Promoten van onbeperkt (vlees) eten op T.net huisfeestje

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.783 views

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sethro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:16:
[...]

Dat is nooit gangbaar geweest op evenementen :+
Alcohol wel, alleen coctails dan weer niet maar dan kun je de ingredienten bestellen en zelf mixen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:47
Sethro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:16:
[...]

Dat is nooit gangbaar geweest op evenementen :+
Onbeperkt XTC it is dus.

Stack Sats

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:25
Pazo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:11:
[...]

Ik zal wel weer van de oude garde zijn (is 37 tegenwoordig oud)? Word er gewoon moe van dat letterlijk om elke scheet weer discussie gevoerd moet worden, mensen zich aangesproken / buitengesloten / niet gehoord / vul zelf in / voelen. Niet alleen hier hoor, overal zie je het. Het is gewoon nooit goed. Richt je op A, voelt B zich benadeelt. Richt je op B, komt A zeuren. En als je wel A en B weet te pleasen, is er vast wel een groep C die om de hoek komt kijken.
Welkom in de maatschappij. Ik ben 8 jaar ouder dan jij en gelukkig sta ik nog steeds open voor verandering en beoordeel ik mijn eigen normen en waardes geregeld opnieuw.

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Notna schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:10:
[...]
Dus zo te zien is het er wel, alleen wordt het niet vermeld op de pagina waar jij naar linkt. Dat zou opzich wel handig zijn voor de mensen die een afweging willen maken mbt het eten
'Er zijn ook vegetarische opties' is niet bepaald uitnodigend in mijn optiek. Vleeseters voorbeelden geven om naar uit te kijken, mensen mee te lokken misschien wel, en vegetariërs maar af laten wachten wat er komt vind ik persoonlijk niet zo netjes. Zeker omdat vegetariërs nogals eens weinig meer dan een salade en kartonnen burger worden geserveerd is denk ik extra belangrijk dat als je vegetariërs wil verwelkomen ook blijkt geeft dat je tenminste ook even na hebt gedacht wat op te dienen.

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:09
Het wordt inderdaad wel beschreven in de tekst. Ik had het specifiek over die pagina omdat die niet echt gericht is op de vegetariër/veganist. Deze pagina had naar mijn idee anders opgezet kunnen worden, denk aan salades/vis/etc. Ik zie nu vooral fastfood op het menu staan. Past prima bij een "huisfeestje", maar is niet echt meer van deze tijd.

Het zou beter zijn om nog een keer te kijken naar het aanbod (of tenminste het gepromote aanbod). Dit is nu gewoon fastfood, mag best wat diverser/gezonder.

Daarnaast vind ik wel dat het evenement niet alleen om onbeperkt eten moet draaien, maar op gezelligheid met Tweakers onderling. Ik snap dat je als vegetariër/veganist nu afknapt op het aanbod en wellicht de keuze maakt om niet te gaan. Dit zou niet zo moeten zijn. Hiermee sluit je een deel van de community buiten, wat makkelijk opgelost zou kunnen worden door het aanbod van eten te herzien. Want dat is het hele idee achter dit evenement, dat we als community de kans krijgen om samen te komen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

-Elmer- schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

'Er zijn ook vegetarische opties' is niet bepaald uitnodigend in mijn optiek. Vleeseters voorbeelden geven om naar uit te kijken, mensen mee te lokken misschien wel, en vegetariërs maar af laten wachten wat er komt vind ik persoonlijk niet zo netjes. Zeker omdat vegetariërs nogals eens weinig meer dan een salade en kartonnen burger worden geserveerd is denk ik extra belangrijk dat als je vegetariërs wil verwelkomen ook blijkt geeft dat je tenminste ook even na hebt gedacht wat op te dienen.
Oh, geheel mee eens. Het is nu als een after-though vermeld (summier) en dat is het. Moraal is met name dat het hele stuk niet handig geschreven is; ik denk dat iedereen het daar wel over eens kan zijn (al is het alleen al omdat je 0 idee hebt van wat de vega opties dan zijn)
segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:14:
[...]

Is dat zo? Daar stel ik zo mijn vraagtekens bij. Is het niet gewoon een kwestie van: dat doen we altijd zo, dus blijven we het maar doen? Zolang je geen ander aanbod presenteert, zal je het ook niet weten.

Uiteraard zullen er altijd boeren tussen blijven, die alleen maar dat eten wat ze kennen. Maar ik denk dat de meeste ook wel eens wat anders willen. Zeker tussen het tweakers publiek, wat toch wat hoger is opgeleid en meer openstaat voor andere dingen.
Ik denk van wel, maar het zou mij niets verbazen als het gewoon standaard routine is :)

Xbox Live ID:Notna8310

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-11 11:36
-Elmer- schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

Volgens het CBS eet slechts 5% van Nederland geen vlees, waarvan 3% nog wel vis eet. Je hebt het dus over 2% van de bevolking. Dat daar niet vol op ingezet wordt, kan ik dus wel begrijpen.

Dat neemt niet weg dat zelfs op de food area pagina niet te vinden is wat die vegetarische opties dan zijn, daar staat er helemaal niets over.

Beetje extra moeite kan dus geen kwaad, maar dit lijkt me meer een "oeps vergeten" dan een kwade opzet. Om daar dus zo ontzet over te zijn, dat doe je echt jezelf aan.

"He Tweakers kunnen jullie ook even de vega/vegan opties neerzetten?"

Klaar.

• -Elmer-
XelaRetak schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Beetje extra moeite kan dus geen kwaad, maar dit lijkt me meer een "oeps vergeten" dan een kwade opzet. Om daar dus zo ontzet over te zijn, dat doe je echt jezelf aan.
Dit is dus niet waar ik zo over ontzet ben. Laten we even back on topic gaan: het promoten van onbeperkt (vlees) eten door Tweakers, en of Tweakers hier al dan geen (maatschappelijke) verantwoordelijkheid heeft. Want daarover ben ik heel benieuwd naar jullie mening!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 08:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Interessante discussie. Mag ik een tweede voorbeeld aangeven die in het verlengde van het voorbeeld van TS ligt (mijns inziens)? Misschien werpt dit een ander licht op de discussie.

Stel, ik werk voor een groot detacheringsbedrijf in Nederland. 1000 werknemers, met allemaal een lease-auto. Er is een bedrijfsfeestje in het midden van het land (overdag, eind vd middag), en je weet dat de overgrote meerderheid van de werknemers met de leaseauto daar naartoe komen. Is het dan verantwoord om alcohol te schenken op dat feestje? Is het een keuze en verantwoordelijkheid van de werknemers zelf om hier verstandig mee om te gaan of moet de werkgever hierin 'voorzienend' zijn en de keuze maken om geen alcohol te schenken? Je kunt immers verwachten dat een deel van de bezoekers zich niet kan 'beheersen' en (dus) met drank op achter het stuur stapt...

• segil
XelaRetak schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Volgens het CBS eet slechts 5% van Nederland geen vlees, waarvan 3% nog wel vis eet. Je hebt het dus over 2% van de bevolking. Dat daar niet vol op ingezet wordt, kan ik dus wel begrijpen.
Kleine nuance:
Het percentage mensen dat (vrijwel) nooit vlees eet is 4 tot 6%, wat bij 17 miljoen Nederlanders neerkomt op ruim 850.000 mensen.
Dit aantal is wel stijgende en gebaseerd op onderzoeken van onder andere het RIVM, het Landbouw Economisch Instituut, Natuur en Milieu, het Voedingscentrum en Milieu Centraal.
https://www.vegetariers.n...eveel-vegetariers-zijn-er

Verder zegt dat ook niet dat de overige 95% behoefte heeft aan veel vlees eten. Raar genoeg trouwens dat vis ook niet wordt aangeboden.

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-11 05:53
segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Kleine nuance:

[...]

Verder zegt dat ook niet dat de overige 95% behoefte heeft aan veel vlees eten. Raar genoeg trouwens dat vis ook niet wordt aangeboden.
Eens met dat laatste. Ik eet graag struisvogel maar dat zie ik ook niet op het menu.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:11
Ben het helemaal met de TS eens, jammer dat Tweakers oogkleppen opheeft en gewoon lekker doorgaat met het adverteren van onbeperkt (vlees)eten.

• -Elmer-
Icephase schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:28:
Interessante discussie. Mag ik een tweede voorbeeld aangeven die in het verlengde van het voorbeeld van TS ligt (mijns inziens)? Misschien werpt dit een ander licht op de discussie.

Stel, ik werk voor een groot detacheringsbedrijf in Nederland. 1000 werknemers, met allemaal een lease-auto. Er is een bedrijfsfeestje in het midden van het land (overdag, eind vd middag), en je weet dat de overgrote meerderheid van de werknemers met de leaseauto daar naartoe komen. Is het dan verantwoord om alcohol te schenken op dat feestje? Is het een keuze en verantwoordelijkheid van de werknemers zelf om hier verstandig mee om te gaan of moet de werkgever hierin 'voorzienend' zijn en de keuze maken om geen alcohol te schenken? Je kunt immers verwachten dat een deel van de bezoekers zich niet kan 'beheersen' en (dus) met drank op achter het stuur stapt...
Ik begrijp je vergelijking, en alhoewel-ie denk ik niet helemaal opgaat heb je ook absoluut een interessant punt. In elke situatie moet denk ik de afweging worden gemaakt tussen individuele verantwoordelijkheid en de verantwoordelijkheid van de organisatie. Om jouw casus te beantwoorden: ik zou er geen moeite mee hebben als er alcohol wordt geserveerd op dat feestje. Dat is echt eigen verantwoordelijkheid. Wanneer ik er wél moeite mee zou hebben is als alcoholgebruik gepromoot zou worden (zoals hier bij Tweakers aan de hand is).

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

Kleine nuance:

[...]

Nee, maar hij zegt er wel bij dat het uberhaupt onbeperkt eten een dingetje zou moeten/mogen/kunnen zijn in het huidige tijdsbeeld. Er zijn mensen (niet eens ver van ons bed) die elke week worstelen een fatsoenlijke hap op tafel te zetten, dus ik snap het sentiment wel.

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:09
[...]

Kleine nuance:

[...]

Toevoeging:
Volgens het CBS eet 1 op de 3 volwassenen minder vlees dan voorheen. We eten mijn zijn allen dus zeker minder vlees. Het is dus inderdaad niet zo dat de overige 95% bij elke maaltijd vlees eet. Als ik kijk naar mijzelf eet ik zeker minder vlees dan een aantal jaren terug.

Een "vlees"menu past niet meer bij deze tijd, alleen maar fastfood al helemaal niet.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...rties%20vlees%20te%20eten.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 12:43

Shaggy

Misantroop pur sang

Het eten van vlees is een keuze, het niet eten van vlees ook.

Tegenwoordig moeten we schijnbaar zo ernstig diep over iedere actie nadenken omdat er altijd wel iemand is die ergens een reden vind om zich belemmerd, benadeeld, aangevallen, uitgesloten of of anderzijds beperkt te voelen.

Je bent vrij om te kiezen deel te nemen aan dit of om te zeggen dit druist tegen mijn principes in dus ipv mensen proberen te bekeren kies ik om niet deel te nemen.

Wat word het volgende waar iemand bezwaar om gaat maken? Dat een regenboog kindje niet het juiste toilet kan vinden op de BBQ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vf5nvSt07XLDYWVFLjRQtSriN-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrIO0h7xC6NMgsCsXqvvhoaA.jpg?f=fotoalbum_large

Making an ass of myself since the 70's

• -Elmer-
Shaggy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:35:
Dat is dus ook helemaal niet waar deze discussie om gaat zoals ik al aangaf in mijn eerste post :p Het gaat mij er specifiek om wat jullie vinden van het promoten van onbeperkt (vlees) eten.

[ Voor 3% gewijzigd door -Elmer- op 26-08-2022 12:38 ]

• segil

Tegenwoordig moeten we schijnbaar zo ernstig diep over iedere actie nadenken omdat er altijd wel iemand is die ergens een reden vind om zich belemmerd, benadeeld, aangevallen, uitgesloten of of anderzijds beperkt te voelen.

Je bent vrij om te kiezen deel te nemen aan dit of om te zeggen dit druist tegen mijn principes in dus ipv mensen proberen te bekeren kies ik om niet deel te nemen.

Wat word het volgende waar iemand bezwaar om gaat maken? Dat een regenboog kindje niet het juiste toilet kan vinden op de BBQ?

[Afbeelding]
Want je mag geen discussie meer starten over een onderwerp? Gewoon je mond houden en negeren dan maar?

• MAX3400
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

-Elmer- schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Laten we even back on topic gaan: het promoten van onbeperkt (vlees) eten door Tweakers, en of Tweakers hier al dan geen (maatschappelijke) verantwoordelijkheid heeft.
Ik ben ontzet dat Facebook niet minstens 2x per week in elke tijdslijn plaatst dat verzadigde vetten van vis beter/goed is. Of dat Google niet harder optreedt tegen bepaalde boeren en hun internet afsluit want stikstof.

Er is overigens een enorme kloof tussen "promoten" en "faciliteren"; als bezoeker krijg je niet bij de ingang 2 hamburgers door de strot geduwd. En als veganist zal je heus niet in een apart kamertje moeten eten. Echter, de verwoording in de aankondiging omtrent het eten had zeker genuanceerder gekund.

Maatschappelijk? Meh... Er zijn mensen hier op de site die 1200W zitten te verstoken met hun game-PC; moeten die dan ook quota-bepalingen overleggen om wel te mogen posten zodat "we" minder uitstoot veroorzaken en maatschappelijker bezig zijn? Vergezocht maar niet nodig, imho.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:11

[Afbeelding]
We zijn helaas voorbij het punt dat we dit een compleet vrije keuze (inclusief reclame etc) kunnen laten. Juist doordat we de afgelopen deccenia niks hebben gedaan, moeten we nu strengere beslissingen nemen om te zorgen dat we onze leefomgeving, milieu, klimaat etc niet nog verder verkloten.

Verwijderd

Icephase schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:28:

Dit ligt helemaal niet in het verlengde van de discussie.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het is een feest. Even lekker niet aan de problemen in de rest van de wereld denken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:38

Herman

FP ProMod
-Elmer- schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Dat is dus ook helemaal niet waar deze discussie om gaat zoals ik al aangaf in mijn eerste post :p Het gaat mij er specifiek om wat jullie vinden van het promoten van onbeperkt (vlees) eten.
Heb je ooit iemand onbeperkt vlees zien eten? Ik vermoed van niet. Dat zal ook niet de strekking zijn van de zin. Er wordt bedoeld dat er in ieder geval voldoende is. Til er niet te zwaar aan ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

[...]

Heel plat gezegd, niks mis mee. Hetzelfde als studentenfeesten met onbeperkt bier drinken, all-in vakanties etc
Of is dat in jou optiek ook not-done?

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-11 05:53
[...]

Het zou zonde zijn om allemaal weg te gooien. Ik denk dat Tweakers hier een juiste beslissing maakt om het aangeboden eten te promoten. Misschien wel met iets minder extreme termen.

