[Event] Far Out - 7 september 2022 19:00

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 41.397 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:41
MC Taz Man schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:29:
[...]

Omdat daar geen scherm overheen zit? Nu wordt, als ik het goed gezien heb, de hele notch gebruikt als notificatie scherm.
Heb het stukje van de keynote een paar keer op groot scherm herhaald en het lijkt mij echt een visueel kunstje rondom de notch, niet eroverheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:22
Dennisdn schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:31:
[...]

Heb het stukje van de keynote een paar keer op groot scherm herhaald en het lijkt mij echt een visueel kunstje rondom de notch, niet eroverheen.
Binnenkort te bezichtigen in het Louvre :P

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Famous schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:01:
[...]

Te duur voor wie?

95% zeker dat dit records gaat verbreken.
Maar records tellen ook de US mee waar sowieso het meeste verkoopt, en daar is de prijs gewoon hetzelfde als met de vorige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
Dennisdn schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:31:
[...]

Ik ga het meemaken :D Maar ik gok dat Marcus er wel zodadelijk een filmpje over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:03
Van de iPhone 8 over de 14 normaal of dan toch de 14pro… twijfels, het is weer een klap geld… zelfde met de Apple Watch twijfel al een tijdje om te doen…

Maar het is tot nu toe de prijs die mij tegen houdt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Gezien poll op pagina 1 voor Keynote, vraag ik me af in hoeverre dit nu na Keynote procentueel is geschoven of veranderd en in wat voor opzicht. Slim van Apple, Dynamic Island, weer een “uitvinding” om de verkoopcijfers een boost te geven (lees: twijfelaars over de streep halen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Jaymone schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:31:
Ben benieuwd wat ze met Dynamic Island gaan doen wanneer het scherm geheel notch-loos gaat worden
Dan kan je het software matig nog wel behouden. Maar ook een mooie reden om de notch de houden ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:19
Mizgala28 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:42:
Weinig verrassingen (op zich een goed iets) en op 1 ding na is alles postief.

Belangrijkste punten:

- ik ben positief verbaasd dat de Apple Watch Ultra goedkoper lijkt te zijn dan verwacht (ook al haal ik deze zelf niet), hetzelfde met de iPhones waar de prijzen in dollar hetzelfde zijn.
Echter moet het nog blijken hoe de euro prijs zal worden. ouch die prijzen, we worden weer eens flink genaaid in euro, mijn 256gb 13 Pro was minder dan de 14 Pro 128GB nu

- Apple Watch Ultra, ik moest er een beetje om lachen (geen slechte naam, maar toch een beetje onverwacht)

- De manier hoe de notificaties rondom de pill getoond worden, ik vind het goed uitzien al vraag mij wel af hoe dit allemaal straks in landscape mode gaat werken.

- sim kaart slot die weg is op de normale iPhone 14, op de Pro had ik het wel verwacht maar niet op de normale. Voor nu geen probleem voor de meeste mensen die ik ken, maar er zitten er paar tussen die graag de nieuwe iPhone willen maar absoluut geen esim willen (ik zelf heb er niks op tegen, ik gebruik nu een normale sim vanwege het gemak, maar als ik over moet stappen naar een esim vind ik dat prima, hopelijk wanneer dit gebeurt is het een goede ervaring)

- qua negatieve dingen de Apple Watch SE, tenzij Apple daar nog info over te delen heeft, geen keyboard en geen AOD is toch wel een teleurstelling, zeker gezien de chip die deze nu heeft.

Voor de rest prima keynote zoals verwacht, genoemde punten zijn ook vooral dingen die ik niet of minder had verwacht.
Ik heb de AR foto’s eens goed bekeken en bij de NL modellen Iphone 14 (ook de pro) is er nog steeds een sim-slot aanwezig. Bij de US modellen inderdaad niet meer. Jammer dat het nergens in de specificaties wordt benoemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
Laroil schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:38:
[...]

Ik heb de AR foto’s eens goed bekeken en bij de NL modellen Iphone 14 (ook de pro) is er nog steeds een sim-slot aanwezig. Bij de US modellen inderdaad niet meer. Jammer dat het nergens in de specificaties wordt benoemd
De SIM kaart tray staat wel in de specs, of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:19
MC Taz Man schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:41:
[...]

De SIM kaart tray staat wel in de specs, of bedoel je wat anders?
Die bedoelde ik, kon het niet vinden. Bedankt 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 23:35
Chris89 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:37:
Van de iPhone 8 over de 14 normaal of dan toch de 14pro… twijfels, het is weer een klap geld… zelfde met de Apple Watch twijfel al een tijdje om te doen…

Van iPhone 8 naar 14 is een behoooooorlijke verschil. Gewoon doen. Dan kan je er ook weer 6 jaar verder mee ;-)

Als je iPhone 11 had, dan zou ik zeggen; 'Nee' ... Gewoon niet doen. Het verschil is minimaal. Twijfel je alsnog, wacht dan even en check de dichtsbijzijnde telefoonwinkel. Test het uit, dan heb je het tenminst 'geproeft'.

[ Voor 10% gewijzigd door Lashrom op 07-09-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
SirLenncelot schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:07:
Benieuwd of de 13 mini nog verkocht blijft worden
Vind ‘m niet meer op store.apple.com…

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
AirPods 3e generatie ook gelijk duurder geworden, van 199 euro naar 209 euro. Het is een tientje, maar toch.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:03
Lashrom schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:45:
[...]

