Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
TecnoCoccus schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:49:
Hoi,
De telefoon heeft een gimble systeem /ibis (in body image stabilization).

Zijn er mountainbikers in dit forum?
Ik vraag me af of die gimble kapot kan gaat door al die trillingen.
Ja dat kan, vooral door korte harde trillingen.
Je wil in zo'n geval een houder en hoesje met voldoende schokabsorberende werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecnoCoccus
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-07 21:13
@mjvdzwet aha oke. Thanks.

Of voor de zekerheid even een ander mobiel mee nemen dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Update :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSyqu2d3E3d-JP70NtattwYAnHo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/kZRfZiXJLYfLBP34BlsMiyZb.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Grappig om tw lezen, ik heb (waarschijnlijk onder andere) gemeld dat de eerste paar pixels van de status bar klok af en toe ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
mjvdzwet schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:00:
[...]

Grappig om tw lezen, ik heb (waarschijnlijk onder andere) gemeld dat de eerste paar pixels van de status bar klok af en toe ontbreken.
Ik had het ook, het was vrij in het oog springend... :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Er waren wat geruchten over een grotere Zenfone 10, maar lijkt er toch niet op:
Asus Zenfone 10-event

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 08-06-2023 10:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:27

Tank80

Cyanide&&Happiness

In het 'compact on hand' filmpje zit een subtiele hint naar de scherm size ;)

*Kuch*5.9*Kuch* *O*

Link naar de launch site

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ze zouden idd wel gek zijn om het usp van een lekker compact foontje overboord te gooien.
De maat en vooral het geringe gewicht vind ik echt een groot pluspunt, moet er niet aan denken om een dikke 2 ons langdurig in de hand te houden en ook het broekzakcomfort van de ZF9 is echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43
Tank80 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:39:
In het 'compact on hand' filmpje zit een subtiele hint naar de scherm size ;)

*Kuch*5.9*Kuch* *O*

Link naar de launch site
Deze nieuwe telefoon wordt denk ik mijn vervanger van mijn S10E. Dikke specs!

Hopelijk dat er snel een nieuw forum onderwerp van wordt gemaakt zodat ik die kan volgen. Ik hoop gewoon echt dat ze de ondersteuning wat langer oprekken, dat was echt de enige reden dat ik de 9 niet had gekocht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
rbeijers schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:02:
Hopelijk dat er snel een nieuw forum onderwerp van wordt gemaakt zodat ik die kan volgen.
Ta-da: [Asus Zenfone 10] Geruchten & Speculaties O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecnoCoccus
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-07 21:13
Ola, weet iemand hier zo hoe je het aantal verbruikte mb's kan weergeven in de notificatie balk op de zenphone 9?
Of kan dat niet ....

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Update! Ik dacht al, waar blijft ie :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbvTBnMSNipoowPJnAOkiNSAwfI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/GUnxteHFXBuS1YJecubisVfM.png?f=fotoalbum_medium

Edit: Android security patch staat op 5 juli?

[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 09-08-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Arnout schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:35:
Update! Ik dacht al, waar blijft ie :P

[Afbeelding]

Edit: Android security patch staat op 5 juli?
Mmm nog onvindbaar op de site van Asus, waarschijnlijk rollen ze eerst OTA uit om de servers te ontlasten ofzo.
Ik moet handmatig updaten want heb m'n bootloader unlocked.
Tnx 4 het melden iig, zal de komende tijd de site eens wat vaker F5en.

• Arnout
De camera lijkt na de laatste update schokkerige video te maken, alsof ie het niet snel genoeg kan wegschrijven...

• Arnout
Arnout schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:16:
De camera lijkt na de laatste update schokkerige video te maken, alsof ie het niet snel genoeg kan wegschrijven...
Dit was toch wel het dieptepunt, ik kreeg een error nadat ik een flimpje had gemaakt. Ook werd de Zenfone erg heet bij het maken van video's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0RFPrvCIYEe2UnM9qhXM4n2tlM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHaZC7FcbRs3brLzu4Rkt8ct.jpg?f=fotoalbum_medium

Heb daarna de camera app alle data gewist, de opslag opgeschoond (80% in gebruik --> 50%) en sindsdien lijkt het beter te gaan. Ik houd het voor nu op een opslag issue, als het weer terug komt ga ik een clean flash doen. Ik heb de 8GB/128GB variant.

• PalingDrone
  • Niet online
Iets gaat er momenteel ff niet zo soepel bij Asus volgens mij.
Een lading klanten wacht al een hele tijd op de herintroductie van de Asus bootloader unlocktool (zou in Q3 weer beschikbaar komen, dat is dus ongeveer nu) en de laatste firmware op de site voor de ZF9 is momenteel nog steeds die van 2023/06/01 terwijl de recentste blijkbaar al wel hier en daar OTA aangeboden is.
Eerder was de fw update meestal na een dag of 2 al op de site te vinden.
Wellicht toch een foutje ontdekt en de update on hold gezet?

• mjvdzwet
  • Niet online
PalingDrone schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:29:
Iets gaat er momenteel ff niet zo soepel bij Asus volgens mij.
Een lading klanten wacht al een hele tijd op de herintroductie van de Asus bootloader unlocktool (zou in Q3 weer beschikbaar komen, dat is dus ongeveer nu) en de laatste firmware op de site voor de ZF9 is momenteel nog steeds die van 2023/06/01 terwijl de recentste blijkbaar al wel hier en daar OTA aangeboden is.
Eerder was de fw update meestal na een dag of 2 al op de site te vinden.
Wellicht toch een foutje ontdekt en de update on hold gezet?
Ik heb update 33.0804.20.165 van 17 augustus via OTA.

• PalingDrone
  • Niet online
mjvdzwet schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Ik heb update 33.0804.20.165 van 17 augustus via OTA.
Ja, meerdere mensen blijkbaar.
Mijn bootloader is unlocked dus moet de update van de site halen en handmatig updaten.
33.0804.2060.142 is de huidige/recentst beschikbare op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe compacte telefoon en dan is er niet veel keus.
Maar waar kun je een Zenfone 9 (of 10) eens vasthouden voordat je tot aanschaf overgaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Arnout schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:16:
Arnout schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:47:
[...]

Dit was toch wel het dieptepunt, ik kreeg een error nadat ik een flimpje had gemaakt. Ook werd de Zenfone erg heet bij het maken van video's.

