Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:09
Oxigeon schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:12:
[...]

Vanavond wilde ik hem ook nog eens opstarten. Geen idee of het crossplay is. Daar zullen we achter moeten komen. Ook geen idee hoe zoiets werkt om samen te spelen. Wat kun je zoal samen doen?
Ja het is zeker crossplay. Dat zie je ingame aan de icoontjes bij de namen.

Samenspelen is in mijn geval met name grotere tegenstanders aanpakken of evenemenen. Er is ook PvP maar daar doe ik niet aan mee. En dat rijmt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
endechaos schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:20:
[...]

Het is wel crossplay, maar ik denk dat ik dat nog moet instellen bij de instellingen, staat standaard dacht ik uit.
Je kan evenementen doen samen, maar nog belangrijker schijnen er missies te zijn die alleen onmogelijk te behalen vallen (verder in het spel, ik ben daar nog lang niet) .
Klopt. Ik zit er nu 400 uur in. standaard bazen zijn op tier 1 en tier 2 prima solo te doen voor mij. Maar de grotere dodelijke hoge level bazen die bij evenementen horen b.v. niet. Dit zijn te sterk en duren te lang alleen. Dus ja die zijn onmogelijk solo te doen. Maar je kunt het evenement of de aanval starten en hulp roepen. dan kan men "gratis" naar jouw locatie spawnen en meedoen. Iedereen in jouw server ziet dat jij om hulp roept en kunnen reageren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Wat me opvalt is dat veel mensen aangeven dat de instants zo laag bezet zijn terwijl ik vrijwel altijd 16 spelers zie. Dat is het max. Zowel op tier 1 als tier 2. Vreemd. Zouden ze lagere level spelers bij elkaar zetten?Ik kom echter ook wel eens lagere level schepen tegen. Dus vreemd. Misschien ligt het aan de tijd?

Verder er komt nog heel wat leuks aan. Seizoen 2 verheug ik me heel erg op. Volgens mij nog een dag of 20 of zo? Dan gaan ze je een kant laten kiezen. Dan komen mijn kleuren pas echt tot zijn recht als echte Nederlander..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 11:06
Shaker74 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:12:
Wat me opvalt is dat veel mensen aangeven dat de instants zo laag bezet zijn terwijl ik vrijwel altijd 16 spelers zie. Dat is het max. Zowel op tier 1 als tier 2. Vreemd. Zouden ze lagere level spelers bij elkaar zetten?Ik kom echter ook wel eens lagere level schepen tegen. Dus vreemd. Misschien ligt het aan de tijd?

Verder er komt nog heel wat leuks aan. Seizoen 2 verheug ik me heel erg op. Volgens mij nog een dag of 20 of zo? Dan gaan ze je een kant laten kiezen. Dan komen mijn kleuren pas echt tot zijn recht als echte Nederlander..
Super tof dat we kanten moeten gaan kiezen, let the dutch be great again. tier 1 en 2 zegt mij nog niks in het spel net als eindbazen. Ben net met het hoofdverhaal bezig geweest nadat ik werd afgeleid door een medium schip dat ik wilde en hiervoor best flink wat artikelen moest hebben voordat ik het kon bouwen. Vanavond ga ik verder en mag mijn vrouw maar eens via de tablet tv gaan kijken :X.
ik speel meestal na 10 uur in de avond, misschien dat ik daarom niet veel mensen online ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
endechaos schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:45:
[...]

Super tof dat we kanten moeten gaan kiezen, let the dutch be great again. tier 1 en 2 zegt mij nog niks in het spel net als eindbazen. Ben net met het hoofdverhaal bezig geweest nadat ik werd afgeleid door een medium schip dat ik wilde en hiervoor best flink wat artikelen moest hebben voordat ik het kon bouwen. Vanavond ga ik verder en mag mijn vrouw maar eens via de tablet tv gaan kijken :X.
ik speel meestal na 10 uur in de avond, misschien dat ik daarom niet veel mensen online ziet.
Ik game ook pas na 22u-2230. Gister ook. Gewoon 16 man online (max) in mijn instance. Ik denk dat ze toch kijken naar jouw level. Wel gek. Ik vaar met een L15 Schooner.

Tier 2 is een soort Hard mode. Zelfde wereld (andere instance) maar hogere level tegenstanders en een stuk moeilijker. Maar betere beloningen. Tier 2 heb je nodig als je de wapens en schepen wilt upgraden tot max. Als je verder in de game komt moet je een missie doen en dan kun je switchen tussen Tier 1 Stand Seas en Tier 2 Cutthroat Seas.

Eindbazen bedoel ik mee de zwaarste tegenstanders die ronddobberen. Vaak tijdelijk tijdens evenementen. The Plague King en Li Cha Ning b.v. En zelfs deze bazen heb je in verschillende levels. en de hoogste levels zijn zo ver ik weet onmogelijk om alleen te doen. Daar heb je echt meerdere spelers voor nodig. Zeker ook omdat er een tijdlimiet op zit. Een baas blijft 30 min ronddobberen en dan vaart hij weg om na 5 min weer terug te komen. Zo gaat het met de meeste "bazen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren na een zeer lange tijd ook nog eens gestart. Ben gelukkig de missie voor het maken van een schip voorbij. Heb nu nog maar een paar honderd coins.

Endechaos heb ik gisteren toegevoegd op psn. Kunnen dus misschien eens samen wat gaan plunderen.

Toch nog een aantal dingetjes wat ik niet snap.

- AT random vallen schepen mij aan (niet pvp). Is dit toevallig gewoon een vijandige factie?
- wat is de manier om wat silver te gaan verdienen.

Dit seizoen duurt nog 18 dagen. Dus hoop dat ik voor seisoen 2 al een eindje op weg ben om dan mooi naar de large schepen te gaan

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Oxigeon schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:52:
Gisteren na een zeer lange tijd ook nog eens gestart. Ben gelukkig de missie voor het maken van een schip voorbij. Heb nu nog maar een paar honderd coins.

Endechaos heb ik gisteren toegevoegd op psn. Kunnen dus misschien eens samen wat gaan plunderen.

Toch nog een aantal dingetjes wat ik niet snap.

- AT random vallen schepen mij aan (niet pvp). Is dit toevallig gewoon een vijandige factie?
- wat is de manier om wat silver te gaan verdienen.

Dit seizoen duurt nog 18 dagen. Dus hoop dat ik voor seisoen 2 al een eindje op weg ben om dan mooi naar de large schepen te gaan
Je hebt nu small en medium ships. Vanaf volgend seizoen krijg je voor het eerst een Large.. (Fregat) maar die zal vrijwel onbetaalbaar zijn denk ik.

Dat je aangevallen wordt kan zeker. De standaard facties vallen je in basis niet niet zomaar aan. Nederlanders, Frans, en de kleinere zoals Fara, Rempha, Sea People en Ungwana. Die vallen aan als je een missie doet of als je hun aanvalt of tegen ze aanvaart b.v

Andere facties (zonder haven) vallen je aan zodra ze je zien. Rogue's (zwarte zeilen) en privateers (rode zeilen) b.v. verder kom je wel eens wat Chinees georienteerde schepen tegen die vallen je ook aan zodra ze je zien. Die komen uit Jaar 1.

Geld verdienen. (Naast het hoofdverhaal uitspelen!!) Wat ik zelf gedaan heb is een beetje farmen/grinden. Net buiten Saint-Anne als je linksaf vaart kom je een kleine franse settlement tegen. Deze is erg low level en deze kun je plunderen voor items en geld. Wat je eruit haalt kun je bv direct aan dezelfde settlement terugverkopen. :P Als je dan wat sterker bent kun je ook het wat grotere settlement achter deze (ook Frans) plunderen. Zo heb ik mijn eerste geld verdiend. Tuurlijk kun je zeker ook missies doen maar deze vond ik erg effectief. Plunderen leverd best wat op. (ook aan Exp.punten)

Als het gaat om schepen gaat het om jou voorkeur van spelen. Wil je een brander, een rammer, een tank, DPS, ondersteuner. Ze het maar. Ik ben z.s.m. naar de Snow (tank) gegaan. Die heeft zeker in het begin veel voordelen. Super Brace b.v. met snel natuurlijk herstel. Maar dat is persoonlijk. Volgens mij had ik als tussenschip de Cutter, die heelt zichzelf standaard. Ik ben vaak wat onvoorzichtig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Shaker74 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:13:
[...]

Je hebt nu small en medium ships. Vanaf volgend seizoen krijg je voor het eerst een Large.. (Fregat) maar die zal vrijwel onbetaalbaar zijn denk ik.

Dat je aangevallen wordt kan zeker. De standaard facties vallen je in basis niet niet zomaar aan. Nederlanders, Frans, en de kleinere zoals Fara, Rempha, Sea People en Ungwana. Die vallen aan als je een missie doet of als je hun aanvalt of tegen ze aanvaart b.v

Andere facties (zonder haven) vallen je aan zodra ze je zien. Rogue's (zwarte zeilen) en privateers (rode zeilen) b.v. verder kom je wel eens wat Chinees georienteerde schepen tegen die vallen je ook aan zodra ze je zien. Die komen uit Jaar 1.

Geld verdienen. (Naast het hoofdverhaal uitspelen!!) Wat ik zelf gedaan heb is een beetje farmen/grinden. Net buiten Saint-Anne als je linksaf vaart kom je een kleine franse settlement tegen. Deze is erg low level en deze kun je plunderen voor items en geld. Wat je eruit haalt kun je bv direct aan dezelfde settlement terugverkopen. :P Als je dan wat sterker bent kun je ook het wat grotere settlement achter deze (ook Frans) plunderen. Zo heb ik mijn eerste geld verdiend. Tuurlijk kun je zeker ook missies doen maar deze vond ik erg effectief. Plunderen leverd best wat op. (ook aan Exp.punten)

Als het gaat om schepen gaat het om jou voorkeur van spelen. Wil je een brander, een rammer, een tank, DPS, ondersteuner. Ze het maar. Ik ben z.s.m. naar de Snow (tank) gegaan. Die heeft zeker in het begin veel voordelen. Super Brace b.v. met snel natuurlijk herstel. Maar dat is persoonlijk. Volgens mij had ik als tussenschip de Cutter, die heelt zichzelf standaard. Ik ben vaak wat onvoorzichtig 8)
Aah. Ik meen dat ik bij de missie iemand van Fara moest laten zinken. Dus dan snap ik wel dat ze me aanvallen. Weer wat wijzer geworden. Saint Anna zit ik ook. Maar eens op zoek gaan naar een Frans settlement wat ik kan aanvallen. Vanavond maar eens even proberen. INFAMY gaat trouwens niet erg snel omhoog. Geen idee wat de max is.

Gisteren ook in een tank gevaren. Moet bekennen dat die inderdaad heel erg veel schade kan hebben voordat er ook maar iets van het Balkje af gaat

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Oxigeon schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:12:
[...]

Aah. Ik meen dat ik bij de missie iemand van Fara moest laten zinken. Dus dan snap ik wel dat ze me aanvallen. Weer wat wijzer geworden. Saint Anna zit ik ook. Maar eens op zoek gaan naar een Frans settlement wat ik kan aanvallen. Vanavond maar eens even proberen. INFAMY gaat trouwens niet erg snel omhoog. Geen idee wat de max is.

Gisteren ook in een tank gevaren. Moet bekennen dat die inderdaad heel erg veel schade kan hebben voordat er ook maar iets van het Balkje af gaat
Imfamy is oneindig dacht ik of het lijkt igg zo.

Advies als je wilt blijven spelen is ook om de smugglerspass premium te nemen. Daar kun je echt veel leuke dingen uit halen. En als je eenmaal 1x de smugglerspass hebt krijg je als je alles hebt gehaald je weer genoeg "gold" gekregen om de volgende gratis te activeren. Dus als je blijft spelen is het eenmalige uitgave. Ik weet niet precies hoeveel gold je begon. Hij kost 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ik ben wel benieuwd wat ze nu precies gaan doen naar seizoen 2 toe. Ik doel op resets. Nu pas verdien ik leuk wat PO8's. Als goed is zou dat niet meer resetten? Eenmaal ingenomen zou ingenomen blijven. Maar wat ze dan doen met de PO8's en de upgrades enz. Maar ik ga gewoon door met innemen mara mijn uitgaves blijf ik wat voorzichtig mee. Het is hoe dan ook behoorlijk verrschil tussen jaar 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Hier wat info over de komst van het grote schip het Fregat.

https://www.ubisoft.com/e...XPPaB/devblog-large-ships

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Damn die ziet er wel dik uit! :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Laatst online: 00:09

R.G

Damn nu is de game enorm in de aanbieding ps5 verise 9,99

Haha had ik maar gewacht...

Maar sla je slag nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
We zijn nu alweer een tijdje verder in seizoen 2... Iemand anders er ook druk mee?

Inmiddels heb ik mijn Fregat. Ik ben druk bezig met upgraden en uitrusten. Maar de grote vraag voor mij is de "pick a side" situatie.

Kan iemand er wat over zeggen? Faction war zou zijn begonnen tussen Nederland en Frankrijk. Maar ik vind er niets van terug in game en heb alle content zover ik weet doorgespeeld. Mis ik iets of is het er gewoon nog niet. Er zou een tabblad zijn met betwiste gebieden? Maar ik zie echt niets. Mogelijk mis ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Laat maar... beetje laat dit bericht. het is er dus nog niet.... En ja, ik zat me rot te googelen en zoeken.

Based on what we've learned throughout testing and, most importantly, your input, we've made a strategic decision to delay the launch of Faction Wars. While originally planned to launch as part of a mid-season update, Faction Wars won't be coming in Year 2 Season 2 allowing us more time to test and polish the feature and deliver it when it's truly ready. We know many of you were looking forward to it, so this wasn't an easy decision.

Volgende keer zou het denk ik beter zijn dit tijdens de release al aan geven. Was best frustrerend om naar iets zoeken wat er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Zijn er nog mensen actief? Mocht je een goede website willen vol met info en voorbeelden van uitrustingen?

Als tip.. Check dan: https://skullandbonestools.de/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toffe website! Ik ben er compleet uit though/ heb zoo veel games te spelen. Helpt ook niet mee dat mijn vrienden waar ik altijd mee game helemaal geen Skull&Bones willen proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ach er is ook zoveel moois. Ik heb er ook wel belachelijk veel uren in zitten. Dan blijft bij mij juist de rest liggen. Komt misschien ook wel omdat ik vaak solo speel. Als je idd met vrienden op pad gaat is dat idd wat anders. Alhoewel , is het natuurlijk geen straf om hier met vrienden rond te varen en de boel onveilig te maken. Maar dit is een te specifiek genre denk ik. En eerlijk is eerlijk. Het is wat grindy... Heb aardig moeten grinden om mijn Fregat max. te krijgen. Maar dan heb je ook wat... Nu kwestie van de Smugllerpass door te spelen. (voor het laatste onderdeel voor het Fregat) en dan wachten op het volgend seizoen. Dan misschien tijd om ff wat anders te doen. Hellblade II b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Voor de liefhebber, een voorproefje van het nieuwe seizoen incl. faction wars. Frankrijk-Nederland. Wie zal ik kiezen. O-)

https://www.ubisoft.com/e.../letter-from-the-producer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Damn die flaming pirate set ziet er wel heel dik uit hoor die cosmetic outfit :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PH5wkmKsXmdiTKVnmXE8kbiAJMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sEaxrB9wC6YX5Ixd5g9wCcJE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:18:
Damn die flaming pirate set ziet er wel heel dik uit hoor die cosmetic outfit :P

[Afbeelding]
Ja he.... Denk dat ik mijn Gambler outfit daarvoor in de kast hang. :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste