Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik ga de overstap maken van een 13 Mini naar een 14 Pro. Ik zit ook te denken aan AC+ ondanks mijn verzekeringen thuis. Alleen dat AC+ is zo relaxed met snelle vervanging en zo min mogelijk rompslomp dat ik het er wel voor over heb. Ik ben normaal niet zo van het oververzekeren, maar dit is ander geval. Ik gebruik mijn foon ook nagenoeg 90% zakelijk, dus snelle vervanging is essentieel.Tevens ga ik hem dan ook zonder hoesje gebruiken, ben daar helemaal klaar mee. Elk jaar een mooie foon bestellen en hem dan inpakken is een beetje tegen het zere been.

I don't have dreams, I have goals!!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01:46
May schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:18:
[...]

er zijn mensen op v&a die een 1 jaar oud toestel voor 100 euro onder de nieuwwaarde proberen te verkopen.
(zie vb V&A aangeboden: Apple iPhone 13 Pro, 256GB opslag Grafiet)
Heel bijzonder ja. Zelfs als die compleet onbeschadigd is zit je wel met een batterij die een jaar gebruikt is. Ik denk dat die batterij meer van de duur van je telefoon afhaalt dan de ondersteuning van software updates van Apple. En batterij vervangen is ook niet gratis.

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-06 18:12
*snip* taxaties zijn niet gewenst, zeker niet in dit topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 08-09-2022 12:52 ]

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sunri5e schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:46:
[...]

Waar orderen jullie hem meestal? Gewoon bij Apple?
In de apple B2B store. Geen wachrijen, gegarandeerde levering en direct in Apple DEP (Apple Business Manager).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Practics
  • Laatst online: 20:42
Maastricht1990 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:24:
Kan iemand mij helpen met wat raad? Ik heb een iPhone 12 pro Max ( 128GB ) hij is zn 2 jaar oud,batterijcapaciteit is 96% ( neem aan dat dat goed is? ) wat is een redelijke prijs voor te vragen ? Mvg Kevin
Zie dat ze op marktplaats rond 800 euro vragen. Ergens tussen 650 en 750 lijkt mij realistisch. Maar vergis je niet, er gaat nu overschot komen van de eerste wave mensen die een iPhone 14 kopen en hun oude toestel verkopen.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 12:44
jos707 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:10:
Ik heb momenteel een Xs met 64GB en heb naar deze update uitgekeken want vind het tijd voor een upgrade. De batterij is niet al te best meer en 64GB is nu wel heel krap aan het worden. Ik had mij gericht op een 14 Pro maar ben nu toch aan het twijfelen.

De prijs is een dingetje maar wat mij het meest stoort is dat het toestel blijkbaar nog lomper is geworden dan de het voorgaande model. Het hoger gewicht en de enorm uitstekende camera's lijken mij echt niet fijn voor dagdagelijks gebruik. Echt jammer dat ze niet eens ook het design hebben aangepakt.

Met de Xs red ik het niet veel langer dus ben genoodzaakt om de upgrade toch aan te gaan. Waar ik ook nog niet uit ben is of ik best ineens de 264Gb neem in plaats de standaard 128GB.
Ik gebruik nu ook al een aantal jaar de Xs. Is nog steeds erg vlot alleen merk je dat idd de batterij wat minder wordt.

Nu ik de prijzen en specs gezien heb, vallen de 14 en 14 Plus sowieso af, en vind ik de Pro te duur.
Overweeg nu de 13 Pro. Dat zal wel een mooie upgrade zijn als je van een X komt.

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:24:
[...]

Heel bijzonder ja. Zelfs als die compleet onbeschadigd is zit je wel met een batterij die een jaar gebruikt is. Ik denk dat die batterij meer van de duur van je telefoon afhaalt dan de ondersteuning van software updates van Apple. En batterij vervangen is ook niet gratis.
Hier in de buurt verkoopt ook iemand een tweedehands iPhone 13 voor 750 euro terwijl je een nieuwe voor 670 euro (exclusief btw) kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Tylen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:25:
[...]

In de apple B2B store. Geen wachrijen, gegarandeerde levering en direct in Apple DEP (Apple Business Manager).
Hoe zit het met garantie? 1 jaar zeker tov twee jaar (zakelijk -> consument)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
Wanneer mogen we de eerste echte reviews verwachten?

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:13

PBP

Practics schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:43:
Wanneer mogen we de eerste echte reviews verwachten?
Zal wel woensdag/donderdag zijn vermoed ik?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Redondo1982 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:43:
[...]

Hoe zit het met garantie? 1 jaar zeker tov twee jaar (zakelijk -> consument)?
Wie heeft nou een iPhone langer dan 1 jaar?? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
Tylen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:47:
[...]

Wie heeft nou een iPhone langer dan 1 jaar?? :+
Juist zakelijk zie ik vaak dat medewerkers minimaal 2 jaar met een toestel moeten doen.

• Tylen

Tylen

Practics schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:49:
[...]

Juist zakelijk zie ik vaak dat medewerkers minimaal 2 jaar met een toestel moeten doen.
Mijn werkgever is heeeeeeel lief :9 (plus ik neem altijd applecare. dus g\rantie zit wel snor).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wz0JOqDcvHoQimwCaTSqLBV54oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBPwrXMPMbaLyCydXH2nrydW.jpg?f=fotoalbum_large

Let op de naam... _O-

(en ja, dochter van..)

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 08-09-2022 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wat weet zij nou helemaal van Apple spul!? :+

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:15
Ook hier van toepassing.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-06 12:44
May schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:15:
Verbazingwekkend hoeveel sommigen denken te vangen voor hun oude 13 pro max.
800 via Sobby zag ik net

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-06 10:21
May schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:15:
Verbazingwekkend hoeveel sommigen denken te vangen voor hun oude 13 pro max.
Waarom zouden ze dat niet doen, nieuwprijs van de 14 modellen zijn niet zo gunstig, dus dit is ook een prima moment om de resell value hoog te houden voor de 13, er zal namelijk nu wel meer vraag dan aanbod zijn, omdat niet iedereen een nieuwe iPhone 14 kan of wil betalen, maar toch toe zijn aan een upgrade.

Anoniem: 111759

NoSugar schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:34:
[...]

Apple heeft de prijs in diverse landen halverwege de cycle verlaagd: juist omdat mensen wegbleven doordat de prijs te hoog was en de verkopen tegenvallen. Het zou mij niets verbazen als we begin volgend jaar al een price-drop zien van 200 euro. Zeker wanneer retailers er mee blijven zitten. Plus dat we hier de luxe van een bkr-registratie. Er zit een limiet aan wat je kunt bijlenen voor een toestel: dus hoe duurder de iPhone: hoe minder mensen het volledig kunnen afnemen met een maandelijks abonnement en dus een alternatief nemen.
Let wel: de prijzen van Apple in de VS zijn in dollars onveranderd tov de 13 serie. De forse stijging hier komt doordat de dollar zoveel duurder geworden is. En dat blijft, zolang de Russen idioot gedrag vertonen.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 10:04
Zij en haar familie zal best nog veel aandelen hebben in Apple dus snap haar actie niet helemaal. Nuja op dat niveau van rijkdom zal het waarschijnlijk allemaal weinig boeien ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tessa vd Heide
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-06 09:38
Anoniem: 111759 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:42:
[...]

Let wel: de prijzen van Apple in de VS zijn in dollars onveranderd tov de 13 serie. De forse stijging hier komt doordat de dollar zoveel duurder geworden is. En dat blijft, zolang de Russen idioot gedrag vertonen.
Zelfs als de Russen niet meer "idioot gedrag vertonen" en de euro weer meer waard wordt dan de dollar zal Apple de prijzen niet verlagen hoor.

• Rivanov
€ 750 voor een Z.G.A.N. 128GB variant.
En dat wordt natuurlijk telkens minder, als de releasedatum van de 14 Pro Max dichterbij komt.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2022 13:47 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• _Bailey_
  • Niet online
Tessa vd Heide schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:44:
[...]

Zelfs als de Russen niet meer "idioot gedrag vertonen" en de euro weer meer waard wordt dan de dollar zal Apple de prijzen niet verlagen hoor.
precies dit. Mocht de euro weer sterker worden, gaat Apple echt niet ineens de prijzen verlagen. Zie het verleden waar de euro sterker was dan dat ie nu is.

Al was de instap 14 Pro hetzelfde gebleven als de 13 Pro in prijs, dan was de marge natuurlijk nog enorm hoog.

Die '3000 billion dollars' van Apple komen ergens vandaan he :P

https://voonze.com/apple-...illion-in-capitalization/

Tessa vd Heide schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:44:
[...]

Zelfs dat zou ook nog kunnen. Ik weet niet precies hoe de vaststelling van de internationale prijzen verloopt. Ik neem aan dat gebeurt door een mix van koers, taxes, invoerrechten en accijnzen. Én er zijn verschillende toestellen. In de VS heb je ze zonder Simhouder, alleen esim werkt daar. Geen idee of die ook hier komen. Moet zeggen dat het met de Apple Watch perfect werkt. Je kunt Max 4 klokjes koppelen aan 1 mobiel nummer (bij t-mobile).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Anoniem: 111759 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:42:
[...]

Ik herinner me nog toen de euro heel sterk stond. Toen was het goedkoper om naar Amerika te vliegen, een Macbook te kopen en terug te vliegen... Toen werd de deflatiecorrectie niet toegepast.

NoSugar schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:50:
[...]

Ik herinner me nog toen de euro heel sterk stond. Toen was het goedkoper om naar Amerika te vliegen, een Macbook te kopen en terug te vliegen... Toen werd de deflatiecorrectie niet toegepast.
Dat gaat met de iPhone niet. De esim connectie werkt op 3 providers. T-mobile zit daar wel bij in de VS maar ik heb geen idee of dat dezelfde techniek is. Je hebt in ieder geval geen Sim-tray in de vs. Daar probeer ik nog achter te komen. Volgende maand ga ik voor 4 weken naar Boston. Als het technisch kan moet ik toch iets kunnen scoren. Het verlies van 1 jaar garantie boeit me niet.

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Dit jaar.... extra streepje van voorkant...
Ik heb nog altijd iPhone 8, ik zou liever iets hebben met een knop van voor en case zoals iPhone 13/mini.

[ Voor 0% gewijzigd door LadyVodka op 08-09-2022 15:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 15:20
[...]

Oftewel als de euro straks weer rond $1,18 zit zoals 1 jaar geleden, betalen wij nog steeds 1300+ euro voor 13 Pro 128gb.

Het is dat Apple vooral om de US geeft.

kan hier weinig positief over zijn, recent een discussie met iemand gehad die niet snapte waarom de M2 Macbook Air als een goede deal gezien werd in reviews, tot ik tegen zei dat hij even de US prijs mag nachecken

Aan de andere kant, die Air M2 is 1199 dollar = 1199 euro nu, zonder BTW is de NL prijs €1250 of zo.

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-07-2024
Herax10NL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:50:
[...]

Dit kun je zelf heel simpel checken op Apple.de of Apple.fr toch?

Maar ja, in Duitsland is 'ie wat goedkoper, niet gek ook want 19% BTW ipv 21% in NL.
Ik bedoelde niet zozeer de apple store in duitsland maar retailers

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
[...]

Bijna wel inderdaad. Moest voor mijn werk nog wel eens in Boston zijn, maar reed dan naar New-Hampshire: geen Tax. Bijvoorbeeld destijds een iPhone 6 gekocht welke hier EUR 799 kostte, daar nog net geen 590.
[...]

Nah dat is maar heel kort geweest 10 jaar terug ofz en gelde ook alleen als je de 21% BTW niet mee rekende.

Dat is sowieso vrijwel altijd de fout overigens, Mensen kijken naar de Dollar en Euro prijs en zeggen dan "Het is hier veel duurder" maar dat was de afgelopen jaren eigenlijk niet echt zo, de ex btw en ex sales tax prijzen verschilde helemaal niet zo heel veel.

nu is dat bijvoorbeeld 98,- op een iPhone 14 pro, wat weer prima rijmt met de slechte koers, inflatie en alles waar Apple hier mee te maken heeft maar in de vs niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:46
Zit uit verveling even op iCulture te lezen en zie dat ze het in de USA al iets beter voor elkaar hebben. Hopelijk een pilot voor alle Apple producten…

Voor Amerikaanse gebruikers heeft Apple het dit jaar extra gemakkelijk gemaakt: in de Apple Store-app kun je alvast je pre-order voorbereiden, je model uitkiezen en de betaling goedkeuren. Je hoeft dan op vrijdagmiddag alleen nog op een knop te drukken.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 21:38
Dennisdn schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:09:
Zit uit verveling even op iCulture te lezen en zie dat ze het in de USA al iets beter voor elkaar hebben. Hopelijk een pilot voor alle Apple producten…

Voor Amerikaanse gebruikers heeft Apple het dit jaar extra gemakkelijk gemaakt: in de Apple Store-app kun je alvast je pre-order voorbereiden, je model uitkiezen en de betaling goedkeuren. Je hoeft dan op vrijdagmiddag alleen nog op een knop te drukken.
Ook gelezen inderdaad, stiekem gehoopt dat het hier ook zo zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos707
superbassie schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik nu ook al een aantal jaar de Xs. Is nog steeds erg vlot alleen merk je dat idd de batterij wat minder wordt.

Nu ik de prijzen en specs gezien heb, vallen de 14 en 14 Plus sowieso af, en vind ik de Pro te duur.
Overweeg nu de 13 Pro. Dat zal wel een mooie upgrade zijn als je van een X komt.
Ik heb gemerkt dat wanneer de batterij te heet wordt dat dan alles begint te stotteren of dat apps zelfs helemaal vastlopen. Dit vooral bij gebruik van Apple Carplay.

De overstap op een 13 Pro is misschien een optie maar wilde juist de nieuwste iPhone zodat ik weer minstens 3/4 jaar verder kan. Ben nu bang om dit jaar voor de 14 Pro te gaan om dan te zien dat Apple volgend jaar de 15 Pro presenteert met alle verhoopte features die we graag in de 14 Pro hadden gezien, nl. USB-C, naadloos design zonder notch of eiland, minder gewicht en eindelijk eens die afschuwelijke camera uitstulping weggewerkt. Ja dan zit je daar met een 14 Pro die ineens heel erg verouderd aanvoelt. Ja inderdaad, first world problems ;)

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
jos707 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:15:
[...]

Ik heb gemerkt dat wanneer de batterij te heet wordt dat dan alles begint te stotteren of dat apps zelfs helemaal vastlopen. Dit vooral bij gebruik van Apple Carplay.

De overstap op een 13 Pro is misschien een optie maar wilde juist de nieuwste iPhone zodat ik weer minstens 3/4 jaar verder kan. Ben nu bang om dit jaar voor de 14 Pro te gaan om dan te zien dat Apple volgend jaar de 15 Pro presenteert met alle verhoopte features die we graag in de 14 Pro hadden gezien, nl. USB-C, naadloos design zonder notch of eiland, minder gewicht en eindelijk eens die afschuwelijke camera uitstulping weggewerkt. Ja dan zit je daar met een 14 Pro die ineens heel erg verouderd aanvoelt. Ja inderdaad, first world problems ;)
USB-C: Ja, Notch: Wellicht, maar de overige..betwijfel ik. Kortom, zit je dan weer bij de 16 Pro tegen een verouderde 15 Pro te kijken ;)

Het is weer bijna September 2025 :)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:46
[...]
Ben nu bang om dit jaar voor de 14 Pro te gaan om dan te zien dat Apple volgend jaar de 15 Pro presenteert met alle verhoopte features die we graag in de 14 Pro hadden gezien, nl. USB-C, naadloos design zonder notch of eiland, minder gewicht en eindelijk eens die afschuwelijke camera uitstulping weggewerkt.
Ik ben bang dat we op zijn snelst één van die dingen per jaar gaan zien zodat elk kan worden gebracht als "5G!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 11:55
Ik betwijfel door dat dynamic island of we in de nabije toekomst wel afstand doen van de notch/pill haha. Denk dat ze hier wel weer even aan blijven hangen

• superbassie
  • Laatst online: 11-06 12:44
[...]

Zeker first world problems ja maar ik zit nu toch ook weer te twijfelen. :D
Ik ben ook van plan om zeker 3/4 jaar met de volgende telefoon te doen... hmm misschien toch de 14 Pro..

Maar wat hierboven gezegd werd geloof ik ook wel. Met de 15 is niet alles opeens opgelost.
Ik hou voorlopig de prijzen wel in de gaten zodra de 14 echt gereleased is. Dan maak ik wel een beslissing.

• PrimusIP
USB-C, naadloos design zonder notch of eiland, minder gewicht en eindelijk eens die afschuwelijke camera uitstulping weggewerkt. Ja dan zit je daar met een 14 Pro die ineens heel erg verouderd aanvoelt.
Ik verwacht dat je dat naadloze design nog steeds niet bij een iPhone 16 pro gaat zien. De 'klassieke' notch is er sinds de X. Ik denk dat ze de nieuwe bewegende notch volgend jaar of het jaar er op wel naar de gewone series overbrengen.

Dat camera eiland, zou kunnen. Dat ding is vrij onhandig. Maar qua gewicht verwacht ik geen verbetering. Doorgaans worden ze niet lichter. En ruimte wordt volgens mij ook optimaal benut. USB-C zal er volgend jaar wel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jos707
Comilion schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:28:
Ik betwijfel door dat dynamic island of we in de nabije toekomst wel afstand doen van de notch/pill haha. Denk dat ze hier wel weer even aan blijven hangen
Dat dynamic island doet mij denken aan de Macbook Pro touchbar, is ook aangekondig geweest als het meest innovatieve, handig en vooruitstrevend feature op een Macbook ooit. Maar zoals gebleken is dit grandioos mislukt en met stille trom afgevoerd.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 06:50
jos707 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:36:
[...]

Dat dynamic island doet mij denken aan de Macbook Pro touchbar, is ook aangekondig geweest als het meest innovatieve, handig en vooruitstrevend feature op een Macbook ooit. Maar zoals gebleken is dit grandioos mislukt en met stille trom afgevoerd.
Maar die keuze begreep vrijwel niemand. Deze keuze wordt volgens mij een stuk beter ontvangen. Van de nood een deugt gemaakt.

©2004

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
jos707 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:36:
[...]

Vind daar wel een wezenlijk verschil in zitten. De TouchBar verving fysieke knoppen en maakte het geheel allemaal omslachtiger. Dynamic Island maakt van een "dood" element een nuttige feature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stone-
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik heb vorige week nog 902 gekregen :)

• PrimusIP
Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:40:
[...]

Vind daar wel een wezenlijk verschil in zitten. De TouchBar verving fysieke knoppen en maakte het geheel allemaal omslachtiger. Dynamic Island maakt van een "dood" element een nuttige feature.
Waarom een nuttige feature? Het is niet dat het gat in het scherm een andere betekenis krijgt. Wat gebeurt is er iets daar rond het gat gebeurt en gat wordt opgeslokt in de vormgeving.
De pixels er boven hebben geen enkel nut buiten cosmetische vormgeving. Je zou deze gimmick ook kunnen uithalen met de iPhone 13 en 14 notch. Met enige verschil dat je bovenin geen kleurtje ziet maar het zwarte kader tegen het einde van het scherm zit.
Esthetisch gezien, kwestie van smaak. Maar het nut zie ik niet.

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 07:57
Voor degene die hem willen verkopen (en ik heb dat hier nog niet voorbij hebben zien komen), ik heb Swappie gebruikt vorige week. Was wat sceptisch maar meer dan prima geregeld. Kreeg een envelope thuis en in 4 dagen had ik 485 op mijn rekening voor een iPhone 12 64GB.

---

Dan over de Touch Bar, dat was het meest afschuwelijke ding ooit omdat de F-keys al sinds het begin der computertijden aan hebben getoond prima te zijn. Dit is loze ruimte in een scherm (zoals de notch). En laten we wel wezen, voor alles anders dan een emoji zoeken/typen was het zó omslachtig. Ik waas in ieder geval blij dat ik er vanaf was toen ik een nieuwe Macbook kocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Tim14ww op 08-09-2022 14:53 ]

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:51:
[...]

Waarom een nuttige feature? Het is niet dat het gat in het scherm een andere betekenis krijgt. Wat gebeurt is er iets daar rond het gat gebeurt en gat wordt opgeslokt in de vormgeving.
De pixels er boven hebben geen enkel nut buiten cosmetische vormgeving. Je zou deze gimmick ook kunnen uithalen met de iPhone 13 en 14 notch. Met enige verschil dat je bovenin geen kleurtje ziet maar het zwarte kader tegen het einde van het scherm zit.
Voor jou heeft het dan weinig nut. Ik moet zeggen dat ik het oprecht tof vindt dat deze ruimte gebruikt wordt voor van alles en nog wat, waar normaal de notificaties eronder kwamen daar waar alleen links en rechts de tijd en je batterij en wifi stonden. :D Innovatief? Mwa een beetje. Is het tof en verfrissend? Jazeker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:51:
[...]

Zeker! Maar dat hebben ze niet gedaan. En nu wel met de "nieuwe" notch. Dus dat juich ik alleen maar toe. En in het begin zal het nog vrij beperkt zijn, maar zodra de third-party developers toegang tot de API krijgen dan kun je hier hele leuke toepassingen verwachten. Zeker met de Live Activities. Real-time tussenstanden van sportwedstrijden bijvoorbeeld. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2022 14:56 ]

• PrimusIP
.

[ Voor 99% gewijzigd door PrimusIP op 08-09-2022 15:03 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Ook in New York kan je vaak niet direct je toestel meenemen is mijn ervaring. Er zijn winkels om de Apple Store heen die ze wel op voorraad hebben, maar je raadt het al die vragen meer geld.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:38:
[...]

NYC zit op 8,52%. Dat komt dus op $ 1.085,- voor de 14 Pro 128GB.
Dat komt op dit moment op € 1.087,-

Toch maar wachten tot december als ik in New York ben? :+
Alleen mits je alleen eSIM wilt gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:55:
[...]

Zeker! Maar dat hebben ze niet gedaan. En nu wel met de "nieuwe" notch. Dus dat juich ik alleen maar toe. En in het begin zal het nog vrij beperkt zijn, maar zodra de third-party developers toegang tot de API krijgen dan kun je hier hele leuke toepassingen verwachten. Zeker met de Live Activities. Real-time tussenstanden van sportwedstrijden bijvoorbeeld. :)
Toegang tot de API is al gelijk toch, of had ik dat verkeerd begrepen gisteren?

(Want dat vind ik ook altijd tof aan het iOS platform, de meeste developers, of althans waarvan ik apps gebruik duiken direct op de nieuwe functies.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:23:
[...]

Toegang tot de API is al gelijk toch, of had ik dat verkeerd begrepen gisteren?

(Want dat vind ik ook altijd tof aan het iOS platform, de meeste developers, of althans waarvan ik apps gebruik duiken direct op de nieuwe functies.)
Ja, vanaf nu kunnen ze daarbij met de laatste Xcode.
Dus vanaf volgende week krijgen we (hopelijk) ook nuttige iOS 16 lockscreen widgets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:27:
[...]

