Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Asus Zenfone 10ASUS introduceert zijn Zenfone 10-telefoon. Deze smartphone krijgt een 5,9"-scherm met een 144Hz-refreshrate. De Zenfone 10 komt per direct beschikbaar. De adviesprijs bedraagt 799 euro voor een variant met 8GB geheugen en 128GB opslag.

ASUS voorziet de Zenfone 10 van een Snapdragon 8 Gen 2-soc van Qualcomm. Het apparaat beschikt daarnaast over maximaal 16GB Lpddr5x-geheugen en tot 512GB UFS 4.0-opslag. Het scherm is volgens de fabrikant relatief compact met een diagonaal van 5,9 inch en een refreshrate van 144Hz. De fabrikant claimt dat het scherm de volledige sRGB- en DCI-P3-kleurruimtes kan weergeven.

Aan de achterkant van het toestel zitten twee camera's. De primaire sensor heeft een 50-megapixelresolutie met zowel optische als elektronische beeldstabilisatie voor bijvoorbeeld video-opnames. ASUS claimt dat deze beeldstabilisatie verbeterd is ten opzichte van de Zenfone 9. De tweede camera heeft een groothoeklens en een resolutie van 13 megapixel. De frontcamera zit op zijn beurt verwerkt in een gat in het scherm en heeft een 32-megapixelresolutie, waar de voorgaande Zenfone 9 een selfiecamera van 12 megapixel had.

De Zenfone 10 beschikt verder over een 4300mAh-accu. Deze kan bedraad worden opgeladen met 30W. De telefoon ondersteunt ditmaal draadloos opladen met een maximaal vermogen van 15W. Het toestel heeft ook een 3,5mm-jack voor koptelefoons. De telefoon heeft daarnaast een IP68-certificering voor stof- en waterbestendigheid.

De ASUS Zenfone 10 komt op 29 juni uit in de Benelux. De telefoon komt beschikbaar vanaf 799 euro voor een variant met 8GB geheugen en 128GB opslag. Een model met 12GB geheugen en 256GB opslag kost 849 euro. Het duurste model krijgt 16GB geheugen en 512GB opslag voor 929 euro.
Bron: Tweakers

Toestel
Asus Zenfone 10
Besturingssysteem

Android 13
Display

5,9 inch amoled
2400x1080 pixels
16 miljoen kleuren
144Hz ververssnelheid
Always on Display

Processor
Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
Processorsnelheid
3,20GHz
Videochip
Adreno 740
Werkgeheugen
8GB / 16GB
Opslaggeheugen
128GB / 256GB / 512GB
Extern geheugen
Niet mogelijk
Batterij en opladen

4300mAh
30 Watt HyperCharge
Draadloos laden wel mogelijk

Frontcamera

32 megapixel
Camera's

Normaal: 50 megapixels, F/1.9
Optische stabilisatie, 6-axis gimbal-stabilisatie
Ultragroothoek: 13 megapixels

Afmetingen

146.5 x 68.1 x 9.4 mm
Gewicht

172 gram
Kleuren

Zwart, rood, wit, groen en blauw
Connectiviteit

WiFi: 802.11 be/ax/ac/a/b/g/n, 2x2 MIMO

GSM/EDGE: Quad-band (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+/HSDPA - Banden: 1/2/4/5/6/8/19
LTE - Banden: 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/18/19/20/25/26/28/32/66
5G - Banden: n1/n3/n5/n7/n8/n20/n28/n38/n40/n41/n77/n78/n79
NFC & Dualsim (nanosimkaarten)

Overig

Fysieke vingerafdrukscanner en ZenTouch-knop
USB C-poort, koptelefoonaansluiting, stereospeakers en officiële IP68-certificering

In de doos

Asus Zenfone 10
Oplader
USB A-USB C-kabel
TPU-case

Prijs

Vanaf 799 euro
Asus Zenfone 10

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 01-07-2023 18:41 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
In de start specs staat dat er geen draadloos laden is, maar de uitnodiging suggereert dit wel.

Misschien aanpassen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 21:49
Beter wordt die ondersteuning beter! Dat zou voor mij echt een reden zijn om deze wel te kopen. Volgens mij zag ik op internet ook 512 gb geheugen staan, maar weet dit niet zeker...

We will see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
mjvdzwet schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:10:
In de start specs staat dat er geen draadloos laden is, maar de uitnodiging suggereert dit wel.

Misschien aanpassen 😉
Net als bij de Pixel 8 is de meeste info direct over geplakt uit de topic van de voorganger. Dus het merendeel van de info (op de Android versie, schermdiagonaal en de processor na) zal wel niet geheel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

Christiano007

Ich bin der champion

Begreep dat dit ook juist geen grote telefoon werd.

Als ze nou net zulke goede camera's als de Pixel/S23/Iphone hebben dan zou ik het wel weten

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De kleuren zijn ook bekend: Groen, rood, blauw-grijs, wit en zwart

https://www.gsmarena.com/...ed_renders-news-58888.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Ik vind het echt een mooie telefoon. Al iets gezien over het update beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 18:51
De kleuren vind ik dan weer het minste aan dit model :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:33:
[...]

De kleuren vind ik dan weer het minste aan dit model :+
Het zijn in ieder geval niet de meest spectaculaire kleuren.

Er zijn weer meer details opgedoken: https://winfuture.de/news,136958.html

120Hz refresh rate. 8GB en 16GB RAM veries met 256GB of 512GB aan opslag. En een 5,000 mAh batterij.
Een 200MP hoofdcamera van Samsung, 8MP ultragroothoek camera en een 32MP selfie cam.
En de 3,5mm jack is wederom aanwezig.

De ultragroothoek camera met maar 8MP is wel behoorlijk midrange(de Zenfone 9 heeft een 12MP ultragroothoek camera). Hopelijk zijn de andere details van deze camera beter.

Ook is de telefoon gekeurd door de Wi-Fi alliantie: https://wi-fi.org/content/search-page?keys=wfa125916
Daaruit blijkt dat de telefoon de 2.4GHz, 5GHz en 6GHz Wi-Fi banden ondersteunt. En dat de telefoon met Android 13 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Weten we eigenlijk iets over het gewicht?
Tegenwoordig is 200gram zowat normaal. Ik vind dat absurd. Google verkoopt hun Pixel 7a met een gewicht van bijna 200 gram als midrange model. Compleet van de pot gerukt. Als de Zenfone 10 ook zwaarder wordt, vind ik dat wel een groot minpunt.
Het scheelt al dat de achterkant niet van glas is, die marketinghype is pas echt idioot voor een telefoon die je heel vaak oppakt en gebruikt. Metaal is ook raar, ivm benodigde antennes. Creert alleen maar design problelem. Het is fijn dat Asus nog altijd kunstof voor de achterkant gebruikt. Hopelijk is het gewicht daardoor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:17:
Weten we eigenlijk iets over het gewicht?
Tegenwoordig is 200gram zowat normaal. Ik vind dat absurd. Google verkoopt hun Pixel 7a met een gewicht van bijna 200 gram als midrange model. Compleet van de pot gerukt. Als de Zenfone 10 ook zwaarder wordt, vind ik dat wel een groot minpunt.
Het scheelt al dat de achterkant niet van glas is, die marketinghype is pas echt idioot voor een telefoon die je heel vaak oppakt en gebruikt. Metaal is ook raar, ivm benodigde antennes. Creert alleen maar design problelem. Het is fijn dat Asus nog altijd kunstof voor de achterkant gebruikt. Hopelijk is het gewicht daardoor hetzelfde.
Dat is nog niet bekend. Wel is bekend dat de batterij groter wordt. Dus de kans is dat de Zenfone 10 wel iets zwaarder wordt dan z'n voorganger. Al weegt de Sony Xperia 10 V met ook een 5000 mAh batterij en een 6.1" scherm maar 159 gram. Dus het hoeft niet perse zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
RepareerDroid schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:26:
[...]
Dat is nog niet bekend. Wel is bekend dat de batterij groter wordt. Dus de kans is dat de Zenfone 10 wel iets zwaarder wordt dan z'n voorganger. Al weegt de Sony Xperia 10 V met ook een 5000 mAh batterij en een 6.1" scherm maar 159 gram. Dus het hoeft niet perse zwaarder.
Aan de andere kant, goede koeling en een 200mpx camera wegen ook wat.

Als de gewicht verdeling gebalanceerd genoeg is zou dat niet zo’n issue moeten wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:47
Deze in de gaten houden als potentiële opvolger van mijn Pixel 7. Staat naast de Pixel 8 (Pro) en de Razr Ultra / Flip 5 op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 18:59

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hier ook als vervanger van mijn Flip 3. Het kleine formaat van de flip prefereer ik nog steeds, maar het moeten vervangen van de screenprotector om het half jaar begint erg vervelend te worden. Hoop alleen dat hij niet al te prijzig wordt.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06 20:49
Deze middag de officiële aankondiging via Youtube. Ik hoop echt dat hij dan ook daadwerkelijk snel te koop is want nu begint mijn Galaxy Note 9 toch echt wel (letterlijk) uit elkaar te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Ik heb hem besteld! 17 juli wordt hij wel pas geleverd, maar ze hebben nu een mooie aanbieding! Zin in!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-06 09:14
Leuke telefoon deze Chinphone 10. Maar even de reviews in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
rbeijers schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:23:
Ik heb hem besteld! 17 juli wordt hij wel pas geleverd, maar ze hebben nu een mooie aanbieding! Zin in!!!
Ik ga nog heel even wachten om te zien of hij niet ergens anders te koop komt te staan aan dezelfde prijs (direct leverbaar misschien?). Maar zo niet bestel ik hem inderdaad ook gewoon via de ASUS Store.

Maar welke kleur... Blauw, Groen, of Rood? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
iqcgubon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:51:
[...]

Ik ga nog heel even wachten om te zien of hij niet ergens anders te koop komt te staan aan dezelfde prijs (direct leverbaar misschien?). Maar zo niet bestel ik hem inderdaad ook gewoon via de ASUS Store.

Maar welke kleur... Blauw, Groen, of Rood? :P
Ik ben lekker makkelijk voor zwart gegaan. Zijn vette kleuren inderdaad! Ik heb bij de prijs van de ZenFone 9 gezien dat er in het begin een leuke aanbieding is en dan nog een keer na een paar maanden maar daarna bleef hij tamelijk hoog. Vooral die met het meeste geheugen. Dus ik dacht nu maar van laten we het maar gewoon wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
Vind het echt een hele slechte review...ik heb hem zelfs afgezet. Ik heb dat ergens anders ook al gelezen. De andere reviews zijn veel beter gemaakt en positiever. Hij drukt zijn mening gewoon door dat een grote telefoon beter is, maar daarom ga ik juist voor telefoon, lekker compact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Deze review van de 10 is misschien te positief, maar ligt wel dicht bij mijn gevoel wat ik met mijn Zenfone 9 heb.

https://youtu.be/fRVmcxaP0ik

Een fijne snelle "compacte" Android telefoon. De camera's zijn oké, maar niet werelds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
rbeijers schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 05:18:
Vind het echt een hele slechte review...ik heb hem zelfs afgezet. Ik heb dat ergens anders ook al gelezen. De andere reviews zijn veel beter gemaakt en positiever. Hij drukt zijn mening gewoon door dat een grote telefoon beter is, maar daarom ga ik juist voor telefoon, lekker compact.
Heb hem ook met moeite uitgekeken :/
Lijkt me an sich wel fijn zo'n kleinere telefoon, ik zal de zenfone 9 ervaringen even bekijken maar van wat ik initieel heb gelezen over de 9 en 10 is vrij positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
De meeste "negatieve" reviews die ik her en der al gelezen heb spreken vooral over "geen glazen achterkant" of "traag laden". Het eerste vind ik juist een voordeel, het tweede maakt mij echt niks uit aangezien ik die gewoon 's nachts wireless oplaad.

Net de groene toch maar ineens besteld :P Also, lader EN case in de doos? ASUS _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door iqcgubon op 30-06-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
iqcgubon schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:46:
De meeste "negatieve" reviews die ik her en der al gelezen heb spreken vooral over "geen glazen achterkant" of "traag laden". Het eerste vind ik juist een voordeel, het tweede maakt mij echt niks uit aangezien ik die gewoon 's nachts wireless oplaad.

Net de groene toch maar ineens besteld :P Also, lader EN case in de doos? ASUS _/-\o_
Ik twijfel ook of ik hem zou bestellen... mooi groen is niet lelijk, zit nu op een OnePlus Nord 5G CE maar die wordt al maar trager...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
RepareerDroid schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:33:
De ultragroothoek camera met maar 8MP is wel behoorlijk midrange(de Zenfone 9 heeft een 12MP ultragroothoek camera). Hopelijk zijn de andere details van deze camera beter.
De eerdere geruchten klopten niet. De ultragroothoek camera is 13MP, maar de autofocus is wel weg (dus geen Macro fotografie meer). De Selfie camera is ook de autofocus kwijt. Met de Zenfone 9 kon je met de ultragroothoek camera nog op 4K met 60fps filmen, nu nog maar met 30 fps. De selfie camera kon 4K30, nu nog maar FullHD met 30 fps.
De hoofdcamera is dezelfde als die van de Zenfone 9, maar met betere stabilisatie. Qua camera's is het dus zeker geen echte upgrade.

Het gewicht van de Zenfone 10 is 172g, dat is maar 3 gram meer dan de Zenfone 9(en inclusief draadloos opladen). Maar gezien de geruchten over de 200MP camera en 5000mAh accu niet klopten, was er ook geen reden voor een verdere toename van het gewicht.

De grote verrassing is toch wel de belofte van 4 jaar beveiligingsupdates *O* . Asus had (op papier) het slechtste updatebeleid, maar nu zitten ze weer in de middenmoot.

De officiele specs van de Zenfone 10 vind je hier: https://estore.asus.com/nl/asus-zenfone-10.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Het zou leuk zijn als ze de Zenfone 9 ook iets langer gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 19:13

Bejit

Svenska Faderland

iqcgubon schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:46:

Same(kleur ook groen), mijn Zenfone 8 vervangen.

Zenfone 8 heeft namelijk vingerprint in scherm, super irritant. En oh ja heb ook nog barst in scherm :+

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-06 13:32
Bejit schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:16:
[...]

Same(kleur ook groen), mijn Zenfone 8 vervangen.

Zenfone 8 heeft namelijk vingerprint in scherm, super irritant. En oh ja heb ook nog barst in scherm :+
Op 't eerste zicht ben ik ook in de running om m'n Zenfone 8 te vervangen maar weet niet of het dat waard is. Voorheen deed ik 4+ jaar met m'n smartphones, nu zou het slechts 2 jaar zijn. Hoofdreden is vooral de camera en accu. Enkele puntjes om op korte termijn na te gaan adhv reviews/ervaringen (ivm de actie die momenteel loopt, de 512GB lijkt me interessant):

- Hoe verhoudt de camera zich t.o.v. Zenfone 8? Nog steeds overmatige postprocessing en zeer wisselvallige resultaten, vooral bij gezichten?
- Accu & standby-drain
- Delay in notificaties ben ik ondertussen al gewend aan geraakt (vermoedelijk door extreem power-management) maar blijft soms irritant.
- Lichtsensor-algoritme ivm helderheid scherm. Bij de 8 werden nogal wat updates uitgebracht die de automatische helderheid zelfs slechter maakten dan voordien...

Ivm de stevige prijs van >800€ (m'n Zenfone 8 was 600€ destijds) zou ik voor 't eerst m'n huidige verkopen. Eens nagaan hoeveel die nog waard is...

edit: juist ja, die fingerprint scanner onder 't scherm, ook zo'n issue. Ik gebruik die al 1,5 jaar niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Fentek op 30-06-2023 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De Zenfone 10 heeft net als de Zenfone 9 een prima 8,2 uit 10 gescoord voor reparatie bij de Franse reparatie index. De Samsung Galaxy S23 en de Sony Xperia 1 V hebben dezelfde score, maar de Pixel 7 heeft een 7,2 (de 7a een 8 ) en een iPhone 14 een 6,9. De Fairphone 4 scoort daar een 9,3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Fentek schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:38:
[...]

Op 't eerste zicht ben ik ook in de running om m'n Zenfone 8 te vervangen maar weet niet of het dat waard is. Voorheen deed ik 4+ jaar met m'n smartphones, nu zou het slechts 2 jaar zijn. Hoofdreden is vooral de camera en accu. Enkele puntjes om op korte termijn na te gaan adhv reviews/ervaringen (ivm de actie die momenteel loopt, de 512GB lijkt me interessant):

- Hoe verhoudt de camera zich t.o.v. Zenfone 8? Nog steeds overmatige postprocessing en zeer wisselvallige resultaten, vooral bij gezichten?
- Accu & standby-drain
- Delay in notificaties ben ik ondertussen al gewend aan geraakt (vermoedelijk door extreem power-management) maar blijft soms irritant.
- Lichtsensor-algoritme ivm helderheid scherm. Bij de 8 werden nogal wat updates uitgebracht die de automatische helderheid zelfs slechter maakten dan voordien...

Ivm de stevige prijs van >800€ (m'n Zenfone 8 was 600€ destijds) zou ik voor 't eerst m'n huidige verkopen. Eens nagaan hoeveel die nog waard is...

edit: juist ja, die fingerprint scanner onder 't scherm, ook zo'n issue. Ik gebruik die al 1,5 jaar niet meer.
Herken niks van wat je schrijft in de ZenFone 9. Extreme post processing is met updates zo goed als opgelost.
De andere irritaties heb ik nooit ervaren bij de 9. Dus je kan ook geld besparen en daarvoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
RepareerDroid schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:31:
[...]
De eerdere geruchten klopten niet. De ultragroothoek camera is 13MP, maar de autofocus is wel weg (dus geen Macro fotografie meer). De Selfie camera is ook de autofocus kwijt. Met de Zenfone 9 kon je met de ultragroothoek camera nog op 4K met 60fps filmen, nu nog maar met 30 fps. De selfie camera kon 4K30, nu nog maar FullHD met 30 fps.
De hoofdcamera is dezelfde als die van de Zenfone 9, maar met betere stabilisatie. Qua camera's is het dus zeker geen echte upgrade.

Het gewicht van de Zenfone 10 is 172g, dat is maar 3 gram meer dan de Zenfone 9(en inclusief draadloos opladen). Maar gezien de geruchten over de 200MP camera en 5000mAh accu niet klopten, was er ook geen reden voor een verdere toename van het gewicht.

De grote verrassing is toch wel de belofte van 4 jaar beveiligingsupdates *O* . Asus had (op papier) het slechtste updatebeleid, maar nu zitten ze weer in de middenmoot.

De officiele specs van de Zenfone 10 vind je hier: https://estore.asus.com/nl/asus-zenfone-10.html
Gewicht toename kan ook door de antennes komen, oa WiFi 7. En de verbeterde gimbal? Geen idee hoeveel de draadloos laden coil weegt. Voegt ook wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Jazco2nd schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:05:
[...]

Gewicht toename kan ook door de antennes komen, oa WiFi 7. En de verbeterde gimbal? Geen idee hoeveel de draadloos laden coil weegt. Voegt ook wat toe.
3 gram klinkt inderdaad exact als het gewicht van die charging coil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donny007
  • Laatst online: 23-06 12:44

donny007

Try the Nether!

Mijn Zenfone 10 is inmiddels verzonden vanuit Asus NL, ik ben benieuwd of de camera’s echt zo kommer en kwel zijn als sommige reviewers doen geloven.

Voor mij was dit meer een impulsaankoop puur op looks en specs, na drie jaar Sony Xperia flagships (1ii en 1iv) wil ik wel eens wat anders proberen.

De plastic achterkant met textuur is voor mij een plus, eindelijk een keer niet zo’n fragiel glibberig ding waar direct een hoesje omheen moet. Verder ben ik blij om een side-mount vingerafdrukscanner, een 3.5mm jack, en een clean Android install te zien.

Uiteraard heb ik voor het hippe groene kleurtje gekozen, met de 512/16 GB promotie vond ik de prijs verder wel okay ten opzichte van de concurrentie.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
donny007 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:06:
Mijn Zenfone 10 is inmiddels verzonden vanuit Asus NL, ik ben benieuwd of de camera’s echt zo kommer en kwel zijn als sommige reviewers doen geloven.

Voor mij was dit meer een impulsaankoop puur op looks en specs, na drie jaar Sony Xperia flagships (1ii en 1iv) wil ik wel eens wat anders proberen.

De plastic achterkant met textuur is voor mij een plus, eindelijk een keer niet zo’n fragiel glibberig ding waar direct een hoesje omheen moet. Verder ben ik blij om een side-mount vingerafdrukscanner, een 3.5mm jack, en een clean Android install te zien.

Uiteraard heb ik voor het hippe groene kleurtje gekozen, met de 512/16 GB promotie vond ik de prijs verder wel okay ten opzichte van de concurrentie.
Die van mij is ook verzonden! Zin om hem te ontvangen. Hard aan toe iig met mijn s10e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
donny007 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:06:

Dat is snel! Ik heb eigenlijk vooral de 8GB versie genomen omdat die een week vroeger beschikbaar was (10 vs 17/7) aldus ASUS BE. 16GB is hier ook al uitverkocht ondertussen.

Als je er nu een besteld wordt er geen melding gemaakt over wanneer hij verzonden wordt. Op de bestelstatuspagina van mijn pre-order staat nog wel "verzending vanaf 10/07". Dus nog een paar dagen geduld.

Edit: Aha, mijn groene 8GB/265GB is ook zopas verzonden en zou morgen moeten aankomen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door iqcgubon op 06-07-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Ben heel benieuwd naar de ervaringen :) zit zelf in dubio of ik deze wil bestellen of zal wachten voor de Pixel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
RubjeMazter schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:56:
Ben heel benieuwd naar de ervaringen :) zit zelf in dubio of ik deze wil bestellen of zal wachten voor de Pixel 8.
Headphone jack was een must voor mij, dus het was deze of wachten op de Sony Xperia 5 V waar nog steeds geen nieuws over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Gebruik de 3.5mm zelf niet zo heel vaak maar is wel heel nice als hij er wel op zit inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
Hij is binnen hoor. Mooie telefoon. Grote stekkerblok zit erbij. Morgen ga ik denk ik alles installeren. Wat me nu al wel opvalt is dat hij toch stuk langer, dikker en zwaarder is als mijn S10e. Maar denk dat ik dat voor lief moet nemen omdat een nieuwe telefoon vergelijkbaar met de S10e niet meer uitgebracht gaat worden. Mooie van de ZenFone 10 is toch wel de compleetheid hoe je hem geleverd krijgt en het uiterlijk (tot nu toe). Ben benieuwd hoe hij in de bediening is met mijn kleine handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Hij is binnen! Ik ben blij met het formaat en de materialen. Het groene kleurtje valt ook lekker op.

De textuur op de achterkant heeft wat weg van de oude OnePlus Sandstone finish, hierdoor glipt ie tenminste niet zo makkelijk uit je hand.

Tot nu toe is mijn enige puntje van kritiek de manier waarop de vingerafdrukscanner werkt; bij Sony kun je de telefoon aanzetten en direct ontgrendelen door je vinger kort op de powerknop/lezer te leggen, bij de Zenfone moet je de power knop echt indrukken voordat ie ontwaakt. Verder is de lezer wel heel snel en accuraat.

Edit: dit is te configureren onder "Fingerprint" -> "Screen off unlock".

[ Voor 6% gewijzigd door donny007 op 07-07-2023 07:10 ]

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
donny007 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:15:
Hij is binnen! Ik ben blij met het formaat en de materialen. Het groene kleurtje valt ook lekker op.

De textuur op de achterkant heeft wat weg van de oude OnePlus Sandstone finish, hierdoor glipt ie tenminste niet zo makkelijk uit je hand.

Tot nu toe is mijn enige puntje van kritiek de manier waarop de vingerafdrukscanner werkt; bij Sony kun je de telefoon aanzetten en direct ontgrendelen door je vinger kort op de powerknop/lezer te leggen, bij de Zenfone moet je de power knop echt indrukken voordat ie ontwaakt. Verder is de lezer wel heel snel en accuraat.
Bij de Zenfone 9 kan je instellen of je alleen wilt aanraken of aanraken en drukken.

Gok dat dit bij de 10 ook kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

mjvdzwet schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 06:57:
[...]

Bij de Zenfone 9 kan je instellen of je alleen wilt aanraken of aanraken en drukken.

Gok dat dit bij de 10 ook kan.
Bedankt voor de suggestie, ik heb de optie gevonden onder "Fingerprint" en dan "Screen off unlock". Zo werkt het een stuk prettiger.

/dev/null

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

MKBHD heeft net een (zeer positieve!) review geplaatst:

/dev/null

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Hier nog wat random test pics van vandaag.

De laatste drie zijn genomen met de ultrawide, de rest met de main cam op 1x of 2x zoom (alles default met auto HDR).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eI-MLCMAAv21tK-3m6yuuVSQhsQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TQpmEQGmbprUlBGeEoNiXI5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbdRiHmQkOu88-tD3AXR5yaPizg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfN02gbebj2NE8N4lozo7G8d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zikl7rjPkCPFsH_htXM6sRPtVDo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSVv1EG6B7vMUNq5tlMHN33Q.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgYkA83ej17DfFti_Qx5XD7rHNs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8qUIEj8PLRP04guvP7bYDXv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xe70k3qRvzPToXarG-UbF3AYGPw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFvMdicGHlGkKphPTtn4lnWU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLKhGMILfn3RHcwpNy7RWWHdWqQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsMcma5Elee6GQpnejsh1eOw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7O2vW2624HlYBEvnbCxA3ZEMe58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t81kLhfNX0PSf3i5emgAOcCf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYfvdtu9-gMXt9olFbvJbuz39ng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERwpFwT1iBriVzs3AoGJOOce.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9A0Kp2kgNLZ_NoWieyZv_unTFLQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5CUtc06fvIoFn2j4if2Kww8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlj1Z8pKaGlbLN6Am_-3LhUyzPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQUKtFhwmjQJ0HyLVcJd4w9S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6FAPmmsv78-SUcy7sZwbpffB2Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wskUxsxetw1iUi2W8iP3whJI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpJ4rnqOWxb0PjBYwxMRVcZfrvU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQWVtl5m2jM2riGhdTV9vZhz.jpg?f=fotoalbum_tile

Verder ben ik positief verrast door de accuduur, 10 uur sot op de eerste run is niet slecht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huhLikiSIGEyUjXv9YJbK9VMgys=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QILRzaIX2JFOp9180vkSJ1zF.png?f=fotoalbum_large

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
UPS heeft mijn pakketje niet afgeleverd en nu is de leverdatum plots onbekend :( zal nog wat moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:18
donny007 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:18:
Hier nog wat random test pics van vandaag.

De laatste drie zijn genomen met de ultrawide, de rest met de main cam op 1x of 2x zoom (alles default met auto HDR).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Verder ben ik positief verrast door de accuduur, 10 uur sot op de eerste run is niet slecht:

[Afbeelding]
Mooie foto's
Ik sta ook op het punt om hem te bestellen, maar twijfel nog over de camera.

Foto's van landschappen en stilstaande voorwerpen zien er super uit, maar hoe zit het met bewegende voorwerpen? (Kinderen/huisdieren)

[ Voor 70% gewijzigd door Qoon3x op 08-07-2023 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
Mocht je je home screen ook willen draaien; druk op een lege plek in je home screen, ga naar voorkeuren, druk meerdere keren op info, dan zie je develop..., Daar naar beneden scrollen en dan kan je het aanvinken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 19:02
Qoon3x schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:08:
[...]

Mooie foto's
Ik sta ook op het punt om hem te bestellen, maar twijfel nog over de camera.

Foto's van landschappen en stilstaande voorwerpen zien er super uit, maar hoe zit het met bewegende voorwerpen? (Kinderen/huisdieren)
Ik heb dezelfde vraag, fotos van landschappen kan ondertussen elke telefoon wel aardig schieten, maar de enige twee telefoons die tot nu toe geschikt zijn voor mijn situatie (2 zoontjes van 0 tot 2), zijn de Pixel en de iPhone.
Laatstgenoemde kan ik niks mee dus heb tot heden geen waardige opvolger van mijn Pixel 6 kunnen vinden. Hoop dat deze Zenfone geen of minder last heeft van shutter lag. Is eenvoudig te testen door je hand voor de camera te bewegen en een paar fotos te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik lees in meerdere reviews dat je zou kunnen scrollen met de smart key waar de fingerprint scanner in zit. Dit ontbreekt op de ZenFone 9, maakt die knop een stuk minder nuttig jammer genoeg.
Je kan op de 9 alleen scroll to bottom/scroll to top doen. Vrij nutteloos, dat doe je eigenlijk alleen maar per ongeluk.

Kan iemand bevestigen dat de reviewers niet gewoon de boel voorlichten in hun hype? Kan je daadwerkelijk langs de zijkant swipen om een artikel te lezen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Jazco2nd schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:07:
Ik lees in meerdere reviews dat je zou kunnen scrollen met de smart key waar de fingerprint scanner in zit. Dit ontbreekt op de ZenFone 9, maakt die knop een stuk minder nuttig jammer genoeg.
Je kan op de 9 alleen scroll to bottom/scroll to top doen. Vrij nutteloos, dat doe je eigenlijk alleen maar per ongeluk.

Kan iemand bevestigen dat de reviewers niet gewoon de boel voorlichten in hun hype? Kan je daadwerkelijk langs de zijkant swipen om een artikel te lezen bijvoorbeeld?
In de livestream hebben ze die functie gedemonstreerd, dus ik verwacht dat ze er ook wel degelijk in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Jazco2nd schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:07:

Kan het niet bevestigen maar van wat ik er van heb gelezen kan je deze scroll functionaliteit verbinden aan een bepaalde actie. Dit kan zijn notification bar naar beneden/boven doen, hele telefoon UI naar beneden/boven doen, scrubben door video's en volgens mij ook op webpagina's scrollen inderdaad. Maar volgens mij is hier al iemand die de telefoon heeft dus die kan vast het verlossende woord geven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:18
RubjeMazter schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:47:
[...]

Kan het niet bevestigen maar van wat ik er van heb gelezen kan je deze scroll functionaliteit verbinden aan een bepaalde actie. Dit kan zijn notification bar naar beneden/boven doen, hele telefoon UI naar beneden/boven doen, scrubben door video's en volgens mij ook op webpagina's scrollen inderdaad. Maar volgens mij is hier al iemand die de telefoon heeft dus die kan vast het verlossende woord geven :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WufKG4x9bPwsTTkX-eAC7HtuGmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bE4YdGRIOmQhAHLQaOHAkdOv.jpg?f=fotoalbum_large
En dan de optie Webpage Next is inderdaad scrollen :)
Dit is wel pagina voor pagina, en niet echt smooth.
Maar ik laat hem toch maar even aan staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:54

Tank80

Cyanide&&Happiness

Pimmeke1989 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:28:
[...]
Ter verduidelijking: het werkt net als pagedown/pageup, dus een single swipe beweegt ongeveer een paginagrootte.
Vindt ik eigenlijk beter dan dat het scrollen zou zijn tbh :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tank80 op 10-07-2023 07:53 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcmistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01 12:30
Zou iemand die een Zenfone 10 heeft voor mij kunnen kijken of er een barometer in de telefoon zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Pimmeke1989 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:28:
[...]

[Afbeelding]
Dit maakt de Smart Key eindelijk nuttig, echt stom dat de ZenFone 9 dit niet heeft, kijk maar, het is "Home/End of pages" knop. Nutteloos en vooral irritant want je komt er weleens per ongeluk tegenaan. Ik heb m daarom op Media staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqWfjbowv7Oi9DF2mg3_YWS_A_w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CtwqSSelTkWzcVhXJYYmClnn.png?f=fotoalbum_large

En dat komt dus ook niet met een software update. Blijkbaar is er toch iets heel anders met de firmware of hardware van deze knop in de ZenFone 10.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 11-07-2023 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iqcgubon
thecompany schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Ik heb dezelfde vraag, fotos van landschappen kan ondertussen elke telefoon wel aardig schieten, maar de enige twee telefoons die tot nu toe geschikt zijn voor mijn situatie (2 zoontjes van 0 tot 2), zijn de Pixel en de iPhone.
Laatstgenoemde kan ik niks mee dus heb tot heden geen waardige opvolger van mijn Pixel 6 kunnen vinden. Hoop dat deze Zenfone geen of minder last heeft van shutter lag. Is eenvoudig te testen door je hand voor de camera te bewegen en een paar fotos te nemen.
Daar is deze dus niet geschikt voor jammer genoeg. Vandaag met twee kindjes naar een speeltuin geweest. Veel wazige fotos genomen. Een sportmode of zo zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 19:02
iqcgubon schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:16:
[...]

Daar is deze dus niet geschikt voor jammer genoeg. Vandaag met twee kindjes naar een speeltuin geweest. Veel wazige fotos genomen. Een sportmode of zo zou handig zijn.
Bedankt voor het testen en de terugkoppeling! Dit scheelt weer een teleurstelling en een retour;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

pcmistral schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:52:
Zou iemand die een Zenfone 10 heeft voor mij kunnen kijken of er een barometer in de telefoon zit?
Nope, zit er niet op. eSIM support ontbreekt ook, dat vind ik persoonlijk een grotere misser.

Gisterennacht heb ik trouwens spontaan een software-update ontvangen, deze bevat verbeteringen voor de camera en de systeemstabiliteit.

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentek
iqcgubon schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:16:
[...]

Zit de handmatige modus er nog op? Op die manier lukte het vaak goed om goede foto's te nemen van bewegende dingen (spelende/rennende honden bvb.). Helaas wil je soms snel een foto nemen en heb je de tijd niet om naar handmatige modus te gaan en sluitertijd etc. in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Fentek schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:18:
[...]

Zit de handmatige modus er nog op? Op die manier lukte het vaak goed om goede foto's te nemen van bewegende dingen (spelende/rennende honden bvb.). Helaas wil je soms snel een foto nemen en heb je de tijd niet om naar handmatige modus te gaan en sluitertijd etc. in te stellen...
Aha, die Pro mode is er inderdaad! De fotos van gisteren zijn in 1/50 genomen, pro gaat tot 1/10000. Goeie tip!

En ik heb al ergens een instelling gezien om de camera app te openen in de laatst gebruikte modus dus dat kan zeker helpen om snel een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
iqcgubon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Aha, die Pro mode is er inderdaad! De fotos van gisteren zijn in 1/50 genomen, pro gaat tot 1/10000. Goeie tip!

En ik heb al ergens een instelling gezien om de camera app te openen in de laatst gebruikte modus dus dat kan zeker helpen om snel een foto te maken.
Da's al heel positief dan :)

Ik hoop dat de groene 512GB-versie weer beschikbaar komt voor de huidige actie verloopt. Als dat gebeurt, ga ik hem hoogst waarschijnlijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 22:22

HetGezegde

Yes, you can!

Ik ben op zoek naar een vervanger voor m'n Pixel 5 die ik nu een jaar ongeveer heb als vervanger voor destijds m'n Pixel 4 (die een flinke schermbreuk had na een valpartij...). Tussendoor nog de Pixel 6 gehad, maar dus gedowngrade naar de 5 ivm. gewicht en compactheid. De Pixel 5 stoort mij nu door het achterlopen van de camera t.o.v. de Pixel 6 en ook de snelheid en accuduur laten te wensen over.

De Zenfone 10 lijkt op alle vlakken een mooie upgrade: draadloos laden (net zoals Pixel 5), redelijk kale Android experience, goede camera (alleen niet gelijkwaardig aan bijv. de Pixel 7, helaas - volgens inderdaad Mrwhosetheboss)

Korte Android ondersteuning is niet het grootste probleem. Ik verwacht tegen 2 jaar wel support voor een custom ROM, zoals LineageOS. Is nog niet beschikbaar voor Zenfone 9 helaas, wel voor de 8.

Nu de twijfel tussen 256 of 512 ivm. evt. resell waarde. Nu 128GB op m'n Pixel 5 en is net te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
HetGezegde schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:43:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor m'n Pixel 5 die ik nu een jaar ongeveer heb als vervanger voor destijds m'n Pixel 4 (die een flinke schermbreuk had na een valpartij...). Tussendoor nog de Pixel 6 gehad, maar dus gedowngrade naar de 5 ivm. gewicht en compactheid. De Pixel 5 stoort mij nu door het achterlopen van de camera t.o.v. de Pixel 6 en ook de snelheid en accuduur laten te wensen over.

De Zenfone 10 lijkt op alle vlakken een mooie upgrade: draadloos laden (net zoals Pixel 5), redelijk kale Android experience, goede camera (alleen niet gelijkwaardig aan bijv. de Pixel 7, helaas - volgens inderdaad Mrwhosetheboss)

Korte Android ondersteuning is niet het grootste probleem. Ik verwacht tegen 2 jaar wel support voor een custom ROM, zoals LineageOS. Is nog niet beschikbaar voor Zenfone 9 helaas, wel voor de 8.

Nu de twijfel tussen 256 of 512 ivm. evt. resell waarde. Nu 128GB op m'n Pixel 5 en is net te krap.
Mijn vrouw heeft de Pixel 4a. Ze zijn bijna exact even groot. Zenfone is een tikkeltje groter maar wel veel dikker en een pak zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 22:22

HetGezegde

Yes, you can!

iqcgubon schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:31:
[...]

Mijn vrouw heeft de Pixel 4a. Ze zijn bijna exact even groot. Zenfone is een tikkeltje groter maar wel veel dikker en een pak zwaarder.
Dikte zou voor mij normaal niet mogen uitmaken. Gewicht misschien wel. Ik zal daar ook wat in vergelijken, want o.a. het gewicht door de glazen achterkant van de Pixel 6 (en het formaat) heeft mij toen doen besluiten voor de Pixel 5 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik blijf het raar vinden dat je 799 moet neertellen voor de 256GB en de 128GB versie. Puur marketing om dan te roepen dat je de 128GB versie voor de prijs van de 256GB versie krijgt 8)7
Het is een hele oude truc om zo meer van de dure versie te verkopen, doordat je denkt dat je een deal te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.keijzer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-04 18:18
Ik heb net een Zenfone 10 aangeschaft, en ik vroeg me af hoe het zit met hoesjes en screen protectors. Ik heb wat zitten zoeken, maar ik kan helaas (nog) maar weinig hoesjes specifiek voor de Zenfone 10 vinden.
Echter lijken de afmetingen (en de fotos) van de Zenfone 9 erg op die van de 10.
Zouden de hoesjes (en de screenprotectors) van de 9 ook op de 10 passen? of zijn er toch nog verschillen tussen de plaatsing van de camera, knoppen, flitser, etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
k.keijzer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:40:
Ik heb net een Zenfone 10 aangeschaft, en ik vroeg me af hoe het zit met hoesjes en screen protectors. Ik heb wat zitten zoeken, maar ik kan helaas (nog) maar weinig hoesjes specifiek voor de Zenfone 10 vinden.
Echter lijken de afmetingen (en de fotos) van de Zenfone 9 erg op die van de 10.
Zouden de hoesjes (en de screenprotectors) van de 9 ook op de 10 passen? of zijn er toch nog verschillen tussen de plaatsing van de camera, knoppen, flitser, etc.?
Zenfone 10 is dikker dan 9, dus oude hoesjes passen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Laatst online: 27-06 14:48
k.keijzer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:40:
Volgens mij zit er in de doos zelf een bumper case bij? Net als dat er ook een oplader bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
Deze staat ook op mijn consider list, ik volg het draadje dus van dichtbij op om de eerste ervaringen te leren kennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
mrbbs schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:54:
[...]

Volgens mij zit er in de doos zelf een bumper case bij? Net als dat er ook een oplader bij zit.
Ik ben nog steeds zeer tevreden. Ik heb die extra case erbij gekocht en de screenprotector. Ik dacht ik ga gelijk voor alles haha. Via Ali heb ik ook bescherming voor de lensjes gekocht. Maar die komen pas over een maand binnen

Als je wat wil weten over de ervaring van de telefoon dan kan ik daar altijd naar kijken. Ik geniet in ieder geval van de snelheid, het vele geheugen en vind hem ook best mooi. Helaas nog wel iets groter en zwaarder dan mijn vorige telefoon, de s10e. Maar ik heb nog geen andere telefoon gevonden die enigzins in de buurt kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-06 09:05
Is er iemand al in geslaagd om een 256gb Eclipse Red model aan te schaffen? Lijkt al een tijdje niet op voorraad te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
Als ik zo op de pricewatch kijk naar de Zenfone 9 zakken die precies over een jaar nauwelijks in prijs (slechts 100 euro launchprijs tov huidige prijs), al zeker itt een Samsung S2x telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 11:59
Zojuist ook the Zenfone besteld ter vervanging van mijn pixel 4a. Op zich was ik daar nog heel tevreden over, maar de batterij hield het nog amper een halve dag vol bij licht gebruik.

Ik wilde graag een telefoon van vergelijkbaar formaat. Heb zakelijk nog een iPhone 13 en dat is echt wel een beetje de max. Wilde eigenlijk afwachten tot de Pixel 8 uit was, maar die lijkt nog iets groter te worden dan de Zenfone en niet aanzienlijk beter of goedkoper. Dus toch de knoop maar doorgehakt. Wel een rib uit mijn lijf, maar de keuze is helaas niet meer reuze.

Ben benieuwd hoe die gaat bevallen en als ik er weer 3 a 4 jaar mee kan doen, ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Dit is gek. Mijn telefoon heeft zich al een paar keer 's nachts herstart. Ik sta op met een gsm die 100% is opgeladen (normaal heb ik die ingesteld op 90%) en ik moet mijn SIM PIN ingeven waarna alle apps weer starten.

Nog iemand al meegemaakt? Ergens een verborgen instelling (mijn Samsung had dat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Dit probleem had de Zenfone 8 & 9 ook al.

Bij de Zenfone 9 wordt soms het mainboard vervangen.

Zelf heb ik het idee dat er een relatie is met bluetooth.
Anderen hebben het over de power save functie.

Maar volgens mij weet niemand wat het nu precies veroorzaakt.

Ik heb het soms op mijn Zenfone 9. Had het met Android 12, nu met 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Ik heb wel een heel erg slecht wifi signaal waardoor die constant switcht tussen wifi en 5g. Als test de wifi eens uitschakelen 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
iqcgubon schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:49:
Ik heb wel een heel erg slecht wifi signaal waardoor die constant switcht tussen wifi en 5g. Als test de wifi eens uitschakelen 's nachts.
Ik heb het vaak als ik airplane mode aanzet en soms als ik mijn Sony bluetooth hoofdtelefoon uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Wifi situatie op de slaapkamer is verbeterd, en heb nu al 2 nachten geen spontane reboots meer gehad. Volgens mij had dat er echt iets mee te maken want op vakantie heb ik het ook voorgehad, en daar was de 4G ontvangst absoluut belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Zijn er meningen over een model met 8GB vs.16GB RAM? 8GB lijkt voldoende, maar is dat binnen 4 jaar nog zo? (zo lang krijgt het toestel security updates)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
HuRRaCaNe schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:23:
Zijn er meningen over een model met 8GB vs.16GB RAM? 8GB lijkt voldoende, maar is dat binnen 4 jaar nog zo? (zo lang krijgt het toestel security updates)
Na wat eigen research blijkt de conclusie anno 2023 te zijn: 16GB is nice to have, maar 8 is voor de voorziene toekomst nog meer dan voldoende. Ik heb FOMO achter mij gelaten en ben gewoon voor 8GB gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 18:59

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@HuRRaCaNe Volgens mij wordt die 16Gb pas echt interessant als je ook gaat gamen met de telefoon. Ben zelf ook aan het twijfelen of ik mijn Samsung FLIP 3 ga vervangen door de Zen 10 i.p.v. de FLIP 5.

Wil een telefoon die gemakkelijk in de broekzak past, maar haat de zeer gladde buitenkant van de FLIP series, waardoor een hoesje bijna verplicht wordt (weer dikkere telefoon). Die speciale achterkant van de Zen lijkt mij heel veel grip bieden, waardoor een hoesje niet echt noodzakelijk lijkt.. Kwa prijs liggen ze normaal gesproken ver uit elkaar, maar er is op het moment zo'n goede Samsung aanbieding via Vodafone, dat de prijs bijna gelijk is. Keuzes... en twijfel... :+

Update:
Heb de knoop doorgehakt en ben voor de zwarte Zenfone 10 gegaan (8Gb/128Gb) , kan ik mijn FLIP 3 als reserve houden. Ben benieuwd.... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Chrasher op 01-08-2023 20:08 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
8GB RAM lijkt inderdaad voldoende. Games speel ik niet, en ik doe ook geen zware multitasking.

Uiteindelijk is de vraag niet zozeer of 8GB ram future-proof is, maar eerder of 8GB RAM voldoende is voor 2 jaar OS upgrades (hoogstwaarschijnlijk wel) en 4 jaar security updates (ja). Hopelijk krijgt de zenfone 10 later ook support voor LineageOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als ik het goed begrijp uit reviews kun je kiezen voor stock android of zenUI. Ik kon zo 123 geen goede vergelijk vinden. Iemand tips/ervaring/voorkeur? En kun je eventueel later eenvoudig switchen? Ik heb een groene besteld maar nog niet binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ridmaur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-05 19:23
@DC_Vincent Voorkeur voor ZenUI maar geen grote verschillen. Je kan altijd eenvoudig switchen via System Preferences in Settings. Zie https://www.youtube.com/watch?v=6aK407STsGA voor meer info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
DC_Vincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:06:
Als ik het goed begrijp uit reviews kun je kiezen voor stock android of zenUI. Ik kon zo 123 geen goede vergelijk vinden. Iemand tips/ervaring/voorkeur? En kun je eventueel later eenvoudig switchen? Ik heb een groene besteld maar nog niet binnen.
Het verschil is heel miniem. Het zijn gewoon wat kleine quality of life improvements zoals een andere volume slider etc. Je kan via de system settings heel makkelijk schakelen tussen de twee zodat je meteen kan vergelijken wat je het meeste bevalt. Je kan zelfs kiezen voor welke specifieke features je stock of Asus wil.

Het is niet zo dat als je voor Asus kiest dat je telefoon dan plots vol bloat komt te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
"stock Android" bestaat eigenlijk niet eens.
Pixel is ook anders dan stock.

Vergeleken met de Pixel hier in huis en de ZenFone, hebben de kleine verbeteringen van de ZenFone een enorm prettige impact.

Simpel voorbeeld: met Android 13 verwijderde Google de WiFi toggle in de notificatie drop down. Die zit nu verstopt in een Internet toggle. Extra acties. Een oplossing voor een probleem dat niet bestond.
En zo kan je wel door blijven gaan met voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
I.v.m. unlocken van de bootloader. Asus BE/NL heeft het volgende geantwoord:
De unlock tool wordt niet meer ondersteunt door Asus, en dit zal ook niet meer gaan gebeuren, omdat hier heel veel problemen mee zijn geweest in het verleden.

There will no longer be maintained for Device Unlock App.
We apologize for any inconvenience caused and your consideration will be very much appreciated.
Thank you for your continued support and patronage.

Scope:
ASUS ZenFone 2 (ZE500CL), (ZE500KG), (ZE500KL), (ZE550ML), (ZE551ML),
ASUS ZenFone 2 Laser (ZE500KG), (ZE500KL), (ZE550KG), (ZE550KL), (ZE551KL), (ZE600KL)
ASUS ZenFone 3 (ZS550KL), (ZE520KL), (ZE552KL),
ASUS ZenFone 3 Laser (ZC551KL),
ASUS ZenFone 3 Deluxe (ZS570KL),
ASUS ZenFone 4 (ZE554KL),
ASUS ZenFone 5 (ZE620KL),
ASUS ZenFone 5Z (ZS620KL),
ASUS ZenFone5 Lite (ZC600KL)
ASUS ZenFone Zoom (ZX551ML),
ASUS ZenFone Go (ZB452KG), (ZB500KG), (ZB500KL), (ZB551KL), (ZB552KL), (ZC451TG)
ASUS ZenFone Max (ZC550KL), (ZC553KL), (ZC520KL), (ZC554KL), (ZB570TL), (ZC520TL), (ZC521TL), (ZB555KL)
ASUS ZenFone Ultra (ZU680KL)
ASUS ZenFone Selfie (ZD552KL), (ZD553KL)
ASUS ZenFone Live (ZB501KL), (ZB553KL), (ZB520KL), (ZA550KL)
ASUS ZenFone AR (ZS571KL), (ZS572KL)
ASUS ZenFone Max (M2) (ZB633KL)
ASUS ZenFone Max Pro(M2) (ZB631KL)
ASUS ZenFone Max Pro(M1) (ZB602KL)
ROG (ZS600KL)
ROG2(ZS660KL)
Ik reply met de expliciete vraag dat een moderator op het asus forum zegt dat de tool Q3 2023 terug komt
06-14-2023 07:43 AM - Mansi_ASUS (Moderator)
Hey everyone,
The unlock tool is being updated and is expected to re-launch during Q3 of this year.
(Bron)
Antwoord van Asus support:
Vanuit ons hoofdkantoor hebben wij te horen gekregen dat de unlock tool niet meer gebruikt zal worden.
Dat is spijtig. Ik zal hierdoor geen zenfone 10 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verknaller
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-04 07:29
Dat is enorm spijtig inderdaad. Mijn Zenfone 10 zou normaal gezien morgen verstuurd moeten worden.
Ik heb zojuist ook nog maar een mailtje naar customer support gestuurd.
Waarschijnlijk zal ik hetzelfde antwoord krijgen maar misschien zorgt het voor wat extra aandacht binnen Asus.
Ik ga de telefoon voorlopig in het doosje laten tot 14 dagen na ontvangst en als ik geen zekerheid heb dat het mogelijk gaat zijn dan gaat die mooi terug naar Asus en geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Merk op dat er nog steeds verwarring is, want de "scope" van het bericht lijst oudere devices op en niet o.a. de ZenFone 9.

Ik heb gevraagd of dat het mogelijk is om een publiek statement te maken i.v.m. het stopzetten van de support, omdat er toch wat verwarring is op tweakers, XDA-developers, Reddit, en de ASUS forums zelf. Hun antwoord:
Wij zullen dit doorgeven naar ons hoofdkantoor, maar ik weet niet of ze hier iets mee gaan doen
Ze zijn ten minste wel eerlijk. Dus nu weet ik nog altijd niet of de customer support agents gewoon verkeerd/onvolledig zijn geïnformeerd, of dat de support echt permanent word stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verknaller
Zojuist antwoord gehad:
Goedemiddag,

Het klopt inderdaad dat Asus helaas geen unlocktool meer vertrekt sinds de Zenfone 9. Voor de Zenfone 10 is dit daarom helaas niet meer mogelijk.
Jammer maar dan ga ik maar verder zoeken naar een andere vervanging voor mijn OnePlus 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Merk wel op, de moderator op het Asus forum lijkt steevast te geloven dat een nieuwe versie van de tool Q3 zal launchen. Wanneer een gebruiker aanhaalt dat customer service reps dus zeggen dat de unlock tool discontinued is, antwoord deze moderator:
4 weeks ago - Mansi_ASU (Moderator)
Hey @jesxzkmdul8,
I understand your concerns, however, as I mentioned before, the unlock tool will be re-launched during Q3 of this year.
I've also marked the correct solution within the thread. 😊
bron: https://zentalk.asus.com/...5548/highlight/true#M4942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Zijn er trouwens mensen die een O365/Exchange account gekoppeld hebben via de Gmail app? Want de standaard Dialer is niet in staat om hier het adresboek van uit te lezen. Wat er voor zorgt dat iedereen van mijn werk die belt zonder naam verschijnt, en dat ik ook niet kan zoeken op naam.

In mijn Contacts app staan ze wel, en daar kan ik wel gewoon zoeken.

Nog een klein issue: Mijn Spotify begint soms op compleet random momenten te spelen. Zelfs als ik de app al eens heb Force Closed. Ik heb ook de instelling om Media weer te geven in de notification drawer uitgeschakeld omdat ik dacht dat ik via deze weg per ongeluk op play gedrukt heb. Het lijkt te gebeuren als ik de telefoon lock, maar ik heb ook geen speciale Smart Key opties geactiveerd.

Als dat de enige twee probleempjes zijn met de telefoon ben ik tevreden hoor. Ben gewoon eens benieuwd of mensen dit herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Laatst online: 25-06 20:10
Vandaag iets vreemds . Telefoon op mijn Toyota Yaris aangesloten via Android auto. Beeld valt opeens half weg. Muziek speelt gewoon door. Echter het scherm van mijn zenfone is zwart en blijft zwart. Telefoon inmiddels ontkoppelt maar krijg het beeld van de zenfone met geen mogelijkheid meer aan. Power button erg lang ingdrukt maar herstarten wil hij ook niet meer. :(

[ Voor 7% gewijzigd door thaeastwood op 08-08-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Laatst online: 25-06 20:10
ah sluit hem nu op een usb oplader aan en opeens heb ik weer beeld. Vreemd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verknaller
Mishaal Rahman (@MishaalRahman) van het XDA forum heeft de volgende update op Twitter gepost:
ASUS is NOT killing off bootloader unlocking for its phones. I asked a PR contact and was given this statement:

"The service team reply misunderstood the situation. Unlock tool is unavailable at this moment but we are allowing the possibility to unlock, please stay tuned."
Nu nog afwachten tot Asus het zelf bevestigt en niet via-via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Ok. Dit is wel een beetje zorgelijk. Deze ochtend door mijn wekker geslapen omdat hij was uitgevallen. Ik kon hem ook niet meer op de normale manier aanzetten, moest via recovery mode (volume up + start).

Toch maar eens melden op het Zentalk forum of de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
iqcgubon schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:01:
Ok. Dit is wel een beetje zorgelijk. Deze ochtend door mijn wekker geslapen omdat hij was uitgevallen. Ik kon hem ook niet meer op de normale manier aanzetten, moest via recovery mode (volume up + start).

Toch maar eens melden op het Zentalk forum of de support.
Zelfde probleem als met de Zenfone 9... nooit echt een oplossing voor gevonden.
Bij sommigen is hwt mainboard vervangen, maar ik denk dat het software is. Iets met do not disturb.

Gezien de 10 het ook lijkt te hebben.

• Jazco2nd
mjvdzwet schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:39:
[...]

Zelfde probleem als met de Zenfone 9... nooit echt een oplossing voor gevonden.
Bij sommigen is hwt mainboard vervangen, maar ik denk dat het software is. Iets met do not disturb.

Gezien de 10 het ook lijkt te hebben.
Vreemd, geen last van met de 9 icm Bedtime Mode/DND. Maar de 10 komt morgen binnen (vervanging van Pixel 4a, niet van de 9) dus dat wordt de eerste test!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 18:09
Nu een week de gelukkige bezitter van de Zenfone 10. Lekker compact. Hiervoor had ik een Realme x50 pro 5G.

Zojuist een systeemupdate gekregen, en het lijkt dat de sluitertijd nu default korter is. Dat is fijn, want die halve seconde vertraging bij het maken van fotos was irritant.

Qua accessoires heb ik de 15W INIU draadloze oplader, een rhinoshield case en rhinoshield scherm protector. Tot op heden zeer tevreden.

Respectfully, TTB.

Pagina: 1 2 Laatste