Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
abandoned office
1.5

1.6

Duidelijk. Ik moet nog een hoop leren dus zie ook niet alle wijzigingenJDx schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 00:05:
[...]
Oh wacht jij vergelijkt wat anders hahaha.
JayNLunBorify 1.5 heb ik hernoemd naar ArtFusion XL Surreal v1.5
Dat verschil is er ook bijna niet, die jij nu pakt is de v1.6 die heeft een minimale creatieve upgrade.
[Afbeelding]
Maar hoe krijg jij het voor elkaar om ongeveer 2 dezelfde resultaten te krijgen? Zelfs met dezelfde seed krijg ik altijd andere kleding of omgeving. Kun je dat toch op de een of ander manier vastzetten?
Als ik dat kan zou dat heel fijn zijn om variaties te maken
Mijn nichtje vind dit soort dingen gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf, maar variaties lijken lastig te zijn
Soms krijg ik een alien (dat zelfportret een stuk terug) als variatie...
:strip_exif()/f/image/WYGcEvOhluw8SrHoP0NmH0oj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Mars Warrior op 09-07-2024 11:01 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik weet niet wat je prompt is, maar je moet er heel weinig in zetten voor flinke variatiesMars Warrior schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:55:
[...]
Duidelijk. Ik moet nog een hoop leren dus zie ook niet alle wijzigingen![]()
Maar hoe krijg jij het voor elkaar om ongeveer 2 dezelfde resultaten te krijgen? Zelfs met dezelfde seed krijg ik altijd andere kleding of omgeving. Kun je dat toch op de een of ander manier vastzetten?
Als ik dat kan zou dat heel fijn zijn om variaties te maken
Mijn nichtje vind dit soort dingen gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf, maar variaties lijken lastig te zijn![]()
Soms krijg ik een alien (dat zelfportret een stuk terug) als variatie...
[Afbeelding]

Linkt naar Imgur
Ik krijg het alleen niet voor elkaar (nog) om specifiek het aantal luchtschepen aan te geven. Als ik aangeef dat ik er maar 1 wil hebben dan wordt dat eigenlijk altijd wel genegeerd.
Dit zijn "settlers on mars"
Ik krijg wel sterk de indruk dat "Mars" in dit geval Monument Valley Navajo Tribal Park is
/f/image/FIG1zoqAzdArOyRF3777PdT5.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/TGASEAg5N5TZ5gwcTJNyEqOR.webp?f=fotoalbum_large)
begin je prompt met 1ship of 1spaceship of 1 ship of one shipMars Warrior schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:31:
Futuristische zaken, zeker met wat image filters/settings zien er altijd wel leuk uit omdat je niet niet aan iets "echts" kunt relateren.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar (nog) om specifiek het aantal luchtschepen aan te geven. Als ik aangeef dat ik er maar 1 wil hebben dan wordt dat eigenlijk altijd wel genegeerd.
Dit zijn "settlers on mars"
Ik krijg wel sterk de indruk dat "Mars" in dit geval Monument Valley Navajo Tribal Park is![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1girl werkt ook vaak namelijk

Bij mij lijkt het net alsof 1.6 de kamer wat meer opgeruimd heeft.......JDx schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 00:21:
Verschil is hier mooi te zien, meer details, meer troep, plafond naar de rottigheid
abandoned office
:strip_exif()/f/image/miikfwDO61AIGt66VZQJG1MT.jpg?f=fotoalbum_large)
Kudos voor het nieuwe model (artfusionXLSurreal_v16Lightning) trouwens.
Als ik dan al iets op zou willen merken dan valt mij op dat de ogen van de modellen onderling soms best veel afwijken (linkeroog t.o.v. rechteroog bedoel ik dan), pupilgrootte en kleur stemmen niet altijd overeen.
Maar ach, kleinigheidjes hou je altijd......Komt goed.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Op een of andere manier gaan handen in het real model opeens vaker goed dan fout. Ook de nagels meestal.

Imgur
Ik zou nog steeds graag een mooie album functie zien, maar plaatjes hier krijgen een lage resolutie en bij mij laden ze vaak niet, ook niet een 2e keer, anders komt zo'n pagina zo vol en lang.
[ Voor 25% gewijzigd door JDx op 09-07-2024 16:36 ]
Geen upscaling toegepast, dus direct op deze resolutie laten genereren vanuit ComfyUI...
Geen idee overigens of die high resolution en lots of details prompts iets toevoegen, maar toch maar gedaan. Lastig vergelijken omdat ik nog geen idee heb hoe ik 2 dezelfde plaatjes kan laten genereren. Dat zal wel niet kunnen denk ik?
"Lighthouse on the coastline. Stormy, dark sky, lots of details, high resolution"
/f/image/2apYxMq6Rk2DOf4pFxRnivbb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/y7VPnXum3mjtBGdbcTK9MMzn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PRhmBNgMBpb2xYviPNF6Nf8r.png?f=fotoalbum_large)
Ik dacht ik voeg lichte en donkere lucht toe. Maar met "light" gaat het vuurtorenlicht branden
"Lighthouse on the coastline. Stormy, light and dark sky, lots of details, high resolution"
/f/image/v4SjVFAWpHZyQ98HBOq1xXMN.png?f=fotoalbum_large)
Deze is 2048x512 = 1024x1024 werd een leuke panorama.

Oudje alweer, maart 2023
En dit is met auto's en herhalingen wat ik bedoelde

[ Voor 34% gewijzigd door JDx op 09-07-2024 19:21 ]
Ik had in het begin ook overal vuurtorens. Op het land, in de lucht en in de zeeJDx schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:15:
Ziet er prima uit ja, met andere dingen krijg je hele rare herhalingen, maar ik heb ook achtergronden op 1280x720 gemaakt en dan upscalen naar 2560x1440 en dat werkt ook, alleen soms vaak dezelfde bomen naast elkaar met niet ondersteunde resoluties.
Deze is 2048x512 = 1024x1024 werd een leuke panorama.
[Afbeelding]
Oudje alweer, maart 2023
En dit is met auto's en herhalingen wat ik bedoelde
[Afbeelding]
Of vrouwen met 4 of 6 borsten als je oper ongeluk een getalletje teveel opgeeft voor de hoogteJDx schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:22:
Net als met een te hoog portret of te hoge resolutie, krijg je 2 hoofden boven elkaar.

Ik vind trouwens Easy Diffusion wel een stuk overzichtelijker en makkelijker om mee te werken dan ComfyUI. Je bent wel erg flexibel met al die nodes, maar je moet ook alles zelf doen en uitvinden.
ED kan bijv simpel jpeg, png en webp opslaan. Dat is onvindbaar voor mij binnen ComfyUI.
https://lumalabs.ai/dream-machine/creations
30 gratis probeersels, komt vrij rare shit uit
Let vooral 'ns op de weergave van de kleding, de lichtval daarop en de bijbehorende reflectie.
:strip_exif()/f/image/ugR5Zm5qA7edaknHzfcB7E3m.jpg?f=fotoalbum_large)
En in zwart zijde met goud borduursel vind ik haar er nog mooier uit zien...
:strip_exif()/f/image/ZLCaFzG4q54vqPto188b7Lhn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Yaksa op 09-07-2024 22:29 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Prompt: detailed portrait of the 25 year old girl next door, she is wearing a cute hoodie and has her hair in a ponytail, she is not wearing any make up, her face is natural and her skin detailed
Negative prompt: (worst quality low quality),(interlocked fingers, badly drawn hands and fingers, anatomically incorrect hands),signature,(nsfw,nipple),animal
Steps: 25
Sampler: DDIM
KSampler: ddim
Schedule: normal
CFG scale: 3
Seed: 0
Size: 768x1152
VAE: None
Denoising strength: 0
Clip skip: 2
Model: ArtFusionSD3_beta
Via de online generator van Tensor.Art
https://tensor.art/models
[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 10-07-2024 13:58 ]
https://tensor.art/search?q=sd3
Oh dacht dat dit nog onder die andere post kwam, Yaksa weer
[ Voor 28% gewijzigd door JDx op 10-07-2024 14:00 ]
:strip_exif()/f/image/indtnM3RNtUwpR3ugk54L43q.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: 'Archeologist, Female, clad in field attire, open shirt, natural skin, symmetrical identical brown eyes, digging towards a golden treasure inside a dark torchlit Egyptian crypt chamber'
SDXL, Model: artfusionXLSurreal_v16Lightning
[ Voor 20% gewijzigd door Yaksa op 10-07-2024 16:01 ]

Zelfde settings (alleen de onderste is blonde with bangs en glitter dress)
[ Voor 36% gewijzigd door JDx op 10-07-2024 16:09 ]
Er gaat iets mis in de symmetrie in de gezichten, wat je vooral ziet in de laatste afbeelding.JDx schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:01:
Origineel is elke keer mooi strak, maar na de upscale gaat het mis met de details.
Zelfde settings (alleen de onderste is blonde with bangs en glitter dress)
Ik zie het alsof het gezicht enigszins verwrongen is, het is niet veel, maar iets klopt er niet.
Arm is ook niet gezond. Maar het lijkt ergens op, pffft, wat een gedrocht is SD3 nog.Yaksa schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:14:
[...]
Er gaat iets mis in de symmetrie in de gezichten, wat je vooral ziet in de laatste afbeelding.
Ik zie het alsof het gezicht enigszins verwrongen is, het is niet veel, maar iets klopt er niet.

Ook moet je 10 duizend miljoen keer aangeven dat je geen kind wil

[ Voor 19% gewijzigd door JDx op 10-07-2024 16:25 ]
Echte mensen hebben ook geen symmetrische gezichten.Yaksa schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:14:
[...]
Er gaat iets mis in de symmetrie in de gezichten, wat je vooral ziet in de laatste afbeelding.
Alleen de knapste mensen ter wereld, was toch ooit een onderzoek gedaan naar hoe aantrekkelijk iemand gevonden wordt en de samenhang met symmetrie in het gezicht.StGermain schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:42:
[...]
Echte mensen hebben ook geen symmetrische gezichten.
YouTube: How to use LivePortrait. Learn to Animate AI Faces in ComfyUI.
Ik heb mijn ComfyUI geupdate etc en ik mis bepaalde nodes (ze heten gewoon anders ook) om er een
goede workflow van te maken zoals in die YouTube video.
Dat weet ik ook wel, maar hier gaat iets anders mis, ik weet niet precies hoe ik het uit moet drukken, maar is zit iets vreemds, iets onnatuurlijks in. Alsof twee (of meer) delen van verschillende gezichten (deels) aan elkaar geplakt worden.StGermain schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:42:
[...]Echte mensen hebben ook geen symmetrische gezichten.
En dat is iets wat je in SDXL niet had.
Ik heb dit gezien op de Twitch stream van Civitai een aantal dagen geleden, weet niet of de gast de maker was of een professioneel gebruiker, maar zag er super vet uit. Heb alleen geen webcam, dus aan begonnen.EverLast2002 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:01:
Heeft iemand hier dit al aan de praat gekregen:
Ik heb mijn ComfyUI geupdate etc en ik mis bepaalde nodes (ze heten gewoon anders ook) om er een
Er komt elke zo veel nieuws bij, soms moet je keuzes maken en dat kan ik niet, dus doe alles half
Inmiddels gelukt!JDx schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:06:
[...]
Ik heb dit gezien op de Twitch stream van Civitai een aantal dagen geleden, weet niet of de gast de maker was of een professioneel gebruiker, maar zag er super vet uit. Heb alleen geen webcam, dus aan begonnen.
Er komt elke zo veel nieuws bij, soms moet je keuzes maken en dat kan ik niet, dus doe alles half
Dit is echt zo gaaf.....en eng ook. Foto's van mensen die ineens tot leven komen.
Misschien ComgyUI een keer opnieuw opstarten?EverLast2002 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:01:
Heeft iemand hier dit al aan de praat gekregen:
Maar dan ga je dus je eigen menselijke mimiek een op een omzetten op een AI beeld.
Leuk, maar volgens mij is dat niet het pad wat we zouden moeten bewandelen. AI zou dit gewoon zelf moeten kunnen middels tekstuele input. (girl starts laughing / crying / smiling / looking surprised / etc.)
Bovendien werkt dit waarschijnlijk alleen op zoogdieren die hun ogen, mond, oren en neus ongeveer op dezelfde plek hebben zitten en mag je je hoofd niet te veel verdraaien.
Ondanks een gewone prompt als "Blond woman. Year xyz. Full body" kreeg ik af en toe toch een NSFW
Beste resolutie zat zo rond 1000/1600 voordat ik vreemde lichamen kreeg met meer benen, borsten, hoofden, 3 ogen en altijd de linker arm tot op de knieën.Verder werkte "full body" vaak niet met andere verhoudingen: de voeten worden er dan afgesneden.
Ben dacht ik rond 1650 begonnen. Dat ging goed...
/f/image/6yANklKdZNL65PiSeBfjb5MX.png?f=fotoalbum_large)
1850 ziet er ook nog goed uit.
/f/image/JWhJomgACsHjW0p81jlzA6BI.png?f=fotoalbum_large)
In 1900 ging het een beetje mis... Ze heeft een sleep aan, maar er mist toch wat aan de outfit
/f/image/AmB4tudgTU9CYcTU8YzHPdoD.png?f=fotoalbum_large)
En in 1920 werd het het al een beetje beter
/f/image/JQeWpm89Wc3TJUPm1neTss9N.png?f=fotoalbum_large)
Jaren 60... Stijlvol als altijd!
/f/image/fGkpBCFqn6ht2d3Zl5Vbsxjx.png?f=fotoalbum_large)
Jaren 70/80...
/f/image/rBHtVHBYXsNWX0LpWJSnZdfO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sCmx80aswMQ2CM2uYi8TpUyC.png?f=fotoalbum_large)
En in 2010 liepen de dames er blijkbaar zo bij
/f/image/q95dmA05KaVYq6spPuMLt8T3.png?f=fotoalbum_large)
Alles vanaf 2030 krijgt een lekkere space look. Maakt niet uit of je het jaar 2500 invoert. Elke keer dezelfde. Ik heb dat ook met mannen uitgeprobeerd: ook die zien er zo uit, maar dan vaak met laarzen ipv hakken.
/f/image/phgebuqKOITNQfUyCwLmlOji.png?f=fotoalbum_large)
En dat met een CPU, heeft ie de hele dag staan draaien?Mars Warrior schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:34:
Kreeg inspiratie van die 1850 foto's, dus dacht ik gooi er eens wat jaartallen tegenaan om te zien hoe SD aankijkt tegen die jaren.
Ondanks een gewone prompt als "Blond woman. Year xyz. Full body" kreeg ik af en toe toch een NSFW![]()
Beste resolutie zat zo rond 1000/1600 voordat ik vreemde lichamen kreeg met meer benen, borsten, hoofden, 3 ogen en altijd de linker arm tot op de knieën.Verder werkte "full body" vaak niet met andere verhoudingen: de voeten worden er dan afgesneden.
Ben dacht ik rond 1650 begonnen. Dat ging goed...
[Afbeelding]
1850 ziet er ook nog goed uit.
[Afbeelding]
In 1900 ging het een beetje mis... Ze heeft een sleep aan, maar er mist toch wat aan de outfit![]()
[Afbeelding]
En in 1920 werd het het al een beetje beter![]()
[Afbeelding]
Jaren 60... Stijlvol als altijd!
[Afbeelding]
Jaren 70/80...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En in 2010 liepen de dames er blijkbaar zo bij![]()
[Afbeelding]
Alles vanaf 2030 krijgt een lekkere space look. Maakt niet uit of je het jaar 2500 invoert. Elke keer dezelfde. Ik heb dat ook met mannen uitgeprobeerd: ook die zien er zo uit, maar dan vaak met laarzen ipv hakken.
[Afbeelding]
Heb hier een keer een short van gemaakt, base images hadden een prompt met iets van women considered pretty in the 60s 80s 2000 en nu ofzo. De reacties waren vooral veel huil emoji's
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 10-07-2024 17:58 ]
Realiseer je wel dat SD behoorlijk biased is door de (veelal Amerikaanse) beelden waarmee het getraind is.Mars Warrior schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:34:
Kreeg inspiratie van die 1850 foto's, dus dacht ik gooi er eens wat jaartallen tegenaan om te zien hoe SD aankijkt tegen die jaren.
Het klopt lang niet altijd en soms moet je wat 'vreemde' termen in je prompt gooien om toch een tijdsgetrouwe weergave te krijgen.
Bovendien zijn sommige kledingstijlen maar heel kort 'in de mode' (duh) geweest, ook in een verder verleden.
Plus dat er in andere landen hele andere kledingstijlen waren in het verleden. Die zijn soms lastig te realiseren in SD.
Maar Wikipedia heeft een aardig goede pagina over kostuumgeschiedenis, kun je wat inspiratie op doen.
Oude interieurs zijn ook leuk om te doen, er staan er aardig wat die ik gegenereerd heb in dit forum.
Ja, die is heel hard aan het werk geweestJDx schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:53:
[...]
En dat met een CPU, heeft ie de hele dag staan draaien?

