Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koessien
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-02 22:46
halilg85 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:24:
[...]

Ik heb de zwarte 128gb 8gb besteld zakelijk. Donderdag besteld vrijdag in huis.
Even nagevraagd en kreeg als antwoord:
"Wij krijgen ze in oplages binnen, dus het kan inderdaad dat je de Zenfone 9 vóór de 15e opgestuurd krijgt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Hoe is het met lag met de afdruk knop? https://www.reddit.com/r/...sl_discussion_in_general/

heeft iemand de gcam mod er al opgezet, hoe is de kwaliteit/snelheid?

Twijfel omdat ik mijn pixel 6 te groot vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-09 13:57
scorelord schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:10:
Hoe is het met lag met de afdruk knop? https://www.reddit.com/r/...sl_discussion_in_general/

heeft iemand de gcam mod er al opgezet, hoe is de kwaliteit/snelheid?

Twijfel omdat ik mijn pixel 6 te groot vind...
Hier ben ik ook benieuwd naar. En of het überhaupt wel shutter lag is, of de nachtmodus die inkickt en sluitertijd aanpast. Daarnaast hebben wel meer telefoons last van shutter lag (mijn trusty old OP6 bijvoorbeeld), maar is het bij de Zenfone 9 dan zó extreem of nemen we het bij andere telefoons sneller voor lief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Binnetie schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:39:
Ik wil de camera eens vergelijken op DXOmark. Welke modellen hebben dezelfde sensor als de Zenfone 9?
DXOmark ?? Hecht je echt waarde aan die resultaten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Zwennie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. En of het überhaupt wel shutter lag is, of de nachtmodus die inkickt en sluitertijd aanpast. Daarnaast hebben wel meer telefoons last van shutter lag (mijn trusty old OP6 bijvoorbeeld), maar is het bij de Zenfone 9 dan zó extreem of nemen we het bij andere telefoons sneller voor lief?
Ben zelf nu 14 maanden in het bezit van de Zenfone 8, en dit (shutterlag) is een van de grootste ergernissen van dit toestel. Normaliter upgrade ik pas na +- 4 jaar, maar indien de Zenfone 9 dit probleem niet zou hebben (dus shutter = instant foto, zoals het hoort) zou ik binnen een half jaar/jaar bij een (hopelijk) lagere prijs al eens kijken voor de 9 als opvolger. Niet dus. Zal dus een ander toestel worden, hoewel die niet bestaat (behalve Iphone?)

Dit kan ik echt niet begrijpen met de nieuwste generatie SoCs, m'n Xperia Z uit 2013 is nog sneller. Komt waarschijnlijk door de post-processing-woede van tegenwoordig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Fentek schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

Ben zelf nu 14 maanden in het bezit van de Zenfone 8, en dit (shutterlag) is een van de grootste ergernissen van dit toestel. Normaliter upgrade ik pas na +- 4 jaar, maar indien de Zenfone 9 dit probleem niet zou hebben (dus shutter = instant foto, zoals het hoort) zou ik binnen een half jaar/jaar bij een (hopelijk) lagere prijs al eens kijken voor de 9 als opvolger. Niet dus. Zal dus een ander toestel worden, hoewel die niet bestaat (behalve Iphone?)

Dit kan ik echt niet begrijpen met de nieuwste generatie SoCs, m'n Xperia Z uit 2013 is nog sneller. Komt waarschijnlijk door de post-processing-woede van tegenwoordig...
Zorgwekkend dat dat bij de 8 nooit is opgelost. Dat geeft niet veel vertrouwen voor de 9... Op zich hoeft de cam voor mij niet superduper goed te zijn, maar t moet wel een beetje degelijk werken. Dit klinkt als iets waar ik me groen en geel aan ga ergeren.

Ben benieuwd naar de bevindingen van anderen hier die de 9 al hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Beempje schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Zorgwekkend dat dat bij de 8 nooit is opgelost. Dat geeft niet veel vertrouwen voor de 9... Op zich hoeft de cam voor mij niet superduper goed te zijn, maar t moet wel een beetje degelijk werken. Dit klinkt als iets waar ik me groen en geen aan ga ergeren.

Kleine side note: Ik zit nog op een oudere firmware (Android 11), wegens de vele problemen met Android 12, dus ik zou het eens moeten nagaan in het Zenfone 8-topic. Ik vermoed (en hoop) dat de nieuwste versie van de firmware ondertussen wel veel stabieler is, dus ik ga misschien binnenkort zelf updaten en zien of het beter is. Ik verwacht hier echter niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel12!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12-2024
Na jaren een hele fijne Pixel 4a ben ik toe aan een nieuw toestel. De Pixel 6a brengt m.i. te weinig verbetering, dus dan blijft in dit formaat de Asus over. Wat ik graag zou willen weten, maar ik zelf niet kan vinden, is of je bij de Asus bij naar links of rechts swipen, terug gaat. (Vorige pagina in Chrome bijv.) Dit vind ik bij de Pixels erg fijn, dus hoop dat de Asus dat heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halilg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-03 07:43
Wessel12! schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:35:
Na jaren een hele fijne Pixel 4a ben ik toe aan een nieuw toestel. De Pixel 6a brengt m.i. te weinig verbetering, dus dan blijft in dit formaat de Asus over. Wat ik graag zou willen weten, maar ik zelf niet kan vinden, is of je bij de Asus bij naar links of rechts swipen, terug gaat. (Vorige pagina in Chrome bijv.) Dit vind ik bij de Pixels erg fijn, dus hoop dat de Asus dat heeft!
Ja dat heeft de Zenfone 9 ook. Volgens mij de meeste moderne android toestellen ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel12!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12-2024
Ah top, dankjewel 👍

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hak ik net de knoop door, is de rode Zenfone 9 niet meer te bestellen op de site. Hopelijk komt hij weer snel beschikbaar voor de actie verloopt. Ga er geen 800 ballen voor neerleggen iig :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.FreeBird
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-04 13:19
Dit had de perfecte smartphone voor mij kunnen zijn als het update beleid niet zo belachelijk slecht was.
De headphone jack en de fysieke vingerafdrukscanner lieten mij toch behoorlijk twijfelen... Maar slechts 2 jaar aan updates valt niet recht te praten voor een smartphone die €800 kost. Jammer!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
BarôZZa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:57:
Hak ik net de knoop door, is de rode Zenfone 9 niet meer te bestellen op de site. Hopelijk komt hij weer snel beschikbaar voor de actie verloopt. Ga er geen 800 ballen voor neerleggen iig :/
Ik kan nog steeds bestellen. Heb je wel de juiste configuratie geselecteerd? 8GB / 128GB voor €729 gaat gewoon in het winkelwagentje.

Ik heb nu nog de pixel 3a en ik kan maar niet beslissen tussen de Zenfone 9 en de Pixel 6a. Maar 2 jaar ondersteuning van de Zenfone 9 vind ik het grootste struikelblok van dit snelle kleine telefoontje. :|

Edit: Ah, je wil de rode. Te snel gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door VCDfan op 11-08-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb nu ook de S10e, en dit lijkt een redelijk goede opvolger..
Batterij is gewoon bagger van de S10e, zeker na 2 jaar..
Ik heb steeds meer apparaten met een hogere refreshrate, dus 120Hz zou erg fijn zijn.
Verder trouwens prima tevreden.

Maar aan de andere kant is het jammer dat wireless charging er niet op zit en de normale oplaadsnelheid beter had gekund (de helft in half uurtje valt ook mee, maar kan zeker beter tegenwoordig).
En dat software beleid, 2 OS updates (2 jaar) en daarna 2 jaar Securitypatches zou prima zijn, maar als het 2 jaar securitypatches incl 2 OS updates is dan is het behoorlijk mager, te mager. Zou fijn zijn als Asus dit heel snel zou verduidelijken.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driesser
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 21:01
Ik vind het toch bijzonder. Bijna iedereen kraakt het update beleid af maar als ik hier zo lees vervangen veel mensen na 2 jaar hun telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17

ThaDude

Hang Loose

Driesser schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:20:
Ik vind het toch bijzonder. Bijna iedereen kraakt het update beleid af maar als ik hier zo lees vervangen veel mensen na 2 jaar hun telefoon.
Nou klopt. Helaas is een telefoon die geen updates meer krijgt tzt stukken minder waard dan een telefoon die nog 2 jaar updates krijgt.
Die van mij gaat meestal de familie in. Toch fijn als de telefoon dan nog updates krijgt.

Blijf het overigens frappant vinden dat Asus er verder niet over rept :z

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Na 2 jaar is hier de accu vaak wel een stuk minder, ik heb mijn S10e nu 2,5 jaar, maar dat wil niet zeggen dat hij niet meer werkt, gaat dan inderdaad door in de familie.
Wat ook meespeelt is dat ik vaak niet mijn telefoon meteen bij release koop, stel ik koop hem na half jaartje, dan is er nog maar 1,5 jaar updates over, dat is minder dat wat ik ermee doe, dus dat speelt zeker een grote factor.
OS updates zijn niet meer zo spannend als vroeger, maken tegenwoordig meer stuk dan goed (veranderen om het veranderen), maar security updates zijn gewoon nodig en 2 jaar is dan best schandalig weinig voor een apparaat wat ze voor 800 euro in de markt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Nu online
Dear sir/ madam,

Thank you for your email,

We only have a pre order for the black and the white version. Neither the red or blue version is being sold by us in this region.

Met vriendelijke groet,
Pierre
Asus Holland Bv.
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Her is echt triest dat je ze wel kan kiezen om te bestellen.

Ik blijf het ook raar vinden dat de €70 korting lijkt te slaan op alle Zenfone 9's, maar dan dus alleen voor de 8/128GB geldt.

De communicatie is het niet bij Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Beempje schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Zorgwekkend dat dat bij de 8 nooit is opgelost. Dat geeft niet veel vertrouwen voor de 9... Op zich hoeft de cam voor mij niet superduper goed te zijn, maar t moet wel een beetje degelijk werken. Dit klinkt als iets waar ik me groen en geel aan ga ergeren.

Ik ook, heeft één van de bezitters al meer ervaring met de shutter lag?

Qua cameraprestaties in het algemeen vind ik de Photo Compare tool van GSMArena leuk om ook mee te nemen. Hier heb ik 'm voorgeselecteerd met in de vergelijking de Pixel 4 (die hetzelfde zou moeten zijn als de 4a).

GSMArena heeft overigens ook een zeer uitgebreide review van de camera, met 139 foto's om te bekijken! https://www.gsmarena.com/asus_zenfone_9-review-2455p5.php Helaas geen woord over enige lag of juist snelheid.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
Ik doe zo lang met mijn telefoons tot het "niet meer gaat". Een defect, een chronisch gebrek aan opslagruimte, apps die niet meer performen, etc. Komt er in de praktijk op neer op 4 a 5 jaar. Had nog wel wat langer willen doorgaan met mijn huidige telefoon (bijna 5 jaar oud), maar de opslag is te beperkt en de performance begint slecht te worden.

Dus dan is die 4 jaar security updates eigenlijk wel het minimum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat betreft het updatebeleid, klopte het wat ik vanaf het begin al zei, helaas:
"Er wordt support geboden voor in ieder geval twee jaar, met ieder jaar een OS-update. Ook op het gebied van beveiliging kan de Zenfone op in ieder geval twee jaar ondersteuning rekenen (afhankelijk van lokale regulatie)".

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
CLB schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:23:
Er wordt support geboden voor in ieder geval twee jaar, met ieder jaar een OS-update. Ook op het gebied van beveiliging kan de Zenfone op in ieder geval twee jaar ondersteuning rekenen (afhankelijk van lokale regulatie).
:/

Thanks voor de terugkoppeling iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-07 20:26
Iemand hier al een pre-order die erdoorheen is gekomen? Hij staat bij mij nog op verwerking, met verwachte datum van vandaag. Heb de witte gepre-ordered.

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroengijselaar
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-05 21:40
Hier is de pre-order ook nog niet doorgekomen. Ik heb de zwarte 16gb/256gb besteld. Staat nog op "Verwerken" en beschikbaar op 15/08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

CLB schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:23:
"Er wordt support geboden voor in ieder geval twee jaar, met ieder jaar een OS-update. Ook op het gebied van beveiliging kan de Zenfone op in ieder geval twee jaar ondersteuning rekenen (afhankelijk van lokale regulatie)".
Komen die twee jaar beveiligingsupdates nou ná de twee jaar OS-updates of loopt dat tegelijk? Dus na twee jaar versieupdates nog twee jaar beveiligingsupdates of niet?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
jacobras schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Komen die twee jaar beveiligingsupdates nou ná de twee jaar OS-updates of loopt dat tegelijk? Dus na twee jaar versieupdates nog twee jaar beveiligingsupdates of niet?
Tegelijk. Dus na 2 jaar krijg je niks meer.

Edit: tenminste, vooralsnog. Asus kan in theorie besluiten die periode wat op te rekken ("in ieder geval twee jaar", zeggen ze immers), maar daar kan je niet van uitgaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Beempje op 15-08-2022 14:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Sowieso een afvaller daardoor..
Wel erg jammer, toestel had verder enorm veel potentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43
Zijn er geen tweakers die directe lijntjes hebben met Taiwan en die wat mensen kunnen overtuigen om langere updates te geven op de Zenfone 9 😚?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels-mas
jeroengijselaar schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:33:
Hier is de pre-order ook nog niet doorgekomen. Ik heb de zwarte 16gb/256gb besteld. Staat nog op "Verwerken" en beschikbaar op 15/08.
Zojuist Asus gesproken, levering is uitgesteld naar 22/08. Verwachting is dat in de loop van volgende week de pre-orders verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeGuy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-08 12:27
niels-mas schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Zojuist Asus gesproken, levering is uitgesteld naar 22/08. Verwachting is dat in de loop van volgende week de pre-orders verzonden worden.
Hmm ja maar de aanbieding loopt tot (en met?) 21/08...

Ik volg deze telefoons nu sinds dat de eerste reviews uit zijn, maar wil sowieso niet pre-orderen. Ik dacht misschien dat gisteren een beetje de release zou zijn, maar 't lijkt nog maar weinig te verkrijgen te zijn.

Nu denk ik toch nog maar rustig even te wachten op de pixel 7 (zou nog bezien hoe men die in NL kan kopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik heb inmiddels ook de zwarte 8gb/128gb binnen. Ligt echt heerlijk in de hand, zelfs met het hoesje eromheen. Zelfs een stuk kleiner dan de Pixel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroengijselaar
niels-mas schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Ik kreeg ze niet te pakken. Bedankt voor de update! Ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroengijselaar
Crim schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:31:
Ik heb inmiddels ook de zwarte 8gb/128gb binnen. Ligt echt heerlijk in de hand, zelfs met het hoesje eromheen. Zelfs een stuk kleiner dan de Pixel 5.
Hoe kan jij hem al binnen hebben als in de loop van komende week pas de pre-orders worden verstuurd? Ben wel heel benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-mas
jeroengijselaar schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:42:
[...]

Hoe kan jij hem al binnen hebben als in de loop van komende week pas de pre-orders worden verstuurd? Ben wel heel benieuwd naar je ervaring!
Lijkt erop dat ze al wat batches afgelopen weken binnen gekregen hebben, maar onze devices nog niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crim
jeroengijselaar schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:42:
[...]

Volgens mij is de zwarte 8gb/128gb al een week uit voorraad leverbaar.

Ben nu alles aan het overzetten van de Pixel 5 en dan wordt hij wel behoorlijk warm en merkbaar trager. De home button lijkt ook soms niet helemaal lekker te reageren in vergelijking met de Pixel 5, ik heb hem nu op gesture mode gezet en dat lijk wel weer prima te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-mas
Crim schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:00:
[...]

Volgens mij is de zwarte 8gb/128gb al een week uit voorraad leverbaar.

Ben nu alles aan het overzetten van de Pixel 5 en dan wordt hij wel behoorlijk warm en merkbaar trager. De home button lijkt ook soms niet helemaal lekker te reageren in vergelijking met de Pixel 5, ik heb hem nu op gesture mode gezet en dat lijk wel weer prima te werken.
Ik heb helaas de witte besteld, maar volgens de Asus shop staat de zwarte nu ook op 22-08.

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Opinie: Asus, 2 jaar updates voor 799 euro is wel heel schrikbarend
Gaat echt niet opeens leiden tot een vijfjarig update-beleid natuurlijk, maar je moet wat O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crim
Crim schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:00:
[...]
De home button lijkt ook soms niet helemaal lekker te reageren in vergelijking met de Pixel 5, ik heb hem nu op gesture mode gezet en dat lijk wel weer prima te werken.
Dit lijkt een software dingetje te zijn, de knoppen reageren alleen als je er vrij precies op klikt. Ik merk dat ik er in de praktijk vaak te ver onder zit. Bij de Pixel 5 is het niet mogelijk om mis te klikken aan de onderkant.

[Video: https://us.v-cdn.net/6031231/uploads/3HPF3NAZIXIB/2022-08-17-00-56-49.mp4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
Crim schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:56:
[...]

Dit lijkt een software dingetje te zijn, de knoppen reageren alleen als je er vrij precies op klikt. Ik merk dat ik er in de praktijk vaak te ver onder zit. Bij de Pixel 5 is het niet mogelijk om mis te klikken aan de onderkant.

[Video]
Dat lijkt inderdaad software. Denk dat het verre merendeel van gebruikers inmiddels overgestapt is op gestures dus dat ze dit nog niet opgevallen is.

Hoe is de performance met dagelijks gebruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crim
niels-mas schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:41:
[...]
Hoe is de performance met dagelijks gebruik?
Performance is prima, met normaal gebruik wordt hij ook niet echt warm en accuduur is prima. Snelheid in reguliere apps en browsen is niet echt te onderscheiden van de Pixel 5. In games merk je wel dat de GPU een stuk beter is, maar die speel ik verder niet echt.

Ik kom wel steeds meer kleine software issue's tegen, ik hoop dat Asus nog wat zaken gaat verbeteren hierin. Er komt niet echt reactie vanuit Asus op het officiële forum (je zou toch denken ze zitten er bovenop met een nieuwe telefoon) dus ik twijfel nog of ik hem terugstuur binnen de retourperiode. Ik bestel dan wel opnieuw als er daadwerkelijk een paar goede updates komen en anders hou ik het nog een jaartje bij de Pixel 5.
  • De navigatiebuttons die niet helemaal lekker werken zoals eerder aangegeven
  • Het scherm wordt heel groen als night mode aan staat, sowieso hebben de meeste display presets een vrij beroerde witbalans met een groene tint
  • De camera kan soms wat vreemde resultaten geven of problemen hebben met autofocus, in de basis zie je wel dat de sensor veel beter is dan die van de Pixel 5, vooral bij weinig licht. Maar de camera software is niet optimaal.
  • De dynamische refresh rate mode slaat nergens op, kiest standaard 90hz en switcht naar 60hz in de meeste apps. Bij de Pixel is het standaard 60hz en switcht hij naar 90hz bij touch, lijkt me veel logischer.
  • Het scherm wordt duidelijk donkerder bij het automatisch switchen naar 60hz

[ Voor 14% gewijzigd door Crim op 18-08-2022 19:24 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Ik had op 3 augustus de blauwe 6GB besteld en er stond toen leverbaar vanaf 29-08. Dat staat nu nog steeds bij mijn bestelling..

• niels-mas
Jazco2nd schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:05:
Ik had op 3 augustus de blauwe 6GB besteld en er stond toen leverbaar vanaf 29-08. Dat staat nu nog steeds bij mijn bestelling..
Deze post gezien?
BarôZZa schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:12:

Dear sir/ madam,

Thank you for your email,

We only have a pre order for the black and the white version. Neither the red or blue version is being sold by us in this region.

Met vriendelijke groet,
Pierre
Asus Holland Bv.

:N

[ Voor 23% gewijzigd door niels-mas op 18-08-2022 15:48 ]

• Jazco2nd
Nou hij werd dus zeker wel verkocht, ik heb hem namelijk besteld en betaald en heb een datum gekregen..
Dat is letterlijk verkopen.
Leveren.. sja dat gaan we zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 18-08-2022 15:55 ]

• niels-mas
Jazco2nd schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:52:
[...]

Nou hij wordt dus zeker wel verkocht, ik heb hem namelijk besteld en betaald en heb een datum gekregen..
Dat is letterlijk verkopen.
Leveren.. sja dat gaan we zien.
Ah, bij nader inzien gaat dat misschien om de 16GB versie. Communicatie blijft in ieder geval slecht van Asus, bij mijn order staat nog steeds beschikbaar op 15-08. Geen bericht over vertraging gehad of iets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:57
Gisteravond de knoop doorgehakt en de zwarte 8gb/128gb besteld. Beschikbaarheid stond op maandag de 22e, maar zojuist al een mail ontvangen met een verzendbevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKayneGame
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-08 15:35
Ik wacht nog even af met het kopen tot ik wat meer ervaringen van anderen heb gezien. Had hem eigenlijk al besteld maar er was iets raars aan de hand met klarna waardoor ik mijn bestelling konannuleren. en bedacht me toen dat ik het niet nodig had en dat mijn OnePlus 6 nu nog wel genoeg is en ik nog wel een maandje kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
niels-mas schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Ah, bij nader inzien gaat dat misschien om de 16GB versie. Communicatie blijft in ieder geval slecht van Asus, bij mijn order staat nog steeds beschikbaar op 15-08. Geen bericht over vertraging gehad of iets.
Net bericht gehad dat hij is verzonden, UPS. Nog geen details verder, is vandaag aangemeld..

Door jou maak ik me nu wel ongerust wat er in het pakket zal zitten, de kleur die op de bestelling staat of toch een zwarte :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
Jazco2nd schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:27:
[...]

Net bericht gehad dat hij is verzonden, UPS. Nog geen details verder, is vandaag aangemeld..

Door jou maak ik me nu wel ongerust wat er in het pakket zal zitten, de kleur die op de bestelling staat of toch een zwarte :S
Heb ook een verzend bevestiging. Witte 8gb. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
Heb m uiteindelijk toch ook maar gekocht (en binnen inmiddels). Wel een maatje groter dan mijn oude Sony XZ1 Compact, maar goed te doen.

Nog maar beperkt mee kunnen spelen, maar als er specifieke vragen zijn: let me know en ik zal m'n best doen een zinnig antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKayneGame
Beempje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:29:
Nog maar beperkt mee kunnen spelen, maar als er specifieke vragen zijn: let me know en ik zal m'n best doen een zinnig antwoord te geven.
Ik heb geen specifieke vragen, maar ik wil het heel graag hebben over de de dingen wat er mis mee is.
Al die reviewers die hebben over alle goeie dingen constant, ik heb het voor zulke aankopen graag over dagelijkse irritaties.

Het zou geweldig zijn als je ons up-to-date kan houden over alle frustraties die je hebt (gehad).

[ Voor 10% gewijzigd door TheKayneGame op 24-08-2022 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Bedankt voor je uitnodiging.

1. Werkt Android Auto goed? Gebruik ik veel (op mn OP5), dus is een must
2. Is de camera, vanwege de unieke gimbal, echt heel goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
TheKayneGame schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Ik heb geen specifieke vragen, maar ik wil het heel graag hebben over de de dingen wat er mis mee is.
Al die reviewers die hebben over alle goeie dingen constant, ik heb het voor zulke aankopen graag over dagelijkse irritaties.

Het zou geweldig zijn als je ons up-to-date kan houden over alle frustraties die je hebt (gehad).
Cool, ik laat t weten als ik tegen dingen aanloop. Voornaamste voor mij is momenteel dat ik wat moet wennen aan de nieuwe Android versie. Gestures bijv waren nog geen ding op mijn oude telefoon.

Ik heb (voor nu) wel het hoesje dat erbij zit eromheen gedaan. Ik gebruik normaal nooit hoesjes (vind ik zonde, heb je een mooie telefoon, verstop je m in een lelijk hoesje), maar ik vind het wat spannend om de telefoon neer te leggen zonder. Aangezien hij dan op dan rand van de lens van de camera leunt. Waarschijnlijk maakt dat niets uit en kan die lens dat prima hebben, maar toch.
Arnout schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:14:
[...]
1. Geen idee. Ik weet ook niet zo goed wat dat zou moeten doen? Sinds corona rijd ik vrijwel geen auto meer, dus ik weet niet of ik hier op korte termijn iets over kan zeggen.

2. In diverse reviews wordt daar veel dieper op ingegaan dan ik ooit zou kunnen. Van wat ik daaruit begreep is dat de camera goed is, maar niet uitzonderlijk. Vooral de postprocessing schijnt soms te ijverig te werken, waardoor eea er onnatuurlijk uit kan zien.
In diverse filmpjes die ik in die reviews gezien heb zie je dat de gimbal goed zijn werk doet: het beeld is erg stabiel, wanneer iemand de camera in de hand heeft tijdens het wandelen, bijvoorbeeld.

Zelf heb ik vooral zorgen mbt shutter lag en de blurry foto's die dat kan opleveren. Maar heb zelf nog onvoldoende bewegende onderwerpen gefotografeerd om dat te merken. Camera lijkt vooralsnog vlot en snappy te werken.

Sorry, geen antwoorden waar je veel aan hebt, voor nu. Als ik er meer ervaringen mee heb zal ik het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeGuy
Heb m uiteindelijk toch ook maar gekocht (en binnen inmiddels). Wel een maatje groter dan mijn oude Sony XZ1 Compact, maar goed te doen.

Hoeveel vrije ruimte aan opslag heb je (out-of-the-box)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parshift
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:27
Beempje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Zelf heb ik vooral zorgen mbt shutter lag en de blurry foto's die dat kan opleveren. Maar heb zelf nog onvoldoende bewegende onderwerpen gefotografeerd om dat te merken. Camera lijkt vooralsnog vlot en snappy te werken.
Sinds gisteren is er een eerste update, zou die het shutter lag probleem al opgelost hebben?

Versie WW-32.2030.2030.26
2022/08/23 3.1 GBytes
ZenFone 9 (AI2202) Software Image: WW-32.2030.2030.26 for WW/EU/RU/IN/TW SKUs
Improved Item:

1. Optimized system performance
2. Optimized system stability
3. update security-patch to 2022-08
4. upadte CS/VOIP call RX setting
5. update AudioWizard setting
6. Add ASUS smart volume function
7. Enable US_TMO/MY_Unifi VoLTE & MY_Digi/MY_Celcom VoLTE/VoWiFi

Raak je verder ook zonder problemen al op 5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
CodeGuy schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:01:
[...]
Dat hangt er natuurlijk vanaf of je de 128 of 256GB versie hebt :p

Ik heb eea gesynced vanaf m'n oude telefoon,maar niet zoveel. Zo ziet het er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPlM7QhShdncAdE_lOuJSfFEuE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTafzNtnazQAM853JpN4dStj.jpg?f=fotoalbum_large
Parshift schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Sinds gisteren is er een eerste update, zou die het shutter lag probleem al opgelost hebben?

Raak je verder ook zonder problemen al op 5G?
Geen idee of die update het shutter lag issue heeft opgelost! Ik zal eens kijken of daar iets over te vinden is.

Blijkbaar zit ik gewoon op 5G via Vodafone. Zijn daar issues mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parshift
  • Laatst online: 08-09 12:27
Beempje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:17:
[...]

Blijkbaar zit ik gewoon op 5G via Vodafone. Zijn daar issues mee dan?
Nee geen issues gekend, maar zat richting Pixel te kijken en daar nu te weten van gekomen dat die in België gewoon niet op 5G geraken. Dan is deze telefoon mijn dichtste alternatief, al zegt 5G in NL natuurlijk niets over wat in BE lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:42

henry_boy

Salessupport Tweakers
[...]

Ik heb het toestel inmiddels 2 dagen in bezit en gisteren ook in de auto gebruikt met Android Auto. Vooralsnog geen problemen gehad i.c.m. Waze en een telefoontje plegen. Zodra ik wel iets geks tegenkom hierin, dan meld ik het!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels-mas
[...]

Android auto is vele malen sneller op de Zenfone dan op mijn Pixel 4a. Wereld van verschil.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• niels-mas
Paar vergelijkingsfoto's gemaakt tussen mijn Pixel 4a en Zenfone 9. Bij de Zenfone 9 heb ik met 50MP en zonder 50MP modus een foto gemaakt in vergelijkbare situaties. Ook een video, beide op 60fps 1080p, de Pixel 4a op cinematic pan modus en de Zenfone 9 met de gimbal stabilisatie aan.

Voorzichtige conclusies:

- 50MP modus aan is wel een stuk beter als uit. Met als nadeel dat je geen HDR hebt op 50MP modus.
- Foto's maken is toch wel een stukje langzamer met 50MP modus aan
- Pixel 4a vs Zenfone 9 op 50MP is debatable.
- Video is een stuk beter op de Zenfone 9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFOZDIUyyJBKDfQLV41Q39vX9K4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOb45NC40iYIXwhClvg7riQi.jpg?f=fotoalbum_large
Pixel 4a met veel zon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4J_r9ut94rTfJ96Nom7LwhUheKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrlhNseDppVNavOZevgIVhSF.jpg?f=fotoalbum_large
Zenfone 9 op 50MP modus in met veel zon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmMylKV4Q3dpINPfXmQFqlnFZU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlAWnOfIZ95r0LqYCH3a2qTG.jpg?f=fotoalbum_large
Zenfone 9 op 12.5MP met veel zon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBM6sH0Qyx7CSMOg2ENAp0TPqpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8xCb8eD3bRroe5ZJf9v3JwO.jpg?f=fotoalbum_large
Pixel 4a in de schaduw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2JS-BH8FcPu9B44odVl3ZrkL80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zl7dCJ2SGA7tce5QJRSBfwm1.jpg?f=fotoalbum_large
Zenfone 9 op 50MP in de schaduw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WaWR4uDcfqs6pEh6QhZ8QR3qRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzzp0TrbehQYUE1hJNp9GYt2.jpg?f=fotoalbum_large
Zenfone 9 op 12.5MP in de schaduw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3wyvxHm7Q-go5Ms6yQ34pkvnpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07IqitjJSCaTBAyu44gQGgDE.jpg?f=fotoalbum_large
Pixel 4a close-up in de zon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fux3DDfoSJ7m0avjWFnQM1I4LB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pij8kqrT0s3SsuHymJ65yzAa.jpg?f=fotoalbum_large
Zenfone 9 op 50MP close-up in de zon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY1pOf2o3YOQYh6kL4pJzWzGYrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZztkstTGswh00ziQKUSqhfp.jpg?f=fotoalbum_large
Zenfone 9 op 12.5MP close-up in de zon.

En de video's:

Pixel 4a

Zenfone 9

Zal ook nog in het donker een vergelijking maken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• niels-mas
Beide devices op night mode.

Pixel kreeg ik de eerste foto niet echt goed scherp, meerdere keren geprobeerd en heel stil gehouden en dit was de beste.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezmacavpHFqj0JIF5dC4LwQC5Kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1yywVXsccoShkcR1matbaZU.jpg?f=fotoalbum_large
Pixel 4a schemer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkmaTzXbCrHX14qPniEtxZHmUuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moEXOoZe0g7Mp06bnIHy1KDO.jpg?f=fotoalbum_large
Zenfone 9 schemer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_nHYHpAQu086dThp2226sLwVaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJuP8hXvZ0whRXsK4koPm9sz.jpg?f=fotoalbum_large
Pixel 4a schemer 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G4R5RNZ4aCmTxeu1EnFbTc3yMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVqwobxFUyPZCYYeOdf3mMRM.jpg?f=fotoalbum_large
Zenfone 9 schemer 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 21:05
niels-mas schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:40:

Pixel kreeg ik de eerste foto niet echt goed scherp, meerdere keren geprobeerd en heel stil gehouden en dit was de beste.

[Afbeelding]
Pixel 4a schemer

[Afbeelding]
Zenfone 9 schemer.

[Afbeelding]
Pixel 4a schemer 2.

[Afbeelding]
Zenfone 9 schemer 2.
Bedankt voor alle moeite die je hierin hebt gestoken. _/-\o_

Edit: oeps, quote ik de verkeerde, sorry!

[ Voor 76% gewijzigd door CrystalViriS op 24-08-2022 21:58 ]

• Beempje
niels-mas schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:40:

[Afbeelding]
Pixel 4a schemer

[Afbeelding]
Zenfone 9 schemer.

[Afbeelding]
Pixel 4a schemer 2.

[Afbeelding]
Zenfone 9 schemer 2.
Held!

Mooie auto trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-mas
If only.. dit is gewoon een random huis in de buurt ;w

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jazco2nd
@niels-mas @BarôZZa Ik heb de blauwe versie dinsdag binnen gekregen :)
128GB/8GB. Ik weet bij god niet waarom je >4GB RAM nodig hebt. Dat is volgens mij puur marketing.

Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen erg hoog waren na het lezen van deze 3 reviews:

- https://www.gsmarena.com/asus_zenfone_9-review-2455p4.php
- https://www.tomsguide.com/reviews/asus-zenfone-9
- https://www.xda-developers.com/asus-zenfone-9-review/

En ik ben na 3 dagen ontzettend blij en tevreden mee. Eerste dag alles geinstalleerd..
Ik moet enorm wennen aan batterijpercentage. Normaal als het 18u savonds is en ik heb nog maar 40%, weet ik dat ik de late avond niet ga halen als ik savonds nog iets ga doen (Samsung S20 van januari 2021). Maar bij deze telefoon ging ik met 46% naar bed, niet aan lader gezet, en gaat de volgende dag tot nu nog prima door incl 1x half uur Android Auto met Waze, Spotify en Flitsmeister. Heb nieteens een lader bij me.

Ik vind dit echt een unieke telefoon door 3 dingen:
- formaat
- alle gestures die je maar wil, dit komt niet in alle reviews naar voren, maar is echt heel chill. Geen 3rd party apps nodig. Dit is vooral handig als je graag je telefoon met 1 hand bedient. Volgens mij is er geen enkel Android toestel dat out of the box zoveel gestures heeft?
- de fingerprint sensor aan de zijkant + de combinatieknop die hierin zit. ik moet nog kijken hoe ik deze optimaal voor mezelf instel, maar het doet me denken aan dit toestel:
https://www.imei.info/med.../oUnZM6-d/sony-cmd-j7.jpg
Die had ik vroeger, scrollwiel die je ook in kon drukken.
Mooie is dat je hiermee ook de typische OnePlus slider hebt, die OnePlus zelf allang niet meer toepast omdat ze alleen nog off-the-shelf rommel verkopen.

Het is gewoon prettig dat je niet altijd op je scherm loopt te tikken en vegen met je vieze vingers. ;)
CodeGuy schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:01:
[...]

Na installatie van al mijn apps (geen games) had ik 25% van de opslagruimte in gebruik.
TheKayneGame schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Tot nu toe nog geen frustraties meegemaakt. Wel dat hij in mijn broekzak aangaat, maar ik heb vanochtend ontdekt waarom: als ik hem in mijn broekzak schuif kom ik langs de fingerprint sensor dus raakt hij unlocked. Dan werkt broekzakdetectie natuurlijk ook niet. Is gewoon mijn eigen fout. Ik ben gewend het scherm juist te ontwijken (S20 had de sensor in het scherm).

