Ik moet een onderdeeltje bestellen bij Bambu voor mijn P1S, en keek naar mogelijk benodigde reserve delen, om de aankoop boven de €55 te brengen om gratis verzending te krijgen; dit even als achtergrond....
Ik dacht een reserve hotend/nozzle er bij te bestellen, en zie dat er 4 sets worden aangeboden:
1 x 0,2 mm Stainless, en 3 x hardend steel in de maten 0,4 0,6 en 0,8mm allen voor €36,99.
Nu werd er een kale 0,4 mm nozzle mee geleverd met de nieuwe machine, en afgaande op de aangeboden vervangingsonderdelen, moest dat dus wel een geharde nozzle zijn, net als standaard in de machine bij aankoop is geïnstalleerd. NIET dus!
Opgezocht wat er met de machine wordt geleverd, en dan blijkt dat standaard gemonteerd, èn los meegeleverd als vervanger, dus 2 x een 0,4mm Stainless is geleverd, die dus niet als vervangend onderdeel te koop zijn.
vragen, vragen.
Waarom worden er überhaupt stainless nozzle s gebruikt? die als vervangend onderdeel alleen in de maat 0,2mm verkrijgbaar zijn. En waarom geen 0,4 hardend steel nozzle gemonteerd, en ook als reserve onderdeel mee geleverd ipv 0,4 SS? De kosten als vervangend onderdeel zijn allemaal gelijk, nl €36,99 voor iedere uitvoering.
Samenvattend:
=Wat is het voordeel van een 0,4mm SS nozzle in een nieuwe machine (maar niet afzonderlijk te koop in deze maat).
=Waarom niet een (kennelijk)
universele 0,4 mm
geharde nozzle installeren op een nieuwe machine, en als vervangend onderdeel mee-leveren met een nieuwe machine.
@
smoken ??
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos