Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

pdavie2311 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:35:
[...]

Ik haal morgen de witte Alpine op. Mijn groene vandaag verkocht. Wit is meer neutraal en makkelijker zakelijk te dragen. Oranje wil ik ook nog halen Idd..😉
Zeker weten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m72brcsKJ4sy-rUQTAXf9aRyIj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPHRPUnxB9kCCY1UnyLj8InU.jpg?f=fotoalbum_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Icaru schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:25:
Ik heb een Ultra besteld met zwart trail bandje, iemand ervaring hiermee ?
Hoe staat dit bandje tegenover nat worden van zweet of zwemmen ?

Lijkt mij ambetant als je deze terug wil omdoen als het bandje nat is ?
Het zal min of meer hetzelfde zijn als een sportloop bandje. Als je daarmee doucht dan is hij ook eventjes nat. Ik dep hem altijd even wat droger met een handdoek en doe hem daarna om. Ja, het is wat klammig in het begin, maar dat is binnen een uurtje ook wel weer weg. Droogt erg snel, zeker als het op je huid zit.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 08:59
Hier ook enigszins blij met de Ultra.
Waar ik wel van baal is dat het Apple blijkbaar niet lukt om een bubble vrije oled onder het glas te plakken. Wanneer de zon ook maar een beetje op het scherm schijnt zijn alle kraters te zien..

Zie: https://discussions.apple.com/thread/252295482
En: https://forums.macrumors....e-watch-6-screen.2268271/

Genoeg over te vinden overigens.

8 Generaties verder en Apple krijgt het nog niet voor elkaar. Of de wijze van binning is gewoon compleet schijt hebben aan de consument.

Mn Series 3 heeft het, de series 6 van mn vriendin ook, mijn SS series 7 weer niet en mn nieuwe Ultra zit weer helemaal vol. 👎🏽

[ Voor 25% gewijzigd door Furrr op 30-09-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Sluuz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:40:
[...]

Het zal min of meer hetzelfde zijn als een sportloop bandje. Als je daarmee doucht dan is hij ook eventjes nat. Ik dep hem altijd even wat droger met een handdoek en doe hem daarna om. Ja, het is wat klammig in het begin, maar dat is binnen een uurtje ook wel weer weg. Droogt erg snel, zeker als het op je huid zit.
Sports Loop is inderdaad zo droog :P Neemt niet weg dat morgen mijn Ocean band binnen komt voor tijdens het zwemmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:15:
Waar ik wel van baal is dat het Apple blijkbaar niet lukt om een bubble vrije oled onder het glas te plakken. Wanneer de zon ook maar een beetje op het scherm schijnt zijn alle kraters te zien..

8 Generaties verder en Apple krijgt het nog niet voor elkaar. Of de wijze van binning is gewoon compleet schijt hebben aan de consument.

Mn Series 3 heeft het, de series 6 van mn vriendin ook, mijn SS series 7 weer niet en mn nieuwe Ultra zit weer helemaal vol. 👎🏽
Mijn Ultra net ff bekeken in de zon, maar die van mij lijkt dit probleem niet te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:15:

Ik heb ze allemaal gehad en ken dit probleem niet. Je links laten ook niet echt veel reacties zien dus vraag mij af of dit een “groot probleem” is.

Wat zegt Apple hierover? Kan mij voorstellen dat je hier gewoon een nieuwe voor krijgt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:35
Tomba schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:16:
[...]

Sports Loop is inderdaad zo droog :P Neemt niet weg dat morgen mijn Ocean band binnen komt voor tijdens het zwemmen ;)
Ik heb nu de Alpine loop voor dagelijks gebruik maar zit nog te kijken voor een bandje tijdens het zwemmen, dan kom je natuurlijk uit op de Ocean versie onder andere. Zou jij mij willen laten weten of deze je bevalt? Ik wil ergens volgende week gaan bestellen. O-)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Davidas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:06:
[...]

Ik heb nu de Alpine loop voor dagelijks gebruik maar zit nog te kijken voor een bandje tijdens het zwemmen, dan kom je natuurlijk uit op de Ocean versie onder andere. Zou jij mij willen laten weten of deze je bevalt? Ik wil ergens volgende week gaan bestellen. O-)
Of course! Woensdag is mijn ‘zwemdag’, er vanuitgaande dat de levering goed gaat zal ik dan een kleine review doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Donstil schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:04:
[...]

Ik heb ze allemaal gehad en ken dit probleem niet. Je links laten ook niet echt veel reacties zien dus vraag mij af of dit een “groot probleem” is.

Wat zegt Apple hierover? Kan mij voorstellen dat je hier gewoon een nieuwe voor krijgt.
De laatste link verwijst naar diverse andere topics. Zo goed als alle watches hebben dit probleem. Ik verzin het toch echt niet en dik het alles behalve aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSfPzWk2H3Mbiu1E2IacbG9FQOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O29SZQAAt6zZSliwDgvdzwM6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Furrr op 30-09-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 13:06

pdavie2311

Live life to the fullest..

Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:22:
[...]

De laatste link verwijst naar diverse andere topics. Zo goed als alle watches hebben dit probleem. Ik verzin het toch echt niet en dik het alles behalve aan.

[Afbeelding]
Bijna alle Apple Watches gehad en nooit last gehad hiervan..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Davidas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:06:
[...]

Wat ik gelezen heb is de Ocean (uiteraard) sneller droog (te maken) van de buitenkant - maar blijft er een beetje water in de kleine gaatjes van het bandje zitten waardoor er alsnog nog een tijdje vocht/water uit het bandje komt nadat deze nat geworden is. @Tomba

Bron: https://www.dcrainmaker.c...tch-ultra-band-types.html
Water rolls right off after I get out of the water, and then again the same for the shower a short time later. Though, some water does stay inside the little noodle-like channels. So you end up getting random droplets later on. Giving it a shake or too helps get most of it out – still, at one point during a conference call 30 minutes later I was like “Wait, where’d these water drops on my desk come from?”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
MrAcid schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:43:
[...]

Wat ik gelezen heb is de Ocean (uiteraard) sneller droog (te maken) van de buitenkant - maar blijft er een beetje water in de kleine gaatjes van het bandje zitten waardoor er alsnog nog een tijdje vocht/water uit het bandje komt nadat deze nat geworden is. @Tomba

[...]
Ik heb altijd sport loop bandjes gebruikt en het valt me altijd op hoe snel deze drogen. Even met de handdoek droog deppen en daarna voelt het al niet nat meer. Ik zweet ook enorm tijdens het sporten en ook dan voelt de sport loop niet klam. Echt een top bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MrAcid schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:43:
[...]

[...]
Good to know (en ook wel logisch), bedankt voor de aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
pdavie2311 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:42:
[...]

Bijna alle Apple Watches gehad en nooit last gehad hiervan..
Je moet ook weten waar naar te kijken.
En eigenlijk heerlijk wanneer je er geen last van hebt. Maar durf er geld op in te zetten dat het er wel zit..

Van alle 5 de Apple watches hier in huis kan ik er op 1 geen bubbels vinden, dat is de Series 7 SS. Verder op alle andere in meer of mindere mate te vinden. Mn series 3 zit helemaal onder en mn nieuwe Ultra komt op de 2e plek. Flinke bubbel links boven en rondom kreukels.

Wederom, de zon moet er goed op schijnen en je moet vanaf een bepaald hoek kijken. Op een goeie zomer dag met de zon recht van boven hoef ik mn best niet te doen en valt het zo op.

Het doet verder niets af van de functionaliteit, maar het staat desalniettemin slordig op een horloge van 1000 piek.

Ik ben best perfectionistisch en zie de wereld in een bovengemiddeld gedetailleerde wijze. Geregeld fijn maar zo nu en dan een ook zeker een vloek.

[ Voor 7% gewijzigd door Furrr op 30-09-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Mad Wally schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:49:
[...]

Ik heb altijd sport loop bandjes gebruikt en het valt me altijd op hoe snel deze drogen. Even met de handdoek droog deppen en daarna voelt het al niet nat meer. Ik zweet ook enorm tijdens het sporten en ook dan voelt de sport loop niet klam. Echt een top bandje.
Ik vind dat ze net niet goed genoeg drogen aan mijn arm, ik wissel dus weer zodra ik thuis ben (heb ook bandjes genoeg :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:50:
[...]

Je moet ook weten waar naar te kijken.
En eigenlijk heerlijk wanneer je er geen last van hebt. Maar durf er geld op in te zetten dat het er wel zit..

Van alle 5 de Apple watches hier in huis kan ik er op 1 geen bubbels vinden, dat is de Series 7 SS. Verder op alle andere in meer of mindere mate te vinden. Mn series 3 zit helemaal onder en mn nieuwe Ultra komt op de 2e plek. Flinke bubbel links boven en rondom kreukels.

Wederom, de zon moet er goed op schijnen en je moet vanaf een bepaald hoek kijken. Op een goeie zomer dag met de zon recht van boven hoef ik mn best niet te doen en valt het zo op.

Het doet verder niets af van de functionaliteit, maar het staat desalniettemin slordig op een horloge van 1000 piek.

Ik ben best perfectionistisch en zie de wereld in een bovengemiddeld gedetailleerde wijze. Geregeld fijn maar zo nu en dan een ook zeker een vloek.
Ik heb dit ook gezien op al m'n Apple Watches (3, 4 en 6). De SE van m'n vriendin heeft het ook. Je ziet het inderdaad alleen als je vanuit een hele scherpe hoek naar het scherm kijkt (dus zeg maar "langs" het scherm kijken) en met bepaald licht. Met normaal gebruik zie je het niet en als het scherm aan staat ook niet.

Ja het staat slordig. Nee het is geen probleem en ik heb er nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sluuz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:56:
[...]

Ik heb dit ook gezien op al m'n Apple Watches (3, 4 en 6). De SE van m'n vriendin heeft het ook. Je ziet het inderdaad alleen als je vanuit een hele scherpe hoek naar het scherm kijkt (dus zeg maar "langs" het scherm kijken) en met bepaald licht. Met normaal gebruik zie je het niet en als het scherm aan staat ook niet.

Ja het staat slordig. Nee het is geen probleem en ik heb er nooit last van gehad.
Ik doe echt mijn best om het te ontdekken op een AW0, 1, 3, 4 en 8 maar ik zie het niet hoor.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Sluuz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:56:
[...]

Akkoord, maar is denk ik ook een beetje afhankelijk van op welke breedtegraad je bevind.
3 maanden zuid-Amerika rond de evenaar was het de hele dag, op m’n series 3, te zien vanuit elke hoek. En dan wordt het echt wel storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Mog schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:01:
[...]

Ik doe echt mijn best om het te ontdekken op een AW0, 1, 3, 4 en 8 maar ik zie het niet hoor.
Lekker zo houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ja, inderdaad. Wil je eens stoppen met mensen angst aanjagen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Heeft iemand de Apple Watch 4G editie uit de US werkend gekregen met t-mobile?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:22:
[...]

[Afbeelding]
Nah er zijn wel meer topics dat heb ik gezien maar allemaal niet noemenswaardig veel reacties. Als dit probleem zo breed was als je screenshot beweert dan was het toch wel bekender zou je zeggen.

“Zo goed als alle watches hebben dit” lijkt mij persoonlijk wat overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
Donstil schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:45:
[...]

Nah er zijn wel meer topics dat heb ik gezien maar allemaal niet noemenswaardig veel reacties. Als dit probleem zo breed was als je screenshot beweert dan was het toch wel bekender zou je zeggen.

“Zo goed als alle watches hebben dit” lijkt mij persoonlijk wat overdreven.
Overdreven is het zeker niet. Duik eens een Apple store in. Ze hebben het zo goed als allemaal. Je maakt, as usual, aannames.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:18:
[...]

Overdreven is het zeker niet. Duik eens een Apple store in. Ze hebben het zo goed als allemaal. Je maakt, as usual, aannames.
Of jij! Ik heb het ook nog nooit gehad en nu ook niet met de Ultra. Dus nee..Ze hebben het niet zo goed als allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 16:01
Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:18:
[...]

Ok, maar je weet dat ook deze informatie niet heel veel zegt en ook over komt als aannames. Hoeveel Apple stores heb je bekeken? Op basis van 1 Apple Store kan dat best zijn dat ze een slechte batch hebben ontvangen. Ik denk dat het echt niet zo extreem is als jij doet voorkomen, maar wellicht ook meer dan @Donstil aangeeft.

Overigens heb ik het zelf echt nog nooit gezien. En dan heeft de hele familie hier al 1 of meerdere Apple Watches gehad. Dat zijn er zeker een stuk of 10 totaal en die hadden het geen van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Phoolie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:33:
[...]

Ok, maar je weet dat ook deze informatie niet heel veel zegt en ook over komt als aannames. Hoeveel Apple stores heb je bekeken? Op basis van 1 Apple Store kan dat best zijn dat ze een slechte batch hebben ontvangen. Ik denk dat het echt niet zo extreem is als jij doet voorkomen, maar wellicht ook meer dan @Donstil aangeeft.

Overigens heb ik het zelf echt nog nooit gezien. En dan heeft de hele familie hier al 1 of meerdere Apple Watches gehad. Dat zijn er zeker een stuk of 10 totaal en die hadden het geen van allen.
Ik denk dat 1 Apple store, met een flink aantaal Apple watches op display een prima steekproef is. Het niet gezien hebben betekend niet dat het er niet zit. Stap eens naar buiten op een zonnige dag. Het gaat je zeker opvallen. Wederom, ze hebben het zo goed als allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:06
Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat 1 Apple store, met een flink aantaal Apple watches op display een prima steekproef is. Het niet gezien hebben betekend niet dat het er niet zit. Stap eens naar buiten op een zonnige dag. Het gaat je zeker opvallen. Wederom, ze hebben het zo goed als allemaal.
Maar kennelijk ziet niet iedereen het hier als een probleem of is het voor diegene zelfs geen probleem. Misschien zie jij het bij mijn watch ook wel hoor maar ik zie het (gelukkig) niet. Ook nog bij geen enkele watch gezien trouwens (nooit opgelet en nooit opgevallen). Maar om nu een hele lange welles/nietus discussie te voeren heeft denk ik ook weinig zin...
Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:50:
[...]

Enigszins herkenbaar. Ik heb ook een mate van perfectionisme (vind ik zelf), en zit mij idd ook soms flink in de weg en vaak werkt het als een voordeel haha

[ Voor 23% gewijzigd door hk12nl op 30-09-2022 13:54 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
hk12nl schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:49:
[...]

Maar kennelijk ziet niet iedereen het hier als een probleem of is het voor diegene zelfs geen probleem. Misschien zie jij het bij mijn watch ook wel hoor maar ik zie het (gelukkig) niet. Ook nog bij geen enkele watch gezien trouwens (nooit opgelet en nooit opgevallen). Maar om nu een hele lange welles/nietus discussie te voeren heeft denk ik ook weinig zin...
Ik ben het helemaal met je eens voor wat betreft of het wel of niet als probleem wordt ervaren. Heerlijk wanneer het niet als probleem ervaren wordt overigens! Enige waar ik op in ga is of het wel of niet aanwezig is. Er wordt geïnsinueerd dat het wellicht niet aanwezig is en het verhaal wellicht wat overdrijf.

Ik persoonlijk val er wel over, en stoor mij er aan dat wanneer ik op klaar lichte dag over straat loop rommelige lijnen en bulten onder het scherm zie. Erg lelijk en niet passend bij een dergelijk product.

Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken. ✌🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
hk12nl schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:49:
[...]

Enigszins herkenbaar. Ik heb ook een mate van perfectionisme (vind ik zelf), en zit mij idd ook soms flink in de weg en vaak werkt het als een voordeel haha
Haha, ik ervaar er ook veel voordelen bij en zorgt voor brood op de plank..

In de rol van consument toch wel vermoeiend zo nu en dan 😂. En de mate van nit picking gaat lineair met de prijs van betreffende product mee omhoog! 😅

In het geval van een 1000 Euro kostende Ultra aan het pieken voor wat betreft nit picking / perfectionisme. ✌🏽

[ Voor 10% gewijzigd door Furrr op 30-09-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zijn er mensen met een power bank speciaal voor hun Apple Watch? Dus de wireless charging puck ingebouwd? Ik kwam de BOOST↑CHARGE™ Power Bank 2K for Apple Watch tegen, maar deze is inmiddels uit de handel. Bovendien zou ik zoiets als dit willen, maar mét USB-C oplaadpoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0bUJSoCzPrYtndoXipNSl7GjWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYJVBRzRrc3B9BzzuaYZfPyI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:22:
Zijn er mensen met een power bank speciaal voor hun Apple Watch? Dus de wireless charging puck ingebouwd? Ik kwam de BOOST↑CHARGE™ Power Bank 2K for Apple Watch tegen, maar deze is inmiddels uit de handel. Bovendien zou ik zoiets als dit willen, maar mét USB-C oplaadpoort.

[Afbeelding]
Er zijn er best wel wat te vinden op bv Amazon, maar als je de recensies leest, lijken ze niet zo goed te werken. Dan kun je beter een "gewone" accupack meenemen met de Apple Watch puk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phoolie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:33:
[...]

Ik geef niets aan hoor, ik trek alleen een conclusie aan de hand van het “bewijs materiaal” en mijn eigen ervaring, het “bewijs materiaal” is naar mijn mening te dun om te beweren dat ze het nagenoeg allemaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Heb wel 1 klein minpuntje ontdekt aan de AWU. Opladen duurt (logischerwijs) een stuk langer dan mijn S6 :P Vanochtend een half uur op de lader gegooid met 34%, naar het werk met 64%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:20:
Heb wel 1 klein minpuntje ontdekt aan de AWU. Opladen duurt (logischerwijs) een stuk langer dan mijn S6 :P Vanochtend een half uur op de lader gegooid met 34%, naar het werk met 64%...
Met snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Met de meegeleverde USB-C kabel ja op een 45Watt lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Laatst online: 21:05

ja3

Apple zegt zelf het volgende voor de Ultra. Dus ik zou 40% in 30 min verwachten.

About 1 hour to 80%
About 1.5 hours to 100%
Charge times are from 0–80% and 0–100% using the included Apple Watch Magnetic Fast Charging USB-C Cable. Testing conducted by Apple in August 2022 using preproduction Apple Watch Ultra (GPS + Cellular) paired with an iPhone; all devices tested with prerelease software, Apple Watch Magnetic Fast Charging USB-C Cable (Model A2515), and Apple 20W USB-C Power Adapter (Model A2305). Charge time varies with region, settings, and environmental factors; actual results will vary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10 15:29
Net eventjes de Sirene op mijn AWU getest, maar hij is amper te horen. Heel zachtjes. Moet echt mijn oor tegen de AWU leggen. Lijkt me niet normaal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Dennisweb schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:29:
Net eventjes de Sirene op mijn AWU getest, maar hij is amper te horen. Heel zachtjes. Moet echt mijn oor tegen de AWU leggen. Lijkt me niet normaal, toch?
Het geluid wordt naarmate je de sirene hebt aangezet harder, volgens mij tot zo'n 90 decibel. Begint inderdaad zachtjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dennisweb schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:29:
Hij begint zachtjes maar gaat echt tyfus hard :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Tomba schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:32:
[...]

Hij begint zachtjes maar gaat echt tyfus hard :P
Hahahaha, oké, dat wist ik niet. Ga het maar niet testen. M’n broer ligt op bed met migraine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:23:
[...]

Ooh dat valt wel wat tegen maar goed ik laad altijd in de nacht dus ook weer niet echt een issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:33:
[...]

Hahahaha, oké, dat wist ik niet. Ga het maar niet testen. M’n broer ligt op bed met migraine.
Aah dan heeft hij de koppijn toch al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
Tomba schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:23:
[...]

Compatibility dingetje met de lader? Zat de adapter netjes gecentreerd tegen de watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Dennisweb schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:33:
[...]

Zodra je de Ultra van je af wijst, met het scherm naar buiten, gaat de sirene direct harder.

Zelfde effect als met de flashlight functie. Naar je gezicht toe richten is minder fel dan van je af wijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Even een tip nog.

Ik merkte dat mn Ultra het niet aanzienlijk langer uithield dan mn series 7.

Nu bleek ik tijdens het instellen van de watch de functie “geoptimaliseerde oplaadlimiet” geactiveerd te hebben en gebruikte de Ultra niet de volledige batterij capaciteit. Na uitzetten van bovenstaande functie had ik een hele dag extra voordat de Ultra aan de lader moest.

(Let wel, met “geoptimaliseerde oplaadlimiet” aan gaat je batterij, als het goed is, wel langer mee voor wat betreft levensduur (lees: batterijconditie)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Dubbel, mag weg.

[ Voor 95% gewijzigd door Furrr op 30-09-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

@Furrr Maar bij geoptimaliseerd oplaadlimiet zie je dat toch ook direct bij hem uit de lader halen. Dat hij maar op 80% zit bijvoorbeeld? Volgens mij is het niet zo dat je opeens een soort geheime batterijruimte extra hebt.

Volgens mij heeft Apple mijn ritme nog niet uitgevogeld want ik heb die functie (ook op mijn iPhone) nog niks zien uithalen.

[ Voor 22% gewijzigd door ja3 op 30-09-2022 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ja3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:57:
@Furrr Maar bij geoptimaliseerd oplaadlimiet zie je dat toch ook direct bij hem uit de lader halen. Dat hij maar op 80% zit bijvoorbeeld? Volgens mij is het niet zo dat je opeens een soort geheime batterijruimte extra hebt.

Volgens mij heeft Apple mijn ritme nog niet uitgevogeld want ik heb die functie (ook op mijn iPhone) nog niks zien uithalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTM7JSozVNkiMFcUiuxVcvQlglU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2uVPRgf8I9WWVpclNIZUxGK8.png?f=user_large

Dit staat in de functie omschrijving, dus het ziet er wel naar uit dat er nog een geheime batterijruimte is.

Tot 80% laden blijft nog wel beschikbaar als je de functie uitzet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ja3

ja3

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:13:
[...]

[Afbeelding]

Dit staat in de functie omschrijving, dus het ziet er wel naar uit dat er nog een geheime batterijruimte is.

Ik heb de FAQ inmiddels gevonden. Een heel los stukje over de Apple Watch Ultra. Je kunt zelfs handmatig kiezen voor een full charge: https://support.apple.com/en-us/HT213338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:13:
[...]

[Afbeelding]

Ben er ook nog niet helemaal achter hoe de functie exact werkt maar dat het anders werkt dan geoptimaliseerd laden op de iPhone is me wel duidelijk geworden. Waarbij je op de iphone duidelijk ziet dat het opladen tijdelijk pauzeert bij 80% gaat de watch door naar 100%. Beide functies hebben overigens een andere naam/aanduiding, geoptimaliseerd laden vs geoptimaliseerde oplaadlimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:22:
[...]

Ik heb de FAQ inmiddels gevonden. Een heel los stukje over de Apple Watch. Je kunt zelfs handmatig kiezen voor een full charge: https://support.apple.com/en-us/HT213338
Die had ik idd ook gevonden. Ik ben er alleen nog niet uit of de Watch wel 100% laat zien, maar eigenlijk maar tot bijv 70% is geladen of dat je Watch dan niet verder laadt dan 70% en dan ook 70% laat zien.
Furrr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:23:
[...]

Ben er ook nog niet helemaal achter hoe de functie exact werkt maar dat het anders werkt dan geoptimaliseerd laden op de iPhone is me wel duidelijk geworden. Waarbij je op de iphone duidelijk ziet dat het opladen tijdelijk pauzeert bij 80% gaat de watch door naar 100%. Beide functies hebben overigens een andere naam/aanduiding, geoptimaliseerd laden vs geoptimaliseerde oplaadlimiet.
Klopt idd, maar zoals hierboven ben ik benieuwd hoe t precies in z’n werking gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
Zijn er nog die bij T-Mobile een Apple Watch Ultra hebben besteld en deze geannuleerd hebben omdat het Alpine bandje niet de juiste maat was ?
Ik heb die bestelling 3 weken geannuleerd maar nog altijd geen geld terug ontvangen 🤔 2x met ze gebeld en gechat en vele beloftes maar helaas.
Normaal storten ze binnen 2 weken het geld terug staat op hun site.. vind het wel treurig voor een groot bedrijf als T-Mobile.

Gelukkig had ik ook bij Apple besteld en hem vorige week vrijdag gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Zit nu in de tuin met de bakkes vol in de zon aan een Hertog Jan! Geen enkel ribbeltje te zien op mijn AWU! Zo strak als een biljartlaken..
Dan ben ik vast een uitzondering. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelle.jelle schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:44:
Zijn er nog die bij T-Mobile een Apple Watch Ultra hebben besteld en deze geannuleerd hebben omdat het Alpine bandje niet de juiste maat was ?
Ik heb die bestelling 3 weken geannuleerd maar nog altijd geen geld terug ontvangen 🤔 2x met ze gebeld en gechat en vele beloftes maar helaas.
Normaal storten ze binnen 2 weken het geld terug staat op hun site.. vind het wel treurig voor een groot bedrijf als T-Mobile.

Gelukkig had ik ook bij Apple besteld en hem vorige week vrijdag gekregen.
Ik zou deze vraag ff hier stellen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Mad Wally schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:39:
[...]

Compatibility dingetje met de lader? Zat de adapter netjes gecentreerd tegen de watch?
Nee works as designed, zie
ja3 in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 14:42
BThomas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:50:
Ik heb een Watch4, maar sinds de laatste update van watchOS gaat de batterij een stuk minder lang mee…
Vandaag om 11.35 opgeladen en nu om 21.49 heb ik nog 3%. Dit terwijl hij de hele dag in de energiebesparende stand heeft gestaan. Herkennen andere dit ook? Zijn er nog tips?

Is niet echt werkbaar zo…
Ik heb ook een 4 en mijn batterij was afgelopen week ineens ook heel snel leeg. Nu blijkt er geoptimaliseerd laden te zijn ingeschakeld en had mijn watch verzonnen dat opladen tot 80% ook wel genoeg is.... Ik gebruik mijn watch heel onregelmatig (draag ook graag een mechanisch horloge), dus dat maar ff uitgezet. Sinds die tijd geen last meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
tpas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:51:
[...]

Ik heb ook een 4 en mijn batterij was afgelopen week ineens ook heel snel leeg. Nu blijkt er geoptimaliseerd laden te zijn ingeschakeld en had mijn watch verzonnen dat opladen tot 80% ook wel genoeg is.... Ik gebruik mijn watch heel onregelmatig (draag ook graag een mechanisch horloge), dus dat maar ff uitgezet. Sinds die tijd geen last meer gehad
Juist wegleggen met 100% lading is slecht. Als je hem langer niet draagt kun je hem beter 70-80 procent geladen hebben. Is beter voor je batterij. Is ook de reden dat Apple hem niet de hele nacht op 100% wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:46:
Zit nu in de tuin met de bakkes vol in de zon aan een Hertog Jan! Geen enkel ribbeltje te zien op mijn AWU! Zo strak als een biljartlaken..
Dan ben ik vast een uitzondering. 😉
Of je kijkt verkeerd natuurlijk :P

Ik ben op dit moment in Rome, morgen ga ik even bij de Apple Store langs om te kijken want ik ben nu ook wel benieuwd geworden.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 30-09-2022 17:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Alle verpakkingen van de verschillende bandjes, echt leuk detail dit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0O9Ah4KRriblSttAQqJWFmOcnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PtJ4nN5BZaSEetgL08CDqCY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIPDxifNXZW_eIFsmV6-UJZ7MDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0r09WYuzYXFak3RgbtEMCqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:01
Hulliee schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:48:
[...]

Er zijn er best wel wat te vinden op bv Amazon, maar als je de recensies leest, lijken ze niet zo goed te werken. Dan kun je beter een "gewone" accupack meenemen met de Apple Watch puk.
Zou ik wel kijken voor een powerbank die ook kan trickle chargen. De meeste powerbanks stoppen zonder deze functie na een paar minuten met laden. Zelfde als met AirPods laden via een powerbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Ah. De Sirene blijft zacht op mijn AWU. Maar op MacRumors loopt er nu ook een topic over. Het probleem blijkt te zitten in watchOS 9.1 beta 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Volkan1984 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:31:
[...]

Zou ik wel kijken voor een powerbank die ook kan trickle chargen. De meeste powerbanks stoppen zonder deze functie na een paar minuten met laden. Zelfde als met AirPods laden via een powerbank.
Volgens mij regelt de Apple Watch of accu vol is en die zal het laden vd accu stoppen. Een powerbank dat niet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:01
Hulliee schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:21:
[...]

Volgens mij regelt de Apple Watch of accu vol is en die zal het laden vd accu stoppen. Een powerbank dat niet regelen.
Ik heb meerdere malen meegemaakt dat de powerbank stopte met laden als die geen trickle charge ondersteunt. Met Watch en AirPods. Verbond ik het apparaat opnieuw, laadde het weer voor een paar minuten en stopte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Ik heb inmiddels wel gemerkt dat het uitdoen van de alpine band de Watch elke dag een klein beetje beschadigd. Als je hem niet heel voorzichtig losmaakt komt de haak tegen de case aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
ja3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:26:
Ik heb inmiddels wel gemerkt dat het uitdoen van de alpine band de Watch elke dag een klein beetje beschadigd. Als je hem niet heel voorzichtig losmaakt komt de haak tegen de case aan.
Dan raakt tie heus niet direct beschadigd hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
giantgiantus schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:29:
[...]

Dan raakt tie heus niet direct beschadigd hoor.
Zou maar zo kunnen. Titanium is een iets zachter metaal en er zijn er wel meer die melding maken van krassen en deuken op de behuizing. De Milanese Loop beschadigde ook het scherm van de Apple Watch als de Loop er tegenaan kwam.

Kan me best voorstellen dat de sluiting van het Alpine bandje hetzelfde doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is t titanium niet beschadigd, er zit wel een kras op de antenne band.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehsQXE-Ct7nSF1-UZn6XHn44u3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGHGTMjcN6YY1LeijlV7v80b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Haha! Ik ben daarin echt een autist. Ik zorg wel dat de haak nergens tegenaan komt..😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:34
Dennisweb schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:02:
Het probleem blijkt te zitten in watchOS 9.1 beta 3.
Hé mijn watch doet iets raars :o ! Oh wacht, had ik al gezegd dat ik een beta draaide? :z

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:57:
[...]

Mijn Ultra net ff bekeken in de zon, maar die van mij lijkt dit probleem niet te hebben.
Toch 1 bubbel gevonden in het scherm. Ach, zolang t scherm gewoon werkt en geen vervormingen verder vertoont is t geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 10:16
Donstil schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:50:
[...]

Of je kijkt verkeerd natuurlijk :P

Ik ben op dit moment in Rome, morgen ga ik even bij de Apple Store langs om te kijken want ik ben nu ook wel benieuwd geworden.
Bij Via del Corso? Lijkt wel dat er twee stores naast elkaar staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daantsjie schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 00:01:
[...]

Bij Via del Corso? Lijkt wel dat er twee stores naast elkaar staan
Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken waar hij zit maar mijn betere helft moest er even heen voor een nieuw hoesje dus pak ik het gelijk even mee.

Al ben ik wel benieuwd wat leuker is, na vakantie de ultra open maken en de ultra alleen van YouTube en foto materiaal kennen, of in het echt even zien 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:11:
[...]

Toch 1 bubbel gevonden in het scherm. Ach, zolang t scherm gewoon werkt en geen vervormingen verder vertoont is t geen issue.
Ik was er mee terug gegaan. Helemaal op een Watch van 1000 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:38:
[...]

Ik was er mee terug gegaan. Helemaal op een Watch van 1000 euries.
Nee joh geen zin in, constant maar weer hopen dat nieuwe scherm wel goed is. Ook vanwege voorraad tekort. Mocht er toch een issue zijn, dan heb ik garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_vdlaan
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-10 09:48
Heb ook de AWU met de titanium band van Nomad, vind de combinatie top!
Even wat anders: ik baal er van dat je nog steeds geen muziek af kan spelen over de speakers van een Apple watch. Ik snap dat dit nooit de bedoeling is geweest als je ook AirPods kan meenemen en het heeft een impact op de batterijduur, maar juist op deze ultra watches (als je al geen telefoon mee neemt) zou het fijn zijn om wel die optie te hebben. De speakers zijn ook beter dan op de reguliere Apple watch toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 08:40
Donderdag besteld en vrijdagavond binnen. Grootste bandje genomen, pols 190

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgVqm0gmQ6r36uFFVplUECdQ_Rw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yW1xBOrhZSbts53AhI913dqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ps4a8YoqzpEKnYIP_96Botg3_fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1pG81ymwT7c106F5LGgJ3RF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWOfC5IL1KfICZ0EoVocmdeYb4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxKz5FGUfdvvZkVddWMPL0ix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mX8yEu0zwNDB538t5TYCldxNsMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVq8coiObaofz96MgA5Nl4pL.jpg?f=fotoalbum_large

Amazone leren bandje, past perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjUdioQJmptKD-bx6iKPNkY6F2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0GyTLF6MEBAUdpOHy56fhTD.jpg?f=fotoalbum_large

Nike bandje van mijn watch 6

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Net ook gaan passen maar voor mij persoonlijk te groot (18cm pols). Op de foto’s die ik hier zie lijkt het mee te vallen maar in combinatie met de dikte is het nogal een upgrade tegenover mijn 41mm 7. Hopelijk komt er snel een ultra mini :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gele Ocean bandje binnen, what a difference a band makes ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GawHhTG6difI9g2sZUhLr68Wj3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgOydDD2BWCobKBDp7wW3QDX.jpg?f=fotoalbum_large
Horloge bekt echt compleet anders, totaal ongeschikt voor op t werk :p (maar wel weer leuk voor in de club of waar ik hem voor gekocht heb in het zwembad/de zee)

(@Aghanim en ik heb iets kleiner dan 18cm polsomtrek ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 01-10-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De werking van de Action button moeten ze echt nog even fixen. Ik wil NIET dat er direct een handeling aan gekoppeld wordt vanuit “overal” maar ik wil juist wél alle app-specifieke functies gebruiken. Die combinatie kan nu niet.

En dat er geen bevestiging voor het beëindigen van een workout is ook absurd. Zojuist onbedoeld een run afgebroken. Als dat tijdens een race gebeurt zou ik helemaal gek worden.

Hopelijk twee zaken die gefixed gaan worden. Al is dat laatste punt als sinds de eerste Apple Watch een frustratie als je even Googled. 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mocht het je gebeuren en je wilt twee workouts alsnog, achteraf, combineren:

HealthFit app > Export FIT file (2x voor beide workouts) > Opslaan op je iCloud Drive of Lokale Bestanden > FitFileTools.com > Merge > Opslaan op iCloud Drive of Lokale Bestanden > Importeren in HealthFit

Tot slot nog even de twee losse workouts verwijderen uit de Health-app. Onder Gegevens > Activiteiten > Work-Outs > Toon Alle Gegevens (bijna helemaal onderaan).

Je krijgt niet alsnog bepaalde medailles volgens mij. Dus als je een halve marathon gelopen hebt en het werd 10+11,1km dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:03
Tomba schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:59:
Gele Ocean bandje binnen, what a difference a band makes ;)
[Afbeelding]
Horloge bekt echt compleet anders, totaal ongeschikt voor op t werk :p (maar wel weer leuk voor in de club of waar ik hem voor gekocht heb in het zwembad/de zee)

(@Aghanim en ik heb iets kleiner dan 18cm polsomtrek ;))
Ja, ziet leuk uit. Jammer van de achtergrond ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:52
Vandaag na lang wikken en wegen een Apple Watch Ultra met een midnight ocean bandje.

Zal komen 29 oktober of 5 november, heb gekozen voor zaterdag levering.

Dus nog even met mijn series 5 volhouden.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqezxGdFQwresLmjZ8EFXMvn_UM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fI6K9kPhCONM9Aht5vRsz8YO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvDDMY9-7F2jhz7YYhNfTLAsvF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nyGWteFeThzFSLqNR9iVQvX.jpg?f=fotoalbum_large
Nou ben toch even gaan kijken en passen.
Vond de Alpine band wel iets ieliger als ik gedacht had, verder is de maat voor mij wel lekker op mijn 200mm pols, eindelijk eentje die goed past :)

Edit: en de duik band vond ik dan weer verrassend leuk, had ik dan weer niet echt verwacht.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 01-10-2022 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Redondo1982 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:56:
[...]

Ja, ziet leuk uit. Jammer van de achtergrond ;)
Ja klopt, paars matcht niet zo mooi met het geel maar had geen zin om me voor een foto op Tweakers om te kleden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou ben toch even gaan kijken en passen.
Vond de Alpine band wel iets ieliger als ik gedacht had, verder is de maat voor mij wel lekker op mijn 200mm pols, eindelijk eentje die goed past :)

Edit: en de duik band vond ik dan weer verrassend leuk, had ik dan weer niet echt verwacht.
Iedere keer als ik de oranje Alpine zie word ik toch wel blij eigenlijk. Must resist….
Raar eigenlijk bij presentatie wilde ik oprecht de trail en dat vind ik nu uiteindelijk het minste bandje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De witte demo band was overigens al mega smerig na die week, die laat ik ook maar even schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:47

swv

Donstil schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:27:
De witte demo band was overigens al mega smerig na die week, die laat ik ook maar even schieten.
De witte ocean of alpine? Ik heb ze allebei en kan ze wel waarderen. Zal het eens in de gaten houden of wit wit blijft. Moet zeggen det ik die 49mm bandjes in het echt mooier vind over komen dan de renders. Tijdens de presentatie op 7 september was ik eerst nog een beetje in shock denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Tomba schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:20:
Net even een oplaadessie extra in de gaten gehouden. Van 18% naar volle accu in één uur. Dat is toch wel netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swv schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:05:
[...]

De witte ocean of alpine? Ik heb ze allebei en kan ze wel waarderen. Zal het eens in de gaten houden of wit wit blijft. Moet zeggen det ik die 49mm bandjes in het echt mooier vind over komen dan de renders. Tijdens de presentatie op 7 september was ik eerst nog een beetje in shock denk ik.
Nee de Alpine was dat. De witte alpine was nog spier wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5C2p1zEMgXfqbPdIjtTC-5r8WRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4f1shJACI90xjoUcTXQ9b746.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond het ocean bandje ook by far het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:27:
[Afbeelding]

En welke nu dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
😜 vind inderdaad. Andere bandje (alpine) snel verkocht. Vond ik er echt niet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

😜 vind inderdaad. Andere bandje (alpine) snel verkocht. Vond ik er echt niet uitzien.
Ooh haha, ik dacht je wijkt juist van je mening af.

Maar moet zeggen dat ik die duik band ook wel tof vind nu juist door mijn bezoek zojuist. Die zag ik op de plaatjes dan weer het minst zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
giantgiantus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:27:
[Afbeelding]

Heb deze ook maar besteld, zwem geregeld en dan ontkom je er eigenlijk niet aan. De Alpine gebruik ik voor dagelijkse activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:39:
[...]

Ooh haha, ik dacht je wijkt juist van je mening af.

Maar moet zeggen dat ik die duik band ook wel tof vind nu juist door mijn bezoek zojuist. Die zag ik op de plaatjes dan weer het minst zitten.
Enige die beetje dik is en daardoor goed past bij de ultra. Andere bandjes zijn mijn inziens te iel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Deze maar gepreordered ipv oranje alpine:

Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/shogun-frontend/image/fetch/f_auto,q_auto:best,c_limit,w_1080/https://f.shgcdn.com/a1b73b33-06cb-400e-940a-2f3ffd5f3eb6/

https://nomadgoods.com/products/sport-band-ultra-orange

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:56
Ondertussen is bij mij ook de kogel door de kerk. Vanmiddag een tijdje met de Ultra zitten spelen in de Apple Store en de finale beslissing genomen om mijn vorige week geleverde Series8 te retourneren en de Ultra te bestellen :) Eerder in deze topic meldde ik al dat ik vreesde dat mijn kleine polsomtrek van 15cm problemen zou geven, maar dat viel met de test in het echt dus wel best mee.

Ik heb gekozen voor de blauwgrijze Trail-band, aangezien ik qua sportief gedrag een langeafstandsloper ben. Volgens de huidige status zou 'ie geleverd worden vanaf 18 oktober. Tegen dan zal het retourproces van mijn Series8 ook wel volledig afgerond zijn. Ik had die online besteld en had gehoopt dat ik die in de store al kon retourneren, maar dat bleek dus niet mogelijk. Enfin, geen ramp uiteraard en ik heb dat ding eerder vandaag in originele verpakking bij een UPS punt hier in de buurt gedropt na online het retourproces te hebben opgestart.

Dus nog twee weken met de goeie ouwe Series 4 44mm stainless steel rondlopen ;) Eerlijk gezegd: ik ga de mooie blinkende van de stainless steel wel missen - ik heb die nou bijna 8 jaar gehad met de Series 0 en de Series 4. Het titanium van de Ultra was daarom op het allereerste ogenblik écht wel wennen, maar toch blij met de finale keuze - zij het met wat vertraging - voor de Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
StevenRSCA schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:35:
Ondertussen is bij mij ook de kogel door de kerk. Vanmiddag een tijdje met de Ultra zitten spelen in de Apple Store en de finale beslissing genomen om mijn vorige week geleverde Series8 te retourneren en de Ultra te bestellen :) Eerder in deze topic meldde ik al dat ik vreesde dat mijn kleine polsomtrek van 15cm problemen zou geven, maar dat viel met de test in het echt dus wel best mee.

Ik heb gekozen voor de blauwgrijze Trail-band, aangezien ik qua sportief gedrag een langeafstandsloper ben. Volgens de huidige status zou 'ie geleverd worden vanaf 18 oktober. Tegen dan zal het retourproces van mijn Series8 ook wel volledig afgerond zijn. Ik had die online besteld en had gehoopt dat ik die in de store al kon retourneren, maar dat bleek dus niet mogelijk. Enfin, geen ramp uiteraard en ik heb dat ding eerder vandaag in originele verpakking bij een UPS punt hier in de buurt gedropt na online het retourproces te hebben opgestart.

Dus nog twee weken met de goeie ouwe Series 4 44mm stainless steel rondlopen ;) Eerlijk gezegd: ik ga de mooie blinkende van de stainless steel wel missen - ik heb die nou bijna 8 jaar gehad met de Series 0 en de Series 4. Het titanium van de Ultra was daarom op het allereerste ogenblik écht wel wennen, maar toch blij met de finale keuze - zij het met wat vertraging - voor de Ultra.
Even betreffende het retouren. Ik ben ook in de store geweest en kon daar gewoon mijn AW series 8 retourneren. Heb daar wel direct mijn nieuwe AWU opgehaald btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:56
Davidas schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:39:
[...]

Even betreffende het retouren. Ik ben ook in de store geweest en kon daar gewoon mijn AW series 8 retourneren. Heb daar wel direct mijn nieuwe AWU opgehaald btw.
Mja, ik snap het ook niet eerlijk gezegd want op de website staat effectief dat het kan. Maar ik heb het in de store (Brussel) vanmiddag onafhankelijk van elkaar aan 2 medewerkers gevraagd. De eerste zei meteen dat het niet kon; de tweede is het nog even aan zijn manager gaan vragen maar met hetzelfde resultaat. Ach ja, niet het einde van de wereld zoals ik al eerder zei.

In de Brusselse store overigens waren er vanmiddag geen Ultra's beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-10 13:36
Met een Midnight Blue Leather Link bandje vind ik m ook erg geslaagd:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DGd9RSr/D5471-DED-86-BC-403-A-AB17-3-DFD5-CC9-E4-C6.jpg

Overall is dit (vind ik) een veel aantrekkelijker horloge dan de wat anoniemere normale Apple Watch. De normale Apple Watch is meer het bescheiden/introverte tech horloge, de Ultra is -met zn glimmertjes en vlakke glasplaat- het extravagante broertje.
Ik heb 'm dan vooral ook voor de looks gekocht. Zwemmen, hardlopen of bergbeklimmen doe ik niet, de grotere batterij is een welkome bijkomstigheid, 9% verbruik in 10uur tijd is lekkah! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door deBennie op 01-10-2022 22:14 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.