Even een dubbele seizoens-update. Ik was vergeten van de vorige een update te plaatsen.
Ik draaide lekker met Chateauroux. Zo lekker dat ik dit aanbod kreeg:
Dat kon ik toch niet laten, een mooie naam om te managen, en ik wilde wel eens naar Italie. Dus ik heb geaccepteerd:
Ze stonden 11e, met nog enkel wedstrijden te gaan. Ik heb ze nog op de 7e plek kunnen krijgen, en haalde dus de Conference League:
Wel schrok ik me een hoedje van wat ik aantrof in de selectie. Die was niet slecht, ik had behoorlijk goede spelers voor elke positie, en minimaal één en meestal 2 of zelfs 3 goede backups voor elke positie. Nee, dat was het probleem niet.
Het probleem was dat AS Roma één groot bejaardentehuis leek: van de 25 geregistreerde spelers waren er maar liefst 19 (!) ouder dan 30, en van die 19 waren er 14 ouder dan 33, en 7 zelfs ouder dan 35 (!).
Slik....
Ik ben als een gek mijn jeugd gaan bekijken. En daar zaten best wel wat pareltjes tussen. Ik heb 3 spelers meteen gepromoveerd naar het eerste elftal, en die hebben al de nodige speelminuten gehad. Dan heb ik er nog een stuk of 3-4 in de jeugd rond lopen die met één seizoen mogelijk ook wel klaar zullen zijn voor het eerste.
Verder flink gaan scouten, en het resultaat is flink wat nieuwe, jongere spelers. En er komen er straks nog een paar bij.
Ben nu behoorlijk van de oudere spelers af. De meeste zijn of verkocht of heb ik op een free transfer laten gaan, en twee zijn met pensioen. Heb nu nog 6 spelers over de 30 jaar, waarvan 2 boven de 33. Die wil ik nog wel even houden, want dat zijn dragende spelers voor het elftal, en van die 6 kunnen er 5 nog wel een paar jaar mee.
Het volgende seizoen draaide best lekker. Board was weinig ambitieus: voor de competitie was een top-half voldoende, en voor de Coppa Italia en de Conference League was 'be competitive' genoeg. De fans hadden soortgelijke verwachtingen, maar wilde wel bloed zien tegen aartsrivalen Lazio, Inter en Juventus.
In de Conference League liep het lekker: ik stroomde in in de vierde kwalifactieronde, waar ik geloot werd teen Kisvarda FC uit Hongarije. Wie? Ja, die! Altijd lastig, Kisvarda-uit... anyway, met zowel uit als thuis 4-0 werden die vernederd, waarna ik de League Phase bereikte. Hier had ik het geluk van een gunstige loting, met Real Sociedad als enige serieuze kandidaat. Dit was dan ook het resultaat:
Eindstand League Phase:
In de Round of 16 mocht ik tegen het Zwitserse Winterthur. Die waren geen match voor: zowel uit als thuis won ik met 4-1. Op naar de kwartfinale dus, waar ik tegen RSC Anderlecht moest. Dit werden eveneens twee overwinningen: uit 4-0, en thuis (met een B-elftal...) 2-0.
Hierna trof ik in de halve finale Leeds United. Thuis wist ik ze nog op 1-1 te houden, maar uit ging met 0-1 verloren, dus ik lag eruit. Geen schandem en Leeds won uiteindelijk ook de finale van VfB Stuttgard (3-1).
Dan de Coppa Italia. In de 3e ronde, waar de serie A-clubs instromen, trof ik Modena uit de Serie B. Deze won ik met 4-1 eenvoudig, en ik stond dus in de kwartfinale, waar ik Atalanta trof. Die waren met 2-1 helaas net even te sterk.
Als laatste de competitie. Hier liep het lekker. Ik heb eigenlijk de hele competitie in de Top-5 meegedraaid en eindigde als 5e. Normaal gesproken zou dit een Europa League ticket opleveren, maar vanwege gunstige coefficienten krijgt Italië één extra Champions League plek, en die gaat dus naar mij. Dat levert tenminste meer op dan de Conference League....
Eindstand competitie. Let op de extreme dominantie van AC Milan, met 20 punten (!) voorsprong op de nummer 2....
Topscorer:
Speler met de hoogste average rating: