Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De laatste tijd is er behoorlijk wat feedback op elkaars resultaten, dat is fijn om te zien want dat geeft het topic inhoud.
Echter lijkt het er ook op dat er wat meer naar elkaar gesneerd wordt en wat neerbuigend wordt gedaan over keuzes qua tooling en resultaten. Daar worden we dan weer iets minder vrolijk van.

Dus houdt het graag vriendelijk en opbouwend, dan blijft het hier gezellig. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft denk ik ook lastig om constructief commentaar te geven. Want echte resultaatsturing bestaat hierbij niet.
Compositie en nabewerking zijn niet direct beïnvloedbaar, slechts de instructie aan het algoritme. Daarbij is het ook nog eens lastig te bepalen welke instructie effectief of effectiever is voor een gewenst resultaat.
Als er prompts worden meegegeven valt het me op dat een algoritme makkelijk de helft van de keywords negeert in het resultaat bijvoorbeeld. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze geen invloed hebben gehad op datzelfde resultaat.
Dus moet je ze weglaten? Geen idee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21

nFo

SkyStreaker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:36:
[...]

Ben inderdaad nog aan het tweaken hoor :) Waar ik voornamelijk erg veel moeite mee heb is de Nederlandse tekst op het plakkaat. "We vochten, we vielen, maar we vergaten niet" - heeft Flux of mijn gebrek aan kunde moeite mee :)

[Afbeelding]
Met een beetje photoshop en adetailer, is er nog wel wat te fixen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/X4B4Se8gDmHD53CQdWbh7P6n.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:26:
Het blijft denk ik ook lastig om constructief commentaar te geven. Want echte resultaatsturing bestaat hierbij niet.
Compositie en nabewerking zijn niet direct beïnvloedbaar, slechts de instructie aan het algoritme. Daarbij is het ook nog eens lastig te bepalen welke instructie effectief of effectiever is voor een gewenst resultaat.
Als er prompts worden meegegeven valt het me op dat een algoritme makkelijk de helft van de keywords negeert in het resultaat bijvoorbeeld. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze geen invloed hebben gehad op datzelfde resultaat.
De resultaatsturing is minder direct, dat ben ik met je eens, ,maar dat maakt niet dat hij er niet is. Ook een AI plaat maak je met een bepaalde intentie, een gedachte erachter. Als die meedeelt kunnen anderen ook begrijpen wat je probeert te bereiken en beter beoordelen of het gelukt is.
Daarnaast opent dat ook de deur voor tips en feedback, bijvoorbeeld over wat bepaalde keywords voor gevolgen hebben zonder dat je ze direct in de plaat ziet.

En sommigen zullen wellicht geen bewuste intentie hebben maar gewoon graag willekeurige plaatjes genereren. Dat mag natuurlijk ook, maar dan heeft die steeds posten ook weinig zin want het levert geen discussiewaarde op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 22:59
Met een goede prompt kun je heel veel bereiken. En ook bepalen welke instructie effectief is. Voorwaarde is wel dat je leert hoe je een prompt op moet bouwen zodat het algoritme hetgeen je in gedachten had en in de prompt correct hebt omschreven ook wordt verwerkt in de afbeelding.
Stable Diffusion publiceert regelmatig handleidingen hoe je dat moet doen, zoals deze bijvoorbeeld.
Ook zijn er diverse websites waar afbeeldingen gepost worden met de prompt waarmee ze gemaakt zijn. Daarvan kun je ook veel leren. Ook worden er al (betaalde) cursussen gegeven en kun je zelfs Prompt Engineer worden, een nieuw beroep!
Leuke plaatjes maken kan iedereen, maar om hetgeen je in gedachten had zodanig in een prompt verwerken dat het ook zo op je beeldscherm verschijnt vergt toch wel wat studie om inzicht te krijgen hoe je e.e.a. kunt realiseren. AI kan nou eenmaal niet iemands gedachten lezen en al helemaal niet zelf nadenken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
Ieder vindt zijn eigen creaties het leukst, mooist, etc.
Helemaal prima natuurlijk. Het gaat erom dat je plezier beleeft in wat je doet.

Ik ben momenteel bezig met experimenteren in ComfyUI.
Iemand weleens de "default" guidance setting van 3.5 aangeraakt (dus niet cfg 1) ?
Ik viel van mijn stoel toen ik deze op 45 tot aan 100 zette (steeds in stapjes van 10 als test).
In mijn usecase (realisme, getunede auto's) levert dit zoveel meer het gewenste resultaat op
dat in de prompt staat, dan met setting 3.5

Overigens doet cfg ook bizarre dingen met een afbeelding als je dit omhoog schroeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
EverLast2002 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:35:
Ieder vindt zijn eigen creaties het leukst, mooist, etc.
Helemaal prima natuurlijk. Het gaat erom dat je plezier beleeft in wat je doet.

Ik ben momenteel bezig met experimenteren in ComfyUI.
Iemand weleens de "default" guidance setting van 3.5 aangeraakt (dus niet cfg 1) ?
Ik viel van mijn stoel toen ik deze op 45 tot aan 100 zette (steeds in stapjes van 10 als test).
In mijn usecase (realisme, getunede auto's) levert dit zoveel meer het gewenste resultaat op
dat in de prompt staat, dan met setting 3.5

Overigens doet cfg ook bizarre dingen met een afbeelding als je dit omhoog schroeft.
Ook over de Guidance Scale heeft Stable Diffusion een pagina waar ze uitleggen wat CFG doet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Yaksa schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:44:
[...]

Ook over de Guidance Scale heeft Stable Diffusion een pagina waar ze uitleggen wat CFG doet.
Ik kan het mis hebben, maar waardes 7-12 lijken voor SD(XL) ?
Flux zit standaard op 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
EverLast2002 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:02:
[...]Ik kan het mis hebben, maar waardes 7-12 lijken voor SD(XL) ?
Flux zit standaard op 3.5
Flux is een 'guidance distilled' model. Het model is getraind op een specifieke CFG scale.
Dat betekent dus ook dat Flux (over het algemeen) wat sneller werkt dan andere modellen.
Je kunt nog wel wat wijzigen in de CFG scale, maar heel veel zal het, qua resultaat, niet uitmaken omdat andere waardes nooit aan bod zijn gekomen tijdens het destilation proces. Je kan wel waardes lager dan 1 of hele hoge waardes invoeren maar het model weet niet hoe ermee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19
nFo schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:57:
[...]

Met een beetje photoshop en adetailer, is er nog wel wat te fixen. :)
[Afbeelding]
De prompt voor deze is:
best quality, masterpiece, detailed eyes, detailed face, detailed hands, fuji x-t30, 1boy, abandonment, abandoned streets, ghost town, neglected surroundings, west-european setting, dutch suburbs

(wide shot), outside, city scape, post-apocalyptic surroundings, worn cars, worn streets with overgrowth, tired hero one leg kneel on road, (resting hand on bend knee:1.3), one eye closed, bloody closed eye, gasping for air, extreme fatigue, (begging pose to the sky:1.12), shaved head and tattered clothes, tattered jeans, worn leather jacket, tears running down cheeks, looking up, defeated hero, anger look, gesture of hopelessness

Golden hour, detailed background, small bird silhouette background
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ksk_nL0cYtuemodLYo6jGYDTp4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ly0WMwEHxa4ZrEaQZc8JtrvN.png?f=fotoalbum_large

Wat heb jij gedaan om het zo te krijgen? :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Even een afbeelding waarbij de opbouw van de prompt belangrijk is voor het eindresultaat.
Ik ben er nog niet helemaal, de zee mag nog wat woester, er brandt nog geen lampje in de vuurtoren en de onderwateromgeving is nog een beetje 'saai'.
Het is wel hetgeen geworden wat ik in gedachten had. En er zitten wat aparte technieken in verwerkt om het geheel te verwezenlijken, o.a. de split lens / split frame compositie en de beschrijving om de twee delen van elkaar te laten verschillen.
De prompt: A cinematic split-frame composition where the lens is half-submerged underwater. Below the surface, a serene and calm lakebed stretches out, softly illuminated by refracted light. A naked woman stands gracefully on the sandy lakebed, her pose tranquil, with her long hair drifting weightlessly in the still water. Above the surface, an furious automn storm rages ferociously, lightning streaks across the dark clouds, heavy rain pours down and towering waves crash violently into each other. In the distance, a weathered, ancient lighthouse struggles against the storm, its light barely piercing through the chaos. The waterline is sharp, with bubbles and light refractions enhancing the split effect. Dynamic lighting highlights the emotional contrast between the calm underwater world and the savage storm above. masterpiece, best quality, highly detailed, photorealistic, cinematic, intense storm, lens split

De afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uh_FGuEZKa-Wiy7Jbx-je00NwXk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fq6dtncPfTbHWZdKvNfifihr.png?f=fotoalbum_large
Ik ben nog aan het spelen met de prompt en met de beeldverhouding om te bezien of ik 'm nog beter kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

SkyStreaker schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:30:
[...]

De prompt voor deze is:

[...]

[Afbeelding]

Wat heb jij gedaan om het zo te krijgen? :)
Photoshop AI tools,ff uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
nFo schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:46:
[...]

Photoshop AI tools,ff uit testen.
Photoshop heb ik ik niet (meer), Adetialer zal hiresfix zijn en face detailer?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

SkyStreaker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:54:
[Afbeelding]

Ik ben niet de enige die eruit ziet alsof hij al toe is aan het weekend...
Net GTA IV... ademt eenzelfde sfeertje uit.
Niet vervangbaar voor fotokwaliteit i.m.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
...
Voor de kunst van het weglaten is ook ChatGPT heel handig om prompts zo in te korten voor eenzelfde soort van resultaat. Waarna ChatGPT met verschillende stijl voorstellen komt voor in je prompt. Hiermee leer je ook efficienter prompts te schrijven.

Ik heb er een mermaid van gemaakt voor een wat ander effect.
Here’s a simplified version of your prompt that still captures the key elements and contrast, making it more suitable for DeepAI's image generation (which can struggle with overly complex prompts), while aiming to preserve or enhance results:

Simplified Prompt:

A dramatic split-view scene: underwater, a calm lakebed with soft light shows a graceful mermaid standing peacefully, her long hair floating. Above the water, a violent autumn storm with crashing waves, lightning, and heavy rain surrounds an old lighthouse. The split line is clear with bubbles and refraction. Photorealistic, cinematic, highly detailed, masterpiece.

This keeps the emotional contrast and visual drama while removing redundancy and overly specific phrasing. Would you like me to create variations of this for different moods or styles?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pV1hwNYF/6cac.jpg

ChatGPT kan ook suggesties doen om de compositie meer dynamischer en spannender te maken als art. Zo leer je ook om verrassende prompts en resultaten te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HW5nhJxf/070b006.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8zC1Nspk/e9e38d.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

'Verrassend' klinkt voor mij meer alsof je er niet specifiek iets uit wilt halen, maar dat je kijkt waar de AI je brengt. Dat is wel een andere insteek dan een prompt schrijven omdat je een bepaalde gedachte tot plaat wilt krijgen. Ik heb de indruk dat @Yaksa hier een specifieke stijl in gedachten heeft, al weet ik niet wat het doel precies is.
Yaksa schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:16:
[...]

Met een goede prompt kun je heel veel bereiken. En ook bepalen welke instructie effectief is. Voorwaarde is wel dat je leert hoe je een prompt op moet bouwen zodat het algoritme hetgeen je in gedachten had en in de prompt correct hebt omschreven ook wordt verwerkt in de afbeelding.
Stable Diffusion publiceert regelmatig handleidingen hoe je dat moet doen, zoals deze bijvoorbeeld.
Ook zijn er diverse websites waar afbeeldingen gepost worden met de prompt waarmee ze gemaakt zijn. Daarvan kun je ook veel leren. Ook worden er al (betaalde) cursussen gegeven en kun je zelfs Prompt Engineer worden, een nieuw beroep!
Leuke plaatjes maken kan iedereen, maar om hetgeen je in gedachten had zodanig in een prompt verwerken dat het ook zo op je beeldscherm verschijnt vergt toch wel wat studie om inzicht te krijgen hoe je e.e.a. kunt realiseren. AI kan nou eenmaal niet iemands gedachten lezen en al helemaal niet zelf nadenken.
Dan nog blijft het lastig vind ik. Zo was ik bezig met een bouwkeet en die wil ik dan met vier wielen op de hoeken hebben en een klassieke draaidissel. Dat blijft dan toch een kwestie van meerdere platen genereren en hopen dat het juiste er tussen zit. Want de helft van de keren is het een tandemasser geworden en ook vaak zijn het helemaal geen vier wielen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
thisegzz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:19:
[...]