:fill(white):strip_exif()/f/image/vHnPk2ThxBZCisC6gX8gYhbj.png?f=user_large)
Ha! Ribbenkasten uit AlienHeb hier een keer een short van gemaakt, base images hadden een prompt met
iets van women considered pretty in the 60s 80s 2000 en nu ofzo. De reacties waren vooral veel huil emoji's
[Streamable: AD_00002]
Prompt: "beautiful blond woman in the year 1650 with painted background. Full body."JDx schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:03:
Welk model heb je gebruikt @Mars Warrior voor deze afbeeldingen?
Configuratie:
.Steps: 6, Sampler: dpmpp_sde_gpu_karras, CFG Scale: 2.0, Seed: 395783518820356, Size: 1000x1600, Model: artfusionXLSurreal_v16Lightning.safetensors
Ja. Het moet ergens vandaan komen natuurlijk. Waar niet op getraind is, zul je ook niet snel tegenkomen.Yaksa schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:22:
[...]
Realiseer je wel dat SD behoorlijk biased is door de (veelal Amerikaanse) beelden waarmee het getraind is.
Het klopt lang niet altijd en soms moet je wat 'vreemde' termen in je prompt gooien om toch een tijdsgetrouwe weergave te krijgen.
Bovendien zijn sommige kledingstijlen maar heel kort 'in de mode' (duh) geweest, ook in een verder verleden.
Plus dat er in andere landen hele andere kledingstijlen waren in het verleden. Die zijn soms lastig te realiseren in SD.
Maar Wikipedia heeft een aardig goede pagina over kostuumgeschiedenis, kun je wat inspiratie op doen.
Oude interieurs zijn ook leuk om te doen, er staan er aardig wat die ik gegenereerd heb in dit forum.
Er zal een flinke bias inzitten. Ook natuurlijk wat mooi en lelijk is, maar ik doe het er maar mee.
Het bedenken van de juiste prompt is een kunst soms. Ik zag al websites die prompts voor een paar $ verkopen. Zou dat een lucratieve business zijn?
:strip_exif()/f/image/Q1AvhPGuPWSb59D53HejQgme.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de liefhebbers die wat willen spelen met de prompt die ik hiervoor geschreven heb:
Prompt: 'Do the design of a egyptian death mask in different ways. Make multi-piece and detailed patterns. Make the mask mirrored. Make very fine mesh and vein patterns. Use ancient text and shape effects. Use hieroglyphic figures. Use filligrain gold and colorful enamel in reds, blues and greens. intricate details, Highly detailed'
Ik heb een tijdje een workflow met prompt te koop gehad en die is wel een paar keer verkocht, maar dat is vooral in het begin, dus zoals bij SDXL ook sowieso toen Stable Diffusion net een beetje werkte.Mars Warrior schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:48:
[...]
Ja. Het moet ergens vandaan komen natuurlijk. Waar niet op getraind is, zul je ook niet snel tegenkomen.
Er zal een flinke bias inzitten. Ook natuurlijk wat mooi en lelijk is, maar ik doe het er maar mee.
Het bedenken van de juiste prompt is een kunst soms. Ik zag al websites die prompts voor een paar $ verkopen. Zou dat een lucratieve business zijn?
Na een tijdje kent iedereen het wel, reddit staat nu ook weer vol vragen over SD3 prompts en settings.
Sommige mensen zijn te lui en willen gewoon copy paste.
Enige reden ook waarom ik af en toe tussendoor weer met SD3 aan het klooien ben, om een beetje bij te blijven, komt vast straks weer een verbeterde SD 3.1 of 3.5 en dan weet je alweer het een en ander.
Verder vind ik SDXL gewoon veel leuker.
[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 10-07-2024 20:16 ]
Dat dacht ik al, valt me op dat sinds de 1.6 versies de handen vaker goed dan fout gaan (dus meer dan de helft van de keren, al is het maar 51 procent) en dat zie ik bij jou ook weer.Mars Warrior schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:45:
[...]
Configuratie:
.Steps: 6, Sampler: dpmpp_sde_gpu_karras, CFG Scale: 2.0, Seed: 395783518820356, Size: 1000x1600, Model: artfusionXLSurreal_v16Lightning.safetensors
Of zijn die 4 op een rij een selectie van 30
In plaats van een verbetering, zijn bij SD3 regelmatig weer good old stompjes te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 10-07-2024 20:18 ]
Heb je daar dan iets speciaals voor gedaan?JDx schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:17:
[...]
Dat dacht ik al, valt me op dat sinds de 1.6 versies de handen vaker goed dan fout gaan (dus meer dan de helft van de keren, al is het maar 51 procent) en dat zie ik bij jou ook weer.
Ik heb nog geen idee hoe je nu zelf een model maakt hoor met specifieke kenmerken, dus heb geen idee.
Nee. Is telkens een batch van 4. Afbeeldingen zijn dus screenshots van het resultaat. Scheelt een hoop werk.Of zijn die 4 op een rij een selectie van 30
In plaats van een verbetering, zijn bij SD3 regelmatig weer good old stompjes te krijgen.
Maar soms dus wel verrassende uitkomsten moet ik zeggen.
Denk dat het model ook getraind is op “De nieuwe kleren van de keizer”
Op Civitai kan je super makkelijk en LoRA maken door gewoon een zooi plaatjes te uploaden, taggen en alles gaat grotendeels vanzelf. Kost je wel 500 buzz steeds, maar die krijg ik vaak genoeg terug via tips.Mars Warrior schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:32:
[...]
Heb je daar dan iets speciaals voor gedaan?
Ik heb nog geen idee hoe je nu zelf een model maakt hoor met specifieke kenmerken, dus heb geen idee.
[...]
Nee. Is telkens een batch van 4. Afbeeldingen zijn dus screenshots van het resultaat. Scheelt een hoop werk.
Maar soms dus wel verrassende uitkomsten moet ik zeggen.
Denk dat het model ook getraind is op “De nieuwe kleren van de keizer”
Je kan ook buzz kopen of het lokaal doen, maar daar ben ik te lui voor.
Met een aparte workflow kan je models en models met LoRA's mergen. De eerste versies waren gewoon een merge van Dreamshaper, Starlight, Realvis, Juggernaut en nog een echte cartoon versie.
Later heb ik er nog allerlei Lora's voor een paar procent doorheen gemixt, waaronder dus ook zelf getrainde, waardoor ik ook meer iets het gevoel heb dat ik er invloed op heb.
Dan zet ik 4 of 5 lora's aan, bijvoorbeeld die JayNLweirdify van mezelf, die maakt alles ff wat gekker, die zit wat meer in de surreal en amper in de real. Detail tweakers, en soms nog een anime lora ofzo.
En dan de ene aan op 0.5 dan de andere, dan naar 0.7 dan naar 0.3 en net zo lang tot er uit iets uit komt waarvan ik denk ja, bam, dit is beter dan de huidige versie en dan merge ik hem definitief in een nieuwe safetensor, eerst zijn het alleen previews.
Veel werk, maar reacties als deze maken het wel waard
friggensarrr
This ArtFusion XL Real and Surreal checkpoints are clearly superior to any standard SDXL checkpoint out there. My initial testing generations suggest that this is about on par with my favorite SDXL lightning checkpoint Quantum FOX XL in clarity, details and sharpness. I'll be sure to post some images generated with this one. I recommend everyone to try this checkpoint. You will not be disappointed
nalesnikofdoom715
One of the best models I've seen so far
RalFinger
Thank you for your efford, appreciate it!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vFENGmbuoovRBccflDKqf0gO.jpg?f=user_large)
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Beetje preutse afbeelding voor AI doen zo met al die kleren aan.
Eens, hier dan een foto met alle kleren uitgetrokkenJDx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 06:16:
[...]
Beetje preutse afbeelding voor AI doen zo met al die kleren aan.
ora et labora
Die is wel vet, lijkt wel een 3D rendering, alleen de schoenen zijn een beetje gaar.mrc4nl schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:27:
[...]
Eens, hier dan een foto met alle kleren uitgetrokken
spoiler:
Het reproduceren is beetje lastig vind ik zonder inzicht in andere instellingen.Yaksa schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:08:
Die archeologe van mij van vanmiddag heeft een prachtig Egyptisch dodenmasker gevonden uit een periode die bekend staat als het Middenrijk.
[Afbeelding]
Voor de liefhebbers die wat willen spelen met de prompt die ik hiervoor geschreven heb:
Prompt: 'Do the design of a egyptian death mask in different ways. Make multi-piece and detailed patterns. Make the mask mirrored. Make very fine mesh and vein patterns. Use ancient text and shape effects. Use hieroglyphic figures. Use filligrain gold and colorful enamel in reds, blues and greens. intricate details, Highly detailed'
Zou je die willen delen bij je plaatjes? Ik vind het goed specificeren nog steeds het lastigst, dus dit soort prompts helpen wel een hoop, maar de instellingen (iteraties, cfg, seed) doen ook een hoop...