[Afbeelding]

Heb daarna de camera app alle data gewist, de opslag opgeschoond (80% in gebruik --> 50%) en sindsdien lijkt het beter te gaan. Ik houd het voor nu op een opslag issue, als het weer terug komt ga ik een clean flash doen. Ik heb de 8GB/128GB variant.
Kreeg de update gister. Heb 54% opslag in gebruik (128GB versie). Filmpje van gisteravond en van zojuist (1min, 4K) gaat prima.

De enige verandering die ik merk sinds de update is dat na een reboot eindelijk niet meer beide SIM kaarten aangaan. Hij vraagt netjes of je de uitgeschakelde SIM wilt inschakelen. Zo niet hoef je dus ook geen pin in te voeren. Hierdoor gaat een reboot sneller. Erg irritant om na een reboot altijd maar weer die 2e sim pin in te voeren en vervolgens die sim weer uit te zetten (is mijn werk sim, standaard uit & doorgeschakeld. Zet het alleen aan als ik moet uitbellen met een collega).

• Arnout
Camera blijft een zorgenkindje sinds de laatste update... Enorme shutterlag soms (2-4 seconden). Video's blijven haperen...

En nog steeds is de firmware niet als download beschikbaar? Wat is er aan de hand? Ik zou graag een clean flash willen doen... Weet jij iets @PalingDrone

Asus voelde ook de noodzaak om een statement te maken? https://press.asus.com/ne...0-to-continue-production/

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Arnout schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:21:
Camera blijft een zorgenkindje sinds de laatste update... Enorme shutterlag soms (2-4 seconden). Video's blijven haperen...

En nog steeds is de firmware niet als download beschikbaar? Wat is er aan de hand? Ik zou graag een clean flash willen doen... Weet jij iets @PalingDrone

Asus voelde ook de noodzaak om een statement te maken? https://press.asus.com/ne...0-to-continue-production/
Is dit tegenwoordig niet iets bij vrijwel alle Android toestellen?

Lees ook dat het veel bij Samsungs is. M'n Nothing Phone heeft precies hetzelfde. Lijkt wel aan Android zelf te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@Arnout Kom niet verder dan WW-33.0804.2060.142 van de ASUS site die nog te downloaden is, niets nieuwers ontdekt op XDA of Reddit iig.
Wel iets aparts gevonden:
https://www.asus.com/us/s...enfone%209/helpdesk_bios/
Version WW-33.0804.2060.142
2.99 GB
2023/06/01

Improved Item:

1. Updated Android security patch to 2023-08
2. Fixed issue with occasional status bar clock display issue
Lijkt alsof ze de vorige fw opnieuw downloadbaar gemaakt hebben maar dan met een 2 maanden recentere security patch. 8)7
Ben er vrij zeker van dat die security patch datum tot voor kort nog op maand 6 stond ipv maand 8.

Op Zentalk vond ik dit:
asus support told me they pulled the .165 update because it was causing bootloader issues. previous version is available on the website though.
Nog nergens iets kunnen vinden hoe je de ZF9 weer terug kan flashen naar de originele staat en dan een paar OTA updates kan doen o.i.d. maar:
You can not change the SKU from one to another, e.g., WW -> TW, and you can not downgrade the firmware either, e.g., V2.20.40.13 -> V2.19.40.18.
Klinkt alsof downgraden niet mogelijk is, zou het risico op bricken niet willen lopen tot de laatste versie (weer) beschikbaar is. Wellicht kan voorlopig een GCAM ipv de stock camera app je leed wat verzachten?

Staat de laatste fw niet nog ergens in je device of is die na de update automagisch verwijderd?
Bij mijn unlocked toestel is de updateprocedure dat je het fw bestand in de home directory zet en dan reboot zodat de foon gaat updaten wanneer hij een nieuwere dan z'n huidige softwareversie ziet.
Verwacht dat die OTA versie ook nog wel ergens in je filesystem rondzwerft, wellicht kan je die handmatig flashen (indien je die file kan bereiken zonder root)

Begin me zo onderhand wel een beetje genaaid te voelen door ASUS (en dan heb ik gelukkig mijn toestel nog op tijd kunnen unlocken en rooten)
Doordat ASUS hun unlocktool offline gehaald heeft zijn er nog maar heel weinig custom roms beschikbaar want iedereen die het laatste half jaar een ZF9 aangeschaft heeft kan er op dat vlak niks mee en daardoor valt ook gelijk de complete ontwikkeling van custom roms voor dit toestel stil.

[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 31-08-2023 17:41 ]

• PalingDrone
  • Niet online
Geen idee wat ASUS allemaal zit te klooien want ik heb net de laatst beschikbare fw nog een keer geflashed na een verse download en de beveiligingspatch datum is nog gewoon 5 juni 2023 terwijl ze op hun site met maand 8 (dus augustus) lopen te schermen.
Zal wel een tikfoutje zijn o.i.d.
Anyway Q3 duurt nog een maand en heb op verschillende plekken gelezen dat de unlocktool in Q3 weer beschikbaar zou zijn, hopelijk fixen ze dan gelijk de fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JEouaPEfZuXtd5Ei2l2_qvrzrw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e0vNgRYjwbUrAQR4YkraK0Ti.png?f=fotoalbum_large

Begrijp het niet, je hoeft toch niks te doen om op een recente patch level te komen? De laatste update is tijdje geleden. Ik zie patch level July..

• Arnout
Jazco2nd schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:05:
[Afbeelding]

Begrijp het niet, je hoeft toch niks te doen om op een recente patch level te komen? De laatste update is tijdje geleden. Ik zie patch level July..
De update van augustus bevatte de security patches van juli. Dat wijkt af. Ik had eerlijk gezegd begin deze maand een nieuwe update verwacht maar blijkbaar gaan we naar 3 maanden achterstand toe, of was er geen augustus android security patch...

• PalingDrone
  • Niet online
@Jazco2nd Inmiddels hebben ze de voorlaatste OTA weer downloadbaar gemaakt met diezelfde oude datum, dit staat er nu:
ZenFone 9 (AI2202) Software Image: WW-33.0804.2060.142 for WW/EU/RU/IN/TW/US/JP SKUs
Version WW-33.0804.2060.142
2.99 GB
2023/06/01

Improved Item:

1. Updated Android security patch to 2023-06-05
2. Fixed issue with occasional status bar clock display issue
Ik heb mijn bootloader unlocked dus moet zelf de update downloaden en op het toestel zetten, indien unlocked krijg je geen OTA.
Daar valt prima mee te leven maar niet wanneer ASUS de laatste (OTA)update terugtrekt, dan zit je (ik dus o.a.) met de vorige.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnout
Update! :>

Security patch van 5 september

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NMG8HddvSZjSNt34luA_n97Vj0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ylBCPfT8H4xkPgteNrHUyhWu.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Poepoe ze hebben daar wel een erg lang Q3 2023.
Voorlopig alleen OTA , de site toont nog steeds WW-33.0804.2060.142...
Hopelijk wordt de huidige update niet teruggetrokken en verschijnt deze binnenkort alsnog op hun "support" pagina met downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik krijg sinds deze week altijd als ik mijn scherm aan doe (zelfs als ik nog niet unlock, bijvoorbeeld als mn gezicht niet voor de camera is) altijd, zonder uitzondering, deze melding onderin:

No new notifications for now

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23RMpAUXl7aGmA0aq5Oz5Bx663I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyUyntl3m9Ia7uWY6GQtFUHQ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb echt alles al gecheckt maar kan niet vinden welke app dit veroorzaakt.

Als ik online zoek kom ik alleen wat mensen met een Asus ROG phone tegen die het ook hadden en enige reactie is je telefoon resetten. Nogal drastisch. Ga ik zeker niet doen. Wil liever weten wat het veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ongetwijfeld een bug in de update, iets wat ASUS dan weer aangrijpt om toch vooral maar niet de laatste update rom op hun site te zetten....
Die bug zullen ze vast oplossen met de Android 14 update en dat is dan met een beetje geluk het laatste wat je van ASUS kan verwachten.

Echt nooit meer een ASUS product voor mij. Dit soort fratsen en leugens gaan mij net iets te ver nadat je eerst premium mag aftikken met allemaal loze beloftes en vervolgens geen zak service leveren.
Security update tot juni 2023 en daarna gaan ze gewoon vrolijk verder met de ZF 10 promoten tot de ZF 11 uitkomt en dan kan iedereen met een ZF 10 ook weer stikken.
M'n Xiaomi Mi 5 van 8 jaar oud is meer up-to-date dan de ZF9, die krijgt gewoon fijn LineageOS updates en zelfs Xiaomi flikte het tijdens de serviceperiode niet eens om 4 maanden achter te lopen met security updates.
Waardeloos, echt waardeloze support levert ASUS.

Zo jammer want de hardware is erg fijn, toch zal ik niemand een ASUS telefoon aan kunnen raden met de kennis van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:43:
Ik krijg sinds deze week altijd als ik mijn scherm aan doe (zelfs als ik nog niet unlock, bijvoorbeeld als mn gezicht niet voor de camera is) altijd, zonder uitzondering, deze melding onderin:

No new notifications for now

[Afbeelding]

Heb echt alles al gecheckt maar kan niet vinden welke app dit veroorzaakt.

Als ik online zoek kom ik alleen wat mensen met een Asus ROG phone tegen die het ook hadden en enige reactie is je telefoon resetten. Nogal drastisch. Ga ik zeker niet doen. Wil liever weten wat het veroorzaakt.
Ik heb geen melding met de laatste update, dus het is een combinatie met de mysterieuze app en de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
PalingDrone schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:26:
Ongetwijfeld een bug in de update, iets wat ASUS dan weer aangrijpt om toch vooral maar niet de laatste update rom op hun site te zetten....
Die bug zullen ze vast oplossen met de Android 14 update en dat is dan met een beetje geluk het laatste wat je van ASUS kan verwachten.

Echt nooit meer een ASUS product voor mij. Dit soort fratsen en leugens gaan mij net iets te ver nadat je eerst premium mag aftikken met allemaal loze beloftes en vervolgens geen zak service leveren.
Security update tot juni 2023 en daarna gaan ze gewoon vrolijk verder met de ZF 10 promoten tot de ZF 11 uitkomt en dan kan iedereen met een ZF 10 ook weer stikken.
M'n Xiaomi Mi 5 van 8 jaar oud is meer up-to-date dan de ZF9, die krijgt gewoon fijn LineageOS updates en zelfs Xiaomi flikte het tijdens de serviceperiode niet eens om 4 maanden achter te lopen met security updates.
Waardeloos, echt waardeloze support levert ASUS.

Zo jammer want de hardware is erg fijn, toch zal ik niemand een ASUS telefoon aan kunnen raden met de kennis van nu.
Huh, waardeloos omdat ze paar maanden achter lopen met security updates? Zo een drama is dat toch ook weer niet? :? Welke andere fratsen?

Ik zit hier op security van september zie ik. Heb niet het idee dat er iets mis is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Zo kan je alles wel goedpraten.
Totaal onacceptabel dat ze de 9 al vrijwel afschrijven aangezien ze een telefoon verkochten (en daar heb ik hem, en velen met mij gezien de posts op XDA, Reddit en Zentalk voor gekocht) met een unlockable bootloader.
Tijdens de serviceperiode veranderen ze eenzijdig de spelregels door om vage redenen deze unlocktool offline te halen en mensen die hem al unlocked hebben compleet in de kou te laten staan wat betreft updates.
Vervolgens allemaal laf gezwatel en zichzelf tegenspreken door te zeggen dat de tool Q3 weer terugkomt, of toch niet, dan beweert de ene ASUS medewerker dat die tool nooit meer terugkomt terwijl een andere beweert "soon" of dit jaar nog.
Zo moeilijk is het niet om duidelijkheid te geven maar ASUS wil volgens mij eerst nog ff wat telefoons verkopen voordat ze gewoon de stekker uit de ZF9, de ZF 10 en de hele Zenfone lijn trekken.
Hoe moeilijk is het om je klanten duidelijkheid te geven? Het zijn geen 200 euro Motorola's of een of ander goedkoop Chinees toestel.
Alleen zijn ze er wel als de kippen bij om te zeggen dat ze echt echt echt wel doorgaan met de Zenfone lijn wanneer er online wat onrust uitbreekt over de toekomst van deze toestellen. (Die geuchten kosten omzet)

Geef me maar een reden waarom er wel een OTA uitgestuurd kan worden maar die file nergens online te vinden is om handmatig te flashen, hebben ze geen toegang meer tot hun eigen site ofzo?
Wanneer die file gepushed kan worden dan is die sowieso ergens, waarom kan je 'm dan niet downloaden? Ze bieden namelijk wel de downloadoptie aan, hoezo staat de meest recente rom dan niet online maar slechts een vier maanden oude versie?

Sony biedt al jaren, en dan heb ik het over meer dan 10 jaar de mogelijkheid om toegang tot je eigen toestel te krijgen dmv een unlockproedure, die werkte, werkt en zal voorlopig ook nog wel blijven werken.
Daar hoef je ook weinig te verwachten qua updates alleen securityupdates al zijn het kleine komen wel gewoon.
Het kan dus wel maar ASUS weigert openheid van zaken te geven waarom ze zo lopen te klooien en zijn doodsbang om een statement te maken want stel je voor, straks verkopen ze er minder. Blijkbaar hebben ze liever ontevreden klanten die al een telefoon gekocht hebben en zich gepiepeld voelen dan tevreden klanten die nogmaals een toestel aanschaffen omdat ze de gebruikservaring waarderen. Ik heb iig totaal geen vertrouwen meer in die club.

Niks mis met de hardware, die matige camera valt op zich mee te leven en qua formfactor, batterijduur en algehele degelijkheid is het toestel prima.

Heb het idee dat alle pijlen bij ASUS nu op de ZF 10 gericht zijn en dat ze daar hetzelfde truukje mee uit gaan halen wanneer (misschien) de 11 verschijnt, feitelijk is je toestel wat ASUS betreft dan EOL wanneer ze weer wat nieuws hebben om te verkopen.

Er is gewoon keihard gezegd dat je handmatig kan/moet updaten wanneer je BL unlocked is en ze hebben zelf die optie gegeven, het heeft duidelijk allemaal geen prioriteit meer en je zoekt het maar uit met je toestel wat nog binnen de garantieperiode zit. Belachelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
PalingDrone schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:53:
Zo kan je alles wel goedpraten.
Totaal onacceptabel dat ze de 9 al vrijwel afschrijven aangezien ze een telefoon verkochten (en daar heb ik hem, en velen met mij gezien de posts op XDA, Reddit en Zentalk voor gekocht) met een unlockable bootloader.
Tijdens de serviceperiode veranderen ze eenzijdig de spelregels door om vage redenen deze unlocktool offline te halen en mensen die hem al unlocked hebben compleet in de kou te laten staan wat betreft updates.
Vervolgens allemaal laf gezwatel en zichzelf tegenspreken door te zeggen dat de tool Q3 weer terugkomt, of toch niet, dan beweert de ene ASUS medewerker dat die tool nooit meer terugkomt terwijl een andere beweert "soon" of dit jaar nog.
Zo moeilijk is het niet om duidelijkheid te geven maar ASUS wil volgens mij eerst nog ff wat telefoons verkopen voordat ze gewoon de stekker uit de ZF9, de ZF 10 en de hele Zenfone lijn trekken.
Hoe moeilijk is het om je klanten duidelijkheid te geven? Het zijn geen 200 euro Motorola's of een of ander goedkoop Chinees toestel.
Alleen zijn ze er wel als de kippen bij om te zeggen dat ze echt echt echt wel doorgaan met de Zenfone lijn wanneer er online wat onrust uitbreekt over de toekomst van deze toestellen. (Die geuchten kosten omzet)

Geef me maar een reden waarom er wel een OTA uitgestuurd kan worden maar die file nergens online te vinden is om handmatig te flashen, hebben ze geen toegang meer tot hun eigen site ofzo?
Wanneer die file gepushed kan worden dan is die sowieso ergens, waarom kan je 'm dan niet downloaden? Ze bieden namelijk wel de downloadoptie aan, hoezo staat de meest recente rom dan niet online maar slechts een vier maanden oude versie?

Sony biedt al jaren, en dan heb ik het over meer dan 10 jaar de mogelijkheid om toegang tot je eigen toestel te krijgen dmv een unlockproedure, die werkte, werkt en zal voorlopig ook nog wel blijven werken.
Daar hoef je ook weinig te verwachten qua updates alleen securityupdates al zijn het kleine komen wel gewoon.
Het kan dus wel maar ASUS weigert openheid van zaken te geven waarom ze zo lopen te klooien en zijn doodsbang om een statement te maken want stel je voor, straks verkopen ze er minder. Blijkbaar hebben ze liever ontevreden klanten die al een telefoon gekocht hebben en zich gepiepeld voelen dan tevreden klanten die nogmaals een toestel aanschaffen omdat ze de gebruikservaring waarderen. Ik heb iig totaal geen vertrouwen meer in die club.

Niks mis met de hardware, die matige camera valt op zich mee te leven en qua formfactor, batterijduur en algehele degelijkheid is het toestel prima.

Heb het idee dat alle pijlen bij ASUS nu op de ZF 10 gericht zijn en dat ze daar hetzelfde truukje mee uit gaan halen wanneer (misschien) de 11 verschijnt, feitelijk is je toestel wat ASUS betreft dan EOL wanneer ze weer wat nieuws hebben om te verkopen.

Er is gewoon keihard gezegd dat je handmatig kan/moet updaten wanneer je BL unlocked is en ze hebben zelf die optie gegeven, het heeft duidelijk allemaal geen prioriteit meer en je zoekt het maar uit met je toestel wat nog binnen de garantieperiode zit. Belachelijk!
Jeetje man. 99% wacht gewoon op de OTA en is niet met handmatige downloads bezig.
De camera is na meerdere updates echt top vind ik. Ben zelfs gestopt met de Gcam mods. Veel getest ook verschillende configs maar kreeg er meestal geen betere fotos uit. Er was altijd wat. En telkens de configuratie beetje aanpassen, dan is het foto moment weg.
De ZenFone 10 is vooral bij selfies wel stuk beter dankzij een veel betere sensor.
Ofwel voor 99% van de gebruikers is er eigenlijk niks aan de hand.
Snap wel dat er online een luide groep mensen is die klaagt.. maar even realistisch.. voor veruit de meesten is er niks aan de hand :?

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 11-11-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Je gaat naar de site van ASUS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCbqMpBYpJija6Ej2u8Ztphq4gM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APGD05doWvQcjZfX1n83EwFZ.jpg?f=fotoalbum_large
Daar klik je op naar je lokale website gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-CVxwOBs3gdxCXpRMw9UnHwFCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qy2K2OGi8GIs03KLTDfS65Y8.jpg?f=fotoalbum_large
Dan klik je drivers en tools.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkBylIGfo3KsLAc6YtcBRWNy4Vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0C1mP9E8Oe7gFMO3g70dMB7w.jpg?f=fotoalbum_large
En vlak daarna verschijnt dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmZXNV1ufFzeBZJivTroThBajMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOErhZvdKNBPQwFROHNgleef.jpg?f=fotoalbum_large
En dat is al maanden, oja btw ik krijg geen OTA dat was een optie die ASUS zelf geschapen heeft en een reden voor velen om deze telefoon aan te schaffen: een unlockbare bootloader...

Dus welke updates?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik weet het ook niet man. Zit op security patch level van september dus niks aan het handje. ZenFone 10 van vrouwlief zit op zelfde patch level.
Allebei gewoon OTA.

Bootloader unlocken klinkt echt als iets wat hooguit een developer nodig heeft. Verder hobbyisten. Zoals ik al zei, kleine niche groep. Kan me goed voorstellen dat daar weinig prio en aandacht en resources naar toe gaat, al helemaal voor lage marge/hoge concurrentie producten, want dat zijn mobiele telefoons.

Ik ben ontzettend blij dat er nog 1 merk is dat gewoon goede specs in een handzaam formaat combineert en daar zelfs nog een audiojack bij doet..
En je telefoon gewoon onder de kraan met water en zeep kunnen wassen vind ik geweldig. Wil nooit meer anders!

Alternatieven zijn er niet. Dus helemaal blij hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 14-11-2023 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnout

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P94IHQtZKVoE-nJ3cWu7P5smkzw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/CQ9EKKX5wutr3sgTPIN4aPQJ.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hoop dat iemand deze eindelijk eens voor alle non-OTA gebruikers beschikbaar maakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout

Ze zijn weer bij met de security patch want hij is van 5 januari *O*

PS zit er iemand in het Android Beta programma? Ik heb me opgegeven maar heb niks gehoord meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRJeIgsL3bIKHHw8CQx1-kPQPTk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZFKeKcakxaGhXl5J7LDfvipc.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik heb hem geïnstalleerd, heb al 1x een vastloper gehad in WhatsApp gevolgd door een reboot.

Niet overtuigd van de stabiliteitsverbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosjj
  • Laatst online: 13-09 08:38
Hallo,

Ik heb deze telefoon al ruim een jaar (zeer tevreden mee) maar sinds een week kan ik niet meer snel laden. Mijn originele Asus lader werkt niet, nieuwe gekocht om uit te proberen maar die werkt ook niet. Ook aan de PS5 zoals ik vaak deed, laad die niet meer op. Alleen met een hele oude langzame oplader doet die het nog. Ik kan nergens iets er over vinden, en het enige wat ik kan bedenken is dat ik rond die zelfde tijd een update heb gehad. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ghosjj schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:38:
Hallo,

Ik heb deze telefoon al ruim een jaar (zeer tevreden mee) maar sinds een week kan ik niet meer snel laden. Mijn originele Asus lader werkt niet, nieuwe gekocht om uit te proberen maar die werkt ook niet. Ook aan de PS5 zoals ik vaak deed, laad die niet meer op. Alleen met een hele oude langzame oplader doet die het nog. Ik kan nergens iets er over vinden, en het enige wat ik kan bedenken is dat ik rond die zelfde tijd een update heb gehad. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Heb je ook een nieuwe kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosjj
RepareerDroid schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:41:
[...]
Heb je ook een nieuwe kabel geprobeerd?
Ja! Alle soorten kabels en opladers geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05
Kan het zijn dat er misschien vuiligheid in de poort zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosjj
CrystalViriS schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:07:
Kan het zijn dat er misschien vuiligheid in de poort zit?
Ik heb het zo goed mogelijk al schoon gemaakt. Denk niet dat het daar aan ligt want hij laad dus wel op met hele oude simpele opladers, alleen ps5 en snelladers niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Yes, ben toch nog in het Android 14 preview programma terecht gekomen! Eergisteren mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Arnout schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:04:
Yes, ben toch nog in het Android 14 preview programma terecht gekomen! Eergisteren mail gehad.
En de moeite waard?
En hoe kom je daarin?

hoe heb ik gevonden, alleen de server is in onderhoud zegt hij nu bij mij.

[ Voor 27% gewijzigd door hjs op 27-01-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
hjs schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:33:
[...]

En de moeite waard?
En hoe kom je daarin?

hoe heb ik gevonden, alleen de server is in onderhoud zegt hij nu bij mij.
Net als de unlocktool en die pipo die software op de Asus website zet ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8irVfsZwJIY_TWux5Kzhb55x1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJe00MNuEMX34cuBfF5QzXuu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik heb het nog niet aangedurfd om hem te installeren.

Ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:40
Ik had geen upgrade naar 14 verwacht, mooie verrassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mjvdzwet schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:49:
Ik heb het nog niet aangedurfd om hem te installeren.

Ben benieuwd naar de ervaringen.
Merk nog weinig verschil, misschien omdat ik de Microsoft launcher gebruik 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
hjs schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Merk nog weinig verschil, misschien omdat ik de Microsoft launcher gebruik 🤔
Ik las ergens dat de quick actions in de notification shade stuk waren evenals de brightness slider.

Maar als het bij jou goed werkt dan ga ik hem van de week ook maar updaten.

Ik gebruik overigens Nova Launcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
mjvdzwet schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:48:
[...]

Ik las ergens dat de quick actions in de notification shade stuk waren evenals de brightness slider.

Maar als het bij jou goed werkt dan ga ik hem van de week ook maar updaten.

Ik gebruik overigens Nova Launcher.
Staat er inmiddels op bij mij,
Tot nu toe werkt alles goed.

(Ook met nova)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Sinds Android 14, zit de slider te dicht op de notificatietoggles. Maar mogelijk alleen als je de "klassieke" stijl toggles kiest ipv de Teletubbies stijl die standaard is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJZzT_M5OYN6SbPHS9HN9RsnEco=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5gQmLPfw32HZDaEyvaGps6Wu.png?f=fotoalbum_large

Met de Microsoft Launcher als je naar Home gaat, blijft het icoontje even zweven boven het dock. Als je dan te snel bijvoorbeeld WhatsApp opent, heb je een aantal seconden een blanco scherm. Alleen je wallpaper zie je.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQn7zjFzLK7BGIqfctnKTBiSfBM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xJsj79RQm5AyRaTZ917RjoBy.png?f=fotoalbum_large

Dit heb je niet met de stock Asus Launcher.
Overgaan op deze standaard launcher heb ik 2x geprobeerd. Maar het diagonaal plaatsen van icoontjes (vind ik makkelijker met mijn vingers en one-hand mode) is onmogelijk dankzij het beperkte grid.
Daarnaast mis je de 2e dock lijn (scroll up to view) waar ik tools als Aegis Authenticator, Bitwarden, calculator, translator en overige chatapps/mail heb zitten.

Dus hopelijk fixed Microsoft hun launcher. Het is de meest clean launcher met exact de juiste features. En zolang je niet inlogt en het geen permissies geeft, werkt het zonder je lastig te vallen.

Edit: je ziet geen notificatiebalk in de screenshots. Dat is nieuw met Android14. Wel fijn op zich. Met een simpele setting zet je dat uit als je wil.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 05-03-2024 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Jazco2nd schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:47:
Edit: je ziet geen notificatiebalk in de screenshots. Dat is nieuw met Android14. Wel fijn op zich. Met een simpele setting zet je dat uit als je wil.
Dat kon al eerder ;)

De rest ben ik niet tegen aan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Dat kon al eerder ;)

De rest ben ik niet tegen aan gelopen.
Gebruik je ronde notificatie knoppen of de pilvormige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mjvdzwet schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:11:
[...]

Gebruik je ronde notificatie knoppen of de pilvormige?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huGK-4ryCM6Se0PCeDg9O5kQFe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JXtj4PTOs7Q1pFEOD83ZawK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door hjs op 05-03-2024 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Jazco2nd schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:47:
Dus hopelijk fixed Microsoft hun launcher. Het is de meest clean launcher met exact de juiste features. En zolang je niet inlogt en het geen permissies geeft, werkt het zonder je lastig te vallen.
Wat bedoel je met lastig vallen?
Ik zie dat ik ooit ben ingelogd, maar ik herken het lastig vallen ook niet :?
(heb wel dingen als Feed uitstaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als ik dan toch bezig ben, nog een screenshot van hoe mijn scherm eruit ziet ;) (1 vd 2)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFDInFOUboiVMJi7zOGPyt5F8Sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIiiiIiztOw4Fub86nEqbTUC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ziet er goed uit! Gebruik je dan maar 1 homescreen?
Ja ik bedoel meer alle data verzamelen en agenda en mails lezen en in je feed stoppen en weetikveel wat nog meer. Heb ook feed uitstaan.

Zo diagonaal icoontjes plaatsen kan dus echt helemaal niet met de meeste (stock) launchers.

Heb recent de Xiaomi Pad 6 tablet (Snapdragon 870 en heel goed 10" IPS LCD (niet TFT) scherm voor €300) voor ouders gekocht en ingesteld. Dan besef je wel hoe verwend we zijn met de Asus software. De launcher helaas nog erger dus daar zit ook de MS Launcher op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

@Jazco2nd

Twee dus, dit is de ander.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Q0NAk7a1U__n-NV9w72MFAbock=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyR3hB4Qp4QUfHdmggNmSWU0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ha grappig. Ik zie nu hoe je dit doet. Je icoontjes zijn een flink stuk kleiner waardoor er meer past.

Trouwens.. 1 reden om niet te upgraden: de Google Sound search shortcut/widget is weg! Die hoort op de plek waar in mijn screenshot het G (Google feed) icoon staat. Heb dat nu pas door. Dat vind ik wel echt een gemis.
Geen one-tap instant muziek herkenning meer! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Een stapje kleiner maar @Jazco2nd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBz6FTE9sgzAKPpa3aPSECvLiFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7koIIQkViETa2R08BJLQSDen.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@hjs
Ik vind het heel mooi maar onhandig voor mij als ik in de auto wat moet aantikken met tel in de houder. Dan is een wat groter oppervlak om op te mikken wel fijn.
Zelfde ook met 1 hand op de fiets. Vooral in de kou..

Als ik me verveel ga ik het wel ff proberen.. het verschil zal wel groot zijn want ik heb ook een heel ander grid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgPDINxq8dLhwrDzYmkeycumVyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aTx7kzUGoIBRbW2DV3Kg5Euk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Overigens, nu Google hun Sound Search shortcut heeft verwijderd, kan je deze app installeren. Dat is niets anders dan precies een shortcut naar de Google Sound search actie. Het icoontje (wit bolletje) is ook meer native dan het oude lichtblauwe icoon, immers alle Google icoontjes zitten in een wit bolletje:

https://play.google.com/s...rocketsauce83.musicsearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Na de upgrade naar Android 14, die verder soepel verliep, lijk ik wel te merken dat mijn spotify muziek via BT begint te haperen als ik een bericht op WhatsApp ontvang. Heel raar.

Ik zit Spotify te luisteren op een Bluetooth boxje. Mijn telefoon staat op 'trillen', dus geen meldingen geluid.
Als ik dan appjes ontvang, hapert mijn muziek op de box. Hij valt niet compleet stil, maar gaat jitteren.
ik twijfel of het ook bij versturen was
Heel vaag dit.

Sowieso heb ik sinds de update het gevoel dat mijn internetverbinding slechter is. Een webpagina laden duurt soms langer voordat er iets reageert. Speedtest laat prima resultaten zien, op alle parameters.

Nu gebruik ik wel Blokada 5, dus misschien dat die gewoon wat minder goed samenwerkt met Android 14.

Meer mensen die hier iets in herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5IYZp8PXkle2g53SQS38rSygng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUX5WEiVrz9jMYo456cnK96D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Weet iemand hoe je deze meldingen kan uitzetten? Is bij wifi automatisch aanzetten via macrodroid en ook bij bepaalde bluetooth widgets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kobW61ClMwW-ty7yVwO_I8U_gVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9FiflvI1OmNV1MGCb6gED3O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik kom maar niet van die irritante "smart" media controls af wanneer er iets op mijn ShieldTV wordt afgespeeld.. en ik op hetzelfde netwerk zit. Shieldtv heeft een ander Google account.
Maar al zet ik het in mijn telefoon uit, altijd als ik iets op tv afspeel komt het weer tevoorschijn en moet ik het handmatig verbergen (lang ingedrukt houden > hide):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvYiZVwRnQ5q4eUr1vjFng3i5vE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LTVT0V1nU7JAd3jmrFZuTa26.png?f=fotoalbum_large

Hoe kom je hier helemaal vanaf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De camera van mijn Zenfone doet vaag.
Zat vorige week bij een concert en had moeite een foto te maken.
De camera reageert heel traag en lijkt moeite te hebben met scherpstellen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
hjs schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:00:
De camera van mijn Zenfone doet vaag.
Zat vorige week bij een concert en had moeite een foto te maken.
De camera reageert heel traag en lijkt moeite te hebben met scherpstellen.

Iemand tips?
Wat laat, maar kijk of je bepaalde settings aan hebt staan. Ik heb per ongeluk wel eens HDR aan staan en dan is het ook bijzonder traag.
Als dat het niet is zou ik wat groffer geschut inzetten --> wipe settings camera app.

Sowieso heb ik het idee dat de shutter lag behoorlijk is toegenomen in vergelijking toen ie net nieuw was. Soms duurt het wel 2 seconden voordat ie een foto neemt nadat je hebt gedrukt (volume toets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heeft iemand nog een tip voor een nieuwe case? De originele is inmiddels heel wat afgebroken bij een hoekje.

Ik zoek een hele dunne case. Hard of zacht.

In mijn ervaring is een case kopen net zoiets als gokken op de kermis.. dan staat er ultradun maar is het toch dik tpu. Of het past perfect maar bedekt een sensor ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 12-06-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Jazco2nd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:25:
Heeft iemand nog een tip voor een nieuwe case? De originele is inmiddels heel wat afgebroken bij een hoekje.

Ik zoek een hele dunne case. Hard of zacht.

In mijn ervaring is een case kopen net zoiets als gokken op de kermis.. dan staat er ultradun maar is het toch dik tpu. Of het past perfect maar bedekt een sensor ofzo.
Dirtbiter in "[Asus Zenfone 9] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Arnout schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Wat laat, maar kijk of je bepaalde settings aan hebt staan. Ik heb per ongeluk wel eens HDR aan staan en dan is het ook bijzonder traag.
Als dat het niet is zou ik wat groffer geschut inzetten --> wipe settings camera app.

Sowieso heb ik het idee dat de shutter lag behoorlijk is toegenomen in vergelijking toen ie net nieuw was. Soms duurt het wel 2 seconden voordat ie een foto neemt nadat je hebt gedrukt (volume toets).
Al hoop dingen geprobeerd incl gcam-mod en diverse instellingen aan of uit in de app. Niks helpt.
QR scannen in de bank-app gaat en ff snel een foto in whatsapp lukt soms, als ik heel snel op de opname knop drukt.

Wacht ff totdat ik mijn vorige telefoon terug heb (uitgeleend) en dan ga we contact opnemen met Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Jazco2nd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Maar in die post zeg je zelf dat ie niet ultradun is :?
Jep. B) En mijn post begint met "Ik weet niet wat je verstaat onder 'ultra dun'."
blijkbaar is ultra/heel dun een terugkomende wens, maar moeilijk te definiëren..

Dus tenzij jij specificeert hoeveel micron "hele dunne" is, kunnen we je niet helpen. ;)

Ik deel mijn ervaring. Doe ermee wat je wil. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dirtbiter schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:27:
[...]

Jep. B) En mijn post begint met "Ik weet niet wat je verstaat onder 'ultra dun'."
blijkbaar is ultra/heel dun een terugkomende wens, maar moeilijk te definiëren..

Dus tenzij jij specificeert hoeveel micron "hele dunne" is, kunnen we je niet helpen. ;)

Ik deel mijn ervaring. Doe ermee wat je wil. d:)b
De helft van de dikte van jouw hoesje :P
Vroeger had ik zo eentje, echt half zo dun als het gros van de TPU hoesjes. Ideaal. Ook erg mooi.
En toch stevig, niet zoo stevig natuurlijk, maar ze waren ook goedkoop. Kocht ze voor 8-10 euro bij een winkeltje dat nu niet meer bestaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Half juni al, geen update, zou hij nu al uit support zijn? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Zitten er hier nog Zenfone 9 gebruikers?

Ik heb wel wat irritatiepunten:
- Internetpagina's laden soms niet
- Soms slecht te verstaan op speakers
- Te vaak per ongeluk broekzakgebeurtenissen (gevoelige fingerprint)

Hebben jullie ook irritaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die broekzak herken ik wel, heb hen al bewust op klikken gezet die aanraak knop, maar dan nog. @brambello

[edit]
En op dit moment een camera welke bijna niet werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door hjs op 17-06-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05
Nee herken het niet. Maar ik heb ook een flip cover als hoesje.

Mijn grootste irritatie is denk ik de (soms) slome camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
brambello schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:55:
Zitten er hier nog Zenfone 9 gebruikers?

Ik heb wel wat irritatiepunten:
- Internetpagina's laden soms niet
- Soms slecht te verstaan op speakers
- Te vaak per ongeluk broekzakgebeurtenissen (gevoelige fingerprint)

Hebben jullie ook irritaties?
Herken niks. Maar je eerste probleem lijkt me niks met de hardware te maken hebben. Teveel andere factoren die een veel grotere invloed hebben op je surf ervaring. Ik gebruik zelf Firefox zonder problemen. Supersnel maar heb ook heel goed Wifi thuis en verder Ben.

Je laatste probleem, die snap ik helemaal niet. Je fingerprint zit in de smartknop aan de zijkant.
Verder kan je broekzak detectie aanzetten. Werkt hier prima.
De speakers zijn juist erg goed. Ook na bijna 2 jaar (eind augustus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
Toch nog! :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfnftUQzojOaEvbNhSU7xZTi8rI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/CZFnxW1w8IGi4zdhLZZBy069.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Zou het mogelijk zijn om met een USBC naar Ethernet adapter bedraad internet te krijgen op een Zenfone?
Doel is vooral om LAN-poorten mee te testen. Sommige telefoons zouden ethernet accepteren via de USBC poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
brambello schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:41:
Zou het mogelijk zijn om met een USBC naar Ethernet adapter bedraad internet te krijgen op een Zenfone?
Doel is vooral om LAN-poorten mee te testen. Sommige telefoons zouden ethernet accepteren via de USBC poort.
Laat antwoord, maar ik kwam het toevallig tegen net toen ik hem oplaadde aan een usb c kabel van een monitor met Ethernet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQqG0M9IjIcDWJ-qK9mV7-I6l_o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/OZ1fH0ujPfJKplYocwsyzio3.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/motccqgQtPbhsp5sXG0sGIoyDN0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/nA131cteQRdhbHNFb4rYSk42.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 43% gewijzigd door Arnout op 27-09-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
CLB schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:58:
Opinie: Asus, 2 jaar updates voor 799 euro is wel heel schrikbarend
Gaat echt niet opeens leiden tot een vijfjarig update-beleid natuurlijk, maar je moet wat O-)
2 jaar en 2 maanden verder, 5 oktober, normaal gesproken hadden we de update al gehad dus het lijkt erop dat Asus zich aan zijn woord houdt... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 22:21
Toch jammer van zo'n telefoon. Voor mij DE reden dat de Zenfone direct afviel toch ik een paar maanden geleden een nieuwe telefoon ging uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Huh, de ZenFone 9 heeft toch begin september nog een security update gehad? Volgens mij kwamen die nooit maandelijks binnen. Dus vast in december weer een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Card Nox schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 01:00:
Toch jammer van zo'n telefoon. Voor mij DE reden dat de Zenfone direct afviel toch ik een paar maanden geleden een nieuwe telefoon ging uitzoeken.
De recente Zenfone 10 en 11 Ultra hebben 4 jaar updates vanaf release. Sony geeft sinds de VI serie ook 4 jaar updates. Het is dus al beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Jazco2nd schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 01:25:
Huh, de ZenFone 9 heeft toch begin september nog een security update gehad? Volgens mij kwamen die nooit maandelijks binnen. Dus vast in december weer een update.
Nee. Laatste update was juli. Het patroon is elke 2 maanden. Dus we zijn al meer dan een maand overtijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Arnout schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Nee. Laatste update was juli. Het patroon is elke 2 maanden. Dus we zijn al meer dan een maand overtijd.
Tussen de laatste 2 updates lijkt ook meer dan 3 maanden te hebben gezeten:
https://zentalk.asus.com/...45-android-14/ba-p/435759
https://zentalk.asus.com/...08-android-14/ba-p/422440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
RepareerDroid schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:12:
[...]
De recente Zenfone 10 en 11 Ultra hebben 4 jaar updates vanaf release. Sony geeft sinds de VI serie ook 4 jaar updates. Het is dus al beter geworden.
4 jaar security updates, maar bij de Z10 'maar' 2 major OS updates. Asus blijft hier wel achter op de concurrentie. Mijn huidige Pixel 8 krijgt 7 OS updates en 7 jaar security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Card Nox schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

4 jaar security updates, maar bij de Z10 'maar' 2 major OS updates. Sony blijft hier wel achter op de concurrentie. Mijn huidige Pixel 8 krijgt 7 OS updates en 7 jaar security updates.
Evenveel OS upgrades verwachten van kleinere smartphone spelers als ASUS en Sony is natuurlijk niet realistisch. Dan stoppen ze denk ik eerder geheel met het maken van smartphones. De Zenfone 11 Ultra bestaat ook enkel nog omdat het een aangepaste ROG (gaming) Phone is. OS upgrades zijn ook niet zo belangrijk, en zoveel upgrades kunnen de telefoon ook trager maken. Ik zie liever dat ze de volgende generaties 4 jaar OS upgrades en 5-7 jaar beveiligingsupdates aanbieden dan dat ze verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Van het weekend heb ik mijn telefoon laten vallen, en nu stelt de camera aan de achterzijde niet meer scherp.
Schijnbaar is dit wel een bekend probleem (focus) wat sommigen al vanaf levering hadden, maar ik vermoed wel dat het door het stuiteren komt.

Iemand goede ervaring met een reparateur voor de Zenfone? Bij voorkeur in Noord-Brabant, omgeving Breda/Tilburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
Het camera onderdeel is online overal uitverkocht, nergens te krijgen.
GSM reparatie winkels kunnen het niet vinden, ikzelf online ook bijna niet.
Zelfs op AliExpress zijn de Zenfone 9 modellen niet leverbaar (10 wel).

2,5 jaar na aankoop dus eigenlijk al bijna niet meer te repareren bij een defect.

Ik heb het nu via een of andere twijfelachtige webshop besteld, met een lange levertijd. Ben benieuwd.

Dit is wel meteen de laatste keer dat ik een Asus telefoon heb aangeschaft. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Dirtbiter schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:04:
Het camera onderdeel is online overal uitverkocht, nergens te krijgen.
GSM reparatie winkels kunnen het niet vinden, ikzelf online ook bijna niet.
Zelfs op AliExpress zijn de Zenfone 9 modellen niet leverbaar (10 wel).

2,5 jaar na aankoop dus eigenlijk al bijna niet meer te repareren bij een defect.

Ik heb het nu via een of andere twijfelachtige webshop besteld, met een lange levertijd. Ben benieuwd.

Dit is wel meteen de laatste keer dat ik een Asus telefoon heb aangeschaft. :(
Zo zonde he dat ASUS zo'n fijn compact telefoontje met uitstekende hardware doelbewust loopt te verzieken.
Eerst het gelazer met bootloaders en keihard liegen, gebroken beloftes, de aftersales schandalig uitvoeren en reserveonderdelen ook niet eens op voorraad hebben gedurende de economische levensduur van het toestel.
Heb inmiddels een vrij onderbouwd beeld van het bedrijf ASUS en hoe ze daar met hun klanten menen om te moeten gaan.
vandaag ook weer frontpagenieuws over gecompromitteerde routers van ASUS met persistente malware in hun firmware, er speelt iets heel duisters daar.
Na die dure ZenFone les van 700 euro heb ik al besloten dat hele ASUS in de ban te doen, heb dat merk volledig afgeschreven en koop echt nooit meer iets van ze.
Heb mijn omgeving ook al lang en breed overtuigt van de praktijken van ASUS en die blieven dat merk gelukkig ook niet meer.

Ooit een ASUS moederbord gehad in de Pentium 4 tijd, prachtige specs (net als zo'n ZenFone) en alleen maar ellende, P4-P800-E-Deluxe als ik mij dat goed herinner, ding is 4x teruggestuurd en heb na jarenlang gezeik er eentje teruggekregen die wel ok was, klantvriendelijkheid 0, klantenservice belabberd, aftersales doen ze niet aan, ondertussen had ik al een ander mobo gescoord van MSI en heb met MSI nooit dit soort grappen meegemaakt, steker nog dat ding overleeft mij waarschijnlijk als retropc.

Zelfs voor een oud Xiaomi telefoontje van 8 a 9 jaar oud zijn gewoon nog onderdelen te vinden op Ali of ebay.
Belachelijk dat een voorheen vrij goed aangeschreven/gewaardeerd merk als ASUS zich op deze manier opstelt.

Hoewel ik Google ook een naar bedrijf vind wat nogal matige hardware bouwt vees ik toch dat ik maar aan de Pixel moet, daar ben je tenminste nog wel baas over je eigen hardware en kan je rustig Lineage of Graphene OS draaien.

Heb nu een oude Xperia XZ 2 Compact opgesnord die het wel gewoon nog veilig doet met de laatste LineageOS versie erop. Dat ding krijgt gewoon nog updates <3 terwijl dat bij mijn bootloaderunlockte Zenfone 9 al jaren geleden gestopt was (onklaar gemaakt door ASUS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
PalingDrone schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:23:
[...]
Heb nu een oude Xperia XZ 2 Compact opgesnord
Dat was nog eens een toestel, heerlijk compact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
Vandaag lijkt de ING app (Google Pay) niet meer contactloos te willen betalen, krijg de melding dat er geen software ondersteuning is. Zou precies een jaar na de laatste Android patch zijn dan. 😞

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 07-07-2025 20:24 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste