Bedoel het niet zo, maar gelukkig voor mij, herken ik niets in deze dingen. Crown is wel iets lastiger te bereiken maar dat is logisch omdat hij zit verzonken..ex87 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:43:
Gek verzoek inc:
Mijn Ultra is binnen en ik twijfel over 3 dingen:
- De crown voelt minder clicky dan m'n 'gewone' 6, vinden andere dat ook? Hij voelt gewoon heel anders aan.
- De rand tussen het scherm (de metale rand) en de onderkant van de watch (dus het stukje wat iets meer naar binnen loopt) daar zitten wat zwarte smudgjes/streepjes in
- Het metale randje zelf (dus waar het scherm in zit) is wat hoekig en zelfs een beetje gechipt hier en daar.
Vraag me even af of ik zeur, of andere dit ook zo herkennen? Ik kan het op jullie foto's niet echt goed zien.
Edit: Foto's zeggen meer dan woorden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je ziet het niet extreem duidelijk maar, van de bovenkant waar het feller is, dat lijkt een chipje die niet recht is en, waar je dat donkere streepje ziet in de zeikant dat is niet weg te poetsen.
Vraag me even af of ik zeur
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Eens! Omdoen is easy maar afdoen blijft hij haken door de bollingen van het bandje..Maar wel echt een mooi bandje hoor!Tomba schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:06:
Wat een verschil (S6 vs AWU)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu wachten op de watchOS 9.0.1 installatie
Moet trouwens zeggen dat dat Alpine bandje wat mij betreft simpel vast te maken is, maar afkrijgen is wel pittig omdat die opbollingen waar je de haak in doet ‘weerstand’ bieden ter hoogte van de lugs.
Spots zijn echter makkelijk weg te krijgen met de ruwe kant van een schuursponsje, ik deed dat op mijn edition regelmatig en maakte hem weer als nieuw.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heel dik. Zou gisteren deze band binnenkrijgen voor mn ultra maar na een mixup bij dpd wordt dat maandag.boefje79 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:03:
Deze gevonden op de twitter van Nomad…dat wordt sparen…😍
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zag deze ook voorbijkomen: https://www.idownloadblog...m-band-apple-watch-ultra/
Links titanium Nomads, rechts stalen Apple, is mijn vermoeden…shyheim schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:23:
[Afbeelding]
Dat is wel een nette band.
Hier gepost, maar nog geen reactie op welke band het is: https://forums.macrumors....st=31541579#post-31541579
Vooral de lugs op de Nomad band zien er wel erg Ali Express uit zo op het eerste gezicht.
Welke link bracelet doel je dan op?Donstil schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:45:
Vind het een stevige prijs die Nomad band, voor dat geld (en minder) pik je ook de originele link bracelet op wat er afgaande van de foto’s (want heb de Nomad niet in het echt gezien) uitziet als een betere fit en een fijner afgewerkte band.
Vooral de lugs op de Nomad band zien er wel erg Ali Express uit zo op het eerste gezicht.
Er is maar 1 originele link bracelet.giantgiantus schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:47:
[...]
Welke link bracelet doel je dan op?
Edit: Althans die is er in 2 maten maar dat is hier niet zo relevant.
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 24-09-2022 12:48 ]
Kan hem niet vinden op website eigenlijk.Donstil schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:47:
[...]
Er is maar 1 originele link bracelet.
Deze is dat: https://www.apple.com/nl/...c21de4e655c2ccdb545e6decagiantgiantus schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:49:
[...]
Kan hem niet vinden op website eigenlijk.
Maar mocht je geïnteresseerd zijn dan niet bij Apple kopen. Er is een eBayer die de originele band verkoopt voor veel minder.
Het zijn er twee: spacezwart en zilver. Ik denk dat hij dat bedoelt.Donstil schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:47:
[...]
Er is maar 1 originele link bracelet.
Ja dat is smaak gebonden of je dat bij de ultra mooi vind natuurlijk maar de originele is zilver, de zwarte kwam pas later.Dennisweb schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:00:
[...]
Het zijn er twee: spacezwart en zilver. Ik denk dat hij dat bedoelt.
Doet verder niet af aan het punt overigens.
:strip_exif()/f/image/uaSCWZs0oh5DGNjmWTKb3V6h.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo eens een workout mee doen en vanavond mee slapen. Als dat allemaal bevalt gaat de S6 in de verkoop.
[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 24-09-2022 13:04 ]
Als je ermee gaat hardlopen/sporten “moet” je eigenlijk wel de Actieknop instellen op Workout. Zodra je ‘m op een andere functie instelt werken de lap/ronde (“markeer segement”) en pauze functies met de Actieknop niet tijdens het sporten.
Dus zo:
/f/image/L4WAz5oiRR7qujRF07DHk8nI.png?f=fotoalbum_large)
Je kunt dan wél weer uitschakelen dat er direct een specifieke workout start. In de uitleg in de Watch App verdwijnt dan de “pauze” functie uit beeld, maar die blijft wél werken tijdens het hardlopen en andere workouts die ik snel bekeken heb.
Beetje rare ontwerpkeuze wmb, maar dus eenvoudig op te lossen.
[ Voor 52% gewijzigd door MrAcid op 24-09-2022 13:37 ]
Dat kon nooit met de cellulars. Altijd verbonden met 1 van de 2 sims. Je hebt immers geen los nummer voor je watch.giantgiantus schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:49:
[...]
Ik wil Vodafone werk, kpn prive, extra T-Mobile privé voor Watch. Dat kan helaas niet.
This space intentionally left blank.
Bedoel je dit soort deals?Donstil schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:50:
[...]
Deze is dat: https://www.apple.com/nl/...c21de4e655c2ccdb545e6deca
Maar mocht je geïnteresseerd zijn dan niet bij Apple kopen. Er is een eBayer die de originele band verkoopt voor veel minder.
Ik weet niet of ik dat zelf zou vertrouwen hoor, Apple verkoopt nooit iets OEM. Aangezien het zelfs met Airpods tegenwoordig al goed oppassen is voor je koopt denk ik echt dat al dit spul nep is. Wat natuurlijk nog steeds een mooie deal kan zijn als de kwaliteit hetzelfde is maar dat weet je simpelweg niet.
Ik heb zelf de space grey link bracelet en ik kan wel zeggen dat het zeker de moeite waard is, veruit het mooiste en langst in goede staat blijvende bandje dat ik heb. Ziet er nog steeds als nieuw uit. Ooit heb ik die trouwens ook bij amac weleens voorbij zien komen als “tweede kansje” voor €250 oid. Kan ook nog interessant zijn voor de liefhebber…
youtube.com/@hisrep
Ik heb er al eentje hoor maar weet (en andere tweakers met mij) dat chargerstore wel legit is, hij heeft ook regelmatig nieuwe maar het aanbod wisselt altijd wel wat.DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:18:
[...]
Bedoel je dit soort deals?
Ik weet niet of ik dat zelf zou vertrouwen hoor, Apple verkoopt nooit iets OEM. Aangezien het zelfs met Airpods tegenwoordig al goed oppassen is voor je koopt denk ik echt dat al dit spul nep is. Wat natuurlijk nog steeds een mooie deal kan zijn als de kwaliteit hetzelfde is maar dat weet je simpelweg niet.
Ik heb zelf de space grey link bracelet en ik kan wel zeggen dat het zeker de moeite waard is, veruit het mooiste en langst in goede staat blijvende bandje dat ik heb. Ziet er nog steeds als nieuw uit. Ooit heb ik die trouwens ook bij amac weleens voorbij zien komen als “tweede kansje” voor €250 oid. Kan ook nog interessant zijn voor de liefhebber…
Hoop classic buckles via hem besteld toen Apple deze uit het assortiment haalde.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 24-09-2022 14:27 ]
Run van ruim een uur verder en draagt net zo goed als mijn aluminium S6. Merk geen verschil dus. Ook de Alpine loop dikke prima (normaal heb ik altijd een sport loop om).
Maar dit is wel een blijvertje, voor de watch altijd wel grove horloges gehad en nu best of both worlds!
Nog even doorakkeren in de extra’s ten opzichte van de 6.
:strip_exif()/f/image/smjowIT6lQ9sCpBqnwi63U88.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kLkj4OD2yz74JbMKQ5CqbjVy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/45F6fmvsTo1UNLX5TcEzs0Vm.jpg?f=fotoalbum_large)
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Begrijp ook niets van de opmerkingen van reviews dat het bandje moeilijk om te doen zou zijn.
