Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Dat mag je indrukwekkend noemen, ik noem dat gebrek aan eigen fantasie én intellectueel onvermogen om je eigen fantasie om te zetten in een voor AI begrijpbare (engelstalige) prompt.CR2032 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:00:
[...]ChatGPT 4 kan nu al zelf prima AI prompts schrijven voor Stable Diffusion met minimale human input. Die je direct kan inlezen in een andere AI zoals SD met ComfyUI. Vraag om een brandweerman in New York en ChatGPT bedenkt er zelf al een mooie setting van. Best indrukwekkend.
Bovendien wil ik die brandweerman helemaal niet in New York zien, die moet op de Albert Cuyp Markt een oliebollenkraam aan het blussen zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Vind ik ook! Een AI gebruiken om een andere AI te doen werken, dan kan je al helemaal niet meer zeggen dat je het zelf gedaan hebt.Yaksa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:23:
[...]
Dat mag je indrukwekkend noemen, ik noem dat gebrek aan eigen fantasie én intellectueel onvermogen om je eigen fantasie om te zetten in een voor AI begrijpbare (engelstalige) prompt.
Bovendien wil ik die brandweerman helemaal niet in New York zien, die moet op de Albert Cuyp Markt een oliebollenkraam aan het blussen zijn.
Verwijderd
Uiteindelijk gaat het om het resultaat, gebruiksgemak, snelheid en vooral laagdrempelig. En om de massa aan te spreken en volop geld te gaan verdienen. AI is big $$$ business.
ComfyUI met ChatGPT werkt erg fijn. Het kent de bekende Stable Diffusion modellen en schrijft en herschrijft de positive en negative prompts. De API van ChatGPT kun je eventueel ook koppelen aan ComfyUI.
Voordeel is je met de AI in gesprek het resultaat steeds verder kunt aanpassen en verfijnen.
Ideaal. Met ook bloemrijk taalgebruik.
Input:
create a stable diffusion prompt of a highly realistic photograph of a young male and female in a historic setting, highly detailed, museum piece
...
rewrite for 1700 in Charles Dickens style
/f/image/x1niFQ0x8pLVQvenygPYSGGV.png?f=fotoalbum_large)
klik voor full size

Het is helemaal niks, ondanks de onmundig uitgebreide prompt die volgens ChatGPT de ultieme prompt zou moeten zijn. ik mis de ringen aan hand van de vrouw, haar rechterwijsvinger is misvormd, de duim aan haar linkerhand is onnatuurlijk, de linkerhand van de man klopt niet. Beide personen hebben een oogafwijking (niet gelijke ogen). De mouwen van de persoon op het schilderij vallen uit de lijst.CR2032 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:52:
Of het nu 1 of meer AI's zijn, het blijft nog steeds AI. De huidige vorm van handmatig steeds prompts moeten schrijven en hopen op een goed resultaat niet effectief. Het geeft ook nog eens onnodig fouten die een AI zelf veel beter voor een bepaald model kan vermijden. Een prompt schrijven is geen kunst, het is veel te handmatig en wordt overbodig.
Uiteindelijk gaat het om het resultaat, gebruiksgemak, snelheid en vooral laagdrempelig. En om de massa aan te spreken en volop geld te gaan verdienen. AI is big $$$ business.
ComfyUI met ChatGPT werkt erg fijn. Het kent de bekende Stable Diffusion modellen en schrijft en herschrijft de positive en negative prompts. De API van ChatGPT kun je eventueel ook koppelen aan ComfyUI.
Voordeel is je met de AI in gesprek het resultaat steeds verder kunt aanpassen en verfijnen.
Ideaal. Met ook bloemrijk taalgebruik.![]()
Input:
create a stable diffusion prompt of a highly realistic photograph of a young male and female in a historic setting, highly detailed, museum piece
rewrite for 1700 in Charles Dickens style
En de gehele sfeer ademt absoluut niet de tijdgeest van de 18e eeuw uit.
Ik zou dit soort gepruts vergeten en zelf opnieuw beginnen.......
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
/f/image/Q5PyNkILqJMVA4PmOIQzNnBm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/khRsRumbQdWh5y9skmuG34iy.png?f=fotoalbum_large)
Met mijn surreal model trouwens
Verwijderd
Maar even los van het specifieke voorbeeld. Er zal een moment komen dat AI dit beter onder de knie gaat krijgen dan de mens, denk ik. Dan hoeven we slechts aan te geven dat we iets moois willen zien en worden we op onze wenken bediend. Geen mens meer voor nodig.Yaksa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:19:
[...]
Het is helemaal niks, ondanks de onmundig uitgebreide prompt die volgens ChatGPT de ultieme prompt zou moeten zijn. ik mis de ringen aan hand van de vrouw, haar rechterwijsvinger is misvormd, de duim aan haar linkerhand is onnatuurlijk, de linkerhand van de man klopt niet. Beide personen hebben een oogafwijking (niet gelijke ogen). De mouwen van de persoon op het schilderij vallen uit de lijst.
Ik zou dit soort gepruts vergeten en zelf opnieuw beginnen.......
Kijk eens net zo kritisch naar deze plaat als dat je naar die van @CR2032 keek. Hier is ook heel veel mis en kloppen verhoudingen van geen kant.Yaksa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:25:
Tattoos blijven toch wel een van mijn favorieten: ....
[Afbeelding]
Laatst begreep ik juist dat op die manier oordelen niet gewenst was?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn beste afbeelding op DeviantArt 13.4K viewsYaksa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:25:
Tattoos blijven toch wel een van mijn favorieten: ....
[Afbeelding]

Geef feedback en probeer elkaar te helpen om te verbeteren was het toch?Gonadan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:29:
[...]Kijk eens net zo kritisch naar deze plaat als dat je naar die van @CR2032 keek. Hier is ook heel veel mis en kloppen verhoudingen van geen kant.
Laatst begreep ik juist dat op die manier oordelen niet gewenst was?
Zeg maar wat er precies mis is en welke verhoudingen niet kloppen, dan kan ik kijken of ik de prompt aan kan passen zodat het beter wordt.
Ik zeg het nog een keer, AI kan dit niet beter onder de knie krijgen omdat AI geen inzicht, geen fantasie en geen verbeeldingsvermogen zoals een mens heeft.Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:28:
[...]Maar even los van het specifieke voorbeeld. Er zal een moment komen dat AI dit beter onder de knie gaat krijgen dan de mens, denk ik. Dan hoeven we slechts aan te geven dat we iets moois willen zien en worden we op onze wenken bediend. Geen mens meer voor nodig.
Definieer iets moois ? Wat is dat dan? En is hetgeen jij mooi vindt ook hetgeen AI mooi vindt? En is het resultaat voor AI mooi genoeg of is het voor jouw niet mooi genoeg? Of is het dan alleen een plaatje, niet wat je in gedachten had, maar wel heeeeel mooi?
Verwijderd
Verder is smaak altijd persoonlijk. Ik kan wat een schilder maakt nu ook gepruts vinden. Maar een AI kan veel sneller verschillende iteraties maken om te testen of het in de smaak valt.
:strip_exif()/f/image/YTyjAv83WAbqWS56Fm4hqeLT.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit plaatje komt uit Cuebric, een AI dat door hetzelfde bedrijf ontwikkeld is geweest en werkt wat anders dan de rest. Je zou hun manier van werken kunnen beschrijven als een samengaan van MJ en A1111, geen keuze uit modellen, enkel dat van Cuebric, steps, sample method, cfg en seed zijn de enige zaken waar je controle over hebt naast het pos en neg prompt.
De sfeer en de lucht zijn heel mooi gelukt, de weerspiegeling is wat minder.Runaque schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:49:
Dit plaatje komt uit Cuebric, een AI dat door hetzelfde bedrijf ontwikkeld is geweest en werkt wat anders dan de rest. Je zou hun manier van werken kunnen beschrijven als een samengaan van MJ en A1111, geen keuze uit modellen, enkel dat van Cuebric, steps, sample method, cfg en seed zijn de enige zaken waar je controle over hebt naast het pos en neg prompt.
Mijn timmermansoog meent te zien dat het zwembad niet helemaal waterpas staat
Grappig....vorige week heb ik dit soort foto's zitten maken in ComfyUI.Runaque schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:49:
[Afbeelding]
Ik zie wel meer onderwerpen voorbij komen waarmee ik zelf ook al bezig was.
Veel van de prompt tekst doet SDXL namelijk helemaal niets mee in de diffusion. Dat heeft niets met ChatGPT als sturende AI van doen. Het risico met lange prompts is vooral dat je de afbeeldingen minder maakt. Een zo kort mogelijke prompt is volgens openai.Yaksa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:19:
[...]
Het is helemaal niks, ondanks de onmundig uitgebreide prompt die volgens ChatGPT de ultieme prompt zou moeten zijn. ik mis de ringen aan hand van de vrouw, haar rechterwijsvinger is misvormd, de duim aan haar linkerhand is onnatuurlijk, de linkerhand van de man klopt niet. Beide personen hebben een oogafwijking (niet gelijke ogen). De mouwen van de persoon op het schilderij vallen uit de lijst.
...
Mijn post toonde vooral aan dat een full AI veel gemakkelijker en gebruiksvriendelijk in staat is om vergelijkbaar afbeeldingen te kunnen maken dan zelf wat aan lopen rommelen met prompts en hopen op een mooi plaatje. Met alle beperkingen die Stable Diffusion nog kent. Stable Diffusion 3 lijkt op een flinke verbetering te worden.
Wat je kritiek betreft. Kijk dan ook eens wat kritischer naar je eigen afbeeldingen. Op deze afbeeldigen is ook genoeg op aan te merken. Zoals willekeurig van de laatste pagina's: Olympische spelen ringen uit het niets, rare voet van eifeltoren, vreemde lage contrast in veel van de foto's, plastic huiden, vreemde gloed, scheve verhoudingen bij de tattoo dame, insecten met vreemde en fantasie poten, lage resolutie in alleen details, houdingen van personen vaak als houten poppen, etc. Het valt eigenlijk allemaal direct op als fake AI door een bepaalde Stable Diffusion stijltje. De AI techniek is nog niet zover. Hopelijk wordt het met SD3 consistent beter.
Echt goede foto's zijn met AI nog te vaak een toevalstreffer. Sturing door een AI kan hier een flink verschil op maken omdat deze een referentie kan aanhouden wat wel en niet goed gaat werken bij een bepaald model. Veel beter dan een mens ooit kan doen.
En zo slecht heeft de AI de Charles Dicken's costumes met kantwerk en tijdsbeeld niet bedacht.
https://www.shutterstock.com/editorial/sets/5548336
[ Voor 8% gewijzigd door CR2032 op 06-06-2024 23:07 ]
Apart, een linkshandige zeis zie je bijna nooit.mrc4nl schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:15:
De strijd tegen het onkruid voelt soms wel eens zo:
Maar het is een treffende weergave van het werk wat ik vandaag in de boomgaard heb gedaan!!
Ben je genegen om de prompt te delen?
[ Voor 6% gewijzigd door Yaksa op 07-06-2024 16:06 ]
Ik zou een kleine verandering toevoegen waarin er een catch light te zien is in de ogen. Voor de rest hele krachtige "foto's" renders.Runaque schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:37:
Enkele plaatjes die ik voor iemand die een Krav Maga club heeft gemaakt heb.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb ChatGPT naast de prompts nu ook een eenvoudige workflow met custom nodes voor ComfyUI laten bedenken passend voor deze Victorian afbeelding. Inclusief welke samplers, cfg en steps. Volle bak voor beide AI's.
Het gemak waarmee je direct alles on the spot in gespreksvorm direct kan laten verbeteren werkt grandioos.
Je loopt natuurlijk nog steeds tegen dezelfde beperkingen aan van de huidige Stable Diffusion. En nog zonder Face detailers. Het is een andere manier van werken, maar zo afbeeldingen maken en verfijnen voelt veel natuurlijker en soepel aan.
/f/image/FPhB7yhd9rS5VP44WgZOTeHr.png?f=fotoalbum_large)
A beautiful, highly realistic photograph of a young man and woman dressed in British Victorian style. The scene captures the elegance and refinement of the era with intricate details in their clothing and accessories. The young man is wearing distinctively a tailored suit with waistcoat, pocket watch and cravat, with unique facial features and hairstyle. The woman is adorned in a stunning Victorian gown with lace and intricate embroidery, and she has her own unique facial features and hairstyle. Their faces are expressive, with beautiful, captivating eyes and flawless skin. The background features a classic Victorian interior with rich textures and ornate decor. The photograph is highly detailed, with a focus on realism, creating a masterpiece of historical beauty. 4K resolution, perfectly framed, and no distortions.
Negative Prompt
Misformed faces, low resolution, blurry details, unrealistic clothing, modern elements, exaggerated features, dull colors, poor lighting, incomplete figures, unnatural expressions, lack of detail, similar or identical faces, uniform expressions.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 07-06-2024 17:53 ]
:strip_exif()/f/image/zbvs35ZBW2rOSVU46t7LqfYa.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: "Photorealistic digital painting of an elf woman warrrior, most beautiful in the kingdom of elves, large bright green eyes, natural skin, surprised facial expression, Intricate details, highly detailed, ArtStation, Elvenwood, mystic atmosphere, sunrise"
Als ik jouw was dan zou ik er nog een aantal iteraties aan wagen, de opzet is leuk, maar de uitvoering is iets minder. Mevrouw loenst heel erg met d'r rechteroog en het kostuum van meneer heeft wel 7 verschillende soorten knopen, bovendien draagt hij dezelfde make-up als z'n gezellin. Dit alles is wel op te lossen door de prompt wat te verfijnen.CR2032 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:44:
A beautiful, highly realistic photograph of a young man and woman dressed in British Victorian style. The scene captures the elegance and refinement of the era with intricate details in their clothing and accessories. The young man is wearing distinctively a tailored suit with waistcoat, pocket watch and cravat, with unique facial features and hairstyle. The woman is adorned in a stunning Victorian gown with lace and intricate embroidery, and she has her own unique facial features and hairstyle. Their faces are expressive, with beautiful, captivating eyes and flawless skin. The background features a classic Victorian interior with rich textures and ornate decor. The photograph is highly detailed, with a focus on realism, creating a masterpiece of historical beauty. 4K resolution, perfectly framed, and no distortions.
Negative Prompt
Misformed faces, low resolution, blurry details, unrealistic clothing, modern elements, exaggerated features, dull colors, poor lighting, incomplete figures, unnatural expressions, lack of detail, similar or identical faces, uniform expressions.
Fixed it! @mrc4nlYaksa schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:05:
[...]
Apart, een linkshandige zeis zie je bijna nooit.
Maar het is een treffende weergave van het werk wat ik vandaag in de boomgaard heb gedaan!!
:strip_exif()/f/image/QdLmfiTcXcL8ebPHrv9d81Df.jpg?f=fotoalbum_medium)
U vraagt, wij draaien........Fireshade schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:04:
Het schijnt erg moeilijk te zijn om lelijke monsters te genereren, of iets als een lelijke orc uit Lord of the Rings. Er komen dan vaak knappe orcs uit
:strip_exif()/f/image/v5j7YPQJRXuMp9k7ElX2JAOP.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit valt nog in de 'knappe' sectie voor een orc. Trek er maar eens een scene uit LotR op na.
Deze zou zo de held kunnen zijn in zo'n verhaal.
Er lijkt een grote bias naar wat men aan resultaten 'leuk' vindt. Ik begrijp dat dit alles verfijnd kan worden met de prompt, maar je moet uiterst veel moeite ervoor doen. Je krijgt er veel makkelijker 'mooie' plaatjes uit (de bias).
Zo beter?Fireshade schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:22:
[...]Dit valt nog in de 'knappe' sectie voor een orc. Trek er maar eens een scene uit LotR op na.
Er lijkt een grote bias naar wat men aan resultaten 'leuk' vindt. Ik begrijp dat dit alles verfijnd kan worden met de prompt, maar je moet uiterst veel moeite ervoor doen. Je krijgt er veel makkelijker 'mooie' plaatjes uit (de bias).
:strip_exif()/f/image/5NZukNUhZptz1AJpAO1xZNVM.jpg?f=fotoalbum_large)
Een andere low effort manier is even het prompt dat je deelde gebruiken en door je eigen workflow laten vloeien.CR2032 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:44:
ChatGPT 4.0 blijkt ook nog eens goed bekend te zijn met ComfyUI. Nog handmatig werken is zoo anno 2023. Voelt bijna antiek.
Ik heb ChatGPT naast de prompts nu ook een eenvoudige workflow met custom nodes voor ComfyUI laten bedenken passend voor deze Victorian afbeelding. Inclusief welke samplers, cfg en steps. Volle bak voor beide AI's.
Het gemak waarmee je direct alles on the spot in gespreksvorm direct kan laten verbeteren werkt grandioos.
Je loopt natuurlijk nog steeds tegen dezelfde beperkingen aan van de huidige Stable Diffusion. En nog zonder Face detailers. Het is een andere manier van werken, maar zo afbeeldingen maken en verfijnen voelt veel natuurlijker en soepel aan.
[Afbeelding]
Negative Prompt
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OxAkHVXsFB8rUvn3Lr0OSgax.jpg?f=user_large)
Komt recht uit mijn output folder zonder enige vorm van retouches of wat dan ook. Wel even gedownscaled naar 30% van de grootte om hem hier te posten, want ik krijg regelmatig meldingen dat het formaat te groot is.
Kijk, dat ziet er al stukken beter uit.Runaque schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:43:
[...]Een andere low effort manier is even het prompt dat je deelde gebruiken en door je eigen workflow laten vloeien.
[Afbeelding]
Komt recht uit mijn output folder zonder enige vorm van retouches of wat dan ook. Wel even gedownscaled naar 30% van de grootte om hem hier te posten, want ik krijg regelmatig meldingen dat het formaat te groot is.
Een en ander ligt er natuurlijk ook aan waar het specifieke AI model mee getraind is. Wanneer dat geen Orcs zijn dan wordt het idd lastig.Fireshade schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:22:
[...]Dit valt nog in de 'knappe' sectie voor een orc. Trek er maar eens een scene uit LotR op na.
Ik kan me nog herinneren dat we heul lang geleden in dit forum samen geprobeerd hebben een afbeelding te laten genereren van 'Hij wiens naam niet genoemd mag worden'. Dat lukte ook niet.
Oké, nog eentje dan:Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:14:
[...]In vergelijking met een willekeurige Uruk-hai is dit nog steeds een knapperd.
:strip_exif()/f/image/KdrLcDKEs0eiA4WtZSc3Midz.jpg?f=fotoalbum_large)
ja hoor geen probleemYaksa schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:05:
[...]
Apart, een linkshandige zeis zie je bijna nooit.
a gardener holding a scythe with both hands and dressed like a cowboy is fighting a large angry sentient plant that has eight green arms like a octopus, located in a jungle, no flower pots, anime style
ora et labora
Verwijderd
Op zich best een knap plaatje, maar nu meer vampier dan ork vind ik. Ik denk dat @Fireshade wel een punt heeft. Het gezicht blijft erg menselijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:12:
[...]Op zich best een knap plaatje, maar nu meer vampier dan ork vind ik. Ik denk dat @Fireshade wel een punt heeft. Het gezicht blijft erg menselijk.
Er zijn verschillende soorten Ork's. En ze worden in de diverse films en games ook nogal gedifferentieerd weergegeven. Eigenlijk weet niemand hoe een Ork er in het echt uit ziet, want er zijn er die 300 kilometer onder het aardoppervlak leven.....
Verwijderd
Haha, ja... Zo ken ik er nog wel een paar. Het punt begon met lelijke monsters. En als mooi in het oog van de aanschouwer zit, dan is het met lelijk niet anders.

Volgt iemand dit kanaal
:strip_exif()/f/image/S7Ar3rzev7K02Kez5y3iioNd.jpg?f=fotoalbum_large)
Afbeelding is gemaakt met AgfaColor CT18 diafilm, vandaar wat onscherpte bij vergroting (afbeelding is klikbaar) en het 'old scool / vintage' kleurenpalet. Allemaal bewust zo gedaan, dit is wat ik in gedachten had.
:strip_exif()/f/image/WFysNu6J72UIKv5wzUILe9ff.jpg?f=fotoalbum_large)
Alsof de laptop al niet genoeg plek in neemt, nu eens zoveel.
/f/image/kWVuPXT5NwRIVyg430act3tp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TyGcSx6EhqcydW8tJ5Mdpoj4.png?f=fotoalbum_large)
Verschil in renderen met dat ding uit en ingeschakeld aan 4000rpm geeft een verschil van 7,8°C op de CPU en 7°C op de GPU, wat misschien geen wereld van verschil is, maar toch bijna 10% koeler (en dan heb ik het niet over de RGB).
Is het dat waard? Misschien wel, want ik merk wel dat het gehele chassis (kunststof) van de laptop ook veel koeler blijft alsook het klavier heeft niet meer in het midden die enorme hitte die zich daar leek te consentreren. Laat ons zeggen dat het meer gemoedsrust geeft naar de staat van de laptop toe.
Dit bewijst maar weer dat een prompt ook lang niet het belangrijkste is, de workflow en keuze van nodes is ook belangrijk. Al zie wel dat SDXL ook erg onvoorspelbaar is met het omgaan van de prompts. De ene run na de andere verschilt nog vaak teveel ook in compositie met toch dezelfde prompts.Runaque schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:43:
[...]
Een andere low effort manier is even het prompt dat je deelde gebruiken en door je eigen workflow laten vloeien.
[Afbeelding]
Ik vind het vooral knap dat ChatGPT vanuit niets eigenlijk prima met weinig nodes zo aan de gang ging en prompts prachtig uitschrijft voor SDXL. Handig is vooral de begeleiding die je krijgt in de chat met veel hulp en uitleg als iets je niet duidelijk is je kunt doorvragen. Zoals als je iets meer of minder wilt benadrukken in de prompt. Dit maakt de AI imaging allemaal zoveel toegankelijker voor iedereen.
Positives
Capture a most realistic 4K photograph of a young attractive male vampire and a beautiful deathly female vampire laughing into the camera, reminiscent of characters from Bram Stoker's Dracula. They are dressed in historically expensive clothing, adorned with intricate detailing that reflects the opulence of the Victorian era.
The young male vampire exudes charm and allure, with sharp, angular features reminiscent of a classic vampire. He has a strong jawline, high cheekbones, and piercing eyes that captivate the viewer. His skin is flawless and lifelike, without wrinkles, with a subtle pallor that hints at his supernatural nature. His eyes are highly detailed and glossy, reflecting the light with intensity, drawing the viewer in with their mesmerizing gaze. A wide, charismatic grin reveals his sharp vampire fangs, adding a touch of danger to his otherwise alluring demeanor.
The beautiful female vampire possesses an ethereal beauty that is both captivating and otherworldly. Her features are delicate and refined, with a light brown porcelain complexion that glows with an otherworldly radiance. Her eyes are highly detailed and glossy, with a depth that seems to hold secrets untold. Her expression is playful yet enigmatic, with a hint of mischief dancing in her gaze. Like her male counterpart, she bears sharper fangs, revealed in a smile that is both alluring and menacing.
Negatives
Blurry, deformed, out of focus, extra limbs, extra fingers, low quality, unrealistic, cartoonish, artifacts, noise, pixelated, overexposed, underexposed, unnatural lighting, exaggerated features, wrong proportions, distorted faces, incorrect clothing details, modern elements, plain background, similar faces, identical expressions, scary, intimidating, horror, frightening, wrinkled skin
How to kiss a vampire

Waar zijn de, voor een vampier, kenmerkende hoektanden?CR2032 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:10:
[...]How to kiss a vampire
Dit bewijst maar weer eens dat ChatGPT behoorlijk feilbaar is in het maken van prompts die, na het genereren, ook daadwerkelijk weergeven wat er in de prompt beschreven staat.
Maar goed, dat wisten we al.
[EDIT] Ik heb ook even een prompt geschreven die denk ik de sfeer benadert, alleen die is aanmerkelijk korter (maar wel zelf verzonnen!)
Prompt: A Victorian vampire couple almost biting each other, canines teeth visible, ominous, romance, intricate details, highly detailed
:strip_exif()/f/image/COpNKOHHJoWRijrY69TqpEuV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Yaksa op 08-06-2024 21:16 ]
Vampieren kunnen hun fangs intrekken als ze niet opgewonden zijn. Tenminste volgens The Vampire Diaries..Yaksa schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:16:
[...]
Waar zijn de, voor een vampier, kenmerkende hoektanden?
Dit bewijst maar weer eens dat ChatGPT behoorlijk feilbaar is in het maken van prompts die, na het genereren, ook daadwerkelijk weergeven wat er in de prompt beschreven staat.
Maar goed, dat wisten we al.
[EDIT] Ik heb ook even een prompt geschreven die denk ik de sfeer benadert, alleen die is aanmerkelijk korter (maar wel zelf verzonnen!)
Prompt: A Victorian vampire couple almost biting each other, canines teeth visible, ominous, romance, intricate details, highly detailed
[Afbeelding]
Tja, deze afbeelding bewijst dat het op het eerste gezicht best aardig lijkt totdat je op de bekende AI punten gaat letten. Je ziet dan hier je prompt tekort schiet of je workflow is te eenvoudig, en dan gaat SD er maar naar lopen gissen wat vaak fout gaat.
De schaduwen lopen niet gelijk, die boord van man loopt raar, overhemd klopt niet, knopen passen niet, niet kloppende boord sluiting en revers, tanden zien er meer als getekend, net zoals de lippen. Verder mis je wat diepte in de foto, de belichting loopt in contouren anders door met de achtergrond. Het hout snijwerk loopt ook met een vreemd verloop weg, etc, etc. Die laatste afbeelding van mij is ook niet perfect hoor. Laten we er geen wedstrijd van maken.
Het leuke aan ChatGPT is dat die in prompts maken gewoon veel beter in is dan een mens kan en snel kan bijsturen. ChatGPT is een taalvirtuoos.
Ik ben nu met custom nodes bezig om ChatGPT direct in de workflow van ComfyUI te zetten en vanuit ComfyUi te kunnen chatten. Het is nog niet af maar dit is wordt wel van wow, next level AI.
Mijn punt is dat ChatGPT idd een taalvirtuoos is, zie bijvoorbeeld dit deel in de prompt : A wide, charismatic grin reveals his sharp vampire fangs, adding a touch of danger to his otherwise alluring demeanor., maar dat komt in de afbeelding helemaal niet naar voren.CR2032 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:20:
[...]Vampieren kunnen hun fangs intrekken als ze niet opgewonden zijn. Tenminste volgens The Vampire Diaries..
Het leuke aan ChatGPT is dat die in prompts maken gewoon veel beter in is dan een mens kan en snel kan bijsturen. ChatGPT is een taalvirtuoos.
Dan kun je lyrisch blijven over het prachtige verhaal, maar als het niet in de afbeelding verwerkt wordt dan klopt het toch gewoon niet?

gebruiken mijn model
blijft opletten geblazen :
ComfyUI_LLMVISION has been identified as malware. If you have installed this custom node, please remove it immediately.
https://old.reddit.com/r/...fyui_llmvision_node_from/
[ Voor 25% gewijzigd door EverLast2002 op 09-06-2024 12:11 ]
Jouw model gebruikt bij een drietal van wat oudere prompts die ik begin vorig jaar had geschreven.
Het resultaat valt mij niet tegen, integendeel, ziet er mooi uit.
:strip_exif()/f/image/KKTW1cQogImJFPNifyvtUv0x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nKDbAQkxypHL0HF9CMlU3kTT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7S0agzc5q69w0T7TyVQdp8Q4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kon het niet laten om deze er aan toe te voegen, bijzonder geslaagd, misschien een beetje over the top, maar de (wat oudere) prompt was er ook naar.
:strip_exif()/f/image/xeU2C3fXkr33p3IO8nUn7DMo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Yaksa op 09-06-2024 16:17 ]
Dat is het manco aan Stable Diffusion. Het pikt vaak willekeurige termen uit een prompt, vaak zelfs ook bij eenzelfde batch run. Het ligt ook aan de versie van ChatGPT waar je de gratis toegang tot krijgt. Ik ging af en toe automatisch terug naar de oudere versie GPT-3.5 en die heeft veel oudere internet gegevens tot de beschikking.Yaksa schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:29:
[...]
Mijn punt is dat ChatGPT idd een taalvirtuoos is, zie bijvoorbeeld dit deel in de prompt : A wide, charismatic grin reveals his sharp vampire fangs, adding a touch of danger to his otherwise alluring demeanor., maar dat komt in de afbeelding helemaal niet naar voren.
Dan kun je lyrisch blijven over het prachtige verhaal, maar als het niet in de afbeelding verwerkt wordt dan klopt het toch gewoon niet?
Vandaag kreeg ik gratis toegang tot de nieuwste GPT-4o en dat is een flinke stap vooruit.
ChatGPT-4o kan nu ook spreken en luisteren, observeren, foto's en video analyseren. Zo direct hoef je alleen nog maar een gesprekje te voeren voor een Stable Diffusion afbeelding of video.
Het is knap en tegelijk ook bizar.
Ik heb toch een beetje het gevoel dat die video van OpenAI toch echt opzet is.CR2032 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:01:
[...]
Dat is het manco aan Stable Diffusion. Het pikt vaak willekeurige termen uit een prompt, vaak zelfs ook bij eenzelfde batch run. Het ligt ook aan de versie van ChatGPT waar je de gratis toegang tot krijgt. Ik ging af en toe automatisch terug naar de oudere versie GPT-3.5 en die heeft veel oudere internet gegevens tot de beschikking.
Vandaag kreeg ik gratis toegang tot de nieuwste GPT-4o en dat is een flinke stap vooruit.
ChatGPT-4o kan nu ook spreken en luisteren, observeren, foto's en video analyseren. Zo direct hoef je alleen nog maar een gesprekje te voeren voor een Stable Diffusion afbeelding of video.
[YouTube: Say hello to GPT-4o]
Verwijderd
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Thanks, het heet ook unborify, niet boringYaksa schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:07:
[...]
Jouw model gebruikt bij een drietal van wat oudere prompts die ik begin vorig jaar had geschreven.
Het resultaat valt mij niet tegen, integendeel, ziet er mooi uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kon het niet laten om deze er aan toe te voegen, bijzonder geslaagd, misschien een beetje over the top, maar de (wat oudere) prompt was er ook naar.
[Afbeelding]
Wat je zegt over SD klopt van geen kant, misschien 'ns tijd om de handleiding van SD te lezen waar aangegeven wordt hoe je een prompt zo op kunt bouwen dat de verschillende termen ook in de afbeelding naar voren komen, die handleiding vind je hier: https://stable-diffusion-art.com/beginners-guide/CR2032 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:01:
[...]Dat is het manco aan Stable Diffusion. Het pikt vaak willekeurige termen uit een prompt, vaak zelfs ook bij eenzelfde batch run. Het ligt ook aan de versie van ChatGPT waar je de gratis toegang tot krijgt. Ik ging af en toe automatisch terug naar de oudere versie GPT-3.5 en die heeft veel oudere internet gegevens tot de beschikking.
[YouTube: Say hello to GPT-4o]
De discussie over ChatGPT kan misschien beter op een plek in het Tweakers forum gevoerd worden die daarvoor bedoeld is namelijk: Ontwikkelingen omtrent Artificial Intelligence
Mis, wat je aanhaalt is namelijk allemaal oude koek en achterhaald. Dat gaat over oude modellen van SD, wat je ook direct aan die foto's had kunnen zien. Want wie gebruikt nog 1.5 of 2.1, antiek spul.Yaksa schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:26:
[...]
Wat je zegt over SD klopt van geen kant, misschien 'ns tijd om de handleiding van SD te lezen waar aangegeven wordt hoe je een prompt zo op kunt bouwen dat de verschillende termen ook in de afbeelding naar voren komen, die handleiding vind je hier: https://stable-diffusion-art.com/beginners-guide/
De discussie over ChatGPT kan misschien beter op een plek in het Tweakers forum gevoerd worden die daarvoor bedoeld is namelijk: Ontwikkelingen omtrent Artificial Intelligence
Lees je dan hier beter in hoe je beter prompts kunt leren schrijven. SDXL is veel selectiever op de prompts.:
https://stable-diffusion-art.com/sdxl-prompts/
https://aienthusiastic.com/stable-diffusion-xl-prompt-guide/
Al gaat dat deze week weer allemaal compleet veranderen met de komst van SD3.
ChatGPT werkt nu ook voor AI art. Zoals image rendering, creations, uploads, modifications en nog veel meer. De ontwikkelingen gaan nu razendsnel en zijn ronduit fascinerend.
Zo te lezen kun jij wel even een opfriscursus gebruiken.

Kijk bijvoorbeeld eens hier:
@Gonadan
Het is toch echt. Techcrunch heeft er nu ook mee zitten experimenten. ChatGPT-4o talk is echt, eng echt.
[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 10-06-2024 18:01 ]
:strip_exif()/f/image/kIveAvDMt3XQVZbEQ4BE7uDz.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: Woman at an alien Gaia planet with serene nature and human city, digital painting, looking straight ahead, large symetrical identical eyes, manga, tattoo, mesmeric, highly detailed, intricated, intricated pose, clarity, high quality, Art by Jercka Jacek
Shades of Green:
:strip_exif()/f/image/DcBBfBEBUo7HYnBSpN6r1wa9.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: Magic realism, Scarlett Johansson Elvish Queen, jolly posing, looking at the camera, happy face, natural skin, olivine necklace and earrings, olive-green velvet robe, hyper realistic, intricate details, octane render, Volumetric light, vivid colors, sharp focus, sunny woodlands background, mystic atmosphere, godrays, Hasselblad H6D-100c, 110mm portrait lens, pure perfection
Model: jaynlunborify_v15Lightning
[ Voor 35% gewijzigd door Yaksa op 10-06-2024 23:07 ]
Zonsondergang boven een woestijnlandschap:
:strip_exif()/f/image/yemNsj51Rq95qybXDwTp9lp7.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: Beautiful landscape from the Kalahari desert, a dead intricate tree in the foreground, warm sunset, dramatic lighting
Thanks @Runaque !
:strip_exif()/f/image/2c07qKbudmQWlnVTVo8jt0Dt.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: 1960, inside a long time abandoned stairway hall of a castle, dust-shrouded broken chandeliers, sagging stair steps, worn out stair runner, 8k, realistic, dirty, dusty, trash, godrays, HDR, sunset
Zo ziet een locatie van mijn ROC er ook uit: De Gieterij in Hengelo. Je moet het staal, de stof etc er even bij denken maar de muren en het dak zit er nog grotendeels in. Echt indrukwekkend wanneer je daar voor het eerst binnenkomt.mrc4nl schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:43:
Ooit een staalfabriek van binnen gezien? Copliot denk ik ook niet
Nu is de vraag, wat is AI-art... alleen, zoals hier visueel. Volgens mij niet. Daarom deel ik onderstaande video.
Het lijkt wel of op het gebied van door AI gegenereerde muziek er grote vooruitgang wordt geboekt?
Is muziek makkelijker te doen voor een AI? Ik denk dat het trainen een stuk makkelijker is, alle muziek is overal verkrijgbaar voor niets. Met voor niets bedoel ik, zet je radio aan, gebruik de gratis versie van Spotify e.d. Meer dan genoeg trainingsdata.
[ Voor 19% gewijzigd door apollo13 op 12-06-2024 10:57 ]
apollo13
Die video zat ik gisteren te kijken. Deze man volg ik al tijden en sta altijd weer versteld over zijn kennis en kunde, hoe ie liedjes ontleedt en zijn visie hierop geeft.apollo13 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:55:
Volg dit draadje al een tijd en maak soms zelf ook wel eens wat AI-art.
Nu is de vraag, wat is AI-art... alleen, zoals hier visueel. Volgens mij niet. Daarom deel ik onderstaande video.
[YouTube: I Told You This Was Going To Happen]
Het lijkt wel of op het gebied van door AI gegenereerde muziek er grote vooruitgang wordt geboekt?
Is muziek makkelijker te doen voor een AI? Ik denk dat het trainen een stuk makkelijker is, alle muziek is overal verkrijgbaar voor niets. Met voor niets bedoel ik, zet je radio aan, gebruik de gratis versie van Spotify e.d. Meer dan genoeg trainingsdata.
Maar inderdaad, mensen gaan straks hun eigen "grand mix" laten samenstellen van hun favoriete muziek.
Mijn workflow met eigen model.
/f/image/KhFf4bdbJafTVyb9QQzutpPZ.png?f=fotoalbum_large)
Stability AI hun "simple" workflow en modellen.
/f/image/eFNbUIE6OfGUFL90hqT2MzVX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EGQwH9d1QB6vzYtZU9wBl9ZH.png?f=fotoalbum_large)
Ik zit ook ff te kijken hoe het werkt, moet zo te zien ook de text clip modellen gebruiken, anders krijg je zwarte afbeeldingen.Runaque schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:50:
Vandaag al eens met SD3 bezig geweest en op dit moment wordt ik er niet warm van. Hun modellen en workflows gedownload en het enige dat ik te zien krijg zijn volledig zwarte plaatjes en na veel vijven en zessen toch enkele foto's eruit gekregen met een prompt gebasseerd op wat ik eerder deze week met mijn SDXL workflow gemaakt heb en ik zal voorlopig nog wel bij het oude bekende blijven.
Mijn workflow met eigen model.
[Afbeelding]
Stability AI hun "simple" workflow en modellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/OntMjVEezEB81TVwOs6YwJ8e.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1ztFyMFMlcQ5xjXOT4b1jTDP.png?f=fotoalbum_large)
In dat geval...Yaksa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:17:
@Runaque @nFo
Misschien dat deze handleiding wat duidelijkheid geeft?
Overigens kunnen donkere afbeeldingen ook wel mooi zijn hoor![]()
[Afbeelding]
/f/image/PXrMTjHVkzYuTS2b0LT4ibRT.png?f=fotoalbum_large)
Kijk 'ns twee posts boven je..........
Denk dat iedereen enthousiast werd en het wilde mededelen
Ik heb de eerste commentaren op SD3 (medium) gelezen en het enthousiasme is volgens mij behoorlijk getemperd. Misschien dat het met toekomstige (betaalde!) modellen en LoRa's verbeterd, maar vooralsnog ben ik niet onder de indruk. Ik ben ook niet van plan om geld uit te gaan geven voor een plaatjesgenerator. Er zal wel weer een 'verdienmodel' aan gehangen worden.EverLast2002 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:39:
[...]Denk dat iedereen enthousiast werd en het wilde mededelen
Ondertussen blijf ik enthousiast over SDXL en maak er maar iets vrolijks van:
A cute happy venus fly trap plant creature (je weet wel, zo'n vleesetend plantje)
:strip_exif()/f/image/PyVMLXFXsFggT3oPZrn51klV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Yaksa op 12-06-2024 23:11 ]
Dat gevoel had ik ook toen SDXL net uitkwam. Totdat je wist hoe je niet meer als met SD2.1 moest gaan werken. Hetzelfde verwacht ik ook met SD3.Runaque schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:50:
Vandaag al eens met SD3 bezig geweest en op dit moment wordt ik er niet warm van. Hun modellen en workflows gedownload en het enige dat ik te zien krijg zijn volledig zwarte plaatjes en na veel vijven en zessen toch enkele foto's eruit gekregen met een prompt gebasseerd op wat ik eerder deze week met mijn SDXL workflow gemaakt heb en ik zal voorlopig nog wel bij het oude bekende blijven.
Want de afbeeldingen die er nu online voorbij komen zien er al stukken beter uit het huidige SDXL. Veel realistischer, ook in de schaduwpartijen.

Workflow (niet van mij).
[ Voor 12% gewijzigd door ErikT738 op 13-06-2024 08:27 ]
Misschien kan iemand die er meer verstand van heeft beter antwoorden, maar volgens mij is dat niet hoe AI leertErikT738 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:23:
Ik volg Stable Diffusion nog maar zijdelings omdat ik momenteel meer met andere hobbies bezig ben, maar deze Reddit thread wil ik jullie toch niet onthouden. Kennelijk is Stable Diffusion 3 zodanig gecensureerd dat het moeite heeft met het genereren van mensen die op gras liggen. Hetzelfde prompt met "dog" werkt wel fantastisch. Wie had gedacht dat al dat bloot handig zou zijn voor het leren van de menselijke anatomie? Oh, wacht...
[Afbeelding]
Niet exact nee, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat censuur veel afbeeldingen van liggende mensen uit de dataset heeft gehaald. Met minder data in de dataset "weet" de AI minder goed hoe iets er uit ziet.Deleon78 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:27:
[...]
Misschien kan iemand die er meer verstand van heeft beter antwoorden, maar volgens mij is dat niet hoe AI leert
Civitai heeft er ook stuk over geschreven, lijkt er inderdaad wel op.: https://www.reddit.com/r/...akthrough_or_just_broken/ErikT738 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:28:
[...]
Niet exact nee, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat censuur veel afbeeldingen van liggende mensen uit de dataset heeft gehaald. Met minder data in de dataset "weet" de AI minder goed hoe iets er uit ziet.
https://civitai.com/articles/5685
Online versie had er dacht ik geen last van, maar goed, weer ff wachten op beter getrainde modellen afgeleid van SD3.

Laat maar 'ns zien dan, die zelfgemaakte afbeeldingen met schaduwpartijen die er stukken beter uit zien dan deze met SDXL gemaakte afbeeldingt:CR2032 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:47:
[...]Dat gevoel had ik ook toen SDXL net uitkwam. Totdat je wist hoe je niet meer als met SD2.1 moest gaan werken. Hetzelfde verwacht ik ook met SD3.
Want de afbeeldingen die er nu online voorbij komen zien er al stukken beter uit het huidige SDXL. Veel realistischer, ook in de schaduwpartijen.
Titel: 'Ils seront là. 2024, 24 Heures des Mans'
:strip_exif()/f/image/fh0dRhmdwfkNRHLqohFZpwmq.jpg?f=fotoalbum_large)
Of deze:
Titel: 'Light&Shadows in the Corner of a Castle'
:strip_exif()/f/image/FMkad2xR30mvOekUEEzJ5QEU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Yaksa op 13-06-2024 14:53 ]

Eerste indrukken zijn positief en dat voor een base model.
Het werkt sneller als SDXL en je hebt ook geen refiner meer nodig. Eerste foto's doen gelijk al realistischer aan zoals met kleine imperfecties en details zoals het haar. En SD3 kan eindelijk spellen.
photo of a young male in dark tee shirt with the text "We love tweakers.net.". He has a styled haircut and is looking directly at the camera with a smile expression. The background consists of a wall with plants and window.
SD3

Het lijkt er op dat de AI aan dit moest denken:https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/leechmrc4nl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:23:
Ik dacht laat ik eens weer eentje genereren.
het prompt was
[...]
Het resultaat (safe for work)![]()
spoiler:
En dat klopt, het moet een: Leash, zijn i.p.v. leech.
Wel een leuke uitkomst met je typ'o.
[ Voor 7% gewijzigd door apollo13 op 14-06-2024 10:36 ]
apollo13
ik vind het meer op een Python ofzo lijken. Maar goed. Andere resultaten gingen beter, al zaten daar ook fouten in.apollo13 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:33:
[...]
Het lijkt er op dat de AI aan dit moest denken:https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/leech
ora et labora
Deze is heel overtuigend (op de tekst na)! Het valt me wel op dat mensen vaak net even uit proportie zijn. Dit zie je vooral als je echt goed gaat kijken. Zo lijkt deze vrouw echt heel dun rondom haar middel. En haar voorhoofd (haar linkerkant) heeft een soort inham die je daar niet vaak ziet. En er is vast nog wel meer.
Op een gegeven moment ga je ook gewoon op zoek naar alles
eetzeTk55 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:49:
[...]
Deze is heel overtuigend (op de tekst na)! Het valt me wel op dat mensen vaak net even uit proportie zijn. Dit zie je vooral als je echt goed gaat kijken. Zo lijkt deze vrouw echt heel dun rondom haar middel. En haar voorhoofd (haar linkerkant) heeft een soort inham die je daar niet vaak ziet. En er is vast nog wel meer.
Op een gegeven moment ga je ook gewoon op zoek naar alles

Rick and Morty
Het is wel veel gevoeliger met de instellingen en gaan anders om met de prompts. Dat is nog behoorlijk wennen maar SDXL gaat hier nu met pensioen.
Even een blokje om met SD3

A vintage 1970s-style Flower Shop with colorfull flowers and plants and a rusty metal sign in the window that reads "Pips's Flowers & Plants ~ since 1984".

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 14-06-2024 16:44 ]
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.