Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 00:46
Brotuck schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

Dat het daarna verdwijnt is prima. Kijk eens bij de settings in de dialer en dan call.
Klopt ik heb die setting nu ook. Kan het aanzetten. Maar heb nog steeds geen VoWifi. Maar ik ga zo eens de sim van vriendinlief erin doen, das Ben. Ben benieuwd :+

EDIT:
Met een Ben sim heb ik inderdaad ook VoLTE en VoWiFi werkend!
Met Youfone (KPN) dus niet.

Alleen, als ik met Ben via VoLTE bel, heb ik nog steeds geen internettoegang tijdens het bellen. Zelfde probleem met Youfone tijdens bellen geen internet.
Dat ben ik niet gewend... Geen idee waar dat aan ligt.

Bellen en tegelijk internet kan dus alleen als je met WiFi bent verbonden.

Ik vind het wel handig als je aan het bellen bent en informatie moet geven uit een email of van een website ofzo.

[ Voor 40% gewijzigd door Jazco2nd op 31-08-2022 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 15:23
Ik heb de 16gb versie inmiddels een paar dagen in huis.
Kom vd Oppo find x2 pro, die wel echt luxer aan voelde, mooiere scherm ervaring en ook zeker betere foto's maakte. Verder soms wat last van het feit dat de aan/uit knop ook de vingerscanner heeft. Als ik even de tijd wil zien of dat ik berichtjes heb gehad is die gelijk unlocked.

Vind het alleen wel echt heerlijk zo'n lichte telefoon. Hoe vaak ik mn telefoon wel niet heb laten vallen als ik half slapend in bed lag 😅
Batterij doet het ook super en telefoon is rete snel, Android skin fijn, leuke extra's etc. Daarnaast kan die gewoon in de broek blijven zitten bij het auto rijden en fietsen. Ben ook verrast hoe goed de speaker is... Zowaar een redelijk vol geluid

Kan beamen dat de Asus camera software echt slecht is. Zie hier onder voorbeeld tov Gcam op 4x zoom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9KiPEy1encds8RU0Ko0nhHiWAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jP6LfExC9m3MaoDUZM8VDQfP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XtoTZK3p114Dv4Cv4TYUIYyw7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dr3uHpNtr8KTpzWo6ZOyL40F.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nu zeer tevreden tov alternatieven, maar misschien ga ik volgende keer weer voor de beste camera, ook al is die groter.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter1337 op 04-09-2022 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:57
Wouter1337 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:44:
Verder soms wat last van het feit dat de aan/uit knop ook de vingerscanner heeft. Als ik even de tijd wil zien of dat ik berichtjes heb gehad is die gelijk unlocked.
Hiervoor zou je het Always-on Panel en/of Oppakken om telefoon te checken kunnen gebruiken. Deze heb ik op: Tik om 10 seconden te tonen. Als hij op tafel ligt is het even 2x tikken op het scherm en de tijd en evt. notificaties worden weergegeven d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:41
Blijf het apart vinden dat alle winkels waar je de Zenfone kan bestellen een levertijd hebben van 2 weken of langer en dat je in de Asus webwinkel hem direct kan bestellen en dat je hem de volgende dag binnen kan hebben.

Ook hier de 16 GB versie in huis.
Wat een enorme verademing ten opzichte van een Snapdragon 8 gen 1 versie !

Ik had de Sony Xperia iv een paar maanden in gebruik, maar ergerde me kapot aan het steeds maar warm/heet worden van het toestel.

Als ik beide toestellen met elkaar vergelijk dan vallen me de volgende zaken op:

- Zenfone is stukken reactiever / sneller
- Batterij gaat echt langer mee bij de Zenfone
- Toestel is lichter dan de Sony Xperia
- Draadloos laden zit niet op de Zenfone, maar mis ik niet. De Sony werd vaak zo heet (in de auto) met draadloos laden dat hij afsloot. Bijvoorbeeld met Android Auto.
- Adaptief laden op de Zenfone is echt zoals het zou moeten bij ieder toestel. Zelfs Samsung toestellen hebben dit niet.
- Wifi stabiliteit is veel beter in mijn huis. Dit zijn meerdere AP's (ubiquiti)
- Bellen over wifi werkt perfect (T-Mobile)
- Het scherm van de Sony is echter wel onovertroffen met de 4k resolutie
- Refresrate / stutter niet te vinden op de Zenfone. Nou moet je eens 15 minuten op de Sony foto's maken of andere belastende zaken draaien. Direct is hij veel langzamer
- De foto's die ik heb gemaakt leken me prima, maar ik zal ook eens naar Gcam kijken
- Gevoeligheid met de vingerafdrukscanner vind ik prima, zeker als je het vergelijkt met de Xperia.
- De samenwerking met mijn Galaxy Watch 5 Pro is iets minder overigens, omdat de Galaxy Fit app constant open blijft staan en gekilled wordt door de telefoon. Perfect voor het batterijleven van de telefoon, maar nu worden er geen stappen geregistreerd.....

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 05-09-2022 10:07 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den1972
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 17:50
Sinds 5 dagen nu de Zenfone 9 in gebruik. Ik kom van OP 7 af. Voor de Zenfone gekozen voor het formaat. Een telefoon die je met 1 hand kan bedienen en geen blok in je broekzak is :)

Veel mogelijkheden om de telefoon af te stemmen op mijn voorkeuren. Heel tevreden over. Ik loop echter tegen een (voor mij) een probleempje aan. Het klinkt misschien heel vreemd maar bij Rummikup werkt de tril functie niet meer. In het spel staat de trilfunctie aan en ook de app al een keer of 3 opnieuw geïnstalleerd. Tussen de instellingen in de software kan ik het niet vinden.

De trilfunctie wordt gebruikt op het moment als jij aan de beurt bent. Dus heel handig. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 15:23
Na recente update werd mij geadviseerd door asus alle volume knopen gelijk te fixeren zodat bij het veranderen van de een, ze allemaal hetzelfde mee bewegen.
Leuk idee!
Echter als ik lekker muziek aan het luisteren was en mijn telefoon op stil wilde zetten ging die automatisch weer op vol volume na 1s.

Inmiddels dus uitgevogeld dit zo weer uit te zetten maar erg vreemd 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Wouter1337 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:21:
Na recente update werd mij geadviseerd door asus alle volume knopen gelijk te fixeren zodat bij het veranderen van de een, ze allemaal hetzelfde mee bewegen.
Leuk idee!
Echter als ik lekker muziek aan het luisteren was en mijn telefoon op stil wilde zetten ging die automatisch weer op vol volume na 1s.

Inmiddels dus uitgevogeld dit zo weer uit te zetten maar erg vreemd 😅
Ik begrijp ook niet helemaal waarom ze dit toegevoegd hebben, heel onhandig en gelukkig kan het uit. Ze dachten even een betere volume control te maken dan Google denk ik.

Ze kunnen ook beter tijd steken in het verbeteren van de camera, de GPS fixen, een echte dynamic refresh rate of zorgen dat de helderheid en de kleuren ongeveer hetzelfde zijn op 60, 90 en 120hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Brotuck schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:54:
- De samenwerking met mijn Galaxy Watch 5 Pro is iets minder overigens, omdat de Galaxy Fit app constant open blijft staan en gekilled wordt door de telefoon. Perfect voor het batterijleven van de telefoon, maar nu worden er geen stappen geregistreerd.....
Kwestie van battery usage voor deze app op "unrestricted" zetten via standaard Android functionaliteit (app icoon lang ingedrukt > info > battery). Mogelijk moet je bij deze app ook continu locatie toestaan. Niet alleen als de app in use is.

Beide zijn nodig voor Flitsmeister.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Wil niet spammen maar is in de aanbieding nu op de duitse amazon. (Indien ongewenst, excuses)
Sunrise in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Helaas 1 minder goede ervaring gehad. Voor het eerst:

Gisteravond, nadat ik ontdekte dat Asus camera night mode echt stuk beter is dan GCam night mode (die laatste is overdreven rood, minder scherp) om in het pikkedonker maanlicht op berg en een stad aan de voet van de berg vast te leggen, ging mijn scherm 10min na de laatste foto uit.
Accu was net onder de 20%.
(GCam is verder wel mijn default camera, want gewoon veel beter in andere situaties. De app staat in mijn dock. Asus camera zit onder dubbelklik van de sensorknop).

De telefoon was nog aan, met een verkeerde vinger langs de sensor gaf een bekende tril. Screenshot maken met volume en power ook. Maar het scherm bleef volledig uit..
Paar minuten wachten of aansluiten op lader maakte geen verschil.

Ik dacht dat de telefoon wel uit te zetten was, door alle 3 knoppen 10 seconden ofzo ingedrukt te houden. Dat leek niet te werken. Misschien dat een bepaalde combi (heb poosje paar geprobeerd) op gegeven moment wel de telefoon uit heeft gezet want:
Uiteindelijk kon ik niks anders bedenken dan wachten tot de accu vanzelf leeg zou lopen. Maar zoals je weet, deze telefoon op 19% op Ultra Durable kan heeeel lang aanblijven (zeker zonder scherm!).
Dus sloot ik de telefoon aan op de Pixel 4a van mn vriendin, met het idee om die op te laden en zo de accu versneld leeg te laten lopen.
Gek genoeg ging juist de Asus aan: opladen 17%! Dus hij was inmiddels wel uitgeschakeld.

De volgende dag ontdekte ik dat meerdere apps hun storage permissies kwijt waren. Beetje gek. Andere permissies waren nog wel OK.

In bijna maand tijd zoiets niet meegemaakt. Kan ook een Android ding zijn (de Pixel 4a gaat randomly op screen lock, zelfs tijdens navigeren met Google Maps of Waze, zo is geen enkele telefoon helemaal stabiel).

Verder nog altijd super tevreden met deze aankoop. Tenzij je per se een groot scherm wil, graag energie verspilt met draadloos laden (kost 30% méér stroom dan bekabeld laden), of verslaafd bent aan slechte minder intuïtieve software en bloatware zoals Samsung, is deze aankoop een no brainer!

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 12-09-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ook erg tevreden over mijn toestel. Alles loopt lekker soepel, maar belangrijker: het blijft soepel lopen !
Warm word het toestel amper eigenlijk.

Ik heb wel 1 of 2 keer gehad dat het scherm zwart bleef na unlocken, maar als je dan even wacht tot de timeout en hem weer unlocked dan is alles prima. Maar dit heb ik ook al een paar keer op andere niet asus toestellen gehad. Dus het lijkt me eerder in Android te zitten.

Foto's zijn eigenlijk ook prima, ik mis bijna nooit een foto moment.
Je kunt ook burst foto's maken trouwens ! Erg handig met kids die nooit stilzitten.

Het probleem met de galaxy watch 5 pro heb ik opgelost door gebruik te gaan maken van google fit ipv die waardeloze app van samsung zelf. Daarna geen issues meer gehad ermee.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Jazco2nd schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:38:
De volgende dag ontdekte ik dat meerdere apps hun storage permissies kwijt waren. Beetje gek. Andere permissies waren nog wel OK.

In bijna maand tijd zoiets niet meegemaakt. Kan ook een Android ding zijn (de Pixel 4a gaat randomly op screen lock, zelfs tijdens navigeren met Google Maps of Waze, zo is geen enkele telefoon helemaal stabiel).
Permissie-reset zou toeval kunnen zijn, dat na de reboot het automatische proces om enige-tijd-ongebruikte permissies in te trekken werd gestart. Waren het toevallig apps die je minder vaak gebruikt?

Met mijn Pixel 4a maak ik heel soms ook nog wel eens mee dat het scherm zwart blijft na unlock. Meestal werkt powerknop indrukken om eerst uit en dan weer aan te gaan wel.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
jacobras schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:25:
[...]

Permissie-reset zou toeval kunnen zijn, dat na de reboot het automatische proces om enige-tijd-ongebruikte permissies in te trekken werd gestart. Waren het toevallig apps die je minder vaak gebruikt?

Met mijn Pixel 4a maak ik heel soms ook nog wel eens mee dat het scherm zwart blijft na unlock. Meestal werkt powerknop indrukken om eerst uit en dan weer aan te gaan wel.
Nope juist apps die ik continu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Weet niet of het al voorbij is gekomen maar kun je deze tel ook middels usbc aansluiten aan bv een tv of docingstation met beeld output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Sayko schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:32:
Weet niet of het al voorbij is gekomen maar kun je deze tel ook middels usbc aansluiten aan bv een tv of docingstation met beeld output?
Aansluiten wel, maar ik kreeg er geen beeld uit op een asus hdmi scherm.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prorobbert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Ik heb de telefoon sinds hij uitgekomen is en ben er zeer tevreden mee.
Ik gebruik geen hoesje voor de telefoon. Met het meegeleverde hoesje vind ik hem een stuk gladder en minder prettig in de hand liggen.
Nu heb ik de licht blauwe variant en begint de achterkant er na een paar weken wat vies uit zien. Heeft iemand een idee hoe deze het beste schoon te maken is zodat je weer de mooie blauwe kleur terug hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxsnf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-08-2024
Crim schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:40:
[...]

Dat zit er wel op toch? Zou het iets zijn dat de provider in moet schakelen voor elk toestel?

Misschien moet je het nog even aanzetten? https://www.asus.com/support/FAQ/1047568/
Dit is een ASUS breed probleem. Werkt op de Zenphone 8 ook niet.
Zijn meedere forum draadjes bij Asus en KPN voor te vinden.
Probleem zit niet bij KPN maar bij de configuratie van ASUS op het KPN Netwerkt.
Het is een schande dat ze dit niet testen op de grootste provider van NL.
Support is ook echt dramatisch slecht van ASUS bij dergelijke problemen.
mijn advies skip alle Asus telefoons.

• mmxsnf
Brotuck schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Ja bekend "probleem" de provider settings moeten het expliciet aanzetten anders is de optie gewoon niet aanwezig in je provider settings.

De Sony Xperia die ik nu gebruik heeft dat ook, bij T-Mobile werkt het allemaal wel, want ze hebben het gewoon open gezet voor iedere telefoon, maar de KPN houd dus vast aan enkel de toestellen die ze op dit moment verkopen onder het mom van de ondersteunde lijst.

Het gekke is dat de Xperia 1ii dus wel bellen over wifi heeft, maar de Xperia 1iii niet bij de KPN.

Ergens hoop ik dat er snel een mogelijkheid komt om het alsnog aan te zetten via een custom rom. Ik zag dat de ondersteuning voor de Zenfone 8 goed was, dus ik heb hoop :)

Overigens heb ik de 16GB , 256GB versie besteld, moet morgen binnen komen 8)
Probleem zit niet bij KPN maar bij de configuratie van ASUS op het KPN Netwerkt.

• Jazco2nd
mmxsnf schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:52:
[...]

Volgens mij is dit onzin.. Pixel 4a met Youfone sim doet het ook niet. Doe een Ben sim erin en het werkt.
Eerder in dit topic is ook gepost dat KPN deze technieken alleen toestaat op een handjevol toestellen. Terwijl T-Mobile het gewoon open heeft gezet.
Waarom zou Asus in hemelsnaam met het nietige KPN moeten gaan testen? Tov de wereld stelt KPN totaal geen significante markt voor hoor. Ik ben al blij dat dit toestel nog voor officieel uit was te bestellen was in de Asus webshop. Doen ze veel beter dan bijvoorbeeld Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Sayko schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:32:
beeld over USB-C gaat standaard via DisplayPort protocol. Ik ben nog nooit een smartphone tegengekomen die DisplayPort ondersteund. Ik heb het net getest met mijn monitor, maar geen beeld (laad wel netjes op via USB PowerDelivery).

Wat vroeger wel kon was sommige TVs (die MHL ondersteunen) verbinden via een HDMI-MHL kabel met je telefoon. Daar moest je dus een speciale HML kabel voor kopen (Mobile High Definition Link). Dit was in de tijd van microUSB. Die kabels waren schaars. Sommigen werden als MHL verkocht maar gewoon nep.

Sinds telefoons over zijn op USB-C heb ik nooit meer iets over MHL gehoord. Geen idee of andere nieuwe smartphones dat nog ondersteunen.
De kabels worden wel verkocht, maar dat zegt niks. Zo keek mijn buurvrouw me raar aan toen ik zei dat ze helemaal niets kon met haar HDMI male naar USB-A male kabel. Waarom die kabel dan bestaat? Zodat je geld kan verdienen van ongeinformeerde mensen.. ze had m gewoon bij Bol besteld.
prorobbert schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:59:
Ik heb de telefoon sinds hij uitgekomen is en ben er zeer tevreden mee.
Ik gebruik geen hoesje voor de telefoon. Met het meegeleverde hoesje vind ik hem een stuk gladder en minder prettig in de hand liggen.
Nu heb ik de licht blauwe variant en begint de achterkant er na een paar weken wat vies uit zien. Heeft iemand een idee hoe deze het beste schoon te maken is zodat je weer de mooie blauwe kleur terug hebt?
Met een microvezeldoekje lijkt me? Geldt voor alles. Beetje natmaken. En als dat niet werkt, sopje gebruiken met zelfde type doek.

Ik heb ook de blauwe, heb nog geen vlekken meegemaakt.
Ik maak wel wekelijks of 2-wekelijks mijn telefoon schoon met een (afbreekbaar) wegwerp vochtig schoonmaakdoekje. Maar das meer omdat je telefoon alle viezigheid van je handen en overal waar je hem legt verzamelt, daardoor viezer is dan een openbaar toilet. Niet omdat er vlekken op het blauw zitten.

Hij is IP68, dat is de hoogste certificering voor waterdichtheid dus je kan m zelfs gewoon onder de kraan wassen. Zou wel uitkijken met chemische middelen inclusief sterke zepen.

[ Voor 34% gewijzigd door Jazco2nd op 22-09-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Jazco2nd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:46:
[...]

beeld over USB-C gaat standaard via DisplayPort protocol. Ik ben nog nooit een smartphone tegengekomen die DisplayPort ondersteund. Ik heb het net getest met mijn monitor, maar geen beeld (laad wel netjes op via USB PowerDelivery).

Wat vroeger wel kon was sommige TVs (die MHL ondersteunen) verbinden via een HDMI-MHL kabel met je telefoon. Daar moest je dus een speciale HML kabel voor kopen (Mobile High Definition Link). Dit was in de tijd van microUSB. Die kabels waren schaars. Sommigen werden als MHL verkocht maar gewoon nep.

Sinds telefoons over zijn op USB-C heb ik nooit meer iets over MHL gehoord. Geen idee of andere nieuwe smartphones dat nog ondersteunen.
De kabels worden wel verkocht, maar dat zegt niks. Zo keek mijn buurvrouw me raar aan toen ik zei dat ze helemaal niets kon met haar HDMI male naar USB-A male kabel. Waarom die kabel dan bestaat? Zodat je geld kan verdienen van ongeinformeerde mensen.. ze had m gewoon bij Bol besteld.

[...]

Met een microvezeldoekje lijkt me? Geldt voor alles. Beetje natmaken. En als dat niet werkt, sopje gebruiken met zelfde type doek.

Ik heb ook de blauwe, heb nog geen vlekken meegemaakt.
Ik maak wel wekelijks of 2-wekelijks mijn telefoon schoon met een (afbreekbaar) wegwerp vochtig schoonmaakdoekje. Maar das meer omdat je telefoon alle viezigheid van je handen en overal waar je hem legt verzamelt, daardoor viezer is dan een openbaar toilet. Niet omdat er vlekken op het blauw zitten.

Hij is IP68, dat is de hoogste certificering voor waterdichtheid dus je kan m zelfs gewoon onder de kraan wassen. Zou wel uitkijken met chemische middelen inclusief sterke zepen.
Mijn Sony Xperia IV kan het probleemloos via de usb-c kabel. Rechtstreeks naar hdmi op de kabel of via een docking waar ook toetsenbord en muis op zit. Ook mijn Galaxy Tab 8+ kan het probleemloos

Just here for the fun

• Jazco2nd
Brotuck schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:06:
[...]

Mijn Sony Xperia IV kan het probleemloos via de usb-c kabel. Rechtstreeks naar hdmi op de kabel of via een docking waar ook toetsenbord en muis op zit. Ook mijn Galaxy Tab 8+ kan het probleemloos
Maar waarmee verbind je dan precies? Een TV die MHL ondersteund neem ik aan? Ik ben wel benieuwd welk protocol wordt gebruikt.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Jazco2nd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:46:

Alle samsungs S series die ik gehad heb ondersteunen dit. Nu de s22 die ik heb ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Sayko schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:47:
[...]

Alle samsungs S series die ik gehad heb ondersteunen dit. Nu de s22 die ik heb ook.
Ik ben slechts benieuwd wát ze precies ondersteunen. Welk protocol dit is. Of het DisplayPort is over usb-c of toch MHL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Jazco2nd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:02:
[...]

Ik ben slechts benieuwd wát ze precies ondersteunen. Welk protocol dit is. Of het DisplayPort is over usb-c of toch MHL.
https://www.sony.com/electronics/support/articles/SX912901

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Update WW-32.2040.2040.23 kwam vanochtend binnen. Met de security patch van augustus en:
Version WW-32.2040.2040.23
2022/09/23 3.04 GBytes

ZenFone 9 (AI2202) Software Image: WW-32.2040.2040.23 for WW/EU/RU/IN/TW/JP SKUs
Improved Item:

1. Optimized system performance.
2. Optimized Camera performance.
3. Optimized Audio performance.
4. Fixed Assistant not working with bluetooth
5. Fixed WiFi setting issue
6. Enable AT_H3G VoWiFi & US_ATT VoLTE
https://www.asus.com/bd/S...enfone%209/HelpDesk_BIOS/

Update ging snel.
Niks nieuws gemerkt. Camera app niet getest.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 25-09-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Sinds vrijdag ook in het bezit van deze telefoon. Nog niet geïnstalleerd, maar dat komt in de komende paar dagen.

In deze review wordt al gesproken over de GCam apk die beter zou zijn dan de Asus camera app:
Daarom gelijk GCam geïnstalleerd en hieronder zal ik de verschillen laten zien. Link naar de gebruikte apk hier (MGC_8.5.300_A10_V9)
In een reactie geeft @Randle aan overgestapt te zijn naar een andere mod, die beter (meer functies) werkt:
Inmiddels ben ik overgestapt van GCam BSG naar GCam Wichaya en daar werkt het 100%. De instellingen heb ik overgenomen uit de Youtube video: EISV3 aanzetten. Het enige wat er niet werkt is slow-motion video.
In dat YouTube filmpje staat ook een link naar de APK. Dat lijkt me verder betrouwbaar/veilig?

Iemand nog andere ervaringen/tips over de camera en GCam?

Andere dingen die ik als first time owner/user zeker meteen moet doen/aanpassen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Dirtbiter ik zou nooit dingen via een link in youtube commentaar downloaden.
Dit is de bron, liever die gebruiken, dan kan je ook de laatste versie kiezen:
https://www.celsoazevedo....oogle-camera/dev-wichaya/

Daarnaast hier wat meer info, want er wordt een config aangeraden, die van Zenfone 9 8, kan je ook op de downloadpagina hierboven vinden:
https://forum.xda-develop...-9.4480591/#post-87455981

Het is natuurlijk geen alles-in-1 oplossing, voor sommige dingen wil je nog steeds de Asus camera. Bijvoorbeeld in mijn ervaring snachts sterren fotograferen of iets bij maanlicht ziet er gewoon beter uit met Asus camera (met Gcam was het overdreven rood, minder scherp).

Ik heb daarom dubbelkik op de side-button = Asus camera, terwijl rechtsonderin mijn dock Gcam staat.

Verder is dit de schoonste telefoon die ik ooit heb gehad (zelfs minder apps voorgeinstalleerd dan Pixel 4a). Je zal meerdere keren door alle energy functies lopen verwacht ik. Ik heb opladen standaard tot 80% gezet en tussen 22.30 en 10.30 alleen slow charging en meer van dat soort dingen.

System Mode staat bij mij sinds kort standaard op Durable ipv Dynamic. Heb sinds gisteren wel onder Durable Mode "60Hz" uitgezet, 120Hz scrollen is wel lekker. Voelt als meer waar voor je geld. Ik weet niet meer precies hoe dat zit, volgens mij schakelt Dynamic ook terug naar 60Hz wanneer idle. Geen idee of Durable dat ook doet na het uitvinken.

Notificaties komen nog steeds tijdig binnen. Mocht ik dat toch te traag gaan ga ik wel terug naar Dynamic maar ik heb sowieso weinig notificaties in gebruik. Geen nonsense alerts zoals nieuws of weer ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 26-09-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jazco2nd schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:51:
Update WW-32.2040.2040.23 kwam vanochtend binnen. Met de security patch van augustus en:

[...]

https://www.asus.com/bd/S...enfone%209/HelpDesk_BIOS/

Update ging snel.
Niks nieuws gemerkt. Camera app niet getest.
Raar dat de automatische update niets aangaf, maar je hem wel handmatig kan downloaden en installeren.
Heb hem er maar ook opgezet, eens kijken wat het verschil is. Was er tot nu toe al best tevreden over.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Jazco2nd schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:19:
@Dirtbiter ik zou nooit dingen via een link in youtube commentaar downloaden.
Dit is de bron, liever die gebruiken, dan kan je ook de laatste versie kiezen:
https://www.celsoazevedo....oogle-camera/dev-wichaya/

Daarnaast hier wat meer info, want er wordt een config aangeraden, die van Zenfone 9 8, kan je ook op de downloadpagina hierboven vinden:
https://forum.xda-develop...-9.4480591/#post-87455981

Het is natuurlijk geen alles-in-1 oplossing, voor sommige dingen wil je nog steeds de Asus camera. Bijvoorbeeld in mijn ervaring snachts sterren fotograferen of iets bij maanlicht ziet er gewoon beter uit met Asus camera (met Gcam was het overdreven rood, minder scherp).

Ik heb daarom dubbelkik op de side-button = Asus camera, terwijl rechtsonderin mijn dock Gcam staat.

Verder is dit de schoonste telefoon die ik ooit heb gehad (zelfs minder apps voorgeinstalleerd dan Pixel 4a). Je zal meerdere keren door alle energy functies lopen verwacht ik. Ik heb opladen standaard tot 80% gezet en tussen 22.30 en 10.30 alleen slow charging en meer van dat soort dingen.

System Mode staat bij mij sinds kort standaard op Durable ipv Dynamic. Heb sinds gisteren wel onder Durable Mode "60Hz" uitgezet, 120Hz scrollen is wel lekker. Voelt als meer waar voor je geld. Ik weet niet meer precies hoe dat zit, volgens mij schakelt Dynamic ook terug naar 60Hz wanneer idle. Geen idee of Durable dat ook doet na het uitvinken.

Notificaties komen nog steeds tijdig binnen. Mocht ik dat toch te traag gaan ga ik wel terug naar Dynamic maar ik heb sowieso weinig notificaties in gebruik. Geen nonsense alerts zoals nieuws of weer ofzo.
Die website geeft een aantal verschillende APK:
- GCam_8.1.101_Wichaya_V1.6.apk (com.googleCamera.Wichaya8)
- GCam_8.1.101_Wichaya_V1.6_Snapcam.apk (org.codeaurora.snapcam)
- GCam_8.1.101_Wichaya_V1.6_Ruler.apk (com.samsung.android.ruler)
- GCam_8.1.101_Wichaya_V1.6_Scan3D.apk (com.samsung.android.scan3d)

Moet je die allemaal installeren, omdat die Snapcam/Ruler/Scan3D op een bepaald moment gebruikt worden? Of moet je 1 van de 4 hebben? Wat doen die 3 extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxsnf
Jazco2nd schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:47:
[...]

Volgens mij is dit onzin.. Pixel 4a met Youfone sim doet het ook niet. Doe een Ben sim erin en het werkt.
Eerder in dit topic is ook gepost dat KPN deze technieken alleen toestaat op een handjevol toestellen. Terwijl T-Mobile het gewoon open heeft gezet.
Waarom zou Asus in hemelsnaam met het nietige KPN moeten gaan testen? Tov de wereld stelt KPN totaal geen significante markt voor hoor. Ik ben al blij dat dit toestel nog voor officieel uit was te bestellen was in de Asus webshop. Doen ze veel beter dan bijvoorbeeld Google.
Ik snap niet helemaal welk punt je hier wilt maken. Dat een Pixel 4a het ook niet doet op het KPN netwerkt doet toch niks af aan dat ASUS telefoon het ook niet goed doet? Heb ondertussen wel begrepen dat ASUS bezig is om dit op te lossen. Ik vindt het persoonlijk geen beste fijne gedachten dat bedrijven producten lanceren op een markt waarbij ze niet compatibel zijn met de providers. Gezien het feit dat het probleem opgelost gaat worden met een software update van ASUS is het volgens mij niet KPN zijn schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
mmxsnf schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Ik snap niet helemaal welk punt je hier wilt maken. Dat een Pixel 4a het ook niet doet op het KPN netwerkt doet toch niks af aan dat ASUS telefoon het ook niet goed doet? Heb ondertussen wel begrepen dat ASUS bezig is om dit op te lossen. Ik vindt het persoonlijk geen beste fijne gedachten dat bedrijven producten lanceren op een markt waarbij ze niet compatibel zijn met de providers. Gezien het feit dat het probleem opgelost gaat worden met een software update van ASUS is het volgens mij niet KPN zijn schuld.
Het zou mooi zijn dat het gaat werken inderdaad. Maar volgens mij geeft KPN de settings enkel vrij bij hun eigen "ondersteunde" toestellen. Puur marketing dus

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@mmxsnf wat @Brotuck zegt is precies wat ik al sinds 2018 hoor van KPN toen ze dit aan het implementeren waren. Asus kan doen wat ze willen, deze functionaliteit krijg je alleen op toestellen die ook door KPN worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Heeft iemand ook de ervaring dat filmpjes die gemaakt zijn met GCam op een computer slecht afspelen (schokkerig, maar enkele beelden ipv vloeiend beeld).
Afspelen op de telefoon werkt wel.

De filmpjes met de Asus camera app gemaakt, zijn op beide prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-07 20:26
Dirtbiter schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:39:
Heeft iemand ook de ervaring dat filmpjes die gemaakt zijn met GCam op een computer slecht afspelen (schokkerig, maar enkele beelden ipv vloeiend beeld).
Afspelen op de telefoon werkt wel.

De filmpjes met de Asus camera app gemaakt, zijn op beide prima.
Ja, GCam video werkt nog niet lekker. Advies is nu: GCam voor fotos en Asus camera voor video.

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Gisteren de Pixel 7 teruggestuurd vanwege de accuduur. Ik neig nu naar de Zenfone 9. Jammer dat hij niet draadloos geladen kan worden, maar goed daar kan ik denk ik wel mee leven.
Updatebeleid vind ik wel een dingetje, maar normaliter doe ik maar twee jaar met een telefoon en verkoop ik ze nooit door.

Is de accuduur nou echt een verademing vergeleken met andere flagships?

En is de software een beetje ok? Lees wel dat het een beetje rommelig is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-07 20:26
barrymossel schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:38:
Gisteren de Pixel 7 teruggestuurd vanwege de accuduur. Ik neig nu naar de Zenfone 9. Jammer dat hij niet draadloos geladen kan worden, maar goed daar kan ik denk ik wel mee leven.
Updatebeleid vind ik wel een dingetje, maar normaliter doe ik maar twee jaar met een telefoon en verkoop ik ze nooit door.

Batterij is echt heel goed in mijn ervaring. Software ook goed, behalve de bekende camera software klachten dan.

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den1972
Waar ik tegenaan loop de laatste weken is dat het toestel nachts opnieuw opstart. Ik leg de telefoon aan de oplader met de volgende opties:
- geplande energie besparing tussen 22:30 en 05:00 ultra duurzaam
- gestaag opladen
- oplaad limiet 90%

Het gebeurt random. Bovenstaande instellingen ook al eens een paar nachten uitgezet, geen reboot. Alleen durf ik niet te zeggen of dit van invloed geweest. De laatste 11 nachten geen probleem met een reboot en bovenstaande instellingen staan weer aan.

Herkend iemand deze problemen van een reboot in de nacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd

Software lijkt erg op Pixel 4a van vriendin maar dan 1) minder apps voorgeinstalleerd en 2) een hoop handige features die typisch kale Google Android nog mist. Zoals alle batterij optimalisaties die je kan aanzetten.
Daarnaast is sindskort de brightness slider in de notificatiebalk ineens onderaan de balk. Wat een verademing! Bij de Pixel is deze altijd bovenaan. Onhandig tenzij je reuzenhand hebt. Dat ding is ineens weer bovenaan en op Reddit ervaren meer mensen dit, dat ie meerdere keren op een dag verschiet. Hoop dat dat ding gauw permanent beneden blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 23-10-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@den1972 heb vergelijkbare instellingen en herken dit niet. Mogelijk 1 van je laatstgebruikte apps met mem leak of high CPU usage ofzoiets.

Trouwens gestaag laden tot 5u snap ik niet.

Haal jij je telefoon vóór 5u sochtends van de lader? Anders gaat hij dus op normale snelheid verder druppelladen vanaf 5u. Dat wil je toch juist niet?
Ik heb gestaag laden dus tot 11u. Ideaal want als ik naar werk rijd met bekabeld Android Auto blijft hij dus beperkt laden en als ik uitslaap ook.
Verder max 80% en Bedtime Mode is het 4e item dat snachts aanstaat bij mij.

[ Voor 125% gewijzigd door Jazco2nd op 23-10-2022 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• den1972
Mijn wekker gaat om 5 😉

Ik dacht al dat deze instellingen niet de oorzaak zouden zijn.

Nu opzoek naar naar een andere oorzaak. 🤨
Op Asus zentalk vanmiddag een draadje gevonden waar andere ook last van reboots in de nacht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Sinds een week in bezit van een rode Zenfone 9. Wauw, wat een toestel. :9~
Ik kom van een OnePlus 5 (5+ jr).

Oktober update komt binnen, bevat de Android beveiligingsupdate van 1 okt 2022:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpnT6Q0mSFG86njjUWan78E96I4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HH69e2c9VS6NciK2vJpMZ9U.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 27-10-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
@CLB ik zag dat je zowel de Zenfone als de Xperia 5 hebt gereviewd. Als geld geen rol speelt, welke zou je dan kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crim
Rommelig is nogal een understatement, er zitten sinds de launch echt nog wel wat grote problemen aan de software kant. Kijk maar eens op de Zentalk forums. Er wordt vanuit Asus slecht gecommuniceerd en ze zijn traag met updates.
Arnout schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:51:
Sinds een week in bezit van een rode Zenfone 9. Wauw, wat een toestel. :9~
Ik kom van een OnePlus 5 (5+ jr).

Oktober update komt binnen, bevat de Android beveiligingsupdate van 1 okt 2022:

[Afbeelding]
En eindelijk de fix voor de navigatie toetsen, nu nog de GPS en de (front)camera fixen en het zal nog eens goedkomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Crim op 28-10-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:42:
@CLB ik zag dat je zowel de Zenfone als de Xperia 5 hebt gereviewd. Als geld geen rol speelt, welke zou je dan kiezen?
Poeh lastig wel, beide hun plussen en minnen...
Denk de Asus, omdat die een stuk minder saai is dan de Sony.

Maar heeft uiteraard echt te maken met usp's, wat je precies zoekt, wat je aan updates verwacht of restwaarde, unieke features, cameramogelijkheden enzovoort.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
barrymossel schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:42:
Ik moet zeggen dat ik de genoemde problemen niet ervaar. Ook niet met GPS, waar ik veel gebruik van maak..
Verder ben ik sinds deze telefoon over op gestures ipv navigatietoetsen. Het was even wennen, maar mijn duim is er best blij mee, omdat je de "terug" gesture op elke hoogte langs het scherm kan doen en dus niet telkens omlaag hoeft met je duim.
Navigatietoetsen issue is verholpen met de update van afgelopen week.

Andere issues herken ik gelukkig niet (GPS, reboots) dus dan ga ik haast denken dat het door een veelgebruikte app komt die ik niet heb (heb geen FB, Insta apps geinstalleerd, ook geen FB Messenger, Snap, Tiktok etc, wel Whatsapp, Signal, QKSMS, gebruik geen Google Messenger SMS app, ook geen Gmail app (heb geen Gmail), Chrome is ook uitgeschakeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crim
Jazco2nd schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de genoemde problemen niet ervaar. Ook niet met GPS, waar ik veel gebruik van maak..
Verder ben ik sinds deze telefoon over op gestures ipv navigatietoetsen. Het was even wennen, maar mijn duim is er best blij mee, omdat je de "terug" gesture op elke hoogte langs het scherm kan doen en dus niet telkens omlaag hoeft met je duim.
Navigatietoetsen issue is verholpen met de update van afgelopen week.

Andere issues herken ik gelukkig niet (GPS, reboots) dus dan ga ik haast denken dat het door een veelgebruikte app komt die ik niet heb (heb geen FB, Insta apps geinstalleerd, ook geen FB Messenger, Snap, Tiktok etc, wel Whatsapp, Signal, QKSMS, gebruik geen Google Messenger SMS app, ook geen Gmail app (heb geen Gmail), Chrome is ook uitgeschakeld).
GPS merk je alleen op laag tempo, zoals tijdens lopen. De nauwkeurigheid is heel slecht waardoor de locatie meters heen en weer springt. Met navigeren e.d. merk je er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Crim schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

GPS merk je alleen op laag tempo, zoals tijdens lopen. De nauwkeurigheid is heel slecht waardoor de locatie meters heen en weer springt. Met navigeren e.d. merk je er niet veel van.
Hier heb ik inderdaad wel last van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
O die GPS problemen heb ik niet gehad toen ik op de nieuwe firmware in Frankrijk een paar kilometer google maps gebruikte ? Alles was juist heel accuraat.

Verder gebruik ik navigeren lopent niet zoveel verder, wel met android auto, maar dan gebruikt het toestel de GPS data van de auto dacht ik.

Herstarten toestel is nog nooit gebeurt spontaan, Ik heb wel een 16GB versie, Wellicht is het een memory management dingetje ? En dat met heel veel apps actief. (whatsapp, facebook, instagram etc)

Wat wel irritant is dat je soms telaat bent met een foto maken, die blijft soms echt te lang hangen voordat hij klikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 31-10-2022 17:01 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Brotuck schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:00:
O die GPS problemen heb ik niet gehad toen ik op de nieuwe firmware in Frankrijk een paar kilometer google maps gebruikte ? Alles was juist heel accuraat.

Verder gebruik ik navigeren lopent niet zoveel verder, wel met android auto, maar dan gebruikt het toestel de GPS data van de auto dacht ik.

Herstarten toestel is nog nooit gebeurt spontaan, Ik heb wel een 16GB versie, Wellicht is het een memory management dingetje ? En dat met heel veel apps actief. (whatsapp, facebook, instagram etc)

Wat wel irritant is dat je soms telaat bent met een foto maken, die blijft soms echt te lang hangen voordat hij klikt.
GPS data van je auto??
Nee hoor zeker niet. Android auto is eerder een soort extern scherm. Afhankelijk van enkele parameters van dat scherm en ondersteunende versie wordt een alternatieve versie van je app getoond.
Voeg daar touch bediening aan toe en klaar. Gebruikt niks van de auto.

Bediening op je stuur gaat trouwens alsnog via Bluetooth. Audio gaat wel via de USB kabel (tenzij je een auto nieuwer dan 2021 hebt en AA via Wifi gebruikt, dan gaat het via wifi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Jazco2nd schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:57:
[...]

GPS data van je auto??
Nee hoor zeker niet. Android auto is eerder een soort extern scherm. Afhankelijk van enkele parameters van dat scherm en ondersteunende versie wordt een alternatieve versie van je app getoond.
Voeg daar touch bediening aan toe en klaar. Gebruikt niks van de auto.

Bediening op je stuur gaat trouwens alsnog via Bluetooth. Audio gaat wel via de USB kabel (tenzij je een auto nieuwer dan 2021 hebt en AA via Wifi gebruikt, dan gaat het via wifi).
Afhankelijk van het merk auto en type multimediasysteem kan android auto beide systemen gebruiken. Zoek maar eens op die functies.

Hoe weet ik het zeker ? Omdat de gps van mijn auto een keer er een paar kilometer naast zat in de interne navigatie. Tot mijn verbazing was dit precies hetzelfde toen in AA aansloot. Toen ik weer google maps gebruikte zonder AA werkte het weer goed op de telefoon.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Sinds gisterenavond werkt bellen over wifi ineens bij de kpn. Ben ik de enige ?

Het werkt zelfs heel goed met HD bellen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Brotuck schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:03:
Sinds gisterenavond werkt bellen over wifi ineens bij de kpn. Ben ik de enige ?

Het werkt zelfs heel goed met HD bellen.
Ik moest de instelling even uitzetten en weer aanzetten. Om dat te kunnen doen moest ik (opnieuw) *#*#3642623344#*#* invoeren, vervolgens in de Dialer app via Settings > Call > WiFi Calling om het uit en weer aan te zetten.

Ik had WiFi verbinding terwijl ik dat deed. Toen ik het uitzette, verscheen het VoLTE icoontje rechtsboven.
Vervolgens aangezet en nu heb ik het WiFi Calling icoontje rechtsboven.
Als ik WiFi uitzet heb ik nu dus ook VoLTE :)

Enige wat ik mij nog afvraag:
Wat betekent het miniscule plusje in mijn WiFi6 icoontje, links boven de i/o indicatie pijltjes?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSweD2O0TlzkQvKWOaZ6mxZFIPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZG92hVavPM2zO2wbvirORzbv.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dingen als Hyperfusion, dual band wifi uitstaan.
"Turn on Wifi automatically" en Wifi scanning staan wel aan maar als ik die uitzet verdwijnt het niet..
Als ik vliegtuigmodus + Wifi aan heb is het er ook.

Heb het sinds ik een WiFi6 AP heb thuis.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 13-11-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jazco2nd schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:38:
[...]

Ik moest de instelling even uitzetten en weer aanzetten. Om dat te kunnen doen moest ik (opnieuw) *#*#3642623344#*#* invoeren, vervolgens in de Dialer app via Settings > Call > WiFi Calling om het uit en weer aan te zetten.

Ik had WiFi verbinding terwijl ik dat deed. Toen ik het uitzette, verscheen het VoLTE icoontje rechtsboven.
Vervolgens aangezet en nu heb ik het WiFi Calling icoontje rechtsboven.
Als ik WiFi uitzet heb ik nu dus ook VoLTE :)

Enige wat ik mij nog afvraag:
Wat betekent het miniscule plusje in mijn WiFi6 icoontje, links boven de i/o indicatie pijltjes?

[Afbeelding]

Ik heb dingen als Hyperfusion, dual band wifi uitstaan.
"Turn on Wifi automatically" en Wifi scanning staan wel aan maar als ik die uitzet verdwijnt het niet..
Als ik vliegtuigmodus + Wifi aan heb is het er ook.

Heb het sinds ik een WiFi6 AP heb thuis.
Ik heb dat plus icoontje niet bij de wifi 6 verbinding thuis.
Het zal wellicht aan de AP liggen of je ook 6e ondersteuning hebt.

Maar waar ik echt benieuwd naar ben is of de KPN dit zo "open" gaat laten staan, of dat het een tijdelijke instelling is. Tijd zal het leren.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Brotuck nope ik heb geen 6E en begrijp dat dat weer een ander icoontje is.
Heb gewoon WiFi op 5GHz verbinding, via dit ding: uitvoering: Ubiquiti UniFi WiFi 6 In-Wall

Private DNS en randomized MAC staan ook uit.

Hoop ook dat WiFi Calling en VoLTE blijven werken via KPN!

Maar ik wil wel van Youfone af en ga over op Ben waar het sowieso werkt (T-Mobile).

Na 3 maanden nog altijd zeer tevreden, het blijft een onderbelicht toestel. Niemand die ik ken kende dit model.

Wens alleen dat de fingerprint sensor gebruikt kan worden om te scrollen. Vind de functies om erover te swipen nu vrij nutteloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Vanaf vandaag tot 6 december krijg je bij Asus €100 korting op de 8/256gb versie!

https://estore.asus.com/nl/asus-zenfone-9.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
Bijna de Zenfone een clean flash gegeven :X

Batterij ging leeg, na reboot deden een aantal apps het niet meer (gmail, home assistant, citroen, weerplaza). Ook de feedbackagent zelf crashte, dus om crashes door te kunnen geven >:)

Play Services data gewist, hielp niet.

Bleek het aan Twin Apps te liggen i.c.m. Webview... https://zentalk.asus.com/...roid-system-webview-error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Arnout schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:50:
Bijna de Zenfone een clean flash gegeven :X

Batterij ging leeg, na reboot deden een aantal apps het niet meer (gmail, home assistant, citroen, weerplaza). Ook de feedbackagent zelf crashte, dus om crashes door te kunnen geven >:)

Play Services data gewist, hielp niet.

Bleek het aan Twin Apps te liggen i.c.m. Webview... https://zentalk.asus.com/...roid-system-webview-error
Asus Twin Apps vind ik vrij nutteloos. Om de 1 of andere reden staan er bijna alleen maar games in de lijst. Waarom zou je die willen als dubbele app?

Het is toch meer iets voor Whatsapp, Signal etc?
Maar dan moet je ook in staat zijn aparte contact account te hebben en dat is bij Asus beperkt tot een extra Google account (wat vrij omslachtig is wanneer je nummers wil opslaan). Bijvoorbeeld niet je huidige account waarin je een contact categorie hebt "werk" of "collega's".

Ik heb daarom gewoon de Whatsapp for business app geinstalleerd, voor werk-Whatsapp, ipv Twin Apps te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
Jazco2nd schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:31:
[...]

Het is toch meer iets voor Whatsapp, Signal etc?
Maar dan moet je ook in staat zijn aparte contact account te hebben en dat is bij Asus beperkt tot een extra Google account (wat vrij omslachtig is wanneer je nummers wil opslaan). Bijvoorbeeld niet je huidige account waarin je een contact categorie hebt "werk" of "collega's".
Klopt, daar waar Whatsapp op OnePlus aardig werkt (als Parallel App), werkt het op de Zenfone niet: je kunt niet bij je contacten en je kunt ze ook niet aanmaken. Vrij waardeloos ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ze wijken af van het update schema, dit lijkt een tussentijdse te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqhEH7Jl0vYZEGeHeEu3zhEEZuo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVlq5XrhoFj9p556F47lACrR.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den1972
Er zijn "veel" gebruikers die problemen hebben over willekeurige reboots. Reboots in de nacht (tijdens opladen) maar ook terwijl het toestel bediend wordt.

Ik heb er zelf ook mee te maken. Ik dacht dat ik er vanaf was maar van het weekend ineens een reboot in de ochtend. In de grafiek van je batterij verbruik zie je ook een onderbreking.

Op het Asus forum worden veel logs opgevraagd. Zo te zien zijn ze actief met het oplossen :)

[/url]restarts"]https://zentalk.asus.com/en/discussion/64387/zenfone-9-randomly-restarts[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
den1972 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:30:
Er zijn "veel" gebruikers die problemen hebben over willekeurige reboots. Reboots in de nacht (tijdens opladen) maar ook terwijl het toestel bediend wordt.

Ik heb er zelf ook mee te maken. Ik dacht dat ik er vanaf was maar van het weekend ineens een reboot in de ochtend. In de grafiek van je batterij verbruik zie je ook een onderbreking.

Op het Asus forum worden veel logs opgevraagd. Zo te zien zijn ze actief met het oplossen :)

[/url]restarts"]https://zentalk.asus.com/en/discussion/64387/zenfone-9-randomly-restarts[/url]
Het moet toch een setting zijn die dit veroorzaakt zou je zeggen. Zelf heb ik dus 0 problemen sinds het begin.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43
Ik ben toch nog in conclaaf of ik tijdens de Black Friday deals de Zenfone 9 ga kopen. Vooral dat wifi bellen was voor mij nog een puntje, maar ik las dat dat bij Kpn ondertussen gefixt is. En ja die updates van 2 jaar...dat is nog wel een dingetje. Maar overall...zeggen jullie ja kopen wanneer hij in de aanbieding komt of zeggen jullie wacht nog maar even?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
rbeijers schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:20:
Ik ben toch nog in conclaaf of ik tijdens de Black Friday deals de Zenfone 9 ga kopen. Vooral dat wifi bellen was voor mij nog een puntje, maar ik las dat dat bij Kpn ondertussen gefixt is. En ja die updates van 2 jaar...dat is nog wel een dingetje. Maar overall...zeggen jullie ja kopen wanneer hij in de aanbieding komt of zeggen jullie wacht nog maar even?
Ik heb er absoluut geen spijt van, maar het is zo persoonlijk allemaal.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Brotuck schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:20:
[...]

Het moet toch een setting zijn die dit veroorzaakt zou je zeggen. Zelf heb ik dus 0 problemen sinds het begin.
Ik heb ook geen reboots, uptime van meer dan twee weken al gehaald. Enkel één spontane reboot in de eerste dag dat ik hem in gebruik nam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
rbeijers schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:20:
Ik zou niet weten waarop je wil wachten, je geeft niet aan wat je belangrijk vind (behalve de punten die je zelf al beantwoord) :)

Heb zelf ook geen reboots probleem. Snap wel dat het vervelend is.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 15-11-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Jazco2nd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:48:
[...]

Ik zou niet weten waarop je wil wachten, je geeft niet aan wat je belangrijk vind (behalve de punten die je zelf al beantwoord) :)

Heb zelf ook geen reboots probleem. Snap wel dat het vervelend is.
Ja belangrijk is snel en goede camera. Tevens genoeg ruimte en wifi bellen omdat ik in mijn woning geen bereik heb...maar volgens mij heeft deze telefoon alles. En zelfs nu in de aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
rbeijers schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:08:
[...]

Ja belangrijk is snel en goede camera. Tevens genoeg ruimte en wifi bellen omdat ik in mijn woning geen bereik heb...maar volgens mij heeft deze telefoon alles. En zelfs nu in de aanbieding...
Ik weet niet of je naar de 8 of 16 gb uitvoering kijkt, maar ik vond 8 gb wat aan de lage kant op een ander toestel en merkte daar ook zo nu en dan issues met veel apps open. Met de 16 gb versie heb ik dat probleem niet.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
Sja ik sta er heel anders in. Android geheugen management is prima en 8 of 16 GB is puur marketing omdat sommigen het belangrijk vinden, maar maakt het juist niet sneller. Het ligt meer aan geheugen management als je problemen ervaart, of aan een app die niet netjes werkt. Of apps open staan weet je eigenlijk helemaal niet. De App switcher is meer een app historie, wil niet zeggen dat alles per se actief is of geheugen inneemt. Sommige wel, sommige niet.

Dus ik zou zelfs voor 4GB zijn gegaan als het bestond.

@rbeijers

icm Google Cam app is de camera ontzettend goed. Bij weinig licht zelfs beter dan een iPhone Pro (op basis van 1 ervaring). "genoeg ruimte" gaat je ook niet helpen om een keuze te maken, zat telefoons met 128 of 256GB. Wifi bellen is een netwerk-specifiek ding.
Snel is elke Snapdragon 8 gen1+ toestel.

volgens mij kies je de Zenfone 9 omdat je een klein formaat wil.
Als het formaat je niet uitmaakt, zijn er zat toestellen die aan deze wensen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Klein formaat en gewicht waren voor mij een vereiste.

Komende van een Sony Xperia IV, die heel snel warm word door de Snapdragon 8 Gen 1 (zonder plus) was dit een verademing op snelheid en consistente gebruikerservaring. Nadeel was dan geen 4k scherm, maar voor films kijken heb ik een Tab.

Geluid is goed, ontvangst is goed, dual Sim is goed. Heb eigenlijk verder geen klachten, als er een 512GB versie was geweest had ik die gekocht,

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Je kan nog steeds 4K kijken gelukkig :9 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
Ja uiteraard het belangrijkste; klein formaat (ter vervanging van mijn s10e)...die werkt trouwens ook nog wel aardig haha.

Maar bedankt allemaal! Ga hem op Black Friday bestellen

Oh ja en was aan het kijken voor de 8 gb met 256 gb geheugen. Is denk ik inderdaad zat

[ Voor 19% gewijzigd door rbeijers op 15-11-2022 23:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
rbeijers schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:56:
Ja uiteraard het belangrijkste; klein formaat (ter vervanging van mijn s10e)...die werkt trouwens ook nog wel aardig haha.

Maar bedankt allemaal! Ga hem op Black Friday bestellen

Oh ja en was aan het kijken voor de 8 gb met 256 gb geheugen. Is denk ik inderdaad zat
Ik heb de 16gb variant voor €765 kunnen kopen een tijdje terug in een éénmalige actie.

Echter heb ik tot nu toe maximaal 4.6gb aan geheugengebruik gezien.
Dus 8gb is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:49
rbeijers schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:56:
Heb je hem wel al in de hand gehad?

S10e: 142.2 x 69.9 x 7.9 mm
Pixel 5: 144.7 x 70.4 x 8 mm
Zenfone 9: 146.5 x 68.1 x 9.1 mm

Ik heb nu sinds een weekje een Pixel 5 maar vind de lengte soms wat lastig (ook al is het maar 2mm), had liever een S10e formaat gezien. Voordeel van de Zenfone is wel dat hij smaller is wat wellicht ook wat met de lengte helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Bij mij staat bellen over wifi weer uit overigens. (KPN)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:52:
Bij mij staat bellen over wifi weer uit overigens. (KPN)
Bedoel je dat je het zelf hebt uitgeschakeld of dat KPN hrt weer heeft uitgezet voor de Zenfone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Yup hier ook (Youfone op KPN) valt me pas nu op sinds de reboot die ik vanochtend moest doen ivm de update.

Ook WiFi Calling aan/uit gezet, geen effect.
Dus ook VoLTE is weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Dit is dus de bevestiging dat het aan de kpn ligt en niet aan ons toestel. Ik ga maar weer eens klagen

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Het ligt sowieso niet aan je toestel, dat was al bekend, met andere providers werkt het prima.
Bepaalde providers kiezen heel bewust om alleen de modellen die zij zelf verkopen te ondersteunen.
Zolang je geen Zenfone 9 in de KPN winkels of webshop ziet kan je het dus vergeten.

Daarom stap ik over naar Ben (T-Mobile) netwerk zodra ik kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecnoCoccus
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-07 21:13
Vette telefoon, na mijn mening.
Maar hoe presteert de fm radio, als die die heeft...
Vind m wel prijzig.

Misschien wel een dark horse onder de telefoons van tegenwoordig.

(Dat die twee dagen batterij een beetje gehyped wordt, vind ik gek. Is dat zo iets raars??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Card Nox schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:35:
[...]

Heb je hem wel al in de hand gehad?

S10e: 142.2 x 69.9 x 7.9 mm
Pixel 5: 144.7 x 70.4 x 8 mm
Zenfone 9: 146.5 x 68.1 x 9.1 mm

Ik heb nu sinds een weekje een Pixel 5 maar vind de lengte soms wat lastig (ook al is het maar 2mm), had liever een S10e formaat gezien. Voordeel van de Zenfone is wel dat hij smaller is wat wellicht ook wat met de lengte helpt.
Nee helaas nog niet in de hand gehad, maar wist niet dat die lengte zoveel verschil had met de S10E. Dat formaat van de S10E blijft gewoon zo lekker....Snap gewoon niet waarom de fabrikanten dit soort telefoons niet meer meer maken. Al heb ik wel een idee, lastig om high end onderdelen er in te gooien waarschijnlijk en ze denken dat mensen houden van de grotere telefoons...

• Arnout
Enorme bias alert :P, maar haal sinds de laatste update met gemak twee dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
TecnoCoccus schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:09:
Vette telefoon, na mijn mening.
Maar hoe presteert de fm radio, als die die heeft...
Vind m wel prijzig.

Misschien wel een dark horse onder de telefoons van tegenwoordig.

(Dat die twee dagen batterij een beetje gehyped wordt, vind ik gek. Is dat zo iets raars??)
Ik vindt hem ook echt helemaal geweldig. Persoonlijk Dé ultieme telefoon kwa formaat, gewicht en uiterlijk. Wil em zooo graag hebben maar -+750€ heb ik nog nooit uitgegeven aan een telefoon en dat zal zo blijven helaas. 500€ instant buy

• Jazco2nd
Sinds ik de update binnen heb deze week, komen alle telefoontjes binnen als "unknown", ipv dat ik het nummer zie.
Alsof iedereen mij met afgeschermd nummer belt, wat niet zo is (getest).

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Heeft misschien meer met Youfone dan met de tel te maken..

edit: tel uitgezet, 15min wachten, aanzetten, opgelost. Denk dat het een aanmeld/netwerk issue was.

[ Voor 26% gewijzigd door Jazco2nd op 17-11-2022 13:05 ]

• Brotuck
Zo raar, nu werkt bellen over wifi weer wel bij de kpn. Lijkt wel of ze iets aan het testen zijn in het weekend

Just here for the fun

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Arnout schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:13:
[...]

Klopt, daar waar Whatsapp op OnePlus aardig werkt (als Parallel App), werkt het op de Zenfone niet: je kunt niet bij je contacten en je kunt ze ook niet aanmaken. Vrij waardeloos ja.
Aha dat is dus de reden dat mijn parallele WA geen contacten ziet. Vrij waardeloos ja.

• mjvdzwet
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:46:
Sinds ik de update binnen heb deze week, komen alle telefoontjes binnen als "unknown", ipv dat ik het nummer zie.
Alsof iedereen mij met afgeschermd nummer belt, wat niet zo is (getest).

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Heeft misschien meer met Youfone dan met de tel te maken..

edit: tel uitgezet, 15min wachten, aanzetten, opgelost. Denk dat het een aanmeld/netwerk issue was.
Heb je WiFi bellen getest?
Ik heb ontdekt dat als je dat test dat dan de nummers als unknown binnenkomen totdat je het toestel herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Brotuck schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:30:
Zo raar, nu werkt bellen over wifi weer wel bij de kpn. Lijkt wel of ze iets aan het testen zijn in het weekend
2 van de 3 gesprekken die over wifi gingen waren niet zo goed; ik kreeg te horen dat ik wegviel. Wifi 6, Asus Zen AX mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Heb het idee dat de zakmodus / pocketmode niet goed werkt; heb al meerdere broekzakgesprekken gehad en zelfs een tweet geplaatst....

Als ik hem probeer te activeren gaat dat ook vrij moeilijk.... werkt die proximity sensor wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:03
Ik heb er zelf geen last meer van sinds ik face unlock heb uitgezet, maar op het Asusforum is het een steeds terugkerende klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heb het probleem hier niet. Maar ik zet mn telefoon eigenlijk altijd omgekeerd in mn broekzak. Altijd al gedaan.. dus scherm naar buiten toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik sta op Schiphol en kan nergens de optie vinden om roaming uit te zetten.. heel bizar. Niet bij Network & Internet, niet bij SIM.. niet bij Data.. de instelling is gewoon weg.
Zoeken op roaming geeft zelfs alleen een status onder About Phone en SSID Handover onder Developer Options..

Hoe kan dit? Foutje van Asus?

Edit: 2e SIM inschakelen en weer uitschakelen en nu heb ik het.. vaag.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 01-12-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nog geen november update gehad.... Zouden ze het samenvoegen met Android 13?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
Arnout schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:39:
Nog geen november update gehad.... Zouden ze het samenvoegen met Android 13?
Er is geen timer aan dit soort updates verbonden. Dat er maandelijkse beveiligings updates uitrollen betekend niet exact om de 30 dagen. Het kan tot 2 zelfs 3 maanden duren voordat er een update beschikbaar is, de ene keer weer sneller als de vorige keer. Het zou idd dom wezen om alle personeel aan het werk te zetten voor een knullig beveiligingsupdate terwijl Android 13 voor de deur staat. Komt vanzelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Hoe is de community voor eventuele custom Roms bij Asus smartphones? Ik ben erg gecharmeerd van de Zenfone 9, maar ik twijfel nog ivm 2 jaar updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Knamix schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:19:
Hoe is de community voor eventuele custom Roms bij Asus smartphones? Ik ben erg gecharmeerd van de Zenfone 9, maar ik twijfel nog ivm 2 jaar updates...
Meestal wel goed, maar op dit moment is het nog vrij stil rond de Zenfone 9.
Er is net als de vorige Zenfones een omnirom in de maak (https://github.com/omnirom/android_device_asus_zenfone9) en de Zenfone 8 heeft een officiele Lineage versie dus wellicht komt er volgend jaar ook een voor de Zenfone 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ben op vakantie, dan heb ik continu flight mode aan en af en toe wifi.

Heel kut: dit is het eerste Android toestel waarbij je dan ook geen GPS hebt !! Google Maps bevestigd dit met een verzoek flight mode uit te zetten.
WTF !?
Knamix schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:19:
Dit gaat alleen over major upgrades. Die boeien mij totaal niet. Vind ik meestal achteruit gang. Grote update om de wifi toggle verder te verbergen, nog rondere UI elementen etc pff. Hoef ik niet.
Asus vertelt niet hoe lang ze security updates blijven geven. Dat vind ik stuk belangrijker zolang ik de telefoon gebruik.

[ Voor 56% gewijzigd door Jazco2nd op 04-12-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:29:
Ben op vakantie, dan heb ik continu flight mode aan en af en toe wifi.

Heel kut: dit is het eerste Android toestel waarbij je dan ook geen GPS hebt !! Google Maps bevestigd dit met een verzoek flight mode uit te zetten.
WTF !?
Ik heb net even een testje gedaan.
Ik kan locatie gewoon aanzetten in vliegtuigmodus.

Als ik maps start moet ik wel WiFi aanzetten.
Maar dat is misschien te omzeilen met offline maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
mjvdzwet schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:33:
[...]

Ik heb net even een testje gedaan.
Ik kan locatie gewoon aanzetten in vliegtuigmodus.

Als ik maps start moet ik wel WiFi aanzetten.
Maar dat is misschien te omzeilen met offline maps.
Locatie staat bij mij constant aan. Ongeacht vliegtuigmodus. Maar je hebt geen gps. Maps of andere apps krijgen dus niet je actuele locatie door. Maps zegt zelfs dat het 8 uren geleden is sinds locatie was geupdate.

Dit is dus met locatie aan, vliegtuigmodus aan, geen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:43:
[...]

Locatie staat bij mij constant aan. Ongeacht vliegtuigmodus. Maar je hebt geen gps. Maps of andere apps krijgen dus niet je actuele locatie door. Maps zegt zelfs dat het 8 uren geleden is sinds locatie was geupdate.

Dit is dus met locatie aan, vliegtuigmodus aan, geen wifi.
Je kan proberen met de app "GPS Status & Toolbox" of je dan wel een fix krijgt.
Dan weet je iig of de GPS (onafhankelijk van Maps of andere navigatieapps) werkt.
Met die app kan je ook AGPS data downloaden waardoor je volgende GPS fix sneller is.
Benieuwd naar de resultaten, vanaf daar gaan we dan weer verder spitten om de boel werkend te krijgen.
Probeer vervolgens die GPS Status app open te houden en dan nadat je daar een fix hebt Maps te openen.

[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 04-12-2022 20:44 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste