Bij mij werkt unlock via iPhone ook niet meer. Andersom trouwens ook niet, iPhone ontgrendelen via Watch.
Zojuist WatchOS ook van een update voorzien. Bij mij werkt het unlocken van de Watch (AW7, watchOS 9.1) via de iPhone (13 Pro Max, iOS 16.1) nog wel.
Ik vraag me toch af, ik zag eerder wat meldingen dat e-sim op de watch voor KPN werkte voor een paar mensen, dwz de optie om hem toe te voegen. Is het nu uiteindelijk iemand gelukt om een werkende KPN e-sim op de Apple Watch te krijgen?
Nee, lijkt me sterk. Denk dat KPN nog een en ander moet inschakelen aan de backend.Alcmaria schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:52:
Ik vraag me toch af, ik zag eerder wat meldingen dat e-sim op de watch voor KPN werkte voor een paar mensen, dwz de optie om hem toe te voegen. Is het nu uiteindelijk iemand gelukt om een werkende KPN e-sim op de Apple Watch te krijgen?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ja mij ook, maar ik zag wat hoopgevende screenshots.. dus vandaar :-)Davidas schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:53:
[...]
Nee, lijkt me sterk. Denk dat KPN nog een en ander moet inschakelen aan de backend.
Op mijn S6 hield het spontaan op met werken, reset van Watch geprobeerd en hielp niet. AWU kwam binnen en warempel het werkte out of the box!!RicoK schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:01:
Oei, @Tomba , dan hoop ik dat de issue die jij weergeeft 'exemplarisch' is, Ik ben nu bezig met de updates......
Zeer irritant, zeker omdat ik ervoor gekozen heb om een code te nemen die langer dan 4 cijfers is

Donstil schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:33:
Nah ik vind het scherm toch wel een stuk groter voelen dan hij misschien in daadwerkelijkheid is. Met de klok wat minder zichtbaar maar vooral in de interface vind ik het erg fijn.
[Afbeelding]
Maar ik heb deze watch face dus sowieso veel black space.
Hoe hebben jullie deze watchfaces gemaakt? Kan ze niet standaard vinden in de Watch app......deBennie schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:18:
Ik hou ook van een minimalistische weergave van datum&tijd
[Afbeelding]
PSN: IXI_BUDDHA_IXI
De mijne is gewoon een modulair watch face met alle complicaties uit (behalve datum dan)Buddha_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:19:
Hoe hebben jullie deze watchfaces gemaakt? Kan ze niet standaard vinden in de Watch app......

[ Voor 26% gewijzigd door deBennie op 25-10-2022 13:26 ]
Je kan een watchface delen maar volgens mij niet met alleen een url. Dus even zo:Buddha_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:19:
[...]
[...]
Hoe hebben jullie deze watchfaces gemaakt? Kan ze niet standaard vinden in de Watch app......
:strip_exif()/f/image/uMus9jgiGfLL2sIbVcBMZ1wk.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Overigens heb ik deze al zo lang als ik mij kan herinneren, af en toe een uitstapje naar de foto op portrait watchface maar kom telkens hier bij terug, toch de eenvoud denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 25-10-2022 13:43 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik ben om
Ik heb een AW7 gekocht en ontvangen. Zijn er nog tips wat je als eerste moet instellen?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
De bierflesopener…😉Erik1805 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:58:
Ik ben omIk heb een AW7 gekocht en ontvangen. Zijn er nog tips wat je als eerste moet instellen?
Gewoon eerst alle mogelijke apps van de iPhone pakken bij installatie
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Walkie talkie is nu per Watch is 9.1 gelukt om verzoeken te ontvangen. 3 Apple Watches kunnen nu verzoeken versturen welke ook ontvangen worden jippie 🥳.(getracht vanaf Watch OS 9)
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Heb nog een keer gekeken in de Watch app en toen activeerde de Sim. Echter wel geaccepteerd dus volgens app maar kan nog geen netwerk connectie maken. Dus volgens mij zijn ze nog druk bezig bij KPN om laatste dingen op te lossen/activeren.
Bij mij staat in Mijn KPN sinds gisteren e-sim installeren sinds ik de optie heb aangezet
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ik kan nog niks aanvinken.. ook KPNNicoF schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Krijg alleen foutmelding als ik op “i” klik naast de sim “beheer KPN-NL). Dus zijn volgens mij echt nog puntjes op de I aan het zetten.
Neem aan dat het nog niet werkt met je internet?
Correct. Al staat er wel verbonden maar er is geen connectie. Helaas. Toch nog geduld hebben.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:59:
[...]
Neem aan dat het nog niet werkt met je internet?
Lees op Reddit wel veel meer mensen die dit hebben waarbij de antenna rand vlekken/krasjes lijken te hebben.HekkeySE schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:59:
Eergisteren de Ultra gekregen en mega blij mee. Wat een Watch!
Ik zag vanmorgen vlekken of iets aan de zijkant. Ik krijg het ook niet weg lijkt. Hebben anderen dit ook of moet ik het retourneren?
[Afbeelding]
Wat maakt het uit wat wij er van vinden? Als jij het niet mooi vindt moet jij het retourneren. Ik persoonlijk zie het niet eens op jouw ingezoomde fotoHekkeySE schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:59:
Ik zag vanmorgen vlekken of iets aan de zijkant. Ik krijg het ook niet weg lijkt. Hebben anderen dit ook of moet ik het retourneren?
[Afbeelding]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb dit ook. Maar dan 1 stip ipv zo veel als dat jij hebt!HekkeySE schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:59:
[Afbeelding]
Even los van de krasjes. Is het geen oxidatie?HekkeySE schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:59:
[Afbeelding]
Ik begrijp dat dit een groef is waar een antennedraad in ligt die vervolgens wordt opgevuld met een kunststof (epoxy of thermoplast). Dit kunststof wordt verder bewerkt met de behuizing en is daardoor een beetje ruw. Ruw kunststof is heel gevoelig voor krasjes en vervuiling. Vet, metaal (titanium gesp) wat er langs veegt, alles laat sporen achter. Soms is het met een beetje milde zeep en water te verwijderen, soms niet. Ergens had ik gelezen van iemand die met een opgevouwen stukje printerpapier het kunststof een beetje had gepolijst waardoor het minder vuil opneemt. Wel oppassen dat je het titanium niet mee polijst en daardoor verschillen krijgt in uiterlijk.awwexl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:21:
[...]
Even los van de krasjes. Is het geen oxidatie?
Nee, het is geen staal/metaal/aluminium of hoe je het ook wil noemen. Over welke krassen heb je het trouwens? De Watch van mede-tweaker is nieuw, ik ga er van uit dat hij nog geen krassen heeft veroorzaakt.awwexl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:21:
[...]
Even los van de krasjes. Is het geen oxidatie?
[ Voor 22% gewijzigd door turkeyhakan op 26-10-2022 11:01 ]
Vraagje: hoe kan je de werk-focus op je Apple Watch krijgen? Ik heb deze aangemaakt op mijn iPhone. Delen van focussen staat aan. Maar deze focus is op geen enkele manier zichtbaar op mijn watch. Ook niet als ik deze inschakel op mijn iPhone.
[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 26-10-2022 11:02 ]
Even heel ander onderwerp dat ik nergens echt goed kan vinden, maar weet iemand hier een degelijke workout app die eigen trainingsplannen heeft. Vergelijkbaar met Garmin coach.
Geen idee, zou automatisch moeten werken. Probeer eens een reboot van je devices.turkeyhakan schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:01:
Vraagje: hoe kan je de werk-focus op je Apple Watch krijgen? Ik heb deze aangemaakt op mijn iPhone. Delen van focussen staat aan. Maar deze focus is op geen enkele manier zichtbaar op mijn watch. Ook niet als ik deze inschakel op mijn iPhone.
MacBook Pro 14" 2021
Voor rennen? Ik vond het wel fijn om met de schema’s van MapMyRun te rennen. Maar ik weet niet wat de Garmin Coach allemaal biedt.hansvanhengel schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:21:
Even heel ander onderwerp dat ik nergens echt goed kan vinden, maar weet iemand hier een degelijke workout app die eigen trainingsplannen heeft. Vergelijkbaar met Garmin coach.
[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 26-10-2022 11:27 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ook al geprobeerd, net zoals het opnieuw toevoegen van de focus.paulmadejong schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:25:
[...]
Geen idee, zou automatisch moeten werken. Probeer eens een reboot van je devices.
Het valt mij op, dat ondanks dat we onze polsen opgemeten hebben via de voorschriften we nu bij onze twee nieuwe Watch 8 horloges een te ruim bandje hebben (1 maat te ruim).
Is dat bij meerdere zo? Anders kunnen we denk ik "Het grote Watch loop bandjes ruiltopic" gaan openen
Is dat bij meerdere zo? Anders kunnen we denk ik "Het grote Watch loop bandjes ruiltopic" gaan openen
Mooie toevoeging in watchOS 9.1.
Muziek kan via wifi of een mobiel netwerk worden gedownload wanneer de Apple Watch niet wordt opgeladen
Muziek kan via wifi of een mobiel netwerk worden gedownload wanneer de Apple Watch niet wordt opgeladen
Bedoelen ze dan specifiek Apple Music? Want met Spotify kon dat toch al.meesje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:58:
Mooie toevoeging in watchOS 9.1.
Krijg je alle meldingen (whatsapp) door als je een 4G abonnement op je Watch hebt en je iPhone niet in de buurt is? Of kan je eigenlijk alleen de geïnstalleerde apps op je Watch gebruiken?
Verwijderd
Voorheen moest hij op de lader liggen. Nu niet meerDavidas schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
Bedoelen ze dan specifiek Apple Music? Want met Spotify kon dat toch al.
Download eens de app ‘watch chat’ in de store op je iPhone.wrcveen schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:37:
Krijg je alle meldingen (whatsapp) door als je een 4G abonnement op je Watch hebt en je iPhone niet in de buurt is? Of kan je eigenlijk alleen de geïnstalleerde apps op je Watch gebruiken?
Ik kan bij de app van Apple Watch, nog steeds niks aanvinken van de multi-Sim van KPN..
Hij geeft het volgende weer “Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL”
Wat doe ik dan fout?
Hij geeft het volgende weer “Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL”
Wat doe ik dan fout?
Zolang deze website nog geen nieuwe info laat zien doe je niets fout.038Robijno schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:20:
Wat doe ik dan fout?
Yay, watchOS 9.1 heeft eindelijk gefixt dat de activity complication de door mij ingestelde en SI getrouwe kJ’s weergeeft i.p.v. barbaarse kcals😁 Hopelijk is dat nu in de gehele activity en workout interface consequent doorgevoerd, dat was een irritante bug
[ Voor 24% gewijzigd door Radiodurans op 26-10-2022 22:18 ]
Is er eigenlijk al bekend of er ook nl providers meegaan doen met roaming? Esim die alleen in NL werkt vind ik nutteloos..
KPN staat op de website van Apple. Heeft iemand het al werkend gekregen?
Volgens mij niet, lees ook maar de reacties hier boven.turkeyhakan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:45:
KPN staat op de website van Apple. Heeft iemand het al werkend gekregen?
Ook de KPN site geeft aan dat het er aan komt en vraagt hun site in de gaten te houden.
Ik ga ervan uit dat het niet lang meer gaat duren.
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm
Zal niet lang meer duren.... Ben benieuwd hoe snel ze gaan zijn.
Meen dat dat beschikbaar was met watches die WatchOS 9 kunnen draaien, en dat dat niet aan de providers ligt.giantgiantus schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:02:
Is er eigenlijk al bekend of er ook nl providers meegaan doen met roaming? Esim die alleen in NL werkt vind ik nutteloos..
Dit haal ik van het KPN forum, dus nog even geduld!Zojuist via klantenservice vernomen dat het hoogstwaarschijnlijk 5 november live gaat.
Inderdaad vanwege de monopoly bij T-Mobile t/m 4-11 (onbegrijpelijk dat zij daar monopoly op krijgen, overigens).
KPN zegt wel te gaan voor kwaliteitsintegratie. Vermoedelijk werkt het daarna ook optimaal incl. roaming etc.
[ Voor 190% gewijzigd door Nicj56 op 27-10-2022 11:56 ]
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Is dat niet Europees verplicht? Dat de diensten in heel Europa beschikbaar zijn?giantgiantus schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:02:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Meen dat het niet mogelijk was op voorgaande versies van WatchOS, dus sinds 9 kan dat wel.Kassad schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:54:
[...]
Is dat niet Europees verplicht? Dat de diensten in heel Europa beschikbaar zijn?
Het zou ook fijn zijn als Vodafone snel volgt maar die laten toch erg weinig van zich horen. Is er niet een insider die meer weet?

©2004
Zojuist de cellular optie aan de gang gekregen inclusief verbinding.
Ik ook. Moest m’n iPhone ff rebooten. 😉Nicj56 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:37:
Zojuist de cellular optie aan de gang gekregen inclusief verbinding.
MacBook Pro 14" 2021
Ik ben geen insider, maar mijn verwachting is dat het nog even duurt. Als je op het forum van Vodafone kijkt zie je ook dat er af en toe weer naar gevraagd word. Antwoord is elke keer hetzelfde, ze weten nog niks.hk12nl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:03:
Het zou ook fijn zijn als Vodafone snel volgt maar die laten toch erg weinig van zich horen. Is er niet een insider die meer weet?
Waarschijnlijk staat het dus zelfs nog niet eens op de planning.
Hopelijk gaat dat wel snel gebeuren. Als Vodafone/Ziggo klant zou ik toch graag mijn hele zwikje daar houden. En de vraag is ook weer groter geworden, naar multisim.
Bij mij niks.. :-/ zouden ze het stapsgewijs uitrollen?paulmadejong schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:51:
[...]
Ik ook. Moest m’n iPhone ff rebooten. 😉
Ik had dus een rose gold se willen kopen met roze bandje.
Pech die is er niet meer.
Nu twijfel ik over de nieuwe se of een 6 variant.
Echter snap ik de bandjes niet. Bij Apple kun je een maat aangeven maar bij andere verkopers niet.
Hoe zit dit?
En maakt het nog veel uit of ik een SE of 6 koop?
Volgens vergelijkkingssites zou de 6 iets beter zijn.
Pech die is er niet meer.
Nu twijfel ik over de nieuwe se of een 6 variant.
Echter snap ik de bandjes niet. Bij Apple kun je een maat aangeven maar bij andere verkopers niet.
Hoe zit dit?
En maakt het nog veel uit of ik een SE of 6 koop?
Volgens vergelijkkingssites zou de 6 iets beter zijn.
Een SE heeft minder sensoren, dat kun je simpel opzoeken in de specs
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Klopt, heb ik gezien. Voor de rest lijken ze wel ongeveer gelijk.
Behalve dat always on enz. Het voelt gewoon raar om een product van twee jaar oud te kopen.
Behalve dat always on enz. Het voelt gewoon raar om een product van twee jaar oud te kopen.
Een vraag voor de sporters onder ons, is een apple watch ook geschikt voor te sporten?
Ik weet dat er ook gps e.d. opzitten, ik heb nu een Polar Vantage M die op zijn einde zit en ik wil misschien overstappen naar een Apple Watch.
Grote nadeel lijkt mij de accu duur. Ik doe alleen hardlopen (maximaal een marathon), fietsen, crossfit en af en toe zwemmen daar hoef ik geen duur sporthorloge voor te hebben denk ik. Alleen dan een SE of een Apple Watch 7/8. Een Ultra vindt ik te duur, want dan kan ik beter het top model van Polar of Garmin kopen.
En daarbij ook nog sporters die een oude apple watch hebben en die er nog mee sporten? Beetje zonde om hem na 1-2 jaar al weg te moeten doen lijkt me.
Ik weet dat er ook gps e.d. opzitten, ik heb nu een Polar Vantage M die op zijn einde zit en ik wil misschien overstappen naar een Apple Watch.
Grote nadeel lijkt mij de accu duur. Ik doe alleen hardlopen (maximaal een marathon), fietsen, crossfit en af en toe zwemmen daar hoef ik geen duur sporthorloge voor te hebben denk ik. Alleen dan een SE of een Apple Watch 7/8. Een Ultra vindt ik te duur, want dan kan ik beter het top model van Polar of Garmin kopen.
En daarbij ook nog sporters die een oude apple watch hebben en die er nog mee sporten? Beetje zonde om hem na 1-2 jaar al weg te moeten doen lijkt me.
Zeker met de app Workoutdoors is het een uitstekend sporthorloge, ook prima ondersteuning bv voor Stryd.Aight! schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:47:
Een vraag voor de sporters onder ons, is een apple watch ook geschikt voor te sporten?
Check op YT maar eens de reviews van bv DC Rainmaker of Desfit.
Geen idee ‘hoe’ jullie dit voor elkaar hebben gekregen, maar bij mij werkt nog niets. Kan ook nergens op klikken in de mobiele netwerk van de app van de watch.paulmadejong schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:51:
[...]
Ik ook. Moest m’n iPhone ff rebooten. 😉
Zeker een geintje.
Nope, het werkte ineens op basis van het bericht van @Nicj56 geprobeerd:038Robijno schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:30:
[...]
Geen idee ‘hoe’ jullie dit voor elkaar hebben gekregen, maar bij mij werkt nog niets. Kan ook nergens op klikken in de mobiele netwerk van de app van de watch.
Zeker een geintje.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rEJYKXUCzohWLhUxTLVc95m2.png?f=user_large)
MacBook Pro 14" 2021
Nee, privé en met een E-SIM.Kaspers schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:43:
Netjes!
@paulmadejong, @Nicj56
Zit iemand van jullie toevallig op een zakelijk abo van KPN?
MacBook Pro 14" 2021
Ah, zo te zien moet je wel watchOS 9.1 en iOS 16.1 draaien, zie ook hier.
nu is mijn normale abo van KPN ook al een e-sim, maakt dat uit? dus e-sim op mijn mobiel en op mijn watch? want ik krijg het niet voor elkaar.
Werkt het dan alleen als je geen fysieke simkaart hebt in je iPhone?
Dus alleen werkend met e-Sim en dan multi-Sim ofzo?
Het is eigenlijk raarder dat Apple de Watch in de afgelopen jaren nauwelijks heeft verbeterd. Elk jaar een paar minieme aanpassingen, en het verkoopt toch wel. En dan is het nog raarder dat de Apple Watch tóch nog steeds een van de beste smartwatches op de markt is. Of misschien hangt dat wel samen met elkaar. Dat ze niet zo de hete adem van de concurrentie in de nek voelen, dus niet de noodzaak tot innovatie voelen..Liefsnoepje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:36:
Klopt, heb ik gezien. Voor de rest lijken ze wel ongeveer gelijk.
Wat had nog beter gemoeten dan de Ultra momenteel? Toch een flinke aanpassing sinds de laatste jaren?Of-Aaargh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:31:
[...]
Het is eigenlijk raarder dat Apple de Watch in de afgelopen jaren nauwelijks heeft verbeterd. Elk jaar een paar minieme aanpassingen, en het verkoopt toch wel. En dan is het nog raarder dat de Apple Watch tóch nog steeds een van de beste smartwatches op de markt is. Of misschien hangt dat wel samen met elkaar. Dat ze niet zo de hete adem van de concurrentie in de nek voelen, dus niet de noodzaak tot innovatie voelen..
Ik vraag me ook af wat ze (buiten accuduur) nog kunnen verbeteren aan de Watch. Het blijft een horloge.. en tja.. wat kan je daar allemaal mee..Of-Aaargh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:31:
[...]
Het is eigenlijk raarder dat Apple de Watch in de afgelopen jaren nauwelijks heeft verbeterd. Elk jaar een paar minieme aanpassingen, en het verkoopt toch wel. En dan is het nog raarder dat de Apple Watch tóch nog steeds een van de beste smartwatches op de markt is. Of misschien hangt dat wel samen met elkaar. Dat ze niet zo de hete adem van de concurrentie in de nek voelen, dus niet de noodzaak tot innovatie voelen..
Maar goed.. ik ben dan ook geen Apple engineer dus wellicht verbazen ze me nog.
Maar heb je ook connectie als telefoon geen verbinding heeft? Ik namelijk niet.paulmadejong schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:39:
[...]
Nope, het werkte ineens op basis van het bericht van @Nicj56 geprobeerd:
[Afbeelding]
ja, heb de telefoon uitgezet en kon bellen met de Watch.NicoF schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:01:
[...]
Maar heb je ook connectie als telefoon geen verbinding heeft? Ik namelijk niet.
MacBook Pro 14" 2021
Kan een van jullie die de Watch werkend heeft met KPN de "Network Provider" versie delen, die voor hun zichtbaar is op de iPhone onder Settings > General > About? (iPhone settings, niet in de Watch app) (Bij mij bijvoorbeeld KPN NL 52.1, nog niet werkend op Watch)
Ik heb ook 52.1, en werkt inderdaad niet. Ben benieuwd.lhoBas schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:11:
Kan een van jullie die de Watch werkend heeft met KPN de "Network Provider" versie delen, die voor hun zichtbaar is op de iPhone onder Settings > General > About? (iPhone settings, niet in de Watch app) (Bij mij bijvoorbeeld KPN NL 52.1, nog niet werkend op Watch)
IdemDavidas schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:00:
[...]
Ik heb ook 52.1, en werkt inderdaad niet. Ben benieuwd.
Ik heb 52.1 en het werkt wel. Ik denk dat ik net geactiveerd heb binnen een window dat het ff kon bij KPN.lhoBas schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:11:
MacBook Pro 14" 2021
Net m’n dochter opgehaald van de opvang zonder telefoon. Kreeg netjes Whatsapp berichten binnen op m’n AW7paulmadejong schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:02:
[...]
ja, heb de telefoon uitgezet en kon bellen met de Watch.
MacBook Pro 14" 2021
Maar jij had al de configuratie doorlopen neem ik aan afgelopen maandag?paulmadejong schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:31:
[...]
Ik heb 52.1 en het werkt wel. Ik denk dat ik net geactiveerd heb binnen een window dat het ff kon bij KPN.
Maar die bandjes, hoe kan het dat je bij amazon gewoon een maat krijgt en bij Apple moet kiezen?
/f/image/nbjZT3aVorVrGkUsJ6InSNcq.png?f=fotoalbum_large)
Krijg nog steeds dit te zien.. snap niet dat het bij sommigen al wel werkt!
Kan ook niet klikken om de configuratie te starten ofzo.
[ Voor 6% gewijzigd door 038Robijno op 27-10-2022 20:59 ]
Bij Amazon moet je ook een maat kiezen. Ze geven alleen de bandjes die op voorraad zijn aan. Kijk maar verder. Er is zeker een maat optie. Alleen die zijn niet op voorraad. Succes.Liefsnoepje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:55:
Maar die bandjes, hoe kan het dat je bij amazon gewoon een maat krijgt en bij Apple moet kiezen?
Nee hier ook esim op mijn telefoon vanwege dual sim(KPN - mijn eigen privé), zit daarop.Alcmaria schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:52:
nu is mijn normale abo van KPN ook al een e-sim, maakt dat uit? dus e-sim op mijn mobiel en op mijn watch? want ik krijg het niet voor elkaar.
Nee vandaag, vlak voor m’n post hier.turkeyhakan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:50:
[...]
Maar jij had al de configuratie doorlopen neem ik aan afgelopen maandag?
MacBook Pro 14" 2021
Dankjewel, dat wist ik dus niet.Ruud0012 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:07:
[...]
Bij Amazon moet je ook een maat kiezen. Ze geven alleen de bandjes die op voorraad zijn aan. Kijk maar verder. Er is zeker een maat optie. Alleen die zijn niet op voorraad. Succes.
Het lijkt ook echt per winkel verschillend.
Hoe dan is de vraagpaulmadejong schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:39:
[...]
Nee vandaag, vlak voor m’n post hier.
Ik kan wel starten maar dat komt omdat ik ook nog een zakelijke nummer heb bij t-mobile, als ik dus doorklik kom ik bij hen uit. De melding mbt KPN die onder de knop staat heb ik ook nog steeds..038Robijno schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:58:
[Afbeelding]
Krijg nog steeds dit te zien.. snap niet dat het bij sommigen al wel werkt!
Kan ook niet klikken om de configuratie te starten ofzo.
Ik heb nog geen Apple Watch (Ultra) maar zit er wel aan te denken.
Ben mijzelf aan het inlezen over hoe sommige dingen werken enzo, mbt de Ultra, en ik lees bijvoorbeeld dat ik mijn eigen muziek op de Watch kan plaatsen om vandaar uit af te spelen.
Dat syncen gaat dan via de iPhone Music app.
Is daar Bluetooth voor nodig of gaat dat via Wifi als beide apparaten op dezelfde Wifi zitten?
Het liefst gebruik ik Bluetooth niet als het niet nodig is, dus in geval van de Watch alleen als ik ga sporten en dan muziek wil luisteren.
Kan iemand daar iets over zeggen?
Ben mijzelf aan het inlezen over hoe sommige dingen werken enzo, mbt de Ultra, en ik lees bijvoorbeeld dat ik mijn eigen muziek op de Watch kan plaatsen om vandaar uit af te spelen.
Is daar Bluetooth voor nodig of gaat dat via Wifi als beide apparaten op dezelfde Wifi zitten?
Het liefst gebruik ik Bluetooth niet als het niet nodig is, dus in geval van de Watch alleen als ik ga sporten en dan muziek wil luisteren.
Het downloaden gaat via Bluetooth.freshy98 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:58:
Ik heb nog geen Apple Watch (Ultra) maar zit er wel aan te denken.
Volgens mij wordt de connectie opgebouwd via Bluetooth maar gaat de dataoverdracht via WiFi. Het gaat nl. best vlot en ondanks dat je muziek naar een lage(re) bitrate wordt geconverteerd (64kbps HE-AAC? 128kbps AAC? Kan dat nergens vinden) kan dat nooit zo snel over Bluetooth
Overigens denk ik niet dat het allemaal heel soepel gaat in de communicatie tussen je iPhone en je Apple Watch als je Bluetooth het grootste deel van de tijd uit zet. En waarom zou je dat willen
[ Voor 24% gewijzigd door Radiodurans op 28-10-2022 11:16 ]
Al mijn muziek is in AIFF formaat dus via wifi zou wel erg prettig zijn :-)Radiodurans schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:05:
[...]
Volgens mij wordt de connectie opgebouwd via Bluetooth maar gaat de dataoverdracht via WiFi. Het gaat nl. best vlot en ondanks dat je muziek naar een lage(re) bitrate wordt geconverteerd (64kbps HE-AAC? 128kbps AAC? Kan dat nergens vinden) kan dat nooit zo snel over Bluetooth
Overigens denk ik niet dat het allemaal heel soepel gaat in de communicatie tussen je iPhone en je Apple Watch als je Bluetooth het grootste deel van de tijd uit zet. En waarom zou je dat willen?
Wel jammer dat het geconverteerd word.
Ik vertrouw bluetooth niet qua beveiliging. Dus als het niet nodig is staat het uit.
Op mijn telefoon het ik een Shortcut die bluetooth toggled. Dus echt permanent Enabled/Disabled en niet als ik bluetooth uit zet het na 24 uur ofzo weer aan gaat. Pesthekel aan.
Als ik thuis ben zijn beide apparaten verbonden met de wifi, dus mag ik toch hopen dat dat (ook) gebruikt word voor communicatie met de telefoon?
Of loopt dat puur via bluetooth?
En als ik ga sporten wil ik niet mijn telefoon meenemen. Nergens voor nodig.
Dat is ook een reden voor de Watch, dat ik dus muziek kan luisteren via dat, en de sport functies in de Watch (bloeddruk, enzo).
Welke provider heb je? Mocht je T-Mobile of KPN hebben dan kun je ook een extra esim abonnement aanschaffen voor je Apple Watch. Dan hoef je niet steeds muziek offline te downloaden.freshy98 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:55:
[...]
Al mijn muziek is in AIFF formaat dus via wifi zou wel erg prettig zijn :-)
Wel jammer dat het geconverteerd word.
Ik vertrouw bluetooth niet qua beveiliging. Dus als het niet nodig is staat het uit.
Op mijn telefoon het ik een Shortcut die bluetooth toggled. Dus echt permanent Enabled/Disabled en niet als ik bluetooth uit zet het na 24 uur ofzo weer aan gaat. Pesthekel aan.
Als ik thuis ben zijn beide apparaten verbonden met de wifi, dus mag ik toch hopen dat dat (ook) gebruikt word voor communicatie met de telefoon?
Of loopt dat puur via bluetooth?
En als ik ga sporten wil ik niet mijn telefoon meenemen. Nergens voor nodig.
Dat is ook een reden voor de Watch, dat ik dus muziek kan luisteren via dat, en de sport functies in de Watch (bloeddruk, enzo).
Bloeddruk word helemaal niet gemeten door de apple watch dus daar zal hij je niet bij helpen
T-Mobile. Alleen heb ik een vrij laag aantal MB's per maand (3GB) waarvan ik maar een paar gebruik.Davidas schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:10:
[...]
Welke provider heb je? Mocht je T-Mobile of KPN hebben dan kun je ook een extra esim abonnement aanschaffen voor je Apple Watch. Dan hoef je niet steeds muziek offline te downloaden.
En audio streaming services heb ik niet.
Wat ik heb staat op mijn NAS.
Klopt. Ik bedoelde hartslag.Expje87 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:38:
Bloeddruk word helemaal niet gemeten door de apple watch dus daar zal hij je niet bij helpen
Ik blijf dat random niet accepteren van mijn AWU bij contactloos betalen wel irritant vinden. Voelt altijd alsof je niet kunt betalen
Verder de Trail Loop zwart/grijs met oranje lipje 2e hands kunnen scoren en ik moet zeggen dat ik ‘m eigenlijk best mooi vind! Wellicht wat iel maar zeker comfortabel. Gisteren een weightlifting & roei sessie gedaan en dat is fijner met de Trail Loop dan met de Alpine Loop.
Er is veel 2e hands aanbod trouwens, het lijkt er op dat veel mensen de AWU online hebben besteld en nu bij levering achter komen dat het bandje toch niet bevalt of past. Toch leuk om voor een zachter prijsje je nieuwe collectie
te beginnen
Verder de Trail Loop zwart/grijs met oranje lipje 2e hands kunnen scoren en ik moet zeggen dat ik ‘m eigenlijk best mooi vind! Wellicht wat iel maar zeker comfortabel. Gisteren een weightlifting & roei sessie gedaan en dat is fijner met de Trail Loop dan met de Alpine Loop.
Er is veel 2e hands aanbod trouwens, het lijkt er op dat veel mensen de AWU online hebben besteld en nu bij levering achter komen dat het bandje toch niet bevalt of past. Toch leuk om voor een zachter prijsje je nieuwe collectie

Idem! Vind de trail loop ook het meest comfortabel. 2e hands vind ik ze niet daarom maar een 2e, zwarte, nieuw gekocht bij Apple..Radiodurans schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:21:
Ik blijf dat random niet accepteren van mijn AWU bij contactloos betalen wel irritant vinden. Voelt altijd alsof je niet kunt betalen![]()
Er is veel 2e hands aanbod trouwens, het lijkt er op dat veel mensen de AWU online hebben besteld en nu bij levering achter komen dat het bandje toch niet bevalt of past. Toch leuk om voor een zachter prijsje je nieuwe collectiete beginnen
Heb al een tijd een Apple Watch Ultra en zoals ik hierboven lees kan ik soms wel en soms niet met Apple Pay betalen. Had er verder nergens iets over gelezen, tot vandaag hier…
Ben dan dus ‘gelukkig’ niet de enige. Maar, is de consensus dat het een bug betreft of kunnen we het verhelpen?
Ben dan dus ‘gelukkig’ niet de enige. Maar, is de consensus dat het een bug betreft of kunnen we het verhelpen?
Ik gebruik de AWU al sinds release en betaal er altijd mee en nog nooit gehad dat hij het niet deed, zit bij rabobank
Ook nooit problemen met de Rabobank.Expje87 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:23:
Ik gebruik de AWU al sinds release en betaal er altijd mee en nog nooit gehad dat hij het niet deed, zit bij rabobank
Oké, in mijn geval bij de ING. Ik kan er geen peil op trekken. Verschillende bedragen, verschillende momenten. Eerder, op mijn vorige Watch heb ik dit nooit ervaren.
Hier ook ING en eerder nooit problemen met de AW7.Valderrama schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:56:
Oké, in mijn geval bij de ING.
Kan iemand wellicht een poll maken met ‘heb je last van soms niet kunnen betalen met Apple Pay en zo ja welke bank heb je?’
[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 29-10-2022 12:06 ]
Ik had laatst dat ik m’n Apple Pay op m’n horloge ineens opnieuw moest registreren terwijl ik dit een paar dagen ervoor al had gedaan. Ook INGValderrama schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:56:
Oké, in mijn geval bij de ING. Ik kan er geen peil op trekken. Verschillende bedragen, verschillende momenten. Eerder, op mijn vorige Watch heb ik dit nooit ervaren.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.