Vraagje, ik heb een probleem met een multicolor print. Ik ben hier al dagen mee bezig maar het schiet maar niet op.
Elke keer buigen de kantjes om tijdens het printen, die raken los van het printbed. Ik doe dit met een 0,2mm nozzle (ik heb de nauwkeurigheid nodig). Als ik het in 1 kleur print om te testen, met een 0,4mm nozzle gaat het prima, ook zonder lijm
Nou denk ik zelf dat het ligt aan de colour changes, Die duren nogal lang met zwart en wit omdat hij heel erg veel materiaal weggooit. Ik heb het idee dat de print daardoor teveel afkoelt. Ik heb al de volgende dingen geprobeerd:
- lijmstick gebruiken
- het heatbed enorm hoog zetten (80 graden)
- De kleurenwissel enorm verkorten (van 800 mm^3 die bambu zelf berekent van zwart naar wit, naar 150)
- Combinatie van beiden
Maar het blijft gebeuren. Het enige dat ik nog zou gaan proberen is een raft. Maar het duurt elke keer zo enorm lang vanwege die lange kleurenwissel. Bovendien vrees ik dat er dan restjes overblijven en welke kleur ik ook kies, je zal het ergens op zien (of op het wit, of op het zwart). Ik heb wel nog ergens support PLA liggen, dus misschien kan ik dat proberen.
Hebben jullie misschien een idee at ik verder nog kan proberen? Ik gebruik al een textured PEI bed (beste adhesie) dat goed schoongemaakt is met dreft.