Ook prestatie-analist en analist-rekrutering snap ik de toevoeging niet van. Ik doe bijna alles zelf, dus misschien is dit meer bedoeld voor mensen die veel taken door hun staff laten doen?
Op zich doen ze niks, behalve meer info zichtbaar maken voor jou. De prestatieanalisten zorgen ervoor dat er meer statistieken zichtbaar zijn in de datahub. Als je meer analisten hebt, krijg je daar gewoon meer informatie te zien.GluonC schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:59:
Kan iemand mij uitleggen wat de functie/toevoeging van een ver(huur-manager is?
Ook prestatie-analist en analist-rekrutering snap ik de toevoeging niet van. Ik doe bijna alles zelf, dus misschien is dit meer bedoeld voor mensen die veel taken door hun staff laten doen?
De rekrutering analist doet hetzelfde als je spelers scout: ze laten meer informatie zien over de statistieken van die speler, zoals aantal dribbels dit seizoen, succesvolle passes en zo. De scout bepaalt (ongeveer) wat de attributen van een speler zijn, de analist geeft weer hoe de speler het statistisch doet.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
die is interessant. Leuk voor een Journeyman avontuur dat begint in Nederland.MrGizMo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:04:
https://www.fmscout.com/a...s-lower-leagues-fm23.html
Dit willen sommige mensen wel denk ik
Jammer dat het tot de 3e klasse is want mijn lokale VV speelt in de 4e klasse.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 10-11-2022 13:27 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik denk dat ze net buiten je budget vallen, maar je zou eens bij MVV kunnen kijken. Die hebben Blummel en Reemans, waren voor mij heel belangrijk met MVV. 2 grote talenten die potentieel in de Eredivisie kunnen spelen. Ook de broertjes van Bommel en Souren zijn het scouten waard.Sn3gG3l schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:53:
Hier ook maar weer FM23 gekocht en begonnen met NAC Breda. Gaat lekker, doe het stukken beter als in het echtIemand nog wat tips voor goedkope spelers, 100k-250k? Speel normaal altijd met united en aangezien mn hele ploeg eind dit seizoen nokt kan ik wel wat nieuwe aanwas gebruiken.
Maar meestal, als ik niet veel budget heb, probeer ik spelers tranfervrij te halen. In het eerste seizoen zijn er genoeg goede aanvallers te vinden voor NAC die je gratis kan contracteren. Ik zou het budget lekker bewaren. Als je misschien nog een talent tegenkomt (of scout), heb je altijd nog geld om een bod uit te brengen.
https://sortitoutsi.net/football-manager-2023-free-players
Hier moet vast wel wat tussen zitten voor je
Top dank voor de tip. Mijn spits hermann doet het prima, is alleen wel een leenspeler. Ik moet nu een AML vinden in januari aangezien kaj de rooij niet wilde verlengen en ik hem dus verkocht heb. Mn scout is ruk dus lastig goede spelers te zoeken. Ik ga even op sortitoutsi kijken, thx!GluonC schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:14:
[...]
Ik denk dat ze net buiten je budget vallen, maar je zou eens bij MVV kunnen kijken. Die hebben Blummel en Reemans, waren voor mij heel belangrijk met MVV. 2 grote talenten die potentieel in de Eredivisie kunnen spelen. Ook de broertjes van Bommel en Souren zijn het scouten waard.
Maar meestal, als ik niet veel budget heb, probeer ik spelers tranfervrij te halen. In het eerste seizoen zijn er genoeg goede aanvallers te vinden voor NAC die je gratis kan contracteren. Ik zou het budget lekker bewaren. Als je misschien nog een talent tegenkomt (of scout), heb je altijd nog geld om een bod uit te brengen.
https://sortitoutsi.net/football-manager-2023-free-players
Hier moet vast wel wat tussen zitten voor je
Er is een D7 beschikbaar evt?Player1S schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:58:
[...]
die is interessant. Leuk voor een Journeyman avontuur dat begint in Nederland.
Jammer dat het tot de 3e klasse is want mijn lokale VV speelt in de 4e klasse.
https://www.fmscout.com/a-fm23-leagues-pack-by-timo.html
maar deze pompt alleen leagues en dan is ie weer klaar ermee
Ik ben nog steeds zoekende, ik speelde eerst met de WTCS5 skin. Ben nu de FME-Zealand skin en OPZ Elite skin aan het testen, en ze hebben allebei hun voor en nadelen vind ik.
Met de OPZ Elite skin vind ik het wel leuk dat je de het stadion van bovenaf ziet bij elke club
:strip_exif()/f/image/Ynr7pt10fjiG7vEdURsH4FFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar het maakt het soms ook weer erg onoverzichtelijk, vooral als je de spelerseigenschappen wilt bekijken.
Ik vind het ook fijn dat je bij deze skin het toeschouwersaantal krijgt te zien onder een wedstrijd. Deze functie mis ik heel erg bij de andere skins. Heb vorig jaar met een skin gespeeld en ben daar een beetje gewend aan geraakt denk ik.
Gebruik sinds gister de Stato skin van sortitoutsi, echt heel erg tevreden over! Ziet er echt allemaal super gelikt uit plus de achtergronden maken het bij die skin wat minder onoverzichtelijk.GluonC schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:23:
Met welke skin spelen jullie tot nu toe het liefste?
Ik ben nog steeds zoekende, ik speelde eerst met de WTCS5 skin. Ben nu de FME-Zealand skin en OPZ Elite skin aan het testen, en ze hebben allebei hun voor en nadelen vind ik.
Met de OPZ Elite skin vind ik het wel leuk dat je de het stadion van bovenaf ziet bij elke club
[Afbeelding]
Maar het maakt het soms ook weer erg onoverzichtelijk, vooral als je de spelerseigenschappen wilt bekijken.
Ik vind het ook fijn dat je bij deze skin het toeschouwersaantal krijgt te zien onder een wedstrijd. Deze functie mis ik heel erg bij de andere skins. Heb vorig jaar met een skin gespeeld en ben daar een beetje gewend aan geraakt denk ik.
ik gebruik altijd die van Sortitoutsi, die is imo met afstand de beste.Terranova schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:11:
Weet iemand een goeie real name fix? De FMInside werkt gewoon niet
/f/image/C39hyJ8P2M6yWNbYc7LBoCwo.png?f=fotoalbum_large)
Leuke club om in te investeren. Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden toen ik veel geld had een talent gekocht heb voor een paar miljoen van een amateurclub, paar jaar later speelde ze semi-prof voetbal. Misschien dat ik hier hetzelfde ga doen en kijken hoe ver Pick Up Acadamy kan komen
Je hebt backgrounds denk ik? OPZ heeft er weinig mee te makenGluonC schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:23:
[Afbeelding]
Met de andere skins zie ik geen stadion van bovenaf zoals je het op de screen ziet. Wel als ik naar club-info ga, dan zie ik bij alle skins waar ik mee speel het desbetreffende stadion.MrGizMo schreef op zondag 13 november 2022 @ 01:27:
[...]
Je hebt backgrounds denk ik? OPZ heeft er weinig mee te maken
Met de OPZ-skin zie je het stadion dus ook nog eens in het selectiescherm, maar dan een andere foto (van bovenaf)
Ik speel indd met backgrounds, een van de eerste packs die ik installeer
[ Voor 65% gewijzigd door GluonC op 13-11-2022 01:45 ]
https://www.reddit.com/r/..._find_the_tactics_folder/ werkt dit misschien?rolling s schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:40:
hopelijk kan me iemand helpen wil een techniek toevoegen eerst dee ik het altijd op een laptop doe het nu op een iMac alleen kan die mapjes niet vinden.
/username/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2023/rolling s schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:40:
hopelijk kan me iemand helpen wil een techniek toevoegen eerst dee ik het altijd op een laptop doe het nu op een iMac alleen kan die mapjes niet vinden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wil je de toeschouwers tijdens de wedstrijd zien, of in je wedstrijdprogramma? Dat laatste kan je namelijk gewoon doen door te rechtsklikken op de sorteerbalk en onderwerpen toe te voegen/verwijderen/verplaatsen.GluonC schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:23:
[Afbeelding]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het heeft even geduurd, maar de KKD is eindelijk af. Zondag wordt deze online gezet op FMSlovakia.com. Hier alvast een sneak peakOttooo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:47:
[...]
jep, die zijn van mijn hand![]()
Laatst de KKD overgenomen van iemand die geloof ik met 5 verschillende competities tegelijk bezig is en ook nog eens begonnen met landen kits.
maar een aantal kits uit de KKD zijn knap lastig, dus dat is wel een uitdaging...
:strip_exif()/f/image/LkAiktRhUkzCv0dTQ3EEEL8m.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik snap um niet tho, want die kits zitten toch al default in de game?Ottooo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:45:
[...]
Het heeft even geduurd, maar de KKD is eindelijk af. Zondag wordt deze online gezet op FMSlovakia.com. Hier alvast een sneak peak
[Afbeelding]
Nou ja, de KKD is wel één van de competities die is voorzien, net als de Eredivisie, maar het grootste deel van de competities niet. Op deze manier kan je dat de ontbrekende kits toevoegen en de wel aanwezige kits 'overschrijven' door kits in dezelfde stijl.iekue schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:43:
[...]
Ik snap um niet tho, want die kits zitten toch al default in de game?
En deze kit-style ziet er 100x beter uit dan die standaard in game zitten
het is me helaas nog niet gelukt snap er niets meer vanRivanov schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:52:
[...]
/username/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2023/
Vond het al vrij apart om met divisies lager dan de KKD te beginnen. Maar goed ze zijn erOttooo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:45:
[...]
Het heeft even geduurd, maar de KKD is eindelijk af. Zondag wordt deze online gezet op FMSlovakia.com. Hier alvast een sneak peak
[Afbeelding]
Iemand anders zou ze eerst doen, maar hij heeft wel meer competities open staan, dus toen heb ik de KKD overgenomen.MrGizMo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:53:
[...]
Vond het al vrij apart om met divisies lager dan de KKD te beginnen. Maar goed ze zijn er
Wat lukt je niet?rolling s schreef op woensdag 16 november 2022 @ 01:22:
[...]
het is me helaas nog niet gelukt snap er niets meer van
Zie het wel vaker. Allemaal competities die er helemaal nog niet inzitten.Ottooo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:07:
[...]
Iemand anders zou ze eerst doen, maar hij heeft wel meer competities open staan, dus toen heb ik de KKD overgenomen.
Niet erg eigenlijk maar vond het altijd apart
Ik heb al niet de snelste laptop, maar ik heb het gevoel dat FM veel trager is geworden na het installeren van de kits.
Heb vroeger veel spellen gespeeld op de computer met mods, en kan me nog herinneren tot veel games niet meer zo soepel draaide. De mods van FM zijn wel niet zo'n grote bestanden. Kan iemand hier bevestigen dat FM niet zo soepel loopt na het installeren van verschillende mods/packs?
Kan ook met mijn trage laptop te maken hebben, en het feit dat ik alweer bijna in seizoen 2029 zit.
Vorig jaar tot seizoen 2038 gekomen, en toen draaide FM op het laatste ook niet meer heel snel.
Het spel wordt er trager op bij het opstarten. Maar zodra de game is gestart moet er niet zoveel verschil zijn.GluonC schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:33:
Gaat de snelheid van FM flink achteruit als je verschillende packs installeerd?
Ik heb al niet de snelste laptop, maar ik heb het gevoel dat FM veel trager is geworden na het installeren van de kits.
Heb vroeger veel spellen gespeeld op de computer met mods, en kan me nog herinneren tot veel games niet meer zo soepel draaide. De mods van FM zijn wel niet zo'n grote bestanden. Kan iemand hier bevestigen dat FM niet zo soepel loopt na het installeren van verschillende mods/packs?
Kan ook met mijn trage laptop te maken hebben, en het feit dat ik alweer bijna in seizoen 2029 zit.
Vorig jaar tot seizoen 2038 gekomen, en toen draaide FM op het laatste ook niet meer heel snel.
Je kunt bij de Preferences nog aangeven dat alles gecached wordt.. dat kan ook schelen.
FM wordt wel na verloop van tijd trager wanneer je enkele seizoenen verder bent, want dan is er natuurlijk meer data te verwerken.
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 17-11-2022 15:04 ]
De laatste 5/10 min, zet ik de mentaliteit op zeer-verdedigend bij een voorsprong. Ik verlaag ook het tempo, en probeer zoveel mogelijk tijd te winnen, maar ik geef het nog steeds te vaak weg in de slotfase. De oorzaak van de vele tegendoelpunten in de sloftase vind ik lastig te achterhalen, omdat er vanuit verschillende situaties gescoord word. Het maakt het spelletje wel weer wat leuker imo
Inzakken bij een nihile voorsprong is altijd vragen om moeilijkheden!GluonC schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:30:
Ik krijg veel goals tegen in de laatste 5 minuten, zeer frustrerend. Lijkt wel alsof ze de concentratie verliezen in de slotfase. Heb wel het idee dat je dit jaar wat meer moet veranderen tijdens de wedstrijd zelf.
De laatste 5/10 min, zet ik de mentaliteit op zeer-verdedigend bij een voorsprong. Ik verlaag ook het tempo, en probeer zoveel mogelijk tijd te winnen, maar ik geef het nog steeds te vaak weg in de slotfase. De oorzaak van de vele tegendoelpunten in de sloftase vind ik lastig te achterhalen, omdat er vanuit verschillende situaties gescoord word. Het maakt het spelletje wel weer wat leuker imo
Twente komt eraan!
Ik moet weer hopen dat ik mag blijven.....
Lastige/leuke van het snelle promoveren is dat je snel moet doorselecteren dus plannen is belangrijk. De squad planner helpt dan ook wel een beetje. Scheelt weer alles in een excel bestandje bijhouden lol. Club held Paul Mullin loopt in league two ook ruim 1 op 1 en kan bij promotie nog wel mee in league one.
Zal dit jaar wel flink veel tijd in gaan zitten. Wil ook niet weten hoeveel tijd ik sinds CM '93 in deze series heb zitten lol.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
kan met een iMac geen skin training techniek toevegen. hij vind het bestand niet
Zo dacht ik indd eerst dus ook, aanval is de beste verdediging. Maar ik blijf veel doelpunten tegen krijgen in de laatste minuten. Alleen de mentaliteit en het tempo veranderen heeft tot nu toe ook weinig effect gehad. Al mijn spelers hebben een hoge concentratie, dus daar kan het niet aan liggen. Ik zet nu in de slotfase ook een centrale verdediger erbij, maar ook nog zonder succes helaas.JoteW schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:54:
[...]
Inzakken bij een nihile voorsprong is altijd vragen om moeilijkheden!

Heb in de voorgaande edities vaker mensen horen klagen over het incasseren van late doelpunten, maar dat ligt dan toch echt aan je eigen tactiek, en niet aan FM. Ik heb er nog nooit zo'n last van gehad.
Het is frustrerend, maar wel leuk om te achterhalen waar het probleem ligt.
Cool bedankt voor de tip, kende deze docu nog niet. Destijds een carrière begonnen met Sunderland door de docu Sunderland 'Til I Die.Bean77 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:07:
Afgelopen tijd de tv serie Welcome to Wrexham gekeken. Daarom vond ik het ook wel leuk om met deze club te starten in de national league. 1e seizoen makkelijk kampioen geworden en ook in league two kan het kampioenschap eigenlijk ook niet meer ontgaan.
Lastige/leuke van het snelle promoveren is dat je snel moet doorselecteren dus plannen is belangrijk. De squad planner helpt dan ook wel een beetje. Scheelt weer alles in een excel bestandje bijhouden lol. Club held Paul Mullin loopt in league two ook ruim 1 op 1 en kan bij promotie nog wel mee in league one.
Zal dit jaar wel flink veel tijd in gaan zitten. Wil ook niet weten hoeveel tijd ik sinds CM '93 in deze series heb zitten lol.
Wrexham is een mooie club, ook al jaren erg populair onder de FM-community, zal door deze docu alleen maar populairder worden denk ik.
Training Schedule bedoel je?rolling s schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 01:27:
[...]
kan met een iMac geen skin training techniek toevegen. hij vind het bestand niet
/username/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2023/schedules/
/f/image/WEouQzAFyRGPPN9ZfShY2Mdi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Uvy7LfCu5apoSHG3pa4oAZXG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hcvqMaJPfnuAJXHH4MKcZKLK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/61Z2jiqISr2Hn71XmQ4LxNhB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xs6TlEzjCiPEBm6AyhNLaF62.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 18-11-2022 07:27 ]
Een soort vergelijkbare docu, maar dan ook wat meer de fans in de spotlight.GluonC schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 01:51:
[...]
Cool bedankt voor de tip, kende deze docu nog niet. Destijds een carrière begonnen met Sunderland door de docu Sunderland 'Til I Die.
Wrexham is een mooie club, ook al jaren erg populair onder de FM-community, zal door deze docu alleen maar populairder worden denk ik.
Ondertussen het kampioenschap van league two binnen en dadelijk gaan beginnen met het samenstellen van een league one team.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Heb sowieso het idee dat deze een stuk trager is. Meteen bij het switchen van skin kreeg ik dat gevoel al.GluonC schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:33:
Gaat de snelheid van FM flink achteruit als je verschillende packs installeerd?
Wel heb ik die intro videos verwijderd dat scheelt wel iets

