PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord
Als je Photoshop hebt, kan je PixelPet proberen. Komt met gratis credits goed voor het genereren van zo'n 500 images en daarna $0.002 per image.KabouterSuper schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:44:
Wat zijn goede platformen om te gaan spelen?
Wat gebruiken jullie om die mooie beelden te genereren en hoeveel betalen jullie daarvoor?
Ik ben een van de ontwikkelaars, als je het probeert, laat me vooral weten wat je er van denkt
PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord
Ik wacht denk nog even, tenzij het heel lang duurt. Het ziet er wel echt veelbelovend uit!Sebben schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:59:
Voor de liefhebbers: SDXL 0.9 is gelekt: https://www.reddit.com/r/...04t1/happy_sdxl_leak_day/
1.0 zou halverwege juli uit moeten komen volgens 'Stability Staff' die in dat thread reageert. Weekje nog dusErikT738 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:14:
[...]
Ik wacht denk nog even, tenzij het heel lang duurt. Het ziet er wel echt veelbelovend uit!
Ik wacht ook wel tot de eigenlijke release! Deze heeft nog iets teveel tekortkomingen en wil liever een degelijk product dan iets dat halfbakken werkt.Sebben schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:59:
Voor de liefhebbers: SDXL 0.9 is gelekt: https://www.reddit.com/r/...04t1/happy_sdxl_leak_day/
Bijv mijn nichtje als input en dan een soort Pixar prinses als output op basis van die foto.
Of een foto van de hond van mijn ouders en dan een schets tekening van de hond als output of de hond in een astronauten pak oid.
Ik begreep dat dit met Midjourney zou moeten kunnen, klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee of andere suggesties?
Midjourney kan dat ja, maar ikzelf heb dit nog nooit gedaan. Misschien dat dit je verder helpt via youtube.Nielzsche schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:22:
Ik zoek een programma waarmee je iets kan maken op basis van een input foto zeg maar.
Bijv mijn nichtje als input en dan een soort Pixar prinses als output op basis van die foto.
Of een foto van de hond van mijn ouders en dan een schets tekening van de hond als output of de hond in een astronauten pak oid.
Ik begreep dat dit met Midjourney zou moeten kunnen, klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee of andere suggesties?
YouTube: Turn Yourself into a 3D Character with Midjourney V5!
Toch wel een tikkie beter dan Dall-E.... (Nog geen nabewerking gedaan trouwens..)
:strip_exif()/f/image/2TM5gW0GsISiW8Mb51njSQD5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k03ziKjrOQbLKKWwXBHQg8Ws.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sFX03T680GrKi9uqtOFyk9YR.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/3J479in5R5bCLp0fYuPGYD54.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oyosz7wW94CmHtmqiKqelu6p.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Yaksa op 08-07-2023 19:17 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Zojuist Dreamart getest, leuk om als beginneling een beetje plaatjes te maken.Stelsol schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:14:
[...]
https://leonardo.ai/ gratis (150 credits per dag) en goeie kwaliteit + veel keuze
MJ heb ik al uitgespeeld.
Op Leonardo sta ik op de wachtlijst. Zijn er nog andere sites waar je gratis wat kan proberen?
/f/image/yNRhg7XE4T6GQ7IcMqW1ciVC.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/fV2KDTP9DrHxQYzZ1HU1WJRQ.webp?f=fotoalbum_large)
Met een beetje redelijke Nvidia GPU (8GB of meer) kun je Stable Diffusion op je eigen PC draaien. Kost je geen abbo of zo. Downloadlink staat een aantal posts boven deze.walterworld schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:03:
[...]Zijn er nog andere sites waar je gratis wat kan proberen?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
:strip_exif()/f/image/90mOFb4l6sKbyguZHWHIV3Wp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dqGpY6ecU1BN3CSXi0LJncOM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X4tZMsVzmCiNz33ECrcv80OH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D23yEPP9FnhbWUE0PsbLIoAa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CHn2ixOIVcshv4eOa0mh9H2u.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Yaksa op 09-07-2023 17:56 ]
Zeg dat wel. Dat zijn gewoon kloon-families.CR2032 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:14:
Vandaag eens geen vampieren.
Alhoewel ze allemaal glimlachen op het plaatje, is het eigenlijk pure horror.
Met Stable Diffusion is het vaak 3 voor 1. Ik vroeg om een grandma in a wheelchair en kreeg alle zussen er ook bij.ehtweak schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:24:
[...]
Zeg dat wel. Dat zijn gewoon kloon-families.![]()
Alhoewel ze allemaal glimlachen op het plaatje, is het eigenlijk pure horror.
Soms komen er wel toffe vondsten uit. Dit hier zou ik hier wel in het echt als stadspark willen zien..
4K

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 09-07-2023 15:58 ]
Laat ik dat nou net niet hebben.Yaksa schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:33:
[...]
Met een beetje redelijke Nvidia GPU (8GB of meer) kun je Stable Diffusion op je eigen PC draaien. Kost je geen abbo of zo. Downloadlink staat een aantal posts boven deze.
SDXL 0.9; https://clipdrop.co/stable-diffusion
met; solo ect, in de prompt komt met een goed getraind model geen meerdere mensen in beeld.CR2032 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:56:
[...]
Met Stable Diffusion is het vaak 3 voor 1. Ik vroeg om een grandma in a wheelchair en kreeg alle zussen er ook bij.
Soms komen er wel toffe vondsten uit. Dit hier zou ik hier wel in het echt als stadspark willen zien..
4K
[Afbeelding]
Kan het eventueel met inpaint het aanpassen.
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 10-07-2023 18:16 ]
Genereer je op een hogere resolutie dan waarop het model is getraind? In mijn beperkte ervaring krijg je dan inderdaad meerdere versies van hetgeen waar je om hebt gevraagd.CR2032 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:56:
Met Stable Diffusion is het vaak 3 voor 1. Ik vroeg om een grandma in a wheelchair en kreeg alle zussen er ook bij.
2 voor 1, ook wel leuk:CR2032 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:56:
[...]Met Stable Diffusion is het vaak 3 voor 1. Ik vroeg om een grandma in a wheelchair en kreeg alle zussen er ook bij.
:strip_exif()/f/image/Kl7DORiH7QlR3HLBD93bR4VE.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: Evening scene, realistic high resolution photo of a young Andorian woman, posing, looking at the camera. She has an intense look, large blue eyes and very long curly blond hair. She wears a handmade translucent red lace dress with lots of rubies and red high leather boots. She looks like Jeri Ryan and has an athletic figure. In a Irish swamp area forest. Happy face.
-Prompt: disfigured, deformed, out of frame
Model: lyriel_v16
Sampler: Euler Ancestral
Soms werkt dat, vaak niet. Net zoals dat toch continue vingers moeten natellen.nFo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:16:
[...]
[...]
met; solo ect, in de prompt komt met een goed getraind model geen meerdere mensen in beeld.
Al is dat soms ook weer een voordeel voor wat meer creepy werk.
:strip_exif()/f/image/7Pusfv6L4pLyAEJ209numfJ5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JNcDlLdCeWXtFfBs55z4HSwV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FI1SvR7xNq4LUyXAW9GUfJ43.jpg?f=fotoalbum_large)
(((1 woman))) of (((1 person))) werkt beter.nFo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:16:
[...]
met; solo ect, in de prompt komt met een goed getraind model geen meerdere mensen in beeld.
Deze is gemaakt met Dreamshaper V.7:
Geen nabewerking gedaan.
:strip_exif()/f/image/zdj3z9VkiDfrWo4khhEQhNKq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een nieuwe keuken laten installeren:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f5rzVCPITYRHipqeBpuxFeKk.jpg?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Yaksa op 11-07-2023 20:44 ]
Highres fix wel aan? , moet zo te zien nog wel wat scherper kunnen.Yaksa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:19:
De modellen in Stable Diffusion worden steeds beter.
Deze is gemaakt met Dreamshaper V.7:
Geen nabewerking gedaan.
[Afbeelding]
https://civitai.com/models/4384/dreamshaper
Zal is donderdag is weer wat (SDXL 0.9) resultaten posten.
[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 11-07-2023 19:11 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Die pakjes doen me denken aan dezeYaksa schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:56:
[...]
2 voor 1, ook wel leuk:
[Afbeelding]
Prompt: Evening scene, realistic high resolution photo of a young Andorian woman, posing, looking at the camera. She has an intense look, large blue eyes and very long curly blond hair. She wears a handmade translucent red lace dress with lots of rubies and red high leather boots. She looks like Jeri Ryan and has an athletic figure. In a Irish swamp area forest. Happy face.
-Prompt: disfigured, deformed, out of frame
Model: lyriel_v16
Sampler: Euler Ancestral

Die kleuren en bewegingen maken die dansscenes vet.Runaque schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:53:
Lekker wezen dansen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heb er wel even tijd in gestoken om het "psychedelische" effect te bekomen dat erop te zien is, maar het doet me plezier dat je het goed vindt.JDx schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:59:
[...]
Die kleuren en bewegingen maken die dansscenes vet.
Dat kan gezelligerRunaque schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:32:
@JDx Om geheel de dag in jouw stijl te beginnen, hebben we even snel deze serie dames in hun ondergoed gezet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Uit ervaring weet ik dat het met twee dames behoorlijk lastig is om je focus te behouden.
Als zij hun focus er maar bij houdenRunaque schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:45:
[...]
Uit ervaring weet ik dat het met twee dames behoorlijk lastig is om je focus te behouden.
Deze een tijdje geleden nog gephotoshopt (langer haar) om SFW te houden, toch even achter een spoiler

[ Voor 32% gewijzigd door JDx op 12-07-2023 09:58 ]
Maar dat betekent dus wel dat als ze het ooit betaald gaan maken dat je niet je oude versie kan gebruiken. Heb liever gewoon een helemaal stand alone versie.
Wat doet ie eigenlijk dan, kijken voor updates ofzo? Wil graag een versie vast zetten voor als ze ooit wel moeilijk gaan doen met restricties ofzo.
Volgens mij zou het ook stand alone zonder internet moeten kunnen, kwestie van de juiste modellen inladen.JDx schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:44:
Jammer wel dat SD altijd internet nodig heeft om op te starten, daarna werkt het prima zonder.
Maar dat betekent dus wel dat als ze het ooit betaald gaan maken dat je niet je oude versie kan gebruiken. Heb liever gewoon een helemaal stand alone versie.
Wat doet ie eigenlijk dan, kijken voor updates ofzo? Wil graag een versie vast zetten voor als ze ooit wel moeilijk gaan doen met restricties ofzo.
En vooralsnog is SD Open Source, dus betaald zal het niet snel worden.
Hij doet het ook prima maar bij launch webui gaat ie naar updates zoeken ofzo, kan ik niet ergens SD zelf opstarten en de WebUI dan zelf opstarten?Yaksa schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:50:
[...]
Volgens mij zou het ook stand alone zonder internet moeten kunnen, kwestie van de juiste modellen inladen.
En vooralsnog is SD Open Source, dus betaald zal het niet snel worden.
Ze hebben bij werkzaamheden namelijk mijn glasvezelkabel verneukt en zit nu 2-3 werkdagen zonder internet. Heb ook maar een kleine databundel en onbeperkt kan niet bij Simyo.
In launchy_offline.py moet je dan helemaal onderaan prepare_environment() verwijderen en dan slaat hij de hele online check voor updates over.
Daarna kan je gewoon zelf naar 127… gaan!
Edit: nee werkt ook wel gewoon, was gewoon vergeten iets aan te vinken.
[ Voor 29% gewijzigd door JDx op 13-07-2023 19:29 ]
:strip_exif()/f/image/DRKTYZSBVl5jElaaVyEWejNm.jpg?f=fotoalbum_large)
En door:
:strip_exif()/f/image/1V100poBjQxAC3taD8HYzo1o.jpg?f=fotoalbum_large)
prompt: (masterpiece, top quality, best quality, official art, beautiful and aesthetic:1.2), (1girl), extreme detailed, (fractal art:1.3), colorful, highest detailed
negative_prompt: (worst quality:2), (low quality:2), (normal quality:2), lowres, bad anatomy, normal quality, ((monochrome)), easynegative, badhandv4
Model: noosphere_v3 Seed: 2809 Steps: 28 Guidance scale: 7.5 Sampler: DPM++ 2m (Karras)
[ Voor 52% gewijzigd door Yaksa op 13-07-2023 22:29 ]
Haha zag je like net op m'n post, wel chill toch als je even in de trein op SD wil via A1111, anders blijft ie maar klooien met die github links. Ik programmeer al sinds de 90's maar ik haat GitRunaque schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 00:08:
Het is weekend en dan kan er wel een glaasje whiskey uitgeschonken worden!
[Afbeelding]
Helmets Galore

[ Voor 53% gewijzigd door CR2032 op 16-07-2023 22:54 ]
Van dit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3nqyGftPMXUxOv3wkKipNOnc.jpg?f=user_large)
Naar dit:
/f/image/3cmdWOhrK7m5FLJftuiD2ReK.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VxwOmT4mcAZ4a5gut77yQWMD.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/VBuGCI3elEVn6JSQ6svCJBz1.png?f=fotoalbum_large)
De technologie staat toch al verder dan ik dacht, een model trainen met mijn kat duurde een kleine 20 minuten, en een hoge-kwaliteit (2048x2048) foto genereren duurt enkele seconden (met een RTX 3080). What a time to be alive!
Android developer & dürüm-liefhebber
Waar dan? Ik zie geen foto's...Yaksa schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:39:
Ik was jullie nog wat foto's daarvan verschuldigd.

Je bedoelt dat je Fallout 4 hebt gespeeld?Yaksa schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:39:
Afgelopen winter was ik in een verlaten pretpark in het buitenland.
Ik was jullie nog wat foto's daarvan verschuldigd.
Fascinerend om te zien hoe de natuur het over probeert te nemen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I see red pixels.
Enige gelijkenis is mogelijk. Het specifieke AI model wat ik heb gebruikt is o.a. getraind met de Unreal Engine.
Ik vond je prompt wel leuk. Dus even copy paste in mijn lokaal in WSL2 draaiende SDXL0.9Yaksa schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:19:
Even wat 'naked nature' om tot rust te komen (klikbaar voor beeldvullend):
[Afbeelding]
prompt: (masterpiece, top quality, best quality, official art, beautiful and aesthetic:1.2), (1girl), extreme detailed, (fractal art:1.3), colorful, highest detailed
negative_prompt: (worst quality:2), (low quality:2), (normal quality:2), lowres, bad anatomy, normal quality, ((monochrome)), easynegative, badhandv4
/f/image/Q2SaENele28w00cIhFQ8ibDl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sgBSvCe6r7GPNy3DynPZQINd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XxVlk8XTZwybsxAJMcMLjQo1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RZe1wBDQfBtidS9Q5QYQ166K.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fwkJ6oEEOJKXsQFrBrB22FSB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DJa0Kv8vZK5xnKKuxDg8kpNw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2omSCex4hLXDwyKUUoy62Mf8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AXOwxu1evPu2b0VmFWCdf8ey.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 20-07-2023 14:24 ]
IMDB: Barbie (2023)
Je verwacht het niet, maar dit is een bijzondere comedy voor volwassenen en niet voor kids.
Life in plastic, it's fantastic

[ Voor 37% gewijzigd door CR2032 op 20-07-2023 22:43 ]
Ik heb even geen link paraat, maar er is ergens een git repo met instructies om sdxl 0.9 offline te draaien incl gui.JDx schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:44:
Jammer wel dat SD altijd internet nodig heeft om op te starten, daarna werkt het prima zonder.
In de basis: Even de twee modellen van sdxl offline zetten en hard refereren bij starten van de pipe.
Ziet er goed uit! En net zoals ik het het liefste heb, zo kort mogelijk tegen realistisch aan! Is dit SD of Midjourney?
Dank je. Dit is Easy Diffusion v2.5.41. Locaal draaiend met een Intel 13500 met 32Gb geheugen, Nvidia RTX 3060 met 12Gb.Runaque schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:50:
[...]Ziet er goed uit! En net zoals ik het het liefste heb, zo kort mogelijk tegen realistisch aan! Is dit SD of Midjourney?
Geen nabewerking gedaan, ik probeer de prompts zo te verfijnen dat dat niet hoeft.
Er schijnt een paper te zijn van Stability AI over SDXL waarbij Midjourney v5.1 ook besproken wordt, op reddit vond ik daarvan een samenvatting (voor de liefhebbers).
Verder heb ik recentelijk een boek uitgelezen over Napoleon (van Bart van Loo) dus...
/f/image/YbxguuJAFBj2fyYykin043SA.png?f=fotoalbum_large)
Nog even verder finetunen welke parameters nu tot een mooier resultaat leiden.
Steeds dezelfde prompt, maar met andere instellingen, waaronder seed, sampling method en andere denoising instellingen. Tevens 2 rondes: 1 met base en de andere met refine van sdxl.
/f/image/SRcJoYh6ardv8Ens54wtPH9A.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MiKIfyxzdrz0kqnK62XWMDxR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Get!em op 24-07-2023 17:39 ]
/f/image/c7JWQENRSbqxYViayHwJlI9K.png?f=fotoalbum_large)
Ook nog even wat hoger in de bergen gewandeld, door de sneeuw.
/f/image/oKXDVmXPvbYjHkEjZclf5vT4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Get!em op 25-07-2023 10:42 ]
Op wat minder hoogte werkt het ook:Runaque schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:14:
Ik heb me eens met panorama's bezig gehouden en hoop dat deze jullie browser niet teveel pijn doet!![]()
Resolutie is 6720*896 en had hem eerst op Imgur gezet, maar dan wil ie hier blijkbaar niet getoond worden, dus dan maar via hier geupload en dan werkt het blijkbaar wel.
:strip_exif()/f/image/xIxPmr8i6t6oFngm63hflO9P.jpg?f=fotoalbum_large)
Gezien AI al een copyright dingetje is, heb ik er geen moeite in gestopt die metadata te verwijderen, en kan iedereen die dus ook hergebruiken.
CPU temps beginnen wel op te lopen naar 95-100C
GPU temps max 70C nu, gaat prima.
GPU zit op 120W tijdens genereren (laptop A5000 GPU), met pieken tot 200W (OpenHardwareMonitor)
Jouw suggestie van panorama maar eens in ComfyUI prompt gezet....Runaque schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:14:
Ik heb me eens met panorama's bezig gehouden en hoop dat deze jullie browser niet teveel pijn doet!![]()
[Afbeelding]
Resolutie is 6720*896 en had hem eerst op Imgur gezet, maar dan wil ie hier blijkbaar niet getoond worden, dus dan maar via hier geupload en dan werkt het blijkbaar wel.
Hoe voorkom je dat je op horizontale schaal allemaal duplicate objects krijgt?
Gezien de trainingset van SDXL, heb ik de sizes op multiples van 1024 gezet, dus: 1024 / 8192
Meerdere adelaars...
/f/image/R2yXo6nZihq37YeNqe5VQgQQ.png?f=fotoalbum_large)
Meerdere zonnetjes, maar wel enkele wandelaars:
/f/image/4neaShmPVTtjEJdQyNyXBGTz.png?f=fotoalbum_large)
De VEA decoding ging bij beide out of memory en is uiteindelijk tiled toch in de output gekomen.
/f/image/cgx9b7gKHhOZxmo8CBqpBL7e.png?f=fotoalbum_large)
De duur van generatie 1 panorama is in dit geval 2x 1 minuut Base + refiner Model + decoding = 2:40
Hieronder nog 2 plaatjes, gegenereerd met dezelfde prompt en settings, behalve de horizontale resolutie
/f/image/TH1qfde8XqBdXI0P9p6XK987.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/N7GnQO5wL7VtjczM36b7GDRh.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Get!em op 25-07-2023 16:47 ]
/f/image/ZaEhvzE5RIPZDEdZjwM8DUei.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/d7qRmH1h9jdKNnWb0quszem1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Get!em op 25-07-2023 16:54 ]
Ik heb hier geen Stable Diffusion voor gebruikt, maar MJ welke een deel van de afbeelding ernaast bij genereerd. Het voordeel is dat je telkens vier uitkomsten te zien krijgt en dan kan kiezen met welke je verder gaat.[b]Get!em schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:22
Jouw suggestie van panorama maar eens in ComfyUI prompt gezet....
Hoe voorkom je dat je op horizontale schaal allemaal duplicate objects krijgt?
apollo13
Hier wat voorbeelden die het resultaat zijn van noeste arbeid. Een flinke hike, je camera-gear bij je hebben en op grote hoogte de juisten beelden schieten. En vervolgens nog wat nabewerking @ home.
https://flic.kr/s/aHsjDRXSan
Ongetwijfeld gaat het met AI ondersteuning sneller. Maar die van mij zijn 'echter'.
Zoek de verschillen tussen echt en nep:

Langtaufers2007Pano02 by Erik Haak, on Flickr
Zoiets?apollo13 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:33:
Kun je ook Devils Tower maken, incl. een ruimteschip? Zoals in Close Encounters?
:strip_exif()/f/image/gNGmpNtwH0ZOXbNbh68GQM6f.jpg?f=fotoalbum_large)
Even snel wat geprobeerd, kwaliteit kan nog wel wat beter.
Maar in principe is alles mogelijk, tegen betaling natuurlijk
Studie naar (zon)licht en schaduw:
:strip_exif()/f/image/XpJYel93m2k4iONsXXQbi4FH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Yaksa op 26-07-2023 15:43 ]
Yep, is prima geslaagd, petje af.Yaksa schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:16:
[...]
Zoiets?
[Afbeelding]
Even snel wat geprobeerd, kwaliteit kan nog wel wat beter.
Maar in principe is alles mogelijk, tegen betaling natuurlijk
Studie naar (zon)licht en schaduw:
[Afbeelding]
apollo13
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Klopt helemaal, daarom is het ook een studie. Ik ben aan het proberen om een prompt zo te schrijven dat ikzelf de richting van die schaduwen kan bepalen. Bij een (punt)lichtbron en een simpele prompt lukt dat meestal wel. Maar zodra de prompt ingewikkelder wordt (zoals de mijne) dan heeft AI er moeite mee om de exacte richtingen van alle schaduwen (primair en secundair) vast te houden.DirtyBird schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:08:
@Yaksa die schaduw klopt niet toch? Of zie ik dat verkeerd? Die twee (in de foto) verticale schaduwen zouden toch ook skewed moeten zijn?
:strip_exif()/f/image/XJBPifSTSjoXwKci4TiMKJfi.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: Brian Froud style, macro photography, chiaroscuro, comic style, ethereal macro photography of a microscopic colony of (tiny ugly cute smiling) goblins, on top of a dewdrop, on (cold pressed 300g/m² cotton paper), dynamic, highly detailed, artstation, concept art, smooth, sharp focus, illustration, art by Jean-Auguste-Dominique Ingres, details by Carl Larsson, detailed enchanted forest background, 60-30-10 color rule, tilt shift, warm tones, rays of sunlight, perfect composition, beautiful detailed intricate insanely detailed octane render trending on artstation, 8k artistic photography, photorealistic concept art, soft natural volumetric cinematic perfect light, chiaroscuro, award-winning photograph, masterpiece, oil on canvas, raphael, caravaggio, greg rutkowski, beeple, beksinski, giger.
Negative prompt: nude, blurry, worst quality, low quality, normal quality, lowres, low details, oversaturated, undersaturated, overexposed, underexposed, grayscale, bw, bad photo, bad photography, bad art++++, (watermark, signature, text font, username, error, logo, words, letters, digits, autograph, trademark, name)+, (blur, blurry, grainy), morbid, ugly, asymmetrical, mutated malformed, mutilated, poorly lit, bad shadow, draft, cropped, out of frame, cut off, censored, jpeg artifacts, out of focus, glitch, duplicate, (airbrushed, cartoon, anime, semi-realistic, cgi, render, blender, digital art, manga, amateur)++, (3D ,3D Game, 3D Game Scene, 3D Character), (bad hands, bad anatomy, extra limbs, extra arms, bad body, bad face, bad teeth, bad arms, bad legs, deformities)++
Seed: 2455975432. Nr. of Inference Steps: 25. Guidance Scale: 12. Model: Dreamshaper_7. Sampler: Euler_a. Upscaler: RealESRGAN_x4plus.
Geen nabewerking gedaan.
[ Voor 67% gewijzigd door Yaksa op 27-07-2023 13:10 ]
Je prompt staat er zo uitnodigend, dus even deze zelfde in Comfy UI:Yaksa schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:34:
And now, for something completely different:
[Afbeelding]
Prompt: Brian Froud style, macro photography, chiaroscuro, comic style, ethereal macro photography of a microscopic colony of (tiny ugly cute smiling) goblins, on top of a dewdrop, on (cold pressed 300g/m² cotton paper), dynamic, highly detailed, artstation, concept art, smooth, sharp focus, illustration, art by Jean-Auguste-Dominique Ingres, details by Carl Larsson, detailed enchanted forest background, 60-30-10 color rule, tilt shift, warm tones, rays of sunlight, perfect composition, beautiful detailed intricate insanely detailed octane render trending on artstation, 8k artistic photography, photorealistic concept art, soft natural volumetric cinematic perfect light, chiaroscuro, award-winning photograph, masterpiece, oil on canvas, raphael, caravaggio, greg rutkowski, beeple, beksinski, giger.
Negative prompt: nude, blurry, worst quality, low quality, normal quality, lowres, low details, oversaturated, undersaturated, overexposed, underexposed, grayscale, bw, bad photo, bad photography, bad art++++, (watermark, signature, text font, username, error, logo, words, letters, digits, autograph, trademark, name)+, (blur, blurry, grainy), morbid, ugly, asymmetrical, mutated malformed, mutilated, poorly lit, bad shadow, draft, cropped, out of frame, cut off, censored, jpeg artifacts, out of focus, glitch, duplicate, (airbrushed, cartoon, anime, semi-realistic, cgi, render, blender, digital art, manga, amateur)++, (3D ,3D Game, 3D Game Scene, 3D Character), (bad hands, bad anatomy, extra limbs, extra arms, bad body, bad face, bad teeth, bad arms, bad legs, deformities)++
Seed: 2455975432. Nr. of Inference Steps: 25. Guidance Scale: 12. Model: Dreamshaper_7. Sampler: Euler_a. Upscaler: RealESRGAN_x4plus.
Geen nabewerking gedaan.
SDXL09, 20steps base, 20 steps refine, upscale UltraSharp, CFG 7.5
De 2e is met jouw seed.
De 1e en 3e met seed 237
:strip_exif()/f/image/WnYgohnR5RPFtF9Fk55G8Mmp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LsLKRQIo65w3XXTHRixvGqZf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VDV3u5YRCIDGoBrxhfL13QJQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door Get!em op 27-07-2023 16:53 ]
Mmmh verzoekjes... naja omdat ik net ff een nieuw onderwerp nodig had deze maar ff in de prompt gezet. Lage resolutie, geen upscaling, met pixel ruis.apollo13 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:33:
Mooie landschappen folks. Kun je ook Devils Tower maken, incl. een ruimteschip? Zoals in Close Encounters?
/f/image/k1VJewdP11hVwPD1LZjTsMzq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4vyjqcLNTv9bBQBNnkpvvFb8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vp6T5Qnl0VTfu5yjAuYmPJxf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Get!em op 27-07-2023 17:09 ]
Ik heb overigens al resultaten gezien waarbij de copyright/attribution signatuur van (een van de) oorspronkelijke beeldmakers ook in het eindresultaat kwam, soms een beetje vervormd, maar duidelijk herkenbaar als tekst/watermark.
Thanks, nummer drie is mijn favo.Get!em schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:06:
[...]
Mmmh verzoekjes... naja omdat ik net ff een nieuw onderwerp nodig had deze maar ff in de prompt gezet. Lage resolutie, geen upscaling, met pixel ruis.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
apollo13
Plagiaat is idd iets wat, denk ik, niet te vermijden is. De AI leert van wat er op het internet te vinden is.Get!em schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:11:
De resultaten zijn overigens verbluffend, maar tevens ook meteen voor mij bewijs hoeveel hij eigenlijk plagiaat/copyright deze AI pleegt. Het is heel duidelijk dat hier bestaande foto's als basis gebruikt zijn en dat de oorspronkelijke fotograaf soms nog te achterhalen is.
Ik heb overigens al resultaten gezien waarbij de copyright/attribution signatuur van (een van de) oorspronkelijke beeldmakers ook in het eindresultaat kwam, soms een beetje vervormd, maar duidelijk herkenbaar als tekst/watermark.
Deze foto's van Devils Tower + UFO, zijn zeker geïnspireerd door de film. Maar, naar mijn mening, voldoende anders dan wat je in de film ziet.
Devils Tower kan je volgens mij niet claimen als zijnde copyright protected. Hoewel ik ooit zoiets heb gelezen over de Eiffel tower. Yep, mijn geheugen werkt nog: https://www.huffpost.com/..._5c38bf78e4b0c469d76d9eb1
apollo13
Dat is wel een heel bold statement. Stable Diffussion genereert uit willekeurige ruis beelden op basis van miljoenen/miljarden? trainingsdata. Tenzij je img2img gebruikt en bewust een 1:1 kloon probeert te maken is die kans verwaarloosbaar klein. Of puur toeval lijkt mij.Get!em schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:11:
De resultaten zijn overigens verbluffend, maar tevens ook meteen voor mij bewijs hoeveel hij eigenlijk plagiaat/copyright deze AI pleegt. Het is heel duidelijk dat hier bestaande foto's als basis gebruikt zijn en dat de oorspronkelijke fotograaf soms nog te achterhalen is.
Heb je hier voorbeelden van en welke prompt je dan gebruikt?
Hier meer street art gemaakt gebaseerd op Banksy. Het heeft natuurlijk die stijl maar ik heb nog nooit iets van pure plagiaat gezien.

Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.