Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 09:06
Aghanim schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:10:

@deBennie dat heb ik ook gedaan. Er is echter ook het kamp dat aangeeft dat HRV alleen betrouwbaar is als je exact onder dezelfde omstandigheden meet. Dat kan alleen direct bij het wakker worden (Breath app) voordat je uit bed gaat. Overdag wordt je HRV beïnvloed door stress, vermoeidheid, voeding, activiteit etc. Daardoor kun je eigenlijk geen goede vergelijkingen doen gedurende de dag.

Marco Altini is een wetenschapper die zich volledig op dit onderwerp richt (en de app HRV4TRAINING verkoopt). Erg interessant om te lezen:

We are not interested in sporadic spot checks during the day, as these would simply reflect transitory stressors (light physical activity, digestion, having coffee, talking to a friend, etc.), resulting in de-contextualized data with no practical use).
Dus met andere woorden, als je netjes elke ochtend direct bij het wakker worden de breath app gebruikt (wat ik ook doe), dan zit je goed?
Maar ook al zet ik de afib geschiedenis weer uit, de apple watch zal dan nog steeds op random momenten mn hrv checken. Die die sporadische spot checks zullen hoe dan ook blijven. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-05 15:00
deBennie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

Dus met andere woorden, als je netjes elke ochtend direct bij het wakker worden de breath app gebruikt (wat ik ook doe), dan zit je goed?
Correct. Check anders de faq van dev. Is goed uitgelegd. Prioriteit zetten op deze meting

https://www.athlyticapp.com/faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klopt, al weet ik niet of het gedurende de dag checken helemaal geen waarde heeft. Je kan het alleen niet echt goed vergelijken met een dag eerder omdat de situatie nooit 100% identiek is. Dat is, in basis, wel als je het direct in de ochtend bij wakker worden doet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Ik zou hier nog mijn bevindingen posten na een volledige dag alleen de Watch te gebruiken met cellular.

Moet zeggen dat dat voor normale werkdag prima is te doen.

De avond ervoor om 23:00 van de lader, er mee geslapen, in de trein onderweg naar werk muziek afgespeeld naar m’n APP, gedurende de dag wat iMessages verstuurd, over de gehele dag 3 belletjes gedaan, in de trein terug weer muziek afgespeeld en in de avond nog een work out van 1 uur gedaan. Tegen 22:00 zat ik op 25%. Best prima vind ik zo.

Ik vind dictation voor iMessage berichten en mailtjes sturen niet heel lekker werken. Hoop in de toekomst dat dat nog gaat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 08:46
Kan iemand mij vertellen hoe het gebelt worden gaat met een Apple Watch LTE ?

Je hebt dus je gewone sim(esim) op je iphone maar ook een multisim die gekoppeld is aan je abonnement.
Als je gebelt wordt gaat de Iphone over maar gaat de Watch ook over als je de iphone helemaal niet bij je hebt of zelfs helemaal UIT hebt staan ?

Of is het zo dat de iphone via het cellulaire netwerk (data) de watch over laat gaan en dat in weze het gesprek op afstand via de Iphone loopt ?

Dank u ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bomberman71 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:23:
Kan iemand mij vertellen hoe het gebelt worden gaat met een Apple Watch LTE ?

Je hebt dus je gewone sim(esim) op je iphone maar ook een multisim die gekoppeld is aan je abonnement.
Als je gebelt wordt gaat de Iphone over maar gaat de Watch ook over als je de iphone helemaal niet bij je hebt of zelfs helemaal UIT hebt staan ?

Of is het zo dat de iphone via het cellulaire netwerk (data) de watch over laat gaan en dat in weze het gesprek op afstand via de Iphone loopt ?

Dank u ...
Dat is juist het hele punt van cellular op de Apple Watch. Cellular gaat aan het werk zodra je Watch niet meer met Bluetooth of WiFi is verbonden met je iPhone. Dus je iPhone uit of thuis laten kan prima als je een dagje zonder wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Anoniem: 532727 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:52:
[...]

Dat is juist het hele punt van cellular op de Apple Watch. Cellular gaat aan het werk zodra je Watch niet meer met Bluetooth of WiFi is verbonden met je iPhone. Dus je iPhone uit of thuis laten kan prima als je een dagje zonder wilt doen.
Dat begrijp ik, maar hoe wordt het bellen gerealiseerd ?
Op een phone wordt het nummer van de sim gebelt en gaat over, duidelijk. Nu zet ik die iphone thuis, wordt dan de Watch nog steeds direct gebelt ? En gaat de iphone tegelijkertijd dan ook over ?

Ik vraag dit omdat ik zat te denken aan een Apple watch en op dat nummer bereikbaar wil zijn.
Wil echter mijn iphone NIET gebruiken als main device (enkelt voor het instellen en af en toe loggen) en gebruik dan mijn Sim in een Android toestel.

Ik weet dat een Apple watch (nadat deze in ingesteld op de iphone) flink wat functies kan blijven doen ook als je geen iphone erbij gebruikt. Het loggen van data en health features kan prima aan het einde van de dag.
Gaat mij erom of het bellen/gebelt worden van die sim nog mogelijk is op die Apple watch via Lte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bomberman71 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:04:
[...]

Dat begrijp ik, maar hoe wordt het bellen gerealiseerd ?
Op een phone wordt het nummer van de sim gebelt en gaat over, duidelijk. Nu zet ik die iphone thuis, wordt dan de Watch nog steeds direct gebelt ? En gaat de iphone tegelijkertijd dan ook over ?

Ik vraag dit omdat ik zat te denken aan een Apple watch en op dat nummer bereikbaar wil zijn.
Wil echter mijn iphone NIET gebruiken als main device (enkelt voor het instellen en af en toe loggen) en gebruik dan mijn Sim in een Android toestel.

Ik weet dat een Apple watch (nadat deze in ingesteld op de iphone) flink wat functies kan blijven doen ook als je geen iphone erbij gebruikt. Het loggen van data en health features kan prima aan het einde van de dag.
Gaat mij erom of het bellen/gebelt worden van die sim nog mogelijk is op die Apple watch via Lte.
Officieel gezien geeft Apple aan dat de Apple Watch een apparaat is die bij je iPhone hoort, maar in de praktijk kan je best zonder iPhone(los van de initiële koppeling en updates).

Ik heb het net even voor je getest en dit is wat ik opmerkte:
eSim op iPhone uitschakelen is ook de eSim uitschakelen op je Apple Watch.
iPhone in vliegtuig modus zetten, nog steeds bereikbaar via cellular op de Apple Watch.
iPhone uit, nog steeds bereikbaar via cellular op de Apple Watch.
iPhone aan, Apple Watch verbind met iPhone, tenzij Bluetooth en WiFi op beide apparaten uit staat. Dan pakt de Apple Watch cellular op.

Op basis hiervan lijkt het mij dat beide simkaarten dus los van elkaar te bereiken zijn.

Als je de beschrijving leest op de T-Mobile website, over cellular op de Apple Watch, dan staat er ook dat je bereikbaar bent zonder iPhone.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8XoslhEt9hC2exFj43fJPGN9Fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuBaf13SkWphVxwtYa4kfqv8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:31
Als ik mijn Apple Watch App open op de iPhone dan heb ik allerlei oude/orphaned complications in de lijst staan, deze komen van apps die ik heb geprobeerd maar niet bevielen. Ik had verwacht dat dit wel automatisch opgeruimd zou worden, maar helaas. Ook herstarts van de iPhone en Watch lossen het niet op.

Iemand een idee?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:23:
[...]

Officieel gezien geeft Apple aan dat de Apple Watch een apparaat is die bij je iPhone hoort, maar in de praktijk kan je best zonder iPhone(los van de initiële koppeling en updates).

Ik heb het net even voor je getest en dit is wat ik opmerkte:
eSim op iPhone uitschakelen is ook de eSim uitschakelen op je Apple Watch.
iPhone in vliegtuig modus zetten, nog steeds bereikbaar via cellular op de Apple Watch.
iPhone uit, nog steeds bereikbaar via cellular op de Apple Watch.
iPhone aan, Apple Watch verbind met iPhone, tenzij Bluetooth en WiFi op beide apparaten uit staat. Dan pakt de Apple Watch cellular op.

Op basis hiervan lijkt het mij dat beide simkaarten dus los van elkaar te bereiken zijn.

Als je de beschrijving leest op de T-Mobile website, over cellular op de Apple Watch, dan staat er ook dat je bereikbaar bent zonder iPhone.
[Afbeelding]
Bedankt voor deze meer dan duidelijke uitleg en daadwerkelijke test !
Dit biedt voor mij perspectieven en kan ik mijn iPhone (11) gebruiken voor de installatie, dagelijkse data harmonisatie en de updates.
Betekent wel dat ik naar TMobile moet want ik zit nu bij Vodafone en die bied dit soort smartwatch abo's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drardollan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:00:
Als ik mijn Apple Watch App open op de iPhone dan heb ik allerlei oude/orphaned complications in de lijst staan, deze komen van apps die ik heb geprobeerd maar niet bevielen. Ik had verwacht dat dit wel automatisch opgeruimd zou worden, maar helaas. Ook herstarts van de iPhone en Watch lossen het niet op.

Iemand een idee?
Je kan ze in die app gewoon verwijderen. Op de app klikken en dan heb je de mogelijkheid om te verwijderen.
Zelfde geldt voor op de Apple Watch zelf. Houdt een app lang ingedrukt en dan is ie te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bomberman71 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Bedankt voor deze meer dan duidelijke uitleg en daadwerkelijke test !
Dit biedt voor mij perspectieven en kan ik mijn iPhone (11) gebruiken voor de installatie, dagelijkse data harmonisatie en de updates.
Betekent wel dat ik naar TMobile moet want ik zit nu bij Vodafone en die bied dit soort smartwatch abo's niet.
Geen probleem.
Ik zag hier berichten voorbij komen dat KPN binnenkort ook Cellular gaat ondersteunen. Grote kans dat Vodafone snel volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:20:
[...]

Je kan ze in die app gewoon verwijderen. Op de app klikken en dan heb je de mogelijkheid om te verwijderen.
Zelfde geldt voor op de Apple Watch zelf. Houdt een app lang ingedrukt en dan is ie te verwijderen.
Dat is dus het gekke, de apps zijn allang verwijderd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBhp_1bfUNUqK2llTnpmsdHG8g0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nV9ynvg5fDBUJEnrv17ZpG6a.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Drardollan op 14-10-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:21:
[...]

Geen probleem.
Ik zag hier berichten voorbij komen dat KPN binnenkort ook Cellular gaat ondersteunen. Grote kans dat Vodafone snel volgt.
Ben gaan zoeken en Vodafone roept dat al jaren ....
Heb er een hard hoofd in dat ze dat binnenkort zouden gaan aanbieden.
Ze zouden dan nu al de reclame maken en het hoog van de daken schreeuwen.

TMobile lijkt me geen probleem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drardollan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Dat is dus het gekke, de apps zijn allang verwijderd...

[Afbeelding]
Dan de Watch even ontkoppelen van je iPhone en dan weer opnieuw koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bomberman71 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:02:
[...]

Ben gaan zoeken en Vodafone roept dat al jaren ....
Heb er een hard hoofd in dat ze dat binnenkort zouden gaan aanbieden.
Ze zouden dan nu al de reclame maken en het hoog van de daken schreeuwen.

TMobile lijkt me geen probleem overigens.
Ja dat is waar. Ik heb nu ongeveer 2 weken de Watch met cellular bij T-Mobile en dat bevalt eerlijk gezegd wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:09:
[...]

Dan de Watch even ontkoppelen van je iPhone en dan weer opnieuw koppelen.
OK, dan zal ik dat eens proberen. Je zou toch verwachten dat Apple dit goed zou oplossen, maar helaas dus.

Maar moet ik dan alles weer opnieuw inregelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 14-10-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drardollan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:10:
[...]

OK, dan zal ik dat eens proberen. Je zou toch verwachten dat Apple dit goed zou oplossen, maar helaas dus.

Maar moet ik dan alles weer opnieuw inregelen?
Waarschijnlijk zit er een bug in de software, kan gebeuren.

Je hebt de keuze om een backup terug te zetten, maar als het inderdaad een bug is, kan je beter helemaal opnieuw beginnen.

Overigens is het opnieuw instellen van een Apple Watch niet heel spannend. Veel makkelijker en sneller gedaan dan een iPhone opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Anoniem: 532727 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:46:
Ik zou hier nog mijn bevindingen posten na een volledige dag alleen de Watch te gebruiken met cellular.

Moet zeggen dat dat voor normale werkdag prima is te doen.

De avond ervoor om 23:00 van de lader, er mee geslapen, in de trein onderweg naar werk muziek afgespeeld naar m’n APP, gedurende de dag wat iMessages verstuurd, over de gehele dag 3 belletjes gedaan, in de trein terug weer muziek afgespeeld en in de avond nog een work out van 1 uur gedaan. Tegen 22:00 zat ik op 25%. Best prima vind ik zo.
Klinkt goed. Kun je een beetje makkelijk instellen dat je wel of geen LTE wilt gebruiken? Als ik een uur in een meeting zit, zou het handig zijn om LTE snel uit te kunnen schakelen omdat ik dan toch geen verbinding/telefoontjes wil.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Mog schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Klinkt goed. Kun je een beetje makkelijk instellen dat je wel of geen LTE wilt gebruiken? Als ik een uur in een meeting zit, zou het handig zijn om LTE snel uit te kunnen schakelen omdat ik dan toch geen verbinding/telefoontjes wil.
Heb t niet geprobeerd, maar ga er vanuit dat dat prima kan. Je hebt altijd nog vliegtuigmodus die je kan inschakelen natuurlijk.

Edit: ff gecheckt en je kan idd mobiele data uit zetten op de Watch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyDQmd6MpGba2-IBRy7dmp3_8Zg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7GJRKwqqusR2dikrLBqBDiFJ.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 14-10-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Let op, muziek die je op de watch streamt verbruikt enorm veel stroom ....
Muziek die je van te voren op de watch opslaat en dan afspeelt verbruikt een fractie van het eerste voorbeeld waarbij je constant streamt.
Met 32GB kan je daar je voordeel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:35
Bomberman71 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:38:
Let op, muziek die je op de watch streamt verbruikt enorm veel stroom ....
Muziek die je van te voren op de watch opslaat en dan afspeelt verbruikt een fractie van het eerste voorbeeld waarbij je constant streamt.
Met 32GB kan je daar je voordeel mee doen.
Hoe werkt dat precies dat uploaden naar je Watch, gaat dat nog steeds via music en dan een playlist?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

carpebios schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Hoe werkt dat precies dat uploaden naar je Watch, gaat dat nog steeds via music en dan een playlist?
Via Apple Music moet je idd een playlist maken. Hij synct ook automatisch je meest recente nummers.

Offline opslaan via Spotify kan tegenwoordig ook, heb alleen geen idee hoe dit in z’n werking gaat, aangezien ik geen Spotify gebruik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:05
KPN en eSim gaat dus echt gebeuren.

https://www.iculture.nl/n...-cellular-4g-prijs-datum/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Via Apple Music moet je idd een playlist maken. Hij synct ook automatisch je meest recente nummers.

Offline opslaan via Spotify kan tegenwoordig ook, heb alleen geen idee hoe dit in z’n werking gaat, aangezien ik geen Spotify gebruik.
De watch heeft een Spotify app.
Hier kan je gewoon aangeven dat je playlists of geselecteerde nummers lokaal (op de watch zelf dus) wilt opslaan.
Met 32GB kan je flink wat opslaan.

Ik verwacht van YouTube Music dat die ook zo'n mogelijk geeft. De normale smartphone app heeft dat namelijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat is mooi. Verwacht dat Vodafone nu ook snel gaat komen met ondersteuning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

Vodafone en snel, niet echt goede combinatie. ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:09

swv

Onlangs schreef ik:
swv schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:15:
Het valt mij op dat KPN de Apple Watch niet meer in het assortiment heeft. Tot voor kort waren de Series 7 en SE nog verkrijgbaar. Mijn hoop is dat dit een aanwijzing is dat de Series 8 pas in het assortiment komt nadat de aankondiging van de eSIM ondersteuning is gedaan.
Achteraf valt alles recht te lullen, maar voor mij was dit wel een signaal dat de Series 8 pas wordt aangeboden na aankondiging van eSim. Mooi dat het nu bevestigd is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:36:
Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat KPN over 3 weken de eSIM aankondigt voor de Apple Watch. Mocht je als KPN klant om die reden op het punt staan te switchen kun je op basis hiervan wellicht besluiten om dat nog even aan te zien.
Keurig op tijd! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

Ben benieuwd.
Hoe zit het met Vodafone? Deze provider heeft nog geen aankondigingen gedaan. In een reactie aan iCulture zegt Vodafone, dat ze de klanten gaan informeren zodra ze besluiten de eSIM op de Apple Watch aan te bieden. Dit kan dus nog wel even duren.
Iculture trekt daar zijn eigen conclusie op het kan echter ook betekenen “komt morgen maar wij vinden iculture niet belangrijk genoeg om die nu al op de hoogte te brengen

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 08:19
Hallo

Omdat mijn vorige smartwatch is gesneuveld (een oude Garmin) ben ik in de markt voor een nieuwe. Het liefst zou ik gaan voor de nieuwe Apple Watch SE (met cellular), echter heb ik op dit moment nog een iPhone 7, die officieel niet compatibel is met dat nieuwe horloge.

Is dat echt een probleem of mis ik alleen maar bepaalde functies?
Mijn vrouw heeft een iPhone XR zou dat nog het ingebruiknemen kunnen mogelijk maken?
En tenslotte, kan de esim in de Apple Watch een ander telefoonnummer zijn dan welke gebruikt wordt op de bijbehorende IPhone?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 18:03
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 13:36
Aangezien KPN nog verder geen info geeft kan onderstaande ook nog wel eens kloppen:
Alcmaria schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:50:
[...]

Ik moet zeggen dat ook ik van iemand binnen KPN heb gehoord dat go-live in November staat gepland. Dus nog even geduld.
Zal er toch een soort van embargo op gezeten hebben lijkt mij.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Het zal te maken hebben met die exclusiviteit deal. Ik ga er van uit dat VF dan binnen een paar maanden zeker zal volgen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:32
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om een wekker op de watch alleen te laten trillen?
I.c.m. Slaap Focus kan ik het geluid niet uitkrijgen (en het trillen heb ik dan nog niet gevoeld).
Of is dit alleen met een extra app? Zo ja, welke dan? Ik zie Autosleep en Pillow langskomen, maar welke van de 2 moet ik dan hebben?

Ik vind het idee wel prettig dat ik wakker geklopt/getrild wordt zonder mijn vrouw hier last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 20:54
Heeft iemand van jullie met watchOS 9 het voor elkaar gekregen om het toetsenbord of scribble op de nederlandse taal in te stellen, terwijl de taal van de interface van de watch op EN staat?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aedXEw_YflEAEKMb2rrv3MQ8FJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I493gTg2uu354FarU9L2NOea.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
hk12nl schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Aangezien KPN nog verder geen info geeft kan onderstaande ook nog wel eens kloppen:

[...]

Zal er toch een soort van embargo op gezeten hebben lijkt mij.
Mooi nieuws idd! Nu moet ik nog hopen dat het ook zal gelden voor zakelijke abo's :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 16:19

Alcmaria

Syntax Error in 10

Kaspers schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:41:
Heeft iemand van jullie met watchOS 9 het voor elkaar gekregen om het toetsenbord of scribble op de nederlandse taal in te stellen, terwijl de taal van de interface van de watch op EN staat?:

[Afbeelding]
Nee jammergenoeg is dat niet mogelijk, Nederlands wordt nog niet ondersteund. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:06

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Alcmaria schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:42:
[...]

Nee jammergenoeg is dat niet mogelijk, Nederlands wordt nog niet ondersteund. :-/
Toetsenbord kan wel degelijk op Nederlands. Als je bij het toetsenbord het pijltje onderin omhoog veegt kun je taalinstellingen regelen

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 16:03
St00mwals schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:12:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om een wekker op de watch alleen te laten trillen?
I.c.m. Slaap Focus kan ik het geluid niet uitkrijgen (en het trillen heb ik dan nog niet gevoeld).
Of is dit alleen met een extra app? Zo ja, welke dan? Ik zie Autosleep en Pillow langskomen, maar welke van de 2 moet ik dan hebben?

Ik vind het idee wel prettig dat ik wakker geklopt/getrild wordt zonder mijn vrouw hier last van heeft.
Dat kan gewoon met de standaard apps. Zo gebruik ik het al jaren.
Watch op stil zetten (omhoog swipen en belletje aantikken) en dan doet ie alleen de haptics.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

DeNachtwacht schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:49:
[...]

Toetsenbord kan wel degelijk op Nederlands. Als je bij het toetsenbord het pijltje onderin omhoog veegt kun je taalinstellingen regelen
Heb je dit ook zelf geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

swv schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

Heb je dit ook zelf geprobeerd?
Beetje stomme vraag, als ik niet zou weten of het kan dan plaats ik het niet natuurlijk. Even voor de duidelijkheid (zoals ik al schreef) gaat het om het toetsenbord(/&dicteerfunctie) die op een andere taal kunnen worden gezet, maar dus niet over scribble.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

DeNachtwacht schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Beetje stomme vraag, als ik niet zou weten of het kan dan plaats ik het niet natuurlijk. Even voor de duidelijkheid (zoals ik al schreef) gaat het om het toetsenbord(/&dicteerfunctie) die op een andere taal kunnen worden gezet, maar dus niet over scribble.
Ik heb Engels en Nederlands als voorkeurstaal op mijn Apple Watch. Als ik Engels verwijder (en Nederlands dus overblijft) dan blijft alleen de dicteerfunctie over. Als ik Engels weer toevoeg als voorkeurstaal dan komt het (Engelse) toetsenbord weer terug maar kan toetsenbord of scribble niet op Nederlands ingesteld worden. Dus als dat bij jou wel werkt vind ik dat bijzonder. Of ik doe iets fout, maar zoveel instellingen zijn er niet om het mogelijk te maken.

En als ik kijk bij welke talen er onlangs toegevoegd zijn met watchOS 9 dan zit daar geen Dutch bij.
Expanded keyboard languages including French, German, Italian, Japanese, Portuguese, and Spanish available on Apple Watch Series 7 and later
https://support.apple.com/en-us/HT213436

Dus hoe kan het bij jou dan wel Nederlands zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaspers
Correct me if I'm wrong (heb 'het' apparaat nog maar sinds een week); maar volgens mij is niet niet mogelijk om zonder omwegen WhatsApp berichten te kunnen versturen met de watch.

Nu heb ik echter een manier gevonden waarmee dat wel mogelijk zou kunnen zijn, althans, ik heb het idee dat dit werkt. Zou iemand dit voor me kunnen testen?:

Aanmaken shortcut

Op de iPhone maak je de volgende shortcut aan:

//update: onderaan deze post staat een link om hem in 1 keer te importeren op de iphone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjFTZiJRe9SBcGpCSZaGzMnDbKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r4K8P4Au5Q2qLnGrnauNNsjM.png?f=fotoalbum_large

Die laatste handeling ('stuur tekst naar ontvangers) is een beetje tricky; je moet 'Ontvangers' even ingedrukt houden, om vervolgens de variabele 'Ontvangers' te kunnen selecteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNTvu3wLVEU8L0LAphoRNvJRk20=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YERS0SgH2Nd1wwZI3dFpuHAO.png?f=fotoalbum_large

Tot slot kies je voor het 'info' icon onderaan in de shortcut, en maak je 'm beschikbaar op de Apple Watch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-b1PCOKks4LCMmBezKEJtTOyt4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DMnIYURyV47qzp6uDbwIL26s.png?f=fotoalbum_large

Bericht versturen

Op de apple watch open je de shortcut:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nT4oaT-RLBXmf2XJq-znqW-Bj0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z1OQmZTdsvc5X1GnCnfCZYDf.png?f=user_large

Selecteer je een contact:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgrDV71RBCaLGE9kYKR9LscBiWA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yO8m7ZTvGCh8DOlJdrmBDVjG.png?f=user_large

en stuur je een bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXSky4UWchebTIHyDMcSzwz24ZI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2TxSL9wr3TxYZ67ieRjNaNJy.png?f=user_large

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dIm0i3eukj4m0EueiBy_hh-ghg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PVqHrtOHSf5JsFLUGSjD8o3r.png?f=fotoalbum_large

Nu vraag ik me af: werkt dit ook met een cellular watch, zonder connected te zijn met de iPhone? Is er iemand die dat zou willen testen? (zit op KPN, dus nog niet beschikbaar).

Update:
Met deze link kun je de shortcut importeren op je iPhone en vervolgens beschikbaar maken voor de apple watch.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaspers op 14-10-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 13:36
Kaspers schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:38:
Correct me if I'm wrong (heb 'het' apparaat nog maar sinds een week); maar volgens mij is niet niet mogelijk om zonder omwegen WhatsApp berichten te kunnen versturen met de watch.

Nu heb ik echter een manier gevonden waarmee dat wel mogelijk zou kunnen zijn, althans, ik heb het idee dat dit werkt. Zou iemand dit voor me kunnen testen?:

Aanmaken shortcut

Op de iPhone maak je de volgende shortcut aan:

[Afbeelding]

Die laatste handeling ('stuur tekst naar ontvangers) is een beetje tricky; je moet 'Ontvangers' even ingedrukt houden, om vervolgens de variabele 'Ontvangers' te kunnen selecteren:

[Afbeelding]

Tot slot kies je voor het 'info' icon onderaan in de shortcut, en maak je 'm beschikbaar op de Apple Watch:

[Afbeelding]

Bericht versturen

Op de apple watch open je de shortcut:

[Afbeelding]

Selecteer je een contact:

[Afbeelding]

en stuur je een bericht:

[Afbeelding]

Resultaat:

[Afbeelding]

Nu vraag ik me af: werkt dit ook met een cellular watch, zonder connected te zijn met de iPhone? Is er iemand die dat zou willen testen? (zit op KPN, dus nog niet beschikbaar).
Mooi initiatief! d:)b

Wat zou het toch mooi zijn als dat walgelijke whatsapp eens een Apple Watch app maakt na al die jaren. Ik bedoel maar, heb ik ze inmiddels niet dubbel en dwars terug betaald met al mijn data? :9

Liever helemaal geen whatsapp meer natuurlijk maar het is zo verankerd in de samenleving… En ik heb de vorige discussie hier al over gelezen, die probeer ik hier geen nieuw leven in te blazen. Ook ik gebruik iMessages maar ontkom niet aan whatsapp zo nu en dan :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Al zou het alleen maar dat foto's goed worden getoond in plaats van een grote blur.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 08:19
Mar.tin schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

Zonder iOS 16 geen nieuwe watches, dus nee, je kunt hem niet gebruiken dan.
Je kunt hem wel koppelen aan de telefoon van je vrouw, maar dan krijg je nog steeds niet de notificaties van je eigen toestel.

Eventueel kun je een oudere watch tweedehands op de kop tikken, die nog op WatchOS 8 of éérder draait :)
Wat nu als de esim in de Apple Watch van een ander nummer is dan de gekoppelde iPhone. Krijg je dan wel enkel de berichten van die esim binnen (mijn nummer) of van de gekoppelde iPhone (mijn vrouw)?

Vraag over esim, zou ik als ik ooit een nieuwe iPhone krijg vanuit mijn werk mijn werknummer in de iPhone kunnen combineren met een esim van mijn privé nummer en die laatste esim ook toepassen in mijn horloge (allemaal gekoppeld an die ene iPhone)

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:32
Sluuz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

Dat kan gewoon met de standaard apps. Zo gebruik ik het al jaren.
Watch op stil zetten (omhoog swipen en belletje aantikken) en dan doet ie alleen de haptics.
Werkt perfect!
Dankjewel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anman schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:00:
[...]

Wat nu als de esim in de Apple Watch van een ander nummer is dan de gekoppelde iPhone. Krijg je dan wel enkel de berichten van die esim binnen (mijn nummer) of van de gekoppelde iPhone (mijn vrouw)?

Vraag over esim, zou ik als ik ooit een nieuwe iPhone krijg vanuit mijn werk mijn werknummer in de iPhone kunnen combineren met een esim van mijn privé nummer en die laatste esim ook toepassen in mijn horloge (allemaal gekoppeld an die ene iPhone)

Bedankt
Waarschijnlijk van beide, maar mijn advies is om te wachten totdat je een iPhone hebt die overweg kan met de Apple Watch.

Yep. Je kan vanaf de iPhone 13 serie 2 eSims tegelijk gebruiken. Of 1 eSim, 1 fysieke Sim(werkt op iPhones vanaf de Xs serie). Een van de 2 Sims is dan te koppelen met je Apple Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-05 20:33
Vandaag komt mijn ultra dat is eerder dan, wat Apple zei: 22ste of 29ste october wat ook al even 5 november was. Dus Apple doet alles goed tot nu toe. Dan kan mijn series 5 naar mijn moeder toe.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:49
Ik ben in de markt om binnenkort een Apple Watch 8 (aluminium, zonder cellular) aan te schaffen. Het enige waar ik nog aan twijfel is de batterijduur. Momenteel gebruik ik een Garmin Venu (4 á 5 dagen batterij), mijn vriendin een Garmin Venu Sq (bijna twee weken batterij).

Ik lees dat Apple 18 uur haalbaar acht, en 36 in energiebesparingsmodus. Ik denk echter dat mijn user case wat lichter is dan het voorbeeld en ik ben niet van plan alle functies van de Apple Watch te gebruiken (functies als AOD, geluidsmetingen, Siri en muziek afspelen zijn voor mij niet nodig). Verder een keer of drie per week een workout van een uur.

Hoe ervaren jullie de batterij in de praktijk en hoeveel uur zou de batterij hiermee mee moeten kunnen gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Jixreme schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:36:
Ik ben in de markt om binnenkort een Apple Watch 8 (aluminium, zonder cellular) aan te schaffen. Het enige waar ik nog aan twijfel is de batterijduur. Momenteel gebruik ik een Garmin Venu (4 á 5 dagen batterij), mijn vriendin een Garmin Venu Sq (bijna twee weken batterij).

Ik lees dat Apple 18 uur haalbaar acht, en 36 in energiebesparingsmodus. Ik denk echter dat mijn user case wat lichter is dan het voorbeeld en ik ben niet van plan alle functies van de Apple Watch te gebruiken (functies als AOD, geluidsmetingen, Siri en muziek afspelen zijn voor mij niet nodig). Verder een keer of drie per week een workout van een uur.

Hoe ervaren jullie de batterij in de praktijk en hoeveel uur zou de batterij hiermee mee moeten kunnen gaan?
Ik heb er zelf nog geen maar ik heb al legio artikelen gelezen en heb vrienden met Apple Watches en het blijft min of meer hetzelfde:

Als je hem gewoon gebruikt en ook nog sleeptracking wilt doen dan ben je IEDERE dag aan de beurt om te laden, simpel zat.
Natuurlijk zijn er mensen die allerlei zaken uitzetten en het oprekken maar je koopt een Watch 8 niet om alleen de tijd te bekijken.
Bedenk ook dat accuduur er niet beter op wordt naar mate de tijd verstrijkt, dus na 2 jaar zal je accuduur zeker minder zijn geworden, een heel normaal verschijnsel en met name met kleinere accu's zie je dat zeker (Apple Airpods Pro !!)

Als je hem bij het slapen af doet is het natuurlijk geen enkel probleem om hem dan op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-05 22:34

Mijn ervaring met de AW5 is dat bij normaal gebruik gaat de batterij ruim een dag mee met workout en always on. In de nacht op de lader of een uur in de ochtend tijdens douche/ontbijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
hk12nl schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:01:
[...]

Mooi initiatief! d:)b

Wat zou het toch mooi zijn als dat walgelijke whatsapp eens een Apple Watch app maakt na al die jaren. Ik bedoel maar, heb ik ze inmiddels niet dubbel en dwars terug betaald met al mijn data? :9

Liever helemaal geen whatsapp meer natuurlijk maar het is zo verankerd in de samenleving… En ik heb de vorige discussie hier al over gelezen, die probeer ik hier geen nieuw leven in te blazen. Ook ik gebruik iMessages maar ontkom niet aan whatsapp zo nu en dan :)
Ja, bijzonder dat na al die tijd het er nog niet is. Dan zouden ze juist mensen nog meer kunnen tracken zeg maar.
Zal ermee te maken hebben dat in de VS men massaak Imessage gebruikt op Iphones en Meta daar dus minder belang bij heeft.

Zonder een discussie of flame te willen starten, maar Imessage haalt het bij lange na niet bij Whatsapp qua interface, mogelijkheden en ga zo maar door. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Nou mijn Ultra is na al die weken in de doos ook uitgepakt. Eerste indrukken zijn wel lekker, hij past door mijn 200mm omtrek goed in het midden en valt daardoor mooi op de pols.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cY6Re5IXyewjT1SvHHYQ4bOwLHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eOWj1iMEfF6aFmh7d7fIT8b.jpg?f=fotoalbum_large

Scherm is toch iets groter dan ik van de foto’s verwacht had, dat is op foto’s een beetje lastig te zien maar in real life is het wel prima merkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESbKBCEVOIQ3F7UAWQYZs9-SaDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUX59okopxiM5Bi8j0JflkIa.jpg?f=fotoalbum_large

Verder vind ik hem toch wat dikker dan ik gedacht had en de titanium tint iets te veel richting het aluminium gaan, het titanium van mijn edition vind ik persoonlijk iets fraaier.

Ook heb ik nog wat bandjes getest. Alles met een Chrome bevestiging vloekt logischerwijs enorm met de kast maar die bandjes staan naar mijn mening ook niet echt bij de ultra, die blijven dus voor de S7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDM_-ntWxy3lal5hk1hoUENPjF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3G4RzuV08PdQMvxJ6IlvpQt.jpg?f=fotoalbum_large

Leren bandjes gaan wel goed, dan maak je er een beetje een vreemde combo van maar ik vind dat het wel gaat, voor kantoor (geen overhemd) en wat meer casual kan het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSVvH8yHojkGvmduNPRty7F0PA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYab9fslWt4tcujttWmwnNMt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLN7ViPmfprQU4dGWUDRpVJwLC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0Im0febeJIrNbiOZ9NcKKbI.jpg?f=fotoalbum_large

De link bracelet ook nog even geprobeerd. Daar hang ik nog een beetje op twee gedachten, hij matched veel beter dan ik in eerste instantie gedacht had maar vraag mij ook wel een beetje af voor welke gelegenheid dat nou echt is, ik zie mijzelf die combo daardoor niet zo snel dragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnjJ7yKSObaPn7EsmkXUE-_BGmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIJGehBfPXaD2naxTbOwhxbG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De Apple Watch gebruikt simpelweg heel veel stroom doordat allerlei sensoren veel actiever zijn en de Apple Watch daarnaast een erg goed (zo niet het beste) scherm voor een smartwatch heeft. Die sensoren kun je allemaal wel uitzetten, maar dat is nu eenmaal waarom je een Apple Watch koopt. Vergeet ook niet dat de Apple Watch met alle sensoren het best van alle consumentenelectronica functioneert (zie bijv. dit youtubekanaal). Die kwaliteit betaal je in de vorm van batterijduur terug.

Normaal gooi ik die van mij zo rond 21u aan de lader, en dan houdt hij het daarna een nacht en dag vol met 20-25% over. Ik heb een series 7 van een jaar oud. ik heb op Stocard na vrijwel geen enkele custom app op de Watch draaien en bij vrijwel alle apps background app refresh uit staan, dat scheelt wel wat batterijduur maar verder kun je zelf niet veel meer doen denk ik. Wat inderdaad wel fors scheelt is het AOD uitzetten, en natuurlijk kun je dat ook met de hartslagsensoren e.d. doen maar wat mij betreft lever je dan precies in op het punt waarom je zo’n smartwatch koopt dus daarom doe ik dat niet.

Hier heb je een mooie opsomming om batterijduur in te schatten en eventueel te verbeteren. Maar de basis blijft wat mij betreft; 22 uur (nacht+dag) haal je prima, wil je er een dag bij dan zul je naar de ultra moeten.
https://www.wareable.com/...e-watch-battery-life-1110

Vraag voor de ultra bezitters; geldt die 36 uur ook wat ruimer, dus dat je met’s avond voor het slapen opladen het zo’n 44 uur kan halen en dus 2 avonden later weer laadt, of red je dat niet?

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-10-2022 13:08 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
tuxken schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Correct. Check anders de faq van dev. Is goed uitgelegd. Prioriteit zetten op deze meting

https://www.athlyticapp.com/faq
Yes inderdaad, de prio in athlytic heb ik op de 1e hrv meeting via de breathe app gezet. Voor de rest laat ik de afib geschiedenis gewoon aan, prio 2 en 3 richten zich oa daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Overigens, 6% verbruik op een nacht met autosleep&apple sleep aan, theatermodus aan, vliegtuigmodus (wifi en bluetooth uit) heb ik sinds de watch series 2 (wat was t, OS3? OS4?) niet meer gezien.
Met mn series 6 ben ik zo 12-14% kwijt op een vergelijkbare nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Donstil schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:58:
Nou mijn Ultra is na al die weken in de doos ook uitgepakt. Eerste indrukken zijn wel lekker, hij past door mijn 200mm omtrek goed in het midden en valt daardoor mooi op de pols.

[Afbeelding]

Scherm is toch iets groter dan ik van de foto’s verwacht had, dat is op foto’s een beetje lastig te zien maar in real life is het wel prima merkbaar.

[Afbeelding]

Verder vind ik hem toch wat dikker dan ik gedacht had en de titanium tint iets te veel richting het aluminium gaan, het titanium van mijn edition vind ik persoonlijk iets fraaier.

Ook heb ik nog wat bandjes getest. Alles met een Chrome bevestiging vloekt logischerwijs enorm met de kast maar die bandjes staan naar mijn mening ook niet echt bij de ultra, die blijven dus voor de S7

[Afbeelding]

Leren bandjes gaan wel goed, dan maak je er een beetje een vreemde combo van maar ik vind dat het wel gaat, voor kantoor (geen overhemd) en wat meer casual kan het wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De link bracelet ook nog even geprobeerd. Daar hang ik nog een beetje op twee gedachten, hij matched veel beter dan ik in eerste instantie gedacht had maar vraag mij ook wel een beetje af voor welke gelegenheid dat nou echt is, ik zie mijzelf die combo daardoor niet zo snel dragen.

[Afbeelding]
Dank voor de nette reportage !
Wat voor een soort bandjes passen goed op de Ultra ? Zag dat er verschillende breedtes waren en dat niet alles op de Ultra zou passen.

Welke lengte heb je trouwens gekozen ? Ik zag dat je moet werken met polsomtrek maar heb geen idee of ze dan goed, kleiner of ruimer vallen.

Persoonlijk vind ik die schakelband wel netjes en lijkt goed te matchen. Origineel Apple ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

swv schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:18:
[...]

Ik heb Engels en Nederlands als voorkeurstaal op mijn Apple Watch. Als ik Engels verwijder (en Nederlands dus overblijft) dan blijft alleen de dicteerfunctie over. Als ik Engels weer toevoeg als voorkeurstaal dan komt het (Engelse) toetsenbord weer terug maar kan toetsenbord of scribble niet op Nederlands ingesteld worden. Dus als dat bij jou wel werkt vind ik dat bijzonder. Of ik doe iets fout, maar zoveel instellingen zijn er niet om het mogelijk te maken.

En als ik kijk bij welke talen er onlangs toegevoegd zijn met watchOS 9 dan zit daar geen Dutch bij.

[...]

https://support.apple.com/en-us/HT213436

Dus hoe kan het bij jou dan wel Nederlands zijn?
Ah ik zie waar het mis gaat, sorry. Ik ben het eens nagelopen en ik wissel tussen Frans, Nederlands en Engels, en kan dus tussen Frans en Engels wisselen. Overigens moet ik zeggen dat ik beide niet of nauwelijks gebruik omdat ik vooral voor de dicteerfunctie wissel tussen de diverse talen. De dicteerfunctie vind ik vele malen fijner werken dan los typen (alleen bij persoons- en of plaatsnamen wordt het irritant)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens vind ik de Alpine green band het net niet, oogt een beetje washed out ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Vraag voor de ultra bezitters; geldt die 36 uur ook wat ruimer, dus dat je met’s avond voor het slapen opladen het zo’n 44 uur kan halen en dus 2 avonden later weer laadt, of red je dat niet?
Hij gaat bij mij zéker 48 uur mee met ongeveer 2-3uur GPS workouts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

Dank voor de nette reportage !
Wat voor een soort bandjes passen goed op de Ultra ? Zag dat er verschillende breedtes waren en dat niet alles op de Ultra zou passen.

Welke lengte heb je trouwens gekozen ? Ik zag dat je moet werken met polsomtrek maar heb geen idee of ze dan goed, kleiner of ruimer vallen.

Persoonlijk vind ik die schakelband wel netjes en lijkt goed te matchen. Origineel Apple ?
Al de bandjes die voor de grote watches waren (42/44/45mm) passen in theorie op de ultra. Je ziet alleen wel dat die bandjes aan de watch kant net zo naadloos zitten als een 45mm bandje op een 45mm watch. Een beetje hetzelfde effect als wat de braided loops of imitatie bandjes hebben zeg maar.

Ik vind dat persoonlijk niet zo heel fraai maar zal voor andere ongetwijfeld anders zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yo0a57jwJl45M-92nC9C3Whoipw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11tmICwdMduYeY2typ5WPwJy.jpg?f=fotoalbum_large

Bandjes inderdaad origineel Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Donstil schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Al de bandjes die voor de grote watches waren (42/44/45mm) passen in theorie op de ultra. Je ziet alleen wel dat die bandjes aan de watch kant net zo naadloos zitten als een 45mm bandje op een 45mm watch. Een beetje hetzelfde effect als wat de braided loops of imitatie bandjes hebben zeg maar.

Ik vind dat persoonlijk niet zo heel fraai maar zal voor andere ongetwijfeld anders zijn.

[Afbeelding]

Dank.

Die detail foto zegt meer dan 1000 woorden. Top dat je de moeite neemt om die foto te maken en te posten *O*
Tevens fijn dat je een oordeel durft te geven mbt hoe die groene Alpine band in het echt overkomt.
Ik zat zelf te denken aan de groene ivm het werk en dat de oranje naar verluid snel smutzig wordt, maar als die direct al washed out overkomt dan kan ik wellicht beter een andere uitkiezen.
Leun nu wat meer richting de Ocean band (zwart).

Zag bij Apple overigens wel een originele schakelband maar die kost 440 euro -O-
Zal terzijnertijd (al de behoefte voor metaal) wel even rond kijken voor wat betaalbaars.

[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 15-10-2022 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
Bomberman71 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

Tevens fijn dat je een oordeel durft te geven mbt hoe die groene Alpine band in het echt overkomt.
Ik zat zelf te denken aan de groene ivm het werk en dat de oranje naar verluid snel smutzig wordt, maar als die direct al washed out overkomt dan kan ik wellicht beter een andere uitkiezen.
Kwestie van smaak. Ik vind de combo van de groene kleur en het titanium juist goed ogen. Het past qua kleur goed bij elkaar.
Persoonlijk hou ik van meer contrast. Een schakelband in dezelfde kleur maakt de ultra te massief in mijn ogen (en teveel glimmers), een donker leren bandje bv geeft focus op het mooie vlakke scherm en geeft de kast een mooie presence. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49
Ik vind het bandjes uitzoeken voor de Ultra wel een uitdaging. Ik ben tevreden met mijn Starlight Alpine hoewel ook deze wel snel smoezelig lijkt te worden. Alle sportloops vloeken m.i. enorm, vooral een andere kleur bevestiging vind ik erg lelijk. Verder heb ik een ultra orange sportbandje van Nomad in de bestelling.

Nomad silver titanium metal band is niet leverbaar, duur en ik las hier ook dat mensen de kleur niet helemaal vinden passen. En wat @Donstil zegt, voor welke gelegenheid draag je nu zoiets?

Ik ben qua gevoel niet zo fan van rubberen bandjes voor dagelijks gebruik maar ik zal eens naar die Ocean bandjes kijken. Die Trail bandjes zijn wat iel. :|
De keuze is niet reuze zeg maar…

Wel een erg tof ding verder!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

Dank.

Die detail foto zegt meer dan 1000 woorden. Top dat je de moeite neemt om die foto te maken en te posten *O*

Zag bij Apple overigens wel een originele schakelband maar die kost 440 euro -O-
Zal terzijnertijd (al de behoefte voor metaal) wel even rond kijken voor wat betaalbaars.
Nou wat @deBennie zegt. Ik vind de combinatie groen en ultra wel goed verder maar de kleur had wat donkerder groen gemogen naar mijn smaak.

Of een mooie zwarte alpine ofz :P
Want vind het idee van de gesp wel leuk behalve dat hij wat onhandig om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb bij m'n AW-Ultra nu nog het Geel/Beige Trail bandje doordat er op het moment dat ik in de Apple Store was niets anders meer direct geleverd kon worden. Bandje bevalt qua draagcomfort (ook 's-nachts) eigenlijk wel heel erg goed, veel beter dan dat ik in eerste instantie verwacht had. Qua kleurstelling denk ik persoonlijk dat de zwarte variant er beter bij gaat passen maar dat bandje is momenteel nog niet leverbaar.

AppleWatch-Ultra 49mm Trail - Zwart

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 15-10-2022 15:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Persoonlijk vind ik de Starlight Alpine het mooiste van de ‘nieuwe’ bandjes.
Maar draag de gele Ocean het meeste, omdat hij extreem comfortabel zit, mooi contrasteert met de AWU en dan wordt mijn Starlight niet zo schmutzig ;)

Overigens vind ik sport loops ook prima passen, vooral met rood draagt ie toch wel erg mooi. De sports band staat er niet op maar die vond ik op mijn S6 ook al niks dus die zijn met mijn S6 mee verkocht ;)

De trail bandjes (die ik oorspronkelijk graag 1 wilde) ben ik eigenlijk helemaal op afgeknapt.

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 15-10-2022 15:26 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49
Tomba schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:17:
Overigens vind ik sport loops ook prima passen, vooral met rood draagt ie toch wel erg mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuD1of9gQPu2YS7XsWbXFV19khI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APKOiaZMXvJFvm9E0QrUGJoI.jpg?f=fotoalbum_large
Hah Product(Red) daarentegen :X Deze heb ik nog nooit ergens mooi bij gevonden. Ik gebruik ‘m alleen ‘s nachts.

[ Voor 11% gewijzigd door Radiodurans op 15-10-2022 15:52 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

DeNachtwacht schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

Ah ik zie waar het mis gaat, sorry. Ik ben het eens nagelopen en ik wissel tussen Frans, Nederlands en Engels, en kan dus tussen Frans en Engels wisselen. Overigens moet ik zeggen dat ik beide niet of nauwelijks gebruik omdat ik vooral voor de dicteerfunctie wissel tussen de diverse talen. De dicteerfunctie vind ik vele malen fijner werken dan los typen (alleen bij persoons- en of plaatsnamen wordt het irritant)
Oke geen probleem. Ik was meer bang dat ik een instelling over het hoofd zag. Inderdaad dicteren is het prettigst dus gelukkig kan dat wel gewoon.

Ik zag trouwens dat de levertijd van de Ultra bandjes is vervroegd. De trail bandjes zelfs met een maand (was eerst eind december). Ik heb de zwarte besteld. Kijken hoe dat bevalt straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zojuist toch ook maar even een '49mm Ocean-Midnight' bandje voor m'n AW-Ultra bestelt samen met een doosje 'Airpods-Pro 2' ter vervanging van de 'Airpods 1'.

Samen met de AW-Ultra van vorige week kan ik er nét het NIET aanschaffen van wederom een nieuwe iPhone 14 Pro Max mee gaan verantwoorden bij mezelf. Grootste First World Problem is nu wél dat ik al dat spul met een 'ouderwetse' iPhone 13 Pro Max moet gaan gebruiken.... :'( :9

[ Voor 167% gewijzigd door Will_M op 15-10-2022 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

EN dan post ik gewoon even dubbel middels een quote op mezelf..... 8)7

[ Voor 187% gewijzigd door Will_M op 15-10-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 09:15
[...]

De Apple Watch gebruikt simpelweg heel veel stroom doordat allerlei sensoren veel actiever zijn en de Apple Watch daarnaast een erg goed (zo niet het beste) scherm voor een smartwatch heeft. Die sensoren kun je allemaal wel uitzetten, maar dat is nu eenmaal waarom je een Apple Watch koopt. Vergeet ook niet dat de Apple Watch met alle sensoren het best van alle consumentenelectronica functioneert (zie bijv. dit youtubekanaal). Die kwaliteit betaal je in de vorm van batterijduur terug.

Normaal gooi ik die van mij zo rond 21u aan de lader, en dan houdt hij het daarna een nacht en dag vol met 20-25% over. Ik heb een series 7 van een jaar oud. ik heb op Stocard na vrijwel geen enkele custom app op de Watch draaien en bij vrijwel alle apps background app refresh uit staan, dat scheelt wel wat batterijduur maar verder kun je zelf niet veel meer doen denk ik. Wat inderdaad wel fors scheelt is het AOD uitzetten, en natuurlijk kun je dat ook met de hartslagsensoren e.d. doen maar wat mij betreft lever je dan precies in op het punt waarom je zo’n smartwatch koopt dus daarom doe ik dat niet.

Hier heb je een mooie opsomming om batterijduur in te schatten en eventueel te verbeteren. Maar de basis blijft wat mij betreft; 22 uur (nacht+dag) haal je prima, wil je er een dag bij dan zul je naar de ultra moeten.
https://www.wareable.com/...e-watch-battery-life-1110

Zeker wel, gisteren om 7h00 100% nu 16h10 op 52%. Straks bij het douchen ff op de lader en kan hij met gemak weer 24uur mee

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowStrider1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:02
Jasper1975 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:44:
Nu Amazon voor 669 euro een s7 steel te koop heeft begin ik te twijfelen om mijn series 3 aan de wilgen te hangen. Dacht eerst nog een jaartje wachten tot de s9. Of is oud model kopen nooit slim?
Van deze deal gebruik gemaakt icm het umber leather link bandje :)
S8 Alu terug gestuurd omdat het verschil minimaal is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsAJhn2WMKc8Q8m8SH4sCMl5fr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZ5Uj4o69yD0ljkPs2QhKKj9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:54:
Zojuist toch ook maar even een '49mm Ocean-Midnight' bandje voor m'n AW-Ultra bestelt samen met een doosje 'Airpods-Pro 2' ter vervanging van de 'Airpods 1'.

Samen met de AW-Ultra van vorige week kan ik er nét het NIET aanschaffen van wederom een nieuwe iPhone 14 Pro Max mee gaan verantwoorden bij mezelf. Grootste First World Problem is nu wél dat ik al dat spul met een 'ouderwetse' iPhone 13 Pro Max moet gaan gebruiken.... :'( :9
Ooh kan je alleen het doosje van de AirPods 2 kopen, dat wil ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Donstil schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:22:
[...]

Ooh kan je alleen het doosje van de AirPods 2 kopen, dat wil ik ook wel.
8)

Die doosjes / laders zijn volgens mij ook beslist wel los te koop, maar ik heb gewoon de hele set bestelt (en dus mét een doosje er omheen, denk ik.....Tenminste :o :+

PHEW.... >:) O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5zQlUdqmfKmskurWqFuCWwW65A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WgYj2mOydmHrQY9zEx7OJ6fX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 15-10-2022 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
[...]

Dit is natuurlijk een mooi verhaal wat we in dit topic graag horen, maar het is helaas niet helemaal waar.
Als je geen workout doet, meet de Apple Watch niet elke seconde je hartslag (https://support.apple.com/en-gb/HT204666), terwijl een Garmin (zeker de Venu, wellicht de echt goedkope niet) dat minimaal elke seconde doet.
Aangezien je het grootste gedeelte van de dag waarschijnlijk geen workout aan het doen bent, is die sensor dan toch een stuk minder actief dan in een Garmin horloge.

Waar het verschil in batterij wel aan ligt weet ik niet, maar het is in ieder geval niet de hartslag sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sluuz schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Dit is natuurlijk een mooi verhaal wat we in dit topic graag horen, maar het is helaas niet helemaal waar.
Als je geen workout doet, meet de Apple Watch niet elke seconde je hartslag (https://support.apple.com/en-gb/HT204666), terwijl een Garmin (zeker de Venu, wellicht de echt goedkope niet) dat minimaal elke seconde doet.
Aangezien je het grootste gedeelte van de dag waarschijnlijk geen workout aan het doen bent, is die sensor dan toch een stuk minder actief dan in een Garmin horloge.

Waar het verschil in batterij wel aan ligt weet ik niet, maar het is in ieder geval niet de hartslag sensor.
Garmin en Apple doen dat beide niet de hele dag.
The optical HR monitor is designed to attempt to monitor a user’s heart rate 24 hours a day, 7 days a week. The frequency at which heart rate is measured varies, and may depend on the level of activity of the user.
Alle Apple Watch hartslagmeters en de topsegment Garmins zijn de beste in consumentenelectronica en doen het vergelijkbaar. Het verschil in batterijduur tussen Apple en Garmin zit met name in
a) het oled scherm van de Apple watch
b) de uitgebreidere smartwatch functies van de Apple Watch

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 07:47

sjaak

un giorno credi

Sinds ik de AW8 heb heb ik bij de wat oudere pin-apparaten dat m’n “pas geweigerd” wordt, ik moet telkens terug grijpen op m’n telefoon. Bij de supermarkten e.d. geen problemen maar bij de avonturenboerderij en Turkse supermarkt is het telkens een deny. Bij de eerste gaf de man achter de kassa nog aan dat ie met z’n 7 nog heeft kunnen betalen eerder die week.

Met m’n vijf was het nergens een probleem dus lijkt wel alsof er iets te nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
DeNachtwacht schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:50:
[...]

Garmin en Apple doen dat beide niet de hele dag.

[...]

Alle Apple Watch hartslagmeters en de topsegment Garmins zijn de beste in consumentenelectronica en doen het vergelijkbaar. Het verschil in batterijduur tussen Apple en Garmin zit met name in
a) het oled scherm van de Apple watch
b) de uitgebreidere smartwatch functies van de Apple Watch
Ah, in andere marketing teksten zag ik wat anders. Dan zijn ze er beiden lekker vaag over.
Then again, het punt was dat Apple niet veel meer stroom gebruikt doordat er "allerlei sensoren veel actiever zijn".

Ik trek ook nergens de accuraatheid in twijfel van beide merken. De Garmin Venu heeft ook een OLED scherm en de Garmin Epix ook (vergelijkbaar met de AW Ultra). En toch verschilt het batterijverbruik dag en nacht in smartwatch mode, dus daar zal het verschil wel zitten. Wellicht is de accu capaciteit bij ee AW kleiner vanwege iets als de Taptic engine die aanzienlijk in grootte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 16:19

Alcmaria

Syntax Error in 10

sjaak schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:09:
Sinds ik de AW8 heb heb ik bij de wat oudere pin-apparaten dat m’n “pas geweigerd” wordt, ik moet telkens terug grijpen op m’n telefoon. Bij de supermarkten e.d. geen problemen maar bij de avonturenboerderij en Turkse supermarkt is het telkens een deny. Bij de eerste gaf de man achter de kassa nog aan dat ie met z’n 7 nog heeft kunnen betalen eerder die week.

Met m’n vijf was het nergens een probleem dus lijkt wel alsof er iets te nieuw is.
Ja.. ik heb dit met mijn Ultra ook, pas geweigerd.. redelijk random plekken ook, op mijn telefoon geen problemen.

Meerdere mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alcmaria schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Ja.. ik heb dit met mijn Ultra ook, pas geweigerd.. redelijk random plekken ook, op mijn telefoon geen problemen.

Ik had het afgelopen week toevallig één keer bij een tankstation (LukOil hier in 't dorp). Bij de Jumbo en AH nog geen problemen ondervonden. Ligt waarschijnlijk aan de PIN Terminal daar.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 15-10-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:05
[...]

Hier geen probleem. Zou niet weten wanneer ik voor het laatst mijn pinpas gebruikt heb. Reken alles af met Apple Pay op de Watch Ultra. Zonet nog bij de visboer, geen probleem met ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dennisweb schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:41:
[...]

Hier geen probleem. Zou niet weten wanneer ik voor het laatst mijn pinpas gebruikt heb. Reken alles af met Apple Pay op de Watch Ultra. Zonet nog bij de visboer, geen probleem met ING.
Laatste keer dat ik m'n PIN-Pas gebruikte moest ik ook nog eens écht diep na gaan denken.... WTF is m'n PIN-Code bij die pas ook al weer :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42

Hier hetzelfde maar dan op de iPhone 14 Pro, Apple Watch Series 6 werkt wel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Heb zelf de witte en de oranje alpine banden, de zwarte trail is nog onderweg. Meer mensen de ervaring dat de oranje gauw vies wordt? Spijkerbroek lijkt er makkelijke op af te geven kwam ik vandaag achter.. :-(

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Will_M schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:55:
EN dan post ik gewoon even dubbel middels een quote op mezelf..... 8)7
Altijd gezellig met jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Will_M schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:26:
[...]

8)

Die doosjes / laders zijn volgens mij ook beslist wel los te koop, maar ik heb gewoon de hele set bestelt (en dus mét een doosje er omheen, denk ik.....Tenminste :o :+

PHEW.... >:) O-)

[Afbeelding]
Aah shit ik dacht even “ik heb wat gemist”, want alles van het nieuwe doosje spreekt mij wel aan maar de nieuwe dopjes hoef ik dan weer niet omdat ik er toch alleen mee bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Yep, AWU random plekken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
joblamie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:15:
[...]

Yep, AWU random plekken idd.
Had het gister toevallig met mijn ultra. Overal geen probleem maar bij zo’n oud terminal wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sluuz schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:17:
Ah, in andere marketing teksten zag ik wat anders. Dan zijn ze er beiden lekker vaag over.
Then again, het punt was dat Apple niet veel meer stroom gebruikt doordat er "allerlei sensoren veel actiever zijn".
Waar staat dat ik het over de hartslagmeting heb? Bovendien noem je vervolgens zelf foutieve informatie, namelijk dat die bij Garmins veel actiever zouden zijn.

Laat ik ter illustratie jouw Venu 2 nemen om te laten zien dat de “slechte accuduur” van Apple Watches vooral een vooroordeel is als gevolg van ronkende Samsung/Garmin marketingafdelingen.

Apple Watch S7 45mm: Scherm 1,78 inch, 44mm x 38mm kast, 38 gram gewicht, resolutie 368x448
Venu 2: 1,3 inch scherm, 45x45mm, 49 gram, resolutie 416x416
Je vergelijkt appels met peren als je bovenstaande verhoudingen níet meeneemt in een accuduurvergelijking. De Apple Watch heeft een scherm dat 27% groter is in een kleinere kast die 20% minder weegt. De Venu 2 houdt het met ‘scherm altijd aan’ en ‘bloedsaturatie aan’ 2 dagen uit. We maken daarna de Venu (en dus zijn accu) denkbeeldig 20% kleiner en het scherm 27% groter: dan is de accuduur ineens heel vergelijkbaar.

En dat geldt voor alle sporthorloges op de markt. Er wordt vooral groot “11 dagen accuduur !” op de doos gezet maar er staat niet dat het een zwaarder/logger horloge met kleiner scherm is, dat “always on” en bloedsaturatiemetingen daarvoor moeten worden uitgeschakeld, en ook dat de smartwatchfuncties beduidend minder zijn of zaken als bijv. sleep tracking of spo2 metingen veel minder accuraat zijn. Of gewoon complete onzin zijn, terwijl Apple een serieuze research afdeling heeft en consequent van alle consumentenelectronica het best in de buurt komt van wetenschappelijk verantwoorde resultaten.

[ Voor 41% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-10-2022 11:46 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers

Dat is toevallig dat je er over begint, ik heb er ook last van. Al een paar keer gehad dat hij wordt geweigerd; maar bij de supermarkt lijkt het wel steeds goed te gaan. Ik kreeg het gevoel dat het misschien aan mijn rvs-bandje ligt. Draag je hem toevallig ook met een metalen of stalen bandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 07:47

sjaak

un giorno credi

Kaspers schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Dat is toevallig dat je er over begint, ik heb er ook last van. Al een paar keer gehad dat hij wordt geweigerd; maar bij de supermarkt lijkt het wel steeds goed te gaan. Ik kreeg het gevoel dat het misschien aan mijn rvs-bandje ligt. Draag je hem toevallig ook met een metalen of stalen bandje?
Nee, ik heb sportloop in gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Kaspers schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Vermoed dat het te maken heeft met een 'te' nieuwe standaard. Die zal wellicht op de meest recente hardware zitten maar nog niet op iedere terminal, want ook die worden regelmatig ge-update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Donstil schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Nou wat @deBennie zegt. Ik vind de combinatie groen en ultra wel goed verder maar de kleur had wat donkerder groen gemogen naar mijn smaak.
[…]
Je bent dus niet de enige :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iu73XtSyv-7nSKVRQjIffDl8xww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRdhddroygWBXnmDQvZ7Udlb.jpg?f=fotoalbum_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het op de foto niet echt (denk ik) maar vind het idee best wel een goeie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Donstil schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind dat ook niet zo fraai. Je ziet ook dat als je een Ultra bandje probeert op een 42/44/45mm watch die Ultra bandjes gewoon iets uitsteken. Ook niet mooi.

Benieuwd of er nog specifieke bandjes uit gaan komen voor de Ultra. Vind nu wel jammer dat vele partijen het zich lekker makkelijk maken en gewoon zeggen dat 49mm zelfde is als die 42/44/45mm. Ja het werkt maar ziet er niet echt mooi uit. Ik zit af en toe al wel eens te zoeken maar nog niets tegen gekomen alleen voor 49mm. Mogelijk nog te vroeg.
Pagina: 1 ... 17 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.