Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Arnout schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Nee. Laatste update was juli. Het patroon is elke 2 maanden. Dus we zijn al meer dan een maand overtijd.
Tussen de laatste 2 updates lijkt ook meer dan 3 maanden te hebben gezeten:
https://zentalk.asus.com/...45-android-14/ba-p/435759
https://zentalk.asus.com/...08-android-14/ba-p/422440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:53
RepareerDroid schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:12:
[...]
De recente Zenfone 10 en 11 Ultra hebben 4 jaar updates vanaf release. Sony geeft sinds de VI serie ook 4 jaar updates. Het is dus al beter geworden.
4 jaar security updates, maar bij de Z10 'maar' 2 major OS updates. Asus blijft hier wel achter op de concurrentie. Mijn huidige Pixel 8 krijgt 7 OS updates en 7 jaar security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Card Nox schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

4 jaar security updates, maar bij de Z10 'maar' 2 major OS updates. Sony blijft hier wel achter op de concurrentie. Mijn huidige Pixel 8 krijgt 7 OS updates en 7 jaar security updates.
Evenveel OS upgrades verwachten van kleinere smartphone spelers als ASUS en Sony is natuurlijk niet realistisch. Dan stoppen ze denk ik eerder geheel met het maken van smartphones. De Zenfone 11 Ultra bestaat ook enkel nog omdat het een aangepaste ROG (gaming) Phone is. OS upgrades zijn ook niet zo belangrijk, en zoveel upgrades kunnen de telefoon ook trager maken. Ik zie liever dat ze de volgende generaties 4 jaar OS upgrades en 5-7 jaar beveiligingsupdates aanbieden dan dat ze verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 16:26
Van het weekend heb ik mijn telefoon laten vallen, en nu stelt de camera aan de achterzijde niet meer scherp.
Schijnbaar is dit wel een bekend probleem (focus) wat sommigen al vanaf levering hadden, maar ik vermoed wel dat het door het stuiteren komt.

Iemand goede ervaring met een reparateur voor de Zenfone? Bij voorkeur in Noord-Brabant, omgeving Breda/Tilburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 16:26
Het camera onderdeel is online overal uitverkocht, nergens te krijgen.
GSM reparatie winkels kunnen het niet vinden, ikzelf online ook bijna niet.
Zelfs op AliExpress zijn de Zenfone 9 modellen niet leverbaar (10 wel).

2,5 jaar na aankoop dus eigenlijk al bijna niet meer te repareren bij een defect.

Ik heb het nu via een of andere twijfelachtige webshop besteld, met een lange levertijd. Ben benieuwd.

Dit is wel meteen de laatste keer dat ik een Asus telefoon heb aangeschaft. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dirtbiter schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:04:
Het camera onderdeel is online overal uitverkocht, nergens te krijgen.
GSM reparatie winkels kunnen het niet vinden, ikzelf online ook bijna niet.
Zelfs op AliExpress zijn de Zenfone 9 modellen niet leverbaar (10 wel).

2,5 jaar na aankoop dus eigenlijk al bijna niet meer te repareren bij een defect.

Ik heb het nu via een of andere twijfelachtige webshop besteld, met een lange levertijd. Ben benieuwd.

Dit is wel meteen de laatste keer dat ik een Asus telefoon heb aangeschaft. :(
Zo zonde he dat ASUS zo'n fijn compact telefoontje met uitstekende hardware doelbewust loopt te verzieken.
Eerst het gelazer met bootloaders en keihard liegen, gebroken beloftes, de aftersales schandalig uitvoeren en reserveonderdelen ook niet eens op voorraad hebben gedurende de economische levensduur van het toestel.
Heb inmiddels een vrij onderbouwd beeld van het bedrijf ASUS en hoe ze daar met hun klanten menen om te moeten gaan.
vandaag ook weer frontpagenieuws over gecompromitteerde routers van ASUS met persistente malware in hun firmware, er speelt iets heel duisters daar.
Na die dure ZenFone les van 700 euro heb ik al besloten dat hele ASUS in de ban te doen, heb dat merk volledig afgeschreven en koop echt nooit meer iets van ze.
Heb mijn omgeving ook al lang en breed overtuigt van de praktijken van ASUS en die blieven dat merk gelukkig ook niet meer.

Ooit een ASUS moederbord gehad in de Pentium 4 tijd, prachtige specs (net als zo'n ZenFone) en alleen maar ellende, P4-P800-E-Deluxe als ik mij dat goed herinner, ding is 4x teruggestuurd en heb na jarenlang gezeik er eentje teruggekregen die wel ok was, klantvriendelijkheid 0, klantenservice belabberd, aftersales doen ze niet aan, ondertussen had ik al een ander mobo gescoord van MSI en heb met MSI nooit dit soort grappen meegemaakt, steker nog dat ding overleeft mij waarschijnlijk als retropc.

Zelfs voor een oud Xiaomi telefoontje van 8 a 9 jaar oud zijn gewoon nog onderdelen te vinden op Ali of ebay.
Belachelijk dat een voorheen vrij goed aangeschreven/gewaardeerd merk als ASUS zich op deze manier opstelt.

Hoewel ik Google ook een naar bedrijf vind wat nogal matige hardware bouwt vees ik toch dat ik maar aan de Pixel moet, daar ben je tenminste nog wel baas over je eigen hardware en kan je rustig Lineage of Graphene OS draaien.

Heb nu een oude Xperia XZ 2 Compact opgesnord die het wel gewoon nog veilig doet met de laatste LineageOS versie erop. Dat ding krijgt gewoon nog updates <3 terwijl dat bij mijn bootloaderunlockte Zenfone 9 al jaren geleden gestopt was (onklaar gemaakt door ASUS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:53
PalingDrone schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:23:
[...]
Heb nu een oude Xperia XZ 2 Compact opgesnord
Dat was nog eens een toestel, heerlijk compact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Vandaag lijkt de ING app (Google Pay) niet meer contactloos te willen betalen, krijg de melding dat er geen software ondersteuning is. Zou precies een jaar na de laatste Android patch zijn dan. 😞

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 07-07-2025 20:24 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste