesliga. Hadden een slechte periode waarin we ofwel verloren ofwel gelijk speelden. Heb tijdje rond de playoff plek gezeten.

Wel gek iets, had in S1 een lening/gift van €60 miljoen welke ik pas terug hoefde te betalen als ik hoogste divisie zou bereiken. Stond ook netjes op de lijst bij leningen.
Mid december presidentsverkiezingen bij de club en de huidige president ging niet voor nieuw termijn. Lening plots weg en ook geen dikke schuld. Mja, niet klagen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:23:
[...]

Eindelijk een clubje gevonden. In mijn zoektocht kwam ik uit bij Alta IF, een 2e divisie club uit Noorwegen, spelend in de meest noordelijke stadion van Europa, of ja een zaal, net hoe je het wilt noemen.

Stadion/zaal heet Finnmarkshallen, voor de geïnteresseerden.

De reiskosten zullen aardig oplopen aangezien de meeste clubs in het zuiden van Noorwegen gevestigd zijn.

Qua regel zal ik alleen (half) Noren aantrekken en voor nu ook alleen maar vrije spelers met als doel Haaland te halen wanneer hij op zijn retour is.

Enige uitzondering op de regel is Quaresma (een van mijn idolen vroegah). Hij was een vrije speler en wilde graag bij Alta komen spelen in -10 graden. Dat kon ik niet laten liggen. _/-\o_
Ik dacht altijd dat Tromsø de noordelijkste club van de wereld was, maar dat is de noorderlijkste club met een landstitel. Veel plezier daar! Paar jaar geleden heb ik ook met veel plezier in Noorwegen gemanaged.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

WHOOOO we gaan stadion uitbreiden nu ik vrijwel week in week uit in ieder geval het thuis gedeelte stijf uitverkoop. *O*

krijgen er 1.777 stoeltjes bij dus minimaal -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Jorgen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:34:
[...]

Ik dacht altijd dat Tromsø de noordelijkste club van de wereld was, maar dat is de noorderlijkste club met een landstitel. Veel plezier daar! Paar jaar geleden heb ik ook met veel plezier in Noorwegen gemanaged.
Ja, zit erg in de buurt maar ligt een tikje zuidelijker.

Tromsø is overigens nog nooit kampioen geweest, maar het is wel de meest noordelijke profclub van Europa. Alta is namelijk semi-prof, maar daar gaan wij verandering in brengen.

[ Voor 18% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 14-12-2022 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:55:
[...]

Ja, zit erg in de buurt maar ligt een tikje zuidelijker.

Tromsø is overigens nog nooit kampioen geweest, maar het is wel de meest noordelijke profclub van Europa. Alta is namelijk semi-prof, maar daar gaan wij verandering in brengen.
Ja de websites wisselen een beetje in wat ze zeggen. Wel 2x de beker.
Altijd leuk om een club met een verhaal / weetje / topo-dingetje / etc te managen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:49:
WHOOOO we gaan stadion uitbreiden nu ik vrijwel week in week uit in ieder geval het thuis gedeelte stijf uitverkoop. *O*

krijgen er 1.777 stoeltjes bij dus minimaal -O-
Mooiste uitbreidingen heb ik gehad in Oost-Europa waarbij ik dan tijdelijk in het stadion van een grotere stadsgenoot mocht spelen. Aangezien ik dat ook meteen vol had, ging ik van verbouwing naar verbouwing (en naar weer een grotere stadsgenoot) en had ik binnen een paar jaar bouwen een hartstikke mooi stadion, maar was ik er vrijwel nooit geweest 😊

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

In FM 22 ging ik (uit mijn hoofd gezegd) van een oud stadion met circa 19.000 stoelen binnen een paar jaar naar achtereenvolgens:
- 1 jaar in een nieuw stadion 11.000
- 1 jaar in een tijdelijk stadion in dezelfde stad ivm verbouwing stadion 28.000
- Terug naar het nieuwe stadion 15.000
- Na anderhalf jaar een verbouwing van een half jaar tijdelijk terug naar 13.000
- Na de verbouwing 18 of 19.000
Dit in een jaar of 6 a 7

Mijn beste jaar wat toeschouwersgemiddelde? Het jaar in het tijdelijke stadion, toen zat ik boven de 20.000 gemiddeld. En ook voor de verhuizing naar het nieuwe stadion zat ik al boven de 11.000....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
In FM21 mocht ik met Chelmsford een jaar op wembley spelen tijdens de verbouwingen. Was wel goed voor de inkomsten :p

• DeVliegendeNLer
Ben 2e geworden in de competitie en na de halve finale en finale (Quaresma 1 goal en 2 assists) van de play-offs gepromoveerd naar de 1e divisie in Noorwegen.

