Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:12
MazeWing schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:59:
Nou we gaan de komende dagen zien wat de eerste (quadruple) AAAA-game gaat doen. Ik verwacht scores van minstens 9.5 en hoger.... :'( :'(

De zoveelste GaaS game die gaat floppen en slechte scores gaat halen. Het blijft vreemd dat Ubiaoft niet de ballen had om het spel gewoon (jaren geleden) te annuleren. Ik denk dat ze toch nog iets van de kosten terug willen krijgen (vandaar waarschijnlijk ook de full price) en na een paar maanden de stekker eruit gaan trekken. Wat dat betreft vind ik het erg moedig van mensen om ondanks alle signalen en previews (en verdere impressies) het op release day gaan kopen voor de volle melk.

Ik ben wel benieuwd wat ze als reden gaan opgeven. "The stuff competition in the live service gaming market" "the (unexpected) success of Palworld and Helldivers 2 made it difficult for Skull and Bones to compete" "the game scores lower than we had anticipated and that resulted in disappointing sales"
Snap werkelijk waar niet dat Yves Guillemot het in zijn hoofd haalde het een AAAA-game te noemen. |:( 8)7
Alles voor de aandeelhouders zullen we maar zeggen....
Dat AAAA vond ik ook echt een rare opmerking en nergens op slaan idd, geen slimme zet van die vent. Komt ook een beetje arrogant over imo. Denk dat ze beter de game voor iets minder dan full price in de verkoop hadden moeten gooien gezien de (wel deels onterechte) negativiteit van de game in de media waar ubisoft blind voor lijkt te zijn.

Wel ben ik een beetje klaar met al dat gezeik over dat er geen zwaardcombat is etc waar je iedereen over hoort, het was vanaf het begin dat ze de game aankondigden bekend dat het om schepen gevechten zou draaien en niet hand-to-hand combat.

Ik heb zelf de game wel full price gekocht omdat ik de beta echt superleuk vond en weet dat ik het geld er wel uit ga halen, maar als je ziet hoeveel negativiteit er rond de game hing voor release had je als ubisoft zijnde misschien de game voor max 50 E moeten verkopen. Nu kiezen veel twijfelaars ervoor om de game niet te halen die je met een lager prijsje wel binnen zou kunnen slepen en voor een gezondere community kan zorgen wat op de lange termijn beter is.

[ Voor 10% gewijzigd door Stylze op 16-02-2024 09:12 ]

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:59:
Nou we gaan de komende dagen zien wat de eerste (quadruple) AAAA-game gaat doen. Ik verwacht scores van minstens 9.5 en hoger.... :'( :'(

De zoveelste GaaS game die gaat floppen en slechte scores gaat halen. Het blijft vreemd dat Ubiaoft niet de ballen had om het spel gewoon (jaren geleden) te annuleren. Ik denk dat ze toch nog iets van de kosten terug willen krijgen (vandaar waarschijnlijk ook de full price) en na een paar maanden de stekker eruit gaan trekken. Wat dat betreft vind ik het erg moedig van mensen om ondanks alle signalen en previews (en verdere impressies) het op release day gaan kopen voor de volle melk.

Ik ben wel benieuwd wat ze als reden gaan opgeven. "The stuff competition in the live service gaming market" "the (unexpected) success of Palworld and Helldivers 2 made it difficult for Skull and Bones to compete" "the game scores lower than we had anticipated and that resulted in disappointing sales"
Snap werkelijk waar niet dat Yves Guillemot het in zijn hoofd haalde het een AAAA-game te noemen. |:( 8)7
Alles voor de aandeelhouders zullen we maar zeggen....
Iedereen die de game speelt is juist best wel positief en zeggen zelfs potentieel te zien voor de lange termijn. Een piraten game is altijd lastig ivm het thema, veel mensen hebben daar niet zoveel mee. Die zullen er vermoedelijk slecht over praten maar dat heeft meer te maken met hun incompetentie mbt objectiviteit.
Niet dat dit de beste en meest geweldige game ooit is maar veel van de huidige negativiteit is zeer overdreven, onderbouwde kritiek daar gelaten.

De game heb ik trouwens voor 42 euro gekocht. De volle prijs betalen is zelden nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door NosferatuX op 16-02-2024 10:29 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:11
Stylze schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:10:
[...]

Wel ben ik een beetje klaar met al dat gezeik over dat er geen zwaardcombat is etc waar je iedereen over hoort, het was vanaf het begin dat ze de game aankondigden bekend dat het om schepen gevechten zou draaien en niet hand-to-hand combat.
Dit heb ik ook ja, zo veel "reviewrs" ook die daar over praten. maar net als wat je zegt dit is nooit de bedoeling geweest en heb ik ook altijd geweten en stoort me dus totaal niet.

Heb het al een paar keer gezegd maar ik verwachte juist niks van de game en heb er daardoor denk k zo veel meer plezier mee. Inmiddels bijna Rank Kingpin en varen lekker door :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 13:13
Lage verwachtingen, altijd goed. Vaak verwachten mensen ook gewoon teveel.

Skull and Bones is dan wel echt weer puin. Als een kleine indie ontwikkelaar met dit concept kwam aanzetten, een arcade piraten game met een focus op crafting (en dan mag het er natuurlijk best wat minder uitzien desnoods top down graphics): prima. Als Ubisoft na 13 jaar ontwikkelen hiermee aan komt zetten en er 70 piek voor vraagt, dat is toch echt wel teleurstellend. Vooruit, het ziet er redelijk uit en het werkt, het is niet dat de bugs je om de oren vliegen. Maar qua content wordt er echt het minimale geboden. Het is alleen arcade schip combat en grinden. Niets verrast, niets is origineel. Dat is het spel. Ik was het na 3 uur beta in ieder geval spuug zat.

Voor mensen die van grinden houden en piraten games kan het best leuk zijn, het is geen baanbrekende game en denk ik een teleurstellende ervaring voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kan iemand mij misschien goed uitleggen hoe je die Helm nou het beste kan aanpakken ? :P

Ik snap gewoon niet helemaal wat ik allemaal aan het doen ben ofzo. ik ben een beste hardcore gamer al zeg ik het zelf maar op 1 of andere manier snap ik dit systeem gewoon niet zo goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
Goed dat je de gratis proefversie kan spelen :) 8 uur lang is best een tijd. Het ziet er mooi uit maar het is inderdaad heel erg oppervlakkig qua gameplay. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 14:59

garrow

PSN: Garrow1978

Heb de proefversie ook gedownload om toch wat meer te kunnen spelen, ben erg benieuwd hoe de progressie gaat en of de betere/grotere schepen meer diepgang in combat hebben. Tot nu toe vermaak ik me er wel mee....een beetje rondvaren missie's doen en de piraat spelen, maar of er genoeg end-game diepgang is om dit naar 100 uur nog leuk te vinden weet ik eigenlijk nog steedas niet. maar eerst nog maar de resterende 3 uur opmaken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Als ik de laatste video van Bellular bekijk en de reacties van hier ernaast leg, is er een aanzienlijke kloof. Kunnen jullie je helemaal niet vinden in wat hij zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie85
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:03
Persoonlijk vind ik het een leuke game, heb er dan ook niet de volle pond voor betaald en het valt mooi in mij niche en met mijn beperkte game tijd vermaak ik tot nu toe wel. Maar het is zeker geen AAAA game, had Ubi dit niet lopen roepen zou het geklaag al schelen denk ik.

Een deel van de kritiek snap ik ook niet echt en lijkt me meer om wat te klagen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 20:34
Na het (kort) spelen van de beta wou ik heel graag de game kopen, maar boven wonder boven is er toch een gratis 8 uur (bijna) full game trial te spelen. Volgens mij is alles te doen, behalve het traden met mensen/vrienden (wat wel erg jammer is, want wij konden elkaar niet helpen tijdens het doen van de quest).

De eerste indruk was goed, begin is prima en vermakelijk waarbij je begint met een klein bootje. Uiteindelijk kom je uit bij een stad en kan je daar langzaam een grotere boot kan maken, betere equipment kan craften (zoals kanonnen). De eerste 4 uur waren vermakelijk, ook vooral omdat ik de gehele trial (8 uur) samen met iemand anders deed.

De combat van de schepen is ook prima! Het is anders dan bijv. een Black Flag, maar het voelt goed om de juiste objecten op een schip te raken voor extra damage. Ook als je kanonnen beter worden en je veelal meer damage doet, dan werkt dat prima! Het krijgen van nieuwe transmog werkt meer dan goed. Ik moet zeggen dat ik snel veel geld verdiende en eigenlijk vrij snel de gear set kon kopen die ik graag wou hebben.

Toch ben ik wel heel erg blij dat de trial 8 uur duurde, want ik vond het persoonlijk (wat ik erg jammer vindt) erg tegenvallen nadat ik de game 8 uur heb kunnen spelen. Van de NPC's die niet heel erg goed zijn (audio en visueel), de graphics die ook tegenvallen (van eilanden, NPC's, golven die erg pixelig zijn, objecten op een eiland van lage kwaliteit zijn), de eilanden waar je eigenlijk niet erg veel kan doen (en voor zover ik heb gezien op elkaar lijken, en waar ik vooral blue prints kocht op elk eiland), de trage schepen in het begin waarbij het erg lang duurt om ergens te komen (en je moet je vooral overal tussenwringen om ergens te komen). Fast Travelen wil je ook niet te vaak doen, want dat neemt wel de sfeer en diepgang weg. Ook waren de quests niet super interessant, de keuzes die ik maakte tijdens de story hadden geen impact op de uitkomst van het gesprek. De variatie van quests, cutscenes/cinematics en andere dingen mis ik toch wel.

Ook veel dingen die erg vervelend werken, zoals o.a. quest items. Wij waren een quest aan het doen en konden niet uitvogelen waarom wij een quest niet konden finishen. Bij het switchen naar een boot worden je quest items ook in de storage gegooid (omdat ik een quest met een Dhow moest doen, en de storage van de Dhow is niet groot, dus vandaar naar de storage). Maar voordat je er achter komt wat het probleem is, moet je dan toch maar het antwoord googlen. Ook heb je quests waarbij je een treasure map moest volgen, en eenmaal op het eiland aangekomen liepen we naar de plek op de map, maar de andere vriend kon alleen de chest opgraven. Ik kon de chest helaas niet opgraven. Wat blijkt nu, mijn plaatje klopte eigenlijk niet en moest ik op het eiland zoeken naar een ander soortgelijke locatie. Erg vervelend voordat je daar achter komt, want mijn treasure map liet toch echt de eerste locatie zien. En zo ging het bij een aantal quests meer.

Helaas helaas, alles bij elkaar opgeteld en met het herhaaldelijk doen van dezelfde content (Plunderen, Resources gatheren), dan is het leuk om het een aantal keer te doen, maar niet continue dezelfde eentonige content. De variatie mist enorm. Het zou mooi zijn om op andere manieren te kunnen gatheren, afhankelijk van de type resources. Dat zou bij meer systemen toch wel een verbetering zijn.

Toch is het wellicht geen terecht punt, maar om niet even van je schip af te kunnen of buiten steden (in de wereld) met je eigen character te lopen en dingen te ontdekken met vrienden, duiken om schatten of andere dieren te zien tijdens het zwemmen, het eiland verkennen (want je bent gebonden om binnen de lijnen te blijven die er worden gesteld), is de diepgang toch erg onder de maat. Vooral het lopen op een eiland en eigenlijk niet naar een plek te lopen waar je heen wil, omdat er een onzichtbare muur zit, tja...zeker niet Quadruple A waardig.

Zeker geen 70 euro of meer waardig (en bij de trial wordt je verwezen naar de store waar je alleen maar de premium versie kan vinden). Voor mijn gevoel is 40 euro nog teveel geld voor deze game. Er is zeker content (en ook best wel veel), maar toch mist er iets met alles wat ik hierboven noemde. Ik verwacht ook niet dat deze game binnen een jaar totaal anders is, dus helaas gelijk het begin en einde voor mij.

Maar goed, op naar de volgende game :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25

MazeWing

The plot thickens...

Je verwacht het niet.... |:(
Online pirate action game Skull and Bones, which Ubisoft’s CEO described as the publisher’s first “AAAA project”, has attracted less than one million players since its launch.

According to Tom Henderson’s (Founder of Insider Gaming) sources, the game is currently being played by around 850,000 people, including those who have downloaded a free eight-hour trial version.
bron: https://medium.com/@konet...unt-revealed-91332b0ca02e

Vind je het gek met een prijs van €70 en alle negatieve impressies de weken/maanden voorafgaand aan de launch. 8)7 Kennelijk moest men het contractueel uitbrengen vanwege subsidies door de overheid van Singapore.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:01
Voor wie in Skull and Bones snel zilver wil verdienen dient helemaal Zuid-oostelijk op de map naar Dutchman's Camp outpost te gaan, daar bij de "Rogue Trader" alles van Gin en Painting op te kopen, dan het game te verlaten naar het hoofdscherm en even later het game te vervolgen en hetzelfde blijven herhalen tot je geld op is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7GIX4Phw8g5RH0vLIWqkqAKtJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvCeRLhJSzIHyWLH1fUKjtpm.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan dit doen tot je schip volledig over zijn maximale gewicht is en je zal daar ook een melding van krijgen en het is rechts onderaan ook te zien als je in het rood gaat (onder het schip).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fh4DLboC3KM43--8LfrwMqfOlMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZghIoN7YUPgYSDdPdvSaYmD.jpg?f=fotoalbum_large

Eens je zo ver bent, ga je via Quick Travel naar volgende outpost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qgp-RaK86Zv9ZqonEu0wxqyDa7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPnk9HvO7iCftMUAUKGKY1HP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier gaan we alle Gin en Paintings verkopen en het maakt niet uit of het de "Corrupt Companie Officer" is of de "Rogue Trader", de prijs blijft bij de twee hetzelfde en het gemakkelijkste is de eerste van die twee te kiezen en je verkoopt alles! je verdrievoudigd tot viervoudigd je investering als het goed verloopt. Op twintig minuten kan je van 40K vlotjes 120K gemaakt hebben.
Voor zeker te zijn kan je best Crossplay aan hebben staan, dat maakt dat je tussen kopen, uitloggen en inloggen gemakkelijker in andere gamelobbies terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Season 1 is begonnen. ik kan nog anderhalve week spelen volgens mij voordat het niet meer werkt via ubisoft Plus

Even kijken wat ik dan doe. Zie dat de prijs wel daalt op 3rd party key shops dus denk dat ik hem ergens "goedkoop" op de kop ga tikken.

Ik heb namelijk wel gewoon genoeg plezier met de game om hem nog af en toe te blijven spelen.

Door die ubisoft plus automatisch de premium editie van het spel gekregen dus ook de season 1 Smuggler Pass (battlepass) daarbij gekregen :P dus die kan ik gelijk claimen enzo terwijl ik dan gewoon de standaard editie koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net voor het eerst die mega grote krokodil gekilled.. eerder had hij mij een paar keer maar volgens mij hebben ze hem generfed want nu ging het veel makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 09:56
Is er iemand morgenavond online die even snel de co-op achievements wil (helpen) halen? Zou niet al te veel tijd hoeven kosten:
  • 3x items traden
  • 5x een shared contract
  • Group met 2 anderen
Iedereen die ik ingame tegenkom probeer ik te inviten, maar bijna niemand accepteert. De Looking for Group zet ik aan en levert zelden een party op. Crossplay staat aan, maar de servers zijn of te leeg of iedereen hangt ergens anders rond dan bij Saint Anne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
MeanGreen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:00:
Is er iemand morgenavond online die even snel de co-op achievements wil (helpen) halen? Zou niet al te veel tijd hoeven kosten:
  • 3x items traden
  • 5x een shared contract
  • Group met 2 anderen
Iedereen die ik ingame tegenkom probeer ik te inviten, maar bijna niemand accepteert. De Looking for Group zet ik aan en levert zelden een party op. Crossplay staat aan, maar de servers zijn of te leeg of iedereen hangt ergens anders rond dan bij Saint Anne.
Ja is goed kunnen we wel afstemmen ik ben er meestal na 20:00
Stuur mij anders maar een DM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 11:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Arie85 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:07:
Persoonlijk vind ik het een leuke game, heb er dan ook niet de volle pond voor betaald en het valt mooi in mij niche en met mijn beperkte game tijd vermaak ik tot nu toe wel. Maar het is zeker geen AAAA game, had Ubi dit niet lopen roepen zou het geklaag al schelen denk ik.

Een deel van de kritiek snap ik ook niet echt en lijkt me meer om wat te klagen te hebben.
Ik snap de teleurstelling wel degelijk als je bedenkt dat de blueprint Black Flag was. Een niet officieel Piraten spel wat meer piraterij bied dan deze. S&B heeft letterlijk minder opties en diepgang dan een 10+ jaar oud spel. En dan nog die opmerking over AAAA wat echt hilarisch naief was. Maar het is nu nog minder dan AAA. En dan nog die PvP meuk zoals lichtgevende zeilen en stom vuurwerk. Dat haalt je toch helemaal uit de immersie?

Ik had mijn lever gegeven voor een Singleplayer piraten spel zoals Black Flag maar dan met QoL toevoegingen, betere graphics, etc zonder de AC storyline. En ik denk zo maar, velen met mij. Nu is het Vleesch noch Visch.

[ Voor 5% gewijzigd door RoamingZombie op 04-03-2024 19:16 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net even een speelsessie gehad met @MeanGreen :)

Is wel leuk samen. Kan me voorstellen dat het veel leuker is in groep van 3 spelers ofzo met vrienden.

Wat schepen gedowned, Kihabaru gekilled. Fort geplundered

Party'en ging prima en samen spelen maar wel naar dat de ingame chat en ingame voice stuk is.
Via discord gecommuniceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanGreen
Met een party zijn de gevechten net wat leuker en hectischer dan alleen, totale chaos en alles naar de vernieling >:) Was leuk!

De achievements die co-op vereisen heb ik met wat hulp en geluk vanavond gehaald, na enig aandringen (trade requests spammen :P) toch nog 2 randoms gevonden die ik een banaan kon geven.

Die jute farmen is niet leuk, heb de equipment er nu op dat je als je de paarse zone raakt je er 1 extra harvest. De sickle V moet ik nog krijgen dan gaat het nog wat sneller.

De laatste 2 zones vinden die ik nog niet heb bezocht is vrij irritant, ik hoop niet dat ik ze alle 28 na hoef te lopen met een lijstje ernaast, maar ben bang van wel.

Nog 3 beesten hunten met de dhow, en 5 schepen in de Open Seas neerhalen in 1x moet ook wel lukken als ik iets meer investeer in mijn wapens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanGreen
Vraag me af of ik de game nog aanraak als ik de laatste achievements heb gehaald, maargoed, er zijn meer games beroerd begonnen dus het kan nog beter worden. Battlefield 2042 en Diablo 4 waren bij release een stuk slechter dan nu.

Jute harvesten zit ik op 45% ongeveer, gaat nog een paar uurtjes harvesten duren.
Het grootste drama is de ingame chat die nog steeds niet werkt, waardoor de (in theorie) makkelijkste achievement niet te halen is BIJNA EEN MAAND NA RELEASE 8)7

Eerder een quadruple HAHAHA fail dan AAAA... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja eens @MeanGreen .. inmiddels in hetzelfde schuitje (no pun intended). Heb er wel zo'n 50 uur in dus opzich prima mee vermaakt voor die ubisoft + subscription prijs.

Zijn nu genoeg andere games waar ik plezier mee heb en ook nog uitkomen in de nabije toekomst.
Ga dus ook de game nog niet kopen nu me subscription afloopt.

Houden het wel in de gaten. Hopelijk word het uiteindelijk nog een succesverhaaltje zoals No Mans Sky ofzo maar dat zal denk ik niet gezien het ubisoft is die sneller hun losses af zullen snijden en weer een assassins creed uitbrengen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25

MazeWing

The plot thickens...

Ricmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:45:
Ja eens @MeanGreen .. inmiddels in hetzelfde schuitje (no pun intended)Houden het wel in de gaten. Hopelijk word het uiteindelijk nog een succesverhaaltje zoals No Mans Sky ofzo maar dat zal denk ik niet gezien het ubisoft is die sneller hun losses af zullen snijden en weer een assassins creed uitbrengen :P
No Mans Sky is echt een zeldzame uitzondering. Ik denk dat we al die jaren aan verbeteringen echt te danken hebben aan het feit dat het een kleine (bijna indie) developer was met hart en passie voor het spel. Als het gewoon een spel was geweest dat gemaakt was door een team binnen een grote developer/uitgever dan was het waarschijnlijk al eind 2016, begin 2017 einde oefening voor het spel.

Kijkend naar grotere producties van grote uitgevers die een flinke verbetering na (dramatische release) hebben laten zien schieten me alleen Sea of Thieves (Microsoft) en Rainbow Six Siege (Ubisoft) me te binnen. Maar een groot verschil was dat de basis van beide spellen wel gewoon in orde was en het vooral een gebrek aan content en vreemde beslissingen was. Ook hadden genoemde spellen bij release (en direct daarna) een stuk meer spelers dan Skull and Bones.

Als ik dan de laatste berichten lees dat het echt een verkoopflop is dan weet ik bijna zeker dat ze het na 1 seizoen laten voor wat het is en eind dit jaar aankondigen dat ze er volledig mee stoppen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanGreen
Gisteren de laatste haalbare achievement gehaald door in totaal 10.000 jute te harvesten.
Ben bang dat ik de hele game niet meer ga aanraken tot de bugfix voor de ingame chat, en daarna ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Het is al knap dat je deze grind hebt gezet haha.
10.000 jute harvesten is niet niks XD

Ja ik vind het zo jammer dat de situatie is zoals die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
Het verhaal gaat dat a.s. dinsdag patch 1.3 uitkomt, waarin de ingame chat gefixt zou moeten zijn.

https://twitter.com/skull...tatus/1769030905912266994

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanGreen
En inderdaad aangekondigd:

https://www.ubisoft.com/e...PqP3dL4/y1s13-patch-notes
Voice & Text Chat

We re-enabled group voice chat, group text chat and world text chat.

Dev note: We've previously disabled voice and text chat as it was causing major stability issues. We have fixed the underlying technical issue and have observed no major stability impacts relating game to voice & text chat so far in internal tests, and we are confident in re-enabling group voice and group/world text chat again as part of this update.
Op https://psnprofiles.com/t...l-and-bones/2-hello-world hebben de eerste spelers de achievement gehaald, op PS5 is de patch dus al live.

[ Voor 11% gewijzigd door MeanGreen op 19-03-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 13:17
Ik kom de bijgaand foto niet voorbij... Ik zie namelijk geen start knop :-(

Wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFI_HSPMvh4WTNytGn3WabeRMI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxXyo3TNxXb7erKcKsOoDGMD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 15:25
Goofmetdebril schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:46:
Ik kom de bijgaand foto niet voorbij... Ik zie namelijk geen start knop :-(

Wat doe ik verkeerd?

[Afbeelding]
Wat staat daar rechtsonderin dan? Lijkt iets te zijn dat je de left trigger moet indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Klopt.

L2 indrukken, dan maak je een profiel naar jouw wensen voor de hoofdrolspeler.

En daarna: nergens een startknop te bekennen.

Ik blijf op deze plaatje of na L2 met een maken van een profiel en dit gedaan te hebben 'hangen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
Goofmetdebril schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:44:
Klopt.

L2 indrukken, dan maak je een profiel naar jouw wensen voor de hoofdrolspeler.

En daarna: nergens een startknop te bekennen.

Ik blijf op deze plaatje of na L2 met een maken van een profiel en dit gedaan te hebben 'hangen'.
Maar dan kom je dus wel voorbij dit scherm als je de character creation in komt. Je hebt dan een aantal opties die je kunt aanpassen qua lichaam en dan nog qua kleding e.d. In het midden van het scherm onderin kun je de knop zien die je moet gebruiken om verder te gaan naar het spel. de 'continue' in feite.

Zie bijv. ook dit filmpje YouTube: SKULL AND BONES PS5 Walkthrough Gameplay Part 1 - INTRO (FULL GAME)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
de continue: klopt... zie ik ook.

Maar welke knop is dat? Ik krijg dit 'continue' namelijk niet aangeklikt..

(de filmpje heb ik idd ook gezien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
Goofmetdebril schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:13:
de continue: klopt... zie ik ook.

Maar welke knop is dat? Ik krijg dit 'continue' namelijk niet aangeklikt..

(de filmpje heb ik idd ook gezien).
Ik heb zelf geen PS, maar als ik de buttonlayout van de controller bekijk is dit de knop op de rechterkant van de controller en dan linksboven de 4 ronde knoppen. De schuine knop die van beneden naar boven naar rechts kantelt met drie streepjes erboven. Meestal aangeduid als 'menu' of 'options' button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofmetdebril
O ok,
ik ga vanavond kijken.

(Ik had PS5 van mijn zoon voor skull geleend. Toch iets anders dan mijn PS4).

Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Klopt. Ik ben er nu doorheen. Ik zie dat de PS 5 knoppen anders zijn dan die van PS 4.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
@MeanGreen Was het jou nog gelukt om Platinum te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:42:
@MeanGreen Was het jou nog gelukt om Platinum te halen?
Ja, gelijk dinsdag op patchday. In het menu werkte de chat nog niet, en ingame ook niet direct geloof ik. Ik stond al in Saint-Anne, daar "Ahoy!" geroepen en de laatste twee gelijk gehaald.

Daarma direct weer uitgelogd en deleted :P

Jij je nog aan het vermaken met de game of al gestopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
MeanGreen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:39:
[...]

Ja, gelijk dinsdag op patchday. In het menu werkte de chat nog niet, en ingame ook niet direct geloof ik. Ik stond al in Saint-Anne, daar "Ahoy!" geroepen en de laatste twee gelijk gehaald.

Daarma direct weer uitgelogd en deleted :P

Jij je nog aan het vermaken met de game of al gestopt?
Nee ook gestopt. Ik speelde via Ubisoft Plus en dat abbonement verliep 13 maart. Wacht nu wel tot die een keer 25 euro ofzo word op een keyshop
Of als de game veel beter word :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Ik stop met skull.

De letters zijn mij te klein. Ik kan dat niet goed lezen. Ondanks mijn megagrote scherm.
Alleen wat er gezegd (= de conversatie) wordt dit kan ik wel aanpassen... de andere niet :-(

Jammer.

Rise of Ronin maar eens proberen. Skull daarvoor omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:05

R.G

Als je op uplay via pc skulls and bones wilt kopen krijg je hem dan ook op xbox en ps?

Ik zie nu dat je hem kan kopen voor 29,99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Als je de game los koopt moet je ze sowieso op beide platformen kopen. Via Uplay + abbonement weet ik het niet zeker en zou ik denken dat je misschien op beide toegang krijgt.. maar zeker weten doe ik dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 23-06 14:03
Zo 2e jaar is begonnen. na een pauze weer opgepakt. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verast was door de makeover van bepaalde dingen. Ziet er een stuk beter uit zo. Wat serieuzer. ook de nieuwe mogelijklheden zijn echt wel goed uitgewerkt. (vind ik) Ik ga hier nog wel even goed voor zitten. Zeker de faction war is echt top idee. Ik gebruikte al sinds ik kon DMC kleuren. Nu gaat het ook wat betekenen :) Op naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Shaker74 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:57:
Zo 2e jaar is begonnen. na een pauze weer opgepakt. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verast was door de makeover van bepaalde dingen. Ziet er een stuk beter uit zo. Wat serieuzer. ook de nieuwe mogelijklheden zijn echt wel goed uitgewerkt. (vind ik) Ik ga hier nog wel even goed voor zitten. Zeker de faction war is echt top idee. Ik gebruikte al sinds ik kon DMC kleuren. Nu gaat het ook wat betekenen :) Op naar meer.
Ben best benieuwd. Had hem een tijdje geleden in zo'n keyshop gekocht omdat ik nog saldo had voor een paar euro maar nog niet aangeraakt whaha.

Wat is er allemaal veranderd ten opzichte van een jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:38
Ze zeiden ook combat on land, kan het me bijna niet voorstellen dat dit nu overal kan etc. Ik gok allemaal bepaalde plekjes waar je dat kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Daan0s schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:16:
Ze zeiden ook combat on land, kan het me bijna niet voorstellen dat dit nu overal kan etc. Ik gok allemaal bepaalde plekjes waar je dat kan doen?
Combat op het land komt in seizoen 3 van de 4. dat is dus nog niet. Maar zover ik begreep worden dat missies. het gaat dit seizoen om "factions". Nederland tegen Frankrijk eigenlijk. We zijn nu in voorbereiding erop en vanaf seizoen 2 moet je een kant kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Blijf het wel bijzonder vinden dat de game nog draaid though. Had echt verwacht dat dit allang gesloten zou worden. Good for them. Misschien ga ik het wel eens weer proberen :P heb het alleen een 20 uur gespeeld ofzo denk ik in de eerste week dat het uit was via Ubisoft +

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:16:
[...]

Ben best benieuwd. Had hem een tijdje geleden in zo'n keyshop gekocht omdat ik nog saldo had voor een paar euro maar nog niet aangeraakt whaha.

Wat is er allemaal veranderd ten opzichte van een jaar geleden?
Te veel op op te noemen.. Gister ook pas verkennend wat schepen naar de Davy Jones locker gejaagd :P Maar wat belangrijk is, is dat we dit jaar (4 seizoenen) 2 medium en 2 large schepen krijgen. S2 en S4 komen een Fregat en een Corvette.

De UI en menu's zijn verbeterd en vernieuwd. duidelijker, mooier, grafischer. Makkelijker. Logischer :+

Dit jaar komt er een faction wars. Nederland vs Frankrijk. Vanaf S2 moet je een kant kiezen. Vanaf S4 lijkt er een 3e factie bij te komen. Engeland.

Je kunt nu ook wapen ascenden. Dus verbeteren met nieuwe stats die je kunt aanpassen.

Nieuw betaalmiddel, Kupfer Bars. Sovereigns ben je bijna helemaal kwijt dat was wel balen. niet goed gecommuniceerd. Of niet goed opgelet. Pech.

Dit is even snel waar ik achter kwam gisteren. Er zijn nog veel meer dingen groot en klein maar dit is wat je zo ziet als je start zeg maar.

En je schijnt je wereld level te kunnen kiezen. Je strat is Tier 1 en als je en uitdaigng wil kun je naar Tier 2. Hoe dat precies werkt weet ik nog niet.....

vanavond weer verder iig... 8)
Veel rebalance acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:31:
Blijf het wel bijzonder vinden dat de game nog draaid though. Had echt verwacht dat dit allang gesloten zou worden. Good for them. Misschien ga ik het wel eens weer proberen :P heb het alleen een 20 uur gespeeld ofzo denk ik in de eerste week dat het uit was via Ubisoft +
Ja ik was ook gestopt tijdens S4. Ik heb er ongeveer 350 uur inzitten. Maar S4 was geen suc6. Die was veel te snel afgelopen kwa verhaallijn. In het eerste deel van S4 was ik klaar en dacht euh en nu. Ben ik nu klaar of komt er nog wat? nee dus. Daarna gestopt. Nu zag ik wat Y2 gaat brengen en heb mijn Junk (net als de snow een tank klasse) uit het vet gehaald en te water gelaten. _/-\o_ Is "my little tank" met lightning long guns.. Heerlijk. Zeker nu je ze kunt ascended.

Ik verheug me echt op deze faction wars. Ik verdedig als sinds de start het Oranje _/-\o_ Vaar al langer met DMC kleuren. Nu is het voor het echie straks. 8)

Er komt veel aan. Land battles, veroveren van gebieden, grote schepen, ook iets met officieren? enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Aiight positieve geluiden opzich dus.

Wel heel vet dat Nederland een faction is :P niet veel games waar dat gebeurd haha
Raak extra geïntresseerd :P

Is er ook inmiddels al iets van clans of guilds o.i.d waardoor je makkelijker met elkaar kan spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:51:
Aiight positieve geluiden opzich dus.

Wel heel vet dat Nederland een faction is :P niet veel games waar dat gebeurd haha
Raak extra geïntresseerd :P

Is er ook inmiddels al iets van clans of guilds o.i.d waardoor je makkelijker met elkaar kan spelen ?
Nederland. Die kwam je tegen als je het grote water overstak. Je zag het aan de windmolens ;). Ze heten de DMC. Dutch Merchant Company. Compagnie Royale zijn de Fransen. Verder heb je nog 4 locale facties.
Vanaf S4 komt de BTA erbij lijkt het. Britisch Trade Alliance.

Clans of Guilds, nee nog niet. Maar denk dat dit wel gaat komen. Zou logisch zijn. Eerlijk gezegd speel ik niet zo snel samen. Ik ben meer PvE gericht. Ik ontloop ook het PvP deel. Alleen als je een factory wilt overnemen en iemand anders wil dit ook krijg je een verplicht stukje PvP. Althans, hoeft niet maar meestal vallen ze je meteen aan. Er kan dan maar 1 winnaar zijn. Ik weet niet of dit is aangepast. Kom ik wel achter binnenkort.

Ja en ik ben positief he... Maar gezien mijn 350 uur was ik dat al :P

[ Voor 3% gewijzigd door Shaker74 op 16-04-2025 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Shaker74 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:01:
[...]

Nederland. Die kwam je tegen als je het grote water overstak. Je zag het aan de windmolens ;). Ze heten de DMC. Dutch Merchant Company. Compagnie Royale zijn de Fransen. Verder heb je nog 4 locale facties.
Vanaf S4 komt de BTA erbij lijkt het. Britisch Trade Alliance.

Clans of Guilds, nee nog niet. Maar denk dat dit wel gaat komen. Zou logisch zijn. Eerlijk gezegd speel ik niet zo snel samen. Ik ben meer PvE gericht. Ik ontloop ook het PvP deel. Alleen als je een factory wilt overnemen en iemand anders wil dit ook krijg je een verplicht stukje PvP. Althans, hoeft niet maar meestal vallen ze je meteen aan. Er kan dan maar 1 winnaar zijn. Ik weet niet of dit is aangepast. Kom ik wel achter binnenkort.

Ja en ik ben positief he... Maar gezien mijn 350 uur was ik dat al :P
Ja die had ik wel gezien ja maar dat je ze nu ook kan joinen in game zeg maar als faction om bij te horen is wel cool.

Is de game ook niet heel meta heavy ? Dat iedereen hetzelfde schip en attachments runt voor sterkste combo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:55:
[...]

Ja die had ik wel gezien ja maar dat je ze nu ook kan joinen in game zeg maar als faction om bij te horen is wel cool.

Is de game ook niet heel meta heavy ? Dat iedereen hetzelfde schip en attachments runt voor sterkste combo?
Oei.. Goede vraag. Ja en nee. Bepaalde schepen voor bepaalde tasks en je speelstijl. Tanks, healers, DPS, mijnen leggers. En combi's. Maar van alles heb je meerdere versies met net wat andere stats en perks. Ik ben zelf wat eentonig. Ben niet zo "snel". Ik heb een tank nodig. Zelf opgebouwd. Ik heb een sterke "brace" nodig. Als ik weer eens niet oplet en een volledig salvo op mijn dak krijg wil ik niet meteenzinken zeg maar. Ik gebruik daarvoor de Junk. Maar de Snow is standaard beter geschikt daarvoor. (hersteld brace sneller) Maar de Junk heeft net weer andere voordelen. Er zijn zoveel mogelijkheden. Maar ja, er zullen wel wat meta builds zijn ja. Zeker. maar dat wil niet zeggen dat je die kunt bouwen omdat sommige wapens niet meer te krijgen zijn. Elk seizoen had zijn eigen wapensets. Van armor, furniture en wapens. Dus ja en nee. Nee zeker gebruikt niet iedereen het zelfde schip en build nee. En je schijnt te kunnen traden maar dat heb ik nooit gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hier nog wat beelden van het year 2 verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Wat ik wel jammer vind is dat ze de "song" Skull and Bones er weer uit hebben gehaald. Vond hem erg goed, Echt een zeemans lied. Die hoorde je sinds een van de laatste updates als je hem opstart en in het menu stond. Dat is nu weer een normale achtergrond muziekje geworden. Niet slecht hoor maar was fan van dat zeemanslied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Wel blij. Kon gisteren door de tijdelijke shop items eindelijk mijn 4e lightning long gun aanschaffen. Heb ik er eindelijk 4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Shaker74 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:50:
Wat ik wel jammer vind is dat ze de "song" Skull and Bones er weer uit hebben gehaald. Vond hem erg goed, Echt een zeemans lied.
Had hier al meer comments online over gezien .. misschien wel een license dingetje ofzo dan als het zo geliefd was en ineens weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:06:
[...]

Had hier al meer comments online over gezien .. misschien wel een license dingetje ofzo dan als het zo geliefd was en ineens weg is.
Wel gek want hij was er maar relatief kort. Was een reden extra lang in het menu te blijven hangen :P Nu direct door.. 8) Dan maar op Spotify zoeken bedenk ik me ineens..

[ Voor 6% gewijzigd door Shaker74 op 17-04-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jf3qp23DoHPzs021hHWUOeB7CUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLj37rwXDdwhiFKESW4Es3lG.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Nog beetje goed op de Xbox series x?

Hoe Is de gameplay, frame rate en laadtijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Kleine tip. Als je alles wilt upgraden tot de hoogste tier (o.a. wapens of schip) heb je Masterwork kits nodig. deze zijn alleen te krijgen in de Tier 2 wereld! Ik zocht me rot en kwam er pas laat achter. Dit weekend dat maar eens unlocken. Eens kijken of ik me daar staande kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Even de demo opgestart, poppetje gemaakt begin met de game moet ergens heen varen.
ging uit de richting en kreeg melding 44sec before mutiny?

Toen brak de game na de 44sec. geen cutsenes kwamen en kon op geen enkele knop meer drukken behalve de home knop naar xbox scherm..

wat erg toch..

Is de game zo bagger geworden? En dan is dit een demo om je over te halen de game te hlaen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
R.G schreef op maandag 21 april 2025 @ 14:00:
Even de demo opgestart, poppetje gemaakt begin met de game moet ergens heen varen.
ging uit de richting en kreeg melding 44sec before mutiny?

Toen brak de game na de 44sec. geen cutsenes kwamen en kon op geen enkele knop meer drukken behalve de home knop naar xbox scherm..

wat erg toch..

Is de game zo bagger geworden? En dan is dit een demo om je over te halen de game te hlaen?
Nou nee. Game is zeker niet bagger en kan dat wel zeggen na 350u+ Speel alleen niet op een X. Ik speelde op de OG en nu de PRO.

Dat met die mutiny komt me bekend voor haha. In het begin zit idd een quest die je MOET doen zonder af te wijken. Doe je dat wel hangen ze je op :P Is mij ook overkomen. Maar niet dat vastlopen. Maar nogmaals, ik speelde toen nog op de PS5 OG. In het verleden wel eens wat last gehad van rubberbanding, wat op zich grappig was als dat goed gaat maar dat is al heel lang niet meer zo. Zeker na de update niets gezien van bugs of iets dergelijks. Zullen er best nog wle zijn hoor.... blijft software.

Hopelijk geef je het nog een kans. Maar it's up to you.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
De Tier 2 wereld is een leuke uitdaging overigens.

De Helm is wat lastiger geworden. Zeker omdat je nu start met maar 50k aan 8tjes ipv 300k. Dat wordt nog een uitdaging.

Even kijken hoe alles loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Zijn er meer die het weer hebben opgepakt? Zo ja, bevalt het?

Of aan nieuwkomers. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Shaker74 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:27:
Zijn er meer die het weer hebben opgepakt? Zo ja, bevalt het?

Of aan nieuwkomers. Wat vinden jullie ervan?
Heb hem wel vandaag weer gedownload :P ga het vanavond even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Log in en is zooo veel wat voor bij kwam aan popups :P

Tegelijkertijd heb ik van alles en nog wat ook in mijn inventory waar ik niet meer weet wat ik er mee kan of waarvoor het is :P

Zouden eigenlijk een welcome back tutorial moeten aanbieden als je inlogt na lange tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:04:
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Log in en is zooo veel wat voor bij kwam aan popups :P

Tegelijkertijd heb ik van alles en nog wat ook in mijn inventory waar ik niet meer weet wat ik er mee kan of waarvoor het is :P

Zouden eigenlijk een welcome back tutorial moeten aanbieden als je inlogt na lange tijd
Kan overweldigend zijn idd. Waar je het beste kan beginnen is shipupgrades? Kijken of je het beste schip wat voor jou nu mogelijk is hebt. En wat je zou willen. En volg de questlijnen die open staan. Dat levert meteen het meeste op. Dan kom je er vast weer vanzelf in. En laat ascenden van wapens even voor wat het is.. Het is een erg dure bezigheid. Maar kijk eerst even of je basis naar wens is. Je schip. Maar ik weet dus niet hoever je voor die tijd al was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G

R.G

Oke ik las net dat je eilland gevechten gaat krijgen in season 3? Ik ga het kopen en probeeren is nu 20-30 op Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
R.G schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:00:
Oke ik las net dat je eilland gevechten gaat krijgen in season 3? Ik ga het kopen en probeeren is nu 20-30 op Xbox
Ja.

S1 gaat vooral over de veranderingen in de looks and feel en de Helm. Een nieuw medium schip. (Schooner) Verder toegevoegd is oa het ascenden van wapens en een 7e schiplevel. En uiteraard de tier 2 wereld die je voor het laatste nodig hebt.

S2 Komt er een groot schip aan (fregat) en wordt moet je een kant kiezen. Nederlands of Frans. of neutraal denk ik.

S3 Komt er een reputatiesysteem, officiers systeem en landgevechten. Ik verwacht mddels missies op vastgestelde locaties.

S4 komt er een 2e groot schip. (corvette), een 3e partij. (Engelse) en dan kun je denk ik gebieden gaan veroveren voor je factie. (en een nieuw monster, de Kraken!)

Dus dit seizoen wordt langzamerhand omgeturnd tot Faction Wars. Heel benieuwd hoe dit gaat zijn. En hoe ze het gaan aanpakken met de grote schepen. Ik denk dat ze bijna onbetaalbaar worden. Anders gaat iedereen daarmee varen. Dus er moeten haken en ogen aanzitten om de andere schepen niet overbodig te maken. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik kwam er nog niet zo in maar dat is voornamelijk door andere games waar ik nu gewoon al invested in ben en super goed zijn :P

Ik ga die eerst even uitspelen denk ik voordat ik weer een poging ga wagen. Miss eind S2 voordat in S3 die land combat enzo komt.

Maar je weet het met mij nooit.. soms heb ik ineens nergens zin in savonds en ga ik ineens varen in Skull en Bones :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:55:
Ik kwam er nog niet zo in maar dat is voornamelijk door andere games waar ik nu gewoon al invested in ben en super goed zijn :P

Ik ga die eerst even uitspelen denk ik voordat ik weer een poging ga wagen. Miss eind S2 voordat in S3 die land combat enzo komt.

Maar je weet het met mij nooit.. soms heb ik ineens nergens zin in savonds en ga ik ineens varen in Skull en Bones :P
Nou, S&B wacht wel... Ik geef als S2 uit is wel een update. Hoe dan ook, have fun gaming. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Gaat dit in gamepass of ps plus komen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
R.G schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 19:16:
Verwacht het niet gezien het van ubisoft is en zij hun eigen subscription hebben (Ubisoft Plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:00:
[...]

Verwacht het niet gezien het van ubisoft is en zij hun eigen subscription hebben (Ubisoft Plus)
Is ook nooit eerder voorgekomen toch? Kan me niet heugen dat er een ooit AC of een FC game erbij zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Shaker74 schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:58:
[...]

Is ook nooit eerder voorgekomen toch? Kan me niet heugen dat er een ooit AC of een FC game erbij zat.
ja dat wel. maar ook pas erg laat.

Gamepass heeft nu wel Origins, Odyssey, and Valhalla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaker74
Toch is S&B toch ook wel erg mooi gemaakt hoor. Gister moest ik even in rl wat doen terwijl ik aangemeerd lag, ik kwam terug en de was zon gedraaid en het was echt een heel mooi plaatje. Het detail van het schip, water en de weerspiegeling was echt heel erg mooi. Ook een mega zeeslag meegemaakt (met 14 andere) met nu met de schooner en de lange kartouwen heel veel grote explosies (en echt heel gaaf geluid) en de PRO draait hem prima. Indrukwekkend. Ook van UBI, dat mag denk ik ook wel een keer gezegd worden toch. Eens een keer kijken of ik screenshots kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Zijn er meer die zijn doorgestart met S&B? Heb een beetje moeite met de nieuwe opzet van de Helm. Iemand een tip wat sneller aan eights te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie85
Ik ben zelf ook met y2 weer begonnen. Help gaat als het goed is niet meer gereset worden, ik leg zelf de focus op de auto collect gebieden en verder laat ik het lekker zo. Genoeg andere zaken die heel veel po8's nodig hebben die ik belangrijker vind (schepen/wapens upgraden).

Ik heb nu een lvl 14 schip (schooner) en twee op lvl 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
L14 Schooner. Nice.

Zelf heb ik een Junk L15 full ascended schip en kanonnen.

Vroeger haalde ik de 8 uit de helm. Maar nu levert dat erg weinig op en je moet er heel veel 8 instoppen. tevens moet je al je schepen (haulers noem ik ze) upgraden. Deze zijn ineens teruggezet en 8 geworden. Had er een stuk of 25. en idd heb ik veel 8 nodig om verder te upgraden. (Schooner)

Kijk even hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie85
Gisteravond de schooner max geupgrade, eerst nog eens naar mn build kijken voordat ik de rest naar lvl ga brengen.. Wt2 is best lekker po8 farmen trouwens, even wennen maar veel beter dan de helm activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:40

Oxigeon

En zo is dat!

Als ik hier de verhalen lees is er veel veranderd sinds de release. Rond de release heb ik de game een paar uurtjes gespeeld.toen sea of thieves naar de ps5 kwam heb ik me daar aan begeven. Misschien toch nog maar eens opnieuw downloaden en kijken of ik die resterende uren kan vullen. De game is op enkele plekken voor een euro of 15 mee te nemen. Maar hij moet wel bevallen natuurlijk.

Volgens mij waren bij de release de gevechten tegen andere spelers ook niet echt te doen of werden ze pas aangeraden bij hogere levels

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie85
Dit jaar gaat er ook flink wat veranderen, zoek maar eens naar de jaar 2 plannen.

Esit: https://news.ubisoft.com/...erything-you-need-to-know

[ Voor 42% gewijzigd door Arie85 op 14-05-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Arie85 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:29:
Gisteravond de schooner max geupgrade, eerst nog eens naar mn build kijken voordat ik de rest naar lvl ga brengen.. Wt2 is best lekker po8 farmen trouwens, even wennen maar veel beter dan de helm activiteiten.
WT2 ja. Als je goed bewapend bent is dat wel lekker idd. Misschien daar wat meer vertoeven. De grote boss fights zijn dan wel echt zwaar. Je moet die wel echt samen doen.

Weet je wat een lastige is. Ik gebruik dat Grand Fort links onder de map om masterkits te farmen in WT2. Dat gaat op zich solo prima maar als je de aggressie op max hebt komt de Plaguae prince. Die is heel onhandig daar als je daar druk bezig bent :X Ok, hij valt hun ook aan maar hij is heel lastig. Maar wel goede toevoeging als uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren nog een keer gespeeld. Van de 6 uur die je de kan kan proberen heb ik er de vorige keer 40 minuten van gespeeld. Moet zeggen dat de game me gisteren goed is bevallen. Zijn volgens mij een hele hoop opties bijgekomen tov de release.

Zit nu bij een quest (questnaam is iets met "Lion" ofzo) waar ik een schip moet toevoegen aan mijn vloot (door hem te produceren) Ze zeggen niet welk schip etc. Dus dit vind ik lastig. Heb verder flink wat zilverstukken er doorheen gejaagd en er niets voor terug gekregen. Had de handelaar unlocke ld welke zegt dat als je daar koopt je in een andere stad kan verkopen. Heb dus wat glas gekocht voor 900. Aangekomen op een ander eiland krijg ik er 50 voor terugbrengen waar ik het gekocht had kreeg ik er ook 50 voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Oxigeon op 15-05-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-06 12:56
R.G schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 19:16:
2 juni in ps plus extra lees ik zojuist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

endechaos schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:20:
[...]

2 juni in ps plus extra lees ik zojuist!
Nice maar heb al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Arie85 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:29:
Gisteren eindelijk ook de Schooner naar zijn hoogste level gebracht... Speelt wel lekker. Korte en lange kartouwen erop samen met de Warhammer en knallen. Jeetje, erg overweldigend. Zeker als je de weakpoints raakt. Nu de kanonnen nog maximaliseren. 8) Wil dit klaar hebben voor Seizoen 2 ingaat. benieuwd naar volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat is momenteel een beetje de meta qua vuurkracht om mee te spelen?

ik gebruik altijd torpedo's en rechts normale kanonnen en links shotgun kanonnen :P
Totaal random en zonder reden. Heb dan ook niks endgames gedaan enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Oei erg persoonlijk en welk schip je gebruikt. Zelf gebruik ik meta niet.

Mijn speelstijl is stevig en hard terugslaan.

Mijn 1e keuze is dan de Junk. Deze werkt op eletriciteit schade. zijkanten Devine thunder, (longguns met mega schade en veel nevenschade in schokken als je weakpoints raakt.) Voor en achter hetzelfde of divine wind. (bombard) deze dealen iets minder schade maar geven bliksemschicht na het raken. en zijn meer AOE. Edge of heaven als mortar. ook die heeft vervelende electrical damage.

Nu de Schooner als 2e keus. Deze is minder stevig maar dealed echt mega veel secundaire schade. (explosive) met lange kartouwen aan de zijkanten en eventueel korte voor en achter en dan de warhammer rockets.... als je iemand aavalt wordt het 1 grote vuurzee haha. Zeker als je de weakpints raakt. echt niet normaal meer. Aanvallend is dat laatste echt heel goed. ze zijn zo weg. Maar de Junk heeft mee uithoudings vermogen. Brace is veel sterker. zeker als je daarop bouwt. Je kunt gewoon soms blijven drijven bij een volle aanval van een fort en ze doen je bar weinig. Maar dat ligt idd aan je build.

Maar zie maar weinig spelers met de Junk. Ik dnek dat de Snow voor vele nog steeds top is. Maar die is niet geschikt voor bliksem aanvallen dus.

Zo veel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Tip. Mochten er liefhebbers zijn van de Sea Chanty die ze blijkbaar tijdelijk als intro tune hadden (Tijdens het 1 jarige jubileum.) bij opstarten game en nu weg hebben gehaald. Hij staat gewoon op Spotify.

Home free - Skull and Bones.

Zelf vind ik hem erg goed. Ik geloof dat er meer mensen zo denken. Veel klachten geweest toen ze hem verwijderd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Het nadeel bij de game is dat ik hem al lang niet meer heb opgestart. Heb er 50 minuten inzitten en moet bij een missie een boot bouwen. Werkelijk geen idee welke en er wordt ook niet gezegd hoe enzo. Zul je dalijk zien dat ik een boot bouw en dat het dan een verkeerde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Shaker74 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:11:
Tip. Mochten er liefhebbers zijn van de Sea Chanty die ze blijkbaar tijdelijk als intro tune hadden (Tijdens het 1 jarige jubileum.) bij opstarten game en nu weg hebben gehaald. Hij staat gewoon op Spotify.

Home free - Skull and Bones.

Zelf vind ik hem erg goed. Ik geloof dat er meer mensen zo denken. Veel klachten geweest toen ze hem verwijderd hadden.
geweldige sea chanty inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ricmaniac schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:52:
[...]

geweldige sea chanty inderdaad.
Als je liefhebber bent... Luister dan eens naar "Hoist the sailes" van o.a. Wellerman en nog wat luitjes.Heerlijk.
Pagina: 1 2 3 Laatste