Ja, vanaf nu kunnen ze daarbij met de laatste Xcode.
Dus vanaf volgende week krijgen we (hopelijk) ook nuttige iOS 16 lockscreen widgets.
Ah ja nice :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:25

Dennisb1

VCDS 058

Greatsword schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:49:
@Dennisweb Heb je poll ook even hier naartoe verhuist, ben benieuwd of daar nog veel in veranderd.
Poll
Poll: Ga jij upgraden naar de iPhone 14?
Nee, ik houd het bij de iPhone 13
Ja, iPhone 14
Ja, iPhone 14 Max
Ja, iPhone 14 Pro
Ja, iPhone 14 Pro Max
Nee, ik stap over naar Android
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik mis een antwoord. Nee, ik houd het bij een eerdere iPhone.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:27
Dennisb1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:38:
[...]

Ik mis een antwoord. Nee, ik houd het bij een eerdere iPhone.
+1 @Greatsword

En dan zou ik denk nog wel terug willen gaan vanaf de 11,12,13 in de poll, kijken hoelang de tweaker ermee doet ;-) Ik denk dat ik nog even een jaartje doorga met de 11 PRO.

• Rivanov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:51:
[...]

+1 @Greatsword

En dan zou ik denk nog wel terug willen gaan vanaf de 11,12,13 in de poll, kijken hoelang de tweaker ermee doet ;-) Ik denk dat ik nog even een jaartje doorga met de 11 PRO.
Precies, interessant. Net uitgerekend dat ik minimaal 1.000,- euro verder ben: 1.329,- euro minus inruil iPhone 12 Pro van 420,- euro is 909,- euro en dan nog een case en glas.

Het gaat me echt na jaren te ver en dat heeft weinig met Apple te maken, maar met de valutakoers die niet gunstig staat. Als de iPhone 14 Pro nog 1.159,- euro was gebleven, had ik het zeker gedaan.

Het is geen kwestie van het geld niet hebben of de winter niet doorkomen, gelukkig hebben we het niet slecht, maar de noodzaak is er voor zo’n bedrag simpelweg niet.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga hier denk ik wel overstappen (mijn laatste iPhone was een 3GS, sinds kort een iPad Air in bezit en dat bevalt toch wel goed). Ik was nooit zo'n fan van Apple omdat ik graag aan Android sleutelde. Dat is jaren terug al verminderd, toen vond ik de camera vooral belangrijk, en nog steeds. Goed, na een jaar of 5 met diverse Google Pixels te hebben rondgelopen begint het nu (ook vanwege het gemak van de iPad) toch te jeuken om dan maar voor de 14 Pro te gaan. Grootste beweegreden is de camera; helaas zet Google te weinig stappen en ik wil niet (meer) aan Samsung o.i.d. beginnen. Gebruik zakelijk een Samsung en dat is qua UI/UX gewoon ruk IMO.

Wel echt een bizarre prijs. We gaan het zien.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 06:17
Ik ga morgen zeker een Pro bestellen, maar kan nog steeds niet kiezen tussen de ‘gewone’ en de Max.
Heb nu de 12 Pro Max, dus ben wel gewend aan de grootte.
Wat zijn voor jullie de redenen om juist voor een gewone of een Max te gaan?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Serena schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:59:
Ik ga morgen zeker een Pro bestellen, maar kan nog steeds niet kiezen tussen de ‘gewone’ en de Max.
Gewoon omdat de Max niet in een normale broekzak past :+. Ergens jammer dat er geen Pro mini is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:44
Toppe schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:14:

De prijs is serieus stevig te noemen maar dat is natuurlijk niet alleen Apple aan te rekenen. Ja de verkoopprijs zijn hier stevig hoger dan voorgaande jaren maar laten we niet vergeten dat ook hier alles duurder wordt en dat begint al op het moment dat het vrachtvliegtuig in China landt.

Kerosine? Duurder! Persoon? Duurder! Materiaal? Duurder! Verzekeringen? Duurder!

Het logistieke proces is gewoon veel handwerk:
- Pallet oppakken en laden in vrachtwagen
- Vrachtwagen naar vliegveld rijden
- Papierwerk, douane etc.
- Uitladen van pallets
- Oppakken van pallets en verplaatsen naar de dolly's
- Verplaatsen van dolly's
- Inladen in vliegtuig
- Tanken vliegtuig (inclusief al het personeel)
- Zekeren van de lading
- Controleren van de lading door ground crew
- Controleren van de lading door flight crew
- Opstijgen, vliegen en laden
- Uitladen van pallets op dolly's
- Verplaatsen van dolly's
- Controle door douane
- Verplaatsen van dolly's naar laad locatie
- Pallets inladen
- Vrachtwagen van vliegveld naar magazijn
- Uitladen pallets
- Controle van inkomende pallets
- Dozen uitpakken, op juiste plek in magazijn opslaan

Ik zal vast wel wat stappen vergeten zijn maar jullie krijgen een beetje een idee van het logistieke proces. Als de kosten dus aan het begin van de keten stijgt dan stijgen die kosten overal. De loonstijgingen hier in het westen zijn hoger dan in de USA. Zeg dat iedereen er 5% bij krijgt dan stijgt de netto verkoopprijs van een product, zo simpel is het. Helemaal met het chip te kort, de fabrieken kunnen meer vragen voor het zelfde werk omdat er gewoon lachend betaald wordt.
Je post bevat wel een erg hoge Apple Fanboy gehalte; het goed praten om het goed te praten ;).

De wisselkoers en inflatie worden ten onrechte aangehaald voor de Europese prijsverhogingen, de iPhone heeft in de VS sinds 2017 een introductieprijs van $ 999, ook de iPhone 14 Pro. Daarnaast worden de iPhones net zo goed per luchtvracht naar de VS verscheept en hebben zij daar ook last van een hoge inflatie.

Feit is dat verhoudingsgewijs Apple producten altijd duurder zijn geweest in Europa vergeleken met de VS, ook toen de euro tegenover de dollar 30-40% meer waard was, niks nieuws onder de zon.

De hogere prijzen in Europa kun je deels verklaren door een sterkere arbeids- en consumentenrecht in vergelijking met de VS, dit heeft een kleine impact op de overhead. Maar onderaan de streep hanteert Apple een hogere prijspunt/ winstmarge omdat ze simpelweg in Europa een hogere winstmarge kunnen hanteren. Blijkbaar zijn wij hier bereidt om meer te betalen voor Apple producten.

• stormfly
THE_BASE schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:56:
[...]

Precies, interessant. Net uitgerekend dat ik minimaal 1.000,- euro verder ben: 1.329,- euro minus inruil iPhone 12 Pro van 420,- euro is 909,- euro en dan nog een case en glas.

Het gaat me echt na jaren te ver en dat heeft weinig met Apple te maken, maar met de valutakoers die niet gunstig staat. Als de iPhone 14 Pro nog 1.159,- euro was gebleven, had ik het zeker gedaan.

Het is geen kwestie van het geld niet hebben of de winter niet doorkomen, gelukkig hebben we het niet slecht, maar de noodzaak is er voor zo’n bedrag simpelweg niet.
Ik dacht precies hetzelfde, had flink gespaard om een nieuwe MacBook Air M2 te kopen en een iPhone maar het lijkt niet te gaan passen in het budget.

Met een 14 plus zou ik gelukkig zijn, maar helaas geen telelens..

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:11
Ik ben eruit! Het wordt de iPhone pro Max 128 gb zilver. Ik heb even getwijfeld over de paarse….. prachtige kleur maar ik denk dat ik hem na een paar maanden beu ben… zilver daarentegen is tijdloos.
Heb wel een vraag. Ik heb ooit een iPhone XS zilver gehad. Deze had ook zilveren zijkanten maar die krasten enorm. Is dat bij deze ook? Anders dan overweeg ik toch zwart.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:16
Ik wil hem morgen bestellen twijfel alleen over de kleur gaan je meer voor de spaceblack of dieppaars? ik vind de paarse op sommige foto's meer blauw/grijs en soms weer paars weet het effe niet meer

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

stormfly schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:51:
[...]

+1 @Greatsword

Ik heb zelf ook de 11 Pro nog met actief AppleCare voor een dikke maand.
Maar ik wacht even de recensies af want maak best veel foto's dus zeker het overwegen waard.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:57
Knoezelbos schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:03:
Ik ben eruit! Het wordt de iPhone pro Max 128 gb zilver. Ik heb even getwijfeld over de paarse….. prachtige kleur maar ik denk dat ik hem na een paar maanden beu ben… zilver daarentegen is tijdloos.
Heb wel een vraag. Ik heb ooit een iPhone XS zilver gehad. Deze had ook zilveren zijkanten maar die krasten enorm. Is dat bij deze ook? Anders dan overweeg ik toch zwart.
Dat laatste weet nog niemand lijkt me?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:45
Sinan10 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:04:
Ik wil hem morgen bestellen twijfel alleen over de kleur gaan je meer voor de spaceblack of dieppaars? ik vind de paarse op sommige foto's meer blauw/grijs en soms weer paars weet het effe niet meer
Wil je de nieuwste kleur en je laten betoveren door het kameleon-effect, kies je voor paars. Wil je veilig en niet later nog moeten wisselen, kies je voor spacezwart. Ervaring van de Tweakers hier is dat ze na een tijdje zijn uitgekeken op de nieuwste kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JHNGLT
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
Serena schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:59:
Fatsoenlijk kunnen zitten met phone in broekzak.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Redondo1982
JHNGLT schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:09:
[...]

Inderdaad, voor mij ook de reden om zo klein mogelijk te gaan. Twee grote stukken gereedschap naast elkaar is gewoon niet prettig :+

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Dennisweb schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:06:
[...]

Wil je de nieuwste kleur en je laten betoveren door het kameleon-effect, kies je voor paars. Wil je veilig en niet later nog moeten wisselen, kies je voor spacezwart. Ervaring van de Tweakers hier is dat ze na een tijdje zijn uitgekeken op de nieuwste kleur.
Ik heb de 12 pro in die mooie blauwe kleur. Enige keer dat ik de kleur heb gezien was toen ik hem uit het doosje haalde twee jaar terug en in het hoesje deed 😂

Kleur boeit wat dat betreft weinig.

• Johan Bogle
[...]

Is dat echt zo’n probleem? Ik overweeg nu de max. Ben zelf ook groot dus dacht dat het makkelijk zou gaan en beter te bedienen is dan die normale. Niet echt nagedacht over hoe het past. Toch maar even naar de winkel vanavond en eens testen met de 13 max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Johan Bogle schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:11:
[...]

Ik heb de 12 pro in die mooie blauwe kleur. Enige keer dat ik de kleur heb gezien was toen ik hem uit het doosje haalde twee jaar terug en in het hoesje deed 😂

Kleur boeit wat dat betreft weinig.
Ik heb nooit een hoesje dus ben juist blij met een kleur ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 06:50
[...]

Ik ben ook in de markt voor een iPhone 14 pro en ik ben gek op nieuwe opties op de iPhone maar ik twijfel nu ook sterk om voor de 13 pro te gaan en dan voor de 256gb versie.

Voor mijn dagelijks gebruik voldoet eigenlijk zelfs de 12 nog wel echter mis ik de zoom functie bij de camera en de betere batterijduur. De overige zaken heeft de 12 ook.

Daarnaast knaagt de veel hogere prijs van de 14 pro aan mij (niet in financieel opzicht maar uit gevoelsopzicht). Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd moe wordt van de prijsdiscussie en dat ik mij hier ook helemaal niet in wil mengen (of deze wil starten) maar ik merk nu wel voor het eerst dat deze prijs zelfs mij te gek wordt.

Uiteindelijk is het verschil tussen de 12/13/14 niet heel groot. Maar goed ik heb nog een paar uur om te beslissen :+

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
hk12nl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:18:
[...]

Ik ben ook in de markt voor een iPhone 14 pro en ik ben gek op nieuwe opties op de iPhone maar ik twijfel nu ook sterk om voor de 13 pro te gaan en dan voor de 256gb versie.

Voor mijn dagelijks gebruik voldoet eigenlijk zelfs de 12 nog wel echter mis ik de zoom functie bij de camera en de betere batterijduur. De overige zaken heeft de 12 ook.

Daarnaast knaagt de veel hogere prijs van de 14 pro aan mij (niet in financieel opzicht maar uit gevoelsopzicht). Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd moe wordt van de prijsdiscussie en dat ik mij hier ook helemaal niet in wil mengen (of deze wil starten) maar ik merk nu wel voor het eerst dat deze prijs zelfs mij te gek wordt.

Uiteindelijk is het verschil tussen de 12/13/14 niet heel groot. Maar goed ik heb nog een paar uur om te beslissen :+
Dat wordt dus een 14 Pro :+

Het is weer bijna September 2025 :)

• Rivanov

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
[...]

Bij welke partij krijg jij slechts 420 voor je iPhone 12 Pro dan? Of verkeert deze niet in goede staat? Als ik mijn huidige 12 Pro 256GB inruil kan ik gemiddeld nog wel zo’n 600 of meer krijgen vandaag de dag (echter zal dit nog wel gaan dalen)

• Toppe
  • Laatst online: 21:50

Toppe

Oké ✅

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzyo1mcF3jOtBuoPXLlqYXmfVHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HRycQ9UopgbpN2dT4chpEdWw.jpg?f=user_large

* FTFY

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-06 15:50
voor mij geldt dezelfde vraag als een aantal users.

Iphone 13 pro of Iphone 14 pro. 13 pro kun je via amazone.de regelmatig voor 999 euro kopen / 14 pro zal helaas bij 1300 nog lang blijven.

Prijs is eigenlijk de grootste drempel om de 14 pro te kopen en de verandering vind ik het allemaal meevallen.
-dynamisch eiland wordt door Apple als iets nieuws gepresenteerd er zit nog steeds een mega eiland ( S22 of andere merken hebben dit al jaren niet meer) Faceid achter het scherm plaatsen is Apple niet gelukt.

-A16 is tegenover de A15 geen grote sprong.

- Snelladen? Type C

-4k 120 hdr/dolby vision in de action modus?8k voor wie het nodig heeft.

ik wacht de komende weken of maanden eens af welke providers met een goede aanbieding komen

• Johan Bogle
DeLyon schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:29:
[...]

Bij welke partij krijg jij slechts 420 voor je iPhone 12 Pro dan? Of verkeert deze niet in goede staat? Als ik mijn huidige 12 Pro 256GB inruil kan ik gemiddeld nog wel zo’n 600 of meer krijgen vandaag de dag (echter zal dit nog wel gaan dalen)
Waar dan? Op marktplaats biedingen van 500 (wel hogere vraagprijzen) en apple biedt 420. Wie biedt er 600 dan? Overigens weinig zin in het gedoe van Marktplaats. Lama. Zie het al. 128 vs 256

[ Voor 3% gewijzigd door Johan Bogle op 08-09-2022 16:55 ]

• stormfly
Dennisb1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:04:
[...]

Ik heb zelf ook de 11 Pro nog met actief AppleCare voor een dikke maand.
Maar ik wacht even de recensies af want maak best veel foto's dus zeker het overwegen waard.
Het is zo lastig he, mogelijk heb je nu kinderen of andere voorwerpen waar je graag foto's van maakt. Kan echt genieten van kwalitatieve foto's, maar de hoge prijs doet mij twijfelen.

Heb zelf een stip gezet op blackfriday, als ik dan nog twijfel en er is geen super aanbieding geweest dan ga ik misschien overstag bij Apple. Die BF datum is meer om te kijken of het gevoel tzt nog net zo sterk is als nu ;-) Ik hoop dat er wel een mooie aanbieding is tzt (blijven dromen _/-\o_ ).

Het zou voor mij een 13 Pro zijn van 1194 (today) of een 14 Pro 1459, dan denk ik: voor die 259 meer, ben je weer helemaal front row.

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 08-09-2022 17:21 ]

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 12:52
Ik wil morgen de iPhone 14 pro Max bestellen maar dit is de eerste keer dat ik overstap van iPhone naar een nieuwe iPhone

Ik heb ook een Apple Watch en geen iCloud abonnement die is vol de gratis 5gb
Hoe moet ik dat doen met m’n gegevens ?
Kan ik de oude reservekopie verwijderen en een nieuwe verse maken voordat ik alles overzet ?

Of zijn er andere mogelijkheden

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-06 15:50
HavermansP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:06:
Er was toch een fase dat de toestellen in het buitenland (lees: frankrijk/duitsland) goedkoper waren om aan te schaffen dan in NL? is dat nog steeds het geval? (ik heb het over los kopen van toestel btw)
Zwitserland hoorde ik. Heb het zelf niet gecheckt.

Edit: 1216 vs. 1329 voor 14 Pro.

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 08-09-2022 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 21:38
hk12nl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:18:
[...]

Ik zit in exact dezelfde situatie, maar het steekt ook ergens dat je een jaar oude telefoon koopt. Terwijl dat ding prima doet wat die moet doen.

• Knoezelbos
Cyrax0508 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:05:
[...]

Dat laatste weet nog niemand lijkt me?
Nou ik vraag het meer over de iPhone 13 pro. Die heeft zelfde uiterlijk en materiaal. Krast die zilveren variant veel? En dan met name de zijkanten.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• _Bailey_
  • Niet online
Knoezelbos schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:07:
[...]

Nou ik vraag het meer over de iPhone 13 pro. Die heeft zelfde uiterlijk en materiaal. Krast die zilveren variant veel? En dan met name de zijkanten.
Zijkanten Kun je eenvoudig oppoetsen met Cape Cod polijstdoekjes

Let op: álleen te gebruiken met de Zilveren/Witte iPhone

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 08-09-2022 17:13 ]

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 16:14
_Bailey_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:11:
[...]

Zijkanten Kun je eenvoudig oppoetsen met Cape Cod polijstdoekjes
Geloof me, bij de XS was het hopeloos. Daarom interessant te weten of het ook gebeurd bij de 13/14

iRacing Profiel

• _Bailey_
  • Niet online
refused81 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:13:
[...]

Geloof me, bij de XS was het hopeloos. Daarom interessant te weten of het ook gebeurd bij de 13/14
Heb ze eerder gebruikt met een zilveren/witte iPhone. Werkte perfect!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
refused81 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:13:
[...]

Ik heb de 13 pro maar de zijkanten zijn niet mega kras bestendig als je dat wilt weten. Net als het scherm overigens.

Krast allemaal behoorlijk snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 08-09-2022 17:15 ]

• Knoezelbos
Imperium schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:15:
[...]

Ik heb de 13 pro maar de zijkanten zijn niet mega kras bestendig als je dat wilt weten. Net als het scherm overigens.

Krast allemaal behoorlijk snel.
Nou ik vraag het eigenlijk omdat mijn huidige blauwe iPhone 12 Pro geen krasje ( en dan met name de zijkanten) heeft. Terwijl ik een zelfde soort hoesje gebruik als toen met mijn zilveren iPhone XS. (Gebruik al tig jaar de lederen case van Apple zelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 12:32
MarioMark1541 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:00:
Ik wil morgen de iPhone 14 pro Max bestellen maar dit is de eerste keer dat ik overstap van iPhone naar een nieuwe iPhone

Ik heb ook een Apple Watch en geen iCloud abonnement die is vol de gratis 5gb
Hoe moet ik dat doen met m’n gegevens ?
Kan ik de oude reservekopie verwijderen en een nieuwe verse maken voordat ik alles overzet ?

Of zijn er andere mogelijkheden
Je kunt tijdelijk iCloud storage krijgen om de migratie te doen

https://support.apple.com/en-us/HT212732

• THE_BASE
  • Niet online
DeLyon schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:29:
[...]

Apple inruilprogramma, zo goed als nieuw. Ik weet dat dit vrij laag is, vandaar dat ik daar mee reken. Dan kan het alleen maar meevallen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Ik weet dat we er in Nederland vooralsnog niets aan hebben maar dit is toch wel enigszins zuur voor de mensen die nu + 1000 uit gaan geven aan een toestel en daar x jaren mee willen gaan doen

(Even los van het feit of die hoge snelheden relevant zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFDhW57pcTVKgXlo8nCpnLGzxo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNtPgKm9cCdLXY7ENr82wF0E.jpg?f=fotoalbum_large

• RnB
  • Laatst online: 20:39

RnB

Tja, je geeft zelf eigenlijk al het antwoord
Het is geen (grote) toegevoegde waarde.

Ik verwacht de komende jaren nog geen mmWave in Nederland, omdat het “echte” 5G ook nog niet live is.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:10
Heeft iemand al een filmpje over het always on display gezien?

Ben benieuwd naar of je ook de foto uit kan zetten en alleen de klok en wat basis notificaties kunt laten zien in grijstinten.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 14:37
Ample Energy schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:36:
Heeft iemand al een filmpje over het always on display gezien?

Ben benieuwd naar of je ook de foto uit kan zetten en alleen de klok en wat basis notificaties kunt laten zien in grijstinten.
Op Macrumors las ik dat zulke instellingen nog onbekend zijn (voor nu).

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gelikte presentatie gisteren weer, maar je merkte al dat er weinig nieuws te melden viel, buiten de iPhone 14 Pro en de Watch Ultra. Die 14 Pro is wel geweldig volgens mij.

Hier nog een overweging gemaakt, doe ermee wat je wilt. Mijn vrouw heeft een iPhone 12 mini. De formfactor bevalt goed, maar dat toestel staat niet bekend om z'n extreem lange accuduur (om het maar niet gelijk 'ruk' te noemen), en het kleine scherm vond ze toch wat klein de laatste tijd.

De Pro features boeien haar niet zo, bovendien vind ze mijn 13 Pro iets te zwaar qua gewicht.

Als je dan de iPhone 14 specs met die van de iPhone 13 (beide non-pro) vergelijkt op de Apple website, dan moet je haast zoeken naar de verschillen. De prijs van 859 euro op Amazon voor de 256 GB iPhone 13 gaf de doorslag, die is het nu geworden. Natuurlijk heeft de 14 een nog betere camera maar die van de iPhone 13 is ook niet bepaald slecht te noemen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

stormfly schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:53:
[...]

Het is zo lastig he, mogelijk heb je nu kinderen of andere voorwerpen waar je graag foto's van maakt. Kan echt genieten van kwalitatieve foto's, maar de hoge prijs doet mij twijfelen.

Heb zelf een stip gezet op blackfriday, als ik dan nog twijfel en er is geen super aanbieding geweest dan ga ik misschien overstag bij Apple. Die BF datum is meer om te kijken of het gevoel tzt nog net zo sterk is als nu ;-) Ik hoop dat er wel een mooie aanbieding is tzt (blijven dromen _/-\o_ ).

Het zou voor mij een 13 Pro zijn van 1194 (today) of een 14 Pro 1459, dan denk ik: voor die 259 meer, ben je weer helemaal front row.
Klopt, het is extreem lastig. De 13 kijk ik al geeneens naar. Het geld is ook niet voor mij een issue al vind ik het wel aan de prijs.

Ik denk idd dat BF afwachten een goede keus is al komt dit toch niet in de aanbieding verwacht ik.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:46:
[...]

Ik kom van de XR af, moet je nagaan wat een verschil het dan is.
Maar dank je voor je tip. Dat is 100 euro verschil zie ik. Heb je dezelfde socket, extra camera, beter scherm. En je mist een paar features waarvan ik niet weet wat het resultaat is en een ander (de satelliet) die ik heel tof vind maar waar ik pas wat aan heb tegen de tijd wanneer ik weer aan een nieuwe telefoon toe ben. Ik ga er over nadenken!
Die functie komt alleen in USA en Canada beschikbaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ralluff
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 22:35
Kun je morgen bij Vodafone en Belsimpel ook met abonnement bestellen of alleen een los toestel?

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 07:57
Ralluff schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:06:
Kun je morgen bij Vodafone en Belsimpel ook met abonnement bestellen of alleen een los toestel?
Uiteraard (ook) met abonnement.
Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste