Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06 20:49
ttb_82 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:39:

Zojuist een systeemupdate gekregen, en het lijkt dat de sluitertijd nu default korter is. Dat is fijn, want die halve seconde vertraging bij het maken van fotos was irritant.
Ik heb de update ook ontvangen, en inderdaad. Foto's maken voelt een stuk vlotter.

Mijn Spotify issue (dat Spotify op random momenten begon te spelen) is ook opgelost. Blijkbaar was de Smart Key gesture "swipe to play/pause music" ineens terug enabled. Misschien na een reboot?

[ Voor 20% gewijzigd door iqcgubon op 11-08-2023 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-06 09:05
Het ziet ernaar uit dat de kernel source code is gereleased, wat toch een goed teken is dat Asus daadwerkelijk werkt aan een nieuwe versie van de bootloader unlock tool.

https://www.asus.com/be-n...ge/?model2Name=Zenfone-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-06 13:32
iqcgubon schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Ik heb de update ook ontvangen, en inderdaad. Foto's maken voelt een stuk vlotter.

Mijn Spotify issue (dat Spotify op random momenten begon te spelen) is ook opgelost. Blijkbaar was de Smart Key gesture "swipe to play/pause music" ineens terug enabled. Misschien na een reboot?
Vreemd, ik merk hier eerder een verslechtering van de camera. Trage shutter en regelmatig "bezig met verwerken..." dus enórm veel postprocessing. Handmatige modus lijkt veel vlotter te werken (kwaliteit foto's ook stuk beter) maar is geen optie als je snel een foto wil nemen.

Al bij al gematigd tevreden nadat ik hem enkele weken in bezit heb. Accu is fenomenaal goed. Camera wederom een tegenvaller, ik had gehoopt dat hier toch meer verbetering in zat t.o.v. de Zenfone 8.
Video- en geluidskwaliteit microfoons wel een stuk beter.
Geluidskwaliteit speaker is een stuk minder. Vooral minder bass en gaat minder luid.
PWM-frequentie is ook lager bij dit scherm maar al bij al nog aanvaardbaar.

USB-aansluiting lijkt trouwens al stuk, nog eens verifiëren maar soms laadt hij niet op of lukt het niet om met de auto te verbinden.

Delay in notificaties is ook nog steeds aanwezig.

De negatieve punten doen zich vooral na 14 dagen bezit voor dus retour sturen is geen optie meer. Het blijft enorm jammer dat er op de markt zó weinig high end toestellen van dit formaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 18:51
@Fentek HUH
Mijn moeder heeft de 8, ik de 9 en sinds kort ook een 10 in huis. De speakers zijn echt idioot goed juist. Vooral lage tonen vind ik heel indrukwekkend. Zowel bij de 9 als de 10.
De camera van de 9 is duidelijk veel beter dan de 8.

Heb alleen nog de frontcam van de 10 met de 9 vergeleken want dat is een heel andere sensor en dat merk je.

Ik weet niet waar je hebt besteld maar meestal kan je binnen 30 dagen retourneren.

Problemen met USB herken ik bij geen van de 3 modellen.

Enige waar we bij de 9 en 10 last van hebben, is dat Signal berichten en telefoontjes niet doorkomen. Je krijgt regelmatig een melding van Signal "checking for messages", op het moment dat je een bericht verwacht. Maar soms krijg je die pas uren later, al staat de app open.

Lijkt me meer een Signal ding, ik had de 9 al een half jaar voordat dit optrad. Gek genoeg op de Pixel 4a geen last van.

• iqcgubon
Ik ben toch ook zeer positief over de speakers.

Geen issues met Signal hier. En mijn reboots zijn ook al even niet meer voorgekomen.

Camera is OK. Not great not terrible.

• Fentek
Jazco2nd schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:41:
@Fentek HUH
Mijn moeder heeft de 8, ik de 9 en sinds kort ook een 10 in huis. De speakers zijn echt idioot goed juist. Vooral lage tonen vind ik heel indrukwekkend. Zowel bij de 9 als de 10.
De camera van de 9 is duidelijk veel beter dan de 8.

Heb alleen nog de frontcam van de 10 met de 9 vergeleken want dat is een heel andere sensor en dat merk je.

Ik weet niet waar je hebt besteld maar meestal kan je binnen 30 dagen retourneren.

Problemen met USB herken ik bij geen van de 3 modellen.

Enige waar we bij de 9 en 10 last van hebben, is dat Signal berichten en telefoontjes niet doorkomen. Je krijgt regelmatig een melding van Signal "checking for messages", op het moment dat je een bericht verwacht. Maar soms krijg je die pas uren later, al staat de app open.

Lijkt me meer een Signal ding, ik had de 9 al een half jaar voordat dit optrad. Gek genoeg op de Pixel 4a geen last van.
M'n beschrijving van de speakers was misschien ietwat overdreven. Maar in directe vergelijking met de Zenfone 8 zijn ze wat minder qua bass. De bottom speaker is iets kleiner geworden immers. Maar idd in vgl met andere smartphones zijn de speakers zeer goed.

USB heeft soms slechte connectie, net nog eens getest. Eens zien of ik deze op één of andere manier kan reinigen. Retour is 14 dagen (asus.com). Op de 8 had ik hetzelfde probleem maar dan pas na een jaar en half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 21:49
Weet iemand hoe ik het beeld heel licht kan houden? Ik heb hem op zijn lichts ingesteld en aanpasbaar uitgezet. Maar soms als ik hem draai op een bepaalde manier dan wordt hij opeens nog lichter, en dat wil ik dan graag zo houden, maar hij kleurt weer terug naar iets donkerder...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XiJnXd2w5JG0zWzyJjSlU_qE2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WjlMUmKNGCj62Hyt6oVZndK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Ik ga een RMA aanvraag moeten doen vrees ik... Daarnet tijdens een telefoongesprek viel hij spontaan uit. Al de derde spontane uitval in de laatste twee weken. Ik wou dat ik het probleem op een of andere manier kon reproduceren om logs te verzamelen maar het gebeurt op willekeurige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dit soort problemen speelden ook bij de 9.

Nooit echt een oplossing gezien. Bij sommigen werd het mainbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
DHL komt hem vandaag ophalen, hopelijk gaat het allemaal niet te lang duren. Even terug naar de Galaxy Note 9 (jongens, wat een mastodon om daar naar terug te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Asus heeft zelf een statement uitgegeven, waaruit blijkt dat bovenstaande (gelukkig) niet klopt.

