Blijkbaar is het gewicht van de spelers er ook uitgehaald?
Komt zeker omdat we vrouwen erbij in krijgen.. die willen het niet delenChelseamarre123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:06:
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Had dat überhaupt ergens invloed op of was dat pure infoChelseamarre123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:06:
Vind ik geen probleem. Dit was volgens mij sowieso altijd al een statisch getal, ik heb het althans nooit zien wijzigen door de jaren heen bij spelers.Chelseamarre123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:06:
Dat was dus toch al verre van realistisch, want in de praktijk blijft geen enkele speler 15+ jaar lang op exact hetzelfde gewicht. Dat is gewoon onmogelijk.
Virussen? Scan ze hier!
Zou toch mooi zijn als er een relatie is tussen gewicht, acceleratie, wendbaarheid en bijvoorbeeld hoe geschikt iemand zou zijn als bijv. target man..
Ik zou timing ook een mooi attribuut vinden. Van invloed op springen, tackelen etc.
Ik zou timing ook een mooi attribuut vinden. Van invloed op springen, tackelen etc.
Waarom storten teams altijd extreem in zodra jij vertrekt?
Met Marumo Gallants de Afrikaanse CL behaald en 2e landstitel op rij met slechts 1 gelijkspel en 1 verlies.
Team in goede staat achter gelaten. Niet leeg gekocht ofzo.
Nu staan ze na 8 wedstrijden slechts 8e met 2 overwinningen en 5 gelijke spelen.
Zelf ben ik naar Yokohama F Marinos gegaan. Club met groot stadion (72.327) en 5 titels (laatste uit 2022).
Zat nog even te denken om te solliciteren bij Chivas uit Mexico maar die club heeft als regel om alleen Mexicaanse spelers aan te trekken. Wou nog geen afscheid nemen van mijn sterspeler.
Toen ik er kwam stonden ze 12e. Na mijn komst roer om gedraaid en staan we momenteel 4e met 5 te gaan wat recht geeft op voorronde Asian CL. Ook halve finale bereikt van All-Japan Cup en als we die zouden winnen kunnen we direct de CL in.
Met Marumo Gallants de Afrikaanse CL behaald en 2e landstitel op rij met slechts 1 gelijkspel en 1 verlies.
Team in goede staat achter gelaten. Niet leeg gekocht ofzo.
Nu staan ze na 8 wedstrijden slechts 8e met 2 overwinningen en 5 gelijke spelen.
Zelf ben ik naar Yokohama F Marinos gegaan. Club met groot stadion (72.327) en 5 titels (laatste uit 2022).
Zat nog even te denken om te solliciteren bij Chivas uit Mexico maar die club heeft als regel om alleen Mexicaanse spelers aan te trekken. Wou nog geen afscheid nemen van mijn sterspeler.
Toen ik er kwam stonden ze 12e. Na mijn komst roer om gedraaid en staan we momenteel 4e met 5 te gaan wat recht geeft op voorronde Asian CL. Ook halve finale bereikt van All-Japan Cup en als we die zouden winnen kunnen we direct de CL in.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Gebeurt niet altijd. Liverpool en Cardiff, waar ik nu al 10+ jaar weg ben doen beiden nog altijd mee met de top. Cardiff werd vorig jaar zelfs kampioen.Player1S schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:19:
Waarom storten teams altijd extreem in zodra jij vertrekt?
FC Volendam, waar ik al een jaar of 15 weg ben, draait ook nog altijd mee met de subtop in de Eredivisie, en halen regelmatig Europees voetbal.
Chateauroux, waar ik maar 1.5 seizoen gezeten heb, handhaaft zich ook netjes in de Ligue 1 (wat een nette prestatie is, gezien hun beperkte elftal).
Virussen? Scan ze hier!

Doordat we als 3e eindigden hadden we al recht op voorronde ACL maar doordat we de All-Japan cup hebben gewonnen hebben we recht tot de groepsfase.
Alleen geen megabudget beschikbaar om spelers te kopen dus moet heel gericht zoeken. Maar voor de competitie denk ik dat we wel mee kunnen komen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat is echt zo, letterlijk de reden waarom ze het eruit gehaald hebben. Stond iets verder in 't statement net na waar de geplaatste screenshot is afgekapt.ColdStone schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:48:
[...]
Komt zeker omdat we vrouwen erbij in krijgen.. die willen het niet delen
Tenminste de vrouwen zijn de reden, maar niet omdat het niet willen delen, maar omdat het blijkbaar meer schommelt dan bij mannen, dus daarom willen ze het niet tonen inde game
[ Voor 19% gewijzigd door Terranova op 09-09-2024 12:36 ]
Iemand ervaring met geupdate databases voor fm24, voor te starten in seizoen 24/25?
Ik neem altijd de Susie Live Update https://sortitoutsi.net/football-manager-data-updateAntiChrist7 schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:02:
Iemand ervaring met geupdate databases voor fm24, voor te starten in seizoen 24/25?
Your Friendly Neighborhood Moderator
wordt precies wel dagelijks bijgewerkt. is er een tijdstip dat ze denken dat ie soort van "af" is?Jorgen schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:13:
[...]
Ik neem altijd de Susie Live Update https://sortitoutsi.net/football-manager-data-update
Voor de release van de nieuwe dag bedoel je? Zo uit mijn hoofd is dat altijd ergens tussen 3:00 en 4:00.AntiChrist7 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 00:10:
[...]
wordt precies wel dagelijks bijgewerkt. is er een tijdstip dat ze denken dat ie soort van "af" is?
En als je bedoelt echt volledig af; dat is ie nooit. De transferperiodes sluiten niet overal in Europa/de wereld op dezelfde dag, dus sowieso gaat het door tot alle belangrijke landen hun markt gesloten hebben. Een tijdje lang hebben ze ook oudere versies van FM nog ondersteunt, maar dat doen ze nu niet meer. Ik verwacht dat ze sowieso door zullen gaan met FM24 updaten tot FM25 in de schappen ligt.
OK... ik moet dan toch het falen van m'n transferbeleid eindelijk maar toegeven.
Ik probeer talentjes op te leiden en uiteindelijk met newgens de CL te winnen. Dat gaat op zich wel aardig, maar soms... gaat het niet zoals ik had gedacht. Talenten op linksachter vinden blijkt lastig: het is me niet gelukt om direct na het starten van de save eentje van de gebruikelijke talentenlijstjes te halen, mijn eigen talenten ontwikkelen zich niet zo en ook een geschikte newgen halen pakt anders uit. Afgelopen seizoen kon ik Nuno Taveres goedkoop oppikken in de zandbak, maar, nou ja, ik zal het geen miskoop noemen, maar een succes was het ook niet. Nu kon ik hem na een seizoen weer verpatsen. Koop je dan die ene newgen van 100 miljoen, of koop je dan...
Volgens mij heb ik 16 scouts ofzo, maar iets beters kwam er ook niet uit de hoge hoed. Centraal achterin gaat het iets beter doordat ik wel al vrij vroeg Beraldo kon oppikken. Die groeit echter ook niet verder dan 3 sterren. Ik heb wel drie talentjes die misschien ooit wat worden, maar ze missen (net als Beraldo) de agressiviteit. En omdat ik niet wil wachten totdat een vijftienjarig mannetje ook in het eerste kan spelen heb ik de afkoopsom van 87 miljoen voor Nico Schlotterbeck maar afgetikt. Met Zebast waarschijnlijk een goed koppel. Beraldo kan dan als IFB spelen, of Barco als IWB(A) (inderdaad, De Zerbi-box).
:strip_exif()/f/image/cfUlwaliPweSQihlijw3f5uS.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT:
Wat hier trouwens nog wel grappig is: Hartman moest en zou weg. Ik had in eerste instantie aan Napoli voorgesteld om Hartman en Barco te ruilen, maar dan wouden ze er nog iets van twintig miljoen bij. Blijkbaar kunnen hun scouts ook niet scouten, want uiteindelijk betalen ze nog bij ook.
Ik probeer talentjes op te leiden en uiteindelijk met newgens de CL te winnen. Dat gaat op zich wel aardig, maar soms... gaat het niet zoals ik had gedacht. Talenten op linksachter vinden blijkt lastig: het is me niet gelukt om direct na het starten van de save eentje van de gebruikelijke talentenlijstjes te halen, mijn eigen talenten ontwikkelen zich niet zo en ook een geschikte newgen halen pakt anders uit. Afgelopen seizoen kon ik Nuno Taveres goedkoop oppikken in de zandbak, maar, nou ja, ik zal het geen miskoop noemen, maar een succes was het ook niet. Nu kon ik hem na een seizoen weer verpatsen. Koop je dan die ene newgen van 100 miljoen, of koop je dan...
Drumroll please 🥁
— Football Manager (@FootballManager) 3 juni 2024
Introducing the most signed player of #FM24 so far...
Valentín Barco 👑 pic.twitter.com/W2Sztd4oGp
Volgens mij heb ik 16 scouts ofzo, maar iets beters kwam er ook niet uit de hoge hoed. Centraal achterin gaat het iets beter doordat ik wel al vrij vroeg Beraldo kon oppikken. Die groeit echter ook niet verder dan 3 sterren. Ik heb wel drie talentjes die misschien ooit wat worden, maar ze missen (net als Beraldo) de agressiviteit. En omdat ik niet wil wachten totdat een vijftienjarig mannetje ook in het eerste kan spelen heb ik de afkoopsom van 87 miljoen voor Nico Schlotterbeck maar afgetikt. Met Zebast waarschijnlijk een goed koppel. Beraldo kan dan als IFB spelen, of Barco als IWB(A) (inderdaad, De Zerbi-box).
:strip_exif()/f/image/cfUlwaliPweSQihlijw3f5uS.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT:
Wat hier trouwens nog wel grappig is: Hartman moest en zou weg. Ik had in eerste instantie aan Napoli voorgesteld om Hartman en Barco te ruilen, maar dan wouden ze er nog iets van twintig miljoen bij. Blijkbaar kunnen hun scouts ook niet scouten, want uiteindelijk betalen ze nog bij ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Shabbaman op 10-09-2024 16:21 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Nee niet dagelijks, gewoon wanneer ze de meederheid van de belangrijke clubs/competities af hebben.Jorgen schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 00:13:
[...]
Voor de release van de nieuwe dag bedoel je? Zo uit mijn hoofd is dat altijd ergens tussen 3:00 en 4:00.
En als je bedoelt echt volledig af; dat is ie nooit. De transferperiodes sluiten niet overal in Europa/de wereld op dezelfde dag, dus sowieso gaat het door tot alle belangrijke landen hun markt gesloten hebben. Een tijdje lang hebben ze ook oudere versies van FM nog ondersteunt, maar dat doen ze nu niet meer. Ik verwacht dat ze sowieso door zullen gaan met FM24 updaten tot FM25 in de schappen ligt.
Kan zijn dat ik miss tot na de winter update wacht
Hij wordt dus gewoon dagelijks geüpdatet. Tenzij je op iets bijzonders wacht om je game te starten, kan je dus gewoon op ieder moment beginnen met de meest up to datete database die er is.AntiChrist7 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:03:
[...]
Nee niet dagelijks, gewoon wanneer ze de meederheid van de belangrijke clubs/competities af hebben.
Kan zijn dat ik miss tot na de winter update wacht
Er zijn nog tientallen landen waarbij de transfer window nog open is, maar de belangrijkste drie sluiten bijna:
Griekenland op 11 september
Rusland op 12 september
Turkije op 13 september
Als je niet meer wacht op bepaalde spelers die zonder club zitten, of deze gewoon zelf aan wilt kunnen trekken, dan zou ik denk ik lekker beginnen. Je kunt altijd bij de winterupdate een nieuwe save starten, toch?
:fill(white):strip_exif()/f/image/bzkLVj9lBekIbzZvBLPOsqEn.png?f=user_large)
We kwamen nog zo mooi met 1-0 voor...
[edit] en mocht je denken, goh, Bellingham niet eens gescoord? Die is voor 287m naar City gegaan

[ Voor 18% gewijzigd door toolkist op 12-09-2024 18:29 ]
Sknin aanraders voor ultrawide? ik gebruikte die van wts maar opeens doet ie raar tijdens de match
Ik gebruik WTCS, maar gewoon op een normaal 1920x1080 FHD scherm. Echter, in een venster en soms is de uitlijning ook niet helemaal kloppend (jeugdintake vooral). Even minimaliseren of een andere pagina openen helpt dan.
mmmm geloof dat ik de regels in Japan nog even heel goed moet gaan nalezen.
In de zomerstop (seizoen loopt in een kalender jaar met een zomerstop) kun je weer spelers aantrekken en daarna is er nog een periode (geloof een week) om transfervrije spelers aan te trekken.
Zo had ik dus in die periode een speler aangetrokken die goede J1 ratings had en zo'n beetje op elke plek uit de voeten kon maar ik mocht hem niet registreren voor de league.
Nu heb ik dus een hele nuttige speler die alleen in de Asian Champions League mag spelen want competitie is ie niet voor geregistreerd en inmiddels lig ik in beide nationale bekers er al uit.
Competitie gaat wel goed, 15 punten voor op #2 dus titel is kwestie van tijd.
Ook in de ACL heel gunstig geloot in de poulefase.
In de zomerstop (seizoen loopt in een kalender jaar met een zomerstop) kun je weer spelers aantrekken en daarna is er nog een periode (geloof een week) om transfervrije spelers aan te trekken.
Zo had ik dus in die periode een speler aangetrokken die goede J1 ratings had en zo'n beetje op elke plek uit de voeten kon maar ik mocht hem niet registreren voor de league.
Nu heb ik dus een hele nuttige speler die alleen in de Asian Champions League mag spelen want competitie is ie niet voor geregistreerd en inmiddels lig ik in beide nationale bekers er al uit.
Competitie gaat wel goed, 15 punten voor op #2 dus titel is kwestie van tijd.
Ook in de ACL heel gunstig geloot in de poulefase.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hfrgJN28JhHR3AsinG15RtHg.png?f=user_large)
Dat doet best pijn, als ze zo'n veer in je kont proberen te prikken
Virussen? Scan ze hier!
Sta 1ste begin december (prognose 9de). maar verlies in de beker achtste finale
een speler "you're ruining our careers"
like wtf man. Wie heeft dit geprogrammeerd en geplaytest?
nou.. het betekent dus dat je je het niet best managed allemaalAntiChrist7 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:46:
Sta 1ste begin december (prognose 9de). maar verlies in de beker achtste finale
Nee dit is 1 van de welbekende bugs. Net zoals dat spelers vragen om meer speeltijd, je ze continu opstelt maar ze nog steeds zeuren ondanks dat ze maar regelmatige starters zijn ofzo.boyette schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:55:
[...]
nou.. het betekent dus dat je je het niet best managed allemaal
nog nooit meegemaaktChelseamarre123 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:40:
[...]
Nee dit is 1 van de welbekende bugs. Net zoals dat spelers vragen om meer speeltijd, je ze continu opstelt maar ze nog steeds zeuren ondanks dat ze maar regelmatige starters zijn ofzo.
maar sommige spelers willen wel veel spelen
alleen je kunt ze gewoon negeren hoor
dan worden ze wel boos maar draaien later wel weer bij
[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 14-09-2024 18:46 ]
als je met een middenmotor eerste staat, denk ik niet dat dat iemand zijn carriere verpest....boyette schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:55:
[...]
nou.. het betekent dus dat je je het niet best managed allemaal
nou ja.. als je een speler een lang contract geeft en veel beloofd hebt en hij is vrij excentriek en vervolgens stel je hem niet opAntiChrist7 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:48:
[...]
als je met een middenmotor eerste staat, denk ik niet dat dat iemand zijn carriere verpest....
dan is het allemaal behoorlijk verpest hoor
wtf dude daar gaat het toch nietom?boyette schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:15:
[...]
nou ja.. als je een speler een lang contract geeft en veel beloofd hebt en hij is vrij excentriek en vervolgens stel je hem niet op
dan is het allemaal behoorlijk verpest hoor
Zoals ik zeg, sta ik eind december eerste met een middenmotor. Maar ik vlieg uit de beker, en plotseling zijn er een paar spelers die klagen dat hun carriere geruineerd wordt omdat we die objective missen.
Heeft niets met contracten te maken....
Zover ik weet heb ik nog nooit zoveel spelers tegelijkertijd gehad in de database die 200 en 199 potentie hadden.

Komt helaas wel voor inderdaad.boyette schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:45:
[...]
nog nooit meegemaakt
maar sommige spelers willen wel veel spelen
alleen je kunt ze gewoon negeren hoor
dan worden ze wel boos maar draaien later wel weer bij
Spelers die meer speeltijd eisen doe je ze de belofte dat ze meer mogen spelen. Starten elke wedstrijd in de basis bijna de hele wedstrijd doen ze mee. Doel niet gehaald, ontevreden want te weinig speeltijd..
Zowel de titelverdediger (Antwerp) en andere top6 club (Gent) gingen in administratie in de loop van het eerste seizoen. Ondanks dat dus niet gebeurde irl. Zelfs verlies ik 2m per maand aan leningen, en is mijn wage budget al met 35% teruggedraaid.
Ohja en al mijn scouts en medische staf zijn an deeltijdse contracten, ondanks dat er geen enkele semi pro club zit in de eerste twee divisies.
Thank god dat dit gratis was. Als SI er niet om geeft te playtesten, dan ga k in de toekomst ook niet meer betalen.
Ohja en al mijn scouts en medische staf zijn an deeltijdse contracten, ondanks dat er geen enkele semi pro club zit in de eerste twee divisies.
Thank god dat dit gratis was. Als SI er niet om geeft te playtesten, dan ga k in de toekomst ook niet meer betalen.
Over wat gaat dit? Is er een beta?AntiChrist7 schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:04:
Zowel de titelverdediger (Antwerp) en andere top6 club (Gent) gingen in administratie in de loop van het eerste seizoen. Ondanks dat dus niet gebeurde irl. Zelfs verlies ik 2m per maand aan leningen, en is mijn wage budget al met 35% teruggedraaid.
nee FM24 via epicChelseamarre123 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:45:
[...]
Over wat gaat dit? Is er een beta?
niet dat dit in FM25 gefixt gaat zijn hoor... het gebrek aan deftige concurrentie is een doodmaker voor dergelijke franchises
Over rare bugs gesproken,
Yokohama heeft stadion van 72.327 doch zijn er maar 10.049 jaarkaarten verkocht. Echter zijn er 8.794 wachtende voor een jaarkaart
Inmiddels titel van 2029 gewonnen met ruime voorsprong. In de ACL Urawa Red uitgeschakeld en in de kwart finale mag ik aantreden tegen Seoul. Als ik dat haal mag ik tegn Ulsan of Suwn uit Zuid-Korea.
Hopelijk beetje geluk aan onze zijde en pakken we gewoon de ACL en kan ik verder naar continent #3
Yokohama heeft stadion van 72.327 doch zijn er maar 10.049 jaarkaarten verkocht. Echter zijn er 8.794 wachtende voor een jaarkaart

Inmiddels titel van 2029 gewonnen met ruime voorsprong. In de ACL Urawa Red uitgeschakeld en in de kwart finale mag ik aantreden tegen Seoul. Als ik dat haal mag ik tegn Ulsan of Suwn uit Zuid-Korea.
Hopelijk beetje geluk aan onze zijde en pakken we gewoon de ACL en kan ik verder naar continent #3
Heb je Oceanië ook toegevoegd aan je setup?Player1S schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:16:
Over rare bugs gesproken,
Yokohama heeft stadion van 72.327 doch zijn er maar 10.049 jaarkaarten verkocht. Echter zijn er 8.794 wachtende voor een jaarkaart![]()
De AFC CL kan erg lastig zijn, omdat Saoedische clubs telkens West-Azië vertegenwoordigen in de uiteindelijke finale.
Ik moet het EK, CONCACAF Gold Cup en Asian Cup nog. Dan heb ik de dubbele Hexagon voltooid. Verder ga ik door met deze save totdat ik iedere internationale/(inter)continentale clash op het hoogste niveau + de Olympische Spelen voltooid heb.
Dag nul / één op de club. Alleen een tactiek ingesteld en wat spelers een contract aangeboden.
Maar volgens de club lever ik goed werk. Tof! Dat doe ik graag natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 16-09-2024 01:19 ]
Nee, volgens mij zou je dan ook custom database moeten pakken want Australie zit tegenwoordig bij Asie.Jorgen schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:57:
[...]
Heb je Oceanië ook toegevoegd aan je setup?
Overigens wel bijzonder, FC Dordrecht gaat in de zomer van 2030 naar een nieuw stadion wat plek bied aan 18.000 man

Ze hebben geen tycoon ofzo. Wel al paar jaar in de Eredivisie.
Best wel veel Nederlandse clubs die met nieuw stadion bezig zijn. NAC, Willem II, Sparta en volgens mij vergeet ik er nog 1 of 2.
Klopt inderdaad. Ik speel overigens nooit zonder editor files en zo mogelijk altijd met Oceanië en een real name fix.Player1S schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:48:
[...]
Nee, volgens mij zou je dan ook custom database moeten pakken want Australie zit tegenwoordig bij Asie.
Overigens wel bijzonder, FC Dordrecht gaat in de zomer van 2030 naar een nieuw stadion wat plek bied aan 18.000 man![]()
Ze hebben geen tycoon ofzo. Wel al paar jaar in de Eredivisie.
Best wel veel Nederlandse clubs die met nieuw stadion bezig zijn. NAC, Willem II, Sparta en volgens mij vergeet ik er nog 1 of 2.
ben trouwens toch maar wat verder gegaan tot begin juli en het is alleen erger geworden. Negatief transferbudget van 3m, en maar 20% van sales vloeien terug naar dat budget. Dus ik moet 15m verkopen om nog maar gelijk te komen. Wat ongeveer de helft is van mijn clubwaarde...Chelseamarre123 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:45:
[...]
Over wat gaat dit? Is er een beta?
Ondanks dat mijn loonlast lager is dan vorig seizoen, is mijn budget dus met bijna 40% gekrompen en zit ik er nu natuurlijk over. Ik kan geen nieuwe contracten aanbieden (dus al half de spelersgroep boos dat ik een speler geen contract gaf, en het is niet eens een optie om te zeggen dat er geen geld is). Ik kan zelfs geen free agents contracteren.
Heb nu even zelf opgezocht, in 22-23 verloor de club 10m euro, wat niet abnormaal is voor een belgische middenmotor. Diie blijven meestal drijvende door kapitaalinjecties en player sales (bv dit seizoen was hun transferbalans ongeveer 10m positief).
Maar in mijn game dus maakte ik 2m verlies per maand, wat neerkomt op praktisch 20m, dubbel dus ivm irl.
Onbespeelbaar gewoon. Ik weet dat het maar het domme belgenlandje is, maar als ze al zo weinig moeite steken in deze competitie, wil ik niet eens weten wat voor verrassingen me staan te wachten als ik eens een save doe in switzerland of franse tweede divisie ofzo
Bij welke club ben je? Heb zelf wel wat uren in de Belgische competitie zitten, wel niet van het begin.AntiChrist7 schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:40:
[...]
ben trouwens toch maar wat verder gegaan tot begin juli en het is alleen erger geworden. Negatief transferbudget van 3m, en maar 20% van sales vloeien terug naar dat budget. Dus ik moet 15m verkopen om nog maar gelijk te komen. Wat ongeveer de helft is van mijn clubwaarde...
Ondanks dat mijn loonlast lager is dan vorig seizoen, is mijn budget dus met bijna 40% gekrompen en zit ik er nu natuurlijk over. Ik kan geen nieuwe contracten aanbieden (dus al half de spelersgroep boos dat ik een speler geen contract gaf, en het is niet eens een optie om te zeggen dat er geen geld is). Ik kan zelfs geen free agents contracteren.
Heb nu even zelf opgezocht, in 22-23 verloor de club 10m euro, wat niet abnormaal is voor een belgische middenmotor. Diie blijven meestal drijvende door kapitaalinjecties en player sales (bv dit seizoen was hun transferbalans ongeveer 10m positief).
Maar in mijn game dus maakte ik 2m verlies per maand, wat neerkomt op praktisch 20m, dubbel dus ivm irl.
Onbespeelbaar gewoon. Ik weet dat het maar het domme belgenlandje is, maar als ze al zo weinig moeite steken in deze competitie, wil ik niet eens weten wat voor verrassingen me staan te wachten als ik eens een save doe in switzerland of franse tweede divisie ofzo
(Zwitersland is overigens wel een aanrader) Heel apart competitieformat daar
Kv Mechelen, (laatste belgische club die een europese trofee won). Typische middenmotor eigenlijkChelseamarre123 schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:52:
[...]
Bij welke club ben je? Heb zelf wel wat uren in de Belgische competitie zitten, wel niet van het begin.
(Zwitersland is overigens wel een aanrader) Heel apart competitieformat daar
Zwitserland heb ik ook gedaan in FM23, maar idd het competitie format veranderde na 1 seizoen? Is het nog altijd zo met een split in 2 groepen van 6 na regulier seizoen? En na die 10 matchen mag de top 2 tegen elkaar 3 matchen spelen voor de titel.
Hatelijk formaat. Meeste van het seizoen doet er niet toe, en als je eerste eindigde was je beloning dat je twee uitwedstrijden moest spelen en nr2 slechts 1.....
Of weer slecht geprogrammeerd van SI, kan natuurlijk ook...
Dat was een concept voor dit seizoen en hadden ze in FM23 gestopt. Ondertussen is het ook weer afgeschoten dus in FM24 zit het er niet in.AntiChrist7 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:00:
[...]
Kv Mechelen, (laatste belgische club die een europese trofee won). Typische middenmotor eigenlijk
Zwitserland heb ik ook gedaan in FM23, maar idd het competitie format veranderde na 1 seizoen? Is het nog altijd zo met een split in 2 groepen van 6 na regulier seizoen? En na die 10 matchen mag de top 2 tegen elkaar 3 matchen spelen voor de titel.
Hatelijk formaat. Meeste van het seizoen doet er niet toe, en als je eerste eindigde was je beloning dat je twee uitwedstrijden moest spelen en nr2 slechts 1.....
Ha leuke club. Ze hebben het financieel wel niet makkelijk al enkele jaren. Meestal enkel transfer vrije spelers of huurspelers.AntiChrist7 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:00:
[...]
Kv Mechelen, (laatste belgische club die een europese trofee won). Typische middenmotor eigenlijk
In mijn huidige save zijn ze meteen gedegradeerd en later zelfs naar 3de klasse gezakt waar ze nu na 15 jaar nog steeds jojo spelen.
goh dat telt wel voor meeste belgische middenmotors. En voor gedegradeerde clubs is het idd moeilijk terug komen. Maar dat de verdedigende kampioen + een andere topclub ook in seizoen 1 in administration gingen, is gewoon dikke bullshit. Dat is gewoon de research van SI die geen moeite doet....Chelseamarre123 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:11:
[...]
Ha leuke club. Ze hebben het financieel wel niet makkelijk al enkele jaren. Meestal enkel transfer vrije spelers of huurspelers.
In mijn huidige save zijn ze meteen gedegradeerd en later zelfs naar 3de klasse gezakt waar ze nu na 15 jaar nog steeds jojo spelen.
Ik kan wel proberen met wat huurspelers binnen te halen, maar dat ik het als verdedigend kampioen nu praktisch armoeizaaier ben geworden is de fun er echt wel af.
En dit is nu de eerste willekeurige club die ik pak uit een semi willekeurige league. Er is niets dat me garandeert dat ik bij een andere club niet tegen dezelfde onzin aanloop
Heb je custom database gebruikt? Of juist heel veel spelers op de pof gekocht? (als in, 100k nu en dan paar miljoen over langere tijd)AntiChrist7 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:55:
[...]
goh dat telt wel voor meeste belgische middenmotors. En voor gedegradeerde clubs is het idd moeilijk terug komen. Maar dat de verdedigende kampioen + een andere topclub ook in seizoen 1 in administration gingen, is gewoon dikke bullshit. Dat is gewoon de research van SI die geen moeite doet....
Ik kan wel proberen met wat huurspelers binnen te halen, maar dat ik het als verdedigend kampioen nu praktisch armoeizaaier ben geworden is de fun er echt wel af.
En dit is nu de eerste willekeurige club die ik pak uit een semi willekeurige league. Er is niets dat me garandeert dat ik bij een andere club niet tegen dezelfde onzin aanloop
Zelf weinig ervaring in Belgie, alleen een 2e elftal daar geleidt, dus kan over Belgie weinig zeggen maar in de meeste landen waar ik zat kwam er uiteindelijk toch nog genoeg binnen om fatsoenlijk rond te komen.
Alleen nu met Yokohama flink in het rood omdat ik dus wel wat spelers op de pof heb mogen kopen

enkel real name fix van sortitoutsi. En ik zet altijd het eerste transferwindow uit om het realistisch te houden. Had zelfs mijn speler met het hoogste loon in januari verkocht en niet vervangen. Maar again, dat heeft geen invloed erop dat 2 (grote) clubs in seizoen 1 in administratie gaanPlayer1S schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:03:
[...]
Heb je custom database gebruikt? Of juist heel veel spelers op de pof gekocht? (als in, 100k nu en dan paar miljoen over langere tijd)
Zelf weinig ervaring in Belgie, alleen een 2e elftal daar geleidt, dus kan over Belgie weinig zeggen maar in de meeste landen waar ik zat kwam er uiteindelijk toch nog genoeg binnen om fatsoenlijk rond te komen.
Alleen nu met Yokohama flink in het rood omdat ik dus wel wat spelers op de pof heb mogen kopen
heb een savegame gestuurd naar SI maar of ik uberhaupt een antwoord krijg lijkt me straf
Met FM25 om de hoek zullen ze nog weinig tijd in FM24 steken. Zeker nu FM25 op Unity zal draaien.
Ik moet ook geen fix hebben. ik wil gewoon dat er ernaar kijken en zeggen "ohja, dat is allemaal fout, maar rechtgezet voor FM25"
hun gedoe playtesten is toch het minste wat je kan verwachten
hun gedoe playtesten is toch het minste wat je kan verwachten
Ergens wel realistisch hoor. Antwerp heeft jaren boven zijn stand geleefd, ze hebben een geldschieter die er veel geld in pompte. Nu het met zijn bedrijven minder ging heeft die de geldkraan helemaal dichtgedraait waardoor ze ook in RL het moeilijk hebben. Ook is hun stadion maar voor de helft gevuld waardoor ze veel inkomsten mislopen.AntiChrist7 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:55:
[...]
goh dat telt wel voor meeste belgische middenmotors. En voor gedegradeerde clubs is het idd moeilijk terug komen. Maar dat de verdedigende kampioen + een andere topclub ook in seizoen 1 in administration gingen, is gewoon dikke bullshit. Dat is gewoon de research van SI die geen moeite doet....
AA Gent ook zo'n verhaal, vorig jaar overgenomen. En in de winterstop hebben ze al hun topspelers moeten verkopen om financieel gezond te blijven.
Maar misschien is het in FM wel wat hardcore toegepast.
Sure dat is waar dat ze moeten besparen, maar het is absurd om die clubs midden in het seizoen in administratie te zien gaan. Mijn argumentatie daarvoor? omdat het afgelopen seizoen niet gebeurd is, en het eigenlijk niet direct aan de orde is ook niet...Chelseamarre123 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:47:
[...]
Ergens wel realistisch hoor. Antwerp heeft jaren boven zijn stand geleefd, ze hebben een geldschieter die er veel geld in pompte. Nu het met zijn bedrijven minder ging heeft die de geldkraan helemaal dichtgedraait waardoor ze ook in RL het moeilijk hebben. Ook is hun stadion maar voor de helft gevuld waardoor ze veel inkomsten mislopen.
AA Gent ook zo'n verhaal, vorig jaar overgenomen. En in de winterstop hebben ze al hun topspelers moeten verkopen om financieel gezond te blijven.
Maar misschien is het in FM wel wat hardcore toegepast.
15j geleden had dat nog gekund, maar sindsdien is de licentie commissie veel strenger geworden om dergelijke gevallen te vermijden. Maarja, SI doet de moeite niet om dat uit te zoeken....
ja ik ben erg salty
Gewoon doorbijten en kampioen worden. Dan komt het CL schip met geld binnen.
Europese CL betaald beter dan de Aziatische ben ik wel echter gekomen. Zelfs de Afrikaanse CL betaald nog beter
Europese CL betaald beter dan de Aziatische ben ik wel echter gekomen. Zelfs de Afrikaanse CL betaald nog beter

[ Voor 44% gewijzigd door Player1S op 17-09-2024 10:38 ]
Daarom neem ik (a) altijd de SortItOutSi Live Update en (b) Daveincids Realism Update.AntiChrist7 schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:27:
[...]
Sure dat is waar dat ze moeten besparen, maar het is absurd om die clubs midden in het seizoen in administratie te zien gaan. Mijn argumentatie daarvoor? omdat het afgelopen seizoen niet gebeurd is, en het eigenlijk niet direct aan de orde is ook niet...
15j geleden had dat nog gekund, maar sindsdien is de licentie commissie veel strenger geworden om dergelijke gevallen te vermijden. Maarja, SI doet de moeite niet om dat uit te zoeken....
ja ik ben erg saltyIk wil best de savegame delen als iemand denkt dat ie er iets van kan maken
Mocht je merken dat het in de basis ergens aan schort dan kan je dat bij deze updates ook doorgeven en wordt ernaar gekeken of er een verandering nodig is.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Dat is inderdaad wel de absolute minimum.Jorgen schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:28:
[...]
Daarom neem ik (a) altijd de SortItOutSi Live Update en (b) Daveincids Realism Update.
Mocht je merken dat het in de basis ergens aan schort dan kan je dat bij deze updates ook doorgeven en wordt ernaar gekeken of er een verandering nodig is.
Qua mods bedoel je? Ik kan elke mod missen, behalve de real name fix van SortItOutSi. Zonder die mod speel ik überhaupt het spel niet. Daarna de 2 die ik hierboven noemde.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:26:
[...]
Dat is inderdaad wel de absolute minimum.
Mja het zou niet aan modders mogen zijn om de game te fixen. Zo beloon je incompetentieJorgen schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:28:
[...]
Daarom neem ik (a) altijd de SortItOutSi Live Update en (b) Daveincids Realism Update.
Ok dat je met licenties enzo ertegen aan loopt dat snap ik. Maar hier volstond het letterlijk om een seizoen te simuleren en wat rond te klikken om te merken dat er hier vanalles niet klopt/niet speelbaar is.
nog altijd geen replygehad van SI zelf trouwenns.
heb trouwens zelf wat in de pregame editor gezocht. bv voor gent gaat het om 16m dat voor het einde van het eerste seizoen moet afbetaald zijn, en nog eens hetzelfde tegen 2027. voor de club die ik had ging het om 10m tegen 2024. Zo werkt het irl natuurlijk niet. Schulden worden geherfinancierd, of nog andere dingen. Maar SI pleurt het er maar in. is het niet spellbaar? pech gehad
[ Voor 21% gewijzigd door AntiChrist7 op 17-09-2024 23:33 ]
Ik snap je frustratie. Gelukkig hebben we die mogelijkheid en ken ik maar weinig spellen waarin de makers (a) openstaan voor kritiek en verbeterpunten en (b) de modding community zo ontzettend veel vrijheid heeft. Maar het kan altijd beter en completer inderdaad.
Na verschillende omzwervingen door Noord-Amerika en Azië, o.a. bij de Vancouver Whitecaps; ben ik weer terug in Europa. Doel: de UEFA Conference League winnen en het EK. Met 0 punten uit 7 wedstrijden moest Elche vanaf de laatste plaats in La Liga met angst en beven toekijken hoe alle andere teams al wel punten behaald hebben. Regiogenoot Valencia doet het nauwelijks beter. Zij worden ons eerste target: Meer punten halen en zo van de laatste plaats afkomen. Het lijkt me een mooie uitdaging om met dit team aan de slag te gaan.

Met bijna 66 miljoen Euro in de oorlogskas is er wel ruimte om aankopen te doen. De ruim 5 miljoen die we beschikbaar hebben voor onze loonlasten is ook niet verkeerd. Maar eens zien of we hier goed kunnen groeien.
De huidige nummer 4, Rayo Majadahonda is origineel afkomstig uit de Tercere Federacion, het derde semi-professionele niveau in Spanje en daarmee level 5 in de voetbalpiramide.
Mijn carrière te nu toe:
Auckland City, Nieuw-Zeeland
Cape Town Spurs, Zuid-Afrika
Shandong Taishan, China
Pumas (Club Universidad Nacional), Mexico
Austin FC, Verenigde Staten
Cruz Azul, Mexcio
Vissel Kobe, Japan
Goiás Esporte Clube, Brazilië
Sport Club Internacional, Brazilië
Cruzeiro Esporte Clube, Brazilië
Everton, Engeland
Nederland, bondscoach
Ghana, bondscoach
Marokko, bondscoach
Nieuw-Zeeland, bondscoach
Ivoorkust, bondscoach
Mali, bondscoach
Uruguay, bondscoach
Brazilië, bondscoach
Engeland, bondscoach
Valour FC, Canada
Sham Shui Po Sports Association, Hongkong
Verenigde Arabische Emiraten, bondscoach
Vancouver Whitecaps, Canada
Melbourne City FC, Australië
Persela Lamongan, Indonesië
Elche CF, Spanje
Dikgedrukte voetbalclubs: continentale CL gewonnen
Na verschillende omzwervingen door Noord-Amerika en Azië, o.a. bij de Vancouver Whitecaps; ben ik weer terug in Europa. Doel: de UEFA Conference League winnen en het EK. Met 0 punten uit 7 wedstrijden moest Elche vanaf de laatste plaats in La Liga met angst en beven toekijken hoe alle andere teams al wel punten behaald hebben. Regiogenoot Valencia doet het nauwelijks beter. Zij worden ons eerste target: Meer punten halen en zo van de laatste plaats afkomen. Het lijkt me een mooie uitdaging om met dit team aan de slag te gaan.

Met bijna 66 miljoen Euro in de oorlogskas is er wel ruimte om aankopen te doen. De ruim 5 miljoen die we beschikbaar hebben voor onze loonlasten is ook niet verkeerd. Maar eens zien of we hier goed kunnen groeien.
De huidige nummer 4, Rayo Majadahonda is origineel afkomstig uit de Tercere Federacion, het derde semi-professionele niveau in Spanje en daarmee level 5 in de voetbalpiramide.
Mijn carrière te nu toe:
Auckland City, Nieuw-Zeeland
Cape Town Spurs, Zuid-Afrika
Shandong Taishan, China
Pumas (Club Universidad Nacional), Mexico
Austin FC, Verenigde Staten
Cruz Azul, Mexcio
Vissel Kobe, Japan
Goiás Esporte Clube, Brazilië
Sport Club Internacional, Brazilië
Cruzeiro Esporte Clube, Brazilië
Everton, Engeland
Nederland, bondscoach
Ghana, bondscoach
Marokko, bondscoach
Nieuw-Zeeland, bondscoach
Ivoorkust, bondscoach
Mali, bondscoach
Uruguay, bondscoach
Brazilië, bondscoach
Engeland, bondscoach
Valour FC, Canada
Sham Shui Po Sports Association, Hongkong
Verenigde Arabische Emiraten, bondscoach
Vancouver Whitecaps, Canada
Melbourne City FC, Australië
Persela Lamongan, Indonesië
Elche CF, Spanje
Dikgedrukte voetbalclubs: continentale CL gewonnen
[ Voor 95% gewijzigd door Jorgen op 18-09-2024 02:50 ]
heb die realism mod gedownload en wat seizoenen gesimd, maar dezelfde uitkomst. Wat ook niet verrassend is, aangezien die niets verandert aan financieen/schulden en hun berekingJorgen schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:28:
[...]
Toevallig heeft iemand het er op de SI forums ook over. Daveincid geeft aan dat het met zijn laatste files niet zo extreem is.
ja wie denk je dat dat isJorgen schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:43:
Toevallig heeft iemand het er op de SI forums ook over. Daveincid geeft aan dat het met zijn laatste files niet zo extreem is.
Haha, ja dat vermoeden had ik al 😂😂😉
WOOP WOOP!!! Asian Champions League is binnen!!
Thuis 6-0!! gewonnen van Al-Ahli. Uit gas terug genomen en 2-0 gewonnen.
Nu op zoek naar volgende uitdaging. Op dit moment nog niet veel soeps beschikbaar dus rustig rondkijken denk ik.
en paar dagen later komt Monterrey in Mexico beschikbaar. Gelijk gereageerd, hebben geld en in 2029 (nu 2030) nog de North American CL gewonnen.
Nu op zoek naar volgende uitdaging. Op dit moment nog niet veel soeps beschikbaar dus rustig rondkijken denk ik.
en paar dagen later komt Monterrey in Mexico beschikbaar. Gelijk gereageerd, hebben geld en in 2029 (nu 2030) nog de North American CL gewonnen.
[ Voor 23% gewijzigd door Player1S op 18-09-2024 21:13 ]
Mooie prestatie! Ik vind de Asian CL winnen best een opgave, maar dat komt ook omdat ik het geregeld met kleine landen geprobeerd heb (Afghanistan en FilipijnenPlayer1S schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:01:
WOOP WOOP!!! Asian Champions League is binnen!!
Veel plezier in Mexico!
Ik heb je gesprek met hem gevolgd. Hij is niet de meest makkelijke om mee te communiceren blijkt telkens weer; maar daarvoor in de plaats maakt hij wel 1 vd geliefste mods. Misschien kan je eens een paar holiday tests doen:
1e keer geen editor files
2e keer alleen realism mod van Daveincid
3e keer alleen soritoutsi live update
4e keer alleen FM24 Chielen's Total Belgian Lower League Overhaul https://community.sports-...an-lower-league-overhaul/
5e keer combi van files
Dan weet je ook beter of het steeds gebeurt of niet, en welke files je helpen om het te voorkomen.
Het voordeel van 1 x winnen, is dat je meteen van de laatste plaats af bent

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 19-09-2024 01:29 ]
eerste twee heb ik al geprobeerd dus en dat had geen verschil. En lijkt me ook niet dat drie en vier iets gaan uitmaken want het gaat niet om up to date squads of de lagere divisies maar effectief de hoogste afdeling waar het al financieel misloopt/slecht geprogrammeerd isJorgen schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:36:
[...]
Ik heb je gesprek met hem gevolgd. Hij is niet de meest makkelijke om mee te communiceren blijkt telkens weer; maar daarvoor in de plaats maakt hij wel 1 vd geliefste mods. Misschien kan je eens een paar holiday tests doen:
1e keer geen editor files
2e keer alleen realism mod van Daveincid
3e keer alleen soritoutsi live update
4e keer alleen FM24 Chielen's Total Belgian Lower League Overhaul https://community.sports-...an-lower-league-overhaul/
5e keer combi van files
Dan weet je ook beter of het steeds gebeurt of niet, en welke files je helpen om het te voorkomen.
Thanks, Monterey is het geworden. Duurde wel flinke tijd. Ondertussen waren ze al op spelers van mij (Bij Yokohama) aan het azen.Jorgen schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:31:
[...]
Mooie prestatie! Ik vind de Asian CL winnen best een opgave, maar dat komt ook omdat ik het geregeld met kleine landen geprobeerd heb (Afghanistan en Filipijnen) Als je pech hebt domineren de Saoedische clubs elke finale, maar met een goed team uit het Oosten, moet het zeker lukken.
Veel plezier in Mexico!
Op 1 speler lagen al meerdere boden (gelimiteerde transfersom) dus heb direct bod uitgebracht op hem bij Monterey. Wou hem toch al meenemen.
Kom ik er vervolgens achter dat je max 9 non-Mexican born spelers mag hebben....en we hebben er al 9. En alle 9 ook van dusdanig kaliber dat je ze niet wilt verkopen.

3 past ook club financiën aan, adhv transfers en prijzengeld vziwAntiChrist7 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:53:
[...]
eerste twee heb ik al geprobeerd dus en dat had geen verschil. En lijkt me ook niet dat drie en vier iets gaan uitmaken want het gaat niet om up to date squads of de lagere divisies maar effectief de hoogste afdeling waar het al financieel misloopt/slecht geprogrammeerd is
4 weet ik niet of hij alleen competies doet of ook financiën
Jammer dat het steeds zo waardeloos is met de financiën. Anders zelf in de pre-game editor de schulden aanpassen.
Bwa ik wil er zelf niet mee prutsen, ik ben geen modder, en wie weet wat ik vergeet/verkeerd aanpas of gewoon vergeet. Zal gewoon een club zoeken waar het niet zo erg is en hopen dat de realism mod op de lange termijn het rechttrekt voor de AI.Jorgen schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:24:
[...]
3 past ook club financiën aan, adhv transfers en prijzengeld vziw
4 weet ik niet of hij alleen competies doet of ook financiën
Jammer dat het steeds zo waardeloos is met de financiën. Anders zelf in de pre-game editor de schulden aanpassen.
heb nog wat in de editor gesnuffeld en dit keer bij de grote clubs. Sommige van hen hebben ook schulden die 60% van de clubwaarde zijn. Het verschil, dat zijn allemaal langetermijn schulden die niet moeten worden terugbetaald na 1 seizoen. Als PSG 700m moest terugbetalen na 1 seizoen zouden ze ook zweten, maar einddatum is 2047
Letterlijk gewoon luiheid van SI en nul vooruitdenken
Mmmm, Mexico kan nog wel eens uitdaging worden.Je mag max 9 spelers die niet als "born in Mexico".
Dat is leuk en wil best wel Mexicaanse spelers aantrekken ware het niet dat ze ofwel schreeuwend duur zijn ofwel geen toevoeging.
Zelfs een speler die bij menig club als backup van de 2e keuze zou worden bestempeld kost al gauw 10 miljoen of meer.
Achterin dus beetje krap. Heb gelukkig wat aanvulling kunnen vinden maar niks spectaculairs.
Ondertussen loopt het in de competitie wel goed. Staan bovenaan in de eerste fase. Heb alleen nog geen idee hoe die competitie nu echt loopt
Dat is leuk en wil best wel Mexicaanse spelers aantrekken ware het niet dat ze ofwel schreeuwend duur zijn ofwel geen toevoeging.
Zelfs een speler die bij menig club als backup van de 2e keuze zou worden bestempeld kost al gauw 10 miljoen of meer.
Achterin dus beetje krap. Heb gelukkig wat aanvulling kunnen vinden maar niks spectaculairs.
Ondertussen loopt het in de competitie wel goed. Staan bovenaan in de eerste fase. Heb alleen nog geen idee hoe die competitie nu echt loopt

Waarschijnlijk Captain Obvious, maar...Player1S schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:25:
Mmmm, Mexico kan nog wel eens uitdaging worden.Je mag max 9 spelers die niet als "born in Mexico".
Klinkt alsof het opleiden van spelers een goed verdienmodel kan zijn. Er zijn ook meerdere Mexicaanse clubs met een uitstekende jeugdopleiding, dus opkopen van talentjes moet dan mogelijk zijn. Probleem is dan wel dat je daar ook pas over twee tot drie seizoen pas wat aan hebt.
Naast jeugdopleiding inzetten op samenwerkingsverbanden met europese clubs?Player1S schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:25:
Kan me voorstellen dat je daardoor makkelijker je spelers goed verkoopt naar europese competities wat zorgt voor betere cashflow om die echte talenten te kunnen kopen.
Shabbaman schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:38:
[...]
Waarschijnlijk Captain Obvious, maar...
Klinkt alsof het opleiden van spelers een goed verdienmodel kan zijn. Er zijn ook meerdere Mexicaanse clubs met een uitstekende jeugdopleiding, dus opkopen van talentjes moet dan mogelijk zijn. Probleem is dan wel dat je daar ook pas over twee tot drie seizoen pas wat aan hebt.
Dat is inderdaad een optie maar ben bezig met de pentagon challenge en wil niet jaren bij deze club zitten om de spelers op te leiden. Wil gewoon dit seizoen de NACC behalen (was de club afgelopen seizoen niet gelukt) en jaar erop de NACC winnen om dan door te gaan naar het volgende continent.ColdStone schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:47:
[...]
Naast jeugdopleiding inzetten op samenwerkingsverbanden met europese clubs?
Kan me voorstellen dat je daardoor makkelijker je spelers goed verkoopt naar europese competities wat zorgt voor betere cashflow om die echte talenten te kunnen kopen.
Overigens, ondanks dat we nog niet heel ver zijn, ben ik al wel goed op weg mits mijn spelers fit blijven.
Dan hopelijk valt alles de goede kant op en heb je snel succes.. anders moet je full Jorgen mode qua snelheidPlayer1S schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:11:
[...]
[...]
Dat is inderdaad een optie maar ben bezig met de pentagon challenge en wil niet jaren bij deze club zitten om de spelers op te leiden. Wil gewoon dit seizoen de NACC behalen (was de club afgelopen seizoen niet gelukt) en jaar erop de NACC winnen om dan door te gaan naar het volgende continent.![]()
Overigens, ondanks dat we nog niet heel ver zijn, ben ik al wel goed op weg mits mijn spelers fit blijven.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nBu3BF2YKSIqKNGFwehnabXI.png?f=user_large)
Meet de achtste finales van de Europa League, eerste wedstrijd. Vernedering voor Villareal, ze hielden Open Huis
Ik denk dat ik in de return niet eens mijn B-elftal ga opstellen om de A-spelers rust te geven, maar mijn complete jeugd-elftal ofzo
Virussen? Scan ze hier!
Wel iets dat de realism mod niet doet is de spelerinteracties minder bonkers maken helaas....
Qua gesprekken met jou, bedoel je?AntiChrist7 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:24:
Wel iets dat de realism mod niet doet is de spelerinteracties minder bonkers maken helaas....
Ik weet ook niet of dat überhaupt mogelijk is.
M'n TOP Oss game beviel niet, board wilde echt nergens in meedenken, dus toch nog maar een keer een poging gedaan om een lange Ajax save te gaan maken.
Voorlopig gaat het nogal voorspoedig...
Met de CL finale "weer" in het Ernst Happel stadion, flashback 1995, was dit natuurlijk wel extra extra mooi:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8XRxW5VI2j32Z6RXxHiAlcvd.png?f=user_large)
En dat in het 3e seizoen al, zonder heel absurde aankopen ofzo.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kpALXk1TwSH2GFHVa0rL401o.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/QWpYWoBUnDzGSFXlDFW8RtDm.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/K3z16ddvcuDOFpuVC7QrB33Q.png?f=user_large)
Statistieken van dit seizoen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/EKuErq9xoEA5LHceq9otP1eK.png?f=user_large)
Zo maar eens kijken of ik Borges kan verkopen, zodat 1 van er nog een talent uit Jong Ajax de overstap naar het 1e kan gaan maken:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wdvzbfVlRagw7CFa3hF4DGfK.png?f=user_large)
Deze gast mag waarschijnlijk nog 1 seizoen verhuurd worden, maar als die doorpakt gaat ie tzt Mukiele vervangen op rechtsback:
.
Voor Mokio moet ik nog beslissen of ik hem als CV of DM wil gaan gebruiken.
Doel deze game is dus wel duidelijk, niet alleen maar belachelijk dure spelers kopen maar vooral ook veel eigen talent inpassen. Wat nu eindelijk ook wel eens wil aangezien ik elk jaar wel minimaal 1 leuke speler uit de youth intake lijk te krijgen
Voorlopig gaat het nogal voorspoedig...
Met de CL finale "weer" in het Ernst Happel stadion, flashback 1995, was dit natuurlijk wel extra extra mooi:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8XRxW5VI2j32Z6RXxHiAlcvd.png?f=user_large)
En dat in het 3e seizoen al, zonder heel absurde aankopen ofzo.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kpALXk1TwSH2GFHVa0rL401o.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/QWpYWoBUnDzGSFXlDFW8RtDm.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/K3z16ddvcuDOFpuVC7QrB33Q.png?f=user_large)
Statistieken van dit seizoen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/EKuErq9xoEA5LHceq9otP1eK.png?f=user_large)
Zo maar eens kijken of ik Borges kan verkopen, zodat 1 van er nog een talent uit Jong Ajax de overstap naar het 1e kan gaan maken:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wdvzbfVlRagw7CFa3hF4DGfK.png?f=user_large)
Deze gast mag waarschijnlijk nog 1 seizoen verhuurd worden, maar als die doorpakt gaat ie tzt Mukiele vervangen op rechtsback:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bjLBLdfExJiQkOtn69N37Em0.png?f=user_large)
Voor Mokio moet ik nog beslissen of ik hem als CV of DM wil gaan gebruiken.
Doel deze game is dus wel duidelijk, niet alleen maar belachelijk dure spelers kopen maar vooral ook veel eigen talent inpassen. Wat nu eindelijk ook wel eens wil aangezien ik elk jaar wel minimaal 1 leuke speler uit de youth intake lijk te krijgen
Zo, mijn seizoen 2053/2054 met AS Roma zit er weer op. En het was weer een goed seizoen.
Qua transfers heb ik een aantal nieuwe spelers gehaald. Primair wat jonge jongens voor de toekomst, maar ook juist enkele routiniers voor wat ervaring en stabiliteit.
Van AC Milan heb ik een piepjonge (20 jaar) DRC gehuurd. Het was mijn idee om die als backup voor wat extra diepte te gebruiken, maar hij kreeg al snel de nodige speelminuten en was daarin zó sterk dat ik besloten heb om hem volgend jaar over te nemen. Bij AC Milian zat hij in het reserve-elftal en kwam niet toe aan het 1e elftal.
Verdere komt er over een maand nog een Braziliaanse speler over van Real Madrid op een free transfer. Het is een 23-jarige DC, die ook als DM en MC uit de voeten kan.
Als laatste heb ik een zéér veelbelovend (toen) 19-jarig Brits talent van Manchester City overgenomen op een free transfer. Primair is het een ST, maar hij kan ook spelen als AML of AMR (ik gebruik hem meestal als AMR, daar doet hij het beste):
:fill(white):strip_exif()/f/image/lQ8niiZuX3oTb2WgsJmEO0Sf.png?f=user_large)
Hier tegenover staat dat mijn beste keeper gaat vertrekken, helaas op een free transfer, naar Al-Hilal. Hij wilde niet verlengen en verkopen lukte ook niet helaas. Heb als vervanging de 2e keeper van AC Milan overgenomen. Deze is wel al op leeftijd (33 jaar), maar dat is voor keepers minder een probleem. Dan kan hij een van mijn 2 talentvolle GK's (19 en 20 jaar) wellicht nog iets bijleren.
Hier tegenover staat het vertrek van wat overbodig geworden spelers: een DRC, een DM, een MC en een AMR/ST.
Dan de competities. Ik deed mee aan de Europa League, en had geen al te zware loting voor de League Phase, die kwam ik dan ook relatief eenvoudig door:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mwTSCYN5mrbJvvYaN1OpgSM1.png?f=user_large)
Eindstand League Phase:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2lXDTF4J472G23gKcRKsPenj.png?f=user_large)
In de achtste finales trof ik Villareal. Uit wist ik die met 8-1 (!) te vernederen. Thuis gaf ik, met een B-elftal, een 1-0 voorsprong weg, waardoor het met 1-1 eindigde. Ruim voldoende om door te gaan naar de kwartfinales dus. Hier trof ik Olympique Marseille. Uit wist ik in een spannende wedstrijd het op 1-1 te houden, thuis ging het in een eveneens spannende wedstrijd helaas met 0-1 fout, ik was dus uitgeschakeld.
Dan de Coppa Italia. Ik stroomde in in de derde ronde, waar ik Frosinone uit de Serie B met 3-0 eenvoudig versloeg. In de kwartfinale stuurde ik Sassuolo met 4-0 naar huis, waardoor ik in de halve finale belande. Hier trof ik Inter Milaan. In een thriller werd het uit maar liefst 3-3. Thuis knalde ik ze met 3-0 van de mat, dus ik stond in de finale! Hier trof ik het oppermachtige AC Milan. De wedstrijd was extreem spannend, maar helaas verloor ik wel met 2-1....
Dan de Serie A. Hier liep het eigenlijk het grootste deel van het seizoen prima, ik heb zelfs een tijdje bovenaan gestaan. Daarna wel een kleine vormdip (en veel blessures), maar ik wist me te herstellen en ben uiteindelijk als 4e geëindigd, en heb me dus voor de Champions League gekwalificeerd.
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ra90Uz5gQow6LMkzpfelz2oa.png?f=user_large)
Competitie verloop:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Lw3yABFlsQs9nYfxy753qQNt.png?f=user_large)
AC Monza, Bologna en Udinese verdwijnen dus richting Serie B. Hiervoor in de plaats komen Salernitana (winnaar), Mantova (runner up) en Cosenza (winnaar playoffs).
Mijn topscorer (komt uit mijn jeugdopleiding, vorig jaar gepromoveerd):
:fill(white):strip_exif()/f/image/dg1e0BLSgQ29jot6rlya5yiT.png?f=user_large)
Speler met de beste rating:
:fill(white):strip_exif()/f/image/FLJaTnKuQaotOhJGYNUnk6dy.png?f=user_large)
---
Als toetje even de situatie in de Eredivisie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/g3PZpwkXlOaLpU2GdoyVjspg.png?f=user_large)
En de Keuken Kampioen Divise:
Qua transfers heb ik een aantal nieuwe spelers gehaald. Primair wat jonge jongens voor de toekomst, maar ook juist enkele routiniers voor wat ervaring en stabiliteit.
Van AC Milan heb ik een piepjonge (20 jaar) DRC gehuurd. Het was mijn idee om die als backup voor wat extra diepte te gebruiken, maar hij kreeg al snel de nodige speelminuten en was daarin zó sterk dat ik besloten heb om hem volgend jaar over te nemen. Bij AC Milian zat hij in het reserve-elftal en kwam niet toe aan het 1e elftal.
Verdere komt er over een maand nog een Braziliaanse speler over van Real Madrid op een free transfer. Het is een 23-jarige DC, die ook als DM en MC uit de voeten kan.
Als laatste heb ik een zéér veelbelovend (toen) 19-jarig Brits talent van Manchester City overgenomen op een free transfer. Primair is het een ST, maar hij kan ook spelen als AML of AMR (ik gebruik hem meestal als AMR, daar doet hij het beste):
:fill(white):strip_exif()/f/image/lQ8niiZuX3oTb2WgsJmEO0Sf.png?f=user_large)
Hier tegenover staat dat mijn beste keeper gaat vertrekken, helaas op een free transfer, naar Al-Hilal. Hij wilde niet verlengen en verkopen lukte ook niet helaas. Heb als vervanging de 2e keeper van AC Milan overgenomen. Deze is wel al op leeftijd (33 jaar), maar dat is voor keepers minder een probleem. Dan kan hij een van mijn 2 talentvolle GK's (19 en 20 jaar) wellicht nog iets bijleren.
Hier tegenover staat het vertrek van wat overbodig geworden spelers: een DRC, een DM, een MC en een AMR/ST.
Dan de competities. Ik deed mee aan de Europa League, en had geen al te zware loting voor de League Phase, die kwam ik dan ook relatief eenvoudig door:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mwTSCYN5mrbJvvYaN1OpgSM1.png?f=user_large)
Eindstand League Phase:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2lXDTF4J472G23gKcRKsPenj.png?f=user_large)
In de achtste finales trof ik Villareal. Uit wist ik die met 8-1 (!) te vernederen. Thuis gaf ik, met een B-elftal, een 1-0 voorsprong weg, waardoor het met 1-1 eindigde. Ruim voldoende om door te gaan naar de kwartfinales dus. Hier trof ik Olympique Marseille. Uit wist ik in een spannende wedstrijd het op 1-1 te houden, thuis ging het in een eveneens spannende wedstrijd helaas met 0-1 fout, ik was dus uitgeschakeld.
Dan de Coppa Italia. Ik stroomde in in de derde ronde, waar ik Frosinone uit de Serie B met 3-0 eenvoudig versloeg. In de kwartfinale stuurde ik Sassuolo met 4-0 naar huis, waardoor ik in de halve finale belande. Hier trof ik Inter Milaan. In een thriller werd het uit maar liefst 3-3. Thuis knalde ik ze met 3-0 van de mat, dus ik stond in de finale! Hier trof ik het oppermachtige AC Milan. De wedstrijd was extreem spannend, maar helaas verloor ik wel met 2-1....
Dan de Serie A. Hier liep het eigenlijk het grootste deel van het seizoen prima, ik heb zelfs een tijdje bovenaan gestaan. Daarna wel een kleine vormdip (en veel blessures), maar ik wist me te herstellen en ben uiteindelijk als 4e geëindigd, en heb me dus voor de Champions League gekwalificeerd.
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ra90Uz5gQow6LMkzpfelz2oa.png?f=user_large)
Competitie verloop:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Lw3yABFlsQs9nYfxy753qQNt.png?f=user_large)
AC Monza, Bologna en Udinese verdwijnen dus richting Serie B. Hiervoor in de plaats komen Salernitana (winnaar), Mantova (runner up) en Cosenza (winnaar playoffs).
Mijn topscorer (komt uit mijn jeugdopleiding, vorig jaar gepromoveerd):
:fill(white):strip_exif()/f/image/dg1e0BLSgQ29jot6rlya5yiT.png?f=user_large)
Speler met de beste rating:
:fill(white):strip_exif()/f/image/FLJaTnKuQaotOhJGYNUnk6dy.png?f=user_large)
---
Als toetje even de situatie in de Eredivisie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/g3PZpwkXlOaLpU2GdoyVjspg.png?f=user_large)
En de Keuken Kampioen Divise:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pmwWYNEQOWWspDyXIYVzWr8Q.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 22-09-2024 17:52 ]
Virussen? Scan ze hier!
@wildhagen mooie voortgang van de Nederlandse clubs in de Europese competititefase!
Die topscorer uit je jeugdopleiding ziet er zeer goed uit zeg.
Die topscorer uit je jeugdopleiding ziet er zeer goed uit zeg.
Ik speel zelf een carrière met NEC, zou jij een screentje van de selectie willen maken in jouw carrière?
Sure. Maar let wel dat er anno 2054 natuurlijk geen echte spelers meer in de selectie zitten, het zijn inmiddels allemaal newgen-spelers:Jadero schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:30:
[...]
Ik speel zelf een carrière met NEC, zou jij een screentje van de selectie willen maken in jouw carrière?
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZDQqy7nBPNgb0jqVGoeJUSyA.png?f=user_large)
Virussen? Scan ze hier!
Kleine update vanuit mijn kant. Openings fase gewonnen in Mexico (zijn maar 17 wedstrijden + playoffs).
Binnenkort begint de closing fase (weer 17 wedstrijden) en stroom ik in in de NACC. Hopelijk daar ook goed resultaat en dan weer volgende stap.
Binnenkort begint de closing fase (weer 17 wedstrijden) en stroom ik in in de NACC. Hopelijk daar ook goed resultaat en dan weer volgende stap.
Ik had nog wel eventjes een oeps momentje
Tijdens transfer periode druk bezig wat spelers te dumpen en uit te lenen voor ervaring. Speel ik vervolgens wedstrijd zie ik dat er een grijze keeper op de bank zit.
Ik had dus 1 oude (buitenlandse) keeper verkocht en een andere uitgeleend. Was ik door mn reserve keepers heen.
Had nog wel een buitenlandse keeper die ik niet kwijt kon maar had inmiddels al andere buitenlander aangetrokken en zat daardoor aan mijn max van 9.
Maar snel even de uitgeleende keeper terug gehaald. Ook niet verkeerd want paar wedstrijden later is de eerste keeper 8 weken uitgeschakeld
Tijdens transfer periode druk bezig wat spelers te dumpen en uit te lenen voor ervaring. Speel ik vervolgens wedstrijd zie ik dat er een grijze keeper op de bank zit.
Ik had dus 1 oude (buitenlandse) keeper verkocht en een andere uitgeleend. Was ik door mn reserve keepers heen.
Had nog wel een buitenlandse keeper die ik niet kwijt kon maar had inmiddels al andere buitenlander aangetrokken en zat daardoor aan mijn max van 9.
Maar snel even de uitgeleende keeper terug gehaald. Ook niet verkeerd want paar wedstrijden later is de eerste keeper 8 weken uitgeschakeld

Ik moest wel even gniffelen toen ik het bericht zag dat Cambuur Xabi Alonso had ontslagen.
Had het laatst ook, zo veel jonge spelers uitgeleend dat ik amper back ups had merkte ik toen het seizoen begonPlayer1S schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:44:
Ik had nog wel eventjes een oeps momentje![]()

Ah balen, ik zit weer bij zo'n club die jeugd niet belangrijk genoeg vindt om te investeren in hun facilities, dus ik kan het niet eens vragen. Wou net het geld van de eerste keer CL erin steken.
Ook maar part time staff voor jeugdcoaches ondanks volledig professionele club
Ook maar part time staff voor jeugdcoaches ondanks volledig professionele club
[ Voor 17% gewijzigd door AntiChrist7 op 24-09-2024 15:58 ]
@wildhagen Kun je eens een screenie maken van de allebeste speler (qua stats) die er nu in jouw game rondloopt?
en @Jorgen , ben ook wel benieuwd naar de max stats van die 4 200 PA spelers in jouw game
Hier weer eens tijd om wat te spelen, dus nu een half jaartje verder in het seizoen na de CL winst van vorige post.
Daar had ik nog een screenie van de verkoop van Pedro Neto voor 70m. Inmiddels net anderhalf jaar verder is z'n contract ontbonden bij Al-Hilal (nou ja, na een jaar al maar toen wilde ie nog 500k per week hebben) en nu is ie hard op weg om weer gratis bij mij te tekenen voor 55k per week. Eens kijken of ik em nog een keer voor 70m kan verkopen aan Al Hilal
en @Jorgen , ben ook wel benieuwd naar de max stats van die 4 200 PA spelers in jouw game
Hier weer eens tijd om wat te spelen, dus nu een half jaartje verder in het seizoen na de CL winst van vorige post.
Daar had ik nog een screenie van de verkoop van Pedro Neto voor 70m. Inmiddels net anderhalf jaar verder is z'n contract ontbonden bij Al-Hilal (nou ja, na een jaar al maar toen wilde ie nog 500k per week hebben) en nu is ie hard op weg om weer gratis bij mij te tekenen voor 55k per week. Eens kijken of ik em nog een keer voor 70m kan verkopen aan Al Hilal
Ik ben inmiddels weer een paar jaar verder, maar ik zal binnenkort even kijken naar wie er nu de GOAT is in mijn game.toolkist schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:10:
@wildhagen Kun je eens een screenie maken van de allebeste speler (qua stats) die er nu in jouw game rondloopt?
Neto wilde uiteindelijk toch niet komen, last minute kwam Man Utd voorbij met een hoger salaris dan ik wilde bieden
Op dit moment is dat een Peruaanse centrale verdediger van Arsenal:toolkist schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:10:
:fill(white):strip_exif()/f/image/yKw37R6c0yLCpEUodIauZVh7.png?f=user_large)
Dat is voor hen een koopje geweest, ze hebben hem voor nog geen half miljoen opgepikt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/huHpI4ZwcSG6vfAU6vhG7Nbl.png?f=user_large)
En hij heeft nu dus een waarde tot 280+ miljoen euro...
(let op da het huidige seizoen nog maar net begonnen is in de stats)
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 24-09-2024 22:21 ]
Virussen? Scan ze hier!
Thanks, ik had even niet scherp dat je al zo ver in de jaartelling zatwildhagen schreef op maandag 23 september 2024 @ 03:26:
[...]
Sure. Maar let wel dat er anno 2054 natuurlijk geen echte spelers meer in de selectie zitten, het zijn inmiddels allemaal newgen-spelers:
[Afbeelding]

Ben nu een jaar of 6 manager van Dortmund. Financieel nog nooit zo iets meegemaakt dat het zo vanzelf gaat.
Ben in Z034 ingestapt maar altijd financieel boven de 100 miljoen gezeten. Gigantisch veel sponsorinkomsten zonder investeerders echt gek.
Reeds 2x kampioen geworden, 2 bekers en 1 CL in de kast staan.
Ben in Z034 ingestapt maar altijd financieel boven de 100 miljoen gezeten. Gigantisch veel sponsorinkomsten zonder investeerders echt gek.
Reeds 2x kampioen geworden, 2 bekers en 1 CL in de kast staan.
/f/image/4oznLgsqII8GFaO4QTOxGMJC.png?f=fotoalbum_large)
Een aantal van de beste spelers op dit moment.

Goed, hier heeft schema zich toch nog beetje recht getrokken en zat er voldoende tijd tussen de wedstrijden.
Inmiddels ook de NACC op mijn naam weten te schrijven en the closing stage in Mexico.
Op dit moment wel eventjes klaar eigenlijk. Geen enkele club in Zuid-Amerika of Europa beschikbaar waarmee ik direct voor de CL aldaar kan gaan.
En tevens flink genaaid door Engeland. Sterspeler moest en zou naar Europa dus maar transfer toegestaan. Met iets meer dan de helft van dat geld nieuwe speler willen kopen maar kon pas zodra hij weg was en geld binnen. Ook al had de club bijna 70 miljoen op de bank en koste de nieuwe speler 11.5 miljoen en kwam er 21.5 miljoen binnen.
Speler had keuze gemaakt voor Engeland en moest wachten op werkvergunning welke hij zondag 6 augustus zou krijgen. Echter 5 augustus sloot de transfer periode in Mexico dus speler mis gelopen.
Speler die weg ging was spits en had zowaar een transfervrije vervanger al binnen kunnen halen. Nieuwe speler zou enorme verbetering zijn op mijn DM plekken.
Even geen motivatie meer. Geen zin in een projectje in Zuid-Amerika en wil Europa pas als laatste doen aangezien ik daar op zich wel een projectje zou willen aangrijpen aangezien daar nog wel paar clubs zijn die ik wel naar de top wil brengen.
Inmiddels ook de NACC op mijn naam weten te schrijven en the closing stage in Mexico.
Op dit moment wel eventjes klaar eigenlijk. Geen enkele club in Zuid-Amerika of Europa beschikbaar waarmee ik direct voor de CL aldaar kan gaan.
En tevens flink genaaid door Engeland. Sterspeler moest en zou naar Europa dus maar transfer toegestaan. Met iets meer dan de helft van dat geld nieuwe speler willen kopen maar kon pas zodra hij weg was en geld binnen. Ook al had de club bijna 70 miljoen op de bank en koste de nieuwe speler 11.5 miljoen en kwam er 21.5 miljoen binnen.
Speler had keuze gemaakt voor Engeland en moest wachten op werkvergunning welke hij zondag 6 augustus zou krijgen. Echter 5 augustus sloot de transfer periode in Mexico dus speler mis gelopen.
Speler die weg ging was spits en had zowaar een transfervrije vervanger al binnen kunnen halen. Nieuwe speler zou enorme verbetering zijn op mijn DM plekken.
Even geen motivatie meer. Geen zin in een projectje in Zuid-Amerika en wil Europa pas als laatste doen aangezien ik daar op zich wel een projectje zou willen aangrijpen aangezien daar nog wel paar clubs zijn die ik wel naar de top wil brengen.
Hibernian die 267k per week betalen? Heb jij die club gemanaged ofzo?Jorgen schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:04:
Een aantal van de beste spelers op dit moment.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat kan inderdaad heel frustrerend zijn ja. Je bent goed op weg, dus ik zou lekker wachten op een mooie club die je wel aanspreekt.Player1S schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:34:
Goed, hier heeft schema zich toch nog beetje recht getrokken en zat er voldoende tijd tussen de wedstrijden.
Haha, nee hoor. Die zijn geheel uit zichzelf de grootste club van Schotland geworden met de beste speler van de wereld. Hij krijgt alleen die prijzen daarvoor niet.toolkist schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:08:
[...]
Hibernian die 267k per week betalen? Heb jij die club gemanaged ofzo?
Dit heb ik dus vaak als irritatie puntje..Jorgen schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:45:
[...]
Haha, nee hoor. Die zijn geheel uit zichzelf de grootste club van Schotland geworden met de beste speler van de wereld. Hij krijgt alleen die prijzen daarvoor niet.
Dat ook voor prijzen het een gevalletje player rep, players score en club rep is wat het op de achtergrond bepaald.
Het is toch juist prachtig als zn speler uit Schotland ineens echt de beste is (wat dan natuurlijkerwijs wordt opgevolgd door een top transfer).
Beste speler ter wereld met een salaris van 267k.. wat een clubliefde heeft die man
Iets minder sportieve carriere vervolging.. maar prima appeltje voor de dorst salaris..Jorgen schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:12:
@ColdStone Hij is net naar de zandbak vertrokken
[Afbeelding]
Daar verdient ie, let op: € 6.166.000 per maand
Vind die transfer van Porto naar Hibernian ook wel interessant, want voor een paar jaar ontwikkeling van een wereldtopper wel weinig winst op de speler..
[ Voor 17% gewijzigd door ColdStone op 26-09-2024 18:23 ]