Vragen jullie zelf altijd om een full-profstatus of wachten jullie tot de club er zelf mee aan komt?

[ Voor 24% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 15-12-2022 11:10 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:07:
In FM21 mocht ik met Chelmsford een jaar op wembley spelen tijdens de verbouwingen. Was wel goed voor de inkomsten :p
Toch verslaat niks een 5e (??) ronde uit tegen een PL team voor de FA cup. Da's in 1x 1m+ binnenharken

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou, ben geen coach meer van 1860 Munchen. Eindigde seizoen 3 als 9e. Dat was 1 plek lager dan jaar ervoor.
Had echter niet het idee dat ik nog heel veel kon daar. Budgetten bleven klein.

Schalke kwam weer beschikbaar en heb maar sollicitatie gestuurd. En dat is hem dus geworden. Kijken wat het wordt. Financieel staan ze er nu stuk beter voor maar nog steeds 60 miljoen schuld. wel meer budget ter beschikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
toolkist schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:45:
[...]

Toch verslaat niks een 5e (??) ronde uit tegen een PL team voor de FA cup. Da's in 1x 1m+ binnenharken
Oh tegen dan zat ik al in de premier league. Maar inderdaad, voor lagere ploegen kan een goeie cup run veel doen. Of je moet zo ergens gratis een ziek goede regen oprapen die je na een jaar voor tien miljoen verkoopt.

Ondertussen net niet bij de eerste 8 geeindigd in de nieuwe cl vanwege doelsaldo.... Ik haat het nieuwe formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Leuk trouwens dat je in FM23 meer met de zaakwaarnemer kunt babbelen maar zou fijn zijn als ze wat meer opties geven.

Ik navraag doen voor een speler. Zijn eisen zijn acceptabel alleen vraagt zijn club 5,4miljoen wat ik simpelweg niet kan betalen. Kun je enkel zeggen dat de eisen van de speler niet realistisch zijn.... Waarom kan ik niet aangeven dat transfersom te hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Player1S schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:09:
Leuk trouwens dat je in FM23 meer met de zaakwaarnemer kunt babbelen maar zou fijn zijn als ze wat meer opties geven.

Ik navraag doen voor een speler. Zijn eisen zijn acceptabel alleen vraagt zijn club 5,4miljoen wat ik simpelweg niet kan betalen. Kun je enkel zeggen dat de eisen van de speler niet realistisch zijn.... Waarom kan ik niet aangeven dat transfersom te hoog is?
Waarschijnlijk omdat de zaakwaarnemer niet gaat over de hoogte van de transfersom, maar alleen de informatie geeft vanuit het team. Als het team jouw bod niet accepteert, zal een zaakwaarnemer niet gaan zeiken dat je geen gevolg heb gegeven aan jullie gesprek, verwacht ik.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Extigo schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:57:
[...]

Waarschijnlijk omdat de zaakwaarnemer niet gaat over de hoogte van de transfersom, maar alleen de informatie geeft vanuit het team. Als het team jouw bod niet accepteert, zal een zaakwaarnemer niet gaan zeiken dat je geen gevolg heb gegeven aan jullie gesprek, verwacht ik.
Ja maar hij geeft wel door wat de club aan transfersom verwacht. Daarnaast heb je vervolgens enkel de opties van dat je een deal gaat maken of er van af ziet vanwege de eisen van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Extigo schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:57:
[...]

Zouden ze toch wat kunnen finetunen.
In het echt doet een zaakwaarnemer dat ook als een speler echt wegwil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ugh..... Ik twijfel altijd aan mijzelf als ik vertrek bij een club. Op een of andere manier raak je er toch aan gehecht en voel je je een verrader als je naar een grotere club overstapt.

Ik dacht nu dat ik toch wel stap vooruit had gezet ook al bleef ik binnen dezelfde divisie.
Stand na 8 wedstrijden

1: Schalke - 21 punten (mijn huidige team)
3: 1860 Muchen - 19 punten (mijn vorige team)

Als ik het nog 1 jaar had vol gehouden had ik mogelijk ook met Munchen om de bovenste plekken kunnen strijden :x

Uiteraard kan Munchen straks nog flink terugvallen maar volgens mij heb ik uiteindelijk toch aardig team neer gezet aldaar. Had gedurende het vorige seizoen al wat spelers voor dit seizoen aangetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Eerste seizoen met Schalke zit er op.
Na een goed begin stonden we op gegeven moment 7 punten los maar zakten daarna in. Daarna leuke strijd met Magdenburg en tot zekere hoogte Hannover 96.

Pas op de laatste speeldag werd het beslist.
Mijn oude club, 1860 Munchen, finishte uiteindelijk als 6e.

In de winter nog wel even zweten want opeens begonnen clubs aan mijn keeper te trekken. Ik vervolgens idioot tegenbod doen waar ze zowaar mee akkoord gingen. Dus kon ik nog even snel op zoek naar vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
jlena schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:31:
[...]

Wat ik weet is dat de Football League's van zich zelf een salaris plafond hebben ivm FFP. Ook kan het zijn dat de club een salaris plafond heeft ingesteld. Dat kan de oorzaak zijn.
Het enige wat ik hierover gevonden heb is een geadviseerd maximum salaris, wat in dit geval €22.000 is. Ik kan daar (tot nu toe) wel iets overheen met 24.000 maar dat is het dan ook. Is dit een kwestie van accepteren en hopen op betere tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
bezorg Heerenveen hun eerste titel

Supporters: C+

had ik net geen contractverlenging getekent was ik wss opgestapt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
Jadero schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:53:
[...]

Het enige wat ik hierover gevonden heb is een geadviseerd maximum salaris, wat in dit geval €22.000 is. Ik kan daar (tot nu toe) wel iets overheen met 24.000 maar dat is het dan ook. Is dit een kwestie van accepteren en hopen op betere tijden?
Ja je club heeft duidelijk een salaris plafond van 24.000 per speler ongeacht hoeveel je nog in je salaris budget overheb. En dit doen ze ivm FFP en dat ze later niet in de moeilijkheden komen. Dus helaas voor jou hopen op betere tijden door goed te blijven presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjuh830
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-10-2024
Begonnen met Lupa Roma in de Seconda Categoria Lazio, de 14e tier in Italie.
Ben niet nog wel even mee bezig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PbYfJP06VbJ9dFuFJfVcDspez0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MGFdUiKFlCOGc4Y1FUsXuVeK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Altijd fijn die doorverkoop clausules. Speler die voor mijn tijd verkocht was aan Feyenoord was doorverkocht. Kreeg 30% wat uiteindelijk 13 miljoen was.

Tot dat moment was mijn budget paar ton. Daarna kon ik 12 miljoen uitgeven. Zo heb ik mooie spits kunnen aantrekken. Krzysztof Piatek. In het echt zit ie nu bij Hertha maar ik heb hem in-game bij Mainz weg gehaald. Was de topscorer van de 2. Bundesliga. Dus afwachten wat ie in de Bundesliga doet. In eerste (oefen)wedstrijd gelijk 4 erin gelegd en in de beker 3.

Voorbereiding ging goed. In de beker eerste ronden makkelijk gewonnen. Nu aan de slag met de competitie. Al zal dat morgen of maandag worden. Nu zo bedtijd

Tussendoor nog wel even Ajax moeten afwijzen. Jammer dat je niet kunt zeggen dat je er niet op in gegaan bent omdat je liever dood in de goot gevonden wordt dan dat je club x coacht

[ Voor 24% gewijzigd door Player1S op 18-12-2022 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
jlena schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:36:
[...]

Ja je club heeft duidelijk een salaris plafond van 24.000 per speler ongeacht hoeveel je nog in je salaris budget overheb. En dit doen ze ivm FFP en dat ze later niet in de moeilijkheden komen. Dus helaas voor jou hopen op betere tijden door goed te blijven presteren.
Dankje, dan wordt dat de uitdaging! FFP is een goede trouwens, ik zal nog kijken of daar evt. iets bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 00:03
Is de Xbox versie een full version zoals op de PC? of is deze gestript? Dank je wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:24
Nikey1 schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:06:
Is de Xbox versie een full version zoals op de PC? of is deze gestript? Dank je wel
Is niet dezelfde versie. Console versie is lichter/uitgekleder dan de PC versie

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kun je ergens zien hoeveel stoeltjes de club bewust niet aan jaarkaarten verkoopt zodat deze in de vrije verkoop kunnen?