Van iPhone 8 naar 14 is een behoooooorlijke verschil. Gewoon doen. Dan kan je er ook weer 6 jaar verder mee ;-)

Als je iPhone 11 had, dan zou ik zeggen; 'Nee' ... Gewoon niet doen. Het verschil is minimaal. Twijfel je alsnog, wacht dan even en check de dichtsbijzijnde telefoonwinkel. Test het uit, dan heb je het tenminst 'geproeft'.
Precies denk dat het goed is dat ik hem gewoon eens zie en even mee speel! Alleen hij is wel een stuk groter als de 8… Maar ben bang dat ze nooit meer kleiner gaan worden 🤨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dBjNWvHXWaELXqsldpaoIhOddo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aCwrCg9LuHf0gwbxA1k9T9Lp.jpg?f=user_large

Aah shit dat kan dus niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:25
Zojuist de AW pro besteld, levertijd is behoorlijk lang, eind oktober

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:42

pdavie2311

Live life to the fullest..

crazylegs schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:49:
Hier 23 september. Hoop het! Wel bandje maat L besteld. Hoop niet te groot, maar goed.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah zonde. Was aan het begin wel tijdje gewoon voor launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Fijne Keynote weer :)
- Watch vind ik niet zo interessant, maar ze blijven toch lekker innoveren op dat vlak. Doen ze goed.
- Watch Ultra is gaaf. Ik hoef 'm niet, maar vind het wel een mooi product met toffe features.
- AirPods Pro lijkt een prima upgrade
- iPhone 14 vind ik niet heel spannend. Die SOS functies zijn wel een leuke toevoeging.
- iPhone 14 Pro is wel heel gaaf. Dat Dynamic Island is wel echt Apple, ziet er gewoon slick uit en mooi gebruik gemaakt van het scherm. Always on display lijkt mij toch wel handig. Camera's was al indrukwekkend en goed genoeg voor mij, maar weer beter is altijd goed. Ik ga wel upgraden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
Donstil schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:51:
[...]

Aah zonde. Was aan het begin wel tijdje gewoon voor launch
Had wat gezeik met afrekenen, kon niet worden afgerond, iPad dr bij gepakt en daarop werkte het wel, mja.. levertijd ver naar achteren helaas bandje s/m, als het bandje goed zit, komt dr nog een bij, maar durfde ik niet direct op de gok te doen. (Ander soort dan waarmee ik de watch heb besteld)

Maar misschien zijn er tegen die tijd ook wel 3rd party bands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Gluten Parody schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:48:
[...]

Vind ‘m niet meer op store.apple.com…
iPhone 13 kiezen en dan heb je de mini als goedkoopste optie

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:29
Weet iemand of je Apple Trade kan gebruiken i.c.m. Airpods Pro? Ik heb namelijk nog een AW die ik daarop dan wil inruilen.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
crazylegs schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:56:
[...]

Had wat gezeik met afrekenen, kon niet worden afgerond, iPad dr bij gepakt en daarop werkte het wel, mja.. levertijd ver naar achteren helaas bandje s/m, als het bandje goed zit, komt dr nog een bij, maar durfde ik niet direct op de gok te doen. (Ander soort dan waarmee ik de watch heb besteld)

Ah ja ging hier ook niet in 1x goed idd, betaling kwam niet in mijn creditcard app aan.
Maar na refresh gelukkig wel en nog release.

Ik heb die Kast van titanium • Groen Alpine-bandje en die is nog steeds 23 sept zie ik.
Trail-bandje - Zwart/grijs (49 mm) - M/L is wel al ruim novemver.

Misschien doe ik er nog een rubberen strap bij zodat ik tot novemver 2 bandjes heb, die zijn ook nog op launch leverbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
Dat je de nieuwe airpods pro case kan opladen op de apple watch puck vind ik trouwens een hele toffe optie. Die ligt bij mij snachts toch niets te doen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Laroil schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/NRJkxt3QEcSQhrKsbDfM68d6.jpg

Staat bij beide normale en Pro modellen vermeld nu.

Blijkbaar moesten ze dat nog toevoegen.

On a different note, ik zie paar websites vermelden dat de normale 14 en 14 Plus maar 4GB RAM hebben, foutje?
THE_BASE schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:48:
AirPods 3e generatie ook gelijk duurder geworden, van 199 euro naar 209 euro. Het is een tientje, maar toch.
Gelukkig heb ik de mijne recent gekocht voor minder 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Mizgala28 op 07-09-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:00
Chris89 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:37:

Ik heb nog een iPhone 7 en wou upgraden naar de 14 pro maar wat een smak geld. Vorig jaar wou ik ook upgraden en na een maandje dacht ik, de telefoon doet het nog prima. (En nu dus weer een jaartje overbrugt).

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

SambalBij

We're all MAD here

Davidas schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:57:
Weet iemand of je Apple Trade kan gebruiken i.c.m. Airpods Pro? Ik heb namelijk nog een AW die ik daarop dan wil inruilen.
Ik zie bij de huidige Airpods niet direct de inruiloptie langskomen, maar je kunt blijkbaar wel een device inruilen voor tegoed waar je later weer wat anders van kunt kopen, aldus https://www.apple.com/nl/trade-in/
Wil je nu even niks nieuws kopen? Dan kun je je huidige device toch inruilen. Je krijgt dan een cadeaubon die je kunt gebruiken om Apple producten en services te kopen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
SambalBij schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:06:
[...]

Ik zie bij de huidige Airpods niet direct de inruiloptie langskomen, maar je kunt blijkbaar wel een device inruilen voor tegoed waar je later weer wat anders van kunt kopen, aldus https://www.apple.com/nl/trade-in/

[...]
Ah top, dit zocht ik. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hk12nl schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:48:
[...]

Je hebt wel een extra device zodat je beide kan volgen? :p Of zit je in de ArenA? :D
Ik kan niet multitasken 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
23 september heb ik hem. ….

[ Voor 8% gewijzigd door giantgiantus op 07-09-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Dennisweb schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:03:
Het is wel erg geniaal bedacht, hoor. Lijkt alsof er over elk probleem is nagedacht qua satellieten.
Lijkt alleen niet te werken in Nederland althans staat niet bij de Nederlandse specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
pacificocean schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:14:
[...]

Lijkt alleen niet te werken in Nederland althans staat niet bij de Nederlandse specificaties.
Alleen VS en Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
THE_BASE schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:48:
Ze hebben ook een aanpassing gemaakt lees ik. Is nu ook te bestellen zonder MagSafe oplaadcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Me2..Duurt langgggggggggg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Kepro schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:06:
[...]

Ik heb nog een iPhone 7 en wou upgraden naar de 14 pro maar wat een smak geld. Vorig jaar wou ik ook upgraden en na een maandje dacht ik, de telefoon doet het nog prima. (En nu dus weer een jaartje overbrugt).
Hier hetzelfde met een X. Scherm heeft 2 barstjes (bijna sinds het begin), maar begint langzamerhand wel trager te worden.
Twijfel, want die prijzen zijn wel mega. Misschien eentje in het buitenland halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
crazylegs schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:56:
[...]

Ik heb ook altijd moeite om met de cc te bestellen :-( Raar maar waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:22:
[...]

Ik heb nooit moeite om met de cc te betalen, wel regelmatig moeite met de automatische afschrijving aan het einde van de maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
Ik nu ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:23:
[...]

Ik heb nooit moeite om met de cc te betalen, wel regelmatig moeite met de automatische afschrijving aan het einde van de maand.
Had dat vorig jaar ook al, ICS Visa geeft elk jaar issues. Ga nu maar ff zorgen dat er genoeg geld op de lopende rekening staat dan kan ik het gewoon met Apple Pay betalen (en dan maar ff geen verzekering etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
TheVMaster schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:22:
[...]

Ik doe het altijd via de app i.c.m. Apple Pay, nog nooit problemen gehad met bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
TheVMaster schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:24:
[...]

Had dat vorig jaar ook al, ICS Visa geeft elk jaar issues. Ga nu maar ff zorgen dat er genoeg geld op de lopende rekening staat dan kan ik het gewoon met Apple Pay betalen (en dan maar ff geen verzekering etc).
CC koppelen aan Apple Pay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas ondersteund ICS dat niet. Maar goed, kan wel gewoon met Apple Pay betalen :+

Moet dan alleen wel ff zorgen dat het op de lopende rekening staat en niet op de spaarrekening :+

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 07-09-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dat gaat bij ICS nog niet. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:24:
[...]

Ja hoor je wel vaker. Ik heb ICS MasterCard maar lukte ook pas bij 2e keer.

Komt volgens mij omdat Apple (weer) niet de implementatie van MasterCard gebruikt maar daar zelf een schil omheen geschreven heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:29:
[...]

Ja hoor je wel vaker. Ik heb ICS MasterCard maar lukte ook pas bij 2e keer.

Komt volgens mij omdat Apple (weer) niet de implementatie van MasterCard gebruikt maar daar zelf een schil omheen geschreven heeft.
Ik heb de VISA van ICS, maar goed. Ik heb het 2x geprobeerd en toen maar snel met Apple Pay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 18:16
Die is besteld! Nu de iPhone 14 Pro Max nog. Kassa voor Apple. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PHEoX_V5bmX-viyyFYlnm37Sk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfyRdzz5CJ28GuaZ8TslNDWm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Krilo_89 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:21:
[...]

Hier hetzelfde met een X. Scherm heeft 2 barstjes (bijna sinds het begin), maar begint langzamerhand wel trager te worden.
Twijfel, want die prijzen zijn wel mega. Misschien eentje in het buitenland halen.
Tja, één van de overwegingen blijft hier altijd óók de verkoopwaarde van het huidige toestel. Nu niet naar gekeken, maar nog een jaar wachten lijkt me niet heel handig voor de waarde van de Xr, laat staan de X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
@TheVMaster Curve gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
TheVMaster schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:27:
[...]

Helaas ondersteund ICS dat niet. Maar goed, kan wel gewoon met Apple Pay betalen :+

Moet dan alleen wel ff zorgen dat het op de lopende rekening staat en niet op de spaarrekening :+
Dan kan je toch beter gewoon bij je bank ING ofzo een MasterCard nemen?Nog goedkoper ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Interessant dit, maar niet onverwacht.

Dus we weten dat de nieuwe iPhones fors duurder zijn door de zwakke euro, dus ik heb via de WayBackMachine de prijzen van iPhone 13 Mini, 13, 12 en SE 2022 nagekeken van voor de event.

Prijzen voor de event:

12 64GB €809
13 Mini 128GB €809
13 128GB €909
SE 2022 64GB €529, 128GB €579, 256GB €699

Prijzen nu:

12 64GB €809
13 Mini 128GB €809
13 128GB €909
SE 2022 64GB €559, 128GB €629, 256GB €759

Dat is geen typo

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 07-09-2022 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:47:
Interessant dit, maar niet onverwacht.

Dus we weten dat de nieuwe iPhones fors duurder zijn door de zwakke euro, dus ik heb via de WayBackMachine de prijzen van iPhone 13 Mini, 13, 12 en SE 2022 nagekeken van voor de event.

Prijzen voor de event:

12 64GB €809
13 Mini 128GB €809
13 128GB €909
SE 2022 64GB €529, 128GB €579, 256GB €699

Prijzen nu:

12 64GB €809
13 Mini 128GB €809
13 128GB €909
SE 2022 64GB €559, 128GB €629, 256GB €759

Dat is geen typo
Aah de 12 en 13 niet duurder geworden. Das wel keurig. En de SE ook minder dan de inflatie hier, valt me niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de 13 Mini in de VS nu $100 goedkoper geworden, in Europa uiteraard geen euro goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sorry, maar ik wil niet via een of andere vage tussen firma mijn cc betalingen doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
giantgiantus schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:46:
[...]

Dan kan je toch beter gewoon bij je bank ING ofzo een MasterCard nemen?Nog goedkoper ook.
Nope, gezamenlijk hebben we bunq en dus een ICS kaart (met partner-kaart). ING heb ik er zelf naast, net zoals m’n vrouw Rabo heeft :-) Die ICS werkt super, dan maar geen Apple Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
TheVMaster schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:40:
[...]

Sorry, maar ik wil niet via een of andere vage tussen firma mijn cc betalingen doen :-)
Tja, ik laat bunq ook niet aan mijn geld zitten, maar dat is een andere discussie.

Feit blijft dat ICS en Apple bij pre-orders niet echt een gelukkig huwelijk zijn. Zonet ook weer problemen. Op de app kwam ‘ie niet door, op de browser zelf wel. Hopelijk werkt het vrijdag beter. Hij had moeite met mijn telefoonnummer en de wijziging kon hij ‘niet verwerken.’

Dus dat meteen maar even goed gezet. ;)

• pdavie2311

pdavie2311

Ging gisteren gelukkig wel goed bij mij en bestellen met CC. Bestelling ook te zien bij Apple in mijn account alleen nog niet gereserveerd op mijn CC maar dat lijkt me logisch als het pas de 23e geleverd wordt..

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisweb schreef op donderdag 8 september 2022 @ 00:06:
[...]

Tja, ik laat bunq ook niet aan mijn geld zitten, maar dat is een andere discussie.

Feit blijft dat ICS en Apple bij pre-orders niet echt een gelukkig huwelijk zijn. Zonet ook weer problemen. Op de app kwam ‘ie niet door, op de browser zelf wel. Hopelijk werkt het vrijdag beter. Hij had moeite met mijn telefoonnummer en de wijziging kon hij ‘niet verwerken.’

Dus dat meteen maar even goed gezet. ;)
Vorig jaar ook gemekker met het vaste telefoonnummer. Daar bleef ‘ie op hangen. Nu maar telefoonnummer van m’n werk ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
pdavie2311 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:02:
Ging gisteren gelukkig wel goed bij mij en bestellen met CC. Bestelling ook te zien bij Apple in mijn account alleen nog niet gereserveerd op mijn CC maar dat lijkt me logisch als het pas de 23e geleverd wordt..
Wordt pas gereserveerd op het moment dat hij klaarstaat voor verzending.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
pdavie2311 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:02:
Bij mij is het met Apple Pay ook nog niet afgeschreven, gek genoeg. Volgens mij gebeurde dat vorig jaar ook iets later.

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

_Bailey_ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:38:
de 13 Mini in de VS nu $100 goedkoper geworden, in Europa uiteraard geen euro goedkoper
Ik wil een 14 Mini :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
#metoo

Ik had zo €900-1000 neergelegd voor een 14 Mini Pro (met 120Hz scherm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:50:
[...]

#metoo

Nou… daar heb ik zelfs wel de volle prijs van een Pro voor over 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
mijn omgeving (prive/werk) gisteravond en vanochtend: ''en!? jij gaat natuurlijk weer gelijk pre orderen?'', ik; ''nee, voor het eerst in alle jaren voel ik niet de behoefte om te pre orderen, zeker niet met deze prijzen''

Ik heb écht het idee dat Apple met name de loyale fanbase aan het testen is qua prijzen. Hoever kunnen ze gaan?
Als de verkopen van de 14 Series gaan zoals ze verwachten en hopen, weten ze dat ze goed zitten qua prijzen.
En kunnen ze met een gerust hart volgend jaar de €1400 aantikken (of net eronder) voor een base model 15 Pro.
Want komend jaar gaat een nog veel pittiger jaar worden voor mensen wereldwijd.

Apple is geen filantropische instelling uiteraard, kei hard commercieel bedrijf dat inmiddels al zo'n 2500 miljard heeft. En natuurlijk niet voor niks.
De marges zijn gigantisch op Apple producten, en zo ook met deze 14 Series.

Ben zeer benieuwd naar verkoopcijfers van deze 14 Series, maar zullen we waarschijnlijk nooit echt te weten komen.

