PalingDrone schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:53:
Zo kan je alles wel goedpraten.
Totaal onacceptabel dat ze de 9 al vrijwel afschrijven aangezien ze een telefoon verkochten (en daar heb ik hem, en velen met mij gezien de posts op XDA, Reddit en Zentalk voor gekocht) met een unlockable bootloader.
Tijdens de serviceperiode veranderen ze eenzijdig de spelregels door om vage redenen deze unlocktool offline te halen en mensen die hem al unlocked hebben compleet in de kou te laten staan wat betreft updates.
Vervolgens allemaal laf gezwatel en zichzelf tegenspreken door te zeggen dat de tool Q3 weer terugkomt, of toch niet, dan beweert de ene ASUS medewerker dat die tool nooit meer terugkomt terwijl een andere beweert "soon" of dit jaar nog.
Zo moeilijk is het niet om duidelijkheid te geven maar ASUS wil volgens mij eerst nog ff wat telefoons verkopen voordat ze gewoon de stekker uit de ZF9, de ZF 10 en de hele Zenfone lijn trekken.
Hoe moeilijk is het om je klanten duidelijkheid te geven? Het zijn geen 200 euro Motorola's of een of ander goedkoop Chinees toestel.
Alleen zijn ze er wel als de kippen bij om te zeggen dat ze echt echt echt wel doorgaan met de Zenfone lijn wanneer er online wat onrust uitbreekt over de toekomst van deze toestellen. (Die geuchten kosten omzet)
Geef me maar een reden waarom er wel een OTA uitgestuurd kan worden maar die file nergens online te vinden is om handmatig te flashen, hebben ze geen toegang meer tot hun eigen site ofzo?
Wanneer die file gepushed kan worden dan is die sowieso ergens, waarom kan je 'm dan niet downloaden? Ze bieden namelijk wel de downloadoptie aan, hoezo staat de meest recente rom dan niet online maar slechts een vier maanden oude versie?
Sony biedt al jaren, en dan heb ik het over meer dan 10 jaar de mogelijkheid om toegang tot je eigen toestel te krijgen dmv een unlockproedure, die werkte, werkt en zal voorlopig ook nog wel blijven werken.
Daar hoef je ook weinig te verwachten qua updates alleen securityupdates al zijn het kleine komen wel gewoon.
Het kan dus wel maar ASUS weigert openheid van zaken te geven waarom ze zo lopen te klooien en zijn doodsbang om een statement te maken want stel je voor, straks verkopen ze er minder. Blijkbaar hebben ze liever ontevreden klanten die al een telefoon gekocht hebben en zich gepiepeld voelen dan tevreden klanten die nogmaals een toestel aanschaffen omdat ze de gebruikservaring waarderen. Ik heb iig totaal geen vertrouwen meer in die club.
Niks mis met de hardware, die matige camera valt op zich mee te leven en qua formfactor, batterijduur en algehele degelijkheid is het toestel prima.
Heb het idee dat alle pijlen bij ASUS nu op de ZF 10 gericht zijn en dat ze daar hetzelfde truukje mee uit gaan halen wanneer (misschien) de 11 verschijnt, feitelijk is je toestel wat ASUS betreft dan EOL wanneer ze weer wat nieuws hebben om te verkopen.
Er is gewoon keihard gezegd dat je handmatig kan/moet updaten wanneer je BL unlocked is en ze hebben zelf die optie gegeven, het heeft duidelijk allemaal geen prioriteit meer en je zoekt het maar uit met je toestel wat nog binnen de garantieperiode zit. Belachelijk!