Ik weet niet hoe anderen het ervaren, maar de Gcam (Wichita) met ZenFone 9 config is bij mij lang niet zo geweldig meer. Geen idee wat er is veranderd, want 8.1.101 v1.6 is al een poosje op mijn telefoon.
https://www.celsoazevedo....oogle-camera/dev-wichaya/
Het lijkt er bijvoorbeeld op dat de ingebouwde gimbal totaal geen effect heeft. Ik weet niet of dat sinds de laatste Asus update is die ergens in december uitkwam.
Kleine trillingen leiden al tot wazige fotos. Ook klopt de witbalans in elk geval niet. Veel te wit. Zeker bij fotos met weinig licht (kaarslicht, nachtlampje). In deze situatie zijn fotos ook vaak niet zo scherp, maar overdreven fel wit, zelfs een cremegelige muur met nachtlampje verlicht is bij Gcam doodleuk grijswit.
De extreme post processing van je huid enzo lijkt weg bij de Asus camera app. Als ik fotos vergelijk en aan anderen vraag kiezen ze unaniem de Asus versie, hoewel beide niet de meest natuurlijke kleuren laten zien, wijkt die van Gcam soms absurd af.
Dat was in september vorig jaar echt wel anders!
Ik ben dus vanaf nu definitief terug naar Asus camera als default. Gcam houd ik wel in mijn app drawer voor die ene keer dat ik wil experimenteren en vergelijken.
[
Voor 13% gewijzigd door
Jazco2nd op 17-02-2023 09:21
]