Klopt. Wel even zorgen dat het aanstaat bij de iCloud instellingen als back-up ;-)ItsFlokkie schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:35:
[...]
Gezondheidsgegevens worden opgeslagen op je iPhone in de Health App. Is niet verbonden aan je AW volgens mij. Heb redelijk vaak mijn Apple Watch Series 3 opnieuw moeten instellen vanwege ruimte gebrek
Het is dan ook een zeer intelligente marketingstrategie van Apple.robcoenen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:19:
[...]
Hier kan ik alleen maar van zeggen. Iedereen denkt dat het hem/haar nooit overkomt, totdat het je een keer overkomt ... vandaar ook o.a. mijn keuze voor de Series 8 i.p.v. de 7.
Functies maken op basis van en inspelen op existentiële angsten. Hart, ongelukken, verdwalen in een woud of woestijn, etc.
Ik ben er ook gevoelig voor overigens 😅
Hopelijk heb ik er een keer iets aan wanneer nodig!
Heel herkenbaar dit. Toen ik nog bij de MediaMarkt werktte kreeg ik best wel vaak mensen die een Apple Watch wilde vanwege eerdere problemen met hun hart. Kochten dat ding eigenlijk om er zeker van te zijn dat alles goed gingFurrr schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:32:
[...]
Het is dan ook een zeer intelligente marketingstrategie.
Functies maken op basis van existentiële angsten. Hart, ongelukken, verdwalen in een woud of woestijn, etc.
Snap ik wel.ItsFlokkie schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:34:
[...]
Heel herkenbaar dit. Toen ik nog bij de MediaMarkt werktte kreeg ik best wel vaak mensen die een Apple Watch wilde vanwege eerdere problemen met hun hart. Kochten dat ding eigenlijk om er zeker van te zijn dat alles goed ging
Wij, als mensendier, zijn tenslotte primair ge-hardwired om te overleven.
Ik vind het ergens ook wel een geruststellend idee hebben dat er een minimale vorm van hartbewaking om
mn pols hangt. Overigens ben ik me wel bewust van het feit dat dit een vorm van schijnveiligheid is.
[ Voor 7% gewijzigd door Furrr op 14-09-2022 11:40 ]
Ik weet niet wat jouw definitie van nabij is, maar als het echt nabij zou zijn (als in: winter update bijv.) dan hadden ze daar wel een melding van gemaakt in de keynote. Als ze al iets met de sensor gaan doen is dat niet voor watchOS 10 lijkt mij.robcoenen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:19:
Ik denk dat die in de nabije toekomst nog wel voor meer zaken ingezet gaat worden waaronder sleep-tracking etc.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
En Apple kennende is het dan dus een (hardware)functie die alleen op de nieuwe versie werkt.Mog schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:13:
[...]
Ik weet niet wat jouw definitie van nabij is, maar als het echt nabij zou zijn (als in: winter update bijv.) dan hadden ze daar wel een melding van gemaakt in de keynote. Als ze al iets met de sensor gaan doen is dat niet voor watchOS 10 lijkt mij.
Is er voor de rest niemand die zich hieraan stoort?TR1969 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:57:
[...]
Met ingang van de AW7 heeft Apple de Spacegrey vervangen door de kleur Midnight. Een bijna zwarte, maar heel donkerblauwe kleur.
Dus ook een AW7 is er niet in donkergrijs
ik snap die keuze ook niet...en twijfel nog tussen deze en silver...mijn vorige (aw2) was ook silver, dus ik heb nog wat bijpassende bandjes...maar zwart is weer eens wat anders
Ik kies steeds een bijzondere kleur en de bandjes passen overal bij die ik heb.wwwmarcel schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:10:
[...]
Is er voor de rest niemand die zich hieraan stoort?
ik snap die keuze ook niet...en twijfel nog tussen deze en silver...mijn vorige (aw2) was ook silver, dus ik heb nog wat bijpassende bandjes...maar zwart is weer eens wat anders
Nu een groene 7 en die is echt heel sjiek.
Ik heb ook altijd geleerd. Koop NOOIT een product voor vermeende updates in de toekomst. Je koopt het op release en dat moet je liggen. Niet van; Ooh jaa maar wellicht kan ik in de toekomst wel mijn tempratuur gaan opmeten als ik wat grieperig ben.Mog schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:13:
[...]
Ik weet niet wat jouw definitie van nabij is, maar als het echt nabij zou zijn (als in: winter update bijv.) dan hadden ze daar wel een melding van gemaakt in de keynote. Als ze al iets met de sensor gaan doen is dat niet voor watchOS 10 lijkt mij.
Ik denk dat het voor veel mensen geldt. Voor mij wel in ieder geval. Ik vind de midnight niet mooi (want blauw) maar de silver in alu is weer te mat imo. Daarom ga ik uiteindelijk toch voor de RVS. Bijkomend voordeel is dat je zilver RVS versie ook zelf kun polijsten. net zo als je mechanische horloges kunt polijsten. Is namelijk wel een must met RVS want dat wordt snel mat en is kras gevoelig.wwwmarcel schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:10:
[...]
Is er voor de rest niemand die zich hieraan stoort?
Dit alles had ik niet gedaan als er gewoon een space grey series 8 was....
Helemaal gelijk, mijn Watch 4, is na 4 jaar, dag en nacht intensief gebruik, he-le-maal matLimbeckx schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:15:
[...]
RVS versie ook zelf kun polijsten. net zo als je mechanische horloges kunt polijsten. Is namelijk wel een must met RVS want dat wordt snel mat en is kras gevoelig.

:strip_exif()/f/image/QAu90km2oTEUFbYzlndYyD3M.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door absrnd op 14-09-2022 15:45 ]
Ik heb het helaas meegemaakt met mijn vriendin en dan is het toch wel erg handig dat zo'n functie aanwezig is. Zeker als iedere seconde in zo'n geval telt. In dit geval een no-brainer voor mij.Furrr schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:32:
[...]
Het is dan ook een zeer intelligente marketingstrategie van Apple.
Functies maken op basis van en inspelen op existentiële angsten. Hart, ongelukken, verdwalen in een woud of woestijn, etc.
Zonder ongeluk had ik er inderdaad hetzelfde ingestaan: het gevoel hebbende dat ze inspelen op de angst.
Hier heel blij met de ECG functie, want had zelf meermalen dus mijn ritme stoornis opgevangen.robcoenen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:27:
[...]
Ik heb het helaas meegemaakt met mijn vriendin en dan is het toch wel erg handig dat zo'n functie aanwezig is. Zeker als iedere seconde in zo'n geval telt. In dit geval een no-brainer voor mij.
Zonder ongeluk had ik er inderdaad hetzelfde ingestaan: het gevoel hebbende dat ze inspelen op de angst.
Maar eenmaal op eerste harthulp deed hart na dik 2 uur weer normaal.
Cardioloog heeft de ecg’s van de Apple Watch in mijn ziekenhuis dossier gezet en later heb ik hiervoor een behandeling gehad.
Ik heb dat dus totaal niet, ik vind dit soort functies gewoon super handig. Ik ben gezond, maar alles wat helpt is mooi meegenomen.robcoenen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:27:
[...]
Ik heb het helaas meegemaakt met mijn vriendin en dan is het toch wel erg handig dat zo'n functie aanwezig is. Zeker als iedere seconde in zo'n geval telt. In dit geval een no-brainer voor mij.
I don't have dreams, I have goals!!
Geen garantie meer en het batterij percentage is 85%.Roos79 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:56:
[...]
Heb je nog Garantie?
En hoeveel is je batterij percentage?
Als ik 's ochtends ga hardlopen dan komt ie gelijk van de lader af en gaat ie vanzelf uit na circa 5 minuten hardlopen. Als ik m daarna weer aan doe, gaat ie vervolgens na een paar minuten weer uit. Als ie gewoon op de kast ligt (niet op de lader) dan gaat ie niet vanzelf uit. OS Watch 9 heeft helaast niet geholpen.
Dit probleem lijkt al te bestaan vanaf de introductie van de Apple Wach maar ik heb nog ergens een oorzaak of een oplossing gelezen.
[ Voor 10% gewijzigd door Aziona op 14-09-2022 17:00 ]
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Ik zeg ook niet dat Apple perse leugens verkoopt.robcoenen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:27:
[...]
Maar het is natuurlijk een prima strategie en niet louter met als doel de wereld te verbeteren. Angst als marketingstrategie is al eeuwen oud overigens (van de oude kwakzalvers tot bepaalde farmaceuten van vandaag de dag (niet allemaal overigens!)).
Desondanks goed om te horen joh!
Ik ken wel meer van dit soort positieve verhalen en trek dat echt niet in twijfel (als het compleet BS was geweest had ik er nooit een om mn pols gehangen). Maar het kan wel degelijk een valselijk gevoel van veiligheid geven.
Ter illustratie:
Iets geks op de borst voelen, aannemen dat, omdat je Apple watch niets registreert en geen melding geeft, het wel goed zal zitten met als gevolg een fatale of bijna fatale afloop.
Dat zijn linke situaties die al meer dan eens voorgekomen zijn.
Ik heb zelf een academisch-medisch achtergrond en vind alle ontwikkelingen rondom een product als de Apple watch erg interessant. Zowel de positieve als de negatieve verhalen vind ik boeiend om te horen maar blijf ik voorzichtig.
Wederom, mooi om te horen voor wat betreft je vriendin!
👍🏽
Wederom dubbel!
[ Voor 98% gewijzigd door Furrr op 14-09-2022 17:14 ]
Waarom toen niet gelijk aangeklopt bij Apple had je een vervangende gehad?Aziona schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:59:
[...]
Geen garantie meer en het batterij percentage is 85%.
Als ik 's ochtends ga hardlopen dan komt ie gelijk van de lader af en gaat ie vanzelf uit na circa 5 minuten hardlopen. Als ik m daarna weer aan doe, gaat ie vervolgens na een paar minuten weer uit. Als ie gewoon op de kast ligt (niet op de lader) dan gaat ie niet vanzelf uit. OS Watch 9 heeft helaast niet geholpen.
Dit probleem lijkt al te bestaan vanaf de introductie van de Apple Wach maar ik heb nog ergens een oorzaak of een oplossing gelezen.
Hoe staat het bij jullie met de levertijden? Hier een zilveren rvs 45mm voor mezelf besteld en gouden 41mm rvs voor vrouwlief. De gouden stond op eind september / begin oktober leveren maar dat is zojuist veranderd in 16 september net als de zilveren (die stond daar al wel op) 🥳🥳🥳
Hier ook de RVS besteld (45mm);ScuzzNL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:09:
Hoe staat het bij jullie met de levertijden? Hier een zilveren rvs 45mm voor mezelf besteld en gouden 41mm rvs voor vrouwlief. De gouden stond op eind september / begin oktober leveren maar dat is zojuist veranderd in 16 september net als de zilveren (die stond daar al wel op) 🥳🥳🥳
:strip_exif()/f/image/FvXXJgmv7C3s4BXMopxirJgq.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal morgen wel verzonden worden neem ik aan.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Met Omber leather link bandje? Ben wel benieuwd hoe die kleur in het echt gaat zijn.Davidas schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:17:
[...]
Hier ook de RVS besteld (45mm);
[Afbeelding]
Ja, klopt. Zal wel een foto ervan op dit forum gooien tzt.Alexknl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:33:
[...]
Met Omber leather link bandje? Ben wel benieuwd hoe die kleur in het echt gaat zijn.
Dat low power vind ik top, vanmiddag om 12u naar 100% opgeladen, staat nu op 90%.
Een buitenfiets workout ging prima, de hartsensor ging 1x in de 4-5 seconden aan.
Ben benieuwd wat Autosleep in low power mode doet.
Een buitenfiets workout ging prima, de hartsensor ging 1x in de 4-5 seconden aan.
Hoe werkt de slaap mode nu? Stel ik ga rond 11 naar bed en zet slaap modus aan op m’n Watch. Is dat het moment dat hij gaat registeren dat ik slaap? En wanneer registreert het ding dat ik wakker ben?
Ah lekker, dat is wel een goeie combo denk ik.Davidas schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:17:
[...]
[Afbeelding]
(want neem aan dat het op de andere bruine varianten van de laatste jaren lijkt)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De Omber lijkt wel wat donkerder op de afbeeldingen. Vind de andere bruine uit het verleden best wel aan de lichte/bleke kant. Wil misschien voor deze Omber of Midnight gaan icm mijn graphite rvs dus wel benieuwd naar beeldenDonstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:18:
[...]
Ah lekker, dat is wel een goeie combo denk ik.
(want neem aan dat het op de andere bruine varianten van de laatste jaren lijkt)
Autosleep werkt blijkbaar niet met low power mode aan.deBennie schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:52:
Dat low power vind ik top, vanmiddag om 12u naar 100% opgeladen, staat nu op 90%.
Blijkbaar mag de hartsensor dan niet aan (bij een activiteit zoals buiten fietsen doet apple m wel aan).
Zit na 20 uur met low power op 75%.
Hier helaas nog 5-12 okt. 45mm RVS met gevlochten bandjeDavidas schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:17:
[...]
[Afbeelding]
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Heb je een slaap schema ingevuld?giantgiantus schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:04:
Hoe werkt de slaap mode nu? Stel ik ga rond 11 naar bed en zet slaap modus aan op m’n Watch. Is dat het moment dat hij gaat registeren dat ik slaap? En wanneer registreert het ding dat ik wakker ben?
Dan pakt hij het automatisch
Het lijkt wel of dat gevlochten bandje niet op voorraad is. Ik heb namelijk precies hetzelfdeshyheim schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:58:
[...]
Hier helaas nog 5-12 okt. 45mm RVS met gevlochten bandje
Nee. Maar snap dat punt ook niet. Gaan jullie elke dag dan precies op hetzelfde punt naar bed?Roos79 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:04:
[...]
Heb je een slaap schema ingevuld?
Dan pakt hij het automatisch
Ik begrijp dat ook niet helemaal. Ik ga soms om 21:00 slapen, soms om 23:30, of iets daartussen.giantgiantus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:15:
[...]
Nee. Maar snap dat punt ook niet. Gaan jullie elke dag dan precies op hetzelfde punt naar bed?
Moet ik mijn slaap schema dan elke dag instellen? of gewoon op 21:00 laten staan?
Dan snap ik het nut niet van het instellen van een schema. Is de watch dan niet snugger genoeg om te detecteren dat ik in bed lig?
Ligt eraan of je eerst nog gaat gymen vantevorenremmuz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:21:
[...]
Ik begrijp dat ook niet helemaal. Ik ga soms om 21:00 slapen, soms om 23:30, of iets daartussen.
Moet ik mijn slaap schema dan elke dag instellen? of gewoon op 21:00 laten staan?
Dan snap ik het nut niet van het instellen van een schema. Is de watch dan niet snugger genoeg om te detecteren dat ik in bed lig?
I don't have dreams, I have goals!!
Ik vind het als ik het zo hoor ook echt een beetje een dom systeem.remmuz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:21:
[...]
Ik begrijp dat ook niet helemaal. Ik ga soms om 21:00 slapen, soms om 23:30, of iets daartussen.
Nee maar wel ongeveer rond die tijd en hier werkt het verder prima 👍remmuz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:21:
[...]
Zojuist bevestiging gekregen van mijn verzending (2 stuks: zilver aluminum, 45mm). Komen via Praag met DHL.
Ik wel inderdaad. Ik ga er namelijk elke dag op dezelfde tijd uit en wil rond de acht uur slapen, dan ga je er automatisch elke dag rond hetzelfde tijdstip eringiantgiantus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:15:
[...]
Nee. Maar snap dat punt ook niet. Gaan jullie elke dag dan precies op hetzelfde punt naar bed?
De dagen dat ik er later inlig detecteert de Watch dat prima trouwens.
[ Voor 8% gewijzigd door Kassad op 15-09-2022 11:13 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik bedoelde te zeggen dat ik op internet lees dat mensen er last van hebben sinds de introductie van de Apple Watch. Het probleem bestaat dus niet exclusief voor de Apple Watch 5. Ik heb er zelf pas last van sinds de update naar 8.7 maar dat kan ook toeval zijn.Roos79 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:33:
[...]
Waarom toen niet gelijk aangeklopt bij Apple had je een vervangende gehad?
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Ik ook, echter dan met UPS (zilver rvs 45mm).Skybox_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:35:
Zojuist bevestiging gekregen van mijn verzending (2 stuks: zilver aluminum, 45mm). Komen via Praag met DHL.
Altijd leuk die random koeriers 😂. 4 jaar geleden kwam de mijne met UPS. Kan jij zien vanuit welk land die komt?Davidas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:40:
[...]
Ik ook, echter dan met UPS (zilver rvs 45mm).
Ja ongeveer wel, op werkdagen meestal wel tussen 23:00 en 00:00 en in het weekend wat later.giantgiantus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:15:
[...]
Ik heb wel meerdere slaapschema’s voor het ontwaken, want dat is niet altijd gelijk.
Het werkt welgiantgiantus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:32:
[...]
Ik vind het als ik het zo hoor ook echt een beetje een dom systeem.
Maar uit mijn eigen ervaring slechter (tenzij dit aan mijn SE ligt en de nieuwe modellen hierin beter zijn)
Ik heb een AW SE, mijn partner een Galaxy Watch 4 Classic.
Ik heb beide gestest (Watch 4 in combinatie met mijn oudere telefoon)
En voor mij werkt de Samsung veel beter, maar als ik op vaste tijden naar bed ga zijn ze on par of werkt AW beter.
Alleen ik ga vrijwel nooit op vaste tijden naar bed (maar dat is een "ik" probleem)
even alle issues die ik heb betreffende slapen met een horloge terzijde, ik heb dus ontdekt dat dit een slecht idee voor mij is
Dus voor wie de kleine lettertjes heeft gelezen, in mijn geval ben ik qua functionaliteit niks kwijt, want ik ga het dus toch niet gebruiken.
paar puntjes:
- Apple Watch (40mm) zelf is meer comfortabel om mee te slapen dan Galaxy Watch 4 Classic
- Stock bandjes van Samsung snijden minder tijdens slaap dan stock AW bandje (oplossing is andere bandje)
- Het stil houden (geen notificaties, maar ook geen Focus of DND aan) werkt wat irritanter op AW dan GW4, maar dat is een "ik" probleem omdat ik geen DND of Focus wil gebruiken, en GW4 betreffende dat meer opties biedt om stil te zijn, maar niet de telefoon stil te houden
Maar het zal voor een mening persoon niks uitmaken, vanaf Galaxy Watch 4 kun je ze niet aan iOS koppelen, dus je koop die alleen als je Android hebt (en AW als je iOS gebruikt)
AutoSleep is nogsteeds de fijnste app om je slaap te tracken. Tevens kun je die app ook heel fijn gebruiken als wekker, die je middels haptic langzaam wakker maakt als je in lichte slaap bent 15 minuten voor je wekker daadwerkelijk gaat.
Iemand al opgevallen dat het waterslot is veranderd om te unlocken. Voorheen moest je aan de crown draaien, nu moet je hem lang ingedrukt houden.
Iemand al opgevallen dat het waterslot is veranderd om te unlocken. Voorheen moest je aan de crown draaien, nu moet je hem lang ingedrukt houden.
Klopt, geldt ook voor het slaapslot.Bulligan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:43:
Ja en dit is echt een fijne change! Vind deze nieuwe manier zoveel fijner.
Wellicht eerder voorbij gekomen, maar waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoekterm om de oplossing voor mijn "probleem" te vinden.
Als ik op mijn Watch een workout start blijft de teller hiervan pontificaal in beeld staan.
Ik zou het liefste zien dat gedurende de workout het scherm gewoon teruggaat naar de reguliere watchface.
Hoe kan ik dit instellen?
(of kan dat überhaupt niet?)
Als ik op mijn Watch een workout start blijft de teller hiervan pontificaal in beeld staan.
Ik zou het liefste zien dat gedurende de workout het scherm gewoon teruggaat naar de reguliere watchface.
Eric, Signing off !!
automatisch kan dit geloof ik niet. je kan natuurlijk wel op de digital crown drukken en dan de klok er weer voor halen.Eric H schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:25:
Wellicht eerder voorbij gekomen, maar waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoekterm om de oplossing voor mijn "probleem" te vinden.
Vandaag is het trouwens een heugelijke dag...precies een jaar geleden kondigde KPN aan de Apple Watch te gaan ondersteunen
nieuws: KPN gaat 4G-versie van Apple Watch Series 7 ondersteunen
https://www.rtlnieuws.nl/...pn-t-mobile-vodafone-esim
Hopelijk komen ze nu snel hun toezegging na.
Overal blijft t doodstil...TR1969 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:50:
Vandaag is het trouwens een heugelijke dag...precies een jaar geleden kondigde KPN aan de Apple Watch te gaan ondersteunen
Dit was de reden dat ik de 4G versie van de AW7 heb aangeschaft... Hopelijk komt KPN alsnog snel over de brug maar ik heb er niet heel veel vertrouwen inTR1969 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:50:
Nog ff geduld hebben.robv73 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:18:
[...]
Dit was de reden dat ik de 4G versie van de AW7 heb aangeschaft... Hopelijk komt KPN alsnog snel over de brug maar ik heb er niet heel veel vertrouwen in*grmbl*
Binnenkort is de een-jarige deal tussen Apple en T-Mobile afgelopen.
Dan komen de andere Nederlandse providers met hun aanbiedingen.
En toch zijn de providers erg stil nog.Haga schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:58:
[...]
Nog ff geduld hebben.
Binnenkort is de een-jarige deal tussen Apple en T-Mobile afgelopen.
Dan komen de andere Nederlandse providers met hun aanbiedingen.
Er schijnt ook iets te zijn met de gsm variant die gebruikt wordt
(Las daar ergens wat over dat KPN dat niet gebruikt en dat is wel een ding dan)
Zo was het ook met de invoering van Apple Pay.Roos79 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:05:
[...]
En toch zijn de providers erg stil nog.
Er schijnt ook iets te zijn met de gsm variant die gebruikt wordt
(Las daar ergens wat over dat KPN dat niet gebruikt en dat is wel een ding dan)
Aankondigingen van de tweede serie banken met Apple Pay was ook maar een of twee weken voor de daadwerkelijke invoering.
We gaan het zien (heb vertrouwen in Vodafone ;-) )
Toch las ik dat het met een bepaalde ondersteuning te maken heeft die oa kpn nog niet heeft.Haga schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:03:
[...]
Zo was het ook met de invoering van Apple Pay.
Aankondigingen van de tweede serie banken met Apple Pay was ook maar een of twee weken voor de daadwerkelijke invoering.
We gaan het zien (heb vertrouwen in Vodafone ;-) )
Kan het zo niet terug vinden maar dat is op meerdere plekken genoemd.
Klopt.Roos79 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:12:
[...]
Toch las ik dat het met een bepaalde ondersteuning te maken heeft die oa kpn nog niet heeft.
Kan het zo niet terug vinden maar dat is op meerdere plekken genoemd.
Die ondersteuning/techniek had T-Mobile ook niet.
En toch ............
Ik overweeg de nieuwe SE te bestellen, grootste ‘gebrek’ zou de missende always-on zijn maar hoe erg is dat? Ik heb er geen ervaring mee maar als de watch direct oplicht als je je pols draait wat is dan het nut van always-on? Of ben je in de praktijk regelmatig heel spastisch je pols aan het draaien omdat ie niet aan gaat?
Heb een series 7 en always-on staat hier uit (zet hem heel af en toe aan als ik een feestje heb)nextnext schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:15:
Ik overweeg de nieuwe SE te bestellen, grootste ‘gebrek’ zou de missende always-on zijn maar hoe erg is dat? Ik heb er geen ervaring mee maar als de watch direct oplicht als je je pols draait wat is dan het nut van always-on? Of ben je in de praktijk regelmatig heel spastisch je pols aan het draaien omdat ie niet aan gaat?
Maar de rede dat ik hem uit heb staan is dat mijn favoriete hardloop app WorkOutDoors het nog niet ondersteund (is hij wel mee bezig maar dan moet hij de hele app in de nieuwe programmeertaal SwiftUI schrijven) en dan krijg je het onderstaande scherm die net zo goed zwart kan zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/tOuR1S2Us8QHJUYTSglYTRX3.png?f=user_large)
Maar het scherm is zo wakker en hoef niet spastisch m'n pols te draaien.
Denk dat het een persoonlijke keuze is, ik heb nu 7 jaar een non-always on display horloge om gehad. En begon mij steeds meer te ergeren dat het een gapend zwart gat is. Terwijl ik wel een accessoire draag, dus eigenlijk voelt het knullig en dom (vind ik). Morgen komt mijn S8 binnen en dan heb ik eindelijk een object wat altijd zichtbaar is, waardoor het voor mij wel een echte horloge gaat voelen.nextnext schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:15:
Ik heb een S5 gehad en nu een S6 (en daarvoor een Huawei Watch Gen1) en zou AOD niet willen missen persoonlijk. Anders heb ik voor mij mijn gevoel een (duur) zwart stuk plastic aan mijn pols hangen. Voor een kleine 100€ extra heb je de S7 die wel AOD heeft (en wat extra sensoren FWIW)nextnext schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:15:
[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 15-09-2022 19:34 ]
en een groter scherm.Tomba schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:31:
[...]
Ik heb een S5 gehad en nu een S6 (en daarvoor een Huawei Watch Gen1) en zou AOD niet willen missen persoonlijk. Anders heb ik voor mij mijn gevoel een (duur) zwart stuk plastic aan mijn pols hangen. Voor een kleine 100€ extra heb je de S7 die wel AOD heeft (en wat extra sensoren FWIW)
youtube.com/@hisrep
En hier eentje voor wie liever leest. https://www.dcrainmaker.c...ports-fitness-review.htmlTR1969 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:56:
Apple Watch 8 vanuit sportersperspectief (Desfit)
[YouTube: Apple Watch Series 8 Review // Sports and Fitness...Tested!]
Nu nog wachten op de AW Ultra reviews, de 8 is helaas veel van hetzelfde.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Precies wat ik dachtcrazylegs schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:32:
Nu nog wachten op de AW Ultra reviews, de 8 is helaas veel van hetzelfde.
Is nog niks van bekend!giantgiantus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:55:
Wanneer komt de ultra review?
Zodra het embargo d’r af gaat, zullen heren als MKBHD deze wel online zetten op Youtube. Hij hintte d’r al wel naar in z’n iPhone 14 review welke gisteren verscheen.
Met een release volgende vrijdag lijkt volgende week dinsdag/woensdag/donderdag wel een aardige gok.giantgiantus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:55:
Wanneer komt de ultra review?
En de video staat er ook op.MrAcid schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:27:
[...]
En hier eentje voor wie liever leest. https://www.dcrainmaker.c...ports-fitness-review.html
Ik overweeg ook de nieuwste SE (40MM) aan te schaffen. Want wat zijn de verschillen met een S7?nextnext schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:15:

Groter scherm met dunnere rand vind ik wel mooier. Always on ook fijn. Snel laden ook. Ecg/bloed zuurstof meting, mwuah.d.castello schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:35:
[...]
Ik overweeg ook de nieuwste SE (40MM) aan te schaffen. Want wat zijn de verschillen met een S7?
:strip_exif()/f/image/FpJ04Ch8vWIYAQXcNRQAA2uM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door amphora op 15-09-2022 23:07 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik heb nu bijna een jaar de AW S7. Het grotere scherm was voor mij de main reason voor de overstap vanaf de S4. Ik heb het Always On even gebruikt, maar had voor mij geen toegevoegde waarde. Tevens merkte ik dat dit een aanzienlijke belasting van de accu was. Wellicht is dat in de loop van de tijd middels de diverse updates van watchOS hersteld, maar dat weet ik niet.
Ik ben groot fan van het always on scherm dus dat zou voor mij de afweging zijn.d.castello schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:35:
[...]
Ik overweeg ook de nieuwste SE (40MM) aan te schaffen. Want wat zijn de verschillen met een S7?
©2004
Ik vond de watch pas echt volwassen met always on scherm. Daarvoor had ik ook wel watches maar vond ik het er tamelijk bijzonder uitzien. Zo’n groot zwart vlak op je pols.
Als je je watch ook snachts om doet dan is de fast charge optie ook ideaal, want dan heb je hem in no time weer een heel gedeelte opgeladen.
Ik dacht vandaag als mijn eerste smartwatch de nieuwe SE te halen, maar voor 90 euro meer de S7 halen is misschien wel een veel betere keuze.. Hoe lang gaat de S7 met always-on mee?
Ja de always on is een fijne optie moet ik zeggen.
Waar kan ik de series 7 (nieuw) voor een leuk bedrag aanschaffen?
Ik zou hier eens kijken.d.castello schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:58:
https://www.bol.com/nl/nl...m-blauw/9300000056957173/d.castello schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:58:
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Net terug van de Apple Store. Dat Omber bandje is echt mooi. Helaas geen foto’s (al lijken de renders verdomd veel op de werkelijkheid). De mijne moet nog bezorgd worden iig.
…
[ Voor 98% gewijzigd door swv op 16-09-2022 10:16 ]
Kan iemand een grootte aanraden? Is de 41mm alleen voor kleine mensen of is het puur een esthetische afweging?
Ik ben ruim 2 meter en draag een S7 41mmM3llow schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:22:
Kan iemand een grootte aanraden? Is de 41mm alleen voor kleine mensen of is het puur een esthetische afweging?
Ik ben 1.73 en heb nu een 44mm aw 6, maar heb een 49mm AW Ultra besteld. Geen dikke/grote polsen, maar fan van grote klokken.
Ik merkte op zowel mijn S5 als S6 geen noemenswaardig verschil qua accuduur maar wel qua esthetiekRicoK schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:36:
Ik heb nu bijna een jaar de AW S7. Het grotere scherm was voor mij de main reason voor de overstap vanaf de S4. Ik heb het Always On even gebruikt, maar had voor mij geen toegevoegde waarde. Tevens merkte ik dat dit een aanzienlijke belasting van de accu was. Wellicht is dat in de loop van de tijd middels de diverse updates van watchOS hersteld, maar dat weet ik niet.
Puur esthetische overweging. Ik hou wel van een groter horloge, maar zou je aanbevelen gewoon eens uit te proberen. Voor mij was de keuze snel gemaakt toen ik het eenmaal live zag. (De toen nog 44mm dusM3llow schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:22:
Ik heb deze besteld in combinatie met de AW series 8 SS. Komt vandaag, als UPS er zin in heeft, binnen.swv schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:15:
Net terug van de Apple Store. Dat Omber bandje is echt mooi. Helaas geen foto’s (al lijken de renders verdomd veel op de werkelijkheid). De mijne moet nog bezorgd worden iig.
Iemand die ook bij T-mobile besteld en ook het SMS kreeg over dat je levertijd aangepast is en dan doorgestuurd wordt naar die algemene pagina?
Daar staat nu 4 tot 6 weken voor mijn uitvoering...
Echt geen pijl op te trekken. Had gehoopt dat inmiddels providers daar wat duidelijker over zouden zijn tegenwoordig. Voelt echt alsof ik 5 jaar terug in de tijd ga....
Daar staat nu 4 tot 6 weken voor mijn uitvoering...
Echt geen pijl op te trekken. Had gehoopt dat inmiddels providers daar wat duidelijker over zouden zijn tegenwoordig. Voelt echt alsof ik 5 jaar terug in de tijd ga....
Davidas schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:47:
[...]
Ik heb deze besteld in combinatie met de AW series 8 SS. Komt vandaag, als UPS er zin in heeft, binnen.
:strip_exif()/f/image/aBnpe9UjrHjvBMac013kzvge.jpg?f=fotoalbum_large)
Wow! Prachtig. Deze wil ik ook gaan kopen. Wilde em in Canada kopen over twee weken maar het blijkt dat de prijzen in de webshops daar ook ex sales taxes zijn. Dus dat wordt gewoon hier kopen.
Top. Die van mij had er al om 12.30 uur moeten zijn. Niet dus. Ik heb de SS Graphite opgehaald vanmorgen met sportbandje dus ben benieuwd naar deze Omber combi maar bij jou ziet het er ook goed uit!
ik zelf ben erg fan van de Nomad bandjes ;-)
https://www.amac.nl/nomad...2mm-zwart-met-zwarte-gesp
ook de buckle / bevestiging is dan mooi, vaak zie je bij 3rd party nog weleens dat dan van die iele bevestigingen zijn
bovenstaande heb ik ook goedkoper voorbij zien komen..iets van 59.-
https://www.amac.nl/nomad...2mm-zwart-met-zwarte-gesp
ook de buckle / bevestiging is dan mooi, vaak zie je bij 3rd party nog weleens dat dan van die iele bevestigingen zijn
bovenstaande heb ik ook goedkoper voorbij zien komen..iets van 59.-
[ Voor 12% gewijzigd door wwwmarcel op 16-09-2022 13:13 ]
Enige plek waar je bij apple, zeker met de huidige dollarkoersen, nog echt goedkoper kan inslaan zijn de Staten in de VS waar ze geen state sale tax hebben. Mijn 13 mini voor €680 nieuw aangeschaft daar via die weg. Maar dan moet je er wel net zijn.Limbeckx schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:44:
[...]
Wow! Prachtig. Deze wil ik ook gaan kopen. Wilde em in Canada kopen over twee weken maar het blijkt dat de prijzen in de webshops daar ook ex sales taxes zijn. Dus dat wordt gewoon hier kopen.
youtube.com/@hisrep
Dollar = Euro op dit moment. Als ik kijk naar NYC, Brooklyn. Zou ik 870 euro kwijt zijn voor een stainless steel 45mm met umber leather link. Dat is 950 euro in Nederland dus dat is echt de moeite niet. Zeker met het verschil 4G bands...DeNachtwacht schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:12:
[...]
Enige plek waar je bij apple, zeker met de huidige dollarkoersen, nog echt goedkoper kan inslaan zijn de Staten in de VS waar ze geen state sale tax hebben. Mijn 13 mini voor €680 nieuw aangeschaft daar via die weg. Maar dan moet je er wel net zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.