Bij omi Ali meer dan genoeg 49mm (inclusief een zwarte Alpine zoals @Donstil wel wilde hebben)Soji schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:16:
[...]
Ik vind dat ook niet zo fraai. Je ziet ook dat als je een Ultra bandje probeert op een 42/44/45mm watch die Ultra bandjes gewoon iets uitsteken. Ook niet mooi.
Benieuwd of er nog specifieke bandjes uit gaan komen voor de Ultra. Vind nu wel jammer dat vele partijen het zich lekker makkelijk maken en gewoon zeggen dat 49mm zelfde is als die 42/44/45mm. Ja het werkt maar ziet er niet echt mooi uit. Ik zit af en toe al wel eens te zoeken maar nog niets tegen gekomen alleen voor 49mm. Mogelijk nog te vroeg.
Hoop dat Apple het zietTomba schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:36:
[...]
Bij omi Ali meer dan genoeg 49mm (inclusief een zwarte Alpine zoals @Donstil wel wilde hebben)
Ik wil namelijk geen AliExpress Titanium.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Is ook een kwestie van smaak. Ik vind de Alpine green de perfecte “ik val niet erg op” bandje. Voor bepaalde situaties is dat mijn keuze. En daar heb ik hem dan ook voor gekocht. Het zwarte/grijs trail bandje komt pas half november. De oranje Alpine is lekker opzichtig net als het gele Ocean bandje. Wat trouwens wel super lekker om je pols zit.
Ieder zijn keuze dus.
Ieder zijn keuze dus.
Hahaha, jij zit al minstens zo lang in het ecosysteem als ik dus ik denk dat jij het antwoord wel weetDonstil schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:12:
[...]
Hoop dat Apple het ziet![]()
Ik wil namelijk geen AliExpress Titanium.
Helemaal eens met het verhaal behalve dat ik juist de Starlight Alpine het perfecte “val niet erg op” bandje vind.Ruud0012 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:15:
Is ook een kwestie van smaak. Ik vind de Alpine green de perfecte “ik val niet erg op” bandje. Voor bepaalde situaties is dat mijn keuze. En daar heb ik hem dan ook voor gekocht. Het zwarte/grijs trail bandje komt pas half november. De oranje Alpine is lekker opzichtig net als het gele Ocean bandje. Wat trouwens wel super lekker om je pols zit.
Ieder zijn keuze dus.
Mocht je de Ultra te duur vinden, deze kwam ik net tegen:
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=PcuFto91iS0j
Bing
En als de Apple Watch Ultra mogelijkerwijs toch nog iets té goedkoop voor je is, en je niet persé in het Apple Eco-systeem wilt kunnen 'spelen' met je Smartwatch, net zoals met die Ali-Express 'meuk', dan kun je eventueel voor de nieuwe Garmin Marq Aviator opteren.bing69 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:58:
Mocht je de Ultra te duur vinden, deze kwam ik net tegen:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Tim mailde mij altijd maar ik heb hem nu even dit topic doorgestuurdTomba schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:51:
[...]
Hahaha, jij zit al minstens zo lang in het ecosysteem als ik dus ik denk dat jij het antwoord wel weet
Case in point (speciaal voor @Redondo1982 met een ander shirtTomba schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:17:
[…]
Overigens vind ik sport loops ook prima passen, vooral met rood draagt ie toch wel erg mooi.
[…]
:strip_exif()/f/image/2lpvLAkie0yfVkmYEG6j8Dlb.jpg?f=fotoalbum_large)
De plastic lugs blijven wel lelijk natuurlijk maar dat was met mijn S6 ook al zo
Ik zie inderdaad dat er wel wat specifieke 49mm keus is bij Ali. Maar blijft altijd maar de vraag wat je krijgt daar en of het dan echt wel 49mm geschikt is. Bijvoorbeeld bij veel van die advertenties van die Zwarte Alpine loop weet je ook nooit welke hardware erop zit. Dan tonen ze het met zwarte hardware dan weer met titanium hardware soms door elkaar. Blijft maar afwachten wat je krijgt, ze zijn daar niet zo nauwkeurig.Nee ik skip liever de Ali bandjes.Tomba schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:36:
[...]
Bij omi Ali meer dan genoeg 49mm (inclusief een zwarte Alpine zoals @Donstil wel wilde hebben)
Ah dit is even teleurstellend, ik had wel gelezen dat iemand zei “Ja dat werkt, je moet omhoog swipen” maar de berichten daarna even gemist, ik kwam dus hier posten dat het bij mij niet werkt maar dat klopt dus wel.swv schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:18:
[...]
Ik heb Engels en Nederlands als voorkeurstaal op mijn Apple Watch. Als ik Engels verwijder (en Nederlands dus overblijft) dan blijft alleen de dicteerfunctie over. Als ik Engels weer toevoeg als voorkeurstaal dan komt het (Engelse) toetsenbord weer terug maar kan toetsenbord of scribble niet op Nederlands ingesteld worden. Dus als dat bij jou wel werkt vind ik dat bijzonder. Of ik doe iets fout, maar zoveel instellingen zijn er niet om het mogelijk te maken.
En als ik kijk bij welke talen er onlangs toegevoegd zijn met watchOS 9 dan zit daar geen Dutch bij.
[...]
https://support.apple.com/en-us/HT213436
Dus hoe kan het bij jou dan wel Nederlands zijn?
