Ik heb nu de "Simpele" workflow. Die is gratis. De "Advanced" kost geld. Dan moet je sponsor worden. Daar zit ook de nodige upscaling in...The-Source schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:16:
[...]
En wat je dus eigenljik met de modelsheet zou moeten doen is deze per pose/expressie de plaatjes naar dezelfde resolutie moeten maken/upscalen.
En vanuit dat resultaat een lora trainen. En langer(tijd) trainen is niet altijd beter. Ik volg zelf op youtube Pixorama voor comfyui ideeen en workflows maar ook The- Art-Offical Trainer voor bijvoorbeeld meer technische aspecten. Voor Lora trainig zou je daarvan bijvoorbeeld HiDream Lora Training video kunnen bekijken hoe dat zit tussen tijdsduur van trainen dat langer niet altijd beter is.
Ik had dus nu alle poses in een plaatje staan. Dat blijkt zomaar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller te gaan. Ik sta versteld.
De hele workflow dus nu in 32 minutenPrompt executed in 1934.61 seconds
Omdat de seed op random staat zien de achtergronden er natuurlijjk totaal anders uit.
Wat me ook is opgevallen dat de upscaler/face fixer weer een andere sampler/scheduler gebruikt: dan kun je lijkt me toch geen identiek gezicht reproduceren.
Nou ja. Nog genoeg om te lezen en kijken.
Je ziet overigens dat de meeste tijd dus in stap 2 gaat zitten: Hier zit opgeteld al 1.224 seconden werk in. Dat is al 20 minuten van de in totaal 32 minuten.
Moet je nagaan als de rest van de plaatjes ook geupscaled en gefixed moeten worden. Dan snap ik wel dat je een 4090 nodig hebt om er nog wat van te maken.
/f/image/9XCdP5TlWmU8heQbp7KYtY8u.png?f=fotoalbum_large)
De Poses kosten niet veel tijd. En met die laatste (meest rechtse) pose, gaan ook de emoties goed.
/f/image/ii1XFiYwnufgJoiLrm8m0NTY.png?f=fotoalbum_large)
De emoties:
/f/image/46efEnGFH8FsS5mis2Ixnqj2.png?f=fotoalbum_large)
Voornamelijjk dingen die tienden van seconden kosten, maar wederom wel met enorm veel instellingen.
Kan me voorstellen dat als je dat helemaal prompt gestuurd kan maken (en dus al die instellingen niet hoeft te weten), dat je dan een soort ChatGPT krijgt qua gemak en sturing.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs