• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:10:
Wat vinden jullie trouwens van dat satelliet berichtjes sturen?

Ik vind het zelf zo'n goede feature dat het bijna genoeg zou zijn me te overtuigen om een 14 ipv 13 serie te kopen. Ware het niet dat we er hier niks aan hebben. En eerlijk gezegd heb ik komende twee jaar geen Noord Amerika vakantie plannen. Wat ik ook jammer vindt is dat gratis ondersteuning twee jaar is, als ik de keynote goed herinner. Ik zou het heel fijn vinden als ze snel de rest van de wereld er bij trekken. Ik ben ook benieuwd wat het in de toekomst moet gaan kosten. Hopelijk stoppen ze het gewoon in je 0,99 cent iCloud abonnement ofzo, maar ben er bang voor.
Ja leuke hippe feature, maar hier niet echt nodig denk ik. Wel handig voor mensen die vaak buiten het bereik gaan, maar vraag me af wat het gaat kosten ...

Owner of DBIT Consultancy

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:33
DennusB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:19:
[...]

Ja leuke hippe feature, maar hier niet echt nodig denk ik. Wel handig voor mensen die vaak buiten het bereik gaan, maar vraag me af wat het gaat kosten ...
Voor op reis zou ik het heel fijn vinden. Maar dan hoop ik wel dat het betaalbaar blijft. Het is me het ook niet waard om een hoog maandbedrag te betalen.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:16

Toppe

Oké ✅

PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:29:
[...]

Voor op reis zou ik het heel fijn vinden. Maar dan hoop ik wel dat het betaalbaar blijft. Het is me het ook niet waard om een hoog maandbedrag te betalen.
Dikke kans dat je zo'n feature gewoon kan aan en uit zetten via je iCloud abonnement.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 11:16

Toppe

Oké ✅

DennusB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:19:
[...]

Er betalen 1.000.000 mensen voor terwijl er maar één of twee oproepen per jaar vandaan zullen komen. Ik verwacht dat het met die kosten wel mee valt.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:12
Afgezien van de geopolitieke situatie op de wereld met inflatie en schaarste van materialen en bijkomende prijsverhoging.

Het kan toch niet dat ze anno 2022 nog een Pro smartphone leveren met 128GB. Dat zou echt 256GB moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door dcell op 08-09-2022 09:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 09:45
Carrot is er ook op tijd bij ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4R9C9RWw0MvxY-NfZbqs3tTdhmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnAWi2a0l4iB6c5ZalZLGPS0.jpg?f=fotoalbum_large

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:03

sus

is druk :+

Zit je dan. Xs Max 256GB (en ook vol), een accu die versleten is.

Had de 14 wel op m’n lijstje staan en dan ook een upgrade van opslag. Maar die prijs…

Denk dat ik maar even een batterij swap en het nog even een jaartje uitzing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:06

RnB

Ik heb altijd de Max modellen gekocht, maar omdat ik deze sinds het bulky design van de 12 Pro Max niet zo fijn in de hand vind liggen, ga ik vandaag de 13 Pro van mijn vrouw gebruiken.

Het is nog vroeg, maar ik smacht wel al terug naar het grote scherm. :p
De handzaamheid van de niet-Max is overigens wel erg fijn.

Hopelijk weet ik het vanavond, zodat ik morgen een van de twee kan pre-orderen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

TheVMaster

Moderator WOS
BruceLee schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:15:
[...]

nee dat hebben ze niet

[Afbeelding] geen sim meer voor de 14 pro series. en normale ook niet.

meest links is 14 pro middelste 13 pro en rechts 12 pro
Bij de specs van de 14 Pro (op de NL site) staat nog gewoon dat hij dual-sim met fysieke sim (en esim) is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqhr8wfVvATZ8ysImZQQxnCNsIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sn1u9yvyDG02r1NGiasH5RwZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2022 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-06 12:44
Jaren achter elkaar met veel spanning uitgekeken naar het September Apple event.
Dit jaar voor het eerst vergeten.

Ik denk dat dat de 'noodzaak' om elk jaar weer te kunnen genieten van een nieuwe iphone inmiddels voorbij is van mijn kant. De verschillen worden elk jaar minimaler en kosten worden hoger, zo ook dit jaar. Camera's worden elk jaar beter maar ik ben nog steeds enthousiast over de foto's die mijn zoon maakt met zijn iphone 8.

Dat gezegd hebbende ben ik vooral geïnteresseerd in de Always-on functionaliteit die er aan komt maar ik vermoed dat ook de 13 pro's deze functie ook krijgen met iOS 16 icm het dynamische 120hz scherm? Weet iemand dit?

Dan blijft alleen het magische notch eiland over om te besluiten over te stappen van m'n 13 pro max, hier slaap ik nog even een nachtje over.

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-06 16:01
TheVMaster schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:36:
[...]

Bij de specs van de 14 Pro (op de NL site) staat nog gewoon dat hij dual-sim met fysieke sim (en esim) is.

[Afbeelding]
In de VS is hij enkel esim, in de overige landen dual-sim met e-sim en fysieke sim.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kapi_tijn schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:44:
[...]

In de VS is hij enkel esim, in de overige landen dual-sim met e-sim en fysieke sim.
KIopt, dat verklaart ook waarom er in een eerdere screenshot stond dat hij alleen e-sim zou hebben. Dat zal dan een screenshot van de Amerikaanse Apple site zijn.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
captainleduc schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:43:
Jaren achter elkaar met veel spanning uitgekeken naar het September Apple event.
Dit jaar voor het eerst vergeten.

Ik denk dat dat de 'noodzaak' om elk jaar weer te kunnen genieten van een nieuwe iphone inmiddels voorbij is van mijn kant. De verschillen worden elk jaar minimaler en kosten worden hoger, zo ook dit jaar. Camera's worden elk jaar beter maar ik ben nog steeds enthousiast over de foto's die mijn zoon maakt met zijn iphone 8.

Dat gezegd hebbende ben ik vooral geïnteresseerd in de Always-on functionaliteit die er aan komt maar ik vermoed dat ook de 13 pro's deze functie ook krijgen met iOS 16 icm het dynamische 120hz scherm? Weet iemand dit?

Dan blijft alleen het magische notch eiland over om te besluiten over te stappen van m'n 13 pro max, hier slaap ik nog even een nachtje over.
De 13 Pro heeft geen scherm waarvan de verversingsfrequentie kan zakken naar 1 hz volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
captainleduc schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:43:

100% dat dat niet naar de 13 Pro komt.

Elk jaar natuurlijk nieuwe features die NIET naar oudere modellen komen. Is natuurlijk om je over de streep te trekken om een nieuwe aan te schaffen.
Nogmaals, dit is ELK jaar zo.

• PrimusIP
kapi_tijn schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:44:
[...]

Vraag me af wat de toegevoegde waarde is als je Amerikaan bent. Ik bedoel, ze hebben dezelfde hardware en specs, dus het is niet zo dat het ontbreken je iets oplevert.

Ik ben blij dat we hier nog de fysieke sim hebben. Naast dat ik er zelf eentje gebruik ga ik ook wel op reis naar plekken waar ik niet verwacht dat ik komende paar jaar makkelijk aan een. e-sim ga komen.

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 10:21
Ben wel aan een nieuw toestel toe, maar oei.. die EUR prijzen.. Heb momenteel nog een XR die wel aan vervanging toe is (vind ik zelf). Ik zie dat een 13 Pro met 256 GB nu voor 1194 te halen is, dat scheelt met de 14 Pro met dezelfde hoeveelheid opslag dik 250 euro.

Ik heb de indruk dat het verschil tussen de 13 en 14 niet dusdanig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-06 12:44
On the iPhone 13 Pro and Pro Max, however, Apple's ProMotion displays are limited to dialing screen refresh rates between 10Hz and 120Hz. This contrasts with LPTO panels used by the likes of Oppo and Samsung that can drop to as low as 1Hz when viewing a static image or when the device is inactive.
bron

Helaas dus een iPhone 14 pro only functie

[ Voor 5% gewijzigd door captainleduc op 08-09-2022 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:59
psy schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:55:
[...]

Absoluut niet!
Maar 4k hdr vreet sowieso veel geheugen. 128 zou ik wel als erg weinig bestempelen als je regelmatig filmt.
Verder als een paar filmpjes van de kinderen kom ik eigenlijk niet. Dus het zou genoeg moeten zijn. thx

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
_Bailey_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:48:
Elk jaar natuurlijk nieuwe features die NIET naar oudere modellen komen. Is natuurlijk om je over de streep te trekken om een nieuwe aan te schaffen.
Nogmaals, dit is ELK jaar zo.
Volgens de keynote zit hier ook een hardware reden achter. Dat zie je ook wel vaak met dingen die oudere modellen niet krijgen.
(Los van dat ze soms ook best een andere route hadden kunnen bedenken in sommige van die gevallen, maar dat dan niet doen.)

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-06 19:29
NinjaKiwiNL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:11:
Met interesse gisteren de live-stream gevolgd. Ik wilde graag kijken of het interessant voor mij zou zijn om vanaf mijn 12Pro Max naar de 14 Pro Max te gaan, zonder dat je extreem veel moet bijleggen. Maar wtf die prijzen, ik had verwacht dat die iets duurder zou zijn, maar dit is natuurlijk complete onzin om hem €230 duurder te maken. Maar ja meeste hebben hier toch het geld wel ervoor (over)

Ik heb denk ik bijna een jaar gespaard voor mijn 12 en man wat ben ik nog steeds blij met dit toestel. Helaas al 2x gehad dat die onverklaarbaar ermee stopte of alleen maar overhit meldingen gaf. Ik heb gelukkig Apple care waardoor het snel afgerond was, maar dit stopt ook december. Misschien dan maar een 13 serie ofzo…
Misschien een optie om je iPhone 12 te verkopen? Ik heb ook een iPhone 12 pro Max ( batterijconditie 96% volgens mij is dit wel netjes? Na 2 jaar ? )

Maar volgens mij geeft Apple zelf weinig voor je oude gsm…dus misschien via MP ?

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 15:58
ik ben er wel uit, ik ga voor de 14pro/paars.

Ik heb op dit moment de mini, maar ik heb de betere camera nodig voor macro/close-up foto's voor online veiling verkopen.

De camera van de 13pro is voor mij ook goed genoeg daarvoor, maargoed...dan betaal je nog steeds 1100 tov 1329. Voor de 229 extra heb ik wel over voor de dynamic island en puur dat het volgend jaar zelf de 229 extra opbrengt bij verkoop.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 13:42
Ik vind vooral de iphone 14 pro max een mooi toestel. Vooral de zwarte en paarse kleur. Echter met deze financiele onzekere tijd hou ik mijjn 1500 euro op zak en ga deze niet uitgeven aan een iphone. Misschien na de winter. De prijzen vind ik trouwens exhorbitant hoog moet ik zeggen. En twijfel eigenlijk ook wel of ik dat straks er ook nog wel voor over heb.☺️

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
RnB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:34:
Ik heb altijd de Max modellen gekocht, maar omdat ik deze sinds het bulky design van de 12 Pro Max niet zo fijn in de hand vind liggen, ga ik vandaag de 13 Pro van mijn vrouw gebruiken.

Het is nog vroeg, maar ik smacht wel al terug naar het grote scherm. :p
De handzaamheid van de niet-Max is overigens wel erg fijn.

Hopelijk weet ik het vanavond, zodat ik morgen een van de twee kan pre-orderen. :)
Kan je je bevinding hier delen? Kan je wellicht even checken hoe fijn het is om met de kleine bovenin op de notch te drukken? Die area gaat nu meer gebruikt worden, daar waar deze met de max moeilijker te bereiken is.

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
De twijfel tussen de Pro en Pro Max is hier ook begonnen. Kom van de iPhone 11 dus ik zit niet zo te popelen om naar de minder brede Pro over te stappen. De Pro Max is echter 25% zwaarder en de 11 is al behoorlijk zwaar voor mijn kleine handen :+ One-handed gebruik is voor mij met de 11 al onhandig dus dat zou met de Pro niet anders zijn. Lastig...

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-07-2024
Er was toch een fase dat de toestellen in het buitenland (lees: frankrijk/duitsland) goedkoper waren om aan te schaffen dan in NL? is dat nog steeds het geval? (ik heb het over los kopen van toestel btw)

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:34
BarendBotje schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:46:
Ik twijfel nogal tussen de Pro en Pro Max, wat denken jullie? Normaal zou ik voor veel scherm real estate kiezen, maar de stap van 6.1 naar 6.7 inch is niet bizar groot, daarnaast zal de nieuwe feature, de dynamic island, veel gebruikt worden dus dan zou ik er graag met 1 hand snel bij kunnen.
Zeker voor iemand met grote handen zou dat makkelijk moeten kunnen, al merk ik dat ik daar ook af en toe wat moeite heb op mijn huidige galaxy s10+, dan pak ik de telefoon een beetje over en laat ik het naar beneden glijden in mijn hand om de notificaties te openen.

Hoor graag welke en vooral waarom jullie die overwegen.
Ik heb nu een andere telefoon van 6.7 inch die iets minder in de breedte heeft dan de Pro Max, maar hierbij twijfel ik af en toe al over het formaat. De Pro Max voelt voor mij nog groter en ook nog 50 gram meer gewicht waar ik nu 200g ben gewend en dat al op de limiet vind. Zelf zou ik om die reden dan ook voor 6.1 kiezen omdat met 1 hand bedienen anders nog uitdagender wordt. Als je dat niet belangrijk zou vinden snap ik ook weer de keuze voor meer scherm en batterij capaciteit.

Ga toch maar eens kijken of ik op marktplaats nog wat leuks kan krijgen voor de OP8Pro. Hij doet het na 2 jaar eigenlijk nog te goed om nu a te vervangen, dan ben ik eigenlijk niet bereid nu zo'n klap geld voor een nieuw toestel neer te leggen. Maar eens even rustig over nadenken eerst, maar de 14Pro is wel heel verleidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Southern Sun op 08-09-2022 10:10 ]

• PrimusIP
Reddit schreef op donderdag 8 september 2022:
iPhone 14 Pro announced with a new moving notch
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toppe schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:22:
[...]

Klopt, maar noem jij eens 3 artikelen waarvan de trend een dalende prijs is.
?-?
Ik zeg het is met alle goederen zo, ik zeg niet dat het een belachelijke prijsstijging is.

* Het boeit mij niet of de 14 Pro 1250,- of 1500,- kost.

- Voor mij is het leuk om te hebben, en na weekje spelen ben ik er al op uitgekeken.(net als velen hier)
- Het is voor mij niet genieten als ik doe van één van mijn oldtimers/youtimers. Telkens als ik daar in ga rijden geniet ik ervan, en heb ik niet het gevoel, wat moet ik hiermee. Wat ik bij de 14 Pro wel zou hebben, omdat ik een goede 13 Pro heb.

- Van mij mogen ze wel elke 2-3 j pas met een nieuw toestel komen, ook vanwege ons milieu, maar ook omdat overgaan van 12 Pro naar 13Pro naar 14 pro voor mij niet echt een voordeel heeft - lees aankoop waard is-
(ik had een gewone 12 in mijn geval) Gaat mij om elk jaar upgraden.

Compare 14Pro vs 13Pro and differences

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 08-09-2022 10:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
Vraagje:

Wat is nu de beste deal?
iPhone 12, iPhone 13 of een iPhone 14?

• THE_BASE
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:22:
[...]
Voor mij is het leuk om te hebben, en na weekje spelen ben ik er al op uitgekeken.(net als velen hier)
Met die opmerking sla je wel de spijker op zijn kop. Het zijn belachelijke prijzen waar Apple niet geheel iets aan kan doen. Allemaal te danken aan een idioot uit Rusland. Maar wat je zegt klopt wel: ik heb nu een iPhone 12 Pro en die iPhone 14 Pro is niet geheel anders behalve een Pill in plaats van Notch en betere camera’s. Daar is na een week de nieuwigheid vanaf.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• THE_BASE
  • Niet online
FGras schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:29:
Vraagje:

Wat is nu de beste deal?
Dat is toch geheel persoonlijk en voor iedereen anders?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04:47
Een vraag aan Amerika kenners.
Waar zal bijvoorbeeld een iPhone 14 pro het minste gaan kosten in de staten California, Arizona, Utah of in Nevada......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
beezjeh schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:30:
Waar zal bijvoorbeeld een iPhone 14 pro het minste gaan kosten in de staten California, Arizona, Utah of in Nevada......
https://files.taxfoundati...AuMTY2MjYyNTkzMC41OS4wLjA.

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
beezjeh schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:30:
Montana, New Hampshire en Oregon, want in deze 3 staten wordt helemaal geen sales tax aangerekend. ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vraagje:

Wat is nu de beste deal?
SE2022

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• FGras
THE_BASE schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:30:
[...]

Dat is toch geheel persoonlijk en voor iedereen anders?
Als je kijkt naar prijs en wat je er voor krijgt. Zit er nogal verschil in. Qua features lijkt het mij vrijwel hetzelfde op de pro modellen na? Maar ik kan t mis hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otyxWEV-zCK3TgP-zlxzzYOpMM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qs2D3veL0fE2MqtsL9CBKUEz.png?f=fotoalbum_large

• FGras
Wel een oled scherm graag :9

• PrimusIP
Hackus schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:22:
- Van mij mogen ze wel elke 2-3 j pas met een nieuw toestel komen, ook vanwege ons milieu, maar ook omdat overgaan van 12 Pro naar 13Pro naar 14 pro voor mij niet echt een voordeel heeft - lees aankoop waard is-
(ik had een gewone 12 in mijn geval) Gaat mij om elk jaar upgraden.
Het is ook een stukje marketing natuurlijk. Maar tenzij ze willen dalen met de prijs, zul je toch wel je hardware een beetje moeten updaten. Ik herinner me bijvoorbeeld nog de oude Mac mini die ze met verouderde hardware voor belachelijke prijs aan het verkopen waren.
Als je dan update, is het marketingtechnisch handiger te zeggen dat je een nieuwe iPhone 14 gaat verkopen, dan dat je zegt dat je een iPhone 13 gen 2 ofzo iets verkoopt.

En aangezien ik niet van plan ben elk jaar een nieuwe telefoon te kopen is wanneer ik een nieuwe koop het een aanzienlijke upgrade. En ben ik ook niet teleurgesteld. O nee, de 14 heeft een A15 (13 pro uitvoering), ipv de 16! Tja, ik heb nu nog een A12, ik lig er echt niet wakker van hoor. En bij die A12 had ik al nooit dat ik dacht dat hij te traag is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:10
NYC zit op 8,52%. Dat komt dus op $ 1.085,- voor de 14 Pro 128GB.
Dat komt op dit moment op € 1.087,-

Toch maar wachten tot december als ik in New York ben? :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:33:
[...]

Montana, New Hampshire en Oregon, want in deze 3 staten wordt helemaal geen sales tax aangerekend. ;)
En Alaska ook niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:38:
[...]

Voor NYC kan je beter met 10% rekenen. Want je hebt de sales tax voor de staat maar ook nog die voor de county en city.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:20

Ik vind het zelf zo'n goede feature dat het bijna genoeg zou zijn me te overtuigen om een 14 ipv 13 serie te kopen. Ware het niet dat we er hier niks aan hebben. En eerlijk gezegd heb ik komende twee jaar geen Noord Amerika vakantie plannen. Wat ik ook jammer vindt is dat gratis ondersteuning twee jaar is, als ik de keynote goed herinner. Ik zou het heel fijn vinden als ze snel de rest van de wereld er bij trekken. Ik ben ook benieuwd wat het in de toekomst moet gaan kosten. Hopelijk stoppen ze het gewoon in je 0,99 cent iCloud abonnement ofzo, maar ben er bang voor.
Het zijn alleen noodberichten he, geen berichtjes voor thuis dat je wat later komt of een verbinding om Nu.nl te lezen ofzo... Ben benieuwd hoe Apple zich voorbereid op grappenmakers maar échte gevallen zullen er hooguit een paar handjes vol per jaar zijn.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34
Vraagje:

Wat is nu de beste deal?
Beste deal? Trek een 12 pro of 13 pro van marktplaats af binnen nu en 3 weken overspoeld de markt en kun je ze relatief goedkoop scoren. Let hierbij wel op batterij percentages. Goede indicator hoeveel een toestel ook gebruikt is.

• Rivanov
Donstil schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:43:
[...]

Voor NYC kan je beter met 10% rekenen. Want je hebt de sales tax voor de staat maar ook nog die voor de county en city.
The City Sales Tax rate is 4.5%, NY State Sales and Use Tax is 4% and the Metropolitan Commuter Transportation District surcharge of 0.375% for a total Sales and Use Tax of 8.875 percent.

https://www1.nyc.gov/site...ax%20of%208.875%20percent.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2022 10:47 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• FGras
Practics schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:45:
[...]

Beste deal? Trek een 12 pro of 13 pro van marktplaats af binnen nu en 3 weken overspoeld de markt en kun je ze relatief goedkoop scoren. Let hierbij wel op batterij percentages. Goede indicator hoeveel een toestel ook gebruikt is.
Thanks! Zal het in de gaten houden!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb een 12 pro en heb afgelopen week een 12 gekregen voor mijn werk. Het viel me gelijk op hoe licht de 12 is t.o.v de 12 pro en dat beviel zo goed dat ik nu van plan ben om gewoon de 12 pro weg te doen. Het verbaast mij dat niemand klaagt over de aanhoudende gewichtsstijging van deze dingen. Ieder zijn ding natuurlijk, ik vind het lomp aanvoelen, een ander heel 'degelijk'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:38:
[...]

Het is ook een stukje marketing natuurlijk. Maar tenzij ze willen dalen met de prijs, zul je toch wel je hardware een beetje moeten updaten. Ik herinner me bijvoorbeeld nog de oude Mac mini die ze met verouderde hardware voor belachelijke prijs aan het verkopen waren.
Als je dan update, is het marketingtechnisch handiger te zeggen dat je een nieuwe iPhone 14 gaat verkopen, dan dat je zegt dat je een iPhone 13 gen 2 ofzo iets verkoopt.

En aangezien ik niet van plan ben elk jaar een nieuwe telefoon te kopen is wanneer ik een nieuwe koop het een aanzienlijke upgrade. En ben ik ook niet teleurgesteld. O nee, de 14 heeft een A15 (13 pro uitvoering), ipv de 16! Tja, ik heb nu nog een A12, ik lig er echt niet wakker van hoor. En bij die A12 had ik al nooit dat ik dacht dat hij te traag is...
als je van een XS komt, zou ik ipv de 14, nog zeker de 13 pro overwegen.

• PrimusIP
Dennisdn schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:44:
Het zijn alleen noodberichten he, geen berichtjes voor thuis dat je wat later komt of een verbinding om Nu.nl te lezen ofzo...
En voor mij is dat een hele fijne toevoeging. Ik kom soms toch wel eens op een plek zonder verbinding. En dat zijn dan ook weer gelijk plekken waar als iets gebeurd ik wel fijn vind om hulp te kunnen vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FGras schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:47:
[...]

Thanks! Zal het in de gaten houden!
Je kunt PW ook in de gaten houden mbt. Zeker als je bij een winkel wilt kopen, met je recht van consumentenkoop

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 15:00
HavermansP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:06:
Er was toch een fase dat de toestellen in het buitenland (lees: frankrijk/duitsland) goedkoper waren om aan te schaffen dan in NL? is dat nog steeds het geval? (ik heb het over los kopen van toestel btw)
Dit kun je zelf heel simpel checken op Apple.de of Apple.fr toch?

Maar ja, in Duitsland is 'ie wat goedkoper, niet gek ook want 19% BTW ipv 21% in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:38:
[...]

Als je kan leven met alleen een esim ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 21:38
Twijfel toch wel tussen verschillende modellen, heb nu een iPhone 12 met 128 gb en wil eigenlijk upgraden naar 256. Dit zijn een beetje de keuzes die ik voor mezelf heb.

iPhone 14 - 256gb
+ Upgrade in hardware, prima camera, meer opslag, batterij
- Prijs, relatief kleine stap van 12 -> 14?

iPhone 13 pro - 256gb
+ Upgrade in hardware, 'pro' camera, meer opslag, batterij, prijs/beschikbaarheid
- model van een jaar oud

iPhone 14 pro - 256gb
+ Voor nu best mogelijk hardware/camera, opslag en batterij
- prijs

De 14 pro trekt me ook aan vanwege het always on display en de nieuwe 'notch/display island'.

Vind het maar een lastige (en luxe) keuze. Zijn er mensen die dezelfde keuze/overweging maken?

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:03
Voor mij is het allemaal al duidelijk. Het wordt de 14 Pro Max, 256GB in Spacezwart. Ja, het wordt een hele hoop geld. Maar ik denk dat dit het wel waard is. Ten eerste kan ik een deel van het bedrag zakelijk aftrekken. Ten tweede verkoop ik mijn iPhone 13 Pro Max 256GB. Dus als ik dan uitreken wat ik erop toe moet leggen, valt het voor mij wel te doen.

Ik heb een speciaal ‘Apple-potje’ waar ik elk jaar geld in stort als ik bijvoorbeeld een nieuwe iPhone of MacBook wil. Er is dus rekening mee gehouden, dus waarom dan niet? Het is een mooi ding, ik heb ieder jaar de nieuwe. Dus het komt wat mij betreft wel goed. :)

• TheKerremenke
  • Laatst online: 16:43
Hier iemand met een blauwe 12 pro 256 Gb. Deze gaat op marktplaats inclusief de 5 Apple hoesjes, 1 MagSafe Armor van Spigen en zo nog wat goedkope hoesjes.

Ervoor in de plaats komt een witte 14Pro 256 Gb met 1 spigen hoes en 1 leren Apple hoes of een ander merk.

Deze keer wel zonder AppleCare ivm de kosten en dat ik er toch nooit gebruik van maak. (Al 5 jaar niet)

[ Voor 16% gewijzigd door TheKerremenke op 08-09-2022 11:04 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:47

Ik ben ook benieuwd wat het in de toekomst moet gaan kosten. Hopelijk stoppen ze het gewoon in je 0,99 cent iCloud abonnement ofzo, maar ben er bang voor.
Ik heb voorheen als service monteur gewerkt in satelliet communicatie, op veel schepen hebben ze ook een schotel waarmee ze naar buiten kunnen bellen waar dan ook ter wereld (iridium). Deze kosten zijn niet mals, ik weet natuurlijk niet wat Apple voor contracten en regelingen heeft maar normaal gesproken betaal je als snel 300 euro per minuut om naar buiten te bellen. ik geloof dan ook niet dat ze dit voor 99cent per maand uberhaupt aan kunnen bieden, but shoot me if im wrong!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Tylen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:52:
[...]

Als je kan leven met alleen een esim ;)
Ja hoor. Voor mij geen probleem.
Maar haal 'm gewoon in Nederland. Kan niet wachten tot december. :+

• Tylen
  • Laatst online: 16:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:04:
[...]

Ja hoor. Voor mij geen probleem.
Maar haal 'm gewoon in Nederland. Kan niet wachten tot december. :+
En ik baal al dat ik morgen om 13:30 een examen heb en dus niet meteen om 14:00 kan bestellen hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Tylen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:05:
[...]

En ik baal al dat ik morgen om 13:30 een examen heb en dus niet meteen om 14:00 kan bestellen hahaha.
Heb van 13:30 - 14:30 m'n agenda geblockt met "Privé afspraak". ;)

• PrimusIP
Ik heb een camera (resultaat) vraag:
Ik weet dat het verkeerd is om blind te staren op standaard camera specs. Apple doet namelijk een hoop magie waardoor foto's verbluffend resultaat hebben, vergeleken met bijvoorbeeld een telefoon camera van de concurrent die misschien meer mega pixels heeft, extra lens, etc.

In de specs tussen iPhone 13 en 14 zie ik niet veel staan, terwijl Apple in hun keynote verkoop praatje wel dik aanzet hoeveel beter de foto en video ervaring is.

Verschil:

Achterkant:
14: Hoofdcamera: diafragma ƒ/1.5
13: Hoofdcamera: diafragma ƒ/1.6

14: True Tone Flash
13: True Tone Flash met Slow Sync

14: Photonic Engine
13: -

Voorkant:
14: Diafragma ƒ/1.9
13: Diafragma ƒ/2.2

14: Photonic Engine
13: -

Iemand die het verschil hier kan duiden?

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 13:57
Ik zie redelijk wat discussie over de satelliet feature.
Deze feature is toch alleen in begin beschikbaar in Amerika en Canada???

Wereldwijd zou dat niet zo snel uitgerold kunnen worden aangezien er landen zijn dit soort features verbieden(aka Azië, Midden-Oosten)
Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:46:
[...]

The City Sales Tax rate is 4.5%, NY State Sales and Use Tax is 4% and the Metropolitan Commuter Transportation District surcharge of 0.375% for a total Sales and Use Tax of 8.875 percent.

https://www1.nyc.gov/site...ax%20of%208.875%20percent.
Aah perfect, dan is het iets omlaag gegaan waarschijnlijk.

Ja dan kan het wel interessant zijn, als je toch al Apple Care neemt wel want ik heb eens met een 5s gehad uit de states dat ze die hier niet konden repareren in de Apple Store in Amsterdam vanwege een afwijkend model. Hoog en laag gesprongen maar ze deden er niets mee toen.

• BarendBotje
  • Niet online
Viel mij op dat de iPhone 14 pro ook bluetooth 5.3 heeft, daar waar de 13 pro bluetooth 5.0 heeft. Weet iemand het voordeel van de een over de ander? Op internet kom ik alleen snel lower power consumption tegen.

Link: https://www.apple.com/nl/...x,iphone14pro,iphone13pro

[ Voor 20% gewijzigd door BarendBotje op 08-09-2022 11:21 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:18
BarendBotje schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:20:
Viel mij op dat de iPhone 14 pro ook bluetooth 5.3 heeft, daar waar de 13 pro bluetooth 5.0 heeft. Weet iemand het voordeel van de een over de ander? Op internet kom ik alleen snel lower power consumption tegen.
Interessant. Ik dacht dat die nieuwe versie ook hogere bitrates ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
BarendBotje schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:20:

Link: https://www.apple.com/nl/...x,iphone14pro,iphone13pro
Hier vind je meer informatie over Bluetooth 5.3
Het kán veel.. maar het is de vraag wat Apple allemaal implementeert.
Apple's press releases and tech specs pages for the iPhone 14 and new AirPods Pro do not appear to make any mention of LE Audio or the benefits listed above, leading us to believe that LE Audio might not be supported on the devices currently, but we've reached out to Apple for confirmation. In July, the organization behind Bluetooth said it anticipated availability of products with support for LE Audio to ramp up by the end of 2022.
https://www.macrumors.com...irpods-pro-bluetooth-5-3/

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2022 11:23 ]

• Tessa vd Heide
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-06 22:01
Ik kom van een iPhone XR en voor mij is de iPhone 13 Pro een stuk interessanter qua prijs dan een gewone iPhone 14. Ik hoef niet zo erg het nieuwste van het nieuwste te hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
xamirz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:15:
Wereldwijd zou dat niet zo snel uitgerold kunnen worden aangezien er landen zijn dit soort features verbieden(aka Azië, Midden-Oosten)
In China hebben ze het:
nieuws: Globalstar verzorgt satellietcommunicatie iPhone 14-noodberichten

Ik zie het probleem voor die landen niet echt. Des doods dwingen de autoritaire landen in de wereld dan gewoon af dat het via hun gecontroleerde hubs loopt. Het gaat om vragen om hulp in noodgeval, net zoals je de alarmdienst belt.
En bang voor spionage lijkt me ook niet een reden. Signalen sturen naar satellieten kan al gewoon, verschil is alleen dat er niks mee wordt gedaan als je ze niet verwerkt.

• Rivanov
Real-world footage van de nieuwe Action Mode op de 14 Pro.

Filmpje in Tweet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2022 11:25 ]

• BarendBotje
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:23:
[...]

Hier vind je meer informatie over Bluetooth 5.3
Het kán veel.. maar het is de vraag wat Apple allemaal implementeert.

[...]

https://www.macrumors.com...irpods-pro-bluetooth-5-3/
Ja de airpods pro 2 hebben ook bluetooth 5.3, apart dat er werkelijk niks over gezegd is, wel een verschil met de 5.0 in de iphone 13 pro, wat betekent dat de 14 pro meer toekomst voorbereid is. Of dat genoeg is om iemand over de streep te trekken om een paar 100 extra neer te leggen? Idk, maar het is wel weer een verschil.

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:59

PBP

Voor de keynote helemaal overtuigd dat ik van mijn 11 Pro Max naar de 14 Pro zou gaan. Nu met deze prijzen begin ik toch sterk te twijfelen of ik het uberhaupt moet doen. Aan andere kant zie ik die prijs in de toekomstige modellen nooit meer lager worden dan €1329.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:18
PBP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:31:
Voor de keynote helemaal overtuigd dat ik van mijn 11 Pro Max naar de 14 Pro zou gaan. Nu met deze prijzen begin ik toch sterk te twijfelen of ik het uberhaupt moet doen. Aan andere kant zie ik die prijs in de toekomstige modellen nooit meer lager worden dan €1329.
Voor het overgrote deel van de mensen zou een non-pro meer dan voldoende zijn. Apple speelt gewoon slim in op FOMO en mensen kopen die PRO (ik ook hoor, maar slaat werkelijkwaar nergens op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04:47
Thanks.

Valt in vergelijking allemaal mee, dus jaar garantie opofferen is de moeite zeker waard :)

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
PBP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:31:
Apple heeft de prijs in diverse landen halverwege de cycle verlaagd: juist omdat mensen wegbleven doordat de prijs te hoog was en de verkopen tegenvallen. Het zou mij niets verbazen als we begin volgend jaar al een price-drop zien van 200 euro. Zeker wanneer retailers er mee blijven zitten. Plus dat we hier de luxe van een bkr-registratie. Er zit een limiet aan wat je kunt bijlenen voor een toestel: dus hoe duurder de iPhone: hoe minder mensen het volledig kunnen afnemen met een maandelijks abonnement en dus een alternatief nemen.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:59
NoSugar schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:34:
[...]

Apple heeft de prijs in diverse landen halverwege de cycle verlaagd: juist omdat mensen wegbleven doordat de prijs te hoog was en de verkopen tegenvallen. Het zou mij niets verbazen als we begin volgend jaar al een price-drop zien van 200 euro. Zeker wanneer retailers er mee blijven zitten. Plus dat we hier de luxe van een bkr-registratie. Er zit een limiet aan wat je kunt bijlenen voor een toestel: dus hoe duurder de iPhone: hoe minder mensen het volledig kunnen afnemen met een maandelijks abonnement en dus een alternatief nemen.
Ik heb Apple nog nooit een price drop zien doen op iPhones van 200 euro :) Ik hoop het natuurlijk wel maar dan heb ik hem waarschijnlijk al in bezit of een 13 pro.

©2004

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 13:57
Preorder in NL starts 9 uur of 14 uur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xamirz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:40:
14:00 (zoals eigenlijk altijd de laatste jaren).

Wel jammer dat het 'preview' artikel weer veel vergelijkingen maakt met Android. :?
reviews: Apple iPhone 14-serie - Pro heeft een streepje voor

[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2022 11:43 ]

• FGras
Dus worden de oudere iPhone modellen binnenkort ook 100 euro goedkoper nu er een nieuwe versie uit is?

[ Voor 17% gewijzigd door FGras op 08-09-2022 11:43 ]

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:15
xamirz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:40:
Waar orderen jullie hem meestal? Gewoon bij Apple?

• PrimusIP
Hackus schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:48:
[...]

als je van een XS komt, zou ik ipv de 14, nog zeker de 13 pro overwegen.
Ik kom van de XR af, moet je nagaan wat een verschil het dan is.
Maar dank je voor je tip. Dat is 100 euro verschil zie ik. Heb je dezelfde socket, extra camera, beter scherm. En je mist een paar features waarvan ik niet weet wat het resultaat is en een ander (de satelliet) die ik heel tof vind maar waar ik pas wat aan heb tegen de tijd wanneer ik weer aan een nieuwe telefoon toe ben. Ik ga er over nadenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sunri5e schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:46:
[...]

Waar orderen jullie hem meestal? Gewoon bij Apple?
Yes, dan heb je gegarandeerde levering de week erna. Als je hem natuurlijk snel genoeg besteld, maar je ziet de leverdatum vermeld in het bestelproces

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2022 12:02 ]

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:15
TheVMaster schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:50:
[...]

Yes, dan heb je gegarandeerde levering de week erna.
Qua prijs hetzelfde als bij bijvoorbeeld Coolbue?

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:32
En hoe gaat het als je daar ter plekke je oude iPhone wil inruilen? Kan je daar op wachten of moet je daar een afspraak voor maken? Bij de Apple Store bedoel ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferret op 08-09-2022 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:50:
[...]

Yes, dan heb je gegarandeerde levering de week erna.
Dit is pertinent onjuist. Genoeg pre orders meegemaakt waar mensen op pre order dag al levertijden van enkele weken hadden.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
_Bailey_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:59:
[...]

Dit is pertinent onjuist. Genoeg pre orders meegemaakt waar mensen op pre order dag al levertijden van enkele weken hadden.
Sorry, je moet natuurlijk wel snel genoeg bestellen. Maar je ziet tijdens het bestelproces precies wanneer je telefoon geleverd gaat worden. Als je snel genoeg bent, dan heb je hem gegarandeerd de week erna. Heb daar nog nooit issues mee gehad.

Als je nu de Apple Watch Ultra pre-ordered, dan krijg je hem ook pas in oktober of november. Maar de eerste paar minuten kreeg je hem gewoon op de lanceerdag, dus de 23ste.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2022 12:01 ]

• DennusB
  • Niet online
Wat zouden jullie eerder bestellen? iPhone 14 Pro 128GB met AppleCare+ of een 256GB zonder AppleCare+. Ik vind het na ~1500 euro wel mooi geweest dus moet ergens een keus maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:06:
Wat zouden jullie eerder bestellen? iPhone 14 Pro 128GB met AppleCare+ of een 256GB zonder AppleCare+. Ik vind het na ~1500 euro wel mooi geweest dus moet ergens een keus maken
Ik bestel er eigenlijk nooit AppleCare+ bij, maar ik laat hem dan ook niet vallen en als er wel iets gebeurt (is dat meestal thuis), dan hebben we daar de inboedelverzekering voor. Dus ik zou voor de 256GB versie zonder gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 21:19
Ik ga denk ik deze keer voor applecare, 1 keer een stom ongelukje gehad met mijn 11 pro en toen moest ik zelf in de buidel tasten voor een nieuw scherm. Ik had Applecare er dus makkelijk uit kunnen halen.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:50
Ik heb momenteel een Xs met 64GB en heb naar deze update uitgekeken want vind het tijd voor een upgrade. De batterij is niet al te best meer en 64GB is nu wel heel krap aan het worden. Ik had mij gericht op een 14 Pro maar ben nu toch aan het twijfelen.

De prijs is een dingetje maar wat mij het meest stoort is dat het toestel blijkbaar nog lomper is geworden dan de het voorgaande model. Het hoger gewicht en de enorm uitstekende camera's lijken mij echt niet fijn voor dagdagelijks gebruik. Echt jammer dat ze niet eens ook het design hebben aangepakt.

Met de Xs red ik het niet veel langer dus ben genoodzaakt om de upgrade toch aan te gaan. Waar ik ook nog niet uit ben is of ik best ineens de 264Gb neem in plaats de standaard 128GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:32
Als je opslag belangrijker vindt dan zonder.

En mocht je van gedachte veranderen, je hebt 60 dagen om AppleCare+ alsnog af te nemen.

ik heb geen AppleCare+ op mijn 13 Pro, maar ik wil deze wel nemen voor mijn Watch vanwege grotere kans op ongelukken

• FGras
Ik denk dat ik voor de iPhone 13 met 128 GB ga. Ik hoop nog wel op een prijsdaling van 100 euro. Dan komt het exclusief btw uit op ongeveer 600 euro en daar ben ik content mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• May
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-02 22:29

May

Verbazingwekkend hoeveel sommigen denken te vangen voor hun oude 13 pro max.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
Ik ben erg benieuwd wat de prijzen bij de resellers gaat doen.

Bij GSMWeb.nl is nu de 13Pro 256 GB (Groen) te koop (met 2-jarig abbo van Vodafone) voor € 1.010,00. Bij Appel was dat € 1.279,00 adviesprijs en bij Belsimpel voor € 1.229,00.

Kom zelf van een iPhone X met 256 GB en gebruik in ieder geval meer dan 128 GB.

Vindt de 14Pro erg mooi maar wel aanzienlijk aan de prijs als ik dat afzet tegen de € 1.010,00 voor de 13pro bij GSMWeb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
May schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:15:
De prijzen zullen nu wel hard dalen, maar ik heb er 2 weken terug nog meer dan 950 voor mijn Pro Max 256GB gevangen.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2022 12:21 ]

• May
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-02 22:29

May

TheVMaster schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:17:
[...]

De prijzen zullen nu wel hard dalen, maar ik heb er 2 weken terug nog meer dan 950 voor gevangen.
er zijn mensen op v&a die een 1 jaar oud toestel voor 100 euro onder de nieuwwaarde proberen te verkopen.
(zie vb V&A aangeboden: Apple iPhone 13 Pro, 256GB opslag Grafiet)

[ Voor 19% gewijzigd door May op 08-09-2022 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
May schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:15:
Totaal onrealistisch.

Wacht een weekje en je ziet ze zo met €150-200 zakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Eerste.

Alleen al om Express Replacement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
May schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:18:
[...]

er zijn mensen op v&a die een 1 jaar oud toestel voor 100 euro onder de nieuwwaarde proberen te verkopen.
(zie vb V&A aangeboden: Apple iPhone 13 Pro, 256GB opslag Grafiet)
Compleet niet realistisch. Dat had je er zelfs 1 maand geleden nog niet voor gekregen denk ik.

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17
Zit er nog verschil tussen de 128Gb en 256Gb in de 14 pro, kwa video's opnemen? Zoals bij de 13 pro? Kan het nergens terugvinden. Zo niet dan heb ik aan 128Gb wel genoeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bulligan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:21:
Zit er nog verschil tussen de 128Gb en 256Gb in de 14 pro, kwa video's opnemen? Zoals bij de 13 pro? Kan het nergens terugvinden. Zo niet dan heb ik aan 128Gb wel genoeg
Jep, ProRes alleen in 4K op toestellen met 256GB of meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17
DennusB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:22:
[...]

Jep, ProRes alleen in 4K op toestellen met 256GB of meer
Thx, dan word het toch 256Gb
Pagina: 1 ... 3 ... 44 Laatste