Het enige wat ik jammer vind is de lader, die is vrij groot. Ik heb zelf deze lader gekocht, 65W. De kleinste lader met 2x USB-C waarbij het niet uitmaakt op welke poort je je laptop aansluit, beide kunnen max 65W leveren. Plus nog 1x USB-A.
https://www.amazon.de/dp/B08M3L8BFT
De Asus lader is smaller en iets langer dan deze lader. Die verdwijnt in mijn bak met laders :)
[...]

Camera niet veel mee gedaan maar gister heeft een vriendin die iOS gek is en continu fotos van voedsel maakt er 5min mee gestoeid en die werd er een beetje stil van. Positief dus. Ze gaat sowieso de nieuwe iPhone halen, heeft nog nooit iets anders gehad en doet alles in dat ecosysteem maar vond de camera hiervan wel erg leuk speelgoed.
Vanochtend pas zag ik toen ik de camera app weer opende dat ze de Pro modus gebruikte.
Het gimbal effect zie je inderdaad wel, ga er maar mee rennen terwijl je filmt, dus die doet zijn werk.

Android Auto geen idee wat je bedoelt dat ervaar ik als zelfde op Pixel 4a (in tegenstelling tot iemand anders hier) en Samsung S20. Ja het gaat misschien iets sneller, maar het ging bij deze andere toestellen al snel zat (Ford Fiesta 2018, SYNC3).

Oh en de telefoon is ook al per ongeluk uit mijn hand geslagen, op straat. Gelukkig doe ik het hoesje om als ik uit huis ga. Gevallen op de achterkant:
- ik zie geen sporen op de telefoon zelf
- standaard meegeleverde hoesje is 1 hoek duidelijk beschadigd, klein gaatje in zelfs. Dus die heeft de klap heel goed opgevangen (ik zie liever schade op de impact plek op de hoes dan geen schade, want anders is die val energie door de telefoon gegaan.. met zn gevoelige onderdelen).
- hoesje is verder in topstaat.

Ik ga dus wel een 2e hoesje, liefst exact zelfde maar doorzichtig zoeken, voor als deze echt stuk is.

Ook handig: het hoesje is aan 1 zijde open, daardoor wordt de telefoon niet veel breder met het hoesje om.

Ik heb 729 betaald, zo'n 300 euro meer dan ik ooit voor een telefoon wilde betalen. Maar ik negeer dat maar ff. Het is echt een top ding. Verder kan ik alleen met Pixel 4a (vrouw) en S20 (kapotte werktelefoon) vergelijken.

• Jazco2nd
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Nu online
@Jazco2nd Nice, dan bof je volgens mij. Daarna zijn de kleurtjes nooit meer beschikbaar gekomen.

6GB RAM bij m'n Key2 was vaak te weinig. Youtube en Chrome open met flink wat tabs en het slurpt geheugen. 8 of 12GB is dus zeker geen overbodige luxe. Tenzij je niet veel multitaskt.

Ben zelf voor een Nothing Phone 256/12GB gegaan. Deels omdat de kleurtjes van de Zenfone 9 er niet meer waren, maar ook omdat ik van een telefoon met keyboard kwam. Probeerde op een Galaxy S22 te typen en maakte teveel fouten. De Zenfone 9 is nog smaller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
@TheKayneGame
Ik weet al wat ik kut vind: geen VoLTE !! Daardoor kan ik niet tijdens bellen, op mijn telefoon iets opzoeken. Geen internet tijdens bellen.

Misschien incidenteel, zelfs zonder VoLTE verwacht ik wel dataverbinding te hebben. Maar nu heb ik dat dus niet.

Dit is met Youfone (KPN netwerk).

• Crim
Jazco2nd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:02:
@TheKayneGame
Ik weet al wat ik kut vind: geen VoLTE !! Daardoor kan ik niet tijdens bellen, op mijn telefoon iets opzoeken. Geen internet tijdens bellen.

Misschien incidenteel, zelfs zonder VoLTE verwacht ik wel dataverbinding te hebben. Maar nu heb ik dat dus niet.

Dit is met Youfone (KPN netwerk).
Dat zit er wel op toch? Zou het iets zijn dat de provider in moet schakelen voor elk toestel?

Misschien moet je het nog even aanzetten? https://www.asus.com/support/FAQ/1047568/

[ Voor 7% gewijzigd door Crim op 25-08-2022 18:43 ]

• Driesser
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 21:01
Dat opnemen zit standaard in alle zenfones volgens mij dit is bij mij zenfone 7 ook.
toevallig vandaag net bericht dat de blauwe vandaag verzonden is.

• TheKayneGame
@Jazco2nd Oei da's nie hendig. Maar zoals @Crim zei, je zou wel verwachten dat het wel mogelijk is.
Misschien is er iemand waar het wel werkt, wellicht ligt het aan je setup.
Maar dat weten we niet tot iemand het bevestigd

• CrystalViriS
  • Laatst online: 21:05
Driesser schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:25:
[...]

Dat opnemen zit standaard in alle zenfones volgens mij dit is bij mij zenfone 7 ook.
toevallig vandaag net bericht dat de blauwe vandaag verzonden is.
Ik heb de zenfone 6 nog en het viel me net pas op dat die deze functie inderdaad ook al heeft. Is er dus ook nooit uitgehaald bij updates of zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niels-mas
Vergelijkingsvideo met Google Camera vs de stock camera app.

Bemoedigend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik heb net een rode 8gb/128gb die ik besteld had binnen gekregen. Heeft hier nog iemand belang bij voor de aanbiedingsprijs van €729 (nog in plastic geseald)? Anders stuur ik hem retour, ik heb zelf de zwarte al in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroengijselaar
Ik heb hier ook een 16gb/256gb zwart nog in seal. Heb dezelfde ook al in gebruik. Mocht iemand hem willen laat het mij weten. Anders doe ik hem retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeGuy
Weet iemand waarom deze phone nog in zo weinig winkels ligt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nog wat negatieve punten, telefoon nu 5 dagen in gebruik:

- alle handige features voor een gezonde batterij, zorgen wanneer de telefoon aan de lader zit voor 4 persistent notificaties die niet uitgeschakeld of verborgen kunnen worden. Totaal nutteloze notificaties, je hebt deze features zelf helemaal ingesteld. Ik vind dit erg irritant. Op deze manier wil het systeem zowat dat je ze uitzet. Alleen dan verdwijnen ze. Ik hoop dat je ze met de Android 13 update wel kan verbergen.
- foto's zijn echt volstrekt onrealistisch, zeker van mensen en bijvoorbeeld kleurrijke hemel bij zonsondergang, het ziet er niet uit. Het lijkt initieel bijzonder, door de extreme kleuren, maar dan kijk je naar het object en denk je, HUH?
Asus past bizarre post-processing toe. Zonde van de dure heftige camera setup, maar ik heb nog liever de Pixel 4a. Veel liever!

Gisteren stroomde mn accu leeg. Heel bizar. Weet nog steeds niet waardoor. 15% per uur kwijt. Zie ik als een incident.

Verder is de verborgen knop op de achterkant niet gevoelig genoeg en beetje traag. Ook is het onduidelijk waar deze zit. Het is mij nog niet 1x gelukt deze knop te gebruiken zonder de telefoon om te draaien en meerdere keren te tappen. Ineens werkt het dan.

Wat ik verder jammer vind is dat de smart-key niet toe laat om te scrollen. Je kan alleen Page Up/Page Down ermee doen. Als je ermee kon scrollen, kon je gewoon de telefoon vasthouden met wijsvinger op de smart-key en zo lekker lezen, zonder telkens met je duim over het scherm te gaan..
Dit zou heel relaxed zijn, ik hoop dat het met de Android 13 update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
CodeGuy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:46:
Weet iemand waarom deze phone nog in zo weinig winkels ligt?
Ik merk dat dit ook met laptops van Asus, ze zijn alleen rechtstreeks te krijgen. Misschien lage voorraden/chiptekorten?
Jazco2nd schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:35:
- foto's zijn echt volstrekt onrealistisch, zeker van mensen en bijvoorbeeld kleurrijke hemel bij zonsondergang, het ziet er niet uit. Het lijkt initieel bijzonder, door de extreme kleuren, maar dan kijk je naar het object en denk je, HUH?
Asus past bizarre post-processing toe. Zonde van de dure heftige camera setup, maar ik heb nog liever de Pixel 4a. Veel liever!
De Pixel 4 heeft ook in principe dezelfde camera en lens als de Pixel 6a, welke bijna net zo hoog scoort als de Pixel 6 in DXOMARK. De verbeteringen zitten puur in de Gcam software updates van Google welke de Pixel 4 ook nog steeds krijgt via de Play Store. In principe heb je dus met de Pixel 4 nog net zo'n goede camera als de Pixel 6a van nu.

Misschien verbeteren ze nog iets op dit gebied bij Asus maar ik zou geen echt grote stappen verwachten. Omdat de kwaliteit van de camera tegenwoordig 50% software is kunnen ze bij Asus nooit meekomen met de grote softwareteams van Google, Apple en Samsung. Je kan wel weer een gemodde Gcam op je telefoon zetten om wat betere resultaten te krijgen.

[ Voor 62% gewijzigd door Crim op 27-08-2022 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
@crim, ze hoeven de software niet de verbeteren. Alleen de extreme post-processing wat verminderen, inclusief de extreme verscherping. Zodat ik weer gewoon huid kan zien, of detail in wolken. Ze hoeven daarvoor echt niet de kracht van Google Camera te benaderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crim
De review van The Verge staat ook online: https://www.theverge.com/...rice-battery-camera-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Nu online
The Verge en Engadget zijn altijd tenenkrommend qua reviews. Geen idee waarom je Android reviews zou willen lezen van Apple fanboys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dit zijn de 4 notificaties als ik ga slapen en de telefoon aan de lader zet. Deze notificaties kan ik niet uitschakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOpb7cyxJJbOWBjJbcQu3YEY4Ck=/x800/filters:strip_exif()/f/image/le1UiFnMNPjnOOfwZ6Fd1SDA.png?f=fotoalbum_large

- Scheduled Charging: batterij wordt dynamisch (= een klein beetje) volgeladen tussen 22.30 en 8.30 wanneer deze aan de lader is. Dit dekt werkdagen (vroeg op), weekenden (laat naar bed). Alles.
- Steady charging (Ultra Steady en alleen tijdens Scheduled Charging): de maximale laadsnelheid verlaagd naar 9W, mits lader dit ondersteunt.
- Charging Limit: max 90% omdat je een batterij eigenlijk nooit tot 100% moet laden.
- Ultra Durable: een system mode. Tussen 23u en 8.30. Want waarom zou je max performance willen terwijl je eigenlijk zou moeten slapen. Als ik dan toch op pad ben kan ik dit via een tile in het notificatie panel aanpassen

dus al deze notificaties zijn overbodig.

De andere 2 reguliere notificaties ( Do Not Disturb en Bedtime Mode) kan je wel uitzetten. DND heeft een notificatie icon dus dan zie je dat deze aanstaat. Bedtime Mode maakt je scherm zwart/wit dus ook echt geen notificatie voor nodig.
Beide hebben gewoon een tile om aan/uit te zetten. Dus de notificaties van deze 2 zijn uitgeschakeld.

Nu die andere 4 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:41
Werkt hier bellen over wifi goed ?

Ik gebruik T-Mobile en KPN sims.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Brotuck schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:51:
Werkt hier bellen over wifi goed ?

Ik gebruik T-Mobile en KPN sims.
Mijn provider heeft voor deze telefoon geen VoLTE en VoWIFi ondersteuning. Elke netwerkprovider moet dat per telefoon met de fabrikant regelen. Dat is duidelijk niet gebeurd.

Google werkte met hun Pixel serie trouwens ook nooit mee. Ik kan me nog herinneren hoe ik daarvan baalde met mijn Pixel. Geen idee hoe het nu is (officieel zijn de Pixels maar in een aantal landen direct ondersteund en beschikbaar via Google).

Asus verkoopt wel rechtstreeks in NL, dus wie weet komt het nog. Maar dat ligt dus aan zowel Asus als je netwerkprovider (KPN, Vodafone, T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Jazco2nd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:36:
Tot nu toe nog geen frustraties meegemaakt. Wel dat hij in mijn broekzak aangaat, maar ik heb vanochtend ontdekt waarom: als ik hem in mijn broekzak schuif kom ik langs de fingerprint sensor dus raakt hij unlocked. Dan werkt broekzakdetectie natuurlijk ook niet. Is gewoon mijn eigen fout. Ik ben gewend het scherm juist te ontwijken (S20 had de sensor in het scherm).
Dit is tot nu toe ook mijn grootste "frustratie". Al een paar keer gehad dat ik diep in allerlei setting terecht was gekomen terwijl ik de telefoon in mijn broekzak had zitten. Oorzaak is denk ik dat de fingerprint sensor zo snel werkt, dat bij de minste aanraking de telefoon al unlocked wordt. Als je dan nonchalant met je handen in je zakken loopt dan unlock je hem per ongeluk al.

Dus doe m vanaf nu andersom in mn broekzak, nu geen issues meer gehad :P

Oja en het inrichting van mijn homescreens was was irritant. Blijkbaar kun je geen homescreen toevoegen vóór een ander? Maar alleen erna?

Verder enorm tevreden. Fijn apparaat. Veel mogelijkheden om naar je eigen smaak in te richten. Mooi scherm, batterij gaat gemakkelijk twee dagen mee, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Beempje schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:14:
[...]

Dit is tot nu toe ook mijn grootste "frustratie". Al een paar keer gehad dat ik diep in allerlei setting terecht was gekomen terwijl ik de telefoon in mijn broekzak had zitten. Oorzaak is denk ik dat de fingerprint sensor zo snel werkt, dat bij de minste aanraking de telefoon al unlocked wordt. Als je dan nonchalant met je handen in je zakken loopt dan unlock je hem per ongeluk al.

Dus doe m vanaf nu andersom in mn broekzak, nu geen issues meer gehad :P

Oja en het inrichting van mijn homescreens was was irritant. Blijkbaar kun je geen homescreen toevoegen vóór een ander? Maar alleen erna?

Verder enorm tevreden. Fijn apparaat. Veel mogelijkheden om naar je eigen smaak in te richten. Mooi scherm, batterij gaat gemakkelijk twee dagen mee, etc.
Bij mij stond swipe up to unlock screen aan. Daardoor werd mijn scherm unlocked door mijn hand wanneer ik in mijn broekzak deed.. ik denk dat dit uitzetten wel helpt.

Als launcher gebruik ik Microsoft Launcher.
Ik wil geen reclame voor Microsoft maken, maar ik heb een hoop launchers getest en dit is de enige, hele schone launcher met de handigste features, ook nog eens gratis.

Zolang je tijdens eerste start:
- niet inlogt
- nergens mee instemt, geen permissies tot contacten, locaties, agenda, files etc

Heb je de enige gratis launcher op Android die dit heeft:
- mappen in app drawer
- smart folders
- dubbele dock (handig voor je 2FA, password manager, calculator, etc)
- subgrid voor widgets, zodat je meer vrijheid hebt om je widgets op de juiste plek te krijgen. Dit zou echt standaard moeten zijn in elke launcher. Enige gratis launcher die dit heeft.

En zo nog wel meer features. Terwijl het toch simpel blijft.

En je kan een lokale backup maken via settings zodat je je launcher instellingen op je eigen server kan opslaan (doe ik dan via FolderSync app, webDAV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jazco2nd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:38:
[...]

Mijn provider heeft voor deze telefoon geen VoLTE en VoWIFi ondersteuning. Elke netwerkprovider moet dat per telefoon met de fabrikant regelen. Dat is duidelijk niet gebeurd.

Google werkte met hun Pixel serie trouwens ook nooit mee. Ik kan me nog herinneren hoe ik daarvan baalde met mijn Pixel. Geen idee hoe het nu is (officieel zijn de Pixels maar in een aantal landen direct ondersteund en beschikbaar via Google).

Asus verkoopt wel rechtstreeks in NL, dus wie weet komt het nog. Maar dat ligt dus aan zowel Asus als je netwerkprovider (KPN, Vodafone, T-Mobile).
Ja bekend "probleem" de provider settings moeten het expliciet aanzetten anders is de optie gewoon niet aanwezig in je provider settings.

De Sony Xperia die ik nu gebruik heeft dat ook, bij T-Mobile werkt het allemaal wel, want ze hebben het gewoon open gezet voor iedere telefoon, maar de KPN houd dus vast aan enkel de toestellen die ze op dit moment verkopen onder het mom van de ondersteunde lijst.

Het gekke is dat de Xperia 1ii dus wel bellen over wifi heeft, maar de Xperia 1iii niet bij de KPN.

Ergens hoop ik dat er snel een mogelijkheid komt om het alsnog aan te zetten via een custom rom. Ik zag dat de ondersteuning voor de Zenfone 8 goed was, dus ik heb hoop :)

Overigens heb ik de 16GB , 256GB versie besteld, moet morgen binnen komen 8)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Iemand GCam al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Beempje in mijn ervaring is dat niet zo makkelijk. Je hebt een Gcam mod nodig die geschikt is voor specifiek jouw eigen toestel, anders werkt het heel beperkt/loopt vast/crasht. Daarom op mn oude werk S20 toch altijd weer de standaard camera gebruikt.

Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de ervaringen hier met VoLTE/VoWIFI per netwerk. Zijn er al mensen hier die Ben (T-Mobile) of Hollandsnieuwe (Vodafone) hebben? Ik heb dus met Youfone (KPN) deze mogelijkheid niet. Maar als T-Mobile het open heeft gezet voor alle apparaten, hoop ik dus dat dit bij Ben ook het geval is. Idem dito voor Hollandsnieuwe, die op dit moment van de goedkope Sim Only aanbieders de laagste prijs & hoogste snelheid biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Beempje schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:14:
[...]

Je kan het ook zo instellen dat je de knop ook echt moet induwen voor unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Is er ook een accessoire topic of zetten we hier alles neer ?

Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de smart backpack mount.
Ik kan alleen nog nergens een winkel vinden die hem verkoopt.

https://www.asus.com/nl/A...e-9-Smart-Backpack-Mount/

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-mas
Ja, ik gebruik de GCam uit het YouTube filmpje wat ik een paar dagen geleden hier gepost heb. Slow motion doet het niet maar voor standaard foto's en videos werkt hij gewoon. Wel in de instellingen de goede image stabilisation aanzetten (wordt uitgelegd in het filmpje) dan werkt de gimbal stabilisatie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Crim schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:31:
[...]

Je kan het ook zo instellen dat je de knop ook echt moet induwen voor unlock.
Oja? Ik vroeg me dat al af, maar kon het in de settings nergens vinden. Waar kan ik die instelling vinden?

Edit: nevermind, found it! :D Settings -> Security & Lock screen -> Fingerprint -> Screen off unlock. En dan "Press only" kiezen.
Jazco2nd schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:42:
@Beempje in mijn ervaring is dat niet zo makkelijk. Je hebt een Gcam mod nodig die geschikt is voor specifiek jouw eigen toestel, anders werkt het heel beperkt/loopt vast/crasht. Daarom op mn oude werk S20 toch altijd weer de standaard camera gebruikt.
Ik heb GCam er gisteren opgezet (apk downloaden en klaar) en dat werkte gewoon. Er is nog geen Zenfone 9 specifieke config, maar met de out-of-the-box config werkte het meeste gewoon, voor zover ik kon zien. Al zullen er best specifieke dingen niet helemaal goed gaan, zo uitgebreid heb ik niet gekeken :) Sowieso stond in de release notes van de versie die ik gebruikte dat er al iets gedaan was aan Zenfone 9 compatibiliteit, dus dat zal ongetwijfeld meegeholpen hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Beempje op 30-08-2022 10:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:57
In m'n productreview heb ik vooral op het verschil tussen de reguliere Asus camera en GCam gefocust. Onderaan de review staan vergelijkingsfoto's :)

[ Voor 15% gewijzigd door Randle op 30-08-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Toestel vanmorgen ontvangen en druk bezig met instellen.
T-Mobile bellen over wifi werkt inderdaad prima, KPN niet.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.s
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 13:58

A.s

Volgens een reddit post zou je de VoWifi settings kunnen ontgrendelen als je dit intoetst, echter krijg ik het toestel pas eind deze week dus kan ik dit niet bevestigen. "*#*#3642623344#*#*"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
A.s schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:38:
Volgens een reddit post zou je de VoWifi settings kunnen ontgrendelen als je dit intoetst, echter krijg ik het toestel pas eind deze week dus kan ik dit niet bevestigen. "*#*#3642623344#*#*"
Dan krijg je inderdaad de bellen over wifi optie die je kan aanzetten. Dat wil overigens niet zeggen dat het daarna werkt. ;)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
A.s schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:38:
Met Youfone krijg ik te horen "dit nummer is niet in gebruik". Ingevoerd zonder aanhalingstekens:
*#*#3642623344#*#*

Als ik het handmatig invoer, verdwijnt mijn complete invoer na de laatste *

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 31-08-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Na een reboot is het weg trouwens.
Maar ik heb nu dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TE4Bu2IbdP7zp9lCXQnI9LylIpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enb2B91P3YJj0TJsFS67TOdv.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jazco2nd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Met Youfone krijg ik te horen "dit nummer is niet in gebruik". Ingevoerd zonder aanhalingstekens:
*#*#3642623344#*#*

Als ik het handmatig invoer, verdwijnt mijn complete invoer na de laatste *
Dat het daarna verdwijnt is prima. Kijk eens bij de settings in de dialer en dan call.

Just here for the fun

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste