Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024
majestic animal crossing a river, fantasy landscape with expressive colors ,dark palette, highly detailed hyper realistic image, faded colors, atmospheric haze, dramatic cinematic lighting

What I wanted

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ePixHPj.png

What I got

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U70Kcx7.png

Hoe dan? :D

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:55
Even terugkomend op het onderwerp uploaden naar Civitai.
Wat gebeurt er (of wat kan Civitai zoal doen) met je geuploade plaatjes?
Niet dat ik achterdochtig ben of dat ze met je creaties aan de haal gaan,
maar ik vroeg het me gewoon af.
Je plaatst immers data op hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
EverLast2002 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:00:
Even terugkomend op het onderwerp uploaden naar Civitai.
Wat gebeurt er (of wat kan Civitai zoal doen) met je geuploade plaatjes?
Niet dat ik achterdochtig ben of dat ze met je creaties aan de haal gaan,
maar ik vroeg het me gewoon af.
Je plaatst immers data op hun servers.
Doe je hier toch ook of op imgur of waar dan ook.

Staat gewoon in de regels, wel is het zo dat als je aan een contest mee doet en je wint, dan krijg je een prijs en wordt het plaatje van de organisatie. Maar dat staat dan ook bij de regels van de contest.

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 06-07-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:28
JDx schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:58:
majestic animal crossing a river, fantasy landscape with expressive colors ,dark palette, highly detailed hyper realistic image, faded colors, atmospheric haze, dramatic cinematic lighting

What I wanted

[Afbeelding]

What I got

[Afbeelding]

Ik heb het aan een kattenliefhebster gevraagd en die snapt jou probleem niet 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:11
JDx schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:58:

What I wanted
What I got
Tsja, terwijl het toch niet zo heel moeilijk is om een paar paarden door een rivier te laten rennen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDPz9uXiFlK2ybh0zQp3qcB3xRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMaZ0v7TjkTgk4GggSh9TkYO.jpg?f=fotoalbum_large

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:34:
[...]

Tsja, terwijl het toch niet zo heel moeilijk is om een paar paarden door een rivier te laten rennen..

[Afbeelding]
Waar denk je dat het eerste plaatje vandaan komt dan :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16
Contest
Ik bemerk bij mijzelf een behoefte aan wat uitdaging.

In een ver ver verleden hielden we op GoT (2D/)3D contests* . Lijkt mij een fijn idee om dit initiatief nogmaals af te trappen, maar dan met het laagdrempelige AI art.

Idee is vrij simpel: we nemen een onderwerp, geven iedereen wat tijd, en na afloop sturen alle inzenders een top 8 (eventueel 2 lijstjes: 1 voor originaliteit en 1 voor uitwerking) naar de organisator. Die rekent de punten uit (punten 10-8-6-5-4-3-2-1). De winnaar organiseert de volgende editie en mag een nieuw onderwerp kiezen.

Leuk idee? Geef een duimpje
( @Wormaap : kan zoiets gewoon in dit topic?)

*
Topicreeks: 3D Contest (2002-2009)
Topicreeks: [2D/3D] GFX Contest Topics (2009-2012)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
inquestos schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:03:
Contest

In een ver ver verleden hielden we op GoT (2D/)3D contests* . Lijkt mij een fijn idee om dit initiatief nogmaals af te trappen, maar dan met het laagdrempelige AI art.

Idee is vrij simpel: we nemen een onderwerp, geven iedereen wat tijd, en na afloop sturen alle inzenders een top 8 (eventueel 2 lijstjes: 1 voor originaliteit en 1 voor uitwerking) naar de organisator. Die rekent de punten uit (punten 10-8-6-5-4-3-2-1). De winnaar organiseert de volgende editie en mag een nieuw onderwerp kiezen.
Tsja, ik denk dat de meeste posters hier zichzelf al behoorlijk uitdagen en geen gebrek aan creatieve ideeën hebben. Laat staan dat hen opgedrongen wordt wat ze moeten gaan maken, althans dat geld voor mezelf. Bovendien heb je voor zo'n contest wel voldoende deelnemers nodig en het aantal verschillende posters hier is nou niet zodanig groot dat dit een werkbaar idee lijkt. In het verleden was 3D tekenen nog echt onmundig veul handwerk en kon je je voortgang posten in je project. Nu is het een prompt uitwerken, verfijnen en de afbeelding is 'af'. De afbeelding maken kan in een kwartiertje, de prompt uitdenken en verfijnen kan wel 's wat langer duren, maar die ga je in een contest natuurlijk niet posten. Kortom, mij lijkt het niet een verrijking in dit topic. Maar het staat je natuurlijk vrij om een separaat contest topic op te zetten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 16:47
inquestos schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:03:
Contest

( @Wormaap : kan zoiets gewoon in dit topic?)

*
Topicreeks: 3D Contest (2002-2009)
Topicreeks: [2D/3D] GFX Contest Topics (2009-2012)
Leuk idee! Het lijkt me het handigst als je dat in een eigen topic start. Dit topic loopt regelmatig vrij hard, dus dan heb je kans dat de contest ondergesneeuwd raakt :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ik weet ook niet hoe fanatiek ik mee zou doen, ik vind het leaderboard op Civitai wel een aardige uitdaging, ook om ooit eens de frontpage te halen was een doel. En de winnaar moet de volgende editie organiseren?

Dat is toch geen prijs, dat is een straf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Yaksa en @JDx gezien jullie posts hebben jullie duidelijk minder/andere motivering nodig, maar ik verwacht dat er meer zijn zoals ik die met wat uitdaging creatiever worden :) . We streven hier uiteraard wel een hoger niveau na dan op civitai 8) .

Ik denk dat we wel een minimum van 10 duimpjes nodig hebben voor voldoende animo.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
inquestos schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:21:
@Yaksa en @JDx gezien jullie posts hebben jullie duidelijk minder/andere motivering nodig, maar ik verwacht dat er meer zijn zoals ik die met wat uitdaging creatiever worden :) . We streven hier uiteraard wel een hoger niveau na dan op civitai 8) .

Ik denk dat we wel een minimum van 10 duimpjes nodig hebben voor voldoende animo.
Nou laten we het een ronde proberen dan, duimpje erbij, heb je een voorbeeld van een opdracht, wat zijn de eisen en wat bedoel je met een hoger niveau dan civitai?

Het model wat je gebruikt haal je waarschijnlijk in 9 van de 10 gevallen daar vandaan, als je Max Verstappen een Fiat Panda geeft kan ie ook niet ineens 300 rijden omdat hij het is toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik verwacht het meer als Dixit, waarbij hij dus twee dimensies geeft: wat vinden de stemmers het meest origineel en welke vinden de stemmers het best (zelf vul ik dat in als: minste fouten ofzo). Er is geen goed of fout, alleen de subjectieve mening van de stemmers vs de opdracht.

Het model is dan minder relevant lijkt me.

Maaruh, het is maar gewoon een leuke vriendelijke competitie, geen EK waar miljoenen op het spel staan.
In andere "wedstrijd"-topics waren het soms enkele woorden ("vrijheid") of korte zinnen ("de lat hoog leggen". Ik roep maar iets.

[ Voor 8% gewijzigd door Deleon78 op 07-07-2024 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Deleon78 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 01:31:
Ik verwacht het meer als Dixit, waarbij hij dus twee dimensies geeft: wat vinden de stemmers het meest origineel en welke vinden de stemmers het best (zelf vul ik dat in als: minste fouten ofzo).
Maar dan ga je dus beoordelingen krijgen als "bij die meneer ontbreekt een knoopje aan de linkermouw van zijn colbert" of "ik zie een klaproos met vijf blaadjes, dat moeten er vier zijn".
Geen enkel model binnen de wereld van AI beeldgeneratie is foutloos, daar kan de gebruiker zelf helemaal niks aan willen, dus een competitie op de minste fouten is zinloos.
Het enige waar je op zou kunnen beoordelen is of de gebruiker binnen de beperkingen van het model met een goedgeschreven prompt alles uit het model gehaald heeft wat er in zit. Maar dan moet je de beoordeling over laten aan mensen die 'het vak kennen' en niet aan mensen die een plaatje vijf seconden bekijken en dan hun beoordeling af laten hangen tot in hoeverre de afbeelding de 'werkelijkheid' benadert of of ze het een 'leuk plaatje' vinden of niet. Ook is het makkelijk om over een bepaald onderwerp prompts (die in hoge mate de kwaliteit en originaliteit van de afbeelding bepalen) op het internet te vinden die door iemand anders bedacht zijn. Wanneer iemand een prompt van iemand anders gebuikt in een 'wedstrijd' dan is het dus niet z'n eigen idee en creativiteit meer. Ook is iemand die een joekel van een grafische PC heeft staan in het voordeel omdat hij/zij veel sneller en veel meer iteraties van een bepaalde prompt kan laten genereren dan iemand die de berekeningen via zijn CPU laat lopen.
Het wordt, denk ik, bijzonder lastig om dit soort verschillen en 'handigheidjes' uit te sluiten om tot een neutrale beoordeling te kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het leuk om te lezen dat een voorstel voor een beetje competitie als vanzelf de beperkingen van 'AI' beeldgeneratie blootlegt.
De technische vaardigheid van de poster is lastig te beoordelen omdat er in directe zin geen sprake van is, dus blijft alleen de subjectieve beoordeling van de esthetische kant over.
Daar is overigens niks mis mee. Dat telt in veruit de meeste gevallen het zwaarst. Of het nou om beeldhouwen, tekenen, schilderen of fotograferen gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:46:
De technische vaardigheid van de poster is lastig te beoordelen omdat er in directe zin geen sprake van is, dus blijft alleen de subjectieve beoordeling van de esthetische kant over.
Oh, wacht ff, dus jij beoordeelt altijd alles subjectief? Tja, da's wel erg makkelijk.
Overigens acht ik, gezien je hier (voor zover ik kan zien) nog nooit ook maar een afbeelding hebt gepost (wat wel de bedoeling is van dit topic) jou nou niet bepaald gekwalificeerd om maar even te bepalen dat mensen die hier afbeeldingen posten geen technische vaardigheden zouden hebben die er in hoge mate aan bijdragen dat hun afbeeldingen beter worden. AI is in die zin net zoals fotograferen; brandpuntsafstand, hoek, lichtinval, sluitertijd en compositie zijn via de prompt in te stellen. Dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Yaksa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:54:
[...]

Maar dan ga je dus beoordelingen krijgen als "bij die meneer ontbreekt een knoopje aan de linkermouw van zijn colbert" of "ik zie een klaproos met vijf blaadjes, dat moeten er vier zijn".
Geen enkel model binnen de wereld van AI beeldgeneratie is foutloos, daar kan de gebruiker zelf helemaal niks aan willen, dus een competitie op de minste fouten is zinloos.
Het enige waar je op zou kunnen beoordelen is of de gebruiker binnen de beperkingen van het model met een goedgeschreven prompt alles uit het model gehaald heeft wat er in zit. Maar dan moet je de beoordeling over laten aan mensen die 'het vak kennen' en niet aan mensen die een plaatje vijf seconden bekijken en dan hun beoordeling af laten hangen tot in hoeverre de afbeelding de 'werkelijkheid' benadert of of ze het een 'leuk plaatje' vinden of niet. Ook is het makkelijk om over een bepaald onderwerp prompts (die in hoge mate de kwaliteit en originaliteit van de afbeelding bepalen) op het internet te vinden die door iemand anders bedacht zijn. Wanneer iemand een prompt van iemand anders gebuikt in een 'wedstrijd' dan is het dus niet z'n eigen idee en creativiteit meer. Ook is iemand die een joekel van een grafische PC heeft staan in het voordeel omdat hij/zij veel sneller en veel meer iteraties van een bepaalde prompt kan laten genereren dan iemand die de berekeningen via zijn CPU laat lopen.
Het wordt, denk ik, bijzonder lastig om dit soort verschillen en 'handigheidjes' uit te sluiten om tot een neutrale beoordeling te kunnen komen.
Je mist de essentie wederom en blijft hangen op het woord “competitie”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
m0ridin schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:39:
Zie op reddit regelmatig van deze creaties voorbij komen...

De eerste 2 keer nog leuk en nieuw, maar uiteindelijk voelt het allemaal hetzelfde en vind ik er nog maar weinig aan eigenlijk. Knap staaltje techniek, maar de wow-factor is er vanaf en dan blijft er voor mij eigenlijk maar weinig over...
Vond dit wel een leuke, bijna 2 jaar later nog steeds bezig.

Maar inderdaad zoals Yaksa zegt heb ik dit topic geopend om anderen aan te sporen zelf ook plaatjes te maken en te delen, omdat ik benieuwd was wat anderen er mee maken.

Zie de laatste tijd veel kritiek, wat op zich niet slecht is, maar veel van mensen die zelf nooit iets delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Net als dit prompt van augustus 2022 :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L4xZIBz.png

Sowieso leuk om af en toe de eerste pagina's door te scrollen.

[ Voor 26% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
JDx schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Vond dit wel een leuke, bijna 2 jaar later nog steeds bezig.

Maar inderdaad zoals Yaksa zegt heb ik dit topic geopend om anderen aan te sporen zelf ook plaatjes te maken en te delen, omdat ik benieuwd was wat anderen er mee maken.

Zie de laatste tijd veel kritiek, wat op zich niet slecht is, maar veel van mensen die zelf nooit iets delen.
Inderdaad, ook de kritiek of opmerkingen die gemaakt worden van personen die niets posten lijken iets met een fotografische achtergrond te hebben en vanuit dat standpunt te reageren.Niet dat dat slecht is, maar het voelt soms aan alsof het op een negatieve manier gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Ik heb geen idee eigenlijk, misschien een keer overstappen naar Comfy? In de Twitch stream van Civitai zeiden ze gisteren nog, there is nothing Comfy can't do.

Niet met ArtFusion, maar good old mixCartoon-drawing.

Kreeg een beetje Mulan feelings bij deze, vind het stuk onder water wel goed.

[Afbeelding]

anime girl in a bathing in an epic lake, enjoying, sultry, eyes closed, beautiful scene, dreamy, cinematic, (closed eyes)
Ik heb me wat laten inspireren. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOdhLeQ4p1U8CuDDgm5LzVe_AW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2FOhrn9lWvyiJL46cvQ2LN4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Runaque schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Ik heb me wat laten inspireren. :+

[Afbeelding]
Nu wil ik op vakantie naar een warm land :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Oh, wacht ff, dus jij beoordeelt altijd alles subjectief? Tja, da's wel erg makkelijk.
Overigens acht ik, gezien je hier (voor zover ik kan zien) nog nooit ook maar een afbeelding hebt gepost (wat wel de bedoeling is van dit topic) jou nou niet bepaald gekwalificeerd om maar even te bepalen dat mensen die hier afbeeldingen posten geen technische vaardigheden zouden hebben die er in hoge mate aan bijdragen dat hun afbeeldingen beter worden. AI is in die zin net zoals fotograferen; brandpuntsafstand, hoek, lichtinval, sluitertijd en compositie zijn via de prompt in te stellen. Dus......
Volgens mij beweer ik nergens dat er geen sprake is van technische vaardigheden, noch dat ik alles subjectief beoordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Volgens mij beweer ik nergens dat er geen sprake is van technische vaardigheden, noch dat ik alles subjectief beoordeel.
"De technische vaardigheid van de poster is lastig te beoordelen omdat er in directe zin geen sprake van is"

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Pony

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TlHWb8s.jpeg

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ik heb echt twee weken er over gedaan, liggend op een vochtige bosbodem, om dit prachtige edelhert met mijn camera met telelens te kunnen vastleggen.

Ik kan alleen die oranje versiering niet zo plaatsen.........

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wkQ-M0k81xI-ZTUjwwUhAdi2Ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnDrztKCuOfIJ9i6Lpjj1AvH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Je kunt door verschillende camarahoeken (sideways, from the left, from behind) in te bouwen in de prompt wel de stand veranderen. Maar..... Dan verandert de afbeelding zelf meestal ook.
Ik denk dat je dat sneller in Blender kunt doen, dat programma is gespecialiseerd in het maken van 3D modellen die bestaan uit polygon meshes.
AI beeldgeneratie werkt op een compleet andere manier dan 3D modellering programma's of game ontwikkel software zoals Unreal Engine.
Ik heb nog ff wat lopen zoeken op internet, en kwam toch iets tegen wat lijkt op het genereren van verschillende vormen van één onderwerp.

Ik weet alleen niet precies hoe je nu dit kunt bereiken. Ik snap dat het laatste plaatje een LoRa is en het eerste een ControlNet, maar verder?

Het is natuurlijk de MSI draak, dus het kan ook zijn dat de bron plaatjes gewoon uit Blender oid komen, en dat ze op basis van die plaatjes eea hebben lopen trainen...

Afbeeldingslocatie: https://storage-asset.msi.com/global/picture/news/2024/vga/vram-20240311-6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://storage-asset.msi.com/global/picture/news/2024/vga/vram-20240311-7.jpg

Dit gaat nog iets te diep denk ik voor mij op dit ogenblik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:47:
[...]

Ik heb nog ff wat lopen zoeken op internet, en kwam toch iets tegen wat lijkt op het genereren van verschillende vormen van één onderwerp.

Ik weet alleen niet precies hoe je nu dit kunt bereiken. Ik snap dat het laatste plaatje een LoRa is en het eerste een ControlNet, maar verder?

Het is natuurlijk de MSI draak, dus het kan ook zijn dat de bron plaatjes gewoon uit Blender oid komen, en dat ze op basis van die plaatjes eea hebben lopen trainen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit gaat nog iets te diep denk ik voor mij op dit ogenblik :D
Wat een raar artikel, geschreven door iemand die niet eens weet waar ze over praten?
On the other hand, a LoRA (Localized Representation Adjustment) is a way to alter Stable Diffusion outputs based on relatively narrower concepts like art styles, characters, or themes.
Low Rank Adaptation anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Pony

score_9, score_8_up, score_7_up, score_6_up, score_5_up, score_4_up, extremely beautiful girl lying in long grass, hyper realistic, very detailed, smiling, big eyes

Het kan natuurlijk alsnog wel een girl zijn, maar niet wat ik bedoelde, Pony is raar :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QREaf2X.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
JDx schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:02:
[...]
Wat een raar artikel, geschreven door iemand die niet eens weet waar ze over praten?
[...]
Low Rank Adaptation anyone?
Blijkbaar zijn er tig variaties wat LoRA betekent...

The use of “LoRA” in relation to Stable Diffusion is a specific implementation of the Stable Diffusion algorithm. “LoRA” stands for “Learn On Reconstruction and Attention” and refers to an extension of the original Stable Diffusion model.

:z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:20:
[...]

Blijkbaar zijn er tig variaties wat LoRA betekent...

The use of “LoRA” in relation to Stable Diffusion is a specific implementation of the Stable Diffusion algorithm. “LoRA” stands for “Learn On Reconstruction and Attention” and refers to an extension of the original Stable Diffusion model.

:z
Lol om Rare Afbeeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ben ik m'n camera in m'n fotostudio aan het opstellen om wat leuke makro foto's te maken, vliegen er elke keer van die vervelende beestjes omheen.......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_c6nS1Ebc-GwnEyjOOogptcyFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVuKe5akmKO8E0plrvKUDYku.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:44:
Ben ik m'n camera in m'n fotostudio aan het opstellen om wat leuke makro foto's te maken, vliegen er elke keer van die vervelende beestjes omheen.......

[Afbeelding]
Mja, apparatuur en AI, zeker van dichtbij, bleh...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CIw6Njg.jpeg

SD3 (eerste waarvan ik zeg, ja die kan wat)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t6jrGwO.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
Na 1 uur renderen op de CPU _/-\o_

Ik begon met dit eencellig dier als speelgoed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjXRrwz6UPYVYYVf2MMzdVxm964=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZx83qvKYXQJztRYmNVLxb2e.jpg?f=fotoalbum_large

En daarna op basis daarvan nog 1 batch van 4 in lagere resolutie (512x512), want anders duurt het nog langer.

Best wel grappig, al vind ik de 1ste het meest passen bij "speelgoed".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyQ-OrpIdDDY7Xz_h3Q2uybULo8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L42XgFz7gkW9mxkqfJyudf85.png?f=fotoalbum_large

Het is aardig random zo qua uiterlijk, maar wel bijna identiek qua pose.

Ik heb in ieder geval nu wat voorbeelden. Verder expirementeren vereist toch wel een GPU 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Mars Warrior schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:58:
Na 1 uur renderen op de CPU _/-\o_

Ik begon met dit eencellig dier als speelgoed:

[Afbeelding]

En daarna op basis daarvan nog 1 batch van 4 in lagere resolutie (512x512), want anders duurt het nog langer.

Best wel grappig, al vind ik de 1ste het meest passen bij "speelgoed".

[Afbeelding]

Het is aardig random zo qua uiterlijk, maar wel bijna identiek qua pose.

Ik heb in ieder geval nu wat voorbeelden. Verder expirementeren vereist toch wel een GPU 8)
Goed bezig, zo kom je er vanzelf!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/40jnp5J.jpeg

Ben even door gegaan met SD3

Begon met dit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gaPQMukl.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
En dan SDXL (JayNLmixReal v1.5)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QyO53Ou.jpeg

ArtFusion XL (die wil het ff gekker maken dan nodig)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q6QVywQ.jpeg

extremely complicated inside works of a wrist watch, matte black

[ Voor 61% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Schematics toegevoegd aan hete prompt, op een of andere manier lijkt alles wat strakker

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LU53lTt.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:16:
En dan SDXL (JayNLmixReal v1.5)
ArtFusion XL (die wil het ff gekker maken dan nodig)
extremely complicated inside works of a wrist watch, matte black
SDXL geeft tenminste nog (soort van) de tijd aan...

Maar ik was jullie nog een mooie prent verschuldigd van mijn wandeling door de Kaapse Bossen op 2 juli j.l.
Het vingerhoedskruid staat daar op dit moment in bloei.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2s0ds3ib2x9dA3ofjT2pX47sBz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPm9kXrBYhrB68nBlIr3HyoC.jpg?f=fotoalbum_large

En deze liep daar ook nog rond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-T6oH-R9NZ-8v3fYKI5NYFbVbFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFLUay8ts40oA7DYABlCfPyJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Yaksa op 07-07-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:34:
[...]

Maar ik was jullie nog een mooie prent verschuldigd van mijn wandeling door de Kaapse Bossen op 2 juli j.l.

[Afbeelding]
Hoe beschrijf je dat in het engels, finger hat weed? Ik laatst een keer een paardebloem geprobeerd, maar dan ook echt horseflower gebruiken, leek net een monster van Stranger Things.

infographic with sidenotes toevoegd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/98XEoKd.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Wat zou er gebeuren om 10 voor 2 of 10 over 10?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XeOPqsYl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:40:
[...]Hoe beschrijf je dat in het engels, finger hat weed?
Foxglove plant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Snap ik, maar letterlijk is leuker :+

fingerhatweed komt trouwens gewoon (fictief) plantje uit, lijkt op brandnetel met een wiet topje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Yaksa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:34:
[...]

[Afbeelding]
Die plant noemt in het Engels "Lady"s glove", maar je kan beter de Latijnse naam gebruiken wil je geen handschoentjes te zien krijgen, dan best "Digitalis purpurea" gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:42:
Wat zou er gebeuren om 10 voor 2 of 10 over 10?
[Afbeelding]
Dat schijnt de beste presentatievorm voor polshorloges te zijn.
9 van de 10 advertenties voor horloges laten deze tijd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:17:
[...]

Ik zie het inderdaad inderdaad ook op de site van Seiko, in mijn 3D renders stonden de klokken altijd op mijn geboortedatum, analoge klokken, klokken op de magnetron/oven, alles haha.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eP3mkl4.png

Nu weet je wanneer ik jarig ben als het goed is :+

oh nee, kan 2 dingen zijn en de magnetron kan je net niet lezen haha en zie nu dat ie niet goed staat :')

[ Voor 20% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Yaksa schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:17:
[...]

In zekere zin klopt dat! Het is eigenlijk iets dat men “frame the brand and logo” noemen, het waarom hoef ik er vast niet bij te vertellen, dat wordt hieronder overduidelijk geillustreerd.

Afbeeldingslocatie: https://hodinkee.imgix.net/uploads/images/4b5118dd-cb76-40ee-b3f0-f1cb08c1c230/2023_Frederique_Constant_Classic_Tourbillon_Manufacture_FC-980G3H9_PR2_HDA.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Runaque schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:57:
[...]

In zekere zin klopt dat! Het is eigenlijk iets dat men “frame the brand and logo” noemen, het waarom hoef ik er vast niet bij te vertellen, dat wordt hieronder overduidelijk geillustreerd.

[Afbeelding]
Jonge... dat is een foto, kom ik nu achter, ik dacht hoe de fuck krijg je die letters zo strak, ik maar klooien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gyIx8Tu.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JpIhYC6.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yoz01Cv.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Op deze kloppen de romeinse cijfers zelfs bijna helemaal, lijkt net een mannetje met een snor

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BUFJWOV.jpeg

[ Voor 14% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ik denk dat hier ook wel heel gericht bronmateriaal van is, want dat bandje enzo zijn exacte kopies.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zxRYERn.jpeg

[ Voor 21% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:35:
[...]

Jonge... dat is een foto, kom ik nu achter, ik dacht hoe de fuck krijg je die letters zo strak, ik maar klooien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is idd een foto, lauter ter illustratie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Als die letters kloppen dan kan je je nog wel eens verkijken, nu het praktisch nu nog uitvinden van dit, want verder is er natuurlijk niet veel aan, kan je net zo goed van Google Images een foto plukken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kDR7YVs.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Zo kan je wel je eigen "draai" aan een horloge geven

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XlkHvtn.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JsLhzfW.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N9LWO5K.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e5RzjWN.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ik hou toch meer van een antiek staand horloge........

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d468_Gt2MB-7KThAbSBnTuGjOsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vYgtKzMuQBBDzMdfHVBWWXs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
Helaas hebben maar 6 duimpjes zin in een contest, lijkt me voor nu dus onvoldoende animo, dus misschien moeten we het eerst even aanwakkeren :)
JDx schreef op zondag 7 juli 2024 @ 01:11:
[...]

Nou laten we het een ronde proberen dan, duimpje erbij, heb je een voorbeeld van een opdracht, wat zijn de eisen en wat bedoel je met een hoger niveau dan civitai?

Het model wat je gebruikt haal je waarschijnlijk in 9 van de 10 gevallen daar vandaan, als je Max Verstappen een Fiat Panda geeft kan ie ook niet ineens 300 rijden omdat hij het is toch.
Contests of civitai zijn veel te 'open', vrijblijvend, en vergen daardoor niet het uiterste. Dan kan je inderdaad een kwartiertje bezig zijn en denken: dit is wel oke.

Ik zat meer te denken aan onderwerpen zoals:

- optische illusie:
- Tour de France vanuit een nieuw perspectief: waarin de uitdaging niet alleen is een fatsoenlijke fiets te genereren, maar ook vanuit een perspectief waarvoor geen training input bestaat
- Rube Goldberg machine

Dat zal je vermoedelijk minder snel lukken met een snelle prompt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAL5jIvSa2qolck3aV8FvY4Wlqc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WN7N3t88B7oXRAfF7EvFXSHX.jpg?f=fotoalbum_medium
Rube Goldberg machine - poging 1 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
inquestos schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:53:
- Rube Goldberg machine

[Afbeelding]
Als ik Google zoek zie ik hele andere dingen, dat lijkt meer op een kleine stoommachine ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fr9KlGM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KHN8kYQ.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Een Rube Goldberg Machine is een soort TIM? The Incredible Machine.

Ja dus.
The Incredible Machine (TIM) is a series of video games in which players create a series of Rube Goldberg devices.
Wikipedia: The Incredible Machine

Helemaal kapot gespeeld als kind haha.

[ Voor 70% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Dit zou mijn eerste poging zijn

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1UzRS6T.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
inquestos schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:53:
Helaas hebben maar 6 duimpjes zin in een contest, lijkt me voor nu dus onvoldoende animo, dus misschien moeten we het eerst even aanwakkeren :)

[...]

Contests of civitai zijn veel te 'open', vrijblijvend, en vergen daardoor niet het uiterste. Dan kan je inderdaad een kwartiertje bezig zijn en denken: dit is wel oke.

