Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Gonadan schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:41:

Ik snap overigens niet waarom jij en @Runaque zo verongelijkt doen als er wat discussie over realisme is. Dat het blijkbaar niet jouw doel is is toch prima? Maar waarom zou een andere het dan niet als doel mogen hebben en erover praten? Het blijft een discussietopic.
Geen idee waarom ik mee aangesproken wordt, maar zo voel ik me absoluut niet en ik denk niet dat ik hier onlangs nog een mening over heb gepost. :?
Ik weet dat het gewoon onoverkomelijk is dat dit soort technologie in de toekomst niet meer weg te denken zal zijn uit het dagelijks leven! Het beste voorbeeld is dat in moderne camera's en smartphones hun camera al AI geïntegreerd is of wordt. Voor een of andere bizarre reden weet mijn telefoon wanneer ik een hond of een kind zou fotograferen en past dan ook gelijk zijn settings aan om het zo goed mogelijk in beeld te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDx schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:14:
[...]

Die zou dan bij meerdere mensen liggen, de training data van het model, bij een merge van alle getrainde modellen, de training data van de lora's, dat kunnen foto's zijn van Google (bijvoorbeeld voor een celebrity) of zelf gegenereerde afbeeldingen van bijvoorbeeld een character.

En bij diegene die het prompt heeft gemaakt en alle settings heeft ingesteld. En dan nog de maker van Stable Diffusion en de maker van ComfyUI? Al ligt bij fotografie het copyright niet bij Sony of Canon.
Maar dat is dan toch op geen menselijke manier goed werkbaar? Ten minste nu niet denk ik.
Houd jij bijvoorbeeld volledig bij welk bestaand werk je gebruikt om tot de, door jouw model, gegenereerde afbeeldingen te komen? En heb je daarbij dan de toestemming/licentie om dat werk te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JDx schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:19:
Dat laatste dus, ik ben hier even mee aan het klooien geweest om te kijken hoe ver ik het nu kan krijgen, Runaque komt ook al regelmatig ver in foto contests. Hier weet je dat het AI dus kijk je er al met een scheef oog naar wat er niet klopt.

Zelf vind ik het leuker om net niet realistische modellen te maken, heb deze unBorify genoemd, kwam doordat ik veel Plushify gebruikte en ik wilde de afbeeldingen minder boring maken :+

Als ik plaatje 1 van hierboven daar doorheen gooi krijg ik dit. Voeg ik dan nog surreal toe krijg ik de tweede.

woman in an elegant dress

[Afbeelding]

woman in an elegant dress, surreal

[Afbeelding]

Minder realistisch, maar wel veel leuker.

Gebruik mixReal ipv unBoring, maar voeg ik wel surreal toe dan wordt het iets gekker, maar niet echt wow

woman in an elegant dress, surreal

[Afbeelding]
Daar kan ik mij wel in vinden inderdaad. Bij de één 'voel' je gewoon dat er iets niet klopt (los van of dat door AI komt of niet) en dat vind ik persoonlijk niet zo lekker kijken. Die andere platen van je vind ik ook leuker. :)
Runaque schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:22:
Geen idee waarom ik mee aangesproken wordt, maar zo voel ik me absoluut niet en ik denk niet dat ik hier onlangs nog een mening over heb gepost. :?
Ik weet dat het gewoon onoverkomelijk is dat dit soort technologie in de toekomst niet meer weg te denken zal zijn uit het dagelijks leven! Het beste voorbeeld is dat in moderne camera's en smartphones hun camera al AI geïntegreerd is of wordt. Voor een of andere bizarre reden weet mijn telefoon wanneer ik een hond of een kind zou fotograferen en past dan ook gelijk zijn settings aan om het zo goed mogelijk in beeld te brengen.
Ik noem je vanwege je skynet opmerking. Verder ben ik het met je eens, dit soort technieken vind je overal en dat is ook prima. Zelf heb ik het ook in basale vorm mijn camera, die gebruikt het om de AF de juiste onderwerpen te laten pakken.
Maar dat heeft verder niet zoveel met het realisme te maken waar het over ging. Dan is AI meer een hulpmiddel voor andere doelen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
[...]Ik snap overigens niet waarom jij en @Runaque zo verongelijkt doen als er wat discussie over realisme is. Dat het blijkbaar niet jouw doel is is toch prima? Maar waarom zou een andere het dan niet als doel mogen hebben en erover praten? Het blijft een discussietopic.
Bij de AI modellen die er nu zijn is het vrij zinloos om het over realisme te hebben, simpelweg omdat AI niet na kan denken, geen fantasie heeft en ook beperkt is in het aantal variaties wat opgehoest kan worden (dat is namelijk afhankelijk van het aantal plaatjes waarmee een bepaald AI model getraind is. En aangezien sommige situaties in het echie (zowat) een oneindig aantal variabelen hebben (neem handen en voeten en de interactie die ze hebben met dagelijkse voorwerpen) kan AI dat niet (want geen verstand) verzinnen.
Een voorbeeld bij handen; Wanneer je in de prompt zet dat de hoofdpersoon handschoenen draagt, dan kloppen bij het genereren van een aantal afbeeldingen het aantal vingers vaker dan wanneer de hoofdpersoon geen handschoenen draagt. Schijnbaar 'herkent' AI een handschoen als iets waar altijd vier vingers en een duim aan zitten, maar een 'blote' hand is voor AI dus lastiger. Ergens ook logisch, met vier vingers, een duim en een draaiende pols heb je al snel zo'n 1500 verschillende mogelijkheden. Voeg daar interactie met een andere hand aan toe dan stijgt het aantal mogelijkheden heel snel.
Mede daarom zijn 'realistische' AI afbeelding vaak portretten, ik noem het maar 'gezichten van mensjes'. Iets waar AI heel veel trainingsdata van heeft meegekregen en daardoor ook makkelijker om te genereren. Twee 'mensjes' wordt al wat lastiger, drie is bijna altijd een fail en bij groepen mensen zie je regelmatig dat hoe verder weg de individuen staan, hoe slechter ze gegenereerd worden.
Dat is ook het grote verschil met bijvoorbeeld ray-tracing, daar kun je gewoon een hele wereld opbouwen met modellen die uit (gegroepeerde) polygonen bestaan en die vervolgens zelfs laten bewegen. (Even simpel gezegd).
AI beeldgeneratie zal het misschien op een gegeven moment wel beter gaan doen, maar dan heb je een ontzettend krachtige computer nodig met onmundig veul geheugen en een dito videokaart (die nog uitgevonden moet worden). En dan nog zal het uitrekenen van een realistisch (zoals jij waarschijnlijk bedoeld) plaatje vrij lang duren.
offtopic:
Overigens moet je je ook afvragen wat realiteit eigenlijk is, immers: "Reality is entirely dependent on subjective experience, or entirely independent of it".........

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024
Hier nog enkele simpele doch leuke prompts

surreal creek in jungle

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sY3yiTSl.jpeg

amazing surreal beach, vibrant colors, foamy waves, rocks, sand, dramatic sky, fantasy landscape

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZUx6qa1l.jpeg

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:11:
Hier nog enkele simpele doch leuke prompts
surreal creek in jungle
Beetje kleur erbij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/av7iDpfEdtRzahA9wfpS_GLoKMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmBuN7exmfvwTWO8dcXp6FlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Neen, mijn inspiratie was deze image.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CCET0BQ.png

Wat blijkbaar helpt is "unreal engine 5 render" toevoegen aan de prompt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMHv1Wm.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:54:
[...]Wat blijkbaar helpt is "unreal engine 5 render" toevoegen aan de prompt.
Het lijkt er op dat er dan inderdaad een touch van realisme toegevoegd wordt.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ferynu79-Ljv1cUMwclIsaMJ-m0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiJ0fN4G1ZdP8oHzuZB6CSa9.jpg?f=fotoalbum_large
De leraar heeft iets voor mij op het bord geschreven, ik volg een cursus Grieks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:20:
[...]

Het lijkt er op dat er dan inderdaad een touch van realisme toegevoegd wordt.....

[Afbeelding]
De leraar heeft iets voor mij op het bord geschreven, ik volg een cursus Grieks.
Sowieso ander model, dat is met Realistic Vision V6.0 B1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:32:
[...]Sowieso ander model, dat is met Realistic Vision V6.0 B1
Dat model heb ik net geprobeerd, maar dat is gebaseerd op SD1.5, lijkt wel of ik een jaar terug in de tijd gegooid wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Heb jij dan ook specifieke (professionele) doelen waarom je het graag niet als AI herkenbaar wilt hebben of is het meer een persoonlijke uitdaging?

[...]

Een verplichte herkenning? Je bedoeld dan voor het inleren van algoritmen of in het algemeen?
Het gaat mij om de kwaliteit en identificatie van AI afbeeldingen. Natuurlijk kan AI zelf (nog) niet denken en is volledig afhankelijk van de aangeboden data sets voor training. Feitelijk is het Machine Learning, al bekt AI natuurlijk beter.
Nu valt het aantal AI afbeeldingen nog mee maar dit zal keihard gaan toenemen. Nu met Windows Copilot / de nieuwste Snapdragon PC's met neural engines, de nieuwe Google AI, Samsung, Apple, het beschikbaar komt voor de grote massa.

Wanneer er dan zoveel fake AI met alle bekende AI fouten in de afbeeldingen opnieuw in de data sets belanden voor training wordt de kwaltiteit er niet beter van. De vraag is niet of maar wanneer dit gaat gebeuren. Krijg al die fouten er dan maar eens uit. Neem alleen al dit topic, daar zou je toch echt niet mee willen gaan trainen. :o

Op Ars Technica staat nu een interessant artikel over de gevolgen hoe al 1 fake bron in de trainingsdata al genoeg is voor top aanbevelingen. Voor de tip om vooral lijm op je pizza te doen. Hilarisch en eigenlijk helemaal niet.

https://arstechnica.com/i...ng-and-dangerous-answers/

Een niet te verwijderen AI code tag in afbeeldingen wordt een must voor de herkenning van wat is echt en wat is fake. Zeker wanneer AI straks zo goed wordt dat een mens het al helemaal niet meer kan onderscheiden.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 27-05-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:12:
[...]

Dat model heb ik net geprobeerd, maar dat is gebaseerd op SD1.5, lijkt wel of ik een jaar terug in de tijd gegooid wordt.
Dat model is van hem zelf, dus hij zal wel precies weten hoe het werkt.
https://civitai.com/images/12221839

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CR2032 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:12:
[...]Op Ars Technica staat nu een interessant artikel over de gevolgen hoe al 1 fake bron in de trainingsdata al genoeg is voor top aanbevelingen. Voor de tip om vooral lijm op je pizza te doen. Hilarisch en eigenlijk helemaal niet.
Kweenie, maar dat artikel heeft volgens mij maar weinig met AI beeldgeneratie te maken.
Dus de gevolgtrekkingen die je maakt kun je dan dus ook niet doortrekken naar de plaatjes die met AI gemaakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:15

Marc H

- - Is wakker - -

Yaksa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:31:
[...]

Kweenie, maar dat artikel heeft volgens mij maar weinig met AI beeldgeneratie te maken.
Dus de gevolgtrekkingen die je maakt kun je dan dus ook niet doortrekken naar de plaatjes die met AI gemaakt worden.
Je moet het zien als een voorbeeld van hoe "out of context" gehaalde berichten ervoor zorgen dat AI de fout in gaat.

En dat kan natuurlijk ook gebeuren met grafische vormen van informatie. Denk maar eens aan het handen met zes vingers probleem. Als je AI gaat trainen met dat soort fouten worden dat soort fouten natuurlijk versterkt. Doe dat voor een meerdere generaties van AI-training en het zal erger worden.
Neem nu eens afbeeldingen van specifieke insecten. Een gemiddeld mens kan al geen onderscheid maken tussen wat een goede en echte afbeelding is van macro abeelding van een fruitvliegje en een photoshop. Hoe kan je dat dan verwachten van AI om dat wel juist te interpreteren?

Ik zie dat de manier waarop AI beelden genereerd juist als een van de grootste problemen van de techniek. Garbage in is garbage out. En de snelheid waarmee de volgende generatie van trainingsdata vervuild wordt door slechte door de AI van nu gegenereerde beelden gaat daarbij echt niet helpen.

Nog sterker, het komt neer op de meer filosofische vraag: Wat is nog echt? Kan een foto of video nog als bewijs dienen voor criminele vervolging als alles zo makkelijk te vervalsen of na te maken is? En hoe bewijs je of er niet met de afbeeldingen of video gerommeld is?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JDx schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:54:
[...]

Neen, mijn inspiratie was deze image.

[Afbeelding]

Wat blijkbaar helpt is "unreal engine 5 render" toevoegen aan de prompt.

[Afbeelding]
Vind hem inderdaad zonder kleur sterker. Dat unreal geeft wel een apart effect moet ik zeggen, meteen wat over de top alsof het een andere wereld is of zo. (klopt in feite wel :P)
Yaksa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:50:
Bij de AI modellen die er nu zijn is het vrij zinloos om het over realisme te hebben, simpelweg omdat AI niet na kan denken, geen fantasie heeft en ook beperkt is in het aantal variaties wat opgehoest kan worden (dat is namelijk afhankelijk van het aantal plaatjes waarmee een bepaald AI model getraind is. En aangezien sommige situaties in het echie (zowat) een oneindig aantal variabelen hebben (neem handen en voeten en de interactie die ze hebben met dagelijkse voorwerpen) kan AI dat niet (want geen verstand) verzinnen.
Een voorbeeld bij handen; Wanneer je in de prompt zet dat de hoofdpersoon handschoenen draagt, dan kloppen bij het genereren van een aantal afbeeldingen het aantal vingers vaker dan wanneer de hoofdpersoon geen handschoenen draagt. Schijnbaar 'herkent' AI een handschoen als iets waar altijd vier vingers en een duim aan zitten, maar een 'blote' hand is voor AI dus lastiger. Ergens ook logisch, met vier vingers, een duim en een draaiende pols heb je al snel zo'n 1500 verschillende mogelijkheden. Voeg daar interactie met een andere hand aan toe dan stijgt het aantal mogelijkheden heel snel.
Mede daarom zijn 'realistische' AI afbeelding vaak portretten, ik noem het maar 'gezichten van mensjes'. Iets waar AI heel veel trainingsdata van heeft meegekregen en daardoor ook makkelijker om te genereren. Twee 'mensjes' wordt al wat lastiger, drie is bijna altijd een fail en bij groepen mensen zie je regelmatig dat hoe verder weg de individuen staan, hoe slechter ze gegenereerd worden.
Dat is ook het grote verschil met bijvoorbeeld ray-tracing, daar kun je gewoon een hele wereld opbouwen met modellen die uit (gegroepeerde) polygonen bestaan en die vervolgens zelfs laten bewegen. (Even simpel gezegd).
AI beeldgeneratie zal het misschien op een gegeven moment wel beter gaan doen, maar dan heb je een ontzettend krachtige computer nodig met onmundig veul geheugen en een dito videokaart (die nog uitgevonden moet worden). En dan nog zal het uitrekenen van een realistisch (zoals jij waarschijnlijk bedoeld) plaatje vrij lang duren.
Duidelijk verhaal en ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Je ziet ook vaak gekozen worden voor een pose met de handen in de zakken. Echter heb je het dan wel over echte fouten in AI en niet zozeer de stijl/uitstraling van de platen an sich.
Sommigen streven daarin wel realisme na maar dat is uitdagend, maar dat maakt het toch niet direct zinloos om het erover te hebben? Het lijkt mij dat ook een dergelijk onderwerp ruimte moet hebben voor discussie. :)
offtopic:
Overigens moet je je ook afvragen wat realiteit eigenlijk is, immers: "Reality is entirely dependent on subjective experience, or entirely independent of it".........
In die lijn had ik het punt al aangestipt dat veel foto's ook niet meer letterlijk zijn wat gefotografeerd is, en waarbij keuzes in nabewerking lang niet altijd realisme als doel hebben. Dus wat is realistisch, waar ligt de grens en moet je het überhaupt willen nastreven?

Ieder zijn keuzes, met fotografie is dat niet anders. De één wil graag mooie maar natuurgetrouwe platen, terwijl een ander juist bekend staat om een bepaalde stijl qua nabewerking die lang niet realistisch maar wel gewoon goed werkt. Verschillende vormen en voorkeuren zijn niet concurrerend maar aanvullend.
Yaksa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:31:
Dat vind ik dan wel weer een beetje struisvogelen. Het mechanisme wat @CR2032 beschrijft is juist één van de meest genoemde kanttekeningen van AI-modellen en dan ook iets waar men vaak voor probeert te waken.
Dat betekent niet dat plaatjes-AI automatisch die kant op gaat en gedoemd is, maar het is wel degelijk een scenario om rekening mee te houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 13:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4zFUx3x8YVsr3iQD9BP0cnbey0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oB5njvAgI3Ap1xOAuB7PcT2I.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2_fJAK1pjHbRNFH3J-GhNP4KTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EoDcLQAiRVRiqWnv9SjTIQjL.webp?f=fotoalbum_large

Maatje is zijn vingers kwijt geraakt tijdens turkish get up oefening met een kettlebell

Ben bezig leuk kaartje te maken om aan te geven dat we aan hem denken. Tis nog niet helemaal je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
sikkwittet schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maatje is zijn vingers kwijt geraakt tijdens turkish get up oefening met een kettlebell

Ben bezig leuk kaartje te maken om aan te geven dat we aan hem denken. Tis nog niet helemaal je van het.
Vingers kwijt en jij gaat er een grappig plaatje van maken? :+

Alles omgeknakt of dat ding op z'n andere hand gevallen? Als ik die oefening zie dan mag je blij zijn dat ie z'n gezicht niet kwijt is, wat een nare oefening.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/72ldso7l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Als ik AI vraag wat turkish kettle ball get up is krijg ik niet echt duidelijk wat is :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gddaJjX.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:58

de Peer

under peer review

sikkwittet schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nee niet echt. Dit is ronduit ongepast..
Maargoed ik ken jullie humor onderling natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ik probeer models te mergen en trainen (merges met door mij getrainde LoRA's) om tot een model te komen die met extreem korte prompts al iets vets maakt, deze is wel heel kort

kick ass

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VAc8bX9.jpeg

Model: JayNLmixCartoon v2.0-drawing
Sampler: DPM++ SDE Karras
CFG: 2
Steps: 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam vandaag dit recente artikel tegen wat precies mijn genoemde risico's aangeeft met oplossingen. Om te voorkomen dat alle AI fouten opnieuw wordt gebruikt voor nieuwe trainingen en de werkelijkheid en fake AI niet meer te onderscheiden valt..

Inmiddels hebben AI industrie prominenten dit ook bij het Witte Huis bepleit dat hier snel actie op moet gaan plaatsvinden. Goed om te horen, nu nog invoeren.

Er zijn daar blijkbaar al aparte termen voor zoals Model Autophagy Disorder (MAD).
What Happens When We Train AI on AI-Generated Data?
Afbeeldingslocatie: https://insidebigdata.com/wp-content/uploads/2023/06/Synthetic_data_shutterstock_2306922019_special-2048x1024.jpg

[...]
Recently, prominent figures in the AI industry made commitments at the White House to introduce strategies such as watermarking for distinguishing synthetic data from authentic data. The proposed watermarking approach would embed a technical marker within synthetic content, such as deep-fake images or audio. This watermark is intended to make it easier for users to identify when content has been artificially generated, rather than capturing real-world events.

These endeavors are ultimately geared towards addressing the adverse impacts of synthetic data on the internet. In relation to Model Autophagy Disorder (MAD), watermarking could serve as a preventive measure to stop generative models from being trained on AI-generated data.
bron: https://insidebigdata.com...-ai-on-ai-generated-data/

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 28-05-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Om even de hele discussie in perspectief te zetten de conclusie van een aantal wetenschappers: "Our primary conclusion across all scenarios is that without enough fresh real data in each generation of an autophagous loop, future generative models are doomed to have their quality (precision) or diversity (recall) progressively decrease,” they added. “We term this condition Model Autophagy Disorder (MAD).
In simpel Nederlands: Wanneer je AI beeldgeneratie 'traint' met data waar fouten in zitten zullen de fouten bij elke generatie toenemen, tot het punt dat het model helemaal instort.
De oplossing is om AI te trainen met 'verse' nieuwe data, zodat het model weer gaat 'leren'.
De AI bedrijven die de volgende generatie beeldgeneratieprogramma's willen gaan verkopen zullen het liefst zien dat hun programma's zo goed mogelijke (en foutloze) afbeeldingen gaan weergeven. Ze zouden dus wel heel dom zijn om (zonder menselijke inbreng) hun modellen te trainen met data waar fouten in zitten, want daar worden hun modellen kwalitatief slechter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
a sign in the desert that says "WE NEED WATER"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DxFPsds.png

a wooden table, on the table is a green metal bottle with a blue cap and a glass bottle with milk and a red cap

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DG7lrB6.png

https://fireworks.ai/models/stability/sd3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
JDx schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:20:
a sign in the desert that says "WE NEED WATER"

[Afbeelding]

a wooden table, on the table is a green metal bottle with a blue cap and a glass bottle with milk and a red cap

[Afbeelding]

Als ik het goed begrijp kunnen we dit nog niet zelf hosten en is het gebruik niet gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
StGermain schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:29:
[...]

Als ik het goed begrijp kunnen we dit nog niet zelf hosten en is het gebruik niet gratis?
Klopt, daar wachten we allemaal op. Ik kon 2 keer iets generen, maar nu klapt ie steeds.

Gelukkig precies kunnen testen wat ik wilde, tekst en dat met kleuren enzo.

[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 29-05-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:20:
Ik ben niet overtuigd.
a wooden table, on the table is (a green metal bottle with a red cap) and (a glass bottle with milk and a blue cap)
SDXL model.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Mftp7j9PGB0n8nW_ABs2ztbRiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zG5UWD3eWYVg39MHmZSMKUbV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ik heb even wat oude familiefoto's ingescand, Nostalgie uit de vorige eeuw....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwnaaqQjLiztnqyNrccqzIAZ6Wc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qZ0xkF2MQ9FYXR0tpEcjKYyu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v74b3LTRA3KNxXqjdgq23rgOovY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hi7md5JWO1hpbGATJ2QOhiLT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V0O4j6EPnUK8xGbqoQaDbm15XI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fXhUOEt3lxHUWzi27nXnG0fu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Die 2e is goed gelukt, auto ook vet op de laatste.

Iemand op Civitai probeert SD3 te benaderen met SDXL Turbo, maar gaat nog niet zo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oil8wa2.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7BKzDS6.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
Surrealism with Nature

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/06sObTH.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ummtzLt.jpeg

[ Voor 26% gewijzigd door JDx op 29-05-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:11:
Iemand op Civitai probeert SD3 te benaderen met SDXL Turbo, maar gaat nog niet zo
Ik was het in ieder geval niet.................

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aEmWm6ctN_xYrwYuasSqTULpeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2ETchLNVX8DHwcmaSwpLBEo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Twee van mijn eigen gemaakte SDXL modellen zijn featured op CivitAI, toch leuk voor al het werk wat ik erin heb gestoken, deel merges en deels getrained. De meeste recente plaatjes zijn ook gemaakt met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:19:
Om even de hele discussie in perspectief te zetten de conclusie van een aantal wetenschappers: "Our primary conclusion across all scenarios is that without enough fresh real data in each generation of an autophagous loop, future generative models are doomed to have their quality (precision) or diversity (recall) progressively decrease,” they added. “We term this condition Model Autophagy Disorder (MAD).
In simpel Nederlands: Wanneer je AI beeldgeneratie 'traint' met data waar fouten in zitten zullen de fouten bij elke generatie toenemen, tot het punt dat het model helemaal instort.
De oplossing is om AI te trainen met 'verse' nieuwe data, zodat het model weer gaat 'leren'.
De AI bedrijven die de volgende generatie beeldgeneratieprogramma's willen gaan verkopen zullen het liefst zien dat hun programma's zo goed mogelijke (en foutloze) afbeeldingen gaan weergeven. Ze zouden dus wel heel dom zijn om (zonder menselijke inbreng) hun modellen te trainen met data waar fouten in zitten, want daar worden hun modellen kwalitatief slechter van.
AI heeft inderdaad een groot risico de snelst werkende echokamer ooit te zijn. Maar mijn eerdere vraag rondom het regelen van auteursrecht blijft relevant voor het voeren van voldoende verse data aan een AI-model. Hoe gaan we dat regelen? Hebben we straks fotografen die specifiek werken voor AI-input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:08:
[...]

AI heeft inderdaad een groot risico de snelst werkende echokamer ooit te zijn. Maar mijn eerdere vraag rondom het regelen van auteursrecht blijft relevant voor het voeren van voldoende verse data aan een AI-model. Hoe gaan we dat regelen? Hebben we straks fotografen die specifiek werken voor AI-input?
Gelukkig is auteursrecht maar een (slechte?) menselijke “uitvinding” en heeft het geen basis in de natuur. Dat betekent dat of het geen probleem is, of er wel weer een andere onnatuurlijke constructie bedacht kan worden. Ik zou me er niet al te druk om maken.

Afbeeldingen (en foto’s) specifiek voor AI input is niet zo gek, gebeurt nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Deleon78 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:16:
[...]

Gelukkig is auteursrecht maar een (slechte?) menselijke “uitvinding” en heeft het geen basis in de natuur. Dat betekent dat of het geen probleem is, of er wel weer een andere onnatuurlijke constructie bedacht kan worden. Ik zou me er niet al te druk om maken.

Afbeeldingen (en foto’s) specifiek voor AI input is niet zo gek, gebeurt nu ook al.
Ik gebruik AI al om plaatjes te maken waarmee ik andere modellen train. Genereer bijvoorbeeld 25 plaatjes met een bepaald uiterlijk en combineer die tot een character LoRA die er steeds ongeveer hetzelfde uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Wel beetje dubbel trouwens, want bij het generen van een Lora op Civitai kan je aangeven of je de rechten bezit over de gebruikte dataset. Ja ik heb ze zelf gegenereerd, maar wel gegenereerd met een dataset die weer niet van mij is. Iemand kan mijn Lora weer embedden in zijn eigen checkpoint en daar merk ik niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deleon78 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:16:
[...]

De natuur als losstaand van de mens beschouwen lijkt me geen helpend perspectief voor dit vraagstuk. Alles waar dit topic over gaat is een menselijke ontwikkeling. Als auteursrecht een mogelijk slechte uitvinding is, dan geldt dat ook voor AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:39:
[...]

De natuur als losstaand van de mens beschouwen lijkt me geen helpend perspectief voor dit vraagstuk. Alles waar dit topic over gaat is een menselijke ontwikkeling. Als auteursrecht een mogelijk slechte uitvinding is, dan geldt dat ook voor AI.
Auteursrecht op een zelf geschreven boek vind ik dan eigenlijk veel ingrijpender dan een foto. Je maakt een snapshot van de natuur (landschap of een mens) met aan apparaat die je gekocht hebt. Dat een fotograaf dat dan heel stijlvol kan heeft vaak niets te maken met uitkomst in AI.

Volgens mij gebruikt AI die foto's alleen maar om bepaalde eigenschappen te gebruiken, in het begin zag je nog wel eens foto's die bijna een kopie waren van Google Images, maar je kan er volledig je eigen draai aan geven. Dat AI weet hoe een knappe vrouw eruit ziet door 100.000 foto's getagd als beauty te bestuderen is een lastig iets qua auteursrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is inderdaad lastig te herleiden, maar wanneer intellectueel eigendom van de één gebruikt kan worden voor het commerciële gewin van een ander, én dat van de AI-partij dan wringt dat toch. Ik weet niet of auteursrecht in de discussie de juiste term is, maar het is wel een onderwerp waar het laatste nog niet over gezegd is denk ik. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Gonadan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:53:
Het is inderdaad lastig te herleiden, maar wanneer intellectueel eigendom van de één gebruikt kan worden voor het commerciële gewin van een ander, én dat van de AI-partij dan wringt dat toch. Ik weet niet of auteursrecht in de discussie de juiste term is, maar het is wel een onderwerp waar het laatste nog niet over gezegd is denk ik. :)
Maar hoezo is een foto van een paard in de wei jouw intellectueel eigendom, dat paard is toch van die boer van wie dat weiland is, krijgt die niets? Je zou in stappen moeten gaan reken in hoeverre iets nog afgeleid is van het originele paard, niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het tweede deel lastig is, maakt het eerste deel niet onwaar.
Ik ben het helemaal met je eens dat het lastig is. Voornamelijk met werken in het publieke domein. Tegelijkertijd kun je dan prima zelf duizend foto's van paarden maken om je eigen model te trainen.
Maar bijvoorbeeld portretten zijn vaak een doelgerichte samenwerking tussen een fotograaf en een model, eventueel in opdracht van een derde partij, met regelmatig een commercieel belang.
En daarnaast, los van fotografie, kan AI afbeeldingen produceren die 'geleend' moeten zijn van (digitale) artiesten/tekenaars. Daarin is de link veel directer.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:39:
[...]

Ik zie de natuur juist als onlosmakelijk. Maar we gaan wel wat ver offtopic als we uitgebreid ingaan op intellectueel eigendom en copyright. Zie bv gnu.org / Richard Stallman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yaksa schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:19:
Haha nou om dit dan even in perspectief te zetten: de mens is niet onfeilbaar. Dat een paar wetenschappers het dom vinden betekent niet dat het niet kan gebeuren. Sterker nog, een groot deel van de problemen die we als mens ervaren hebben een oorsprong die wellicht niet slim is, maar toch is het gebeurd.
Overigens blijf je vast zitten in de hoek van fouten, terwijl ik het breder houd en het ook heb over stijl, sfeer en 'realisme'.
Maar goed, we hoeven het niet eens te worden. De tijd zal het leren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
De aarde laat weer aardig van zich spreken in de buurt van Grindavík op IJsland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDyjhXbmwoO0NkMS6SbtlMVyTJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iLMAUyiwTlm8GYuyJEOQLEp.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: Magma erupting violently out of a vulcanic fissure in Iceland. spectacular sight, heavy white steam smoke, lava bombs, glacier, sparkles
Easy Diffusion 3.09 (ja ja, er wordt weer aan gewerkt)
Model: dreamshaperXL_v21TurboDPMSDE Sampler: DPM++ SDE (Karras)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Yaksa ziet er goed uit, maar ik mis nog wat in de eruptie. Zou iets als 'embers' of 'lava spray' o.i.d. nog wat toevoegen aan het 'violent' van de eruptie?
JDx schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:55:
Maar hoezo is een foto van een paard in de wei jouw intellectueel eigendom, dat paard is toch van die boer van wie dat weiland is, krijgt die niets? Je zou in stappen moeten gaan reken in hoeverre iets nog afgeleid is van het originele paard, niet te doen.
Dat is nu eenmaal hoe het werkt. Een paard in de wei is natuurlijk een mooi voorbeeld voor jouw standpunt, maar er wordt ook heel veel gebruikt waarin het veel lastiger is en soms ontegenzeggelijk intellectueel eigendom. Hoe en wat precies is geen zicht op, dat is het lastige. Muziek en stemmen worden ook al gebruikt, en daar is ook niet iedereen even blij mee.
Daarom is de discussie juist een goede want er zijn nu gewoon nog geen duidelijke richtlijnen of wetgeving en op termijn gaat daar geheid heibel van komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 30-05-2024 17:49 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Gonadan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:47:
@Yaksa ziet er goed uit, maar ik mis nog wat in de eruptie. Zou iets als 'embers' of 'lava spray' o.i.d. nog wat toevoegen aan het 'violent' van de eruptie?
Dat was niet mijn insteek.
Ik probeerde de afbeelding zo realistisch mogelijk te laten lijken op de werkelijke lava flow zoals die nu op die plek bezig is. Daarvoor was het nodig om de term violent in de prompt te zetten.

Maar ik heb wel een explosie aan kleur voor je:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_3zVQXDqwMUnM04Ls4WU0I9gK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BS5rnOhZoWzVmDuBZUY8xzAi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Yaksa op 30-05-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Deze doet het erg goed, maar per ongeluk geprompt, want ik bedoelde Escher :')

einstein, never ending stairs, surreal, nietzche

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YFNp3ot.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Na een paar goed gelukte graffiti pieces van JayNL on the wall, probeerde ik dit eens met de naam van een vriend. Maar het is natuurlijk aan AI hoe die het interpreteert :D

Beide zelfde prompt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/10sOQPS.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zj4DaUR.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:53:
[...]
Maar ik heb wel een explosie aan kleur voor je:

[Afbeelding]
Yaksa, Yaksa showing what explosive colors are, word "YAKSA"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y34moKt.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Tafereeltje uit de boomgaard waar ik vanmiddag aan het werk was: Een hommel op een ooievaarsbek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE9KeNQWwjzVLL0fFvSXvmLYVsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IbyalDMhPPsuSxfiwWpsGOH.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: "Large bumblebee collecting pollen from a deep purper Dusky Cranesbill flower, Miki Asai Macro Photography"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
beautiful girl with 50s look hair, dark red hair

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iyhrtw0l.jpeg

LoRA gebruikt (en gemaakt) op basis van The Queens Gambit actrice

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6mVFFJvm.png
Anya Taylor-Joy

[ Voor 44% gewijzigd door JDx op 31-05-2024 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:28:
beautiful girl with 50s look hair, dark red hair
LoRA gebruikt (en gemaakt) op basis van The Queens Gambit actrice
Anya Taylor-Joy
Sfeertje is prima, maar ik vind d'r oor er een beetje raar uit zien, alsof er (overdreven) iets dubbel gegenereerd is.

Poging gedaan om een jaren '60 film poster te genereren.
Tekst blijft toch een lastigheidje, maar aangezien ons brein standaard over 'auto-correctie' beschikt alsnog leesbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifMQyqITtbVPy7f61FRVzZTwg0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyUgOeuPlpgOOf8mUQKxqZRM.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: "1960, arachnofobic movie poster, text "SPIDER ATTACK", dark atmosphere"

[ Voor 47% gewijzigd door Yaksa op 31-05-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:28:
[...]

Sfeertje is prima, maar ik vind d'r oor er een beetje raar uit zien, alsof er (overdreven) iets dubbel gegenereerd is.

Poging gedaan om een jaren '60 film poster te genereren.
Tekst blijft toch een lastigheidje, maar aangezien ons brein standaard over 'auto-correctie' beschikt alsnog leesbaar.

[Afbeelding]

Prompt: "1960, arachnofobic movie poster, text "SPIDER ATTACK", dark atmosphere"
Had je die van mij gebruikt of gewoon zelf? Aangezien je reageerde op mij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LLaAKvx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:38:
[...]Had je die van mij gebruikt of gewoon zelf? Aangezien je reageerde op mij.
[Afbeelding]
Gewoon zelf, ik had mijn bericht aangevuld met de filmposter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:42:
[...]

Gewoon zelf, ik had mijn bericht aangevuld met de filmposter.
Zit je ook op Civitai? Niet alleen om te downloaden, maar ook de community. Ze hebben regelmatig contests enzo, is echt leuke site. Je moet alleen wel open staan om altijd je prompt te delen.

Er zit ook geen verdienmodel op (nog niet), dus ook niet echt spam ofzo als je dingen deelt, al probeer ik wel zo min mogelijk links te posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k11pffk.png

teksten kloppen van geen kant, maar vind het wel leuk als je anderen er mee kan vermaken

[ Voor 47% gewijzigd door JDx op 31-05-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:44:
[...]Zit je ook op Civitai? Niet alleen om te downloaden, maar ook de community. Ze hebben regelmatig contests enzo, is echt leuke site. Je moet alleen wel open staan om altijd je prompt te delen.
Er zit ook geen verdienmodel op (nog niet), dus ook niet echt spam ofzo als je dingen deelt, al probeer ik wel zo min mogelijk links te posten.
Ik zit wel op Civitai (als Yaksa2), heb nu de afbeelding van de filmposter er op gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Lunch tijd, iemand zin in mandelbrood?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsdeymUlXwjgF6HfJfixiSwFZZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0rDQJZsUUxpGaF5DtqBiSjN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Vanmiddag was mijn eerste (intensieve) les glasblazen.
Volgens de cursusleidster ben ik een natuurtalent........

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UB95Rs4U_wANBljVcVcg16LDL8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWhzmJtL7m7x60YSHkZQKc9H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Zijn er hier nog Harry Potter fans?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZazzaUZjjTd0xcF89b9cKGg5j5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klJTLAYCMxFy2DP8A2puQAbe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Valt niet mee om een vulkaanuitbarsting in een glazen bolletje te proppen......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1M3KGhOijp9kCHCn2j_RfGiiMog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUGXZgWLvqmYb7RmaewqbTlZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Mijn laatste voor SD3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v8DbpiZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://www.maginative.com/content/images/size/w2000/2024/02/StableDiffusion3.jpg

nieuws: Stable Diffusion 3 komt beschikbaar op 12 juni

Yes!!

Ik ben heel benieuwd. Het wordt echt tijd voor iets nieuws. Al die eindeloze herhalingen van meer van hetzelfde met steeds dezelfde fouten van de huidige versies heb ik nu wel gezien. :)

Het wordt ook op een andere manier spannend. SD3 is ook getraind op copyright materiaal waar nu verschillende rechtszaken tegen zijn gestart.

https://arstechnica.com/t...-legal-earthquake-for-ai/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ooit een staalfabriek van binnen gezien? Copliot denk ik ook niet :+

Maar wel lekker sfeeertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HymybwCgQG0Se7HvjQO_K-crs90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sok8vnZhxQSNehGLPupVEdXw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nu6s5Ak0UHT0Ha9uc8XZy7Gf88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGhcVCU83lHrzT5r7ycElUzy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door mrc4nl op 03-06-2024 12:50 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
CR2032 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:25:
[Afbeelding]

Yes!!

Ik ben heel benieuwd. Het wordt echt tijd voor iets nieuws. Al die eindeloze herhalingen van meer van hetzelfde met steeds dezelfde fouten van de huidige versies heb ik nu wel gezien. :)

Het wordt ook op een andere manier spannend. SD3 is ook getraind op copyright materiaal waar nu verschillende rechtszaken tegen zijn gestart.

https://arstechnica.com/t...-legal-earthquake-for-ai/
Kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CR2032 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:25:
Yes!!
Kweenie, maar van wat ik van SD3 heb gezien valt het mij nogal tegen. Ja, de prompts worden wat beter 'begrepen' en teksten zijn makkelijker in een afbeelding te plaatsen, maar dat is het ook wel zo'n beetje.
De resolutie waarin gegenereerd kan worden is (voor zover ik weet) niet opgeschroefd en, niet onbelangrijk, ik begreep dat het geen open source is en dat je voor het gebruik moet gaan betalen.
Nou wil ik best wel een gering bedrag naar de makers overmaken, maar dan wil ik niet beperkt worden in het genereren van afbeeldingen.

Overigens heb ik de laatste paar weken maar weinig herhalingen hier gepost, het was allemaal redelijk uniek en echte 'fouten' zaten er ook niet in. SDXL kan best veel, je moet er alleen wat tijd en aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

nFo

Yaksa schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:58:
[...]

Kweenie, maar van wat ik van SD3 heb gezien valt het mij nogal tegen. Ja, de prompts worden wat beter 'begrepen' en teksten zijn makkelijker in een afbeelding te plaatsen, maar dat is het ook wel zo'n beetje.
De resolutie waarin gegenereerd kan worden is (voor zover ik weet) niet opgeschroefd en, niet onbelangrijk, ik begreep dat het geen open source is en dat je voor het gebruik moet gaan betalen.
Nou wil ik best wel een gering bedrag naar de makers overmaken, maar dan wil ik niet beperkt worden in het genereren van afbeeldingen.

Overigens heb ik de laatste paar weken maar weinig herhalingen hier gepost, het was allemaal redelijk uniek en echte 'fouten' zaten er ook niet in. SDXL kan best veel, je moet er alleen wat tijd en aandacht aan besteden.
Blijft open source, eerst komt het SD3 medium ( 2bn parameter) model uit op 12juni. Alleen niet voor commercieel gebruik.
https://www.reddit.com/r/...c/sd3_release_on_june_12/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
nFo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:44:
[...]Blijft open source, eerst komt het SD3 medium ( 2bn parameter) model uit op 12juni. Alleen niet voor commercieel gebruik.
Ik kan me vergissen, maar heeft SDXL niet meer dan 3bn parameters?
Dan zou SD3 medium (vooralsnog getalsmatig) geen verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

nFo

Yaksa schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:19:
[...]

Ik kan me vergissen, maar heeft SDXL niet meer dan 3bn parameters?
Dan zou SD3 medium (vooralsnog getalsmatig) geen verbetering zijn.
Ja klopt (SDXL: 3.5b), als ik zo de reacties lees van Stabilty AI Staff, is het vergelijken met appels en peren.
En moet SD3 daadwerkelijk een beter model zijn dan SDXL.
Maar goed we gaan het zien, de grotere modellen moeten ook nog gereleased worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7ewWOk4IO5E3dZZe-J0-mu51CA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E0Lgguyd1SXIB8cA4mjwmaKQ.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Fc8On93r4w4cJG95zhWUXoRM.png

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 03-06-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben vooral benieuwd of de kwaliteit met SD3 ook een grote sprong vooruit gaat worden. Of dat het vooral alleen correctie van fouten en de beloofde sterke vereenvoudiging van de prompts gaat worden.

Als ik kijk naar mijn afbeeldingen van 1 jaar geleden ben ik benieuwd wat SD3 gaat betekenen voor de aankomende Olympische Spelen. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2yDSfZBg/0606-00043.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Als ik kijk naar mijn afbeeldingen van 1 jaar geleden ben ik benieuwd wat SD3 gaat betekenen voor de aankomende Olympische Spelen.
Komt goed, ook zonder SD3.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pJCiwbWeN4QksGNib8Sd5XVPIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56TIC1W62Ks4uuka7pWGUAbA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
CR2032 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:25:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of de kwaliteit met SD3 ook een grote sprong vooruit gaat worden. Of dat het vooral alleen correctie van fouten en de beloofde sterke vereenvoudiging van de prompts gaat worden.

Als ik kijk naar mijn afbeeldingen van 1 jaar geleden ben ik benieuwd wat SD3 gaat betekenen voor de aankomende Olympische Spelen. :P

[Afbeelding]
Nog een paar dagen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qc4YaBj.png

Alles opnieuw doen

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 04-06-2024 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
bla

[ Voor 100% gewijzigd door JDx op 04-06-2024 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uHkkPdo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cnP7HBn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2X383P6.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Volledig naakt met zichtbaar schaamhaar is niet policy-proof, ook niet in een spoilertag :)

[ Voor 131% gewijzigd door Wormaap op 04-06-2024 16:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runaque
Ik geraak er niet meer uit! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1b_vBtyCKwxxnDZeRxCwMOLMRcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OLdxdjYikFeDIHyqfcW0htkw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:36:
[mbr]Volledig naakt met zichtbaar schaamhaar is niet policy-proof, ook niet in een spoilertag :)[/]
Zal dan wel van die Japanse jaren 70 porno geweest zijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
ik schreef gewoon beautiful woman standing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1dqNRkp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
surreal lion

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p6DYwqA.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 04-06-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doet zo wel wat denken aan een van mijn favoriete games. Ook heel verslavend. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
Een prachtige 18e eeuwse aquarel, toegeschreven aan botanicus Carl Linnaeus, welke laat zien dat hij tijdens zijn ontdekkingstochten in de tropen, buiten zijn beroepsmatige aandacht voor de uitbundige flora, ook de plaatselijke fauna zo natuurgetrouw mogelijk probeerde af te beelden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0f3LdrorGt6PBiSmEmMvUp4huo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzjeHMoGggILp7OYfL4zJNS0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Kerel wat doe je

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q2Ktkww.png

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 05-06-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de doorontwikkeling van de modellen in het achterhoofd. Wanneer verwachten jullie dat de grote ontwikkelaars overgaan tot het echt commercialiseren van het gebruik?
Nu in het nog allemaal leuk proberen, maar de betaalmuren zullen toch relatief snel volgen lijkt me. Of zijn die er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:57:
Met de doorontwikkeling van de modellen in het achterhoofd. Wanneer verwachten jullie dat de grote ontwikkelaars overgaan tot het echt commercialiseren van het gebruik?
Nu in het nog allemaal leuk proberen, maar de betaalmuren zullen toch relatief snel volgen lijkt me. Of zijn die er al?
Proberen? Ik doe dit al jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Tip: lees het hele topic 'ns door, AI beeldgeneratie is ook kosteloos mogelijk, lokaal, op je eigen PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kernvraag is hoe de eigenaren van de grote modellen hier de komende periode aan gaan verdienen. Adobe en Canva bijvoorbeeld hebben ook gewoon een verdienmodel.
Hoe ziet dat eruit voor de grote AI-namen?

Ah, ik zie dat OpenAI en Stability AI commercieel begint vanaf $20/maand bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2024 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Always watch your back!! ...............

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcI1iaPp6zqDlGAW-nGQhBu2ggw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14CNPkhoG8EEFehNr0EL1Dby.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht dat alle nieuwe modellen ook heel snel achter een betaalmuur met abonnementen gaan komen. Met nog meer versnippering in aanbod. Net zoals met Netflix ook gebeurde. De nieuwe modellen zullen vast zoveel beter worden voor ook professioneel gebruik dat niemand meer de huidige versies nog lokaal nog wil gebruiken. De fouten zijn er veel te veel, tenzij je van antiek houdt.

Met Copilot en ChatGPT zie je dat het al heel commercieel gaat voor de massa. SD3 wordt ook alleen betaald. ChatGPT zit nu ook op 4.0 en genereert nu ook afbeeldingen. De gratis versie met een paar proefexemplaren en daarna ... betalen.

Goudkoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:36

R.G

Is het al mogelijk om een foto van een familie lid of mijzelf ergens te uploaden en dan zeggen maak hier maar een ai generatie van in comic style.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
R.G schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:52:
Is het al mogelijk om een foto van een familie lid of mijzelf ergens te uploaden en dan zeggen maak hier maar een ai generatie van in comic style.
Ja. Gewoon even googlen en je vindt zat opties.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR2032 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:27:
[...]

Ik verwacht dat alle nieuwe modellen ook heel snel achter een betaalmuur met abonnementen gaan komen. Met nog meer versnippering in aanbod. Net zoals met Netflix ook gebeurde. De nieuwe modellen zullen vast zoveel beter worden voor ook professioneel gebruik dat niemand meer de huidige versies nog lokaal nog wil gebruiken. De fouten zijn er veel te veel, tenzij je van antiek houdt.

Met Copilot en ChatGPT zie je dat het al heel commercieel gaat voor de massa. SD3 wordt ook alleen betaald. ChatGPT zit nu ook op 4.0 en genereert nu ook afbeeldingen. De gratis versie met een paar proefexemplaren en daarna ... betalen.

Goudkoorts.
Ik ben wel benieuwd wat er qua differentiatie gaat komen in die markt dan.
Hoeveel wil een hobbyist betalen voor wat knutselen?
Wat voor professionele markt gaat er ontstaan?
Hoe gaan de makers van de modellen zorgen dat de hobbyisten niet stiekem buiten de voorwaarden om gaan werken?
Het lijkt me straks een heel tricky markt en ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat er qua differentiatie gaat komen in die markt dan.
Hoeveel wil een hobbyist betalen voor wat knutselen?
Wat voor professionele markt gaat er ontstaan?
Hoe gaan de makers van de modellen zorgen dat de hobbyisten niet stiekem buiten de voorwaarden om gaan werken?
Het lijkt me straks een heel tricky markt en ecosysteem.
Ik verwacht overal abonnementsmodellen die gaan oppoppen van bijvoorbeeld een paar afbeeldingen per maand gratis en daarna $10 / 20 per maand of zo. Grote kans is dat de huidige situatie van volledig gratis lokaal nu over een jaar niet meer bestaat.

Wanneer je op je telefoon of op de laptop door een AI direct afbeeldingen krijgt zal het voor de meeste hobbyisten al genoeg zijn.

ChatGPT 4 kan nu al zelf prima AI prompts schrijven voor Stable Diffusion met minimale human input. Die je direct kan inlezen in een andere AI zoals SD met ComfyUI. Vraag om een brandweerman in New York en ChatGPT bedenkt er zelf al een mooie setting van. Best indrukwekkend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lX1Wu7DZXuhKrZwN-kM8d5Zkg-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/txSO6ImvEv5Uzp6NjZmr5SvX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/brgS8kNN/Comfy-UI-00121.jpg.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SKGhgrZs/firefighter-00118.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Het lijken gejatte fotos nu, niks aan meerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96x1iotTaiARWjunmihiAAWR6lA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZPvX1rMCByAADcQl08DtxTdj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door JDx op 06-06-2024 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Enkele plaatjes die ik voor iemand die een Krav Maga club heeft gemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9CoX5LsG2rgAM6kGAHOuPUoY2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bRhcvRdFqfa2vQqH5QIMct4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ol5ZyL1kA11S3h3qNfEEDn0dvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rddhw8FKq4ucvmoBPphbVshY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
imgur werkt meer

[ Voor 88% gewijzigd door JDx op 06-06-2024 08:23 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.