Net GTA IV... ademt eenzelfde sfeertje uit.
Niet vervangbaar voor fotokwaliteit i.m.o.
Ha, true maar toch neem ik hem als compliment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:10
CR2032 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:06:
Ik heb er een mermaid van gemaakt voor een wat ander effect.
[...]
[Afbeelding]

ChatGPT kan ook suggesties doen om de compositie meer dynamischer en spannender te maken als art. Zo leer je ook om verrassende prompts en resultaten te krijgen.
Ik hoop dat het aan het enorm beperkte zicht onderwater ligt, maa qua perspectief mis ik toch een stuk "grond" waar die vuurtoren opstaat enzo.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Gonadan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:56:
Dan nog blijft het lastig vind ik. Zo was ik bezig met een bouwkeet en die wil ik dan met vier wielen op de hoeken hebben en een klassieke draaidissel. Dat blijft dan toch een kwestie van meerdere platen genereren en hopen dat het juiste er tussen zit. Want de helft van de keren is het een tandemasser geworden en ook vaak zijn het helemaal geen vier wielen. :D
AI beeldgeneratie is heel slecht getraind in het weergeven van technische zaken die in het dagelijks leven minder vaak voorkomen. Alledaagse dingen zoals auto's, motoren en architectuur gaan meestal wel goed. Maar specifieke zaken zoals jouw bouwkeet zal je (meestal) heel specifiek in de prompt moeten omschrijven voordat er iets uitkomt wat enigszins lijkt op wat je in gedachten had.

Desalniettemin heb ik even een poging gedaan om jouw bouwkeet tot leven te wekken.
Is dit ongeveer wat je wilde hebben?
De draaidissel zit er volgens mij nog niet aan, dat mag je zelf verzinnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5ZlMGSYuKjLlqEUGXNnffZAmUA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6vg7Bzsq5bRLoCCvqd2hPxU3.jpg?f=user_large

De prompt en afbeeldingsinformatie:
A vintage workmen's shelter made mobile with wheels on all four corners
Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 852963927, Size: 512x512, Model hash: 2f5d1875de, Model: flux1-dev-Q6_K, Version: f2.0.1v1.10.1-previous-417-g8ff0dc6f, Module 1: t5xxl_fp16, Module 2: ae, Module 3: clip_l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:39:
[...]
AI beeldgeneratie is heel slecht getraind in het weergeven van technische zaken die in het dagelijks leven minder vaak voorkomen. Alledaagse dingen zoals auto's, motoren en architectuur gaan meestal wel goed…
Nou ja, goed 😌

De wielen zien er vreemd uit. Zeker het achterwiel.

En zoals zo vaak: deuren en de deuropening. Dat klopt van geen kant zo te zien. Maar dat ben ik inmiddels gewend gelukkig 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:58:
[...]Nou ja, goed 😌
De wielen zien er vreemd uit. Zeker het achterwiel.
En zoals zo vaak: deuren en de deuropening. Dat klopt van geen kant zo te zien. Maar dat ben ik inmiddels gewend gelukkig 😁
Ik heb ook maar 1 x laten genereren, als voorbeeld dat je in je prompt specifiek moet zijn in hetgeen je voor ogen had.
Nog even een paar minuten aan gespendeerd en dan komt er zoiets uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lt-BGD5fHhECORkAgyxjZeJc_fU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PyJ1s681s7uAn1LLgttAbUHb.jpg?f=user_large
Prompt: A vintage workmen's shelter made mobile with wheels on all four corners and a rusty drawbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Yaksa schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:39:
[...]

AI beeldgeneratie is heel slecht getraind in het weergeven van technische zaken die in het dagelijks leven minder vaak voorkomen. Alledaagse dingen zoals auto's, motoren en architectuur gaan meestal wel goed. Maar specifieke zaken zoals jouw bouwkeet zal je (meestal) heel specifiek in de prompt moeten omschrijven voordat er iets uitkomt wat enigszins lijkt op wat je in gedachten had.
Dat is dus precies het hele punt wat ik probeer te maken. Er wordt vaak geroepen dat als je goed bent in prompten er echt wel uit komt wat je wilt, maar dat is simpelweg niet waar als je erg specifieke wensen hebt.
Je kunt met veel iteraties de prompt uitbreiden en dan kom je steeds dichterbij. Dat kost echter wel heel veel tijd en dan nog heb je vaak zeer willekeurige resultaten. In één keer goed vanuit een prompt is zeldzaam, en dan is het zeker niet meer zo'n kort en bondige prompt die vaak gepromoot wordt.

Een algemene scene waarin specifieke details minder van belang zijn genereer ik met regelmaat met succes, maar dan laat je je dus bewust verrassen door de AI en heb je als 'artiest' een stuk minder invloed dan vaak gedacht wordt.
Desalniettemin heb ik even een poging gedaan om jouw bouwkeet tot leven te wekken.
Is dit ongeveer wat je wilde hebben?
De draaidissel zit er volgens mij nog niet aan, dat mag je zelf verzinnen.

[Afbeelding]

De prompt en afbeeldingsinformatie:
Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 852963927, Size: 512x512, Model hash: 2f5d1875de, Model: flux1-dev-Q6_K, Version: f2.0.1v1.10.1-previous-417-g8ff0dc6f, Module 1: t5xxl_fp16, Module 2: ae, Module 3: clip_l
Niet echt, maar een leuk begin. Degene die je verderop post lijkt er al wel meer op.
Kijkend naar de prompt die je daarvoor gebruikt, welke keuzes heb je daar specifiek in gemaakt ten behoeve avn het resultaat? Ik zie namelijk dat je het hebt over mobiel schuurtje en niet het typische Engelse woord voor bouwkeet gebruikt. Zit daar een gedachte achter?

Poging 1 met jouw prompt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaQ3dBwj_hioL_FBWRw4pI2n9us=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4KoiDQu72OVR3Pq9owNgPUlP.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 09-05-2025 14:17 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:29
Gonadan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:14:
[...]

Dat is dus precies het hele punt wat ik probeer te maken. Er wordt vaak geroepen dat als je goed bent in prompten er echt wel uit komt wat je wilt, maar dat is simpelweg niet waar als je erg specifieke wensen hebt.
Je kunt met veel iteraties de prompt uitbreiden en dan kom je steeds dichterbij. Dat kost echter wel heel veel tijd en dan nog heb je vaak zeer willekeurige resultaten. In één keer goed vanuit een prompt is zeldzaam, en dan is het zeker niet meer zo'n kort en bondige prompt die vaak gepromoot wordt.

Een algemene scene waarin specifieke details minder van belang zijn genereer ik met regelmaat met succes, maar dan laat je je dus bewust verrassen door de AI en heb je als 'artiest' een stuk minder invloed dan vaak gedacht wordt.

[...]

Niet echt, maar een leuk begin. Degene die je verderop post lijkt er al wel meer op.
Kijkend naar de prompt die je daarvoor gebruikt, welke keuzes heb je daar specifiek in gemaakt ten behoeve avn het resultaat? Ik zie namelijk dat je het hebt over mobiel schuurtje en niet het typische Engelse woord voor bouwkeet gebruikt. Zit daar een gedachte achter?

[Afbeelding]
Het juiste woord voor iets gebruiken heeft niet zo’n zin als het model er niet mee getraind is (of synoniemen). Dan kan je soms beter AI een samenstelling laten verzinnen schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Deleon78 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:20:
Het juiste woord voor iets gebruiken heeft niet zo’n zin als het model er niet mee getraind is (of synoniemen). Dan kan je soms beter AI een samenstelling laten verzinnen schat ik.
Inderdaad, al kwam ik wel verder met 'construction trailer' dan de prompt hierboven.
Zie hier nog twee resultaten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcaqFnsywUCBPtdaCXG3ve1-9NY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zQVDHtdZqR8gMKaOAAmyyBnc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PavjcTwSjR_m4yahzMlljalosd0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/paYOCfoigKIUXvUETnKTqbpg.png?f=fotoalbum_tile

Daar zit zoveel willekeur in dat ik moeite heb te geloven dat zo'n prompt met één keer genereren precies geeft wat je wilt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

[...]

[Afbeelding]
Ik heb het niet over een mobiel schuurtje, wanneer je de prompt goed leest dan zie je dat ik stuur door te zeggen dat de workmans shelter mobiel gemaakt is d.m.v. 4 wielen op alle hoeken.
Bij het gebruik van het woord 'shed' kwamen er alleen moderne 'mobile homes' tevoorschijn. Pas toen ik het veranderde in 'vintage workmans shelter' ging het goed. Soms helpt het om een Nederlands woord te laten vertalen naar het Engels en dan zodanig dat je meerdere synoniemen krijgt. Wanneer de een niet goed werkt dan werkt de ander (soms, niet altijd) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Yaksa schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:44:
[...]

Ik heb het niet over een mobiel schuurtje, wanneer je de prompt goed leest dan zie je dat ik stuur door te zeggen dat de workmans shelter mobiel gemaakt is d.m.v. 4 wielen op alle hoeken.
Bij het gebruik van het woord 'shed' kwamen er alleen moderne 'mobile homes' tevoorschijn. Pas toen ik het veranderde in 'vintage workmans shelter' ging het goed. Soms helpt het om een Nederlands woord te laten vertalen naar het Engels en dan zodanig dat je meerdere synoniemen krijgt. Wanneer de een niet goed werkt dan werkt de ander (soms, niet altijd) wel.
Maar dan ben je het toch met me eens dat het een lange zoektocht zal zijn van de juiste woorden vinden, en dat de prompt waarschijnlijk niet kort en bondig zal zijn? En dat je dus veel herhalingen moet doen met verschillende termen en seeds onthouden die in de buurt komen.

Een goede prompt schrijven is dus niet iets wat je zozeer op kennis of ervaring kunt doen. Voor onderwerpen die je eerder gedaan hebt wellicht wel, maar ga je wat nieuws doen dan is het gewoon weer een zoektocht hoe je moet omschrijven wat je gegenereerd wilt hebben. En hoe veeleisender je bent des te langer ben je bezig. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Gonadan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:27:
[...]Inderdaad, al kwam ik wel verder met 'construction trailer' dan de prompt hierboven.
Zie hier nog twee resultaten
Daar zit zoveel willekeur in dat ik moeite heb te geloven dat zo'n prompt met één keer genereren precies geeft wat je wilt.
Maar je kunt die willekeur toch uitsluiten door bij een afbeelding die er dicht tegenaan zit dezelfde seed te gebruiken en dan stapje voor stapje de prompt aan te passen?
Wat ik wel merk is dat ik bij het model wat ik nu al een aantal maanden gebruik redelijk goed kan inschatten welke keywords het model 'begrijpt'. Wanneer je blijft switchen van model dan blijf je voor je gevoel elke keer andere resultaten krijgen. Een schilder die van zijn werkgever een nieuw merk kwasten krijgt of een andere soort verf moet daar ook (weer even) mee leren omgaan totdat hij het weer 100% in z'n vingers heeft.
Prompt writing is een beroep aan het worden, dus je kunt het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Precies, dat schreef ik al. Dat is wat ik meestal doe. Eerst met hagel schieten en de AI met iets laten komen wat in de buurt zit, dan die seeds onthouden om vervolgens de prompt te verfijnen.

Je kunt echter leren om prompts te schrijven wat je wilt, als de seed niet bij je wensen aansluit ga je er gewoon niet uit krijgen wat je wilt. In die zin is het zoeken naar de juiste seed veel bepalender voor je resultaat dan of je prompt perfect in elkaar zit. Zodra AI je een voorzet heeft gegeven die bevalt kan je rustig verfijnen tot je echt hebt wat je wilt, tenzij je toch beter nog weer een andere seed kunt proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
[...]

Je kunt met veel iteraties de prompt uitbreiden en dan kom je steeds dichterbij. Dat kost echter wel heel veel tijd en dan nog heb je vaak zeer willekeurige resultaten.
Precies dit. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik denk dat ik merk dat ik blij Flux vooral meer verticaal gerichte kwaliteit zie, dus heel goed het meest fantastische decadent uitziende badkuip genereren maar volume en dichterlijke vrijheid om het maar zo te stellen laat te wensen over.