Ik wacht wel eventueel op mensen die komende tijd hun abbo verlengen met een 14 Pro en hun iPhone vervolgens op V&A zetten voor ong €200 onder de retailprijs :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@_Bailey_ hier hetzelfde. Weet ook niet of het me gewoon minder boeit omdat ik ouder word maar sowieso wil ik;

- geen grotere iPhone*
- mijn AirPods Pro niet upgraden**

* helaas wordt dat op langere termijn een uitdaging verwacht ik...
** zie niet in waarom ik 300 euro kapot moet slaan voor het redelijk minimalistische gebruik wat ik heb

Upgrade van Mini 12 naar 13 was puur voor de batterij, anders had ik bovenstaande punt wellicht al eerder bereikt net zoals bij de X > Xs.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
JB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:10:
@_Bailey_ hier hetzelfde. Weet ook niet of het me gewoon minder boeit omdat ik ouder word maar sowieso wil ik;

- geen grotere iPhone*

** zie niet in waarom ik 300 euro kapot moet slaan voor het redelijk minimalistische gebruik wat ik heb

Upgrade van Mini 12 naar 13 was puur voor de batterij, anders had ik bovenstaande punt wellicht al eerder bereikt net zoals bij de X > Xs.
Dan doe je dat toch ook niet? :?
Ieder jaar weer hetzelfde riedeltje over de prijsdiscussies..

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2022 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
_Bailey_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:06:

Ben zeer benieuwd naar verkoopcijfers van deze 14 Series, maar zullen we waarschijnlijk nooit echt te weten komen.
US is hun hoofdmarkt, en daar zijn de prijzen gelijk gebleven.

Ik verwacht dus dat de verkopen daar zoals gebruikelijk goed zullen zijn, EU (fors?) minder.

Echter ik verwacht niet dat Apple hier snel hun marktaandeel gaat verliezen, mensen houden hun oudere iPhone gewoon langer.

Alleen of dit op langere termijn ook zo blijft hangt af van wat de prijzen voor EU in de toekomst (iPhone 15 en later) zullen zijn.

• _Bailey_
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:12:
[...]

helemaal eens. Maar prijs is natuurlijk wel iets wezenlijks, en imho discussiewaardig
(ok, ook weer niet te lang ;) )

Sterker nog, check frontpage nieuws berichten over de nieuwe iPhones. Merendeel gaat over de prijs.
Check macrumors artikelen en forums; zelfde verhaal, veel gaat over de prijzen.
Check Reddit; veel topics over de prijzen van de 14 Series.
Check 9to5mac, idemdito.

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 08-09-2022 09:20 ]

Verwijderd

Nou, ik ga alvast op zoek naar een mooie deal of 2dehands van een iPhone 13 Pro :)
De 14 reeks is er een beetje over en dat kan ik bij mezelf niet goedpraten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2022 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Ik leg toch primair nergens de nadruk op prijzen? Betalen doen mensen toch wel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:35
Mizgala28 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:18:
Ik verwacht dus dat de verkopen daar zoals gebruikelijk goed zullen zijn, EU (fors?) minder.
Ik denk wat minder (al was het maar omdat het gewoon nu een duur jaar is door de inflatie), maar niet eens fors. Als je toe bent aan een nieuwe iPhone, dan koop je hem nu. Dan kun je voor een 13 gaan, maar ik denk dat een hoop dan ook gewoon het laatste model willen hebben. De 15 gaat echt niet plots goedkoper worden denk ik. Maar dan nog, als je van een 13 komt kun je prima een jaartje wachten (of gewoon drie jaar wachten), maar je hebt ook iPhone gebruikers die hem op maken en zitten met een accu die minder goed werkt (of een IOS die niet meer te updaten is), of een barst in het scherm waar je al een half jaar tegen aan kijkt en tot de nieuwe serie zat uit te stellen. Of merkt dat je iPhone 10 camera wel een beetje achter loopt en je je hebt ingesteld op mooiere foto's op je volgende vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:24:
[...]

Ik denk wat minder (al was het maar omdat het gewoon nu een duur jaar is door de inflatie), maar niet eens fors. Als je toe bent aan een nieuwe iPhone, dan koop je hem nu. Dan kun je voor een 13 gaan, maar ik denk dat een hoop dan ook gewoon het laatste model willen hebben. De 15 gaat echt niet plots goedkoper worden denk ik. Maar dan nog, als je van een 13 komt kun je prima een jaartje wachten (of gewoon drie jaar wachten), maar je hebt ook iPhone gebruikers die hem op maken en zitten met een accu die minder goed werkt (of een IOS die niet meer te updaten is), of een barst in het scherm waar je al een half jaar tegen aan kijkt en tot de nieuwe serie zat uit te stellen. Of merkt dat je iPhone 10 camera wel een beetje achter loopt en je je hebt ingesteld op mooiere foto's op je volgende vakantie.
Klopt

Zelf zou ik iemand ook eerder een 13 aanraden, mitst niet via Apple zelf (want dan kun je net zo goed voor 14 gaan), via andere winkels of eventueel 2de hands kan het makkelijk goedkoper.

En anders de SE 2022 pakken indien iemand puur om iOS zelf geeft.

Ik zelf hou mijn 13 Pro 3 jaar, dit was al vanaf het begin de bedoeling dus ik heb geen last van de niewere prijzen.

misschien niet helemaal 3 jaar, maar 2,5 of 3,5 jaar, aangezien 3 jaar op maart als maand uitkomt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
JB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:10:

- geen grotere iPhone*

Hier zie je het ook gebeuren, men wringt zich in allerlei bochten om te verantwoorden dat het nieuwe model het waard is. Voor de features hoef je het niet te doen, het is puur status en de hebzucht.

Prima als je elk jaar een nieuwe telefoon wilt hebben, maar de tijden dat je echt wat nieuws had liggen al jaren achter ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
[...]

Heb momenteel een iphone 12 pro max 256gb. Koste toen 1250 euro. Veel geld, maar had ingeschat dat ik 2 jaar met het toestel kon doen en relatief veel restwaarde zou hebben. Zeg 600 euro rest waarde blijft er 650 euro over op 2 jaar is 325 euro per jaar. Dat valt nog wel te verkopen.

Nu mag ik voor een iphone 14 pro max 256gb maar liefst 1610 euro neer tellen. Neem je de zelfde rekensom als hierboven is dat zomaar 505 euro per jaar.

Ik ga rustig de reviews afwachten en mocht het een batterij wonder zijn (grootste min punt van mijn huidige 12 pro max) en de camera echt stuk beter zijn met weinig licht. Haal ik er wellicht straks 1 van marktplaats af.. of kijk het nog een jaar extra aan. Misschien in combinatie met een nieuwe batterij.

• PrimusIP
Mizgala28 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:29:
[...]

Klopt

Zelf zou ik iemand ook eerder een 13 aanraden, mitst niet via Apple zelf (want dan kun je net zo goed voor 14 gaan), via andere winkels of eventueel 2de hands kan het makkelijk goedkoper.

En anders de SE 2022 pakken indien iemand puur om iOS zelf geeft.

Ik zelf hou mijn 13 Pro 3 jaar, dit was al vanaf het begin de bedoeling dus ik heb geen last van de niewere prijzen.

misschien niet helemaal 3 jaar, maar 2,5 of 3,5 jaar, aangezien 3 jaar op maart als maand uitkomt
Ik heb nu een XR. Ik denk er wel over straks gewoon de 14 te kopen ipv de 13. Prijs (mede door inflatie) vergeleken met upgrades lijken een beetje uit balans, maar ik heb ergens wel de hoop dat er dingen inzitten die voor bijvoorbeeld foto's wel iets uitmaken. De 14 heeft aantal upgrades (incl. de socket, want het is een 13 plus versie, niet de gewone 13). Maar terechte vraag is of die upgrades het prijsverschil je waard zijn of niet.

Ik ben van plan vervolgens minimaal 3 jaar tot 5 jaar met die telefoon te doen. Ik hoop mijn opvolger tegen dan echt volledig scherm is en Apple met kwaliteit de camera sn sensoren achter het scherm hebben weten te stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
PrimusIP schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:41:
[...]

Ik heb nu een XR. Ik denk er wel over straks gewoon de 14 te kopen ipv de 13. Prijs (mede door inflatie) vergeleken met upgrades lijken een beetje uit balans, maar ik heb ergens wel de hoop dat er dingen inzitten die voor bijvoorbeeld foto's wel iets uitmaken. De 14 heeft aantal upgrades (incl. de socket, want het is een 13 plus versie, niet de gewone 13). Maar terechte vraag is of die upgrades het prijsverschil je waard zijn of niet.

Ik ben van plan vervolgens minimaal 3 jaar tot 5 jaar met die telefoon te doen. Ik hoop mijn opvolger tegen dan echt volledig scherm is en Apple met kwaliteit de camera sn sensoren achter het scherm hebben weten te stoppen.
Maak daar maar 5 jaar van. Zo snel gaan de ontwikkelingen bij Apple niet. Eerst langzaam die nieuwe pil vorm in de 16/17 verwerken denk ik zo

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henry86
  • Laatst online: 19:22

Ik heb écht het idee dat Apple met name de loyale fanbase aan het testen is qua prijzen. Hoever kunnen ze gaan?
Als de verkopen van de 14 Series gaan zoals ze verwachten en hopen, weten ze dat ze goed zitten qua prijzen.
En kunnen ze met een gerust hart volgend jaar de €1400 aantikken (of net eronder) voor een base model 15 Pro.
De EU prijzen zijn zeker pittig maar aangezien er in $$ niet zo veel spannends is gebeurd, heb ik helemaal niet het idee dat Apple z'n fans aan het testen is.

De euro staat simpelweg heel zwak en daar hebben we nu last van. Met geïmporteerde producten is dat direct zichtbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Iemand een nier nodig? I.v.m aanschaf nieuwe iPhone.

• _Bailey_
  • Niet online
Henry86 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:59:
[...]

De euro staat simpelweg heel zwak en daar hebben we nu last van. Met geïmporteerde producten is dat direct zichtbaar.
toen de euro destijds sterk(er) werd/was, zagen we ook geen prijsdalingen (in €) bij Apple.

• Mizgala28
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de prijsstijgingen voor de oudere modellen betekend.

Nu zijn de 13 en 12 even duur als voor de event, en SE 2022 is iets duurder geworden (een beetje te duur als je meer dan 64GB opslag wil hebben)

Vraag mij af of andere winkels hier zich wat van aantrekken en of de oudere modellen (12 en 13) nu hun waarde in EU beter behouden hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry86
  • Laatst online: 19:22
_Bailey_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:01:
[...]

toen de euro destijds sterk(er) werd/was, zagen we ook geen prijsdalingen (in €) bij Apple.
Het is mogelijk dat ze daar destijds wat extra geld aan over hebben gehouden.

Maar ik denk niet dat Apple die 'extra' winst nu wil teruggeven ;)

• PrimusIP
Henry86 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:06:
[...]

Het is mogelijk dat ze daar destijds wat extra geld aan over hebben gehouden.

Maar ik denk niet dat Apple die 'extra' winst nu wil teruggeven ;)
Het staat ook los van of je prijs verhoogt omdat de koers ongunstig is, of dat je de prijs gaat verlagen omdat de koers gunstig is. Het eerste kan nog steeds een reden zijn terwijl je de tweede niet doet.