[ Voor 4% gewijzigd door Harry Nak op 26-08-2022 12:44 ]

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:57
Resistor schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:41:
Het is een feest. Even lekker niet aan de problemen in de rest van de wereld denken.
Als iedereen dat excuus blijft gebruiken, dan komen we zeker wel aan die 5 graden opwarming voor 2030. Helemaal eens met TS, onbeperkt (vlees) eten promoten zou niet moeten kunnen. Om het alcohol voorbeeld erbij te pakken. Alcohol schenken is niet erg, in de uitnodiging schrijven: 'Lekker metertjes bier atten, en shotjes knallen.' zou geen enkele werkgever doen. In het verlengde daarvan ''Hamburgers stappelen" dus ook niet.

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Dit ligt helemaal niet in het verlengde van de discussie.
Want? :?
-Elmer- schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Ik begrijp je vergelijking, en alhoewel-ie denk ik niet helemaal opgaat heb je ook absoluut een interessant punt. In elke situatie moet denk ik de afweging worden gemaakt tussen individuele verantwoordelijkheid en de verantwoordelijkheid van de organisatie. Om jouw casus te beantwoorden: ik zou er geen moeite mee hebben als er alcohol wordt geserveerd op dat feestje. Dat is echt eigen verantwoordelijkheid. Wanneer ik er wél moeite mee zou hebben is als alcoholgebruik gepromoot zou worden (zoals hier bij Tweakers aan de hand is).
Wat versta je onder 'promoten' dan? In mijn voorbeeld heet het zelfs een 'borrel' dus dan zou je ook al aan 'promoten' of 'stimuleren' kunnen doen. En bij alcohol is het nog veel subtieler; hoeveel taps hebben wel niet de naam van het bier prominent verlicht bovenop staan? Wanneer spreek je van promoten?

[ Voor 84% gewijzigd door Icephase op 26-08-2022 12:48 ]

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Want je mag geen discussie meer starten over een onderwerp? Gewoon je mond houden en negeren dan maar?
Een discussie is een ding, maar vaak zijn dergelijke onderwerpen geen discussies maar eenzijdige preken van een persoon.

• segil
Resistor schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:41:
That's the spirit! Vingers in je oren, hoofd in het zand, lalaland opzoeken en lekker yolo doen waar je zin in hebt.

• segil
Shaggy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:45:
[...]

Een discussie is een ding, maar vaak zijn dergelijke onderwerpen geen discussies maar eenzijdige preken van een persoon.
Zoals jouw reacties? TS kaart iets aan, stel een vraag. Waar is jouw inhoudelijk antwoord?

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
Helemaal mee eens dat het niet handig is van Tweakers om lekker onbeperkt vlees eten te promoten. Dat kost ze bij mij in ieder geval wel wat krediet. :)

Maar daar blijft het dan ook bij. Het is niet handig. 95% van de mensen boeit het totaal niet, dus ik kan me voorstellen dat Tweakers ook z'n schouders ophaalt.

Verwijderd

1. Alcohol is geen vlees.
2. Als je heel veel vlees eet kan je nog steeds met de auto naar huis.
3. Er is in nota bene je eigen vergelijking, geen link gelegd met de argumenten van OP: (a) klimaat (b) voedselschaarste

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

That's the spirit! Vingers in je oren, hoofd in het zand, lalaland opzoeken en lekker yolo doen waar je zin in hebt.
Heel de wereld 24/7 op je schouders dragen dan maar?
Dat is idd een mooi ideaal. Mensen moeten vooral niet aan zichzelf denken op bepaalde momenten, dat is slecht voor het grote geheel...

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:48:
[...]

1. Alcohol is geen vlees.
2. Als je heel veel vlees eet kan je nog steeds met de auto naar huis.
3. Er is in nota bene je eigen vergelijking, geen link gelegd met de argumenten van OP: (a) klimaat (b) voedselschaarste
Ok, hier ga ik niet verder op in. Ik zeg toch ook dat het een ander voorbeeld is maar met hetzelfde dilemma? Jij zegt van niet, en je argumenten zijn dat het een ander voorbeeld is... ja duh, dat zei ik toch zelf ook al? |:(

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Je doet 100% hetzelfde als wat je TS verwijt. Staat dit topic je niet aan, reageer je niet. Maar blijkbaar voel je je zo belemmerd, benadeeld, aangevallen, uitgesloten of anderzijds beperkt dat je moet reageren.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Jep! En als dat je dwarszit ga je gewoon niet. Iedereen happy. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• segil
NMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

Jep! En als dat je dwarszit ga je gewoon niet. Iedereen happy. :)
Of gewoon een beetje chill zijn, naar elkaar luisteren, begrip tonen, rondkijken in de wereld, beseffen dat je niet de enige bent en wie weet leidt dat tot verandering :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Of gewoon een beetje chill zijn, naar elkaar luisteren, begrip tonen, rondkijken in de wereld, beseffen dat je niet de enige bent en wie weet leidt dat tot verandering :)
Naar elkaar luisteren en de opgedrongen normen en waarden van een ander geforceerd aan al je bezoekers opleggen zijn nogal verschillende dingen.

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Is het in de huidige energiecrisis dan ook nog wel maatschappelijk verantwoord om de tweakers site te laten draaien...? met al dat energieverbruik wat tegenwoordig schaarser en schaarser wordt :+

inderdaad, wat maakt het uit of een community nou wel of niet ergens aan bijdraagt.

[ Voor 18% gewijzigd door 7Sins op 26-08-2022 12:58 ]

• segil
NMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Naar elkaar luisteren en de opgedrongen normen en waarden van een ander geforceerd aan al je bezoekers opleggen zijn nogal verschillende dingen.
En waar gebeurt dat? De TS start een discussie en stelt de vraag of het nog van deze tijd is om het eten op deze manier te presenteren. Waar zie jij het opdringen van normen en waarden?

• MAX3400

MAX3400

Alchohol-voorbeelden / discussies
Dan maar even de kont in de krib. Tweakers faciliteert "een tap" (spreektaal, maar toch). Verder 5 muntjes gratis. En de rest voor eigen rekening. Is er wel/geen alcohol? Wie promoot eventueel dronkenschap? Krijg ik voor 5 muntjes een Bob-sleutelhanger terug?

@-Elmer- moet Tweakers dan ook alchohol niet (laten) schenken afhankelijk van de (gehuurde) lokatie(s) van hun evenementen en cateraar? Beperken? Iedereen een blaastest laten uitvoeren en auto-sleutels bij binnenkomst inleveren? Alcohol maakt al decennia meer kapot dan ons lief is. Hoe is dat maatschappelijk? Waar ligt de grens tussen organiseren / faciliteren / promoten?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

NMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Precies! Waarom moet je iedereen opdringen dat er heel veel vlees gegeten kan worden? Iedereen kan er toch zelf voor kiezen om een stukje vlees te pakken? Dat hoeft toch niet van de daken geschreeuwd te worden?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:55
Ik stel voor dat iedereen die op het zogenaamde promoten van onbeperkt vlees eten op een jaarlijks feestje loopt te zeiken en dat niet vindt kunnen vanwege de klimaatverandering maar wel zelf dagelijks in z'n eentje de auto naar werk neemt eerst even in de spiegel kijkt voordat hij/zij hier gaat lopen zeiken over "hamburgers stapelen".