Bij SDXL modellen zoals (en in mindere mate SD1.5) zoals Illustrious en NoobAI lijk ik vooral horizontaal te gaan en daarmee bedoel ik te zeggen dat bijna elk concept wat je kan bedenken wel naar voren kan komen, maar vrij "algemeen" wordt met poespas (desgewenst) er omheen. Jack of all trades, master of none. Flux, wat meer de andere kant van dat spectrum.

De SDXL lijkt vooral tot haar recht te komen met hybrid prompt, dus natural speech ondersteunt door komma-gestuurde zinnen en/of woorden. Flux met echt natural speech ondersteund door "weights" toe te voegen aan bepaalde delen van zinnen.

Note: veronderstelling op basis van mijn middelmatige ervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 09-05-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

SkyStreaker schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:05:
[...]

Photoshop heb ik ik niet (meer), Adetialer zal hiresfix zijn en face adetailer?
adetailer om gezichten te fixen, "HiRes Fix" is a technique in image generation, particularly within Stable Diffusion, that allows for generating higher resolution images without the issues of "twinning" or "duplication" that can occur when directly generating at high resolutions. It involves a two-pass process: generating a base image at a smaller resolution, upscaling it, and then generating a final high-resolution image based on the upscaled version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
nFo schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:49:
[...]
"HiRes Fix" is a technique in image generation, particularly within Stable Diffusion, that allows for generating higher resolution images without the issues of "twinning" or "duplication" that can occur when directly generating at high resolutions. It involves a two-pass process: generating a base image at a smaller resolution, upscaling it, and then generating a final high-resolution image based on the upscaled version.
Dat kan veel eenvoudiger en sneller met een Kohya Deep Shrink node. Werkt bij mij als een tierelier 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Ik heb geen plaatje om te delen, meer met video bezig en dat pruttelen duurt best lang per keer :+
Maar ik zag voor de tool die ik gebruik comfyui ook een workflow om van afbeelding naar prompt te gaan. Wil dat best eens een poging geven om te kijken hoe AI nou bijvoorbeeld naar een schaftkeet ( volgens mij noemen ze dat zo ipv bouwkeet) vertaald. Dan heb je denk ik ook gelijk goed prompt voor om iets nieuws te maken.
Maar voorlopig is mijn gpu nog een uurtje aan de pruttel

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Gonadan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:35:
Precies, dat schreef ik al. Dat is wat ik meestal doe. Eerst met hagel schieten en de AI met iets laten komen wat in de buurt zit, dan die seeds onthouden om vervolgens de prompt te verfijnen.

Je kunt echter leren om prompts te schrijven wat je wilt, als de seed niet bij je wensen aansluit ga je er gewoon niet uit krijgen wat je wilt. In die zin is het zoeken naar de juiste seed veel bepalender voor je resultaat dan of je prompt perfect in elkaar zit. Zodra AI je een voorzet heeft gegeven die bevalt kan je rustig verfijnen tot je echt hebt wat je wilt, tenzij je toch beter nog weer een andere seed kunt proberen.
Tsja, er leiden natuurlijk meer wegen naar Rome. En iedereen mag de weg bewandelen die hij/zij wil. Waarbij persoonlijke voorkeur ook zijn invloed zal hebben. Persoonlijk ben ik van mening dat AI al snel de neiging heeft om je in een bepaalde richting te duwen waardoor er iets ontstaat wat je eigenlijk niet wilde. Dat kan een mooi plaatje zijn maar dan is het niet hetgeen wat je oorspronkelijk in je hoofd had zitten. Je ziet bij ChatGPT ook dat zodra het voor ChatGPT lastig wordt, dat je dan een alternatief aangeboden krijgt wat in de verste verte niet meer in de buurt komt van wat je eerst zelf had bedacht en omschreven. Dan ga ik er liever even voor zitten om een prompt te schrijven die wel datgene op het scherm tovert wat ik bedacht had. En soms gaat dat vrij snel en soms duurt het wat langer. Maar ik kan dan nog steeds zeggen dat ik het zelf bedacht heb.
offtopic:
Het zal ook met mijn karakter te maken hebben. "Zelf doen" , zei ik al op 3 jarige leeftijd, mijn moeder werd er hoorndol van....... Het reflecteert ook mijn motto: 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:56:
'Verrassend' klinkt voor mij meer alsof je er niet specifiek iets uit wilt halen, maar dat je kijkt waar de AI je brengt. Dat is wel een andere insteek dan een prompt schrijven omdat je een bepaalde gedachte tot plaat wilt krijgen. Ik heb de indruk dat @Yaksa hier een specifieke stijl in gedachten heeft, al weet ik niet wat het doel precies is.

[...]

Verrassend is meer om te zien welke verrassende vondsten ChatGPT bedenkt. In de chat krijg je namelijk de meest originele voorstellen van 'zal ik dit. of wil je eens zo'.
ChatGPT of Gemini zijn nu eenmaal veel geavanceerder en slimmer dan lokale AI imagers zoals Flux of SD die maar een beperkte trainingsdata hebben van een aantal GB. Ik heb geen idee hoe groot het ChatGPT model is. De AI snapt het meteen en daagt je uit met volop suggesties.

Het is voor die bouwkeet in ChatGPT niet meer dan in gewone tekst vragen in de chat.
Geen ingewikkelde prompts en in 1 keer goed.
maak een gedetailleerde foto van een bouwkeet, met 4 wielen op de hoeken en een klassieke draaidissel. Op de bouwkeet een plaat met de tekst "With Compliments, ChatGPT"
klik voor groot en voor de roestplekken
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qMVPzWsT/keeta.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wjPcBYN5/keetaa.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 09-05-2025 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GenAI zit op het spectrum [ Automatiseren <-> Zelf doen ] wat mij betreft ergens in het midden. Er is user input nodig en dan volgt een geautomatiseerde handeling.
Alle varianten die hier langskomen zitten op dat spectrum wat verder naar links of rechts ten opzichte van elkaar. ChatGPT en alternatieven zitten voor eindgebruikers het verst naar links, van wat ik hier langs zie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Het is net een schilderij 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mT_xKZ_HB6Z5rgjUeU2LTCU-J0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sHi9IeFM7KpW1qopq20q81tt.png?f=fotoalbum_large

Promptje:
A photograph of a child with porcelain skin and golden curly hair wearing a deep red dress in the style of old baroque oil paintings, with a dark, rich background, holding a single white lily, with a gentle, diffused light, looking directly at the viewer with innocent eyes.

"Single" white lilly was wat lastig blijkbaar, maar een kniesoor die daar op let, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Kan iemand uitleggen waar ik menu onderaan niet groter kan krijgen? Ik heb bijna vergrootglas nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej-_4BU7TBDDkqqlo9CbNWsqJPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8T15l93k0Ke4901ujdGwo3FE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Amdwarrior schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:30:
Kan iemand uitleggen waar ik menu onderaan niet groter kan krijgen? Ik heb bijna vergrootglas nodig.

[Afbeelding]
Moet je het eens vanaf je mobiel proberen :x
Ik denk in je browser dat je met Ctrl+ + wellicht het ingezoomd krijgt of schift+scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
The-Source schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:33:
[...]

Moet je het eens vanaf je mobiel proberen :x
Ik denk in je browser dat je met Ctrl+ + wellicht het ingezoomd krijgt of schift+scrollen
:) Ja al iets beter op maximale zoom

Of ik heb gewoon een bril nodig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:29:
Het is net een schilderij 8)
Promptje:
A photograph of a child with porcelain skin and golden curly hair wearing a deep red dress in the style of old baroque oil paintings, with a dark, rich background, holding a single white lily, with a gentle, diffused light, looking directly at the viewer with innocent eyes.

"Single" white lilly was wat lastig blijkbaar, maar een kniesoor die daar op let, toch?
Ik ben zo'n kniesoor, tel het aantal meeldraden en het zijn er meer dan zes |:( :+
Maar mooi gedaan hoor. Ik heb de prompt ietsie veranderd, gaat het dan wel goed?:
A photograph of a child with porcelain skin and golden curly hair wearing a deep red dress in the style of old baroque oil paintings, holding (1lily), white. Looking directly at the viewer with innocent eyes. Dark rich background. Gentle diffused light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:41:
[...]

Ik ben zo'n kniesoor, tel het aantal meeldraden en het zijn er meer dan zes |:( :+
Maar mooi gedaan hoor. Ik heb de prompt ietsie veranderd, gaat het dan wel goed?:
A photograph of a child with porcelain skin and golden curly hair wearing a deep red dress in the style of old baroque oil paintings, holding (1lily), white. Looking directly at the viewer with innocent eyes. Dark rich background. Gentle diffused light.
Hmm. Blijkt toch lastig te zijn :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFL4YnmA1aczRr8nlxVC5ORq7UI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eSJL1Dfq02Iwdo3aSSOmJWu1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
In ander nieuws. Ik vind mijn bouwketen of wat het ook moet voorstellen toch wel leuker...

Prompt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XVub9TF23Z7Jz2sVfKSN4wlavQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2PtqwGekcqP0xjevWwo80yDu.png?f=fotoalbum_large

Prompt:
A vintage workmen's shelter made mobile with wheels on all four corners and a rusty drawbar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FtLiPMFpPQG8jRhtYMqBjBHLMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sOrVHFbWwyWl7neg1uZJint1.png?f=fotoalbum_large

Prompt:
maak een gedetailleerde foto van een bouwkeet, met 4 wielen op de hoeken en een klassieke draaidissel. Op de bouwkeet een plaat met de tekst "With Compliments, Mars Warrior"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/losYTeI35h56my614YPdSTb7CRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0nQub71votPK30KMzoyTl0kA.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Bij de vorige zag je 2 bloemstelen, nu nog maar 1. Misschien (1lily with 1 flower), white?
En het aantal meeldraden klopt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:53:
[...]

Bij de vorige zag je 2 bloemstelen, nu nog maar 1. Misschien (1lily with 1 flower), white?
En het aantal meeldraden klopt _/-\o_
Nou, ik keur hem goed. Het blijft lastig merk ik. Het zijn er of 2, of de meeldraden kloppen niet. Bij deze zit de ene meeldraad voor de ander :+

Prompt:
A photograph of a child with porcelain skin and golden curly hair wearing a deep red dress in the style of old baroque oil paintings, holding a (single white lilly flower). Looking directly at the viewer with innocent eyes. Dark rich background. Gentle diffused light.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bu8zcdK-5jztS4BOkqmXxNRd8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/khEN6gY6AjJrsgX9s4dvUJXR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Soms vergeet ik een stuk tekst, en toch maakt zo'n model daar wat leuks van...

Prompt:
masterpiece, best quality, 8k, high resolution, extremely detailed, intricate details, sharp focus, distinctly detailed, realistic details, detailed background, high quality photography

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dywUs9GTuqP5s9EfC4tnuUInexg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/10hYfRlfyPHQdXye3pBanYXC.png?f=fotoalbum_large

Mijn 4060 Ti moet ff afkoelen want in een kleine kast is het af en toe een mega lawaai door de beperkte koeling. De kaart zit strak tegen de mITX kast aan namelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Als Trump het zegt, dan moet het wel waar zijn toch?

De AI had moeite met de tekst in het Nederlands. Dan werd het bijv. Nuterland of Neterland.

Dan maar in het Engels, dat ging ook niet in één keer goed, maar lukt wel..

Prompt:
Maak een geweldige foto van Trump, die trots is op Nederland en een bordje omhoog houdt met de tekst "The Netherlands is already GREAT!"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUqFKN5EgTbmKZM2nSb2nwiFoC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kHxr7LDrIt2vECNiw8PPHqsK.png?f=fotoalbum_large

Trump zijn haar zit goed, maar zijn das een beetje strak geloof ik :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
Ik dreig te ontsporen, dus ik ga nog maar een filmpje kijken :X

Prompt:
Maak een foto van een Lekker Wijf. Wel een leuk Wijf. Ze lacht naar de kijker.