Ik zie soms dit soort enorme negatieve prompts. Die iemand dan constant gebruikt:
(3d, render, cgi, doll, painting, fake, cartoon, 3d modeling:1.4), (worst quality, low quality:1.4), monochrome, child, deformed, malformed, deformed face, bad teeth, bad hands, bad fingers, bad eyes, long body, blurry, duplicated, cloned, duplicate body parts, disfigured, extra limbs, fused fingers, extra fingers, twisted, distorted, malformed hands, mutated hands and fingers, conjoined, missing limbs, bad anatomy, bad proportions, logo, watermark, text, copyright, signature, lowres, mutated, mutilated, artifacts, gross, ugly,unnatural face, unnatural body,imperfect eyes, bad lips , blurred lips, (((elongated neck))), (((2 girls))), 2 people, (((asymmetric eyes))), EasynegativeV2, ng_deepnegative_v1_75t, verybadimagenegative_v1.3, 4 eyes, (((double head))), (((long neck))), (((out of frame))), (((cropped head))), verybadimagenegative_v1.3, ng_deepnegative_v1_75t, (ugly face:0.8), cross-eyed, (worst quality:2), (low quality:2), (normal quality:2), lowres, normal quality, skin spots, acnes, skin blemishes, bad anatomy, DeepNegative, facing away, tilted head, {Multiple people}, lowres, bad anatomy, bad hands, text, error, missing fingers, extra digit, fewer digits, cropped, worstquality, low quality, normal quality, jpegartifacts, signature, watermark, username, blurry, bad feet, cropped, poorly drawn hands, poorly drawn face, mutation, deformed, worst quality, low quality, normal quality, jpeg artifacts, signature, watermark, extra fingers, fewer digits, extra limbs, extra arms, extra legs, malformed limbs, fused fingers, too many fingers, long neck, cross-eyed, mutated hands, polar lowres, bad body, bad proportions, gross proportions, text, error, missing fingers, missing arms, missing legs, extra digit, extra arms, extra leg, extra foot, ((repeating hair)), food on plates , food
Bij de Farao maakt dit geen verschil, althans ik zie niks anders dan ik al had.
Dat zijn allemaal mensen die gewoon een kopie van een kopie geplakt aan een kopie van een kopie gebruiken, meestal slaan ze nergens op en de negative is amper nodig.Mars Warrior schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:56:
[...]
Het reproduceren is beetje lastig vind ik zonder inzicht in andere instellingen.
Zou je die willen delen bij je plaatjes? Ik vind het goed specificeren nog steeds het lastigst, dus dit soort prompts helpen wel een hoop, maar de instellingen (iteraties, cfg, seed) doen ook een hoop...
Ik zie soms dit soort enorme negatieve prompts. Die iemand dan constant gebruikt:
(3d, render, cgi, doll, painting, fake, cartoon, 3d modeling:1.4), (worst quality, low quality:1.4), monochrome, child, deformed, malformed, deformed face, bad teeth, bad hands, bad fingers, bad eyes, long body, blurry, duplicated, cloned, duplicate body parts, disfigured, extra limbs, fused fingers, extra fingers, twisted, distorted, malformed hands, mutated hands and fingers, conjoined, missing limbs, bad anatomy, bad proportions, logo, watermark, text, copyright, signature, lowres, mutated, mutilated, artifacts, gross, ugly,unnatural face, unnatural body,imperfect eyes, bad lips , blurred lips, (((elongated neck))), (((2 girls))), 2 people, (((asymmetric eyes))), EasynegativeV2, ng_deepnegative_v1_75t, verybadimagenegative_v1.3, 4 eyes, (((double head))), (((long neck))), (((out of frame))), (((cropped head))), verybadimagenegative_v1.3, ng_deepnegative_v1_75t, (ugly face:0.8), cross-eyed, (worst quality:2), (low quality:2), (normal quality:2), lowres, normal quality, skin spots, acnes, skin blemishes, bad anatomy, DeepNegative, facing away, tilted head, {Multiple people}, lowres, bad anatomy, bad hands, text, error, missing fingers, extra digit, fewer digits, cropped, worstquality, low quality, normal quality, jpegartifacts, signature, watermark, username, blurry, bad feet, cropped, poorly drawn hands, poorly drawn face, mutation, deformed, worst quality, low quality, normal quality, jpeg artifacts, signature, watermark, extra fingers, fewer digits, extra limbs, extra arms, extra legs, malformed limbs, fused fingers, too many fingers, long neck, cross-eyed, mutated hands, polar lowres, bad body, bad proportions, gross proportions, text, error, missing fingers, missing arms, missing legs, extra digit, extra arms, extra leg, extra foot, ((repeating hair)), food on plates , food
Ik gebruik vaak nog child, childish om een iets volwassener resultaat te krijgen.
Dat komt dan overeen met de dingen die ik heb geprobeerd met en zonder zo'n negatieve prompt: ik zie eigenlijk geen enkel verschil.JDx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:58:
[...]
Dat zijn allemaal mensen die gewoon een kopie van een kopie geplakt aan een kopie van een kopie gebruiken, meestal slaan ze nergens op en de negative is amper nodig.
Ik gebruik vaak nog child, childish om een iets volwassener resultaat te krijgen.
Ik denk niet dat zulk negatief prompt veel uithaalt, maar iets selectiever zijn is altijd beter! Ik zie ook al direct vermelding van Lora's in dat prompt staan, tot meermaals toe hetzelfde en dat haalt ook niets uit als je die niet eens op je systeem hebt staan.Mars Warrior schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:56:
[...]
Het reproduceren is beetje lastig vind ik zonder inzicht in andere instellingen.
Ik maak gebruik van veel simpelere negatieve prompts welke rond de tien zaken bevatten afhankelijk van wat ik aan het doen ben, soms laat ik gewoon hetzelfde negatieve prompt staan ongeacht wat ik aan het doen ben zo lang het werkt is er geen probleem lijkt me. Op dit moment heb ik het volgende als negatief prompt in gebruik bij het maken van landschappen.
noisy, blurry, soft, deformed, ugly, fat, weird colors, (((humans))), (((buildings))), (((boats))), cars , Donald Trump
/f/image/gJM1nc9expCt9Xci5XFBxIst.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Runaque op 11-07-2024 11:26 ]
Op Civitai staat iemand regelmatig op de frontpage met geweldige plaatjes en zijn negative is iets van IDONTUSENEGATIVES ofzo hahaRunaque schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:25:
[...]
Ik denk niet dat zulk negatief prompt veel uithaalt, maar iets selectiever zijn is altijd beter! Ik zie ook al direct vermelding van Lora's in dat prompt staan, tot meermaals toe hetzelfde en dat haalt ook niets uit als je die niet eens op je systeem hebt staan.
Ik maak gebruik van veel simpelere negatieve prompts welke rond de tien zaken bevatten afhankelijk van wat ik aan het doen ben, soms laat ik gewoon hetzelfde negatieve prompt staan ongeacht wat ik aan het doen ben zo lang het werkt is er geen probleem lijkt me. Op dit moment heb ik het volgende als negatief prompt in gebruik bij het maken van landschappen.
noisy, blurry, soft, deformed, ugly, fat, weird colors, (((humans))), (((buildings))), (((boats))), cars , Donald Trump
[Afbeelding]
Prompt heel simpel: "Egyptian pharaoh"
Ziet er best levend uit.
/f/image/XvYb0o6cvwTquMj52YKGpZMv.png?f=fotoalbum_large)
Totdat ik dingen als "intricate details" ging toevoegen... Die vent ziet er meteen nogal dood uit...
/f/image/PljGQ9GfNLatNGz0TDqzseQJ.png?f=fotoalbum_large)
En het toevoegen van "Highly detailed" maakt het alleen nog maar erger.
/f/image/Ow7nyR329xC2vbmBha2KKcgh.png?f=fotoalbum_large)
Raar. Settings zijn nog steeds steps 6 en cfg 2. Een cfg van 1.5 en steps 12 komt zo ongeveer hetzelfde uit..
Als ik nog meer dingen toevoeg zoals @Yaksa heeft gedaan, dan komt er hetzelfde uit als bij hem, en hoef ik niet eens aan te geven dat het een doodsmasker is. Dat doet SDXL al voor je
Dat komt door al die embedded dingen die de boel opschudden, maar ook zorgen dat er minder geluisterd wordt naar complexe prompts.Mars Warrior schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:10:
Vreemd. Ik dacht ik doe eens een levende farao.
Prompt heel simpel: "Egyptian pharaoh"
Ziet er best levend uit.
[Afbeelding]
Totdat ik dingen als "intricate details" ging toevoegen... Die vent ziet er meteen nogal dood uit...
[Afbeelding]
En het toevoegen van "Highly detailed" maakt het alleen nog maar erger.
[Afbeelding]
Raar. Settings zijn nog steeds steps 6 en cfg 2. Een cfg van 1.5 en steps 12 komt zo ongeveer hetzelfde uit..
Als ik nog meer dingen toevoeg zoals @Yaksa heeft gedaan, dan komt er hetzelfde uit als bij hem, en hoef ik niet eens aan te geven dat het een doodsmasker is. Dat doet SDXL al voor je
Met het real model, krijg je gewoon een levende kerel
Blijkbaar was het volgens SDXL destijds ook hip om oogschaduw om je iris te tekenen

Tja, instellingen..... Ik gebruik eigenlijk de laatste tijd bij SDXL bijna altijd dezelfde instellingen. Inference steps op 6, Guidance scale op 2 en DPM++ SDE (Karras) als sampler.Mars Warrior schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:56:
[...]Het reproduceren is beetje lastig vind ik zonder inzicht in andere instellingen.
Vaak heb ik maar een paar iteraties nodig om te krijgen wat ik in mijn hoofd had, bij een goed geschreven prompt maakt de seed niet het (echte) verschil. Verder gebruik ik (meestal) de recente modellen van @JDx en als grafische schil Easy Diffusion 3.09 (beta). Geen LoRa's, VAE's.
/f/image/nBBhOE8KRuzZcZMte9u4Asvt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X3CRqzlm7wM2LPyc5N2lr93Y.png?f=fotoalbum_large)
Die draakjes doen het best goed. Zijn wel beetje oorlogszuchtig
Deze plaatjes lijken een stuk minder scherp te zijn dan de originelen
Die cfg van 2 lijkt wel een optimum te zijn ja. Als ik 2.5 invoer voor de draak hierboven wordt zijn harnas een stuk donkerder, en dus slechter zichtbaar. Ga ik naar 1.5 dan wordt alles een beetje duffer/fletser.Yaksa schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:55:
[...]
Tja, instellingen..... Ik gebruik eigenlijk de laatste tijd bij SDXL bijna altijd dezelfde instellingen. Inference steps op 6, Guidance scale op 2 en DPM++ SDE (Karras) als sampler.
Vaak heb ik maar een paar iteraties nodig om te krijgen wat ik in mijn hoofd had, bij een goed geschreven prompt maakt de seed niet het (echte) verschil. Verder gebruik ik (meestal) de recente modellen van @JDx en als grafische schil Easy Diffusion 3.09 (beta). Geen LoRa's, VAE's.
Ik gebruik nu vaak 1.9 en 5-7 steps. Een lagere cfg van 1.5 doet het overigens vaak ook best goed met 10-16 steps. Geen idee waarom. Ik wijzig wat en dan zie ik soms subtiele verschillen, dan weer grote zoals zwaar overdreven kleuren.
De seed maakt bij mij soms wel veel uit: totaal ander houding of bij "Full body" toch enkel het hoofd/kop. Andere seeds geven dan weer netjes 4x full body van in dit geval de draak.
Wiejjj

Woohooo

Wiiiii

Hi

Leuk!JDx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:34:
Bezig met een eigen Pony adaptatie
Bedoel je dan Pony Diffusion XL V6 als base model?
Klopt, bij base model staat dan ook niet SDXL, maar Pony.Mars Warrior schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:55:
[...]
Leuk!
Bedoel je dan Pony Diffusion XL V6 als base model?
Hele vage shit, maar is een enorme groep die het gebruikt, hele grote groep zelfs, de CEO van Civitai zei gisteren in de Twitch stream dat ze veel te danken hebben aan de Pony community.
Ze gaan wel strenger optreden tegen "unethical" images, als je wel eens op Civitai komt weet je wel wat.
En chinees.

lol die lying down, gaat het model elke keer van flippen

Volgens mij werkt het ook alleen met chinezen

[ Voor 52% gewijzigd door JDx op 11-07-2024 20:07 ]
Eindelijk! En een goed lijkend product vanuit een AI algoritme. EN humor!mrc4nl schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:27:
[...]
YouTube: Organoids - Ezolution (Stable Diffusion AI Music Video)
Music video short for the song 'Ezolution' created by Organoids utilizing the assistance from the large music model at Suno.
Animation created using the ArtFusion XL Surreal stable diffusion model, ComfyUI and AnimateDiff.
Ik had er al over gelezen, ook over het soort images wat er vaak uitkomt, dus ik weet wat dat betekent...JDx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:01:
[...]
Klopt, bij base model staat dan ook niet SDXL, maar Pony.
Hele vage shit, maar is een enorme groep die het gebruikt, hele grote groep zelfs, de CEO van Civitai zei gisteren in de Twitch stream dat ze veel te danken hebben aan de Pony community.
Ze gaan wel strenger optreden tegen "unethical" images, als je wel eens op Civitai komt weet je wel wat.
Na eerst wat rare pixels en vage "furry" animals omdat ik niet wist dat dit weer 34 steps en cfg van 6 nodig zou hebben (pffffffff, dat duurt ff) heb ik toch 1 gelukte poging:
/f/image/q7B1HxOdCKocZSuS3qSg3bjO.png?f=fotoalbum_large)
Ja het werkt heel wazig, er is wel een Turbo versie, maar dat is eigenlijk een SDXL model die Pony mimict.Mars Warrior schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:44:
[...]
Ik had er al over gelezen, ook over het soort images wat er vaak uitkomt, dus ik weet wat dat betekent...
Na eerst wat rare pixels en vage "furry" animals omdat ik niet wist dat dit weer 34 steps en cfg van 6 nodig zou hebben (pffffffff, dat duurt ff) heb ik toch 1 gelukte poging:
[Afbeelding]
score_9, score_8_up, score_7_up, score_6_up, score_5_up, score_4_up, full laundry basket, washes piling over the top, in front of a bed in a bedroom full of decorationsMars Warrior schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:44:
[...]
Ik had er al over gelezen, ook over het soort images wat er vaak uitkomt, dus ik weet wat dat betekent...

Ok Pony

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 11-07-2024 20:55 ]
Heb je meer info over deze image? De consistentie van de gaatjes is extreem goed.mrc4nl schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:27:
[...]
spoiler:

Met cheaten dan maar

eeuh , was gewoon een vrij simpel prompt. In het Nederlands, omdat ik niet wist wat 'wasmand' in het engels was.JDx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:03:
[...]
Heb je meer info over deze image? De consistentie van de gaatjes is extreem goed.
''een wasmand vol met vrouwenkleding geplaatst in een slaapkamer'
ora et labora
Lol, echt binnen een paar seconden.mrc4nl schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:39:
[...]
eeuh , was gewoon een vrij simpel prompt. In het Nederlands, omdat ik niet wist wat 'wasmand' in het engels was.
''een wasmand vol met vrouwenkleding geplaatst in een slaapkamer'

Ik dacht dat het met SDXL of SD3 was.
Maar aangezien je zegt in het Nederlands en het een vierkant plaatje is, denk ik dat het Copilot is.

Daar zijn ook wel slechtere dingen uit gekomen.
Met mijn prompt: "full laundry basket, washes piling over the top, in front of a bed in a bedroom full of decorations" niet veel anders.

[ Voor 36% gewijzigd door JDx op 11-07-2024 23:52 ]
ja, ik ben zelf niet zo bezig met het opzetten en aanpassen van modellen, en heb ook niet echt de hardware daarvoor.Dus alles wat ik hier post komt uit copilot vandaan, daar kan ik gewoon makkelijk aan komen..JDx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:47:
[...]
Lol, echt binnen een paar seconden.
[Afbeelding]
Ik dacht dat het met SDXL of SD3 was.
Maar aangezien je zegt in het Nederlands en het een vierkant plaatje is, denk ik dat het Copilot is.
Ook onder werktijd
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 11-07-2024 23:53 ]
ora et labora
Haha die teksten ook erbij.mrc4nl schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:52:
[...]
ja, ik ben zelf niet zo bezig met het opzetten en aanpassen van modellen, en heb ook niet echt de hardware daarvoor.Dus alles wat ik hier post komt uit copilot vandaan, daar kan ik gewoon makkelijk aan komen..
Ook onder werktijd![]()

Maar die gaten in die wasmand zijn elke keer zo recht en perfect en allemaal gelijk, dat lukt je met SD niet.
[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 11-07-2024 23:57 ]
ik pak meestal direct https://www.bing.com/images/create ipv die chatbotJDx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:56:
[...]
Haha die teksten ook erbij.
[Afbeelding]
Maar die gaten in die wasmand zijn elke keer zo recht en perfect en allemaal gelijk, dat lukt je met SD niet.
ora et labora

Oh ja, ik heb gewoon copilot ingetypt in Edge, daar ben ik ingelogd op MS, op Chrome niet.mrc4nl schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 00:00:
[...]
ik pak meestal direct https://www.bing.com/images/create ipv die chatbot
https://www.mangofashiong...l-para-su-l%C3%ADnea-teen
KamelenteenlijnRunaque schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:26:
Ik kwam net het volgenden tegen! Mango is een van de eerste bedrijven die AI aanwend om reclame campagne te voeren voor hun "teen" kledingslijn.
https://www.mangofashiong...l-para-su-l%C3%ADnea-teen
LocoPony v1.0

Misschien iets voor jou @Runaque je kan je eigen model erop zetten, maar ook in private modus zetten als je wil, of alleen te runnen online, maar niet te downloaden als je dat niet wil.
Hiermee kan je dus ook op werk of op een laptopje of wat dan ook even snel wat genereren. Zelfs gewoon op de bank op een tablet. Maar wel echt een model, LoRA's en samplers kiezen.

Zeer simpele UI en zoals je ziet zijn ook compleet custom resoluties mogelijk.

Enige nadeel is dat je niet meer dan 25 steps kan gebruiken als niet-PRO member.
Terwijl het juist een mooie plek is om non-Turbo models te gebruiken omdat die lang duren.
Verder staan alle grote models erop, Dreamshaper, Juggernaut, noem maar op, zitten ook veel klojo's op, want ik wilde een zelf getrained LoRA uploaden, bestond al onder een of andere chineze naam.
je kan wel je eigen model claimen en daar reageren ze ook vrij snel op
[ Voor 34% gewijzigd door JDx op 12-07-2024 09:49 ]
SDXL

HunYuanDiT

SD3

Die Pony kan ik niet echt vergelijken, HunYuanDiT zie ik niet echt potentie in.
Goh, ik wist niet dat de piramide van Chefren aan de Nijl stond. Volgens mij is staat die op het Gizeh plateau, zo'n 8.5 kilometer van de nijl af.Yaksa schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:01:
En als je dan toch in Egypte bent, dan kan een boottochtje over de Nijl natuurlijk niet ontbreken!
[Afbeelding]
Bij de andere "Egyptische" afbeeldingen krijg ik flasbacks naar slechte tv series in die setting, want daar klopt ook niet veel van.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Goh, en laat ik dat nou bewust zo in de prompt omschreven hebben, ik wilde die piramide in de achtergrond als decorstuk erbij hebben.Marc H schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:12:
[...]Goh, ik wist niet dat de piramide van Chefren aan de Nijl stond. Volgens mij is staat die op het Gizeh plateau, zo'n 8.5 kilometer van de nijl af.
Bij de andere "Egyptische" afbeeldingen krijg ik flasbacks naar slechte tv series in die setting, want daar klopt ook niet veel van.
Kun je verder misschien aangeven wat er dan niet klopt, dan kan ik trachten om dat te verbeteren?
Alleen maar afkraken kan iedereen natuurlijk maar daar help je niemand verder mee.
Tevens is dat ook niet de insteek van dit topic.
:strip_exif()/f/image/6XpM84Fn4W0r4NSZzUbNxvQS.jpg?f=fotoalbum_large)
ora et labora
SD3 zie ik (vooralsnog) ook geen potentie in, ik mis iets bij de onderbenen, die 'verdwijnen' in de houten vensterbank(?) waar ze geknield op zit en de rechterarm heeft ze op magische wijze zo langs haar lichaam hangen dat je er niets van ziet.JDx schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:35:
just a simple prompt, comparing models, lovely girl, sitting on a porch, casual clothes, sunset, fog, mountains on background, artfusion, locopony, sd3 and hunyuandit
SD3
[Afbeelding]
Wel grappig om te zien wat voor abominabel resultaat de standaard sd-v1-5 er van maakt ten opzichte van sdxl.
:strip_exif()/f/image/k4CAx0o43DMxQamiaPgk7DLl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nXcSqVKrBUyKweSpYTwHK67q.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is gewoonweg niet waar. AI staat er om bekend dat er voor de kijker vaak iets vreemds, onnatuurlijks in zit. Dat is juist één van de uitdagingen voor die modellen. Dat is verder niet erg, maar SDXL heeft daar net zo goed last van.Yaksa schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:01:
Dat weet ik ook wel, maar hier gaat iets anders mis, ik weet niet precies hoe ik het uit moet drukken, maar is zit iets vreemds, iets onnatuurlijks in. Alsof twee (of meer) delen van verschillende gezichten (deels) aan elkaar geplakt worden.
En dat is iets wat je in SDXL niet had.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb als eerste de prompt gebruikt van @JDx (score_9, score_8_up, score_7_up, score_6_up, score_5_up, score_4_up, detailed funny fluffy creature, dinosaur inspired, jumping around in long grass, creative scene, cinematic light), maar dan krijg ik dit eruit:
/f/image/VlUSzdU25gE1gj5QCGGZ27nW.png?f=fotoalbum_large)
Dus geen idee wat ik nu mis
Verder krijg ik regelmatig in een batch van 4 totaal, maar dan ook totaal verschillende resultaten qua stijl en detail. Echt totaal onvoorspelbaar met die "Furry Animals"
Een voorbeeldje:
Een soort waterschilderij met een berg dieren.
/f/image/79Ivxk1FxKmG5q94x6v74le1.png?f=fotoalbum_large)
Weer een totaal andere stijl met een dame.
/f/image/S7l2sB93Vp5dNWjTfiReMliM.png?f=fotoalbum_large)
En dan uiteindelijk wel iets wat "Furry" eruit ziet
/f/image/ihLAOLgK8kYZiMGWFJLG7hOo.png?f=fotoalbum_large)
Met dezelfde seed lijkt het af en toe of ik met totaal andere instellingen heb gewerkt. Van weinig detail, dus met beetje neppe harde contouren met uitgesmeerde kleuren...
/f/image/ogg93fbY62XZ5XCh3kAORg7Z.png?f=fotoalbum_large)
..naar weer veel "furry" details...
/f/image/MWgmU8BOQOp4isSGAVKtnI69.png?f=fotoalbum_large)
Misschien mis ik nog iets in de prompt ofzo dat het resultaat behoorlijk random is.
Al die typische traingstags van Pony heb ik er gewoon instaan overigens.
Wisselen tussen sampler methode en VAE maakt ook het verschil niet echt qua random resultaten.
Pony is echt super weird, die rare uitgelekte waterverf plaatjes heb ik ook veel gehad.Mars Warrior schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:28:
Ik kan van dat Pony model niet echt hoogte krijgen.
Ik heb als eerste de prompt gebruikt van @JDx (score_9, score_8_up, score_7_up, score_6_up, score_5_up, score_4_up, detailed funny fluffy creature, dinosaur inspired, jumping around in long grass, creative scene, cinematic light), maar dan krijg ik dit eruit:
[Afbeelding]
Dus geen idee wat ik nu mis![]()
Verder krijg ik regelmatig in een batch van 4 totaal, maar dan ook totaal verschillende resultaten qua stijl en detail. Echt totaal onvoorspelbaar met die "Furry Animals"![]()
Een voorbeeldje:
Een soort waterschilderij met een berg dieren.
[Afbeelding]
Weer een totaal andere stijl met een dame.
[Afbeelding]
En dan uiteindelijk wel iets wat "Furry" eruit ziet![]()
[Afbeelding]
Met dezelfde seed lijkt het af en toe of ik met totaal andere instellingen heb gewerkt. Van weinig detail, dus met beetje neppe harde contouren met uitgesmeerde kleuren...
[Afbeelding]
..naar weer veel "furry" details...
[Afbeelding]
Misschien mis ik nog iets in de prompt ofzo dat het resultaat behoorlijk random is.
Al die typische traingstags van Pony heb ik er gewoon instaan overigens.
Wisselen tussen sampler methode en VAE maakt ook het verschil niet echt qua random resultaten.
Probeer eens dpm_2 normal, steps 19, cfg 4

Met dezelfde seed kun je (bij een volgende iteratie) bijna geen andere afbeelding krijgen, of je moet iets anders in je prompt of instellingen veranderd hebben.Mars Warrior schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:28:
Ik kan van dat Pony model niet echt hoogte krijgen.
Beetje rare omschrijving van mezelf. Met dezelfde seed doet ComfyUI niet eens iets.Yaksa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:45:
[...]
Met dezelfde seed kun je (bij een volgende iteratie) bijna geen andere afbeelding krijgen, of je moet iets anders in je prompt of instellingen veranderd hebben.
Ik bedoelde dan inderdaad dat ik de prompt iets wijzig op basis van dezelfde seed en dat ik dan wederom compleet random resultaten krijg.
Fijn. Dacht al dat het aan mij lag met mijn ruime Stable Diffusion ervaring van 2 wekenJDx schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:39:
[...]
Pony is echt super weird, die rare uitgelekte waterverf plaatjes heb ik ook veel gehad.

Vraag me af of het dan helpt als je enkel score_9 zou invoeren bij de prompt.
Ga ik probereren zodra mijn PC klaar is met een data analyse run. Helaas zitten deze elkaar vandaag in de weg, ook al is de ene voornamelijk CPU belasting en de andere GPU belasting.
De plaatjes maak ik om de wachttijd te bekorten, maar vandaag geeft de data analyse foutmeldingen als ik ook plaatjes maak. Ik vermoed dat de 64GB RAM te weinig is in dit geval

Ik hou wel van een beetje vreemd / onnatuurlijkGonadan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:22:
Dat is gewoonweg niet waar. AI staat er om bekend dat er voor de kijker vaak iets vreemds, onnatuurlijks in zit. Dat is juist één van de uitdagingen voor die modellen. Dat is verder niet erg, maar SDXL heeft daar net zo goed last van.
En toch heb ik dat gevoel wat ik beschreef (dat er iets 'fout' gaat) bij deze, in SDXL gegenereerde, afbeelding niet.
:strip_exif()/f/image/uiTqrYcsmignIozTxH2lzKda.jpg?f=fotoalbum_large)
Het oude Egypte is een hobby van mij dus dan vallen diverse fouten al snel op. Ik begrijp ook wel waar sommige fouten vandaan komen.Yaksa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:03:
[...]
Goh, en laat ik dat nou bewust zo in de prompt omschreven hebben, ik wilde die piramide in de achtergrond als decorstuk erbij hebben.
Kun je verder misschien aangeven wat er dan niet klopt, dan kan ik trachten om dat te verbeteren?
Alleen maar afkraken kan iedereen natuurlijk maar daar help je niemand verder mee.
Tevens is dat ook niet de insteek van dit topic.
Bij de levende farao: De hoofddracht, nemes, is stof, geen metaal met lapis lazuli en goud. Maar dat komt natuurlijk door het beroemde dodenmasker van Toet en duizenden replica afbeeldingen. Verder als het een levende farao is, waarom ziet de nemes er dan uit alsof die een paar duizend jaar oud uit is?
Op het voorhoofd werd de cobra geplaatst als teken van de macht van de farao, soms samen met een gier, als tekens van opper en neder Egypte.
Het probleem wat je bij ook vaak bij teksten tegenkomt zie je ook weer terug in de hiërogliefen. Op zich helemaal niet erg, want die kloppen bijna nooit in gemaakte afbeeldingen of decors.
Wil je iets herkenbaars hebben aan het water, denk dan eens aan Aboe Simbel, die tempel ligt letterlijk aan de Nijl. Het is een van de twee tempels die verplaatst zijn vanwege de Aswan dam.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Misschien ook wel handig om je feedback te richten tot die persoon die de afbeelding geplaatst heeft waar je feedback op geeft, ik heb helemaal geen levende farao geplaatst.Marc H schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:46:
[...]
Het oude Egypte is een hobby van mij dus dan vallen diverse fouten al snel op. Ik begrijp ook wel waar sommige fouten vandaan komen.
Bij de levende farao: De hoofddracht, nemes, is stof, geen metaal met lapis lazuli en goud. Maar dat komt natuurlijk door het beroemde dodenmasker van Toet en duizenden replica afbeeldingen. Verder als het een levende farao is, waarom ziet de nemes er dan uit alsof die een paar duizend jaar oud uit is?
Op het voorhoofd werd de cobra geplaatst als teken van de macht van de farao, soms samen met een gier, als tekens van opper en neder Egypte.
Het probleem wat je bij ook vaak bij teksten tegenkomt zie je ook weer terug in de hiërogliefen. Op zich helemaal niet erg, want die kloppen bijna nooit in gemaakte afbeeldingen of decors.
Wil je iets herkenbaars hebben aan het water, denk dan eens aan Aboe Simbel, die tempel ligt letterlijk aan de Nijl. Het is een van de twee tempels die verplaatst zijn vanwege de Aswan dam.
En verder ben ik bezig om de iets specifieks herkenbaars (uit de Valley of the Kings) te plaatsen, het komt al in de buurt, maar ik vind het nog niet goed genoeg om te plaatsen.
Ben begonnen met de voorgestelde instellingen met steps 19, cfg 4.0 en dpmpp_2m / normal.
Verder is seed fixed en elke keer een batch van 4.
Dan krijg ik dus dit resultaat. Het ophogen van step naar 30 en cfg naar 6 geeft ongeveer dezelfde resultaten.
/f/image/Tzn8XBskSUlnvY6aWdWPIYgJ.png?f=fotoalbum_large)
7. Vanaf hier de Zhen LoRA toegevoegd. Steps 30, cfg 6 en dpmpp_2m / normal. Een totaal ander resultaat!
/f/image/NDKcU5nghEW5r0jZroL6VvaF.png?f=fotoalbum_large)
8. Sampler dpmpp_2m / karras. Een minimaal verschil. De laatste heeft nu geen 3 benen/poten als verbetering.
/f/image/i6Rbs4dkcWAYFPZUmrchcy9D.png?f=fotoalbum_large)
9. Sampler dpmpp_sde_gpu / karras.
/f/image/lvBBB4NncCa09hrhHDvzjbNG.png?f=fotoalbum_large)
10. Sampler euler_ancestral / karras.
/f/image/WLZCoSjTwpku6zI1ZP9ot2P1.png?f=fotoalbum_large)
11. Sampler euler_ancestral / normal.
/f/image/OeYo0keESq0T9BzGPN87rawq.png?f=fotoalbum_large)
12. Sampler dpm_fast / normal.
/f/image/QmTmo9JCL6Xqg9dXAfSM2jrK.png?f=fotoalbum_large)
Elke keer zelfde seed. Sampler maakt dus duidelijk verschil in look&feel, variatie in één batch, kleur, helderheid, detail/furryness en - zo lijkt het - de sexyness op de één of ander manier
Hoewel ik totaal niet snap hoe dat werkt heb ik op deze manier weer wat over samplers geleerd. Andere algorithmes, andere resultaten.
Ik snap nu dat op Civitai vaak euler wordt aangeraden icm Pony

En een lagere cfg waarde (4) icm met de euler_ancestral / normal settings geeft een veel zachter resultaat qua kleuren. Dat is me met andere modellen ook al opgevallen. Zal wel normaal zijn?
/f/image/WHVycejxCWz4XiJ5xrayDCoB.png?f=fotoalbum_large)
NOOT: Als Nr 10 en 11 hier niet mogen dan haal ik ze weg...
Je hebt alles geprobeerd behalve de dpm_2 die ik zeiMars Warrior schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:37:
Ik heb wat pogingen gedaan, @JDx ...
Ben begonnen met de voorgestelde instellingen met steps 19, cfg 4.0 en dpmpp_2m / normal.
Verder is seed fixed en elke keer een batch van 4.
Dan krijg ik dus dit resultaat. Het ophogen van step naar 30 en cfg naar 6 geeft ongeveer dezelfde resultaten.
[Afbeelding]
7. Vanaf hier de Zhen LoRA toegevoegd. Steps 30, cfg 6 en dpmpp_2m / normal. Een totaal ander resultaat!
[Afbeelding]
8. Sampler dpmpp_2m / karras. Een minimaal verschil. De laatste heeft nu geen 3 benen/poten als verbetering.
[Afbeelding]
9. Sampler dpmpp_sde_gpu / karras.
[Afbeelding]
10. Sampler euler_ancestral / karras.
[Afbeelding]
11. Sampler euler_ancestral / normal.
[Afbeelding]
12. Sampler dpm_fast / normal.
[Afbeelding]
Elke keer zelfde seed. Sampler maakt dus duidelijk verschil in look&feel, variatie in één batch, kleur, helderheid, detail/furryness en - zo lijkt het - de sexyness op de één of ander manier
Hoewel ik totaal niet snap hoe dat werkt heb ik op deze manier weer wat over samplers geleerd. Andere algorithmes, andere resultaten.
Ik snap nu dat op Civitai vaak euler wordt aangeraden icm Pony![]()
En een lagere cfg waarde (4) icm met de euler_ancestral / normal settings geeft een veel zachter resultaat qua kleuren. Dat is me met andere modellen ook al opgevallen. Zal wel normaal zijn?
[Afbeelding]
NOOT: Als Nr 10 en 11 hier niet mogen dan haal ik ze weg...
Guidance
8.5
Steps
30
Sampler
DPM++ SDE Karras
Seed
930441822484636
NEG
score_6, score_5, score_4, pony, gaping, muscular, censored, furry, child, kid, monochrome, human, 1girl, woman, person
POS
score_9, score_8_up, score_7_up, fox in a hoodie, sitting in the forest, sunrays, dense vegetation, realistic, painted photoshoot

score_9, score_8_up, score_7_up, fox in a hoodie, sitting in the forest, sunrays, dense vegetation, painted

Mijn god. Ik wordt blindJDx schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:58:
[...]
Je hebt alles geprobeerd behalve de dpm_2 die ik zei
Maar die sampler namen lijken ook allemaal op elkaar, toch?
Die scores overigens maken ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel uit in wat je krijgt ben ik inmiddels achter.
Het is een raar model hoor.
Als ik de scores 5-9 in de prompt zet krijg ik een heel ander resultaat als dat ik de prompt hetzelfde neem, maar een negatieve prompt toevoeg met "score_4_up, score_4"
Ik probeer nog wat!
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.