Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Doe dezelfde is met Kate from Lost.Yaksa schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:36:
Ik ken de versie van FLUX die ik gebruik inmiddels vrij goed en kan gewoon laten genereren wat ik wil, zonder dat ik daar ChatGPT voor nodig heb.
Als voorbeeld een portretje, gemaakt met een (licht gewijzigde) prompt die ik 2 jaar geleden al schreef en nu door FLUX gehaald heb.
[Afbeelding]
De prompt: Morning scene, realistic photo of a woman, posing, looking at the camera. She has an evil look, brown eyes. Her brown hair is badly cut. She wears a lace bridal dress with holes in it. Brown sandals. She looks likes the woman next door and has a normal figure. On a hilltop. Neutral face. Sharp focus, highly detailed
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Chatgpt doet hetzelfde.
Ik zie het wezenlijke verschil niet.
Het blijft een black box, maar zoals je spelenderwijs ervaring op doet en achterhaalt welke woorden het mee getraind is, is inderdaad iets wat nuttig is om beter te kunnen sturen.
[ Voor 5% gewijzigd door Deleon78 op 01-05-2025 21:48 ]
Haha… die ‘evil look’ uit de prompt.. haar linkeroog (voor de kijker rechts) lijkt op het oog van Sauron 😄.
Kan de ai ook aangeven waar/hoe hij opdrachten uit de prompt terug heeft laten komen?
[ Voor 8% gewijzigd door breew op 01-05-2025 22:21 ]
Kwestie van de prompt goed lezen, compositie is een portret van een vrouw, in de ochtend, op een heuveltop, sharp focus. Dan mag de achtergrond onscherp zijn en is het type natuur minder belangrijk voor de compositie.Deleon78 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:47:
Nergens staat in je prompt iets over compositie, maar dat heeft ie zelf verzonnen toch? Zelfde voor welk type natuur. Het weer. Het tijdstip. Ga zo maar verder.
Chatgpt doet hetzelfde.
Ik zie het wezenlijke verschil niet.
Het blijft een black box, maar zoals je spelenderwijs ervaring op doet en achterhaalt welke woorden het mee getraind is, is inderdaad iets wat nuttig is om beter te kunnen sturen.
Als ik had gewild dat het geregend had dan had ik dat wel in de prompt gespecificeerd, standaard is het in alle AI modellen zonnig met een beetje wolken.
Het wezenlijke verschil is dat ik hier de artiest ben en me niks door ChatGPT laat voorkauwen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Lees jouw laatste twee zinnen nog even doorYaksa schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:21:
[...]
Kwestie van de prompt goed lezen, compositie is een portret van een vrouw, in de ochtend, op een heuveltop, sharp focus. Dan mag de achtergrond onscherp zijn en is het type natuur minder belangrijk voor de compositie.
Als ik had gewild dat het geregend had dan had ik dat wel in de prompt gespecificeerd, standaard is het in alle AI modellen zonnig met een beetje wolken.
Het wezenlijke verschil is dat ik hier de artiest ben en me niks door ChatGPT laat voorkauwen.
Maar goed, doet niks af aan dat je inderdaad veel ervaring hebt opgedaan met het gebruik van de modellen en daarmee sneller resultaten boekt.
[ Voor 10% gewijzigd door Deleon78 op 01-05-2025 22:38 ]
Ik begrijp je redenering en tot een bepaalde hoogte heb je gelijk, maar uiteindelijk is het prompten (prompt engineering) waar je de creativiteit aan de dag legt. Je kan op meerdere manieren tot een resultaat komen, maar de manier hoe je een prompt maakt, maakt dan ook het verschil en ja, de uitkomst is niet altijd zoals je in gedachten hebt, soms is het er knal op, of soms zelfs een stuk beter.Gonadan schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:00:
[...]
Dat is exact wat genereren met AI is, je maakt het niet zelf maar laat een deel door een soms hopeloos falende robot doen.
Hulp bij het genereren van prompts past precies in die filosofie.
Bijvoorbeeld
"A dog in front of a tree with a sombrero on"
of een prompt als
"A labradoodle wearing a traditional mariachi sombrero is sitting in the vicinity of a beautiful Plumeria tree."
Beiden gaan een hond laten zien met een boom, maar in het eerste prompt kan het de boom zijn die een sombrero op heeft en niet de hond. Het tweede prompt gaat een meer gecontrolleerde afbeelding maken die meer in de buurt gaat liggen met wat je zoekt.
Waarbij dezelfde prompt ( wel andere seed) toch wel behoorlijk wat verschil maakt op 3s of 10s video. Maar langzaam aan lijk ik meer controle te krijgen. Maar elke render is even geduld hebben dus snel testen zit er niet bij.
Daarnaast eergisteren nog een opzetje gemaakt voor custom node die een pushover bericht kan sturen. De basis staat ( dmv fork van een andere mode) alleen de data goed naar pushover sturen gaat nog mis maar denk dat die wel snel gereed zal zijn. Hij staat al wel op git maar werkt nog niet dus zal het linkje besparen en pas delen wanneer hij wel werkt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik snap wat je probeer te zeggen, maar dan kom je wel ook weer precies op de discussie waar AI ook last van heeft. Er is vanuit conservatievere blik (fotografie, schilderkunst, andere creatieve uitingen) ook vaak kritisch gekeken naar AI, want je doet het niet eens zelf, het is niet meer dan een opdracht geven en er wordt wat gemaakt. (een discussie die ook was bij de eerste camera's, bij autofocus, bij automatische belichting, bij photoshop, etc.)Runaque schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:42:
[...]
Ik begrijp je redenering en tot een bepaalde hoogte heb je gelijk, maar uiteindelijk is het prompten (prompt engineering) waar je de creativiteit aan de dag legt. Je kan op meerdere manieren tot een resultaat komen, maar de manier hoe je een prompt maakt, maakt dan ook het verschil en ja, de uitkomst is niet altijd zoals je in gedachten hebt, soms is het er knal op, of soms zelfs een stuk beter.
Bijvoorbeeld
"A dog in front of a tree with a sombrero on"
of een prompt als
"A labradoodle wearing a traditional mariachi sombrero is sitting in the vicinity of a beautiful Plumeria tree."
Beiden gaan een hond laten zien met een boom, maar in het eerste prompt kan het de boom zijn die een sombrero op heeft en niet de hond. Het tweede prompt gaat een meer gecontrolleerde afbeelding maken die meer in de buurt gaat liggen met wat je zoekt.
Daar is terecht vaak weerstand op geweest want het gebruik van modernere tooling maakt niet per se dat de producten geen creatieve uitingen meer zijn. En in die lijn vind ik het niet fair hoe hard sommigen nu oordelen over het gebruik van nog weer extra tooling, terwijl men in dit topic juist vrij allergisch is voor een kritische blik op AI.
Artistieke creativiteit gaat om het creëren van werken waar je een bepaalde gedachte mee hebt, of waar je een gevoel mee op wilt roepen. Hoe je uiteindelijk komt tot het resultaat is minder belangrijk dan het resultaat zelf. Heb je het 'werk' zo vorm weten te geven dat het echt aansluit bij wat je in gedachten had? En bereikt het oolk het doel wat je ermee wilt bereiken?
De ene schilder bouwt iets gestructureerd op omdat hij weet dat hij zo gericht tot een resultaat komt, de andere schilder begint gewoon en doet alles op gevoel. De één heeft wellicht wat meer werken die niet echt gelukt zijn, maar maakt dat dan de werken die wel gelukt zijn minder? Is zijn werkwijze daardoor minder?
Als ik heel eerlijk ben vind ik aan de lopende band allerlei surrealistische platen generen, of met AI inhaken op actualiteit en daar 'gewoon even' wat over genereren ook niet echt getuigen van creativiteit. En of de prompts dan zelf geschreven zijn vind ik feitelijk niet relevant.
Daarom vind ik ook de mensen die beschrijven wat ze willen bereiken en hun zoektocht naar hoe dat voor elkaar te krijgen veel interessanter dan gewoon maar plaatjes dumpen, ook al zitten er best mooie tussen. En als iemand dan een keer ChatGPT wil gebruiken en kijken wat die kan brengen, dan is dat toch prima? Waarom moet daar dan denigrerend over gedaan worden? (niet jij hoor) Ik begrijp dat niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Superieur? Hahaha. Wauw, vreemde redenering.Yaksa schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:45:
[...]
De hogere resoluties gaan er (gratis) niet komen, datacentra kosten veel geld.
En dus is lokale beeldgeneratie nog altijd superieur aan ChatGPT.
Dat je de rest amateuristisch noemt kan ik dan niet helemaal bevatten.
Er worden hier prachtige afbeeldingen gepost waar geen ChatGPT aan te pas is gekomen.
Bovendien, ChatGPT heeft nogal wat beperkingen qua tokens, waardoor bepaalde zaken gewoon niet door ChatGPT gemaakt kunnen worden. Mensjes tekenen kan elk progje wel, maar een correcte afbeelding van bijvoorbeeld een stoommachine op schaal 1:8 uit 1850 is voor ChatGPT lastig, er komen apparaten uit die niet kunnen werken (zelf al een paar keer getest). Plus dat de verhoudingen meestal niet kloppen en dat het nogal traag is.
Het is eerder dat ChatGPT op een aantal gebieden behoorlijk amateuristisch is.
Bovendien hangt bij AI beeldgeneratie veel af van de creativiteit en fantasie van diegene die de input (of prompt) voor de afbeelding aanlevert. Niet iedereen heeft dat, ChatGPT al helemaal niet.
En ik vraag me af hoe ChatGPT omgaat met de afbeeldingen en prompts. Gebruiken ze die voor eigen doeleinden zodat daarmee hun producten verbeteren? Want iedereen die een werk creëert wordt beschermd door het auteursrecht dus wanneer ChatGPT jouw afbeelding gebruikt dan is dat een inbreuk op het beeldrecht.
Wat hier zoal voorbij komt aan lokale AI kan ik met de beste wil niet meer superieur of realistisch in kwaliteit meer noemen. Vaak amateurisch, fake, plastic, fouten, dezelfde looks, niet realistisch. Alleen door een toevalstreffer kun je een aardige foto krijgen maar die zijn zeldzaam in dit topic. De online ChatGPT modellen worden steeds krachtiger en sneller, hogere beeldresoluties is kwestie van tijd.
Neem die laatste next-door meisje foto van je. Dezelfde looks, wat manga, graatmagere plastic sensuele poppetjes, onscherp, niets realistic woman en next-door aan. Compositie klopt ook niets van, Je vraagt om bruine sandalen, die moet je er zeker maar bij denken.

Prompts schrijven is een achterhaald concept geworden. Waarom zou je ook zo'n foto hier nog plaatsen als realistisch? Het is totaal niet meer representatief wat AI in 2025 kan.
ChatGPT zelf images laten maken door middel van chat is AI next generation image generation.
Hier een wat alternatieve next-door typische New Yorkse. Dit is pas realisme en zo gemaakt.
Veel succes als je dit met een lokale Flux of Stable Diffusion snel wilt bereiken.
:strip_exif()/f/image/ddZGiyjlxPdCRGK69W8s30Xb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Corrigan op 02-05-2025 18:17 ]
Zelf kom ik vanuit een grafische achtergrond, heb ook aan fotografie gedaan welke ik geerfd heb van mijn grootvader. Ondertussen is het al lang geleden dat ik ik mijn spiegelreflex nog vast had, meestal is het om de batterijen in goede staat te (proberen) houden.Gonadan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:03:
[...]
Ik snap wat je probeer te zeggen, maar dan kom je wel ook weer precies op de discussie waar AI ook last van heeft. Er is vanuit conservatievere blik (fotografie, schilderkunst, andere creatieve uitingen) ook vaak kritisch gekeken naar AI, want je doet het niet eens zelf, het is niet meer dan een opdracht geven en er wordt wat gemaakt. (een discussie die ook was bij de eerste camera's, bij autofocus, bij automatische belichting, bij photoshop, etc.)
Daar is terecht vaak weerstand op geweest want het gebruik van modernere tooling maakt niet per se dat de producten geen creatieve uitingen meer zijn. En in die lijn vind ik het niet fair hoe hard sommigen nu oordelen over het gebruik van nog weer extra tooling, terwijl men in dit topic juist vrij allergisch is voor een kritische blik op AI.
Artistieke creativiteit gaat om het creëren van werken waar je een bepaalde gedachte mee hebt, of waar je een gevoel mee op wilt roepen. Hoe je uiteindelijk komt tot het resultaat is minder belangrijk dan het resultaat zelf. Heb je het 'werk' zo vorm weten te geven dat het echt aansluit bij wat je in gedachten had? En bereikt het oolk het doel wat je ermee wilt bereiken?
De ene schilder bouwt iets gestructureerd op omdat hij weet dat hij zo gericht tot een resultaat komt, de andere schilder begint gewoon en doet alles op gevoel. De één heeft wellicht wat meer werken die niet echt gelukt zijn, maar maakt dat dan de werken die wel gelukt zijn minder? Is zijn werkwijze daardoor minder?
Als ik heel eerlijk ben vind ik aan de lopende band allerlei surrealistische platen generen, of met AI inhaken op actualiteit en daar 'gewoon even' wat over genereren ook niet echt getuigen van creativiteit. En of de prompts dan zelf geschreven zijn vind ik feitelijk niet relevant.
Daarom vind ik ook de mensen die beschrijven wat ze willen bereiken en hun zoektocht naar hoe dat voor elkaar te krijgen veel interessanter dan gewoon maar plaatjes dumpen, ook al zitten er best mooie tussen. En als iemand dan een keer ChatGPT wil gebruiken en kijken wat die kan brengen, dan is dat toch prima? Waarom moet daar dan denigrerend over gedaan worden? (niet jij hoor) Ik begrijp dat niet.
Sinds ik met generative AI bezig ben heb ik enkel nog mijn smartphone op zak moest het nodig zijn en zelfs daar zit al AI in.
Het is hoe je het ook draait of keert iets dat je niet meer kan wegdenken die AI! Je surf of winkelgedrag wordt al door AI modellen geanalyseerd, je telefoon, smartwatch, tablet, laptop, TV, ... het zit ook echt overal.
Het wordt dan ook stilaan tijd dat mensen echt beter gaan opletten dat ze niet klakkeloos alles voor waar moeten aannemen, want het valt op Facebook en andere social media op dat er echt ziek veel fake nieuws of wat dan ook uit de generative AI komt. Op zulke dingen moet echt hard opgetreden worden, maar zoals men hier doet, dat is gewoon puur hobbymatig en ja, er komt soms wat vreemds naar voren en dat raakt soms wel eens een beetje een gevoelige snaar.
Heeft er dan niemand tips voor consistentie in Wan?
[ Voor 43% gewijzigd door SkyStreaker op 02-05-2025 19:03 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Heb mijn custom node eindelijk fatsoenlijk afgerond. Prompt Text meesturen als message gaat niet, Zelfs niet met een input anything node erbij. Je krijgt dan een tensor array data waar je niets aan hebt.
Heb daarvoor nog geen andere mogelijkheid gevonden en vind het wel even prima zo
Er zijn er ook die dit wel een lekkere lunch vindenGonadan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:03:
[...]
Ik snap wat je probeer te zeggen, maar dan kom je wel ook weer precies op de discussie waar AI ook last van heeft. Er is vanuit conservatievere blik (fotografie, schilderkunst, andere creatieve uitingen) ook vaak kritisch gekeken naar AI, want je doet het niet eens zelf, het is niet meer dan een opdracht geven en er wordt wat gemaakt. (een discussie die ook was bij de eerste camera's, bij autofocus, bij automatische belichting, bij photoshop, etc.)
:strip_exif()/f/image/nA5QfT4e2Bg9RkPoGNJ2ijXM.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit bord is wel redelijk netjes opgemaakt......
Prompt: High resolution photograph of a farmer decorated plate with a lunch made out of a soft boiled, cut egg on top of a beef tartare, pickles, a slice of tomato and some crackers
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Als het hetzelfde probleem is wat in augustus vorig jaar al de kop op stak dan is hier misschien een oplossing voor jou?SkyStreaker schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:34:
Iemand anders ook problemen met de laatste bitsandbytesnf4? FLUX is nu een en al problemen ineens.
In de config.ini de laatste regel veranderen in normal-
Dan via de manager de gewenste file via github downloaden.
Ikzelf kan het niet testen, ik werk niet met ComfyUI.
Yaksa schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:22:
[...]
Er zijn er ook die dit wel een lekkere lunch vinden![]()
[Afbeelding]
En dit bord is wel redelijk netjes opgemaakt......
Prompt: High resolution photograph of a farmer decorated plate with a lunch made out of a soft boiled, cut egg on top of a beef tartare, pickles, a slice of tomato and some crackers
toast met ei | ||
![]() | ![]() |
Heb je ei omschrijving naar egg Benedict veranderd en afhankelijk van je seed komt die er als "gebroken" eruit. De 2e photo wel bewust aangegeven dat hij ingesneden was. 1e was ik de toast vergeten
Bij de eerste foto klopt er qua verhoudingen in grootte iets niet, o.a. de tomaat is net zo groot als het brood.The-Source schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:49:
[...]Heb je ei omschrijving naar egg Benedict veranderd en afhankelijk van je seed komt die er als "gebroken" eruit. De 2e photo wel bewust aangegeven dat hij ingesneden was. 1e was ik de toast vergeten
Bij de tweede foto ziet de tartaar er nogal onnatuurlijk uit en zit er soort gelei achtig laagje op de augurk.
