Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:25
Heb nu twee volledige hotends gekocht, eentje van .2. Ik kan niet wachten om kleine priegelshit te printen. Heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:23
lolgast schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:09:
Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb, maar ik heb wat tijd genomen om mijn Home Assistant card van de printer wat te finetunen:
[Afbeelding][Afbeelding]

Nu kan ik mooi in het schermpje van de afbeelding zien hoe lang de print nog duurt en bovenaan bij welke laag de print is. Behoeft nog wat finetuning maar voor nu is dit wel prettig. Gebruik deze manier vaker want vanuit de Bambu Handy app op mijn telefoon werkt de camerafeed om een of andere reden niet, op mijn laptop wel. Dus dan maar bijhouden vanuit Home Assistant :)
Wil je mij een link sturen of plaatsen waar ik in Home Assistant mijn Bambu printers A1 en A1mini kan instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11
smoken schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:23:
[...]

In je foto lijkt het erop dat er ruimte is tussen de spoel en het filament.
Je filament trekt strak in die ruimte en daardoor loopt de AMS vast.

Wellicht al gedaan, maar voor de zekerheid: https://wiki.bambulab.com...with-bambu-reusable-spool

Vooral "step 4" zou kunnen helpen om dit soort situaties te voorkomen.
In het filmpje is het niet geweldig zichtbaar, maar het filament mag best een beetje richting zijn plek "gemasseerd" worden .. ;)
Thanks, stap 4 heb ik inderdaad nooit gedaan. Neem vanaf nu voortaan mee!! Wellicht scheelt dat. (en dat van die ruimte klopt inderdaad)

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hatman schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:23:
[...]

Wil je mij een link sturen of plaatsen waar ik in Home Assistant mijn Bambu printers A1 en A1mini kan instellen?
Dit is de (HACS) plugin om met je printer te communiceren: https://github.com/greghesp/ha-bambulab . Voor die visuele plugin heb je deze nodig: https://www.wolfwithsword...home-assistant-dashboard/ , dat is wel een klusje volgens mij. (ik heb ook alleen maar de basis plugin in HA, niet al het gedoe met de plaatjes)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:19
Mday schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:05:
Heb nu twee volledige hotends gekocht, eentje van .2. Ik kan niet wachten om kleine priegelshit te printen. Heel benieuwd.
Hele kleine sneak preview :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHYU25Cn2ftPNgWW6xIQRiu7euI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQUkVD7pZDaww7PpE5tWyWbQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDc7-zzrtmAl311ts-tVarLjeUI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vP8RNY7B4ADRaimfB1rZTRVg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:34
Kunnen we hier ook de recente leaks (al dan niet echt) bespreken eigenlijk?

Ik vind die patent tekeningen er niet hoopvol uitzien, lijkt daarop alsof ze maar één van de twee hottende tegelijk filament kunnen toevoeren. Zou toch zeggen dat ze het zo maken dat ze quasi-IDEX per hotend een filament in kunnen voeren zodat je direct kan wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:29
Hatman schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:23:
[...]

Wat @GeleFles zegt inderdaad d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zsub schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:20:
Kunnen we hier ook de recente leaks (al dan niet echt) bespreken eigenlijk?

Ik vind die patent tekeningen er niet hoopvol uitzien, lijkt daarop alsof ze maar één van de twee hottende tegelijk filament kunnen toevoeren. Zou toch zeggen dat ze het zo maken dat ze quasi-IDEX per hotend een filament in kunnen voeren zodat je direct kan wisselen.
Die H2D bedoel je? Daar is al een en ander hier ter sprake over gekomen, lijkt mij prima kunnen hier. Het topic lijkt mij daar breed genoeg voor IMHO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwensink
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-04 07:47
wim62 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:45:
[...]

Ga eens kijken bij de 3dwensshop , die gaat stoppen en heeft heel veel filament in de aanbieding .
https://3dwensshop.nl/
Hej Wim bedankt voor het delen _/-\o_

@MC Taz Man eSun heeft ongeveer sinds de zomer de kartonnen spoelen voorzien van verharde rand, waardoor deze nu wel geschikt zijn voor de AMS. Ik merk het verschil niet met de plastic spoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:34

Mitchell

Ondertitel

Mitchell schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:00:
Na heel lang wikken en wegen, toch besloten mijn oude Ender 3 Pro (die ik al heb sinds december 2019) te gaan vervangen met een Bambulab P1S. Afgelopen vrijdag om 01:25AM besteld :P

[Afbeelding]

Ergste nu is wachten totdat hij geleverd wordt. DPD staat nog steeds op `We hebben de transportgegevens van de verzender ontvangen`. :'(
Alle accessories zijn binnen (inclusief de "free gift"). Nu de printer zelf nog. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF39EchKpQs4XTjuVwdgpphb8lQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zS5BJiPsM3dscllYqMDXSSFe.png?f=fotoalbum_large

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:00
Mitchell schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:44:
[...]

Alle accessories zijn binnen (inclusief de "free gift"). Nu de printer zelf nog. :9

[Afbeelding]
Ook de nieuwe kleur PLA gekozen? ;) Zag dat ze nu ook aangemerkt staan als nieuw.
Waarschijnlijk geen nieuws, maar ik noem het toch maar even: PETG-CF met de originele stainless steel nozzle is niet aan te raden volgens Bambu zelf. Nu zal een enkele print vast niet meteen je nozzle om zeep helpen, maar iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

DeGroteMuis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:21:
[...]

Ook de nieuwe kleur PLA gekozen? ;) Zag dat ze nu ook aangemerkt staan als nieuw.
Waarschijnlijk geen nieuws, maar ik noem het toch maar even: PETG-CF met de originele stainless steel nozzle is niet aan te raden volgens Bambu zelf. Nu zal een enkele print vast niet meteen je nozzle om zeep helpen, maar iets om rekening mee te houden.
Heb zelfs niks gekozen, dit was onderdeel van het gratis kado (denk ik, gezien ik het niet besteld heb). Ik was gelukkig zo slim om alvast hardened steel hotend te kopen in 0.4/0.6/0.8.

Alsnog bedankt voor de waarschuwing! :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:20
DeGroteMuis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:21:
[...]

En met PETG-HF?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
HF=High Flow, dat is niet zo spannend. CF heeft carbon fibre deeltjes erin die extra slijtage geven. Word je nozzle vanzelf een 0.6.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
Señor Sjon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:04:
[...]

HF=High Flow, dat is niet zo spannend. CF heeft carbon fibre deeltjes erin die extra slijtage geven. Word je nozzle vanzelf een 0.6.
Zit toch standaard een hardened steel nozzle op een X1 Carbon? Dacht dat die daarom ook Carbon heet. Heb namelijk 3 rollen PETG-CF besteld per ongeluk maar echt lekker printen lukt er nog niet mee. Lees ook dat ze je voor moet verwarmen/drogen voor je het filament kan gebruiken.

Probleem is voornamelijk dat het niet blijft plakken aan het bed. Temp al op 70 graden en 65 graden gehad maar de eerste laag blijft loskomen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
PETG heeft sneller last van vocht dan PLA. Dus goed drogen. PETG hecht niet op PLA, dus je plaat goed met dreft schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik had met Black Friday de P1S combo besteld maar door een betalingsprobleem werd die na 8 dagen gecanceled. In die periode heb ik tevergeefs gewacht op een oplossing van hun support die blijkbaar redelijk waardeloos is.

De printer is nu 40 euro duurder maar er zit wel een 'free' gift bij. Is die free gift 40 euro waard? Ik vermoed dat het extra filament is?

• DeGroteMuis
pretpik schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:51:
[...]

Zit toch standaard een hardened steel nozzle op een X1 Carbon? Dacht dat die daarom ook Carbon heet. Heb namelijk 3 rollen PETG-CF besteld per ongeluk maar echt lekker printen lukt er nog niet mee. Lees ook dat ze je voor moet verwarmen/drogen voor je het filament kan gebruiken.

Probleem is voornamelijk dat het niet blijft plakken aan het bed. Temp al op 70 graden en 65 graden gehad maar de eerste laag blijft loskomen.
Op de X1C wel, maar Mitchell heeft de P1S in bestelling. En ik denk dat de X1C zo heet vanwege de carbon rods, die bij de P1S weer ouderwets staal zijn. PETG is sowieso gevoeliger voor vocht, maar de X1C heeft ook een droogprogramma voor je filamenten. Filamentdoosje over de spoel en halverwege omkeren en je kan rollen drogen.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
DeGroteMuis schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:33:
[...]

Op de X1C wel, maar Mitchell heeft de P1S in bestelling. En ik denk dat de X1C zo heet vanwege de carbon rods, die bij de P1S weer ouderwets staal zijn. PETG is sowieso gevoeliger voor vocht, maar de X1C heeft ook een droogprogramma voor je filamenten. Filamentdoosje over de spoel en halverwege omkeren en je kan rollen drogen.
Sorry even te snel gelezen inderdaad. Dat drogen heb ik gezien, ben benieuwd of het echt verschil maakt. In m'n vakantie maar weer eens opnieuw met PETG-CF testen.

Probeerde gisteravond nog een Flow Rate Calibration te doen van PLA+ filament van Ender maar dat werd een spaghetti :'( .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39
DeGroteMuis schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:33:
[...]

Op de X1C wel, maar Mitchell heeft de P1S in bestelling. En ik denk dat de X1C zo heet vanwege de carbon rods, die bij de P1S weer ouderwets staal zijn.
De X-asis rods in de P1 serie zijn identiek aan die in de X1 serie, ook in de P1 series zijn deze van carbon.
De Y-axis (linear) rods zijn in beide modellen van staal.

• DeGroteMuis
smoken schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:21:
[...]

De X-asis rods in de P1 serie zijn identiek aan die in de X1 serie, ook in de P1 series zijn deze van carbon.
De Y-axis (linear) rods zijn in beide modellen van staal.
Dank je, weer iets geleerd. Ik zou zweren dat ik ergens gelezen had dat de X1C meer carbon had dan de P1S, maar zal ik verkeerd gezien hebben.

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:30
Twister336 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:53:
Ik had met Black Friday de P1S combo besteld maar door een betalingsprobleem werd die na 8 dagen gecanceled. In die periode heb ik tevergeefs gewacht op een oplossing van hun support die blijkbaar redelijk waardeloos is.

De printer is nu 40 euro duurder maar er zit wel een 'free' gift bij. Is die free gift 40 euro waard? Ik vermoed dat het extra filament is?
mijn free gift: 12 ledlampjes,zegmaar waxinelichtjes op batterijen, twee grotere ledlampjes met ab op batterijen en nog iets waar ik niets aan heb.
Eigenlijk zonde dat ze zulke dingen meesturen.

• lolgast
MijnCommentaar schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:57:
[...]

mijn free gift: 12 ledlampjes,zegmaar waxinelichtjes op batterijen, twee grotere ledlampjes met ab op batterijen en nog iets waar ik niets aan heb.
Hier hetzelfde. Het 3e item waren 20 RFID stickers... Leuk natuurlijk, maar die had ik van AliExpress nog 20 stuks liggen. Leuk voor ze om mee de adverteren, maar de uiteindelijke waarde is in mijn ogen nagenoeg 0.

• Señor Sjon
Señor Sjon in "Bambu Lab 3D Printers"

Hier mijn opsomming. De P1 had een andere setje tijdens black friday die wel meer limited was en snel uitverkocht.

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:06
Twister336 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:53:

Denk niet dat het 40 euro waard is, maar de printer is het wel waard. En of het filament is betwijfel ik. De frustratie om daar met support over in gesprek te gaan zou ik mij besparen, en hem gewoon aanschaffen als die 40 euro verder geen probleem is, en er mee aan de gang gaan.
Kan alleen maar zeggen, de printer hier vanaf begin november bijna niet uit staat ;)
Had niet verwacht dat ik er zoveel mee bezig zou zijn, is voor mij iig een mooi hobby aan het worden.
Dus met de kennis van nu, had ik er ook 40 euro extra voor over gehad.

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:41
lolgast schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:59:
[...]

Hier hetzelfde. Het 3e item waren 20 RFID stickers... Leuk natuurlijk, maar die had ik van AliExpress nog 20 stuks liggen. Leuk voor ze om mee de adverteren, maar de uiteindelijke waarde is in mijn ogen nagenoeg 0.
Nu we het toch over die RFID stickers hebben: ik heb me al vaak afgevraagd of je zelf sticker kunt kopen en die 'programmeren' voor de type filament, en misschien zelfs wel de kleur. Zo ja, hoe dan wel?

Ik heb eerder al wel gezocht op die stickers bij Ali, maar nooit iets bruikbaars gezien. Ik ken en heb wèl de plastic 'sleutelbos hangertjes' om een slot of zo te openen en dat is wel handig, maar dat is al voorgeprogrammeerd, en een ander, die 'toevallig' dezelfde heeft, kan dat slot ook openen, maar ja, dat is bij een sleutelslot ook het geval :?
Is er hier iets meer over te zeggen, of waar elders misschien?
@smoken ;)

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Naalroc schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:12:
[...]

Nu we het toch over die RFID stickers hebben: ik heb me al vaak afgevraagd of je zelf sticker kunt kopen en die 'programmeren' voor de type filament, en misschien zelfs wel de kleur. Zo ja, hoe dan wel?

Ik heb eerder al wel gezocht op die stickers bij Ali, maar nooit iets bruikbaars gezien. Ik ken en heb wèl de plastic 'sleutelbos hangertjes' om een slot of zo te openen en dat is wel handig, maar dat is al voorgeprogrammeerd, en een ander, die 'toevallig' dezelfde heeft, kan dat slot ook openen, maar ja, dat is bij een sleutelslot ook het geval :?
Het enige dat ik hierover gevonden heb is dat Bambulab een codering gebruikt die ze niet vrijgeven. Oftewel zelf RFID stickers hiervoor programmeren is niet mogelijk. Ik hoop dat dit nog een keer vrijgegeven wordt want het lijkt me ideaal.

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:07
En ineens staat DPD voor de deur met de 8 rollen filament die op 29 november zijn besteld.
Wel net op tijd, de paar rollen die ik bij de printer had besteld raken snel op.

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:03
[...]

Kwam ooit deze tegen: YouTube: Openspool - RFID tags for 3d printer filament verder heb ik me er nog niet echt in verdiept want ik gebruik momenteel bambu filament wat prima werkt. . .
Maar het zou me wel wat lijken om 123-3D filament met een tag te voorzien :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

[...]

Haarlak.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
[...]

70 is aan de lage kant, ik heb bij mijn prusa bed temp voor PETG op een PEI bed altijd op 80 graden.

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MijnCommentaar schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:57:
[...]

Precies hetzelfde ontvangen hier, beetje underwhelming. Staat er bij jou ook een totaal van 4x Free Gift onder de verzending op de BL website?

Had al het idee dat ik wat miste omdat ik ook deze 3 stuks heb ontvangen en zoiets had van dit kan het toch niet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vv3sl3y
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:42
[...]

@smoken ;)
Toevallig is er een groep bezig om de tags te kunnen lezen en schrijven. Bambu schijnt er een encryptie overheen te gooien die nu bekend zou zijn?

Geloof dat Polar Filament daarmee bezig was zodat er ook een open standaard kan komen voor filament spoelen met een RFID identificatie die op alle printers gebruikt kan worden.

Github project m.b.t. RFID info is hier te vinden: https://github.com/Bambu-Research-Group/RFID-Tag-Guide

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 11:35
FitTiv schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:18:
[...]

Hier duurt het ook lang.
4 dec besteld (P1S en wat extra filament) beide T&T slechts aangemeld. Zouden ze zoveel verkocht hebben tijdens black friday month?
Hier op 2 december de P1S combo + filament besteld en ook hier hangt de boel vast op een aanmelding van de pakketen. Kreeg een aantal dagen terug wel per mail de update die al eerder door hen op reddit was geplaatst.

Vind het wat jammer dat ze het laten doen voorkomen alsof hun logistieke partners de hoeveelheid orders niet kunnen verwerken, want ik heb tussentijds nog zowel (later bestelde) DPD als DHL pakketjes uit Duitsland ontvangen. Lijkt er meer op alsof ze zelf een voorraadissue hebben. Een beetje transparantie is wel zo fijn.

Maar goed, als ie volgende week alsnog binnenkomt, ben ik helemaal blij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:51
MusicMaikel schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:59:
[...]

Ik had gisteravond voor ik dit bericht tikte nog een keer moeten kijken op 17track.net.

Laatste update 10-12 21:56: In Transit *O*
Vanochtend het bericht gekregen dat hij is bezorgd! Dat wordt lekker prullen vanavond >:)
vv3sl3y schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:07:
[...]

Toevallig is er een groep bezig om de tags te kunnen lezen en schrijven. Bambu schijnt er een encryptie overheen te gooien die nu bekend zou zijn?

Geloof dat Polar Filament daarmee bezig was zodat er ook een open standaard kan komen voor filament spoelen met een RFID identificatie die op alle printers gebruikt kan worden.

Github project m.b.t. RFID info is hier te vinden: https://github.com/Bambu-Research-Group/RFID-Tag-Guide
De encryptie is idd gekraakt. Ben alleen heel erg benieuwd of daar iets mee gaat gebeuren, buiten privé personen om. Als, bijv., eSun RFID tags gaat maken op basis van deze crack, ben ik bang dat ze een hoop problemen tegen gaan komen die een advocaat vereisen. De encryptie valt, vrijwel zeker, onder IP & copyright wetgeving.

Dat gezegd hebbend, hoop ik dat BL hier helemaal niets mee/tegen gaat doen. Hopelijk kan een @smoken dit soort sentimenten de organisatie in schoppen O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smoken
Deze post is vandaag officieel gedeeld door Bambu Lab.
Aangezien ik hier in het topic ook reeds een paar keer berichten voorbij heb zien komen omtrent vertraagde leveringen, leek het me goed om het ook hier te delen:

Dear Valued Customers,

Thank you for choosing Bambu Lab. We deeply appreciate your trust in our brand and products.

We sincerely apologize for delays in delivering your orders. The overwhelming response to our Black Friday sale exceeded expectations, and both our warehouse and courier partners faced challenges in handling the increased demand.
Insufficient vehicles and delivery personnel further compounded the issue, which stemmed from underestimating the order volume.
We take full responsibility for these delays and are working closely with all involved teams to resolve the issue.

To improve our delivery process, we have increased warehouse staffing and partnered with additional courier services.
These measures will help us handle orders more efficiently and ensure timely fulfillment in the following days and for future sales.

If instead of waiting, you would prefer to cancel your order, please contact our Customer Support team here: https://bambulab.com/en/my/support/general-inquiry.
Please make sure to select the right issue type: *Issues with existing orders -> Cancel Order -> Others*. We will review your request and respond in 24 hours.

We recognize the need for better planning, including improved demand forecasting, expanded warehouse capacity, and stronger logistics partnerships.
We are committed to learning from this experience and making necessary improvements for future events.

Thank you for your patience and understanding.
Should you have any questions or concerns, our Customer Support team is here to assist you.

Warm regards,
The Bambu Lab Team

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 11:25
Terug in stock, de cool plate supertack:

https://eu.store.bambulab...ck?variant=53397269741916

Edit: ik kreeg wel een waarschuwing dat items out of stock waren bij bestellen maar na op doorgaan klikken werkte alles alsnog.

[ Voor 33% gewijzigd door Strykeforce op 12-12-2024 12:52 ]

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:41
Is er ook een reden om deze update niet te installeren?

Bambu Studio 1.10.1 Public Release Note

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Jasperrr schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:11:
[...]

Hier op 2 december de P1S combo + filament besteld en ook hier hangt de boel vast op een aanmelding van de pakketen. Kreeg een aantal dagen terug wel per mail de update die al eerder door hen op reddit was geplaatst.

Vind het wat jammer dat ze het laten doen voorkomen alsof hun logistieke partners de hoeveelheid orders niet kunnen verwerken, want ik heb tussentijds nog zowel (later bestelde) DPD als DHL pakketjes uit Duitsland ontvangen. Lijkt er meer op alsof ze zelf een voorraadissue hebben. Een beetje transparantie is wel zo fijn.

Maar goed, als ie volgende week alsnog binnenkomt, ben ik helemaal blij :D
Ik vind het ook erg merkwaardig. Je krijgt wel gelijk een track en trace en het gewicht van het pakket, dus dat doet het voorkomen dat alles op voorraad is, ingepakt en ready to go. Op het moment dat 2 vervoerders de hoeveelheid pakketten niet kunnen meenemen voor diverse dagen is echt een raar verhaal. Een bedrijf betaald hier genoeg voor, dan komen ze maar met een grotere bus.

Daarnaast sturen ze gelijk een factuur en schrijven het geld af, dus als dit zou zijn terwijl er geen voorraad is (itt wat op de site vermeldt staat ttv bestellen) zou helemaal niet ok zijn.

Ik vind het een hele rare manier van werken en krijg op diverse punten in het proces tot nu toe geen lekker gevoel bij Bl...
superduper schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:39:
[...]

Ik vind het ook erg merkwaardig. Je krijgt wel gelijk een track en trace en het gewicht van het pakket, dus dat doet het voorkomen dat alles op voorraad is, ingepakt en ready to go. Op het moment dat 2 vervoerders de hoeveelheid pakketten niet kunnen meenemen voor diverse dagen is echt een raar verhaal. Een bedrijf betaald hier genoeg voor, dan komen ze maar met een grotere bus.

Daarnaast sturen ze gelijk een factuur en schrijven het geld af, dus als dit zou zijn terwijl er geen voorraad is (itt wat op de site vermeldt staat ttv bestellen) zou helemaal niet ok zijn.

Ik vind het een hele rare manier van werken en krijg op diverse punten in het proces tot nu toe geen lekker gevoel bij Bl...
Is idd irritant, maar tegenwoordig wel normaal wanneer een bedrijf een contract heeft met een vervoerder & een (redelijk) geautomatiseerd systeem. Marktplaats doet dit bijv. ook wanneer je via hen een verzendlabel aanschaft.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:13

watercoolertje

Untertitel

superduper schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:39:
[...]

Ik lees niks wat ik niet al 100 keer heb meegemaakt bij grote en kleine bedrijven. En in mijn optiek dus eigenlijk heel gewoon is, wat het niet leuk maakt want je zit ergens op te wachten, maar het kan altijd gebeuren.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@superduper Ik snap dat het niet lekker voelt, maar er is niet zoveel aan de hand.

Er kan best wel voldoende voorraad in de distributiecentra zijn, maar als je niet genoeg ruimte en/of mensen hebt om de onverwachte hoeveelheid orders te verzamelen, komt er toch een achterstand in je order fulfilment.

Qua vervoerder capaciteit: Tot een paar jaar terug was het normaal dat je met de pakketdienst in het contract je reguliere volume definieerde, maar ook aangaf wanneer je eventueel verwachte piekvolumes afstemt als bedrijf, x weken van tevoren. Dat zijn dan ook (semi-) gegarandeerde volumes. Intussen is dat al even niet meer iets waar ik direct mee te maken heb, maar ik vermoed dat daar niet heel veel in veranderd is. Als je ruim boven die volumes komt, zal een pakketdienst voorrang geven aan de partijen die nog binnen de afgesproken volumes vallen en pas daarna extra wagens (of extra grote wagens) inzetten voor de pakketjes van Bambu. En ik vermoed dat je bij Bambu niet praat over een groter busje, eerder over extra vrachtwagens.

En als je expeditievloer dan vol blijft staan omdat je pakketdienst niet snel genoeg de pakketjes af kan voeren, kan je wel intussen de mensen in je distributiecentrum hebben om de pakketjes verzendklaar te maken, maar kan je de pakketten weer nergens kwijt. Zo krijg je een logistiek sneeuwbaleffect dat best even voor vertragingen kan zorgen.

Kortom: Niet leuk, maar wel zo netjes dat ze aangeven zelf een misschatting gedaan te hebben en hard te werken aan een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MijnCommentaar
RambOo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:58:
[...]

Precies hetzelfde ontvangen hier, beetje underwhelming. Staat er bij jou ook een totaal van 4x Free Gift onder de verzending op de BL website?

Had al het idee dat ik wat miste omdat ik ook deze 3 stuks heb ontvangen en zoiets had van dit kan het toch niet zijn.
Er staat alleen free gift.

Vanmorgen ook de printer (A1 mini) ontvangen via DPD. Was besteld op 27 November.

enige wat tegenvalt is de diepte die de printer nodig heeft toch 50cm. Dit door de spoelhoeder. Ik zag al dat iemand een ontwerp heeft gemaakt om de spoel anders te monteren zodat die er boven hangt.

Ben nu een afvalbak aan het printen anders ligt mij hele kamer vol met plastic.
https://makerworld.com/en/models/85108#profileId-162256

[ Voor 11% gewijzigd door MijnCommentaar op 12-12-2024 17:35 ]

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
MijnCommentaar schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:40:
[...]

Ik ben al vrij snel afgestapt van een hangend bakje. De inhoud trilde behoorlijk tijdens het starten van de print en ook tijdens de print was het gerammel soms aardig irritant. Heb nu een deflectie plaatje en een (uitschuifbaar) opvangbakje naast de printer.

• Ghostfury
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:04
MijnCommentaar schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:40:
[...]

Als afvalbak gebruik ik twee plastic bakjes van de Chinees.

Voor mezelf vind ik het een beetje zonde om allemaal add-ons uit te printen voor m'n A1 mini :$ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inmiddels staat hier de P1S Combo volop te draaien aan zijn 3e print. 29e besteld en vanochtend geleverd. Mijn opgevoerde Ender 5 Pro valt tot nu toe in het niet bij deze. Wat een verademing om niet constant te tweaken en te wisselen. 1 print met PLA, één met ABS en TPU en nu een print met PETG. En dat zonder problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reloop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Reloop schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:10:
Ter info voor mensen die ook nog zitten te wachten op hun printer.

30-11 X1C en 4 rollen filament besteld.
09-12 Filament overgedragen aan DPD levering door Winit(HK)Trading Limited
10-12 Filament "In Transit"
10-12 Printer overgedragen aan DPD levering door DUS-9 Goodcang Logistics GmbH

Hopelijk dus morgen en overmorgen DPD aan de deur.
Inmiddels is alles gisteren (12-12) tegelijk en compleet aangekomen.

Ik had hiervoor nog nooit een 3D printer in 't echt gezien noch iets in handen gehad en was best verbaasd hoe snel en precies 't apparaat werkt.
De kwaliteit van de benchy was ook boven verwachting. Het voelt echt als solide plastic dingetje en alle kleine details vielen me pas op toen ik 't in handen had.

Enige puntje van kritiek is dat het inbussleuteltje dat er bij zat voor de schroefjes aan de lange kant niet paste maar verder was alles heel goed verpakt.
Dus afgezien van de wat langere levertijd is mijn ervaring met Bambulab tot dusver positief en heb ik er een leuke nieuwe hobby bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
Dinsdag met de nieuwe actie, en daarbovenop nog 20 euro korting de A1 mini combo besteld, gisteravond nog door DHL bezorgd, supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
TheInsider schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:17:
Dinsdag met de nieuwe actie, en daarbovenop nog 20 euro korting de A1 mini combo besteld, gisteravond nog door DHL bezorgd, supersnel.
Rechtstreeks bij Bambu Lab of bij een reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
smoken schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:25:
[...]

Rechtstreeks bij Bambu Lab of bij een reseller?
Rechtstreeks bij Bambu, dus erg prettig zo. Ik had geen drukte, dus had het nog een week geduurd ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reloop schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:15:
[...]

Ik had hiervoor nog nooit een 3D printer in 't echt gezien noch iets in handen gehad en was best verbaasd hoe snel en precies 't apparaat werkt.
De kwaliteit van de benchy was ook boven verwachting. Het voelt echt als solide plastic dingetje en alle kleine details vielen me pas op toen ik 't in handen had.

Enige puntje van kritiek is dat het inbussleuteltje dat er bij zat voor de schroefjes aan de lange kant niet paste maar verder was alles heel goed verpakt.
Dus afgezien van de wat langere levertijd is mijn ervaring met Bambulab tot dusver positief en heb ik er een leuke nieuwe hobby bij.
Mooi om te lezen. Je moet je echter wel realiseren dat dit niet de standaard is voor 3D printen :D Er zijn een paar bedrijven (BL en Prusa sws) die het niveau van hun apparaten vér boven de rest uit tillen waardoor het bij hen in principe neer komt op "druk knop, krijg plastic".

Dit is bij andere merken verre van de standaard. Daar is de printer zelf de hobby, ipv het printen :D. Denk dan aan Voron, Creality, etc. Oók zeer leerzaam, maar een compleet andere tak van sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Gisteren mijn X1C Combo mogen ontvangen, nadat ik hem tijdens de Black Friday actie bij Bambu Lab zelf heb besteld (1 december).
Ik had alleen ervaring met mijn oude Creality CR10, en wow 😯 wat is dit een wereld van verschil.
Daarnaast heb ik ook nog een Elegoo resin printer, maar ik denk dat die een tijdje met verlof gaat 😜

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smoken
TheInsider schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:31:
[...]

Rechtstreeks bij Bambu, dus erg prettig zo. Ik had geen drukte, dus had het nog een week geduurd ook prima.
Super fijn om dit te lezen! Ik ga het delen in het team ... want dit soort positief nieuws omtrent leveringen kunnen ze wel gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

MC Taz Man schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:34:
[...]

Mooi om te lezen. Je moet je echter wel realiseren dat dit niet de standaard is voor 3D printen :D Er zijn een paar bedrijven (BL en Prusa sws) die het niveau van hun apparaten vér boven de rest uit tillen waardoor het bij hen in principe neer komt op "druk knop, krijg plastic".

Dit is bij andere merken verre van de standaard. Daar is de printer zelf de hobby, ipv het printen :D. Denk dan aan Voron, Creality, etc. Oók zeer leerzaam, maar een compleet andere tak van sport.
Andere merken dan die jij kent. Er zijn talloze bedrijven die goede printers maken, maar allemaal met een prijskaartje dat boven dat van een vergelijkbare Prusa ligt. Zoals bijv. Lulzbot of Ultimaker. (toen ze nog voor de consumentenmarkt produceerden)
De concurrentie aan de onderkant van de markt heeft deze bedrijven uit doen wijken naar andere markten.

En op zich is een goed gebouwde Voron een prima printer waar je alleen nog maar onderhoud aan moet plegen, zoals bij elke andere printer. Maar wat het projecten maakt is vooral dat er door de bouwervaring de neiging ontstaat om hem nóg beter te maken, omdat het kan. :*)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klein minpuntje (voor mezelf) gevonden toch. Ik wisselde op mijn Ender 5 nog wel eens van nozzle, dat is een heel simpel klusje. Bij de P1S is dat toch wel een stuk complexer zeg. Dat komt omdat het volledige hotends zijn die je uit moet wisselen. Ik had losse hotends besteld, en lees nu dat er ook volledig gebouwde hotends te koop zijn waar de fan en de thermal paste al in zit. Dat maakt het al een stuk makkelijker, geen gekloot met thermal paste etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:07:
[...]

Andere merken dan die jij kent. Er zijn talloze bedrijven die goede printers maken, maar allemaal met een prijskaartje dat boven dat van een vergelijkbare Prusa ligt. Zoals bijv. Lulzbot of Ultimaker. (toen ze nog voor de consumentenmarkt produceerden)
De concurrentie aan de onderkant van de markt heeft deze bedrijven uit doen wijken naar andere markten.

En op zich is een goed gebouwde Voron een prima printer waar je alleen nog maar onderhoud aan moet plegen, zoals bij elke andere printer. Maar wat het projecten maakt is vooral dat er door de bouwervaring de neiging ontstaat om hem nóg beter te maken, omdat het kan. :*)
Oh, ik wil op geen enkele manier impliceren dat andere (consumenten) merken die je zelf moet bouwen/waar veel meer aandacht voor nodig is, slecht zijn. Hell, zelfs een Ender 3v2 kan fantastische prints maken. Het grootste verschil met BL is dat je met de Ender veel meer met de printer zelf bezig bent, dan het printen.

Ik lees overal dat mensen fantastische resultaten van Vorons krijgen. Ik wil echter niet een volle werkweet besteden aan het bouwen van mijn printer. Ik wil gewoon printen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28
MC Taz Man schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:17:
[...]

Oh, ik wil op geen enkele manier impliceren dat andere (consumenten) merken die je zelf moet bouwen/waar veel meer aandacht voor nodig is, slecht zijn. Hell, zelfs een Ender 3v2 kan fantastische prints maken. Het grootste verschil met BL is dat je met de Ender veel meer met de printer zelf bezig bent, dan het printen.

Ik lees overal dat mensen fantastische resultaten van Vorons krijgen. Ik wil echter niet een volle werkweet besteden aan het bouwen van mijn printer. Ik wil gewoon printen.
Dit.

Ik heb echt veel lol gehad met mijn Ender 3v2. Heeft me ook veel geleerd over 3D printen in het algemeen. En ook uit dit apparaat heb ik fantastische prints gekregen.

Maar vaker wel dan niet was ik dingen aan het aanpassen, bed opnieuw aan het levelen, was dat net niet lekker gedaan en liet m'n print na anderhalf uur los, etc.
Dat is in het begin niet zo erg, maar begint na een tijdje wel wat te vervelen.

En nu... als ik op het werk aan een bak koffie zit en een leuke print voorbij zie komen in de Bambu Handy app dan klik ik op print (mits de goede kleur(en) in de AMS zitten) en dan gaat ie voor me aan de slag. En als ik dan thuis kom dan tref ik een perfecte print aan.

Het.Werkt.Gewoon.

Helemaal top :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

TheInsider schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:17:
Lucky! Ik wacht nog steeds op mijn P1S die ik op 6 december heb gekocht. |:(

* Mitchell Is niet heel goed in wachten

[ Voor 8% gewijzigd door Mitchell op 13-12-2024 11:37 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:26:
[...]
De encryptie is idd gekraakt. Ben alleen heel erg benieuwd of daar iets mee gaat gebeuren, buiten privé personen om. Als, bijv., eSun RFID tags gaat maken op basis van deze crack, ben ik bang dat ze een hoop problemen tegen gaan komen die een advocaat vereisen. De encryptie valt, vrijwel zeker, onder IP & copyright wetgeving.
Ik las dat ook. Zonder mij erin verdiept te hebben: je kunt toch niet zomaar tags gaan maken voor allerlei merken en types filament zonder dat Bambu Lab dit ondersteunt? Volgens mij moeten zij de interne database in Studio en/of de printer aanpassen voor elk nieuw type filament. Dus dat iemand die encryptie gekraakt heeft is leuk, maar alleen maar voor een eigen systeem.

Ik heb het eigenlijk altijd al jammer gevonden dat Bambu Lab dit niet open source heeft gemaakt. Er zullen altijd genoeg mensen blijven die BL filament kopen. Kijk hoe Prusa dat doet, daar is geen enkel incentive om dat merk te kopen, anders dat je bij je eigen merk blijft, en toch doet men het. Wie weet komen ze er nog op terug. Ze hebben ook heel sportief gereageerd op die firmware hack.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Boullie

Da Bulster

mphilipp schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:53:
[...]

Ik las dat ook. Zonder mij erin verdiept te hebben: je kunt toch niet zomaar tags gaan maken voor allerlei merken en types filament zonder dat Bambu Lab dit ondersteunt? Volgens mij moeten zij de interne database in Studio en/of de printer aanpassen voor elk nieuw type filament. Dus dat iemand die encryptie gekraakt heeft is leuk, maar alleen maar voor een eigen systeem.

Ik heb het eigenlijk altijd al jammer gevonden dat Bambu Lab dit niet open source heeft gemaakt. Er zullen altijd genoeg mensen blijven die BL filament kopen. Kijk hoe Prusa dat doet, daar is geen enkel incentive om dat merk te kopen, anders dat je bij je eigen merk blijft, en toch doet men het. Wie weet komen ze er nog op terug. Ze hebben ook heel sportief gereageerd op die firmware hack.
Heb vorig jaar gekeken of ik niet een lading filament kon inslaan bij Bambu. Issue toen was dat verschillende kleuren steeds uitverkocht waren op verschillende momenten. Heb het daarom niet gedaan maar zou wel een goede optie zijn als dat ondertussen opgelost is. Prijs is namelijk ook ok vooral als je meerdere rollen per keer besteld.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:53:
[...]

Ben er ook niet ingedoken, maar het is vooral afhankelijk van welke info er gedeeld wordt door de RFID. Als dat alle benodigde info is (kleur, soort, temp, naam, etc), heb je geen DB nodig. Persoonlijk zou ik het zo inrichten. Scheelt overhead & je kan onbeperkt doorontwikkelen op je filamenten.

Als je, naast je printers, filamenten, AMS'en, accessoires, app, software & reserveonderdelen, ook nog een DB moet gaan onderhouden, terwijl dat niet nodig is...

Laat ik het zo zeggen; ik zou daar niet voor kiezen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

MC Taz Man schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:53:
[...]

Ben er ook niet ingedoken, maar het is vooral afhankelijk van welke info er gedeeld wordt door de RFID. Als dat alle benodigde info is (kleur, soort, temp, naam, etc), heb je geen DB nodig. Persoonlijk zou ik het zo inrichten. Scheelt overhead & je kan onbeperkt doorontwikkelen op je filamenten.

Als je, naast je printers, filamenten, AMS'en, accessoires, app, software & reserveonderdelen, ook nog een DB moet gaan onderhouden, terwijl dat niet nodig is...

Laat ik het zo zeggen; ik zou daar niet voor kiezen ;)
De RFID chip bevat inderdaad (een gedeelte van) die informatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ud8IITdShmJ3YoULl9g5cUmMy3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NLwluceg5bxha1fRvolYHHpc.png?f=fotoalbum_large

Source: BambuLabRfid.md

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitchell schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:58:
[...]

De RFID chip bevat inderdaad (een gedeelte van) die informatie:

[Afbeelding]

Source: BambuLabRfid.md
Maw; 100% onafhankelijk te produceren, als ik dit zo goed lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pigna
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:28
Mitchell schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:32:
[...]

Ach kan altijd nog tandje erger :( 27-11 besteld. Order werd verdeeld in drie deellevereingen.
Alles binnen behalve de printer (A1 Combi). 4-12 in Oirschot daarna totale stilstand en spoorloos.
Zit nu met extra build plate en filament maar zonder 3D printer

Nu proberen om BambuLab in beweging te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pigna schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:00:
[...]

Ach kan altijd nog tandje erger :( 27-11 besteld. Order werd verdeeld in drie deellevereingen.
Alles binnen behalve de printer (A1 Combi). 4-12 in Oirschot daarna totale stilstand en spoorloos.

Ouch, das minder. Had je al wel al een ticket ingeschoten bij BL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mitchell schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:32:
[...]

Wel al in transit gezien met T&T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

MC Taz Man schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:00:
[...]

Maw; 100% onafhankelijk te produceren, als ik dit zo goed lees.
Behalve dat je dus niet de private key van BambuLab hebt om de MiFare tag te signen, dus dat gaat hem niet worden (as far as I know/understand). :9

pigna schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:00:
[...]

Oef, dat is wel echt heel kut. Hopelijk wordt het snel opgelost. Had je DPD al een bericht gestuurd? Misschien helpt dat nog.

Fraggert schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:02:
[...]

Wel al in transit gezien met T&T?
Nope. Staat nog steeds op `We hebben de transportgegevens van de verzender ontvangen.`

[ Voor 37% gewijzigd door Mitchell op 13-12-2024 13:05 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pigna
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:28
Ouch, das minder. Had je al wel al een ticket ingeschoten bij BL?
Jazeker maar je krijgt in eerste instantie zo'n standaard reply dat ze het druk hebben ivm het grote success van de black friday actie. Wat je meteen het gevoel geeft dat de probleem omschrijving niet is gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitchell schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:04:
[...]

Behalve dat je dus niet de private key van BambuLab hebt om de MiFare tag te signen, dus dat gaat hem niet worden (as far as I know/understand). :9
Was dat nou niet net hetgeen wat gekraakt was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

MC Taz Man schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:06:
[...]

Was dat nou niet net hetgeen wat gekraakt was?
Hmmmm. Zoals ik de GitHub lees (bijvoorbeeld hier) klinkt het alsof je hem toch nodig hebt en dat ze alleen de hashing/encryption/whatever hebben gebroken (maar niet de key zelf).

Having said that, I can be wrong. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Mitchell op 13-12-2024 13:08 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitchell schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:07:
[...]

Hmmmm. Zoals ik de GitHub lees (bijvoorbeeld hier) klinkt het alsof je hem toch nodig hebt en dat ze alleen de hashing/encryption/whatever hebben gebroken (maar niet de key zelf).

Maw; je weet er net zoveel van als ik, maar snapt het iets beter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 11:35
Reloop schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:15:
[...]

Kijk, dat is mooi nieuws. Helaas zijn de orders van Maandag 2 december nog niet verzonden :'(

Al lees ik hierboven dat de A1 mini blijbkaar wel snel verzonden wordt. Duidt er toch echt op dat Bambu met een voorraadprobleem zit, dan wel een logistiek probleem aan eigen kant. Dit ligt niet aan DPD/DHL waar ze het nu op afschuiven.
Mitchell schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:07:
[...]

Yes klopt. Heb het even snel bekeken en als het goed is zit het een beetje zo:
  • De RFID tag bevat een unieke ID
  • De RFID tag bevat ook een aantal "blocks" met ieder een stukje data
  • Ieder blokje moet met een aparte key ontgrendeld worden
  • Deze keys kunnen aan de hand van de ID van de tag, gegenereerd worden (<- dit is het stukje dat "gehackt" is)
  • Één van de blocks bevat een 2048-bit RSA handtekening. Dit is vrij technisch maar komt neer op een bericht dat versleuteld is met een "private key" (Bambu). Vervolgens controleert de ontvanger (AMS) met een "public key" of de versleuteling juist is.
Deze RSA versleuteling is niet gehackt, en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren. Dat kost immens veel rekenkracht. Zolang Bambu het RSA stukje niet optioneel maakt in de AMS firmware, of de private key vrijgeeft, zal je helaas niks kunnen. Wat wel kan is het clonen van tags maar dat levert je niet echt op wat je wilt.

[ Voor 38% gewijzigd door Jasperrr op 13-12-2024 13:44 . Reden: Antwoord op bericht over Tags toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:53:
[...]
Ja, maar ik lees bv dat Bambu nu TPU heeft voor AMS en daarvoor moest je wel de nieuwste versie hebben van Studio. Dus op een of andere manier zit het toch ergens opgeslagen.

Er zijn veel dingen in IT die ik zelf anders ingericht had...maar ja...ik heb het niet voor het zeggen :+ (helaas/gelukkig)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:49:
[...]

Ja, maar ik lees bv dat Bambu nu TPU heeft voor AMS en daarvoor moest je wel de nieuwste versie hebben van Studio. Dus op een of andere manier zit het toch ergens opgeslagen.

Er zijn veel dingen in IT die ik zelf anders ingericht had...maar ja...ik heb het niet voor het zeggen :+ (helaas/gelukkig)
Goed punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Zelfde voor de nieuwe PLA Silk +, daarvoor kreeg studio hier vanochtend ook een update en nu zijn daarvoor profielen beschikbaar in Studio. Maar wellicht zijn dat puur de profielen voor niet-AMS gebruikers. Dan zou je in principe mogelijk zelf aangemaakte profielen kunnen linken aan een custom RFID tag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeGroteMuis schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:40:
[...]
Zelfde voor de nieuwe PLA Silk +, daarvoor kreeg studio hier vanochtend ook een update en nu zijn daarvoor profielen beschikbaar in Studio. Maar wellicht zijn dat puur de profielen voor niet-AMS gebruikers. Dan zou je in principe mogelijk zelf aangemaakte profielen kunnen linken aan een custom RFID tag.
Je kunt ook gewoon een custom filament aanmaken met Merk en type. Het is niet heel erg handig gemaakt, dus niet heel voor de hand liggend, maar als je even wat moeite doet, kun je al je eigen niet-Bambu filamenten aanmaken en dan hebben ze ook de correcte naam in Studio ipv Generic PLA. Je hebt alleen geen automatische ID vanuit de RFID. Maar ja, zolang je niet een farm hebt met 10 printers en de hele dag rollen wisselt is dat toch niet echt een heel groot probleem. Die RFID is leuk, maar ook niet de belangrijkste feature vind ik. Goed printen is veel belangrijker.

[edit]
eea wordt hier uitgelegd:

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 13-12-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24
mphilipp schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:53:
[...]

Je kunt ook gewoon een custom filament aanmaken met Merk en type. Het is niet heel erg handig gemaakt, dus niet heel voor de hand liggend, maar als je even wat moeite doet, kun je al je eigen niet-Bambu filamenten aanmaken en dan hebben ze ook de correcte naam in Studio ipv Generic PLA. Je hebt alleen geen automatische ID vanuit de RFID. Maar ja, zolang je niet een farm hebt met 10 printers en de hele dag rollen wisselt is dat toch niet echt een heel groot probleem. Die RFID is leuk, maar ook niet de belangrijkste feature vind ik. Goed printen is veel belangrijker.

[edit]
[YouTube: Custom Filament Vendors in Bambu Studio]
Ik doe dit idd al een tijdje, dan komen ze ook bij de AMS in het lijstje te staan. Snap alleen niet waarom dat nu apart moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
mphilipp schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:53:
[...]

[edit]
[YouTube: Custom Filament Vendors in Bambu Studio]
Dat klopt, dat heb ik ook gedaan voor mijn filamenten en dat werkt prima. Was wel even zoeken, want je hebt ook de optie om op de projectpagina zelf een custom filamentprofiel aan te maken, maar die neemt hij dan weer niet mee in de synchronisatie.Op deze manier wel en da's wel zo handig. Je krijgt alleen bij het openen van een project met die custom profielen even een melding dat je echt even moet checken of je daarmee niet je printer om zeep helpt. :+ Voor ons met 1 printer zal het inderdaad weinig toevoegen als we RFID tags kunnen linken. Meer werk om de RFID tags te programmeren dan om om de zoveel tijd even 2 keer te klikken voor het profiel en voor de kleur, maar voor mensen met meerdere printers voegt het mogelijk wel wat toe als dat automatisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y8w16EfunldOMxoObVen_LmRgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rdR0BdG9RSsN72G3EqUOviqI.png?f=fotoalbum_large

Bij printen van dit soort teksten, lijkt het niet helemaal goed te gaan (zie maatstreepjes die 'vervagen'). Eerder met een meetstokje (rood met witte tekst) hetzelfde. Alsof de Z net een laagje te laag zit? Hij doet automatisch het bed testen voor iedere print, dus snap deze niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43
Señor Sjon schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:00:
[Afbeelding]

Bij printen van dit soort teksten, lijkt het niet helemaal goed te gaan (zie maatstreepjes die 'vervagen'). Eerder met een meetstokje (rood met witte tekst) hetzelfde. Alsof de Z net een laagje te laag zit? Hij doet automatisch het bed testen voor iedere print, dus snap deze niet helemaal.
Arachne wall generator aan staan?
https://wiki.bambulab.com...ambu-studio/WallGenerator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Mijn P1S is eindelijk onderweg, besteld op 02-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb 2 van die BL lampbases en een rol PLA gekocht bij 3DJake, krijg ik vandaag een T&T…….staat daar als startplaats “Paldau”

Dat is Oostenrijk….. :P …..ik dacht dat zit gewoon hier in NL joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Fraggert Daar was ik de eerste keer ook verbaasd over ja ;) Ik heb net mijn Polydryer ontvangen die ik bij 3djake heb besteld. Maakt meer herrie dan ik had verwacht maar daar heeft Noctua vast iets voor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:28
Reteip schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:10:
Klein minpuntje (voor mezelf) gevonden toch. Ik wisselde op mijn Ender 5 nog wel eens van nozzle, dat is een heel simpel klusje. Bij de P1S is dat toch wel een stuk complexer zeg. Dat komt omdat het volledige hotends zijn die je uit moet wisselen. Ik had losse hotends besteld, en lees nu dat er ook volledig gebouwde hotends te koop zijn waar de fan en de thermal paste al in zit. Dat maakt het al een stuk makkelijker, geen gekloot met thermal paste etc.
Klopt, dat gaat helaas niet zo handig als bij de A1 en A1 mini. Op Makerworld staat wel heel handig hulpmiddel wat je in de printkop kunt monteren, zodat het makkelijker is om de connectors te plaatsen. En inderdaad een compleet gebouwde hotend is veel makkelijker te plaatsen. Met behulp van dit onderdeel doe ik dat in 1 minuut.

https://makerworld.com/en/models/386189#profileId-286576
(Deze is expliciet voor de P1 en P1S)

[ Voor 1% gewijzigd door Bitbull op 14-12-2024 09:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MijnCommentaar
lees dit indien je nog op je bestelling wacht, een officieel antwoord op de huidige verzend problemen.
Met een compensatie in het vooruitzicht

Discount Code Compensation for orders between 21 October - 15 December, 2024:

Customers with orders delayed beyond our stated shipping policy 57 estimates will receive a discount code. These codes will be sent via email in batches, starting December 16, 2024, and all codes will be distributed by December 22, 2024.

The compensation code amounts will be as follows:
20 USD or the local currency equivalent for delayed orders with a printer.
10 USD or the local currency equivalent for other delayed orders.

https://forum.bambulab.co...pping-delay-update/122145

[ Voor 61% gewijzigd door MijnCommentaar op 14-12-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Fraggert schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:55:
Ik heb 2 van die BL lampbases en een rol PLA gekocht bij 3DJake, krijg ik vandaag een T&T…….staat daar als startplaats “Paldau”

De meeste BL dingen kom je 1-op-1 tegen op AliExpress. Wie heeft wie hier nagemaakt? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24
Fraggert schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:55:

Ik dacht altijd dat ze in Duitsland zaten, maar ik zie ook Paldau bij mijn bestelling staan. Doordat ze niet in NL zitten duurt het altijd wat langer. Ze hebben veel wat niet overal te krijgen is (Fiberon), maar ik probeer meestal ergens anders te bestellen. Ik kijk nu weer 3dagen naar een ongewijzigde zending. Paldau had ik ook nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:11
Heeft iemand al wat ervaring op gedaan met een vertical ams lite stand voor de A1?
Ik zit er namelijk aan te denken om er 1 te maken lijkt mij namelijk best wel makkelijk om de spoelen te vervangen. In mijn opzet dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 21:57
Mojo-45 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:17:
Heeft iemand al wat ervaring op gedaan met een vertical ams lite stand voor de A1?
Ik zit er namelijk aan te denken om er 1 te maken lijkt mij namelijk best wel makkelijk om de spoelen te vervangen. In mijn opzet dan.
ik draai al een maand of wat met deze setup en ben erg blij mee, scheelt een stukje ruimte en ik vind het simpeler om rollen te wisselen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-64_o1dqjBKZeqQXSx8-DfgP2rM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0E5VtQG2m1asZHqcPm7iidU9.jpg?f=fotoalbum_large
https://makerworld.com/en/models/64367#profileId-67449

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Mojo-45 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:17:
Yes vrijwel meteen geprint. Originele stand zit dus nog in de doos. Was wel een print van +- 4.5 a 5 uur dacht ik
Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:47:
[...]

ik draai al een maand of wat met deze setup en ben erg blij mee, scheelt een stukje ruimte en ik vind het simpeler om rollen te wisselen.
[Afbeelding]
Ho is, 5 rollen op de A1 zitten :o ?
Btw, die leds. Is dat de versie die je meteen op de interne lamp kan aansluiten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
die 5 rollen is niet zo spannend als dat het lijkt ;)
ik heb een hubje geprint die de standaard AMS hub vervangt, waardoor je 6 filaments in je extruder kan geleiden. de 5e die dus op de externe spool zit wordt niet in combinatie met de AMS gebruikt, alleen voor als ik TPU of single color wil printen, voordeel is nu dus dat ik geen tubes hoef los te halen om de externe spool te gebruiken.

die leds zijn van dat type die in de extra AMS slot gaan achter op de printer, worden dus geschakeld met de aan/uit functie van de printer (zit op de leds zelf ook een losse schakelaar om ze uit te zetten als je ze niet nodig hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
Ik heb mijn eerste blob bij de 0.2 nozzle. Dacht gisteravond al dat ik wat raars zag toen ik de print gestart had.

Verhit en eruit kunnen halen. Viel mee, was voor het een blobje in de silecone beschermer.
Wilde voorlopig de 0.4 terugplaatsten en 0.2 goed gaan schoonmaken.

Maar hij lijkt niet goed te erin te klikken. Optisch past het, maar op het moment dat ik de clip over nozzle vast wil zetten, gaat dat niet zonder kracht (stop ik dus). Zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:11
Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:47:
[...]

[Afbeelding]
Wat voor soort filament heb je gebruikt, PLA of PETG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
gewoon met PLA geprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:28
Hoi, kort vraagje, ik heb toch vaak last van warping met grote objecten (X1C). Heb dit zelfs me de Super Tack plate van Bambu lab en print de volgende print met SunLu PLA+ (4 bottom shell layers, 3 wall loops, verder standaard 0.2 profiel). Bed temp = 45C, het filament profiel dat ik gebruikt is bij 100% gebaseerd op Bambu Pla.

En op de hoek rechts voor trekt hij op dit moment van het bed af.

Ik heb het deurtje dicht, de deksel op een grote kier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ5j3JZyCKeukvrsKLS58jlr-Ws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vLtkI4COKxb8SCoqB856VPf9.png?f=fotoalbum_large

Even een sanity check, Ik kan om het tegen te gaan, bed temp nog hoger zetten, Birm/ Mouse ears toevoegen.

Maar wat is nu best practice?

Op mijn Ender 3 had ik met PLA dit probleem zelden, ABS, ASA, kan ik me nog wat bij voorstellen, maar ik heb dit dus ook regelmatig bij PLA.

Moet ik het deurtje helemaal open zetten, voor nog meer koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:22:
die 5 rollen is niet zo spannend als dat het lijkt ;)
ik heb een hubje geprint die de standaard AMS hub vervangt, waardoor je 6 filaments in je extruder kan geleiden. de 5e die dus op de externe spool zit wordt niet in combinatie met de AMS gebruikt, alleen voor als ik TPU of single color wil printen, voordeel is nu dus dat ik geen tubes hoef los te halen om de externe spool te gebruiken.

die leds zijn van dat type die in de extra AMS slot gaan achter op de printer, worden dus geschakeld met de aan/uit functie van de printer (zit op de leds zelf ook een losse schakelaar om ze uit te zetten als je ze niet nodig hebt)
Mooie setup. Heb je een link voor de led strip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KiefDelicious schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:48:
Hoi, kort vraagje, ik heb toch vaak last van warping met grote objecten (X1C). Heb dit zelfs me de Super Tack plate van Bambu lab en print de volgende print met SunLu PLA+ (4 bottom shell layers, 3 wall loops, verder standaard 0.2 profiel). Bed temp = 45C, het filament profiel dat ik gebruikt is bij 100% gebaseerd op Bambu Pla.

En op de hoek rechts voor trekt hij op dit moment van het bed af.

Ik heb het deurtje dicht, de deksel op een grote kier

[Afbeelding]

Even een sanity check, Ik kan om het tegen te gaan, bed temp nog hoger zetten, Birm/ Mouse ears toevoegen.

Maar wat is nu best practice?

Op mijn Ender 3 had ik met PLA dit probleem zelden, ABS, ASA, kan ik me nog wat bij voorstellen, maar ik heb dit dus ook regelmatig bij PLA.

Moet ik het deurtje helemaal open zetten, voor nog meer koeling?
Als het bij mij écht niet krom mag trekken, doe ik de bed temp naar 65 & deur dicht. Bij PLA

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vraag; zou bij het knippen in een model het geverfde/gekleurde deel niet bewaard moeten blijven tegenwoordig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYO79N7gwdzF5uOJipcheTqd300=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VqoFzMs0zRcQeCEPZeqLw2Td.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa0BsyPqxuRiypgujlCkpRMjdOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ajHPp1Ko42WLnSB43wWSxtF.png?f=fotoalbum_large

Best kut dit, behoorlijk wat tijd in het verven zitten...
Pagina: 1 ... 81 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.