[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:55
Eindelijk, 36 jaar na de vorige CL voor Juventus en 6 verloren finales sinds 1996 bezorg ik Juventus terug de CL!
In de competitie ging het dit jaar minder, alhoewel met 88 punten eindigen we 3de na Inter en Ac Milan.
De beker werd voor het derde jaar op rij gewonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fImtOMRUU-cVWIWQxR88y20Jjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uv5imMAqqLVEXXyA0LWPdsND.png?f=fotoalbum_large

Ook wel een mooie: talent van het jaar in 2032: Lamine Yamal met zijn 24 jaar 8) 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0hEllp1iuF9OAJ6-c3zFO5L6tw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fe4LcmWmCdtzDE6EBrfF4s3W.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Chelseamarre123 op 28-07-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:29:
Eindelijk, 36 jaar na de vorige CL voor Juventus en 6 verloren finales sinds 1996 bezorg ik Juventus terug de CL!
In de competitie ging het dit jaar minder, alhoewel met 88 punten eindigen we 3de na Inter en Ac Milan.
De beker werd voor het derde jaar op rij gewonnen.

[Afbeelding]

Ook wel een mooie: talent van het jaar in 2032: Lamine Yamal met zijn 24 jaar 8) 8)7
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! :)

Vergeleken met de gemiddelde leeftijd van Italiaanse spelers is Yamal nog een jonkie ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:06:
[...]

Ik volg de volgende stappen:

1. Analyse
  • Analyseren wat er goed ging en behouden kan worden / beter kan en veranderd moet worden
2. Op basis daarvan doorgaan of aanpassen
  • Spelers- en stafcontracten die binnen 2 jaar verlopen, verlengen
  • Spelers verkopen (deels zelf en deels via overbodigenlijs van de Directeur Voetbalzaken) en aankopen (100% zelf) of verhuren (zelf of via DV)
  • Staf vervangen of aanvullen
  • Jeugd vastleggen of laten gaan
  • Aanvragen clubverbetering bij het bestuur
3. Team klaarmaken
  • Spelers waarvan ik wil dat ze sowieso zoveel mogelijk spelen in de opstelling vast zetten en de andere posities leeglaten
  • Op vakantie gaan tot net na de jeugdintake, met de volgende opties: alleen spelers verkopen op de transferlijst, voor de vraagprijs; gebruik huidige tactiek en opstelling
4. Repeat

Op deze manier bepaal ik de selectie, de staf, de tactiek en wie er sowieso speelt en de assistent maakt de opstelling met zoveel mogelijk de gelockte spelers (tenzij blessure/schorsing). Als alles vlot loopt en geregeld is ben ik alleen in april aan het bijschaven en klaar maken voor het volgende seizoen. Als aankopen en staf zoeken langer duren, dan ben ik tot eind juli bezig. Daarna weer simuleren (vakantie) en alles herhalen vanaf april.
Ah dus min of meer hetzelfde als ik speel, ik doe het ook middels vakanties vaak. Bij mij is het van einde transferperiode tot eind december, dan eind transferperiode tot medio maart, dan na jeugd intake tot vlak voor CL finale. Die speel ik dan altijd wel gewoon, als ik em haal.

Update mbt Haaland...
17 competitie wedstrijden 29 goals (waarvan 5 penalties, en hij heeft er nog 3 gemist)
4 beker wedstrijden 9 doelpunten
5 CL wedstrijden (finale dus nog te gaan), 8 doelpunten.

Wat.
Een.
Beest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Ah dus min of meer hetzelfde als ik speel, ik doe het ook middels vakanties vaak. Bij mij is het van einde transferperiode tot eind december, dan eind transferperiode tot medio maart, dan na jeugd intake tot vlak voor CL finale. Die speel ik dan altijd wel gewoon, als ik em haal.

Update mbt Haaland...
17 competitie wedstrijden 29 goals (waarvan 5 penalties, en hij heeft er nog 3 gemist)
4 beker wedstrijden 9 doelpunten
5 CL wedstrijden (finale dus nog te gaan), 8 doelpunten.

Wat.
Een.
Beest.
Er was een tijd dat ik bij elke transferperiode én de jeugdintake stopte, maar nu is het gewoon 1x per jaar. Tenzij ik ineens iets opvallends zie langskomen dan stop ik tussendoor wel eens.

Dat zijn een boel goals!

Mijn eigen Messi is zelfs op z'n 36e ook nog steeds onstopbaar.

De duurste transfers in mijn save:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rfapTfi.png

Nr 1 en 2 is dezelfde persoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:01:
[...]

Er was een tijd dat ik bij elke transferperiode én de jeugdintake stopte, maar nu is het gewoon 1x per jaar. Tenzij ik ineens iets opvallends zie langskomen dan stop ik tussendoor wel eens.

Dat zijn een boel goals!

Mijn eigen Messi is zelfs op z'n 36e ook nog steeds onstopbaar.

De duurste transfers in mijn save:

[Afbeelding]

Nr 1 en 2 is dezelfde persoon :D
Hoe doe je de transfers dan? Als je gewoon door simuleert.

Misschien dat ik komend seizoen ook nog eens ouderwets op vakantie ga voor langere tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Hoe doe je de transfers dan? Als je gewoon door simuleert.

Misschien dat ik komend seizoen ook nog eens ouderwets op vakantie ga voor langere tijd.
Begin april kom ik terug van vakantie, vervolgens kijk ik welke contracten ik wil verlengen (alle goede spelers die de komende 2 jaar een aflopend contract hebben) en welke jeugd ik wil behouden. Dan ga ik bieden op alle spelers die ik graag wil aantrekken en wacht ik met simuleren tot het bod en hun contract beide geaccepteerd zijn. Als je geluk hebt, is alles binnen 2 weken rond. Het kan ook zijn dat het wat langer duurt om iemand te vinden. Ga ik op vakantie voordat het contract aangeboden, of geaccepteerd is, dan is er de kans dat ze het nog afwijzen en ik niks meer kan bijstellen waardoor je teveel spelers niet aantrekt. Ik laat nieuwe contracten nooit door mijn DV doen, dat doe ik liever zelf. Contracten verlengen wel; dan geef ik handmatig de opdracht aan mijn DV om spelers te laten verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:34:
[...]

Begin april kom ik terug van vakantie, vervolgens kijk ik welke contracten ik wil verlengen (alle goede spelers die de komende 2 jaar een aflopend contract hebben) en welke jeugd ik wil behouden. Dan ga ik bieden op alle spelers die ik graag wil aantrekken en wacht ik met simuleren tot het bod en hun contract beide geaccepteerd zijn. Als je geluk hebt, is alles binnen 2 weken rond. Het kan ook zijn dat het wat langer duurt om iemand te vinden. Ga ik op vakantie voordat het contract aangeboden, of geaccepteerd is, dan is er de kans dat ze het nog afwijzen en ik niks meer kan bijstellen waardoor je teveel spelers niet aantrekt. Ik laat nieuwe contracten nooit door mijn DV doen, dat doe ik liever zelf. Contracten verlengen wel; dan geef ik handmatig de opdracht aan mijn DV om spelers te laten verlengen.
En hoe weet je welke spelers je wilt?
Aangezien je in het jaar niet manueel scout?
Ik heb altijd veel verlanglijstjes, als er dan spelers voor een prikkie wegkunnen komt dat zo in het jaar in mijn mailbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Chelseamarre123 Voorheen door gewoon scoutingopdrachten te geven en dan te kijken wie er een hoge score en goede statistieken heeft. De laatste FM's ging ik echter met steeds slechtere clubs spelen in o.a. Afghanistan, Filipijnen, Nigeria en Salomonseilanden en toen ben ik een scoutingtool gaan gebruiken. Deze clubs hebben scouts die nog net het verschil tussen dag en nacht weten, maar dan hield het wel op. Om dan toch progressie te kunnen maken gebruikte ik dus een beetje extra hulp.

Eigenlijk zou ik het wel weer eens allemaal zelf willen doen (tactiek, training, scouting) net zoals ik voorafgaand aan FM18 altijd deed, maar dit geeft me nu ook voldoende plezier en voldoening.

Dus staar je niet blind op mijn resultaten, iemand die alles zelf doet is beter in FM dan ik ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 28-07-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Interessant, en je technische staf doet zelf geen transfer? Want wat als je op vakantie bent, weiger je dan alle aanbiedingen of doet de TD dit idem dito met vervangers halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:50:
Interessant, en je technische staf doet zelf geen transfer? Want wat als je op vakantie bent, weiger je dan alle aanbiedingen of doet de TD dit idem dito met vervangers halen.
Klopt. Ik stel van te voren in dat zij geen transfers mogen doen. Het enige wat er soms gebeurt is dat het bestuur mijn instellingen overrulet als het bod te goed is om af te slaan (volgens hen dan) of dat een speler soms verhuurd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:53:
[...]

Klopt. Ik stel van te voren in dat zij geen transfers mogen doen. Het enige wat er soms gebeurt is dat het bestuur mijn instellingen overrulet als het bod te goed is om af te slaan (volgens hen dan) of dat een speler soms verhuurd wordt
En hoe verkoop je dan spelers? Alle aanbiedingen krijg ik in de transferperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:02:
[...]

En hoe verkoop je dan spelers? Alle aanbiedingen krijg ik in de transferperiode.
Een enkele club wil wel eens eerder een aanbod doen, maar meestal moet je wachten op de transferperiode inderdaad. Dat betekent dat ik ofwel zelf speel totdat de markt opengaat (bijv omdat ik ook nog wat aankopen niet heb afgerond) of dat ik ze op de overbodigenlijst van de DV zet. Dan heeft die de taak om met mijn instructies die spelers van de hand te doen. En zelf begin ik dus al met bieden meteen begin april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het valt me wel op dat ik nog maar heel weinig spelers kan aantrekken die een aflopend contract hebben. Voorheen struinde ik dan ook de markt af naar goede spelers die niet wilden verlengen, maar nu kan ik daar niet meer meteen mee in onderhandeling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:14:
Het valt me wel op dat ik nog maar heel weinig spelers kan aantrekken die een aflopend contract hebben. Voorheen struinde ik dan ook de markt af naar goede spelers die niet wilden verlengen, maar nu kan ik daar niet meer meteen mee in onderhandeling gaan.
Zit je nog bij Everton? Zij het Engelse spelers onder 23? Die kan je niet zomaar contracteren dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:27:
[...]

Zit je nog bij Everton? Zij het Engelse spelers onder 23? Die kan je niet zomaar contracteren dacht ik
Ja, ik ben 20 jaar en 110 dagen in dienst bij Everton.
De spelers komen overal vandaan.

Everton tot nu toe

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e9hVGhc.png

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 28-07-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 15:45
Ik snap echt geen zier van dit spel, 1x in de zoveel tijd dan installeer ik het weer omdat ik 'vroeger' FM echt tof vond. Maar nu kan ik er echt niet meer mee overweg. De 1e wedstrijd winnen met 6-1 en de volgende tegen een veel slechtere tegenstander kansloos verliezen.

Net eindelijk 2-1 voor in Europa league. Laat die scheids een +5 blessuretijd gewoon 9 minuten lang doorspelen tot het 2-2 is. Ik mis de optie ingame om de scheids voor zijn kop te beuken :D

Of van die spelers die dan ruzie met je komen zoeken en je geen enkele andere optie krijgt van t spel om gewoon ruzie met ze te maken, wat nooit goed komt.

Ben er wel weer klaar mee voor dit jaar.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

TgR_KILLER schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:06:
Ik snap echt geen zier van dit spel, 1x in de zoveel tijd dan installeer ik het weer omdat ik 'vroeger' FM echt tof vond. Maar nu kan ik er echt niet meer mee overweg. De 1e wedstrijd winnen met 6-1 en de volgende tegen een veel slechtere tegenstander kansloos verliezen.

Net eindelijk 2-1 voor in Europa league. Laat die scheids een +5 blessuretijd gewoon 9 minuten lang doorspelen tot het 2-2 is. Ik mis de optie ingame om de scheids voor zijn kop te beuken :D

Of van die spelers die dan ruzie met je komen zoeken en je geen enkele andere optie krijgt van t spel om gewoon ruzie met ze te maken, wat nooit goed komt.

Ben er wel weer klaar mee voor dit jaar.
Probeer in kleinere stappen te beginnen. Bijv. alleen de tactiek maken (of downloaden) en spelers kopen en de rest door je assistent en DV laten doen. Spelers die steeds muiten en je niet in het gareel krijgt kun je beter gewoon zo snel mogelijk verkopen, voordat ze je hele club op de kop zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn eigen Lionel Messi x Cristiano Ronaldo gaat met pensioen. Bijna 2 decennia was hij het gezicht van de club én de beste speler op het veld. Aaron Stephenson is de beste speler die ik in 25 jaar FM gehad heb.

Dit jaar speelde hij nog gewoon 60 wedstrijden op hoog niveau, maar hij wilde graag zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangen. Dankje Aaron voor 8 Champions Leagues!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WSaPEAL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ykLKO8b.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RYgLTDm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BBoagzT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YB99Bix.png

901 duels en 526 goals! :D <3 (waarvan maar 12 westrijden bij Vancouver)

Mijn andere held, Vittoria Peiffer, heeft tot nu toe 1058 duels gespeeld waarvan 103 duels bij Genk en de rest bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L9UWtO6.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wQs1UpI.png

Ook al speel ik dan een simulation-game; ik heb toch wel een soort band gekregen met deze 2. Voelt alsof ik het samen met hen gedaan heb om Everton tot de beste club van de wereld op te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nice die stats, maar in het Nederlands :X
Dan ben ik echt weer aan het zoeken wat waar staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:43:
Nice die stats, maar in het Nederlands :X
Dan ben ik echt weer aan het zoeken wat waar staat :+
Haha, ja dat heb ik met Engels. Ik kijk verschillende YT-kanalen en die zijn natuurlijk allemaal Engels maar zelf spelen altijd in het Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een stats en dat als CAM. Meermaals een gemiddelde van boven de 8 per seizoen. Dan weet je het wel in FM termen wat voor een geweldenaar het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:50:
Wat een stats en dat als CAM. Meermaals een gemiddelde van boven de 8 per seizoen. Dan weet je het wel in FM termen wat voor een geweldenaar het is
Ik heb jammer genoeg geen screenshots gemaakt toen hij op zijn hoogtepunt was. Maar als je ziet hoeveel goals en assist hij in alle competities tezamen gemaakt heeft... dat was niet normaal. En dat jaren achter elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Jorgen schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:49:
Weet iemand hoe je dit wedstrijdenoverzicht wat af en toe voorbijkomt, kunt oproepen?

[Afbeelding]
- Links in het menu naar Schedule gaan
- Dan in het overzicht klik je op Friendly (bijvoorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1Rk9NEmbhZE2RyYyQGbO9xAIvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/obnVjfCcSWZ6XOSdBWB7Ep01.png?f=fotoalbum_large

- En dan kun je via de datumpicker "terug in de tijd".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDUJMg8ufL5ov9z5R4jrfylAhtI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2O0xbkfz3OhrhrbK32FJXmeT.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:49
Paar jaar niet gespeeld, maar ik ben weer begonnen met FM via de gamepass.
Heb van tevoren wat doelstellingen gezet en ondertussen al 5 seizoenen gespeeld. De route die ik wil belopen is FC Dordrecht (geboorteplaats ouder) --> FC Twente (lokale club) --> Dortmund (favo club Duitsland) --> Man. United (favo club Engeland) --> Real Madrid.

Geen idee hoe realistisch het is dat ik bij Real ga komen. Ben eerder dan verwacht naar Twente gegaan in mijn 3de seizoen, nadat ze gedegradeerd waren naar de KKD, dat kon natuurlijk niet...
Meteen gepromoveerd, maar wel een leegloop door de degradatie. Jaar erop 10de plek en nu net het seizoen afgerond op de 6de positie. In de laatste weken de Europese plekken kwijtgeraakt helaas.

Als ik Europees voetbal haal (en gespeeld heb), ga ik een sollicitatie naar Dortmund versturen.

De meeste taken heb ik uit handen gegeven, elk seizoen probeer ik wat meer te leren. Nu wat handiger geworden in het scouten, het gebruik van de squad planner en contractonderhandelingen. Nu wil ik graag uitzoeken hoe het precies werkt met de verschillende posities en wat het nou daadwerkelijk uitmaakt voor hoe je spelers spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rivanov schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:29:
[...]

- Links in het menu naar Schedule gaan
- Dan in het overzicht klik je op Friendly (bijvoorbeeld)

[Afbeelding]

- En dan kun je via de datumpicker "terug in de tijd".

[Afbeelding]
Top! Dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
YouR schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:36:
Paar jaar niet gespeeld, maar ik ben weer begonnen met FM via de gamepass.
Heb van tevoren wat doelstellingen gezet en ondertussen al 5 seizoenen gespeeld. De route die ik wil belopen is FC Dordrecht (geboorteplaats ouder) --> FC Twente (lokale club) --> Dortmund (favo club Duitsland) --> Man. United (favo club Engeland) --> Real Madrid.

Geen idee hoe realistisch het is dat ik bij Real ga komen. Ben eerder dan verwacht naar Twente gegaan in mijn 3de seizoen, nadat ze gedegradeerd waren naar de KKD, dat kon natuurlijk niet...
Meteen gepromoveerd, maar wel een leegloop door de degradatie. Jaar erop 10de plek en nu net het seizoen afgerond op de 6de positie. In de laatste weken de Europese plekken kwijtgeraakt helaas.

Als ik Europees voetbal haal (en gespeeld heb), ga ik een sollicitatie naar Dortmund versturen.

De meeste taken heb ik uit handen gegeven, elk seizoen probeer ik wat meer te leren. Nu wat handiger geworden in het scouten, het gebruik van de squad planner en contractonderhandelingen. Nu wil ik graag uitzoeken hoe het precies werkt met de verschillende posities en wat het nou daadwerkelijk uitmaakt voor hoe je spelers spelen.
Zeker realistisch om er terecht te komen via die weg, alleen ga je moeten hopen dat de coach er is een keer ontslagen word of opstapt. In mijn saves zitten de coaches van Real en Barca er extreem lang omdat ze altijd 1e of 2de worden. Tip: Check na elk EK/WK of hun coach geen bondscoach word. (Bij mij is net Zidane frans bondscoach geworden in 2032)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:03:
[...]

Zeker realistisch om er terecht te komen via die weg, alleen ga je moeten hopen dat de coach er is een keer ontslagen word of opstapt. In mijn saves zitten de coaches van Real en Barca er extreem lang omdat ze altijd 1e of 2de worden. Tip: Check na elk EK/WK of hun coach geen bondscoach word. (Bij mij is net Zidane frans bondscoach geworden in 2032)
en zorg ervoor dat je zo'n moment niet mist....

Ik wil bondscoach worden van een land in Oceanië en na een decennium wachten mistte ik na bijna 12 jaar het moment dat er iemand gezocht werd bij Nieuw-Zeeland.

Nu heb ik interesse getoond in een baan als bondscoach van de Salomonseilanden. De huidige bondscoach is niet zeker van zijn baan. Landen in Oceanië zjin extreem geduldig met het wisselen van coaches, getuige het feit dat ze er geregeld meer dan 20 of zelfs 30 jaar zitten.

Zolang ik dan nog bij Everton ben, maak ik er het beste van ;) We staan nu 3e op de ranglijst met meeste Premier League-titels. Het is nog een hele jump om Man City in te halen dus ik weet niet of ik dat nog wel ga doen. Vooral hopen dat er een baan in Oceanië vrijkomt voor het volgende gedeelte van mijn challenge

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pxX1aE0.png.

[ Voor 35% gewijzigd door Jorgen op 29-07-2024 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouR
Er wordt een curveball gegooid in mijn huidige save. Een aanbieding van Ajax om dit team te gaan coachen. FC Twente is 'mijn' club, maar een topclub in de eredivisie met goede jeugd is zeker aantrekkelijk voor ik de stap naar Dortmund ga maken.

Maar eens kijken wat ze me te bieden hebben. Steeds met -5 miljoen beginnen aan het seizoen begint ook frustrerend te worden bij FC Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Uiteindelijk 1107 wedstrijden en 99 goals

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mBAtAxv.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo, net het eerste contract tot de zomer van 2100 aangeboden. We komen dichtbij het verste punt ooit dat ik in FM gehaald heb (kampioen Eredivisie in 2104)

Ik heb in elk geval mijn langste carrière bij 1 club onvertroffen inmiddels. Het was 21 seizoenen bij FC Farul Constanta uit Roemenië. Inmiddels ben ik ruim 24 jaar aan de leiding bij Everton.

[ Voor 38% gewijzigd door Jorgen op 30-07-2024 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

7e keer in elf jaar, maar ook de 9e keer in 18 jaar

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xemcZ8B.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/enZARd6.png

Vooral de halve finale was memorabel. Uit verliezen we in München met 5-2 van Bayern. Dat lijkt een onmogelijke opgave. Thuis winnen we echter met 6-1 van de Zuid-Duitsers waardoor we naar de finale mogen om tegen Juventus aan te treden.. Daar rollen we, in het stadion van Bayern, la Vecchia Signora met 5-0 op. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OWqxu4u.png

Er waren sinds de 16e finale maar 2 clashes die eindigden in weinig goals (1-1 en 2-1). Alle andere confrontaties eindigden in 5 goals of meer waarvan 9 stuks zelfs in 7 goals of meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b3ov6GO.png

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 31-07-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit gebeurt toch ook nog steeds in (de Nederlandse vertaling van) Football Manager: een fout in de syntaxis/zinsbouw

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CqopDiJ.png

Ik vroeg me dan ook gelijk af hoe Etoile du Shale wraak zou moeten nemen op Etoile du Sahel 😎

Hetzelfde geldt voor de "drie-de keer in 5 jaren"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BqFyP7L.png

Dat is toch echt de derde keer in 5 edities.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 02-08-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Zie nog regelmatig bij een team bespreking dat er wordt gezegd dat we moeten winnen omdat we als 4de plek tegen de nummer 9 spelen. Daadwerkelijke plaatsen zijn dan totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Yes! De 10e Champions League is binnen! :) Nog even en ik heb Pep Guardiola ingehaald als beste manager allertijden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0U3eJOs.png

Dan gaan we ook onderweg om voor de derde keer (in 5 finales) de CWC te pakken. En dat lukte!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zX9iOuX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jkiWQUy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZGd3tYt.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AdbuWaA.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2pwIpyB.png

We staan nu gelijk met Chelsea qua Premier Leaguetitels. Zullen we proberen om Manchester City nog in te halen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YGgGuHM.png

Deze ronde in de competitie ging het ook goed met de doelpunten.
Top 3 in de topscorerslijst van de Premier League

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NlU7Oxc.png

We konden dit seizoen weer genoeg op onze palmares bijschrijven.
Samen met de CL en CWC zorgt dat voor een mooi aantal prijzen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jhiqxLE.png

We staan nog maar 100 punten achter Pep Guardiola na de laatste prijzen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wbuidJN.png

Ik heb het stadion nu al 12 seizoenen achter elkaar vrijwel wekelijks uitverkocht met gemiddeld meer dan 83k bezoekers. Uitbreiden of verbouwen ho maar. Waarom ze dat niet doen is me een raadsel. Misschien een bug dat hij ergens blijft vasthangen? Er staat ook al een eeuwigheid "ja" bij "wordt verbouwd" maar er gebeurt niks. Bij het bestuur zie je ook dat de aanvraag voor een nieuw stadion is afgewezen. Om de zoveel tijd kan je dan opnieuw een aanvraag doen, met hetzelfde resultaat.

Er staan ook nog ruim 137.000 mensen op de wachtlijst voor een seizoenkaart.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8diHFbX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dqOkT61.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BVEvpEm.png

Na 26 jaar toch maar besloten om een andere uitdaging te zoeken en daarom heb ik ontslag genomen bij Everton.

[ Voor 175% gewijzigd door Jorgen op 02-08-2024 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eindelijk, eindelijk, eindelijk, komt de baan bij Nieuw-Zeeland vrij. Ik solliciteer, terwijl Engeland, Italië, Spanje, Nederland, Brazilië, enz allemaal mij willen hebben. Ik zeg die andere banen allemaal af. En dan zegt Nieuw-Zeeland dat ik niet de juiste persoon ben.

Ik heb wereldwijd 20 Champions Leagues (waarvan 10x UEFA) en 3 CWC's binnen gehaald.

HOE MOET JE DAN WEL DE JUISTE PERSOON ZIJN?

Daarna ging er iets mis waarbij ik Grieks bondscoach werd en dezelfde dag nog wisselde naar bondscoach van Zuid-Korea onder 20 :?

Dat wordt op 2 of 3 crashes na de enige reload van deze savegame want dat was al helemaal niet de bedoeling..

Maar eens kijken welke banen me alsnog worden aangeboden dan.

Edit: de baan van Nederland geaccepteerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Jorgen op 02-08-2024 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Semi vakantie seizoen achter de rug.
Ging als een trein, terug kampioen van Italie zonder een wedstrijd te verliezen en het puntenrecord verbroken

Als titelverdediger in de CL een moeilijke groepsfase achter de rug, maar in de knockout ging het super. Back 2 back de CL gewonnen!

Helaas geen treble, in de bekerfinale liep het in het slot mis en gaven we de zege weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qidHQP072lwKCaO35rw7nLuWDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nGJ8EHgIMWwJ3iE10FZCptCl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHBEF-R4sPJEvxVDJljPVHbOdWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jWxeLdRLPUlyUcQz5ODeyILi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KimU4kEGpfyCm9DVo2jT8bYENU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AADC0Q5ZdOMGqTwjhCTeDFfl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MQXbcfFurJtoNcmfCRu1JogsBs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u1EKtASPogXysmfmblsMCYXl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouR
Ondertussen 2de jaar bij Ajax achter de rug. Dit keer wel kampioen geworden en een fantastische run in de champions league. Ging meteen door naar de 'Round of 16' met een 7de plek in het nieuwe format. Met toeval twee 'wonderkids' kunnen kopen voor een spotprijsje. Geen idee wat die titel nou echt garandeert over de potentie van een speler.

Denk dat ik nog 1 of 2 seizoenen hier blijf en dan de stap probeer te maken naar Dortmund. Kreeg ook een aanbieding voor het coachen van Frankrijk, maar dat zie ik nu nog niet helemaal zitten.

Ik zal vanavond eens kijken of ik wat screenshots kan sturen van de best presterende spelers en de club ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:19:
Semi vakantie seizoen achter de rug.
Ging als een trein, terug kampioen van Italie zonder een wedstrijd te verliezen en het puntenrecord verbroken

Als titelverdediger in de CL een moeilijke groepsfase achter de rug, maar in de knockout ging het super. Back 2 back de CL gewonnen!

Helaas geen treble, in de bekerfinale liep het in het slot mis en gaven we de zege weg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Back to back CL is altijd een knappe prestatie! En wat een grandioos aantal punten in de competitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YouR schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:52:
Ondertussen 2de jaar bij Ajax achter de rug. Dit keer wel kampioen geworden en een fantastische run in de champions league. Ging meteen door naar de 'Round of 16' met een 7de plek in het nieuwe format. Met toeval twee 'wonderkids' kunnen kopen voor een spotprijsje. Geen idee wat die titel nou echt garandeert over de potentie van een speler.

Denk dat ik nog 1 of 2 seizoenen hier blijf en dan de stap probeer te maken naar Dortmund. Kreeg ook een aanbieding voor het coachen van Frankrijk, maar dat zie ik nu nog niet helemaal zitten.

Ik zal vanavond eens kijken of ik wat screenshots kan sturen van de best presterende spelers en de club ed.
Iemand zonder die titel kan een wonderkind zijn en iemand met die titel kan eigenlijk helemaal niet zo goed zijn/worden of snel opbranden, maar meestal is het wel een indicatie. Zie bijv. een Freddy Adu in het verleden en hoe slecht er is omgegaan met Gavi en Pedri. Die werden verkeerd gebruikt/begeleid en waren snel opgebrand.

Kijk je overigens ook niet scheel op het aantal sterren van de huidige kwaliteit of de potentie van een speler. Dat is altijd in relatie tot je huidige team én op basis van de kwaliteiten van je assistent en je scouts. Iemand met 5 sterren potentie zou in theorie bij de beste spelers van jouw team kunnen horen, maar als dat Como of Groningen is, krijgen ze sneller dat aantal sterren dan wanneer je die speler vergelijkt met Real Madrid of Ajax. En dan is er nog hoe goed je assistent en scouts zijn om dat in te schatten. Als zij bagger zijn, zit dat aantal sterren er mogelijk wel een aantal naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Jorgen schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:32:
[...]

Iemand zonder die titel kan een wonderkind zijn en iemand met die titel kan eigenlijk helemaal niet zo goed zijn/worden of snel opbranden, maar meestal is het wel een indicatie. Zie bijv. een Freddy Adu in het verleden en hoe slecht er is omgegaan met Gavi en Pedri. Die werden verkeerd gebruikt/begeleid en waren snel opgebrand.

Kijk je overigens ook niet scheel op het aantal sterren van de huidige kwaliteit of de potentie van een speler. Dat is altijd in relatie tot je huidige team én op basis van de kwaliteiten van je assistent en je scouts. Iemand met 5 sterren potentie zou in theorie bij de beste spelers van jouw team kunnen horen, maar als dat Como of Groningen is, krijgen ze sneller dat aantal sterren dan wanneer je die speler vergelijkt met Real Madrid of Ajax. En dan is er nog hoe goed je assistent en scouts zijn om dat in te schatten. Als zij bagger zijn, zit dat aantal sterren er mogelijk wel een aantal naast.
Ja, hier kwam ik inderdaad achter toen ik van Twente naar Ajax ging. Vind het wel leuk om spelers mee te nemen naar de nieuwe club (een Ten Hagje?), maar dan blijkt de rating ineens heel anders te zijn.

Ik moet sws wat meer kijken naar de attributen zelf en hoe dit dan in verhouding staat tot het spelletje wat ik wil spelen. Ik kan wel veel druk willen zetten op het middenveld en de ballen afpakken, maar als ze dan allemaal 10 marking/tackling hebben, schiet het nog niet op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-10 14:33
De rating blijft hetzelfde hoor, bedoel je de beoordelingssterren? Die zijn ten opzichte van de rest van jouw team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Beavbusi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:47:
De rating blijft hetzelfde hoor, bedoel je de beoordelingssterren? Die zijn ten opzichte van de rest van jouw team.
Die bedoel ik inderdaad.

Hier mijn topspeler:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCe7f0pJo-6eqj-7fwjzWi1fd4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IV5Y1JL7RLkyHAZ8x6IcDPxS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
YouR schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:17:
[...]

Ja, hier kwam ik inderdaad achter toen ik van Twente naar Ajax ging. Vind het wel leuk om spelers mee te nemen naar de nieuwe club (een Ten Hagje?), maar dan blijkt de rating ineens heel anders te zijn.

Ik moet sws wat meer kijken naar de attributen zelf en hoe dit dan in verhouding staat tot het spelletje wat ik wil spelen. Ik kan wel veel druk willen zetten op het middenveld en de ballen afpakken, maar als ze dan allemaal 10 marking/tackling hebben, schiet het nog niet op. :+
Ik kijk eigenlijk nooit naar eigenschappen en attributen. Ga volledig op de scoutingsverslagen af.
Er zitten ook veel verborgen eigenschappen die een speler goed of slecht maken.

Ik ga minimaal voor 3,5 ster op 5 als ik iemand haal. Soms eens een 3ster voor een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na aan de leiding gestaan te hebben bij Nederland (WK en Nations League gewonnen), Ghana (geen prijzen) en Marokka (African Nations Championship gewonnen), vindt NIeuw-Zeeland me eindelijk goed genoeg. Ik ben nu de manager van Tīma hoka a-motu o Aotearoa oftewel het Nieuw-Zeelands Elftal. Maar eens zien of ik de Kiwi's kan leiden naar laatste 2 prijzen die ik in Oceanië moet winnen: de OFC Men's Nations Cup en de Pacifische Spelen.

Na deze save wil ik proberen om alle benodigde editor files te kunnen combineren (ofwel in FM24, ofwel in FM25) zodat ik ook alle regionale club- en landencompetities kan spelen. Nu mis ik er helaas nog een paar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo! Mijn allereerste save waarin ik 100 jaar heb volgemaakt.
De save startte als manager van Auckland City in Nieuw-Zeeland op 22-01-2024.
Inmiddels ben ik bondscoach van Mali en is het 02-02-2124 😀♥

Ik heb Oceanië en Afrika voltooid vwb alle internationale toernooien voor clubs én landen.
Nu maar weer eens verder kijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LDEbInV.png

Wat is jullie aanpak als je een competitie zoals de Europa League, of Conference League wilt winnen? Al gauw kwalificeer je je telkens opnieuw voor de Champions League namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 09-08-2024 02:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:20:

Wat is jullie aanpak als je een competitie zoals de Europa League, of Conference League wilt winnen? Al gauw kwalificeer je je telkens opnieuw voor de Champions League namelijk.
Met die nieuwe CL opzet is het kut geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:47:
[...]

Met die nieuwe CL opzet is het kut geworden.
Doordat je niet meer naar beneden kunt doorstromen bedoel je?

Ik vermoed ook dat ik - als ik geen geluk heb - een paar keer naar een andere middenmotor zal moeten uitwijken als ik de Conference League nog wil winnen in deze save.

Ik zit ook een beetje op een keerpunt met deze save. In een simulatiegame is internationaal managen eigenlijk gewoon best saai. In een volgende save ga ik dat denk ik gewoon tegelijk met een clubteam doen.

En omdat ik nu al weet dat ik verschillende toernooien niet kan spelen, is deze save completeren niet hetzelfde als FM uitspelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:30:
[...]

Doordat je niet meer naar beneden kunt doorstromen bedoel je?

Ik vermoed ook dat ik - als ik geen geluk heb - een paar keer naar een andere middenmotor zal moeten uitwijken als ik de Conference League nog wil winnen in deze save.

Ik zit ook een beetje op een keerpunt met deze save. In een simulatiegame is internationaal managen eigenlijk gewoon best saai. In een volgende save ga ik dat denk ik gewoon tegelijk met een clubteam doen.

En omdat ik nu al weet dat ik verschillende toernooien niet kan spelen, is deze save completeren niet hetzelfde als FM uitspelen
Ja klopt,
Ik nam me vaak voor om bij een kleinere club eerst de EL of ConLea te winnen. (recent met Sheffield)
Maar omdat ik per toeval CL haalde kan je niet meer voor de derde plek gaan, in vorige opzet werd je met zo'n club ook nog eens genaaid met de loting( omdat je geen coëfficiënt hebt) en was dan EL of conference halen gemakkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Na 5 jaar had ik het wel gezien bij Juventus. Voor mijn tijd hadden ze moeilijk om prijzen te pakken en was top 4 vaak het hoogste. Ik kan met trots afscheid nemen, en heb ze terug aan de absolute top gebracht.
4 titels in 5 jaar en 2x de CL, de beker ging ook 4 kaar mee naar Turijn. Alsook het WK voor clubs.

Nu tijd voor iets nieuws, ik had ontslag genomen na het seizoen en met het WK in het vooruitschiet. Alleen kwam er geen leuke club vrij. Op een aanbieding van PSG na en heel wat landen na het WK was het wachten tot Dortmund vrij kwam in November dat zijn start had gemist.
Tijd om Bayern van de troon te stoten en nog eens een titel te vieren in Dortmund

Stats Juventus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6WJQNUxxOaqk6VjkfivNYAKX7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NrefRfhtqgGOpWtIU3qbtPcP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdEiAY8z4fR1sVSuqFNp161L5HM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WRmwNTiQozMJMf4vPaGvSIPx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8s_rkygk3smjFlMUkqoQmGQkl1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e7sAQu4JEWdmCnGJpST9auMg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGHkAeNegSf7zAhSOodjncJ_O1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uXoHxO49tKicbf374gmCiYHZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3wxieAQT38XC4hFPxVp75KOdJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U9DaPrPkE3obnYTWOx1yb28X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 12:57

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Haha, ik ben juist net een Bayern save begonnen om Europees te domineren met balbezit voetbal en wederom een eigen homebrew taktiek/concept. Was ook wel een beetje klaar mee met talentjes halen en opleiden om winsten te draaien met veel van mijn underdog saves. Nu speel ik ala de befaamde AI van FM22 en haal ik spelers die ik in de basis laat staan totdat ze 39 zijn en niet meer kunnen lopen >:)

Het grote probleem is alleen dat ik begon met een selectie waarvan de duurste spelers totaal niet in mijn systeem passen (Sane, Musiala, Koman, alle backs, etc.) Desondanks ben ik na het einde van seizoen 1 eindelijk wat 'luxe brandhout' kwijt en heb ik wat bouwstenen weten te halen voor mijn taktiek.

Ik speel een extreem wijde 4-3-3 zonder vleugelspitsen, maar met in plaats daarvan 2 schaduwspitsen. Ongeacht de formatie van de tegenstander, betekent dit vaak dat het centrum helemaal vast staat en alle poppetjes in dat strookje tussen de 2 hoeken van het 16 meter gebied staan.

Hierdoor worden de 2 backs hemeltje vrij gelaten als je in balbezit kantelt en speel je als het ware Iso ball voor de NBA kenners (speler 1 op 1 zetten nadat je iedereen uit weg laat/houdt) op beide flanken. Ik stel op LB een pure geconverteerde aanvaller (hoge finishing, longshots, dribbling en kan niet verdedigen :P) op die rechtsbenig is en vice versa aan de andere kant.

Maar specifiek in de rol van Wingback (S) en niet Inverted Wing Back (A)! Daarmee dribbelt hij namelijk tot ongeveer 2/3 - 3/4 van het veld rechtdoor en pas vanaf de hoek van rand 16 komt hij naar binnen omdat hij niet kan voorgeven met zijn slechte been. Ik heb nu met een relatief matige speler al vaak gezien dat ie 2-3 man voorbij komt op de achterlijn en hem dan nog erin prikt. De rest is eigenlijk veld vulling zolang ze goed kunnen passen om het tempo hoog te houden.
Wel helaas mijn kans gemist om Mbappe transfervrij te halen en die te converteren naar LB, maar dan is de lol van mijn save er al snel af vermoed ik ipv zelf de sleutelspelers op te leiden vanaf 17 jaar.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Even een dubbele seizoens-update. Ik was vergeten van de vorige een update te plaatsen.

Ik draaide lekker met Chateauroux. Zo lekker dat ik dit aanbod kreeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUhNiyo0QP29mdzqYBv0ha0WdTU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SgGd5swzxx3m13cVnuqutmWJ.png?f=user_large

Dat kon ik toch niet laten, een mooie naam om te managen, en ik wilde wel eens naar Italie. Dus ik heb geaccepteerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faJfBLhcwei-6anyjupwMkC8b84=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ky4A2A0sjYYVFCnjHRBFqvct.png?f=user_large

Ze stonden 11e, met nog enkel wedstrijden te gaan. Ik heb ze nog op de 7e plek kunnen krijgen, en haalde dus de Conference League:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxuLhe2kXiv3eZrYrcykMJFgYxI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/46NBCc7bg2zqmXF3s3upyKRR.png?f=user_large

Wel schrok ik me een hoedje van wat ik aantrof in de selectie. Die was niet slecht, ik had behoorlijk goede spelers voor elke positie, en minimaal één en meestal 2 of zelfs 3 goede backups voor elke positie. Nee, dat was het probleem niet.

Het probleem was dat AS Roma één groot bejaardentehuis leek: van de 25 geregistreerde spelers waren er maar liefst 19 (!) ouder dan 30, en van die 19 waren er 14 ouder dan 33, en 7 zelfs ouder dan 35 (!).

Slik....

Ik ben als een gek mijn jeugd gaan bekijken. En daar zaten best wel wat pareltjes tussen. Ik heb 3 spelers meteen gepromoveerd naar het eerste elftal, en die hebben al de nodige speelminuten gehad. Dan heb ik er nog een stuk of 3-4 in de jeugd rond lopen die met één seizoen mogelijk ook wel klaar zullen zijn voor het eerste.

Verder flink gaan scouten, en het resultaat is flink wat nieuwe, jongere spelers. En er komen er straks nog een paar bij.

Ben nu behoorlijk van de oudere spelers af. De meeste zijn of verkocht of heb ik op een free transfer laten gaan, en twee zijn met pensioen. Heb nu nog 6 spelers over de 30 jaar, waarvan 2 boven de 33. Die wil ik nog wel even houden, want dat zijn dragende spelers voor het elftal, en van die 6 kunnen er 5 nog wel een paar jaar mee.

Het volgende seizoen draaide best lekker. Board was weinig ambitieus: voor de competitie was een top-half voldoende, en voor de Coppa Italia en de Conference League was 'be competitive' genoeg. De fans hadden soortgelijke verwachtingen, maar wilde wel bloed zien tegen aartsrivalen Lazio, Inter en Juventus.

In de Conference League liep het lekker: ik stroomde in in de vierde kwalifactieronde, waar ik geloot werd teen Kisvarda FC uit Hongarije. Wie? Ja, die! Altijd lastig, Kisvarda-uit... anyway, met zowel uit als thuis 4-0 werden die vernederd, waarna ik de League Phase bereikte. Hier had ik het geluk van een gunstige loting, met Real Sociedad als enige serieuze kandidaat. Dit was dan ook het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMNUNzXcz0grqEuYJP7dN6DRWuA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0hEc6G0JgoD5bTNJjc4yQVZO.png?f=user_large

Eindstand League Phase:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r78tCYxrOd3zmMDTRxjLX5EK0Ns=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w6srmriZDMrvsOqKq801abvE.png?f=user_large

In de Round of 16 mocht ik tegen het Zwitserse Winterthur. Die waren geen match voor: zowel uit als thuis won ik met 4-1. Op naar de kwartfinale dus, waar ik tegen RSC Anderlecht moest. Dit werden eveneens twee overwinningen: uit 4-0, en thuis (met een B-elftal...) 2-0.

Hierna trof ik in de halve finale Leeds United. Thuis wist ik ze nog op 1-1 te houden, maar uit ging met 0-1 verloren, dus ik lag eruit. Geen schandem en Leeds won uiteindelijk ook de finale van VfB Stuttgard (3-1).

Dan de Coppa Italia. In de 3e ronde, waar de serie A-clubs instromen, trof ik Modena uit de Serie B. Deze won ik met 4-1 eenvoudig, en ik stond dus in de kwartfinale, waar ik Atalanta trof. Die waren met 2-1 helaas net even te sterk.

Als laatste de competitie. Hier liep het lekker. Ik heb eigenlijk de hele competitie in de Top-5 meegedraaid en eindigde als 5e. Normaal gesproken zou dit een Europa League ticket opleveren, maar vanwege gunstige coefficienten krijgt Italië één extra Champions League plek, en die gaat dus naar mij. Dat levert tenminste meer op dan de Conference League....

Eindstand competitie. Let op de extreme dominantie van AC Milan, met 20 punten (!) voorsprong op de nummer 2....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dyh56NvSEStAnppVNSFASZB0gZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1RWuiJjYc5Ygz54FS8dBF4st.png?f=user_large

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bgUpSZgJgnElxg698bUaqYb_jU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G2gyM5ix9pw3PO6p5R46oIYQ.png?f=user_large

Speler met de hoogste average rating:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJHPKdIs_4Dfxfu1bvAMieCHerE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BaSV2ghmCH1kUQKVqw8gKnOA.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:41:
Even een dubbele seizoens-update. Ik was vergeten van de vorige een update te plaatsen.

Ik draaide lekker met Chateauroux. Zo lekker dat ik dit aanbod kreeg:

[Afbeelding]

Dat kon ik toch niet laten, een mooie naam om te managen, en ik wilde wel eens naar Italie. Dus ik heb geaccepteerd:

[Afbeelding]

Ze stonden 11e, met nog enkel wedstrijden te gaan. Ik heb ze nog op de 7e plek kunnen krijgen, en haalde dus de Conference League:

[Afbeelding]

Wel schrok ik me een hoedje van wat ik aantrof in de selectie. Die was niet slecht, ik had behoorlijk goede spelers voor elke positie, en minimaal één en meestal 2 of zelfs 3 goede backups voor elke positie. Nee, dat was het probleem niet.

Het probleem was dat AS Roma één groot bejaardentehuis leek: van de 25 geregistreerde spelers waren er maar liefst 19 (!) ouder dan 30, en van die 19 waren er 14 ouder dan 33, en 7 zelfs ouder dan 35 (!).

Slik....

Ik ben als een gek mijn jeugd gaan bekijken. En daar zaten best wel wat pareltjes tussen. Ik heb 3 spelers meteen gepromoveerd naar het eerste elftal, en die hebben al de nodige speelminuten gehad. Dan heb ik er nog een stuk of 3-4 in de jeugd rond lopen die met één seizoen mogelijk ook wel klaar zullen zijn voor het eerste.

Verder flink gaan scouten, en het resultaat is flink wat nieuwe, jongere spelers. En er komen er straks nog een paar bij.

Ben nu behoorlijk van de oudere spelers af. De meeste zijn of verkocht of heb ik op een free transfer laten gaan, en twee zijn met pensioen. Heb nu nog 6 spelers over de 30 jaar, waarvan 2 boven de 33. Die wil ik nog wel even houden, want dat zijn dragende spelers voor het elftal, en van die 6 kunnen er 5 nog wel een paar jaar mee.

Het volgende seizoen draaide best lekker. Board was weinig ambitieus: voor de competitie was een top-half voldoende, en voor de Coppa Italia en de Conference League was 'be competitive' genoeg. De fans hadden soortgelijke verwachtingen, maar wilde wel bloed zien tegen aartsrivalen Lazio, Inter en Juventus.

In de Conference League liep het lekker: ik stroomde in in de vierde kwalifactieronde, waar ik geloot werd teen Kisvarda FC uit Hongarije. Wie? Ja, die! Altijd lastig, Kisvarda-uit... anyway, met zowel uit als thuis 4-0 werden die vernederd, waarna ik de League Phase bereikte. Hier had ik het geluk van een gunstige loting, met Real Sociedad als enige serieuze kandidaat. Dit was dan ook het resultaat:

[Afbeelding]

Eindstand League Phase:

[Afbeelding]

In de Round of 16 mocht ik tegen het Zwitserse Winterthur. Die waren geen match voor: zowel uit als thuis won ik met 4-1. Op naar de kwartfinale dus, waar ik tegen RSC Anderlecht moest. Dit werden eveneens twee overwinningen: uit 4-0, en thuis (met een B-elftal...) 2-0.

Hierna trof ik in de halve finale Leeds United. Thuis wist ik ze nog op 1-1 te houden, maar uit ging met 0-1 verloren, dus ik lag eruit. Geen schandem en Leeds won uiteindelijk ook de finale van VfB Stuttgard (3-1).

Dan de Coppa Italia. In de 3e ronde, waar de serie A-clubs instromen, trof ik Modena uit de Serie B. Deze won ik met 4-1 eenvoudig, en ik stond dus in de kwartfinale, waar ik Atalanta trof. Die waren met 2-1 helaas net even te sterk.

Als laatste de competitie. Hier liep het lekker. Ik heb eigenlijk de hele competitie in de Top-5 meegedraaid en eindigde als 5e. Normaal gesproken zou dit een Europa League ticket opleveren, maar vanwege gunstige coefficienten krijgt Italië één extra Champions League plek, en die gaat dus naar mij. Dat levert tenminste meer op dan de Conference League....

Eindstand competitie. Let op de extreme dominantie van AC Milan, met 20 punten (!) voorsprong op de nummer 2....

[Afbeelding]

Topscorer:

[Afbeelding]

Speler met de hoogste average rating:

[Afbeelding]
Het ene moment ben je voetbaltrainer, het andere moment geriatrisch verpleegkundige dus. Fijn dat in elk geval de jeugd wel op orde was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:56:
[...]

Het ene moment ben je voetbaltrainer, het andere moment geriatrisch verpleegkundige dus. Fijn dat in elk geval de jeugd wel op orde was!
Haha, ja ik voelde me idd meer een bejaardenverzorger idd.

Toch leverden al die oudjes nog best wel wat op, heb er bij elkaar toch nog goed 20 miljoen voor gekregen, plus enkele clausules.

Doordat ik nu zoveel jongere spelers gehaald heb (19-24 jaar) en wart jeugdspelers gepromoveerd heb, is min gemiddelde leeftijd nu ook gedaald van 32.3 jaar naar 27.9 jaar. Dat begint er meer op te lijken.

Ben nu halverwege het seizoen en het loopt lekker: in de competitie zit ik ontinue rond de 2e-5e plek, en in de Champions League had ik weliswaar een relatief pittige loting, maar loopt het het ook best lekker. Ik ben al zo goed als zeker van directe kwalificatie, en dus ontlopen van de play-off ronde. De Coppa Italia ben ik nog niet ingestroomd.

Enige minpuntje is de board. Ik krijg een transferbudget van een whopping 260.000 euro (ja, 260.000, geen tikfout....), mijn wagebudget van 2.6 miljoen is maar nét aan voldoende voor de huidige selectie, en bijna alle verzoeken worden afgewezen. Zo heb ik maar 9 coaches voor het eerste elftal, waar AC Milan er 20 heeft, en Inter, Lazio en Juventus ook allemaal rond de 14-16 zitten... dat schiet niet echt op zo.

De komende twee weken vertrek ik richting het échte Italië, op vakantie (ik zit even onder Bologna, in Emiliia-Romagna), dus FM spelen komt er even niet van. Ben 1 september weer terug,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Haha, ja ik voelde me idd meer een bejaardenverzorger idd.

Toch leverden al die oudjes nog best wel wat op, heb er bij elkaar toch nog goed 20 miljoen voor gekregen, plus enkele clausules.

Doordat ik nu zoveel jongere spelers gehaald heb (19-24 jaar) en wart jeugdspelers gepromoveerd heb, is min gemiddelde leeftijd nu ook gedaald van 32.3 jaar naar 27.9 jaar. Dat begint er meer op te lijken.

Ben nu halverwege het seizoen en het loopt lekker: in de competitie zit ik ontinue rond de 2e-5e plek, en in de Champions League had ik weliswaar een relatief pittige loting, maar loopt het het ook best lekker. Ik ben al zo goed als zeker van directe kwalificatie, en dus ontlopen van de play-off ronde. De Coppa Italia ben ik nog niet ingestroomd.

Enige minpuntje is de board. Ik krijg een transferbudget van een whopping 260.000 euro (ja, 260.000, geen tikfout....), mijn wagebudget van 2.6 miljoen is maar nét aan voldoende voor de huidige selectie, en bijna alle verzoeken worden afgewezen. Zo heb ik maar 9 coaches voor het eerste elftal, waar AC Milan er 20 heeft, en Inter, Lazio en Juventus ook allemaal rond de 14-16 zitten... dat schiet niet echt op zo.

De komende twee weken vertrek ik richting het échte Italië, op vakantie (ik zit even onder Bologna, in Emiliia-Romagna), dus FM spelen komt er even niet van. Ben 1 september weer terug,
Gelukkig had je die jeugd en kon je een goede balans maken tussen oud, nieuw en jong. Ik ga vaak te snel. Verkoop dan 20 spelers, haal er 15 bij en dan duurt het vaak toch een tijd voordat alles op de rails is. Wel heel mooi dat je 20 miljoen kon beuren voor die oudjes.

Fijn dat je even op vakantie kunt gaan. Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Eerste volledig seizoen met Dortmund voltooit.
Competitie ging gelijk op met Leipzig, Bayern had zijn start helemaal gemist.
Uiteindelijk 2de geworden op 9punten van kampioen Leipzig die zijn 2de titel op rij pakt.

Bundesliga was het hoofddoel en we stonden lang op kop maar plots bleven we maar doorstoten in de CL. Juventus uitgeschakeld na een mirakel met een gigantische comeback in 85e minuut + goal in slotminuut, Kwartfinale tegen de leider in Engeland(Man Utd) wat ook gewonnen werd. Een halve finale tegen Benfica waar dus 2 outsiders gingen strijden voor een plek in de finale. Uiteindelijk in de terugwedstrijd gewonnen.

In de finale kwam PSG, qua spel en kansen verdiend gewonnen na verlengingen.
Leuk detail: de man die me de zege scoorde speelde een jaar of 6 amper bij PSG en kon ik wegplukken bij PSG voor een prikkie. Hij scoorde 2x in de finale.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6BmyMuuEg3L1-HmJzaPgz1_d3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VD91P8sVTYlSAHp2MBF4celz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wellicht een domme vraag, ik koop eens in de zoveel jaar FM. De laatste versie die ik heb was 2021. Nu is er een mooie sale voor 2024, maar vanwege de simpelere game speelde ik altijd de touch. Zit die er ook nog in als ik de steam-aanbieding koop? Als ik deze comparison zie dan heb ik zo het vermoeden van niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:09

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben een nieuwe journeyman save begonnen.
Geen diploma's, zondagspeler ervaring.

Uitgekomen bij Marumo Gallants uit Zuid Afrika. In seizoen 2022/2023 (pre-FM24) gedegradeerd uit de SA Premier League. Doelstelling was playoffs bereiken en heb dat gehaald door de First division te winnen. Dus nu weer terug in de PL :)

Board doet wel gek, prijs jaarkaart is 0 euro. Dus leuk dat ik bijna 4.500 jaarkaarten heb verkocht.... Levert geen ruk op.

In Nederland ook leuke situatie. VVV heeft Feyenoord verslagen in de beker finale en speelt dus Europees als KKD clubje waar ze als 16e eindigden. Lekker voor onze punten dus

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:47
Gunner schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:10:
Wellicht een domme vraag, ik koop eens in de zoveel jaar FM. De laatste versie die ik heb was 2021. Nu is er een mooie sale voor 2024, maar vanwege de simpelere game speelde ik altijd de touch. Zit die er ook nog in als ik de steam-aanbieding koop? Als ik deze comparison zie dan heb ik zo het vermoeden van niet.
Klopt de touch zit er niet meer bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Player1S schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:51:
Ik ben een nieuwe journeyman save begonnen.
Geen diploma's, zondagspeler ervaring.

Uitgekomen bij Marumo Gallants uit Zuid Afrika. In seizoen 2022/2023 (pre-FM24) gedegradeerd uit de SA Premier League. Doelstelling was playoffs bereiken en heb dat gehaald door de First division te winnen. Dus nu weer terug in de PL :)

Board doet wel gek, prijs jaarkaart is 0 euro. Dus leuk dat ik bijna 4.500 jaarkaarten heb verkocht.... Levert geen ruk op.

In Nederland ook leuke situatie. VVV heeft Feyenoord verslagen in de beker finale en speelt dus Europees als KKD clubje waar ze als 16e eindigden. Lekker voor onze punten dus
Hopelijk drinken ze allemaal wat biertjes dan tijdens de wedstrijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dilemmaatje. Sta nu 2e in de SA premier league maar eigenlijk ver boven m’n stand en ook niet echt groei mogelijkheden qua geld.
Nu komt Kaiser Chiefs beschikbaar met groter budget en potentie.

Wil misschien gooi doen naar de pentagon challenge en met Kaiser Chiefs verwacht ik grotere kans te hebben. Of blijf ik trouw en probeer ik de club te laten groeien?

Heb wel gesolliciteerd want payroll is al stuk beter plus betere faciliteiten

[ Voor 10% gewijzigd door Player1S op 21-08-2024 19:49 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kleine update vanuit mij. Heb gesolliciteerd en kreeg aanbod. Heb het telkens uitgesteld en de huidige club vroeg ook nog wat ze moesten doen om mij te houden dus kreeg ik al meer budget.

Uiteindelijk wou Kaiser Chiefs het niet langer uitstellen dus maar afgewezen want ik wou weten wat er los kwam nadat CAF Champions league veilig was gesteld. Moest daarvoor minimaal 2e worden.

Dat is gelukt maar had nog zicht op de titel. Helaas verloor ik nog 1 wedstrijd en was daarna afhankelijk wat Sundowns deed maar die liet niet genoeg punten liggen.

Budget werd daarna flink opgeschroefd. Kreeg 2 miljoen transfer budget en flinke stijging salaris budget.
Dus goede keuze gemaakt. En ook flink wezen shoppen en heb nu goed team dat voor de titel kan gaan.

in de CAF CL de poulefase bereikt met gemak. Kom echter in een poule met Al Ahly SC wie zo'n beetje de laatste jaren de CL domineert.
Eerste wedstrijd gewonnen. Daarna 2e verloren ondanks dat wij beter waren. Zag de bui al hangen toen we tegen Al Ahly SC moesten maar die wonnen we dan weer. Dus nog on course om de CL te winnen.

Wel grappig dat ze in CAF gewoon in kleine 2-3 weken 4 poule fase games inplannen en ik dan ook geen competitie speel. Heb gewoon 2-3 wedstrijden tegoed en sta nog bovenin.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:27:
Kleine update vanuit mij. Heb gesolliciteerd en kreeg aanbod. Heb het telkens uitgesteld en de huidige club vroeg ook nog wat ze moesten doen om mij te houden dus kreeg ik al meer budget.

Uiteindelijk wou Kaiser Chiefs het niet langer uitstellen dus maar afgewezen want ik wou weten wat er los kwam nadat CAF Champions league veilig was gesteld. Moest daarvoor minimaal 2e worden.

Dat is gelukt maar had nog zicht op de titel. Helaas verloor ik nog 1 wedstrijd en was daarna afhankelijk wat Sundowns deed maar die liet niet genoeg punten liggen.

Budget werd daarna flink opgeschroefd. Kreeg 2 miljoen transfer budget en flinke stijging salaris budget.
Dus goede keuze gemaakt. En ook flink wezen shoppen en heb nu goed team dat voor de titel kan gaan.

in de CAF CL de poulefase bereikt met gemak. Kom echter in een poule met Al Ahly SC wie zo'n beetje de laatste jaren de CL domineert.
Eerste wedstrijd gewonnen. Daarna 2e verloren ondanks dat wij beter waren. Zag de bui al hangen toen we tegen Al Ahly SC moesten maar die wonnen we dan weer. Dus nog on course om de CL te winnen.

Wel grappig dat ze in CAF gewoon in kleine 2-3 weken 4 poule fase games inplannen en ik dan ook geen competitie speel. Heb gewoon 2-3 wedstrijden tegoed en sta nog bovenin.
Wordt vervolgd.
Zuid-Afrika heeft een leuke competitie :) Als je op een gegeven moment sterker bent dan de rest is het ook makkelijker om aan de top te blijven voor mijn gevoel. de CAF Champions League vond ik ook leuk om te spelen. (Gewonnen met Rivers United uit Nigeria en Cape Town Spurs uit Zuid-Afrika)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jorgen schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:01:
[...]

Zuid-Afrika heeft een leuke competitie :) Als je op een gegeven moment sterker bent dan de rest is het ook makkelijker om aan de top te blijven voor mijn gevoel. de CAF Champions League vond ik ook leuk om te spelen. (Gewonnen met Rivers United uit Nigeria en Cape Town Spurs uit Zuid-Afrika)
Mijn team is volgens mij de beste in Zuid-Afrika maar af en toe vergeet mijn team te scoren. Heb ik xG van 5 en win ik met 2-1 8)7

Al Ahly SC leek mijn gevreesde tegenstander maar wel beide keren verslagen in de poule fase.

Hoop de CL te winnen en dan richting Zuid-Korea of Japan te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Player1S Dat gebeurt in het echt ook, maar is heel frustrerend.
Doe je ook een pentagon / hexagon challenge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jorgen schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:26:
@Player1S Dat gebeurt in het echt ook, maar is heel frustrerend.
Doe je ook een pentagon / hexagon challenge?
Als ik gemotiveerd blijf wel. Net begonnen en gaat nu nog vlot. Voordeel is dat ik straks de club voor het uitkiezen heb. Zeker als ik bijvoorbeeld Asia en CAF al gewonnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:27:
[...]

Als ik gemotiveerd blijf wel. Net begonnen en gaat nu nog vlot. Voordeel is dat ik straks de club voor het uitkiezen heb. Zeker als ik bijvoorbeeld Asia en CAF al gewonnen heb.
Dat vond ik nog enigszins tegenvallen. Je raakt op de een of andere manier minder bekend in andere continenten, ook al heb je de CL gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jorgen schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:12:
[...]

Dat vond ik nog enigszins tegenvallen. Je raakt op de een of andere manier minder bekend in andere continenten, ook al heb je de CL gewonnen.
Mja, motivatie heeft wel even flinke knauw gekregen. Op het laatst teveel blessures en wedstrijden en laten afweten tegen de concurrentie. Hierdoor als 3e geëindigd en dus geen ZA CL komend seizoen. Dat word dus nog 2 jaar met deze club als er geen plek vrij komt bij de top 2.

Was ook nog uitgeschakeld in de CL halve finale. Uit 2-2 gespeeld, thuis 4-0 aan de kloten gekregen....

Sundowns heeft mogelijk plek vrij dus gelijk interesse getoond.

[ Voor 13% gewijzigd door Player1S op 27-08-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Mja, motivatie heeft wel even flinke knauw gekregen. Op het laatst teveel blessures en wedstrijden en laten afweten tegen de concurrentie. Hierdoor als 3e geëindigd en dus geen ZA CL komend seizoen. Dat word dus nog 2 jaar met deze club als er geen plek vrij komt bij de top 2.

Was ook nog uitgeschakeld in de CL halve finale. Uit 2-2 gespeeld, thuis 4-0 aan de kloten gekregen....

Sundowns heeft mogelijk plek vrij dus gelijk interesse getoond.
Vergeet ook Noord-Amerika niet. Als ik het me goed herinner ben ik zo gegaan:

Oceanië (N-Z) → Afrika (Z-A) → N-Amerika (MEX) → Azië (JP) → Z-Amerika (BRA) → Europa (ENG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

In het echt zou dit een geweldig seizoen zijn geweest voor Marumo Gallants.

- 3e in de competitie
- CL gespeeld en halve finale bereikt
- SA FA Cup gewonnen
- SA Knockout Cup gewonnen
- SA Super 8 Cup gewonnen

Maar ben niet blij want titel (of iig top 2) was zo dicht bij. Daarmee zou er genoeg budget vrij komen om echt gooi naar de CL te doen.
Nu nog 2 seizoenen doorploeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
2de volledige seizoen voltooid met Dortmund. Beetje een matig seizoen na vorig seizoen verrassend de CL gewonnen te hebben.

- Bundesliga: 2de na Bayern na lange tijd mee te doen: Desondanks toch een zuur gevoel, veel punten verloren tegen kleine teams en wisselvalligheid.
- CL, dramatisch eruit in de eerste fase,. Net 1 punt te weinig voor overwintering met als toppunt het verlies tegen Galatasaray op de laatste speeldag. Als we die wonnen waren we sowieso zeker van Europese overwintering.
- Beker: Finale gehaald, weinig moeilijke tegenstanders gehad: in de Finale uitgekomen tegen de kampioen uit de 2de Bundesliga(Kaiserlautern). Helaas de beker niet kunnen winnen ondanks een Xg van 3,4 tegen 0,4. Typische fm wedstrijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Back 2 back het WK voor clubs gewonnen, eerst met Juve en nu met Dortmund.
En sinds een eeuwigheid nog eens een penaltyserie gewonnen en wat voor 1. Spurs mistte 4 van de 5 penalty's. (overigens, Spurs is superdominant in deze save na een rijke overnemer. 4 titels en 2x de CL in 4jaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7P3kTTNiqLQ8jURTi2JCxpRfqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t0SzO3V8hi9Cjp6WupqLIorv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Beavbusi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:47:
Tov je reputatie, om precies te zijn ;)

@Jorgen , heb je in die 80 seizoenen al eens een speler gezien die qua stats in de buurt komt van CR/Messi? En if so, zeker geen screenie gemaakt?
In zoveel jaar moet er toch een keer een echt belachelijk goede regen spawnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kleine update vanuit mijn kant. Seizoen gaat al weer hard richting de laatste fase en we moeten inmiddels wel echt ons best doen om de titel te verliezen. Iets van 15 punten voor op #2.

Uitgeschakeld in de Super 8 cup maar dat boeit me niks. Die hadden we al en scheelt weer paar wedstrijden. Spelen al genoeg.

In de CAF Confederation Cup (gelijk aan Europa League) staan we 1e in onze poule met 9 uit 3. Nog 1 overwinning en volgende ronde is nagenoeg zeker.

Paar bepalende spelers nieuw contract gegeven met 1 miljoen afkoopsom erin (erg veel geld voor deze competitie).

Mocht je goedkope ster zoeken. Luke Baartman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:53

Shabbaman

Got love?

Ìk heb er weer eentje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpKsQE-BSMc30DZOZIxJD3trUW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olnaH0eT0LMDAVkaM5KoQjGA.jpg?f=fotoalbum_large

Het was eigenlijk maar een matige wedstrijd, waar mijn spits en AM in de zak zaten van de dubbele DM's van Bayern. In de 65e minuut haalde ik ze er allebei af en wisselde naar een systeem met een extra centrale middenvelder. Die scoort vervolgens ook gelijk. Helaas valt Hartman aan het eind van de wedstrijd uit en had ik geen wissels meer, en uiteraard doen de Duitsers wat Duitsers doen. Met de extra wissel in de verlenging kon ik het gelukkig toch weer rechttrekken met een cornervariant: korte corner, ingedribbeld, BAM.

Newgen update: drie ingevallen newgens. Volgend seizoen kunnen er wel een paar starten, dus het gaat de goede kant op.

Nog een leuk feitje: blijkbaar een nieuw CL-doelpuntenrecord.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:30:
[...]

Tov je reputatie, om precies te zijn ;)

@Jorgen , heb je in die 80 seizoenen al eens een speler gezien die qua stats in de buurt komt van CR/Messi? En if so, zeker geen screenie gemaakt?
In zoveel jaar moet er toch een keer een echt belachelijk goede regen spawnen...
Dit was net voor zijn pensioen. Mogelijk de beste speler die ik ooit had

Jorgen in "[Multi] Football Manager"

Het beeld van zijn stats is vertekend want hij speelde natuurlijk ook CL, interlands etc. met daarbij ook heel veel goals en assists.

Ben overigens de 100 seizoenen gepasseerd maar heb de afgelopen weken nauwelijks gespeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 30-08-2024 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Spel is vanaf volgende week gratis te claimen in epic games store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik nam even een kijkje in Spanje. Barca en Real moeten echt véél beter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BOLYQmt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op zondag 1 september 2024 @ 03:19:

[Afbeelding]
Leuk toch, is dit eenmalig of een tendens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 1 september 2024 @ 03:19:

[Afbeelding]
Bij mijn game is in het Spanje redelijk normaal, Barcelona en Real staan meestal wel in de top-4.

Ik heb iets soortgelijks wel eens in de Premier League:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BdKYMp6-soeRY6OdxPECTGGrg8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AM9D8Ohe0EtE3DeXuS9eBIT0.png?f=user_large

Ik bedoel, Manchester United zou je toch hoger verwachten dan een 11e plek.

En Chelsea ook *iets* hoger ipv degradatie naar de Championship (ze waren na één seizoen overigens wel weer terug, zijn nu een middenmoter).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
@wildhagen Verschil is wel dat @Jorgen meer dan 100 jaar ingame is waardoor er meer afgeweken word tov 2024.
Jij zit "nog" maar 30 jaar ingame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:10:
@wildhagen Verschil is wel dat @Jorgen meer dan 100 jaar ingame is waardoor er meer afgeweken word tov 2024.
Jij zit "nog" maar 30 jaar ingame :P
True (35 jaar inmiddels overigens, dit was van een paar jaar terug), maar het is toch wel opvallend. Sommige ploegen vind ik structureel te hoog zitten, en anderen weer te laag.

Zowel ManUtd als Chelsea hebben (samen met ManCity) de 3 hoogse transferbudbetten in de Premier League, en toch komen beiden al jaren niet of nauwelijks meer aan Europees voetbal: ManUtd heeft in afgelopen 3 seizoenen één keer meegedaan aan de Conference League (uitgeschakeld in de League Phase), en CHelsea komt zelfs daar niet eens in de buurt, die bivakkeren de laatste seizoenen rond de 10e-12 plek.

Iets soortgelijks zie je overigens in de Ligue 1: waar IRL Paris SG erg dominanent is, zitten ze in mijn game 'slechts' meestal rond de 3e-5e plek. Bij mij zijn met name FC Nantes en (in iets mindere mate) Lille en Nice erg dominanent. Olympique Marseille en Lyon zijn ook hier middenmotors tot subtoppers.

De overige grote competities (La Liga, Bundesliga, Seria A) zijn wat dat betreft iets meer realistisch in mijn game, ook midden jaren 2050 zie je daar in de (sub)top de bekende namen, met af en toe eens een kleiner team met een enkele uirschieter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Meestal ontwikkelt een competitie zich vrij organisch, maar soms gaat het veel sneller ineens. Ook met teams die goed zijn. Bijv dat Aston Villa, West Ham en Crystal Palace ineens de dienst uitmaken in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

We zijn weer even verder en Marumo Gallants is kampioen zonder te spelen. Stonden al ver voor en Orlando Pirates moest winnen om nog kansje te maken maar speelden gelijk. Daardoor kunnen ze ons niet meer inhalen.

Dus komend seizoen poging 2 voor de CAS CL.
Budget flink omhoog. 93k/week voor salaris en 3.2 miljoen transfer budget. Wat gewoon hoog is voor de SA premier league

Sundowns zal zich nog wel even achter de oren krabben. Ik had voor het seizoen interesse getoond maar ze besloten toch hun huidige coach contractverlenging te geven.
Nu dreigen ze continentaal voetbal mis te lopen en hebben ze hem ontslagen. 8)7

Hopelijk lukt poging 2 wel want wil eigenlijk wel keer weg naar andere competitie. Wel bizar dat nog niemand om mijn diensten heeft gevraagd. Wel inmiddels 3,5e ster reputatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mocht er hier nog iemand zijn die FM2024 nog niet heeft:
FM24 is COMPLETELY FREE for one week
Football Manager 2024 is going to be free for one week from September 5th to September 12. You need to download it during this week on the Epic Launcher. Once you've downloaded it, it will be yours to keep forever, completely free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben op dit moment manager van het wereldberoemde Sham Shui Po Sports Association in Hong Kong. Ik heb alleen geen idee wanneer de youth intake hier is. In lijstjes online wordt Hong Kong ook vaak niet genoemd. Niet handig als je een simulation game speelt, want ik heb geen idee of er jeugd doorstroomt en zo ja, wanneer. Staat ook niet bij de competitiereglementen of het ontwikkelingscentrum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4E3KGD6nJeqjlI8eaqLoSh7jZM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qd5lSVJZ8O8bVvqJMoVMrJDk.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, het seizoen zit er weer op voor AS Roma, en het was een mooi seizoen!

Allereerst de transfers. Hier was het dit seizoen erg rustig omdat ik al een behoorlijk gebalanceerde selectie had, en ook nog eens wat aankomend talent in de jeugd heb rondlopen, had ik weinig spelers nodig. Wel heb ik een extra DM aangetrokken van Aston Villa. Daarnaast heb ik voor wat extra diepte 2 spelers gehuurd: een DC van RB Leizpig, en een AMR/ST van AC Milan.

Hier tegenover stonden het vertrek van twee te lichte AMC's (naar Real Oviedo en VfL Bochum), een boventallige MC met aflopend contract (naar Bologna) en een MC/AMC die te oud en overtallig was (naar het Braziliaanse Botafogo).

Dan de competities. Ik had me dus gekwalificeerd voor de Champions League, en hier stroomde ik direct in in de League Phase. Ik had best een pittige loting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kh5jhvQIrmRLD-jSMdO946WSg9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lxgy00rEanX6LXgV49vjcwZG.png?f=user_large

Eindstand League Phase:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBLQyocOy3jdF_ptibarkW07x7Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BFAHnr3ogbkCPaE4CchuNeSe.png?f=user_large

Ik heb me dus helaas niet direct gekwalificeerd, maar moest eerst nog een play-off spelen. Helaas had ik hier het "geluk" dat ik geloot werd tegen FC Barcelona. Die waren met 1-2 verlies (uit) en 1-3 verlies (thuis) veel te sterk voor me, dus ik was klaar in de Champions League. De board was happy, was 'be competitive' was het doel, en dat was ik.

Dan de Coppa Italia. Hier moest ik van de board minimaal de kwartfinale halen. Via overwinningen op Sampdoria (1-0) en Bologna (4-1) haalde ik zelfs de halve finale. Hier wachte rivaal Juventus op me. Uit verloor ik kansloos met 1-3. Thuis won ik weliswaar met 2-1, maar dat was dus helaas niet voldoende... exit Coppa Italia dus, maar ook hier was de board weer happy.

Dan de Serie A. Wel, wat kan ik zeggen? De board wilde dat ik me minimaal voor de Europa League zou kwalificeren. Vanaf dag 1 heb ik eigenlijk in de top gestaan, en daar ben ik ook niet meer verdwenen. AC Milan was een klasse apart, en ook Juventus was net te hoog gegrepen, maar de derde plek, en dus kwalificatie voor de Champions League was binnen.

Comptitie-verloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weyL-QT5lhdsjq4OfgZzCybKVAc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uSyydePII22z3E4RuZMgbHk7.png?f=user_large

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxSQoFVjxO8N7WHU7Z53mA3IwhY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wLSgc8eHyl924Iun3ZQ9xJc6.png?f=user_large

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lCZgRvAOCTs1oEeXH104nlgiFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8iodTyFyOajvP6WhyI0vM9XC.png?f=user_large

Speler met meeste assists én de hoogste rating:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnNUBYuibXB97es3RjZO4MkboOI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ko8d1qwWm7zxv1WJWtA9lyjc.png?f=user_large

Udinese, Empoli en Brescia degraderen dus naar de Serie B. Hiervoor in de plek komen Torino (winnaar Serie B ), Ternana (runner-up) en AC Monza (winnaar playoffs)

Als laatste nog even de situatie in Nederland. Gewoon omdat het kan.

Eredivisie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfQ42kdNOOAG1XbdXmTVfuoWBkY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i7TJOd13NmjkE1mzM84QjO30.png?f=user_large

Keuken Kampioen Divisie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YK4bUTIVUu2WmDFvaenNsnf9-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QS70PZAljbkd5uHRdOMo7dj0.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Is dat nog die save waarin AZ degradeerde? Of is dit een andere save waar AZ degradeerde?

En diegene die de Nederlandse competitie rate moet echt bloedhekel aan Twente hebben. Ook in mijn saves zakken die vaak enorm af. Totaal onrealistisch.

Al hebben ze in mijn huidige save 2 wonderkids waarvan ze er 1 afgelopen winter voor bijna 40 miljoen hebben verkocht.

Zelf heb ik met Galants the SA equivalent van de EL gewonnen dus 4 bekers tot nu toe en nog kans op een 5e.
Hoop vurig dat ik de CL nu kan winnen. Echte verbetering is moeilijk te vinden. Of ze zijn maximaal gelijkwaardig aan wat ik heb of ze willen niet eens praten. Dus lastig team beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:55:
Is dat nog die save waarin AZ degradeerde? Of is dit een andere save waar AZ degradeerde?
Klopt, dat is deze save (die is al gestart toen FM24 nog in beta was).

AZ is in 2031 gedegradeerd, en kwamen meteen een jaar later alweer terug, sindsdien hebben ze in de Eredivisie gezeten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhxfYPPSad4ZpCSykVFhtFpqCNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3HjoVPol4pKBqSN7gqwhqvrS.png?f=user_large

Jong AZ is echter nooit meer teruggekeerd in de KKD.
En diegene die de Nederlandse competitie rate moet echt bloedhekel aan Twente hebben. Ook in mijn saves zakken die vaak enorm af. Totaal onrealistisch.
FC Twente is in 2044 gedegradeerd en spelen al 8 jaar in de KKD inmiddels, hoogste positie die ze ooit gehaald hebben was een 3e plek in 2047, maar toen verloren ze de promotie playoffs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRmwscrK456LeDxQdgAdjJxTvlc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I5mI6zCii5LSlXEy4SyfNevt.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Nieuws over fm 2025. Je kan dus geen bondscoach meer worden. Omdat ze op tijd de game willen klaarhebben. Game is al verlaat naar eind november ipv begin zoals vorige edities.
On Wednesday, September 4, Sports Interactive studio director Miles Jacobson announced that players will not be able to manage international teams in FM25, as had previously been the plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-10 14:25

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Chelseamarre123 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:49:
Nieuws over fm 2025. Je kan dus geen bondscoach meer worden. Omdat ze op tijd de game willen klaarhebben. Game is al verlaat naar eind november ipv begin zoals vorige edities.

[...]
Lame... vond dat juist als je laag begon leuk, om een afrikaans land of iets anders erbij te pakken. al was het alleen voor de scouting.

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:19
Chelseamarre123 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:49:

[...]
dat fixen ze nog wel met een update

• boyette
ColdStone schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:30:
[...]

Lame... vond dat juist als je laag begon leuk, om een afrikaans land of iets anders erbij te pakken. al was het alleen voor de scouting.
dat kan nog toch maar dan gewoon een club

• Chelseamarre123
boyette schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:42:
[...]

Ze melden van niet. "Komt zeker terug in FM26"

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:47
ColdStone schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:30:
[...]

Ik ben blij dat ze het weg laten, momenteel is bondscoach in fm niet leuk je kan niet eens je spelers laten rusten of zelfs trainings schema's maken. Nee blij dat ze dat eruit laten en hopelijk later beter terug implementeren.

• Rivanov
boyette schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:42:
[...]

Nope.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• boyette
Chelseamarre123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 05:58:
[...]

Ze melden van niet. "Komt zeker terug in FM26"
ze melden niet van niet
ze melden alleen dat dat in de initiele uitgave niet beschikbaar is
maar dat wordt echt wel aangepast.. wees maar niet bang

• Chelseamarre123
boyette schreef op donderdag 5 september 2024 @ 06:44:
[...]

ze melden niet van niet
Ze melden net van wel, volgens hun data zijn er maar 5% van de spelers die effectief bondscoach worden in hun saves.
Ze zeggen letterlijk, is niet speelbaar in FM2025 maar komt terug in volgende versies.

https://www.footballmanag...ate-football-manager-25-0

• toolkist
  • Niet online
jlena schreef op donderdag 5 september 2024 @ 06:10:
[...]

Ik ben blij dat ze het weg laten, momenteel is bondscoach in fm niet leuk je kan niet eens je spelers laten rusten of zelfs trainings schema's maken. Nee blij dat ze dat eruit laten en hopelijk later beter terug implementeren.
Mwoah ik vond het wel een makkelijke manier om snel de eerste x-aantal seizoenen te skippen, maar toch bezig te zijn ipv werkloos in vakantiemodus te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
boyette schreef op donderdag 5 september 2024 @ 06:44:
[...]

ze melden niet van niet
Lees maar eens goed dan. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfwAWV7O-4sNBoxapP3JVbTpszo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dxOCbhWIZVWglxcS88O9y4Ge.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwCzA9bPnfwYRZDiZqhkel8oBxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dtjBQBhnKFcFjxxgW8IjCiFH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Rivanov op 05-09-2024 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-10 14:25

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

boyette schreef op donderdag 5 september 2024 @ 01:00:
[...]

dat kan nog toch maar dan gewoon een club
Nee juist niet, ik speelde dan lagere competities of een club in een C land en probeerde dan een Afrikaanse bondschoach dubbelrol te krijgen. Dan heb je naast je clubkennis persoonlijke scoutingkennis van dat land wat je oppikt. Kon je soms nog wel eens een pareltje oppikken voor je club omdat je hem internationaal kende.

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste