MuziekLiefhebbert
Long story short: ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Dit moet de eerste keer zijn dat de reclame zijn doel niet bereikt, want toen ik de eerste beelden van de Ultra zag tijdens het event in september, was ik er 100 procent van overtuigd: dit is niets voor mij. Maar in realiteit is de Ultra lichter dan hij lijkt en ik ben nu al verliefd op het grote scherm.
Qua batterij mag ik zeker niet klagen: ik hou het relatief gemakkelijk twee volle dagen vol (op dag 1 ’s ochtends om 7u van de lader en op dag 2 om 23u terug aan de lader; inclusief sleep tracking ’s nachts dus). Gemiddeld eindig ik dag 2 zo ergens tussen de 20 en de 30 procent - en dat is met op beide dagen een outdoor run workout van pakweg een uur terwijl ik naar gedownloade muziek of podcasts luister via de AirPods Pro first gen.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan voor workouts met langere afstanden. Ik zit op dit ogenblik in een trainingsschema om begin januari een volledige marathon te lopen en dat betekent dat er regelmatige lange lopen op het programma staan. Komende zondag is dat al eentje van 28km (aan mijn tempo zal dat net geen 2u50 zijn) en de komende weken bouwen we gestaag op naar runs tot 34km. Voor de nieuwsgierigen wil ik jullie gerust op de hoogte houden hoe het batterij-verloop zal gaan op deze afstanden.
De watch om te hebben? Dat is een Patek Philippe Nautilus wat mij betreft, zowel qua techniek maar ook qua designdeBennie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:28:
@ultra bezitters, nu jullie een Ultra hebben, hoe kijken jullie terug op het design van de 'normale' watch? Want die normale watch was toch altijd wel de watch om te hebben, niet alleen qua techniek maar ook qua design (typische rechthoekige vorm kast, afgeronde hoekjes etc).
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb hem inmiddels verkocht maar mijn alu S6 voelde klein en bejaard aandeBennie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:48:
Nee, ben benieuwd hoe de ultra bezitters nu terugkijken naar het design van hun vorige apple watch.
Aah zo, ik dacht in het algemeen.deBennie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:48:
Nee, ben benieuwd hoe de ultra bezitters nu terugkijken naar het design van hun vorige apple watch.
Nou heb het design van mijn Apple Watches nooit mooi gevonden, heb altijd de SS modellen gehad en dat helpt iets maar het is vooral een functie over vorm product.
Nu met de ultra is dat niet anders overigens.
Heb hier nog een S7 SS en die wilde ik ernaast houden maar gaat maandag uiteindelijk toch naar een vriend, voelde idd wat klein na de ultra.Tomba schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:50:
[...]
Heb hem inmiddels verkocht maar mijn alu S6 voelde klein en bejaard aanAls een fitness watch ook. De Ultra ziet er uit als een beest en is lekker wat nieuws.
Ik zou best wel weer terug kunnen gaan bij een volgend model als het nieuwtje eraf is. Ligt natuurlijk een beetje aan de specificaties/prijs van een volgende serie maar voor mij kan ik alleen de batterijduur een duidelijke verbetering noemen.deBennie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:48:
Ik zou in ieder geval altijd gaan voor de snelste processor want ik vind de Apple Watch nog steeds niet erg rap.
Vanaf de S6 zit er dan ook al ongeveer dezelfde CPU in.ja3 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:58:
[...]
Ik zou best wel weer terug kunnen gaan bij een volgend model als het nieuwtje eraf is. Ligt natuurlijk een beetje aan de specificaties/prijs van een volgende serie maar voor mij kan ik alleen de batterijduur een duidelijke verbetering noemen.
Ik zou in ieder geval altijd gaan voor de snelste processor want ik vind de Apple Watch nog steeds niet erg rap.
Ik heb altijd een Apple Watch in RVS gehad. Het is niet zo dat ik die Watch niet meer mooi vind. Beide modellen hebben zo hun voor en tegens. Het ontwerp van de Apple Watch Ultra vind ik persoonlijk erg mooi en kan er met het juiste bandje ook stijlvol uitzien.deBennie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:48:
Er zullen ook genoeg mensen zijn die de AWU toch te log vinden. De AW SS is natuurlijk wel erg stijlvol, maar ik vind het 2000 nits scherm zeker een verbetering.
Zou ik ooit terug willen naar het ontwerp van de normale Apple Watch? Persoonlijk niet.
Volgens mij vind hij het juist wel redelijk accuraat allemaal….Radiodurans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:34:
[...]
Oh, dat is wel interessant, komt het ook overeen bij meetwaardes <95%?
Dat het niet heel betrouwbaar is haal ik van de data van 'The Quantified Scientist' op Youtube, maar hij is ook een man zonder longaandoening.
En ik kan verder ook verifiëren dat O2 metingen van de watch perfect aansluit bij de diverse meetsystemen welke gebruikt worden bij mijn werkgever op alle patiënten.
[ Voor 17% gewijzigd door Furrr op 22-10-2022 08:21 ]
Nou ja, het schommelt de hele tijd tussen de 90-100% bij mij waarbij het veel te vaak bij de 90% ligt. Dat is gewoon niet reëel.Furrr schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:16:
[...]
Volgens mij vind hij het juist wel redelijk accuraat allemaal….
En ik kan verder ook verifiëren dat O2 metingen van de watch perfect aansluit bij de diverse meetsystemen welke gebruikt worden bij mijn werkgever op alle patiënten.
:strip_exif()/f/image/xbW7hnoE5rn2kPKSn4PhO9Nq.jpg?f=fotoalbum_large)
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Want dan zou je bijvoorbeeld met je huisarts kunnen gaan kijken naar slaap apneu.
Nou dat is juist het punt: ik ben geen patiënt, ik heb geen klachten en ik ren wekelijks een halve marathon. Vanuit die blik kijk ik naar de getallen en zie bijv. 89% tussen 10:00 en 11:00; dat heeft dan voor mij geen klinische betekenis maar is gewoon hoogstwaarschijnlijk een meetfout. Dit geldt waarschijnlijk voor de meeste gewone gezonde mensen die een Apple Watch dragen.Roos79 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:06:
@Radiodurans En als je per dag gaat kijken zijn de dips dan vooral in de nacht?
Want dan zou je bijvoorbeeld met je huisarts kunnen gaan kijken naar slaap apneu.
Misschien dat zo’n pulse ox op je vinger die ze op de SEH gebruiken wel een zelfde soort meetfouten geeft als ik die de hele dag zou dragen. Het is belangrijk om alleen te meten als je iets zinvols kunt met het resultaat
Voor mij is dus zo’n zuurstofsaturatiemeter alleen leuk voor edge cases zoals in het vliegtuig. Mogelijk ook bij een pneumonie maar als ik zo ziek ben dan ga ik denk ik wel naar een dokter die dan zo’n pulse ox meter mede gebruikt om te beoordelen of ik moet worden opgenomen.
Als een Watch meting even betrouwbaar is als meetapparatuur in het ziekenhuis dan zie ik bij mensen met longaandoeningen die zo’n meetwaarde kunnen gebruiken voor een bepaalde actie een hele mooie use case.
Voor het diagnosticeren van slaapapneu’s is denk ik het standaard 1x per uur meten wat de Watch doet niet frequent genoeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 22-10-2022 14:43 ]
Viel in het echt erg mee qua ‘lompheid’ en past prima op mijn polsen van 16,5 a 17cm (moest wel even de beveiliging ‘wegdenken’).
©2004
Heb je ook toevallig al geprobeerd om een route (via bijv Komoot) te volgen? Benieuwd naar of de kaart dan beetje duidelijk te lezen is 😉oldsmelly schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:34:
Gekomen van de serie 5 nu een aantal uurtjes de Ultra met de trail loop om de pols...
Wat een beauty.... prachtig scherm lekker helder en groot....
Een meter op de vinger zal enkel moeilijk meten bij koude vingers dan krijg je er ook andere waardes uit.
Misschien in jouw geval er eens op letten wat je op dat moment deed of ervoor gedaan heb.
Misschien kan je dan achteraf het wel verklaren waarom hij iets lager is.
Mensen, niet gaan passen etc. want dan ben je verkocht. Ben er 14 dagen terug op dezelfde manier in getrapt! Heb er geen spijt van😎hk12nl schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:25:
Net even in de Amac geweest om die grote lompe Ultra in het echt te zien en even gepast om te bevestigen dat het niets voor mij is. Helaas is het resultaat dat mijn huidige S7 in de verkoop gaat en er een Ultra gaat komen😅
Viel in het echt erg mee qua ‘lompheid’ en past prima op mijn polsen van 16,5 a 17cm (moest wel even de beveiliging ‘wegdenken’).
Bing
Nee nog geen tijd voor gehad.thunder68 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:18:
[...]
Heb je ook toevallig al geprobeerd om een route (via bijv Komoot) te volgen? Benieuwd naar of de kaart dan beetje duidelijk te lezen is 😉
MuziekLiefhebbert
Wilde zeker weten dat deze niet te groot zou zijn.
Heb nog Apple tegoed bon en een zakelijk excuus gevonden. Deze gaat dus de oude S3 vervangen.
wijze woorden
Donderdag 07:30 van de lader, elke dag tot 00:00 gedragen en nu nog 35% op dat ding.
Accu van de vorige boeide mij nooit zo omdat hij toch in de nacht wel op de lader gaat maar om er nu echt helemaal niet meer mee bezig te hoeven zijn is toch wel erg fijn.
Ik blijf de accu duur niet geweldig vinden bij sporten. Vandaag na 6 uur was er toch 40-50% af. Vind dat wel veel eigenlijk.Donstil schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:09:
Zo nog wat anders over de ultra. Die batterij hè, echt killer!
Donderdag 07:30 van de lader, elke dag tot 00:00 gedragen en nu nog 35% op dat ding.
Accu van de vorige boeide mij nooit zo omdat hij toch in de nacht wel op de lader gaat maar om er nu echt helemaal niet meer mee bezig te hoeven zijn is toch wel erg fijn.
Sporten? Nee joh ik heb hem alleen maar omdat hij eindelijk groter is dan de vorigegiantgiantus schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:17:
[...]
Ik blijf de accu duur niet geweldig vinden bij sporten. Vandaag na 6 uur was er toch 40-50% af. Vind dat wel veel eigenlijk.
Ik snap wel wat je zegt maar 6 uur sporten vraagt natuurlijk ook wel wat van het horloge. Dan moet je zaken uit gaan zetten.giantgiantus schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:17:
[...]
Ik blijf de accu duur niet geweldig vinden bij sporten. Vandaag na 6 uur was er toch 40-50% af. Vind dat wel veel eigenlijk.
Had je alleen een workout aan staan? Of was je ook nog muziek aan het streamen c.q. stond de 4g functionaliteit aan?
©2004
6 uur sporten?giantgiantus schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:17:
[...]
Ik ben nog steeds erg blij met de accuduur. Ongeacht wanneer op de dag ik ga sporten heb ik nog voldoende om de ultra niet eerst nog even aan de lader te moeten hangen.
Mooi voorbeeld is na het opstaan om 09:00 in de ochtend die zelfde dag een nachtdienst te werken en bij thuiskomst de volgende dag om 07:30 nog een uurtje gaan hardlopen voor dat ik naar bed ga.
Mijn AW7 was bij thuiskomst uit de nachtdienst altijd bijna leeg en moest deze eerst aan de lader leggen voordat ik kon gaan hardlopen.
Nee alleen sport. Verder niets. Scherm wel aan natuurlijk.hk12nl schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:31:
[...]
Ik snap wel wat je zegt maar 6 uur sporten vraagt natuurlijk ook wel wat van het horloge. Dan moet je zaken uit gaan zetten.
Had je alleen een workout aan staan? Of was je ook nog muziek aan het streamen c.q. stond de 4g functionaliteit aan?
Ja. 6 uur is niet zo heel lang. Met fietsen of wandelen in bergen oid ben je vaak zat zo lang bezig.schumi1986 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:37:
[...]
6 uur sporten?
Ik ben nog steeds erg blij met de accuduur. Ongeacht wanneer op de dag ik ga sporten heb ik nog voldoende om de ultra niet eerst nog even aan de lader te moeten hangen.
Mooi voorbeeld is na het opstaan om 09:00 in de ochtend die zelfde dag een nachtdienst te werken en bij thuiskomst de volgende dag om 07:30 nog een uurtje gaan hardlopen voor dat ik naar bed ga.
Mijn AW7 was bij thuiskomst uit de nachtdienst altijd bijna leeg en moest deze eerst aan de lader leggen voordat ik kon gaan hardlopen.
Moet zeggen dat ik 40-50% dan niet eens zo heel gek vind.. je hebt dan nog steeds voldoende over om zonder te laden makkelijk de rest van de dag door te komen.giantgiantus schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:39:
[...]
Ja. 6 uur is niet zo heel lang. Met fietsen of wandelen in bergen oid ben je vaak zat zo lang bezig.
Ik heb wekelijks dagen dat ik 2 uur hardloop activiteit met muziek heb en daarna nog 1,5 uur een wandel activiteit zonder muziek start en de wach aan het eind van de dag met 60+% aan de lader hang.
Toch best netjes?giantgiantus schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:39:
[...]
Ja. 6 uur is niet zo heel lang. Met fietsen of wandelen in bergen oid ben je vaak zat zo lang bezig.
Dan zou je bijna 12 uur kunnen berg wandelen bij wijze van en dat is best wat.
Toont de ultra de 85% van Optimized Charge Limit dan als 100%?
Zit nog iets teveel in de ontkenningsfase dat krasjes bij het dragen van het horloge horen
[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 23-10-2022 01:00 ]
Het eerste krasje, of het nu op een auto, een fiets of een AW Ultra van EUR1K is, is altijd pijnlijk. Dat gevoel verdwijnt vanzelfschumi1986 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:58:
Iemand al geprobeerd om krasjes uit de behuizing van de AW Ultra te “schuren”
Zit nog iets teveel in de ontkenningsfase dat krasjes bij het dragen van het horloge horen
Schuren zou ik het niet doen, hooguit polijsten, maar ik zou het niet doen. Je kunt het gemakkelijk verergeren. Neem je ‘verlies’, er volgen heus meerdere krasjes.
Werkt volgens mij pas met een paar weken. Als hij ook je laadpatroon door heeft. Had dat met de 14 pro ook. Duurde ook een paar weken.Donstil schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:45:
Hoe zit het nou met Optimized Charge Limit, ik had dit dus onbewust nog aan staan (is opt out) maar watch lade wel door tot 100%.
Toont de ultra de 85% van Optimized Charge Limit dan als 100%?
©2004
Geld dat ook bij Charge limit?hk12nl schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:21:
[...]
Werkt volgens mij pas met een paar weken. Als hij ook je laadpatroon door heeft. Had dat met de 14 pro ook. Duurde ook een paar weken.
Want bij Geoptimaliseerd laden werkt dat zo idd maar dat is een andere feature,
Aah dan zal hij bij mij wel gewoon tot 100% gegaan zijn. Ik heb de functie inmiddels uitgezet.ja3 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:49:
@Donstil Ik heb al een aantal keer gehad inmiddels dat de charge limit in werking is getreden. Je ziet dan gewoon duidelijk dat hij tot 80% (of is het 85%?) wordt geladen. Dus dat is niet een verborgen limiet. En je kunt het zelf overschrijven. Snap alleen niet wanneer het in werking gaat want de ene laadbeurt doet hij het wel en de volgende weer niet.
Ah sorry dan haal ik ze door elkaar. Ik had het idd over geoptimaliseerd laden.Donstil schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:23:
[...]
Geld dat ook bij Charge limit?
Want bij Geoptimaliseerd laden werkt dat zo idd maar dat is een andere feature,
©2004
Ik weet het, uiteindelijk boeien krasjes mij niet zo veel maar volgensmij is titanium weer best makkelijk mooi te krijgen.RicoK schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:40:
[...]
Het eerste krasje, of het nu op een auto, een fiets of een AW Ultra van EUR1K is, is altijd pijnlijk. Dat gevoel verdwijnt vanzelf![]()
Schuren zou ik het niet doen, hooguit polijsten, maar ik zou het niet doen. Je kunt het gemakkelijk verergeren. Neem je ‘verlies’, er volgen heus meerdere krasjes.
ik weet niet beter dan dat het toch echt geschuurd moet worden en is het juist niet de bedoeling om het te polijsten.
Krasjes op titanium zijn juist goed zichtbaar omdat de kras zelf “gepolijst” is
Qua scherm was er zeker meer mogelijk geweest denk ik maar goed Apple moet iets achterhouden voor volgend jaar hèRuud0012 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:59:
Ben erg blij met mijn AWU, maar het scherm is niet zo groot al ik dacht. Aan iedere kant (rondom) is een millimeter van het scherm zelf niet gebruikt. Erg jammer. Gewoon een 44 mm scherm! Verder super klokje met dito accu. Dat is erg fijn. Begrijp me niet verkeerd, maar dat is toch jammer?
Wat is dat bovenste blauwe ding?Donstil schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:33:
Nah ik vind het scherm toch wel een stuk groter voelen dan hij misschien in daadwerkelijkheid is. Met de klok wat minder zichtbaar maar vooral in de interface vind ik het erg fijn.
[Afbeelding]
Maar ik heb deze watch face dus sowieso veel black space.
Ingestelde Focus, focus persoonlijk in dit geval.
omdat het hele eiland die dag was afgesloten van stroom (wat allemaal heel gewoon werd gevonden en iedereen op was voorbereid
Het was warm maar de alpine band was super comfortabel, valt ook heel erg mee hoe mooi wit hij nog is, een klein stoflaagje geeft het een stoere patina
De Watch zelf was een genot om te gebruiken; het scherm was super helder in de zon en goed afleesbaar. Ik weet dat het scherm maar een paar pixels groter is dan mijn ‘oude’ AW7 maar het geeft toch een grotere indruk.
De satellite fix was <5m de hele tocht, wat buiten natuurlijk niet zo bijzonder was maar ook eerder in de nauwe straatjes van het havenstadje kon ik perfect navigeren.
Dan de batterijduur i.c.m. de iPhone die de grootste deel van de tijd geen data/phone verbinding had. Om 8:00 afgetopt op 100%, 2x een half uur genavigeerd in de auto, 6 1/2 uur hike en ‘s avonds om 20:00 nog 35% over. Niet slecht met alle sensoren (+ Afib HRV modus) aan vind ik maar ik zou mijn Anker 633 power bank niet thuis laten
Al met al geeft de AWU véél meer de indruk dat het een capabele outdoor Watch is dan de AW7. Vooral de batterijduur van die laatste maakte dat ik er nooit echt op durfde te vertrouwen om me bij te staan ‘buiten de stad’. Het heldere scherm is fantastisch en het draagcomfort ook. Mijn AW7 heeft ondertussen een ander baasje, eentje die minder outdoorsy is
[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 24-10-2022 12:23 ]
Ben toch wel benieuwd naar je ervaring met het wegdenken van de beveiliging. Ik vond de grootte vand e AWU wel meevallen, maar vooral de dikte vond ik (te) fors tijdens het passen. Wellicht dat dat ook grotendeels aan de beveiliging lag.hk12nl schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:25:
Net even in de Amac geweest om die grote lompe Ultra in het echt te zien en even gepast om te bevestigen dat het niets voor mij is. Helaas is het resultaat dat mijn huidige S7 in de verkoop gaat en er een Ultra gaat komen😅
Ik heb aardig dunne/smalle polsen; toen ik de AWU om deed was mijn 1ste reactie; ''Wow, heeft LG nu ook al 5 inch oled TV's die je op je pols kan dragen!1!!!?''
jammer, maar ik vind het echt lachwekkend hoe de AWU staat bij iemand met dunne/smalle polsen
Haha ja eens, kan de ultra niets aan doen maar vind het ook een vreemd gezicht._Bailey_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:06:
afgelopen weekend eens hier naar de Apple Store geweest om de nieuwe AWU te bekijken en om te doen.
Ik heb aardig dunne/smalle polsen; toen ik de AWU om deed was mijn 1ste reactie; ''Wow, heeft LG nu ook al 5 inch oled TV's die je op je pols kan dragen!1!!!?''![]()
jammer, maar ik vind het echt lachwekkend hoe de AWU staat bij iemand met dunne/smalle polsen
Ja, ziet er niet uit man. Ik heb niet eens zulke kleine polsen (18 cm) achteraf gezien en mijn vrouw lachte me gewoon uit haha._Bailey_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:06:
afgelopen weekend eens hier naar de Apple Store geweest om de nieuwe AWU te bekijken en om te doen.
Ik heb aardig dunne/smalle polsen; toen ik de AWU om deed was mijn 1ste reactie; ''Wow, heeft LG nu ook al 5 inch oled TV's die je op je pols kan dragen!1!!!?''![]()
Om de andere 18cm lacht ze me nooit uit, dus best vreemd.
I don't have dreams, I have goals!!
Heb je echt zulke kleine beentjes? Zal wel lastig zijn met broeken uitzoekenRedondo1982 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:55:
[...]
Om de andere 18cm lacht ze me nooit uit, dus best vreemd.

Heb eens een paar klokjes opgemeten:ChillPascal schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:56:
[...]
Ben toch wel benieuwd naar je ervaring met het wegdenken van de beveiliging. Ik vond de grootte vand e AWU wel meevallen, maar vooral de dikte vond ik (te) fors tijdens het passen. Wellicht dat dat ook grotendeels aan de beveiliging lag.
Watch 0 12,5
Pulsar crono 11,3
Seiko crono 12,3
Ultra 14,3
Dus ja hij is iets dikker, maar de onderkant valt in principe (als je wat vlees op de botten hebt) helemaal weg, maw het valt wel mee!!
Bing
@ChillPascal : Dit was idd het 'euvel'. Hij moest nog wat verder in de pols gedrukt worden en dat was door de beveiliging niet mogelijk. De dikte viel mij toen alles mee.bing69 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:25:
[...]
Heb eens een paar klokjes opgemeten:
Watch 0 12,5
Pulsar crono 11,3
Seiko crono 12,3
Ultra 14,3
Dus ja hij is iets dikker, maar de onderkant valt in principe (als je wat vlees op de botten hebt) helemaal weg, maw het valt wel mee!!
©2004

5 euro per maand idd zag ikNicoF schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:53:
Na de laatste update is het ook mogelijk om MultiSim aan te vragen (KPN).
Nu nog niet aan te vragen toch? http://www.kpn.com/applewatch zegt nog steeds "binnenkort" namelijk.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Via de Iphone schijnt het te configureren te zijn las ik.crazylegs schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:02:
[...]
Nu nog niet aan te vragen toch? http://www.kpn.com/applewatch zegt nog steeds "binnenkort" namelijk.
Op de iPhone naar de Apple Watch gaan dan naar beneden scrollen en mobiel netwerk kiezen zeggen ze.
[ Voor 15% gewijzigd door Roos79 op 24-10-2022 20:20 ]
Optie is nu beschikbaar inderdaad.Roos79 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:19:
[...]
Via de Iphone schijnt het te configureren te zijn las ik.
Op de iPhone naar de Apple Watch gaan dan naar beneden scrollen en mobiel netwerk kiezen zeggen ze.
/f/image/gtmSHr1V15w2lJIh8XH4Xwft.png?f=fotoalbum_large)
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
DC Rainmaker test de net beschikbaar gekomen Ultra Low powermode.
Ook niet als je wifi en Bluetooth uitzet?NicoF schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:26:
Helaas. Kreeg bevestiging van KPN dat het werkt en zie het terug op MijnKPN echter lukt het niet om het “aan” te zetten. Denk nog even geduld.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zag ‘m ook inderdaad. Leuk voor alles waar “snelheid” geen factor is - daarmee niet echt zinvol (voor mij).TR1969 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:31:
https://www.dcrainmaker.c...eK1pKCYXl9-4pYTvzA75azrwI
DC Rainmaker test de net beschikbaar gekomen Ultra Low powermode.
Al geprobeerd. Daarna Sim verwijderd en nu krijg ik hem niet meer toegevoegd. Wel nog steeds zichtbaar in MijnKPN. Irritantcarpebios schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:33:
[...]
Ook niet als je wifi en Bluetooth uitzet?
Oei, je sim verwijderen (e-sim) kan wel zorgen voor problemen. Mijn T-mobile multisim werkt alleen (logisch ook) als mijn telefoon niet verbonden is en ik niet op een wifi netwerk zit.NicoF schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:38:
[...]
Al geprobeerd. Daarna Sim verwijderd en nu krijg ik hem niet meer toegevoegd. Wel nog steeds zichtbaar in MijnKPN. Irritant
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Misschien een verouderde abonnementsvorm?NicoF schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:38:
[...]
Al geprobeerd. Daarna Sim verwijderd en nu krijg ik hem niet meer toegevoegd. Wel nog steeds zichtbaar in MijnKPN. Irritant
Oeps….carpebios schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:39:
[...]
Oei, je sim verwijderen (e-sim) kan wel zorgen voor problemen. Mijn T-mobile multisim werkt alleen (logisch ook) als mijn telefoon niet verbonden is en ik niet op een wifi netwerk zit.
KPN Klantenservice morgen bellen heeft denk ik weinig nut. Chips. Zie wel in MijnKPN dat ik de eSim weer kan toevoegen echter installeert deze dan op de iPhone.
Overigens kreeg ik op de Watch en in de app alleen maar “wachten op activeren”.
Maar het stond al op het KPN forum en hier ook.
Nu baal ik wel dat ik geen cellulair heb eigenlijk.
Je refereert naar een oud artikel van iCulture. Ten tijde van schrijven waren ze misschien wel de eerste met berichtgeving. Dat valt nu niet meer zo snel te controleren tenzij je op onderzoek uitgaat.Roos79 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:40:
En I culture nu stoer dat ze de eerste zijn met dit te melden van KPN en de Watch.
Maar het stond al op het KPN forum en hier ook.
Nu baal ik wel dat ik geen cellulair heb eigenlijk.
(Red.) Gebruikers blijven na het aanschaffen van de multisim hangen bij het activeren van de mobiele dataverbinding op de Apple Watch. Het artikel is hiervoor aangepast.
©2004
iPhone moet sowieso naar de laatste OS inderdaadTomba schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:29:
Hier no dice op 9.1:
[Afbeelding]
moet mijn iPhone ook naar 16.1? (Zit nog op 16.0.3)
Traag, op de lader, ook nog 50%. Apple doe er eens wat aan!
ik vind juist dat het updaten al vele malen sneller en eenvoudiger gaat dan vroegerDonstil schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:27:
Man man wat is dat updaten van je watch altijd een ellende zeg.
Traag, op de lader, ook nog 50%. Apple doe er eens wat aan!
Ik vind het niet zo gek dat de servers het dan wat lastiger hebben..
Ja vroeger was het nog erger inderdaad.maharens schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:45:
[...]
ik vind juist dat het updaten al vele malen sneller en eenvoudiger gaat dan vroeger
Nee niet een oud artikel het stond er toen net op met als datum 24 okt 2022 dus geen oud artikel.Tartarus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:53:
[...]
Je refereert naar een oud artikel van iCulture. Ten tijde van schrijven waren ze misschien wel de eerste met berichtgeving. Dat valt nu niet meer zo snel te controleren tenzij je op onderzoek uitgaat.
Tijd om eens te gaan bekijken welk model ik dan wil alhoewel ik eigenlijk al naar de Ultra neig (geen kleine polsjes hier). Hier zit ik al een tijdje op te wachten. Met de hondjes uitlaten neem ik geen telefoon mee maar dan mis ik nog wel eens wat berichten en telefoontjes. Nu kan ik dat dan filteren. Of een dagje weg zonder telefoon. Ik zie wel wat usecases ;-)
Ben dan ook erg benieuwd hoe de AW8 in combinatie met LTE gaat werken voor mij, ik upgrade vanaf een Series 5.
Ik kan alleen nog niet goed vinden of mijn huidige bandje kan hergebruiken.
Yup, alles wat de watch normaal via de telefoon verbinding of WiFi doet gaat dan via 4G als de andere twee opties niet aanwezig zijn.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:59:
Vraag: zodra je LTE hebt op je Apple Watch, ontvang je dan alleen telefoongesprekken en sms-berichten of ook bijvoorbeeld iMessage berichten/iPhone notificaties? Er van uitgaande dat de iPhone niet in de buurt is.
Behalve dat je bijvoorbeeld geen whatsapp berichten ontvangt als je iPhone uitstaat. (Evenzo bij andere apps die geen Watch app hebben). Wat inderdaad net zo werkt als dat je op WiFi zou zitten met een offline iPhone. Maar dit even ter verduidelijking.Donstil schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:46:
[...]
Yup, alles wat de watch normaal via de telefoon verbinding of WiFi doet gaat dan via 4G als de andere twee opties niet aanwezig zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door paulmadejong op 25-10-2022 08:48 ]
MacBook Pro 14" 2021
PostNL heeft ook geen Watch-app, maar de melding dat een bezorger onderweg is bijvoorbeeld krijg je wel op je Watch. Dat blijft dan ook gewoon zo neem ik aan?paulmadejong schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:48:
[...]
Behalve dat je bijvoorbeeld geen whatsapp berichten ontvangt als je iPhone uitstaat. (Evenzo bij andere apps die geen Watch app hebben). Wat inderdaad net zo werkt als dat je op WiFi zou zitten met een offline iPhone. Maar dit even ter verduidelijking.
Thanks!Donstil schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:46:
[...]
Yup, alles wat de watch normaal via de telefoon verbinding of WiFi doet gaat dan via 4G als de andere twee opties niet aanwezig zijn.
Dat zou voor mij geen bezwaar zijn. Whatsapp staat lager in mijn prio lijst ;-)paulmadejong schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:48:
[...]
Behalve dat je bijvoorbeeld geen whatsapp berichten ontvangt als je iPhone uitstaat. (Evenzo bij andere apps die geen Watch app hebben). Wat inderdaad net zo werkt als dat je op WiFi zou zitten met een offline iPhone. Maar dit even ter verduidelijking.
Vrienden en familie sturen berichtjes via iMessage ;-) De rest via Whatsapp dus dat kan altijd wachten.
Ja, mits je iPhone aanstaat en online is meen ik.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
PostNL heeft ook geen Watch-app, maar de melding dat een bezorger onderweg is bijvoorbeeld krijg je wel op je Watch. Dat blijft dan ook gewoon zo neem ik aan?
MacBook Pro 14" 2021
Nee, alleen als je telefoon in de buurt (Bluetooth of Wi-Fi) is. Als je op pad gaat zonder telefoon zul je alleen notificatie ontvangen van apps die op je Watch staan. Eenmaal in de buurt (Bluetooth of Wi-Fi) van je telefoon zul je weer notificaties van bijv. WhatsApp en PostNL ontvangen.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
PostNL heeft ook geen Watch-app, maar de melding dat een bezorger onderweg is bijvoorbeeld krijg je wel op je Watch. Dat blijft dan ook gewoon zo neem ik aan?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Oh, maar als ik de reactie van @Donstil en @paulmadejong zie, lees ik wat anders.Mog schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:03:
[...]
Nee, alleen als je telefoon in de buurt (Bluetooth of Wi-Fi) is. Als je op pad gaat zonder telefoon zul je alleen notificatie ontvangen van apps die op je Watch staan. Eenmaal in de buurt (Bluetooth of Wi-Fi) van je telefoon zul je weer notificaties van bijv. WhatsApp en PostNL ontvangen.

Ja die krijg ik ook, ik lees dat als.. KPN ondersteunt e-sim op je watch, maar we hebben het vinkje bij je account nog niet omgezet omdat we nog niet officieel live zijn.
Bij mij werkt het nog gewoon na beide updates.Tomba schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:41:
Ge-update naar 9.1 en iOS 16.1 en unlock via iPhone is weer stuk
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.