Wil best antwoorden op de bank met de dicteer functie maar ga niet in het openbaar zo op berichtjes lopen reageren

Iemand nog tips voor een goede, compacte (niet zo’n hele standaard), 3-in-1 lader voor iPhone, AW en AirPods? Zit nu hier naar te kijken, maar wellicht zijn er betere alternatieven: https://www.apple.com/nl/...voor-onderweg-met-magsafe
Mijn dochter, wil heel graag een Apple Watch voor haar verjaardag, en wij vinden het ook wel een fijn idee, dat ze ons kan bellen als er wat is, of een appje kan sturen. Helaas vind ik online heel weinig informatie of dit in Nederland ook goed werkt en mogelijk is. De enige aanbieder in Nederland voor een abonnement bij de watch met cellular is T-mobile als ik me niet vergis. Heeft iemand hier ervaring mee, of kan mij wijzen op een site (Nederlandse situatie) waar ik hier wat meer info over kan vinden, heb flink lopen zoeken op google en youtube, maar kom alleen maar engelstalige sites en filmpjes tegen, taal is niet het probleem, maar ik weet dus niet of dit 1:1 toepasbaar is hier in Nederland.
Bij bol.com kan je er een hele zooi vinden.MrAcid schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:34:
Iemand nog tips voor een goede, compacte (niet zo’n hele standaard), 3-in-1 lader voor iPhone, AW en AirPods? Zit nu hier naar te kijken, maar wellicht zijn er betere alternatieven: https://www.apple.com/nl/...voor-onderweg-met-magsafe
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/...-earbuds/9300000085006625 (opvouwbaar)
[ Voor 54% gewijzigd door NaN op 16-10-2022 19:27 ]
Vandaag een Ultra kunnen scoren! Gaaf ding hoor!
Verwijderd
Heeft je dochter een iPhone? Zo ja, dan kan je voor haar een T-Mobile(binnenkort ook bij KPN) abonnementje aansluiten + abonnementje voor haar Watch.KunDun schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:50:
Mijn dochter, wil heel graag een Apple Watch voor haar verjaardag, en wij vinden het ook wel een fijn idee, dat ze ons kan bellen als er wat is, of een appje kan sturen. Helaas vind ik online heel weinig informatie of dit in Nederland ook goed werkt en mogelijk is. De enige aanbieder in Nederland voor een abonnement bij de watch met cellular is T-mobile als ik me niet vergis. Heeft iemand hier ervaring mee, of kan mij wijzen op een site (Nederlandse situatie) waar ik hier wat meer info over kan vinden, heb flink lopen zoeken op google en youtube, maar kom alleen maar engelstalige sites en filmpjes tegen, taal is niet het probleem, maar ik weet dus niet of dit 1:1 toepasbaar is hier in Nederland.
Als ze zonder iPhone op pad is, kan ze bellen en gebeld worden.
Heeft je dochter geen iPhone? Dan zou je eerst een iPhone voor haar moeten aanschaffen voordat je een Watch met cellular voor haar gaat aanschaffen.
Is niet nodig.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:20:
[...]
Heeft je dochter een iPhone? Zo ja, dan kan je voor haar een T-Mobile(binnenkort ook bij KPN) abonnementje aansluiten + abonnementje voor haar Watch.
Als ze zonder iPhone op pad is, kan ze bellen en gebeld worden.
Heeft je dochter geen iPhone? Dan zou je eerst een iPhone voor haar moeten aanschaffen voordat je een Watch met cellular voor haar gaat aanschaffen.
@Kundun
Hier staat hoe het werkt:
https://support.apple.com/nl-nl/HT211768
De dochter heeft dus helemaal geen IPhone nodig.
Edit: helaas ondersteunt T-Mobile gezinsconfiguratie niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Haga op 16-10-2022 21:58 ]
Verwijderd
Like I saidHaga schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:50:
[...]
Is niet nodig.
@Kundun
Hier staat hoe het werkt:
https://support.apple.com/nl-nl/HT211768
De dochter heeft dus helemaal geen IPhone nodig.
Edit: helaas ondersteunt T-Mobile gezinsconfiguratie niet.
Bedankt voor de reacties, ze heeft een Iphone (10) maar daar heeft ze geen abonnement op. Wat we wilden was idd via gezins configuratie haar een e-sim geven. Maar als dat niet werkt, moeten we even kijken naar een andere oplossing.
Verwijderd
Wellicht dat een van de providers het binnenkort gaat aanbieden.KunDun schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:58:
Bedankt voor de reacties, ze heeft een Iphone (10) maar daar heeft ze geen abonnement op. Wat we wilden was idd via gezins configuratie haar een e-sim geven. Maar als dat niet werkt, moeten we even kijken naar een andere oplossing.
Als ze al een Iphone heeft, kan ze jullie toch al bellen en berichten sturen? Als ze een Watch wil, is het voordeliger om een Watch zonder cellular te kopen voor haar (scheelt al ruim 100 euro), en dan bv. een Kids Sim of Prepaid voor haar te kopen. Met een Altijd online-bundel die je bij Kids Sim kunt afsluiten, is ze dan onbeperkt online en heeft 30 belminuten/SMSjes, voor maar 2,50 per maand meer dan wat je anders betaalt voor een Multisim Cellular Watch-abonnement. En kan ze ook bellen met haar Watch, zolang ze haar Iphone maar bij zich heeft of op hetzelfde WiFi-netwerk zit als haar Iphone.KunDun schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:58:
Heeft er iemand een Spigen screen protector in gebruik voor de Watch Ultra? Hoe bevalt die en valt het op?
Je koopt ultra oa voor het sterke glas. Dan is een screen protector toch best vreemd idee? Als je zenuwachtig bent kan je beter voor Apple care denk ik?turkeyhakan schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:29:
Heeft er iemand een Spigen screen protector in gebruik voor de Watch Ultra? Hoe bevalt die en valt het op?
Ik heb de Ultra voor de extra functies gekocht en idd de sterkere behuizing + het scherm. Maar een iPhone heeft ook saffier glas en krast ook. Dus dat wil ik voorkomen met mijn Apple Watch.giantgiantus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
Je koopt ultra oa voor het sterke glas. Dan is een screen protector toch best vreemd idee? Als je zenuwachtig bent kan je beter voor Apple care denk ik?
De iPhone heeft Ceramic Shield, geen saffierglas. De AW6 gebruikte ik en nu ook de AWU gebruik ik gewoon naakt. Geen krasjes op het scherm gehad op mijn RVS AW6. Verder geen beschadigingen. Dus voor mij is het niet nodig.turkeyhakan schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:56:
[...]
Ik heb de Ultra voor de extra functies gekocht en idd de sterkere behuizing + het scherm. Maar een iPhone heeft ook saffier glas en krast ook. Dus dat wil ik voorkomen met mijn Apple Watch.
Met de AWU kun je eventueel wel kiezen voor een hoesje als je bang bent dat het titanium gaat krassen. Ben nu bijna 3 weken verder en alles is nog netjes.
Ik zie er dan ook van af. Bedankt!!Dennisweb schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:22:
[...]
De iPhone heeft Ceramic Shield, geen saffierglas. De AW6 gebruikte ik en nu ook de AWU gebruik ik gewoon naakt. Geen krasjes op het scherm gehad op mijn RVS AW6. Verder geen beschadigingen. Dus voor mij is het niet nodig.
Met de AWU kun je eventueel wel kiezen voor een hoesje als je bang bent dat het titanium gaat krassen. Ben nu bijna 3 weken verder en alles is nog netjes.
Bijna de AW Ultra gehad gisteren, helaas was er wat fout gegaan in het bestel process op de T-mobile site.
Man kwam aan en vroeg om mijn rijbewijs en wilt die kaart nu net weg zijn, blijkbaar had ik het besteld met de optie om mijn rijbewijs te gebruiken als ID in plaats van mijn passpoort.....
Kon niet aangepast worden volgens Tmobile dus maar opnieuw besteld dit keer bezorging bij een Tmobile shop met Passpoort als verificatie, hopelijk is hij er snel.
Gelijk de wissel gemaakt van alpine loop naar de ocean band, ivm ik teveel geneuzel over die alpine loop hoor en ik elke week in het zwembad ligt te dobberen leek mij dit een betere keuze.
Ultra zuur weer 4 tot 6 weken extra wachten.... Mocht het dan weer mis gaan dan annuleer ik het boeltje wel en wacht ik maar op de Ultra 2 (rijbewijs als ID was uiteraard mijn eigen fout
)
Man kwam aan en vroeg om mijn rijbewijs en wilt die kaart nu net weg zijn, blijkbaar had ik het besteld met de optie om mijn rijbewijs te gebruiken als ID in plaats van mijn passpoort.....
Kon niet aangepast worden volgens Tmobile dus maar opnieuw besteld dit keer bezorging bij een Tmobile shop met Passpoort als verificatie, hopelijk is hij er snel.
Gelijk de wissel gemaakt van alpine loop naar de ocean band, ivm ik teveel geneuzel over die alpine loop hoor en ik elke week in het zwembad ligt te dobberen leek mij dit een betere keuze.
Ultra zuur weer 4 tot 6 weken extra wachten.... Mocht het dan weer mis gaan dan annuleer ik het boeltje wel en wacht ik maar op de Ultra 2 (rijbewijs als ID was uiteraard mijn eigen fout
[ Voor 13% gewijzigd door Wowhead op 17-10-2022 10:48 ]
Weet iemand of de Watch Series 8 met gevlochten solo band ook elders dan bij Apple verkrijgbaar zijn?
Volgens mij wordt er bij Vodafone sinds 2020 al om gevraagd. Maar die gooien het nog steeds op een of ander technisch incompatible issue ofzo. Dat weet ik toevallig omdat ik daar zit en heel graag cellular zou willen gebruiken.Haga schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:27:
[...]
Gewoon ff wachten wat Vodafone en KPN gaan doen.
Iemand een alternatief? het goedkoopste t-Mobile abonnement vind ik toch al best prijzig voor even erbij.
Nou lekker dan, mijn Watch was bezig met een update, maar is totaal corrupt geraakt. Een uur lang met Apple support van alles geprobeerd, maar hij blijft in een recovery loop hangen. Gelukkig nu onbeperkt Apple care incidenten anders was dit me 2e in 2 maanden (vorige vanwege een val) Wel erg vermoeiend dit.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Met een Nomad bandje……Clavis schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:24:
Die van mij is er ook eindelijk!
Wat een plaatje.
[Afbeelding]
Bing
Kan aan de foto liggen, maar is dat bandje niet iets te iel bij zo’n dikke Watch?Clavis schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:24:
Die van mij is er ook eindelijk!
Wat een plaatje.
[Afbeelding]
Jah, was eff niet anders. Heb d’r een besteld met de ocean band, aangezien die op voorraad was. Die ocean band trekt me helemaal niet. Dus heb een Trail bandje besteld. Nu even wachten tot het bandje binnen komt..giantgiantus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:10:
[...]
Kan aan de foto liggen, maar is dat bandje niet iets te iel bij zo’n dikke Watch?
:strip_exif()/f/image/BlVqot3RJqUgi4s9XRyLXk9n.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind de ieligheid nog wel meevallen.
[ Voor 43% gewijzigd door Clavis op 17-10-2022 16:23 ]
Weet iemand hoe je kunt typen als je een berichtje op je AWU wil versturen? Of kan dat alleen in mail?
Alpine Starlight M die bij mijn Watch Ultra was geleverd, heb ik verkocht. Hij is te klein, waardoor de haak aan de onderkant van mijn arm zit in plaats van aan de zijkant. Dat gaat krassen. De Starlight kleur is ook niet naar mijn zin.
Nu het bandje verkocht is, heb ik een Alpine Groen L besteld. Wellicht dat dat wat beter en comfortabeler zit. Dan heb ik dus een Link Bracelet, Ocean (handig voor op vakantie of in het zwembad) en een Alpine. Die laatste wil ik vooral voor sleep tracking gaan gebruiken.
Nu nog een trail en ik heb ze allemaal.
Nee, just kidding.
Nu het bandje verkocht is, heb ik een Alpine Groen L besteld. Wellicht dat dat wat beter en comfortabeler zit. Dan heb ik dus een Link Bracelet, Ocean (handig voor op vakantie of in het zwembad) en een Alpine. Die laatste wil ik vooral voor sleep tracking gaan gebruiken.
Nu nog een trail en ik heb ze allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisweb op 17-10-2022 23:37 ]
De haak hoort juist aan de onderkant te zittenDennisweb schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:31:
Alpine Starlight M die bij mijn Watch Ultra was geleverd, heb ik verkocht. Hij is te klein, waardoor de haak aan de onderkant van mijn arm zit in plaats van aan de zijkant. Dat gaat krassen. De Starlight kleur is ook niet naar mijn zin.
Nu nog een trail en ik heb ze allemaal.Nee, just kidding.
Voor de T-Mobile users: als je een Watch met LTE hebt en je bent thuis/iPhone is in de buurt, maak je dan gebruik van de LTE verbinding of kun je de Watch in dit geval beschouwen als een Watch met Wifi? Dit vraag ik i.v.m. de battery life.
Heb geen LTE watch maar dan werkt die inderdaad net zo als een WiFi Watch.turkeyhakan schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:00:
Voor de T-Mobile users: als je een Watch met LTE hebt en je bent thuis/iPhone is in de buurt, maak je dan gebruik van de LTE verbinding of kun je de Watch in dit geval beschouwen als een Watch met Wifi? Dit vraag ik i.v.m. de battery life.
LTE wordt vanzelf uitgeschakeld als je Watch in de buurt is. Deze kun je alleen inschakelen door Bluetooth en WiFi compleet uit te zetten in de instellingen van je iPhone. Dat lijkt me gedoe. Dus ik laat het overschakelen over aan de Watch zelf.turkeyhakan schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:00:
Dan krijg je dus krassen op je MacBook Pro tijdens het dragen.schumi1986 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 01:54:
[...]
De haak hoort juist aan de onderkant te zitten
Je moet ook niet achter je Macbook zitten met je Watch Ultra. Je moet bergen beklimmen, duiken, ultramaratons lopen!Dennisweb schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:01:
[...]
Dan krijg je dus krassen op je MacBook Pro tijdens het dragen.
Ik weet dat ik niet de doelgroep ben, maar vond het gewoon een mooi ding. Nu snap ik ook waarom een te klein bandje tegen je Watch Ultra slaat als je ‘m af doet. Dat geeft natuurlijk een mooie ‘patina’, zodat je kan zien dat je je Watch echt elke dag tegen de zijkant van een berg aan hebt geslagen!Of-Aaargh schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:09:
[...]
Je moet ook niet achter je Macbook zitten met je Watch Ultra. Je moet bergen beklimmen, duiken, ultramaratons lopen!
Apple Watch Ultra in het blauw.
Btw Monogram is toch wel een chique complicatie
Mijn ‘business’ watchface ziet er nu zo uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Xhxveun4UZxsXrXtHprnhpdL.png?f=user_large)
[ Voor 52% gewijzigd door Tomba op 18-10-2022 10:02 ]
Mja, mijn Starlight Alpine loop is gisteren ook voor het eerst met de witte was mee gegaan omdat die er niet mooi meer uit zag. Helaas niet genoeg voor een blauwe pennenstreep; die heb ik met de hand met warm water en afwasmiddel moeten boenen. Wel een gedoe, meer nog dan mijn Starlight Braided Solo Loop.crazylegs schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:01:
Meer mensen de ervaring dat de oranje gauw vies wordt? Spijkerbroek lijkt er makkelijke op af te geven kwam ik vandaag achter..

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Maar ligt dit dan aan het bandje of aan de (nieuwe en ongewassen) spijkerbroek?crazylegs schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:01:
Meer mensen de ervaring dat de oranje gauw vies wordt? Spijkerbroek lijkt er makkelijke op af te geven kwam ik vandaag achter..
Verwijderd
Die van mij heb ik helemaal minimalistisch gedaan.Tomba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:45:
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/Au2jK06yRp8UR8kJEeRXM3ub.png?f=user_large)
Ik doe mee 😉Tomba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:45:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CYNZiebG5X2DSUWsj0aofTL6.jpg?f=user_large)
Juist !! Enne succes met het vinden van jongeren die ergens heen gaan zonder hun smartphone.Of-Aaargh schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 06:58:
[...]
Als ze al een Iphone heeft, kan ze jullie toch al bellen en berichten sturen? Als ze een Watch wil, is het voordeliger om een Watch zonder cellular te kopen voor haar (scheelt al ruim 100 euro), en dan bv. een Kids Sim of Prepaid voor haar te kopen. Met een Altijd online-bundel die je bij Kids Sim kunt afsluiten, is ze dan onbeperkt online en heeft 30 belminuten/SMSjes, voor maar 2,50 per maand meer dan wat je anders betaalt voor een Multisim Cellular Watch-abonnement. En kan ze ook bellen met haar Watch, zolang ze haar Iphone maar bij zich heeft of op hetzelfde WiFi-netwerk zit als haar Iphone.
Cellulair of niet, een Watch is te beperkt zonder hun IG, Tiktok en overige must have apps.
Dus ja, ik zou een SE2 wifi doen en een simonly, heeft ze veel meer aan mijn inziens.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:59:
[...]
Die van mij heb ik helemaal minimalistisch gedaan.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/JDf9299ayYV6AphtaipZJOiG.jpg?f=fotoalbum_large)
het kan nog minder, ik heb de datum ook weggelaten
[ Voor 30% gewijzigd door bing69 op 18-10-2022 14:38 ]
Bing
Ceramic shield / Gorilla Victus. Idd verre van saffier want beiden krassen makkelijker dan de wat oudere glas soorten die we een paar jaar geleden zagen. Zijn wel beter bestand tegen barsten, en dus iets flexibeler en dus minder krasvast.Dennisweb schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:22:
[...]
De iPhone heeft Ceramic Shield, geen saffierglas. De AW6 gebruikte ik en nu ook de AWU gebruik ik gewoon naakt. Geen krasjes op het scherm gehad op mijn RVS AW6. Verder geen beschadigingen. Dus voor mij is het niet nodig.
Met Saffier zijn krassen echt geen issue, zeker niet met de wat verhoogde rand.
Kwestie van tijd voordat je daar kwaliteits bandjes hebt voor niet meer dan 2 tientjes, en dat maakt het weer leuk.Tomba schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:36:
[...]
Kwaliteit wordt betaald maar 100 euro slaat nergens op en dat weten we allemaal.
Al die originele banden kosten geen fluit en meer dan 20 euro is het echt niet waard.
Ook het originele spul verkleurd, krijgt vlekken, rekt op en het rubber gaat na verloop ook gewoon scheuren.
Men gaat ook inspelen op meer kleuren en dergelijke en dan is het leuk dat je kunt wisselen en je voor 100 euro een gehele collectie hebt ipv nog een keer de prijs van een Ultra te betalen voor een leuke selectie banden.
Als ze het bij Ali nu ook eens voor elkaar krijgen dat de kwaliteit bijna hetzelfde is als die van Apple dan hebben ze een goede afzetmarkt. Vaak is het voor de perfectionist (zoals ik) helaas echt wel minder en zijn de aansluitingen niet goed of is er iets scheef etc. Dan betaal ik liever voor een goede band wat meer en heb ik er minder.Bomberman71 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:59:
[...]
Kwestie van tijd voordat je daar kwaliteits bandjes hebt voor niet meer dan 2 tientjes, en dat maakt het weer leuk.
Kwaliteit wordt betaald maar 100 euro slaat nergens op en dat weten we allemaal.
Al die originele banden kosten geen fluit en meer dan 20 euro is het echt niet waard.
Ook het originele spul verkleurd, krijgt vlekken, rekt op en het rubber gaat na verloop ook gewoon scheuren.
Men gaat ook inspelen op meer kleuren en dergelijke en dan is het leuk dat je kunt wisselen en je voor 100 euro een gehele collectie hebt ipv nog een keer de prijs van een Ultra te betalen voor een leuke selectie banden.
©2004
We gaan het zien. Al die Apple spullen komen ook uit China dus kwaliteit kunnen ze prima maken, mits je maar betaald.hk12nl schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:17:
[...]
Als ze het bij Ali nu ook eens voor elkaar krijgen dat de kwaliteit bijna hetzelfde is als die van Apple dan hebben ze een goede afzetmarkt. Vaak is het voor de perfectionist (zoals ik) helaas echt wel minder en zijn de aansluitingen niet goed of is er iets scheef etc. Dan betaal ik liever voor een goede band wat meer en heb ik er minder.
Uiteindelijk komt er echt wel kwaliteit aftermarket bandjes want de behoefte is er en mensen betalen er gewoon voor.
WatchOS 9.1 RC is beschikbaar voor ontwikkelaars en publieke bèta testers.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Gisteren m'n nieuw 'Midnight Ocean' bandje voor m'n AW-U én de Airpods Pro 2 ontvangen.... Bandje bevalt qua draagcomfort eigenlijk nog veel beter dan het Trail bandje wat ik er bij aankoop bij 'gekregen' heb (al was er vorige week zondag ook echt niets anders meer verkrijgbaar als 'package deal' in de Apple Stores) maar het is wel zo dat dat, zeker doordat het een 'normaal' bandje met gesp-sluiting is, niet voor iedereen hoeft te gelden doordat je gebonden bent aan de standaard perforatie van het Ocean bandje.
Voor mensen welke bang zijn voor de bouwkwaliteit én het materiaal van de AW-U: Ding viel hier gisteren tijdens het wisselen van het bandje 'plat' op de vloer in m'n huis met het glas naar beneden.... Italiaanse Lei-Steen / Natuursteen is kei en dan ook écht kei-hard en meestal wint de vloer het dan ook van alles wat er op valt....Nu was het deze keer gewoon een gelijkspel geworden, denk ik. De AW-U heeft geen enkel schrammetje op de Titanium kast opgelopen én het saffierglas gaf ook geen krimp (gelukkig!!).
TIP van FLIP: Probeer dit soort dingen niet zelf uit om m'n bericht te kunnen staven. Je hartslagmeter in de AW-U registreert niets op zo'n moment maar 112 wordt wél gebeld voordat je het in de gaten hebt
Airpods Pro 2: Tevens een DIKKE voldoende én dus ook een echte aanrader (komende van de Airpods 1)
Nou nog even een lekker stukje gaan wandelen na een dag werken. De apparatuur is tijdens het avondeten weer 100% opgeladen en kan er dus weer een paar dagen tegen
Voor mensen welke bang zijn voor de bouwkwaliteit én het materiaal van de AW-U: Ding viel hier gisteren tijdens het wisselen van het bandje 'plat' op de vloer in m'n huis met het glas naar beneden.... Italiaanse Lei-Steen / Natuursteen is kei en dan ook écht kei-hard en meestal wint de vloer het dan ook van alles wat er op valt....Nu was het deze keer gewoon een gelijkspel geworden, denk ik. De AW-U heeft geen enkel schrammetje op de Titanium kast opgelopen én het saffierglas gaf ook geen krimp (gelukkig!!).
TIP van FLIP: Probeer dit soort dingen niet zelf uit om m'n bericht te kunnen staven. Je hartslagmeter in de AW-U registreert niets op zo'n moment maar 112 wordt wél gebeld voordat je het in de gaten hebt
Airpods Pro 2: Tevens een DIKKE voldoende én dus ook een echte aanrader (komende van de Airpods 1)
Nou nog even een lekker stukje gaan wandelen na een dag werken. De apparatuur is tijdens het avondeten weer 100% opgeladen en kan er dus weer een paar dagen tegen
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 18-10-2022 21:41 ]
Ik heb de Apple Watch 3. Die heb ik laatst losgekoppeld en nu wou ik hem weer koppelen. Echter moet die ge-update worden en daar gaat het steeds mis. De ene keer loopt die vast bij het downloaden naar de Watch. En wanneer die wel een keer helemaal gedownload was krijg ik steeds de melding dat de update niet naar de Watch kan worden gestuurd want geen internet verbinding. Terwijl ik wel degelijk verbonden ben. (De Watch weet ik niet want kan niet in het menu).
Is dit op te lossen of aan vervanging toe?
Op welke versie van iOS zit je?Redmonkey92 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:56:
Ik heb de Apple Watch 3. Die heb ik laatst losgekoppeld en nu wou ik hem weer koppelen. Echter moet die ge-update worden en daar gaat het steeds mis. De ene keer loopt die vast bij het downloaden naar de Watch. En wanneer die wel een keer helemaal gedownload was krijg ik steeds de melding dat de update niet naar de Watch kan worden gestuurd want geen internet verbinding. Terwijl ik wel degelijk verbonden ben. (De Watch weet ik niet want kan niet in het menu).
Er zijn meer mensen momenteel met problemen.
Apple Watch Series 3 software update bug
can’t update my Series 3?
Pff. Zou dit gefixt worden?robcoenen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:13:
[...]
Er zijn meer mensen momenteel met problemen.
Apple Watch Series 3 software update bug
can’t update my Series 3?
Hoe zagen andere nachten eruit?Radiodurans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:27:
Eergisteren zowel een griep- als COVID-booster gehad met flinke lokale reactie. ‘s Nachts dus een klein temp piekje, toeval? Ik vind het boeiend
[Afbeelding]
Vet! Jammer dat m'n voornaam te lang is daarvoor..
Nou ja, de getallen relatief t.o.v. elkaar kun je zien op het plaatje. Meer data dan dit heb ik nog niet omdat ik de AWU nog niet zo lang heb. Subjectief waren het gewone nachten.
[ Voor 13% gewijzigd door Radiodurans op 20-10-2022 09:19 ]
Waar vind ik deze info?Radiodurans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:27:
Eergisteren zowel een griep- als COVID-booster gehad met flinke lokale reactie. ‘s Nachts dus een klein temp piekje, toeval? Ik vind het boeiend
[Afbeelding]
Gewoon in je health app (na 4 nachten calibratie geloof ik).
Daar kijk ik in, 10tallen metrics maar kan geen temperatuur vindenRadiodurans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:18:
[...]
Gewoon in je health app (na 4 nachten calibratie geloof ik).
Kun je iets specifieker zijn?
Health app > Browse tab > Body Measurement > Wrist TemperatureTomba schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:21:
[...]
Daar kijk ik in, 10tallen metrics maar kan geen temperatuur vinden
Kun je iets specifieker zijn?
PSN: Sluuz
Heel interessant, ik dacht dat deze data niet zichtbaar was. Kun je dus toch zien of je koorts hebt.Sluuz schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:34:
[...]
Health app > Browse tab > Body Measurement > Wrist Temperature
Nou ja, je kunt niet exact kijken of je koorts hebt maar wel of je temp afgelopen nacht hoger (of lager, vooral interessant bij ouderen) was dan de basistemperatuur die de andere nachten gemiddeld wordt gemeten.Mad Wally schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:43:
[...]
Kun je dus toch zien of je koorts hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 20-10-2022 09:51 ]
Dat is toch de definitie van koorts, een temperatuurafwijking naar boven toe ten opzichte van je baselineRadiodurans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:50:
[...]
Nou ja, je kunt niet exact kijken of je koorts hebt maar wel of je temp afgelopen nacht hoger (of lager, vooral interessant bij ouderen) was dan de basistemperatuur die de andere nachten gemiddeld wordt gemeten.
Baseline is voor iedereen anders dus heb je weinig aan een absoluut getal. ik heb normaal 36,2 en dus is 37 voor mij al verhoogd. Voor iemand die standaard 37 meet natuurlijk niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Mad Wally op 20-10-2022 10:01 ]
Haha ja, idealiter wel, maar de laatste keer dat ik een richtlijn moest schrijven waar de definitie van koorts ter sprake kwam, waren we na lang vergaderen tevreden met:Mad Wally schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:59:
[...]
Dat is toch de definitie van koorts, een temperatuurafwijking naar boven toe ten opzichte van je baseline
Vergeef mij daarom dit sofisme over 'koorts'Fever is defined as a temperature of ≥ 38.3 °C measured once,
or ≥ 38.0 °C measured multiple times during one hour. For
practical implementation, treatment threshold of 38.5 °C may be
used.
Maar het mooie is dus inderdaad dat je Watch een afwijking t.o.v. baseline kan meten. Welke absolute temp het dan denkt te meten als baseline is niet zo interessant als de metingen maar betrouwbaar zijn. Je kunt dan heel individueel bekijken wat voor jou de baseline is en wat een significante afwijking is van die baseline.
[ Voor 30% gewijzigd door Radiodurans op 20-10-2022 11:42 ]
Vallen de bandjes van de Watch ultra groot of klein uit?
Als ik er 1 bestel met als tekst info: small/medium’ zal dat passen om mijn pols?
Heb geen kleine of dikke pols.
Meten kom ik rond de 15cm uit.
Als ik er 1 bestel met als tekst info: small/medium’ zal dat passen om mijn pols?
Haha, maar waar heb je meer aan, een generieke definitie waar je de volledige mensheid mee moet diagnosticeren of een waarde die echt wat zegt over jou?Radiodurans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:06:
[...]
Haha ja, idealiter wel, maar de laatste keer dat ik een richtlijn moest schrijven waar de definitie van koorts ter sprake kwam, waren we na lang vergaderen tevreden met:
[...]
Vergeef mij daarom dit sofisme over 'koorts'
Ja 15cm valt over het algemeen aan de kleine kant van medium dus dat moet perfect zijn. Ik heb zelf het alpine bandje medium met 15cm en deze zit op 1 van de krapste standen.038Robijno schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:14:
[ Voor 9% gewijzigd door ja3 op 20-10-2022 10:22 ]
Precies, dat maakt die temp. metingen zo interessant (ik probeer verder mijn AWU aankoop aan mezelf goed te pratenMad Wally schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:16:
[...]
Haha, maar waar heb je meer aan, een generieke definitie waar je de volledige mensheid mee moet diagnosticeren of een waarde die echt wat zegt over jou?

Apple heeft daar een hele mooie 'tool' voor op de website beschikbaar gesteld waarmee je dat, met wat print / knip werk, heel handig voor jezelf kunt bepalen038Robijno schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:14:
https://store.storeimages...es/bxxd/size-guide_NL.pdf
Laat maar: Is niet van toepassing op de bandjes welke alleen een Small-Medium / Medium-Large aanduiding maatvoering hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 20-10-2022 11:19 ]
En bij de Alpine Loop is het nog weer afhankelijk van of je de titanium clasp (dat G-vormige haakje) onder je pols wil hebben of aan de zijkant van je pols. Dat is afhankelijk van esthetische voorkeur en kans op krassen op de bergrots je MacBook.
[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 20-10-2022 11:45 ]
Er zijn apparaten waar je bij dagelijks wakker worden je temp mee meet en daarmee dus je cyclus in de gaten kan houden.Radiodurans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:21:
[...]
Precies, dat maakt die temp. metingen zo interessant (ik probeer verder mijn AWU aankoop aan mezelf goed te praten). De temp. sprong bij een ovulatie is ook heel beperkt (volgens mij een halve graad of zo) en daarvan beweert Apple dat ze dat betrouwbaar kunnen meten. Ik denk daarom dat de potentie van het meten van koorts door een infectie wel aanwezig is.
Denk dus zeker dat die kleine verschillen veel kunnen laten zien.
Voor ovulatie een tempmeting begrijp ik, maar om nou je eigen temp elke nacht te checken slaat wel een beetje door vind ik :-DRoos79 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Er zijn apparaten waar je bij dagelijks wakker worden je temp mee meet en daarmee dus je cyclus in de gaten kan houden.
Als je niet lekker bent en rillerig en je stopt een thermometer ..uh..ergens.. en er staat iets van boven de 38 nog iets.. dan neem je een aspirientje :-D
Ik ben nu elke dag mijn zuurstofgehalte in mijn bloed aan het meten.. en ergens denk ik... why.. why..why..
Die heb ik uitgezet, ik vind 'm te onbetrouwbaar en voor mij niet relevant.Alcmaria schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:19:
[...]
Ik ben nu elke dag mijn zuurstofgehalte in mijn bloed aan het meten.. en ergens denk ik... why.. why..why..
Ik zie nu trouwens dat ook data van de heart rate wordt betrokken bij de Cycle Tracking. Dat zou een nog een meerwaarde kunnen zijn boven zo'n eenmalige tempmeting.Roos79 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Er zijn apparaten waar je bij dagelijks wakker worden je temp mee meet en daarmee dus je cyclus in de gaten kan houden.
Ik meet regelmatig ook met en o2 meter vanwege een long aandoening en de Apple Watch komt super overeen met de o2 meter dus voor mij betrouwbaar genoeg.Radiodurans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:27:
[...]
Die heb ik uitgezet, ik vind 'm te onbetrouwbaar en voor mij niet relevant.
Oh, dat is wel interessant, komt het ook overeen bij meetwaardes <95%?Roos79 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:32:
[...]
Ik meet regelmatig ook met en o2 meter vanwege een long aandoening en de Apple Watch komt super overeen met de o2 meter dus voor mij betrouwbaar genoeg.
Dat het niet heel betrouwbaar is haal ik van de data van 'The Quantified Scientist' op Youtube, maar hij is ook een man zonder longaandoening.
[ Voor 17% gewijzigd door Radiodurans op 20-10-2022 12:36 ]
Toen ik COVID had was het ook duidelijk te zien in de o2 data van de Apple WatchRoos79 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:32:
[...]
Ik meet regelmatig ook met en o2 meter vanwege een long aandoening en de Apple Watch komt super overeen met de o2 meter dus voor mij betrouwbaar genoeg.
Sinds gisteren eigenaar van de Watch SE 2022 40 mm. Gebruik hem eigenlijk voornamelijk voor notificaties, workout etc heb ik uit staan.
Vanochtend om 08:00 uit de lader met 99% en zit nu op 61%, dat vind ik wel heel hard gaan voor mijn gebruik. Komt dit omdat het de eerste dag is? Indexeren etc? Want op deze manier ga ik het einde van de dag nooit redden
Vanochtend om 08:00 uit de lader met 99% en zit nu op 61%, dat vind ik wel heel hard gaan voor mijn gebruik. Komt dit omdat het de eerste dag is? Indexeren etc? Want op deze manier ga ik het einde van de dag nooit redden
Ik heb besloten naar een vervanger voor m'n serie 3 te gaan kijken. Ik ben uitgekomen bij de SE, zal ik gaan voor de 2020, 2022 of de 4G versie?
Ik heb simyo maar die heeft nog geen 4G voor de watch, maar dan is dat meer toekomstgericht.
Zal het vooral gebruiken zodat ik tijdens het hardlopen m'n telefoon thuis kan laten.
Ik heb simyo maar die heeft nog geen 4G voor de watch, maar dan is dat meer toekomstgericht.
Zal het vooral gebruiken zodat ik tijdens het hardlopen m'n telefoon thuis kan laten.
Ja bij mij wel en heb regelmatig vergeleken met elkaar.Radiodurans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:34:
[...]
Oh, dat is wel interessant, komt het ook overeen bij meetwaardes <95%?
Dat het niet heel betrouwbaar is haal ik van de data van 'The Quantified Scientist' op Youtube, maar hij is ook een man zonder longaandoening.
@Redmonkey92 Ik zou eerder naar een niet SE versie kijken want verschil vanaf een 3 is dan echt groter.
En de 2020 en de 3 schelen nauwelijks wat volgens mij dus die in ieder geval links laten liggen.
Zou zelf dan echt een groter verschil willen dan enkel de wijzerplaat die wat groter is en wat meer Watch faces
[ Voor 28% gewijzigd door Roos79 op 20-10-2022 15:17 ]
Roos79 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:12:
[...]
Ja bij mij wel en heb regelmatig vergeleken met elkaar.
Op betere momenten en slechtere momenten.
[...]
Niet leuk maar wel mooi om te zien wat je lichaam doet tijdens zulke momenten.
@Redmonkey92 Ik zou eerder naar een niet SE versie kijken want verschil vanaf een 3 is dan echt groter.
En de 2020 en de 3 schelen nauwelijks wat volgens mij dus die in ieder geval links laten liggen.
Zou zelf dan echt een groter verschil willen dan enkel de wijzerplaat die wat groter is en wat meer Watch faces
Welke raad je dan aan? Wil eigenlijk een beetje in het budget van de SE blijven, heel iets meer zou kunnen mits het genoeg voordelen geeftRoos79 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:12:
[...]
Ja bij mij wel en heb regelmatig vergeleken met elkaar.
@Redmonkey92 Wat vind je belangrijk?
Zelf zou ik scherm Always in niet meer willen missen op de Watch en ook de ecg en o2 meter vind ik een aanvulling en die drie mis je op een SE.
Maar voor mij zijn beide nuttig gebleken daarom zou ik niet meer een Watch zonder willen.
En mocht je dus kwa budget niet meer willen en die dingen niet missen dan zou ik de se2022 doen.
Zeker met het oog op updates gaat die langer mee dan een toestel wat 2 jaar eerder op de markt kwam.
Al kan je bv bij een amac (kan je ook toestellen vergelijken met elkaar) of een andere reseller ook kijken naar een 6 of 7 er komen regelmatig leuke aanbiedingen voorbij.
Zelf zou ik scherm Always in niet meer willen missen op de Watch en ook de ecg en o2 meter vind ik een aanvulling en die drie mis je op een SE.
Maar voor mij zijn beide nuttig gebleken daarom zou ik niet meer een Watch zonder willen.
En mocht je dus kwa budget niet meer willen en die dingen niet missen dan zou ik de se2022 doen.
Zeker met het oog op updates gaat die langer mee dan een toestel wat 2 jaar eerder op de markt kwam.
Al kan je bv bij een amac (kan je ook toestellen vergelijken met elkaar) of een andere reseller ook kijken naar een 6 of 7 er komen regelmatig leuke aanbiedingen voorbij.
Heb je heel veel notificaties gehad? Dat kan dan wel de issue zijn. Ik heb mijne vanochtend om 7:45 van de lader gehaald en heb nu 20:14 nog 78% over. Maar ik krijg over het algemeen een notificatie of 20 (een paar appjes en een paar meldingen van ons monitoring systeem dat er iets omgevallen is in het netwerk op de zaak).Guzanni schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:46:
Sinds gisteren eigenaar van de Watch SE 2022 40 mm. Gebruik hem eigenlijk voornamelijk voor notificaties, workout etc heb ik uit staan.
Eindelijk heb ik mijn ultra en hij is gewoon super
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Iemand een indicatie van wanneer KPN de 4G daadwerkelijk gaat uitrollen voor de Watch?
Glazenbolwerk maar de verwachting is november.038Robijno schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:21:
Iemand een indicatie van wanneer KPN de 4G daadwerkelijk gaat uitrollen voor de Watch?
©2004
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.