Ik zat meer te denken aan onderwerpen zoals:

- optische illusie:
- Tour de France vanuit een nieuw perspectief: waarin de uitdaging niet alleen is een fatsoenlijke fiets te genereren, maar ook vanuit een perspectief waarvoor geen training input bestaat
- Rube Goldberg machine

[Afbeelding]
Een fatsoenlijke AI fiets heb ik nog nooit gezien eigenlijk, dus was daar niet aan begonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Comfyui heeft wel veel weg van een Rube Goldberg Machine nu ik er aan denk. Verbaast me dan ook niet dat je TIM hebt gespeeld 😉
JDx schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:01:
[...]

Als ik Google zoek zie ik hele andere dingen, dat lijkt meer op een kleine stoommachine ofzo?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik probeerde inderdaad een steampunk versie met hamsters erbij. Maar dat vertroebelt het effect van de machine zelf. Edit: en dit is niet eens de steampunk versie zie ik...

[ Voor 4% gewijzigd door inquestos op 07-07-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
+1 voor SD3, het is leesbaar

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iXhwwms.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Bijna goed

FREDERIQUE CONSTANT classic watch, leather, wristband, artistic background, capital letters "FREDERIQUE CONSTANT", blue backplate

Wel sicke artistic background uit gekomen zo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6B4yRAO.jpeg

[ Voor 72% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Poging 2:

Doel is nu om een hamster te maken die via een rube goldberg machine zijn AI-afbeeldingen genereert. Maar dat hij uiteindelijk toch niet de verleiding kan weerstaan om een kabel door te knagen.

A realistic image of a rube goldberg machine, rube goldberg machine with gears and pulleys, hamster chewing on electrical cable, realistic hamster, old television in the background, old television, the incredible machine, very complex machine, cinematic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gncCglfqE3UfhJqxFYa8M5uV1fM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0oPVg2QKdMQqLxhzZR0CO2zn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
inquestos schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:03:
Poging 2:

Doel is nu om een hamster te maken die via een rube goldberg machine zijn AI-afbeeldingen genereert. Maar dat hij uiteindelijk toch niet de verleiding kan weerstaan om een kabel door te knagen.

A realistic image of a rube goldberg machine, rube goldberg machine with gears and pulleys, hamster chewing on electrical cable, realistic hamster, old television in the background, old television, the incredible machine, very complex machine, cinematic
[Afbeelding]
Vooralsnog lijkt de hamster meer geïnteresseerd in jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Het is wel elke keer een lucky shot, gaat goed of goed fout.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ieRLhG2.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LXl6KWQ.jpeg

Frederique Constant Manufacture Classic Tourbillon Automatic Limited Edition FC-980G3H9, leather, wristband with colorful pattern, artistic colorful paint splashes background, capital letters "FREDERIQUE CONSTANT", blue backplate, on a stand

[ Voor 65% gewijzigd door JDx op 07-07-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Frederique Constant Manufacture Classic Tourbillon Automatic Limited Edition FC-980G3H9, leather, wristband with colorful pattern, capital letters "FREDERIQUE CONSTANT GENEVA", blue backplate, on a stand, in a luxury store

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vNxAiY4.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Deze zou ik kopen voor mijn 20 jarige cosplay vriendin :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ervwvGx.jpeg

En deze voor mezelf

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8hP32sm.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
Runaque schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:57:
[...]
Dat niet alleen..
Het heeft ook met de onderbewuste uitstraling te maken.

De wijzers op deze positie lijken op een lachend gezicht. Of tenminste, dat associeren mensen erbij. (perfect aangetoond door de opmerking van de snor hierboven)
Zo’n product afbeelding krijgt daarmee een vriendelijke uitstraling, wat het product zelf natuurlijk meteen aantrekkelijker maakt.
Als je de wijzers in tegenstelling bijvoorbeeld op 20 over 8 zou zetten, dan krijg je een norse, onvriendelijke uitstraling, dus minder aantrekkelijk als reclame.

En idd, zoals je zelf ook al zegt: als de wijzers op andere neutrale posities zouden staan, zoals 12:00 of 6:00, dan zitten de wijzers vaak dwars voor/door het merk/logo, of andere displayelementen zoals de datumweergave.

Vandaar dat vrijwel altijd die 10 over 10 gebruikt wordt.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfQzNiWT-n5DG4_vAmtTo7QLsUc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kj4M64ykMf1naiHtfNmZg5jn.jpg?f=user_large

Sinds gisteren probeer ik oorworm-lyrics zoals "I've been through the desert on a horse with no name" te gebruiken als prompt (zo puur mogelijk in positieve prompt, negatieve prompt gebruik ik het e.e.a. wel) en levert af en toe leuke plaatjes op.

(ja, de schaduwen zijn.... ruk)

Wellicht eens beginnen met "Her name was Lola, she was a showgirl With yellow feathers in her hair and a dress cut down to there" :+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Enkele dames die met me in een donkere studio gezeten hebben. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKqRD9WHYfSV9yv8dt6hwup5zYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xz9pMW5rF4cDwGy0MhP6cWH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzNAyyGHEfpVoOYxoVTv8aGkLJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82mYgoz68MD6guebrXNMm2P6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AK691dk_4XMCbJrQD9d-r9dmItI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bdck4s9G89Khd9S10d7noXvh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Beste tekst so far, watch is weer crappy

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y8duhhn.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Gemaakt met ArtFusion SD3, whut? Ja ik heb het bestaande model aangepast door het te mergen met een shitload aan lora's, werkt soms, soms niet, mag het alleen niet delen ivm license gezeur, zijn ze mee bezig.

En het is freaking 16GB, wel clips included, fp16, werkt wat makkelijker dan de base sd3_medium.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q0haEDc.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QSPreBX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ud7pIls.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ywcBGCq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
dpm_2 normal
Steps 35
CFG 5

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pD9OSRR.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Als je zere buikspieren wil van het lachen dan kan ik dit (nu al viral) AI filmpje van Fabian Mosele aanraden
https://www.reddit.com/r/...rdoe/omg_whats_happening/

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 08-07-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
SkyStreaker schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:15:
Sinds gisteren probeer ik oorworm-lyrics zoals "I've been through the desert on a horse with no name" te gebruiken als prompt (zo puur mogelijk in positieve prompt, negatieve prompt gebruik ik het e.e.a. wel) en levert af en toe leuke plaatjes op.
(ja, de schaduwen zijn.... ruk)
Wellicht eens beginnen met "Her name was Lola, she was a showgirl With yellow feathers in her hair and a dress cut down to there" :+
Niet alleen de schaduwen zijn ruk, de paarden hebben maar 3 benen. Dat is een foutje wat vaker voorkomt. Oplossing is eigenlijk de prompt zo schrijven dat deze bij elke andere seed maar weinig veranderd en dan hopen dat het een keer lukt. (zie de afbeelding van paarden door een rivier een aantal posts terug).
Teksten van liedjes als prompt gebruiken heb ik (en anderen) in de beginperiode van AI beeldgeneratie al 's gedaan, dat levert soms verrassende (maar ook onvoorspelbare) resultaten op. Staan afbeeldingen van ergens in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:48:
Gemaakt met ArtFusion SD3, whut? Ja ik heb het bestaande model aangepast door het te mergen met een shitload aan lora's, werkt soms, soms niet, mag het alleen niet delen ivm license gezeur, zijn ze mee bezig.
En het is freaking 16GB, wel clips included, fp16, werkt wat makkelijker dan de base sd3_medium.
Tsja, ik heb nog steeds zoiets van: "Wat is er nou eigenlijk nieuw? Dat ie een paar woordjes op een afbeelding goed neer kan zetten? "
Daar heb ik niet zoveel aan wanneer ik een landschap wil genereren, of een model in de nieuwste kleding van een fictief modehuis, of noem maar op.
Laat ze maar zorgen dat AI weet dat er vier vingers en een duim aan een hand zitten, en vijf tenen aan een voet en vier benen onder een paard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:26:
[...]

Tsja, ik heb nog steeds zoiets van: "Wat is er nou eigenlijk nieuw? Dat ie een paar woordjes op een afbeelding goed neer kan zetten? "
Daar heb ik niet zoveel aan wanneer ik een landschap wil genereren, of een model in de nieuwste kleding van een fictief modehuis, of noem maar op.
Laat ze maar zorgen dat AI weet dat er vier vingers en een duim aan een hand zitten, en vijf tenen aan een voet en vier benen onder een paard.
Enige wat me nog goed gelukt is, uiteindelijk beter dan SDXL is dat horloge. Mensen zijn ruk.

Inmiddels girl in the grass een soort SD3 meme geworden :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vR2AZzH.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zfP9GB3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XzaEQcS.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lSl5TAQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Tegelijkertijd is het blijkbaar ook een uitdaging geworden.

Er was zelfs een LoRA die girls in the grass SD3 voor SDXL kon genereren :+

[ Voor 40% gewijzigd door JDx op 08-07-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Deze was nog wel ok, ArFusion, a model for pirates :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LHnsrrP.png

text "ArtFusion SD3", beautiful woman, colorful artwork, split image, left is monochrome, right is colored
Yaksa schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:24:
[...]

Niet alleen de schaduwen zijn ruk, de paarden hebben maar 3 benen. Dat is een foutje wat vaker voorkomt. Oplossing is eigenlijk de prompt zo schrijven dat deze bij elke andere seed maar weinig veranderd en dan hopen dat het een keer lukt. (zie de afbeelding van paarden door een rivier een aantal posts terug).
Teksten van liedjes als prompt gebruiken heb ik (en anderen) in de beginperiode van AI beeldgeneratie al 's gedaan, dat levert soms verrassende (maar ook onvoorspelbare) resultaten op. Staan afbeeldingen van ergens in dit forum.
Ik ken alleen "zat alleen in een vuile kameel" lol

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iZA6xXX.jpeg

sat alone in a dirty camel

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 08-07-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Poging 2:Doel is nu om een hamster te maken die via een rube goldberg machine zijn AI-afbeeldingen genereert. Maar dat hij uiteindelijk toch niet de verleiding kan weerstaan om een kabel door te knagen.
Ik heb die hamster al wel zover gekregen dat ie de besturingselektronica voor een eigentijdse Rube Goldberg machine aan het testen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pj2Yxf-1kygZYucmEAX3FZ2nj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5yPNj5iWn5X1waBkHb8w22q.jpg?f=fotoalbum_large

Het is zowat niet mogelijk om dieren iets te laten 'doen' wat ze in het wild nooit doen. Daar zijn geen afbeeldingen van waar AI mee getraind zou kunnen worden. Dus met AI is het heel lastig, zo niet onmogelijk, om bepaalde zaken 'aan elkaar te knopen'. Geen beelddata beschikbaar? dan wordt het meestal iets wat je niet wilde, maar dat is dan ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Poging 2:
Ik zou niet eens weten hoe ik dit zou moeten tekenen met de hand. Hoe zou dit eruit moeten zien haha.
Het is zowat niet mogelijk om dieren iets te laten 'doen' wat ze in het wild nooit doen. Daar zijn geen afbeeldingen van waar AI mee getraind zou kunnen worden.
Maar... kan SD3 dit wel?

a hamster in a dress, doing ballet, on a wooden table in an old dusty workshop

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m3v2GC6.jpeg

a hamster in a dress, doing ballet, standing on one foot, hands above head, on a wooden table in an old dusty workshop

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n2FwbBz.jpeg

Mooie handjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Het lijkt erop dat je prompts super gedetailleerd moet beschrijven.

Cute girl was in SDXL al gauw een leuke dame, in SD3 krijg je dan gewoon een meisje van 10.

Je moet echt cute adult woman 30 year old ofzo er van maken en child, childish in de negative.

Put your hand in the air if you just don't care

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gMIkPNb.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
2 detailed hands, holding hands

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CTt3ypL.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Leuk die hamsters :9

Tijd voor een zelfportret :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2G-T3hUfS0qM0RZFsYPDgs9BmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRPWfwDlnivGoSTaqAuV30ox.jpg?f=fotoalbum_large

En een Escher :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3pEkHu9ozdZ6lY7sOdO-yycFVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFyTZBztUJpfiZDIP37NplKT.jpg?f=fotoalbum_large

En tenslotte "Het oog" in kleur...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bH17VyJQP71EdtaG5iOLt4Su7NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYDZqBAnEv9ecqIquASMWFs8.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig. Prompt wordt niet altijd gevolgd, maar die staat ook op 0,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Grootste positieve merkbare verschil tussen SDXL en SD3 is denk ik het licht.

SDXL leunt heel erg op een zachte studio met diffuus licht uit van die softboxen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4nhfEgf.jpeg

Terwijl SD3 duidelijk lampen rondom lijkt te hebben, met hier en daar een harde schaduw

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eIzoS0L.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PSqDdYf.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:56
Yaksa schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:26:
[...]
en vier benen onder een paard.
_O- _O- _O-

Ik moest toch wel even proesten :D

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
beach scene, palm trees, clear water, shark spotted, omfg everybody panic

Zoals ook laatst in de review, SD3 kan niets zelf bedenken, zou je toch wel verwachten van AI :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lUzvEfj.jpeg

split scene, top is above water, bottom is under water

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rPf1wTt.jpeg

a lion scaring people on the beach in brasil

Mensen al weg gevlucht, geen enkel initiatief vanuit AI zelf

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WHwx6QV.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:15:
beach scene, palm trees, clear water, shark spotted, omfg everybody panic

Zoals ook laatst in de review, SD3 kan niets zelf bedenken, zou je toch wel verwachten van AI :/

[Afbeelding]

split scene, top is above water, bottom is under water

[Afbeelding]

a lion scaring people on the beach in brasil

Mensen al weg gevlucht, geen enkel initiatief vanuit AI zelf

[Afbeelding]
Mooi hoor die haai! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2CabWMZ0CKjm_KZIGtPUIuRfhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XfDjzVMcwNZ4gnNO2M7whoDX.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het ook eens even geprobeert! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Runaque schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:02:
[...]

[Afbeelding]

Het mooie was, dat 2 van de 4 plaatjes exact deze haai had, met die scheve bek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Runaque schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:02:
[...]

[Afbeelding]

Kom dan! 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H6D8t5N.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ik heb het wel even gehad met al die horloges en hamsters, even op een andere toer.

Dit is Aartsengel Asraël, engel van de dood (Malak al-Maut).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQ-J58ETAse8F_VXUyoc9EJ4SPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnFEPmVrH5i5bG0MCqmluBPB.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is Aartsengel Gabriël, boodschapper van God (Djibriel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gp5MQwKgYYER_CHUrxkZJayhURc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4As2tG1DaxbfNmzOBuYrCmA.jpg?f=fotoalbum_large

En de gevallen en verbannen engel Lucifer, vijand van God, ook wel Satan (Iblis) genoemd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUv1ok7dJEHAzibD5eOSH0FDeaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDAteYhLnh7zq53COMdJPuoa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Yaksa op 08-07-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:55:
Ik heb het wel even gehad met al die horloges en hamsters, even op een andere toer.

Dit is Aartsengel Asraël, engel van de dood (Malak al-Maut).

[Afbeelding]

En dit is Aartsengel Gabriël, boodschapper van God (Djibriel)

[Afbeelding]
Waar is Lucifer? :D

en die leuke agente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
dragon swimming under water, green with red eyes and a long tail. Mouth open. Looking straight forward. Tail right behind him touching the water surface

Een Draak die zowel op/boven als onderwater zwemt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89cWSJAVPLRHq-_2rqGvnd0IB2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ctXtUeiAv3RTWo65gmJw0kQ.jpg?f=fotoalbum_large

Line drawing / Esscher variant. Soms, heel some krijg ik iets dat er best goed uitziet (in evenwicht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLztuXc26DepI31bIn8qNzFLBjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqlSCuGP072fQAZwUwjrN625.jpg?f=fotoalbum_large

En wie de hamsters zat was. Het kunnen ook aggressieve draakjes zijn 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkwxqOM6NlTM4_k6fvx5qwfB6ag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eM9S21LsvYOyiyqHJWOcupEr.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Mars Warrior op 08-07-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Was hij niet de zoon van? Tenminste in die serie.

En verder 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hvTw4Qy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:06:
[...]Was hij niet de zoon van? Tenminste in die serie.
Serie? ik ken alleen de Bijbel en de Koran. Wist niet dat daar nog andere delen van zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Hmm. Nog lastig om de verschillen te zien tussen artfusionXLSurreal en unborify_v15Lightning...
Maar dat kan aan mij liggen :D

(zelfde seed en prompt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpMu87tcDGcF8CFtagtUWyibmIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hp6upVeR3R8MEyd6HQuWzS5M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0SSPfsPaJQU2eGfyIRKuiTCobg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXFDiGvowvqXDN6amHX2PQPj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
- opmerking verkeerd gelezen -

[ Voor 99% gewijzigd door JDx op 09-07-2024 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

[ Voor 79% gewijzigd door JDx op 09-07-2024 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

[ Voor 102% gewijzigd door JDx op 09-07-2024 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

[ Voor 93% gewijzigd door JDx op 09-07-2024 06:51 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.