Ik heb met Schalke stadion met plek voor 62.271. Hiervan is 10% uit vak dus 6227 plekken.
Dat houdt in dat ik theoretisch 56.044 jaarkaarten kan verkopen.
In werkelijkheid heb ik "maar" 36.891 jaarkaarten verkocht. Echter heb ik ook 49.087 wachtenden voor jaarkaart.

Conclusie is dat de club ruim 19.000 plekken open houdt voor vrije verkoop maar ik kan dit dus nergens vinden dat ze dit doen. Helaas willen ze stadion ook nog niet uitbreiden omdat ik nog steeds lening van zo'n 48m open heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 00:03
Sn3gG3l schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:31:
[...]

Is niet dezelfde versie. Console versie is lichter/uitgekleder dan de PC versie
Ah, bedankt dan ga ik voor de PC versie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:49
Ik ben compleet nieuw in dit spel, nu vroeg ik mij af of je ook bedragen kon intypen als je in onderhandeling bent? Ik kan wel typen maar zodra ik uit het vakje gaat springt het bedrag weg.

Vraag is er een (te) groot verschil tussen eis en het bod daaronder die je met + en - kan aanklikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopvossen
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:00
VodaNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:46:
Ik ben compleet nieuw in dit spel, nu vroeg ik mij af of je ook bedragen kon intypen als je in onderhandeling bent? Ik kan wel typen maar zodra ik uit het vakje gaat springt het bedrag weg.

Vraag is er een (te) groot verschil tussen eis en het bod daaronder die je met + en - kan aanklikken
Op de pc kun je ook het bedrag typen. Op consoles weet ik het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door joopvossen op 19-12-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
joopvossen schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:07:
[...]

Op de pc kun je ook het bedrag typen. Op consoles weet ik het niet.
Dat typen dat lukt inderdaad, maar zodra ik dan op enter druk schiet het bedrag weer terug, is dit een fout? Of moet dat met een speciale knop bevestigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-05 18:26
VodaNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:33:
[...]

Dat typen dat lukt inderdaad, maar zodra ik dan op enter druk schiet het bedrag weer terug, is dit een fout? Of moet dat met een speciale knop bevestigd worden?
Kan het zijn dat je al op het maximale budget zit toevallig (werkt het bedrag verlagen wel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Inmiddels goed eind bezig met seizoen 2 met Schalke. Begonnen mega sterk. Van de eerste 9 werd er 1x gelijk gespeeld en 1x verloren en de rest gewonnen. We deden dus om de CL plekken mee. De volgende 9 wedstrijden maar 2x gewonnen en 2x gelijk.

Na de winterstop nog steeds wisselvallig en in Januari ging ook iedereen aan mijn beste spelers trekken.

Sta nu 6e dus nog in de Europese plekken maar kan elk moment verder terug zakken. Maar goed, media voorspelling was 17e dus eigenlijk doe ik het extreem goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

*O*

Als 6e geëindigd in de Bundesliga. doordat Bayern Munchen ook de beker won is P6 Europa League ipv Conference League (die is nu naar p7 gegaan). Hopelijk flink cashen. Heb nog steeds lening van 44 miljoen open staan die ik graag asap weg werk want dat scheelt me 500k/maand. En de club wil ook het stadion niet uitbreiden hierdoor. :(

Heb leuk team staan en kan zo'n 32 miljoen uitgeven aan nieuwe spelers. Alleen voor de echte toppers is de status van Schalke nog niet goed genoeg. Wou de rechtsback van het Duitse elftal kopen. Die speelde nu bij 1. FC Koln (14e geëindigd) en wou weg maar had geen zin om bij mij te ballen.

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 20-12-2022 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Well fffffuuuuuuuuuuuu

seizoen begint meteen met zware tegenstanders. Open tegen Bayer Leverkusen (1-2 verloren), daarna Freiburg (2-1 gewonnen). Krijg vervolgens RB Leipzig, Bayern Munchen, Aston Vila(EL) en Wolfsburg voor de kiezen. Mag blij zijn als ik straks meer dan 3 punten heb.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het lukte me niet zo om in de save te komen, dus ik ben maar eens wat simpelers gaan doen: in Frankrijk aan de slag bij Chamois Niortais FC. Na 14 wedstrijden staan we 1e met 6 punten voorsprong in Ligue 2. Nog 2 wedstrijden later staan we zelfs 10 punten voor.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0CQmKxv/image.png

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 22-12-2022 02:25 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Player1S schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:44:
Well fffffuuuuuuuuuuuu

seizoen begint meteen met zware tegenstanders. Open tegen Bayer Leverkusen (1-2 verloren), daarna Freiburg (2-1 gewonnen). Krijg vervolgens RB Leipzig, Bayern Munchen, Aston Vila(EL) en Wolfsburg voor de kiezen. Mag blij zijn als ik straks meer dan 3 punten heb.
Nou, uiteindelijk zijn het toch nog 7 punten BL en 3 punten EL geworden *O*

RB Leipzig kreeg rood in de 4e minuut waarna ik 3-1 won. Tegen Bayern ging ik onderuit met "slechts" 1-0.
Aston Vila moest 2 prachtige doelpunten van mij incasseren en kon er slechts 1 terug maken (2-1).
Wolfsburg stond op dat moment 1ste maar kon dankzij late goal nog 1-1 spelen.

Hopelijk nu de makkelijkere ploegen.

• AntiChrist7
4de seizoen begonnen met Heerenveen na vorig jaar kampioen (daarvoor 4de en 3rde). Ook een redelijke run in de CL gehad dus dik 40M aan prijzengeld dat ik wel heb uitgegeven aan oa Seimen en Zangelo-Daal. maar beste koop was tot u toe wel Bergvall. 250k en dat is een groeibriljantje. En heb ook mijn eerste regen in de A-kern gedropt

Zolang je niet verliest (zeker niet in de toppers) is het wel makkelijk momentum te houden hebik de indruk. Alleen heb ik dit jaar wel het moeilijk mijn spitsen wat te laten scoren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsoZmuP7YpU3ZISFPa870SYRMCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igJBakiw8xMv6Iti6TH3akQ5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8d2pT9aZYA42mO9qJpG3lEYMP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1UeJJ0AvrkxqbEbw3QoTVUG.jpg?f=fotoalbum_large

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben nu vooral spelers met potentie aan het kopen die lage transfersom hebben. Heb er 1 voor kleine miljoen aangetrokken met in contract afkoopsom van 150 miljoen. Als die echt zo goed is zullen de grote clubs over de brug moeten komen.

En had op gegeven moment nieuwe keeper aangetrokken omdat mijn oude eerste keeper vervangen was door een jonge knul die ik na half jaar uitlenen terug gehaald had. De nieuwe was eigenlijk nog beter dan de jonge knul. Beginnen ze opeens aan die knul te trekken. Ik tegenbod doen van 20 miljoen nu en 10 later gaan ze er ook nog mee akkoord 8)7
Dikke strik er omheen dus. Vervolgens maar even voor een miljoen mijn oude keeper bij Munchen opgehaald als backup want ik had ondertussen ook mijn andere 2 keepers verkocht. Had nu dus alleen de nieuwe keeper en een jonge knul uit Brazilie met mega potentie.

Op transfer day wel irritant overigens. Willen ze speler van mij hebben, bieden ze 5 miljoen. Ik wil hem niet kwijt tenzij ze grof betalen dus ook tegenbod van 20m. Wijzen ze uiteraard af.
Uur later, bod van 5.25 miljoen. Wederom tegenbod 20m wat ze afwijzen.
Weer uur later, aub, bod van 5.75m..... 8)7

• Chelseamarre123
Ik ga na 3 premier league titels ontslag nemen. Iemand hier ervaring mee:
Ik zou voor onbepaalde duur op vakantie willen gaan, word je uit vakante gehaald als een club je benaderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 07-05 22:47
Chelseamarre123 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:32:
Ik ga na 3 premier league titels ontslag nemen. Iemand hier ervaring mee:
Ik zou voor onbepaalde duur op vakantie willen gaan, word je uit vakante gehaald als een club je benaderd?
Ja, als je dat vinkje aan zet met solliciteren. Probleem is dat "hogere" reputatie clubs ook slaat op subtoppers enzo. Dus je zal vaak onderbroken worden voor een baan die je niet wil

• Chelseamarre123
Terranova schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:33:
[...]

Ja, als je dat vinkje aan zet met solliciteren. Probleem is dat "hogere" reputatie clubs ook slaat op subtoppers enzo. Dus je zal vaak onderbroken worden voor een baan die je niet wil
Tnx, straks eens kijken. Maakt opzich niet uit. Ben wel toe aan een uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Lol, ik had in jaar 2 marco van ginkel gehaald, die er na 6 maanden de brui aangaf vanwege cruciate ligaments en op pensioen ging

Raad eens wat er anderhalf jaar latermet kevin strootman is gebeurd? :p
Wat wel nice is, is dat als hun contract nog loopt, je verzekering uitbetaald krijgt

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Soms zou ik willen dat je de spelers echt letterlijk tot op het bot kunt verrot schelden. Dit seizoen al 2x dat we met 2 vingers in de neus en 1 in de kont dik hadden moeten winnen en we verloren of hooguit gelijk speelden.

Sowieso dit seizoen al veel te veel punten laten liggen. Sta 7e met 4 punten achterstand op p6.
Zit nog wel in de beker en in de EL gaat het ook uitstekend maar verwacht die niet te winnen. Zonder Europees voetbal volgend seizoen kan ik dag zeggen tegen mijn beste spelers en wil niemand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 18:52

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

AntiChrist7 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:45:
4de seizoen begonnen met Heerenveen na vorig jaar kampioen (daarvoor 4de en 3rde). Ook een redelijke run in de CL gehad dus dik 40M aan prijzengeld dat ik wel heb uitgegeven aan oa Seimen en Zangelo-Daal. maar beste koop was tot u toe wel Bergvall. 250k en dat is een groeibriljantje. En heb ook mijn eerste regen in de A-kern gedropt

Zolang je niet verliest (zeker niet in de toppers) is het wel makkelijk momentum te houden hebik de indruk. Alleen heb ik dit jaar wel het moeilijk mijn spitsen wat te laten scoren

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had ook problemen met scoren in het algemeen.. Nadat ik wachten op goede kans uit had gezet ging het al stukken beter. Daarna ook één spit de voorkeur gegeven en die ging door meer vertrouwen ook meer scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 07-05 22:47
Wat altijd handig is om te kijken of je traits kan leren aan je spitsen die bij ze passen. Spitsen met lagere finishing en hogere dribbling kan je bijvoorbeeld om de keeper laten lopen. Of soms proberen ze met "lage" finishing altijd direct te schieten, die kan je het best er vanaf laten halen. Daar valt veel te halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodaNL
tommerd_ schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:22:
[...]

Kan het zijn dat je al op het maximale budget zit toevallig (werkt het bedrag verlagen wel)?
Dankjewel dit was inderdaad het geval, mijn salaris budget ging de min in waardoor ik eigenlijk niks kon typen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Terranova schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:53:
Wat altijd handig is om te kijken of je traits kan leren aan je spitsen die bij ze passen. Spitsen met lagere finishing en hogere dribbling kan je bijvoorbeeld om de keeper laten lopen. Of soms proberen ze met "lage" finishing altijd direct te schieten, die kan je het best er vanaf laten halen. Daar valt veel te halen
Bwa in zijn eerste jaar maakte Dallinga 25 goals in totaal, alleen is dat nu sterk gedaald. Heb nog altijd meeste goals in de eredivisie, maar nu is het sterk uitgespreid over iedereen.
Tot nu toe ongeslagen, maar eerste match van november is tegen Ajax...

Langs de ene kant loopt deze save wat te makkelijk, ben vrij dominant tegen elke non topclub. Ik denk dat ik een nieuwe ga beginnen met de Habsburg challenge: Neem de club (Aarau FC) die het dichtst bij de het kasteel van de Habsburgers ligt, en net zoals hen, bouw een dynastie uit die Europa overheerst

Weet niet of het een originele challenge is of eentje die ik zelf heb bedacht, geinspireerd door Crusader kings. Maar is dus een beetje build a nation ook.

Maar traits zijn inderdaad iets dat veel spelers negeren. Ik steek er graag veel op mijn spelmakers: killer balls, dictate tempo, switch ball to the other side.... En op mijn diepliggende spitsen dingen zoals met de rug naar de goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grrrr club wil nog steeds niet stadion uitbreiden of vervangen.

Dat muv het uitvak het stadion elke wedstrijd uitverkocht is interesseert ze niks. En ondanks de 63.500 wachtende op jaarkaart durven ze te zeggen dat we niet genoeg supporters hebben om groter stadion te vullen.

Goed, maar gebruik dan de ruim 90 miljoen prijzengeld om de laatste 39m lening af te lossen zodat we 500k/maand besparen. Oh wacht, dat kun je dan weer niet vragen en doen ze dus ook niet.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste