Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024
Mars Warrior schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:07:
[...]

Mijn god. Ik wordt blind _/-\o_

Maar die sampler namen lijken ook allemaal op elkaar, toch?

Die scores overigens maken ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel uit in wat je krijgt ben ik inmiddels achter.
Het is een raar model hoor.

Als ik de scores 5-9 in de prompt zet krijg ik een heel ander resultaat als dat ik de prompt hetzelfde neem, maar een negatieve prompt toevoeg met "score_4_up, score_4"

Ik probeer nog wat!
Je moet al die scores gewoon zo laten, gewoon uit andere prompts halen, die zijn gewoon nodig om de juiste versie van het Pony model te pakken. Blijkbaar zijn er steeds delen van oude versies in de code blijven plakken ofzo. De helft snapt niet wat het doet, maar het moet er gewoon in :+

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:11
JDx schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:58:
[...]score_9, score_8_up, score_7_up, fox in a hoodie, sitting in the forest, sunrays, dense vegetation, realistic, painted photoshoot
Tip: om die mooie 'wazige' strepen van zonlicht te krijgen kun je beter 'godrays' gebruiken i.p.v. 'sunrays'.
Sunrays worden heel vaak veel te hard weergegeven met allerlei ongewenste reflecties tot gevolg.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48
JDx schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:09:
[...]
Je moet al die scores gewoon zo laten, gewoon uit andere prompts halen, die zijn gewoon nodig om de juiste versie van het Pony model te pakken. Blijkbaar zijn er steeds delen van oude versies in de code blijven plakken ofzo. De helft snapt niet wat het doet, maar het moet er gewoon in :+
Yep. Had al begrepen dat het tags waren tijdens het trainen om de correctheid weer te geven maar dat het model hierop is gaan trainen, dus zonder die tags niet meer werkt. In V7 gaan ze dit oplossen schijnt...

Nu met de correcte dpm_2 / normal sampler. Maar dus wel met Steps 19. Dat scheelt ff wat tijd tov 34!

Elk plaatje met een andere Cfg waarde. Van suf naar meer pop en af en toe staat de arm/poot ook op de grond lijkt het, zodat het lijkt of er 3 poten/benen zijn.

Het 4de plaatje heeft wel wat meer problemen overigens, afhankelijk van de Cfg waarde.

Cfg = 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Pb9t-PAhUIEIRjM-oiJh3QHVKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pBjEAM08xHD0UCIjjPsTSeuV.png?f=fotoalbum_large

Cfg = 4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pab1P7qzuC5XSUS42Md2VZqKINo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lNFjUVxR1ysR8dTcv7eqW9au.png?f=fotoalbum_large

Cfg = 6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxUVAJ44EjhA3mG_5F2xxJLeybs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OV9JlRdniMKA6pdKdU4KMery.png?f=fotoalbum_large

Cfg = 6, maar nu met "Godrays". Wow. Net wat zachter qua lichtinval als je naar de 3de foto kijkt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW81QhWQKz98FTrNpTCZ6HgLteM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U7K0yRFUhKQGd5eYAHQ5sw9P.png?f=fotoalbum_large

Cfg = 8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIMDIfvNDZI6vTRWcvwxELZQGwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y3QXkrMtTD1lldBjUVUavMx2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Mars Warrior op 12-07-2024 18:31 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ik doe mee aan de 🌍Daily World Morph Challenge🌍waar je een LoRA moet maken die alles veranderd in een bepaald iets, in het voorbeeld maakt hij een LoRA die alles van aardbeien maakt.

https://civitai.com/articles/6133

Ik keek naar buiten en zag een denneboom staan en ik dacht, ik doe dat.

Het LoRA is heel simpel genaamd Pines and Needles.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3MqEh9r.jpeg

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 12-07-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Nog maar een paar van die 'vreemde' vrouwen.
Ik post ze even in klein formaat, anders blijf je scrollen.
Klikbaar voor de juiste resolutie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MM0jxo_nI8TATVYGqCizmZW87G4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPIiRKp4txS2mwEmrZq6bu9X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hmY8NxZOwSgErD0je6KsOGQqrU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UNjSaGnSLdBun3aj7LgU8eo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53o9kArCyuB7erNBmCgJqXj7GeY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MRhaFtFkFz3J70yauI5upXS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikz3-29Mz2oYMN3IY6sS4e7sp74=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzvhC04ZDeKv0AXg3tf41KHY.jpg?f=fotoalbum_tile

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:50:
Nog maar een paar van die 'vreemde' vrouwen.
Ik post ze even in klein formaat, anders blijf je scrollen.
Klikbaar voor de juiste resolutie.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik dacht hoe heb je helemaal zo'n tabel geschreven dan, maar dit is dus wat ik laatst bedoelde met een album, jammer dat het niet kan met plaatjes van imgur, de kwaliteit doet teniet aan waar je zo hard aan gewerkt hebt, vooral als je uren hebt zitten klooien aan wat details, anyway, test.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vT6R5a1WgFYEnXipPVwPsz9O9o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4LkfmwsJERsoHYVlNxprEG1u.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHbwFRkgzSUKdpBIJQwIgzdFYfA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KiOd4659GltNKQoWKQGmn6gI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU5tVLj4jVX6rmme6H4vdBSpWC8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gLVLlLk5OgqDJdr7BtyGBR7f.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
En dit kan met alle materialen wat je maar wilt?
Het is wel grappig om te zien, in de reclame-industrie kunnen ze er wel iets mee denk ik. Hagelslag of zo? Auto drop? Maar op zich konden we iets dergelijks al door het in de prompt in te bouwen. Ik heb hier ooit een brocolli schedel geplaatst, zoiets als deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3J-ur0jp_-jn8CRni41dElFqqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QmFTljY9o5M9pLNRKPd7Xb4.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: Skull made of brocolli, back lit, studio photo, black background, intricate details, highly detailed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:12:
[...]

En dit kan met alle materialen wat je maar wilt?
Het is wel grappig om te zien, in de reclame-industrie kunnen ze er wel iets mee denk ik. Hagelslag of zo? Auto drop? Maar op zich konden we iets dergelijks al door het in de prompt in te bouwen. Ik heb hier ooit een brocolli schedel geplaatst, zoiets als deze:

[Afbeelding]

Prompt: Skull made of brocolli, back lit, studio photo, black background, intricate details, highly detailed
Ja, maar dat kan veel sneller, zoals uitgelegd kan je snel via ChatGPT, of als je daar geen abo hebt via Copilot wat plaatjes genereren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AHTKsyp.png

En die dan gebruiken als je basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Je hebt ongeveer 25-35 plaatjes nodig

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZtuWJWc.png

Copilot werkt niet mee. Al die censuur is vrij kak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Anyway, zo ga je dan door en daar maak je dan een LoRA van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:22:
[...]Ja, maar dat kan veel sneller, zoals uitgelegd kan je snel via ChatGPT, of als je daar geen abo hebt via Copilot wat plaatjes genereren.
En die dan gebruiken als je basis.
Sneller? Die brocolli prompt had ik in 10 seconden geschreven en de afbeelding in 16 seconden gegenereerd.
Veel sneller kan volgens mij niet.
Bovendien, als ik vraag om brocolli dan wil ik geen bloemkool en al helemaal geen worteltjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:31:
[...]

Sneller? Die brocolli prompt had ik in 10 seconden geschreven en de afbeelding in 16 seconden gegenereerd.
Veel sneller kan volgens mij niet.
Bovendien, als ik vraag om brocolli dan wil ik geen bloemkool en al helemaal geen worteltjes >:)
Nou ja, als je mee wil doen, lees het artikel en maak een LoRA.

Met copilot werkt het dus niet goed, maar met ChatGPT kan je blijkbaar makkelijker doorborduren op iets zonder gezeik, heb je in een minuut of 2 een stuk of 20 plaatjes van verschillende dingen. Ik had het hele LoRA in 10 minuten klaar, ben tot nu toe nog de enige in het contest met een nieuw LoRA. Je mag ook al eerder gemaakte LoRA's insturen namelijk.

Hoe je dat LoRA moet maken wordt ook uitgelegd, maar dat is niet zo moeilijk daar, je gaat naar Training, kiest je plaatjes en klik op auto tag en go.

[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 12-07-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat irritant zeg. Ik was lekker met Easy Diffusion aan het hobbyen, laptop even in slaapstand gegaan toen ik andere verplichtingen had en daarna genereerde hij alleen nog maar volledig zwarte platen. Ik heb nu echt alles helemaal opnieuw op moeten starten om weer te kunnen genereren. Kan ik weer opnieuw beginnen met mijn experimenten. :'(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:35:
[...]Nou ja, als je mee wil doen, lees het artikel en maak een LoRA.

Met copilot werkt het dus niet goed, maar met ChatGPT kan je blijkbaar makkelijker doorborduren op iets zonder gezeik, heb je in een minuut of 2 een stuk of 20 plaatjes van verschillende dingen. Ik had het hele LoRA in 10 minuten klaar, ben tot nu toe nog de enige in het contest met een nieuw LoRA. Je mag ook al eerder gemaakte LoRA's insturen namelijk.

Hoe je dat LoRA moet maken wordt ook uitgelegd, maar dat is niet zo moeilijk daar, je gaat naar Training, kiest je plaatjes en klik op auto tag en go.
Het was niet negatief bedoeld hoor, want ik zie wel mogelijkheden (denk ik).
Zou je zo ook een LoRa kunnen maken die gereedschap beter afbeeld? Of een fiets?

Even geprobeerd met ChatGPT en na twee afbeeldingen genereren wordt mij gemeld dat ik de limiet al bereikt heb. De twee afbeeldingen waren nou niet hetgeen wat ik had verwacht.
Plus dat ze weer van allerlei gegevens van mij willen weten zoals geboortedatum.
Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, softwaremakers die persoonlijke data willen verhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:06:
[...]

Het was niet negatief bedoeld hoor, want ik zie wel mogelijkheden (denk ik).
Zou je zo ook een LoRa kunnen maken die gereedschap beter afbeeld? Of een fiets?

Even geprobeerd met ChatGPT en na twee afbeeldingen genereren wordt mij gemeld dat ik de limiet al bereikt heb. De twee afbeeldingen waren nou niet hetgeen wat ik had verwacht.
Plus dat ze weer van allerlei gegevens van mij willen weten zoals geboortedatum.
Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, softwaremakers die persoonlijke data willen verhandelen.
Daarom hou ik MS en Chrome gescheiden, Edge gebruik ik alleen voor testjes en Outlook (en daardoor kan je automatisch ook bij Copilot) en Chrome voor de rest.

ChatGPT hoef je idd niet aan te beginnen, je moet ook betalen volgens mij voor meer.

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 12-07-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Even het zonnetje door de bomen laten schijnen, buiten komt het er vandaag niet van.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRk3Nfi5rrhCF-Ro_GOFpp4vc8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9IeGZQHHWdUboRHwSzq0d5d.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: 'photo realistic portrait of young woman, red hair, sun tanned skin, realistic brown eyes, golden necklace with a big ruby, centered in frame, facing camera, symmetrical face, ideal human, 85mm lens, f8, photography, ultra details, natural light, sunrise, dark background, photo, out of focus trees in background'
SDXL, artfusionXLSurreal_v16Lightning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het raadsel van de zwarte platen is opgelost. Blijkbaar gaat er iets mis met sommige samplers, ik kan niet alles draaien. Sommigen geven simpelweg een foutmelding, maar de DPM2 varianten doen iets met SD waardoor het daarna alleen nog maar zwart levert totdat ik de hele boel opgeschoond en herstart heb.

Ben nu gewoon hele batches aan het genereren om van alles te vergelijken. Verschillende samplers lijkt niet per se heel veel te doen in bepaalde gevallen, maar het formaat van de afbeelding heeft wel heel veel effect op de stijl valt op.
Da's jammer want ik dacht snel te kunnen testen met kleine afbeeldingen en dan groter genereren als het in de hoek zit die je wilt, maar dan eindig je met kindertekeningen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:08

nFo

Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:30:
Nou ja op zich vond ik 1024x768 ook best werken maar voor de consistentie is het wellicht beter om iets te kiezen en daar even aan vast te houden.
Base reslolution:

SD 1.5 : 512x512
SD 2.x : 768x768
SDXL: 1024x1024
SD3 Medium : 1024x 1024 ?

[ Voor 72% gewijzigd door nFo op 13-07-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:59:
Het raadsel van de zwarte platen is opgelost. Blijkbaar gaat er iets mis met sommige samplers, ik kan niet alles draaien. Sommigen geven simpelweg een foutmelding, maar de DPM2 varianten doen iets met SD waardoor het daarna alleen nog maar zwart levert totdat ik de hele boel opgeschoond en herstart heb.

Ben nu gewoon hele batches aan het genereren om van alles te vergelijken. Verschillende samplers lijkt niet per se heel veel te doen in bepaalde gevallen, maar het formaat van de afbeelding heeft wel heel veel effect op de stijl valt op.
Da's jammer want ik dacht snel te kunnen testen met kleine afbeeldingen en dan groter genereren als het in de hoek zit die je wilt, maar dan eindig je met kindertekeningen. :D
Welke hardware?
Zwarte afbeeldingen ontstaan nog wel 'ns omdat de videokaart de exacte berekening niet aankan, er ontstaan dan N/A values waarmee verder gerekend wordt met als resultaat een zwart beeld.
Ergens in je VAE settings kun je trachten dat te wijzigen. Ik dacht dat het te maken had met half-precision of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ik heb een hele workflow gedeeld waarmee je meerdere checkpoints en loras kan mixen en als je tevreden bent kan je het opslaan als een eigen merge.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bHWA6F1.png

Belangrijk is wel dat je geen normale models en turbo/lightning models kan mixen.

Lightning en Turbo lukt vaak wel, maar met Hyper weer niet.

[ Voor 27% gewijzigd door JDx op 13-07-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

nFo schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:12:
Bij grote resoluties wel een Tiled upscaler/High res fix gebruiken, anders vervormen de afbeeldingen als je teveel van de base resolution afwijkt.
Wat noem je hoge resoluties? Echt upscalen gebruik ik nu nog niet, ik heb het meer over verschillen tussen formaten van 512, 1024 en 1920 pixels. Dat geeft hele grote verschillen in tekenstijl valt me op.
Yaksa schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:13:
[...]

Welke hardware?
Zwarte afbeeldingen ontstaan nog wel 'ns omdat de videokaart de exacte berekening niet aankan, er ontstaan dan N/A values waarmee verder gerekend wordt met als resultaat een zwart beeld.
Ergens in je VAE settings kun je trachten dat te wijzigen. Ik dacht dat het te maken had met half-precision of zo.
Ja dat soort dingen heb ik ook gelezen inderdaad, het kan aan verschillende dingen liggen maar ben daar niet verder in gedoken. Op dit moment heb ik gewoon een laptop van werk (macbook m3 pro) en gebruik de dingen die out of the box wel werken om te experimenteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:19:
[...]

Wat noem je hoge resoluties? Echt upscalen gebruik ik nu nog niet, ik heb het meer over verschillen tussen formaten van 512, 1024 en 1920 pixels. Dat geeft hele grote verschillen in tekenstijl valt me op.

[...]
In theorie kan je niet verder dan 1024x1024 of een deling daar van, soms lukt het, maar blijft een lucky shot.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RIe7eFT.png

Is al een oud plaatje, van dag 1 van SDXL bijna, geen idee of dit nog zo strikt is.

[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 13-07-2024 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
JDx schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:21:
[...]

In theorie kan je niet verder dan 1024x1024 of een deling daar van, soms lukt het, maar blijft een lucky shot.

[Afbeelding]

Is al een oud plaatje, van dag 1 van SDXL bijna, geen idee of dit nog zo strikt is.
Ik render 1024*1024 en upscale in de workflow naar 2048*2048 en dat gaat prima. Ik heb ooit wel es willen afwijken van deze resoluties en kreeg dan de vreemdste shit te zien, dus denk dat het gewoon best bij 1 op 1 gehouden wordt en dan croppen naar een andere verhouding eens je plaatje klaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ja op zich vond ik 1024x768 ook best werken maar voor de consistentie is het wellicht beter om iets te kiezen en daar even aan vast te houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Zelf ben ik fan van 896x1152 voor portretten en 768x1344 voor video, omdat dat ook ongeveer het formaat van shorts is op YouTube en volgens mij ook TikTok enzo, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:21:
[...]In theorie kan je niet verder dan 1024x1024 of een deling daar van, soms lukt het, maar blijft een lucky shot.
[Afbeelding]
Volgens een publicatie van SD zelf zijn dit de resoluties waar SDXL op getraind is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRRkrd6lz1NideizNepzQbdqOcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjZkVvvfBmOLKLxyLlRUGeIy.webp?f=fotoalbum_large

Merk op dat alle resoluties door 64 deelbaar zijn.....

[ Voor 3% gewijzigd door Yaksa op 13-07-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JDx schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:32:
Zelf ben ik fan van 896x1152 voor portretten en 768x1344 voor video, omdat dat ook ongeveer het formaat van shorts is op YouTube en volgens mij ook TikTok enzo, maar dat weet ik niet.
Ik heb veel op 768 breed gedaan omdat ik dan twee resultaten naast elkaar krijg in het scherm, vond ik wel handig werken. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met de laatste updates lijkt ComfyUI ook beter te werken met SD3. Lagere Euler steps gaan nu vaak prima.
Deze zijn met 50 steps en sgm_uniform. Gaat een stuk sneller.

*knip* troll

Bijzondere laptops ook daar in SD-land.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J73rbRxM/Cd09.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 13-07-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Kan er niet om heen, maar je ziet gewoon dat het fake is en elk plaatje heeft die bizarre vage blurry lijnen in beeld, welke me eerder ook al opvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Runaque schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:00:
Kan er niet om heen, maar je ziet gewoon dat het fake is en elk plaatje heeft die bizarre vage blurry lijnen in beeld, welke me eerder ook al opvielen.
Bedoel je dan die horizontale en vericale blurry lijnen die door het hele beeld lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Mars Warrior schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:29:
[...]

Bedoel je dan die horizontale en vericale blurry lijnen die door het hele beeld lopen?
Klopt! Stoort me enorm! Bij die met het TV scherm zit het wat verstopt onder de TV in de schaduw, maar is wel duidelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Heel snel ook iets geprobeerd, doordat ze heel erg proberen om een foto na te bootsen lijkt het juist weer nep ofzo, en ook weer een knokkelhandje :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Lbm6EF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:41:
[...]

Volgens een publicatie van SD zelf zijn dit de resoluties waar SDXL op getraind is:
[Afbeelding]

Merk op dat alle resoluties door 64 deelbaar zijn.....
Ik zal er eens op letten of ik dan andere / betere plaatjes krijg. Ik render nu veel op 1.000x1.336 (4:3 verhouding), en dat gaat eigenlijk altijd wel goed.

Verder ook geen problemen zoals ik al eerder had gemeld met een leuke achtergrondafbeelding van 3840x1600 van een vuurtoren aan de kust/zee. En dat zonder upscalen en zonder tig vuurtorens. Blijkbaar kun je wel afwijken van die standaard resoluties.

Alleen bij mensen gaat dat niet altijd ff lekker. Dan krijg je van die lange bovenlichamen 8)

Vandaag nog wel lekker eruit geweest (morgen meer) en een werkelijk verrukkelijk toetje gegeten. Witte chocola met aardbeien en 2 overheerlijke bolletjes ijs.

Iets teveel mintblaadjes, maar die heb ik aan de kant geschoven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooWd4Fg05fJTuBkGnKVQB0LdX-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsl8A9My8soaEos55vt2l7E8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Mars Warrior op 13-07-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ik ben de laatste tijd echt meer bezig met het maken van models en trainen van loras dan daadwerkelijk daar ook plaatjes mee te genereren, heb nu het Pony model opgesplitst in Fantasy, Mixed en Real.

Waar je bij Pony het woord Real niet al te serieus moet nemen, het kan wel vrij realistisch, maar dat haalt een beetje de essentie van Pony eruit. Twee keer van links naar rechts.

Un Dino

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MOa8TS5hmXOhpuvfe7H_wEFaJg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xPCioAUSk9sj6DthWH9RUijh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yV9pJUgiIXcQLLcaAHRsBZ4AFQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/H0u6o9VFEqt21HdpAU3YVfvh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prywHZQLE0W9u5hyYE5Xg84w8yk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lPeklKZPMmNBnTbPXVEHkErH.png?f=fotoalbum_tile

Et une madame

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClVIB7_u5fGrXs56tMJykK0yje8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AUymm6hYAtejERGBv2yyq50I.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9sTgi-cugO7KnzEMfNxq91W8RM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I4qE4fINGdpZ31ajOJBThCGh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb7YpktfNY-JKmhkSrR8rtaynDc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dFDXv1xHghvAJ5cPfx7ZTzl6.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 26% gewijzigd door JDx op 13-07-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Een middagje in de fotostudio doorgebracht, met veel kleur, krullen en een vleugje fractal art:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLnTAZiKXNSafMNOh73mO7VG9ic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LP0axM7JOGxtBFTwgD7We2G6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Y3WxrgjCCfuExZ-MnLZ_8mVjCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuoXw6nDCtzb7JMq6HsOTO6r.jpg?f=fotoalbum_large

Tikkie te bloot
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UAr_2NscjoFGgp9BYM2fHdw9Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKOYxe522MlBacy6iEORINew.jpg?f=fotoalbum_large

SDXL, artfusionXLSurreal_v16Lightning. Basis prompt: 'body silhouette of 1girl, beautiful and aesthetic, extreme detailed fractal art, lush flowing long curled colorful hair, studio photo, backlit, windy, colorful.' Zonder bizarre vage blurry lijnen

[ Voor 9% gewijzigd door Yaksa op 13-07-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutloze handen en vingers blijven nog steeds vaak lastig met SD.
Net zoals een goede upscale methode aanhouden die scherp blijft. De bovenste is met Ultimate SD Upscaler met tiling en band pass filters. De laatste is met alleen standaard Upscale by model.

Tot SD nog een grote resoluties aankan blijft het nog behelpen.
Ik ben benieuwd of dit met een volgende SD4 of een SD3XL gefixed gaat worden.
Grappig is wel dat de AI een pixelweergave van het onderste scherm meeneemt.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0yFw374p/Cds008c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k5y78mWB/cddb-00016cc.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 13-07-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
CR2032 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 23:30:
Ik ben benieuwd of dit met een volgende SD4 of een SD3XL gefixed gaat worden.
SD3 8B (large) / SD3 2B (medium) / SDXL
https://www.magicflow.ai/showcase/sd-body-positions

De medium versie van SD3 geeft nog veel te vaak rare houdingen, waar dat bij SD3 large wel goed gaat en soms zelfs bij SDXL beter dan SD3 medium, SDXL overstijgt SD3 large dan weer bijna nooit.

Grappigste voorbeelden (large/medium/sdxl)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VDxtdgy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RuAS1wP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r9OYX3Z.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X0Ng3ZW.png

En natuurlijk de classic "a woman lying in the grass" dat wordt over 20 jaar een dingetje, weet je nog :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L5YObDM.png

[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 14-07-2024 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Wat je trouwens ook in de gaten moet houde in PixArt Sigma, dat hoor ik elke dag vaker, in streams, in descriptions, galleries en in comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Hier vind ik Dall E 3 wel echt goed vaak, zie ook de (Copilot = Dall E 3) wasmanden in de slaapkamer eerder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Fc52vu.png

Bron:
https://www.reddit.com/r/...s_pixart_sigma_vs_dall_e/

[ Voor 29% gewijzigd door JDx op 14-07-2024 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mars Warrior schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:10:
Vreemd. Ik dacht ik doe eens een levende farao.

Prompt heel simpel: "Egyptian pharaoh"

Ziet er best levend uit.

[Afbeelding]

Totdat ik dingen als "intricate details" ging toevoegen... Die vent ziet er meteen nogal dood uit...

[Afbeelding]

En het toevoegen van "Highly detailed" maakt het alleen nog maar erger.

[Afbeelding]

Raar. Settings zijn nog steeds steps 6 en cfg 2. Een cfg van 1.5 en steps 12 komt zo ongeveer hetzelfde uit..

Als ik nog meer dingen toevoeg zoals @Yaksa heeft gedaan, dan komt er hetzelfde uit als bij hem, en hoef ik niet eens aan te geven dat het een doodsmasker is. Dat doet SDXL al voor je 8)
Ik zie van jou wel gave content waaronder dit. Heb je dit in Stable Diffusion gemaakt? Ik heb hier nog geen ervaring mee verder, maar lijkt me wel leuk om eens te gaan proberen. Nu vraag ik me af:
- Is het gratis?
- Is er ergens een beknopte uitleg over hoe ik er mee kan starten?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
miicker schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:13:
[...]

Ik zie van jou wel gave content waaronder dit. Heb je dit in Stable Diffusion gemaakt? Ik heb hier nog geen ervaring mee verder, maar lijkt me wel leuk om eens te gaan proberen. Nu vraag ik me af:
- Is het gratis?
- Ja
- Hier: https://github.com/comfyanonymous/ComfyUI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars Warrior
[...]
- Is het gratis?
Ik ben ook maar net begonnen hoor 8)

Ik ben begonnen met EasyDiffusion na een tip van @Yaksa.

ED heeft een eenvoudige installer en bevat alles wat je in eerste instantie nodig hebt. Natuurlijk moet je nog wel een model downloaden (van Civitai bijv.), maar daarna kun je al snel de eerste plaatjes maken.

Ik had in het begin nog geen GPU, dus alles op de CPU gedaan. Maar dat duurt heel lang: soms 5-30 minuten voor wat grotere plaatjes. Dus uiteindelijk een nVidia GPU gekocht.

Daarna ComfyUI gaan proberen, en dan de workflow van ED erin gebracht als basis. Daarna verder gaan experimenteren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Ik zie van jou wel gave content waaronder dit. Heb je dit in Stable Diffusion gemaakt? Ik heb hier nog geen ervaring mee verder, maar lijkt me wel leuk om eens te gaan proberen. Nu vraag ik me af:
- Is het gratis?
Je kan, als starter, ook Easy Diffusion proberen (is ook gratis), de leercurve daarvan is wat minder steil dan ComfyUI.
In principe doen alle progamma's hetzelfde, vanuit een geschreven prompt een afbeelding genereren waarbij je allerlei parameters kunt wijzigen om hetgeen je bedacht had zo goed mogelijk in beeld te brengen.
Easy Diffusion kun je hier downloaden.
Het programma heeft een ingebouwde helpfunctie welke je kunt raadplegen wanneer je niet weet hoe te starten. Tevens bevat die helpfunctie ook links naar de community's op Discord en Reddit.
Extra modellen om in te laden vind je (o.a.) op Civitai
Afbeeldingen (met prompt) van andere users om inspiratie op te doen kun je (behalve op Civitai) ook vinden op Playground AI
O.a. bij Civitai kun je ook een account aanmaken om je eigen creaties te laten zien.
En wat @Mars Warrior al aangaf, het is wel handig om een beetje redelijke GPU te hebben, ik gebruik momenteel een RTX 3060 met 12Gb DDR6 geheugen, dat werkt wat sneller.
Onderstaande afbeelding werd in 18 seconden gegenereerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZuB3E_QuZ95HyExXWY3eLYJbVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjAOikISVvwQH6n5w4iCmU8n.jpg?f=fotoalbum_large

En weet: Perfectie bestaat niet, noch in de echte wereld, noch in de wereld van AI.......

[ Voor 21% gewijzigd door Yaksa op 14-07-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:59:
[...]
En wat @Mars Warrior al aangaf, het is wel handig om een beetje redelijke GPU te hebben, ik gebruik momenteel een RTX 3060 met 12Gb DDR6 geheugen, dat werkt wat sneller.
Onderstaande afbeelding werd in 18 seconden gegenereerd:
Nouja 'wat' sneller: grotere plaatjes gingen op de 7900X 12c/24t CPU in ongeveer 90 seconden / step. Als je dan 16 Steps nodig hebt, dan snap je dat je wel ff zit te wachten :D

Kleinere plaatjes (512x512) gingen in ongeveer 5-9 sec / iteratie. Dan zit je dus op 2-4 minuten voor 1 plaatje.

En dat dus voor 1 plaatje, dus niet een batch van 4 die ik nu meestal gebruik en ik alsnog 2 minuten moet wachten terwijl de GPU 100% belast is en VRAM piekt naar 80%.

Volgens de systeem monitor in ComfyUI gebruik ik in de meeste gevallen 8-12GB VRAM met pieken naar 14GB VRAM. De aanbevolen hoeveelheid van 8GB is dus krapjes. Met 12GB zit je iha wel goed en met 16GB VRAM kun je mogelijk in de toekomst nog net wat meer/sneller dingen renderen als eea groter/complexer wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
Zoals gisteren al aangegeven lekker een dagje uit geweest.
Dit keer naar een heel speciaal eiland waar volgens de overlevering de godin "Cyberpunk" leefde.

Op het eiland zijn talloze rompen / hoofden te vinden die in de grond staan. Net als op Paaseiland dus. Ook hier is de oorsprong onduidelijk. Sommigen zeggen dat het Aliens zijn geweest die op dit eiland zijn geland. We zullen het nooit weten.

Voor wie de Godin Cyberpunk onbekend is, volgens de overlevering zou ze er zo uitgezien hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18vRUvmeCdVKUdhuy2qAw0fb4fg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KPamkggpJeo6sCZDyUN5zmg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lC9Cs_ftdzRp-4mePpaAsIoOSoA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBlryzswZLHDeZAx3YntBk1l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE6NRp23Ix1TMj41R1TetCTbiK8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVvodGgGPG0dhRyM4C0DYWDy.jpg?f=fotoalbum_tile

Nog voordat we met de helikopter landen op het grote eiland zagen we de eerste beeltenis al opdoemen in de lucht. Enorm indrukwekkend.
Na de landing kregen we de volgende voorproefjes op het strand te zien waar de woeste zee een poging deed om haar enorme beeltenissen omver te werpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_6AmQAOm6ziNXQSzlQjQchQfas=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bPfgrX3BAslx0UC4v3YVPZj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4E07xnZgqzUEwmfgpl59ikmBNO8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAFhTnHmzMsiXWAGh0F8wH8t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBegfmu0wvabmAJHHrpqNg4mdq8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GojrtqcLN0rUsD8GdjsCu7Li.jpg?f=fotoalbum_tile

Na uitgewaaid te zijn eerst maar in het museum geweest. Daar staan vele impressies van haar evenbeeld uitgevoerd door vele (lokale) kunstenaars. Niet allemaal mijn stijl, maar je leert haar zo wel kennen in zoveel gedaantes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGiYvB5GNbPCEWIZrTz7RpOMZEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLekvh66sQQOYRurSe9d6G9w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDP9EkdpyEK_xAbqh3Akz5yjHbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FonPNIoYIPGHKIDwcchNHE3p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PPQXskslIV1LVrGE_DXcCNZQeI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIJPmxXdsvE2162hvc0OlzZ6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9yPcRxc21I8y5Yn2fUsyIkdoyI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3qu2fVuCK6EHDLbMSCbSVKV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf5IwVwBRiSKvYqxgKRSQbd_Cw8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AWUA7CcE4B6xcsJU6oxHEHI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cdlqhdxaa5KKmNEsihWI7cNFgdM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntUiYgYF7spQAYGiDlduxdKA.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarna de motor gepakt. Tsja. Ook die was naar het evenbeeld van Cyberpunk gemaakt. Best wel kunstig, maar ook beetje onhandig.
Onderweg zagen we hoezeer haar beeltenis in het dagelijks leven verwoven is. Zelfs in de bushaltes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_g-LpvjxHxGXm2zNzkP3V09vnjk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wexoM0KbyB7Ak0KIQ00faeW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdlcjWd4sViBxwvrdMMIjqJnrEU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tLTlJVv7Bs5YpytIMgN2IJ4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8sB-TxP2fGirVtVtwRjl9ywQlw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u29lLrAWVhKevYcJULZfBttG.jpg?f=fotoalbum_tile

De stad begon al snel te vervelen, dus zijn we de natuur ingetrokken. Dat was volgens de gids die mee was ook het allermooiste van het eiland. De natuur varieert van bos, tot hooglanden tot uitgestrekte woestijnen.

Een must om te zien als je er toch bent!

Voordat we in de uitgestrekte hooglanden terecht kwamen, kwamen we door een dorp dat midden in een dennenbos lag. We zagen daar veel vrouwen die er als geel blauwe vogels uitzagen, maar dan wel zo goed mogelijk volgens haar gelijkenis. Je zou het haast niet geloven als je het niet zelf gezien hebt. De vrouwen zagen er uit als een mix van een Tanager vogel en een dennenboom!

Ze waren één met de natuur en hadden ook de schone taak om de boom beeltenissen van Cyberpunk te onderhouden. Wat een werk!

Ook in de hogergelegen gebieden op de bergtoppen (gelukkig per kabelbaan) konden we het werk van deze mensen aanschouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0a5YwxhMVXoBgW154GbOOZ0eEM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djfBW3yMPQs02ChkeaHYq1QG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CE8lPQLI7_tEJT9rH6wOJSviFJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuhWqwi8Jz1TXZ0VtFcFhk14.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qkYiRxicYAPNO2cjlVLzNJSFHg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uP8vkYGJablsg5O6yOYNFpd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54rJozPYkhdSaXQzCzJUxYE0iRg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERtFVw3F7qhFy2gdPDyolL17.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6L6IfdSo5B_EExybUf7YqbQtIBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Sb36fFhjJLlBLfGfLxRKeZ1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWH3sDQeLPTUC2Iexb-7QScg_GY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciAxRL2OeObnxnmBzJ28ywwK.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarna hoog tijd voor een lekker hapje en drankje. Ook in het gezellige restaurant viel niet te ontkomen aan haar beeltenis. Van pannenkoeken tot lokaal gebrouwen bier: het was allemaal herkenbaar.
De toetjes waren volgens de geruchten in een aantal gevallen de beeltenis van de barvrouw die het niet kon hebben dat haar man (de kok) de hele dag naar Cyberpunk zat te kijken!

Het bier hakte er flink in met zijn 11% alcoholpercentage! Het was dan ook niet een standaard flesje van 300ml 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gIXoBwIbI5CZhki8frSdqlceuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVB1OT1b8Bzh7EQDvq7HjnxU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMED5quL8PiyYDA0zs56NEjoYmA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSdrhk2MLsflMwO8tAjGmHNR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RTQlqLhSVcHv0xWmJBX0vIAEOs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOgH4G4wpmrqVatoXxBFYQs2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeOYKitrV4a96ENEHEyYGxyFGZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlV0WH14i4NmbBIvgJ0SnmMj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrnr9m_7DTJgh2MVkFZdwzxpXpY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lObHB66DaR8talBKFq4D7f34.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azOUxiqWqvuZetqAtCnLfxAYIlo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsl8A9My8soaEos55vt2l7E8.jpg?f=fotoalbum_tile

Met een volle buik en extra waterflesjes mee was het laatste deel van onze trip aan de beurt: de hoofden in de woestijn.

Allemaal erg indrukwekkend. Je kon zien dat de erosie some alle kleuren had weggevaagd van deze stenen sculpturen. Maar ook waarom men overtuigd is dat Cyberpunk een Alien is. In andere delen op het eiland waren we deze hoofden nog niet tegengekomen. Werkelijk buitenaards! Soms leken de beelden op een astronaut, dan weer op een soort van cyborg die we enkel kennen uit SciFi films.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWjUf85sji3K_BuUnX0N16YOxEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3QGTaIXGP6emZbkV2ZCdvbq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyC17SyLg8qJJeEyInrlqgSL5AE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axBo557m9tE7lg5jRVDvGHyz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nD7IGX6LHBv25nuV4dG6szrW7w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuhLjUhcyNTo9svF2tbHfaO4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnMuMs7KOyP9Oor7aZA9V0MNTUE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzSvNuLeIzUqdf4DMBj75872.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/879tKsP1Q7cei7JY0SLiOT6J_38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQdajaDAJNAIxofOtEI0i0Fh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r61M9wLSlVavfxEufE5QVi5x96U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afJms76AEcXyfXos4iIAm2DM.jpg?f=fotoalbum_tile

Al met al een een enerverend dagje om nooit te vergeten _/-\o_

[ Voor 100% gewijzigd door Mars Warrior op 14-07-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:57:
[...]

Ik ben ook maar net begonnen hoor 8)

Ik ben begonnen met EasyDiffusion na een tip van @Yaksa.

ED heeft een eenvoudige installer en bevat alles wat je in eerste instantie nodig hebt. Natuurlijk moet je nog wel een model downloaden (van Civitai bijv.), maar daarna kun je al snel de eerste plaatjes maken.

Ik had in het begin nog geen GPU, dus alles op de CPU gedaan. Maar dat duurt heel lang: soms 5-30 minuten voor wat grotere plaatjes. Dus uiteindelijk een nVidia GPU gekocht.

Daarna ComfyUI gaan proberen, en dan de workflow van ED erin gebracht als basis. Daarna verder gaan experimenteren :9
Dat is het mooiste inderdaad, goede basis hebben en dan kan je los met Comfy.

Net begonnen zegt ie en daarna "uiteindelijk" een GPU gekocht, haha. Zo verslavend is AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:12:
[...]Net begonnen zegt ie en daarna "uiteindelijk" een GPU gekocht, haha. Zo verslavend is AI.
Tsja, mensen die net hun rijbewijs gehaald hebben moeten ook een auto kopen om het rijden echt te leren.

En soms 'leen' je een idee om te bezien of je zoiets ook kunt maken.
Zoals onderstaand, ik zag een afbeelding van 'Dreamer' op Civitai, in Canvas gemaakt dus zonder prompt geplaatst. Zelf aan de slag gegaan om een prompt te schrijven die de afbeelding benaderde.

Titel: A Dress designed by Nature

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6Rbwmw4QzlDLezp6bIALZIvPNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CbdQiLzhJ1Q1793n8aHzExp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
JDx schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:12:
[...]
Dat is het mooiste inderdaad, goede basis hebben en dan kan je los met Comfy.
Dat dus wel tov ED een flinke leercurve heeft omdat men ervan uitgaat dat je een hoop weet/snapt.
Het installeren van de Comfy Manager heeft een heel stuk geholpen...
Net begonnen zegt ie en daarna "uiteindelijk" een GPU gekocht, haha. Zo verslavend is AI.
Normaal duurt mijn "uiteindelijk" ook een stuk langer, en dan bedoel ik ook een stuk langer. Een jonge dame heeft het "uiteindelijk" flink bekort met de melding "Je kunt het altijd binnen 30 dagen weer terugsturen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Tsja, mensen die net hun rijbewijs gehaald hebben moeten ook een auto kopen om het rijden echt te leren.
Klopt, maar op de CPU draaien kost ook enorm veel tijd, en dat is zonde.

Ik heb nu wat andere dingen tot eind van het jaar opgezegd om de GPU te kopen en het eenvoudig voor mezelf te kunnen verantwoorden...
En soms 'leen' je een idee om te bezien of je zoiets ook kunt maken.
Zoals onderstaand, ik zag een afbeelding van 'Dreamer' op Civitai, in Canvas gemaakt dus zonder prompt geplaatst. Zelf aan de slag gegaan om een prompt te schrijven die de afbeelding benaderde.

Titel: A Dress designed by Nature

[Afbeelding]
Die verrotte prompt en wat de AI / SDXL daarmee doet :o

Dat blijf ik lastig vinden omdat ik er inmiddels achter ben dat de AI wel heel veel verzint. Zelfs met een prompt van 4 woorden kun je al de meest gekke dingen krijgen.

Neem nu het volgende plaatje. Hoe zou je dat nu beschijven?

Ik weet het, want ik heb de prompt gemaakt, althans deels. Maar wat er dan uitkomt is toch ff wennen.
  • Het vreemde witte beest klopt wel, althans de kleur. Het aantal ogen had 1 moeten zijn.
  • Verder wilde ik een "black & white" of "monochrome" stijl/achtergrond. Nou ja. Dat heeft dus geresulteerd in die zwarte, spacy, achtergrond.
  • Verder moest het beest zowel "tentacles" als "pods" krijgen. Dat heeft de AI geinterpreteerd lijkt het als soort van twee aparte dingen. De "tentacles" zitten direct aan het lichaam, en de "pods" er omheen ofzo...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUcZF9LvG1_JnNPhjVRM7d8e5L0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGSDJv0NoVnSg1GtNTJuxbuE.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dit plaatje was niet het doel, dat was de volgende, en dan zie je dat het best goed gelukt is:
  • Wit gezicht met de hexagons
  • De blauwe/witte ogen, inclusief stijl
  • De "pods" zelf zijn overgenomen
  • De kleuren van de "pods" rechtsboven zijn goed overgenomen, oranje/bruin
  • De kleuren van de "pods" links zijn goed overgenomen, grijs/lichtbruin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4o6sb3XwWRhGTvF8Ub7epC2oPeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmPufPRgrgF8eMVv1chcxCR4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:58:
Die verrotte prompt en wat de AI / SDXL daarmee doet :o

Dat blijf ik lastig vinden omdat ik er inmiddels achter ben dat de AI wel heel veel verzint. Zelfs met een prompt van 4 woorden kun je al de meest gekke dingen krijgen.

Neem nu het volgende plaatje. Hoe zou je dat nu beschijven?

Ik weet het, want ik heb de prompt gemaakt, althans deels. Maar wat er dan uitkomt is toch ff wennen.
  • Het vreemde witte beest klopt wel, althans de kleur. Het aantal ogen had 1 moeten zijn.
  • Verder wilde ik een "black & white" of "monochrome" stijl/achtergrond. Nou ja. Dat heeft dus geresulteerd in die zwarte, spacy, achtergrond.
  • Verder moest het beest zowel "tentacles" als "pods" krijgen. Dat heeft de AI geinterpreteerd lijkt het als soort van twee aparte dingen. De "tentacles" zitten direct aan het lichaam, en de "pods" er omheen ofzo...
Maar dit plaatje was niet het doel, dat was de volgende, en dan zie je dat het best goed gelukt is:
  • Wit gezicht met de hexagons
  • De blauwe/witte ogen, inclusief stijl
  • De "pods" zelf zijn overgenomen
  • De kleuren van de "pods" rechtsboven zijn goed overgenomen, oranje/bruin
  • De kleuren van de "pods" links zijn goed overgenomen, grijs/lichtbruin
Misschien wel handig om de prompt hier te posten zodat er door anderen naar gekeken kan worden en eventueel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:58:
Dit heb ik enkele dagen geleden nog geprobeerd (4 dagen zie ik nu), als je heel weinig info mee geeft, dan haalt hij gewoon info uit het model en/of lora's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SoThjCw.png

en helemaal leeg krijg ik dit, enkel door het Pines and Needles LoRA.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iXEn6T4.png

Die heb ik o.a. getraind op een cat made of pine needles of pines and needles

[ Voor 18% gewijzigd door JDx op 14-07-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Misschien wel handig om de prompt hier te posten zodat er door anderen naar gekeken kan worden en eventueel verbeterd.
Ah. Vergeten ja. Was ook beetje veel werk allemaal. Circa 1.000 afbeeldingen gegenereerd gisteren...

Ik was begonnen met een Robot plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rswO4RnIez1CLGLo7xezbydjt2w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2emEHfX3FJMlQDLyxvp64qlv.webp?f=user_large

Dat is vertaald naar een prompt uit img2txt:

"a photograph of a cartoon robot wearing headphones and standing next to brown dirt dust ured grounds, yellow background and orange hues in the center with a digital design and pale background"

Daarin heb ik het nodige gewijzigd:

"a photograph of a cartoon amoeba standing next to dirt dust ured grounds, monochrome background and white hues in the center with a digital design and pale background. The amoeba is made out of hexagon shaped elements and has a single white eye and many pods and tentacles, Illustration by Maurits Cornelis Escher"

Ik vermoed dat het aan mij ligt en dat "monochrome background and... in the center" correct zijn geinterpreteerd, maar dat ik wat anders bedoelde, namelijk "monochrome background" :D

En zoals gezegd (ff opgezocht) werd de originele robot prompt af en toe als volgt:

"a photograph of a cartoon robot standing, with large bright eyes and big ears, orange headphones, eye - revealing, looking at someone's stomach area on a light brown background"

Behoorlijk anders dus als de andere vertaling. Geen idee waarom img2txt af en toe met andere omschrijvingen komt... Irritant is het wel, maar dat heb ik nu opgelost met een handmatige Clip node en een switcher zodat ik tussen automatisch en handmatig kan omschakelen met 1 muisklik.

Nu is img2txt wel vaker aan het hallucineren hoor...

Hier zou een rood bankje moeten staan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/972fAzWrpquIHJXGupqhH_TDFgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Slz4PNb3RVlVmHK8QE15M0Lj.jpg?f=fotoalbum_large

...en hier zou je naast de dennenboom ook dat beroemde geel blauwe vogeltje moeten zien 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHQKB9Swoii9J9y0_hma-g1h8oI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOomb6KaHBaLysZB1FWzYK0G.jpg?f=fotoalbum_large

Het terugzoeken van de flow/prompt in de metadata gaat niet helemaal goed blijkbaar als je meerdere batches draait. Het lijkt erop dat saveimagemetadata niet de juiste data pakt... Namelijk niet die van de batch zelf, maar wat op DIT moment in de nodes staat...

Weer wat geleerd!

[ Voor 24% gewijzigd door Mars Warrior op 14-07-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:13:
Ik vermoed dat het aan mij ligt en dat "monochrome background and... in the center" correct zijn geinterpreteerd, maar dat ik wat anders bedoelde, namelijk "monochrome background" :D
En zoals gezegd (ff opgezocht) werd de originele robot prompt af en toe als volgt:
Behoorlijk anders dus als de andere vertaling. Geen idee waarom img2txt af en toe met andere omschrijvingen komt... Irritant is het wel, maar dat heb ik nu opgelost met een handmatige Clip node en een switcher zodat ik tussen automatisch en handmatig kan omschakelen met 1 muisklik.
Promptwriting is soms heel tricky, zelfs het invoegen van een bijvoeglijk naamwoord of een extra kleur ergens levert af en toe compleet andere plaatjes op. Is ergens ook logisch, alles in de prompt wordt meegenomen.
Stable Diffusion heeft een hele goede guide geschreven, over hoe je je prompt zo op kan bouwen dat SD het beste resultaat geeft. Misschien wel goed om die 's een keer door te nemen.
De guide vind je hiero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Nu is img2txt wel vaker aan het hallucineren hoor...
Hier zou een rood bankje moeten staan...
Dat komt omdat je de afbeelding vanaf de 'verkeerde' kant en heuvelop hebt laten genereren 8)
Vanaf de andere kant ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAEsI8FCJsXavH0pL-inrPPzgLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUNXj6IFWjECXsMvOVNGw34l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Daarin heb ik het nodige gewijzigd:
"a photograph of a cartoon amoeba standing next to dirt dust ured grounds, monochrome background and white hues in the center with a digital design and pale background. The amoeba is made out of hexagon shaped elements and has a single white eye and many pods and tentacles, Illustration by Maurits Cornelis Escher"
Het komt waarschijnlijk omdat je background twee keer specificeert, een keer als pale en een keer als monochrome. SD kent maar een background om te omschrijven.
Verder wil je aan de voorkant van je prompt een 'photograph' en aan de achterkant een illustration, dat strookt ook niet met elkaar. Overigens kun je 'illustration by' weghalen, alleen de naam van de kunstenaar in de prompt opnemen is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ik wissel een beetje af tussen SDXL, Pony en SD3, ook even gekloot met PixArt Sigma vandaag, maar dat krijg ik amper aan de praat, weer allemaal extra nodes nodig en losse binaries, weet ik het.

Hier denk je eerst, dan bedoel ik echt vluchtig kijken, oh niet slecht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzktuivtok4bUws0G0gFntX85o4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rhwAz0CZyDRm3AQwpXWw2CuA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnWBvfD27Vp58y60LgprZADz5Eo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l7LB3y8xhuYpB1JyJvZN9uQW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRcxtX4UAzUb6oqpUDlzwZAe6l4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/K7IfvoRcPU65X12e9r7kFSRd.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Maar dan kijk je even wat beter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6RxdgsG_EQTY6zjR-Ao4zzIyxc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VVnkNB1zl5mW9Jp4lzSCQjyv.png?f=fotoalbum_large

Prompt van deze
scary face, omg face, wtf, omgwtflol

:')

[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 14-07-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
JDx schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:39:

[Afbeelding]

Prompt van deze

Nou ja. Het is in ieder geval scary om als vrouw zulke ogen, wenkbrauwen, mond, kin, botten en holte in de nek te hebben. Dus wat dat betreft is de prompt wel gevolgd :D

Is dit SD3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:41:
[...]

Nou ja. Het is in ieder geval scary om als vrouw zulke ogen, wenkbrauwen, mond, kin, botten en holte in de nek te hebben. Dus wat dat betreft is de prompt wel gevolgd :D

Is dit SD3?
Ja via TensorArt, dus je bent wel wat beperkt als niet betalende.

Je kan bijvoorbeeld niet verder dan 25 steps, maar verder staat je PC ook niet de hele dag in brand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Het is iets realistischer, maar ook weer minder interessant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcYJM3ieKlbyu0_r0aFhPowkyJs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1liW81P6m4O1G0p0h2B9MjfD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIfOcohuE3D5sqOc1x5zdUYTvpU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TQ9BLFnQcBlQjAZeK1fSwlan.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Maar het luistert wel beter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKhCv8AByviGmv67WhuEwCZRlCs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zaaohUIiR1SyWwjAOk35jMfM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB9H9jWFq4ORJJuVn8qo8dBgg6U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C8Mfi1ln5jxqyvKFXqGbi2Wn.png?f=fotoalbum_tile

the word "leaf" written with leaves

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Even voor de leuk: ik was mijn frambozen aan het opbinden en dacht, dat maak ik.

Titel: Vrolijk Frambozenmannetje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxwO8aSw12p9fB_nxOkP5IOxG0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAyAMmt3NaWtaDRhSZQqvqdn.jpg?f=fotoalbum_large

No LoRa's Were (Ab)Used In The Making Of This Picture >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
JDx schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:19:
[...]
Ja via TensorArt, dus je bent wel wat beperkt als niet betalende.

Je kan bijvoorbeeld niet verder dan 25 steps, maar verder staat je PC ook niet de hele dag in brand :+
Aha. Die ogen overigens zouden wel eens Catrina ogen kunnen zijn (dodenmasker)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
JDx schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:25:
Maar het luistert wel beter

[Afbeelding][Afbeelding]

the word "leaf" written with leaves
Maar soms ook weer niet, is het een kingfisher? Ja. Is het onderwater? Ja. Diving? Euhmmm, nouja, wie weet, maar niet echt een natuurlijke houding :+

SD3
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3PsjrbO.png

SDXL
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cNTH1K7.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:53:
[...]

Aha. Die ogen overigens zouden wel eens Catrina ogen kunnen zijn (dodenmasker)…
Geen idee, dat prompt is zo onduidelijk dat er elke seed iets totaal anders uit komt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sa7VOg0.png

[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 14-07-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
Welke interface gebruik je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Even een leuk LoRA uit de contest gehaald, Sand Style.
https://civitai.com/collections/2930699

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ui1sFPp.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
StGermain schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:31:
Welke interface gebruik je daar?
TensorArt
https://tensor.art/models...3/ArtFusion-SD3-v0.1-beta

En dan op run klikken of eronder een plaatje kiezen en dan op remix klikken.

Edit: weet niet zeker of je je aan moet melden, denk het haast wel, volgens mij krijg je elke dag 100 credits.

[ Voor 15% gewijzigd door JDx op 14-07-2024 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
JDx schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:59:
[...]

Maar soms ook weer niet, is het een kingfisher? Ja. Is het onderwater? Ja. Diving? Euhmmm, nouja, wie weet, maar niet echt een natuurlijke houding :+

SD3
[Afbeelding]

SDXL
[Afbeelding]
Tsja. Er wordt gewoon een beest oid onderwater getekend, maar meer ook niet. Dat had ik al met mijn hamster draakjes en de draak zelf..

Je zit op het water onderwater ofzo :o

Blijkbaar een moeilijk concept om iets echt "onderwater" af te beelden. Dus nat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkwxqOM6NlTM4_k6fvx5qwfB6ag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eM9S21LsvYOyiyqHJWOcupEr.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wuO3EgWDfyK5-_wygrvBeSWPaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crLM9yEsDUPzsp6lYcSq7Wkr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
JDx schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:39:

[Afbeelding]

Prompt van deze

prompt: black sclera eyes
(geeft bij mij vaak ook deze creepy ogen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Tsja. Er wordt gewoon een beest oid onderwater getekend, maar meer ook niet. Dat had ik al met mijn hamster draakjes en de draak zelf..

Je zit op het water onderwater ofzo :o

Blijkbaar een moeilijk concept om iets echt "onderwater" af te beelden. Dus nat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mwoh heb er genoeg die wel zijn gelukt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CdPXc2C9hafNE6Zxz73xO434M8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UQkRwEV1FAd6d6h4RZXM4W31.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5y8QZ-CaDIg7qblu_k0iBszx9xg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AAKAJVtxZ5fZpMEBmGcb4tfB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVT5cWWVYGdPlDEjfcYShoJNJKM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1LR5GW85yeInZYT6FijG03u2.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evOO13mctR7krYzMbcBLcwzoLwA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/o3v3kuCcHjCWGfF309zBrQnW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpwkrJMURyG-y1jnb4y8YUjA9E0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7hFXaMI2koOXyYpGPxHCVEjo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kpXJ00SOQ0H1DutBPCkZV4e8LU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1YeRFogEz04M0BclHFT8nG49.png?f=fotoalbum_tile

Swimming toevoegen geeft al meer het onderwater gevoel, of visjes erbij en koraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
JDx schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Mwoh heb er genoeg die wel zijn gelukt

Swimming toevoegen geeft al meer het onderwater gevoel, of visjes erbij en koraal.
Stuk beter. Maar de beestjes blijven volledig droog en "fluffy" 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Stuk beter. Maar de beestjes blijven volledig droog en "fluffy" 8)
Ik had toevallig gezocht naar referentie materiaal na deze post, irritant dat de helft ook AI is, maar onder water zie je amper dat de vacht nat is, dat zie je pas duidelijk als ze uit het water komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
In het kader van "Delfs Blauw past bij elke vrouw" de volgende fotoshoot 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gM1LhcvMhjjP08yort4BPyEmxLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gj9bQzgoH5uxsNnsSG3bLxtt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zPANQ9JONgU6LqcXAxdxSvmtII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6LdRHXIDMjY46apzs9fYbyI.jpg?f=fotoalbum_large

Blue is dus soms paars/violet. Gebeurt gelukkig maar zeer sporadisch.

Prompt:
"ultra-detailed picture of a female cyberpunk android, a beautiful attractive woman with blue skin, her face is decorated with intricate catrina patterns, black eyes, intricate robot body, very intricate skull decoration, catrina, sharp focus, rich texture details. dramatic light.ray tracing. Escher style."

Config:
- afmeting 1024x1536
- Steps 16
- Cfg 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Maar toegegeven, niets overtreft goud!

Kijk eens naar die ogen en die glimlach _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tr8cJXR5sEyGf_OsWILJtUDJHcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KKxEzLrwYHCYol7sCVe7Ta5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
JDx schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:51:
[...]
Ik had toevallig gezocht naar referentie materiaal na deze post, irritant dat de helft ook AI is, maar onder water zie je amper dat de vacht nat is, dat zie je pas duidelijk als ze uit het water komen.
Dat kan wel kloppen, maar de gemiddelde katachtige doet toch echt zijn oren plat/naar achteren als deze aan het zwemmen is. Het is lastig zwemmen namelijk anders met twee van die "vangnetten" op je kop 8)

Verder gaan manen iha ook naar achteren als de katachtige in beweging is, zeker in het water. Die blijven echt niet zijwaarts staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:59:
In het kader van "Delfs Blauw past bij elke vrouw" de volgende fotoshoot 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blue is dus soms paars/violet. Gebeurt gelukkig maar zeer sporadisch.

Prompt:
"ultra-detailed picture of a female cyberpunk android, a beautiful attractive woman with blue skin, her face is decorated with intricate catrina patterns, black eyes, intricate robot body, very intricate skull decoration, catrina, sharp focus, rich texture details. dramatic light.ray tracing. Escher style."

Config:
- afmeting 1024x1536
- Steps 16
- Cfg 4
In het World Morph Contest heeft iemand een porcelein LoRA gemaakt
https://civitai.com/models/554974/bluepatternporcelainstyle

Misschien kan je die er eens aan toevoegen, kijken wat het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
In het prompt zelf kan je misschien nog iets van shiny toevoegen, zoals deze van vanmorgen, close up of a white shiny robot crying while holding a puppy

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NEYhs0Z.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:45:
[...]In het World Morph Contest heeft iemand een porcelein LoRA gemaakt
https://civitai.com/models/554974/bluepatternporcelainstyle
Misschien kan je die er eens aan toevoegen, kijken wat het doet.
Tsja, met een goede prompt heb je geen LoRa nodig om iets van porselein te laten genereren....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTJmGiA6NWo_BNELMQOR8tm2Pe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MB2LhpiBpFBrCfNCCg0VvGZW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMxgt7_DPGVsT5pS45r4J-P2DlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuxISPC7FaqWbBtHKGGJYZMi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:20:
[...]Dat kan wel kloppen, maar de gemiddelde katachtige doet toch echt zijn oren plat/naar achteren als deze aan het zwemmen is. Het is lastig zwemmen namelijk anders met twee van die "vangnetten" op je kop 8)
Verder gaan manen iha ook naar achteren als de katachtige in beweging is, zeker in het water. Die blijven echt niet zijwaarts staan.
Dat komt zeer waarschijnlijk omdat er maar heel weinig beeldmateriaal van onder water zwemmende dieren gebruikt is om het AI model te trainen. Sowieso zijn er op Internet maar weinig plaatjes beschikbaar van niet van nature onder water voorkomende dieren die zich toch onder de waterspiegel durven te wagen. Vissen, kwallen, sponzen, dolfijnen en schildpadden lukken meestal wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:47:
In het prompt zelf kan je misschien nog iets van shiny toevoegen, zoals deze van vanmorgen, close up of a white shiny robot crying while holding a puppy
Hoeveel reflectie wil je hebben?

Titel: Magical Apple by Carel Willink

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cn9x9MgeGP4DsgUFdcd1UebUmzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YL0NPNQzou9s7bxBVakkZUoC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Runaque
Vast nooit aan gedacht en nu om nooit meer te vergeten. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTCin1mI31c61YRyw6C9XV7ueL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KX3J3jXANSdGTRCyr0FaHTl8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Knap hoor, die Delfts Blauwe Porseleinen terminators. Ik krijg het ff niet voor elkaar 8)

Na een aantal verrassingen ben ik er inmiddels wel van overtuigd dat SD gemaakt is door en voor mannen.

Ik heb dat empyrisch vastgesteld met de volgende (sterk vereenvoudigde) prompts:
- A picture of a male amoeba with lots of tentacles
- A picture of a female amoeba with lots of tentacles

Nu bestaan er volgens mij geen vrouwelijke en mannelijke Amoeba's, maar goed.

Met exact dezelfde seed (fixed) en exact dezelfde prompt, maar dan male -> female krijg ik dus de volgende resultaten. (tromgeroffel...)

We beginnen met de mannelijke Amoeba!

Niet veel aan te zien eigenlijk. Er valt ook geen Man te ontdekken moet ik zeggen. Eigenlijk geheel volgens verwachting omdat er geen plaatjes bestaan van mannelijke Amoeba's, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRC13zNQ15G5SptbIFzH6NBJkw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Qs6VWcnOSvSr5BV7Z0FM9SF.jpg?f=fotoalbum_large

Over naar de Vrouwelijke Amoeba's. Die zien er meestal uit als de volgende afbeelding :9
Afbeelding is beetje bijgewerkt tussen de groene blaadjes om hem te posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvirMqbmQJd4Xyk037CMDTHoSeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bklzQJZOMRp2Woop8ksRNXE0.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel wel op dat de vrouwen vaak hun ogen hebben neergeslagen, dus ik vraag me even af waarop dit getraind is.

Nadat ik "Eyes open" aan de prompt toevoegde kreeg ik een vrouw met enorme ogen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqcBe1ppNf6TkooU2Sl84sxT2qQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rQiYJTlgiA5IDjJwrPDQFFm.jpg?f=fotoalbum_large

QED. Male en Female worden dus duidelijk anders verwerkt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Evening greetings from Istanbul, the Sultan Ahmet Mosque.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvcIIoQeHOeT8oihjAXvDUTHdVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBwdpqgLMuxS35bhShlUeZz8.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: Evening Panorama, photograph of a hot air balloon floating high above the Sultan Ahmet Mosque - Istanbul, purple and red sunset, intricate details, highly detailed, ArtStation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Nog even door gegaan met de double exposure

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NyOwZkx.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sAexx2c.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
LoRA van AI Digital Media Art hier
https://civitai.com/model...-xl?modelVersionId=646743

Die gallery is nu al geniaal.

[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 16-07-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ik deed niet mee met project Odyssey om te winnen, maar wat wil je met inzendingen als deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Of deze, zelfs de narrator is AI en het hele verhaal is een gedicht (endscreen is geniaal)

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 16-07-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
JDx schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:47:
LoRA van AI Digital Media Art hier
https://civitai.com/model...-xl?modelVersionId=646743

Die gallery is nu al geniaal.
Ik snap nog niet helemaal hoe je dit met een LoRA kunt doen. De Photoshop achtige ComfyUI node oplossingen die dit doen vragen altijd om een masker waarbinnen dan de tweede image wordt gegenereerd. Daarin kun je ook een hoop sturen (transparantie, kleur, etc.).

Zo'n workflow is wel ff wat meer werk qua configuratie dan een LoRA in de mix erbij gooien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Ik snap nog niet helemaal hoe je dit met een LoRA kunt doen. De Photoshop achtige ComfyUI node oplossingen die dit doen vragen altijd om een masker waarbinnen dan de tweede image wordt gegenereerd. Daarin kun je ook een hoop sturen (transparantie, kleur, etc.).

Zo'n workflow is wel ff wat meer werk qua configuratie dan een LoRA in de mix erbij gooien natuurlijk.
Leuker is natuurlijk als je het LoRA ook nog zelf hebt gemaakt, maar deze keer gebruik ik die van iemand anders, wil zelf nog wel een soortgelijke gaan maken voor SD3.

Maar alsnog leuk om te doen, LoRA prutten tussen 0.5 en 1.5 weight, spelen met CFG en Steps, goede model kiezen voor de task en dan klooien met het prompt wat het LoRA er mee doet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A3pQJyN.png

Aan deze post zie je wel dat het er niet zo even uit komt. Des te leuker als het wel lukt.

En frustrerend als het niet lukt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:33:
[...]Leuker is natuurlijk als je het LoRA ook nog zelf hebt gemaakt, maar deze keer gebruik ik die van iemand anders, wil zelf nog wel een soortgelijke gaan maken voor SD3.
Nog leuker is natuurlijk om zo'n double exposure zonder LoRa te doen, maar de prompt zo te schrijven dat deze dat effect opleverd. Deze is (vind ik) wel aardig gelukt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LtrM-5w7cdtyAuE2ld2rGimPPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viJDUCRmAzxhwTRazL9RNCzE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:53:
Even een leuk LoRA uit de contest gehaald, Sand Style.
Even een leuke prompt geschreven, Sand Style.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gi08gdKIPhPGxyC_RaCWzUxiFA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9RGFftoq6Phh7yO77cndUNg.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: a whimsical surreal cinematic scene of a house made of sand hit by a tornado entirely made of sand, highly detailed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:48:
[...]

Nog leuker is natuurlijk om zo'n double exposure zonder LoRa te doen, maar de prompt zo te schrijven dat deze dat effect opleverd. Deze is (vind ik) wel aardig gelukt:

[Afbeelding]
Ziet er leuk uit, maar dat is natuurlijk niet het idee van een LoRA (contest), die maakt zonder de prompt aan te passen van een bestaand plaatje een sand, wood, whatever stijl. Deze LoRA's zijn ook gewoon getraind op door AI gegenereerde plaatjes zoals die van jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMGYPYSTl1qBZJ_vXCn7Ftt7WGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nLsR8D5xDUUINeaOtwOcVwCG.png?f=fotoalbum_large

https://civitai.com/artic...ing-dataset-creation-bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yaksa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:03:
[...]

Even een leuke prompt geschreven, Sand Style.

[Afbeelding]

Prompt: a whimsical surreal cinematic scene of a house made of sand hit by a tornado entirely made of sand, highly detailed
Heb je daar een specifiek model voor gebruikt? Er zit best veel detail en extra's in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
En het is natuurlijk leuk om elkaars LoRA's te testen in zo'n contest.

Als je trouwens ArtFusion XL Surreal gebruikt, daar zitten ook al LoRA's ingebakken die het leuker maken ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3a20Xmk.jpeg

a double exposure sunset in the silhouette of a woman (zonder LoRA)

+ surreal background

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZOGPSBh.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 16-07-2024 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Gonadan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:48:
[...]Heb je daar een specifiek model voor gebruikt? Er zit best veel detail en extra's in.
Dat is het model van @JDx ; artfusionXLSurreal_v16Lightning
Kun je hele leuke dingen mee doen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:56:
[...]

Dat is het model van @JDx ; artfusionXLSurreal_v16Lightning
Kun je hele leuke dingen mee doen.......
Met de gewone wordt ie nog gekker, surreal zit tussen real en deze in.

Het gaat van real -> surreal -> gewoon artfusion -> cartoon

Hieronder nog eentje met de gewone, zelfde prompt en seed

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cQxRKhml.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 16-07-2024 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runaque
Niets Lora, wel eigen model en workflow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTrxAgaJ-DIYlVE2xs5PS7RozyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wILcdn2QzMwwm7Q7FrtRJ7q5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0VrhcvOCl2_V8Etza0t4dIexQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOY2GsHdSmRQdMv6PJ0k7iCm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
In deze zitten onder anderen FaeTastic Details voor een procent of 20

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kVKQehIl.jpeg

en mijn eigen Weirdify LoRA voor 50%

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g3JGrda.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Dan deze ook maar even met Cartoon model, vereist wel een triggerword zoals drawing of vector drawing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1gPFu-uJ6KxUFlhMi2VSQUc7Ug=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lMpZceDnI1cHehioNZckOo4U.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wroij0TgEQ_YUYdRo3FUHkintB0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JGggwM9hWKn4UqsMSfLYkoQI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSsPFRPmOq1DGHqmamc8G4-oXyw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yXLAxiJYjB1JPPMdvekbecIE.png?f=fotoalbum_tile

De tweede is erg leuk vind ik aangezien de boom met kronkel takken op de plek van de hersenen zit :+

Pagina: 1 ... 45 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.