En niet zeuren dat je geen foto van een lekker wijf mag maken hè?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5cZgOB55ALSPpQRKk3c855FsuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c0z8cowdsLrdlRfJQKiUHMIu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Lekker. Morgen cake eten :*)

Prompt: (oud, maar goed, eens kijken wat Llama 3.1 ervan bakt)

cute anime girl with massive fluffy fennec ears and a big fluffy tail blonde messy long hair blue eyes wearing a maid outfit with a long black gold leaf pattern dress and a white apron mouth open placing a fancy black forest cake with candles on top of a dinner table of an old dark Victorian mansion lit by candlelight with a bright window to the foggy forest and very expensive stuff everywhere there are paintings on the walls

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNf24Dcmr8lG3TjsnYh1awL4CP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FUASOd1XmL15jXJY4dQknag8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Studie: verschillende AI's met steeds dezelfde prompt, in 1 generatie.
Je ziet goed dat iedere AI een andere nadruk legt op bepaalde delen van de prompt of gaat gokken.

A realistic photo of a young elf sitting on a tree wearing a green cloak. His expression is mysterious yet funny, with a clearly visible face and intricate facial features illuminated by light or night.

ChatGPT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4JKhFixilATsebJeAwAcwg1JO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZONMcGE7OKZfFTVhEkwaQ8v.jpg?f=fotoalbum_large

DeepAI
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGB3qrUA7CB9gDkgIVZbPL-Jqrs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JHy3nye6ObATwfmiHAAK0t2C.jpg?f=user_large

Stable Diffusion 3.5, ComfyUI defaults
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7rIqJmt8SL5QRuM3qMuEBNgwNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4lTBZ6vllXTtcuC6NlanNOWP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Corrigan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:59:
Je ziet goed dat iedere AI een andere nadruk legt op bepaalde delen van de prompt of gaat gokken.

A realistic photo of a young elf sitting on a tree wearing a green cloak. His expression is mysterious yet funny, with a clearly visible face and intricate facial features illuminated by light or night.

ChatGPT
[Afbeelding]

DeepAI
[Afbeelding]

Stable Diffusion 3.5, ComfyUI defaults
[Afbeelding]
Zolang je geen controle hebt over de seed mis je al een grote controle factor.
Als zouden alle modellen dezelfde img-gen gebruiken maar door random seed daar iets anders hebben dan krijg je al een ander plaatje. En bij de tool heb je ook geen inzicht in img-model dus nog een onbekend factor.

Lang verhaal kort, het zegt eigenlijk niets ;)
Even flash-attn installeren... 2 uur later, eigenlijk klaar.
Maar eigenlijk valt dat nog wel mee toen het zo lang duurde even Google gezocht en 5 uur of langer is geen uitzondering

[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 09-05-2025 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Corrigan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:59:

Dat je geen consistente resultaten krijgt lijkt mij niet zo raar wanneer de prompt zelf tegenstrijdigheden of onduidelijkheden bevat.

Wat bedoel je met "illuminated by light or night"? Voorzover ik weet is het 's nachts donker.
"Sitting on a tree", is dat boven op de kroon van een boom?
"Clearly visible face" is een toevoeging die ik niet begrijp aangezien je ook de expression van het gezicht beschrijft. Lijkt mij overbodig.
Is het de bedoeling dat die boom een groene doek draagt of die elf?

Al met al is de opbouw van de prompt zodanig dat ik dit geen studie zou willen noemen.
Sowieso is het vergelijken van AI's met dezelfde prompt nogal tricky omdat elke AI verschillende modellen gebruikt die allemaal anders getraind zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Mars Warrior schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:00:
[...]

Dat kan veel eenvoudiger en sneller met een Kohya Deep Shrink node. Werkt bij mij als een tierelier 🧐
Ik heb wel is Koyha Hires fix gebruikt, maar niet overtuigd, of ik gebruik het verkeerd.
Zal is Deep Shrink is testen, gebruik nu Forge, Comfyui installatie weer is omzeep geholpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/wrIEPm9KBxYsvnbuq0LSvgaI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Als ik wat plaatjes samenvat die hiervoorbij zijn gekomen, dan valt me op dat een zekere AI geheel ongevraagd (ik heb dat in ieder geval nooit gedaan) een bepaalde oude, cinematische look erin gooit, waarbij het er oud uit ziet, met daarbij een vale, grouwe en soms vlekkerige huid. Alsof het allemaal zwervers zijn en/of ik kijk naar een foto uit het jaar 1800 :D

Bij de recente Elf valt dat helemaal op moet ik zeggen... (nog los van het feit dat ik de boom mis)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocBeg_S2oyQddn8gQDASZvn4llo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X1d65YVtfY8hTNafuP1eHKUa.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8zC1Nspk/e9e38d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4JKhFixilATsebJeAwAcwg1JO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZONMcGE7OKZfFTVhEkwaQ8v.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/b69fd26d095eeb49963f500e05ecb1cd41999ae6/?url=https%3A%2F%2Fi.postimg.cc%2F8kvdMFJL%2FCdet2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:41:
Als ik wat plaatjes samenvat die hiervoorbij zijn gekomen, dan valt me op dat een zekere AI geheel ongevraagd (ik heb dat in ieder geval nooit gedaan) een bepaalde oude, cinematische look erin gooit, waarbij het er oud uit ziet, met daarbij een vale, grouwe en soms vlekkerige huid. Alsof het allemaal zwervers zijn en/of ik kijk naar een foto uit het jaar 1800 :D
Bij de recente Elf valt dat helemaal op moet ik zeggen... (nog los van het feit dat ik de boom mis)
Ik heb zo'n vermoeden (en dat had ik al eerder in dit topic vermeld) dat die zekere AI een algoritme gebruikt waarbij weinig gerekend hoeft te worden en dat je daardoor bepaalde details gaat missen. Er treedt min of meer een vervlakking op. Dat scheelt natuurlijk een aardige slok op een borrel wanneer er een serverpark volop staat te stampen vanwege het gegeven dat heel veel mensen 'leuke plaatjes' willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:29
Never mind :)

[ Voor 90% gewijzigd door Deleon78 op 10-05-2025 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

Mars Warrior schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:41:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Chatgpt gebruikt graag een geel/groene filter, zou in een komende update verhopen moeten zijn, of je haalt het door photoshop natuurlijk.
Of vraagt Chatgpt om het te verwijderen.

https://x.com/gabeeegoooh/status/1908719011375857694
https://www.reddit.com/r/...egen_improvements_in_the/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
nFo schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:57:
[...]

Chatgpt gebruikt graag een geel/groene filter, zou in een komende update verhopen moeten zijn, of je haalt het door photoshop natuurlijk.
Of vraagt Chatgpt om het te verwijderen.

https://www.reddit.com/r/...egen_improvements_in_the/
Aha. Maar dus niet altijd, want er komen ook normale foto's uit die qua sfeer goed overeenkomen met andere beeldgeneratoren met dezelfde prompt.

Dat overal wat anders uitkomt, dat is een gegeven.

Het verwijderen is weer een extra plaatje overigens. Dat telt hard door in een gratis account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Ik heb wat zitten spelen met verschillende samplers en scheduler combinaties.

Het was me al opgevallen dat sommige scalers erg consistente plaatjes opleveren, zelfs dus met wisselende seed, terwijl andere veel meer variatie laten zien.

Ik heb er maar een paar getest. Veel schedulers geven gewoon rare, incomplete plaatjes...

Prompt:
An incredible alien woman in the woods. Highly detailed. The alien is standing and looking forward. She has sparkling eyes, big breasts, and some weapons on her shoulders. She looks terrifying.

De elf oren horen blijkbaar bij een Alien lijkt het. Die krijg ik er gratis bij in bijna alle gevallen.

LCM / Normal
  • Deze valt op door zeer consistente plaatjes. Weinig variatie. Dat was me met het meisje met de leli ook al opgevallen. Plaatjes zijn niet identiek, maar vertonen weinig/geen variatie.
  • Ook de uitsnede / pose en achtergrond blijven bij wisselende seed erg consistent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gVYyFhZW2QqSJWFJ4U92MJAXaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U0o3z6xWKjYpXdJs0kUCJ9B8.png?f=fotoalbum_large

Uni_PC / Simple
  • Meer variatie in kleur, haar, oren, pose en achtergrond
  • De attributen rondom de nek laten bij deze ook de meeste variatie zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwNlhE2t4jO_PeshvPHKB-33X8I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HMUqP63LlHdrcRl3wuKJAVjq.png?f=fotoalbum_large

Euler / Karras
  • Karras lijkt voor een stuk meer variatie te zorgen
  • Kleuren, oren, uitsnede en pose varieren nog meer dan bij Uni_PC.
  • Achtergrond lijkt dan weer erg consistent
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXjWkk0afGzhwIFg4xGx7rVJRQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kS2UscSnyeyOWBBtvNbTtOg.png?f=fotoalbum_large

Res_MultiStep / Karras
  • Nogmaals Karras die variatie laat zien
  • Oren, uitsnde en pose varieren. Of dat nogmaals enkel door Karras komt of toch door Res_Multistep verder niet meer getest.
  • Achtergrond lijkt dan weer redelijk consistent
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VIsZXxx6mMxTWTMc8p754a5w8I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WBsUeuZaJTKKwUehs2Fkz1pX.png?f=fotoalbum_large

Heun / Normal
  • Heun lijkt de grootste variatie te laten zien
  • Wel/geen haar, haar wel/niet op bovenkant hoofd, oren en pose varieren behoorlijk
  • Ook de achtergrond varieert meer, zeker wat kleur betreft (geel/groen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcXCDX781N1t2vTgR2sgGHsxG_Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0jFQjudlKmAsLHJf3zmSv1sH.png?f=fotoalbum_large

Tot zover dit totaal niet wetenschappelijk onderzoek :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:39:
Ik heb wat zitten spelen met verschillende samplers en scheduler combinaties.
Het was me al opgevallen dat sommige scalers erg consistente plaatjes opleveren, zelfs dus met wisselende seed, terwijl andere veel meer variatie laten zien.
Ik heb er maar een paar getest. Veel schedulers geven gewoon rare, incomplete plaatjes...
Tot zover dit totaal niet wetenschappelijk onderzoek :9
Mocht je nog meer willen weten over hoe verschillende samplers eigenlijk hun werk doen, Stable Diffusion heeft er een uitgebreide dissertatie over opgesteld, inclusief grafieken, aanbevelingen en voorbeeldafbeeldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:56:
[...]

Mocht je nog meer willen weten over hoe verschillende samplers eigenlijk hun werk doen, Stable Diffusion heeft er een uitgebreide dissertatie over opgesteld, inclusief grafieken, aanbevelingen en voorbeeldafbeeldingen.
Aha. Dat verklaart wel een hoop ja dat ik met LCM de meeste consistentie krijg, en met SDM+ bagger :+

Grappig dat de C van LCM voor "Consistency" staat. Vandaar dus _/-\o_
LCM: "The LCM sampler should only be used with Latent Consistency Models (LCM). They are models trained to generate images in 1 step."
Die 1 stap haal ik niet hoor, heb er toch nog 10-30 nodig voor een fatsoenlijke plaat, maar het geeft wel de oorzaak aan van de consistentheid als je met 1 stap al je plaatje zou moeten hebben.

Dat heun zoveel meer variatie laat zien dan euler snap ik dan weer niet helemaal, omdat heun een verbeterde versie van euler is.

Nou ja. Wat ik zie komt dus wel aardig overeen met de theorie. Dat is niet altijd het geval :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Nog een testje: lcm / normal vs lcm / karras. Van redelijk normale plaat, naar een soort stripboek weergave als je naar de kleuren en kleding kijkt.

