Oxigeon schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:52:
Gisteren na een zeer lange tijd ook nog eens gestart. Ben gelukkig de missie voor het maken van een schip voorbij. Heb nu nog maar een paar honderd coins.
Endechaos heb ik gisteren toegevoegd op psn. Kunnen dus misschien eens samen wat gaan plunderen.
Toch nog een aantal dingetjes wat ik niet snap.
- AT random vallen schepen mij aan (niet pvp). Is dit toevallig gewoon een vijandige factie?
- wat is de manier om wat silver te gaan verdienen.
Dit seizoen duurt nog 18 dagen. Dus hoop dat ik voor seisoen 2 al een eindje op weg ben om dan mooi naar de large schepen te gaan
Je hebt nu small en medium ships. Vanaf volgend seizoen krijg je voor het eerst een Large.. (Fregat) maar die zal vrijwel onbetaalbaar zijn denk ik.
Dat je aangevallen wordt kan zeker. De standaard facties vallen je in basis niet niet zomaar aan. Nederlanders, Frans, en de kleinere zoals Fara, Rempha, Sea People en Ungwana. Die vallen aan als je een missie doet of als je hun aanvalt of tegen ze aanvaart b.v
Andere facties (zonder haven) vallen je aan zodra ze je zien. Rogue's (zwarte zeilen) en privateers (rode zeilen) b.v. verder kom je wel eens wat Chinees georienteerde schepen tegen die vallen je ook aan zodra ze je zien. Die komen uit Jaar 1.
Geld verdienen. (Naast het hoofdverhaal uitspelen!!) Wat ik zelf gedaan heb is een beetje farmen/grinden. Net buiten Saint-Anne als je linksaf vaart kom je een kleine franse settlement tegen. Deze is erg low level en deze kun je plunderen voor items en geld. Wat je eruit haalt kun je bv direct aan dezelfde settlement terugverkopen.

Als je dan wat sterker bent kun je ook het wat grotere settlement achter deze (ook Frans) plunderen. Zo heb ik mijn eerste geld verdiend. Tuurlijk kun je zeker ook missies doen maar deze vond ik erg effectief. Plunderen leverd best wat op. (ook aan Exp.punten)
Als het gaat om schepen gaat het om jou voorkeur van spelen. Wil je een brander, een rammer, een tank, DPS, ondersteuner. Ze het maar. Ik ben z.s.m. naar de Snow (tank) gegaan. Die heeft zeker in het begin veel voordelen. Super Brace b.v. met snel natuurlijk herstel. Maar dat is persoonlijk. Volgens mij had ik als tussenschip de Cutter, die heelt zichzelf standaard. Ik ben vaak wat onvoorzichtig