Ja, klimaatverandering is een groot probleem, maar ik denk dat een hoop tweakers al minder vlees eten dan bijvoorbeeld 5 jaar geleden en dit soort zeik-topics werken alleen maar averechts.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[Afbeelding]
Door zijn standpunt tot in extreme vormen door te trekken bewijs je nog niet dat hij geen punt zou kunnen hebben. Ik heb ook het gevoel dat alles tegenwoordig onder een vergrootglas ligt, maar misschien is het ook wel zo geweest dat we voorheen te weinig rekening met elkaar hielden. Nog niet zo lang geleden was je een zeikerd als je niet wilde dat iemand naast jouw tafeltje in het restaurant zat te roken, want dat mocht gewoon.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:26
-Elmer- schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Dank je voor je input! Ik vind het zeker anders dan wanneer dit door een privé persoon zou zijn opgezet. Ten eerste hebben de meeste privé personen hebben geen 4 miljoen unieke bezoekers per dag en ten tweede is dit een publiek evenement. Als er een willekeurige andere website een dergeijk event zou organiseren zou ik er geen topic over openen. Waarom hier dan wel? Omdat ik me al heel lang onderdeel voel van de Tweakers community.
Tweakers heeft helemaal geen 4 miljoen unieke bezoekers per dag.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

En waar gebeurt dat? De TS start een discussie en stelt de vraag of het nog van deze tijd is om het eten op deze manier te presenteren. Waar zie jij het opdringen van normen en waarden?
Ik heb het niet over TS - al vind ik ook dat de manier waarop de vraag gesteld wordt meteen een antwoord impliceert. Ik had het hier specifiek over jouw opmerking die, even vrij vertaald, stelde dat het gek is dat mensen voor een feestje even de ellende in de wereld willen vergeten en gewoon even plezier willen hebben. Ik vind dat helemaal niet zo gek, maar net zo min vind ik het gek dat dat tegen jouw principes in gaat. En da's prima, maar dan ga je gewoon niet. Stemmen met je voeten.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 26-08-2022 13:15 ]

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 23:12
TS doet me aan die vent denken van de luizenmoeder. Het modsysteem lijkt in deze zijn werk goed te doen. Als het jou niet bevalt, dat doe je daar toch gewoon niet aan mee, het feit dat je onbeperkt kan eten wil toch niet zeggen dat je je vol moet stauwen? Het feit dat er worst ligt wil toch niet zeggen dat jij geen tomaat kan en/of mag eten.

Waar ik mij uitermate aan stoor is die drang bij types als jou, om jou mening, afwijkend van de norm te moeten doordrukken naar de massa. En dat is wel degelijk wat je doet (en het is jou mening die afwijkt), je vraagt bijna letterlijk het event te verbieden, komaan zeg !!!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:22
Sowieso is een feestje op locatie niet meer van deze tijd. Met de huidige energie crisis is het onverantwoord mensen uit het hele land naar Amsterdam te laten afreizen. Stel je voor dat een aantal gewoon met de auto komen, dat zou helemaal te zot zijn. /s

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Drardollan
(Disclaimer, waar ik je / jij / e.d. zeg bedoel ik niet specifiek TS maar globaal de mensen in NL)

Ontopic, ik kan hier maar 1 reactie op bedenken: Nederland is kapot. Het is nooit goed. Als je je er aan stoort ga je niet of ga je voor het eten weg, hoe moeilijk kan het zijn. Leef en laat leven.

Wil je geen vlees, prima.
Wil je geen groente, prima.
Wil je geen Windows maar Mac, prima.
Wil je geen Peugeot maar een Volvo, prima.
Wil je geen fossiele brandstof auto maar een fiets, prima.
Wil je niet om 21:00 maar om 23:00 naar bed, prima.
Wil je geen man maar een vrouw, prima.
Wil je geen vrouw maar een man, prima.
Wil je geen vrouw of man zijn, prima.

Kies zelf wat je wil, maar laat anderen dat ook doen. Stop toch eens met het opdringen van elkaar mening en ideologieën aan anderen in Nederland. Waarom moeten mensen iets doen of laten omdat het niet bij je overtuiging past, jij hoeft toch ook niets te doen wat niet in de overtuiging van anderen past.
Als ik vlees wil eten, dan hoef jij dat niet te doen. Maar omdat jij geen vlees wil eten, waarom zou ik het dan niet mogen?

Het slaat met de week verder door in Nederland. En niemand wordt er gelukkiger van, het wordt alleen maar vervelender op deze manier.

• Drardollan
LordSinclair schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:07:
Sowieso is een feestje op locatie niet meer van deze tijd. Met de huidige energie crisis is het onverantwoord mensen uit het hele land naar Amsterdam te laten afreizen. Stel je voor dat een aantal gewoon met de auto komen, dat zou helemaal te zot zijn. /s
Misschien allemaal digitaal meedoen, maar dan alleen als je computer minstens 6 jaar oud is (zodat de grondstoffen optimaal gebruikt zijn) en alleen als je zonnepanelen hebt.

/s

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

greatgonzo

schit-te-rend!

Je organiseert een bbq (daar komt het op neer), dus dan is het logisch dat je voorbeelden geeft wat er aan eten is. En noemt ook dat er wel alternatieven zijn.

Dit komt bij mij over als: Wij organiseren een dagje efteling! Maar we begrijpen dat er ook mensen zijn die niet van pretparken houden. Die kunnen eventueel de bomen in het park gaan bekijken.
Dat slaat toch nergens op?

Kijk, ik respecteer dat iemand vegatarisch is, maar dan moet je je afvragen of je wel naar een BBQ moet gaan.
Ik hou bijvoorbeeld niet van hardstyle, dan ga ik niet naar een techno feest..

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-11 06:59
In deze tijd moet je als organisator accepteren dat je geen feest/bijeenkomst voor iedereen kan organiseren. Je kan niet iedereen tevreden stellen. De andere kant zou ook kunnen accepteren dat het feest/bijeenkomst niet voor hun wordt georganiseerd en dan een ander feest/bijeenkomst zoeken wat wel met het oog op hen wordt georganiseerd.
Mocht zoiets er niet zijn, organiseer het zelf. Als zoiets dat groeit, kan het zomaar zijn dat dat de 'norm' wordt. In mijn ogen stop je dan je negatieve energie over het 'ter discussie stellen' in iets positiefs.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:16
Eens met veel van wat hierboven gezegd wordt. Daarnaast, T.net is een commercieel onderdeel van DPG en aldus heeft het geen maatschappelijke verantwoordelijkheid. Dat ze die kunnen nemen is iets anders, maar ze hebben het niet. Ergo, niets mis met de manier hoe dit aangeboden wordt. Voor de massa is het wat men wil, en voor de niche wordt er rekening mee gehouden.

Dat die niche het vervelend vindt dat het voor de massa op een bepaalde manier gepromoot wordt, heel vervelend, maar jammer dan. Het is anders als je een vega(n) festival organiseert, dan moet het juist andersom zijn.

Als men nou geen vega opties zou hebben heb je nog een punt (dat is geen rekening houden met), maar dat aanbod is er gewoon. Alleen is het, want massa/niche, niet interessant om dat in het artikel groots te benoemen.

[ Voor 15% gewijzigd door RadioAir op 26-08-2022 13:17 ]

• segil
Galactic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:06:
TS doet me aan die vent denken van de luizenmoeder. Het modsysteem lijkt in deze zijn werk goed te doen. Als het jou niet bevalt, dat doe je daar toch gewoon niet aan mee, het feit dat je onbeperkt kan eten wil toch niet zeggen dat je je vol moet stauwen? Het feit dat er worst ligt wil toch niet zeggen dat jij geen tomaat kan en/of mag eten.

Waar ik mij uitermate aan stoor is die drang bij types als jou, om jou mening, afwijkend van de norm te moeten doordrukken naar de massa. En dat is wel degelijk wat je doet, je vraagt bijna letterlijk het event te verbieden, komaan zeg !!!
Waar lees jij dat TS bijna vraagt om het event te verbieden? Ik heb de OP gelezen en al zijn reacties en ik haal het er niet uit.

