Promoten van onbeperkt (vlees) eten op T.net huisfeestje

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.783 views

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:27
Wat ik me vooral afvraag: Wat is de belasting op ons milieu wanneer we deze discussie voeren? En kunnen we de discussie niet gewoon staken en zo de invloed van een all-u-can-eat BBQ op ons milieu compenseren?

Deze discussie heeft namelijk ook impact op het milieu. Al die pc's draaien immers ook op stroom. En de GoT servers draaien niet op water.... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:26
KirovAir schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:52:
Iedere halve zool snapt ook wel dat je je niet helemaal gaat volstouwen.
En al doet iemand dat wel, zolang dat geen overlast voor anderen veroorzaakt is het toch helemaal prima? Wat mij betreft net als met alcohol, de meeste mensen hebben een vriendelijke dronk en weten prima hun grenzen te bewaken. Dat is prima en op geen enkele manier problematisch in mijn ogen. Problematisch wordt het als je overlast voor anderen gaat veroorzaken.

Maar ik denk niet dat er heel veel Tweakers zullen komen die zich eerst met een stamper volmduwen om vervolgens stukjes aubergine of hamburgers op de t-shirts van anderen te gaan spugen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Drardollan
ChojinZ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:55:
Wat ik me vooral afvraag: Wat is de belasting op ons milieu wanneer we deze discussie voeren? En kunnen we de discussie niet gewoon staken en zo de invloed van een all-u-can-eat BBQ op ons milieu compenseren?

Deze discussie heeft namelijk ook impact op het milieu. Al die pc's draaien immers ook op stroom. En de GoT servers draaien niet op water.... :+
Als het om het milieu gaat dan kunnen we ons beter massaal in zee storten als mensheid. Ons leven heeft nu eenmaal een invloed op het milieu, dat is inherent aan ons bestaan.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36

Ongeveer 5,2% van de milieuimpact van één Big Mac.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Drardollan
emnich schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Even dit specifieke geval, het is een event voor de community, dan vindt ik het niet raar dat iemand uit de community verteld wat hij/zij er van vindt.
Terwijl die iemand ook kan denken: "not my cup of tea" en blij kan zijn dat andere mensen hier wel plezier aan beleven.

Zoals ik zei, de scheidslijn is dun.

Overigens is de enige nuttige opmerking, wat mij betreft, waarom (het er op zijn minst op lijkt dat) enkel het vlees uitgebreid beschreven is. Daar zit absoluut een winstpuntje in.

[ Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 26-08-2022 14:13 ]

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 23:12
Ramon schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:26:
Zo, de vleeseters hebben hun zegje ook weer kunnen doen, haha.

Ik moet wel zeggen dat ik mij verbaas dat van de twee alinea's er eentje geheel over eten gaat en die ook nog eens langer is dan de alinea die gaat over wat je op het huisfeestje (geen bbq!) kan doen.

In die zin en met de huidige gevoeligheden in de wereld misschien niet echt een handige aanpak. Een tikje sterkere maatschappelijke radar zou t.net sieren wat mij betreft.

Overigens, de laatste paar conferenties waar ik naartoe ging hadden ongeveer 50/50 verdeling vlees en vegetarisch dus het komt wel, duurt alleen wat langer bij it'ers denk ik...
De HR miep deed het bij ons ook eens, op 15 pizza's 2 vegetarische besteld. Guess welke we na afloop in de vuilbak hebben kunnen miepen. :o

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:47
Galactic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

De HR miep deed het bij ons ook eens, op 15 pizza's 2 vegetarische besteld. Guess welke we na afloop in de vuilbak hebben kunnen miepen. :o
Misschien beter om het woord "miep" in de vuilnisbak te mieteren?

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 12:08
[...]

Wat een hoop aanstellers werken er dan bij jullie. ;w

• bszz
  • Registratie: November 2002

Die discussie mag je ook voeren maar het is een beetje flauw om ze zo naast elkaar te zetten. Het is niet verkeerd om je bewust te zijn van de impact op milieu, klimaat, dierenwelzijn, sociale (on)gelijkheid etc. bij alles waar je een keuze hebt, zowel als individu en als organisatie.

• Galactic
Als er geen vlees bij zit, kun je het geen eten noemen.

• bszz
[...]

Over wie zegt dat iets?
Galactic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:39:
Als er geen vlees bij zit, kun je het geen eten noemen.
Lekker respectvol ... 8)7

• Galactic
bszz schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Over wie zegt dat iets?
[...]

Lekker respectvol ... 8)7
Eunh.... hallo... over de miep, wat dacht je? De vernedering op haar gezicht toen ze als enige een stukje nam, hilarisch. Vlees of geen vlees, heeft niets met respect te maken. Dat een persoon bewust kiest om bepaalde essentiële voedingstoffen niet te eten, daar kan ieder een mening over hebben. Die van mij kan je gerust inschatten toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Galactic op 26-08-2022 14:48 ]

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Toen ik de tekst las, dacht ik gelijk :O daar gaat vast weer iemand een rel van maken. Tegenwoordig ligt elke . en , onder het vergrootglas.

Vind het meer bijzonder dat je halve tekst bestaat uit eten ipv de echte inhoud van het event.

• Drardollan
Kaaiman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:49:

Vind het meer bijzonder dat je halve tekst bestaat uit eten ipv de echte inhoud van het event.
Zoals ik hier al uitleg: Drardollan in "Promoten van onbeperkt (vlees) eten op T.net huisfeestje"

Van het evenement van 6 uur bestaat 4,5 uur uit eten en 1,5 uur uit iets anders. De inhoud van het event lijkt mij dan ook vooral voedselgerelateerd.

• bszz
Galactic schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Eunh.... hallo... over de miep, wat dacht je?

Vlees of geen vlees, heeft niets met respect te maken. Dat een persoon bewust kiest om bepaalde essentiële voedingstoffen niet te eten, daar kan ieder een mening over hebben. Die van mij kan je gerust inschatten toch?
Vlees bevat essentiële voedingsstoffen maar je hebt geen vlees nodig om die voedingsstoffen binnen te krijgen. Ik vind het nogal lomp en denigrerend om je mening zo te uiten tegenover mensen die wel problemen zien in (overmatige) vleesconsumptie of de vleesindustrie. Eigenlijk dacht ik dat je een mislukte grap maakte maar ik ben bang dat je serieus was.

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:59
XelaRetak schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:59:
Gaan we alle all-you-can-eat buffetrestaurants dan ook maar afzweren?
Hopelijk wordt de nieuwe zorgverzekering gekoppeld aan het BMI.

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Zoals ik hier al uitleg: Drardollan in "Promoten van onbeperkt (vlees) eten op T.net huisfeestje"

Van het evenement van 6 uur bestaat 4,5 uur uit eten en 1,5 uur uit iets anders. De inhoud van het event lijkt mij dan ook vooral voedselgerelateerd.
Zo kan je het lezen, maar ik denk dat het meer is dat vanaf 18.00 uur er eten is, en je dan iets kan halen.. lijkt me niet dat je 4.5 uur gaat eten.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-11 14:07

Sharky

Skamn Dippy!

Kaaiman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:49:

Omdat dat de insteek van de post is.

This too shall pass

• Drardollan
Kaaiman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Zo kan je het lezen, maar ik denk dat het meer is dat vanaf 18.00 uur er eten is, en je dan iets kan halen.. lijkt me niet dat je 4.5 uur gaat eten.
In het programma van 6 uur staat 4,5 uur benoemd als eten en/of drinken. 5 minuten voor een welkomstpraatje en 1 uur en 25 minuten voor activiteiten. Aangezien de tijden aaneengesloten zijn lijkt het mij niet dat het eten gemixed wordt met de activiteiten. Anders hadden er wel andere tijden gestaan.

Overigens prima hoor, het is vooral een sociaal evenement om met elkaar te eten/drinken en kletsen. Maar dat is het dan ook wel, voor de rest moet je weinig verwachten gezien het programma. Daar is niets mis mee, meer dan voldoende mensen die dat ontzettend leuk vinden.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:De sfeer in het topic is niet goed, ik zie nogal wat verwijten, persoonlijke aanvallen en hier en daar seksisme. Het is beter om dit topic hier, op deze manier te stoppen. Het punt richting de redactie is gemaakt.

Als de discussie over hoe dit evenement word gevuld moet worden echt nodig is, mag iemand het opnieuw proberen in Acties en evenementen, maar dan moet het echt met een open insteek. Als het om het bredere punt van vleesconsumpties op evenementen gaat, mag dat in Actualiteit, wetenschap en maatschappij

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:51

WoutF

Hoofdredacteur
Drardollan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:56:
[...]

In het programma van 6 uur staat 4,5 uur benoemd als eten en/of drinken. 5 minuten voor een welkomstpraatje en 1 uur en 25 minuten voor activiteiten. Aangezien de tijden aaneengesloten zijn lijkt het mij niet dat het eten gemixed wordt met de activiteiten. Anders hadden er wel andere tijden gestaan.
Het wordt zeker wel gemixt :) We vinden het belangrijk dat mensen niet met honger naar huis gaan, maar de focus ligt natuurlijk op de vele activiteiten. We hebben de teksten inmiddels aangepast zodat het niet lijkt alsof we iedereen aansporen ongecontroleerd vlees te stouwen. Dat was nooit de bedoeling :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.