Apart dat een scheduler zoveel kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN7xTjKb9x74eJlaFmuhZhDxAbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aEAcw9OKFgkcsXMB5Lw5SOl0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VBb0EpUCem3B_RWLAK_S7RO2lk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K35jsHPbAQQHNA3bBFgKVE5G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The-Source
Voor de comfyUI gebruikers en gecombineerd via pushover een melding willen ontvangen (als dan niet met image resultaat erin)
Ik heb mijn custom node van best veel wijzigingen voorzien. Maar belangrijkste zijn:
1: Je kan hem nu overal in je workflow connect en dus ook tussendoor een update ontvangen.
2: Je kan je credentials nu ook in een file opslaan zodat je niet bij elke workflow weer moet nadenken wat de app en user token zijn. (gebruik van stored credentials is optioneel)
Github linkje
Afbeeldingslocatie: https://github.com/MijnSpam/ComfyUI_UploadToWebhookPushOver/blob/main/images/videonode.png?raw=true
Afbeeldingslocatie: https://github.com/MijnSpam/ComfyUI_UploadToWebhookPushOver/blob/main/images/image-connect.png?raw=true

Video resultaat naar pushover gaat niet en pushover zelf heeft wel een maximum image size maar normaal formaat gaat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:49:
Lekker. Morgen cake eten :*)
Prompt: (oud, maar goed, eens kijken wat Llama 3.1 ervan bakt)
cute anime girl with massive fluffy fennec ears and a big fluffy tail blonde messy long hair blue eyes wearing a maid outfit with a long black gold leaf pattern dress and a white apron mouth open placing a fancy black forest cake with candles on top of a dinner table of an old dark Victorian mansion lit by candlelight with a bright window to the foggy forest and very expensive stuff everywhere there are paintings on the walls
Ik heb ook een taartje laten bakken (met dank aan jouw prompt) ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqKTZrW3tyxOcFCOResZx9jV2yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYvF6aoGWfJneJ52lMBlL9se.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:35:
[...]

Ik heb ook een taartje laten bakken (met dank aan jouw prompt) ;)

[Afbeelding]
Aha. En je hebt “Victorian” door “Playboy” vervangen als ik het goed zie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Nationale Molendagen vandaag en morgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/766PjTLy58fLfb_kHPjo9WSpMq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3NuF3cLsWfBd6FH0qaMQ6mk.jpg?f=fotoalbum_large

Wieken blijft altijd een lastigheidje, maar deze is redelijk gelukt.
Ja, er zitten nog foutjes in, dat hoeft niet gemeld te worden, ik ben niet blind.
Prompt: A photograph of Dutch windmills in a polder landscape with ditches, willows, water lilies, pentecost flowers, dandelions, reed, water birds, insects. Summer, sunrise, partially clouded sky, summer breeze. intricate details, highly detailed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Mars Warrior schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Aha. En je hebt “Victorian” door “Playboy” vervangen als ik het goed zie :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JC49A1o6IZzajpns2NWv_hki8s8=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/VSVjtfU8D7pa82Y7D0G7n9Jp.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sz9q6j1NYrQMhh1ljkSDruqaEg=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/hIJYL1qXP2fS9e89vFtA38Za.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChvxDl3J8b-1iI2ifqlveNqbsZ8=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/ym4FYjD9kMmnxU8wZXSqNzzR.png?f=fotoalbum_small

1e 2 foto's en linksboven van 4 tal zijn allemaal met dezelfde prompt, dezelfde seed maar andere modellen gebruikt.
De square is van een flow die ook nsfw lora's bevat en omdat er geen trigger words in de prompt zijn had dat weinig invloed ;)
Rechtboven is de prompt klein beetje aangepast naar je playboy verhaal maar niet victorian aangepast maar begin van de prompt.
Idem voor de volgende 2 eronder maar toen naar playmate en lora strenght aangepast voor rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
The-Source schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:31:
[...]

Zolang je geen controle hebt over de seed mis je al een grote controle factor.
Als zouden alle modellen dezelfde img-gen gebruiken maar door random seed daar iets anders hebben dan krijg je al een ander plaatje. En bij de tool heb je ook geen inzicht in img-model dus nog een onbekend factor.

Lang verhaal kort, het zegt eigenlijk niets ;)
Ondanks dat ChatGPT en DeepAI anders werken kun je de kwaliteit van de output vergelijken. En hoe ze op een prompt reageren. Er zijn wel meer verschillen, beiden werken op basis van deep learning en niet op basis van diffusion.

Vooral ChatGPT weet bijna altijd een beter beeld te genereren op basis een slimmere interpretatie van de prompt. Een Stable Diffuson en Flux lijken alleen op bepaalde woorden aan te slaan, ze lijken verder geen benul te hebben over wat het is. Dit valt ook op wanneer ChatGPT je daarna allerlei vragen gaat stellen om het aan te passen, stelt vragen over het onderwerp, compositie.

De prompt bevat standaard Engelse uitdrukkingen. Light or night zijn kaders.

@Mars Warrior
De bomen achter achter die eerst elf zie je vanzelf als je je monitor beter instelt. :)
Of als het gaat schemeren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGQk-CEabXL-swx84AL_BjTruek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6RxEtUMiXBm9Bvk1CHkcDdbE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Corrigan op 10-05-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Wat wezen spelen met denoise en steps met een gegeven prompt, cfg (2 ipv 1), sampler (lcm) en scheduler (linear quadratic). Met deze scheduler kreeg ik veruit de beste resultaten.

Nooit geweten dat de denoise instelling icm steps bij dezelfde prompt zulke enorme verschillen geven.

Ik kom er nog op terug, maar vond deze aparte plaat wel leuk om alvast te posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePLyCr_v9HJ30hSOTvFbaecfckQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aj2EBpMHCE6IblaFsHgRLc7m.png?f=fotoalbum_large

Dit is overigens exact dezelfde plaat, maar dan net ff anders :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqewig0FaUzdCYnTcz8ajgIzZ3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dhdvgsBf8rOo1NUdFydLrZjo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Mars Warrior schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:50:
Wat wezen spelen met denoise en steps met een gegeven prompt, cfg (2 ipv 1), sampler (lcm) en scheduler (linear quadratic). Met deze scheduler kreeg ik veruit de beste resultaten.

Nooit geweten dat de denoise instelling icm steps bij dezelfde prompt zulke enorme verschillen geven.

Ik kom er nog op terug, maar vond deze aparte plaat wel leuk om alvast te posten.

[Afbeelding]

Dit is overigens exact dezelfde plaat, maar dan net ff anders :o

[Afbeelding]
Als je model geen negative prompt ondersteund dan cfg 1, anders hoger dan 1 maar hoeveel verschil weer.
Kan zomaar 8 zijn
Zet de seed eens op static en speel met 1 setting per keer. Want ander sampler kan ook meer/minder steps betekenen. Maar dat is in sommige gevallen ook weer van belang of je realistic of cartoon wilt hebben.
Ik heb voor mijzelf nog geen compleet beeld wat voor mij het beste is met flux dev model. Wil wel over naar HiDream omdat deze beter is in het volgen van prompt alleen nog niet op niveau is van image kwaliteit
Btw simpele t2i is eigenlijk altijd denoise 1 omdat je geen basis plaatje hebt.
I2i en met controlnet wordt het weer een ander verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door The-Source op 11-05-2025 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
The-Source schreef op zondag 11 mei 2025 @ 00:32:
[...]
Als je model geen negative prompt ondersteund dan cfg 1, anders hoger dan 1 maar hoeveel verschil weer.
Kan zomaar 8 zijn
Het is afhankelijk van de versie of een negatieve prompt ondersteund wordt. Dev en Fast doen dat niet, en gaan uit van een cfg van 1. Echter een cfg van 2 of meer geeft flink andere resultaten, dus je kunt hiermee alsnog spelen.

De Full versie ondersteund wel een negatieve prompt, en luistert daar ook goed naar. Maar heeft meer steps nodig, en eigenlijk ook weer een andere optimale sampler en scheduler. De laatste 2 kunnen ook een flinke aanslag op de iteraties/sec geven. Van 3-6 sec/iteratie naar 20sec/iteratie is zo gebeurd. En dan is het ff wachten met een 4060 Ti waarvan de 16GB meestal voor bijna 100% is gevuld :D

Hieronder zie je de (bekende) kattenoren links. Met een negatieve prompt krijg je die dus heel eenvoudig weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mt3fcIAllsFoKGulKl7bwClZC3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xLWbteLWb72fVixzugovqxlo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B38E3We2fC6O6HFCxIQ_OkPei3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T1m3NBXcx48jiHAom9MqYAUZ.png?f=fotoalbum_large
Zet de seed eens op static en speel met 1 setting per keer. Want ander sampler kan ook meer/minder steps betekenen. Maar dat is in sommige gevallen ook weer van belang of je realistic of cartoon wilt hebben.
Seed staat voor dit soort dingen altijd op static, en ja de sampler bepaald de steps.
Ik heb voor mijzelf nog geen compleet beeld wat voor mij het beste is met flux dev model. Wil wel over naar HiDream omdat deze beter is in het volgen van prompt alleen nog niet op niveau is van image kwaliteit
Btw simpele t2i is eigenlijk altijd denoise 1 omdat je geen basis plaatje hebt.
I2i en met controlnet wordt het weer een ander verhaal.
Elk model heeft zo zijn voors en tegens en de prompts zijn vaak ook niet uitwisselbaar. HiDream heeft meer sturing nodig, waar Flux er automatisch een hoop bij hallucineert. Dat geeft vaak alsnog leuke plaatjes, maar als je denkt dat dezelfde prompt in HiDream meteen goed werkt (en dus LLama 3.1 8b Instruct) dan kom je van een koude kermis thuis.

Er zijn mensen die modellen mixen (fixen, detailers, refiners, of wat je dat ook noemt)
  • Mixen van Flux met SDXL om de plastic-fantastic look te minimaliseren. Je krijgt dan wel weer gratis de problemen van SDXL erbij zoals rare handen en tanden
  • Mixen van HiDream met Flux om wat meer detail te krijgen, maar ook dan krijg je weer wat Flux perikelen erbij zoals de huid als je niet oppast.
Overigens is er wat mij betreft niks mis met de kwaliteit van HiDream: alles wat ik hier de laatste weken post is namelijk HiDream, dus sinds de support in ComfyUI half April.

Ja, het is anders dan Flux en SDXL, maar het volgen van de prompt en de consistentie zijn voor mij een enorme vooruitgang. Je moet alleen wel weer leren specificeren en HiDream is niet zozeer getraind op allerhande Art Stijlen zoals SDXL dat wel is.

Alle fp8 versies vereisen overigens 16GB RAM. De fp16 versies zelfs 24GB 8)
De .safetensors versies zijn ook een stuk sneller dan de GGUF versies, waar je natuurlijk de Q* versies van kunt gebruiken om in minder VRAM te draaien. Ik gebruik dus de fp8 safetensors versies omdat die mooi in 16GB VRAM passen.

In veel gevallen zie ik weinig verschil tussen de Full, Dev en Fast versies. Vanzelfsprekend is Fast een stuk sneller (16 steps) dan Dev (28 steps) en Full (50 steps). Enkel Full ondersteund negatieve prompts en de output is in het algemeen van betere kwaliteit. Ik zit dus vaak op Dev met uitstapjes naar Full.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na lange tijd weer eens met ComfUI geinstalleerd om wat met Flux te experimenteren. Het is inderdaad met Flux snel plastic fantastic en AI glow gallore. Ook gaat het nog te vaak fout met het aantal vingers.

Met wat photo realistic Lora's en uitgebreide ComfyUI workflows kun je toch aardige realistische resultaten behalen. Al is ChatGPT hier duidelijk de meerdere in met sneller en eenvoudiger werken. Voordeel van ComfyUI is dat je geen last meer hebt van een maximum aan afbeeldingen per dag.

Hier wat Flux elfen.
Elf 1 is een standaard Flux met de bekende AI gloed en plastic looks.
Elf 2 en 3 gaan al beter met Lora's en steeds uitgebreidere workflows.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NG9n8ctV/hsde.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HnD94F4D/sdfsdd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mgX36PNS/FL18ee.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door CR2032 op 12-05-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
offtopic:
Heb mijn pushover node ook in de comfyUI registry gepost. Default wordt er een 1 dag buffer aangehouden op je lokale systeem maar wellicht zie hem hem al.
Zelf zie ik hem nog niet in de custom node manager maar hij staat al wel online op de site.
Gelijk weer wat geleerd met github workflows aangezien in de comfy-cli niet ingestalleerd krijg :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Leuk zijn ze hé, die elfjes..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl6TPQNIRXk_XV4iv6OIQCepdIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0n0hxmpFeNbXLAGd2ohJ2Rj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyStreaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7MDWVFIBFhofZ7-754xdpfC3Dc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UBhQmIsPN4JvZLXh6hHs7YvT.png?f=fotoalbum_large

Nu ik wat lora's heb gevonden die goed complimenteren, gaat het nu wel erg hard - goed prompten is key, maar jeetje...

Flux met Flux LoRa's

Ben een beetje rond deze settings aan het modderen, maar vraag mij af of UniPC met andere schedulers niet "beter" is - suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap2shmtwR3lPAxwiOshyzBvKd0E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NiJ8marvBN6t2SX94Uv57iQA.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door SkyStreaker op 11-05-2025 20:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
The Manson familie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTOIkvLeHpzHTfze1_cd-xAs5bI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/0SMIezUWP6nYrXHUasUY8z6N.webp?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mars Warrior
Ik heb nog even een uitstapje gedaan met img2img voor HiDream Full.

Er zijn nog weinig/tot geen LoRa's te krijgen voor HiDream, dus om bepaalde eigenschappen van een plaatje te wijzigen dacht ik: ik probeer het eens met img2img om dat voor elkaar te krijgen.

Dat werkt inmiddels binnen de standaard ComfyUI omgeving. Niks geen specials meer voor HiDream.

Het geeft soms voorspelbare, en soms totaal onvoorspelbare mengsels van bron en prompt. Als de bron meer op de prompt lijkt, dan gaat het "blenden" het beste. Wijkt het sterk af, dan is het soms ongelooflijk wat je krijgt.

Omslagpunt ligt meestal rond de denoise setting van 0.8. Ga je hoger dan "flipt" de output naar de prompt. Blijf je rondom die waarde dan krijg je een mooie mix. Ga je echt laag zitten - 0.3 ofzo - dan blijf je dicht bijj de bron.

Allemaal best logisch...

Ik heb in de meeste gevallen gebruik gemaakt van:
  • HiDream Full
  • Fixed seed
  • 20 steps (minder dus dan de 50, maar die voegen voornamelijk kwaliteit toe, niet de verandering)
  • Uni_PC als sampler en simple als scheduler
Andere sampler/schedulers geven vanzelfsprekend een ander resultaat.

Het eerste plaatje is telkens de bron die voor de img2img workflow wordt gebruikt.

De Prompt:
An incredible alien woman in the woods. Highly detailed. The alien is standing, and looking forward. She has sparkling eyes, big breast and some weapons on her shoulders. She looks terrifying.

Voorbeeld 1: een Kat van Origami
Tot zo'n beetje een Denoise=0.8 (4de afbeelding) wordt de bron gevolgd. Pas daarna krijg je een hele rare, en ga je richting de 1.0 dan blijft er weinig tot niks meer van de bron over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LZBbpMW8YJwAh7Hbs54c0p8g20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NHjroNcPa714VnhKKW6f13xX.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcSyfY78CZmoh35JrRonIzDvNtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y063WSwomMjLVnzMW7KDvcEl.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhc10VtiFZuQDVsLLzb5pvFljic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tV6nO9OP32j8PksNk6RZNr5L.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12qqa5veGv-4Oh9-h9zD-krd82M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dUgvaQJpwNAAZxCv5kDmRmnQ.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRrE9j93N5tjxGiCNQVTAzKS4XM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HQveAJcQjrsEs7JM4qQkWmQ.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDpmI6Qgwy1Z_wSVzpalAYtlJGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uvdVfQrqJLqXypUoKGoxowNn.png?f=fotoalbum_large

Voorbeeld 2: een lief schattig konijntje
Veranderingen gaan eerst heel langzaam, om dan richting de 0.8 toe te nemen, en daarboven een totaal ander plaat. Wat wel opvalt is dat de kleur van de alien nu groen is. Was bij de vorige paars. Dus er lijkt nog steeds wat te worden overgenomen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hA_7kiN7oeY8Qv4C6hMl0mF2oFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCBobmVmFL2nkAMDk5gDZstq.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xgwk2LdCpoFaLeKb6Kif04cVPEM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7INxrYC2a1SxBGOdzm6kW6sX.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhzguTDwcjyRqKIjAuBSqoiYzTE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9XBkIiZZb4iOgf1QYCJBPtPA.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPOsNw39bDT7IbSj0eLvcMopGaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bf5zgLMb7I7gmniJIsjIOe8R.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixzBUzJlftCTge0dUEciqsN3EH0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J48B5UrKJIyDFiyC2my3c9aq.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DU8ut8Gdii-0EDJxCqbwYd3X0Ks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RYQBR7CNLJFWMLXzfnQGyQUu.png?f=fotoalbum_large

Voorbeeld 3: een onschuldige kijkende dame
Bij dit voorbeeld kan de bron erg goed overgaan in de prompt: er zit een gordijn ofzo die mooi een boom kan worden, en de achtergrond morphed perfect naar een bos...
Sommige dingen in de bron (blok rechts) wordt ook plotseling een attribuut aan de arm van de alien.
Wederom is tot 0.8 een mooie mix te vinden, en daarna verandert de output weer duidelijk naar de prompt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzBCRa1UWDXcgCd_ag73b4P0TbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLAYx0ou6chLvaJLI2CVVufQ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipTHV3CLpBBcfWrQWcs4roEEnrY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bMKM9FLONvUdQ6KICsmpYYfi.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJFP7YVOe38Upld6KpEGAOxpz60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/boK51pxvkHm4Tifv3QfLopzz.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW1DuGE4zNDO2g7AKVY5uSVFXI4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aAPcbH9kBuIWo7ISSgd5U52I.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcmknifoUInipgDLVNzUdv5qMds=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hW5lQzI7Td2IpcIsIxgAujQ8.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omixaswS_2guBG84xSiymxM52hM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uoYV9qEtcffseWFx4HT0tAws.png?f=fotoalbum_large

Voorbeeld 4/laatste: een vis die aan het vissen is
Bij dit voorbeeld matched de bron en de prompt totaal niet, en krijg je hele vreemde overgangen zoal je ziet. Daarmee ook totaal onvoorspelbaar qua resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVqTzWbZvkOV0NEdNx0xXfwkQGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VUAQYcBQ07kFVqt065RbHDd.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGkkJAaLCl4_zeKCffOsLXFlQ5U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HK42M7j1WLdHEt9wl3nRlk6P.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EWjDLfkSu_jI__PgrbjbM2GGpY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aLd35F4UWj4TZ5JCf6zv1EzE.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Pr-hYCNqkSujW_a_sT8XBGzG_k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/upCwPLBEQXnGZd4kodHnSDs5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCmNjoYRu4dFSW0X_DEcXzvU_zs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5uGy78lM1P23oOQOR11F0b43.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1A9tYPAUvhsr-EWrMIfTzz560A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ym876fcgo6Gxg0dy48h4z6CE.png?f=fotoalbum_large

Het ontgaat me ff hoe dit nu werkt, dwz dat precies het onderwerp steeds vervangen wordt en dat de achtergrond toch ook langzaam meegaat, maar het werkt dus wel :D

Als het goed is kun je met HiDream ook promps maken (met zowel txt2img als img2img) waarmee je kunt aangeven "Make blouse red" enzo. Maar dat heb ik nog niet goed kunnen vinden en testen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mars Warrior op 12-05-2025 18:20 . Reden: Variaties van visje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:02:
Ik heb nog even een uitstapje gedaan met img2img voor HiDream Full.
Het geeft soms voorspelbare, en soms totaal onvoorspelbare mengsels van bron en prompt. Als de bron meer op de prompt lijkt, dan gaat het "blenden" het beste. Wijkt het sterk af, dan is het soms ongelooflijk wat je krijgt.

Het ontgaat me ff hoe dit nu werkt, dwz dat precies het onderwerp steeds vervangen wordt en dat de achtergrond toch ook langzaam meegaat, maar het werkt dus wel :D
De techniek die gebruikt wordt is waarschijnlijk afgeleid van 'Morphing'.
Hoe dat werkt lees je hier
Waar het op neer komt is dat in eerste instantie een aantal punten van overeenkomst van de 2 afbeeldingen worden vastgesteld, daarna wordt een algoritme gebruikt om de omringende punten door te rekenen. Bij AI beeldgeneratie speelt dat mee dat op de achtergrond het uiteindelijke beeld van de prompt al berekend is en je kunt dat met de instellingen spelen om dichtbij het voorbeeld te blijven of meer naar het eindresultaat van de prompt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren had ik voor het eerst met Flux en ComfyUI een paar elfen foto's gemaakt.
Nu vroeg ik ChatGPT eens om een afbeelding met dezelfde twee elfen te maken die nu samen op een boomtak zitten en zichtbaar lol en interactie met elkaar hebben. En om de foto realistischer te maken.

Na het uploaden van de twee Flux afbeeldingen stelde ChatGPT alleen nog een paar vervolgvragen over specifieke houdingen of acties voor hun interactie.

Ik was al fan en ben nu helemaal onder de indruk van de kracht en mogelijkheden van ChatGPT. Ik vind dit razend knap en zo snel gedaan.

Weet iemand hoe je iets vergeljkbaars met ComfyUI kunt doen?
Ik heb zitten zoeken maar kan nog niets vinden. Behalve om een model zelf te trainen, maar dat lijkt mij overkill. ChatGPT genereerde dit in dik 2 minuten.

klik voor groot

Inputs (Flux+Lora's ComfyUI)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fSRGkxGj/FL18ee.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y4ktNDTt/sdfsdd.jpg

Surprise! (ChatGPT)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/66vsfMm5/cakr.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door CR2032 op 12-05-2025 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
CR2032 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:27:
Gisteren had ik voor het eerst met Flux en ComfyUI een paar elfen foto's gemaakt.
Nu vroeg ik ChatGPT eens om een afbeelding met dezelfde twee elfen te maken die nu samen op een boomtak zitten en zichtbaar lol en interactie met elkaar hebben. En om de foto realistischer te maken.

ChatGPT stelde nog een paar vervolgvragen over specifieke houdingen of acties voor hun interactie.

Ik was al fan en ben nu helemaal onder de indruk van de kracht en mogelijkheden van ChatGPT. Ik vind dit razend knap en zo snel gedaan.

Weet iemand hoe je iets soorgetijks ook met ComfyUI kunt bereiken? Zonder een heel model zelf te moeten trainen. Ik heb zitten zoeken maar kan nog niets vinden. Behalve om een model zelf te trainen, maar dat is overkilli. ChatGPT genereerde dit in ruim 2 minuten.

klik voor groot

Inputs (Flux ComfyUI)
[Afbeelding] [Afbeelding]

Surprise! (ChatGPT)
[Afbeelding]
De anderssoortige generatie van ChatGPT maakt dat soort dingen eenvoudiger.

HiDream E1 gaat wel deze richting op qua mogelijkheden, al is het nog lang niet zo geavanceerd als ChatGPT. Bedenk dat dit model al een paar weken uit is, en mensen er nu pas mee gaan spelen en extra nodes gaan maken...

Er valt wel al eea te vinden op Reddit - ComfyUI : HiDream E1 > Prompt-based image modification bijv.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/comfyui-hidream-e1-prompt-based-image-modification-v0-o4a6xunqcvxe1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=8f20f7f7daf40e430690077295a61321df28731b

Ik gebruik overigens HiDream I1, dus niet de versie die bedoelt is om te editten (E1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CR2032 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:27:
Weet iemand hoe je iets vergeljkbaars met ComfyUI kunt doen?
Ja, dat kan.

En zelfs vrij eenvoudig.

Gewoon een goede prompt schrijven die exact datgene genereert wat je in gedachten had:

(2 elves) sitting on a treebranch, playing and having fun with a vintage model handheld gameboy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KMdNZoH6-7Z2wBjGXmeIwGj6mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzh8c7svhByqBhJHBNQFjXpW.jpg?f=fotoalbum_large

dubbel klikken voor de hoogste resolutie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaksa schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:00:
[...]

Ja, dat kan.

En zelfs vrij eenvoudig.

Gewoon een goede prompt schrijven die exact datgene genereert wat je in gedachten had:

(2 elves) sitting on a treebranch, playing and having fun with a vintage model handheld gameboy.

[Afbeelding]

Grapjas. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Yaksa schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:00:
[...]

Ja, dat kan.

En zelfs vrij eenvoudig.

[Afbeelding]

heeft dat tussen haakjes zetten van een onderwerp nog steeds effect?
ik deed dat veel in SDXL maar met flux is dit niet meer van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:39:
[...]

De anderssoortige generatie van ChatGPT maakt dat soort dingen eenvoudiger.

HiDream E1 gaat wel deze richting op qua mogelijkheden, al is het nog lang niet zo geavanceerd als ChatGPT. Bedenk dat dit model al een paar weken uit is, en mensen er nu pas mee gaan spelen en extra nodes gaan maken...

Er valt wel al eea te vinden op Reddit - ComfyUI : HiDream E1 > Prompt-based image modification bijv.

[Afbeelding]

Ik gebruik overigens HiDream I1, dus niet de versie die bedoelt is om te editten (E1).
Bedankt, ik zal ook een naar HiDream kijken.
Wat ik vooral knap vind met ChatGPT en het voorbeeld met de twee Flux elfen is dat de karakters ook van de zijkant consistent blijven en met iedere expressie of houding die je maar wilt. Alleen maar op basis van 1 upload per elf en met maar een paar vervolg vragen in de chat. Dit is enorm veel rekenwerk en modellering in paar minuten.

Inmiddels heb ik iets gevonden wat in de buurt komt voor met ComfyUI. Het is alleen een grote workflow en veel meer rekenwerk en tijd. Iets wat ChatGPT blijkbaar op een andere manier zo razendsnel kan. Met ook nog eens alle refinement en enhancement.

Learn how to generate multiple angles, expressions, and environments for your AI characters with FLUX or SDXL.

[ Voor 9% gewijzigd door CR2032 op 12-05-2025 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
CR2032 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Bedankt, ik zal ook een naar HiDream kijken.
Wat ik vooral knap vind met ChatGPT en het voorbeeld met de twee Flux elfen is dat de karakters ook van de zijkant consistent blijven en met iedere expressie of houding die je maar wilt. Alleen maar op basis van 1 upload per elf en met maar een paar vervolg vragen in de chat. Dit is enorm veel rekenwerk en modellering in paar minuten.
Yep. De GPU capaciteit op zo'n backend is natuurlijk niet vergelijkbaar met wat een gemiddelde consument in zijn PC heeft zitten. nVidia werkt dit ook aardig tegen: veel VRAM is enkel op hele dure modellen te krijgen.

Ik verwacht wel dat dit gaat veranderen, immers 10 jaar geleden was dit nog ondenkbaar op basis van consumenten GPU hardware. Wie weet komen er nog dikke NPU's ofzo beschikbaar die tegen een fractie van het vermogen een dikke 1.000 TOPS kunnen neerzetten.

Ook zie je nu dat de CPU/GPU chips die al het RAM kunnen aanspreken geen moeite hebben om een LLM of Model van 40GB te kunnen draaien (AMD en Apple).
Inmiddels heb ik iets gevonden wat in de buurt komt voor met ComfyUI. Het is alleen een grote workflow en veel meer rekenwerk en tijd. Iets wat ChatGPT blijkbaar op een andere manier zo razendsnel kan. Met ook nog eens alle refinement en enhancement.

Learn how to generate multiple angles, expressions, and environments for your AI characters with FLUX or SDXL.

[YouTube: Create CONSISTENT CHARACTERS from an INPUT IMAGE with FLUX! (ComfyUI Tutorial + Installation Guide)]
Yep. Dat zijn mega flows, maar laat wel zien wat op zich al kan. Nu heeft hij een 4090 in zijn PC zitten, dus hij heeft wat meer tools om dit te doen.

Ik heb wel eens bij iemand vorig jaar gezien die dit soort "fotografie" doet en ook dit soort modellen maakt om mensen in allerhande posities te kunnen zetten. Was toen al indrukwekkend, maar ook hij had destijds al meerdere GPU's in zijn PC zitten om dit te kunnen doen.

Als wij op consumenten hardware dit met wat nodes kunnen doen, dan moet dat voor een serverfarm van ChatGPT, Gemini of Deepseek natuurlijk ook kunnen, en dan wel prompt gestuurd.

Alleen het kost nogal wat, en je kunt veel minder sturen (geen Seed beschikbaar bijv.) en experimenteren. Je loopt immers al snel tegen de limieten aan, tenzij je $200 per maand betaald: dan mag je bijna ongelimiteerd spelen met alle mogelijkheden.

Voor HiDream zijn nog maar weinig LoRa's. Daar wordt wel aan gewerkt en wat ik begreep is het maken van een LoRa voor HiDream ook veel voorspelbaarder dan met Flux, maar ik heb nog niet echt resultaten gezien. Ook daar moet ik nog eens mee spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
Er zijn nogal wat klachten over deze video omdat workflows het niet doen, en de installatie ook een ramp is van alle benodigde onderdelen. Sommige mensen wensen hem suc6 met de $10, maar verlengen niet 8)

Het lijkt er ook op dat de oorspronkelijke bouwer van PulID gestopt is, maar dat er ook weer een nieuwe versie op Github staat van iemand die hiermee weer is doorgegaan, PulID_Flux_II dus.

Een voorbeeld van wat kan is best indrukwekkend. Je kunt gewoon mensen samenbrengen die elkaar totaal niet kennen, in een stad (Tokyo in dit geval) waar ze mogelijk ook nog nooit zijn geweest en in kleding die ze nog nooit hebben gedragen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEtgNvR-AE-4-e1bE44hBbQytPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BFz4Y4Q7MkDTLsSNFKPHpvwN.png?f=fotoalbum_large

Kortom: het ziet er echt leuk uit, maar het vereist dus ff geduld om de hele flow werkend te krijgen in ComfyUI. En er zijn ook meldingen van mensen die het zelfs na een paar dagen niet werkend krijgen.

De custom nodes zijn ook specifiek voor Flux gezien de naamgeving. Waarom is me onduidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars Warrior
En oja, dit was de maandag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9C2hNPsKfRJvFKTwaYIOxbij-XE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0Cyc29LjxyfqR6xV4K33bSA.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig is het alweer dinsdag _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsVTwOywVkARkryhDBib4Ea0xBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RWTHzc7aR7IHUUVXX60MLh88.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DAKA5-9VnpVO04Q7h13FeIWbxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ofL92QnwwI6oMkgTG4wU2iuG.png?f=fotoalbum_large

(Een Yarn Art LoRa voor HiDream I1. Krijg de zwaarte niet goed aangepast, en mijn plaatjes zijn anders dan de voorbeelden, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:48:
[...]

Er zijn nogal wat klachten over deze video omdat workflows het niet doen, en de installatie ook een ramp is van alle benodigde onderdelen. Sommige mensen wensen hem suc6 met de $10, maar verlengen niet 8)

Het lijkt er ook op dat de oorspronkelijke bouwer van PulID gestopt is, maar dat er ook weer een nieuwe versie op Github staat van iemand die hiermee weer is doorgegaan, PulID_Flux_II dus.
Ik zag dat Michmumputz vrij recent nog een bijgewerkte video heeft gepost. Aangezien ook een aantal ComfyUI nodes niet meer beschikbaar zijn. Dat blijft altijd wel een grote afhankelijkheid van de workflows. Dan kun je weer opnieuw gaan sleutelen.

Wat ik zo razend knap vindt aan ChatGPT met die twee elfen is dat deze gelijk twee upload gezichten kan meenemen en tegelijk alles realistisch en zo gedetailleerd weet te maken binnen een paar minuten.

Als je dit met ComfyUI wil bereiken wordt het nog veel ingewikkelder. Met nog zwaardere hardware specs.

Zojuist kreeg ik van ChatGPT de melding dat beeldgeneratie momenteel is uitgeschakeld.
Er komt volgens ChatGPT zo direct een sterk verbeterde versie uit die nog veel geavanceerder wordt.

Kom maar door ChatGPT, ik kan niet wachten. O+

PS mooie marmot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJ8xaBsSmD81FPgaW1zuCK2ipBc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9fmyoxOKi6ApeLP9gThO2Sko.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7k0a4hCzNv7s98SVs8X5jHvDplY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nNpo1MryWjKFuCAMrVIdI74q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooimXSpHxlRE9FXhiaOUogpQkpA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/727K2bTaw60w7kBYMryYl629.png?f=fotoalbum_tile

Blijft toch af en toe beslissen tussen Illustrious/NoobAI en Flux, lastig om soms "stick to one or two models"-manier van werken voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
CR2032 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:38:
[...]
Ik zag dat Michmumputz vrij recent nog een bijgewerkte video heeft gepost. Aangezien ook een aantal ComfyUI nodes niet meer beschikbaar zijn. Dat blijft altijd wel een grote afhankelijkheid van de workflows. Dan kun je weer opnieuw gaan sleutelen.
Die PulID_II gebruikt hij nu ook zie ik. Heb nu een Comfy2 aangemaakt op de C schijf en een normale installatie gedaan. Niet meer via de browser, maar een Electron App...

Na wat ruzie met mijn ander python installatie kon ik uiteindelijk de hele bubs installeren.

Heb de 6 van mijn 4060 Ti ff omgedraaid: heb nu dus een 4090 Ti, maar echt sneller is het niet geworden :X
Wat ik zo razend knap vindt aan ChatGPT met die twee elfen is dat deze gelijk twee upload gezichten kan meenemen en tegelijk alles realistisch en zo gedetailleerd weet te maken binnen een paar minuten.

Als je dit met ComfyUI wil bereiken wordt het nog veel ingewikkelder. Met nog zwaardere hardware specs.

Zojuist kreeg ik van ChatGPT de melding dat beeldgeneratie momenteel is uitgeschakeld.
Er komt volgens ChatGPT zo direct een sterk verbeterde versie uit die nog veel geavanceerder wordt.

Kom maar door ChatGPT, ik kan niet wachten. O+
Ik wacht het af. Met 4 gratis plaatjes en vaak fouten van ChatGPT kom ik gemiddeld op 1 plaatje met 1 correctie uit. Dus dan ben je snel klaar...
PS mooie marmot!
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Dit komt uit één van die workflows. Geen idee wat ik hiermee moet, maar het doet dus iets met een persoon en de achtergrond zoals je ziet.

Dit is een "gewone" Flux flow, althans wat hij gewoon vindt denk ik. Man, man. Geen idee wat die nodes allemaal doen...

Alleen al de Ultimate SD Upscaler heeft 25 steps nodig om x2 te doen. Ik kan rustig op de plee gaan zitten en dan is mijn PC nog niet klaar.

Prompt:
a 3d animation featuring a young skinny girl called t5ss walking through an epic detailed location, she has short blue hair with pink tips, and large, expressive eyes. She wears a loose, oversized pink and black striped longsleeve, a short black skirt, she is tall and slim.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xj3YAX2drQ_V6RYWugeY7-cCST4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8jtHOf4KJ7iYH3Coy5e97RFe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFs19_s9tgcYPuZVR9u0FnHXLSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PDwlTO5vXLCKHftlsFOvcBc3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niggNRdXPaQcxjhg7AezQ7nzfIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7VRuzpFuUD2n83wPCm7ADOT0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1bItnu4MRA1B-3vmD_fVg2XoUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UNiJWSCUbSmCKpWEbRU794Br.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShRrDAK0p8j6XBak4vWX6CLEhG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OjFs12lKFDQKnxsMnFJkk1Ap.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HaXA7NH1rgWP7oDzP9WkyVrL_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aKSLmSrgs6sh4J2kRqtu6L1B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:43:
[...]Ik wacht het af. Met 4 gratis plaatjes en vaak fouten van ChatGPT kom ik gemiddeld op 1 plaatje met 1 correctie uit. Dus dan ben je snel klaar...
Dus goed leren prompten is dan al een eerste vereiste.
Zeggen ze zelf ook trouwens ook af en toe met een verwijzing naar een site waar prompts, speciaal voor ChatGPT, te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:51:
[...]

Zeggen ze zelf ook trouwens ook af en toe met een verwijzing naar een site waar prompts, speciaal voor ChatGPT, te vinden zijn.
Het zijn niet mijn prompts, maar die van ChatGPT zelf. Dus ChatGPT gaat vaak de mist in.

Wil je ronde of vierkante hoeken. Ronde graag. En ChatGPT maakt vierkante hoeken. Oeps. Foutje. Ik ga het herstellen hoor. Jaja. En daar gaan mijn credits weer 😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yaksa schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:51:
[...]

Goed leren prompten is zeker geen vereiste met ChatGPT. Want je schrijft geen prompts meer maar gaat een gesprek aan met de AI, upload een foto als voorbeeld, etc. De AI stelt vragen terug, doet slimme suggesties en gaat er dan mee aan de slag. De hele manier van klassieke prompts schrijven mag je spontaan vergeten, daar kan ChatGPT weinig mee.

@Mars Warrior Soms is ChatGPT hier wat aardiger en krijg ik opeens meer credits voor afbeeldingen. :)

Een gouden tip is om oude chats niet weg te gooien. De volgende keer kun je dan gewoon verder gaan waar je gebleven bent. Werkt perfect.

Ik vroeg nu om in de laatste afbeelding een vrouwelijke elf in een mooie paarse elfenkleding toe te voegen.
En of de twee jonge elfen eens jaloers naar haar kijken. Nu in landschapsmodus.

ChatGPT heeft dit technisch weer zo knap gedaan en net zo snel als vorige keer.
Ik krijg al bijna hoofdpijn om zoiets te moeten bedenken als een workflow voor ComfyUI. Ik zou niet weten hoe.

Dezelfde jonge elfen zo in een heel andere houding en expressie in interactie met elkaar en een nieuw persoon.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MTKjLQbK/dkjke-PM.jpg

En met een wat oudere elf, volgorde en dat ze nog wat meer jaloers kijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SNNkzGQK/askjd.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door CR2032 op 13-05-2025 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CR2032 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:52:
[...]Ik vroeg nu om in de laatste afbeelding een vrouwelijke elf in een mooie paarse elfenkleding toe te voegen.
En of de twee jonge elfen eens jaloers naar haar kijken. Nu in landschapsmodus.

ChatGPT heeft dit technisch weer zo knap gedaan en net zo snel als vorige keer.
Ik krijg al bijna hoofdpijn om zoiets te moeten bedenken als een workflow voor ComfyUI. Ik zou niet weten hoe.
Dezelfde jonge elfen zo in een heel andere houding en expressie in interactie met elkaar en een nieuw persoon.
En met een wat oudere elf, volgorde en dat ze nog wat meer jaloers kijken.
Ik zie wederom veel ruis, knakworstenvingertjes en mensen die jaloers zijn op iets wat ze niet zien omdat het kistje verkeerd om 'vastgehouden' wordt.
Nee, ChatGPT? Ik begin er niet eens mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mars Warrior
Nou, je kan zeggen wat je wil, maar mijn kleine meid...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShRrDAK0p8j6XBak4vWX6CLEhG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OjFs12lKFDQKnxsMnFJkk1Ap.png?f=fotoalbum_large

Is inmiddels virtueel op heel wat plekken geweest 8)

Niet alles is goed gegaan: de emoties zijn niet goed gegenereerd (witte plaatjes met wat schaduwen). Daar zal ik nog wel wat verkeerd hebben gedaan. Ik heb nu maar één pose gedaan. Het lijkt erop dat daardoor de emoties ook mislukken omdat die uitgaan van meerdere poses.
Maar de achtergronden zijn dus best goed gelukt...

Prompt:
a vast desert landscape with distant mountains, the hard sunlight is illuminating the person from the side and casting shadows on to the white sand, blue sky, shadows, waving, close up, candid photography, shocked expression, side lit face, shocked expression with an open mouth, surprised face, amateur photography, shot on iphone, candid photo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qp9AltafQmxpU2uFm6hIaKD9H0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/azFyzM0QE0CEhLjnkILdUYKW.png?f=fotoalbum_large

Prompt:
a deep forest with oaks and pine trees ferns and bushes, national park, close up, overcast, close up, amateur photography, shot on iphone, candid photo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4uEKnF6KSQUNWjcj5qkgsh76-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/90qv1FqeVPXsNbk9iTxOnNON.png?f=fotoalbum_large

Prompt:
music video, color gel lighting, dark background, fog, colorful lighting, looking away from camera, stage lighting, concert stage, neon colors, silhouette, darkness, moody, amateur photography, shot on iphone, candid photo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjlznXOWo27i9GCzDnwrMN1HlcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jd48GSspHhnGyukgXRdjZtXS.png?f=fotoalbum_large

Prompt:
a modern city during sunset, the sky is adorned by epic cloud formations, frontal close up, walking through the city, hard sunlight on face, Side lit, candid photography, dslr, evening, silhouette, moody, autumn, warm orange atmosphere, natural smile, amateur photography, shot on iphone, candid photo, winking with one eye closed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTIOwQFXJ4oBi-GzzZyez6_Qfec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GnqrNiPcERFps446Ofej0pHe.png?f=fotoalbum_large

En de verschillende stappen/schermen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oukY-C-2w6SKz9nk7s-RVwfxhwE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BFkWekrEbYY6pmTw7Ezo0WVz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDB-2j0YFgudJygXqvanHejfdLg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NF6vWhYNhnt3yD2DjxvOKFwJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihNhvfpW5v8dzc9GPRHda-wAKXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Q2YXdA7nQYaM78H35YlqvXt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFRLRjbXl9EZuUVFijtyJ1ILzOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8SIsz3QLSw2gmzhbe6GgTBA5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hMxMhBXujKqTOEY5EX36dZ4pWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7oeOMiDZyuaxHRarbC93fMYT.png?f=fotoalbum_large

En dat allemaal op een 4060 Ti met 16GB VRAM _/-\o_
Prompt executed in 4508.33 seconds
Jaja, dat zijn zo'n 75 minuten :X

En vergeet ook niet wat RAM mee te brengen :Y
Bij mij zit er 96GB in, dus dan is er zo'n 44GB in gebruik in totaal...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfmXBoszmdRTbQD_g7hulI0bcm0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k3o3mUD3nbvjXjdfGhHcCWxS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@Mars Warrior bij je uitleg met stappen zie je een portret en daarnaast een andere characters als pose. Maar mis in het samen voegen ervan?
En je character lijkt in de basis wel op elkaar maar kin, ronding van het hoofd en neus vallen wel op als je kritisch gaat kijken.
Verder denk ik dat de flux-dev je meeste VRAM zal opsnoepen en de clips vallen wel mee.
Maar als ik zie hoeveel python bij je op snoept van je RAM dat herken ik totaal niet bij mijzelf, heb 24GB RAM en 24GB VRAM voor mij VM toegekend.
Afhankelijk wat ik aan het doen ben kan ik comfyui laten werken en op de andere kant met ollama en n8n knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
The-Source schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:20:
@Mars Warrior bij je uitleg met stappen zie je een portret en daarnaast een andere characters als pose. Maar mis in het samen voegen ervan?
Ik vermoed dat eea enkel werkt als je alle poses laat maken. Een aantal van die emoties maken namelijk van die poses gebruik.
En je character lijkt in de basis wel op elkaar maar kin, ronding van het hoofd en neus vallen wel op als je kritisch gaat kijken.
Ik vind het al enorm mooi eigenlijk dat dit kan op mijn consumenten PC-eetje :D

Dat dingen wat afwijken vind ik daarom niet erg. Het zal er ook mee te maken hebben dat ik maar een klein plaatje van het hoofd erin heb gedaan (gezicht zelf is ca 150x150 pixels), waar de face detailer eigenlijk vraagt om een plaatje van 512-1024 pixels. Dat is 4-8x groter dan ik er nu in heb zitten.

Ik heb dit soort dingen ook geprobeerd met ChatGPT, en dan zie je bij het inkleuren/restaureren van oude foto's ook dat gezicht/nek/handen iets wijzigen, afhankelijk van de kwaliteit en de bewerkingen die je er op loslaat.

De face detailer kent ook een zillioen instellingen, waar ik geen kaas van heb gegeten. In sommige filmpjes moet men per gezicht heel wat instellen om dingen te verbeteren. Dus het kan blijkbaar wel, maar het kost allemaal al zoveel tijd...

En besef dat dit allemaal is afgeleid van een voorkant van het gezicht. De auteur van de tutorial gebruikt ook meer plaatjes voor een LoRa, zodat je altijd gebruik kunt maken van zo'n karakter.

Ik zal ook de hele video moeten kijken om te snappen wat ik nog meer kan, en wat ik eigenlijk heb lopen doen. Ben nu gewoon bot geweest en steeds op "Run" gedrukt, en de foutmeldingen opgelost. Daarna lekker film gaan kijken, want ik had al snel door dat dit wel ff duurt.

Alleen al de upscaler (1 plaatje, 25 steps) doet er vreselijk lang over...
Verder denk ik dat de flux-dev je meeste VRAM zal opsnoepen en de clips vallen wel mee.
Maar als ik zie hoeveel python bij je op snoept van je RAM dat herken ik totaal niet bij mijzelf, heb 24GB RAM en 24GB VRAM voor mij VM toegekend.
Afhankelijk wat ik aan het doen ben kan ik comfyui laten werken en op de andere kant met ollama en n8n knutselen.
Oja. Flux Dev fp8 pakt 12-15GB VRAM, maar het past, dus ik heb ook geen reden om wat anders te nemen. Er zitten ook allerhande op Flux getrainde modellen in, dus je hebt niet veel keus voor deze workflow.
Er is ook een SDXL versie. Die is schijnbaar een stuk sneller, maar kwalitatief ook een stuk minder.

Normaliter heb ik niet zoveel RAM in gebruik met ComfyUI, maar dit zijn echt enorme Python libraries die geladen worden. De Python libraries zelf (in de .venv map) zijn al 8GB groot.

Al met al ben ik dus best blij met het resultaat. Er kan veel meer dan ik ooit had gedacht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Ik begin het een beetje beter te snappen denk ik:
  • Het plaatje van het gezicht is niet volledig bedoeld om het karakter te maken
  • Je moet alsnog een prompt maken voor het gezicht. Dat kan online begrijp ik: die maken van een plaatje een zo goed mogelijke prompt
  • Ik heb het meisje zelf gegenereerd, maar dan wel met andere sampler/scheduler, seed en guidance. Die moet je eigenlijk gelijk zetten natuurlijk
Perfect hetzelfde lijkt niet te lukken, al kan dat ook afhangen van de sampler (heun), en Flux is natuurlijk ook niet zo consistent als HiDream.

Maar met het juiste pose plaatje krijg je dus wel alle poses. Dat neemt allemaal niet echt veel tijd in beslag. Het upscalen en face fixen is de grootste hobbel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP2mdwuKY76hnMNYufSyGkuNzs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0zJE5ffi968uKOtz0hO0Xqt0.png?f=fotoalbum_large

Nu eens ruim een uur weer afwachten of er nu wel wat uitkomt. Helaas MOET je upscalen/face fixen om de rest van de workflow te kunnen draaien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Mars Warrior schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:05:
Ik begin het een beetje beter te snappen denk ik:
  • Het plaatje van het gezicht is niet volledig bedoeld om het karakter te maken
  • Je moet alsnog een prompt maken voor het gezicht. Dat kan online begrijp ik: die maken van een plaatje een zo goed mogelijke prompt
  • Ik heb het meisje zelf gegenereerd, maar dan wel met andere sampler/scheduler, seed en guidance. Die moet je eigenlijk gelijk zetten natuurlijk
Perfect hetzelfde lijkt niet te lukken, al kan dat ook afhangen van de sampler (heun), en Flux is natuurlijk ook niet zo consistent als HiDream.

Maar met het juiste pose plaatje krijg je dus wel alle poses. Dat neemt allemaal niet echt veel tijd in beslag. Het upscalen en face fixen is de grootste hobbel.

[Afbeelding]

Nu eens ruim een uur weer afwachten of er nu wel wat uitkomt. Helaas MOET je upscalen/face fixen om de rest van de workflow te kunnen draaien...
En wat je dus eigenljik met de modelsheet zou moeten doen is deze per pose/expressie de plaatjes naar dezelfde resolutie moeten maken/upscalen.
En vanuit dat resultaat een lora trainen. En langer(tijd) trainen is niet altijd beter. Ik volg zelf op youtube Pixorama voor comfyui ideeen en workflows maar ook The- Art-Offical Trainer voor bijvoorbeeld meer technische aspecten. Voor Lora trainig zou je daarvan bijvoorbeeld HiDream Lora Training video kunnen bekijken hoe dat zit tussen tijdsduur van trainen dat langer niet altijd beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster321
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 00:32
Kan er niet gewoon een ChatGPT-adepten topic komen?

Voor mij, als iemand die écht dieper in de (lokale) AI gaat, is dat hele GPT gebeuren gewoon niet interessant. Vooral met die 4 gratis plaatjes niet.

Dank.

[ Voor 56% gewijzigd door Speedmaster321 op 14-05-2025 09:22 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.