Ik kan me vergissen, maar er staat me iets vaags bij dat de iPhone XR duurder was dan de opvolger, de iPhone 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:50:
[...]

#metoo

En een goeie oplader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
mijn omgeving (prive/werk) gisteravond en vanochtend: ''en!? jij gaat natuurlijk weer gelijk pre orderen?'', ik; ''nee, voor het eerst in alle jaren voel ik niet de behoefte om te pre orderen, zeker niet met deze prijzen''

Apple is geen filantropische instelling uiteraard, kei hard commercieel bedrijf dat inmiddels al zo'n 2500 miljard heeft. En natuurlijk niet voor niks.
De marges zijn gigantisch op Apple producten, en zo ook met deze 14 Series.

Ik wacht wel eventueel op mensen die komende tijd hun abbo verlengen met een 14 Pro en hun iPhone vervolgens op V&A zetten voor ong €200 onder de retailprijs :+
iPhones worden steeds groter en de prijzen net zo..nog even en je kunt een MacBook tegen je oor houden ;)

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:21
Zeggen ze hier op 1:07:20 aan het begin van het liedje nou bigger of iets anders?

De reacties hebben ze ook uitgeschakeld 😅

YouTube: Apple Event — September 7

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:35
Jaymone schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:20:
[...]

iPhones worden steeds groter en de prijzen net zo..nog even en je kunt een MacBook tegen je oor houden ;)
Dat groter worden van iPhones/smartphones dat is al jaren geleden afgevlakt. Het scherm is tegenwoordig juist groter tov jaren terug (toen we nog een homebutton hadden), het toestel zelf valt reuze mee. En je hebt nu ook de keus bij de non Pro iPhone 14 tussen normaal of groot (Plus). Voorgaande jaren had je bijv de XR etc die standaard al relatief groot waren.

Wat dat betreft ligt de keus dus weer bij de klant en dat is top. De prijsverhoging door de lagere Eurowaarde wat minder fijn inderdaad.

Ik had trouwens wel gehoopt op eindelijk USB C, maar helaas vooralsnog. Zou wel makkelijk zijn als je eindelijk met 1 (USB C) lader je iPhone, iPad en Macbook kan laden..

[ Voor 10% gewijzigd door Scrtz op 08-09-2022 11:46 ]

• Jaymone
Scrtz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:44:
[...]

Dat groter worden van iPhones/smartphones dat is al jaren geleden afgevlakt. Het scherm is tegenwoordig juist groter tov jaren terug (toen we nog een homebutton hadden), het toestel zelf valt reuze mee. En je hebt nu ook de keus bij de non Pro iPhone 14 tussen normaal of groot (Plus). Voorgaande jaren had je bijv de XR etc die standaard al relatief groot waren.

Wat dat betreft ligt de keus dus weer bij de klant en dat is top. De prijsverhoging door de lagere Eurowaarde wat minder fijn inderdaad.

Ik had trouwens wel gehoopt op eindelijk USB C, maar helaas vooralsnog. Zou wel makkelijk zijn als je eindelijk met 1 (USB C) lader je iPhone, iPad en Macbook kan laden..
Homebutton?? Was da? :P
USB-C zou het helemaal afmaken inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
Hier stopt het toch ook met Apple hoor. Die extreem hoge prijzen, ook de evolutie naar een AW Ultra. Je weet gewoon dat de volgende jaren meer en meer naar die Ultra gaat gaan en je uiteindelijk bijna verplicht gaat worden om die Ultra te nemen, daar waar vroeger de innovatieve dingen in de AW zaten.
Ik heb hier een iphone 11 Pro, AW6 en iPad mini 4.

Ik ga terug naar Android (7 jaar met Apple alles gedaan). Ik kan die hoge prijzen nietmeer verantwoorden aan mezelf en al zeker niet omdat er eigenlijk bitter weinig echte innovatie in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
met Dynamic Island hebben ze het toch weer goed gevonden. De naam trekt op niks, maar wees er maar zeker van dat het gretig zal worden overgenomen op android. Er wordt altijd gelachen met de nieuwe zaken die Apple introduceert om dan een jaar later te zien dat het de standaard wordt. Denk maar aan de airpods, dan face id,... Het enige dat niet van de grond is gekomen is de touch bar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
Pharos1985 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:35:
Hier stopt het toch ook met Apple hoor. Die extreem hoge prijzen, ook de evolutie naar een AW Ultra. Je weet gewoon dat de volgende jaren meer en meer naar die Ultra gaat gaan en je uiteindelijk bijna verplicht gaat worden om die Ultra te nemen, daar waar vroeger de innovatieve dingen in de AW zaten.
Ik heb hier een iphone 11 Pro, AW6 en iPad mini 4.

Ik ga terug naar Android (7 jaar met Apple alles gedaan). Ik kan die hoge prijzen nietmeer verantwoorden aan mezelf en al zeker niet omdat er eigenlijk bitter weinig echte innovatie in zit.
Maar goeie android spullen zijn toch ook niet goedkoop?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Scrtz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:44:
[...]

Niet helemaal. De Mini was weer top, maar klaarblijkelijk verkoopt die niet goed. Ik had graag gezien dat daar ook een Pro keuze was gelaunched, dan had je eerlijker vergelijk denk ik. Concessie was nu steeds;

- klein vs inleveren op specs

Waardoor ik denk dat toch (ook) veel mensen alsnog een Pro aanschaffen. Wordt weer een lange adem voor de liefhebber van compact formaat ben ik bang.

Mijn boefje is liev!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
Ik weet niet echt wat ik zou missen tegenover een iPhone 11 Pro en een deftige Android phone van 450 EUR bvb.
Foto's maak ik niet zo heel veel.
Wat me ook stoort bij iphone is het niet kunnen typen van SMS berichten op een PC, dat kan op een Android perfect. De integratie met Windows is veel minder dan op Android.
Ik moet wel Windows gebruiken voor mijn werk, dusja.
Ik haal hier natuurlijk wel 2 dingen door elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
JB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:56:
[...]
Niet helemaal. De Mini was weer top, maar klaarblijkelijk verkoopt die niet goed. Ik had graag gezien dat daar ook een Pro keuze was gelaunched, dan had je eerlijker vergelijk denk ik. Concessie was nu steeds;

- klein vs inleveren op specs

Waardoor ik denk dat toch (ook) veel mensen alsnog een Pro aanschaffen. Wordt weer een lange adem voor de liefhebber van compact formaat ben ik bang.
Het zou lekker zijn als Apple gewoon iéts meer communiceert over planning. Als ze zouden zeggen: “nu geen nieuwe Mini, want die krijgt dezelfde cyclus als iPad-mini”, of het wordt de nieuwe SE: prima, dan ga ik nu niet aan het grote formaat proberen te wennen.

• Rivanov
Dennisdn schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:59:
[...]

Het zou lekker zijn als Apple gewoon iéts meer communiceert over planning. Als ze zouden zeggen: “nu geen nieuwe Mini, want die krijgt dezelfde cyclus als iPad-mini”, of het wordt de nieuwe SE: prima, dan ga ik nu niet aan het grote formaat proberen te wennen.
Ik hoop dat je ook snapt waarom ze dat juist níet doen? ;)

• Rivanov

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004

d0s

sssst

pina schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:49:
met Dynamic Island hebben ze het toch weer goed gevonden. De naam trekt op niks, maar wees er maar zeker van dat het gretig zal worden overgenomen op android. Er wordt altijd gelachen met de nieuwe zaken die Apple introduceert om dan een jaar later te zien dat het de standaard wordt. Denk maar aan de airpods, dan face id,... Het enige dat niet van de grond is gekomen is de touch bar
Dynamic island heeft echt potentie inderdaad. Hopelijk gaan ze dat goed uitnutten.

Ik vind ook wel dat Apple dat sentiment van lacherigheid wel over zich af roept; roepen dat iets geen toegevoegde waarde heeft bij Android, de concurrentie redelijk 'aanvallen' tijdens keynotes en vervolgens functies 4 of 5 jaar later zelf alsnog adopteren. Ik noem Widgets en nu het Always On Display.

Apple zou zoveel meer uit de software kunnen halen. Er was voor iPadOS goede hoop dat echt multitasken met floating windows zou komen maar tot nu toe valt dat vies tegen. Stage Manager is echt niet wat het had moeten zijn. Als je dat vergelijkt met DEX van Samsung, dat is echt hoe het ook een een ipad zou kunnen zijn.

De browse ervaring en het gebruiksgemak van een iPad blijft echter wel weer ongeevenaard. Ik ben echt van beide kampen dus :)

• Dennisdn
Rivanov schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:36:
[...]

Ik hoop dat je ook snapt waarom ze dat juist níet doen? ;)
Natuurlijk wel aan gedacht snap wel dat het vast de reden is. Maar je zou toch denken dat die ene verkoop niet meer uit maakt, ik zit tóch wel in hun ecosysteem. Of ik hem nou nu of over 6 maanden koop maakt dan ook niet meer uit…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
Na een dagje over het Apple event geslapen te hebben ben ik best teleurgesteld. Ik vond waar ze mee aan kwamen zetten een beetje teleurstellend. Maar ik geef toe, dat de Nederlandse prijs niet meehelpt.

Het meest spectaculaire vond ik nog wel die mooie Apple Watch Ultra, waar ik helemaal niet voor in de markt ben. Daarnaast ben ik ironisch genoeg het meest positieve dat ze eindelijk een volume knop op de AirPods hebben zitten.

Voor de rest, de andere whatches vond ik saai. Dat ze zo de nadruk leggen op menstruatie cyclus zegt me dat het als 'gewone' thermometer eigenlijk niet geschikt is. En ik vind het raar dat Apple nog steeds een SE verkoopt zonder always on display. Voor die prijs heb je iets van Garmin dat het wel kan en qua sensors echt niet minder is. Maar dan mis je wel stukje iPhone integratie natuurlijk.

De iPhones vond ik ook echt teleurstellend. En dan vooral de gewone 14 waar ik voor in de markt was. Ik wist al wat van de geruchten, maar na een nachtje slapen vind ik dat Apple zich er wel heel gemakkelijk van afmaakt. Het is meer een soort iPhone 13 met wat extra's, voor een hogere prijs. Ik denk dat ik ook vooral door de prijs ook zuur ben. En dan vind ik die satelliet functie eigenlijk heel tof, maar daar hebben we hier voorlopig niet veel aan.

Dus na mijn lange rent hier, toch maar besloten om niet een iPhone 14 te kopen, maar een 13 pro. Met dank aan @Hackus die me dat tipte.

• Rivanov
Hoelang blijft dit topic nog open? Beetje veel crossposting zo. ;)

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor reacties op nieuwe en/of bestaande Apple producten en de keynote. Bodyshaming hoort hier dus niet thuis. Houd het gezellig en respectvol.