Het zal aan het model liggen in hoeverre het er echt smakelijk uitziet, daar is het ene model beter in dan het andere.
En ja, ik ben nogal pietluttig in dat soort zaken.
Ook met ChatGPT, immers die zou geweldig zijn, en perfect luisteren naar de prompt

Afijn, behalve de limiet van 4 plaatjes per dag, blijkt dat toch moeilijker te zijn dan ik dacht. ChatGPT doet namelijk ook iets met de historie van je plaatjes, zelfs als ik vraag om een NIEUW plaatje, en dat door ChatGPT laat bevestigen.
Ik heb zelfs aangegeven dat het zich moet gedragen als iemand die zwaar demend is, dus niet meer weet wat er een paar minuten geleden is gebeurt. Helaas. Ik moet elke keer een nieuwe chat aanmaken om te zorgen dat er ook daadwerkelijk een nieuw plaatje uitkomt.
Weer wat geleerd
Poging 1
Prompt: Dat bord met een ei enzo dat hier eerder voorbijkwam...
/f/image/eKCIyNOZUmYvlhqTKbHyZ3Gr.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens wilde ik een NIEUW plaatje met "Pottery Portrait, Illustration Style".
Tsja...
/f/image/j9Hx8sUC7FGCCBYqE0GRLZeR.png?f=fotoalbum_large)
Op naar poging 2
Die hele moeilijke prompt van eerder...
/f/image/YmztYI4TZxVP2FRYfpwXpUb8.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens wilde ik een NIEUW plaatje met "Pottery Portrait, Illustration Style".
Tsja...
/f/image/RAWXfkqxNukhFuE7qXfqyGmP.png?f=fotoalbum_large)
Andere generatoren hebben totaal geen moeite hiermee...
:strip_exif()/f/image/12inCkBfKGFn5TFatgkTxVrI.jpg?f=fotoalbum_large)
Door de drukte bij ChatGPT is het ook nog eens minuten wachten. Bij andere AI's is het blijkbaar zo rustig daardoor dat bovenstaand plaatje nog geen 2 seconden kost
Flux snapt dit ook direct, maar die kijkt natuurlijk altijd naar de prompt: die kent geen historie, en doet in dit geval weer eens 1 vinger kado
/f/image/NW5HgRyQ3i6IaWNCLR23l9HO.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook gemerkt dat de reproduceerbaarheid bij ChatGPT beroerd is, waar ik bij Flux gewoon exact hetzelfde plaatje opnieuw kan genereren dankzij de seed. De beperking in het aantal plaatjes vind ik ook lastig: ik wil kunnen kiezen wat ik het beste vind namelijk. Dat kan bij ChatGPT niet, althans niet in de gratis versie van 4 plaatjes/dag.
Maar goed. Eea zal de komende tijd nog wel verder gaan.
Er zijn al hele mooie apps, die vanuit grafisch ontwerp best veel kunnen en waarin je interactief (op een canvas dus) plaatjes kunt maken, aanpassen en uitbreiden. Een AI die helpt om een logo netjes op een nek te plakken (en onder het t-shirt) scheelt een hoop werk.
Niks geen gedoe met prompts (behalve het eerste plaatje natuurlijk), maar gewoon multi-layer werk waar je elk deel kunt resizen en plaatsen waar jij dat wil
/f/image/yIcF9Pv4Pp7g1M0PIp5Pk0sM.png?f=fotoalbum_large)
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Dat lijkt het wel op ja. Maar ik had verwacht dat als ik zeg doe een compleet nieuwe plaatje dat daar ook naar geluisterd wordt, maar dat werkt dus duidelijk niet.The-Source schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:13:
@Mars Warrior Ik vermoed dat zolang in in dezelfde chat blijft dat het context aware is. Het openen van nieuw chat window lost dat op. ( Dat werkt in ieder geval wel zo bij mij lokale ai chat, openWevUi met ollama backend)
Dus de oplossing inderdaad om elke keer een nieuwe chat te openen als je een nieuw plaatje wilt.
Ik was bijna op internet aan het zoeken, maar gelukkig ging er een lampje branden en heb ik de vraag aan ChatGPT gesteld. Was een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang antwoord, dus heb het maar verkort in een tabel laten zetten
Feature | Autoregressive Models (e.g. DALL·E 3) | Diffusion Models (e.g. Stable Diffusion, MidJourney) |
Prompt adherence | ✅ Very strong — precise interpretation of text | ⚠️ Often looser — can ignore or misinterpret complex prompts |
Generation process | Sequential token-by-token (like language models) | Gradual denoising from random noise |
Image structure & coherence | ✅ Excellent at logical structure and object placement | ⚠️ Can struggle with spatial relationships and object counts |
Photorealism and detail | ⚠️ Decent, but often less realistic than diffusion | ✅ Often highly detailed and photorealistic |
Generation speed | ⚠️ Slower — sequential generation | ✅ Faster — can be parallelized across denoising steps |
High-resolution scalability | ⚠️ Challenging due to token limits and memory cost | ✅ Well-suited for high-res outputs and upscaling |
Diversity of output | ⚠️ More deterministic — less variety | ✅ Very diverse — due to random noise sampling |
Editing and inpainting | 🚫 Not naturally supported | ✅ Built-in features like inpainting and outpainting |
Memory & compute efficiency | ⚠️ High cost at large resolutions | ✅ More efficient at scale (especially with optimizations) |
Use cases best suited for | Diagrams, charts, layouts, instructional illustrations | Photorealistic art, concept design, portraits, textures |
De enorme traagheid is daarmee ook weer verklaard
Aangezien meer mensen hier hopen dat ChatGPT in de toekomst ook hoge resoluties aankan, maar ff een vervolgvraag gesteld, immers autoregressive modellen gebruiken ongeveer een token per pixel, dus dat loopt quadratisch op bij opschalen...
Aspect | Autoregressive Models | Diffusion Models |
High-resolution feasibility | ⚠️ Challenging — token count grows rapidly | ✅ Well-suited — fixed-size noise maps scale better |
Memory usage | ❌ Very high — transformer attention scales quadratically | ✅ More predictable and memory-efficient |
Computation cost | ❌ Expensive — sequential token generation is slow | ✅ Efficient — denoising steps can be parallelized |
Speed at large resolutions | ❌ Slower — image grows token by token | ✅ Faster — fixed step count regardless of resolution |
Scaling tricks available | ✅ Can use hierarchical or tiled generation | ✅ Native upscalers (e.g., super-resolution diffusion) |
Output quality at large size | ⚠️ Consistency can degrade across large canvases | ✅ Often maintains fidelity well at larger resolutions |
Hybrid approaches | ✅ Can hand off to diffusion-based upsampler | ✅ Can be used end-to-end |
Hiermee zijn denk ik een aantal verschillen - wat kan de één beter dan de andere - tussen ChatGPT en de meeste lokale modellen ook verklaard. Het ligt in veel gevallen aan de onderliggende techniek, en niet zozeer dat ChatGPT een chatbot is.In summary: Autoregressive models can generate high-res images, but it's expensive and technically challenging. Diffusion models are more practical for large images today. OpenAI and others often use hybrid systems—autoregressive for composition, diffusion for detail
*Oude image modellen, voor SDxl waren op 512*512 getraind.
https://www.tomsguide.com.../best-ai-image-generators
Gisteren eens met Google Gemini zitten werken. Dit werkt ook fijn in chat vorm zonder dat je nog prompts hoeft te maken. Al vindt ik ChatGPT net wat slimmer werken tijdens de chat. Realisme gaat Google goed af.
Groot voordeel van Google Gemini: er is ook een gratis model te kiezen.
Het werkt sneller, minder dan 10 seconden en klaar.
Google Gemini - Free model

[ Voor 8% gewijzigd door CR2032 op 03-05-2025 15:53 ]
Leuk lijstje. Zo zijn er meer met hele andere volgordes en generatoren. Ik vind dit niet echt een review met ook maar 1 onderbouwing in het hele verhaal. Stel je voor dat Tweakers op die manier hardware reviewed.CR2032 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 15:48:
Ik las nog een review waarbij wel duidelijk is geworden dat met de komst van de nieuwe AI's de rangorde flink is opgeschud. ChatGPT is hier ook de winnaar, ook in realisme. Google Gemini gooit ook hoge ogen.
https://www.tomsguide.com.../best-ai-image-generators
Gisteren eens met Google Gemini zitten werken. Dit werkt ook fijn in chat vorm zonder dat je nog prompts hoeft te maken. Al vindt ik ChatGPT net wat slimmer werken tijdens de chat. Realisme gaat Google goed af.
Groot voordeel van Google Gemini: er is ook een gratis model te kiezen.![]()
Het werkt sneller, minder dan 10 seconden en klaar.
Google Gemini - Free model
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb de mooie plaatjes ff door img2text gehaald om de prompt te achterhalen voor Flux en daar komt uit “Vrouwen om te vermijden”.
Ben benieuwd 🤨
Iets dergelijks deden we twee jaar geleden al (prompt verzinnen en in SD laten genereren in minder dan 2 minuten): Women's marathon at New York.Corrigan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:55:
[...]Hier een wat alternatieve next-door typische New Yorkse. Dit is pas realisme en zo gemaakt.
Veel succes als je dit met een lokale Flux of Stable Diffusion snel wilt bereiken.
:strip_exif()/f/image/13TmAkZvLLU3Y36299FJkXar.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets dergelijksYaksa schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:04:
[...]
Iets dergelijks deden we twee jaar geleden al (prompt verzinnen en in SD laten genereren in minder dan 2 minuten): Women's marathon at New York.
[Afbeelding]
Heb je wel begrepen dat ChatGPT nu zelf images geneert in de chat? Zonder dat je werkt met prompts.
En met hoog realisme en detail.
Iets wat je laatste foto duidelijk niet haalt. Niet te vergelijken.
[ Voor 92% gewijzigd door Deleon78 op 03-05-2025 19:47 ]
Destruction at Gaza City:Corrigan schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:36:
[...]En met hoog realisme en detail.
:strip_exif()/f/image/Isc3lOnnaaNGMkH9ziYI6EM9.jpg?f=fotoalbum_large)
ChatGPT kwam met een hele werkwijze hoe ik mijn werkstuk het beste kan maken en afwerken.
Daarbij heeft ChatGPT het volgende plaatje gemaakt om te visualiseren hoe ik iets moet doen.
/f/image/KKCESvmWS00W1R3w0dV9bNBn.png?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand ook maar enig idee wat dit uitbeeldt?
Het gebruik van de schildertape is wel een handige tip om lijm resten te voorkomen. Maar als je werkstuk niet een hout item is maar een school opdracht dan had je dat wellicht anders moeten formulerenMars Warrior schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:37:
Ik ben iets aan het maken en gebruik dan vaak ChatGPT om dingen te verzamelen of op te zoeken.
ChatGPT kwam met een hele werkwijze hoe ik mijn werkstuk het beste kan maken en afwerken.
Daarbij heeft ChatGPT het volgende plaatje gemaakt om te visualiseren hoe ik iets moet doen.
[Afbeelding]
Hier even weer eens iets anders getest, even static seed gebruikt om upscale te testen van bestaande flux workflow.
:strip_exif()/f/image/6Qjul0pqPo601ehMVYDCPm04.png?f=user_large)
Als je goed kijkt bij deze foto (is zonder negative voor upscaler) zie wat witte vlekjes door de foto heen. Nu geeft dat een gevoel van dat de foto door vuil glas/ smerige lens is geschoten maar twijfel eraan of dit in het origneel zou zitten of door upscaler wordt gedaan.
Dezelfde foto maar nu met ingevulde negative prompt: "low quality, bad hands, unsharp" en zie hier dan zijn de vlekjes ineens weg:
:strip_exif()/f/image/bwRLhhBZ16XTLQ3Gp1Yh8ee7.png?f=user_large)
En ja door de 0.2 denoise van de upscaler krijg je ook andere verschillen, al moet ik zeggen dat ik die vrij groot vind. Haar is anders, indeling puin, buik / rand van het topje.
Ik ga hier nog eens wat meer mee testen of negative nu wel echt de oorzaak van is of dat het puur door denoise komt. Op zich heeft de 1e foto ook wel wat met de vuile lens.
edit2: mijn upscaler seed stond nog random

[ Voor 45% gewijzigd door The-Source op 03-05-2025 20:21 . Reden: Wat foto's erbij gezet. ]
Ik hoor dat Q8 net iets te traag zal zijn en weet ik niet goed wat ik verder moet pakken. Ik had NF4 flux modellen maar dat is door bitsandbytes ineens allemaal kapot, dus moet ik de Unet kant opgaan.
Tweakers doet ook aan sponsoringYaksa schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:04:
[...]
Iets dergelijks deden we twee jaar geleden al (prompt verzinnen en in SD laten genereren in minder dan 2 minuten): Women's marathon at New York.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/oVGthfV6l3LSXy2x32OhlRD9.png?f=user_large)
Nooit teveel lijm gebruiken?Mars Warrior schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:37:
Ik ben iets aan het maken en gebruik dan vaak ChatGPT om dingen te verzamelen of op te zoeken.
Snap het sowieso niet, waarom zou je houtlijm aanbrengen op afplakband?
Maar timmer lekker verder zou ik zeggen, lekker biertje erbij, komt goed......
:strip_exif()/f/image/jtl2dYl5VWEeDP5rI9KAacUv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik flux1-dev-Q6_K.gguf. (ook met 16Gb Vram)SkyStreaker schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:52:
Welke FLUX modellen raden jullie aan voor cartoonesque/semi-realism/anime met 16GB Vram?
Ik hoor dat Q8 net iets te traag zal zijn en weet ik niet goed wat ik verder moet pakken. Ik had NF4 flux modellen maar dat is door bitsandbytes ineens allemaal kapot, dus moet ik de Unet kant opgaan.
Cartoons maak ik zowat nooit, semi-realism zou met dit model goed moeten lukken.
Serieus, noem je dit hoog realisme en detail? Blijkbaar weet je dan niet wat met AI nu mogelijk is. Of doe je niet echt moeite om een goede afbeelding te genereren. Die afbeelding is weer onscherp, gezicht is een wassenbeeld, schaduwen kloppen niet, fake lichtval, enz, enz. Een AI-afbeelding die zonder enige twijfel ook van 2 jaar zou kunnen zijn.
Vergelijk het met deze Italiaanse mama zo gemaakt met ChatGPT.
De levendigheid is top, realistische huid met variaties daarin, de scherpte, lichtval, etc.
Een wereld van verschil en twee jaar AI-ontwikkeling.
:strip_exif()/f/image/wrkvhufS9cER220fzdQ0py4P.jpg?f=fotoalbum_large)
Geweldig, om je vingers bij op te vreten.........Corrigan schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:40:
[...]
Vergelijk het met deze Italiaanse mama zo gemaakt met ChatGPT.
De levendigheid is top, realistische huid met variaties daarin, de scherpte, lichtval, etc.
Een wereld van verschil en twee jaar AI-ontwikkeling.
Eindelijk goede realistische handen.Yaksa schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:44:
[...]
Geweldig, om je vingers bij op te vreten.........
Probeer dit zo maar eens met Flux of Stable Diffusion.
Corrigan schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:51:
[...]Probeer dit zo maar eens met Flux of Stable Diffusion.
:strip_exif()/f/image/R3ICIjl3AalbKvlkXfkEw4Ay.jpg?f=fotoalbum_large)
Generation data: Food photography, big italian Mama making ravioli at her oak kitchentable. Cinematic lighting, perfect compositon, capturing the Italiian way of life, realistic photo, ultra clear, highly detailed, perfect fingers. Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 209331397, Size: 1280x720, Model hash: 2f5d1875de, Model: flux1-dev-Q6_K, Version: f2.0.1v1.10.1-previous-417-g8ff0dc6f, Module 1: t5xxl_fp16, Module 2: ae, Module 3: clip_l
The-Source schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:45:
[...]
Het gebruik van de schildertape is wel een handige tip om lijm resten te voorkomen. Maar als je werkstuk niet een hout item is maar een school opdracht dan had je dat wellicht anders moeten formuleren
Precies. Waarom zou je houtlijm op afplakband aanbrengen. Het slaat gewoon nergens op.Yaksa schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:12:
[...]
Nooit teveel lijm gebruiken?
Snap het sowieso niet, waarom zou je houtlijm aanbrengen op afplakband?
Maar timmer lekker verder zou ik zeggen, lekker biertje erbij, komt goed......
ChatGPT is goed in het leren/reproduceren van lijstjes, maar is verder cognitief zo dom als wat. Ik vraag me ook af of zo'n bot in staat zal zijn in de toekomst om daadwerkelijke kennis op te doen, dus basisconcepten te leren zoals wij dat hebben gedaan op school.
Constructief snapt ChatGPT maar weinig. Zelfs het concept deur is af en toe erg lastig...
Maar goed. Wat was nu de bedoeling van ChatGPT's plaatje?
Ik ben twee eiken bladen aan elkaar aan het maken (een heel groot blad, en een klein stukje), en ChatGPT gaf daarbij het volgende aan:
- Verbinden met lammello's
- De correcte lijm gebruiken ivm verkleuring van eiken
- Gebruik van afplakband aan de randen van beide bladen om lijmresten zo goed mogelijk te voorkomen
- Na klemmen direct met vochtige doek schoonmaken en afplakband verwijderen.