:fill(white):strip_exif()/f/image/L6z58fDtqTVaV1ZgDKUwYIKB.png?f=user_large)
Echter, dan wordt je door o.a. Borussia Monchengladbach gescout en krijg je zo'n offer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/tBI0iAAPifAGJnfrU1aNEYLK.png?f=user_large)
Ze staan in de middenmoot nu:
:fill(white):strip_exif()/f/image/GtbbBPMVZ7qL630cxSShJPRK.png?f=user_large)
Hier in Italie noemen ze dat "a offer you can't refuse" geloof ik
Ik denk dat ik hem aan ga nemen. Heb nog niet vaak in Duitsland gemanaged, en dan zo'n bod krijgen, dat sla ik denk ik toch niet af
Ook leuk: ze spelen nog Europees
:fill(white):strip_exif()/f/image/zlHXJakPSClXMfpLi0VQ1X0u.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2022 09:00 ]
Virussen? Scan ze hier!
Wat ik doe ik een voorsprong vast te houden is het volgendeGluonC schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:30:
Ik krijg veel goals tegen in de laatste 5 minuten, zeer frustrerend. Lijkt wel alsof ze de concentratie verliezen in de slotfase. Heb wel het idee dat je dit jaar wat meer moet veranderen tijdens de wedstrijd zelf.
No press
Regroup
Slow pace down
Stuck in
Lower tempo
Is ook afhankelijk wat voor skills jezelf gegeven hebt maar idd een mooie overstapwildhagen schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:57:
Lekker seizoen in de Serie B gedraaid. Wat heet, ik ben gepromoveerd!
[Afbeelding]
Echter, dan wordt je door o.a. Borussia Monchengladbach gescout en krijg je zo'n offer:
[Afbeelding]
Ze staan in de middenmoot nu:
[Afbeelding]
Hier in Italie noemen ze dat "a offer you can't refuse" geloof ik
Ik denk dat ik hem aan ga nemen. Heb nog niet vaak in Duitsland gemanaged, en dan zo'n bod krijgen, dat sla ik denk ik toch niet af
Ook leuk: ze spelen nog Europees
[Afbeelding]
Ted lasso is misschien ook wel wat voor jeBean77 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:07:
Afgelopen tijd de tv serie Welcome to Wrexham gekeken. Daarom vond ik het ook wel leuk om met deze club te starten in de national league. 1e seizoen makkelijk kampioen geworden en ook in league two kan het kampioenschap eigenlijk ook niet meer ontgaan.
Jij nog een speciale tactiek gevonden die werkt met Wrexham? Ik had een voortvarend begin van het seizoen, maar op een gegeven moment kwam de welbekende "FM-klad" er in en kreeg ik ze niet meer aan het voetballen.Bean77 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:07:
Non-league is makkelijk 4-4-2 met een trap de bal naar voren en laat Mullin scoren. Deze taktiek werkt ook voor andere non-league teamsRivanov schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:03:
[...]
Jij nog een speciale tactiek gevonden die werkt met Wrexham? Ik had een voortvarend begin van het seizoen, maar op een gegeven moment kwam de welbekende "FM-klad" er in en kreeg ik ze niet meer aan het voetballen.
Speel ook 4-4-2 met direct passing. Mullin en Palmer schoten in het begin alles er in. Maar op een gegeven moment was de magie weg.jlena schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:58:
[...]
Non-league is makkelijk 4-4-2 met een trap de bal naar voren en laat Mullin scoren. Deze taktiek werkt ook voor andere non-league teams
En dan nog met geduld opbrengen knallen ze soms nog naast vanaf 6m
[ Voor 8% gewijzigd door iekue op 20-11-2022 13:53 ]

/f/image/Gv0512h6AQDdAB5SgBstS0h3.png?f=fotoalbum_large)
Speel wel met een mindere ploeg, en sinds dit jaar speel ik pas Europees, maar het is me nooit opgevallen eerder. Ik neem aan dat de Europese competities in het echt ook gaan veranderen vanaf het seizoen 2024/2025. Ik ben geen voorstander van deze opzet.
Dit is de eindstand van de Premier League 2028/2029:
/f/image/hXb9zPtKVhEOqiAkMuS2DoMX.png?f=fotoalbum_large)
6 clubs naar de CL

Benieuwd hoe die tickets verdeeld gaan worden in de toekomst, lijkt er dus op dat de kloof tussen subtop en top alleen maar groter gaat worden.
[ Voor 7% gewijzigd door GluonC op 20-11-2022 16:25 ]
Klopt als een bus. Niet alleen Champions League overigens, ook de Conference League wordt hervormd, en ik neem aan ook de Europa League:GluonC schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:24:
Dus ik kom er pas in 2029 achter dat de hele opzet van de CL veranderd is![]()
[Afbeelding]
Speel wel met een mindere ploeg, en sinds dit jaar speel ik pas Europees, maar het is me nooit opgevallen eerder. Ik neem aan dat de Europese competities in het echt ook gaan veranderen vanaf het seizoen 2024/2025. Ik ben geen voorstander van deze opzet
Dit was mijn eindstand in de league-phase:
:fill(white):strip_exif()/f/image/99CcEfJG88ZOYsNXwdCcWmCi.png?f=user_large)
De achtste finales ben ik ook door gekomen, zei het met moeite, tegen PAOK Saloniki: uit 2-2, thuis 1-0 gewonnen. Weet nog niet wie mijn tegenstander in de kwartfinales gaat worden....
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Lekker random ook fc utrechtwildhagen schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:59:
[...]
Klopt als een bus. Niet alleen Champions League overigens, ook de Conference League wordt hervormd, en ik neem aan ook de Europa League:
Dit was mijn eindstand in de league-phase:
[Afbeelding]
De achtste finales ben ik ook door gekomen, zei het met moeite, tegen PAOK Saloniki: uit 2-2, thuis 1-0 gewonnen. Weet nog niet wie mijn tegenstander in de kwartfinales gaat worden....
"he baas, ik wil meer spelen"
je hebt gelijk, ik zal je meer opstellen (ik stel hem op voor de volgende match). 3 dagen later:
"he baas, ik ga mijn opties verkennen nadat mijn contract afloopt over 18maanden"
Niet meer te doen bijna, heb er net 20 minuten over gedaan om van 4 naar 12 September te gaan. Met de vorige editie van FM begon ik pas rond seizoen 2038 iets te merken. Ik heb de Franse competitie verwijderd, en de Nederlandse competitie op alleen kijken gezet, hoop dat hij volgend seizoen iets sneller gaat. Heb op andere forums gelukkig meerdere mensen over de performance horen klagen dus laten we hopen dat ze er iets mee gaan doen want dit verpest toch wel een beetje het spelplezier voor mij.
Er zijn op het internet wat tips te vinden voor een betere performance, maar helaas bij mij geen effect.
Snap ik helemaal. Dan schrijf ik gewoon iets minder vaak m'n updates 😅wildhagen schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:13:
Wat mij betreft (maar wie ben ik?) kan dat gewoon in dit topic zoals elk jaar, mits het niet de overhand gaat krijgen (dus dat bijna alle posts over oudere versies gaan).
Ik kies altijd de optie dan verkoop ik je toch. Of ze willen verkocht worden of ze willen niet weg. Of ze komen erachter dat niemand ze wil hahaAntiChrist7 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:59:
Player interaction is toch wel wank hoor, erger dan vorige jaren.
"he baas, ik wil meer spelen"
je hebt gelijk, ik zal je meer opstellen (ik stel hem op voor de volgende match). 3 dagen later:
"he baas, ik ga mijn opties verkennen nadat mijn contract afloopt over 18maanden"
meh het stoort me gewoon dat de conflicterende berichten zo dicht na elkaar komen. ook vind ik 18maanden op voorhand aankondigen overdreven, het zou max 1 seizoen mogen zijn.Extrix schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:15:
[...]
Ik kies altijd de optie dan verkoop ik je toch. Of ze willen verkocht worden of ze willen niet weg. Of ze komen erachter dat niemand ze wil haha
Is het je trouwens ook al opgevallen dat staff responsabilities gewoon niet werkt? Ik sta in voor de opleidingen die ze volgen, maar toch blijven ze cursussen nemen. En mijn b team coacht organiseert geen friendlies, ondanks dat dat expliciet staat aangeduid.
Het is de opeenstapeling van al die kleine dingen dat me toch doet twijfelen aan de kwaliteit
Heb zeker ook wat ergenisen spelers die snel geirriteerd raken. En hoe verdedigers reageren op diepte passes slaat helemaal nergens opAntiChrist7 schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:40:
[...]
meh het stoort me gewoon dat de conflicterende berichten zo dicht na elkaar komen. ook vind ik 18maanden op voorhand aankondigen overdreven, het zou max 1 seizoen mogen zijn.
Is het je trouwens ook al opgevallen dat staff responsabilities gewoon niet werkt? Ik sta in voor de opleidingen die ze volgen, maar toch blijven ze cursussen nemen. En mijn b team coacht organiseert geen friendlies, ondanks dat dat expliciet staat aangeduid.
Het is de opeenstapeling van al die kleine dingen dat me toch doet twijfelen aan de kwaliteit
Viel mij ook op, 18 uit 6 ook nog.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Waar speel jij het op?GluonC schreef op maandag 21 november 2022 @ 02:22:
FM is echt belachelijk traag nu bij mij. (2029)
Niet meer te doen bijna, heb er net 20 minuten over gedaan om van 4 naar 12 September te gaan. Met de vorige editie van FM begon ik pas rond seizoen 2038 iets te merken. Ik heb de Franse competitie verwijderd, en de Nederlandse competitie op alleen kijken gezet, hoop dat hij volgend seizoen iets sneller gaat. Heb op andere forums gelukkig meerdere mensen over de performance horen klagen dus laten we hopen dat ze er iets mee gaan doen want dit verpest toch wel een beetje het spelplezier voor mij.
Er zijn op het internet wat tips te vinden voor een betere performance, maar helaas bij mij geen effect.
"That's what I do. I drink and I know things."
https://community.sigames...ance-benchmarking-thread/GluonC schreef op maandag 21 november 2022 @ 02:22:
FM is echt belachelijk traag nu bij mij. (2029)
Hier ook al eens gekeken??
Dat hoeft ook weer niet he !Jorgen schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:01:
[...]
Snap ik helemaal. Dan schrijf ik gewoon iets minder vaak m'n updates 😅
[ Voor 66% gewijzigd door MrGizMo op 22-11-2022 20:02 ]
Best een oude laptop, met FM22 begon die pas rond seizoen 2038 wat langzamer te worden, maar was wel nog prima speelbaar
:strip_exif()/f/image/TaAXyHYA10KurC0eDb95sOOH.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor het delen!MrGizMo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:48:
[...]
https://community.sigames...ance-benchmarking-thread/
Hier ook al eens gekeken??
[...]
Net even gekeken, maar het is voor mij allemaal Chinees, ik kwam er niet wijs uit 😅
Het is mooi dat ze zo een breed mogelijk publiek aanspreken maar ik denk dat het een van de weinige "grote" games is die qua hardware zo ver terug gaat. Ben benieuwd of ze dit veranderen in de nabije toekomst of niet.
Anyway, hier geen problemen qua snelheid. Alleen qua spelers die gewoon niet scoren. Zelfs Endrick krijgt er nauwelijks 1 in.
Denk dat ik wel langzaam moet gaan kijken voor een andere laptop helaas.
Ben ook een nieuwe carrière begonnen met FC Andorra, de ploeg van Gerard Pique. Heb iets minder competities geladen, dus ik hoop dat ik nu wat langer kan doorspelen dan 2028. Was eerst met Wrexham begonnen, na het aanraden van Welcome to Wrexham door een member hier, begon het bij mij ook te kriebelen. Echter kreeg ik ze niet aan het voetballen, slechte prestatie al zeg ik het zelf. Want met dat team en budget moet je natuurlijk makkelijk kampioen worden. Ben dus bij FC Andorra uitgekomen. Prachtig klein stadion, op een schitterende locatie. Vorig jaar voor het eerst in de historie gepromoveerd naar de Segunda División A. In het echt krijgen ze ook een nieuw stadion (in FM helaas nog niet geupdate). Kortom, er ligt een goede basis om hier iets moois van te maken. Ik had voor me zelf als doelstelling eindigen in de middenmoot. Andorra heeft tenslotte een van de zwakste selecties. Echter, na een zwakke competitestart (door jawel, ontevreden en ongemotiveerde spelers), staan we na 36 wedstrijden verassend 2de.
/f/image/u4OAFWU7Y6zwvUdQ1XS7XaIB.png?f=fotoalbum_large)
Ik overtref alle verwachtingen dit seizoen. Ik heb een aantal jaar terug in Italie 1x eerder een ploeg die voor degradatie moest vechten het kampioenschap bezorgt, is me erna nooit meer gelukt. Dit kan wel eens een hele mooie save gaan worden
Mijn tranfers dit seizoen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/T6GJEIG9IRwhI5e0bH9rQ7rl.png?f=user_large)
Niks bijzonders, Llorente met zijn 37 jaar nog altijd van grote waarde (35wed. 25goals)
En Rizzo is aan talentvolle keeper, die snel een basis plaats heeft weten te bemachtigen en het uitstekend doet. Zou een stunt zijn als ik kan promoveren met een stadion waar nog geen 4.000 man in passen
EDIT:

:strip_exif()/f/image/qai0w9bejMDgUVqchnHJBtCN.jpg?f=fotoalbum_large)
Sta nu 2de, laatste wedstrijd uit naar Gijon. Nu 2x achter elkaar verloren, gaat lastig worden. Alsnog een mooie prestatie, maar wat zou dit zuur zijn zeg
Wat een slotfase van het seizoen zeg, we did it
/f/image/Iw5EFGQuQgqEV9GRHiLnDKwM.png?f=fotoalbum_large)
Dit heb ik in al die jaren ook nog nooit meegemaakt
/f/image/JE20663WcrnoeX72HWsjz1bN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door GluonC op 23-11-2022 17:49 ]
Haha, ja, die Rizzo had ik dus in mijn Pro Vercelli team. Is ook een Wonderkid, dus dat hij het zo goed doet is geen verassing.GluonC schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:47:
Mijn tranfers dit seizoen:
[Afbeelding]
Niks bijzonders, Llorente met zijn 37 jaar nog altijd van grote waarde (35wed. 25goals)
En Rizzo is aan talentvolle keeper, die snel een basis plaats heeft weten te bemachtigen en het uitstekend doet.
Hoop dat jij hem wel kunt behouden voor je team, bij mij lag er achter elke boom een ander team in een hinderlaag dat een bod op hem uitbracht. Niet normaal.
Probeer hem zo lang mogelijk te behouden als je kunt...
Virussen? Scan ze hier!
Om nog maar eens een voorbeeld te geven. ik begin an seizoen 2. Mijn staff heeft een hoop friendlies geregeld.Extrix schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:38:
[...]
Heb zeker ook wat ergenisen spelers die snel geirriteerd raken. En hoe verdedigers reageren op diepte passes slaat helemaal nergens op
Alleen ben ik daar verantwoordelijk voor....
Ik snap dat niet. In FM21 werkte dat allemaal.....
Ok, ik ga wel een duizend uur uit deze game halen, maar als je nieuwe spelers wilt aantrekken... Visueel ziet het er slechter uit dan een mobile game, match engne heeft duidelijk nog tweaks nodig. dan nog een hoop bugs erop. En een maand na release nog altijd geen patch,, enkel volledige radiostilte
De stand :

Niks te klagen zover. Genoeg spelers die in de lijstjes voorkomen.
Speelschema er ook ff bij doen :
Voorbereiding :

Altijd laag beginnen en dan opbouwen naar wat sterkere tegenstanders. Let hier ook ff op het verlies tegen Real
Eredivisie :

Niks aan de hand. Verlies tegen Heereveen was weer een heerlijk FM momentje
CL Fase :

Kijk als het ergens om gaat pakken we Real gewoon ff 2x terug

Ging voor plek 3 en 2e worden was al een stunt. Maar we hebben de poule gewoon gewonnen (wel weer vrij nep maar ja
En dan als slot even de selectie en wat transfers :

2 keepers en 2x een rechtsback

Transfers uit was echt niks bijzonders. Alleen Mwene verkocht voor 3mil
Dan ziet de selectie er zo uit op dit moment :

Guti / El Ghazi / Ramalho zijn volgend jaar iig niet meer nodig
Dat zijn lekkere resultaten in de CL!MrGizMo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:36:
Hier ook eens update van de savegame eens droppen. Dat Wrexham staat ff in de koelkast want begon daar met een aankoop die geen vergunning kreeg![]()
De stand :
[Afbeelding]
Niks te klagen zover. Genoeg spelers die in de lijstjes voorkomen.
Speelschema er ook ff bij doen :
Voorbereiding :
[Afbeelding]
Altijd laag beginnen en dan opbouwen naar wat sterkere tegenstanders. Let hier ook ff op het verlies tegen Real(de reden waarom zie je zo)
Eredivisie :
[Afbeelding]
Niks aan de hand. Verlies tegen Heereveen was weer een heerlijk FM momentje![]()
CL Fase :
[Afbeelding]
Kijk als het ergens om gaat pakken we Real gewoon ff 2x terug![]()
Ging voor plek 3 en 2e worden was al een stunt. Maar we hebben de poule gewoon gewonnen (wel weer vrij nep maar ja)
En dan als slot even de selectie en wat transfers :
[Afbeelding]
2 keepers en 2x een rechtsback. Macias is trouwens een steal voor 2mil en voor Mannsverk heb ik eigenlijk veel te veel betaald
![]()
Transfers uit was echt niks bijzonders. Alleen Mwene verkocht voor 3mil
Dan ziet de selectie er zo uit op dit moment :
[Afbeelding]
Guti / El Ghazi / Ramalho zijn volgend jaar iig niet meer nodig
Mooie tranfers! Wel een beetje veel buitenlanders in je team nu imo
Oefenwedstrijden doe ik altijd hetzelfde, alleen de laatste 2 wedstrijden kies ik een makkelijke tegenstander zodat ze wat gemotiveerder het seizoen ingaan
Ik speel met advanced database instellingen. Maar heb wel vorig en dit seizoen een paar competities verwijderd.AntiChrist7 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:49:
Wie speelt er hier met advanced database instellingen? Blijkbaar zou dat sneller zijn dan een hoop leagues laden?
Ik ga dit met de volgende save maar eens proberen dan.
Hier net klaar met FC Andorra seizoen 2
Begin van de competitie ging het heel stroef, kwam met name doordat er financieel bijna niks mogelijk was op de tranfersmarkt, en ik maar 3 versterkingen heb kunnen halen. Wat natuurlijk te weinig is met de selectie van FC Andorra. In Januari een klein budget gekregen, waardoor ik creatief moest zijn met de aankopen.
/f/image/P5fGZQEmOExSA8Y4HuIz4yAt.png?f=fotoalbum_large)
Mijn bestuur is vorig seizoen overgenomen, en doet nogal lastig. Ik heb 18M op de bank, dus verwacht volgend seizoen toch wel iets meer te spenderen.
Doordat we de selectie hebben kunnen versterken in de winter, begon het rond Februari eindelijk te draaien.
:strip_exif()/f/image/0i7K0EVlwL3qtDayNy7vrtte.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste 2 maanden ging het stroef, erna speelde we een half jaar lang middenmoot, en sinds Februari een flink aantal plaatsen gestegen met als resultaat een 6de plaats
/f/image/WMZ1FNoRI587tKmO2nvuwRgm.png?f=fotoalbum_large)
Ik had eerst een beetje het gevoel dat FM dit jaar wat lastiger was. Maar die woorden neem ik bij deze terug!
Ben zo'n anderhalf seizoen bezig geweest aan het tweaken van de tactiek, en rond Maart heb ik er niks meer aan gedaan. Denk tot het wel goed staat zo
Krijg ik zojuist eindelijk dit bericht:
/f/image/251EtO9AQfkDvYlAI0zTYzvk.png?f=fotoalbum_large)
Gerard Piqué Stadion
[ Voor 4% gewijzigd door GluonC op 26-11-2022 00:25 ]
Ben gedegradeerd met Borussia Monchengladbach. Mijn hele team presteerde voor geen meter. Wat ik ook probeerde, het leek FC Knudde wel. Enige uitzondering is de Conference League, waar ik de halve finale wist te bereiken. Daar verloor ik van Brighton (1-1 thuis, 0-1 uit).
:fill(white):strip_exif()/f/image/JjrfK8vG4CvtdbftLR0wEu3i.png?f=user_large)
Heb 4 verschillende tactieken geprobeerd, maar het wilde écht niet gaan lopen. Terwijl de spelers individueel toch kwaliteit genoeg hebben, en de selectie toch breed genoeg is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/wliBJMwvGHjqgEuiouVfiZVU.png?f=user_large)
Vrijwel alle spelers hebben een transfer request gedaan, maar op één na (een DC die toch al 34 was) kon ik ze allemaal overtuigen om te blijven voor volgend jaar, waarin ik hoop meteen terug te promoveren.
Enige uitzondering is mijn spits, dat is echt een goal-machine. Maar ja, die kan er nog 2 per wedstrijd inleggen, als mijn verdedigers er 3 doorlaten schiet dat niet op....
:fill(white):strip_exif()/f/image/fGAnU1F5mJUzb9dXkW9aaIKt.png?f=user_large/)
Anyway, volgend jaar mag ik het dus gaan opnemen tegen deze ploegen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/AFDBZCNLKkWiNHDejkH7Sc6d.png?f=user_large)
Moet voor volgend jaar wel op zoek naar een extra AMR, want mijn beste speler daar (Hoffmann) is al 33 en de rest voor die positie is toch van mindere kwaliteit. Ook in de AMC rol wil ik eigenlijk net iets betere spelers. Dolberg valt erg tegen (denk dat ik hem ook ga verkopen), Larsson is wel upcoming, maar nog niet toe aan een vaste rol. Voor DL en DR zou ik ook nog een extra speler willen halen als diepte.
Virussen? Scan ze hier!
Je hebt van alles gepost behalve je tactiek teminste als je advies zou willenwildhagen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:10:
Nou, dat was een deceptie....
Ben gedegradeerd met Borussia Monchengladbach. Mijn hele team presteerde voor geen meter. Wat ik ook probeerde, het leek FC Knudde wel. Enige uitzondering is de Conference League, waar ik de halve finale wist te bereiken. Daar verloor ik van Brighton (1-1 thuis, 0-1 uit).
[Afbeelding]
Heb 4 verschillende tactieken geprobeerd, maar het wilde écht niet gaan lopen. Terwijl de spelers individueel toch kwaliteit genoeg hebben, en de selectie toch breed genoeg is.
[Afbeelding]
Vrijwel alle spelers hebben een transfer request gedaan, maar op één na (een DC die toch al 34 was) kon ik ze allemaal overtuigen om te blijven voor volgend jaar, waarin ik hoop meteen terug te promoveren.
Enige uitzondering is mijn spits, dat is echt een goal-machine. Maar ja, die kan er nog 2 per wedstrijd inleggen, als mijn verdedigers er 3 doorlaten schiet dat niet op....
[Afbeelding]
Anyway, volgend jaar mag ik het dus gaan opnemen tegen deze ploegen:
[Afbeelding]
Moet voor volgend jaar wel op zoek naar een extra AMR, want mijn beste speler daar (Hoffmann) is al 33 en de rest voor die positie is toch van mindere kwaliteit. Ook in de AMC rol wil ik eigenlijk net iets betere spelers. Dolberg valt erg tegen (denk dat ik hem ook ga verkopen), Larsson is wel upcoming, maar nog niet toe aan een vaste rol. Voor DL en DR zou ik ook nog een extra speler willen halen als diepte.
Dezelfde tactieken gebruik ik eigenlijk al jaren. dus op zich werken die wel. Bij Pro Vercelli heb ik er 2 promoties in 2 jaar mee gehaald bijvoorbeeld.Extrix schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:13:
[...]
Je hebt van alles gepost behalve je tactiek teminste als je advies zou willen
Ik gebruik afwisselend 2 tactieken:
Primair deze:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4C7jTkMg8fMBmVBbzYgxQQJe.png?f=user_large)
En als tweede deze:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZPSGYKappIKWp9NCodz41DdT.png?f=user_large)
Die laatste gebruik ik vooral tegen teams die sterker zijn dan de mijne.
Mijn derde tactiek is eigenlijk een variatie op de 1e, met wat andere instructies.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 26-11-2022 08:32 ]
Virussen? Scan ze hier!
welke settings dan precies?GluonC schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:03:
[...]
Ik speel met advanced database instellingen. Maar heb wel vorig en dit seizoen een paar competities verwijderd.
De laatste gebruik je tegen sterkere teams? Je speelt met counter en counter press en positieve play style. Dan ga je sowieso veel ruimte weg geven.wildhagen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:30:
[...]
Dezelfde tactieken gebruik ik eigenlijk al jaren. dus op zich werken die wel. Bij Pro Vercelli heb ik er 2 promoties in 2 jaar mee gehaald bijvoorbeeld.
Ik gebruik afwisselend 2 tactieken:
Primair deze:
[Afbeelding]
En als tweede deze:
[Afbeelding]
Die laatste gebruik ik vooral tegen teams die sterker zijn dan de mijne.
Mijn derde tactiek is eigenlijk een variatie op de 1e, met wat andere instructies.
Plus counter en counter press is sowieso erg generfde in deze fm23 werkt alleen echt als je de juiste spelers ervoor hebts
Mauro is ook Nederlander heGluonC schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:03:
[...]
Dat zijn lekkere resultaten in de CL!
Mooie tranfers! Wel een beetje veel buitenlanders in je team nu imo
Oefenwedstrijden doe ik altijd hetzelfde, alleen de laatste 2 wedstrijden kies ik een makkelijke tegenstander zodat ze wat gemotiveerder het seizoen ingaan
Jong en -18 heb ik er nog wel genoeg zitten. Maar ik kijk er eigenlijk nooit naar. Alleen voor de CL regels hou ik er rekening mee
Altijd! Extra spelers uit Z. Amerika sowieso erbij. En de meeste competities in Europa staan op view only (krijg je tenminste ook normale CL en die dingenAntiChrist7 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:49:
Wie speelt er hier met advanced database instellingen? Blijkbaar zou dat sneller zijn dan een hoop leagues laden?
Mag je gewoon blijven??wildhagen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:10:
Nou, dat was een deceptie....
[ Voor 16% gewijzigd door MrGizMo op 26-11-2022 13:15 ]
Ja. Tot mijn eigen verbazing....
Had wel een meeting. Was vrijwillig, maar als ik hem weigerde was ik ontslagen, dus eigenlijk meer "vrijwillig" dan vrijwillig.
Ze vroegen wat ik dacht te gaan doen aan de prestaties. Heb moeten beloven dat ik promotie ga halen. Als ik dat niet haal denk ik dat ik echt eruit vlieg
Virussen? Scan ze hier!
Ik zorg altijd voor de laatste transfer-update.
Speel nu met de update van FMInside 23.1
En dan de volgende settings:
/f/image/nnIVRFBQG5D1dCDZXxLSaJgY.png?f=fotoalbum_large)
Had eerst meer competitie's geladen, toen was de geschatte spelsnelheid 3 sterren. Rond 2028 was FM23 nauwelijks speelbaar, dus ik zorg nu iig dat ik 4 sterren heb. En na een aantal seizoenen verwijder ik miss wat lagere divisie's
Zou je misschien hier eens een voorbeeld kunnen plaatsen? Want ik laad altijd 5/6 topcompetities. Maar hoe jij het doet lijkt me nu eigenlijk veel leuker. Maar laad je dan van de topcompetities ook divisie 2/3, of alleen de hoogste divisie?MrGizMo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:14:
[...]
Mauro is ook Nederlander he![]()
Jong en -18 heb ik er nog wel genoeg zitten. Maar ik kijk er eigenlijk nooit naar. Alleen voor de CL regels hou ik er rekening mee
[...]
Altijd! Extra spelers uit Z. Amerika sowieso erbij. En de meeste competities in Europa staan op view only (krijg je tenminste ook normale CL en die dingen
[...]
Mag je gewoon blijven??
[ Voor 30% gewijzigd door GluonC op 26-11-2022 15:06 ]
Dat is een beetje het ding. Naar het schiijnt is niet echt het aantal spelers dat de processing speed bepaalt, maaar vooral het aantal leagues. Dus ben wat aan het twijfelen voor mijn volgende save of ik gewoon 5 of 6 landen laadt (want ik verander haast nooit van club), maar wel een hoop extra spelersMrGizMo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:14:
[...]
Altijd! Extra spelers uit Z. Amerika sowieso erbij. En de meeste competities in Europa staan op view only (krijg je tenminste ook normale CL en die dingen
Ik ga dit eens lezen als ik even heb
https://community.sigames...updated/#comment-12753187
OT: haal ik met Heerenveen conference league, krijgik hoffenheim en betis, twee ploegen van EL niveau
[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 26-11-2022 19:29 ]
GluonC schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:57:
[...]
Zou je misschien hier eens een voorbeeld kunnen plaatsen? Want ik laad altijd 5/6 topcompetities. Maar hoe jij het doet lijkt me nu eigenlijk veel leuker. Maar laad je dan van de topcompetities ook divisie 2/3, of alleen de hoogste divisie?
Ik drop wel ff wat screenshots :AntiChrist7 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:28:
[...]
Dat is een beetje het ding. Naar het schiijnt is niet echt het aantal spelers dat de processing speed bepaalt, maaar vooral het aantal leagues. Dus ben wat aan het twijfelen voor mijn volgende save of ik gewoon 5 of 6 landen laadt (want ik verander haast nooit van club), maar wel een hoop extra spelers
Ik ga dit eens lezen als ik even heb
https://community.sigames...updated/#comment-12753187
OT: haal ik met Heerenveen conference league, krijgik hoffenheim en betis, twee ploegen van EL niveau

Ja ik mis wat landen. Zoals Rusland bv maar die doen toch niet mee in de CL

Misschien overkill. Maar zo heb ik wel de spelers maar niet de competities helemaal "echt"
Zie dave wel weer praten over dat er geen transferactiviteit is of minder. Maar dat valt wel mee. Man U plukt gewoon spelers braaf weg uit Noorwegen bv (Spelers waar ik ook achter aan zit
Staf geen idee eigenlijk nog niet naar gekeken!
Dat is niet helemaal waar. Nu heb je wel degelijk dat de normale topteams kampioen worden en doorgaan naar de CLWhat is the benefit of simulating Leagues in full detail?
You will get more realistic stats and results.
Als je het niet laad heb je daar minder kans op

Dit eigenlijk voor talentjes uit Zuid Amerika
Detail level in game heb ik deze keer niet 123 wat anders gedaan.En volgens mij is dat alleen als je wedstrijden beter wil bekijken (zoals de goals en die dingen. Of je daar iets aan hebt denk ik zelf van niet)

Ik zou hier bv nog wat kunnen veranderen. Zoals de Asia Cup en dan op geen zetten

Kleine uitleg erbij. Wat dus niet belangrijk is zet je gewoon op geen (tenzij je net die goal wil zien van Congo - Malawi
Detail niveau kan ook per competities nog aangepast worden! Stel je wil wel alle competitie wedstrijden inzien kan je dat kiezen :

NL als voorbeeld hier
Heb in totaal 72K aan spelers dat is wel genoeg
Weet niet of zo duidelijk is? Heb evt de config bestanden ook opgeslagen
[ Voor 11% gewijzigd door MrGizMo op 27-11-2022 00:09 ]
Hier is een database met lvl 9 in NL
https://sortitoutsi.net/content/61444/megapack-bohemio-2023
Geen idee wat ie allemaal gedaan heeft maar ik denk vooral een hoop fantasy rules (moet je van houden)
Geen probleem! En gewoon vragen als je iets wil weten!!GluonC schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:45:
Ik wist helemaal niet dat je nog zoveel kon aanpassenbedankt voor de tips !
bedankt was paar dagen op vakantie ga het straks proberen heel erg bedanktRivanov schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:24:
[...]
Training Schedule bedoel je?
/username/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2023/schedules/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Changelist 23.2 (including, but not limited to):
Stability and Technical:
- Stability and crash fixes
- Optimisation improvements
- Fixed a rare issue where the Pre-Game Editor crashes when verifying basic rules
- Fixed an issue where the game cannot progress when the user manages both a club and the U23 international team
- Added native Apple Sillicon support
Match Engine 23.1.0.0:
Key Changes
- Fixed defenders incorrectly stepping up at times when defending in a back three with no fullbacks/wingbacks
- Adjusted the directness in some teams
- Reduced the number of unrealistic lofted passes
- Reduced players losing the ball too cheaply when playing with back to goal
- Reduced the frequency of defenders giving the ball away in and around the box
- Tweaks to defender anticipation when running towards the ball to attempt an interception
- Tweaks to defender decision-making for aerial balls
- Tweaks to defender reaction times in situations where they've switched off and made a mistake
- Improved centre defender decision-making when covering for fellow CB outside the area
- Improved corner defending, particularly defending at the near post
Positioning/Movement
- Fixed double-AMC formations to make them wider when their team is in possession and/or is high pressing
- Fixed central defenders in a back-four to be wider when building from deep
- Further improved player decision-making between dropping into space to offer passing options or looking for space behind the defence
- Improved defender off-the-ball positioning when the team is instructed to play out of defence and the GK receives a pass
- Adjusted Inverted Wing-Back positioning to better support attacking play, particularly when the ball is on their flank
- Tweaks to Mezzala drifting too wide in certain situations when trying to progress the ball
Pressing
- Fixed pressing position of wingers when forcing inside/outside more
- Fixed tactical position of wingers when pressing an opposition goal kick
- Fixed central midfielders and wide players not pressing high enough when using the highest pressing trigger level
- Fixed defensive midfielder pressing incorrectly on both sides of the pitch
- General tweaks to the behaviour of attackers when using trap inside/outside instructions
Goalkeeping
- Tweaks to make the GK cover the near post better in certain situations
- Improved the GK intelligence in various situations
Misc.
- Fixed players not marking correctly on wide free kicks that use the corner defending zonal marking
- Fixed rare issues where the defender leaves ball for the keeper when it’s about to go in the goal
- Fixed rare issues where a player receives an extreme speed boost
- Fixed rare issues where an offside goal was being incorrectly given
- Fixed a rare issue where players are inclined to shoot at very close range first time
- Fixed player attempts a header towards goal from far out when the ball is too high to volley
- Fixed attackers moving too deep in search of the ball in certain situations
- Fixed clear cut chances showing as zero in the Data Hub Team Analysis report
- Tweaks to make VAR less predictable
- Removed 'dribble more' enforced instruction from attack duty Wing-Back roles
- Increased the use of the Segundo Volante role by AI managers when appropriate
- Various stability fixes
Gameplay:
- Improved CA progression rates for players in inactive leagues
- Improved Attribute distribution – NewGen generation + progression (eg. Crossing for fullbacks)
- Improved AI club individual training logic
- Tweaks to NewGen reputation
- Fixed an issue where players’ individual position/role/duty training being incorrectly removed
- Fixed an issue where the squad are unhappy with the lack of depth in a position not used in user’s regular tactic
- Fixed an issue where players and the board incorrectly think that a club vision has failed
- Fixed an issue where the number of scouts will reduce to zero when the scouting budget has been used up
- Fixed average basic wages displays within Finances
- Fixed an issue where there is not enough recommendations returned when user starts a recruitment focus with a role selected
- Fixed an issue where the user was unable to cancel a scouting assignment on a player
- Tweaks to U18 players’ interest for a pre-agreed transfer
- Tweaks to AI transfer targets when using certain formations
- Tweaks to recruitment focus the initial pool of players when creating a new focus
- Improved AI loan negotiations when making counter offers
Art & Animation:
- Fixed an issue where kits changed colour at the start of the second half
- Improved various GK animations
Competitions and Rulegroups*:
- Fixed an issue where the FA Cup second Round matches are being played on an unrealistic date
- Fixed an issue where some players don’t have settled status in the UK
- Fixed an issue where the group stage draw is triggered after the end of the group stage in the Copa Libertadores
- Fixed an issue where some nations apply the maximum loan rules incorrectly
- Fixed an issue where teams playing European matches on Thursday were playing league matches the following Saturday
- Fixed an issue where the Italian Cup semi-final takes place during international window
- Fixes to the Portuguese Championship including allocating the correct teams to the correct group
- Updated a number of substitution rules
- Improvements to scheduling in English top flight and less fixture congestion
- Improvement to fixture scheduling in Italian Serie A for future Decembers
- Added a January registration window to the new format of the Champions League to address player changes during the January transfer window
- The Carabao Cup semi-finals are no longer being played at Wembley
- Free transfers can now be signed outside transfer windows prior to March 23rd in England
- All eligible match squads for EFL matches can now be submitted
- Indonesian registration window dates now match the transfer window
- Africa Cup of Nations to take place in January 2024
- Added VAR to Scottish leagues
- Finnish clubs are now updated in the correct divisions when the game starts in 2023 season
- Updated foreign player rules for various Asian competitions
UI/UX:
- Fixed an issue where the touchline tablet auto changes during a match
- Fixed an issue where the previous meeting panel displayed the incorrect number of games
- Fixed an issue where the sort function in the squad registration screen
- Fixed an issue where some scatter graphs aren’t displaying in the All Visuals dropdown
- Fixed an issue where transfer appears twice in the transfer stat panel within Club Vision
- Fixed an issue where the team form is being shown backwards within Dynamics
- Fixed an issue where the users can’t access the Earring panel after using Photofit when creating a manager profile
- Fixed an issue where visualisations from the analyst panel appeared in the wrong colour during a match
- Added information on how many stoppages are left to make substitutions during matches
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Mijn VM was ontevreden en vroeg om meer speeltijd, ik heb hem toen elke wedstrijd in de basis gezet, en nu een aantal wedstrijden verder wilt hij weg omdat ik hem geen speeltijd geef

Type: Laptop
Model: MacBook Pro 14"
CPU Model: M1 Pro
CPU Base Frequency: 3.20 GHz (10 Core)
CPU Turbo Frequency: 3.20 GHz (10 Core)
RAM: 16GB
RAM Clockspeed: Unified LPDDR5 memory
GPU: M1 Pro 16 Core Apple
Graphics Level in 3D: Very High
Benchmark 1: 41 seconds
Benchmark 2: 01 min 49 seconds
Benchmark 3: 06 min 05 seconds
Benchmark 4: 19 min 15 seconds
Uitleg benchmark: https://community.sigames...ance-benchmarking-thread/
Zat even te kijken naar een database met 10 niveaus Nederland maar bekeek de lokale VV en naam klopte aardig. Lokatie klopte zelfs maar kleuren niet. Nu snap ik dat ze onmogelijk voor elke club het helemaal correct kunnen doen maar als de club-kleuren in de naam verwerkt zitten kun je dat soort clubs in ieder geval toch goed doen?
Ben nu maar met TSV 1860 Munchen begonnen. 5e na 5 wedstrijden. Benieuwd waar ik ga eindigen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De laatste 2-3 jaar zijn de details van de Nederlandse amateurclubs flink verbeterd. Welke VV klopt er niet?Player1S schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:38:
Ik ben ook maar eens begonnen met FM23 nu ik in FM22 de Premier League gewonnen had met forest Green.
Zat even te kijken naar een database met 10 niveaus Nederland maar bekeek de lokale VV en naam klopte aardig. Lokatie klopte zelfs maar kleuren niet. Nu snap ik dat ze onmogelijk voor elke club het helemaal correct kunnen doen maar als de club-kleuren in de naam verwerkt zitten kun je dat soort clubs in ieder geval toch goed doen?
Ben nu maar met TSV 1860 Munchen begonnen. 5e na 5 wedstrijden. Benieuwd waar ik ga eindigen.
VV Rood Zwart.Ottooo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:42:
[...]
De laatste 2-3 jaar zijn de details van de Nederlandse amateurclubs flink verbeterd. Welke VV klopt er niet?
Staat met de kleuren blauw en zwart erin

Als ik met de editor in de standaard database kijk dan staat deze er niet tussen. Ik denk dat deze club door de maker van deze database is toegevoegd. Volgens mij zijn blauw en zwart ook de standaard ingestelde kleuren bij clubs die je nieuw toevoegd.Player1S schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:44:
[...]
VV Rood Zwart.
Staat met de kleuren blauw en zwart erin
:strip_exif()/f/image/JjrmB6DNoSVL8OBVAzUD4KwO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Ottooo op 02-12-2022 22:53 ]
Is ook 4e klasse dus erg laag. Was een database met 5e klasse. Maar dus gewoon iemand die de namen erin gepompt heeft en verder zeer weinig aandacht aan had besteed.Ottooo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:51:
[...]
Als ik met de editor in de standaard database kijk dan staat deze er niet tussen. Ik denk dat deze club door de maker van deze database is toegevoegd. Volgens mij zijn blauw en zwart ook de standaard ingestelde kleuren bij clubs die je nieuw toevoegd.
[Afbeelding]