• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
Net even de ‘first impressons’ van Marques Brownlee gekeken en hij geeft aan dat de 48mp camera alleen gebruikt wordt voor pro raw. Anders wordt ‘gewoon’ de 12mp camera gebruikt (waarbij de 48mp camera wel bijspring voor andere zaken als ik het goed begrepen heb). Dus als je zoals in mijn geval twijfelt tussen 128gb en 256gb en bang bent dat de foto’s teveel ruimte innemen met 48mb, dit is dus kennelijk niet het geval voor reguliere foto’s. Dus dan is 128gb voor mij meer dan voldoende :)

©2004

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:41
robcoenen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:04:
Ik weet dat we er in Nederland vooralsnog niets aan hebben maar dit is toch wel enigszins zuur voor de mensen die nu + 1000 uit gaan geven aan een toestel en daar x jaren mee willen gaan doen

(Even los van het feit of die hoge snelheden relevant zijn)

[Afbeelding]
Normaal zou ik zeggen dat wij weer eens benadeeld worden met andere techniek inside. Maar ik ben toch wel erg blij dat wij, in tegenstelling tot USA, nu nog wel een simslot krijgen. Hoe makkelijk esim ook is, een harde kaart is soms handiger.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 08-09-2022 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30

RnB

@hk12nl Er wordt gebruikgemaakt van pixel binning. Dus 4 pixels worden gecombineerd in 1 pixel, zodat de foto’s scherper zijn.

Ik kan alleen niet vinden of dat nog invloed heeft op de filegrootte van de foto’s.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:25
ZiSE schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:36:
[...]

Je kunt tijdelijk iCloud storage krijgen om de migratie te doen

https://support.apple.com/en-us/HT212732
Ah dat wist ik niet

Dus in Theorie zou ik dat nu al kunnen doen of een dag ervoor ?

Wat is handig daarin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:25
hk12nl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:13:
Net even de ‘first impressons’ van Marques Brownlee gekeken en hij geeft aan dat de 48mp camera alleen gebruikt wordt voor pro raw. Anders wordt ‘gewoon’ de 12mp camera gebruikt (waarbij de 48mp camera wel bijspring voor andere zaken als ik het goed begrepen heb). Dus als je zoals in mijn geval twijfelt tussen 128gb en 256gb en bang bent dat de foto’s teveel ruimte innemen met 48mb, dit is dus kennelijk niet het geval voor reguliere foto’s. Dus dan is 128gb voor mij meer dan voldoende :)
Zo werkt het niet precies. De Iphone heeft geen twee standaard camera's. Apple gaat nu doen wat bij heel veel andere smartphones al standaard is: pixel binning (volgens mij was de HTC M8 de eerste die dat deed in 2010). De sensor is 48 mp, maar er worden vier pixels samen gebruikt om meer licht op te kunnen vangen. 48:4 levert dan een foto van 12 mp op. Net zoals de Iphone 14 gaat doen gebruikt de 'Pro' stand van veel andere smartphones dan vaak wel de volledige resolutie van de sensor. Levert in theorie iets scherpere, maar minder lichtsterke beelden op.

• ShadowStrider1
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Zijn er hier een paar die gaan overstappen van de 13 Pro Max naar een 14 Pro Max? Zijn de verschillen het waard? Ben zelf sterk aan het twijfelen, AOD en de Dynamic island zijn toch wel mooie features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
ShadowStrider1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:28:
Zijn er hier een paar die gaan overstappen van de 13 Pro Max naar een 14 Pro Max? Zijn de verschillen het waard? Ben zelf sterk aan het twijfelen, AOD en de Dynamic island zijn toch wel mooie features.
Ja, die vraag kun jij alleen beantwoorden en niet wij. Ik snap niet waarom je sterk aan het twijfelen bent als je een iphone 13 pro max hebt. Je leven wordt niet opeens beter met Alway on display en island.

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 08-09-2022 19:30 ]

• hk12nl
Of-Aaargh schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:27:
[...]

Zo werkt het niet precies. De Iphone heeft geen twee standaard camera's. Apple gaat nu doen wat bij heel veel andere smartphones al standaard is: pixel binning (volgens mij was de HTC M8 de eerste die dat deed in 2010). De sensor is 48 mp, maar er worden vier pixels samen gebruikt om meer licht op te kunnen vangen. 48:4 levert dan een foto van 12 mp op. Net zoals de Iphone 14 gaat doen gebruikt de 'Pro' stand van veel andere smartphones dan vaak wel de volledige resolutie van de sensor. Levert in theorie iets scherpere, maar minder lichtsterke beelden op.
Ah shit, verkeerd geïnterpreteerd. Duidelijk. Thx voor je uitleg!

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verdomme, moet ik morgen naar het ziekenhuis om 13:40. Hopen dat dat mens opschiet, anders dan wordt het lastig om een echo te maken :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Toppe schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:33:
Verdomme, moet ik morgen naar het ziekenhuis om 13:40. Hopen dat dat mens opschiet, anders dan wordt het lastig om een echo te maken :D
Ja eh, wat is nou belangrijker! :9

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

hk12nl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:43:
[...]

Ja eh, wat is nou belangrijker! :9
Denk toch die echo :(

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Ik zou eerst reviews afwachten. Is de Camera echt veel beter? Accuduur beter, of minimaal het zelfde? Werkt dat dynamic island echt fijn? Weet niet wat je zomaar wil bij leggen. Maar dat zal hard oplopen naar de 7/800 euro. Dan moet je echt voor jezelf afvragen of jou dat waard is. En wat je echt mist aan je huidige iphone?

Mijn gevoel zegt voor mijzelf dat als de accu niet veel beter is en de foto’s niet echt veel beter zijn met minder licht. Het voor mij het in ieder geval niet waard is. Kan ik beter een half jaar lang mooi bbq vlees voor halen. Heb ik er meer plezier van. :+ Niet dat ik het niet zou kopen als ik wel voor de iphone 14 pro max ging :+ Maar voelt gewoon echt buiten proporties voor mij. 1609 euro voor een iphone 14 pro max 256gb :F ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tom.ber
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik vroeg me af of rechtstreeks bij Apple bestellen meerwaarde heeft t.o.v. goedkoper bij de provider met Apple Care+. Ik weet dat de levertijd niet gegarandeerd is maar zijn er verder verschillen qua garantie enz.?

Normaal gesproken heb je na twee jaar sowieso geen recht meer op gratis reparatie, maar misschien is Apple coulanter in dat opzicht en zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:39
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:14 ]

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
Ik koop elk jaar een nieuw toestel en elk jaar heb ik genoeg redenen om de aankoop te rechtvaardigen maar na een paar maanden is de nieuwigheid eraf en is het verschil eigenlijk minimaal.
Ik vind de iphone 14 Pro mooi maar de prijs is me toch even een brug te ver dus ik wacht eerst de 'echte' reviews eens af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:33:
Bij een afspraak om 13:40 in een ziekenhuis ben je over het algemeen om 14:30 aan de beurt…. Zul je nét zien dat ze nu op tijd zijn :)

• dkawa
  • Laatst online: 14-09 18:57
Ralluff schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:06:
Kun je morgen bij Vodafone en Belsimpel ook met abonnement bestellen of alleen een los toestel?
Bij Belsimpel alleen los toestel te pre-ordered. voorlopig nog niet met abonnement te krijgen

• dkawa
Tim14ww schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:07:
[...]

Uiteraard (ook) met abonnement.
Bij Belsimpel niet. Vandaag gechecked met hen via Twitter
dkawa schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:13:
[...]

Bij Belsimpel alleen los toestel te pre-ordered. voorlopig nog niet met abonnement te krijgen
Dat is wel een vreemd verhaal, dat zou dit jaar voor het eerst zijn dan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:23

Niek_1981

Think Different.

Ja, ik stap over van de 13 pro Max naar de 14 pro Max.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb mijn 13 Pro Max vorige week verkocht en ga nu n aar de 14 Pro Max.

• dkawa
Donstil schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:17:
[...]

Dat is wel een vreemd verhaal, dat zou dit jaar voor het eerst zijn dan.
Toch is het zo.. heb het zelf niet verzonnen

Ik citeer:

‘ Naar verwachting zal de iPhone 14 Pro, net als de iPhone 13 serie, eerst alleen als los toestel te pre-orderen zijn. Voor het aanbod in combinatie met een abonnement, raad ik je aan de komende tijd de website in de gaten te houden. ^PD ‘

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:42
Ik ga van een blauwe 13 pro 128gb naar de 14 pro 128gb… ben alleen nog niet zeker van de kleur: paars of zwart. Nog maar ff goed over nadenken!

Gevoelsmatig is het de “upgrade” eigenlijk niet waard tegen deze prijs, maar ik heb m’n vriendin al een poos geleden beloofd dat zij mijn 13pro mag hebben als vervanger voor haar iPhone 8. Belofte maakt schuld :p
dkawa schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:19:
[...]

Toch is het zo.. heb het zelf niet verzonnen

Ik citeer:

‘ Naar verwachting zal de iPhone 14 Pro, net als de iPhone 13 serie, eerst alleen als los toestel te pre-orderen zijn. Voor het aanbod in combinatie met een abonnement, raad ik je aan de komende tijd de website in de gaten te houden. ^PD ‘
Die quote gaat al direct scheef want de 13 en 13 Pro waren gewoon op pre-order dag te bestellen met abonnementen.

Sterker nog die werden gewoon uitgeleverd op launch en de vrije voorraad was we helemaal niet.

Voelt meer als een service desk medewerker die iets nog niet mag zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 08-09-2022 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Robsta86 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:21:
Ik ga van een blauwe 13 pro 128gb naar de 14 pro 128gb… ben alleen nog niet zeker van de kleur: paars of zwart. Nog maar ff goed over nadenken!

Gevoelsmatig is het de “upgrade” eigenlijk niet waard tegen deze prijs, maar ik heb m’n vriendin al een poos geleden beloofd dat zij mijn 13pro mag hebben als vervanger voor haar iPhone 8. Belofte maakt schuld :p
En stiekem van de nood een deugd maken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
Donstil schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:28:
[...]

Die quote klopt al direct niet want de 13 en 13 Pro waren gewoon op pre-order dag te bestellen met abonnementen.

Sterker nog die werden gewoon uitgeleverd op launch en de vrije voorraad was we helemaal niet.
Ok dan niet.

Copy paste gewoon het bericht wat ik vanmiddag van Belsimpel ontvangen had…

Geen zin in een welles nietes discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dkawa schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:30:
[...]

Ok dan niet.

Copy paste gewoon het bericht wat ik vanmiddag van Belsimpel ontvangen had…

Geen zin in een welles nietes discussie
Nou het is geen discussie. Ik zeg alleen dat dit niet klopt want het bewijs van afgelopen jaar ligt er gewoon ;) , dus als de service desk medewerker je dat verteld heeft is die aan het jokken :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:55
Robsta86 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:21:
ben alleen nog niet zeker van de kleur: paars of zwart. Nog maar ff goed over nadenken!
Iedereen die twijfelt tussen paars en zwart moet gewoon lekker voor zwart gaan...

spoiler:
Dan heb ik meer kans een paarse geleverd te krijgen deze maand :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:10:
[...]

Bij een afspraak om 13:40 in een ziekenhuis ben je over het algemeen om 14:30 aan de beurt…. Zul je nét zien dat ze nu op tijd zijn :)
Vorige keer dat ik moest stonde afspraak om 10:40 en werd ik 10:30 al geholpen :D

• aschja
  • Laatst online: 07:15
Zijn er hier Tweakers die van een iPhone X(s) zijn overgestapt naar een iPhone 13 pro of pro max? En wat was jullie afweging om de ene te nemen. Ik ga met de nieuwe iPhone weer 5 jaar doen. Dus wel graag een goede overweging maken qua grootte.

De iPhone 14 pro is al groter dan mijn Xs. De Pro Max is nog een stuk groter. Ik weet niet of het te groot wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik ga toch maar voor de 14 pro ipv 13 pro. Anders is het net of ik nog dezelfde telefoon heb (Iphone X met notch), lekker onbelangrijk maar toch de reden :)

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Zowel in de specs in de topicstart als op de specs pagina van Apple (https://www.apple.com/nl/iphone-14-pro/specs/) maak ik op dat er 6x zoom mogelijk is
12‑MP 3x telelens: 77 mm, diafragma ƒ/2.8, optische beeld­stabilisatie, lens met zes elementen
3x optisch inzoomen, 2x optisch uitzoomen; 6x optische zoom; tot 15x digitale zoom
Op veel anders sites zie ik echter (o.a. deze site van Apple https://www.apple.com/nl/iphone-14-pro/) vind ik terug dat het om 3x zoom gaat. Interpreteer ik nu iets verkeerd, wat is nu de daadwerkelijke optical zoom mogelijkheid van de 14 Pro?

• hk12nl
aschja schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:11:
Zijn er hier Tweakers die van een iPhone X(s) zijn overgestapt naar een iPhone 13 pro of pro max? En wat was jullie afweging om de ene te nemen. Ik ga met de nieuwe iPhone weer 5 jaar doen. Dus wel graag een goede overweging maken qua grootte.

De iPhone 14 pro is al groter dan mijn Xs. De Pro Max is nog een stuk groter. Ik weet niet of het te groot wordt.
Uit nieuwsgierigheid. Ga je dan voor de 128gb of de 256gb?

©2004

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
thesystem schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:27:
Zowel in de specs in de topicstart als op de specs pagina van Apple (https://www.apple.com/nl/iphone-14-pro/specs/) maak ik op dat er 6x zoom mogelijk is

[...]

Op veel anders sites zie ik echter (o.a. deze site van Apple https://www.apple.com/nl/iphone-14-pro/) vind ik terug dat het om 3x zoom gaat. Interpreteer ik nu iets verkeerd, wat is nu de daadwerkelijke optical zoom mogelijkheid van de 14 Pro?
0,5x 1x, 2x (dmv 12 mp te gebruiken van de 48mp camera. en 3x

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 08-09-2022 21:40 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 20:15
Grappig, wanneer de AirPods met je iPhone (13 Pro) verbindt, dan doet de animatie ervan mij nu opeens aan Dynamic Island denken (breed pil-vorm bovenaan scherm)

[ Voor 11% gewijzigd door Jaymone op 08-09-2022 21:41 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Jaymone schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:40:
Grappig, wanneer de AirPods met je iPhone (13 Pro) verbindt, dan doet de animatie ervan mij nu opeens aan Dynamic Island denken
Datzelfde had ik dus net met het ongrendelen van de Watch!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:18
MarioMark1541 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:00:
Ik wil morgen de iPhone 14 pro Max bestellen maar dit is de eerste keer dat ik overstap van iPhone naar een nieuwe iPhone

Ik heb ook een Apple Watch en geen iCloud abonnement die is vol de gratis 5gb
Hoe moet ik dat doen met m’n gegevens ?
Kan ik de oude reservekopie verwijderen en een nieuwe verse maken voordat ik alles overzet ?

Of zijn er andere mogelijkheden
Je kan ook gewoon makkelijk zonder iCloud overzetten met de twee telefoons naast elkaar. Die maken dan direct verbinding met elkaar voor de overdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
Morgen om 14:00 kun je hem pre-orderen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
Sunri5e schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:25:
Morgen om 14:00 kun je hem pre-orderen toch?
Ja.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
Top. Ff die Pro paars binnen hengelen. Wat is vaak de termijn dat hij na zo'n pre-order geleverd wordt?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

iPhone 14 Pro is dus 1329,- wat verwachten jullie dat zo’n ding na een jaar nog opbrengt als er verder geen gebruikerssporen e.d. zijn?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Greatsword schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:31:
iPhone 13 Pro is dus 1329,- wat verwachten jullie dat zo’n ding na een jaar nog opbrengt als er verder geen gebruikerssporen e.d. zijn?
Je bedoelt de 14 pro toch? Nieuwe 13 pro kun je wel makkelijk voor een paar honderd euro goedkoper vinden.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:33:
[...]

Je bedoelt de 14 pro toch? Nieuwe 13 pro kun je wel makkelijk voor een paar honderd euro goedkoper vinden.
Ah my bad. Inderdaad 14 Pro

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
iPhone 14 Pro is dus 1329,- wat verwachten jullie dat zo’n ding na een jaar nog opbrengt als er verder geen gebruikerssporen e.d. zijn?
Ik schat zo’n 800 tot max 900 euro als je het doosje bewaard en hij echt onbeschadigd is.
Ik verkoop mijn 13 Pro 256 nu voor 800 zonder en 850 met Apple care. Dat laatste is het voor de koper geworden.

Dus de 14 Pro 256 zal dan wel 900/950 zijn ongeveer. Als het aan de voorkant omhoog gaat dan aan de achterkant ook natuurlijk :P

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:48:
[...]

Ik verkoop mijn 13 Pro 256 nu voor 800 zonder en 850 met Apple care. Dat laatste is het voor de koper geworden.

Dus de 14 Pro 256 zal dan wel 900/950 zijn ongeveer. Als het aan de voorkant omhoog gaat dan aan de achterkant ook natuurlijk :P
Hmm, dan zou mij 12 pro 256 ook nog een 600/700 waard zijn. Nog 1 hele maand Apple care op, batterij op 89% en een 5 tal originele Apple hoesjes (met de 14 pro ga ik minder hoesjes gebruiken, downsizing toch :+ ) en 1 Mag Armor Spigen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

TheKerremenke schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:50:
[...]

Hmm, dan zou mij 12 pro 256 ook nog een 600/700 waard zijn. Nog 1 hele maand Apple care op, batterij op 89% en een 5 tal originele Apple hoesjes (met de 14 pro ga ik minder hoesjes gebruiken, downsizing toch :+ ) en 1 Mag Armor Spigen.
Ja €600,- moet dat nog wel waard zijn lijkt me.

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Ik twijfel echt enorm over apple care, ik heb nog nooit een telefoon stuk laten vallen. Maar het is gewoon zuur als het na 1 maand gebeurt of erger 1 week en dan meteen 320 euro neerleggen, als het al niet meer is met dit nieuwe scherm... 250 is best veel geld als straks blijkt dat het niet nodig is, was namelijk wel van plan een hoesje en glas op scherm te zetten.

Iemand die mij advies kan geven?

[ Voor 4% gewijzigd door BarendBotje op 08-09-2022 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
hk12nl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:30:
[...]

128gb. Omdat je met 256gb iets meer met video kan. No thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aschja
BarendBotje schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:10:
Ik twijfel echt enorm over apple care, ik heb nog nooit een telefoon stuk laten vallen. Maar het is gewoon zuur als het na 1 maand gebeurt of erger 1 week en dan meteen 320 euro neerleggen, als het al niet meer is met dit nieuwe scherm... 250 is best veel geld als straks blijkt dat het niet nodig is, was namelijk wel van plan een hoesje en glas op scherm te zetten.

Ja, een goede inboedelverzekering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

Ik heb al jaren een hoesje en glas plaatje op de iphone en heb wel eens een glas plaatje moeten vervangen, maar de telefoon blijft eigenlijk altijd onbeschadigd. Zou niet weten waarom ik Apple Care+ zou moeten afsluiten.

• Johan Bogle
  • Nu online
TheVMaster schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:17:
[...]

Ik heb al jaren een hoesje en glas plaatje op de iphone en heb wel eens een glas plaatje moeten vervangen, maar de telefoon blijft eigenlijk altijd onbeschadigd. Zou niet weten waarom ik Apple Care+ zou moeten afsluiten.
Same here.

• BarendBotje
  • Niet online
[...]

Nu kan ik afleiden uit jouw berichtje dat je eigenlijk alleen Apple Care+ moet nemen als je naked telefoon neemt eigenlijk :)
Ja ik heb nu een telefoon de helft van het gewicht, natuurkunde leert mij dat een zwaardere telefoon ook meer schade krijgt bij een val...

• Johan Bogle
  • Nu online
BarendBotje schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:26:
[...]

Nu kan ik afleiden uit jouw berichtje dat je eigenlijk alleen Apple Care+ moet nemen als je naked telefoon neemt eigenlijk :)
Ja ik heb nu een telefoon de helft van het gewicht, natuurkunde leert mij dat een zwaardere telefoon ook meer schade krijgt bij een val...
Als je het niet erg vind dat hij binnen een half jaar vol butsen en krassen zit kan je dat doen ja. Die worden namelijk niet eens gedekt door care plus.

Laatste keer dat ik een scherm heb moeten laten vervangen was met mijn iphone 7. Goed hoesje en screenprotector en tig keer laten vallen, maar ziet er uit als nieuw.

[ Voor 13% gewijzigd door Johan Bogle op 08-09-2022 23:37 ]

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
[...]

Ik heb mijn huidige telefoon meer dan een jaar zonder hoesje of glas plaatje gehad. Dat heb ik geweten. Glas aan de achterkant is flink gebarsten. Eerste schuur was in het vliegtuig notabele op het tapijt maar ergens tegen aan gebost. Tweede flinke beschadiging op een betonnen balkon. En gelukkig is het glas aan de voorkant een stuk sterker dus dat is heel. Tegenwoordig (al
Paar jaar) heb ik een hoesje, al was het maar omdat een gebroken achterkant niet fijn aan voelt.
Morgen heb ik een nieuwe iPhone, die krijgt meteen een hoesje en glas plaatje.
Ik neem geen Apple care. Ik vind dat veel te duur en onnodig. Als ik dat zou hebben gehad zou ik nu een onbeschadigde telefoon gehad hebben maar ook flink bedrag kwijt zijn geweest. Ik had dan nog steeds nu een nieuwe telefoon gekocht.

• BarendBotje
  • Niet online
Johan Bogle schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:35:
[...]
Als je het niet erg vind dat hij binnen een half jaar vol butsen en krassen zit kan je dat doen ja. Die worden namelijk niet eens gedekt door care plus.

Laatste keer dat ik een scherm heb moeten laten vervangen was met mijn iphone 7. Goed hoesje en screenprotector en tig keer laten vallen, maar ziet er uit als nieuw.
Tja denk dat het dan wel losloopt, dan maar een keer slikken. al denk ik dat de nieuwe schermpjes wel meer dan 350 kosten haha

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
thesystem schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:27:

[...]

Ik denk dat ze het hebben over de totale zoomrange, van 0,5x naar 3x - zie je de 0,5 als ‘basis’ dan is de 3x dus 6x zoom

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nah ja dat is het wel een beetje, wil je hem gebruiken zonder (zoals ik) dan is Apple care een fijne gedachte.
Je hoeft wat minder zuinig te doen en dat geeft weer gemoedsrust enz.

Overigens is AppleCare+ niet alleen een “hoesje en een screen protector” het is ook Express Replacement.
Oftewel je krijgt bij garantie en schade (na borg Creditcard) eerst een nieuwe en hebt dan een periode om het defecte product terug te sturen. Dat vind ik persoonlijk wel fijn, zo zit je nooit zonder en hoef je ook je tijd niet aan reparaties bij een AppleStore te besteden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Hebben jullie ook opgemerkt dat de Apple color-frame printer is running out of cyan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYZCmem3Ztqtr1Kn4X8ICMmlHQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/97FGsgtOd42zJ3YFCRJViO48.webp?f=user_large

EDIT:
omg, gevonden!
Titanium Oxide is the stuff they make blue out of, apparently there is a worldwide shortage.

[ Voor 18% gewijzigd door LadyVodka op 09-09-2022 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Sunri5e schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:28:
[...]

Top. Ff die Pro paars binnen hengelen. Wat is vaak de termijn dat hij na zo'n pre-order geleverd wordt?
Ligt eraan hoe snel je de iPhone bestelt vanaf 14:00. Snel genoeg; volgende week vrijdag.

Ben je te laat; over paar weken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Volgens mij geldt een beetje hetzelfde als met alle verzekeringen, kijk hoeveel pijn het doet als het mis gaat en of je dat risico kunt nemen. Ik heb inmiddels zoveel geld bespaard met géén tandartsverzekering, géén Apple Care, de eigen bijdrage van zorgverzekering op 800 euro én een la vol reserve-telefoons dat een schade wel een keer mag gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl

Je bent toch ook verzekerd via je inboedel of een buiten de deur verzekering? Is iets meer werk wellicht om het te regelen dan Apple care maar dan ben je voor je geruststelling wel gedekt mocht er iets gebeuren.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Besteldag!!!!!!! *O* *O* *O*

twijfelt nog tussen de 13 pro en 14 pro -O-

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 10:55
Apple heeft tientallen miljarden gestoken in ontwerpen en testen. Mag toch hopen dat het ze is gelukt een stevig toestel te maken dat de meeste vallen kan overleven. Daarnaast is het een gebruiksobject, dus krasjes zijn wat mij betreft ook meer dan acceptabel. Een screenprotector vind ik wel wat anders. Als je elke 6-12 maanden de screenprotector vervangt blijft het scherm en daarmee het hele toestel als nieuw aanvoelen.

Ik kan niet vinden of de iPhones vorig jaar goedkoper waren bij providers ten op zichte van bij Apple. Weet iemand hier dit? I.v.m. aansluitkosten en waarschijnlijk vertraagde levering verwacht ik >€50 om het de moeite waard te maken. Is dat realistisch? Mooiste zou iets van €100 zijn voor een "gratis" opslag-upgrade :P
Maar als de kans op een korting minimaal is zal ik wel bij Apple bestellen. M'n eerste iPhone sinds de 3G ophalen bij een Apple Store heeft ook wel wat.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ample Energy schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:05:
Ik kan niet vinden of de iPhones vorig jaar goedkoper waren bij providers ten op zichte van bij Apple. Weet iemand hier dit?
Daarmee puzzelen kan wel eens gunstig zijn. Normaal koop ik alleen losse telefoons, maar vorig jaar had Vodafone op de releasedag een leuke aanbieding voor de Mini13 en scheelde het ruim 250 euro als ik abo VS simonly helemaal doorrekende over 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:42
Ik heb vorig jaar ook de 13pro icm met 1 jarig Vodafone abonnement gedaan en meteen het hele bedrag voldaan. Weet niet meer precies wat de besparing was maar het was volgens mij iets meer dan 100 euro.

Snel verdiend dus. Vanmiddag eerst ff kijken voor een verlengingsdeal, en anders via Apple zelf bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ample Energy schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:05:

Ik kan niet vinden of de iPhones vorig jaar goedkoper waren bij providers ten op zichte van bij Apple. Weet iemand hier dit? I.v.m. aansluitkosten en waarschijnlijk vertraagde levering verwacht ik >€50 om het de moeite waard te maken. Is dat realistisch? Mooiste zou iets van €100 zijn voor een "gratis" opslag-upgrade :P
Maar als de kans op een korting minimaal is zal ik wel bij Apple bestellen. M'n eerste iPhone sinds de 3G ophalen bij een Apple Store heeft ook wel wat.
€150,- toestel korting voor toestellen bij een abonnement doorgaans. Afgelopen jaar bij Vodafone verlengt en op release geleverd, ik neem dit jaar weer die route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 06:54:
Besteldag!!!!!!! *O* *O* *O*

twijfelt nog tussen de 13 pro en 14 pro -O-
Ik twijfel nog over de kleur, paars of zwart 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:37:
[...]

€150,- toestel korting voor toestellen bij een abonnement doorgaans. Afgelopen jaar bij Vodafone verlengt en op release geleverd, ik neem dit jaar weer die route.
De laatste jaren waren de Pro’s te koop met abonnement voor 1.056,- euro in plaats van 1.159,- euro.

Loont niet altijd. Als ik verleng ga ik met 5 euro omhoog per maand. Over 2 jaar is dat 120 euro. Dus altijd de moeite even te rekenen.

[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 09-09-2022 07:45 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:44:
[...]

De laatste jaren waren de Pro’s te koop met abonnement voor 1.056,- euro in plaats van 1.159,- euro.
Ja scheelt toch weer mooi 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
store is offline. was gelukkig net op tijd met een artikel in mijn bewaarlijst zetten

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
hk12nl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:47:
store is offline. was gelukkig net op tijd met een artikel in mijn bewaarlijst zetten
Dat is wel erg vroeg of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:32
De twijfel tussen de Pro en Pro Max hier nog steeds gaande..

Momenteel in het bezit van een Max maar hij is zwaar en groot. Het scherm is daarintegen geweldig. Evenals de accu duur. Bang dat ik spijt krijg als ik het kleine model aanschaf. Waarom? ‘Iets’ mindere batterij. Nu ook je always on hebt. En dat ik ergens het mooie grote scherm ga missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Nee, standard practice.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNw5Y444oDTRPtECLAWp231TvlY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hlQWwNlfpplSy3KGwuIJZ2jI.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seffy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 09:31
Ik heb net mijn iPhone 14 Pro Max (Zwart) besteld bij T-Mobile! Het is voor 14:00, maar was gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Seffy schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:35:
Ik heb net mijn iPhone 14 Pro Max (Zwart) besteld bij T-Mobile! Het is voor 14:00, maar was gewoon mogelijk.
Levertijden topic. :)
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Niet trollen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7C49taIGY45x4hMREvr6bnBPbTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1HiGSzj8EqNwUhcgIEfZA4B5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

hk12nl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:30:
[...]

Ik twijfel hier ook nog tussen.
Nu (12 Pro) heb ik 128GB, met 90GB in gebruik. Zie dat niet per se heel snel groeien (zoveel foto's e.d. maak ik niet) dus nog twee jaar moet lukken, maar echt overhouden doet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:21
hhmm weird als ik bij tmobile op de website kijk heb ik geen enkele mogelijkheid om te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Hoe precies? Niks te zien hier.

Edit: Zal wel via een fysieke winkel zijn. Dat heb ik één keer gedaan maar nooit meer. Is een soort free for all.

[ Voor 18% gewijzigd door Tim14ww op 09-09-2022 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
hk12nl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:47:
Ja, dat had ik dinsdagavond al gedaan. Scheelt altijd weer een paar seconden en dat kan niet genoeg zijn om hem vervolgens niet volgende week vrijdag in huis te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Nee, de iPhone 14 Pro Max is te bestellen via een omweg. Laat ik het zo zeggen: de bestelknop is nog niet overal zichtbaar.. maar op een enkele plek wel.. ;)

(Ik had net ook al de mogelijk om een 14 Pro Max te bestellen)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Michael Knight schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:59:
Nee, de iPhone 14 Pro Max is te bestellen via een omweg. Laat ik het zo zeggen: de bestelknop is nog niet overal zichtbaar.. maar op een enkele plek wel.. ;)

(Ik had net ook al de mogelijk om een 14 Pro Max te bestellen)
Oke. care to share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hij verschijnt at random aan de rechterkant als je naar de 'meer info'-pagina gaat van de 14 Pro Max bij T-mobile. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Edit: nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Tim14ww op 09-09-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Michael Knight schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:00:
[...]

Hij verschijnt at random aan de rechterkant als je naar de 'meer info'-pagina gaat van de 14 Pro Max bij T-mobile. :)
Inderdaad. Ik kan hem daar ook al bestellen als ik mijn abo ga verlengen. Scheelt btw wel 150 euro met bestellen bij Apple. Vraag me alleen wel af of je hem dan ook volgende week vrijdag in huis gaat hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 09-09-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Michael Knight schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:00:
[...]

Enkel incl. abonnement toch? Niet los toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:01:
[...]

Enkel incl. abonnement toch? Niet los toestel.
Nee, ik kan hem selecteren bij het verlengen van het abo. Hij kost dan 1455 ipv over de 1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TheVMaster schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:02:
[...]

Nee, ik kan hem selecteren bij het verlengen van het abo. Hij kost dan 1455 ipv over de 1600.
Ahja, dus enkel als T-Mobile klant.
Niet interessant dus voor mij. Want ik zit bij Vodafone en koop het toestel los. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:03:
[...]

Ahja, dus enkel als T-Mobile klant.
Niet interessant dus voor mij. Want ik zit bij Vodafone en koop het toestel los. ;)
Ik ben wel klant bij T-Mobile, maar wil mijn abo niet met een jaar verlengen nu. Koop het toestel los bij Apple. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Tom schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:37:
[...]

Ik twijfel hier ook nog tussen.
Nu (12 Pro) heb ik 128GB, met 90GB in gebruik. Zie dat niet per se heel snel groeien (zoveel foto's e.d. maak ik niet) dus nog twee jaar moet lukken, maar echt overhouden doet het ook niet.
Wellicht nog interessant om te kijken waar je gebruik in zit. Ik had bv 12gb whatsapp met teveel rotzooi wat ik nooit opruim en ook in imessage 8gb wat wel eens opgeschoont mocht worden. Daarnaast nog wat apps die ik nooit gebruik a 8gb en het restultaat is dat ik toch meer ruimte had als dat ik dacht :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
TheVMaster schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:03:
[...]

Ik ben wel klant bij T-Mobile, maar wil mijn abo niet met een jaar verlengen. Koop het toestel los bij Apple. :9
Dat heb ik ook inderdaad. Op dat bedrag maakt die 150 euro ook niet meer uit 🤦‍♂️

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
hk12nl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:04:
[...]

Dat heb ik ook inderdaad. Op dat bedrag maakt die 150 euro ook niet meer uit 🤦‍♂️
Inderdaad. Ik heb ook al een Watch Ultra besteld :P Dus op zo’n bedrag is die 150 euro niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:01:
[...]

Inderdaad. Ik kan hem daar ook al bestellen als ik mijn abo ga verlengen. Scheelt btw wel 150 euro met bestellen bij Apple. Vraag me alleen wel af of je hem dan ook volgende week vrijdag in huis gaat hebben.
Welke pagina is dat precies?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

DennusB schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:08:
[...]

‘Meer info’ bij de pro max..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:08:
[...]

https://www.t-mobile.nl/s...GAP48,SK300&lp=1&bc=1,0,0 wel even inloggen volgens mij

Het valt me wel op dat ik hem nu niet meer in het lijstje zie staan, als je dus handmatig door de telefoons bladert.

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 09-09-2022 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:10:
[...]

https://www.t-mobile.nl/s...GAP48,SK300&lp=1&bc=1,0,0 wel even inloggen volgens mij

Het valt me wel op dat ik hem nu niet meer in het lijstje zie staan, als je dus handmatig door de telefoons bladert.
Jammer dat het alleen lukt met de max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 19:18
TheVMaster schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:10:
[...]

Wel jammer dat de kleurenselectie niet aanwezig is :+
Pagina: 1 ... 5 ... 44 Laatste