Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:58
Roos79 schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:41:
[...]

En de 8 gebruik je nu gewoon?
Dat is alleen niet helemaal conform de regels toch want je mag ermee doen wat je in de winkel ook zou doen.
Roos,

Kun je dit alsjeblieft gewoon even laten? Het maakt het er écht niet gezelliger op. Ik snap dat er mensen zijn die graag alle regels opvolgen. Maar je bent op Tweakers om een discussie over het product hebben. Niet om mensen te controleren of ze wel alle regels opvolgen. Ethische discussies, discussies over het milieu, over consumentisme.. allemaal hartstikke leuk maar de rest van de lezers heeft er niks van.

Snap eigenlijk ook niet wat je ermee wilt bereiken. Zal wel aan mij liggen. Dus voor de tweede keer in een week tijd: take it easy on the backseat. Enjoy the ride.

.plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisweb op 25-09-2022 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Dennisweb schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:52:
[...]

Roos,

Kun je dit alsjeblieft gewoon even laten? Het maakt het er écht niet gezelliger op. Ik snap dat er mensen zijn die graag alle regels opvolgen. Maar je bent op Tweakers om een discussie over het product hebben. Niet om mensen te controleren of ze wel alle regels opvolgen. Ethische discussies, discussies over het milieu, over consumentisme.. allemaal hartstikke leuk maar de rest van de lezers heeft er niks van.

Snap eigenlijk ook niet wat je ermee wilt bereiken. Zal wel aan mij liggen. Dus voor de tweede keer in een week tijd: take it easy on the backseat. Enjoy the ride.
Volgens mij volg je alle regels hoor. Toen ik bij CB mijn 14 Pro haalde werd mij verteld dat ik hem 30 dagen mocht gebruiken en als ik het niks vind, hem weer mocht inleveren. Dus ja..Iets van moraalridder?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:04:
[...]

Onzin! De Ultra is dus alleen voor bergbeklimmers, survival atleten etc? Nope! Ik koop hem omdat ik hem mooi vind. Al ben ik 200kg en zit ik de hele dag chips te eten en Netflix te kijken. Toch?
Ik had voor ik de watch (0) had een suunto core all black. Geen klein ding met een hoogtemeter, barometer, electronisch kompas etc etc. Ik droeg m omdat ik 'm mooi vond. ;)
Ik snap heel goed waarom je een ultra zou dragen om de looks. Is ook mijn plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
[...]

Onzin! De Ultra is dus alleen voor bergbeklimmers, survival atleten etc? Nope! Ik koop hem omdat ik hem mooi vind. Al ben ik 200kg en zit ik de hele dag chips te eten en Netflix te kijken. Toch?
zie je de smiley achter de eerste zin? 😉. Tuurlijk moet je ding gewoon kopen whatever the reason. Overigens vind ik wel dat de batterij echt wel snel gaat met sporten. Vandaag uurtje of 5 gefietst en ging toch wel 40% af.

Even ter check. Als ik m’n oude watch wil verkopen. Alleen loskoppelen is genoeg toch? Dan wordt ook alles verwijderd toch?

[ Voor 15% gewijzigd door giantgiantus op 25-09-2022 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
[...]

Op een wandeling met de hond na, ben ik ook geen atleet of bergbeklimmer. Wel bezig met wat afvallen. Maar het ontwerp van de Ultra lijkt me toch wel erg mooi. Als hij inderdaad bevalt, dan wil ik hem gewoon als daily driver gebruiken.

Doe wat je wilt. Je hebt er genoeg voor betaald, dus geniet er met volle teugen van. Volgens mij is er een handjevol mensen dat zich strikt houdt aan “de doelgroep” en “wat andere mensen vinden.”

Serieus? Heb je echt de mening van vreemden op het internet nodig? Als je er blij mee bent, wat doen die meningen er dan toe? Als iemand die nooit sport zo’n horloge draagt, dan slaap ik er echt geen nacht minder om (ik slaap toch al slecht). :)

Overigens zijn er drie dingen aan de Ultra waarom ik het zeker wil proberen: het ontwerp stond me eerst tegen, maar vind ik nu juist mooi. Een betere batterijduur en 2000 nits in zonnige omstandigheden vind ik erg fijn. Ieder mens heeft zijn eigen motief om iets te kopen. Nederland is meningenland, maar dat betekent niet dat je overal goedkeuring om hoeft te vragen of dat je overal maar een mening moet hebben. Soms is een +1 genoeg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

giantgiantus schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:09:
[...]

zie je de smiley achter de eerste zin? 😉. Tuurlijk moet je ding gewoon kopen whatever the reason. Overigens vind ik wel dat de batterij echt wel snel gaat met sporten. Vandaag uurtje of 5 gefietst en ging toch wel 40% af.

Even ter check. Als ik m’n oude watch wil verkopen. Alleen loskoppelen is genoeg toch? Dan wordt ook alles verwijderd toch?
Loskoppelen, wis alle inhoud en instellingen en wegdoen dat ding! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:21:
[...]

? Heb geen normale. Dit is mijn mainly driver..
Ooh dan krijg je het nog druk met al die workouts.
Ik heb dat maar net in mijn schema gekregen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:14:

Als iemand die nooit sport zo’n horloge draagt, dan slaap ik er echt geen nacht minder om (ik slaap toch al slecht). :)
Dat kan je dan overigens wel mooi bijhouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:17:
[...]

Loskoppelen, wis alle inhoud en instellingen en wegdoen dat ding! 😉
Ja maar het gekke is dat ik na het loskoppelen niets meer kan doen. Dus ga er vanuit dat loskoppelen alle inhoud ook wist? Apple website is erg onduidelijk wat dat aan gaat.

Overigens gaat het oude ding de deur uit. Nieuwe ultra ding 😜 om m’n pols. Grappig genoeg met ocean band. Vond ik en lekkerder zitten en mooier dan alpine band.

[ Voor 17% gewijzigd door giantgiantus op 25-09-2022 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:22:
[...]

Ja maar het gekke is dat ik na het loskoppelen niets meer kan doen. Dus ga er vanuit dat loskoppelen alle inhoud ook wist? Apple website is erg onduidelijk wat dat aan gaat.
Loskoppelen wist de inhoud inderdaad.

Je kan voor de zekerheid nog even kijken of de watch uit iCloud verdwenen is. Als dat zo is dan is de watch ready voor de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Ik heb sinds gisteren een T-mobile esim geconfigureerd op m'n Ultra via de Watch app. Alles gaat in principe goed. T-mobile NL is geconfigureerd als netwerk, op de Ultra is zowel mobiel netwerk als data geactiveerd en de netwerkstatus is verbonden.

Toch heb ik geen dataverbinding. Maps, Music of welke andere willekeurige app, kan geen data ophalen als ik m'n iPhone uit of in vliegtuigmodus zet.

Zowel m'n iPhone als m'n Ultra draaien de laatste versie. Alles al een keer herstart, maar nada. Mis ik misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Nevermind. Werkt plotseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:08:
[...]

Ik had voor ik de watch (0) had een suunto core all black. Geen klein ding met een hoogtemeter, barometer, electronisch kompas etc etc. Ik droeg m omdat ik 'm mooi vond. ;)
Ik snap heel goed waarom je een ultra zou dragen om de looks. Is ook mijn plan.
Hier ook, alleen om het uiterlijk en de skills. En trouwens, niet alleen voor topsporters bedoeld, immers er zit ook een rolstoelinstelling op. En ja, ik ben ook gehandicapt maar verzamel gewoon klokjes

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat KPN over 3 weken de eSIM aankondigt voor de Apple Watch. Mocht je als KPN klant om die reden op het punt staan te switchen kun je op basis hiervan wellicht besluiten om dat nog even aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MrAcid schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:36:
Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat KPN over 3 weken de eSIM aankondigt voor de Apple Watch. Mocht je als KPN klant om die reden op het punt staan te switchen kun je op basis hiervan wellicht besluiten om dat nog even aan te zien.
Das goed om te horen, hopelijk ook voor een beetje normale prijs (die 5€ per maand van T-Mobile vind ik al best steep, zeker als je je realiseert dat de maximum snelheden 768/384 Kbps zijn)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:40:
[...]

Das goed om te horen, hopelijk ook voor een beetje normale prijs (die 5€ per maand van T-Mobile vind ik al best steep, zeker als je je realiseert dat de maximum snelheden 768/384 Kbps zijn)
Hoeveel kan de Watch aan dan qua snelheid? En wat ben je van plan er op te doen die hogere snelheid vergt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:40:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, zou me verbazen als KPN daar dan onder gaat zitten. Dus minimaal 5,- lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tartarus schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:53:
[...]

Hoeveel kan de Watch aan dan qua snelheid?

[…]
De LTE Apple Watches ondersteunen HSPA 42.2/5.76 Mbps.
[...]
En wat ben je van plan er op te doen die hogere snelheid vergt?
Niks bijzonders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hoeveel kan de Watch aan dan qua snelheid? En wat ben je van plan er op te doen die hogere snelheid vergt?
Nou ja toch wel lekker als je onderweg even een podcast op je watch wilt downloaden, of wat overhead hebt in snelheid bij het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De Watch ultra komt met batterijduur ook eindelijk in de buurt van een hele dag zonder iPhone kunnen zo te zien, mooie ontwikkeling. Ik zelf ga zo’n cellular watch pas overwegen als je hem de hele dag kan gebruiken als telefoon vervanging (mocht dat nodig zijn). Ben dus ook wel benieuwd naar Apple Watch ultra gebruikers hier die hem een hele dag zonder iPhone gebruiken, gaat de batterij ook echt een volle dag mee?

[ Voor 26% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-09-2022 21:31 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
MrAcid schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:36:
Top, dan kan ik eindelijk van t mobile naar kpn *O*

mits de prijs niet meer word dan € 5,- -O-

[ Voor 7% gewijzigd door hk12nl op 25-09-2022 21:38 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:56
<ocd>

Vandaag de Ultra eens in detail geïnspecteerd waaronder de gaatjes rondom de Ultra. Daar zitten allemaal metalen gaasjes in en viel het mij op dat het gaatje boven de kroon, de dieptemeter, het gaasje gerimpeld met vouwen in lijkt te liggen, zie fotos.

Is dit een defect of is dat bij de de gene die de Ultra bezitten ook zo en hoort dit zo en is het wellicht een membraan ipv een gaasje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUbpTyxrMmT28jcaotmbKgJgyAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJ7GrfOVH6lePJ8ZnoLfwsM7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zk93yYuNg4pvg2eyjJYVt1dcIAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mpCvPvhYHAFHK4URS8oqNsG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrFZ_PrtIEh0F2qOSN4SRbCRGhc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EzSWmIo6xDGnbQW9fECCcHNa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4zkhm0HPMrS4IuFLaHLcLDln7c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HvpwcBHskrVaEoHJ4u8qcV0P.png?f=fotoalbum_large

Mijn dank is, alvast, groot!

</ocd>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
DeNachtwacht schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:09:
De Watch ultra komt met batterijduur ook eindelijk in de buurt van een hele dag zonder iPhone kunnen zo te zien, mooie ontwikkeling. Ik zelf ga zo’n cellular watch pas overwegen als je hem de hele dag kan gebruiken als telefoon vervanging (mocht dat nodig zijn). Ben dus ook wel benieuwd naar Apple Watch ultra gebruikers hier die hem een hele dag zonder iPhone gebruiken, gaat de batterij ook echt een volle dag mee?
haalt de aw8 dan nog geen 10 uur?
verbruikt hij zoveel meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
Furrr schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:37:
<ocd>

Vandaag de Ultra eens op detail geïnspecteerd waaronder de gaatjes rondom de Ultra. Daar zitten allemaal metalen gaasjes in en viel het mij op dat het gaatje boven de kroon, de dieptemeter, het gaasje gerimpeld met vouwen in lijkt te liggen, zie fotos.

Is dit een defect of is dat bij de de gene die de Ultra bezitten ook zo en hoort dit zo en is het wellicht een membraan ipv een gaasje?
</ocd>
Bij mij is het niet. Ik zou 'm om laten ruilen. Ding is duur genoeg en misschien heeft dit invloed op de waterdichtheid van de Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
OllieMongollie schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:57:
[...]

Bij mij is het niet. Ik zou 'm om laten ruilen. Ding is duur genoeg en misschien heeft dit invloed op de waterdichtheid van de Ultra.
Bedankt!

En exact mijn idee.
Enige verklaring die ik had was dat het eventueel een membraan zou kunnen zijn voor de dieptemeter.
Tijd lang naar fotos gezocht online maar kon er geen vinden welke gedetailleerd genoeg was.

Maar bij jou zit er dus een gaasje zoals bij elk ander gat rondom de Ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:10
Furrr schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:37:
<ocd>

Vandaag de Ultra eens in detail geïnspecteerd waaronder de gaatjes rondom de Ultra. Daar zitten allemaal metalen gaasjes in en viel het mij op dat het gaatje boven de kroon, de dieptemeter, het gaasje gerimpeld met vouwen in lijkt te liggen, zie fotos.

[
</ocd>
Ik heb niet precies het zelfde maar zie idd ook dat alle gaatjes een gaasje hebben behalve de diepte meter. Maar bij die van mij zit het wel een stuk rechter dan bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Dynamic83 schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:32:
[...]

Ik heb niet precies het zelfde maar zie idd ook dat alle gaatjes een gaasje hebben behalve de diepte meter. Maar bij die van mij zit het wel een stuk rechter dan bij jou.
Bedankt!
Voordat ik de Ultra voor niets terug stuur maar eens de Apple store induiken en daar de gaten maar eens bestuderen 😅 .

De fotos zijn overigens met m’n 13 Pro Max genomen mocht je zelf op onderzoek uit willen gaan 😁.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

wwwmarcel schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:39:
[...]

haalt de aw8 dan nog geen 10 uur?
verbruikt hij zoveel meer?
Van de 8 weet ik het niet maar de 7 cellular hield het als standalone cellular 6-7 uur vol als je hem voor bellen etc ook actief gebruikte.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Dit valt mij niets tegen, zo denk ik zelf altijd dat m’n klokje op z’n donder krijgt bij mij in het dagelijks leven. Maar als hij binnen is komt er wel ac+ op denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:01
DBreda schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:31:
De sterrenlicht Apple Watch met bijpassende bandje is gewoon op voorraad bij Amac. Ben ik de enige die deze mooi vind? Ik vind de donkerblauwe een beetje standaard en bij zilver vind ik de (standaard) bandjes niet echt matchen. Zal morgen eens binnenlopen bij Amac.
Nee hoor, ik vind die ook het mooiste en heb hem ook besteld. Merkte tijdens de Pre-Order dagen van de S8 dat deze snel de langste levertijd kreeg en bij T-mobile al helemaal. Alleen een paar dagen na release was hij ineens op voorraad bij Apple zelf en bij veel andere winkels nog uitverkocht.

Mooie aan deze kleur vind ik dat het erg goed past bij alles en niet zo kil is als zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Denk er toch aan om mijn abbo bij Vodafone te annuleren. Kan nog binnen 2 weken. Reden is dat het erg stil blijft op ondersteuning voor de Watch. Ik begrijp dat KPN het nu ook binnenkort gaat aanbieden. Dus kan ik kiezen uit KPN en T-Mobile? Wil toch eens die optie ook eens gaan gebruiken denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:29
pdavie2311 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:26:
Ik begrijp dat KPN het nu ook binnenkort gaat aanbieden.
Seeing is believing, ik wacht al een jaar op KPN... Dus vooralsnog is alleen T-mobile een beschikbare optie.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamic83
pdavie2311 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:26:
Denk er toch aan om mijn abbo bij Vodafone te annuleren. Kan nog binnen 2 weken. Reden is dat het erg stil blijft op ondersteuning voor de Watch. Ik begrijp dat KPN het nu ook binnenkort gaat aanbieden. Dus kan ik kiezen uit KPN en T-Mobile? Wil toch eens die optie ook eens gaan gebruiken denk ik..
KPN heeft officieel ook nog niets aangekondigd… het zou me niets verbazen als T-mobile een afspraak heeft dat het 1 jaar het alleen-recht heeft en dat in dat jaar andere providers niet mogen aankondigen dat ze het ook gaan ondersteunen.
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat VF het niet gaat ondersteunen zodra ze de mogelijkheid hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Echt heel indrukwekkend. Dat het titanium butst had ik wel verwacht, maar dat platte saffier is heel sterk.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 10:04
Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:49:
[...]

Op zowel mijn S6 als AWU gewoon wit hier, wel gedimd natuurlijk.
Had graag gezien dat ze die rood gemaakt hadden. Gemiste kans ;)
"Feedback app" ;)

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een feedback app die niet voor bèta’s is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Donstil schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:11:
[...]

Is er een feedback app die niet voor bèta’s is?
Apple Feedback Form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iworx
Klopt - enkel voor de beta is er een feedback app. Als je een Managed AppleID hebt met een functie hoger dan staff kan je ook in de gewone releases in Safari : applefeedback:// typen en de app tevoorschijn toveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Gisteren mijn Ultra in ontvangst genomen, bevalt me enorm. Voelt erg stevig aan, wat goed is met een 1-jarige dochter die gek is op lichtgevende dingen en daar dus als een gekke aan sleurt _O- _O-

Hij voelt totaal niet zo bulky aan als hij eruit ziet op foto en die groene Alpine-band is ook wel mooier in 't echt dan op foto. Die oranje accenten op crown en action button vallen me IRL ook weinig op, misschien omdat er op foto zo de nadruk op wordt gelegd.

Nu mijn bandjes-collectie proberen uitbreiden. Lijkt me wel dat de watch specifieke bandjes nodig heeft, gezien de hechting idealiter ook titanium is (zwart en accenten zwart vallen imo minder op dan titanium en grijs bv).

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:00
Even een mooie ervaring delen.
Gisteren een hardloop wedstrijd gedaan(NN CPC loop 10 KM), telefoon niet meegenomen.

Met de Ultra via de Daftcloud app Soundcloud naar mijn nieuwe AirPods Pro gestreamd tijdens het rennen.

Voelde heel erg next level zo dat dit allemaal werkte :)

het streamen via zowel 4g als naar de AirPods natuurlijk en het tracken van een workout vergde wel wat van de batterij. Na de run zo rond 15:00 had ik nog 61 procent, had de watch in de ochtend rond 7 uur omgedaan met volle batterij.

[ Voor 29% gewijzigd door overtones op 26-09-2022 12:03 ]

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Zeker gave ervaring @overtones! Activiteiten doen zonder mijn telefoon is ook mijn voornaamste overweging om voor de Ultra te kiezen en deze ervaring sterkt mij :)

Ik ga er vanuit dat je max een uurtje over die 10K hebt gedaan ;) , dan valt mij dat batterijverbruik toch een beetje tegen. Strategieën om om alvast luistermateriaal op je watch te hebben blijven imho verstandig. Podcasts waar je je op abboneert kunnen automatisch naar je Watch worden gezet ‘s nachts dus die hoef je die dag niet meer te streamen. Een setje favoriete muziekalbums kun je ook alvast op je Watch zetten. Maar wel een fijn gevoel om ten alle tijden je streaming services beschikbaar te hebben!

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 26-09-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Radiodurans schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:15:
Zeker gave ervaring @overtones! Activiteiten doen zonder mijn telefoon is ook mijn voornaamste overweging om voor de Ultra te kiezen en deze ervaring sterkt mij :)

Ik ga er vanuit dat je max een uurtje over die 10K hebt gedaan ;) , dan valt mij dat batterijverbruik toch een beetje tegen. Strategieën om om alvast luistermateriaal op je watch te hebben blijven imho verstandig. Podcasts waar je je op abboneert kunnen automatisch naar je Watch worden gezet ‘s nachts dus die hoef je die dag niet meer te streamen. Een setje favoriete muziekalbums kun je ook alvast op je Watch zetten. Maar wel een fijn gevoel om ten alle tijden je streaming services beschikbaar te hebben!
55:41 :)

Viel mij ook tegen, ik denk dat het het streamen was. Podcasts sync ik ook hoor met overcast maar de set die ik wilde luisteren staat alleen op soundcloud https://soundcloud.com/el...n-boiler-room-london-2024

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Even een apart vraagje, maar ik dacht ook eens spotify nummers offline op mijn watch te zetten. Ik kan dus in de app van spotify op mijn telefoon downloaden naar apple watch doen, dan verschijnt hij als downloads op mijn watch. Maar dan gebeurt er eerlijk gezegd weinig, hij lijkt niets te downloaden alleen maar die melding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:30
joffrey19 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:31:
Even een apart vraagje, maar ik dacht ook eens spotify nummers offline op mijn watch te zetten. Ik kan dus in de app van spotify op mijn telefoon downloaden naar apple watch doen, dan verschijnt hij als downloads op mijn watch. Maar dan gebeurt er eerlijk gezegd weinig, hij lijkt niets te downloaden alleen maar die melding geven.
- Watch herstarten
- Bluetooth verbreken / koppelen
- Spotify app op watch geforceerd sluiten en weer openen

Kijk even hierna of het werkt.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:10:
[...]

Nice, geen workouts gedaan dan neem ik aan?
Ik zit na iets meer dan 24 uur hier op:
[Afbeelding]
En na 48 uur (8 workouts, 190 actieve minuten) staat ie hier op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqwILxWpaAnslGEvW6B3sDI2BVY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pxwGi0T6iMEaXvh1skJYRBs7.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Tomba op 26-09-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
man o man..wat een brainer..

de SE ziet er hetzelfde uit als de aw8, heeft alleen geen temperatuur en always-on...maar wel 250.- goedkoper...
zou een no-brainer moeten zijn..maar dub me suf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiodurans
Brain stops, buys series 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamic83
Tomba schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:52:
[...]

En na 48 uur (8 workouts, 190 actieve minuten) staat ie hier op:
[Afbeelding]
Nice! Heb je display op always on? Ik heb na 28 uur nog 47% met Max 60 minuten aan workouts maar wel veel zitten spelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dynamic83 schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:03:
[...]

Nice! Heb je display op always on? Ik heb na 28 uur nog 47% met Max 60 minuten aan workouts maar wel veel zitten spelen…
Of course always Always On on :)
(Behalve in de bioscoop of schouwburg dan maar ja hoe vaak kom je daar nou?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Laatst online: 21:15

ja3

Kunnen we de extra accu van de Ultra niet inzetten voor een beter Always On scherm? De dagen die ik de accu nodig heb voor 'extreme sporten' zijn op 1 hand te tellen. Bij veel watch faces is het nog redelijk irritant dat je net als je aan het kijken bent de kleuren ziet verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
wwwmarcel schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:55:

de SE ziet er hetzelfde uit als de aw8, heeft alleen geen temperatuur en always-on...maar wel 250.- goedkoper...
Er zijn toch wel meer verschillen tussen Watch 8 en SE:

- grotere bezels bij SE, daardoor minder groot bruikbaar scherm en grotere zwarte randen.
- geen snelladen bij SE
- geen saturatie app bij SE
- geen ECG app bij SE
- geen WiFi 5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:14
wwwmarcel schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:55:

Ik heb de SE een paar dagen gedragen en toch maar geruild voor een normale s8. Hoewel je em niet kan zien, is de bezel echt groot op de SE. Dus het scherm van de s8 oogt een stuk groter, vanwege de gebruikte extra pixels. Ook ECG en saturatie meter wilde ik toch wel af en toe gebruiken. Dus ik ben nu blij met een s8 41mm (met een 16,5 cm pols).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Tomba schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:12:
[...]

Of course always Always On on :)
(Behalve in de bioscoop of schouwburg dan maar ja hoe vaak kom je daar nou?)
Ik heb na de workout van gister(met beetje tegenvallende batterij) wel de standaard brightness naar het middelste standje gezet.
Hoog is met de ultra echt niet nodig bij default.

Hoe staat die bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Laatst online: 21:15

ja3

giantgiantus schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:49:
[...]

Ik wil Vodafone werk, kpn prive, extra T-Mobile privé voor Watch. Dat kan helaas niet.
Het is me inmiddels ook duidelijk waarom dit zo werkt. De cellular functionaliteit van de Apple Watch staat uit zolang deze middels bluetooth of wifi met de iPhone is verbonden. Pas als dit niet meer lukt gaat de Apple Watch zelf actief cellular gebruiken.

Daar is hier meer over te vinden:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
overtones schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:31:
[...]

Ik heb na de workout van gister(met beetje tegenvallende batterij) wel de standaard brightness naar het middelste standje gezet.

Hoe staat die bij jou?
Ja ik vind hem in workouts ook niet geweldig. Brightness al op het minst maar denk 10 uur sporten is tie wel op. Had meer gehoopt en verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4nter0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-08 14:05
Ik moet toch even zeggen als "basis" gebruiker dat ik tot hier toe zeer gelukkig ben met de grotere batterij.

Even "basis" verhelderen;
  • Sleep tracking
  • iMessage, whatsapp, outlook
  • Nest & homekit meldingen
  • Half uurtje crosstrainer
  • Flashlight als ik 's nachts naar de baby moet lopen... lol
  • Always on
  • ...
Had hem vrijdag avond om 20:00 van de lader gehaald en heb hem maandag ochtend even moeten opladen tijdens het douchen en ontbijt. Dus voor mijn gebruik best netjes daar ik met mijn apple watch 7 zondag niet had gehaald.

Kan het beter? Had ik nog meer verwacht van de batterij? Ja, maar toch ben ik een gelukkig man met de extra dag en nacht. Daarnaast was ik dat vorig design ook gewoon echt beu en heb ik nu meer het gevoel van een "echte horloge" te hebben aan mijn 20cm pols. :-D

- 4nter0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

overtones schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:31:
[...]

Hoe staat die bij jou?
Niets aan veranderd, de Watch zelf zegt dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuKsAq8Kd9aCT0p0p4faqbFXpXo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nnGeop41XbZQmUEEB8bruQCh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
Geen idee of ik mijn vraag hier moet stellen of bij beschikbaarheid/levertijd , maar ik ben mee aan het lezen op het forum en zie dat het nu (heel begrijpelijk) over de Ultra gaat. Net even in het echt gezien en erg mooi! Ik heb besloten dat deze toch niet helemaal bij me past, dus nu aan het kijken naar een AW7 of AW8 45mm. 80 euro verschil is mooi meegenomen, aangezien ik er toch een ander bandje op wil.

Ik denk dat de middernachtkleur van de 7 nu wel aardig op begint te raken, omdat ik vermoed dat veel mensen die gewacht hebben op een 8 (zoals ik) nu toch voor een 7 gaan?? Ik vroeg me af of jullie verwachten dat de prijs nog verder zal zakken of is het gewoon nu ‘toehappen’. Ik dacht te wachten tot Black Friday 😅, maar dat zit er denk ik niet in qua middernachtkleur.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:38
MBAMG schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:02:
Geen idee of ik mijn vraag hier moet stellen of bij beschikbaarheid/levertijd , maar ik ben mee aan het lezen op het forum en zie dat het nu (heel begrijpelijk) over de Ultra gaat. Net even in het echt gezien en erg mooi! Ik heb besloten dat deze toch niet helemaal bij me past, dus nu aan het kijken naar een AW7 of AW8 45mm. 80 euro verschil is mooi meegenomen, aangezien ik er toch een ander bandje op wil.

Ik denk dat de middernachtkleur van de 7 nu wel aardig op begint te raken, omdat ik vermoed dat veel mensen die gewacht hebben op een 8 (zoals ik) nu toch voor een 7 gaan?? Ik vroeg me af of jullie verwachten dat de prijs nog verder zal zakken of is het gewoon nu ‘toehappen’. Ik dacht te wachten tot Black Friday 😅, maar dat zit er denk ik niet in qua middernachtkleur.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Nou ik had dus hetzelfde.. afgelopen zondag ff bij Mediamarkt de 8 en ultra live bekeken.. de Ultra, supermooi, maar nee niks voor mij.. te groot en hoog..
De 8 45 mm ook mooi :) Alleen was niet op voorraad.. Nachtje geslapen en net ff goed gekeken naar de verschillen.. Nou die zijn bijna 0.. Dus net bij Bol de 7 in midnight gekocht voor € 419, vond ik mooie deal en de midnight die ik wilde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overtones
Tomba schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:23:
[...]

Niets aan veranderd, de Watch zelf zegt dit:
[Afbeelding]
zo heb ik hem nu ook. morgen maar weer een stukje rennen en dan een gesyncte podcast streamen naar de airpods ipv "live" uit de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Kan je met een celluar verbinding ook notificaties ontvangen van apps die niet op de Watch zijn geïnstalleerd als je iPhone niet in de buurt is?

[ Voor 17% gewijzigd door wrcveen op 26-09-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
wrcveen schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:09:
Kan je met een celluar verbinding ook notificaties ontvangen van apps zoals Ring deurbel als je iPhone niet in de buurt is?
Weet het niet zeker maar gister ontving ik wel whatsapp meldingen.
Dat had ik ook niet verwacht, dus misschien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 09:47
Hierbij een gewetensvraag, maakt niemand zich zorgen over het feit dat de Apple Watch Ultra na 2,5 jaar defect kan raken?

Ik heb afgelopen zomer tijdens de vakantie afscheid moeten nemen van m'n Apple Watch 4 vanwege een software issue, wat uiteindelijke een hardware issue was of werd (aldus de verkopende partij na reparatie onderzoek). Helaas gaf de verzekering na aanmelden schade 10% terug (90% afgeschreven). Eindstand, 400 euro reparatie of defect accepteren en voor een nieuwe kijken.

Ongeacht m'n ervaring wil ik heel graag een nieuwe aanschaffen, echter vind ik het toch wel wat spannend gezien de ervaring van de levensduur.

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
superericje schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:11:
[...]

Nou ik had dus hetzelfde.. afgelopen zondag ff bij Mediamarkt de 8 en ultra live bekeken.. de Ultra, supermooi, maar nee niks voor mij.. te groot en hoog..
De 8 45 mm ook mooi :) Alleen was niet op voorraad.. Nachtje geslapen en net ff goed gekeken naar de verschillen.. Nou die zijn bijna 0.. Dus net bij Bol de 7 in midnight gekocht voor € 419, vond ik mooie deal en de midnight die ik wilde :)
Dat is inderdaad een mooie deal. Ik neig ook sterk naar de 7 middernachtkleur. Zijn alle bandjes ook los te koop in de Apple winkels, zodat ik daar kan passen? Want de 7 hebben ze daar natuurlijk niet meer. Ik vind de braided solo loop erg mooi, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
eniesten schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:17:
Hierbij een gewetensvraag, maakt niemand zich zorgen over het feit dat de Apple Watch Ultra na 2,5 jaar defect kan raken?

Ik heb afgelopen zomer tijdens de vakantie afscheid moeten nemen van m'n Apple Watch 4 vanwege een software issue, wat uiteindelijke een hardware issue was of werd (aldus de verkopende partij na reparatie onderzoek). Helaas gaf de verzekering na aanmelden schade 10% terug (90% afgeschreven). Eindstand, 400 euro reparatie of defect accepteren en voor een nieuwe kijken.

Ongeacht m'n ervaring wil ik heel graag een nieuwe aanschaffen, echter vind ik het toch wel wat spannend gezien de ervaring van de levensduur.
Nee geen zorgen. Als ik me wel zorgen zou maken zou ik nooit een gebruiksproduct als Apple Watch kopen die in situaties komt waarbij het gemakkelijk kapot kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:58:
[...]

Ja ik vind hem in workouts ook niet geweldig. Brightness al op het minst maar denk 10 uur sporten is tie wel op. Had meer gehoopt en verwacht.
Heb je dat al getest dan - workouts van 10 uur? Deze reviewer wel, en die haalde dat met veel gemak: YouTube: Apple Watch Ultra In-Depth Review: The Right Tool? Ga je überhaupt workouts van 10uur 'spontaan' doen zonder je daar specifiek op voor te bereiden en dus ook je horloge even op te laden? Ik snap de fascinatie met de batterijduur voor de Ultra niet. Wat mij betreft echt meer dan genoeg en beter dan je telefoon, die óók dagelijks aan de lader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:38
MBAMG schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:37:
[...]

Dat is inderdaad een mooie deal. Ik neig ook sterk naar de 7 middernachtkleur. Zijn alle bandjes ook los te koop in de Apple winkels, zodat ik daar kan passen? Want de 7 hebben ze daar natuurlijk niet meer. Ik vind de braided solo loop erg mooi, vandaar.
Hoort hier niet echt thuis, maar bij de Apple store (Amac ook) kan je passen! (de 8 hebben ze wel en die is precies even groot ;-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
MrAcid schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:01:
[...]

Heb je dat al getest dan - workouts van 10 uur? Deze reviewer wel, en die haalde dat met veel gemak: YouTube: Apple Watch Ultra In-Depth Review: The Right Tool? Ga je überhaupt workouts van 10uur 'spontaan' doen zonder je daar specifiek op voor te bereiden en dus ook je horloge even op te laden? Ik snap de fascinatie met de batterijduur voor de Ultra niet. Wat mij betreft echt meer dan genoeg en beter dan je telefoon, die óók dagelijks aan de lader ligt.
Gisteren 6 (5 uur in 1 stuk en avond nog 1 uur) uur en was meer dan 50%. En ja. Heb geregeld dat workout veel langer is dan gepland. Overigens vind ik 6 uur met 50% best ok hoor. Had het alleen wat beter verwacht.

Wat me opvalt is dat mijn ultra hele tijd super vies is. Waarschijnlijk gebruik ik hem vaker oid.

[ Voor 5% gewijzigd door giantgiantus op 26-09-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eniesten schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:17:

Ik heb een keer een watch gehad die was blijven hangen in een software update (een S2 als ik het mij goed herinner), Apple heeft dat toen netjes voor mij opgelost dus daar geen zorgen.

Verder nooit wat gehad, dat zegt eigenlijk niets over de ultra natuurlijk maar heb wel het idee dat de watch aardig uitontwikkeld is en er daarom geen hele vreemde zaken meer zullen opduiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

En na 53 uur is het uit met de pret (10 workouts, ruim 250 actieve minuten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mq13tr5-FQqI5as6KwneA-frtMc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Uz03XhFQuMk0MOSrk0CXCob4.png?f=user_large
Nette score hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe lang ik met de awu kan, mijn 1e gen SE heeft het opgegeven, maar daar haalde ik nog 2 volle dagen mee. Hartslagmeting enzo allemaal uitgezet, gebruik hem eigenlijk alleen voor meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

MrAcid schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:01:
[...]

Heeft niets met spontaan te maken… als je het vergelijkt met het uithoudingsvermogen van de horloges waarmee de ultra wilt concurreren moet ie gewoon langer meegaan.

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Xilantof schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:56:
[...]

Heeft niets met spontaan te maken… als je het vergelijkt met het uithoudingsvermogen van de horloges waarmee de ultra wilt concurreren moet ie gewoon langer meegaan.
Eens, dus ik snap de vergelijking wel - maar in de praktijk vraag ik me af of je de beperking echt merkt. Ik (denk van) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Xilantof schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:56:
[...]

Als ik naar bed ga gaan de iPhone en Watch op de lader in de woonkamer. Naast mijn bed staat gewoon een wekker. Dat doe ik al zo lang als dat ik ze heb, wel zo rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Mad Wally schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:41:
[...]

Als ik naar bed ga gaan de iPhone en Watch op de lader in de woonkamer. Naast mijn bed staat gewoon een wekker. Dat doe ik al zo lang als dat ik ze heb, wel zo rustig.
En andere mensen doen het anders en vinden de batterij van de ultra wat tegenvallen. Wat is nou precies je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:50:
En na 53 uur is het uit met de pret (10 workouts, ruim 250 actieve minuten:
[Afbeelding]
Nette score hoor :)
Noice, klinkt goed.
Zeker omdat ik op zeker geen 10 workouts ga doeningen 53 uur.

Dat zou betekenen dat de ultra voor mij een 4 dagen watch zal zijn (ik doe hem af in de nacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb nog steeds geen review gezien van mensen die de AWU gebruiken als vervanging van hun iPhone. Voor de AW7 zijn er zat filmpjes te vinden (conclusie: batterij houdt het niet lang genoeg vol), maar van de AWU nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:05
Blij met de ultra en blij met de nomad titanium band. Mooiste metalen band imo voor de ultra. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlyGdI9VkZh5d-UzlRQI_DIkTas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYz4qCgsOl0ckXyiImn0s7pb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzN0slNm4v7gVf_se23LbUp-fsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLefTNbr8tBjwAcKMIpI9DLz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP8qLeu1xwe1IWIfnBvZDtA22ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpmgcwKaCVRZXnAcx4FbMu7P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:37

swv

Vandaag via Amazon.nl een Ultra met witte Ocean band binnen gekregen. Daar was er afgelopen weekend eentje van beschikbaar. Door de verhalen en foto’s hier toch maar besteld. Ik lijk @Dennisweb wel :9

Hij ziet er stoer uit. Ik moet wel wennen aan de dikte. 49mm is een prima grootte. Mijn polsen kunnen het hebben (+190cm 190mm) vind ik zelf. Wat mij tegenvalt is dat apps nog geoptimaliseerd moeten worden voor het grotere display. Nu zie ik nog zwarte randen (behalve in de hoeken). Een voorbeeld hiervan is Apple’s eigen Apple Store app. Gelukkig is dit een softwaredingetje. Laat de updates maar komen. Daarnaast merk je niks van het zogenaamd grotere display. Wist ik van tevoren al dus daar ga ik geen woorden aan vuil maken.

Volgende dilemma is wat ik zal doen. Voor mij is batterijduur belangrijk. En ik houd van grotere klokken. Dus die winst is er sowieso. Maar als ik eerlijk ben vind ik de RVS in bepaald opzicht mooier. 45mm voelt alleen wel meteen klein aan xD Doet pijn om die weg te moeten doen. Ik ga geen twee watches van tegen de 1000 euro in bezit houden :D

Even laten bezinken. Ik neig wel naar de Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Kort vraagje ter bevestiging: klopt het dat je alleen medailles krijgt als je de Watch Workout app gebruikt? Ik deed van het weekend een ‘fun’ 10K waarbij ik eens wilde kijken hoe die nieuwe heart rate zone watchface werkte en toen kreeg ik voor het eerst de 10K medaille terwijl ik toch echt wel vaker een stukje verder dan 10K heb gerend met de WorkOutDoors app }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

MrAcid schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:46:
[...]

Eens, dus ik snap de vergelijking wel - maar in de praktijk vraag ik me af of je de beperking echt merkt. Ik (denk van) niet.
Dagdagelijks zal ik het ook niet merken. Dan is mijn s4 ook prima. Voor de meerdaagse hikes die ik doe hoef ik mijn Garmin pas na 3 dagen op te laden. Zou tof zijn als de AWU dat ook heeft, maar daar lijkt het nu nog niet op.
Desalniettemin wil ik hem 😋
Mad Wally schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:41:
[...]

Zo gebruik ik mijn iPhone en s4 ook nu. Maar Apple zet hem met z’n commercials naar sporthorloges die t langer uithouden. En in die scenario’s lijkt ie nu nog niet mee te komen. Hopelijk met de aanstaande update :)

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Radiodurans schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:22:
Kort vraagje ter bevestiging: klopt het dat je alleen medailles krijgt als je de Watch Workout app gebruikt? Ik deed van het weekend een ‘fun’ 10K waarbij ik eens wilde kijken hoe die nieuwe heart rate zone watchface werkte en toen kreeg ik voor het eerst de 10K medaille terwijl ik toch echt wel vaker een stukje verder dan 10K heb gerend met de WorkOutDoors app }:O
De afstandsmedailles zijn nieuw in watchOS 9. Dus het kan kloppen dat je die nog nooit eerder heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
swv schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:22:
Vandaag via Amazon.nl een Ultra met witte Ocean band binnen gekregen. Daar was er afgelopen weekend eentje van beschikbaar. Door de verhalen en foto’s hier toch maar besteld. Ik lijk @Dennisweb wel :9

Hij ziet er stoer uit. Ik moet wel wennen aan de dikte. 49mm is een prima grootte. Mijn polsen kunnen het hebben (+190cm) vind ik zelf. Wat mij tegenvalt is dat apps nog geoptimaliseerd moeten worden voor het grotere display. Nu zie ik nog zwarte randen (behalve in de hoeken). Een voorbeeld hiervan is Apple’s eigen Apple Store app. Gelukkig is dit een softwaredingetje. Laat de updates maar komen. Daarnaast merk je niks van het zogenaamd grotere display. Wist ik van tevoren al dus daar ga ik geen woorden aan vuil maken.

Volgende dilemma is wat ik zal doen. Voor mij is batterijduur belangrijk. En ik houd van grotere klokken. Dus die winst is er sowieso. Maar als ik eerlijk ben vind ik de RVS in bepaald opzicht mooier. 45mm voelt alleen wel meteen klein aan xD Doet pijn om die weg te moeten doen. Ik ga geen twee watches van tegen de 1000 euro in bezit houden :D

Even laten bezinken. Ik neig wel naar de Ultra.
Hahaha, ik snap je volledig. Ik had hetzelfde. Maar ik heb wel al het gevoel dat ik de Ultra ga houden. Mijn pols is 175mm. Jij hebt met je polsen van bijna twee meter wel echt een wereldrecord te pakken. :+

Ik dacht precies hetzelfde. “Heb ik wel goed gedaan aan een Watch 8 kopen, terwijl de Ultra ook wel heel erg lonkt? En het prijsverschil is maar 100 euro? :?”

Het zal mij denk ik geen pijn doen om de RVS weg te doen. Ben er niet mee getrouwd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Mog schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:27:
[...]
De afstandsmedailles zijn nieuw in watchOS 9. Dus het kan kloppen dat je die nog nooit eerder heb gehad.
Ah, de app maakt dus niet uit maar het is dus nieuw sinds WatchOS 9? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:37

swv

Dennisweb schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:28:
[...]

Hahaha, ik snap je volledig. Ik had hetzelfde. Maar ik heb wel al het gevoel dat ik de Ultra ga houden. Mijn pols is 175mm. Jij hebt met je polsen van bijna twee meter wel echt een wereldrecord te pakken. :+

Ik dacht precies hetzelfde. “Heb ik wel goed gedaan aan een Watch 8 kopen, terwijl de Ultra ook wel heel er lonkt? En het prijsverschil is maar 100 euro? :?”

Het zal mij denk ik geen pijn doen om de RVS weg te doen. Ben er niet mee getrouwd. :D
Lol haha :D 7(8)7 Heb nog een keer gemeten en het blijkt 190mm te zijn :Y)

Het is meer dat ik zoiets heb van dat de RVS ook mooi is. Glimmend etc. Het lonkt. Ik heb altijd al een graphite gewild maar nooit het geld neer willen leggen. Nu heb ik ‘m en wil ik er na 1,5 week waarschijnlijk weer afscheid van nemen. Daarentegen ziet de Ultra er stoer uit. Dus op een andere manier mooi met andere voordelen. Nja kan niet alles hebben. Het is gewoon dat de Apple Watches hard afschrijven. Ik heb er geen moeite mee om meerdere duurdere horloges te hebben, maar ik moet er dan over bijv. 10 jaar ook nog wat aan hebben. Zou ze anders best allebei willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
swv schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:40:
[...]

Lol haha :D 7(8)7 Heb nog een keer gemeten en het blijkt 190mm te zijn :Y)

Het is meer dat ik zoiets heb van dat de RVS ook mooi is. Glimmend etc. Het lonkt. Ik heb altijd al een graphite gewild maar nooit het geld neer willen leggen. Nu heb ik ‘m en wil ik er na 1,5 week waarschijnlijk weer afscheid van nemen. Daarentegen ziet de Ultra er stoer uit. Dus op een andere manier mooi met andere voordelen. Nja kan niet alles hebben. Het is gewoon dat de Apple Watches hard afschrijven. Ik heb er geen moeite mee om meerdere duurdere horloges te hebben, maar ik moet er dan over bijv. 10 jaar ook nog wat aan hebben. Zou ze anders best allebei willen houden.
Die keuze moet je zelf maken. Maar een foto van beide watches naast elkaar is wel mooi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Radiodurans schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:40:
[...]

Ah, de app maakt dus niet uit maar het is dus nieuw sinds WatchOS 9? :D
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar die medailles zijn 100% nieuw sinds watchOS 9.

-edit-

Aiii:
The caveat is, only runs recorded in the Apple Fitness app count towards the total. So if you track activity in Strava, for example, this will not show up in these awards.
Bron

[ Voor 33% gewijzigd door Mog op 26-09-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Haha, nou, was m’n voorgevoel toch terecht :D Van ‘t weekend maar ff kijken of ik een nog een medaille kan scoren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17
acbs2 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:32:
[...]

Heel dik. Zou gisteren deze band binnenkrijgen voor mn ultra maar na een mixup bij dpd wordt dat maandag.
Zag deze ook voorbijkomen: https://www.idownloadblog...m-band-apple-watch-ultra/
Mijn nomad band is direct weer retour gegaan, vond de kleur teveel afwijken, en dus de €250 niet waard

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:05
crazylegs schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:00:
[...]

Mijn nomad band is direct weer retour gegaan, vond de kleur teveel afwijken, en dus de €250 niet waard
Vind t eerlijk gezegd wel meer dan meevallen. Ja de kast heeft een andere finish/coating dan de band. Waardoor het voor mij zichtbaar wordt bij een closeup. Maar paar cm er vanaf zie ik het niet meer.

Hier nog een tweet van een andere awu bezitter met nomad titanium v2 band die meer closeups laat zien.
https://twitter.com/jerem...&t=rMnwMF56BR7OVTQGOwmkdg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
acbs2 schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:09:
[...]

Vind t eerlijk gezegd wel meer dan meevallen. Ja de kast heeft een andere finish/coating dan de band. Waardoor het voor mij zichtbaar wordt bij een closeup. Maar paar cm er vanaf zie ik het niet meer.

Hier nog een tweet van een andere awu bezitter met nomad titanium v2 band die meer closeups laat zien.
Op deze foto's lijkt inderdaad het kleur verschil minimaal. Zat bij jou foto's wel een beetje te twijfelen hoe groot het verschil was. Is niet echt goed te zien, maar lijkt inderdaad ook verschil in afwerking die je vooral ziet en dan het licht hoe dat er op valt.

Ik moet nog heel even wachten op mijn AWU. Maar was inmiddels wel ff aan het zoeken of er een mooi titanium bandje te vinden is. Voor every day use vind ik een link bandje altijd wel fijner en ook mooier. Nu een series 5 met een zwart Apple schakelbandje. Maar dit Nomad bandje zou wel een optie kunnen zijn voor de AWU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acbs2 schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:09:
[...]

Vind vooral de coating afwijken en daardoor niet mooi matchen. Snap persoonlijk de hype rond deze band ook totaal niet, lijkt mij ook nog eens een band die over een paar weken overal op Ali op gaat duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
Radiodurans schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:50:
Haha, nou, was m’n voorgevoel toch terecht :D Van ‘t weekend maar ff kijken of ik een nog een medaille kan scoren :*)
Ik draai de WatchOS9 beta en tijdens die periode heb ik zowel met Workoutdoors als met Gentler Streak ook workouts gedaan waarbij ik die afstandsmedailles kreeg. Het is dus niet alleen voorbehouden aan de originele workout app.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dqkrg0PokAEBIZz8Fat9QbCCdDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trXAEeAs62mC58YTDS5s5y6O.jpg?f=fotoalbum_large

Is deze watchface nieuw in iOS 16 😏

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:52
Ja, nu heeft echt je laatste uur geslagen. :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:17:
[...]

Vind vooral de coating afwijken en daardoor niet mooi matchen. Snap persoonlijk de hype rond deze band ook totaal niet, lijkt mij ook nog eens een band die over een paar weken overal op Ali op gaat duiken.
Deels snap ik het denk ik wel, want dit is vaak een van de weinige bandjes die je tegen komt als je een titanium bandje zoekt voor Apple Watch.

Ik was zelf ook aan het rond kijken maar nog niet veel bandjes gevonden. Nog wel een titanium bandje in de Apple schakelband looks maar nog niet kunnen vinden waar die te koop is. Veel hebben een andere kleur en uit china vraag je nog wel eens af of het wel echt een titanium bandje is met de juiste kleuren.

Hier al mensen andere opties gevonden voor titanium schakelbandjes die goed matchen met de AWU titanium looks?
Pagina: 1 ... 12 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.