Het plaatje had dus:
- De twee bladen met lamello's moeten laten zien
- De lijm tussen de bladen
- De afplaktape aan beide kanten (vanzelfsprekend ook aan de zijkanten en de onderkant, maar goed, dat is veels te moeilijk voor ChatGPT, want dan zou je moeten snappen wat je doet)
Het was wel weer 1 van de 4 plaatjes die ik per dag gratis kan maken.
Als mijn vader nog geleefd had, dan zou hij als timmerman denk ik zeer onder de indruk zijn geweest van deze nieuwe technieken. Hij zal zich zeker totaal overbodig hebben gevoeld nu iedereen timmerwerk kan doen met ChatGPT. Echt waar

Verwijderd
/f/image/tUj8fKmfyC8wXhjMuWaSBi8D.png?f=fotoalbum_large)
Duurde ff, de hiresfix maar deze flux is mooi gelukt
Goed zo!SkyStreaker schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:24:
[Afbeelding]
Duurde ff, de hiresfix maar deze flux is mooi geluktBegin wel kamp flux te worden, maar merk wel dat bepaalde concepten weer niet "flux"-aanwezig zijn en ik lora's moet gebruiken voor betere sturing waar de "natural prompt" wat faalt.
Flux kan ook maar een beperkt aantal tokens aan. Als je prompt te groot is, dan zie je in ComfyUI niks, maar in de console zie je dan dat er teveel tokens zijn, en dat die wordt afgekapt, en dat je dus een raar plaatje kan/mag verwachten...
In het hele diffusie kamp zijn LoRa's nu juist de kracht om een bepaalde stijl te maken. Omdat je ook de zwaarte mee kunt geven kun je hier enorm op sturen. Dat lukt inderdaad met een prompt niet, althans dat is mij nog nooit goed gelukt.
Dankzij diffusie kun je ook meerdere LoRa's gebruiken. Die doen ieder hun deel.
Kan ook X/Y/Z gaan doen, maar dat vindt ik rot om in te stellen.
ChatGPT stelt dit zelf voor hè? Dus op basis van zijn eigen lijstje.Verwijderd schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:23:
Niet allen kan ChatGPT dit niet. Ik verwacht dat geen enkel model de juiste afbeelding kan weergeven, op basis van je verhaal.
Het ligt dus niet aan mijn vraag/prompt/omschrijving/context.
Dat geen enkele AI dit kan zou zo maar kunnen. Ik heb in ieder geval op dit vlak nog nooit een kloppend plaatje gekregen uit een AI.
Maar de AI wordt steeds beter, en ik wordt ook steeds beter in de vragen, al ben ik soms meer tijd kwijt met controles en debuggen van code bijv. dan de daadwerkelijke code maken.
Het zal voor veel vakken wel een vereiste kennis worden: goed kunnen omgaan met je tooling
/f/image/OtBpAHrjacjVV1MCtzs7Fz7R.png?f=fotoalbum_large)
Prompt: Can you make an image of a modern, highly efficient lock complex in the Netherlands?
Als ik het netjes verwoord dan klopt hier niets, maar dan ook helemaal niets van

QED.
Verwijderd
Sorry, zo bedoelde ik "op basis van je verhaal" niet in deze context.Mars Warrior schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:07:
[...]
ChatGPT stelt dit zelf voor hè? Dus op basis van zijn eigen lijstje.
Het ligt dus niet aan mijn vraag/prompt/omschrijving/context.
Dat geen enkele AI dit kan zou zo maar kunnen. Ik heb in ieder geval op dit vlak nog nooit een kloppend plaatje gekregen uit een AI.
Maar de AI wordt steeds beter, en ik wordt ook steeds beter in de vragen, al ben ik soms meer tijd kwijt met controles en debuggen van code bijv. dan de daadwerkelijke code maken.
Het zal voor veel vakken wel een vereiste kennis worden: goed kunnen omgaan met je tooling
Met een gerichte prompt gaat een andere variant van AI dit ook niet kunnen, denk ik. Omdat de trainingsdata daar niet op gericht zal zijn.
Als dit hetgeen is waar onze kinderen straks van moeten leren (zie bijvoorbeeld de kindvriendelijke chatbot van Google) dan zie ik de toekomst somber in.Mars Warrior schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:59:
Afijn, een plaatje van een Sluiscomplex volgens de latest-and-greatest ChatGPT![]()
[Afbeelding]
Prompt: Can you make an image of a modern, highly efficient lock complex in the Netherlands?
Als ik het netjes verwoord dan klopt hier niets, maar dan ook helemaal niets van![]()
QED.
Ik hoop dat die boot een hele goede schipper heeft. Maar ik denk dat het technisch niet mogelijk is om met die boot dat bochtje te makenMars Warrior schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:59:
Afijn, een plaatje van een Sluiscomplex volgens de latest-and-greatest ChatGPT![]()
[Afbeelding]
Als ik het netjes verwoord dan klopt hier niets, maar dan ook helemaal niets van![]()
QED.
Of het bruggetje dat daarna komtKraveN schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:45:
[...]
Ik hoop dat die boot een hele goede schipper heeft. Maar ik denk dat het technisch niet mogelijk is om met die boot dat bochtje te maken
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
En als je net wat verder kijkt en ook het doel van een sluis kent, dan zou je je ook nog kunnen afvragen hoe het kan dat het water gewoon rechts en links van de sluis doorloopt, oftewel waarom zit hier een sluis?
Verder ontbreekt ook de bediening van de sluisdeuren, zit er geen opening voor een geopende deur, en - maar dat had ik niet aangegeven - als het een getijdesluis zou zijn, dan missen er nog een stel deuren (je hebt dan eb en vloeddeuren nodig).
Ook vraag ik me af hoe hoog die onderdoorvaart is achter het schip, oftewel of deze hier wel onderdoor kan.
Remmingen (waar een schip kan aanmeren/wachten en de sluisopening beschermen) zijn er ook niet.
Eigenlijk is zo'n AI bot een incarnatie van de Schrödinger kat: de AI kan op hetzelfde moment zowel ontzettend slim, als ontzettend dom zijn. En dat weet je pas als je het antwoord op de vraag hebt en deze controleert.
ik heb het ff opgelost, niks aan de hand.Mars Warrior schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:24:
![]()
En als je net wat verder kijkt en ook het doel van een sluis kent, dan zou je je ook nog kunnen afvragen hoe het kan dat het water gewoon rechts en links van de sluis doorloopt, oftewel waarom zit hier een sluis?
Verder ontbreekt ook de bediening van de sluisdeuren, zit er geen opening voor een geopende deur, en - maar dat had ik niet aangegeven - als het een getijdesluis zou zijn, dan missen er nog een stel deuren (je hebt dan eb en vloeddeuren nodig).
Ook vraag ik me af hoe hoog die onderdoorvaart is achter het schip, oftewel of deze hier wel onderdoor kan.
Remmingen (waar een schip kan aanmeren/wachten en de sluisopening beschermen) zijn er ook niet.
Eigenlijk is zo'n AI bot een incarnatie van de Schrödinger kat: de AI kan op hetzelfde moment zowel ontzettend slim, als ontzettend dom zijn. En dat weet je pas als je het antwoord op de vraag hebt en deze controleert.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Je bedoelt dat de bogen elkaar kruisen? Best wel grappig ja. Het kan niet met zo'n tuibrug, maar wel creatief om zo een weg/brug te fabriceren...Nico Klus schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:53:
Ik zie nog een heel mooie Escher bij de brug links
Vandaag gaat het goed!
Met onderstaande kreeg ik in eerste instantie enkel "White Slavery" als tekst op de achtergrond. Waarom haar moeder blank is ontgaat me nog ff, maar goed. Bij haar vader stond geen tekst. Maar die heeft ChatGPT uiteindelijk toch toegevoegd. Dat bijsturen van details werkt nu dus wel zoals het moet!
/f/image/X1d65YVtfY8hTNafuP1eHKUa.png?f=fotoalbum_large)
Prompt:
"Create a nice picture. It must be a masterpiece from a 17-year-old woman from Suriname. Thinking about the slavery on her mother's side in Suriname in the year 1800, but also thinking about her father, who was a slave in Africa. She finds it disturbing that many people think about white slavery, but no one cares about the black slavery in Africa."
ChatGPT had hier nog de volgende vragen over:
Thanks for the powerful and emotional prompt. To create an image that captures this profound reflection, I’d like to make sure I accurately reflect the context and emotional weight.
Before I generate the image, could you confirm a few details to guide the artistic direction:
- Do you want the 17-year-old Surinamese woman to be depicted in the artwork? --> YES
- Should the setting blend historical and modern elements (e.g., showing her thinking today about the past)? --> NO
- Would you prefer a symbolic composition (e.g., chains, maps, family tree, broken shackles) or a more realistic scene (e.g., a girl in a room with ancestral images and maps)? --> Realistic
Wil je daarmee zeggen dan dat die kritiekpunten die je nu noemt niet van toepassing zijn op je eigen post?Yaksa schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 23:19:
[...]
Bij de eerste foto klopt er qua verhoudingen in grootte iets niet, o.a. de tomaat is net zo groot als het brood.
Bij de tweede foto ziet de tartaar er nogal onnatuurlijk uit en zit er soort gelei achtig laagje op de augurk.
Het zal aan het model liggen in hoeverre het er echt smakelijk uitziet, daar is het ene model beter in dan het andere.
En ja, ik ben nogal pietluttig in dat soort zaken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Welke kant van de rivier staat hoger? Want de sluisdeuren lijken te suggereren dat het waterniveau in de sluit altijd lager is dan in de rivier.nFo schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:28:
[...]
ik heb het ff opgelost, niks aan de hand.![]()
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pfffffft, naar de huidige AI-maatstaven kun je dit toch niet met droge ogen nog noemen als hoog realistisch en gedetaillerd. Het is weer zo'n typische oude AI afbeelding. Lijkt op een wassenbeeld, onnatuurlijke lichtval, onscherp, handen kloppen niet, enz. Kijk naar het eerdere voorbeeld van ChatGPT. Niet te vergelijken. Dit kan echt niet meer. Als je pietluttig bent zoals je aangeeft moet je dit toch wel kunnen zien.Yaksa schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:17:
[...]
[Afbeelding]
Generation data: Food photography, big italian Mama making ravioli at her oak kitchentable. Cinematic lighting, perfect compositon, capturing the Italiian way of life, realistic photo, ultra clear, highly detailed, perfect fingers. Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 209331397, Size: 1280x720, Model hash: 2f5d1875de, Model: flux1-dev-Q6_K, Version: f2.0.1v1.10.1-previous-417-g8ff0dc6f, Module 1: t5xxl_fp16, Module 2: ae, Module 3: clip_l
Vandaag voor het eerst ook eens Google Gemini uitgeprobeerd. Gemini kan het zelfs nog beter dan Flux.
ChatGPT is alleen nog een pak realistischer.
:strip_exif()/f/image/UUa8jK6bYCF3Rp8JQe6ywFOq.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt een gek land dat Nederland!Gonadan schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:40:
[...]
Welke kant van de rivier staat hoger? Want de sluisdeuren lijken te suggereren dat het waterniveau in de sluit altijd lager is dan in de rivier.
Klopt, het water komt soms van onverwachte kanten........
:strip_exif()/f/image/OKsKVuqH4b0sCs2FQlobqClH.jpg?f=fotoalbum_large)
Partial prompt by IIIBAX, reworked
[ Voor 4% gewijzigd door Yaksa op 04-05-2025 20:59 ]
/f/image/D87zjIAoXtu5vAMIiDHMRDGZ.png?f=fotoalbum_large)
Klein nietig monstertje zeiden ze, zo verslagen hoor zeiden ze... Jaja.
(ja, ik draag mijn zwaarden van voren...

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 04-05-2025 21:45 ]
Lekker sfeertje. Gooi er nog een mysterieus persoon in wat door de mist wandelt en ik ga even een blokje om.Yaksa schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:13:
Vanmorgen in alle vroegte even een supersnel rondje langs een aantal plekjes in Europa gemaakt om de minuten vlak voor zonsopgang vast te leggen. Was een mooi tripje.
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die personen wilden niet naar buiten komen, de party was nog niet afgelopen:Gonadan schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:49:
[...]Lekker sfeertje. Gooi er nog een mysterieus persoon in wat door de mist wandelt en ik ga even een blokje om.
:strip_exif()/f/image/2W4tDmxr2R1La9yKEtkRS5FN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ScmwpDomQRCwAwA11F4dDZNZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: Frontal portrait of a whimsical and colorful 30 year old woman resembling a sexy mermaid. She is excited and enthusiastic laughing. doing a fist pump the other hand holding a sign "FLUX1 DEF Q6 IS AWESOME". Fair complexion, youthful features, wide open eyes, sultry, and delicate freckles on nose and cheeks. Vibrant, gravity-defying long hair in shades of purple, blue, orange, and teal. Hair transitions into tendrils or aquatic flora, creating an underwater illusion. Small bubbles floating around the head add to the underwater theme. Attire or visible body part resembles teal and green fish scales with vibrant colors. Overall effect: Serene and otherworldly underwater creature in quiet contemplation
De prompt:
Tarot card in the style of Alphonse Mucha, the card is the Death card. the art style is art nouveau, it has death personified as skeleton in armor riding a horse and carrying a banner, there are adults and children on the ground around them, the scene is at night, there is a castle far in the background, a priest and man and women are also on the ground around the feet of the horse, the priest is laying on the ground apparently dead
Alle kaarten zijn anders.
- De een toont een levend paard, waar de ander een echt paard met dode ogen laat zien.
- Kleuren zijn anders en niet elke kaart zit dicht tegen de prompt aan.
- De gele kleur is opvallend, maar alle kaarten hadden gele kleuren van dit model. De echte Tarot kaart heeft ook heel wat geel, mogelijk komt dat daar vandaan...
- Door de dubbele stijl raakt ook eea in de war lijkt het.
- De Priester wordt vaak weggelaten, of is niet herkenbaar als priester
- Ze zetten allemaal automatisch "DEATH" op de kaart, al wordt het nummer of weggelaten, of klopt niet. Dat moet namelijk "XIII" zijn!
- De eerste twee lijken de petal rose op de vlag het beste te volgen, zonder dat hier om gevraagd is. Ook het paard is in deze twee gevallen wit, zoals het hoort..
/f/image/WubjFLW5q8yoCEREuk1J6KhO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PmOQZxCjqSW98OHEAStDJbbO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wmuuauBvXYyW9rAoLMz3F3bW.png?f=fotoalbum_large)
En het origineel:
Mogelijk dat hier het geel vandaan komt dat één model doet.
:strip_exif()/f/image/2wpgO4PlLy9O3sX7YeaEfQ4L.jpg?f=fotoalbum_large)
ik dacht dat dit model DEV Q6 heette, als in flux1-dev-Q6_K.ggufYaksa schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:47:
No comment.
[Afbeelding]
Prompt: Frontal portrait of a whimsical and colorful 30 year old woman resembling a sexy mermaid. She is excited and enthusiastic laughing. doing a fist pump the other hand holding a sign "FLUX1 DEF Q6 IS AWESOME". Fair complexion, youthful features, wide open eyes, sultry, and delicate freckles on nose and cheeks. Vibrant, gravity-defying long hair in shades of purple, blue, orange, and teal. Hair transitions into tendrils or aquatic flora, creating an underwater illusion. Small bubbles floating around the head add to the underwater theme. Attire or visible body part resembles teal and green fish scales with vibrant colors. Overall effect: Serene and otherworldly underwater creature in quiet contemplation
Maar dat is toch exact wat er staat?EverLast2002 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:01:
[...]ik dacht dat dit model DEV Q6 heette, als in flux1-dev-Q6_K.gguf
Er is ook een Flux1-dev-Q8 en een Flux1-dev-Q4, de een wat groter, de ander wat kleiner.
apart dat flux reageert op een negatieve prompt. ik begreep dat alleen SD(XL) werkt met een negatieve prompt, en met flux dit geen effect meer zou hebben oftewel nutteloos is.The-Source schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:45:
[...]
Het gebruik van de schildertape is wel een handige tip om lijm resten te voorkomen. Maar als je werkstuk niet een hout item is maar een school opdracht dan had je dat wellicht anders moeten formuleren
Hier even weer eens iets anders getest, even static seed gebruikt om upscale te testen van bestaande flux workflow.
[Afbeelding: flux_dev_upscale4x_geen-negative]
Als je goed kijkt bij deze foto (is zonder negative voor upscaler) zie wat witte vlekjes door de foto heen. Nu geeft dat een gevoel van dat de foto door vuil glas/ smerige lens is geschoten maar twijfel eraan of dit in het origneel zou zitten of door upscaler wordt gedaan.
Dezelfde foto maar nu met ingevulde negative prompt: "low quality, bad hands, unsharp" en zie hier dan zijn de vlekjes ineens weg: [Afbeelding: flux_dev_upscale4x_met-negative]
En ja door de 0.2 denoise van de upscaler krijg je ook andere verschillen, al moet ik zeggen dat ik die vrij groot vind. Haar is anders, indeling puin, buik / rand van het topje.
Ik ga hier nog eens wat meer mee testen of negative nu wel echt de oorzaak van is of dat het puur door denoise komt. Op zich heeft de 1e foto ook wel wat met de vuile lens.
edit2: mijn upscaler seed stond nog random![]()
dus dat zal de grootste invloed zijn geweest
op het bord dat ze vasthoudt staat in mijn beleving DEF met een f en niet DEV met een v.Yaksa schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:15:
[...]
Maar dat is toch exact wat er staat?
Er is ook een Flux1-dev-Q8 en een Flux1-dev-Q4, de een wat groter, de ander wat kleiner.
Dat klopt. Ik gebruik de front-end Torch en wanneer je daar FLUX selecteert dan kun je niet eens meer een negatieve prompt ingeven, bij SD(XL) en All kan het wel. Door dan All aan te klikken en een flux model te gebruiken kan het dus lijken dat het wel invloed heeft. Maar vlekjes op een afbeelding kunnen ook een 'foutje' in de berekening zijn. Het zou pas opvallen wanneer het repetitief voorkomt.EverLast2002 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:17:
[...]apart dat flux reageert op een negatieve prompt. ik begreep dat alleen SD(XL) werkt met een negatieve prompt, en met flux dit geen effect meer zou hebben oftewel nutteloos is.
Dat klopt, kniesoor die daar op let, het staat ook zo in de prompt, typefoutje van mijn kant, ben ook maar een mens.EverLast2002 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:19:
[...]op het bord dat ze vasthoudt staat in mijn beleving DEF met een f en niet DEV met een v.
Die test was voor mij weer een checkbox afwerken.
offtopic:
De volgende AI checkbox is n8n local RAG agent, die ook weer aan OpenWebUI komt. En via die route wil ik waarschijnlijk mijn comfyui gaan bedienen (als ik de workflows op orde heb).
Je kan comfyui wel direct aan OpenWebUI knopen maar dat is dan 1 static workflow. Via n8n heb je meer flexibiliteit en ook dus bijvoorbeeld direct je RAG database import optie. Bijvoorbeeld ik upload file naar google drive >> auto import in RAG DB. Idem voor wijziging.
Zo wil ik uiteindelijk gaan komen tot een, " ik wil ene 4k plaatje van ... liggen/staand" waarbij dit dus eerst in de n8n wordt behandeld om zo de juiste workflow bij comfyui af te trappen.
Hier gaat nog veel tijd in zitten omdat alles zo te krijgen dat het helemaal naar wens is.
voorbeeld van RAG, txt file met o.a. data
1
| //192.168.x.y/myshares /mnt/samba cifs credentials=.smbcred,uid=.... |
Via open web ui kan ik dan vragen 'what my smb ip', dan krijg ik dus het 192.168 adres retour zonder dat ik vooraf heb aangeven dat hier het om smb / samba gaat
Ter ere van het 250 jarig bestaan van het leger en de verjaardag van de President.
Zou President Trump als de Commander in Chief of the Army and Navy ook in militair uniform verschijnen?
Staat hem goed.
ChatGPT. Nu ook in hogere resoluties.

Hoe bedoel je dat? Hogere resoluties? Dit is toch 1536x1024? ChatGPT kan max 1024x1792 aan vziw.CR2032 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:50:
Op 14 juni wordt in Washington een 4 uur durende Militaire Parade gehouden.
Ter ere van het 250 jarig bestaan van het leger en de verjaardag van de President.
Zou President Trump als de Commander in Chief of the Army and Navy ook in militair uniform verschijnen?
Staat hem goed.
ChatGPT. Nu ook in hogere resoluties.
[Afbeelding]
Dat is toch echt een basis resolutie voor de meeste modellen die ik lokaal draai. Die doen het zelfs goed voor achtergronden van 3840x1600 voor mijn 21:9 monitor.
Voor iets fatsoenlijks aan de wand moet ik nog flink upscalen en weer downscalen. Een model dat meer dan 20Mpix doet is er nog niet. Met mijn 16GB aan VRAM zal dat ook wel niet kunnen.
![]() | ![]() | ![]() |
Als je werkende flux prompts naar Illustrius gooit kan dat nog grappig effect hebben.
Wel beetje hulp in de prompt met:
POS: masterpiece, best quality, 8k, high resolution, extremely detailed, intricate details, sharp focus, distinctly detailed, realistic details, detailed background, high quality photography
NEG: lowres,(bad),text,error,fewer,extra,missing,worst quality,jpeg artifacts,low quality,watermark,unfinished,displeasing,oldest,early,
NEG Extra: (atmospheric fog, distance blur, unclear monster details:1.2), silhouette-only monster, photorealism, washed-out lighting, generic terrain, oversaturated colors, cluttered composition, extra weapons, out-of-frame sign, cropped elements, grainy textures, pixelation (unless desired), low detail, soft focus, perspective errors, wrong perspective
Die 3e is nog de mooiste "fail"
/f/image/KkgoFW5LK4oOJf8x8fkuiJ1V.png?f=fotoalbum_large)
Nog betere "fail", damn.
/f/image/L2iNwtQUwKJQViKeRyQekIu4.png?f=fotoalbum_large)
En dan maakt Dvine 5.0 het nog ff "af" - ik ben verbaasd.
[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 05-05-2025 22:19 ]
iemand hier vermeldde Google Gemini om afbeeldingen mee te genereren.
heb het een middag geprobeerd en ben zeer onder de indruk !
ben van huis uit een ComfyUI gebruiker, maar Gemini doet het met veel dingen zeker zo goed,
en soms zelfs beter.
dank voor de tip !
Laat maar 's zien die resultaten met Gemini dan, daar is dit topic tenslotte voor bedoeld.EverLast2002 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:41:
goedeavond,
iemand hier vermeldde Google Gemini om afbeeldingen mee te genereren.
heb het een middag geprobeerd en ben zeer onder de indruk !
ben van huis uit een ComfyUI gebruiker, maar Gemini doet het met veel dingen zeker zo goed,
en soms zelfs beter.
dank voor de tip !
Je kunt ChatGPT zelf ook verder laten upscalen. Dat gaat razendsnel.Mars Warrior schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:07:
[...]
Hoe bedoel je dat? Hogere resoluties? Dit is toch 1536x1024? ChatGPT kan max 1024x1792 aan vziw.
Dat is toch echt een basis resolutie voor de meeste modellen die ik lokaal draai. Die doen het zelfs goed voor achtergronden van 3840x1600 voor mijn 21:9 monitor.
Voor iets fatsoenlijks aan de wand moet ik nog flink upscalen en weer downscalen. Een model dat meer dan 20Mpix doet is er nog niet. Met mijn 16GB aan VRAM zal dat ook wel niet kunnen.
Upload de afbeelding en geef tegelijk mee in de chat
Upscale the image using the Python Pillow Library
Upscale factor, Crop, verscherpen, filters, kleuren, converteren naar ander formaat, etc.
ChatGPT kan het allemaal.
(6144x4096)

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie alleen maar uitvergrootte ruis, heel veel ruis, zoveel zelfs dat ik me afvraag of er überhaupt wel iets van AI bij dat uitvergroten is gebruikt. (Kijk maar 'ns naar de huid van die oranje wortel). Het kan ook niet snel, zo'n resolutie tijdens het genereren laten doorrekenen door welk AI programma dan ook kost minstens een uur.CR2032 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:56:
[...]
Je kunt ChatGPT zelf ook verder laten upscalen. Dat gaat razendsnel.
Upscale factor, Crop, verscherpen, filters, kleuren, converteren naar ander formaat, etc.
(6144x4096)
[Afbeelding]
Is dit dan een vergelijking van die twee? Want dan ben ik ook wel benieuwd naar de verschillen en je daadwerkelijke bevindingen.Runaque schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:56:
Eergisteren die Gemini geprobeert, niet verkeerd, maar denk toch dat ComfyUI toch betere plaatjes maakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die bovenste ziet er wel goed uit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Bij de tweede heb ik het idee dat ik naar een onmogelijke waterval kijk. Want richting de horizon lijkt het land lager te liggen.Runaque schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:56:
Eergisteren die Gemini geprobeert, niet verkeerd, maar denk toch dat ComfyUI toch betere plaatjes maakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Pillow library is de meest eenvoudige manier van upscalen. Kwaliteit is hierbij geen enkele prioCR2032 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:56:
[...]
Je kunt ChatGPT zelf ook verder laten upscalen. Dat gaat razendsnel.
(6144x4096)
[Afbeelding]
Dat is ook wat ChatGPT zelf aangeeft als ik hiernaar vraag: er zijn veel, maar dan ook veel betere upscalers in omloop, maar die kosten nogal wat CPU en GPU kracht. Het zijn namelijk ML/AI based upscalers...
We kennen dit soort AI upscalers van de Science Fiction serie "CSI", waar je "Enhance! Enhance! Enhance!" kunt roepen naar een 8x8 pixel plaatje uit een ultra-moderne beveiligingscamera, en waar dan een 4k plaatje uitkomt waar je de neusharen van de dader nog op kunt herkennen

In de echte wereld kan dat niet, maar er kan best wel veel zoals je hieronder ziet waar het bovenste plaatje 4x is vergroot en verbeterd met als resultaat het plaatje eronder.
- Bovenste plaatje: 480x320 pixels
- Onderste plaatje: 1920x1280 pixels
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6UpA2ekvRxryGXmKnGoFKLFF.jpg?f=user_large)
/f/image/oELsqxJ9vikKOu992s7H9lOq.webp?f=fotoalbum_large)
Als je wilt weten hoe dit werkt, en de verschillen tussen de verschillende inputs en upscalers wilt zien, dan zou ik zeggen, kijk ff op Interactive Visual Comparison of Upscaling Models. Dan hoef je dat zelf niet te doen
De App die hiervoor gebruikt is heet ChaiNNer, een node-based GUI waar je allerhande mogelijkheden hebt om een plaatje te verbeteren. Als je ComfyUI gewend bent, dan moet het geen probleem zijn om hier wat nodes in de juiste volgorde te zetten

De Windows installer doet alles voor je: dus download ook alle benodigde packages van tig GB (gebruikt een embedded Python omgeving, dus ook dat is goed geregeld). Een kind kan de was doen!
Voorbeeldje van chaiNNer:
/f/image/xPweXnyX96NuraTBQ0SJklMf.png?f=fotoalbum_large)
Het beste upscale model (LDSR) kun je niet in chaiNNer draaien omdat het in Latent Space opereert: dat zul je dus in bijv. ComfyUI moeten doen. Besef dan wel dat LDSR erg goed is, maar dat je makkelijk een paar minuten (of veel meer) geduld moet hebben, waar andere modellen slechts een paar seconden nodig hebben...
Je kunt chaiNNer aan Automatic1111 koppelen overigens om meer modellen te kunnen gebruiken.
Overigens kun je de meeste upscale modellen gewoon binnen ComfyUI laden & gebruiken. chaiNNer is specifiek gericht om plaatjes op allerhande manieren te bewerken, desnoods in batches of hele mappen.
"Eergisteren die Gemini geprobeert, niet verkeerd, maar denk toch dat ComfyUI toch betere plaatjes maakt."
Sommige afbeeldingen doet ComfyUI beter/mooier dan Gemini, en vice versa.
Ligt ook aan wat het onderwerp is en wat je wilt bereiken.
Ik maak veel WW2 afbeeldingen en in ComfyUI (Flux) zijn bijna altijd de helmen en uniformen niet kloppend.
Ik deed dit in Gemini en die gaf griezelig goede resultaten.
Wat me tegenviel in Gemini is dat ie gezichten vaak vervormd wanneer er meerdere personen in staan.
Klopt, het was ook even een snel voorbeeld met de Pillow library. ChatGPT biedt natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals Real-ESRGAN die ik vaak standaard bij ComfyUI gebruik, online links en lokale installaties. Kwestie van doorvragen. Werkt prachtig.Mars Warrior schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:23:
[...]
De Pillow library is de meest eenvoudige manier van upscalen. Kwaliteit is hierbij geen enkele prio![]()
Dat is ook wat ChatGPT zelf aangeeft als ik hiernaar vraag: er zijn veel, maar dan ook veel betere upscalers in omloop, maar die kosten nogal wat CPU en GPU kracht. Het zijn namelijk ML/AI based upscalers...
...
ChatGPT geeft ook instructies om een upscaler lokaal te installeren. Geen ComfyUI hiervoor meer nodig.Als je gebruik maakt van ChatGPT Plus met plug-ins of geavanceerde tools, kan ik ook foto's upscalen via Real-ESRGAN of vergelijkbare modellen (afhankelijk van je versie). Upload gerust een foto als je het via mij wilt proberen.
Wil je dat ik een voorbeeld voor je upscale als test? Je kunt een afbeelding uploaden.
1364x2048Kun je een lokaal script maken om dit offline te doen. Voor Ubuntu Linux.
Zeker! Hieronder krijg je een volledig werkend script en installatie-instructies om Real-ESRGAN lokaal op Ubuntu (Linux) te draaien voor hoge kwaliteit foto-upscaling (offline).
[...]
Wil je dat ik dit als downloadbaar .zip project voor je bundel, of dat ik je help met GPU-versnelling (CUDA)?

Nee, gewoon twee uit Gemini.Gonadan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:15:
[...]
Is dit dan een vergelijking van die twee? Want dan ben ik ook wel benieuwd naar de verschillen en je daadwerkelijke bevindingen.
Die bovenste ziet er wel goed uit.
Was enkel om te laten zien wat voor soort plaatjes uit Gemini kunnen komen en dat prompt stelde dan ook heel weinig voor.Verwijderd schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:43:
[...]
Bij de tweede heb ik het idee dat ik naar een onmogelijke waterval kijk. Want richting de horizon lijkt het land lager te liggen.
Wanneer je de hele dag op zulk raar orthopedisch schoeisel moet lopen dan kan ik me daar wel iets bij voorstellenSkyStreaker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:54:
[Afbeelding]
Ik ben niet de enige die eruit ziet alsof hij al toe is aan het weekend...
Wel een heel mooi sfeertje, beetje zonde van dat rechteroog, die is net niet helemaal goed. (En die voetjes dan).
Het blijft lastig om de perfecte afbeelding te krijgen, heb ik ook wel 'ns.
Dan heb je 10 (fail) iteraties gedaan, blijkt de perfecte 11e 1 vinger te weinig te hebben.
Ben inderdaad nog aan het tweaken hoorYaksa schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:01:
[...]
Wanneer je de hele dag op zulk raar orthopedisch schoeisel moet lopen dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen![]()
Wel een heel mooi sfeertje, beetje zonde van dat rechteroog, die is net niet helemaal goed. (En die voetjes dan).
Het blijft lastig om de perfecte afbeelding te krijgen, heb ik ook wel 'ns.
Dan heb je 10 (fail) iteraties gedaan, blijkt de perfecte 11e 1 vinger te weinig te hebben.
/f/image/fTBnV4My0t2vVYCmqfEP5cD3.png?f=fotoalbum_large)
Eens een oude foto eerst laten opfrissen en inkleuren. En daarna gevraagd een full AI enhancement met een bijpassend behang erbij te zoeken. Resultaten zijn niet verkeerd, al zie je bij full restore nog wel een aantal verschillen wat de AI net anders heeft gedaan.
ChatGPT als tijdmachine.
De originele foto uit 1860 met dank aan Google.

full

[ Voor 27% gewijzigd door CR2032 op 07-05-2025 22:34 ]
Naarmate de tekst langer wordt (meer dan 5 woorden en punctuatie) wordt het onvoorspelbaarder. Heb je ook al Engelse tekst geprobeerd? Soms heb ik het idee dat het daarmee iets beter gaat.SkyStreaker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:36:
[...]Waar ik voornamelijk erg veel moeite mee heb is de Nederlandse tekst op het plakkaat. "We vochten, we vielen, maar we vergaten niet" - heeft Flux of mijn gebrek aan kunde moeite mee
![]() | ![]() | ![]() |
Vorige week al gemaakt maar ondertussen wat meer met img2vid bezig en andere AI dingen.
Ja ik weet dat het model er elke keer anders eruit ziet
En ook pijnlijke nagels en dat soort puntjes, meer als voer voor ideeën bedoeld dan pronken met het resultaat
[ Voor 4% gewijzigd door The-Source op 07-05-2025 20:28 ]
Het licht is daar zo mooi.....
/f/image/bDaflAbyiQwMSnk1ULCLdfHd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/01wUobaN1rSe56qROYVNP6uX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5GoTKfHithsREoAqWNZ9nDR8.png?f=fotoalbum_large)
De prompt hiervoor was bijna een novelle, zo groot. Maar wel vrij consistent in het leveren van afbeeldingen zonder (echt) storende fouten er in, dit is een selectie van 3 uit 10 iteraties.
Zonder storende fouten? Dit lijkt meer op een giraffe met handen als klauwen en de verhoudingen kloppen van geen kant. En consistent kan ik het ook niet noemen, allemaal zo verschillend met andere kleding, haar en - rara - tattoos.Yaksa schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:20:
Gisteren een fotosessie gedaan aan de oevers van de Dode Zee.
Het licht is daar zo mooi.....
...
De prompt hiervoor was bijna een novelle, zo groot. Maar wel vrij consistent in het leveren van afbeeldingen zonder (echt) storende fouten er in, dit is een selectie van 3 uit 10 iteraties.
Dan heb je wel een heel aparte prompt gemaakt. Waarschijnlijk veel te ingewikkeld dat de AI het ook niet meer wist.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bdg8YquVJAFq6KM7wz0p6rxD.jpg?f=user_large)
ik vind het commentaar meestal vrij negatief dat erop wordt gegeven....
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.