Wat ik jammer vind is dat tegenwoordig blijkbaar niets meer aan de kaart wordt gesteld, zonder dit soort reacties te krijgen. TS constateert iets (imho terecht), is hierover teleurgesteld (emoties mogen er zijn), kaart dit aan en vraagt de community om hun mening. En wordt vervolgens door een aantal mensen afgefakkeld met "waar bemoei je je mee" "blijft dan lekker thuis" "dring je mening niet op". etc etc.

Verder algemeen, jezus de t*ring.... mensen kunnen echt niet lezen in dit topic :D
TS zegt notabene dat het hem niet gaat over dat je geen vlees mag eten, en vervolgens wordt 'ie toch een partij aangevallen door mensen die bang zijn dat hun vlees wordt afgepakt. Mijn god, op deze manier wordt het gewoon onmogelijk om een discussie te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door segil op 26-08-2022 13:20 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vind het een uitstekend punt @-Elmer-. Dank voor het aanstippen!

Helaas is de gemiddelde Tweaker hyperindividualistisch en wil vooral niet op z'n maatschappelijke verantwoordelijkheden gewezen worden :)

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Drardollan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:12:
(Disclaimer, waar ik je / jij / e.d. zeg bedoel ik niet specifiek TS maar globaal de mensen in NL)

Ontopic, ik kan hier maar 1 reactie op bedenken: Nederland is kapot. Het is nooit goed. Als je je er aan stoort ga je niet of ga je voor het eten weg, hoe moeilijk kan het zijn. Leef en laat leven.

Wil je geen vlees, prima.
Wil je geen groente, prima.
Wil je geen Windows maar Mac, prima.
Wil je geen Peugeot maar een Volvo, prima.
Wil je geen fossiele brandstof auto maar een fiets, prima.
Wil je niet om 21:00 maar om 23:00 naar bed, prima.
Wil je geen man maar een vrouw, prima.
Wil je geen vrouw maar een man, prima.
Wil je geen vrouw of man zijn, prima.

Kies zelf wat je wil, maar laat anderen dat ook doen. Stop toch eens met het opdringen van elkaar mening en ideologieën aan anderen in Nederland. Waarom moeten mensen iets doen of laten omdat het niet bij je overtuiging past, jij hoeft toch ook niets te doen wat niet in de overtuiging van anderen past.
Als ik vlees wil eten, dan hoef jij dat niet te doen. Maar omdat jij geen vlees wil eten, waarom zou ik het dan niet mogen?

Het slaat met de week verder door in Nederland. En niemand wordt er gelukkiger van, het wordt alleen maar vervelender op deze manier.
Dus Nederland was af, klaar en perfect. Er mag nooit meer een opmerking gemaakt worden of het misschien anders kan?

Ik snap dit nooit zo goed. Volgens mij wordt nergens gezegd dat jij geen vlees mag eten. Prop je helemaal vol (het liefst overigens wel tegen prijzen die de maatschappelijke kosten dekken).

Enige reflectie over de staat van de wereld kan geen kwaad, en als het je niet zint, lees je de opmerking niet. Net zoals je van TS verwacht dat ie dan niet naar het event gaat.

• bszz
  • Laatst online: 23:36
-Elmer- schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Dit is dus niet waar ik zo over ontzet ben. Laten we even back on topic gaan: het promoten van onbeperkt (vlees) eten door Tweakers, en of Tweakers hier al dan geen (maatschappelijke) verantwoordelijkheid heeft. Want daarover ben ik heel benieuwd naar jullie mening!
Gewoon een relevante discussie: Je kunt niet negeren wat in "de community" als maatschappelijk relevant wordt gezien.

• Eddye
segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Waar lees jij dat TS bijna vraagt om het event te verbieden? Ik heb de OP gelezen en al zijn reacties en ik haal het er niet uit.

Wat ik jammer vind is dat tegenwoordig blijkbaar niets meer aan de kaart wordt gesteld, zonder dit soort reacties te krijgen. TS constateert iets (imho terecht), is hierover teleurgesteld (emoties mogen er zijn), kaart dit aan en vraagt de community om hun mening. En wordt vervolgens door een aantal mensen afgefakkeld met "waar bemoei je je mee" "blijft dan lekker thuis" "dring je mening niet op". etc etc.
Maar als je om die mening vraagt, is het toch niet zo raar dat je die ook krijgt? Tuurlijk mogen emoties er zijn, maar je kiest zelf op wat voor manier je die uit, dat geldt natuurlijk voor beide kanten.

• Galactic
Vlees is gewoon goed voor een mens!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

greatgonzo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:15:
Dit komt bij mij over als: Wij organiseren een dagje efteling! Maar we begrijpen dat er ook mensen zijn die niet van pretparken houden. Die kunnen eventueel de bomen in het park gaan bekijken.
Ik denk dat het eerder een discussie over 'kunnen' is en niet 'willen'. Iemand die onder de armoedegrens leeft vind het misschien niet heel tof dat er in datzelfde land ruimte is voor feesten met 'onbeperkt eten'. Ik zeg niet dat je dat laatste moet verbieden, maar nogmaals, ik kan me het sentiment voorstellen.

Wellicht is het verwarrend gesteld door TS, want ik krijg inderdaad de indruk dat mensen nu vooral afgaan op het 'vlees' component in zijn bezwaar, maar ik heb, ook al ben ik zelf vegeratier, geen moeite met (mensen die) vlees eten an sich. Het algehele punt gaat over het adverteren van een feest waarbij het eten centraal lijkt te staan (veel ervan) juist nu een significante hoeveelheid mensen op het punt staat in een voedselcrisis te belanden. Dat zou verkeerd kunnen vallen bij een deel van de mensen en alhoewel DPG op geen enkele manier verplicht is hier notie van te nemen of er actief wat mee te doen, het zou ze wel sieren.

Wat ik wel denk te zien, is dat deze beweging aan een opmars bezig is. Er komt een punt dat de groep mensen die dit gedachtengoed aanhangt groot genoeg is dat hun stem wel degelijk hard aankomt (door b.v. een product of bedrijf te mijden). En dan zie je ineens een hoop aandacht, want het raakt ze in de portomonnee. Zelfde met groen, vega, elektrisch rijden...

• Drardollan
greatgonzo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:15:
Je organiseert een bbq (daar komt het op neer), dus dan is het logisch dat je voorbeelden geeft wat er aan eten is. En noemt ook dat er wel alternatieven zijn.

Dat slaat toch nergens op?

Kijk, ik respecteer dat iemand vegatarisch is, maar dan moet je je afvragen of je wel naar een BBQ moet gaan.
Ik hou bijvoorbeeld niet van hardstyle, dan ga ik niet naar een techno feest..
Snap je punt en ben het ook grotendeels met je eens. Ik vind wel dat je vergelijkingen niet helemaal op gaan, in geval van de Efteling weet iedereen dat er naast attracties ook andere bezienswaardigheden zijn. Dat is niet echt een verrassing verder, (zo ongeveer) iedereen in NL weet precies wat zij kunnen verwachten als ze naar de Efteling gaan.

Ook denk ik dat het woord BBQ op dit moment nogal geassocieerd wordt met "samen zwartgeblakerd vlees eten". Ik denk echter dat dat achterhaald is. Op de meeste BBQ's worden tegenwoordig ook vegetarische of veganistische producten aangeboden. De tijd dat je als vegetariërs enkel een Ceasar Salad kon krijgen is wel een beetje geweest (gelukkig).

Maar het is heel simpel, je kan het niet iedereen naar de zin maken. Elke situatie waar je als persoon in komt zal je soms wel en soms minder leuk vinden. Het is onmogelijk om het voor 18 miljoen mensen zo in te richten dat het voor iedereen alleen maar leuk is. Je kan als organisatie wel trachten om het voor zoveel mogelijk mensen leuk te maken, en ik vind dat Tweakers dat ook zeker probeert.

Nu ben ik het er ook wel mee eens dat de pagina wel iets anders van opzet had mogen zijn, het is niet handig dat enkel het vlees zo uitgebreid beschreven wordt. Een stukje vis of de vegetarische (of veganistisch opties) hadden daar absoluut een plekje verdiend zodat ook de mensen die dat belangrijk vinden vooraf weten wat ze kunnen en mogen verwachten.

• segil
Eddye schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Maar als je om die mening vraagt, is het toch niet zo raar dat je die ook krijgt? Tuurlijk mogen emoties er zijn, maar je kiest zelf op wat voor manier je die uit, dat geldt natuurlijk voor beide kanten.
En zijn die meningen allemaal ontopic? Want een groot deel gaat alleen maar over "ik eet vlees wanneer ik dit wil". Terwijl dat niet ter disussie staat.

Weet je, vroeger zei men dat je het beste niet over politiek of godsdienst moet beginnen om de lieve vrede te bewaren. Anders had je geheid een felle discussie te pakken. Maar tegenwoordig mag je vlees daar wel aan toevoegen. Weinig onderwerpen die zulke felle reacties (aan beide kanten!) kunnen oproepen.

[ Voor 5% gewijzigd door segil op 26-08-2022 13:26 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
Zo, de vleeseters hebben hun zegje ook weer kunnen doen, haha.

Ik moet wel zeggen dat ik mij verbaas dat van de twee alinea's er eentje geheel over eten gaat en die ook nog eens langer is dan de alinea die gaat over wat je op het huisfeestje (geen bbq!) kan doen.

In die zin en met de huidige gevoeligheden in de wereld misschien niet echt een handige aanpak. Een tikje sterkere maatschappelijke radar zou t.net sieren wat mij betreft.

Overigens, de laatste paar conferenties waar ik naartoe ging hadden ongeveer 50/50 verdeling vlees en vegetarisch dus het komt wel, duurt alleen wat langer bij it'ers denk ik...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Eddye
segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

En zijn die meningen allemaal ontopic? Want een groot deel gaat alleen maar over "ik eet vlees wanneer ik dit wil". Terwijl dat niet ter disussie staat.

Weet je, vroeger zei men dat je het beste niet over politiek of godsdienst moet beginnen om de lieve vrede te bewaren. Anders had je geheid een felle discussie te pakken. Maar tegenwoordig mag je vlees daar wel aan toevoegen.
Discussies 'groeien' nu eenmaal, vandaar dat er ook moderatoren rondlopen.
Als je op de topic titel moet afgaan is het punt onbeperkt eten (vlees staat tussen haakjes, dus van minder belang in deze), toch is het gegroeid naar voornamelijk vlees. Nature of the beast, zullen we maar zeggen...

• segil
Ramon schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:26:

Ik moet wel zeggen dat ik mij verbaas dat van de twee alinea's er eentje geheel over eten gaat en die ook nog eens langer is dan de alinea die gaat over wat je op het huisfeestje (geen bbq!) kan doen.

In die zin en met de huidige gevoeligheden in de wereld misschien niet echt een handige aanpak. Een tikje sterkere maatschappelijke radar zou t.net sieren wat mij betreft.

Overigens, de laatste paar conferenties waar ik naartoe ging hadden ongeveer 50/50 verdeling vlees en vegetarisch dus het komt wel, duurt alleen wat langer bij it'ers denk ik...
Zeker met het laatste eens. De paar IT events die ik pre corona bezocht had, hadden nauwelijks aanbod aan vega/vegan producten. Een positieve uitzondering was Microsoft Ignite the Tour, maar dat is een Amerikaans bedrijf.

• MAX3400

MAX3400

segil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Verder algemeen, jezus de t*ring.... mensen kunnen echt niet lezen in dit topic :D
Gelukkig kan iedereen wel alvast conclusies trekken want het enige wat direct als "vlees" wordt benoemd in plan: De kaartverkoop voor het Tweakers Huisfeestje is gestart is letterlijk "brisket" want dat in een benoemd en bereid stuk van de koe.

Nergens in het artikel staat dat de hamburgers "van vlees" zijn. Ook de hotdogs niet. Ook de patat niet.

Dus als we het toch over lezen & reageren willen hebben: de aanname is logisch dat het relatief veel over (ouderwetse) vleesprodukten gaat; ik haal het er letterlijk niet uit.

/edit: ah, https://tweakers.net/part...eestje2022/1814/foodarea/ laat zien dat er ook kip geserveerd wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 26-08-2022 13:31 ]

• Drardollan

Nou, om dat in perspectief te plaatsen het programma:
16.00 uur - Ontvangst met borrel en hapjes
16.30 uur - Welkomstwoord
16.35 uur - Start activiteiten
18.00 uur - Opening Food Area
20.00 uur - Koffie en taart
22.00 uur - Einde
Van de 6 uur die dit huisfeestje duurt gaat het 4,5 uur om eten. Ik zou dus wel durven stellen dat dit geen "huisfeestje" is maar een "vreetfestijn". Die laatste 1,5 uur is het even lastig om door te komen als bezoeker, maar als je een fatsoenlijk toiletbezoek en een telefoontje naar huis op de planning zet dan kom je daar ook wel doorheen.

Verwijderd

Van mij mogen ze prima onbeperkt vlees promoten. Als dat een onderdeel is van een event, dan prima. Is het niets voor jou, dan is het event ook niet geschikt voor jou en ga je er gewoon niet heen.

Verwijderd

Icephase schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Ok, hier ga ik niet verder op in. Ik zeg toch ook dat het een ander voorbeeld is maar met hetzelfde dilemma? Jij zegt van niet, en je argumenten zijn dat het een ander voorbeeld is... ja duh, dat zei ik toch zelf ook al? |:(
Het is een heel ander dilemma. De verantwoordelijk van de werkgever (Tweakers) tegenover haar werknemers (bezoekers) is een compleet andere verantwoordelijheid.

• Drardollan
emnich schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

Dus Nederland was af, klaar en perfect. Er mag nooit meer een opmerking gemaakt worden of het misschien anders kan?
Gelukkig is Nederland nooit af. Maar we zijn absoluut te ver doorgeschoten in "een opmerking". Om het concreet te houden, als het programma je niet bevalt dan ga je niet. Waarom moet er overal een opmerking over gemaakt worden om een mening of visie door te drukken?

Nog even los van dat ik denk dat "onbeperkt eten" (even het vlees bewust hieruit gehouden) helemaal geen groot maatschappelijk discussiepunt is zover ik weet. Ik heb er werkelijk nog nooit iemand over gehoord eigenlijk.

En om het voor mij persoonlijk te maken, ik zou naar dit evenement alleen maar gaan voor het eten. De rest van het programma spreekt mij totaal niet aan. Moet ik daar dan een topic over gaan openen, want al dat gamen dat vind ik niet kunnen. Verkwisting van fossiel opgewekte energie en slecht voor de gezondheid van mensen. En al die partners, zijn die wel maatschappelijk verantwoord bezig? Dat Bol.com is leuk, maar zorgt wel voor heel veel maatschappelijke problemen.

Overigens doe ik dat laatste niet. Weet je waarom niet? Omdat het mij geen zier interesseert en ik blij ben dat er mensen zijn die het wél leuk vinden om te gamen. Het zal mij een zorg zijn verder, als ze plezier hebben dan is dat mij meer dan prima. Leef en laat leven.

[ Voor 34% gewijzigd door Drardollan op 26-08-2022 13:45 ]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-11 14:07

Sharky

Skamn Dippy!

XelaRetak schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:59:
Gaan we alle all-you-can-eat buffetrestaurants dan ook maar afzweren?
Wat een drogreden(en). Het gaat niet over:
- met z'n allen
- buffetrestaurants
- afzweren

Je gaat überhaupt niet in op het punt van ts.

This too shall pass

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Uiteindelijk zijn dit eerder "ventileer topics" dan dat er een "maatschappelijke oplossing" uitkomt.

Er wordt een feest georganiseerd en je mag betalen om binnen te komen. Wie komt mag verwachten dat die niet op de vingers wordt gekeken als die voor een tweede, derde ronde komt opscheppen (want kom nou, hoeveel kun je hebben?).

Zo lees ik het in iedergeval.
Moet vanavond maar een fles azijn opentrekken en zien of ik het dan anders kan interpreteren.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12

D4NG3R

kiwi

:)

Niet alles hoeft in het teken te staan van 'beter(en)', niet elk evenement moet maatschappelijke problemen aan de kaak (willen) stellen.

Had Tweakers dat kunnen doen? Ja, absoluut. Moeten ze dat? Nee, zeer zeker niet.

Discusseren is prima maar is een feestje met een paar 100 nerds daar nou echt de plaats voor?

Überhaupt; houd de doelgroep (in z'n algemeenheid) zich echt bezig met zulke zaken, al helemaal op een 'feest'dagje uit?

offtopic:
Haal een beetje lol uit het leven i.p.v. direct bij elke scheet te doemdenken. :)

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 26-08-2022 14:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wat een gezeik..

Laat mensen gewoon eten wat ze willen.

Wil je onbeperkt vegetarisch, prima . dat is ook op dat event maar staat er niet in.
Wil je onbeperkt vlees, prima

Vegetarisch en vlees hebben beide een impact op het milleu...

Laat mensen gewoon leven zoals ze willen...

[ Voor 38% gewijzigd door Rockvee2 op 26-08-2022 13:49 ]

• Ramon
Drardollan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

Gelukkig is Nederland nooit af. Maar we zijn absoluut te ver doorgeschoten in "een opmerking". Om het concreet te houden, als het programma je niet bevalt dan ga je niet. Waarom moet er overal een opmerking over gemaakt worden om een mening of visie door te drukken?
Is het doordrukken of iets ter discussie stellen?
Nog even los van dat ik denk dat "onbeperkt eten" (even het vlees bewust hieruit gehouden) helemaal geen groot maatschappelijk discussiepunt is zover ik weet. Ik heb er werkelijk nog nooit iemand over gehoord eigenlijk.
Dat kan het altijd nog worden natuurlijk. In de kringen waar ik mij begeef is overigens het massal vlees schransen al jaren passé, maar oke.
En om het voor mij persoonlijk te maken, ik zou naar dit evenement alleen maar gaan voor het eten. De rest van het programma spreekt mij totaal niet aan. Moet ik daar dan een topic over gaan openen, want al dat gamen dat vind ik niet kunnen. Verkwisting van fossiel opgewekte energie en slecht voor de gezondheid van mensen. En al die partners, zijn die wel maatschappelijk verantwoord bezig? Dat Bol.com is leuk, maar zorgt wel voor heel veel maatschappelijke problemen.
Als jij denkt dat daar een fatsoenlijke discussie uit kan komen dan nodig ik je uit om dat te doen. Er zijn immers ook topics die de milieu-impact van crypto bediscussieren, zie: Impact crypto op milieu is groot, waarom doorgaan?

Niet iedereen is op de hoogte van de ins-en-outs van bepaalde zaken, dus dan moeten die toch echt eerst aangekaart worden voordat er iets kan veranderen.

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Drardollan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

Even dit specifieke geval, het is een event voor de community, dan vindt ik het niet raar dat iemand uit de community verteld wat hij/zij er van vindt.

Als ik een feestje organiseer voor mijn familie en iemand wil niet komen dan hoor ik graag de reden want dan kan ik daar de volgende keer wel/geen rekening mee houden. Als ze niet vertellen waarom ze niet komen dan kan ik het ook niet aanpassen, óf ik het aanpas, bepaal ik uiteraard helemaal zelf.

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 13:28
Dit is misschien wel het grootste non-issue wat ik ooit heb gelezen hier op tweakers.

Natuurlijk is het overdreven geschreven: het is een feestje. Qua marketing wordt er enigszins ludiek een BBQ omschreven. Iedere halve zool snapt ook wel dat je je niet helemaal gaat volstouwen.

No offence maar: you must be fun at parties. Man man man. :')

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Drardollan
Ramon schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:47:
[...]
Is het doordrukken of iets ter discussie stellen?
Die scheidslijn is zeer dun, maar ik denk dat we in NL de laatste jaren teveel aan de kant van doordrukken zitten. Daar heb ik wel concrete voorbeelden van, maar ik denk dat die hier geen plaats hebben.
Dat kan het altijd nog worden natuurlijk. In de kringen waar ik mij begeef is overigens het massal vlees schransen al jaren passé, maar oke.
Daarom schrijf ik bewust: "even het vlees bewust hieruit gehouden". Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel daar dus mee dat dat wel degelijk een maatschappelijke discussie is die loopt en er steeds meer mensen zich verdiepen in wat ze daarmee moeten.
Als jij denkt dat daar een fatsoenlijke discussie uit kan komen dan nodig ik je uit om dat te doen. Er zijn immers ook topics die de milieu-impact van crypto bediscussieren, zie: Impact crypto op milieu is groot, waarom doorgaan?
Of die fatsoenlijke discussie er komt maakt mij niet uit, ik maak mij er gewoon niet druk om.

• segil
Ramon schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:47:
[...]
Niet iedereen is op de hoogte van de ins-en-outs van bepaalde zaken, dus dan moeten die toch echt eerst aangekaart worden voordat er iets kan veranderen.
Precies. Als je sommigen hier mag geloven, moet je altijd maar je waffel houden en mag er nooit wat veranderen. Maarja, leven is verandering. Verwachten dat altijd alles hetzelfde blijft, is niet verstandig.

Iets ter discussie roepen is prima. Ontopic erop reageren is ook goed. Met inhoudelijke argumenten liefst. En als blijkt dat 0,1% van de bezoekers die mening is toegedaan, dan zal er nu niets veranderen. Maar als blijkt dat een groter deel die mening deelt, dan is het verstandig als Tweakers hier naar luistert. Maar dat weet je pas, als je die discussie niet uit de weg gaat.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:27
Wat ik me vooral afvraag: Wat is de belasting op ons milieu wanneer we deze discussie voeren? En kunnen we de discussie niet gewoon staken en zo de invloed van een all-u-can-eat BBQ op ons milieu compenseren?

Deze discussie heeft namelijk ook impact op het milieu. Al die pc's draaien immers ook op stroom. En de GoT servers draaien niet op water.... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Drardollan
KirovAir schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:52:
Iedere halve zool snapt ook wel dat je je niet helemaal gaat volstouwen.
En al doet iemand dat wel, zolang dat geen overlast voor anderen veroorzaakt is het toch helemaal prima? Wat mij betreft net als met alcohol, de meeste mensen hebben een vriendelijke dronk en weten prima hun grenzen te bewaken. Dat is prima en op geen enkele manier problematisch in mijn ogen. Problematisch wordt het als je overlast voor anderen gaat veroorzaken.

Maar ik denk niet dat er heel veel Tweakers zullen komen die zich eerst met een stamper volmduwen om vervolgens stukjes aubergine of hamburgers op de t-shirts van anderen te gaan spugen.

• Drardollan
ChojinZ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:55:
Wat ik me vooral afvraag: Wat is de belasting op ons milieu wanneer we deze discussie voeren? En kunnen we de discussie niet gewoon staken en zo de invloed van een all-u-can-eat BBQ op ons milieu compenseren?

Deze discussie heeft namelijk ook impact op het milieu. Al die pc's draaien immers ook op stroom. En de GoT servers draaien niet op water.... :+
Als het om het milieu gaat dan kunnen we ons beter massaal in zee storten als mensheid. Ons leven heeft nu eenmaal een invloed op het milieu, dat is inherent aan ons bestaan.

• Ramon

Ongeveer 5,2% van de milieuimpact van één Big Mac.

• Drardollan
emnich schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Even dit specifieke geval, het is een event voor de community, dan vindt ik het niet raar dat iemand uit de community verteld wat hij/zij er van vindt.
Terwijl die iemand ook kan denken: "not my cup of tea" en blij kan zijn dat andere mensen hier wel plezier aan beleven.

Zoals ik zei, de scheidslijn is dun.

Overigens is de enige nuttige opmerking, wat mij betreft, waarom (het er op zijn minst op lijkt dat) enkel het vlees uitgebreid beschreven is. Daar zit absoluut een winstpuntje in.

[ Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 26-08-2022 14:13 ]

• Galactic

De HR miep deed het bij ons ook eens, op 15 pizza's 2 vegetarische besteld. Guess welke we na afloop in de vuilbak hebben kunnen miepen. :o

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:47
Galactic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

De HR miep deed het bij ons ook eens, op 15 pizza's 2 vegetarische besteld. Guess welke we na afloop in de vuilbak hebben kunnen miepen. :o
Misschien beter om het woord "miep" in de vuilnisbak te mieteren?

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 12:08
[...]

Wat een hoop aanstellers werken er dan bij jullie. ;w

• bszz

Die discussie mag je ook voeren maar het is een beetje flauw om ze zo naast elkaar te zetten. Het is niet verkeerd om je bewust te zijn van de impact op milieu, klimaat, dierenwelzijn, sociale (on)gelijkheid etc. bij alles waar je een keuze hebt, zowel als individu en als organisatie.

• Galactic
Als er geen vlees bij zit, kun je het geen eten noemen.

• bszz
[...]

Over wie zegt dat iets?
Galactic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:39:
Als er geen vlees bij zit, kun je het geen eten noemen.
Lekker respectvol ... 8)7

• Galactic
bszz schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Over wie zegt dat iets?
[...]

Lekker respectvol ... 8)7
Eunh.... hallo... over de miep, wat dacht je? De vernedering op haar gezicht toen ze als enige een stukje nam, hilarisch. Vlees of geen vlees, heeft niets met respect te maken. Dat een persoon bewust kiest om bepaalde essentiële voedingstoffen niet te eten, daar kan ieder een mening over hebben. Die van mij kan je gerust inschatten toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Galactic op 26-08-2022 14:48 ]

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Toen ik de tekst las, dacht ik gelijk :O daar gaat vast weer iemand een rel van maken. Tegenwoordig ligt elke . en , onder het vergrootglas.

Vind het meer bijzonder dat je halve tekst bestaat uit eten ipv de echte inhoud van het event.

• Drardollan
Kaaiman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:49:

Vind het meer bijzonder dat je halve tekst bestaat uit eten ipv de echte inhoud van het event.
Zoals ik hier al uitleg: Drardollan in "Promoten van onbeperkt (vlees) eten op T.net huisfeestje"

Van het evenement van 6 uur bestaat 4,5 uur uit eten en 1,5 uur uit iets anders. De inhoud van het event lijkt mij dan ook vooral voedselgerelateerd.

• bszz
Galactic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Eunh.... hallo... over de miep, wat dacht je?

Vlees of geen vlees, heeft niets met respect te maken. Dat een persoon bewust kiest om bepaalde essentiële voedingstoffen niet te eten, daar kan ieder een mening over hebben. Die van mij kan je gerust inschatten toch?
Vlees bevat essentiële voedingsstoffen maar je hebt geen vlees nodig om die voedingsstoffen binnen te krijgen. Ik vind het nogal lomp en denigrerend om je mening zo te uiten tegenover mensen die wel problemen zien in (overmatige) vleesconsumptie of de vleesindustrie. Eigenlijk dacht ik dat je een mislukte grap maakte maar ik ben bang dat je serieus was.

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:59
XelaRetak schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:59:
Gaan we alle all-you-can-eat buffetrestaurants dan ook maar afzweren?
Hopelijk wordt de nieuwe zorgverzekering gekoppeld aan het BMI.

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Zoals ik hier al uitleg: Drardollan in "Promoten van onbeperkt (vlees) eten op T.net huisfeestje"

Van het evenement van 6 uur bestaat 4,5 uur uit eten en 1,5 uur uit iets anders. De inhoud van het event lijkt mij dan ook vooral voedselgerelateerd.
Zo kan je het lezen, maar ik denk dat het meer is dat vanaf 18.00 uur er eten is, en je dan iets kan halen.. lijkt me niet dat je 4.5 uur gaat eten.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-11 14:07

Sharky

Skamn Dippy!

Kaaiman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:49:

Omdat dat de insteek van de post is.

This too shall pass

• Drardollan
Kaaiman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Zo kan je het lezen, maar ik denk dat het meer is dat vanaf 18.00 uur er eten is, en je dan iets kan halen.. lijkt me niet dat je 4.5 uur gaat eten.
In het programma van 6 uur staat 4,5 uur benoemd als eten en/of drinken. 5 minuten voor een welkomstpraatje en 1 uur en 25 minuten voor activiteiten. Aangezien de tijden aaneengesloten zijn lijkt het mij niet dat het eten gemixed wordt met de activiteiten. Anders hadden er wel andere tijden gestaan.

Overigens prima hoor, het is vooral een sociaal evenement om met elkaar te eten/drinken en kletsen. Maar dat is het dan ook wel, voor de rest moet je weinig verwachten gezien het programma. Daar is niets mis mee, meer dan voldoende mensen die dat ontzettend leuk vinden.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:De sfeer in het topic is niet goed, ik zie nogal wat verwijten, persoonlijke aanvallen en hier en daar seksisme. Het is beter om dit topic hier, op deze manier te stoppen. Het punt richting de redactie is gemaakt.

Als de discussie over hoe dit evenement word gevuld moet worden echt nodig is, mag iemand het opnieuw proberen in Acties en evenementen, maar dan moet het echt met een open insteek. Als het om het bredere punt van vleesconsumpties op evenementen gaat, mag dat in Actualiteit, wetenschap en maatschappij

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:51

WoutF

Hoofdredacteur
Drardollan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:56:
[...]

In het programma van 6 uur staat 4,5 uur benoemd als eten en/of drinken. 5 minuten voor een welkomstpraatje en 1 uur en 25 minuten voor activiteiten. Aangezien de tijden aaneengesloten zijn lijkt het mij niet dat het eten gemixed wordt met de activiteiten. Anders hadden er wel andere tijden gestaan.
Het wordt zeker wel gemixt :) We vinden het belangrijk dat mensen niet met honger naar huis gaan, maar de focus ligt natuurlijk op de vele activiteiten. We hebben de teksten inmiddels aangepast zodat het niet lijkt alsof we iedereen aansporen ongecontroleerd vlees te stouwen. Dat was nooit de bedoeling :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.