Helaas 1 minder goede ervaring gehad. Voor het eerst:
Gisteravond, nadat ik ontdekte dat Asus camera night mode echt stuk beter is dan GCam night mode (die laatste is overdreven rood, minder scherp) om in het pikkedonker maanlicht op berg en een stad aan de voet van de berg vast te leggen, ging mijn scherm 10min na de laatste foto uit.
Accu was net onder de 20%.
(GCam is verder wel mijn default camera, want gewoon veel beter in andere situaties. De app staat in mijn dock. Asus camera zit onder dubbelklik van de sensorknop).
De telefoon was nog aan, met een verkeerde vinger langs de sensor gaf een bekende tril. Screenshot maken met volume en power ook. Maar het scherm bleef volledig uit..
Paar minuten wachten of aansluiten op lader maakte geen verschil.
Ik dacht dat de telefoon wel uit te zetten was, door alle 3 knoppen 10 seconden ofzo ingedrukt te houden. Dat leek niet te werken. Misschien dat een bepaalde combi (heb poosje paar geprobeerd) op gegeven moment wel de telefoon uit heeft gezet want:
Uiteindelijk kon ik niks anders bedenken dan wachten tot de accu vanzelf leeg zou lopen. Maar zoals je weet, deze telefoon op 19% op Ultra Durable kan heeeel lang aanblijven (zeker zonder scherm!).
Dus sloot ik de telefoon aan op de Pixel 4a van mn vriendin, met het idee om die op te laden en zo de accu versneld leeg te laten lopen.
Gek genoeg ging juist de Asus aan: opladen 17%! Dus hij was inmiddels wel uitgeschakeld.
De volgende dag ontdekte ik dat meerdere apps hun storage permissies kwijt waren. Beetje gek. Andere permissies waren nog wel OK.
In bijna maand tijd zoiets niet meegemaakt. Kan ook een Android ding zijn (de Pixel 4a gaat randomly op screen lock, zelfs tijdens navigeren met Google Maps of Waze, zo is geen enkele telefoon helemaal stabiel).
Verder nog altijd super tevreden met deze aankoop. Tenzij je per se een groot scherm wil, graag energie verspilt met draadloos laden (kost 30% méér stroom dan bekabeld laden), of verslaafd bent aan slechte minder intuïtieve software en bloatware zoals Samsung, is deze aankoop een no brainer!
[
Voor 5% gewijzigd door
Jazco2nd op 12-09-2022 15:41
]