iqcgubon schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
Ik heb de update ook ontvangen, en inderdaad. Foto's maken voelt een stuk vlotter.
Mijn Spotify issue (dat Spotify op random momenten begon te spelen) is ook opgelost. Blijkbaar was de Smart Key gesture "swipe to play/pause music" ineens terug enabled. Misschien na een reboot?
Vreemd, ik merk hier eerder een verslechtering van de camera. Trage shutter en regelmatig "bezig met verwerken..." dus enórm veel postprocessing. Handmatige modus lijkt veel vlotter te werken (kwaliteit foto's ook stuk beter) maar is geen optie als je snel een foto wil nemen.
Al bij al gematigd tevreden nadat ik hem enkele weken in bezit heb. Accu is fenomenaal goed. Camera wederom een tegenvaller, ik had gehoopt dat hier toch meer verbetering in zat t.o.v. de Zenfone 8.
Video- en geluidskwaliteit microfoons wel een stuk beter.
Geluidskwaliteit speaker is een stuk minder. Vooral minder bass en gaat minder luid.
PWM-frequentie is ook lager bij dit scherm maar al bij al nog aanvaardbaar.
USB-aansluiting lijkt trouwens al stuk, nog eens verifiëren maar soms laadt hij niet op of lukt het niet om met de auto te verbinden.
Delay in notificaties is ook nog steeds aanwezig.
De negatieve punten doen zich vooral na 14 dagen bezit voor dus retour sturen is geen optie meer. Het blijft enorm jammer dat er op de markt zó weinig high end toestellen van dit formaat zijn.