Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17
Wellicht iemand aanwezig op het forum met de AWU en de originele rvs apple schakelband? Zo ja, hoe is deze combi qua kleur en maat?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
crazylegs schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:14:
Wellicht iemand aanwezig op het forum met de AWU en de originele rvs apple schakelband? Zo ja, hoe is deze combi qua kleur en maat?
Die combo is al een paar keer langs gekomen. Paar pagina’s terug nog foto’s dacht ik.

TLDR: Staat goed

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
superericje schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:11:
[...]

Nou ik had dus hetzelfde.. afgelopen zondag ff bij Mediamarkt de 8 en ultra live bekeken.. de Ultra, supermooi, maar nee niks voor mij.. te groot en hoog..
De 8 45 mm ook mooi :) Alleen was niet op voorraad.. Nachtje geslapen en net ff goed gekeken naar de verschillen.. Nou die zijn bijna 0.. Dus net bij Bol de 7 in midnight gekocht voor € 419, vond ik mooie deal en de midnight die ik wilde :)
Vandaag komt als het goed is mijn AW 7 binnen. Maar bij mij heeft dat nachtje slapen er juist voor gezorgd dat ik weer ben gaan twijfelen of ik toch niet beter de 8 had kunnen kopen. Hoelang verwachten jullie updates voor de 7? Is dat ongeveer 4 - 5 jaar? En zijn er meerdere op het forum die getwijfeld hebben over een 7 en 8 en wat was dan de reden om toch voor een 8 te gaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
MBAMG schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:11:
[...]

Vandaag komt als het goed is mijn AW 7 binnen. Maar bij mij heeft dat nachtje slapen er juist voor gezorgd dat ik weer ben gaan twijfelen of ik toch niet beter de 8 had kunnen kopen. Hoelang verwachten jullie updates voor de 7? Is dat ongeveer 4 - 5 jaar? En zijn er meerdere op het forum die getwijfeld hebben over een 7 en 8 en wat was dan de reden om toch voor een 8 te gaan?

Alvast bedankt!
Ik heb nu een week de AW 7 - 41mm om mijn pols.
De reden voor mij om voor de 7 en niet de 8 te gaan is puur financieel, + € 160,- voor een thermometer kon ik voor mijzelf (en mijn vrouw) niet verkopen.
Over het (mogelijke) verschil in ondersteuningstermijn heb ik nooit nagedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:29
De interne hardware zoals chip en geheugen is nagenoeg hetzelfde tussen de 7 en de 8 (en de 6). Daarom verwacht ik dezelfde ondersteuning in deze series.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:06
MBAMG schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:11:
[...]

Alvast bedankt!
Leuke aanschaf!
Een discussiepunt inderdaad. Los van de geringe meerwaarde tegen de meerprijs van een 8 kan ook de productiedatum meespelen. Je ziet nu de voorraden opraken ook mensen die de smartwatch bij een derde partij via bol.com kopen waar ze anders niet hadden gekocht. Onduidelijk waar zo'n watch vandaan komt en hoe lang deze al ongeladen heeft gelegen. Kan mij voorstellen dat de batterij een veel oudere fabrieksdatum kan hebben dan de SE2022 op dit moment natuurlijk.

Vwb software-updates zal op een gegeven moment tegen hardware-beperkingen worden aangelopen, zoals bij de 3. Dit is vanaf de 6 gelijk gebleven dacht ik. Dus ik doe een gok 2020 + 5 jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Purejet schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:52:
[...]

Leuke aanschaf!
Een discussiepunt inderdaad. Los van de geringe meerwaarde tegen de meerprijs van een 8 kan ook de productiedatum meespelen. Je ziet nu de voorraden opraken ook mensen die de smartwatch bij een derde partij via bol.com kopen waar ze anders niet hadden gekocht. Onduidelijk waar zo'n watch vandaan komt en hoe lang deze al ongeladen heeft gelegen. Kan mij voorstellen dat de batterij een veel oudere fabrieksdatum kan hebben dan de SE2022 op dit moment natuurlijk.

Vwb software-updates zal op een gegeven moment tegen hardware-beperkingen worden aangelopen, zoals bij de 3. Dit is vanaf de 6 gelijk gebleven dacht ik. Dus ik doe een gok 2020 + 5 jaren.
Batterij en oudere fabrieksdatum heb ik eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan. Ik heb ‘m in ieder geval niet via een derde partij via bol.com. Daar was ik ook huiverig voor. Bij mij gaf in 1e instantie ook het prijsverschil de doorslag. Alleen wil ik nog wel een extra bandje kopen, dus dan zou het verschil qua prijs weer minder worden, alleen heb ik dan dus 2 bandjes.

Lastig zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Sluuz schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:34:
[...]

Workoutdoors wordt volledig herschreven door de maker in Swift. Dat is een langdurig proces. Er komt binnenkort een kleine update met support voor de Ultra.

[...]

Het is de next best thing als je offline maps wil. Als je dit zo leest lijkt het omslachtig. Vond het wel meevallen toen ik in Zwitserland aan het hiken was en wat routes zocht.
Net voor het eerst uitgeprobeerd. Works like a charm, dat wel!

Route gemaakt via connect.garmin.com (staan heatmaps op van loop/fietsroutes, dus handig en gebruiksvriendelijk om on-the-fly routes te maken en zo nieuwe routes te leren kennen) en opgeslaan als .gpx-file in mijn Google Drive-folder op mijn PC. Via de Drive-app op mijn iPhone dan die GPS-file geopend met WorkOutDoors en het stond er meteen in.

Uurtje gelopen met turn-by-turn navigation via WOD op hoogste brightness-setting, HR-meting via de watch (dus geen chest strap) en muziek via Music-app (gedownload, niet gestreamd) naar mijn PowerBeats Pro... slechts 17% batterij verbruikt. Dat is minder dan mijn Garmin Forerunner. Bovendien werkt alles gewoon naadloos met elkaar, terwijl muziek naar mijn Garmin syncen soms wel al eens durfde falen. :D _/-\o_

WorkOutDoors ingesteld zodat het mijn trainingdata ook synct met Strava, dus kan ik daar verder mijn metrics opvolgen (zoals ik ook deed met mijn Garmin trouwens, want fuck Garmin Connect).

[ Voor 12% gewijzigd door shyheim op 27-09-2022 15:44 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Purejet schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:52:
[...]

Leuke aanschaf!

Nog niet uitgepakt of alweer retour. De verzegeling was er af, dus voor mij geen garantie dat het een nieuwe is. Van deze winkel niet verwacht. Volgende keer toch maar bij Apple zelf bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Soji schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:35:
[...]

Op deze foto's lijkt inderdaad het kleur verschil minimaal. Zat bij jou foto's wel een beetje te twijfelen hoe groot het verschil was. Is niet echt goed te zien, maar lijkt inderdaad ook verschil in afwerking die je vooral ziet en dan het licht hoe dat er op valt.

Ik moet nog heel even wachten op mijn AWU. Maar was inmiddels wel ff aan het zoeken of er een mooi titanium bandje te vinden is. Voor every day use vind ik een link bandje altijd wel fijner en ook mooier. Nu een series 5 met een zwart Apple schakelbandje. Maar dit Nomad bandje zou wel een optie kunnen zijn voor de AWU.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVtgbY600zcecaDBeYkqv6U9J4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7lIMzDJbBJWFyrZmuE85cBg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLgTZj_jYp-PSnIIuxbvDOtKDos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyCxMJhOVaXSh3CiHobH1mpv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XxBBILIWLNfJCkDqmQ-xm1rmnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSY66htT9uPFF9cSLXK9mfkD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLxYeLlu6l4hNFEyaxGArQjhX4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFmQ2QtTT6E2CR0dF3ohQ2p2.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nomad is ook binnen en ik vind het juist weer heel mooi matchen. Zo zie je maar weer dat smaak kan verschillen, ieder zijn ding.

Hier wat foto’s, voor wie het zelf wil beoordelen 😇

[ Voor 8% gewijzigd door boefje79 op 27-09-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:06
MBAMG schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:07:
[...]

Nog niet uitgepakt of alweer retour. De verzegeling was er af, dus voor mij geen garantie dat het een nieuwe is. Van deze winkel niet verwacht. Volgende keer toch maar bij Apple zelf bestellen.
Ik was er al bang voor. Heel jammer!
Stel dat de prijs bijvoorbeeld rond de 340,- zou liggen voor een 41mm is het nog te overwegen. Maar 400+ vind ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Purejet schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:06:
[...]

Ik was er al bang voor. Heel jammer!
Stel dat de prijs bijvoorbeeld rond de 340,- zou liggen voor een 41mm is het nog te overwegen. Maar 400+ vind ik niet.
Inderdaad. Dit was gewoon de nieuwprijs voor een 45 mm. Helaas. Volgende keer beter. Misschien per ongeluk gegaan tijdens het versturen. Per ongeluk een tweedekansje ofzo gepakt door een medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:50:
En na 53 uur is het uit met de pret (10 workouts, ruim 250 actieve minuten:
[Afbeelding]
Nette score hoor :)
Wat versta jij onder een workout?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
Aghanim schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:58:
[...]

Bank -> koelkast 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Aghanim schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VINqaBaIqSVR3gZg5HpEBCTXIFI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PeFz2YO8IL2A7SPzwL1Fkg8N.jpg?f=user_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:30
Eindelijk heb ik dan de Watch Ultra. Hij past prima, is niet zwaar en ziet er in het echt veel mooier uit dan op de foto’s. Ik ben er erg blij mee. Ga er nog een nachtje over slapen, maar weet vrijwel zeker dat de AW8 SS teruggaat.

Had eigenlijk verwacht dat de AWU te groot zou zijn, maar hij steekt nergens uit en met mijn Link Bracelet zit ‘ie prima. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dennisweb schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:29:
Eindelijk heb ik dan de Watch Ultra. Hij past prima, is niet zwaar en ziet er in het echt veel mooier uit dan op de foto’s. Ik ben er erg blij mee. Ga er nog een nachtje over slapen, maar weet vrijwel zeker dat de AW8 SS teruggaat.

Had eigenlijk verwacht dat de AWU te groot zou zijn, maar hij steekt nergens uit en met mijn Link Bracelet zit ‘ie prima. :)
Wil je een foto delen met de link bracelet? (En natuurlijk de obligate vraag ‘wat is je polsomtrek’ beantwoorden ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
Tomba schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:31:
[...]

Wil je een foto delen met de link bracelet? (En natuurlijk de obligate vraag ‘wat is je polsomtrek’ beantwoorden ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1clhoFJdZ9taup6RvKhDpH4jlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSHXnEsFbUQQASGzplMxslMz.jpg?f=fotoalbum_large

Noot: de AWU is een polariserend horloge. De een vindt het mooi, de ander vindt het niets. Lullige reacties waardeer ik niet. Kritiek mag, maar steken onder water zijn mij een brug te ver. Niet tegen jou bedoeld, @Tomba, maar ik ken het forum een beetje.

Polsomtrek is 175 mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEibkN_7T7OoQRRwuzvLiC4ll9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cL4yA8r349H8V2cAMEeMDoXE.jpg?f=fotoalbum_large
* Ik houd wel van een beetje kleurverschil. Een zilveren bandje staat mij niet mooi. Links bij de aansluiting zit niet ECHT een groot gat. Dat is gewoon doordat de aansluitingen een beetje donker zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 27-09-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dennisweb schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:52:
[...]

[Afbeelding]

Noot: de AWU is een polariserend horloge. De een vindt het mooi, de ander vindt het niets. Lullige reacties waardeer ik niet. Kritiek mag, maar steken onder water zijn mij een brug te ver. Niet tegen jou bedoeld, @Tomba, maar ik ken het forum een beetje.

Polsomtrek is 175 mm.

[Afbeelding]
* Ik houd wel van een beetje kleurverschil. Een zilveren bandje staat mij niet mooi. Links bij de aansluiting zit niet ECHT een groot gat. Dat is gewoon doordat de aansluitingen een beetje donker zijn.
Mooie combi zeg, staat je goed!
Vraag me wel af; heb je veel links moeten verwijderen om m passend te maken? Ik merk dat ik mijn sport loops veel verder aan moet trekken (logisch ook want dit horloge is breder :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Tomba schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:57:
[...]

Mooie combi zeg, staat je goed!
Vraag me wel af; heb je veel links moeten verwijderen om m passend te maken? Ik merk dat ik mijn sport loops veel verder aan moet trekken (logisch ook want dit horloge is breder :p)
Er zijn 2 schakeltjes aan iedere kant uit. Dat vind ik nog best weinig. Een paar weken geleden mijn oude 41 mm band verkocht en daar heb ik 3 schakeltjes aan iedere kant uitgehaald. Dus met dunnere polsen zoals in zijn geval kan het bandje ook, maar ik zie hem geen AWU dragen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Aangezien het een echt zwart OLED scherm heeft vind ik dat contrast wel heel mooi, dus de zwarte elementen op je watchface en je zwarte armband contrasteren en matchen mooi met het titanium van de Watch zelf. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Radiodurans schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:55:
[...]

Aangezien het een echt zwart OLED scherm heeft vind ik dat contrast wel heel mooi, dus de zwarte elementen op je watchface en je zwarte armband contrasteren en matchen mooi met het titanium van de Watch zelf. :*)
Ja, ik ben er zelf ook heel blij mee! Ik vind zilver niet mooi staan, omdat het dan - voor mij persoonlijk - een beetje té wordt.

Dit bandje gebruikte ik bij de AW6 en AW8 SS Graphite. Die is dus gewoon mee verhuisd. Het Alpine bandje zit nog in de doos. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:52:
[...]

[Afbeelding]

Polsomtrek is 175 mm.

[Afbeelding]
Oei, ik vind dit zowel boven als onderwater niet mooi, vloekt naar mijn mening enorm 🫢
Wel blij dat je eindelijk je ultra hebt 👍🏾

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben overigens wel wat bang dat het titanium te veel richting het aluminium van de normale watch gaat, ik heb de ultra nog niet in het echt gezien maar op sommige foto’s lijkt het edition titanium mooier van “kleur”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:53:
[...]

Oei, ik vind dit zowel boven als onderwater niet mooi, vloekt naar mijn mening enorm 🫢
Wel blij dat je eindelijk je ultra hebt 👍🏾
Yep. Ook blij mee. En ieder zijn eigen ding. ;) Zie je wel aan de reactie boven je. De één vindt het mooi, de ander vindt het niets. Beide zijn prima. Ik ben soms best een polariserend mens, dus polariserende bandkeuzes passen daar zeker bij. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:04:
[...]

Yep. Ook blij mee. En ieder zijn eigen ding. ;) Zie je wel aan de reactie boven je. De één vindt het mooi, de ander vindt het niets.
Over smaak valt niet te twisten, je hebt mensen met en mensen zonder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Hah, nu ben ik aan het twijfelen om voor de zwarte titanium Nomad band te gaan :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28
Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:55:
Ik ben overigens wel wat bang dat het titanium te veel richting het aluminium van de normale watch gaat, ik heb de ultra nog niet in het echt gezien maar op sommige foto’s lijkt het edition titanium mooier van “kleur”.
Kon de titanium en de aluminium AW in het echt sowieso niet goed uit elkaar houden, de SS ziet er wat dat betreft een stuk luxer uit.

Toch staat titanium de ultra goed, lekker neutraal zodat alle bandjes matchen en geen kleur coating wat extra snel kan krassen.

Mijn Garmin fenix met DLC coating was in no time gekrast en dat valt nog eens extra op bij een donkere kleur.

wat betreft de bandjes kan ik kort zijn, ik ben echt ontzettend blij met het Alpine bandje, zowel de looks als het comfort, ik moet er niet aan denken om mijn oude bandjes voor de ultra te gaan gebruiken, imo past het gewoon allemaal net niet op de ultra O-)

Toch geen Ultra gekocht Donstil?

[ Voor 15% gewijzigd door schumi1986 op 27-09-2022 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:33:
[...]

Kon de titanium en de aluminium AW eigenlijk in het echt sowieso niet goed uit elkaar houden, de SS ziet er wat dat betreft een stuk luxer uit.

Toch staat titanium de ultra goed, lekker neutraal zodat alle bandjes matchen en geen kleur coating wat extra snel kan krassen.

Mijn Garmin fenix met DLC coating was in no time gekrast en dat valt nog eens extra op bij een donkere kleur.

Toch geen Ultra gekocht Donstil?
Nou bedoelde eigenlijk het titanium van de ultra en het titanium van de editions, van de editions lijkt iets meer titanium look, ultra lijkt wat meer aluminium.

Wel gekocht hoor, ligt al sinds release (samen met een 14 pro) bij mijn moeder te wachten want mijn vrouw en ik vonden het handig om precies rond deze tijd een lange rondreis te maken 8)7

Ik lees dus vanaf de zijlijn lekker mee en tweede helft oktober ga ik alles zelf uitpakken en heb ik de ervaring nog eens :P

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 27-09-2022 23:44 ]

• Dennisweb
Op mijn Watch Ultra is Siri een vrouw, maar bij Workouts is het opeens een man. Bij de AW8 hoorde ik overal een vrouwenstem. Enig idee hoe dat kan?

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:02
Mijn watch 6 is onderweg naar rebuy en ben hard aan het twijfelen tussen de 8 en de Ultra.

Heb ze nog niet in het echt gezien maar heeft de Ultra nu weer zo'n ouderwetse zwarte rand bij het display?

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 06:39
Mad Wally schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:00:
[...]

Het scherm is echt bizar sterk en krasvast. Dat hebben ze knap gedaan _/-\o_
Maar de vergelijking is met een standaard model Watch. Natuurlijk krast gewoon glas sneller dan saffier. Ze hadden moeten vergelijken met de RVS Series 8, die heeft net als de Ultra saffierglas. Dat zou veel interessanter zijn geweest om te zien. Maar goed, het verschil zou dan minder spectaculair zijn, dus minder clicks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Of-Aaargh schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:36:
[...]

Maar de vergelijking is met een standaard model Watch. Natuurlijk krast gewoon glas sneller dan saffier. Ze hadden moeten vergelijken met de RVS Series 8, die heeft net als de Ultra saffierglas. Dat zou veel interessanter zijn geweest om te zien. Maar goed, het verschil zou dan minder spectaculair zijn, dus minder clicks.
Wat een zure opmerking.
Ik vind het heel bijzonder dat ze het zo sterk kunnen maken dat het bijna niet te breken of krassen is tenzij je er met een enorme moker op gaat staan rammen. Apple care lijkt me dan ook overbodig.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
Mad Wally schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:09:
[...]

Wat een zure opmerking.
Ik vind het heel bijzonder dat ze het zo sterk kunnen maken dat het bijna niet te breken of krassen is tenzij je er met een enorme moker op gaat staan rammen. Apple care lijkt me dan ook overbodig.
Hij heeft wel gelijk. Saffierglas bestaat al tientallen jaren en wordt al erg lang gebruikt op higher end horloges. Dus de conclusie dat het niet snel krast is niet heel opzienbarend. Er waren in het verleden wel wat indicaties dat het saffier van Apple niet echt saffier was, maar hier lijkt het best ok te zijn.
Dat met die moker is wel nice inderdaad, al zie je op het eind het scherm wel kapot gaan (verticale lijnen aan de rechterkant).

PSN: Sluuz

• Dennisweb
bing69 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:10:
Mijn watch 6 is onderweg naar rebuy en ben hard aan het twijfelen tussen de 8 en de Ultra.

Heb ze nog niet in het echt gezien maar heeft de Ultra nu weer zo'n ouderwetse zwarte rand bij het display?
De Ultra heeft inderdaad grotere bezels dan de AW8. :)

• Tomba

Tomba

Vandaag voor het eerst gezwommen met de AWU, grappig die automatische dieptemeter :)

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:30
Tomba schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:00:
Vandaag voor het eerst gezwommen met de AWU, grappig die automatische dieptemeter :)
Cool! En welke AWU band heb je daarbij gedragen, ik heb zelf namelijk de Alpine, ben benieuwd of die daar handig voor is.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Davidas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:41:
[...]

Cool! En welke AWU band heb je daarbij gedragen, ik heb zelf namelijk de Alpine, ben benieuwd of die daar handig voor is.
De Alpine nat gehad bij de afwas en die droogt veel te traag (water blijft hangen in die lusjes) dus gewoon een sports loop. Had graag de Ocean naast mijn Alpine gehad puur voor het zwemmen maar Apple en de tweedehands verkopers willen er naar mijn zin teveel voor hebben ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:02
Dennisweb schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:18:
[...]

De Ultra heeft inderdaad grotere bezels dan de AW8. :)
vanmorgen de ultra om mijn pols gehad, en tja dan ben je verkocht......

Bing

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Merken meer mensen hier op dat als hun wekker is afgegaan, en ze deze op stop zetten (lees: de focus 'Slaap' uitzetten) dat de Watch nog enige tijd de tijd van het naar bed gaan op het scherm laat zien?

Dus stel: ik ga om 22:54 naar bed en zet dan de slaap focus aan, ga slapen en ontwaak. Als ik dan de wekker uit zet (en daarmee de focus mode) staat bij mij altijd nog de tijd van het naar bed gaan. In het geval van het voorbeeld 22:54 dus.

Na enkele minuten hersteld dit zich weer vanzelf.

(Nieuwste watchOS versie is geïnstalleerd)

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
bing69 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:24:
[...]

vanmorgen de ultra om mijn pols gehad, en tja dan ben je verkocht......
Dan ga ik hem niet passen dus :9

©2004

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Mog schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:27:
[...]

De afstandsmedailles zijn nieuw in watchOS 9. Dus het kan kloppen dat je die nog nooit eerder heb gehad.
Klopt niet helemaal, vanaf iOS 16 heeft iedereen de conditie app en daar zitten die nieuwe medailles in. Zelf heb ik gisteren iOS 16 geinstalleerd (watchOS 9 nog niet) en heb de nieuwe medailles er ook al bij staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOj4caUyST8jrzeMDInY2h1Oeoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqZHifFNDQWdLCNAebFk8F3s.jpg?f=fotoalbum_large
(Ja ik weet het, kleine polsen)

Wat een apparaat. Staat inmiddels al een tijdje aan, maar is amper wat batterij vanaf gegaan.

Iemand hier nog leuke tips & tricks voor de Apple Watch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:33:
[Afbeelding]

Wat een apparaat. Staat inmiddels al een tijdje aan, maar is amper wat batterij vanaf gegaan.

Zie mijn series 7 review. maar de heel korte "dit is waarom een Apple Watch voor iedereen handig" versie is:
- Apple Pay om met je pols te betalen
- Stocard om al je bonuskaarten om je pols te hebben
- wekker om je wakker te maken zonder bedpartner te wekken
- camera app om foto's van vriendengroep op afstand te maken waar je zelf ook op staat ;)
- gebruik Siri om snel herinneringen / timers te zetten of iemand te bellen op je horloge
bovenstaand zijn voor mij echt dé dingen waarom een apple watch wél fijn is

Verder is de conditie en gezondheid app gewoon al heel fijn voor sport en om slaappatroon te meten, maar die zul je zelf al gevonden hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-09-2022 18:56 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[Afbeelding]

[…]
Gefeliciteerd! Blijft mooi :) Heb je een M of een S band?

Hij kan heel goed de tijd weergeven, meerdere simultane timers af laten lopen, je subtiel wekken, je slaap tracken en je motiveren te bewegen door de gameficatie van beweging. Je krijgt je notificaties door van je telefoon en waar van toepassing kan je direct reageren via spraak of op het mini toetsenbordje. Verder een walkietalkie functie naar andere Apple Watches en allerlei gezondheids metrics zoals hartslag, saturatie, slaap kwaliteit en temperatuur en hij waarschuwt je als je omgevingsgeluid te hard is. Workouts zijn er heel veel verschillende en bv bij buiten runs wordt via GPS je route ook vastgelegd.

Bandjes zijn makkelijk te vervangen en in alle vormen en prijsklassen te vinden en je hebt een klein beetje vrijheid in hoe de watchface eruit ziet ;)

Ow ja de Ultra kan laten zien hoe diep onder water je bent kwam ik vandaag in het zwembad achter.

Qua apps ben ik niks tegen gekomen wat ik ook maar enigszins nuttig vind en er ontbreekt ook best wat. Bijvoorbeeld SoundCloud en signal worden door mij node gemist.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 28-09-2022 19:20 ]

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
robcoenen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:52:
Merken meer mensen hier op dat als hun wekker is afgegaan, en ze deze op stop zetten (lees: de focus 'Slaap' uitzetten) dat de Watch nog enige tijd de tijd van het naar bed gaan op het scherm laat zien?

Dus stel: ik ga om 22:54 naar bed en zet dan de slaap focus aan, ga slapen en ontwaak. Als ik dan de wekker uit zet (en daarmee de focus mode) staat bij mij altijd nog de tijd van het naar bed gaan. In het geval van het voorbeeld 22:54 dus.

Na enkele minuten hersteld dit zich weer vanzelf.

(Nieuwste watchOS versie is geïnstalleerd)
Nee, dit herken ik helemaal niet. Ik gebruik de slaap focus elke dag maar heb dit nog niet gezien. Ik krijg dan direct het overzicht scherm met hoe laat het, hoeveel batterij je hebt etc

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• hk12nl
[Afbeelding]

Welke maat polsen?😇

©2004

• Davidas
Toen ik de AWU in gebruik nam draaide de Digital Crown erg zwaar, bijvoorbeeld als je de nachtmodus in wil schakelen. Ik heb vandaag voor het eerst gezwommen met het horloge en draai er zojuist aan en nu gaat dit veel soepeler, net zoals de series lijn eigenlijk. :)

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:45:
[...]

Zie mijn series 7 review. maar de heel korte "dit is waarom een Apple Watch voor iedereen handig" versie is:
- Apple Pay om met je pols te betalen
- Stocard om al je bonuskaarten om je pols te hebben
- wekker om je wakker te maken zonder bedpartner te wekken
- camera app om foto's van vriendengroep op afstand te maken waar je zelf ook op staat ;)
- gebruik Siri om snel herinneringen / timers te zetten of iemand te bellen op je horloge
bovenstaand zijn voor mij echt dé dingen waarom een apple watch wél fijn is

Verder is de conditie en gezondheid app gewoon al heel fijn voor sport en om slaappatroon te meten, maar die zul je zelf al gevonden hebben.
Thanks voor je tips en je review heb ik ook echt wat aan gehad!
Tomba schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:15:
[...]

Gefeliciteerd! Blijft mooi :) Heb je een M of een S band?

[...]

Hij kan heel goed de tijd weergeven, meerdere simultane timers af laten lopen, je subtiel wekken, je slaap tracken en je motiveren te bewegen door de gameficatie van beweging. Je krijgt je notificaties door van je telefoon en waar van toepassing kan je direct reageren via spraak of op het mini toetsenbordje. Verder een walkietalkie functie naar andere Apple Watches en allerlei gezondheids metrics zoals hartslag, saturatie, slaap kwaliteit en temperatuur en hij waarschuwt je als je omgevingsgeluid te hard is. Workouts zijn er heel veel verschillende en bv bij buiten runs wordt via GPS je route ook vastgelegd.

Bandjes zijn makkelijk te vervangen en in alle vormen en prijsklassen te vinden en je hebt een klein beetje vrijheid in hoe de watchface eruit ziet ;)

Ow ja de Ultra kan laten zien hoe diep onder water je bent kwam ik vandaag in het zwembad achter.

Qua apps ben ik niks tegen gekomen wat ik ook maar enigszins nuttig vind en er ontbreekt ook best wat. Bijvoorbeeld SoundCloud en signal worden door mij node gemist.
Ik heb een S bandje.

Zwemmen doe ik ook regelmatig dus hier zal ik ook wel wat aan hebben!
Ik heb helaas nu niks bij de hand om het te meten. Een ding weet ik zeker, m’n polsen zijn klein 😅.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Edit: Dubbel

[ Voor 87% gewijzigd door deBennie op 29-09-2022 08:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afgelopen maandag ff de Apple Store ingelopen onderweg naar huis, kon het niet laten...

Heb nu een S7 groen en de Ultra ziet er als volgt uit op mijn (kleine) pols:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWWKu8MAg8lULs-nHKpA6qLBT14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zL6B7isvfkXRY1dS77lu6Zal.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig is FOMO nog niet heel erg getriggerd, ik vind de Ultra voornamelijk heel erg groot/dik. De actie knop voelt fijn aan en de Wayfinder watchface is echt te gek. Voor mijn doel, af en toe baantjes trekken maar voornamelijk 4/5 keer in de week krachttraining (crossfit, gewichtheffen) waarbij ik de watch af doe en een Polar strap om doe, denk ik dat ik voor nu bij de S7 blijf.

Wie weet krijg ik over een tijdje weer zware FOMO :)

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:41
JDFS schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:28:
Afgelopen maandag ff de Apple Store ingelopen onderweg naar huis, kon het niet laten...

Heb nu een S7 groen en de Ultra ziet er als volgt uit op mijn (kleine) pols:

Gelukkig is FOMO nog niet heel erg getriggerd, ik vind de Ultra voornamelijk heel erg groot/dik. De actie knop voelt fijn aan en de Wayfinder watchface is echt te gek. Voor mijn doel, af en toe baantjes trekken maar voornamelijk 4/5 keer in de week krachttraining (crossfit, gewichtheffen) waarbij ik de watch af doe en een Polar strap om doe, denk ik dat ik voor nu bij de S7 blijf.

Wie weet krijg ik over een tijdje weer zware FOMO :)
Mag ik je vragen hoe groot of klein je polsomtrek is? Ik heb sedert gisteren de Series 8 in huis; een mooie upgrade t.o.v. mijn vorige 4. Door alle posts over de Ultra hier de laatste pagina's begint bij mij de FOMO een beetje de kop op te steken :) Alleen: ik heb ook een hele kleine pols (ken de omtrek niet uit het hoofd) en ik vrees dat de Ultra gewoonweg te groot zal zijn voor mijn pols. Of met andere woorden: als het op mijn pols hetzelfde zou zijn als op jouw pols, dan zou ik er persoonlijk voor passen.

Zal mijn polsomtrek straks eens meten. Maar om je een indicatie te geven: ik gebruikte vroeger op Series 4 44mm en nu op Series 8 45mm de stainless steel en het magneetstukje waarmee de band sluit, is helemaal achteraan de band, vlak tegen de kast van de Watch aan.

Stel dat ik toch nog overstag zou gaan: ik heb mijn Series 8 online gekocht bij Apple zelf, maar voor een eventuele retour binnen de 14 dagen kan ik toch ook fysiek terecht in een Apple store, toch?

• yourbirthcertif
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:38

yourbirthcertif

dit is geen ondertiteling

Hoi allemaal!
In februari ga ik overstappen van Samsung naar Apple en ben ik van plan om een AW S8 te halen. Op dit moment heb ik een Samsung Galaxy Watch4 en met het fietsen meet ie de afstand etc op, en laat ie een kaartje zien van de route die ik genomen heb. Heeft de AW een soortgelijke functie? Niet dat het heel veel nut heeft voor mijn doeleinden, ik vind het gewoon leuk om die kaartjes te zien :)

Alvast bedankt!

dit is geen handtekening ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

yourbirthcertif schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:36:
Hoi allemaal!
In februari ga ik overstappen van Samsung naar Apple en ben ik van plan om een AW S8 te halen. Op dit moment heb ik een Samsung Galaxy Watch4 en met het fietsen meet ie de afstand etc op, en laat ie een kaartje zien van de route die ik genomen heb. Heeft de AW een soortgelijke functie? Niet dat het heel veel nut heeft voor mijn doeleinden, ik vind het gewoon leuk om die kaartjes te zien :)

Alvast bedankt!
Nadat je de activiteit hebt gedaan kan je op je iPhone inderdaad een kaart bekijken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
StevenRSCA schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:17:
[...]

Mag ik je vragen hoe groot of klein je polsomtrek is? Ik heb sedert gisteren de Series 8 in huis; een mooie upgrade t.o.v. mijn vorige 4. Door alle posts over de Ultra hier de laatste pagina's begint bij mij de FOMO een beetje de kop op te steken :) Alleen: ik heb ook een hele kleine pols (ken de omtrek niet uit het hoofd) en ik vrees dat de Ultra gewoonweg te groot zal zijn voor mijn pols. Of met andere woorden: als het op mijn pols hetzelfde zou zijn als op jouw pols, dan zou ik er persoonlijk voor passen.

Zal mijn polsomtrek straks eens meten. Maar om je een indicatie te geven: ik gebruikte vroeger op Series 4 44mm en nu op Series 8 45mm de stainless steel en het magneetstukje waarmee de band sluit, is helemaal achteraan de band, vlak tegen de kast van de Watch aan.

Stel dat ik toch nog overstag zou gaan: ik heb mijn Series 8 online gekocht bij Apple zelf, maar voor een eventuele retour binnen de 14 dagen kan ik toch ook fysiek terecht in een Apple store, toch?
Net even mijn polsomtrek gemeten bij het dunste punt.. dat komt uit op bijna 16 cm! Benieuwd waar de jouwe op uit komt. Ik vind persoonlijk de 45mm net aan niet TE groot (waar ik wel even bang voor was).

Ik denk dat je inderdaad wel fysiek terecht kan bij de Apple Store, bij mij hebben ze nooit moeilijk gedaan in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvD77
  • Laatst online: 17-09 14:47
Door dit soort filmpjes twijfel ik toch of AC+ echt nodig is voor mijn Ultra

[ Voor 27% gewijzigd door DvD77 op 29-09-2022 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 18-09 11:49
Mijne is onderweg terug (AWU) vanwege het chipje in de kast. Eigenlijk weet ik ook niet zeker of ik hem wel opnieuw ga kopen.

Nu het 'nieuwe' er een beetje vanaf is vind ik m'n subtiele S6 titanium eigenlijk nog steeds gewoon helemaal prima. Helaas werkt LTE er niet op (US versie) maar voor de rest vind ik het denk ik wel goed zo.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:33:
Gisteren ook direct nog even mee wezen hardlopen - werkt allemaal prima!

Als je ermee gaat hardlopen/sporten “moet” je eigenlijk wel de Actieknop instellen op Workout. Zodra je ‘m op een andere functie instelt werken de lap/ronde (“markeer segement”) en pauze functies met de Actieknop niet tijdens het sporten.

Dus zo:
[Afbeelding]

Je kunt dan wél weer uitschakelen dat er direct een specifieke workout start. In de uitleg in de Watch App verdwijnt dan de “pauze” functie uit beeld, maar die blijft wél werken tijdens het hardlopen en andere workouts die ik snel bekeken heb.

Beetje rare ontwerpkeuze wmb, maar dus eenvoudig op te lossen.
Meer info hierover: YouTube: Testing an Apple Watch Ultra in the Scottish Highlands

Leuke review dit trouwens - zeker kijken als je van plan bent er veel mee te gaan wandelen!

Ben benieuwd elke app hij gebruikt voor de topografische kaarten. Iemand een idee?

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Verkeerd topic

[ Voor 87% gewijzigd door Rck010 op 29-09-2022 11:06 ]

• Tomba

Tomba

ex87 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:59:
Mijne is onderweg terug (AWU) vanwege het chipje in de kast. Eigenlijk weet ik ook niet zeker of ik hem wel opnieuw ga kopen.

Nu het 'nieuwe' er een beetje vanaf is vind ik m'n subtiele S6 titanium eigenlijk nog steeds gewoon helemaal prima. Helaas werkt LTE er niet op (US versie) maar voor de rest vind ik het denk ik wel goed zo.
De s6 Titanium is ook wel heel mooi :P Als er een S8 Titanium was geweest had ik niet uitgesloten dat ik die 1 besteld had ipv mijn AWU. Zo vind ik het overigens ook nog steeds zonde dat er nooit meer een nieuwe keramieke AW gekomen is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuDr3dFOLwlPUdYkq9v087D1p9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y9As8DxOrwf0ouCpExdKaPUx.webp?f=fotoalbum_large

Hier nu trouwens all-in op de AWU :) Ocean bandje zou morgen binnen moeten komen ;) S6 Alu binnenkort dus maar eens te koop zetten. Voor de dressy situaties kan ik net zo goed mijn Hamilton dragen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bilj9lCrRGwjg9KSXFfe_k_L8IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WAFrapYWOOPArRaCwrcaTZ6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Tomba op 29-09-2022 11:12 ]

• ex87
Tomba schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:07:
[...]

De s6 Titanium is ook wel heel mooi :P Als er een S8 Titanium was geweest had ik niet uitgesloten dat ik die 1 besteld had ipv mijn AWU. Zo vind ik het overigens ook nog steeds zonde dat er nooit meer een nieuwe keramieke AW gekomen is...

Overigens hier nu all-in op de AWU :) Ocean bandje zou morgen binnen moeten komen ;) S6 Alu binnenkort dus maar eens te koop zetten.
Ik schreef het ook om mezelf te ontmoedigen direct weer op bestellen te drukken :D ik twijfel echt enorm op het moment.

Mijn S6 heeft nog geen plekje/krasje en ik heb er flink mee gesport, verhuisd etc.. Dus het voelt ergens gewoon zonde maar, de Ultra is ook wel weer heel mooi :'( :9~

Loop over 2/3 weken wel even een Apple Store in, haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
StevenRSCA schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:17:
[...]

Ik denk dat wanneer je een Ultra overweegt, je 'm gewoon een keer moet passen. Die foto van JDFS is wat vertekend aangezien 't bandje niet vast zit en een foto van boven is sowieso niet de beste hoek is.

• Tomba

Tomba

ex87 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:11:
[...]

Ik schreef het ook om mezelf te ontmoedigen direct weer op bestellen te drukken :D ik twijfel echt enorm op het moment.

Mijn S6 heeft nog geen plekje/krasje en ik heb er flink mee gesport, verhuisd etc.. Dus het voelt ergens gewoon zonde maar, de Ultra is ook wel weer heel mooi :'( :9~

Loop over 2/3 weken wel even een Apple Store in, haha
Ik wou zeggen, gewoon een tijdje niet bestellen en eventueel een deal alert op Pepper zetten ;)

ex87 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:59:

Ooh had jij een titanium ernaast, hoe zit het met de kleur en finish, zijn die gelijk tussen de edition en de ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Donstil schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:19:
[...]

Ooh had jij een titanium ernaast, hoe zit het met de kleur en finish, zijn die gelijk tussen de edition en de ultra?
Ja, ik heb de Space Black Titanium. Finish van de titanium is glossy en glimt heel erg, vond ik bij de Ultra veel minder. De Ultra is ook 'ruw' en de titanium niet. Glas voelt exact hetzelfde, wat ik al aangaf na 2 jaar dragen (en echt niet voorzichtig doen) nog geen kras te zien.

Space black is natuurlijk anders dan de kleur van de Ultra sowieso.. Nog steeds een mooi ding, valt helemaal weg door de kleur waardoor je vooral je scherm ziet 'zweven'.
ex87 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:11:
[...]

Ja, ik heb de Space Black Titanium. Finish van de titanium is glossy en glimt heel erg, vond ik bij de Ultra veel minder. De Ultra is ook 'ruw' en de titanium niet. Glas voelt exact hetzelfde, wat ik al aangaf na 2 jaar dragen (en echt niet voorzichtig doen) nog geen kras te zien.

Space black is natuurlijk anders dan de kleur van de Ultra sowieso.. Nog steeds een mooi ding, valt helemaal weg door de kleur waardoor je vooral je scherm ziet 'zweven'.
Aah zonde ik bedoelde eigenlijk naturel titanium tov van de ultra.

• Davidas
De nachtmodus op de AWU vind ik echt te gek, ze zouden deze in iOS moeten koppelen aan de Night Shift zodat deze automatisch geactiveerd kan worden.

• JDFS
  • Niet online
OllieMongollie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat wanneer je een Ultra overweegt, je 'm gewoon een keer moet passen. Die foto van JDFS is wat vertekend aangezien 't bandje niet vast zit en een foto van boven is sowieso niet de beste hoek is.
Klopt, ik kreeg het bandje niet vast, te veel gedoe haha... Ik kan nog wel even een foto van de zijkant maken met mijn AW7 ernaast. Maar mijn mening blijft dat het ding best gigantisch is vergeleken met een AW7

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Davidas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:58:
De nachtmodus op de AWU vind ik echt te gek, ze zouden deze in iOS moeten koppelen aan de Night Shift zodat deze automatisch geactiveerd kan worden.
"Nachtmodus" is alleen die ene watch face toch? Ik heb moeite met analoge klok kijken, dus ik zal nooit die face selecteren.

• Davidas
Mog schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:17:
[...]

"Nachtmodus" is alleen die ene watch face toch? Ik heb moeite met analoge klok kijken, dus ik zal nooit die face selecteren.
Ja, klopt. Je kan de digitale tijd toevoegen als complicatie, dan ben je er ook. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Iedereen heeft het alleen maar over de stap van AW naar AWU. Ik ben benieuwd of je nog ooit de stap van AWU naar AW kunt maken als je de AWU langere tijd gedragen hebt :p

Ik denk dat een normale AW dan ineens heel klein oogt..

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Davidas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:19:
[...]

Ja, klopt. Je kan de digitale tijd toevoegen als complicatie, dan ben je er ook. ;)
Ja, ho even. Ik ga niet twee keer de tijd toevoegen ;)

• Davidas
Mog schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:25:
[...]

Ja, ho even. Ik ga niet twee keer de tijd toevoegen ;)
Dan geen nachtmodus voor jou. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisweb
Kogel door de kerk: ben helemaal verliefd op de Watch Ultra! Gisteren mijn AW8 SS retour gemeld en vandaag teruggestuurd. Wat is de Watch Ultra een mooi en fijn horloge, zeg. Eerst had ik twijfels over het ontwerp, maar nu vind ik ‘m helemaal geweldig.

@Davidas

• StevenRSCA
Even tussendoor: ik merk na anderhalve dag Series 8 dat het un-locken van MacBook & iMac niet meer lukt (in tegenstelling tot mijn vorige Series 4). Het scherm opent, de boodschap "unlocking via Watch" verschijnt, maar dan stopt 'ie en krijg ik gewoon het veldje om m'n pw in te geven.

Veel resultaten hierover in Google te zien, maar de voorgestelde oplossingen daar (reboot, de-activate & re-activate bluetooth & wifi) lukt het hier niet bij mij.

Zijn er hier nog anderen die deze situatie hebben meegemaakt? Zowel m'n vorige Series 4 als huidige Series 8 zitten allebei op WatchOS9; MacBook & iMac beiden op Monterey 12.6.

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

MrAcid schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:00:
[...]

Meer info hierover: YouTube: Testing an Apple Watch Ultra in the Scottish Highlands

Leuke review dit trouwens - zeker kijken als je van plan bent er veel mee te gaan wandelen!

Ben benieuwd elke app hij gebruikt voor de topografische kaarten. Iemand een idee?
Die ga ik zeker eens bekijken! Kom net terug van een 4 daagse hike in Schotland en heb dat gedaan met m’n Garmin ipv m’n Apple Watch s4.
Morgen komt de Ultra. Eens zien of die ‘t stokje kan overnemen.

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:20:
Iedereen heeft het alleen maar over de stap van AW naar AWU. Ik ben benieuwd of je nog ooit de stap van AWU naar AW kunt maken als je de AWU langere tijd gedragen hebt :p

Ik denk dat een normale AW dan ineens heel klein oogt..
Meestal gaat dat wel prima, ik heb een analoog horloge wat groter draagt dan mijn S7 en als ik die om gehad heb denk ik altijd even “wat is de watch toch klein”.

TLDR: Duurt een paar minuten

• StevenRSCA
JDFS schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:40:
[...]

Net even mijn polsomtrek gemeten bij het dunste punt.. dat komt uit op bijna 16 cm! Benieuwd waar de jouwe op uit komt. Ik vind persoonlijk de 45mm net aan niet TE groot (waar ik wel even bang voor was).

Ik denk dat je inderdaad wel fysiek terecht kan bij de Apple Store, bij mij hebben ze nooit moeilijk gedaan in ieder geval.
OK, mijn polsomtrek op exact dezelfde plaats als mijn huidige Series 8 45mm is op de kop 15 cm. Dus nog een centimeter minder dan bij jou.

Ik zal allicht op zaterdag eens in de Apple Store binnenspringen om de Ultra zelf eens te passen, maar ik vrees dat 'ie te groot zal zijn voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou net terug van de sportschool. 1,5 uur sporten, cellular aan en geen iPhone mee, Apple Music streamen naar m’n AirPods heeft 30% batterij gevraagd van de Apple Watch Ultra. Best netjes!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Ik heb een Ultra besteld met zwart trail bandje, iemand ervaring hiermee ?
Hoe staat dit bandje tegenover nat worden van zweet of zwemmen ?

Lijkt mij ambetant als je deze terug wil omdoen als het bandje nat is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
Na de AWU vorige week te hebben ontvangen met de witte Alpine band, vandaag de oranje variant binnen gekregen.

Merkte dat ik ondanks dat ik ‘m te “aanwezig” vond in het begin, er toch steeds meer gecharmeerd van raakte.

Uiteindelijk erg blij mee! Veel minder heftig dan dat ie op vele foto’s en filmpjes over komt.

• Tomba

Tomba

crazylegs schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:27:
Na de AWU vorige week te hebben ontvangen met de witte Alpine band, vandaag de oranje variant binnen gekregen.

Merkte dat ik ondanks dat ik ‘m te “aanwezig” vond in het begin, er toch steeds meer gecharmeerd van raakte.

Uiteindelijk erg blij mee! Veel minder heftig dan dat ie op vele foto’s en filmpjes over komt.
Heb je wellicht wat (vergelijkings) foto’s?
Moet zeggen dat ik alle 9 de bandjes stiekem wel wat vind hebben.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Icaru schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:25:
Ik heb een Ultra besteld met zwart trail bandje, iemand ervaring hiermee ?
Hoe staat dit bandje tegenover nat worden van zweet of zwemmen ?

Lijkt mij ambetant als je deze terug wil omdoen als het bandje nat is ?
Als je de trail band in maat L hebt, heb ik wel interesse mocht je het niets vinden. Dat bandje alle ik nog..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

crazylegs schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:27:

Ik haal morgen de witte Alpine op. Mijn groene vandaag verkocht. Wit is meer neutraal en makkelijker zakelijk te dragen. Oranje wil ik ook nog halen Idd..😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:12:
Nou net terug van de sportschool. 1,5 uur sporten, cellular aan en geen iPhone mee, Apple Music streamen naar m’n AirPods heeft 30% batterij gevraagd van de Apple Watch Ultra. Best netjes!
Ik vind dat nog best veel eerlijk gezegd. Ik ben ook wel eens gaan fietsen met alleen mijn watch (activiteit aan), cellular en AirPods en was toen ook zoiets kwijt in ruim een uurtje.

©2004

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb een Watch4, maar sinds de laatste update van watchOS gaat de batterij een stuk minder lang mee…
Vandaag om 11.35 opgeladen en nu om 21.49 heb ik nog 3%. Dit terwijl hij de hele dag in de energiebesparende stand heeft gestaan. Herkennen andere dit ook? Zijn er nog tips?

Is niet echt werkbaar zo…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
Tomba schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:26:
[...]

Heb je wellicht wat (vergelijkings) foto’s?
Moet zeggen dat ik alle 9 de bandjes stiekem wel wat vind hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNSqIib5RMBeG00BkECXXMjKd70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtCAHGDlQlmewKSSmjtqVbA0.jpg?f=fotoalbum_large

De trail en alpine bandjes vind ik tof, de ocean is niets voor mij. Persoonlijk vind ik deze te “plastic” ogen.. doet imho afbreuk aan de AWU.

[ Voor 10% gewijzigd door crazylegs op 29-09-2022 22:23 ]

Vind het toch wel jammer dat er geen zwarte Alpine band is. Zag zojuist de trail in het grijs/zwart en vond die eigenlijk te basic voor zijn prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hk12nl schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:49:
[...]

Ik vind dat nog best veel eerlijk gezegd. Ik ben ook wel eens gaan fietsen met alleen mijn watch (activiteit aan), cellular en AirPods en was toen ook zoiets kwijt in ruim een uurtje.
Hmmm, misschien zou het cellular bereik van de Watch niet heel best zijn in de sportschool, waardoor deze dan toch veel batterij gebruikt. Meen me te herinneren dat ik 2 bolletjes bereik had.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:52
BThomas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:50:
Ik heb een Watch4, maar sinds de laatste update van watchOS gaat de batterij een stuk minder lang mee…
Vandaag om 11.35 opgeladen en nu om 21.49 heb ik nog 3%. Dit terwijl hij de hele dag in de energiebesparende stand heeft gestaan. Herkennen andere dit ook? Zijn er nog tips?

Ik heb met de series7 nu ook wel aardige batterijdrain sinds de laatste week (of twee). Ik haal geen dag meer, waar ik voorheen 40% over had.

I don't have dreams, I have goals!!

Hier is de laatste watchOS ook beduidend minder idd.

• schumi1986
Donstil schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:40:
Vind het toch wel jammer dat er geen zwarte Alpine band is. Zag zojuist de trail in het grijs/zwart en vond die eigenlijk te basic voor zijn prijs.
Ben ik het helemaal mee eens, dit is een fors horloge en daar past gewoon een “rugged” bandje bij.

Bij de trial hebben ze er iets van proberen te maken door er een lus aan toe te voegen maar imo is het het net niet.

Had ook het trail bandje gepreorderd bij Apple maar heb deze ondertussen geannuleerd, ben echt te spreken van het Alpine bandje en tsja deze gaat er natuurlijk over een tijdje echt wel in het zwart komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
BThomas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:50:

Hier geen last met een s7.
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:08:
[...]

Hmmm, misschien zou het cellular bereik van de Watch niet heel best zijn in de sportschool, waardoor deze dan toch veel batterij gebruikt. Meen me te herinneren dat ik 2 bolletjes bereik had.
Dat kan idd nog een mogelijkheid zijn ja. Niet aan gedacht :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Merk ook nog niks geks aan de batterij eigenlijk. Gisterochtend om 7 uur van lader en nu op 68%..Prima lijkt me..AWU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:37

swv

pdavie2311 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:37:
Merk ook nog niks geks aan de batterij eigenlijk. Gisterochtend om 7 uur van lader en nu op 68%..Prima lijkt me..AWU
Heb je er ook mee geslapen? Ik heb 63% sinds woensdagavond 22u en 2x slapen.

Edit: niks bijzonders gedaan gisteren zo druk gehad op het werk dat ik alleen de tijd heb afgelezen :p

[ Voor 14% gewijzigd door swv op 30-09-2022 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

swv schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:42:
[...]

Heb je er ook mee geslapen? Ik heb 63% sinds woensdagavond 22u en 2x slapen.

Edit: niks bijzonders gedaan gisteren zo druk gehad op het werk dat ik alleen de tijd heb afgelezen :p
Nee, niet uitgedaan maar op nachtkastjes gelegd in de nacht. Gisteren ook niet echt veel gedaan, thuiswerken..

Pagina: 1 ... 13 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.