Na een aantal dagen met de H2D en al redelijk wat printjes verder. Overall een hele fijne machine, wat stiller dan de P1S, maar niet zo stil als de A1. De printkwaliteit is super en de workflow werkt erg fijn zoals je van Bambu verwacht.
De bouwkwaliteit is echt super voor mijn gevoel (Enkel als ik mag mierenn*uken, de diecast aluminium delen zien er soms wat "ruw" uit, vooral in hoekjes en randjes zie je waar geslepen / gevijld is aan de binnenzijde). Dit is enkel visueel en echt als ik in detail kijk. En doet zeker niet onder aan stevigheid/constructie.
Een paar dingen waar ik wel tegenop loop, jammer vind of die mijn niet helemaal duidelijk waren voor aanschaf (misschien had ik beter moeten kijken/lezen.)
Niet drogen & printen tegelijk (ook niet met 2 AMS units, 1 drogen en 1 printen, of losse invoer. Simpelweg niet printen en drogen tegelijk). Drogen is ook wel een beetje vervelend als in, je moet de rollen filament allemaal uit de AMS invoer halen, en na drogen opnieuw invoeren. De droog cyclus zijn zo lang (12 uur voor PETG bijvoorbeeld) dat het erg balen is dat je in de tussentijd de machine simpelweg niet kunt gebruiken.
Bij het printen vanaf de app (iets van MakerWorld). kon ik enkel filament selecteren uit 1 van mijn 2 AMS units. (kan natuurlijk een foutje zijn in de software, hopelijk komt hier een fix voor.)
Enkele prints heb ik een of meerdere foutmeldingen gekregen dat er iets mis zou zijn met de print. Maar bij inspectie niets aan de hand. (en print gewoon verder). Echter jammer dat als je net niet in de buurt bent, je print stil staat voor niets). Ook dit heeft mogelijk nog wat doorontwikkeling nodig?
Op de H2D zou je, als je volledig gebruik wilt maken van multicolor tot 25 kleuren kunnen gaan:
https://wiki.bambulab.com...l-AMS-compatibility-guide