Doordat bij het straktrekken van het bandje, het bandje een soort van blijft haken aan de lusjes van het bandje kun je daarna de gesp gemakkelijk door de lus bevestigen.
Vastmaken is inderdaad heel makkelijk (al is de Sport Loop natuurlijk nog veel makkelijker), maar losmaken kost toch wel wat moeite.schumi1986 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:59:
Het Alpine bandje bevalt mij echt ontzettend goed! Het zit echt enorm comfortabel.
Begrijp ook niets van de opmerkingen van reviews dat het bandje moeilijk om te doen zou zijn.
Doordat bij het straktrekken van het bandje, het bandje een soort van blijft haken aan de lusjes van het bandje kun je daarna de gesp gemakkelijk door de lus bevestigen.
Ook maak ik me een beetje zorgen over de haak; die zou wel eens flink krassen kunnen maken op tafel danwel laptop…
Ben juist wel blij dat het bandje niet zo makkelijk los kan schieten.Tomba schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:02:
[...]
Vastmaken is inderdaad heel makkelijk (al is de Sport Loop natuurlijk nog veel makkelijker), maar losmaken kost toch wel wat moeite.
Ook maak ik me een beetje zorgen over de haak; die zou wel eens flink krassen kunnen maken op tafel danwel laptop…
Kan begrijpen dat je het op kantoor niet nodig hebt, maar met mijn werk (fysiek contact) kwam ik er al snel achter dat het Milanese loop bandje van mijn AW7 niet zo geschikt was omdat het bandje te gemakkelijk open schiet.
Verwijderd
En zo ja, welke?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2022 17:58 ]
Lijkt mij dat er niemand een hoesje of screen protector gaat gebruiken op zijn Ultra.Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:58:
Zijn hier mensen die een hoesje/screen protector gebruiken op hun Ultra?
En zo ja, welke?
Het glas is van saffier kans op beschadiging bij normaal gebruik is bijna 0, en op de case kun je krasjes gemakkelijk weg poetsen
Pathfinder oftewel Wegwijzer;giantgiantus schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:45:
Wat is nou de Watch face die ook rood kan worden?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hcBvSkcLN6uqe53eEKCjo8En.jpg?f=user_large)
Sorry dat ik het weer moet vragen maar ik ben toch nieuwsgierig; wat is je polsomtrek?Weerz schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:43:
Opgehaald bij CB, gisteren besteld. Geluk gehad!
Maar dit is wel een blijvertje, voor de watch altijd wel grove horloges gehad en nu best of both worlds!
Nog even doorakkeren in de extra’s ten opzichte van de 6.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
©2004
17,8 om precies te zijn ;-)hk12nl schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:01:
[...]
Sorry dat ik het weer moet vragen maar ik ben toch nieuwsgierig; wat is je polsomtrek?
Kom van de 44 versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Weerz op 24-09-2022 19:07 ]
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Vanaf de onderkant van het scherm omhoog swipen en op het belletje drukken zou moeten werken volgens mij.giantgiantus schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:14:
Vraag. Ik zou heel graag bij nieuwe berichten alleen een rode stip en idealiter een trilling krijgen. Is dat mogelijk? Ik heb alle opties wel geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Ik snap niet wat je bedoeld.Kruimschaag schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:20:
[...]
Vanaf de onderkant van het scherm omhoog swipen en op het belletje drukken zou moeten werken volgens mij.
Je zou toch denken dat het ook mogelijk zou moeten zijn om een subtiele manier genotificeerd te worden van messages ipv een full screen melding….
[ Voor 22% gewijzigd door giantgiantus op 24-09-2022 19:33 ]
Hier prefies hetzelfde, krijg de mijne ook maandag door gedoe bij DPD.acbs2 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:32:
[...]
Heel dik. Zou gisteren deze band binnenkrijgen voor mn ultra maar na een mixup bij dpd wordt dat maandag.
Zag deze ook voorbijkomen: https://www.idownloadblog...m-band-apple-watch-ultra/
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Bij slapen ook niets van gemerkt, dus dikke primaTomba schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:17:
[...]
Run van ruim een uur verder en draagt net zo goed als mijn aluminium S6. Merk geen verschil dus. Ook de Alpine loop dikke prima (normaal heb ik altijd een sport loop om).
Wel een constatering; dat ‘s nachts rood weergave om je ogen te sparen geldt echt alleen voor de Watch face… als hij op nachtstand staat krijg je gewoon de normale lichtbak in je gezicht. Zojuist ook even de complicaties getest; die zijn ook de normale kleur. Beetje halfslachtige implementatie wat mij betreft dus….
NB accu is toch wel impressive:
:fill(white):strip_exif()/f/image/hHWaE2PD48Z7ELbM9a6XkcUf.png?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 25-09-2022 08:13 ]
Bijzonder ritme heb jij als 21.00 ‘vanmorgen’ isschumi1986 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:41:
Vanmorgen om 21:00 van de lader gehaald en nu nog 73% over met een workout van 1:30
Echt top
[Afbeelding]
Het valt mij wel op hoe positief iedereen is tot nu toe. Het begint bij mij inmiddels ook wel aardig te kriebelen

©2004
Mensen geven 1000€ uit. Zou mijn mening niet baseren op reviews van die mensen 😜hk12nl schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:11:
[...]
Bijzonder ritme heb jij als 21.00 ‘vanmorgen’ is
Het valt mij wel op hoe positief iedereen is tot nu toe. Het begint bij mij inmiddels ook wel aardig te kriebelen
En als de Watch niet op nachtstand staat? De rode weergave is bedoeld voor nachtelijke activiteiten buiten bed.Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 07:14:
[...]
Bij slapen ook niets van gemerkt, dus dikke prima
Wel een constatering; dat ‘s nachts rood weergave om je ogen te sparen geldt echt alleen voor de Watch face… als hij op nachtstand staat krijg je gewoon de normale lichtbak in je gezicht. Zojuist ook even de complicaties getest; die zijn ook de normale kleur. Beetje halfslachtige implementatie wat mij betreft dus….
Tis een geweldige Watch, maar de enige échte upgrade (voor mij) tov mijn alu S6 is het uiterlijk en het grotere schermhk12nl schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:11:
[...]
Bijzonder ritme heb jij als 21.00 ‘vanmorgen’ is
- Hij is niet sneller
- Wayfinder Watchface is best oké maar ook heel druk
- Nieuwe Alpine band bevalt goed maar mijn Sport Loops waren ook dikke prima
- Net als de Series ‘maar’ 32GB storage
- Accu is groter maar in mijn ritme zit toch wel tijd om dagelijks op te laden (tijdens douchen of Netflix and chill)
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 25-09-2022 08:19 ]
Alleen de Wayfinder Watch face is rood helaas (dat heb ik vanochtend getest na uitschakelen nachtstand)Of-Aaargh schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:14:
[...]
En als de Watch niet op nachtstand staat? De rode weergave is bedoeld voor nachtelijke activiteiten buiten bed.Voor nachtelijke situaties zonder enig kunstlicht in de buurt, zoals een nacht-hike in de woestijn, een overnachting tijdens een bergbeklimming, een atlantische oversteek in je zeilboot, of het wachten op de bus na een festival in de polder. Dan raken je ogen niet ontwend aan het donker tijdens het kijken naar je watch. Maar daarvoor moet dan inderdaad wel de hele interface red light zijn.
Ik wil ‘s nachts nog wel eens snel checken hoe laat het is, was zo fijn geweest als dat ook alleen rood was.
Ik dacht dat het scherm van de Ultra zowat net zo groot is als dat van de reguliere 8 (en 7)? Het lijkt alleen groter door de dikkere bezels en omdat het een plat stuk glas is, en niet afgerond aansluit aan de kast zoals de andere watches.Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:17:
[...]
Tis een geweldige Watch, maar de enige échte upgrade (voor mij) tov mijn alu S6 is het uiterlijk en het grotere schermOf dat zoveel geld waard is moet ieder voor zich weten, ik vind het het geld tot nog toe wél waard
[edit: het scherm is inderdaad iétsjes groter in resolutie, 14 pixels in de hoogte, 18 pixels in de breedte. Op het oog waarschijnlijk niet te zien].
[ Voor 25% gewijzigd door Of-Aaargh op 25-09-2022 08:26 ]
Iets groter maar zie mijn post; ik kom van de Series 6Of-Aaargh schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:20:
[...]
Ik dacht dat het scherm van de Ultra net zo groot is als dat van de reguliere 8 (en 7)?
Hoewel dit verschil minimaal is, zie je dit wel degelijk op het oog. Of het moet weer aan mijn timmermansogen liggen. Ik zag ook duidelijk dat mijn iPhone 13 Pro kleiner was van formaat dan mijn iPhone 14 Pro 😉Of-Aaargh schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:20:
[...]
Ik dacht dat het scherm van de Ultra zowat net zo groot is als dat van de reguliere 8 (en 7)? Het lijkt alleen groter door de dikkere bezels en omdat het een plat stuk glas is, en niet afgerond aansluit aan de kast zoals de andere watches.
[edit: het scherm is inderdaad iétsjes groter in resolutie, 14 pixels in de hoogte, 18 pixels in de breedte. Op het oog waarschijnlijk niet te zien].
Als je telefoon/watch in "Sleep" focus zitten dan is je wijzerplaat toch sterk gedimd en toont ie enkel in hele grote cijfers het uur?Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:18:
[...]
Alleen de Wayfinder Watch face is rood helaas (dat heb ik vanochtend getest na uitschakelen nachtstand)
Ik wil ‘s nachts nog wel eens snel checken hoe laat het is, was zo fijn geweest als dat ook alleen rood was.
Klopt en dat doet ie in t witiworx schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:58:
[...]
Als je telefoon/watch in "Sleep" focus zitten dan is je wijzerplaat toch sterk gedimd en toont ie enkel in hele grote cijfers het uur?
Volgens de specificaties van Apple is het scherm van de 8 (het ‘nuttige’ gedeelte dus) 1.90 inch en van de Ultra 1.92 inch. Het verschil is dus 0,02 inch. De rest is een zwarte rand.Of-Aaargh schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:20:
[...]
Ik dacht dat het scherm van de Ultra zowat net zo groot is als dat van de reguliere 8 (en 7)? Het lijkt alleen groter door de dikkere bezels en omdat het een plat stuk glas is, en niet afgerond aansluit aan de kast zoals de andere watches.
Ha .. dat is bij mij niet het geval .. ziet er eerder groenig uit - en heel dim.
Op zowel mijn S6 als AWU gewoon wit hier, wel gedimd natuurlijk.iworx schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:07:
[...]
Ha .. dat is bij mij niet het geval .. ziet er eerder groenig uit - en heel dim.
Had graag gezien dat ze die rood gemaakt hadden. Gemiste kans
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 25-09-2022 09:49 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2022 09:59 ]
Het zou toch niet moeten uitmaken welke Watch je gebruikt met slapen? Of mis ik een setting?
Ik heb ook (nog) 2 watches en bij mij is het gewoon goed gegaan.Antal72 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:12:
Gisteren mijn Ultra in gebruik genomen. Ingesteld als tweede actieve Watch (dus oude ook nog actief - nog even twijfel of die weg gaat) maar mijn eerste nacht slaap is niet geregistreerd met de verschillende fases, alleen de tijd.
Het zou toch niet moeten uitmaken welke Watch je gebruikt met slapen? Of mis ik een setting?
Heb je ‘Wissel automatisch’ wel aanstaan?
:strip_exif()/f/image/5HZBhKsnFgfmXbKHiLIzLFmM.jpg?f=fotoalbum_large)
Japdavie2311 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:34:
Nemen jullie Apple Care bij de AWU? Denk eraan om dat nu wel te doen. Kan er nog even over nadenken, binnen 60 dagen toch?
Mooie functie!Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:27:
[...]
Ik heb ook (nog) 2 watches en bij mij is het gewoon goed gegaan.
[Afbeelding]
Kan je dan ook op beiden de esim actief hebben en dat ie dan diegene pakt die je draagt?
I don't have dreams, I have goals!!
Ik denk t niet? Kan t niet testen want mijn S6 heeft geen 4G (en ik zit niet bij T-MobileRedondo1982 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:40:
[...]
Mooie functie!
Kan je dan ook op beiden de esim actief hebben en dat ie dan diegene pakt die je draagt?
Ik denk het ook niet, ga wel even testen als de Ultra binnen komt.Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:43:
[...]
Ik denk t niet? Kan t niet testen want mijn S6 heeft geen 4G (en ik zit niet bij T-Mobile)
:fill(white):strip_exif()/f/image/pcBcyhI794C7NttFxcTvfViI.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/eSUBc31IzzB8HbQWCLOUCDHu.png?f=user_large)
Herkent iemand dit? 😇
GLOEIENDE. Ik tap ‘perongeluk’ 1 keer op het scherm en dan is hij dus wel zichtbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 25-09-2022 12:28 ]
Het is niet altijd precies 60 dagen, kan per product een aantal dagen verschillen gek genoeg.pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:34:
Nemen jullie Apple Care bij de AWU? Denk eraan om dat nu wel te doen. Kan er nog even over nadenken, binnen 60 dagen toch?
Ga naar je watch app —> algemeen —> info
:strip_exif()/f/image/ECggWNicjxLSTjQHJRKilidW.jpg?f=fotoalbum_large)
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Nee denk het niet. Al die watches die ik nu gehad heb hadden nooit iets noemenswaardigs waardoor ik Apple care zou overwegen.pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:34:
Nice, geen workouts gedaan dan neem ik aan?Davidas schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:04:
Ik heb nu bijna de AW Ultra 48 uur onafgebroken om en de batterij is nog altijd 53 procent. Amen.
Ik zit na iets meer dan 24 uur hier op:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BtZz9YdcKmBBA3650QZWdzKt.png?f=user_large)
Mocht je echter wél schade hebben is het verschil tussen AC+ en regulier wel heel groot:Donstil schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:09:
[...]
Nee denk het niet. Al die watches die ik nu gehad heb hadden nooit iets noemenswaardigs waardoor ik Apple care zou overwegen.
:strip_exif()/f/image/UnDSY10Al0SxhM8wlAaDexCY.jpg?f=fotoalbum_large)
Jawel, 2 workouts.Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:10:
[...]
Nice, geen workouts gedaan dan neem ik aan?
Ik zit na iets meer dan 24 uur hier op:
[Afbeelding]
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
100% van lader om 8.uur. Wandeling gemaakt van 20min, workout gestart en nu op 93%! Echt niks mis met de batterij hoor!Davidas schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:04:
Ik heb nu bijna de AW Ultra 48 uur onafgebroken om en de batterij is nog altijd 53 procent. Amen.
Ik 4 workouts, totaal zo’n 2.5 uur waarvan volgens de Apple Watch 109 daadwerkelijk ‘training’. Heb m ook ‘s nachts omgehad voor sleep tracking.
Ja dat staat actief. Ik ga alle settings nog eens nalopen en anders maar even Apple bellen. Niet voor niets telefonische ondersteuning bij elke aankoop toch?Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:27:
[...]
Ik heb ook (nog) 2 watches en bij mij is het gewoon goed gegaan.
[Afbeelding]
Ik vind hem dus voor geen meter staan, ondanks de pols iets meer dan 18 cm omtrek is.
Ik hou het voorlopig bij mijn 7 SS 45mm zilver, maar zit te denken aan een 8 SS 41mm zwart. Af en toe vind ik de 45mm ook te groot ogen.
Ook ik vond hem te groot (vooral te dik) en is vandaag weer retour gegaan. Kwam zelf af van een Series 5 45mm, nu op zoek naar een Series 7 SS.Redondo1982 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:42:
Ik heb vandaag AW Ultra binnengekregen, maar ik vind hem te groot en te lomp. Hij zit ook helemaal niet lekker, ondanks de test met eigen bandjes. Die Alpine is best mooi, maar wel verschrikkelijk onhandig. Het lijkt me wel een superstevig bandje als je bizarre sporten doet, daar waar die ook voor gemaakt is.
Ik vind hem dus voor geen meter staan, ondanks de pols iets meer dan 18 cm omtrek is.
Ik hou het voorlopig bij mijn 7 SS 45mm zilver, maar zit te denken aan een 8 SS 41mm zwart. Af en toe vind ik de 45mm ook te groot ogen.
Ik merk wel dat de ene keer wisselen heel soepel gaat en de andere keer wisselen het horloge echt even moet weten dat je die omhebt lijkt t?Antal72 schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:41:
[...]
Ja dat staat actief. Ik ga alle settings nog eens nalopen en anders maar even Apple bellen. Niet voor niets telefonische ondersteuning bij elke aankoop toch?
Het helpt wel als ik diegene die ik niet draag aan de lader deed en de ander om deed.
Ja plus €119 dan natuurlijk. Maar met ruim €400 is het verschil aanzienlijk idd. Alleen kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er iets zou gebeuren waardoor die €600 nodig is.Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:12:
[...]
Mocht je echter wél schade hebben is het verschil tussen AC+ en regulier wel heel groot:
[Afbeelding]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Waarom niet? Ik woon in Groningen. T-Mobile heeft er geen op display. Amac ook niet. MediaMarkt ook niet. Waar kun je dat ding dan testen en zien? Niet iedereen woont dichtbij de Apple Store, toch?Mog schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:13:
@Redondo1982 en @Slomy, jullie kopen een apparaat van €1000 en passen die thuis even (wat gewoon in een winkel in de buurt had gekund), het valt tegen dus gaat ie weer retour alsof het een Primark shirtje is? Is dat normaal tegenwoordig? Serieuze vraag. Ik zou het niet durven.
Lijkt mij ook niet meer dan normaal, heeft niets met durven te maken we hebben hier niet voor niets wetgeving voor.Dennisweb schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:17:
[...]
Waarom niet? Ik woon in Groningen. T-Mobile heeft er geen op display. Amac ook niet. MediaMarkt ook niet. Waar kun je dat ding dan testen en zien? Niet iedereen woont dichtbij de Apple Store, toch?
Tis inderdaad heel persoonlijk. Zonde dat jij je niet bevalt maar logisch dat je m terug stuurt.Redondo1982 schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:42:
Ik heb vandaag AW Ultra binnengekregen, maar ik vind hem te groot en te lomp. Hij zit ook helemaal niet lekker, ondanks de test met eigen bandjes. Die Alpine is best mooi, maar wel verschrikkelijk onhandig. Het lijkt me wel een superstevig bandje als je bizarre sporten doet, daar waar die ook voor gemaakt is.
Als je een 45mm al te groot is snap ik dat de AWU niks voor je is. Mijn pols is 17.5cm qua omtrek maar de 41mm voelt daarop als een dames horloge
Ik vind het draag comfort van de Alpine echt super en de Starlight variant die ik heb ook erg mooi. Blij dat ik last minute nog geswitcht ben
Ik heb een AW SS 8 45mm, maar opeens vond ik de Ultra ook wel heel mooi. Zit nog in mijn retourperiode tot vrijdag 30 september. Als de Ultra me beter bevalt, gaat de AW8 terug. Dat had ik dus van tevoren niet bedacht. Maar zo'n afkoelperiode is precies waar het voor gemaakt is.Donstil schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:23:
[...]
Lijkt mij ook niet meer dan normaal, heeft niets met durven te maken we hebben hier niet voor niets wetgeving voor.
Ik woon ook niet in de buurt van een Apple Store. Ik wacht gewoon tot ie bij de T-Mobile of Mediamarkt hangt.Dennisweb schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:17:
[...]
Waarom niet? Ik woon in Groningen. T-Mobile heeft er geen op display. Amac ook niet. MediaMarkt ook niet. Waar kun je dat ding dan testen en zien? Niet iedereen woont dichtbij de Apple Store, toch?
Dat is jouw keuze. We zijn niet allemaal MogMog schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:35:
[...]
Ik woon ook niet in de buurt van een Apple Store. Ik wacht gewoon tot ie bij de T-Mobile of Mediamarkt hangt.
Is bij wet (de zogenaamde Wet Koop op Afstand) gewoon geregeld dat dat mag. Het zou wat zijn als je iets niet uit zou mogen proberen, zeker met deze prijzen…Mog schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:13:
@Redondo1982 en @Slomy, jullie kopen een apparaat van €1000 en passen die thuis even (wat gewoon in een winkel in de buurt had gekund), het valt tegen dus gaat ie weer retour alsof het een Primark shirtje is? Is dat normaal tegenwoordig? Serieuze vraag. Ik zou het niet durven.
Ik weet dat het mag. Ik vind het gewoon bijzonder. Iets te veel documentaires gekeken over kleding en elektronica dat achteloos wordt teruggestuurd denk ik. Het valt voor mij in de categorie flitsbezorging: totaal overbodig en extreem slecht voor het milieu.Tomba schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:51:
[...]
Is bij wet (de zogenaamde Wet Koop op Afstand) gewoon geregeld dat dat mag. Het zou wat zijn als je iets niet uit zou mogen proberen, zeker met deze prijzen…
Anyways, het mag, iedereen doet maar lekker

Welkom in 2022Mog schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:13:

En met z’n allen naar winkels toerijden is niet overbodig en slecht voor het milieu?Mog schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:14:
[...]
Ik weet dat het mag. Ik vind het gewoon bijzonder. Iets te veel documentaires gekeken over kleding en elektronica dat achteloos wordt teruggestuurd denk ik. Het valt voor mij in de categorie flitsbezorging: totaal overbodig en extreem slecht voor het milieu.
Anyways, het mag, iedereen doet maar lekker
Als je écht hart hebt voor het milieu koop je natuurlijk sowieso geen smartwatch vol met accu's en elektronica, die niet langer dan een jaar of vijf meegaat. Dan koop (of krijg) je als jongmens een mechanisch horloge en doe je daar je hele leven mee.Redondo1982 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:27:
[...]
En met z’n allen naar winkels toerijden is niet overbodig en slecht voor het milieu?
Dan was je niet de doelgroep 😜Davidas schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:04:
Na flinke workout gaat hij echt wel op hoor.
Of juist wel, volgens mij is de doelgroep ‘mensen die 1000€ aan Apple willen overmaken’giantgiantus schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:37:
[...]
Dan was je niet de doelgroep 😜
Terug gestuurde artikelen zijn vooral de reden dat relatief nieuwe producten ook als “refurbished” door Apple aangeboden worden.Gdumme schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:53:
Ik ben vooral benieuwd wat Apple doet met teruggestuurde producten. Resetten, doekje met ipa erover en weer opnieuw inpakken?
Ach ik rijd elektrisch, heb mijn dak vol panelen, eet niet elke dag vlees, heb maar een kind en ga binnenkort van het gas af.Redondo1982 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:27:
[...]
En met z’n allen naar winkels toerijden is niet overbodig en slecht voor het milieu?
Dat extra bestelde pakketje moet het milieu maar even voor zijn rekening nemen dan.
Onzin! De Ultra is dus alleen voor bergbeklimmers, survival atleten etc? Nope! Ik koop hem omdat ik hem mooi vind. Al ben ik 200kg en zit ik de hele dag chips te eten en Netflix te kijken. Toch?giantgiantus schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:37:
[...]
Dan was je niet de doelgroep 😜
Huh, jij gebruikt niet alle work-outs van je normale watch dan?pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:04:
[...]
Onzin! De Ultra is dus alleen voor bergbeklimmers, survival atleten etc? Nope! Ik koop hem omdat ik hem mooi vind. Al ben ik 200kg en zit ik de hele dag chips te eten en Netflix te kijken. Toch?
Ja haha, die hebben we ook. Alleen een smartwatch is nu eenmaal de toekomst (naast de mechanische klok).Of-Aaargh schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:35:
[...]
Als je écht hart hebt voor het milieu koop je natuurlijk sowieso geen smartwatch vol met accu's en elektronica, die niet langer dan een jaar of vijf meegaat. Dan koop (of krijg) je als jongmens een mechanisch horloge en doe je daar je hele leven mee.
? Heb geen normale. Dit is mijn mainly driver..Donstil schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:12:
[...]
Huh, jij gebruikt niet alle work-outs van je normale watch dan?
En de 8 gebruik je nu gewoon?Dennisweb schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:27:
[...]
Ik heb een AW SS 8 45mm, maar opeens vond ik de Ultra ook wel heel mooi. Zit nog in mijn retourperiode tot vrijdag 30 september. Als de Ultra me beter bevalt, gaat de AW8 terug. Dat had ik dus van tevoren niet bedacht. Maar zo'n afkoelperiode is precies waar het voor gemaakt is.
Dat is alleen niet helemaal conform de regels toch want je mag ermee doen wat je in de winkel ook zou doen.
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.