Yes! Het is me gelukt om te degraderen met Pescara!
Nou was dat niet geheel verassend. Ze stonden er al niet best voor, met nog 7 wedstrijden te gaan toen ik aantrad. En 5 van die 7 wedstrijden waren tegen ploegen uit de Top-8 van de Serie B. Inclusief mijn oude ploeg Pro Vercelli BTW (0-0 gelijkspel).
Tevens gaf de board bij aantreden al aan niks te verwachten dit seizoen en "not judging" te zijn.
Toch nog 7 punten kunnen halen (32 -> 39 punten) uit die 7 wedstrijden, dat valt me niet eens tegen, maar het was dus niet genoeg.
Het helpt ook niet mee dat ik een waardeloos elftal heb. Ik heb een oefenwedstrijd gespeeld tegen het team van de plaatselijke bejaardensoos, de jongste speler daar was 75 jaar, en die wonnen met 5-2 van mijn beste team. Ik heb die 75-jarige meteen een contract aangeboden, is nu mijn sterspeler.
Echt, van de 20+ spelers die ik er nu heb kan ik er misschien 3-4 gebruiken (loan-spelers niet meegeteld), de rest is echt dood hout. En dan zitten ze op 2x het toegestande wage-budget ook nog.... dit is geen elftal wat thuishoort in de Serie C, laat staan Serie B.....
Eindstand:
Voor volgend jaar maar eens extreem gaan jagen op free transfers en loan players, en dan geleidelijk het elftal weer eens op gaan bouwen tot het ergens op lijkt.... moet lukken met een whopping 75.000 euro transfergeld, en 45.000 euro wagebudget (waar we nu mee op 92.000 euro zitten). Why not?