Acties:
  • +1 Henk 'm!
JimmyJoness schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:44:
[...]

Volgens mij was het advies / devies: 1 maatje kleiner nemen dan de tool op de website.
Heb dit zelf ook gedaan, in het begin wat strak maar inmiddels 2,5 jaar verder en praktisch dagelijks gebruik nog altijd top!
Merk dat als ik het bandje onder de kraan schoonspoel het na drogen weer wat strakker is.
Ja dat moet je zeker doen idd. Ik heb 2 banden gekocht op de maat van de tool en die kan ik niet meer dragen om die reden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Heb hem een maat kleiner besteld dan de tool. De tool is wat verwarrend omdat deze ook zegt dat je de kleinere maat moet pakken als die in het 'midden' staat van 2 maten. Ik heb hem dus nu nog een maat kleiner besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:33
De Sirene doet het nu ook op de Apple Watch Ultra met de nieuwste beta. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 08:59
absrnd schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:52:
Met een mede-Tweaker bandjes geruild voor de Alpine Loop, en deze past perfect :)

Expres voor de L (normaal heb ik M) versie gegaan, zodat de titanium clasp niet aan de onderzijde van mijn pols zou komen te zitten.

[Afbeelding]
Hoe heb je dit omruilen weten te realiseren?
Ik kon niet geholpen worden met mijn verzoek en moest de hele Apple watch maar retourneren en nieuwe met een andere maat band bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:19
Furrr schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:37:
[...]

Hoe heb je dit omruilen weten te realiseren?
Ik kon niet geholpen worden met mijn verzoek en moest de hele Apple watch maar retourneren en nieuwe met een andere maat band bestellen.
Als ik het zo lees heeft hij met een mede-tweaker geruild. Niet in de store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:27:
De Sirene doet het nu ook op de Apple Watch Ultra met de nieuwste beta. :)
Aah mooi, kan je weer naar buiten in de avond :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 09:21
JimmyJoness schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:44:
[...]

Volgens mij was het advies / devies: 1 maatje kleiner nemen dan de tool op de website.
Heb dit zelf ook gedaan, in het begin wat strak maar inmiddels 2,5 jaar verder en praktisch dagelijks gebruik nog altijd top!
Merk dat als ik het bandje onder de kraan schoonspoel het na drogen weer wat strakker is.
In mijn geval was het 3 maatjes kleiner dan de tool op de website |:( eerste online order paste niet dus toen maar naar de Apple store gegaan en daar bandjes uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-10 17:04
Voor de mensen die de nieuwe SE hebben gekocht: Hoe bevalt deze en ben je achteraf blij met de keuze voor de SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Hier ook afgelopen zaterdag mijn AW Series 8 binnen gekregen ter vervanging van mijn Series 3.
Had de watch via de apple store zelf besteld samen met een gevlochten solo bandje maat 10 (opgemeten met die tool van de website). Nu was het bandje wat te groot waardoor mijn watch continue op slot ging (hetzelfde probleem wat ik ook continue op mijn series 3 had).

Gebeld naar de helpdesk en gingen ze een maat kleiner opsturen. Ondertussen mijn oude bandje gebruikt maar nu gaat mijn series 8 nog steeds vaak op slot, ik heb hem stevig om mijn pols zitten (ik heb zo'n verstelbare met klittenband) en ook meerdere plekken geprobeerd op mijn pols geprobeerd. Iemand die weet waar het aan kan liggen of heeft iemand anders er ook problemen mee (gehad)?

Had ook iets gelezen dat als je een tattoo hebt op de plek waar die connect dit ook problemen kan geven (wat ik inderdaad heb), maar weet niet of dit meer indianenverhalen zijn dan dat dit echt zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furrr
TR1969 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Als ik het zo lees heeft hij met een mede-tweaker geruild. Niet in de store.
Ik interpreteerde het verkeerd en dacht dat ze gezellig met z'n twee naar een store waren… 😄
Nu ik het weer lees was dat wat ver gezocht idd 😂
(Het was laat en was niet meer scherp)

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vitwiz schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:41:

Had ook iets gelezen dat als je een tattoo hebt op de plek waar die connect dit ook problemen kan geven (wat ik inderdaad heb), maar weet niet of dit meer indianenverhalen zijn dan dat dit echt zo is.
Klopt idd, ik ken iemand met een sleeve en die heeft dit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:12

Acties:
  • +3 Henk 'm!
James Bond mode, nieuw in watchOS 9.1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Vitwiz schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:41:

De sensor schijnt licht door de huid heen en meet dit vervolgens weer om hartslag en saturatie te meten. Een laagje inkt er tussen belemmert de doorgang van het licht waardoor de sensor minder goed werkt. Dit probleem doet zich ook voor bij mensen met een donkere huidskleur https://www.theverge.com/...-sensor-skin-tone-obesity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:55

reaL_G

G

Mad Wally schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

De sensor schijnt licht door de huid heen en meet dit vervolgens weer om hartslag en saturatie te meten. Een laagje inkt er tussen belemmert de doorgang van het licht waardoor de sensor minder goed werkt. Dit probleem doet zich ook voor bij mensen met een donkere huidskleur https://www.theverge.com/...-sensor-skin-tone-obesity
dat lees ik niet echt.
er staat minder dan 10% bij huidskleur.
obesitas is de grote dooddoener met 60% variatie

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Nou heb ik mooi pech dan. En een tattoo en ook aan de volle kant :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 13:05
Donstil schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

Klopt idd, ik ken iemand met een sleeve en die heeft dit ook.
Heb ook een sleeve maar de watch zit er neetttttt boven :P geen probleem gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
reaL_G schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

dat lees ik niet echt.
er staat minder dan 10% bij huidskleur.
obesitas is de grote dooddoener met 60% variatie
Ik wel, ik zei "minder goed werkt"
Quote: "Light sensors used to track heart rate in wearable devices like the Apple Watch Series 5 and the Fitbit Versa 2 don’t work as well on darker skin"

Het gaat om het principe, pigment of inkt hindert de doorgang van licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Mad Wally schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Het gaat om het principe, pigment of inkt hindert de doorgang van licht.
Laat dat nu net de functie van pigment zijn 😉.
Onderliggende cellen beschermen tegen UV-A en UV-B straling ter voorkoming van mutaties (en dus kanker). Mooie ‘uitvinding’ van moeder natuur!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 23:01
Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Zucht. Ik stop hiermee. Je onderschat weer eens hoe groot de groep is. Verdiep je eens buiten je perfecte Apple bubbel.
Ik denk dat de groep met jouw specifieke gebruikersprofiel helemaal niet groot is. Dat heeft niet te maken met een Apple bubbel, dat is gewoon een persoonlijke mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:21
Eventjes tussendoor: ik had mijn Series8 (online gekocht) teruggestuurd naar Apple omdat ik uiteindelijk toch overstag ben gegaan voor de Ultra, die binnen een tiental dagen zou moeten arriveren hier.

Eerste keer dat ik in zo'n retourproces met Apple zit, maar eerlijk: ik ben wel onder de indruk. Zaterdagavond pakje met de Series 8 afgeleverd in een UPS punt hier in de buurt. Maandag is dat ding daar opgehaald, dinsdagavond de bevestiging dat 'ie goed gearriveerd was bij Apple (Waalwijk), gisteren/woensdag de mededeling dat de restitutie onder weg is en vanmiddag stond het volledige bedrag terug op mijn creditcard.

Een naadloos proces dus - daar kunnen andere retailers een voorbeeld aan nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:07

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Donstil schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Nah niet representatief voor de real world, fijn dat jij wat hebt aan de video en ik vond het ook wel een grappige test verder maar niemand met een ultra had op de planning zijn iPhone weg te doen natuurlijk.
Hmm ik lees dit bericht nu pas maar wil toch wel even @Mog ondersteunen; ook ik ben al een aantal jaar aan het kijken mijn iphone (bijna) altijd weg te laten zodra de apple watch dit toelaat. Tijdens een dagje weg of op vakantie is zo'n iphone fijn, maar verder (normale werkdagen etc) red ik mij prima met de combinatie Apple Watch / Airpods.

Wat je in je bericht daarboven schrijft, dat apple watch cellular niet is bedoeld voor standalone gebruik, is ook wat opmerkelijk. Dit omdat Apple juist sinds de release van de cellular versies watchOS steeds meer aan het omvormen naar een besturingssysteem dat standalone werkt. Toevoeging van een volwaardige App Store, toetsenbordje (hoewel ik liever voor dicteerfunctie ga, maargoed), agenda items kunnen toevoegen en verwijderen, roaming toestaan, steeds uitgebreidere Work-Out app, OTA updates (zonder iPhone verbinding!), contacten en find my apps als standalone apps op de watch.

Nee, Apple is juist hard bezig een standalone device van het horloge te maken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:20:
[...]

Hmm ik lees dit bericht nu pas maar wil toch wel even @Mog ondersteunen; ook ik ben al een aantal jaar aan het kijken mijn iphone (bijna) altijd weg te laten zodra de apple watch dit toelaat. Tijdens een dagje weg of op vakantie is zo'n iphone fijn, maar verder (normale werkdagen etc) red ik mij prima met de combinatie Apple Watch / Airpods.

Wat je in je bericht daarboven schrijft, dat apple watch cellular niet is bedoeld voor standalone gebruik, is ook wat opmerkelijk. Dit omdat Apple juist sinds de release van de cellular versies watchOS steeds meer aan het omvormen naar een besturingssysteem dat standalone werkt. Toevoeging van een volwaardige App Store, toetsenbordje (hoewel ik liever voor dicteerfunctie ga, maargoed), agenda items kunnen toevoegen en verwijderen, roaming toestaan, steeds uitgebreidere Work-Out app, OTA updates (zonder iPhone verbinding!), contacten en find my apps als standalone apps op de watch.

Nee, Apple is juist hard bezig een standalone device van het horloge te maken.
Nah dat is niet helemaal wat ik bedoelde en mijns inziens ook niet wat Apple bedoelt.

De watch blijf een aanvulling op je iPhone. Ook met de cellular en die is bedoelt voor als je de iPhone dan even niet mee neemt. Niet als vervanging van je iPhone of om te gebruiken zonder iPhone, alles wat jij omschrijft past daar perfect in, als tijdelijke functies.

Sterker nog Apple stelt best zware eisen aan de providers om dit te realiseren.

Edit: Kan je een watch überhaupt zonder iPhone instellen bedenk ik mij nu ineens?

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 06-10-2022 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:49
noslen schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:39:
Voor de mensen die de nieuwe SE hebben gekocht: Hoe bevalt deze en ben je achteraf blij met de keuze voor de SE?
Ik heb de nieuwe SE, en die bevalt super. Ik moet wel zeggen dat ik van een AW1 kwam en dat is logischerwijs een groter verschil dan wanneer je van een recenter model afkomt. De Watch is veel sneller en het scherm veel beter/groter. Functioneel maakt het overigens niet eens zo heel veel uit, want ik gebruik voornamelijk de workouts en de tijd :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
Donstil schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:38:
[...]

Nah dat is niet helemaal wat ik bedoelde en mijns inziens ook niet wat Apple bedoelt.

De watch blijf een aanvulling op je iPhone. Ook met de cellular en die is bedoelt voor als je de iPhone dan even niet mee neemt. Niet als vervanging van je iPhone of om te gebruiken zonder iPhone, alles wat jij omschrijft past daar perfect in, als tijdelijke functies.

Sterker nog Apple stelt best zware eisen aan de providers om dit te realiseren.

Edit: Kan je een watch überhaupt zonder iPhone instellen bedenk ik mij nu ineens?
Je kan in ieder geval een Apple Watch voor een ander persoon/kind zonder iPhone instellen, want daar kreeg ik een vraag over toen ik mijn huidige Watch installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

wvanommen schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Je kan in ieder geval een Apple Watch voor een ander persoon/kind zonder iPhone instellen, want daar kreeg ik een vraag over toen ik mijn huidige Watch installeerde.
En dat is precies een functie waardoor de Apple Watch standalone gebruiken steeds normaler wordt. Je geeft je kind een SE Cellular en kan hem/haar altijd bellen. Ware het niet dat die het nog geen dag uithoudt.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-10-2022 20:40 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
wvanommen schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Maar je heb wel een iPhone nodig om hem te installeren want zonder iPhone doet de Watch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 116% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar.tin schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:48:
Voor de medetweakers die graag een extra lader willen, en denken dat de USB-C snellader die apple los verkoopt werkt:

Ik heb getest met de snellader van de Series 7, en deze laadt "maar" op 2W, terwijl de meegeleverde lader bij de Ultra met 5W laadt

Volgens mij is de Ultra-lader nog niet los te koop :(

Edit: Het lijkt erop dat de lader die Apple momenteel verkoopt wél geschikt is voor de Ultra. Echter is er dus wél een verschil met de Series 7 USB-C lader. :).
Bedoel je deze kabel: https://www.apple.com/nl/...4b2a57a79e66b778a8bad83ce

Want dat is dezelfde als die in de doos van de S7 en S8 zit, die werkt op de S7/S8/Ultra.

De ultra kabel is technisch niet anders maar heeft alleen dat “luxere” snoertje. Die is nog niet los te koop inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 07-10-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar.tin schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb getest met de kabel van een 7, die heeft geen aluminium achterkant. Maar laadt wel op 2W, waar de laadkabels met type A vanaf de Series 5 (met een grotere stekker) "maar" richting de 1-en-een-beetje-W laden.

Vermoedelijk is het verschil vooral in de warmte die ze kwijt moeten, wat wél gaat met een aluminium achterkant en niet met de kunstof achterkant.

Het werkt allemaal natuurlijk wel, maar de "oude" series 7 lader is langzamer dan de laders van dit jaar.
Voor de accu van de 7 is dat ook prima, immers 2W is nog altijd bijna 2% per minuut.
In de stalen achterkant zit geen andere laad puck, dat is alleen om een wat luxere look te geven. De Watches boven de sport/aluminium hebben dat altijd al gehad.

Met hoeveel watt laad een S7 eigenlijk?
Want volgens de specs bij de kabel hierboven is er geen verschil tussen S7/8/ultra
Mar.tin schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Ik zit er helemaal naast, na wat unboxings bekeken te hebben, heb ik geen Series 7 lader, maar een "gewone" USB-C lader. :>
Ooh hehe. Dat verklaard het wel ja :)

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 07-10-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Ongelooflijk!

Vanmorgen om 6h30 (ultra) van de lader gehaald, nu om 19h00 staat ie nog op 82%
Vandaag geen workout maar toch

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:35
Bij mij werkte het AOD niet meer op mijn Ultra. Volgens mij had hier iemand anders ook wat over gemeld op dit forum een tijdje terug.

Na een herstart van het horloge werkt het weer.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Er was een filmpje over hoe je de Alpine Loop af moet doen bij de Watch Ultra. Weet iemand hoe ik die weer kan vinden? Als je namelijk de haak loshaalt op de verkeerde manier, klapt ‘ie tegen de titanium behuizing en krijg je krasjes.

Was volgens mij een YouTube Reel of zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 09:33
Dennisweb schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:47:
Er was een filmpje over hoe je de Alpine Loop af moet doen bij de Watch Ultra. Weet iemand hoe ik die weer kan vinden? Als je namelijk de haak loshaalt op de verkeerde manier, klapt ‘ie tegen de titanium behuizing en krijg je krasjes.

Was volgens mij een YouTube Reel of zo?
Bedoel je zoiets? YouTube: Don't RUIN your Apple Watch Ultra!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Exactly! Dat was ‘m! Gaat dus niet om hoe je ‘m los haalt, maar dat de juiste maat koopt. Dat had ik verkeerd begrepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-10 20:43
Laatste tijd wat problemen met hartslag metingen tijdens hardlopen of wandelworkout
Soms gaat het goed, soms valt hij weg en komt na paar sec terug.
Vandaag heeft het 17 min geduur wanneer hij de hartslag vond tijdens het lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:25
Wie kan me vertellen waarvoor deze knop dient? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OptCntPKmlnGnKdiC3jI499KgdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkvv06pWbtpyBg7PbYcFoHqE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:35
henkna schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:39:
Wie kan me vertellen waarvoor deze knop dient? [Afbeelding]
Kondig meldingen aan, zie ook https://support.apple.com...atch/apd97b20fe28/watchos

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
svenn15 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:15:
Laatste tijd wat problemen met hartslag metingen tijdens hardlopen of wandelworkout
Soms gaat het goed, soms valt hij weg en komt na paar sec terug.
Vandaag heeft het 17 min geduur wanneer hij de hartslag vond tijdens het lopen
Zit ‘ie strak genoeg en hoog genoeg om je pols/arm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-10 20:43
MrAcid schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:43:
[...]

Zit ‘ie strak genoeg en hoog genoeg om je pols/arm?
Ja dat wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi spul, de 'Up-Selling Techniek' van Apple.... Het mechanisme erachter blijft gewoon al-tijd werken, hè :o
  • Vrijdag-middag besloten om m'n AW Series-4 44mm Stainless Steel (Duits model mét Cellular) om te gaan ruilen voor een standaard AW-Series-8 (45mm Aluminium) en deze bij de Mediamarkt in Eindhoven te gaan halen. Cellular heb ik bij m'n provider (KPN) nú toch nog niets aan.
  • Vanochtend om 12:00 uur toch maar besloten om met de auto even 100 kilometer verderop alsnog een Stainless Steel versie te gaan halen in de Apple Store te Amsterdam omdat ik bang ben het glas en de kast van de 'standaard' Aluminium versie bij mijn gebruik té snel zullen krassen.
  • Inmiddels weer thuis gearriveerd mét.....Een 49mm Titanium AW-Utlra 8)7
Volgens de Apple site was de Ultra niet direct leverbaar in de Apple Store, ze hadden er echter nog genoeg liggen :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:01:
Mooi spul, de 'Up-Selling Techniek' van Apple.... Het mechanisme erachter blijft gewoon al-tijd werken, hè :o
  • Vrijdag-middag besloten om m'n AW Series-3 42mm Stainless Steel (Duits model mét Cellular) om te gaan ruilen voor een standaard AW-Series-8 (45mm Aluminium) en deze bij de Mediamarkt in Eindhoven te gaan halen. Cellular heb ik bij m'n provider (KPN) nú toch nog niets aan.
  • Vanochtend om 12:00 uur toch maar besloten om met de auto even 100 kilometer verderop alsnog een Stainless Steel versie te gaan halen in de Apple Store te Amsterdam omdat ik bang ben het glas en de kast van de 'standaard' Aluminium versie bij mijn gebruik té snel zullen krassen.
Volgens de Apple site was de Ultra niet direct leverbaar in de Apple Store, ze hadden er echter nog genoeg liggen :*)
Plaatje bij het praatje 😄

©2004

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hk12nl schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:00:
[...]

Plaatje bij het praatje 😄
Zoals U Dat Belieft.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LwFnsaXr1vN1c01xgfX5UE54TM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTcd1MS2n2jKRLZcsfZmKqqC.jpg?f=fotoalbum_large

;)

Nou nog maar eens even op het gemak een chique bandje er bij gaan zoeken. Dit was de énige variant welke ze nog 'Nieuw In Doos' op voorraad hadden liggen in beide maten.

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 09-10-2022 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Will_M schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:01:
  • Vrijdag-middag besloten om m'n AW Series-3 42mm Stainless Steel (Duits model mét Cellular) om te gaan ruilen voor een standaard AW-Series-8 (45mm Aluminium) en deze bij de Mediamarkt in Eindhoven te gaan halen. Cellular heb ik bij m'n provider (KPN) nú toch nog niets aan.
Pleister op de wond voor deze dure overstap ;) de geruchten gaan dat KPN binnen enkele weken ook cellular gaat aanbieden.

En gefeliciteerd, ik heb hem vanmiddag ook eens om de pols gehad en idd kan het ultra model die extra grootte meer hebben. Ik hoop dat er volgend jaar een kleiner model komt dat ook de 41mm bands gaat ondersteunen (ik heb iets teveel apple original bandjes liggen om meteen afscheid van deze maat te nemen...)

[ Voor 13% gewijzigd door DeNachtwacht op 09-10-2022 17:35 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Pleister op de wond voor deze dure overstap ;) de geruchten gaan dat KPN binnen enkele weken ook cellular gaat aanbieden.

En gefeliciteerd, ik heb hem vanmiddag ook eens om de pols gehad en idd kan het ultra model die extra grootte meer hebben. Ik hoop dat er volgend jaar een kleiner model komt dat ook de 41mm bands gaat ondersteunen (ik heb iets teveel apple original bandjes liggen om meteen afscheid van deze maat te nemen...)
Dat moet als het goed is deze week of die week er na gebeuren:
MrAcid schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:36:
Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat KPN over 3 weken de eSIM aankondigt voor de Apple Watch. Mocht je als KPN klant om die reden op het punt staan te switchen kun je op basis hiervan wellicht besluiten om dat nog even aan te zien.
*O*

niet om de druk neer te leggen bij @MrAcid hoor. Ben gewoon benieuwd of het uitkomt. Paar weekjes later maakt ook niet uit :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Davidas schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:16:
Bij mij werkte het AOD niet meer op mijn Ultra. Volgens mij had hier iemand anders ook wat over gemeld op dit forum een tijdje terug.

Na een herstart van het horloge werkt het weer.
Dat was ik, na contact met Applecare eigenlijk geen oplossing gevonden. Nieuwste IOS op Iphone en Watch......blijft soms weer uitgaan.

Herstarten kan soms het euvel herstellen, maar niet altijd.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

hk12nl schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:41:
[...]

Dat moet als het goed is deze week of die week er na gebeuren:

[...]

*O*

niet om de druk neer te leggen bij @MrAcid hoor. Ben gewoon benieuwd of het uitkomt. Paar weekjes later maakt ook niet uit :)
Ik moet zeggen dat ook ik van iemand binnen KPN heb gehoord dat go-live in November staat gepland. Dus nog even geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 23:17
Hoe kan ik tijdens een workout de omroep weer totale aantal kilometers laten omroepen? Bij de vorige watch OS werden de kilometers bijelkaar geteld nu zegt de stem steeds 1 kilometer bij elke gelopen kilometer?

Nog steeds onder de indruk van de accuduur trouwens, om 9:30 van de lader gehaald en 45 min hardlopen met muziek stream,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwFHkORctguOyxws9HC_yI6Kueg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMmZWXG3IeNTMfspvelihcyE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alcmaria schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:50:
[...]

Ik moet zeggen dat ook ik van iemand binnen KPN heb gehoord dat go-live in November staat gepland. Dus nog even geduld.
Ben benieuwd of dat dan betekend dat Vodafone ook mee gaat en er een soort van jaar “alleen recht” was voor t-mobile. Of dat KPN er gewoon lang over gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:54
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:10:
[...]

Ben benieuwd of dat dan betekend dat Vodafone ook mee gaat en er een soort van jaar “alleen recht” was voor t-mobile. Of dat KPN er gewoon lang over gedaan heeft.
Vodafone kan je vergelijken met ABN. Niks mis mee in de basis, maar qua innovaties lopen ze achter.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:58:
[...]

Vodafone kan je vergelijken met ABN. Niks mis mee in de basis, maar qua innovaties lopen ze achter.
Aah dat verklaard waarom ik naar volle tevredenheid bij alle twee zit dan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 10-10-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:05
Volgens de website is de Ultra bij geen enkele Apple Store te verkrijgen (niet voorradig), is dat ook echt zo?

Amac heeft ze ook niet, Coolblue ook niet. Gewoon nergens te verkrijgen?

[ Voor 25% gewijzigd door c-nan op 10-10-2022 14:12 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Aah dat verklaard waarom ik naar volle tevredenheid bij alle twee zit dan :)
Ik idem dito hoor, maar heb wel meerdere diensten bij anderen lopen om eea aan te vullen. Zakelijk zijn ABN en Vodafone prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:16:
[...]

Ik idem dito hoor, maar heb wel meerdere diensten bij anderen lopen om eea aan te vullen. Zakelijk zijn ABN en Vodafone prima.
Ik ben nooit zo overstapperig voor zulke zaken.

Aan het begin wel even Bunq gehad toen ze via het buitenland Apple Pay aanboden (en gelijk weg gegaan toen abn-amro dat ging doen) maar verder kan ik prima wachten, zeker op mobiele data op mijn Apple Watches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
c-nan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:11:
Volgens de website is de Ultra bij geen enkele Apple Store te verkrijgen (niet voorradig), is dat ook echt zo?
Nee, Apple stores hebben een beperkte voorraad die los staat van het Apple.nl afhaal systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:20:
[...]

Ik ben nooit zo overstapperig voor zulke zaken.

Aan het begin wel even Bunq gehad toen ze via het buitenland Apple Pay aanboden (en gelijk weg gegaan toen abn-amro dat ging doen) maar verder kan ik prima wachten, zeker op mobiele data op mijn Apple Watches.
Ik ook niet, ik stap niet zomaar over. T-mobile heb ik er gewoon bijgenomen, zij het privé. Bankrekeningen heb ik er ook meerdere dus kan prima per doeleind schakelen. Alleen ABN mag weleens zakelijk Apple Pay gaan aanbieden, want dat duurt echt te lang. Dit geldt ook voor ICS, maar ja dat is ook (deels) van ABN.

Alleen ik vind het wel goed dat er weerstand komt, want anders blijven dit soort partijen vastgeroest zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 10-10-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

c-nan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:11:

Amac heeft ze ook niet, Coolblue ook niet. Gewoon nergens te verkrijgen?
Ik liep daar gisteren ook tegenaan en dus was ik alsnog naar Amsterdam gereden om de Stainless Steel versie op te gaan pikken omdat ook die versie hier in de regio Eindhoven / 's-Hertogenbosch nergens direct te verkrijgen is. Eenmaal in Amsterdam aangekomen bleek dat er nog wel voorraad was maar dat er maar één type bandje in de doosjes zat en dat ze daarom de héle voorraad als zijnde 'niet op voorraad' op gaven op de site. Deze versie wás er gisteren nog wel dus misschien als je even belt?

Accuduur van de Ultra is overigens écht wel 'zeer prettig' te noemen. Gisteren om 15:30 uur met 100% van de lader gepakt en m'n iPhone meldt me nu dat er nog 60% resterende accu-duur aanwezig is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
Ja die accuduur is erg prettig inderdaad. Dat maakt het hele oplaadgebeuren van de ultra een stuk relaxter, alsin, je legt m 1x in de 4-5 dagen op de lader en je kunt weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik audio afspeel op mijn iPhone of via CarPlay dan zie ik op mijn watch ook de playback controls.

Weet iemand waar ik dat ook al weer uitzet? Kan het niet meer vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:44:
Als ik audio afspeel op mijn iPhone of via CarPlay dan zie ik op mijn watch ook de playback controls.

Meen als je zoekt op afhankelijk van de taal op je iPhone naar start audio apps automatisch de optie naar voren komt en je hem daar kan uitzetten, heb het zelf ook zo staan. Gewoon uit wil die zooi niet in beeld.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:44:

1) Tap the Settings icon.

2) Navigate to the General → Wake Screen subsection.

3) Slide the toggle Auto-launch Audio Apps to the ON or OFF position.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicj56 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Meen als je zoekt op afhankelijk van de taal op je iPhone naar start audio appa automatisch de optie naar voren komt en je hem daar kan uitzetten, heb het zelf ook zo staan. Gewoon uit wil die zooi niet in beeld.
hk12nl schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

1) Tap the Settings icon.

2) Navigate to the General → Wake Screen subsection.

3) Slide the toggle Auto-launch Audio Apps to the ON or OFF position.
Aah hiermee had ik het, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Dragen mensen hier de ultra ook snachts? Zo ja, hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
deBennie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:24:
Yep icm de Alpine loop, geen enkel issue hier.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02
Yup.
Maar wel met een sport loop (die er standaard, behalve tijdens zwemmen) op zit

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:10:
[...]

Lijkt er wel op inderdaad - T-mobile introduceerde 5/11 vorig jaar 4G. Ik had net gister besloten over te stappen naar een t-mobile zakelijk abo omdat ik het wachten zat was (met dekking voor bellen + data in de VS), maar nu blijkt dat t-mobile geen cellular voor de Apple Watch aanbiedt bij zakelijke abonnementen -_-.

Wacht wel even tot begin november of ik bij Vodafone kan blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dsonnaville schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:32:
[...]

Lijkt er wel op inderdaad - T-mobile introduceerde 5/11 vorig jaar 4G. Ik had net gister besloten over te stappen naar een t-mobile zakelijk abo omdat ik het wachten zat was (met dekking voor bellen + data in de VS), maar nu blijkt dat t-mobile geen cellular voor de Apple Watch aanbiedt bij zakelijke abonnementen -_-.

Wacht wel even tot begin november of ik bij Vodafone kan blijven
@Work kan inderdaad niet maar wel zakelijk een Go abonnement. Heb ik ook

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Ik draag in de nacht nooit een horloge, maar sinds ik de Ultra heb (bijna 2 weken) wel.
En dat bevalt tot op heden goed.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Yup, met de Ocean (die vind ik het prettigst zitten)
Ook met mijn Alpine en Sportsloop om gehad maar de Ocean bevalt het beste.
Voel er net zoveel van als mijn S6 (niks dus)

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 11-10-2022 09:23 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stel je gaat een middagje weg zonder iPhone en alleen 4G op je Watch (series 6). Hoeveel uur doe je er gemiddeld mee is de verwachting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:33
Ik draag m ook s’nachts met ocean bandje. Ik ben buikslaper en voel soms wel de scherpere rand van de ultra tegen mijn gezicht. De ‘gewone’ Watch is afgerond en prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik ben er vannacht per ongeluk mee in slaap gevallen. Normaal doe ik ‘m af voor het slapen gaan. Ik heb een Link Bracelet en die maakt je ‘s morgens vroeg toch wel wakker. Iets te veel gewicht aan je arm. Maar dat was ook niet de bedoeling.

Met de Ultra kan je prima slapen, maar dan zou ik kiezen voor een lichter bandje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:52
Tomba schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Yup, met de Ocean (die vind ik het prettigst zitten)
Ook met mijn Alpine en Sportsloop om gehad maar de Ocean bevalt het beste.
Voel er net zoveel van als mijn S6 (niks dus)
Hoe ervaar jij het verschil in dikte tussen de ocean band en de normale sport band?
En dan doel ik met name wanneer je aan het typen bent of andere handelingen waar je je arm rust op je onderarm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Richard_AFC schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Hoe ervaar jij het verschil in dikte tussen de ocean band en de normale sport band?
En dan doel ik met name wanneer je aan het typen bent of andere handelingen waar je je arm rust op je onderarm.
Ik merk er persoonlijk weinig van al heb ik tijdens werk altijd mijn Alpine om ;)
Ocean is voor off werk tijd, dan type ik eigenlijk nooit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Eindelijk de Apple Watch Ultra binnen met groen Alpine bandje! 😍
Komende van een Garmin Sapphire Fenix 7X Solar die ik heb weggedaan wegens het noodgedwongen stopzetten van mijn duatlon activiteiten(echtscheiding, kids-> tijd)… 😳) waardoor ik het fietsen tot ziens heb gezegd…
Het voelt aan als thuiskomen na jaren geleden een series 3 te hebben gehad! 😉
Voor de ultieme multi sport beoefenaar zal dit horloge tekort komen(door het native ontbreken van fiets power meter support), maar voor al de rest is dit toch een een verdomd lekker horloge hoor, zeker als je het Apple ecosysteem liefhebt!

Eveneens voelt het Allpine bandje heel lekker aan en voelt het alsof je niets rondom je pols hebt, dit ter vergelijk met de Fenix…

Eerste impressie : I’m in love!!! 😍😍😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Icaru schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:09:
Eindelijk de Apple Watch Ultra binnen met groen Alpine bandje! 😍
Komende van een Garmin Sapphire Fenix 7X Solar die ik heb weggedaan wegens het noodgedwongen stopzetten van mijn duatlon activiteiten(echtscheiding, kids-> tijd)… 😳) waardoor ik het fietsen tot ziens heb gezegd…
Het voelt aan als thuiskomen na jaren geleden een series 3 te hebben gehad! 😉
Voor de ultieme multi sport beoefenaar zal dit horloge tekort komen(door het native ontbreken van fiets power meter support), maar voor al de rest is dit toch een een verdomd lekker horloge hoor, zeker als je het Apple ecosysteem liefhebt!

Eveneens voelt het Allpine bandje heel lekker aan en voelt het alsof je niets rondom je pols hebt, dit ter vergelijk met de Fenix…

Eerste impressie : I’m in love!!! 😍😍😍
Welkom terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
Icaru schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:09:

Een sporthorloge is naar mijn idee geen vervanging van een goede fietscomputer als Wahoo Roam of Garmin Edge. Zie de waarde dus ook niet van power meter ondersteuning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mad Wally schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:04:
[...]

Een sporthorloge is naar mijn idee geen vervanging van een goede fietscomputer als Wahoo Roam of Garmin Edge. Zie de waarde dus ook niet van power meter ondersteuning.
Je geeft zelf het antwoord al. Naar jouw idee. Naar mijn idee werkt dat prima. Jarenlang met een Fenix hardgelopen en gefietst. Zag juist het nut van een Edge of Roam niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
Aghanim schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:12:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al. Naar jouw idee. Naar mijn idee werkt dat prima. Jarenlang met een Fenix hardgelopen en gefietst. Zag juist het nut van een Edge of Roam niet.
Als ik aan het fietsen ben dan vind ik het handig alle relevante info voor mijn neus te hebben op een duidelijk scherm en niet op een horloge te moeten kijken. Navigatie al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:48
Nu Amazon voor 669 euro een s7 steel te koop heeft begin ik te twijfelen om mijn series 3 aan de wilgen te hangen. Dacht eerst nog een jaartje wachten tot de s9. Of is oud model kopen nooit slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53

Christiano007

Ich bin der champion

Jasper1975 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:44:
Nu Amazon voor 669 euro een s7 steel te koop heeft begin ik te twijfelen om mijn series 3 aan de wilgen te hangen. Dacht eerst nog een jaartje wachten tot de s9. Of is oud model kopen nooit slim?
Ik heb net een S7 gekocht omdat het voordeel van een S8 minimaal is, maar wel 100 euro of meer kost.

Zelf heb ik het geluk gehad dat ik een gesealde S7 voor €325 kon kopen, scheelde 200 euro met de s8.

Het is jammer dat de Ultra nét te groot is , want die vind ik persoonlijk wel erg mooi. Maar ik heb ook geen €1000 euro over voor een digitaal horloge.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jasper1975 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:44:
Tussen de S8 en S7 is relatief weinig verschil en zo ‘bespaar’ je gelijk wat euro’s. De S9 zou ik niet verwachten dat ie goedkoper is en die is nog een klein jaartje weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mad Wally schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:05:
[...]

Als ik aan het fietsen ben dan vind ik het handig alle relevante info voor mijn neus te hebben op een duidelijk scherm en niet op een horloge te moeten kijken. Navigatie al helemaal niet.
Het wordt off-topic maar je kunt prima je horloge op een (Garmin) stuurhouder monteren. Afhankelijk van de grootte van je scherm en de mate van detail info die je wilt zien werkt dat voor sommigen prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voor wie het leuk vindt om de ontwikkelingen van WorkOutDoors te volgen. De ontwikkelaar is héél actief in dit topic: https://forums.macrumors....workout-features.2134687/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voor mij is WorkOutDoors overigens dé app die een overstap vanaf een Garmin mogelijk maakt. Zonder kaarten/routes had ik vanmorgen “niet kunnen hardlopen” vanaf m’n vakantieadres.

Er zijn zeker nog zaken die missen tov Garmin (always on display + turn-by-turn of in élk geval routeaanwijzingen die in een GPX zijn opgenomen) maar hier is echt prima mee te werken! De kaarten zelf zijn uitstekend, super goed leesbaar en het zoomen met de crown werkt geweldig. Ik zou graag willen dat het er allemaal wat gelikter uitzag (zoals de Nike Run Club app) maar het is elk geval super functioneel, extreem goed te customizen (iets té) en heeft nog niks raars gedaan in de afgelopen 200km hardlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb WorkOutDoors. De mogelijkheden zijn geweldig, maar er is geen gebruikersvriendelijkheid. Er zou eigenlijk een CD-ROM met 20 uur aan video cursussen bij moeten zitten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Een CD-ROM ook :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:28:
Ik heb WorkOutDoors. De mogelijkheden zijn geweldig, maar er is geen gebruikersvriendelijkheid. Er zou eigenlijk een CD-ROM met 20 uur aan video cursussen bij moeten zitten.
Haha ja, eens. Je moet echt weten wat je wilt als eindresultaat. Óf alles standaard laten staan en kijken wat je bevalt na een aantal uur gebruik en van daaruit gaan tweaken.

De standaardinstellingen per sport zijn vrij goed imo. En stel anders gerust je vraag hier - wellicht kunnen we helpen! Gaat het hier misschien ook wat minder over batterijduur en bandjes. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MrAcid op 12-10-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Mad Wally schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:04:
[...]

Ik snap je punt als wielrenner helemaal... MAAR
Als multi-sporter is het belangrijk dat uw metrics van beide of meerdere sporten elkaar overlappen, dan heb ik het over recovery, training readyness etc...
Ik had vroer tijdens het fietsen steeds mijn Fenix om die aan het recorden was, eveneens had ik een Edge 830 voor het visuele en mapping en op het einde van de rit verwijderde ik de record van mijn Edge...

Trouwens meer en meer zie je wielrenners die na het einde van de rit een Garmin horloge aanhebben om hun health en recovery metrics bij te houden...;-)

Zijn er hier mensen die de app Athlytic gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
Icaru schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:03:
[...]
Zijn er hier mensen die de app Athlytic gebruiken ?
Ja hoor. Tevreden betalend gebruiker in combinatie met apple watch. Zeer actieve developer met veel updates. Resultaten zijn voor mij vergelijkbaar met mijn oura ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik gebruik de gratis variant. Heb na 6mnd nog steeds twijfel bij de juistheid van de metrics. Specifiek recovery. Die zit bij mij altijd tussen de 35% en 55%. Ik ben vrijwel nooit ‘ready to train’. Dat kan statistisch gezien eigenlijk al niet en het conflicteert ook met HRV4TRAINING waar ik dagelijks mijn advies uit op haal op basis van HRV-metingen. Ik meet beide apps met de Apple Watch en gebruik de instelling dat op basis van de HRV ochtend waarde recovery adviezen worden gegeven (beste methode).

Ik kan die 2 dus niet rijmen en gezien de wetenschappelijke achtergrond van de maker van HRV4TRAINING heb ik in hem veel vertrouwen. De maker van Athlytic ken ik niet.

Wat @tuxken icm Oura ervaart heb ik dus niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 12-10-2022 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 15:14
Als je de interface ziet snap je dat een CD-ROM genoemd wordt ;)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik gebruik nu alleen Training Today. De rest vind ik allemaal teveel belofte - te weinig ‘bewezen toevoeging’ om een abonnement voor aan te gaan. Training Today klopt qua waardes aardig met mijn gevoel (dus is eigenlijk ook gewoon overbodig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb de review van fit gear hunter van athlytic gekeken en heb op het advies wat daar wordt gegeven de afib geschiedenis op mn watch aangezet. Daarmee wordt mn hrv veel vaker uitgelezen, wat volgens deze reviewer moet leiden tot resuktaten die nauwkeuriger zijn.

YouTube: How to Activate Full HRV Tracking In Your Apple Watch - Review - Ult...

Review ultra en athlytic
YouTube: Athlytic App Feature Review for Apple Watch Ultra - Making Something...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De ultra sinds maandag in bezit, en straks toch eens aan de lader: 39%. Voor mijn geen groot 'ding' die accuduur want leg hem voor slapen gaan normaal aan de lader, maar wilde het toch eens bekijken :) Dit is zonder slaaptracking btw.

So far de ervaringen met de ultra:
- alpine-bandje beviel me niet (16cm pols en M: laatste slot, te krap en 1 terug was geen gezicht/te los.
- heerlijk dat grotere scherm _/-\o_
- kroon nu links omdat ie net onhandig viel mbt stukje huid/bot pols. Kroon links werd hem niet, aangeleerd hand tikje te buigen bij scrolwiel gebruiken en dat werkt prima. Apple Pay-d makkelijker :P
- always on is wennen (kom van een 4, ik dacht steeds wat is er actief..), maar zeer okee en gezien de accuduur laat ik em aan

Op de to do:
- aftermarket banden erbij scoren (heb sportbandjes genoeg): neig wel naar rubber voor de zomer en een mooie leren voor de net, misschien een metalen band ook erbij nog.
- laadblokje met usb-c scoren, even vergeten dat die nieuwe kabels usb-c zijn :+

Al met al erg blij mee, was even een uitgave maar het is mijn main watch en heb met de 4 m'n leven al een stuk actiever (en gemakkelijker: 2FA/unlocken e.d.) gemaakt en gebruik al jaren Apple Pay wat ideaal is.
No regrets :)

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 15-10-2022 13:37 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:27
schumi1986 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:07:
Hoe kan ik tijdens een workout de omroep weer totale aantal kilometers laten omroepen? Bij de vorige watch OS werden de kilometers bijelkaar geteld nu zegt de stem steeds 1 kilometer bij elke gelopen kilometer?
Heb je deze instelling al gevonden? Vind het ook jammer dat de totale afstand mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:14:
Ik gebruik nu alleen Training Today. De rest vind ik allemaal teveel belofte - te weinig ‘bewezen toevoeging’ om een abonnement voor aan te gaan. Training Today klopt qua waardes aardig met mijn gevoel (dus is eigenlijk ook gewoon overbodig).
Die heb ik ook maar lijkt een stuk minder betrouwbaar. Deze wijkt regelmatig fors af van HRV4TRAINING en Athlytic. Ook zitten er onlogische zaken in zoals 10 scores een aantal uren nadat ik gesport heb en helemaal leeg ben (Crossfit). Lastig om te bepalen wat juist is zonder algoritmes te kennen natuurlijk. Misschien is het ook wel het meerdere horloges principe wat geldt.

Toch zou ik heel graag een betrouwbare body battery/recovery achtige functionaliteit hebben.

@deBennie dat heb ik ook gedaan. Er is echter ook het kamp dat aangeeft dat HRV alleen betrouwbaar is als je exact onder dezelfde omstandigheden meet. Dat kan alleen direct bij het wakker worden (Breath app) voordat je uit bed gaat. Overdag wordt je HRV beïnvloed door stress, vermoeidheid, voeding, activiteit etc. Daardoor kun je eigenlijk geen goede vergelijkingen doen gedurende de dag.

Marco Altini is een wetenschapper die zich volledig op dit onderwerp richt (en de app HRV4TRAINING verkoopt). Erg interessant om te lezen:

We are not interested in sporadic spot checks during the day, as these would simply reflect transitory stressors (light physical activity, digestion, having coffee, talking to a friend, etc.), resulting in de-contextualized data with no practical use).

[ Voor 35% gewijzigd door Aghanim op 13-10-2022 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 23:17
ÜberWicked schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:58:
[...]

Heb je deze instelling al gevonden? Vind het ook jammer dat de totale afstand mist.
Nee, helaas nog steeds niet..
Pagina: 1 ... 16 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.