Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens, om ff de stemming wat omlaag te brengen :P, denk ik dat de printers morgen pas fysiek verzonden zullen worden & dus pas tegen woensdag aan zullen komen...

Ik hoop dat ik het vaudt heb, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garyu schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:22:
[...]
DB Schenker is na DHL de grootste vervoerder in Duitsland...
Ze zijn wereldwijd ook een grote speler; ze doen de volledige logistiek voor een aantal behoorlijke multinationals.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

MC Taz Man schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:30:
Overigens, om ff de stemming wat omlaag te brengen :P, denk ik dat de printers morgen pas fysiek verzonden zullen worden & dus pas tegen woensdag aan zullen komen...

Ik hoop dat ik het vaudt heb, maar ok.
Voor mij beter, eerlijk gezegd. Zat al te rekenen, 3-10 werkdagen staat er op de site, dat zou op zijn vroegst dan Maandag zijn. Normaal geen probleem. Ook al is m'n winkel gesloten, kan ik wel aanwezig zijn. (daar word hij afgeleverd) Maar uitgerekend deze maandag zit ik verplicht aan de andere kant van het land heel de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:30
Dat wordt de bureautjes verstevigen met dat gewicht. Ik zag toevallig een filmpje hoe de HD2 kan staan dansen op je bureau :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRRRRRIIIIIIIIIIIIIING!!!!!!!!

Daar was mijn Vision Encoder...

Nu seconden, minuten, URen, DAGEN wachten op m'n printer...

Ah well, such is life :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
@MC Taz Man en @Ischium zouden jullie even willen laten weten hoe de verzending verlopen is zodra eea binnen is?

Ben wel benieuwd, aangezien we DB Schenker normaliter inzetten voor B2B transport (maar DHL en DPD doen dit soort gewichten niet).

Alleen maar goed dat we DB inzetten, gezien hoe DHL Express met mijn zending uit CN omging een paar weken geleden…. DB is echt wel een goede en serieuze partij.

Zou kunnen overigens (aanname gebaseerd op gewicht) dat de printer op een 1/2 pallet komt, hou daar rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smoken schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:28:
@MC Taz Man en @Ischium zouden jullie even willen laten weten hoe de verzending verlopen is zodra eea binnen is?

Ben wel benieuwd, aangezien we DB Schenker normaliter inzetten voor B2B transport (maar DHL en DPD doen dit soort gewichten niet).

Alleen maar goed dat we DB inzetten, gezien hoe DHL Express met mijn zending uit CN omging een paar weken geleden…. DB is echt wel een goede en serieuze partij.

Zou kunnen overigens (aanname gebaseerd op gewicht) dat de printer op een 1/2 pallet komt, hou daar rekening mee.
Komt goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Ik houd je op de hoogte, zodra hij binnen is word de ervaring hier uiteraard gedeeld!

Geen idee hoe groot een halve pallet is, maar mijn Pui kan tot 4 meter breed open, dus ik hoop maar dat dat goed komt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Ischium schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:44:
[...]

Ik houd je op de hoogte, zodra hij binnen is word de ervaring hier uiteraard gedeeld!

Geen idee hoe groot een halve pallet is, maar mijn Pui kan tot 4 meter breed open, dus ik hoop maar dat dat goed komt. :+
:-) dat moet nét passen :+

Maareh: alvast heel veel uitpak plezier gewenst, geniet van die ervaring (en denk aan de clipjes onderdaan de doos O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31

De eerste batch komt met GEL, die een whopping 2,2 scoort op Trustpilot... Denk dat je je daar meer zorgen om moet maken. Mijn printer staat daar al sinds maandag op hun depot, zonder beweging.

Krijg van anderen door dat ze zonder enige status update gewoon voor de deur staan...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Voor iedereen die wel de AMS 2 al binnen hebben, maar de H2D nog niet: test hem als je kan!
Heb hem zelf gisteren aan mijn X1C gehangen, nadat ik op het BL forum wat posts met problemen las. Mijne heeft er ook last van: regelmatig wordt het filament nèt niet tot aan de extruder ingang geduwd, waardoor je na drie pogingen van de printer een foutmelding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

MasterMaceMichu schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:29:
Voor iedereen die wel de AMS 2 al binnen hebben, maar de H2D nog niet: test hem als je kan!
Heb hem zelf gisteren aan mijn X1C gehangen, nadat ik op het BL forum wat posts met problemen las. Mijne heeft er ook last van: regelmatig wordt het filament nèt niet tot aan de extruder ingang geduwd, waardoor je na drie pogingen van de printer een foutmelding krijgt.
Dat lijkt gelukkig op een redelijk simpele firmware fix, en niet echt defecte hardware. En mocht je de extra lengte hebben, kan je wat je tekort komt tot de nozzle van de bowdentube af knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ja, eens, maar het zal zeker helpen als meer mensen er last van hebben, om eerder een Fix te krijgen.... Eén klacht is meestal user error, 100 equipment failure...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
MasterMaceMichu schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:25:
[...]

De eerste batch komt met GEL, die een whopping 2,2 scoort op Trustpilot... Denk dat je je daar meer zorgen om moet maken. Mijn printer staat daar al sinds maandag op hun depot, zonder beweging.

Krijg van anderen door dat ze zonder enige status update gewoon voor de deur staan...
Die feedback hadden we inderdaad al gekregen, dus wordt naar gekeken en wellicht is de samenwerking met DB Schenker daar de reactie op. Maar ik heb normaliter weinig met B2C te maken, echter voorzag ik wat uitdagingen met de nieuwe printer lijn en daarom zit ik er wat meer bovenop.

Laat me ook even weten hoe het met GEL verder loopt als je wilt.
Mag uiteraard ook via DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Vraagje, ik heb een probleem met een multicolor print. Ik ben hier al dagen mee bezig maar het schiet maar niet op.

Elke keer buigen de kantjes om tijdens het printen, die raken los van het printbed. Ik doe dit met een 0,2mm nozzle (ik heb de nauwkeurigheid nodig). Als ik het in 1 kleur print om te testen, met een 0,4mm nozzle gaat het prima, ook zonder lijm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9iHaCrOFSwY5oRb8ssa88NHy98=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QLytezn1c5CxE0WZR9jdwVii.jpg?f=user_large

Nou denk ik zelf dat het ligt aan de colour changes, Die duren nogal lang met zwart en wit omdat hij heel erg veel materiaal weggooit. Ik heb het idee dat de print daardoor teveel afkoelt. Ik heb al de volgende dingen geprobeerd:

- lijmstick gebruiken
- het heatbed enorm hoog zetten (80 graden)
- De kleurenwissel enorm verkorten (van 800 mm^3 die bambu zelf berekent van zwart naar wit, naar 150)
- Combinatie van beiden

Maar het blijft gebeuren. Het enige dat ik nog zou gaan proberen is een raft. Maar het duurt elke keer zo enorm lang vanwege die lange kleurenwissel. Bovendien vrees ik dat er dan restjes overblijven en welke kleur ik ook kies, je zal het ergens op zien (of op het wit, of op het zwart). Ik heb wel nog ergens support PLA liggen, dus misschien kan ik dat proberen.

Hebben jullie misschien een idee at ik verder nog kan proberen? Ik gebruik al een textured PEI bed (beste adhesie) dat goed schoongemaakt is met dreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:44:
Vraagje, ik heb een probleem met een multicolor print. Ik ben hier al dagen mee bezig maar het schiet maar niet op.

Elke keer buigen de kantjes om tijdens het printen, die raken los van het printbed. Ik doe dit met een 0,2mm nozzle (ik heb de nauwkeurigheid nodig). Als ik het in 1 kleur print om te testen, met een 0,4mm nozzle gaat het prima, ook zonder lijm

[Afbeelding]

Nou denk ik zelf dat het ligt aan de colour changes, Die duren nogal lang met zwart en wit omdat hij heel erg veel materiaal weggooit. Ik heb het idee dat de print daardoor teveel afkoelt. Ik heb al de volgende dingen geprobeerd:

- lijmstick gebruiken
- De kleurenwissel enorm verkorten (van 800 mm^3 die bambu zelf berekent van zwart naar wit, naar 150)
- Combinatie van beiden

Maar het blijft gebeuren. Het enige dat ik nog zou gaan proberen is een raft. Maar het duurt elke keer zo enorm lang vanwege die lange kleurenwissel. Bovendien vrees ik dat er dan restjes overblijven en welke kleur ik ook kies, je zal het ergens op zien (of op het wit, of op het zwart). Ik heb wel nog ergens support PLA liggen, dus misschien kan ik dat proberen.

Hebben jullie misschien een idee at ik verder nog kan proberen? Ik gebruik al een textured PEI bed (beste adhesie) dat goed schoongemaakt is met dreft.
Heb je een brim aan staan? Ik print altijd met 10mm brim, outer only, 0.1mm distance. Helpt enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
MC Taz Man schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:47:
[...]

Heb je een brim aan staan? Ik print altijd met 10mm brim, outer only, 0.1mm distance. Helpt enorm
Nee, ik gebruik nooit brims omdat ze altijd restjes achterlaten. Maar denk je echt dat dat zou helpen? Ik zal het proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:48:
[...]

Nee, ik gebruik nooit brims omdat ze altijd restjes achterlaten. Maar denk je echt dat dat zou helpen? Ik zal het proberen, bedankt!
Ik kan enkel spreken voor mezeg, op mijn X1c, daar hielp het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
MC Taz Man schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:47:
[...]

Okee bedankt, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Llopigat schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:44:

[Afbeelding]

- lijmstick gebruiken
- Combinatie van beiden

Brim helpt vaak enorm zoals @MC Taz Man al zei. (persoonlijk wel de Brim-object 0, redenering is dat als de brim niet er aan vast zit kan het ook niet helpen om het object vast te houden)

First layerheight heb ik zelf op 0.08 gezet voor de 0.2 nozzle, geeft net wat meer squish tegen het bed, wat imo helpt met het hechten. (0.4 nozzle heb ik standaard op 0.12 om dezelfde reden)

En, er van uitgaande dat je PLA print is de Heatbed hoger dan 60c is juist niet beter. Boven de 60 graden word PLA al zacht, en heb je meer kans dat het weer los komt of krom trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Ischium schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:53:
[...]

Brim helpt vaak enorm zoals @MC Taz Man al zei. (wel even de Brim-object gap op 0 zetten)

First layerheight heb ik zelf op 0.08 gezet voor de 0.2 nozzle, geeft net wat meer squish tegen het bed, wat imo helpt met het hechten. (0.4 nozzle heb ik standaard op 0.12 om dezelfde reden)

En, er van uitgaande dat je PLA print is de Heatbed hoger dan 60c is juist niet beter. Boven de 60 graden word PLA al zacht, en heb je meer kans dat het weer los komt of krom trekt.
Okee duidelijk, bedankt! Dat ga ik ook proberen. In dit geval kan ik de brim ook makkelijk wegsnijden dus dat is wel prima eigenlijk.

En ik dacht altijd dat het beter is, bedankt! Maar hij stond al op 55 in het begin en toen gebeurde het ook. En ja het is PLA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:58
Ik gebruik eigenlijk àltijd een brim, zeker met ABS, wat ik veel gebruik. En daarbij valt het mij op dat ik soms nog een probleem heb met opkrullende einden als ik 0,20 standaard gebruik, en eigenlijk nooit bij 0,20 Strength
die 'standaard' heeft 2 wanden, en de 'strength' heeft er standaard 6.
Misschien daar ook even naar kijken?
En zoals al genoemd, zet de brim-gap op 0 (staat standaard op 0,1)

[ Voor 8% gewijzigd door Naalroc op 10-04-2025 22:00 ]

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vanmiddag een rol tpu90 geprobeerd in mn a1 mini. Daverend succes... Not...

Fuck up 1: geen afdichtrubber printen op een plaat met reliëf
Fuck up 2: niet eigenwijs doen en denken dat ie uit het vacuüm droog genoeg is...

Wordt vervolgd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Zit voor de gein te bladeren door de upgrade/replacement parts in de bambulab store, en mijn oog valt hier op bij de vervangende glazen zijraampjes.

Side Glass Left - 415*188*35 mm
Side Glass Left - 340*400*35 mm

Ik denk dat ik weet waarom de H2D zo zwaar is. Hij komt met kogelwerend glas. :+

spoiler:
Het is de Verpakkings afmeting

[ Voor 6% gewijzigd door Ischium op 10-04-2025 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naalroc schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:59:
Ik gebruik eigenlijk àltijd een brim, zeker met ABS, wat ik veel gebruik.
Als ik grote dingen moet printen met ABS/ASA, gooi ik altijd een grote strandhanddoek over de printer. Zo krijg ik de temperatuur in de enclosure op >50C. En een brim, want kromtrekken doet dat spul graag.

Nou kan het ook zijn de mijn printbed niet overal de juiste temp is. Ik heb geen manier om dat te checken, maar in een review zag ik dat ze met zo'n IR camera aan de gang gingen en de temp was op bepaalde plekken gewoon 10C minder dan was ingesteld.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:26:
[...]

Als ik grote dingen moet printen met ABS/ASA, gooi ik altijd een grote strandhanddoek over de printer. Zo krijg ik de temperatuur in de enclosure op >50C. En een brim, want kromtrekken doet dat spul graag.

Nou kan het ook zijn de mijn printbed niet overal de juiste temp is. Ik heb geen manier om dat te checken, maar in een review zag ik dat ze met zo'n IR camera aan de gang gingen en de temp was op bepaalde plekken gewoon 10C minder dan was ingesteld.
Op de H2D gaat dat sws een issue zijn, met de hogere-temp-filamenten. IIG als je meteen wilt beginnen met printen. Dit komt doordat er een spiraal-achtig verwarmingselement is gebruikt.

Doe je echter geduld hebben & ff wachten, wordt het hele bed wél behoorlijk warm (kan me zo niet herinneren wat het scheelde) & kan je zo veilig als het kan gewoon je ABS-achtige spul printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:49:
[...]
Op de H2D gaat dat sws een issue zijn, met de hogere-temp-filamenten. IIG als je meteen wilt beginnen met printen. Dit komt doordat er een spiraal-achtig verwarmingselement is gebruikt.
H2D heeft sws een chamber heater, dus dan is het al iets minder erg. Toch jammer dat Bambu die bed temp niet goed uniform lijkt te kunnen krijgen. Dat is iets dat Prusa dan iets beter doet.
Zone heating had een goed idee geweest: gewoon meerdere kleine heaters, verspreid over het bed. Als je dan ook op meerdere plekken sensoren doet om die temp te bewaken, moet het goed mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:45:
[...]

H2D heeft sws een chamber heater, dus dan is het al iets minder erg. Toch jammer dat Bambu die bed temp niet goed uniform lijkt te kunnen krijgen. Dat is iets dat Prusa dan iets beter doet.
Zone heating had een goed idee geweest: gewoon meerdere kleine heaters, verspreid over het bed. Als je dan ook op meerdere plekken sensoren doet om die temp te bewaken, moet het goed mogelijk zijn.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gebruikt de XL gewoon kleinere spiralen op kleinere oppervlaktes. Moet je oom maar net willen, aangezien je dan veel meer points of faillure hebt. Ik heb al diverse keren gelezen en gezien dat delen van dat bed stuk zijn.

Andere problemen, maar toch. Ik denk dat er niet echt een universele oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Ha, DB Schenker, dat zijn vrachtwagens (die ik altijd op de A50 zie). Een YT'er had 'm op een pallet geleverd gekregen, heel benieuwd of hij als een koelkast uitgeladen wordt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 16:24
Llopigat schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:57:
[...]

Okee duidelijk, bedankt! Dat ga ik ook proberen. In dit geval kan ik de brim ook makkelijk wegsnijden dus dat is wel prima eigenlijk.

En ik dacht altijd dat het beter is, bedankt! Maar hij stond al op 55 in het begin en toen gebeurde het ook. En ja het is PLA :)
Wat ik de laatste tijd veel doe is 'dog ears' op de hoekjes. Dus geen volledige brim maar alleen op de punten. Dat werkt heel goed. In Bambu Studio is daar een knop voor, bovenin rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:47
FSSF schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:12:
Nou de winstgevendheid bij dit project gaat er zo wel een beetje van af. -O- Hij laat me in de steek deze week.

[Afbeelding]
Wat voor filament is het? Ik had dit verhaal met het filament van Esun, magic, waar glitters inzitten.
De print die ik daar mee wilde maken, kreeg ik er maar niet goed uit, met elke ander filament, basic of silk
ging het wel goed. Verschillende profielen geprobeerd, en daarna er maar even mee gestopt voor die print.
Mocht ook de extruder loshalen om het filament eruit te krijgen van de P1S, met nog de standaard 0.4 nozzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
https://www.reddit.com/r/...ve_manufacturing_defects/

kind reminder: niet je filament aanstampen en dan verhitten tot 350 graden.
'manufacturing defects'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nou, het P1S avontuur begint al goed: net 2 weken in gebruik, maar gaat continue over de zeik bij het wisselen van het filament (AMS). Met name zwart zorgt voor een leuke error 0700-8006 142904.

De grap is dat als je elke keer de job cancelt, het filament verwijdert en opnieuw feed, er helemaal niks aan de hand is. Tot de volgende job of wisseling van kleur.

Bambulab stuurt nu maar een nieuwe sensor op, hopelijk is dit het dan.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten op updates van het verzenden in altijd Kwalitatief Uiterst Teleurstellend... Maw; ben ongeduldig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Hercul3s schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:25:
[...]
Wat ik de laatste tijd veel doe is 'dog ears' op de hoekjes. Dus geen volledige brim maar alleen op de punten. Dat werkt heel goed. In Bambu Studio is daar een knop voor, bovenin rechts.
Bedankt! Ja het waren alleen de hoekjes inderdaad.

Ik zal het volgende keer proberen. Ik heb het nu met een brim gedaan. Dat ging inderdaad erg goed. Stom dat ik er niet aan had gedacht maar ik gebruikte het eigenlijk nooit meer vanwege het lastige verwijderen (vooral bij voorwerpen die een beetje ingewikkelde footprint hebben.

Bedankt voor de tips iedereen! Ik zal van het weekend even delen hoe het is geworden. Ik heb het nu met 3 soorten plastic gedaan, zwart als behuizing, wit als 'front' en transparant als 'lichtgeleiders'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

MC Taz Man schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:48:
Wachten op updates van het verzenden in altijd Kwalitatief Uiterst Teleurstellend... Maw; ben ongeduldig :')
Saaame! Maar, net een mailtje gehad dat ik een leverdatum moest selecteren. Dinsdag tussen 8:00 en 17:00 staan ze (als het goed is) hier voor de deur! Moet ik wel tering vroeg m'n bed uit voor het geval dat ze daadwerkelijk 8 uur op de stoep staan, maar dat is het dubbel en dwars waard.

En, tot zo ver best netjes dat je direct een datum kan/moet kiezen. Niet zoals DHL/UPS ofzo dat ze je eerst een datum door de strot duwen. En als dat je niet uit komt je in sommige gevallen eerst moet wachten tot ze een gefaalde poging gedaan hebben voordat je uberhaupt wat kan kiezen. (als het niet al direct bij een afhaal punt gedumpt wordt)

[ Voor 25% gewijzigd door Ischium op 11-04-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ischium schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:15:
[...]

Saaame! Maar, net een mailtje gehad dat ik een leverdatum moest selecteren. Dinsdag tussen 8:00 en 17:00 staan ze (als het goed is) hier voor de deur! Moet ik wel tering vroeg m'n bed uit voor het geval dat ze daadwerkelijk 8 uur op de stoep staan, maar dat is het dubbel en dwars waard.

En, tot zo ver best netjes dat je direct een datum kan/moet kiezen. Niet zoals DHL/UPS ofzo dat ze je eerst een datum door de strot duwen. En als dat je niet uit komt je in sommige gevallen eerst moet wachten tot ze een gefaalde poging gedaan hebben voordat je uberhaupt wat kan kiezen. (als het niet al direct bij een afhaal punt gedumpt wordt)
Hier geen mail gekregen, aangezien de Apple-doorstuur functie op de één of andere manier niet meer werkt. Is een ticket voor aangemaakt, maar daar nog geen reactie op gehad...

Maar wėl dinsdag als datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ischium schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:15:
[...]

Verzonden met GEL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Nee, DB Schenker is de vervoerder bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ok, krijgen jullie hem dus eerder dan ik die besteld heb op Launch day... 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:25:
Ok, krijgen jullie hem dus eerder dan ik die besteld heb op Launch day... 🤔
Voor welke welke versie heb je gekozen? De Laser combo wordt sowieso niet voor de 25e verstuurd, anders wel enorm balen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
De combo. Mijne is wel verstuurd, maar staat al een week bij GEL Logistics ergens in Duitsland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:49:
De combo. Mijne is wel verstuurd, maar staat al een week bij GEL Logistics ergens in Duitsland....
Printer-AMS combo, of laser?

Maar goed, zou niets uit moeten maken, als het ding bij GEL staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Printer-AMS Combo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Wordt het niet eens tijd voor een leverings Topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 07:31:
Nah, mijn printer staat ondertussen in Oldenzaal *O* Nog een paar nachtjes slapen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49

_Eend_

🌻🇺🇦

MikeOO schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 07:31:
Of een Bambu Lab Printer Voorpret topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11D
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14-09 23:39

11D

Die van mij is vannacht van Duitsland naar Ede verhuist, hadden ze niet even door kunnen rijden naar Amsterdam. Nu moet ik wachten tot dinsdag 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

11D schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:44:
Die van mij is vannacht van Duitsland naar Ede verhuist, hadden ze niet even door kunnen rijden naar Amsterdam. Nu moet ik wachten tot dinsdag 😆
Mijne is gister nacht vertrokken uit Duisburg, maar sinds dien nog nergens aangekomen. Hij zou toch niet gecrashed zijn onderweg? :o
_Eend_ schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:19:
[...]

Of een Bambu Lab Printer Voorpret topic :+
Dit is het grote voorpret topic, toch?! Ik heb iig al een plekje vrij gemaakt! "Oude" X1C verplaatst naar een andere plek zodat de H2d daar nu kan staan, en een extra dwars latje onder de werkbank gemaakt voor de stevigheid. Denk niet dat het persee nodig is, maar beter nu doen dan straks moeten stoeien met de H2D nóg een keer te moeten verplaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ischium op 12-04-2025 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ischium schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:24:
[...]
Dit is het grote voorpret topic, toch?!
Dan ga ik meedoen. Ik heb net besteld, dus ik ga nu de hele middag zitten F5-en voor een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Interview/chat van Stefan met Dr.Tao over de H2D:

Best een lange zit, maar ook wel interessant. De ontwerpkeuzes, problemen en hoe zij tot de oplossingen zijn gekomen die we in de H2D hebben, komen aan de orde. Er wordt ook even gesproken over 'firmwaregate', maar meer dan een herhaling van zetten wordt het niet. Stefan is niet echt een heel goede journalist (dat is geen kritiek, hij is 'gewoon' een enthousiaste Youtuber), en vraagt niet echt door. Hij zou onderhand alle ins en outs van de zaak moeten weten, maar laat Dr.Tao gewoon zijn eigen verhaal vertellen. Voor mij persoonlijk verder niet heel interessant. Ik gebruik braaf de Bambu spulletjes zolang ze mij niet beperken. Wie een open systeem wil, koopt maar een Voron.

Anyway, de H2D is daar en het is een mooi apparaat met een heleboel techniek. Een aantal zaken moeten uitkristalliseren over de komende maanden, maar dan is het naar mijn idee toch een heel mooi topmodel geworden. Dat gezeur over formaat vind ik overdreven. Alsof 'iedereen' heel vaak een build volume van 350 nodig heeft. Het is een minderheid die erg vocaal is, maar dergelijke dingen heb ik onderhand bij elke hobby al een keer gehoord. Nooit is men tevreden en de mensen die het hardste roepen zouden zelf niet eens zo'n gedroomd apparaat kopen omdat het dan weer te duur is... De H2D is al monsterlijk groot en kijk voor de gein eens naar de Prusa XL en kijk of er plek is voor zo'n ding in de gemiddelde woning.

Dr.Tao bevestigde eigenlijk ook wel mijn vermoeden dat er binnenkort een P2P/P2S oid komt, dus een gestripte versie van de H2D. Er zit wellicht ook een soort Vision Encoder voor de X1C aan te komen, maar je hebt minder voordeel op de X1C omdat de H2D gewoon preciezer is en de carbon rods vervormen als ze warm worden. Niet in die mate dat je printkwaliteit eronder leidt, maar als je praat over micrometer precisie, is het een factor. Het is een complex geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:12
Denk dat Tao ook minder happig is zulke lange sessies te doen met journalisten of youtubers die kritischer zijn dan Stefan. Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat Stefan zich prima afgevraagd heeft of hij zo kritisch wil zijn maar er bewust voor kiest dat niet te doen om de toegang tot Dr. Tao te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zsub schreef op zondag 13 april 2025 @ 12:58:
Denk dat Tao ook minder happig is zulke lange sessies te doen met journalisten of youtubers die kritischer zijn dan Stefan. Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat Stefan zich prima afgevraagd heeft of hij zo kritisch wil zijn maar er bewust voor kiest dat niet te doen om de toegang tot Dr. Tao te houden.
Het is een afweging of je je geloofwaardigheid als onafhankelijke bron van informatie belangrijker vindt dan een interview dat veel bekijks trekt. Naar mijn mening had hij best nog wel wat vragen kunnen stellen zonder vervelend te worden. Bijvoorbeeld of de manier die zij nu hebben gekozen echt de enige manier was. Er zijn best wel wat mensen die menen dat het ook anders had gekund, zonder dat tussenprogramma, mét behoud van veiligheid. Nu zijn de ontwikkelaars van Orca Slicer boos en willen niet meer met Bambu Lab samenwerken. Dat is ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:16
Vraag aan de experts hier: :*)
Als je iets moet printen dat groter is dan de build volumme, Dus in delen zal moeten.
Waarmee doen jullie dat dan? :?
En dan b.v. met een connection vierkant (o.i.d.) om het perfect weer aan elkaar te maken.
Ik heb het geprobeerd in Meshmixer, maar die passe zeer slecht en zijn ook niet echt goed van vorm.
In bambuLabs zou het ook moeten kunnen met:
Knippen -> Verbinding toevoegen -> stijl & vorm (kiezen) -> knippen uitvoeren ???????
en vervolgens "niets" alleen het opject in tweeen 8)7

Iemand tips & tricks hiervoor :+ _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smoken
my_fiero schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:15:
Als je iets moet printen dat groter is dan de build volumme, Dus in delen zal moeten.
En dan b.v. met een connection vierkant (o.i.d.) om het perfect weer aan elkaar te maken.
Ik heb het geprobeerd in Meshmixer, maar die passe zeer slecht en zijn ook niet echt goed van vorm.
Knippen -> Verbinding toevoegen -> stijl & vorm (kiezen) -> knippen uitvoeren ???????

Deze al gezien/geprobeerd? https://wiki.bambulab.com/en/software/bambu-studio/cut-tool

Acties:
  • +1 Henk 'm!
my_fiero schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:15:

Wat @smoken al aangeeft; idd gewoon BS gebruiken. Ik gebruik altijd dowels, in hoekige vormen, met 0.2mm toleranties.

Hoekige vormen ivm het beter op elkaar laten passen. Kan een "in mijn hoofd"-ding zijn, maar voelt logisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Ik vraag me af ik de afgelopen 3 dagen niet aan het hallucineren ben geweest. Tot vanmorgen stond er netjes dat mijn H2D vrijdag opgehaald was, nachtje in Duisburg geslapen heeft, en gister middag naar Ede verplaatst was. Maar nu vanmorgen staat mijn T&T terug op "booked". Shipping history is ook leeg nu. :(

In het ergste geval is het maar 3uur rijden van Duisburg naar hier, dus al vertrekken ze morgen om 2 uur smiddags kan hij alsnog gewoon de beloofde tijd van tussen 8-17 afgeleverd worden. Maar krijg er wel een beetje een onderbuik gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ischium schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:03:
Ik vraag me af ik de afgelopen 3 dagen niet aan het hallucineren ben geweest. Tot vanmorgen stond er netjes dat mijn H2D vrijdag opgehaald was, nachtje in Duisburg geslapen heeft, en gister middag naar Ede verplaatst was. Maar nu vanmorgen staat mijn T&T terug op "booked". Shipping history is ook leeg nu. :(

In het ergste geval is het maar 3uur rijden van Duisburg naar hier, dus al vertrekken ze morgen om 2 uur smiddags kan hij alsnog gewoon de beloofde tijd van tussen 8-17 afgeleverd worden. Maar krijg er wel een beetje een onderbuik gevoel bij.
Oef, lastig. Kapot tijdens transport, wellicht? Achterovergedrukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Mday schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:16:
[...]

Geen idee. Net dubbel gechecked via m'n order history, en via de tracking op de BambuLab website zelf (via odernummer+email) staat er wel "location: Ede, Status: Not loaded". Dus misschien gewoon een fluke van DB Schenkers eigen website? Vooralsnog, het is nog geen Dinsdag 17:00, dus maak me verder niet druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ischium schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:38:
[...]

Geen idee. Net dubbel gechecked via m'n order history, en via de tracking op de BambuLab website zelf (via odernummer+email) staat er wel "location: Ede, Status: Not loaded". Dus misschien gewoon een fluke van DB Schenkers eigen website? Vooralsnog, het is nog geen Dinsdag 17:00, dus maak me verder niet druk.
Mijne staat al sinds gisterochtend 5:41 in Oldenzaal :'(, maar goed... Ik hou vertrouwen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNh8gsXWyQQalApdI046mAYtQBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v2BofZbJeKouLewB6fsG6EBe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Order tracking bij toko's als DPD is vaak bijzonder inaccuraat. Ik denk dat ze de front end voor ontvangers niet heel serieus nemen. Ik mag tenminste hopen dat intern hun systeem wél up to date is. Soms loopt het gewoon 8 uur achter. Soms is het vrijwel live, maar meestal niet.

Het komt als het komt. Ga youtube video's kijken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:03:
Order tracking bij toko's als DPD is vaak bijzonder inaccuraat. Ik denk dat ze de front end voor ontvangers niet heel serieus nemen. Ik mag tenminste hopen dat intern hun systeem wél up to date is. Soms loopt het gewoon 8 uur achter. Soms is het vrijwel live, maar meestal niet.

Het komt als het komt. Ga youtube video's kijken! :+
Is geen DPD :P Is DB Schenker. Tot op heden ben ik erg tevreden over hun berichtgeving. Veel, met een kaart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
De (toekomstig) H2D eigenaren al een plek voor hun printer bedacht? Bij mij komt hij morgen aan. Maar heb nog geen goede plek uitgekozen. Bij voorkeur zou ik een ladekastje op wielen o.i.d. bestellen waar ik hem op zou kunnen zetten. Echter krijg ik niet echt wat fraais en passends gevonden.

De kasten waar mijn huidige printers in / op staan zijn helaas niet groot genoeg voor de H2D. Dus voor de eerste dagen/weken zal het of op mijn werktafel zijn, of op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Igor92 schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:43:
De (toekomstig) H2D eigenaren al een plek voor hun printer bedacht? Bij mij komt hij morgen aan. Maar heb nog geen goede plek uitgekozen. Bij voorkeur zou ik een ladekastje op wielen o.i.d. bestellen waar ik hem op zou kunnen zetten. Echter krijg ik niet echt wat fraais en passends gevonden.

De kasten waar mijn huidige printers in / op staan zijn helaas niet groot genoeg voor de H2D. Dus voor de eerste dagen/weken zal het of op mijn werktafel zijn, of op de grond.
De H2D komt op weer op de werkbank te staan, op de oude plek waar mijn X1C eerst stond. Volgens de afmetingen moet dat passen. Maar het is ook niet de eerste keer dat iets volgens de afmetingen moet passen, en dat de werkelijkheid daar anders over denkt. :+ Stroom kabels die een extra 3cm pikken, de hoek waaronder iets moet draaien om op z'n plek te komen, Of de keer dat de waterpas voetjes 5mm extra uitgedraaid moeten worden voordat je er met je steeksleutel bij kan komen. }:|

Typisch zo'n geval van "in theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, maar in de praktijk is het verschil tussen theorie en praktijk groter dan in theorie".

Waar ik mee zit is dat ik feitelijk niet direct een project of iets te printen heb waarbij de H2D echt een voordeel bied. Waar ik altijd loop te stuntelen met models splitten en apart printen omdat het bed te klein is of TPU niet in de AMS kan, en dus de H2D nu (hopelijk) perfect voor had geweest. Ik kan wat kapjes opnieuw printen, misschien dat ik er 1 doe om te testen. Maar ga ook niet alle huidige dingen herprinten 'omdat het kan'. Dat is ook weer een beetje zonde.

Jullie wel al wat in gedachte waar de H2D perfect voor uit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
Igor92 schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:43:
Zoiets? https://www.hbm-machines....blad-117-cm-blauw?cr=7en3

En meer van dat spul: https://www.hbm-machines....ing-op-gereedschapswagens

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
Geloof me als ik zeg dat je voor de H2D veel ruimte nodig hebt, mensen onderschatten het formaat echt.
Zeker als je de AMS erop zet (en open wilt kunnen doen), moet je qua hoogte rekening houden met ca 1 meter. En qua diepte zit je ook wel rond de 80CM (voor de H2DL zelfs 1 meter), aangezien je bij de achterkant wilt kunnen.

Ik heb de H2DL nu op mijn werktafel staan, wandrek was niet ruim genoeg met 65CM diepte.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• smoken
Ter vergelijk een Side-by-side met X1E Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8WeoohaunjrhNoZP3vEdvS5qpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4cUvXV3BklIK4Ny8OTrVwlB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Ja ik had al even naar dit soort trolleys gekeken, ook bij HBM toevallig. Echter zijn de trolleys waar hij in de diepte op past meteen vrij fors. Ik zou bijna een soort stevige versie van een bureaukastje willen. Maar die vind ik ook niet veel met passende afmetingen.

Een van mijn eerste prints wordt mogelijk een of andere AMS riser of bracket om 2 AMS units bovenop de H2D te parkeren.

En mijn buurjongen uit de brand helpen met prints voor zijn geodome voor in zijn moestuin, maar die passen ook op mijn andere printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Mday schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:16:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4oGqZ5SOQo-anWGDeN7IqLD-20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAH4U00o6DQOvZfSbJXsYdU3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat je toch gelijk hebt. ;(

De eerste keer was mijn eerste gedachte was dat "not loaded" betekende dat hij in Ede uitgeladen was. Maar als ik dit zo bekijk lijkt het er idd meer op dat ze in Ede aan kwamen, deurtje open deden, en er achter kwamen dat ze hem überhaupt niet in de vrachtwagen gezet hebben. :(

Snap dat delivery 3-10 dagen is, en nogsteeds tot nu toe nog klopt. Maar daar betaal je dan 190 euro voor, voor een of andere snikkel die m gewoon vergeet in te laden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ischium schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:22:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk dat je toch gelijk hebt. ;(

De eerste keer was mijn eerste gedachte was dat "not loaded" betekende dat hij in Ede uitgeladen was. Maar als ik dit zo bekijk lijkt het er idd meer op dat ze in Ede aan kwamen, deurtje open deden, en er achter kwamen dat ze hem überhaupt niet in de vrachtwagen gezet hebben. :(

Snap dat delivery 3-10 dagen is, en nogsteeds tot nu toe nog klopt. Maar daar betaal je dan 190 euro voor, voor een of andere snikkel die m gewoon vergeet in te laden. :F
Tja, of je 5 euro, of 200 euro betaald, als iemand je zending kwijt raakt (om welke reden dan ook) blijft dat zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Stiekum hoop ik dat ze hem vandaag gewoon af komen leveren, en donderdag (nieuwe verwachte datum) nóg eentje komen afleveren. >:) maar dat zal wel niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ischium schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:30:
Stiekum hoop ik dat ze hem vandaag gewoon af komen leveren, en donderdag (nieuwe verwachte datum) nóg eentje komen afleveren. >:) maar dat zal wel niet :+
Ik heb eerder contact gehad met DB Schenker voor een soortgelijk issue (voor een reseller in dat geval).
Beste is om even telefonisch contact met ze te zoeken, mij gaven ze destijds informatie waar ik daadwerkelijk mee verder kon.

Edit: het zal ws. geen invloed hebben op de nieuwe leverdatum, maar dan heb je wellicht een idee van de reden en bevestiging dat het donderdag wel gewoon door gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door smoken op 15-04-2025 08:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baynes
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Mij ook maar eens melden hier. Vorige week om 16.02 order geplaatst en voor levering voor vandaag gekozen bij DB Schenker. Krijg ik gister terwijl ik op kantoor zit een mail dat ‘ie onderweg is voor levering. Gelukkig kon ik direct naar huis en was ik precies op tijd om ‘m in ontvangst te nemen.

Nog niet heel veel tijd gehad om te printen maar in ieder geval een plekje kunnen geven. Wat een zware grote unit zeg. Maar wat een mooie machine! Nu eerst maar eens een poop chute printen. Toch raar dat die niet meegeleverd wordt 😅.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPACYstQC8EZM_B9dGfnXmwcKro=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PX1sXTwMfYX865ftO4fcPrMn.jpg?f=fotoalbum_tile Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dbx-wpRNBiJtwVMokAyRO3_U1RY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZI78PUnd1IK67GW5u2LGvEp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Baynes op 15-04-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier "nog steeds" geen bewegin :'( Printer staat nog in Oldenzaal, te staan... Lui ding... Hopelijk snel updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ha, what a unit zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
Baynes schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:48:
Mij ook maar eens melden hier. Vorige week om 16.02 order geplaatst en voor levering voor vandaag gekozen bij DB Schenker. Krijg ik gister terwijl ik op kantoor zit een mail dat ‘ie onderweg is voor levering. Gelukkig kon ik direct naar huis en was ik precies op tijd om ‘m in ontvangst te nemen.

Nog niet heel veel tijd gehad om te printen maar in ieder geval een plekje kunnen geven. Wat een zware grote unit zeg. Maar wat een mooie machine! Nu eerst maar eens een poop chute printen. Toch raar dat die niet meegeleverd wordt 😅.

[Afbeelding][Afbeelding]
Congrats!!

Qua "poop-shoot" ... er zijn 1001 en mogelijkheden en iedereen heeft zo zijn eigen set-up dus een generiek model gaat niet echt werken. Gelukkig hebben we Makerworld :)

Zelf gebruik ik deze: https://makerworld.com/en...p-chute#profileId-1290572

- edit: hoe was de unpacking "experience"? Tegen enige uitdaging aangelopen of ging het allemaal vloeiend?

[ Voor 11% gewijzigd door smoken op 15-04-2025 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baynes
  • Nu online
smoken schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:02:
[...]

Congrats!!

Qua "poop-shoot" ... er zijn 1001 en mogelijkheden en iedereen heeft zo zijn eigen set-up dus een generiek model gaat niet echt werken. Gelukkig hebben we Makerworld :)

Zelf gebruik ik deze: https://makerworld.com/en...p-chute#profileId-1290572

- edit: hoe was de unpacking "experience"? Tegen enige uitdaging aangelopen of ging het allemaal vloeiend?
Snap ik hoor! Heb hiervoor een X1C gehad en die was redelijk makkelijk te verplaatsen om wat rommel erachter weg te halen. Dat wil ik bij deze unit echt niet doen 😁. Ik had precies hetzelfde model gevonden, die ga ik zo printen.

Unpacking ging helemaal goed. Enige wat voor mij een klein beetje onduidelijk was was welke ptfe tube ik moest gebruiken voor de AMS. Er zit een langere en een kortere bij en ik dacht in mijn zuinigheid de korte te kunnen gebruiken maar dat haalt ‘ie dus niet. Op het volgende plaatje in de handleiding wordt dat overigens wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zsub schreef op zondag 13 april 2025 @ 12:58:
Ik heb zelf het idee dat dit voor 90% voorbesproken is. De manier waarop er niet wordt doorgevraagd, de minder spontane manier waarop de vragen worden gesteld en de uitgesneden delen die kennelijk niet publiek mochten worden geven mij wel het idee dat dit het geval is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Baynes schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:48:

[Afbeelding][Afbeelding]
"Ede". Dus jij hebt mijn printer. :+

Wat betreft poopshute, ik heb een gat in de tafel met een emmertje er onder. :p dus idd wat Smoken al zei, 101 problemen 101 oplossingen. Maar je hebt wel gelijk iets om te printen op je nieuwe H2D. :+
smoken schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:38:
[...]

Ik heb eerder contact gehad met DB Schenker voor een soortgelijk issue (voor een reseller in dat geval).
Beste is om even telefonisch contact met ze te zoeken, mij gaven ze destijds informatie waar ik daadwerkelijk mee verder kon.

Edit: het zal ws. geen invloed hebben op de nieuwe leverdatum, maar dan heb je wellicht een idee van de reden en bevestiging dat het donderdag wel gewoon door gaat.
Het is nog geen 10 dagen, en vooralsnog 'klopt' de de T&T. (Afgezien van dat gister even leeg was) persoonlijk frustreert het uiteraard een beetje omdat ik enthousiast ben en er mee wil spelen, maar zo lang het binnen de vereachte data valt ga ik niet 6x bij DBS klagen van "waarom is mijn pakje er nog niet". (Daar heb ik jullie allen hier voor. }) O+ )

Edit: Net een belletje gehad, morgen tussen 10 en 17! *O* Zo zie je maar weer, als echte Hollander klaag ik maar al te graag, maar feitelijk is er niks aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door Ischium op 15-04-2025 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Baynes schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:27:
[...]
Snap ik hoor! Heb hiervoor een X1C gehad en die was redelijk makkelijk te verplaatsen om wat rommel erachter weg te halen. Dat wil ik bij deze unit echt niet doen 😁.
In de review van mpoxDE (op 28:45) heeft ie een goede tip: leg er een grote snijmat onder. Dan is ie iets makkelijker over de tafel te schuiven of om te draaien bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
  • Nu online
mphilipp schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:42:
[...]

In de review van mpoxDE (op 28:45) heeft ie een goede tip: leg er een grote snijmat onder. Dan is ie iets makkelijker over de tafel te schuiven of om te draaien bv.
Dat was best een goed idee geweest 😅. Eerst maar eens kijken hoe het zo gaat. Staat nu op een betontegel die weer op een rubberen tegel staat. Waarschijnlijk niet nodig maar was ik gewend te doen en de H2D past precies op een 50x50 tegel. Die rubberen tegel laat zich nog enigszins verschuiven.

EDIT: Wat me nu wel opvalt is dat ik op de printer al herhaaldelijk de melding heb gekregen dat de internetconnectie verbroken is. Dit zie ik ook terug in Bambu Studio. De printer staat bijna recht onder een Unifi accesspoint. Moet 'ie misschien aan een 2.4g netwerk gekoppeld worden?

[ Voor 20% gewijzigd door Baynes op 15-04-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is bijna 3 uur en nog geen update over vervoer :’( gaat ‘m niet worden vandaag, gok ik zo.
Baynes schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:33:
[...]

Dat was best een goed idee geweest 😅. Eerst maar eens kijken hoe het zo gaat. Staat nu op een betontegel die weer op een rubberen tegel staat. Waarschijnlijk niet nodig maar was ik gewend te doen en de H2D past precies op een 50x50 tegel. Die rubberen tegel laat zich nog enigszins verschuiven.

EDIT: Wat me nu wel opvalt is dat ik op de printer al herhaaldelijk de melding heb gekregen dat de internetconnectie verbroken is. Dit zie ik ook terug in Bambu Studio. De printer staat bijna recht onder een Unifi accesspoint. Moet 'ie misschien aan een 2.4g netwerk gekoppeld worden?
De X1 moest wel per se aan een 2.4GHz netwerk gehangen worden, je kan het altijd proberen. Sws is het slim om domotica aan een gescheiden VLAN te hangen, helemaal Chinees spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baynes schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:33:
[...]
Dat was best een goed idee geweest 😅. Eerst maar eens kijken hoe het zo gaat. Staat nu op een betontegel die weer op een rubberen tegel staat.
Ik vraag mij af of de rubberen tegel nog wel nodig is. De zwabbervoetjes van de H2D lijken behoorlijk effectief.

Ik heb gelukkig een zeer stabiele buroblad voor de printer, die aan verankerd is aan de muur en vooraan twee poten heeft ter ondersteuning. Ik heb de X1C nu op rubberen pads staan om te voorkomen dat het blad (Ikea) als klankkast fungeert, maar ik vermoed dat dat met de H2D niet meer nodig gaat zijn.
Ik heb gelukkig nog tijd. Als ik besluit er een te bestellen, doe ik dat pas aan het einde van het jaar. Wie weet is er dan weer een sale :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Igor92
Hier is hij zoujuist geleverd, holy moly, de doos is ongeveer het formaat van een wasmachine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYWhIvsQrxc8O5OLeh--Xacanmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJsTi1fVdlsQ7Axb4DgZTgiR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Igor92 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:13:
Hier is hij zoujuist geleverd, holy moly, de doos is ongeveer het formaat van een wasmachine.

[Afbeelding]
Ook DB Schenker? En kreeg jij wel updates dat ‘ie onderweg was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:11
wordt iig degelijk afgeleverd, damn!

Helaas is hij mij veel te duur voor wat ik print atm. Als ik misschien alle 3 verkoop en beetje bij leg dat het net kan, maar dan kan maar weer 1 tegelijk printen :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Igor92
MC Taz Man schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:35:
[...]

Ook DB Schenker? En kreeg jij wel updates dat ‘ie onderweg was?
Yes, DB Schenker, kreeg vanmorgen een melding dat hij 'Out for delivery' was. Hij is rond kwart voor 4 geleverd. (zonder verdere info, enkel tussen 8:00 en 17:00.)

inmiddels staat hij de dual color panda te printen (na lange callibratie, updates etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Igor92 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:13:

[Afbeelding]
Lol, een heel pallet erbij. Volgens mij kan dat hier niet eens door de deur.

Wel gek, want zo veel groter dan de P1S of X1C is hij nou toch ook weer niet.

Maargoed heel benieuwd naar de ervaringen ermee!

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 15-04-2025 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:13:
[...]

Ik vraag mij af of de rubberen tegel nog wel nodig is. De zwabbervoetjes van de H2D lijken behoorlijk effectief.
Zwabbervoetjes? Zitten er nu standaard deze onder?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rwy5FILBAfARXJCP7K7VNU1bDEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bSibCMUPwoEAadA7wp0xjtmm.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrAUadQ5llaRaHbAJOKec7EnSrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IZVSeipOE2G4qupBJDPk0Gmu.png?f=fotoalbum_large

Die zijn bij de P- en X-serie dus een optie. Ik heb ze ook, maar bij de installatieinstructies stond "maak je geen zorgen als de printer heen en weer zwabbert, dit is normaal". Mja het kan wel normaal wezen maar ik heb dat toch liever niet. Voorlopig heb ik het toch maar bij de foam + kurk blokken gehouden. Ondanks dat het gebonk nog steeds doordreunt. Ik print nu ook alleen overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
@Llopigat Het is geen full-size pallet, Misschien een half maatje. Of kleiner zelfs. Maar de bezorger heeft hem hier binnengereden met palletwagen.

Hij staat inderdaad op van die vibratie dempende voetjes. En tijdens het printen wiebelt hij goed heen en weer.
Eerste ervaring so far is goed. Printje ziet er strak uit. Hij is een stukje stiller dan de P1S, maar niet zo stil als de A1 voor mijn gevoel.

Kan er verder nog niet zo veel over zeggen.

Ik ga misschien eens naar de ikea komende week om te kijken / meten of hij in deze stellingkast zou passen. (en of die het gewicht er van kan dragen). Maar hierin kan ik ook mooi de 2 AMS units in kwijt.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/bror-open-kast-zwart-s29471759/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
@Igor92 Dan zou ik maar voor een èchte stelling gaan, en niet zo'n blikken ding als dit....Staat hierboven al: de machine zwabbert, en daar is deze stelling niet voor bedoeld denk ik zo. Bovendien kan je gezien de afmetingen niet bij de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Mijn X1c staat tijdelijk even op zo'n 2x2 Ikea Kallax, en die heeft het daar al zwaar mee. (Printer schud hem uit elkaar vandaag of morgen) Denk inderdaad niet dat je de H2D dan op een stelling die de helft weegt en met half zoveel bouten in elkaar zit moet gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05
Ik heb een Creality ender 5 plus en dat is ook een behoorlijk grote printer. Die staat op een Ikea melltorp tafel hier (80x80 zijn ze volgens mij). Misschien is dat ook een overweging waard, ik vind het een erg stabiele tafel. Ik heb er destijds twee gekocht en een behuizing gemaakt voor mijn Creality printer. Mijn bambu X1C staat hier op het bureau bij de pc. Maar soms schudt echt alles mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Llopigat schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:03:
[...]
Zwabbervoetjes? Zitten er nu standaard deze onder?
Ja, en het is inderdaad een raar gezicht, maar het werkt goed en heeft zo te zien geen nadelige effecten. Dus in het kader van 'have a little bit of faith' zou ik zeggen: prima, kijken wat het oplevert. The proof of the pudding is in the eating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naalroc schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:02:
@Igor92 Dan zou ik maar voor een èchte stelling gaan, en niet zo'n blikken ding als dit....Staat hierboven al: de machine zwabbert, en daar is deze stelling niet voor bedoeld denk ik zo. Bovendien kan je gezien de afmetingen niet bij de achterkant.
Ik zou een stelling zeer zeker verankeren aan de muur! Ik zou 'm ook liever niet op een wiebelende tafel hebben staan. Zeker zo'n zwaar ding niet. Vroeg of laat geeft die tafel het op...
Een de muur verankeren met een paar van die stalen hoekje oid. Hoe stabieler de ondergrond, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@smoken Een update; DB Schenker heeft nog niets van zich laten horen, leverdatum staat nog op 15-04, bellen naar Oldenzaal hielp niet, werd niet opgenomen & de chatbot beweerde dat de zending vertraagd is.

[edit]
Blijkt dat Oldenzaal het telefonische probleem is. FF contact gehad via een ander nummer & ook zij konden Oldenzaal niet bereiken. Er is een terugbelverzoek neergelegd.

[ Voor 30% gewijzigd door MC Taz Man op 16-04-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Naalroc schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:02:
Ik heb de machine zelf staan inmiddels. Hij wiebelt en zwabbert wat inderdaad. Maar liever enkel de machine dan de hele kast ;).

Ik heb op werk wat kasten van de zelfde ikea serie, en ondanks de prijs, voelt dat best degelijk aan. Het is niet zo blikkerig is van die goedkope bouwmarkt stellingkastjes. + het verankeren aan de muur zoals @mphilipp ook aangeeft denk ik dat dit best voeldoende kan zijn. De diepte zou net kunnen passen. je houdt ongeveer 5cm aan de achterkant vrij voor de kabels, ventilatie en een klein opvangbakje voor de poepjes.

Mijn werkruimte is gekoppeld aan mijn woonkamer. Dus bij voorkeur ziet het er ook nog eens een klein beetje fraai uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
MC Taz Man schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:25:
@smoken Een update; DB Schenker heeft nog niets van zich laten horen, leverdatum staat nog op 15-04, bellen naar Oldenzaal hielp niet, werd niet opgenomen & de chatbot beweerde dat de zending vertraagd is.

[edit]
Blijkt dat Oldenzaal het telefonische probleem is. FF contact gehad via een ander nummer & ook zij konden Oldenzaal niet bereiken. Er is een terugbelverzoek neergelegd.
Helemaal duidelijk.
Mocht je later vandaag nog geen update hebben, zou je me dan even je order nummer in een PB kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Igor92 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:53:
[...]

Ik heb de machine zelf staan inmiddels. Hij wiebelt en zwabbert wat inderdaad. Maar liever enkel de machine dan de hele kast ;).

Ik heb op werk wat kasten van de zelfde ikea serie, en ondanks de prijs, voelt dat best degelijk aan. Het is niet zo blikkerig is van die goedkope bouwmarkt stellingkastjes. + het verankeren aan de muur zoals @mphilipp ook aangeeft denk ik dat dit best voeldoende kan zijn. De diepte zou net kunnen passen. je houdt ongeveer 5cm aan de achterkant vrij voor de kabels, ventilatie en een klein opvangbakje voor de poepjes.

Mijn werkruimte is gekoppeld aan mijn woonkamer. Dus bij voorkeur ziet het er ook nog eens een klein beetje fraai uit.
Gewoon even een stukje input .. maar 5cm gaat wel krap worden als je een keer TPU wilt printen via de TPU inlet. Of überhaupt bij je PTFE wilt kunnen komen.

Voor de mensen die voor de laser versie (of upgrade) gaan in de toekomst is 5cm écht te weinig.
Aangezien je een adapter op de achterkant moet zetten (10cm) en een ventilatiebuis moet aansluiten (ca. 15cm)
Pagina: 1 ... 100 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.