Je zou kunnen kijken naar de Trigano Odyssee of James Jametic. Dat zijn wagens met hetzelfde systeem.
Die eerste ziet er de laatste jaargangen best leuk uit. Maar waarschijnlijk niet binnen budget.
De tip is om hem met de vorige eigenaar samen op te zetten. De basis iig en dan goed te bekijken en ook te ruiken. Een vouwwagen hoort niet muf te ruiken, het doek hoort geen kleine zwarte stipjes te hebben. Maar dat zal je vast allemaal al wel gelezen hebben.
Kinderen kan je ook prima kwijt in een gastencabine. Dat zal je keuze aanzienlijk verruimen.
Toegankelijke bergruimte zonder open te klappen zal in deze prijsklasse in deze markt wellicht lastig worden. Zelf heb ik weer een dichte kar gekocht. Ik denk goed na over wat ik in de bak leg, enkel dingen die ik tijdens het kamperen nodig heb. Voor de rest doen een keukentje en ruime disselbak om dingen in te leggen veel. Het vergt iets meer planning dat zeker maar een dichte bak heeft ook voordelen.
Wij hebben als eerste vouwwagen een Camp-let gehad, we vonden het een ideaal ding. Een hele goede kennismaking met vouwwagen kamperen. Voordeel is dat je er nu een tweedehands kan kopen en het volgend jaar voor dezelfde prijs van de hand kan doen, ze zijn aardig waardevast.
Sowieso kan het geen kwaad om ook naar goedkopere modellen te kijken, dat een jaar of 2 te proberen en om dan een keuze maken wat je echt zou willen aan indeling, opzetten enzovoort.
Maar ik zie hier bijvoorbeeld een Cabanon Mercury, en ik snap dat het niet je droomwagen is. Maar de basis staat best snel en de voortent is geen mikado aan tentstokken aangezien je boogstokken hebt. Waarschijnlijk zit er ook inritsbaar kuilgrondzeil bij. Dat vind ikzelf altijd wel erg fijn.
https://www.caravans.nl/cabanon/cabanon-mercury-924382.html
[
Voor 11% gewijzigd door
Retrospect op 22-01-2024 19:30
]