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 29-08-2023 08:24 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Bedankt voor uw aanvraag! Uw product wacht op het arriveren van reserveonderdelen.
Hopelijk niet te lang. Maar vooral: Hopelijk probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
Update van mijn RMA (hoort ook bij de ervaring van een telefoon I guess).

Initieel kreeg ik te horen dat ze het probleem niet konden reproduceren en dat ze het toestel ongerepareerd zouden terugsturen. Daar heb ik uiteraard mijn bezwaar tegen geuit, en nu blijkt dat ze toch het moederbord gaan vervangen, net zoals al die Zenfone 9's die hetzelfde probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
iqcgubon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:55:
Update van mijn RMA (hoort ook bij de ervaring van een telefoon I guess).

Initieel kreeg ik te horen dat ze het probleem niet konden reproduceren en dat ze het toestel ongerepareerd zouden terugsturen. Daar heb ik uiteraard mijn bezwaar tegen geuit, en nu blijkt dat ze toch het moederbord gaan vervangen, net zoals al die Zenfone 9's die hetzelfde probleem hadden.
Waren dat niet ZF 8's?
Heb zelf een 9, volg dat toestel behoorlijk maar heb daar bij de ZF 9 nog niks over gehoord, wel veel ZF 8's waarbij het mainboard vervangen is.
Hopelijk fixen ze dat probleem van je toestel snel, sterkte!

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 08-09-2023 11:42 ]

• iqcgubon
PalingDrone schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:41:
[...]

Waren dat niet ZF 8's?
Heb zelf een 9, volg dat toestel behoorlijk maar heb daar bij de ZF 9 nog niks over gehoord, wel veel ZF 8's waarbij het mainboard vervangen is.
https://www.reddit.com/r/...own_and_restart/?sort=new

Deze thread op Reddit nog doorgestuurd naar ASUS Support, dus blijkbaar toch ook veel 9's met het issue. Echt bizar dat de 10, of de mijne toch, er dan ook nog steeds last van had. Ze hebben mij nooit gezegd wat het nu precies veroorzaakte maar ik las her en der dat iets met de SIM kaart te maken had?

Anyway, momenteel een uptime van 7 dagen. Hout vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brehon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-05 20:15
iqcgubon schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:59:
[...]

https://www.reddit.com/r/...own_and_restart/?sort=new

Deze thread op Reddit nog doorgestuurd naar ASUS Support, dus blijkbaar toch ook veel 9's met het issue. Echt bizar dat de 10, of de mijne toch, er dan ook nog steeds last van had. Ze hebben mij nooit gezegd wat het nu precies veroorzaakte maar ik las her en der dat iets met de SIM kaart te maken had?

Anyway, momenteel een uptime van 7 dagen. Hout vasthouden.
Nog last gehad van reboots/uitval?

• iqcgubon
Brehon schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:03:
[...]

Nog last gehad van reboots/uitval?
Uptime van 570 uur. Dus nope, probleem is volledig opgelost. De apps, settings, etc zijn weer identiek dus het was wel degelijk een hardware issue wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fentek
Hier is m'n toestel uiteindelijk RMA gegaan ivm de USB-poort. Positieve ervaring: toestel een weekje moeten missen (Zenfone 8 nog even in gebruik genomen :) ) Ze hebben de poort zelf vervangen, alles werkt weer zoals het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 16:42
PalingDrone schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:41:
[...]

Waren dat niet ZF 8's?
Dat waren idd de 8's die dit hadden, maar dit kwam door RAMdump bootloader stuck issue, heb het zelf 2x aan de hand gehad, vreemd genoeg wel pas na een 20 maanden gebruik. Heb ik RMA kunnen sturen en ze hebben 2x het mainboard vervangen. Indien het probleem dan nog voorkwam, dan kwam ik in aanmerking voor een vervangtoestel (wat dan een ZF 9 geweest zou zijn volgens support), maar dat is nooit meer gebeurd.

Ik ben nu hard aan het kijken/twijfelen om rond black friday de 10 aan te kopen, maar eigenlijk is het bij mij de vingerafdruksensor die mij doet twijfelen. Bij de Galaxy S10e (ook een kleine telefoon, had deze voor de ZF 8 ) zat deze ook in de aan/uit knop aan de zijkant, en daar was ik eigenlijk helemaal niet over te spreken. Ik vond juist de sensor in het scherm bij ZF 8 heel handig, waarom hebben ze dit dan bij ZF 9 en 10 terug in de knop gezet? Lijkt me juist niet handig als je dit per ongeluk aanraakt bij het in je broekzak steken etc... Iemand die een ZF 8 gehad heeft en nu een 9 of 10 bezit die daar even zijn licht over kan laten schijnen?

Edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Clukers op 03-11-2023 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Clukers schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:48:
[...]

Dat waren idd de 8's die dit hadden, maar dit kwam door RAMdump bootloader stuck issue, heb het zelf 2x aan de hand gehad, vreemd genoeg wel pas na een 20 maanden gebruik. Heb ik RMA kunnen sturen en ze hebben 2x het mainboard vervangen. Indien het probleem dan nog voorkwam, dan kwam ik in aanmerking voor een vervangtoestel (wat dan een ZF 9 geweest zou zijn volgens support), maar dat is nooit meer gebeurd.

Ik ben nu hard aan het kijken/twijfelen om rond black friday de 10 aan te kopen, maar eigenlijk is het bij mij de vingerafdruksensor die mij doet twijfelen. Bij de Galaxy S10e (ook een kleine telefoon, had deze voor de ZF 8 ) zat deze ook in de aan/uit knop aan de zijkant, en daar was ik eigenlijk helemaal niet over te spreken. Ik vond juist de sensor in het scherm bij ZF 8 heel handig, waarom hebben ze dit dan bij ZF 9 en 10 terug in de knop gezet? Lijkt me juist niet handig als je dit per ongeluk aanraakt bij het in je broekzak steken etc... Iemand die een ZF 8 gehad heeft en nu een 9 of 10 bezit die daar even zijn licht over kan laten schijnen?

Edit: typo
Ik vind de vingerafdrukscanner in de aan/uit knop 1000x fijner op de ZF9 dan in het scherm op de ZF8.

Dus zal op de ZF10 ook wel prima zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fentek
mjvdzwet schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:55:
[...]

Ik vind de vingerafdrukscanner in de aan/uit knop 1000x fijner op de ZF9 dan in het scherm op de ZF8.

Yep, destijds op ze ZF8 de vingerafdrukscanner uitgeschakeld en in de plaats daarvan ontgrendeld met patroon...

Die aan de zijkant op de ZF10 werkt echt extreem goed. Instant, herkent de afdruk in 99,99% van de tijd, hoe je je vinger er ook op legt.
[...] Lijkt me juist niet handig als je dit per ongeluk aanraakt bij het in je broekzak steken etc...
Dit is geen issue aangezien je de button ook moet indrukken om te ontgrendelen. Tenzij je scherm al actief is (lockscreen) door bvb de double tap to wake feature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
[...]

Lijkt me juist niet handig als je dit per ongeluk aanraakt bij het in je broekzak steken etc.
Je kiest natuurlijk zelf welke vingers je registreert. Dus degene die het dichtsbij komt bij het in de zak steken registreer je gewoon niet. Nooit issues mee gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 16:42
mjvdzwet schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:55:
Fentek schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:18:
Yep, destijds op ze ZF8 de vingerafdrukscanner uitgeschakeld en in de plaats daarvan ontgrendeld met patroon...

Die aan de zijkant op de ZF10 werkt echt extreem goed. Instant, herkent de afdruk in 99,99% van de tijd, hoe je je vinger er ook op legt.

Dit is geen issue aangezien je de button ook moet indrukken om te ontgrendelen. Tenzij je scherm al actief is (lockscreen) door bvb de double tap to wake feature.
iqcgubon schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:34:
Je kiest natuurlijk zelf welke vingers je registreert. Dus degene die het dichtsbij komt bij het in de zak steken registreer je gewoon niet. Nooit issues mee gehad.
Bedankt voor de feedback gents!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ujb7662Mwa4i7EyOSmJZQgCAq1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjUmayCZBaZEh0V4oBp8ZNkT.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een eindejaars update naar Android 14, ben benieuwd hoe het bevalt. :)

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Methew schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:33:
[Afbeelding]

Nog een eindejaars update naar Android 14, ben benieuwd hoe het bevalt. :)
Zoals altijd, al jaren, vind ik elke Android update voor mega irritatie zorgen.
Dit keer na de update was mijn kleurstelling ineens groen. Dus groene klok, items in mijn (Google) Calendar widget groen etc. Je krijgt ook 0.0 uitleg hierover na de reboot, dus dan ben je wel even zoet met uitzoeken hoe je weer een normale kleurstelling krijgt (hint: Settings > Wallpaper & Styles, onderaan, ik zocht zelf in Accessibility want daar kan je ook kleurstelling kiezen).

Ook raar dat bij geen enkele update, enige wizard bestaat die de wijzigingen uitlegt. Bijvoorbeeld het nieuwe gedrag van "Back", wat toch iets is dat iedereen continu gebruikt.

Android is echt een necessary evil geworden, het alternatief is een extreme walled garden. Maar met deze monopolie komt Google ermee weg gewoon wijzigingen aan te brengen zonder enige uitleg of hulp te geven.

Vrouwlief heeft dus deze update gehad. Ikzelf met mijn Zenfone 9 nog niet O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Klinkt meer als Asus-aanpassingen dan Google eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
CLB schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:07:
Klinkt meer als Asus-aanpassingen dan Google eerlijk gezegd...
Neehoor, hiervoor Pixels gehad. Zelfde kleurstelling reset/aanpassing na elke major update.
En de back behaviour is lang en breed uitgemeten online. Het is een goede verandering in Android. Zit trouwens ook onder Developer Options in Android 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Okee, dan zal het aan mij liggen :) Hier ook al jaren Pixels, nooit wat van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:23
Same here, recentelijk van A13 naar A14 gegaan op mijn Pixel 5...geen kleur veranderingen oid gezien. Maar kan me wel voorstellen dat het irritant is als het wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
Eindelijk weer schermtijd in Batterijgebruik! Anderzijds geen enkele cameraverbetering, die zullen er vermoedelijk nooit meer komen...
Voor de rest lijkt op 't eerste zicht Android 14 weinig wijzigingen te hebben t.o.v. 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Buiten wat accesibility stuff lijkt er niks nieuws te zijn?

Het monochrome kleurschema kan ik precies niet terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10

KhaZ

Alfa Romeo

Mijn ervaring na een klein half jaar in gebruik: toptelefoon!

Pluspunten:
- Afmetingen: had nog een fractie kleiner gemogen, maar iets beters is er bijna niet.
- Snelheid
- Accuduur: echt indrukwekkend
- AUX/jack aansluiting
- Snel opladen
- Vingerafdrukscanner in de power button aan de zijkant
- De beste Bluetooth audio codecs

Minpunten vind ik:
- Scherm blijft aan of gaat steeds aan als je aan het telefoneren bent. Ook wanneer je een appje of notificatie krijgt tijdens het bellen gaat het scherm (bijna) aan.
- Geen telelens/optische zoom, alleen digitaal. Dit is of voelt toch storender dan ik vooraf had verwacht.
- De front camera maakt bijna altijd bewogen foto's
- Tijdens telefoneren het geluid op speaker zetten zorgt ervoor dat de andere kant mij vaak niet goed verstaat
- Notificaties in die balk bovenaan verdwijnen niet altijd snel genoeg, soms blijven oude notificaties nog een tijdje aanwezig.
- Soms geen internet via Wi-Fi, kan aan mijn Experiabox 12 liggen (roaming tussen de twee SuperWifi punten in huis gaat dan toch niet helemaal lekker.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
KhaZ schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:05:

Minpunten vind ik:
- Scherm blijft aan of gaat steeds aan als je aan het telefoneren bent. Ook wanneer je een appje of notificatie krijgt tijdens het bellen gaat het scherm (bijna) aan.

- Soms geen internet via Wi-Fi, kan aan mijn Experiabox 12 liggen (roaming tussen de twee SuperWifi punten in huis gaat dan toch niet helemaal lekker.
Ok, ik ben dus niet de enige! Ik heb al meermaals ongewild settings veranderd (dewelke? geen idee!) omdat mijn scherm aan ging tijdens het bellen.

En roamen tussen mijn twee access points loopt inderdaad ook niet altijd van een leien dakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooters
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 16:50
Weet iemand of/waar je los dat hard plastic hoesje kan halen dat bij de Zenfone 10 in het doosje meekomt? Die van mij is helaas gebarsten en ik zoek een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 11:59
Geen idee, maar als ik hem nog heb mag je die van mij tegen een kleine vergoeding van de verzendkosten overnemen.

Ben alleen volgende week pas thuis om te kijken of ik hem nog op kan duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:01
Die van de 9 zal niet passen, wel? Die heb ik nog ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 15:40
Aangezien dit letterlijk de enige android telefoon is onder 6" (Gimmicky Flip Daargelaten), had ik deze telefoon eigenlijk wel populairder verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:00
Taipau666 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:58:
Aangezien dit letterlijk de enige android telefoon is onder 6" (Gimmicky Flip Daargelaten), had ik deze telefoon eigenlijk wel populairder verwacht.
Er zijn veel mensen die niet eens weten dat Asus telefoons maakt.

even terzijde dat de hele markt wijs is gemaakt dat iedereen alleen nog grote telefoons wil

Maar nu het blijkt dat Zenfone 11 als een 6,78" ROG kloon uitkomt (net de stream gezien, Zenfone 11 Ultra is de nieuwe Zenfone en lijkt als 2 druppels water op ROG 8 ) zal die populariteit waarschijnlijk hetzelfde blijven of dalen (want zat betere telefoons voor 999 euro die groot zijn)

Zenfone 11 Ultra start vanaf 999 euro, vanaf nu ook zonder lader in doos want "milleu", en hoewel ze niet hebben aangekondigd hoe lang de support is, ROG 8 krijgt 2 OS upgrades en 4 jaar security, dus ik verwacht hier precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja de Zenfone 11 Ultra krijgt ook twee grote Android-updates... en die 999 euroversie is de 12/256GB-versie, voor 1099 euro krijg je de 16/512GB-versie. Nog wel 100 euro voordeel in pre-order trouwens.
Asus Zenfone 11 Ultra
De Zenfone 10 is nog goed genoeg aldus het bedrijf, maar toch verwacht ik later nog wel een kleine Zenfone 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Ik mag het hopen dat de Zenfone 10 nog "goed genoeg" is, die is nog geen jaar oud.

[ Voor 8% gewijzigd door iqcgubon op 14-03-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verknaller
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-04 07:29
Mijn Zenfone 10 is zeker nog goed genoeg, maar het zou nog beter zijn als ik mijn bootloader kon unlocken in de toekomst wanneer ASUS support gedaan is.
Dat ASUS daar maar eens werk van maakt... als het ooit nog komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 18:09
Ik heb sinds een maand (en allicht de laatste update) een irritant probleem. Misschien hebben jullie tips of herkennen jullie dit.
Na ongeveer 1 a 2 dagen verbonden te zijn met mijn thuis wifi krijg ik geen internet meer via wifi. Een router herstart lost het probleem op. Ik kan met mijn mobiel nog wel bij de router settings komen (om de router te herstarten) maar ik heb dan geen internet connectie meer via mijn mobiel via het wifi netwerk. Andere apparatuur in huis heeft hier geen last van; enkel mijn zenfone 10.
Via de logs van de router kan ik niks geks vinden. Het maakt ook niet uit of ik 2.4GHz of 5GHz netwerk gebruik met de router.

Ik wil eens kijken of ik tijdelijk een ander wifi punt kan gebruiken om te zien of dit probleem zich dan ook voordoet. Het is alleen wel raar dat ik dit alleen nu ongeveer een maand heb; daarvoor werkten de router en de mobiel probleemloos met elkaar.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Verknaller schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:35:
Mijn Zenfone 10 is zeker nog goed genoeg, maar het zou nog beter zijn als ik mijn bootloader kon unlocken in de toekomst wanneer ASUS support gedaan is.
Dat ASUS daar maar eens werk van maakt... als het ooit nog komt...
Reken niet op ASUS, zij hebben dat juist expres onmogelijk gemaakt.
Op XDA is er een Britse user die zich ook knap genaaid voelt doordat ASUS gedurende de wedstrijd de regeltjes veranderd heeft en gelogen heeft over de specs van dit toestel (velen hebben de ZF9 en ZF10 juist aangeschaft voor die ontgrendelbare bootloader.)
Deze user is een gerechtelijke procedure begonnen in het V.K. tegen ASUS (o.a. false advertising) en dat loopt nu alleen gaat het uiteraard niet snel.
Die oplichting en het gelieg van ASUS over die unlocktool irriteert gelukkig veel meer mensen dan alleen jou en mij ;)
https://xdaforums.com/t/c...ader-unlock-tool.4657042/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verknaller
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-04 07:29
PalingDrone schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:58:
[...]

Reken niet op ASUS, zij hebben dat juist expres onmogelijk gemaakt.
Op XDA is er een Britse user die zich ook knap genaaid voelt doordat ASUS gedurende de wedstrijd de regeltjes veranderd heeft en gelogen heeft over de specs van dit toestel (velen hebben de ZF9 en ZF10 juist aangeschaft voor die ontgrendelbare bootloader.)
Deze user is een gerechtelijke procedure begonnen in het V.K. tegen ASUS (o.a. false advertising) en dat loopt nu alleen gaat het uiteraard niet snel.
Die oplichting en het gelieg van ASUS over die unlocktool irriteert gelukkig veel meer mensen dan alleen jou en mij ;)
https://xdaforums.com/t/c...ader-unlock-tool.4657042/
Ik volg het bootloader verhaal al even op ja, zelf ook al in contact geweest met ASUS rond de periode van mijn aankoop. Jammer dat ze hun beloftes niet nakomen.
Van deze post was ik nog niet op de hoogte, ga ik zeker volgen. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:51:
De Zenfone 10 is nog goed genoeg aldus het bedrijf, maar toch verwacht ik later nog wel een kleine Zenfone 11.
Heb je daar iets over gezien of gehoord? Over de 11 Ultra is al maanden informatie te vinden maar van een mogelijke kleinere 11 heb ik helemaal niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Simpelweg, omdat dat wel een 'succes' is voor Asus, geloof niet dat ze dat voor altijd de nek omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
CLB schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:51:
maar toch verwacht ik later nog wel een kleine Zenfone 11.
Daar denken sommige toch echt anders over. Hopelijk hebben zij het fout en jij goed!

YouTube: Small Phones are Dead and We Killed Them

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Card Nox schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:40:
[...]

Daar denken sommige toch echt anders over. Hopelijk hebben zij het fout en jij goed!

YouTube: Small Phones are Dead and We Killed Them
Asus heeft allang bevestigd dat de Zenfone afdeling is opgedoekt en de mensen samengevoegd met de ROG afdeling.
Ze hergebruiken de naam Zenfone puur omdat dat marketingtechnisch een no-brainer is om zo je Zenfone audience nog maximaal te monitisen.

Dus als onze 9 en 10 het begeven wordt het gewoon een Pixel Xa. Tenzij iPhones dan al zoveel op Androids lijken (apps buiten de store om installeren, echte Firefox browser met addons ipv Apples Webkit engine in een jasje etc). Dan wordt dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Jazco2nd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:44:
[...]Dus als onze 9 en 10 het begeven wordt het gewoon een Pixel Xa.
Samsung S Serie heeft nog relatief kleine telefoons. De Pixels worden helaas ook steeds groter, typ dit nog vanaf een Pixel 5.

categorie: Smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Card Nox schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:55:
[...]

Samsung S Serie heeft nog relatief kleine telefoons. De Pixels worden helaas ook steeds groter, typ dit nog vanaf een Pixel 5.

categorie: Smartphones
Heb ooit een Samsung gehad, de S20, via werk. Kon er niet aan wennen. Erg veel irritaties..

Daarnaast was het volledig glas. De achterkant. De zijkanten. Iets dommers heb ik niet eerder meegemaakt. Uitgepakt op mijn bureau, nooit bureau verlaten. Zelden gebruikt. Altijd in hoesje. 2 jaar later wil ik het verkopen en blijkt er een barstje in de zijkant.

Een merk dat zulke domme design beslissingen neemt en ook nog eens zulke irritante software heeft.. nee dankje.. Denk dat ik nog eerder de overstap naar iOS maak, mits de walled garden verder zakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
Zijn er toevallig meerdere mensen die connectiviteitsproblemen hebben sinds de laatste update? Opstarten van bluetooth duurt lang, WiFi verbinding wordt soms zonder reden verbroken en soms heb ik geen bereik bv. Ook heb ik last ervan dat ik geen KPN via een VPN meer kan kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
rbeijers schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:43:
Zijn er toevallig meerdere mensen die connectiviteitsproblemen hebben sinds de laatste update? Opstarten van bluetooth duurt lang, WiFi verbinding wordt soms zonder reden verbroken en soms heb ik geen bereik bv. Ook heb ik last ervan dat ik geen KPN via een VPN meer kan kijken...
Tot dusver geen nieuwe issues, nadat ik vanochtend een update heb ontvangen. Wel heb ik nog steeds het issue met mijn wifi dat na ongeveer een dag geen internet meer via WiFi werkt. Ik blijf dus wel verbonden met WiFi, maar ik krijg de melding dat er geen internet beschikbaar is via WiFi. Bij andere apparaten geen last.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
ttb_82 schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:24:
[...]

Tot dusver geen nieuwe issues, nadat ik vanochtend een update heb ontvangen. Wel heb ik nog steeds het issue met mijn wifi dat na ongeveer een dag geen internet meer via WiFi werkt. Ik blijf dus wel verbonden met WiFi, maar ik krijg de melding dat er geen internet beschikbaar is via WiFi. Bij andere apparaten geen last.
Thanks. Ik heb zitten zoeken naar een update (playstore en systeeminstellingen), maar niks kunnen vinden helaas. Welke update heb je ontvangen dan? Ja dat WiFi gebeuren heb ik dus ook...

Update: Denk dat ik al iets gevonden heb op ZenTalk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHOpNmyD2QzZYref7zIeOx-Ol-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jLrk26PfpX0gO4EfPiOHxWL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door rbeijers op 01-04-2024 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
rbeijers schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:04:
[...]

Thanks. Ik heb zitten zoeken naar een update (playstore en systeeminstellingen), maar niks kunnen vinden helaas. Welke update heb je ontvangen dan? Ja dat WiFi gebeuren heb ik dus ook...

Update: Denk dat ik al iets gevonden heb op ZenTalk.
[Afbeelding]
Deze update kreeg ik idd vandaag. De wifi problemen heb ik sinds de vorige update, of misschien zelfs die daarvoor. Ik heb er denk ik nu 2 maanden last van. Erg irritant.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
Omdat mijn LG G6 na bijna 6 jaar wel erg traag is geworden en ik er een beetje klaar mee ben om meerdere keren per dag mijn accu bij te moeten laden heb ik vandaag de zwarte 16/512 ZF10 besteld. Hoopte eigenlijk op een spoedige release van de 11 (vooral vanwege langere support), maar gaat er voorlopig of helemaal niet meer van komen ben ik bang. De laatste geruchten (voor zover ik kon vinden) zijn van maanden terug. Nu sloeg de prijsalert aan omdat dit model onder de 700 euro was gedaald, dat vind ik een acceptabele prijs. Ik hoop dat de Wifi issues ondertussen zijn opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Iemand enig idee hoe ik de standaard apps voor specifieke extensies kan wijzigen? Elke Google hulppagina verwijst naar Settings, Apps, app in kwestie aanklikken, Clear Defaults. Maar die optie is er simpelweg niet!

Ik heb een .pkpasses file per ongeluk aangeduid om "Always" met Google Wallet te openen, maar die app kan daar niet mee overweg. En nu krijg ik uiteraard niet de mogelijkheid om die file met een andere app te openen. (De built-in Files browsers is daar ook compleet nutteloos in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718668

Hallo Asus en Zenfone 10 gebruikers,Joop hier.

De laatste tijd [September/Oktober] gaat de phone een eigenleven leiden, de vliegtuigstand wordt ingeschakeld, het inladen van afbeeldingen in X gaat traag, de screenshots komen geregeld langs, andere apps starten zomaar op enz, Hulp bestaat uit op nieuw opstarten tot terug naar Fabriek instellingen,enz

Ook kun je kiezen voor Geoptimalseert Asus of Stock Android systeem. Ik gebruik het eerste kunnen die de problemen veroorzaken.Voor de rest alleen de instellingen opnieuw gestart.

Wat helpt en zijn er vergelijkbare ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:55
Mijn telefoon had dit laatst ook.
Het bleek uiteindelijk te liggen aan de instelling van de vingerafdrukscanner.
Heb heb zo ingesteld dat ik ook daadwerkelijk de aan/uit knop in moet drukken ipv alleen erop leggen.

Blijkbaar ontgrendelt hij (bij mij iig) in mijn zak doordat ik er perongeluk met mijn vinger langs ga en doet hij dus vanalles in mijn broekzak.

Misschien is dit bij jou ook het geval?

Verder heb ik geen ervaring met fabrieksinstellingen met deze telefoon omdat ik dit nog niet nodig heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06 20:42
ArniD schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:09:
Mijn telefoon had dit laatst ook.
Het bleek uiteindelijk te liggen aan de instelling van de vingerafdrukscanner.
Heb heb zo ingesteld dat ik ook daadwerkelijk de aan/uit knop in moet drukken ipv alleen erop leggen.

Blijkbaar ontgrendelt hij (bij mij iig) in mijn zak doordat ik er perongeluk met mijn vinger langs ga en doet hij dus vanalles in mijn broekzak.

Misschien is dit bij jou ook het geval?

Verder heb ik geen ervaring met fabrieksinstellingen met deze telefoon omdat ik dit nog niet nodig heb gehad.
Waar heb je dat ingesteld? Heb ik namelijk ook last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:55

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@Schmitzel Dat kan je bij de vingerafdruk instellingen doen in het menu "beveiliging en schermvergrendeling". Wat ik ook vaak doe om die fysieke knop wat te ontlasten is dubbeltikken op het scherm zodat deze aanspringt (is een scherm instelling) en dan is de vingerafdruk voldoende voor het ontgrendelen. Knop fysiek indrukken is dan niet nodig. :Y)
Voor het snel ontgrendelen gebruik ik dan natuurlijk wel het indrukken van de knop.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPtblr7ckCY90eHjjadEyGKkfEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ka4oY72wfqzVXGFeV51Csvm4.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk weer een beetje bij de tijd (van augustus naar november), sinds de zomer lijkt de update frequentie jammergenoeg flink omlaag te zijn gegaan..

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Methew schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:06:
[Afbeelding]

Eindelijk weer een beetje bij de tijd (van augustus naar november), sinds de zomer lijkt de update frequentie jammergenoeg flink omlaag te zijn gegaan..
Tussen de laatste 3 updates zit steeds 3 maanden, dus blijkbaar is het toestel sinds het een jaar oud werd over op kwartaal updates...

https://zentalk.asus.com/...43-android-14/ba-p/428596
https://zentalk.asus.com/...80-android-14/ba-p/438841
https://zentalk.asus.com/...01-android-14/ba-p/449948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellebel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 09:16
Ik ben op zoek naar een eenvoudige compacte schone Android telefoon, zonder voorgeïnstalleerde troep. (Zeker niet die van Facebook, LinkedIn, Booking, Amazon, etc!) . Er blijken echter maar weinig opties te zijn. Op basis van de ervaring met twee huidige Samsung telefoons die ik heb vallen de s23 en s24 als mogelijke opvolgers helaas direct al af.

Ik las bij de reviews over de Zenfone 10 dat de bloatware van Meta op deze telefoon niet verwijderd kan worden. Klopt dit met jullie ervaring, of is alles gewoon te verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Dellebel schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:38:
Ik ben op zoek naar een eenvoudige compacte schone Android telefoon, zonder voorgeïnstalleerde troep.
Beejte vloeken in de kerk: Pixel 8 overwogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Card Nox schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:42:
[...]

Beejte vloeken in de kerk: Pixel 8 overwogen?
Gezien de Zenfone 10 nog maar 2 en een half jaar updates krijgt en er geen kleine opvolger is, lijkt me de Pixel 8 zo'n beetje het enige overgebleven alternatief. De andere kleine telefoons zoals de Pixel 9 en Xiaomi 15 zijn toch weer een stukje groter.

@Dellebel De Meta spyware kun je sowieso uitschakelen via adb. Daarvoor heb je geen root o.i.d. voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een eenvoudige compacte schone Android telefoon, zonder voorgeïnstalleerde troep. (Zeker niet die van Facebook, LinkedIn, Booking, Amazon, etc!) . Er blijken echter maar weinig opties te zijn. Op basis van de ervaring met twee huidige Samsung telefoons die ik heb vallen de s23 en s24 als mogelijke opvolgers helaas direct al af.

Ik las bij de reviews over de Zenfone 10 dat de bloatware van Meta op deze telefoon niet verwijderd kan worden. Klopt dit met jullie ervaring, of is alles gewoon te verwijderen?
Die Samsungs zijn prima te debloaten via ADB, heb het hier zelf gedaan bij een S23 en daar is al die ongevraagde bagger compleet uitgesloopt.
Na mijn ervaring met het merk ASUS (in mijn geval een Zenfone 9) kan ik iedereen van harte een Samsung, Pixel oid aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd

Kan de Pixel 8a aanraden. Vriendin heeft de Zenfone 10 aan mij gegeven en heeft zelf de 8a. Nouja dat heb ik een beetje afgedwongen nadat ik mijn Zen 9 aan een ouder gaf.
Pixel 8a is echt een top ding. Met een Mous MagSafe hoesje erbij.
Je merkt bizar genoeg niet dat er een veel tragere SoC in zit. Software is dus best wel geoptimaliseerd.
En de camera is lichtjaren beter. Al is de Zenfone ook niet slecht hoor.

Aangezien de 10 de laatste Zenfone is, zullen Zenfone gebruikers uiteindelijk toch de Pixels moeten overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:23:
[...]

Kan de Pixel 8a aanraden. Vriendin heeft de Zenfone 10 aan mij gegeven en heeft zelf de 8a. Nouja dat heb ik een beetje afgedwongen nadat ik mijn Zen 9 aan een ouder gaf.
Pixel 8a is echt een top ding. Met een Mous MagSafe hoesje erbij.
Je merkt bizar genoeg niet dat er een veel tragere SoC in zit. Software is dus best wel geoptimaliseerd.
En de camera is lichtjaren beter. Al is de Zenfone ook niet slecht hoor.

Aangezien de 10 de laatste Zenfone is, zullen Zenfone gebruikers uiteindelijk toch de Pixels moeten overwegen.
Zo enorm veel trager is de Tensor SoC ook niet. Het is nog altijd bovengemiddeld snel, ook al is het geen Snapdragon 8. Persoonlijk zou ik altijd voor de Pixel 8 ipv van de 8a gaan omdat de 8a enorm traag oplaadt (18W, meer dan 2 uur van leeg naar vol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
RepareerDroid schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:55:
[...]
Zo enorm veel trager is de Tensor SoC ook niet. Het is nog altijd bovengemiddeld snel, ook al is het geen Snapdragon 8. Persoonlijk zou ik altijd voor de Pixel 8 ipv van de 8a gaan omdat de 8a enorm traag oplaadt (18W, meer dan 2 uur van leeg naar vol).
Batterij gaat makkelijk hele dag + volgende ochtend mee dus geen last van.. 8a doet op dat na niet onder voor de 8 dus veel betere prijs ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazco2nd
Android 15 voor de Asus Zenfone 10 komt eraan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yv-MejKvxEefTdGEN3G4SeYcU7s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YxACFVurMn0IyATrCdOz3fZG.png?f=fotoalbum_large
Bron:
https://www.reddit.com/r/...program_mentions_rooting/

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 22-12-2024 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-06 13:27
Iemand een idee waar mijn probleem met warmte en korte batterijduur aan kan liggen?

In juni 2024 een Zenfone 10 256 GB gekocht. In de eerste ca. 5 dagen werd het toestel onaangenaam warm in mijn broekzak en de batterij was na ca. 16 uur leeg. Ik gebruik een telefoon normaliter heel weinig, < 15 min. schermtijd per dag. Alleen als ik op reis ben soms meer.
Na die eerste week werd het spectaculair beter, slechts 10 à 15% verbruik per dag.

Na systeem update 34.1004.0204.201 in november is het probleem weer terug en sindsdien ook niet meer weg gegaan. Op aanraden van Asus Support het toestel gereset, maar dat hielp niet. Als ik bij het verbruik per app kijk zitten de 'Syteem-apps' altijd boven 96%. Mijn eigen apps (Nextcloud, FairEmail, Signal) samen < 4%.

Besloten het toestel op te sturen voor reparatie. Wat me opvalt: nu mijn SIM-kaart in een reserve-toestel zit (een iPhone, wat een ramp) is het probleem op de Zenfone ook weg. Pas 1% verbruik sinds hij vanmorgen van de lader ging. Dus: probleem met mobiele verbinding? Software? Hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
@willemb2 Het is denk ik ook interessant om te weten of de wifi intussen aan heeft gestaan. Als de WiFi aan staat en de sim kaart is eruit, dan lijkt het iets te maken te hebben met het mobiele netwerk (of provider).

Je zou natuurlijk ook kunnen proberen tijdelijk een andere simkaart erin te doen van een andere provider. Of bepaalde banden (2G en/of 5G) uit te sluiten via de settings.

Ik herken het probleem niet. Dit is ook geen oplossing. Het is allicht een manier om zaken uit te sluiten... Hope it helps.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
@ttb_82 Ik heb WiFi altijd aan staan. Thuis pakt die altijd meteen het verkeer op. Inmiddels gezien dat zonder de SIM-kaart de 'Syteem-apps' slechts 20% van het batterijverbruik nemen. Play-services, Play-store en 'Asus-opstartprogramma' (launcher?) samen 50%.
En sinds een uur of 5 heb ik er een geleende Odido SIM in zitten (zelf heb ik KPN). Het verbruik is nog steeds laag. Mijn KPN Sim geeft in de reservetelefoon ook geen hoog verbruik. Ik kan er geen touw meer aan vast knopen. Inmiddels ben ik ook door de waanzinnige Asus bureaucratie heen en heb een verzendlabel voor RMA. Kom hier terug als het toestel terug is uit Tsjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
willemb2 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:47:
@ttb_82 Ik heb WiFi altijd aan staan. Thuis pakt die altijd meteen het verkeer op. Inmiddels gezien dat zonder de SIM-kaart de 'Syteem-apps' slechts 20% van het batterijverbruik nemen. Play-services, Play-store en 'Asus-opstartprogramma' (launcher?) samen 50%.
En sinds een uur of 5 heb ik er een geleende Odido SIM in zitten (zelf heb ik KPN). Het verbruik is nog steeds laag. Mijn KPN Sim geeft in de reservetelefoon ook geen hoog verbruik. Ik kan er geen touw meer aan vast knopen. Inmiddels ben ik ook door de waanzinnige Asus bureaucratie heen en heb een verzendlabel voor RMA. Kom hier terug als het toestel terug is uit Tsjechië.
Lijkt toch duidelijk iets niet ok in de combi KPN-sim en jouw specifieke toestel.
Hier Ben sim en accu haalt met gemak 1.5 dag bij licht gebruik. Sowieso rond 10-11u volgende ochtend bij normaal gebruik is geen probleem. Kan ik in de auto of tijdens werk opladen. En ik laad nooit op tot boven de 80%.

Ik game niet. Heb geen bekende social media apps. Instagram alleen in Firefox. YouTube uitgeschakeld, gebruik ik alleen in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
willemb2 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:47:
Niet ooit de KPN SIM APN ingesteld op advancedinternet? In dat geval krijg je een publiek IP die vermoedlijk continue gescand wordt en hierom de telefoon + verbinding actief houdt.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
@Methew Dat verhaal heb ik inmiddels via via gekregen. Maar nee, het is altijd de standaard instelling 'internet' geweest. Inmiddels is het toestel voor RMA naar Asus geweest, maar die vinden dat er niets aan de hand is. Mijn KPN abo is ex-Telfort en iemand bij KPN kwam op det idee om mij een nieuwe SIM-kaart te sturen. Die zit er sinds vandaag 18:00 in en het verbruik is tot nu toe laag. Fingers crossed. Over pakweg een etmaal weet ik meer.
Als dit echt het probleem was snap ik niet hoe dat kan. Een SIM-kaart is toch niets meer dan een stukje geheugen dat een nummer (IMSI) doorgeeft aan het netwerk? De oude ex-Telfort SIM heeft de afgelopen weken in een iPhone 13 gezeten en die had 's avonds nog voor 3 à 4 dagen capaciteit over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• willemb2
willemb2 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:51:
Fingers crossed. Over pakweg een etmaal weet ik meer.
Met de nieuwe SIM-kaart is het probleem inderdaad weg. Ik heb nu weer gewoon 15 à 20% batterijverbruik per etmaal. Kennelijk een subtiel probleem dat alleen optreedt met een specifiek type SIM-kaart en de Zenfone 10 hardware of firmware. We zullen er nooit achter komen wat er precies aan de hand was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
Zie dat Android 15 wordt aangeboden.
Iemand al over gegaan en zo ja, hoe bevalt het?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HinZuJv0i2DNXUI_V__qde2IaCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NUcmR9jQSVGda8wFm6evFLs.jpg?f=fotoalbum_large

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Methew schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:06:
Zie dat Android 15 wordt aangeboden.
Iemand al over gegaan en zo ja, hoe bevalt het?

[Afbeelding]
Mijn vrouw draait op haar Pixel 9 al Android 15 en ik zou je echt niet kunnen vertellen wat daar anders aan is :P Maar ik ben 'm gelijk aan het installeren.

Circle to search zou nieuw zijn, maar dat werkt hier al niet :D Long press op de home knop doet niets. Editie: opgelost, had de Google app disabled.

[ Voor 14% gewijzigd door iqcgubon op 01-03-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
Sinds de Android 15 upgrade zijn mijn kleuren wel enorm "washed out". Vooral op Tweakers valt dit op. De felgroene en blauwe reply knoppen zien er allemaal heel flets uit ineens.

Mis ik ergens een setting? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
iqcgubon schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:24:
Sinds de Android 15 upgrade zijn mijn kleuren wel enorm "washed out". Vooral op Tweakers valt dit op. De felgroene en blauwe reply knoppen zien er allemaal heel flets uit ineens.

Mis ik ergens een setting? :D
Wij missen informatie over je browser ;) In Firefox zie ik geen verschil met voor de update. Ook niet hier op Tweakers.

Het enige wat anders is bij mij tot nu toe is dat Signal 2x per etmaal een notificatie geeft dat er 'mogelijk nieuwe berichten zijn' Die er vervolgens niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
willemb2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:09:
[...]

Wij missen informatie over je browser ;) In Firefox zie ik geen verschil met voor de update. Ook niet hier op Tweakers.

Het enige wat anders is bij mij tot nu toe is dat Signal 2x per etmaal een notificatie geeft dat er 'mogelijk nieuwe berichten zijn' Die er vervolgens niet zijn.
Volgens mij ben ik ook gewoon gek aan het worden en heeft Tweakers effectief zijn kleurenschema fletser gemaakt? Want nu heb ik er op mijn PC ook "last" van in Firefox :D

Anyway, over Signal gesproken heb ik ook wel een vreemde bug. Ik heb ingesteld dat die elke nacht, om 2:15u een automatische backup moet nemen. Maar als ik naar de timestamps van de backup files kijk, zijn die altijd 5:30u. Exact het moment waarop mijn wekker gaat 8)7

In het weekend staat mijn wekker wat later, dus zal dan eens checken maar vind dit toch ook wel bijzonder. (En het is geen battery optimization dingetje normaal gezien, Signal mag niet geoptimaliseerd worden en mag in de achtergrond blijven draaien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemb2
Niet het hele kleurenschema, maar wel sommige onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smerko
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 31-05 14:31
De USB-C poort van mijn zenfone 10 is niet goed. Mijn oplaadkabel gaat er vaak te makkelijk uit waardoor de telefoon niet oplaad. Ik moet heel goed de kabel er in doen en dan voorzichtig neerleggen. Ik heb al geprobeerd om de poort voorzichtig schoon te maken. Zijn er vervangonderdelen voor? Ik heb er naar gegoogled, maar kon zo niets vinden.

Edit: Niet goed gekeken. Is hier te vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door smerko op 03-04-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
smerko schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:44:
De USB-C poort van mijn zenfone 10 is niet goed. Mijn oplaadkabel gaat er vaak te makkelijk uit waardoor de telefoon niet oplaad. Ik moet heel goed de kabel er in doen en dan voorzichtig neerleggen. Ik heb al geprobeerd om de poort voorzichtig schoon te maken. Zijn er vervangonderdelen voor? Ik heb er naar gegoogled, maar kon zo niets vinden.

Daar had de Zenfone 9 ook al last van, voornamelijk met de meegeleverde lader icm USB-C naar C kabels, gebruik ik een oude USB-A QC Lader en een A naar C kabel werkt het wel altijd.
Ook met een IKEA USB-C 30W lader precies hetzelfde gedoe, kabels ligt het niet aan want een Samsung S23 heeft dit probleem niet.
Soms werkt het op de Zenfone wel wanneer je de plug ietsje uit de telefoon trekt ipv hem er zo ver mogelijk in te duwen :?
Lijkt met het onderhandelen over snelladen te maken te hebben na het inpluggen in het toestel en wellicht icm een batch niet helemaal jofele of een fractie te diep geplaatste laadpoorten in de Zenfones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
smerko schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:44:

Ik had dat ook. Ik deed het ook voorzichtig schoonmaken. En toen was ik er klaar mee en ben ik wat harder te werk gegaan. Paperclip open gebogen en nogmaals schoongemaakt. Man, er kwam een partij viezigheid uit. Nu nergens last meer van. Het was zo samengedrukt dat het net leek of het schoon was. Ik zou nogmaals proberen schoon te maken, alleen wat minder lief zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
rbeijers schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:20:
[...]Paperclip open gebogen en nogmaals schoongemaakt.
Voorzichtig met ijzerwaren!. Ik gebruik iets wat de drogist tanden-rager of soft-pick noemt. XS versie. Zit ook ijzer in, maar met nylon borstelhaartjes er omheen. Wat lucht uit de compressor met niet te hoge druk helpt ook.
Ik ben nog op zoek naar een passend rubber dopje. Want het is in de broekzak dat al die troep er in komt. En hoe handig zo'n smartphone in sommige situaties is, hij moet zo veel mogelijk in mijn broekzak blijven.
Pagina: 1 2 Laatste