Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05
MijnCommentaar schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:05:
[...]

ja, zie ook vorige posts, door extreme drukte, dhl gaat wel goed dpd niet
maar laat weten wanneer je wel iets binnenkrijgt.
Mijn order is gesplitst over DHL en DPD en beide staan sinds 29-11 op "label created" maar pakket is bij beide vervoerders nog niet ontvangen.
Vanochtend maar een ticket ingelegd en krijg (vrij vlot overigens) een standaard reactie dat het druk is en dat het goed komt en 'we appreciate your patience'.
Naja prima, heb er geen haast mee. Maar het ligt dus niet aan de logistieke partner volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door THM0 op 09-12-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:41
wim62 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:45:
[...]Ga eens kijken bij de 3dwensshop , die gaat stoppen en heeft heel veel filament in de aanbieding .
https://3dwensshop.nl/
Inderdaad, mooie prijzen daar, maar waar haal je vandaan dat ze gaan stoppen? Einde wensshop? Ik zie daarover geen enkele referentie op de site, dat zou je dan toch wel verwachten.
Overigens, ik had nog nooit van deze shop gehoord :z

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 14:00
Denman schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:05:
Hoe zit het eigenlijk met de reiniging van de textured plate? Hoe vaak moet dit, en moet het dan gewoon met afwasmiddel?

Na toch behoorlijk wat prints merk ik dat ze elke keer nog zo vast zitten als een huis, maar ik wil problemen liever voorkomen natuurlijk :)
Bij ons wisselt het een beetje, maar zo lang je de textured plate zelf niet aanraakt, denk ik dat je altijd wel wegkomt met een keer per week ongeveer en waarschijnlijk ook wel met langer. En dan idd met goed afwasmiddel (hier Dreft) en warm water.

De P1S hier heeft het nu 2 keer echt nodig gehad ivm adhesion issues over 5 weken, volgens de printer intussen 707 uur printtijd. En nog een derde keer vanwege vingers op de plaat. Een van de 2 keren dat het nodig was waarschijnlijk door de wissel PETG<--> PLA en wat achtergebleven residu of zo, want toen was er echt 1 specifieke plek die niet wilde plakken en dat was na 3 keer grondig reinigen pas opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 06:29
nielsvv schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:45:
Ik heb tot op heden altijd de textured plate gebruikt zonder lijm te moeten smeren. Nu heb ik hier ook nog de dual-texture (textured - smooth) plate liggen, waarbij ik graag de smooth kant eens van wil gebruiken. Moet deze kant wel met lijm ingesmeerd worden? Of werkt deze net zo makkelijk als de textured kant? Hier doe ik eigenlijk niets aan. Print wel nog maar enkel met pla.
Ik heb die plaat ook en toen ik zaterdag mijn P1S in gebruik nam meteen de smooth zijde uitgeprobeerd, met o.a. de meegeleverde pla. Het enige wat ik heb gedaan, en tot nu toe doe, is de plaat reinigen met wat 70% alcohol op een wattenschijfje. De print kwam er perfect uit.
Ten opzichte van de textured plate zit het allemaal net wat steviger vast, wat me logisch lijkt vanwege het oppervlak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEHqDwCU-TcEws9Z9fIzKkv1v9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbu0ReOB4RoXJvqsLU5eGkVi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gap3MFUf_R_FWkVDBAn9SnjrT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkpsBOBAxPtDT1M53KV2P4ka.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Gethijsem op 09-12-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mday schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:14:
[...]

Oef, 14 euro per rol eSun, zelfs ABS... mijn portemonnee huilt.
Helaas op karton, ga ik niet meer aan beginnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Gethijsem Je filament verkleurt er wel van! :+
Ik zou trouwens vanwege het oppervlak verwachten dat de textured beter houdt, want meer contactoppervlak.

@MC Taz Man Gewoon geen zin om te rommelen met tape en/of ringen in je AMS, of ook nog andere bezwaren? Tot nu toe werken de (Elegoo en Creality) spoelen van karton hier net zo goed als de originele met alleen een stukje isolatietape om de rand, behalve eentje die beschadigd was en hobbelde. Die werkt wel prima met een geprinte ring erom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeGroteMuis schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:51:
Ik zou trouwens vanwege het oppervlak verwachten dat de textured beter houdt, want meer contactoppervlak.

@MC Taz Man Gewoon geen zin om te rommelen met tape en/of ringen in je AMS, of ook nog andere bezwaren? Tot nu toe werken de (Elegoo en Creality) spoelen van karton hier net zo goed als de originele met alleen een stukje isolatietape om de rand, behalve eentje die beschadigd was en hobbelde. Die werkt wel prima met een geprinte ring erom.
Geen zin om te rommelen idd. Ik vertrouw de tape die wij hebben niet (Action) + totaal geen zin om tijd en energie te steken in herspoelen. Vin'k teveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik gebruik naast de Bambu spoelen ook Elegoo en Polymaker kartonnen spoelen en dat gaat prima. Het erop zetten lijkt soms iets moeizamer te gaan, maar dat is denk ik eerder omdat ik bang ben het karton te vervormen dan een probleem met de spoel :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Denman schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:02:
Ik gebruik naast de Bambu spoelen ook Elegoo en Polymaker kartonnen spoelen en dat gaat prima. Het erop zetten lijkt soms iets moeizamer te gaan, maar dat is denk ik eerder omdat ik bang ben het karton te vervormen dan een probleem met de spoel :P
Gaat er vooral om dat karton (relatief) heel hard slijt en daarmee komt er veel stof in je rollers & in de lagers. Je gaat dus veel eerder die onderdelen moeten vervangen in je AMS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Denman schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:02:
Jij hebt een AMS Lite, lijkt me idd geen probleem. Met de 'gewone' AMS draait de spoel op rollen aan de buitenrand. Daardoor is dat niet aan te bevelen zonder die rand 'in te pakken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeGroteMuis schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:44:
[...]

Jij hebt een AMS Lite, lijkt me idd geen probleem. Met de 'gewone' AMS draait de spoel op rollen aan de buitenrand. Daardoor is dat niet aan te bevelen zonder die rand 'in te pakken'
Ik ging idd uit van een "normale" AMS... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Ga eens kijken bij de 3dwensshop , die gaat stoppen en heeft heel veel filament in de aanbieding .
Mooie prijzen, maar bij het bestellen krijg ik de melding "Facturering Nr. is een vereist veld."

Maar ik heb alle vereiste velden (die met een * zijn gemarkeerd) ingevuld, en nergens is een Facturering Nr. veld te bekennen :?

Er is wel een BTW-nummer veld, maar dat is niet gemarkeerd als verplicht.

(voor de zekerheid heb ik ook nog gezocht met Ctrl+F op Facturering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:41
Ik ben net naar de factuurgegevens gegaan, maar kom nergens tegen waar jij het over hebt: Facturering Nr.
Daarvoor is idd ook geen veld te vinden op 't scherm.
Heb je het al eens overnieuw geprobeerd?

En wèl een vinkje bij "algemene voorwaarden"? rechts onderaan

[ Voor 17% gewijzigd door Naalroc op 09-12-2024 18:49 ]

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb alle vereiste dingen ingevuld/aangevinkt. Ook van de Algemene Voorwaarden, want dat is ook een verplicht veld, en daar krijg je een zelfde soort melding van.

Maar ik weet nu wat het probleem is:
In Firefox kan ik bij huisnummer een letter invoeren. (1A bijv.)

In Chromium kan dat niet, daar kan ik alleen cijfers en streepjes invoeren.

Waarom je dan een foutmelding over een Facturering Nr. krijgt is mij een raadsel. Maar ik heb wat kunnen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
[...]

Ga eens kijken bij de 3dwensshop , die gaat stoppen en heeft heel veel filament in de aanbieding .
Ik lees nergens dat ze gaan stoppen.
En het lijkt erop dat veel artikelen overjarig zijn gezien de afbeeldingen.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Gister hier ook mijn P1S combo ontvangen, helaas naar wat het lijkt transport schade want er zit een gat in de achterkant van mijn printer :( , bij de fan mesh. Ik heb al case aangemaakt bij Bambu, maar na alle berichten over hele trage customer support had ik niet gehoopt het nu al nodig te hebben. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95bkW1OO3QQtiPFkIDYYH_niIyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6gIx69cExVOiXt3KilMmxqH.jpg?f=fotoalbum_large

wel zwaar balen want was helemaal enthousiast dat ik nu kon beginnen, genoeg ideeën ondertussen.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12

Mitchell

Ondertitel

Paladin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:51:
Gister hier ook mijn P1S combo ontvangen, helaas naar wat het lijkt transport schade want er zit een gat in de achterkant van mijn printer :( , bij de fan mesh. Ik heb al case aangemaakt bij Bambu, maar na alle berichten over hele trage customer support had ik niet gehoopt het nu al nodig te hebben. [Afbeelding]

wel zwaar balen want was helemaal enthousiast dat ik nu kon beginnen, genoeg ideeën ondertussen.
Dat is inderdaad wel echt heel erg balen. Hopelijk lossen ze het netjes op.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

das klote @Paladin -O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
DeGroteMuis schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:03:
[...]

Bij ons wisselt het een beetje, maar zo lang je de textured plate zelf niet aanraakt, denk ik dat je altijd wel wegkomt met een keer per week ongeveer en waarschijnlijk ook wel met langer. En dan idd met goed afwasmiddel (hier Dreft) en warm water.

De P1S hier heeft het nu 2 keer echt nodig gehad ivm adhesion issues over 5 weken, volgens de printer intussen 707 uur printtijd. En nog een derde keer vanwege vingers op de plaat. Een van de 2 keren dat het nodig was waarschijnlijk door de wissel PETG<--> PLA en wat achtergebleven residu of zo, want toen was er echt 1 specifieke plek die niet wilde plakken en dat was na 3 keer grondig reinigen pas opgelost.
Ben er wel achter dat de smooth plate wel een 'indruk' achterlaat van oude op nieuwe prints. Ook al is het PLA >>> PLA. Die moet je dus wel consequenter reinigen. Met 90% alcohol ging de oude (lange) print er niet af (je ziet het met strijklicht, anders niet).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
Paladin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:51:
Gister hier ook mijn P1S combo ontvangen, helaas naar wat het lijkt transport schade want er zit een gat in de achterkant van mijn printer :( , bij de fan mesh. Ik heb al case aangemaakt bij Bambu, maar na alle berichten over hele trage customer support had ik niet gehoopt het nu al nodig te hebben. [Afbeelding]

Was er ook schade aan de doos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:58
Señor Sjon schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:47:
[...]

Ben er wel achter dat de smooth plate wel een 'indruk' achterlaat van oude op nieuwe prints. Ook al is het PLA >>> PLA. Die moet je dus wel consequenter reinigen. Met 90% alcohol ging de oude (lange) print er niet af (je ziet het met strijklicht, anders niet).
Die afdruk/indruk van oude print kun je makkelijk verwijderen door er even een vlam (aansteker hoogste stand) langs te houden.
Daardoor gaat de afdruk snel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:16
Wat ik begrepen heb is dit suiker/mais en lost niet op met alcohol, je 'veegt' het eerder opzij en als je mazzel hebt neemt het doekje wat op.
Daarom heeft met zoveel succes met het reinigen van plates met bv Dreft afwasmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

smoken schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:48:
[...]

Was er ook schade aan de doos?
Yup, zat een gat in, ik had het gat volledig over het hoofd gezien omdat hij redelijk terug geduwd was en zelf bij het initieel uitpakken was het me in eerste instantie niet opgevallen omdat alles er in het plastic netjes uit leek te zien, toen printer op zijn plek gezet, en zag de schade pas toen ik aan de achterkant de kabels wilde aansluiten.

Wat ik wel ruk vind is dat support redelijk traag is, maar dat buiten een ticket je eigenlijk bijna geen contact mogelijkheden hebt.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49

watercoolertje

Untertitel

Paladin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:00:
[...]

Yup, zat een gat in, ik had het gat volledig over het hoofd gezien omdat hij redelijk terug geduwd was en zelf bij het initieel uitpakken was het me in eerste instantie niet opgevallen omdat alles er in het plastic netjes uit leek te zien, toen printer op zijn plek gezet, en zag de schade pas toen ik aan de achterkant de kabels wilde aansluiten.

Wat ik wel ruk vind is dat support redelijk traag is, maar dat buiten een ticket je eigenlijk bijna geen contact mogelijkheden hebt.
Kan je het voorzichtig terug buigen? Als die fan vrij kan draaien hoef je er verder weinig last van te hebben. Kan je iig printen en Bambu zal alsnog met een oplossing moeten komen (nieuwe kap oid).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• smoken
Paladin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:00:
[...]

Wat ik zou doen in dit geval, aangezien je al een ticket gemaakt hebt:

- Verwijder de achterkant, indien die beschadiging aan het rooster in contact komt met de fan, en buig de schade terug zodat deze niet meer in contact komt. Zet de achterkant weer terug.

- Sluit de printer volledig aan, doe de set-up en calibratie en doe een test print.

- Update je ticket met het resultaat van deze test en voeg ook zeker foto's van de schade aan de doos toe

- En als alles gewoon werkt zoals het hoort: printer gewoon gebruiken

Ik verwacht dat je printer gewoon werkt, hetgeen betekend dat je een nieuwe achterkant opgestuurd krijgt welke je eenvoudig zelf erin kunt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:52
Naalroc schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:38:
[...]

Inderdaad, mooie prijzen daar, maar waar haal je vandaan dat ze gaan stoppen? Einde wensshop? Ik zie daarover geen enkele referentie op de site, dat zou je dan toch wel verwachten.
Overigens, ik had nog nooit van deze shop gehoord :z
Dat heeft de eigenaar van de 3dwensshop op een ander 3dprintforum zelf gezegd zie hier .
https://www.3dprintforum.eu/viewtopic.php?t=554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:52
avdl72 schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:57:
[...]

Ik lees nergens dat ze gaan stoppen.
En het lijkt erop dat veel artikelen overjarig zijn gezien de afbeeldingen.
Hebt jij wel eens rollen gezien met een T.H.T. datum erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

smoken schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:11:
[...]

Wat ik zou doen in dit geval, aangezien je al een ticket gemaakt hebt:

- Verwijder de achterkant, indien die beschadiging aan het rooster in contact komt met de fan, en buig de schade terug zodat deze niet meer in contact komt. Zet de achterkant weer terug.

- Sluit de printer volledig aan, doe de set-up en calibratie en doe een test print.

- Update je ticket met het resultaat van deze test en voeg ook zeker foto's van de schade aan de doos toe

- En als alles gewoon werkt zoals het hoort: printer gewoon gebruiken

Ik verwacht dat je printer gewoon werkt, hetgeen betekend dat je een nieuwe achterkant opgestuurd krijgt welke je eenvoudig zelf erin kunt zetten.
ik heb bij het ticket al foto's van de doos etc toegevoegd toen ik hem aanmaakte, ik heb nog niet heel veel gegoogeld, maar is er ook informatie beschikbaar over hoe de achterkant los te halen, behalve de schroefjes los te draaien.

in principe als alles gewoon goed werkt kan ik ook wel leven met alleen een nieuwe achterkant. in de hoop dat er niet meer dingen krom zijn, want de back plate heeft echt wel een klap gehad nu ik er beter naar kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Paladin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:01:
[...]

ik heb bij het ticket al foto's van de doos etc toegevoegd toen ik hem aanmaakte, ik heb nog niet heel veel gegoogeld, maar is er ook informatie beschikbaar over hoe de achterkant los te halen, behalve de schroefjes los te draaien.

in principe als alles gewoon goed werkt kan ik ook wel leven met alleen een nieuwe achterkant. in de hoop dat er niet meer dingen krom zijn, want de back plate heeft echt wel een klap gehad nu ik er beter naar kijk.
Deze wiki zal helpen qua demonteren van de achterzijde (maar die link zal support ook vast wel geven): https://wiki.bambulab.com/en/p1/maintenance/p1s-rear-panel

Als de calibratie en eerste print goed gaan, weet je of de printer in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

smoken schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:04:
[...]

Deze wiki zal helpen qua demonteren van de achterzijde (maar die link zal support ook vast wel geven): https://wiki.bambulab.com/en/p1/maintenance/p1s-rear-panel

Als de calibratie en eerste print goed gaan, weet je of de printer in orde is.
top ik ga straks even aan de knutsel, heb ongeveer zelfde response van support ook gehad, dat of nieuwe backplate + fan of hele nieuwe printer maar dan ben ik minimaal een maand verder omdat eerst oude terug moet en ze dan pas nieuwe sturen, das opzich wel jammer dat het niet gewoon nieuwe opsturen, oude ophalen, maarja ik snap ze ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Paladin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:25:
[...]

top ik ga straks even aan de knutsel, heb ongeveer zelfde response van support ook gehad, dat of nieuwe backplate + fan of hele nieuwe printer maar dan ben ik minimaal een maand verder omdat eerst oude terug moet en ze dan pas nieuwe sturen, das opzich wel jammer dat het niet gewoon nieuwe opsturen, oude ophalen, maarja ik snap ze ook wel.
Dat is nog een snelle reactie van support dan, binnen 24 uur als ik het goed lees!
En het omruilen op deze manier is standaard procedure, uiteraard dient de "defecte" printer eerst retour te zijn voordat een nieuwe verzonden kan worden.

Overigens is er ook een andere (snellere) methode, de "Advanced Replacement":

https://bambulab.com/en/policies/warranty

"We also offer Advanced Replacement for customers who require a replacement product(s) before returning the original one(s) to us. This service requires a temporary deposit, equivalent to the selling price listed on our online store. Upon confirming the payment, we will ship you a replacement unit and provide shipping information within 0-48 hours. Typically, the temporary deposit will be fully refunded upon receipt of the original unit. But please be aware that the original product shall be returned within 30 calendar days from the date of receiving the replacement unit, or the deposit will be non-refundable."

Maar ik denk eerlijk gezegd, dat de printer buiten het rear panel prima in orde is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb, maar ik heb wat tijd genomen om mijn Home Assistant card van de printer wat te finetunen:
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/original/70/cb/5e957671a6a2b16bd6b79a23ffe4.pngAfbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/original/18/76/29a83c70514b6de30393e45a803f.png

Nu kan ik mooi in het schermpje van de afbeelding zien hoe lang de print nog duurt en bovenaan bij welke laag de print is. Behoeft nog wat finetuning maar voor nu is dit wel prettig. Gebruik deze manier vaker want vanuit de Bambu Handy app op mijn telefoon werkt de camerafeed om een of andere reden niet, op mijn laptop wel. Dus dan maar bijhouden vanuit Home Assistant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Balen @Paladin! Ergens nog een beetje geluk dat 't de achterkant was ipv de voorkant, want dan had je ook een lading los glas in je printer. |:( Hopelijk werkt alles prima en blijft het bij een paneeltje vervangen.

@Señor Sjon Goed om te weten. (y) Mijn vriendin wilde en dezer dagen de sterretjesplaat in gebruik nemen, daar geldt dan vast hetzelfde voor.

@wim62 Altijd triest als iemand die ooit de passie heeft gehad om een eigen bedrijf te beginnen na 7 jaar de stekker eruit trekt puur door hoe het contact met de toeleverancier verloopt. -O-

@smoken Advanced replacement is op zich wel een handige optie en netter dan de sneaky variant die sommigen nu doen bij internetbestellingen van een nieuwe bestellen en de oude DOA / beschadigde retourneren onder wet koop op afstand. Het zou helemaal top zijn als bij betaling via creditcard het niet meteen een betaling, maar een reservering zou zijn.

@lolgast Ziet er leuk uit! Ik snap niet helemaal wat het voordeel is ten opzichte van Handy, want zo te zien heb je zo ook geen camerafeed? Maar wel een leuke integratie in je Home Assistant zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@DeGroteMuis Ik heb wel een camerafeed in HA, maar daar sta ik momenteel zelf ook op :+

Edit: Speciaal voor jou :>
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/original/01/71/a7e6bfb0632da37054da82103495.png

[ Voor 42% gewijzigd door lolgast op 10-12-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
DeGroteMuis schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:16:

@smoken Het zou helemaal top zijn als bij betaling via creditcard het niet meteen een betaling, maar een reservering zou zijn.
Dat advies heb ik een tijdje geleden ook gedeeld en volgens mij is dat iets waar aan gewerkt wordt of misschien al deels actief is (ik werk niet meer bij support, dus weet de precieze status niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:12
smoken schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:31:
[...]

Dat advies heb ik een tijdje geleden ook gedeeld en volgens mij is dat iets waar aan gewerkt wordt of misschien al deels actief is (ik werk niet meer bij support, dus weet de precieze status niet).
Maar je werkt nog wel voor Bambu toch? Of helemaal niet meer nu? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smoken
Zsub schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:50:
[...]

Maar je werkt nog wel voor Bambu toch? Of helemaal niet meer nu? :)
Jawel hoor! In een andere rol :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

smoken schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:29:
[...]

Dat is nog een snelle reactie van support dan, binnen 24 uur als ik het goed lees!
En het omruilen op deze manier is standaard procedure, uiteraard dient de "defecte" printer eerst retour te zijn voordat een nieuwe verzonden kan worden.

Overigens is er ook een andere (snellere) methode, de "Advanced Replacement":

https://bambulab.com/en/policies/warranty

"We also offer Advanced Replacement for customers who require a replacement product(s) before returning the original one(s) to us. ..... non-refundable."

Maar ik denk eerlijk gezegd, dat de printer buiten het rear panel prima in orde is.
ik moet zeggen dat de snelheid mij ook mee viel, al ben ik in dit soort gevallen nog old school en bel je het liefst :)

Ik heb het achterpaneel na veel gedoe los gekregen en visuele inspectie gedaan, het lijkt verder allemaal heel inderdaad, heb het paneel zo goed als ik kon recht gebogen, terug gemonteerd en de machine aangezet. Calibratie gedaan etc en tot op heden zijn de 2 kleine prints die ik heb gedaan zonder problemen verlopen, wil gedurende de nacht nog even kijken of een grote print (poop bucket, oid) ook goed gaat en als dat zo is, ga ik er denk vanuit dan een replacement van de fan en het back panel voldoende zou moeten zijn om de machine weer netjes te maken.

Thanks voor de feedback so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Paladin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:02:
[...]

ik moet zeggen dat de snelheid mij ook mee viel, al ben ik in dit soort gevallen nog old school en bel je het liefst :)

Ik heb het achterpaneel na veel gedoe los gekregen en visuele inspectie gedaan, het lijkt verder allemaal heel inderdaad, heb het paneel zo goed als ik kon recht gebogen, terug gemonteerd en de machine aangezet. Calibratie gedaan etc en tot op heden zijn de 2 kleine prints die ik heb gedaan zonder problemen verlopen, wil gedurende de nacht nog even kijken of een grote print (poop bucket, oid) ook goed gaat en als dat zo is, ga ik er denk vanuit dan een replacement van de fan en het back panel voldoende zou moeten zijn om de machine weer netjes te maken.

Thanks voor de feedback so far.
Goed om te horen dat de printer helemaal in orde lijkt!

1 sidenote: je geeft aan dat de fan vervangen dient te worden. Als jij het idee hebt dat deze niet helemaal in orde is/zou kunnen zijn, zou ik de printer niet gedurende de nacht zonder toezicht laten lopen. Maar dat is wellicht mijn "afwijking" ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

smoken schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:12:
[...]

Goed om te horen dat de printer helemaal in orde lijkt!

1 sidenote: je geeft aan dat de fan vervangen dient te worden. Als jij het idee hebt dat deze niet helemaal in orde is/zou kunnen zijn, zou ik de printer niet gedurende de nacht zonder toezicht laten lopen. Maar dat is wellicht mijn "afwijking" ;-)
Tot op heden lijkt hij wel gewoon goed te blazen, maar wilde eigenlijk iets groters printen, maarja dat duurt ook langer, maar zeker nog geen hele nacht.
De fan replacement kwam vanuit Bambu zelf, en ik heb zelf zoiets better safe then sorry om die preventief te vervangen, maar het lijkt tot op heden echt alleen de plaat te zijn geweest die slachtoffer is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Paladin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:31:
[...]

Tot op heden lijkt hij wel gewoon goed te blazen, maar wilde eigenlijk iets groters printen, maarja dat duurt ook langer, maar zeker nog geen hele nacht.
De fan replacement kwam vanuit Bambu zelf, en ik heb zelf zoiets better safe then sorry om die preventief te vervangen, maar het lijkt tot op heden echt alleen de plaat te zijn geweest die slachtoffer is geworden.
Helemaal duidelijk! En wederom netjes van support :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reloop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Ter info voor mensen die ook nog zitten te wachten op hun printer.

30-11 X1C en 4 rollen filament besteld.
09-12 Filament overgedragen aan DPD levering door Winit(HK)Trading Limited
10-12 Filament "In Transit"
10-12 Printer overgedragen aan DPD levering door DUS-9 Goodcang Logistics GmbH

Hopelijk dus morgen en overmorgen DPD aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Net weer bed adhesion issues. Gisteren iets van PETG geprint, daarna nog 2 prints zonder problemen met Creality HyperPLA, daarna dezelfde print als de 2e met Creality met Bambu Basic en die liet na zo'n 30 van de 125 lagen los. 100% zeker niet de plaat aangeraakt tussen de prints. Kan het zijn dat sommige merken PLA ook niet lekker mengen met andere merken, of dat Bambu Basic wat gevoeliger is voor miniscule restjes PETG-HF? Of toch gewoon een gevalletje pech dat 't precies bij Bambu PLA weer misging? Intussen na grondig reinigen alweer bij laag 80/125 en still going strong.

@smoken Great minds think alike! :+ Mooi om te zien dat Bambu ermee bezig is / al ingevoerd heeft dat het ook met een reservering op je credit card kan. (y) En altijd goed als je binnen het bedrijf kansen hebt om je carrièrepad voort te zetten. Goed voor het bedrijf dat de kennis binnen boord houdt en goed voor het personeel dat ook kansen ziet om zich te ontwikkelen.

@Paladin Slimme zet van support, want zelfs als de fan goed blaast en op het oog niet beschadigd is, zou er wat onbalans in kunnen zitten als een blad iets verbogen is. Een fan ter preventie kost relatief weinig, maar zorgt er wel voor dat een potentieel toekomstig probleem al ondervangen wordt voor het een probleem kan worden. Goed voor jou, want geen probleem, goed voor Bambu want geen berichten over een snel falende fan, mocht er onbalans in zitten. Verder denken dan alleen de korte termijn, dat doet de support heel goed! (y)

@Reloop Met wat geluk morgen en morgen. _/-\o_ Bij ons werd ieder DPD pakket nog 1 dag na er beweging in de statussen kwam geleverd, dus als het meezit... Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:48
DeGroteMuis schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:51:
@Tribunus TLDR: Nog geen reden tot zorgen, Bambu is nogal snel met het pakketje aanmelden, maar op dit moment loopt de rest van de logistieke keten wat achter.

Langere versie: Tot nu toe werd iedere order van ons bij Bambu binnen een dag aangemeld, maar het daadwerkelijke versturen duurt standaard toch wat langer, van 1-2 dagen tot 1-2 weken. En de levertijden zijn ook nog sterk afhankelijk van waar het vandaan komt lijkt het. Zo was de printer er zonder T&T code binnen 4 dagen, de filamenten die erbij besteld waren kwamen een kleine week later.

Meest recente voorbeeld:
We hebben afgelopen zaterdag een lading filament bijbesteld. Omdat de rollen nogal hard gaan nu, 30 rollen van verschillende kleuren in PLA, PLA Matte, PETG-HF en PETG Translucent zodat we even vooruit kunnen. Klein pakketje van DHL met 3 rollen arriveerde woensdag. Het grotere deel via DPD: Nu nog steeds status gegevens ontvangen, maar ook op de Bambu site zelf nog steeds 'op het punt te worden verzonden'. En da's niet de eerste keer dan een zending die via DPD wordt verzonden een stukje langer blijft hangen bij Bambu, voorzichtige conclusie is dat de logistieke afdeling / vestiging van Bambu die gebruik maakt van DPD een stukje drukker en/of langzamer is. Niet dat verzending via DHL wel 100% garantie is dat 't snel komt, want een order met wat hotends duurde ook bijna 2 weken om te arriveren, waarvan 12 dagen op status 'Zending is aangemeld'.
Hier duurt het ook lang.
4 dec besteld (P1S en wat extra filament) beide T&T slechts aangemeld. Zouden ze zoveel verkocht hebben tijdens black friday month?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ter info, hier de volgende situatie:

03-12 P1S Combo en 5 rollen filament (vrij standaard kleuren PLA)
06-12 Filament zending 1 ontvangen met 4 rollen (DHL), via DUS-9 Goodcang Logistics GmbH
10-12 Filament zending 2 ontvangen met 1 rol (DHL), via Winit(HK)Trading Limited

Geen beweging in de printer voorlopig. Laatste status van 03-12: DPD datacenter, Goederenafgifte bij afzender.

Op Reddit lees ik wel aardig wat kritiek en verhalen van mensen die soms meer dan een maand aan het wachten zijn. We wachten semi geduldig af. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@FitTiv Ik bedoelde vanaf het moment dat de status voorbij aangemeld / nog niet ontvangen of zoiets is. Mijn P1S was er binnen een paar dagen en het eerste filament 1 dag later, begin november geleverd allebei. Bij latere bestellingen duurde het 1 tot 2 weken voor de status wijzigde, maar dan werd het ook de dag erop geleverd. Denk dat ze inderdaad wel flinke verkopen hebben gehad.

@hotdog92 Dat lijkt me wel een vervelende volgorde van leveren, wel de filamenten, maar niet de printer om ze te gebruiken. Liever omgekeerd, dan kan je alvast wat instellen en printen in de standaard meegeleverde kwartrollen oranje en groen. Hopelijk komt je printer snel, hij is het wachten waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:34
Statusupdate vanuit mij:

30-11 A1 Combo besteld en track en trace van DPD ontvangen.
2-12 Laatste update van DPD via 17track.net: Goods issue at sender.
9-12 Ticket ingediend bij Support, binnen 5 uur antwoord met dezelfde copy/paste tekst die ook al op Reddit staat.

Tot dus ver weet ik helaas nog niks… Mogelijk dat ik wel gebruik ga maken van de bulk korting van filament bij Bambu, maar duurt me allemaal toch wat lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
30 nov: 8 rollen besteld.
12 dec: 1 v 8 rollen geleverd. (verzendlabel nog niet eens aangemaakt voor andere 7 rollen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:36
27/11 filament en a1 mini besteld
4/12 filament afgeleverd door DHL
6/12 box met ledlampjes ed afgeleverd ( welkomstcadeau oid) door DHL
11/12 status update printer gewijzigd, pakket staat klaar om naar volgend depot gestuurd te worden. DPD

dus de printer is na 11 werkdagen onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik kreeg zojuist een melding in de Handy app dat mijn missende rol PLA opgestuurd gaat worden.

29-11: melding gemaakt
06-12: verzoek tot foto's van doos met verzendlabel en alle items.
08-12: foto's verstuurd
11-12: melding dat missende item(s) verstuurd gaan worden.

Ik ontvang nog een T&T zodra het de rol onderweg gaat maar dit ziet er goed uit qua service.

Goede hoop dat ik mijn rolletje grijs binnenkort in handen heb dus :) ik dacht ik meld het even dat er in elk geval wel gang in zit bij Bambu.

Ervan uitgaande dat ik het spul ga ontvangen vind ik dit meer dan prima opgelost zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22
Hier via Marktplaats een X1C besteld, PETG CF filament via de Bambulab website.

Besteld op 4-12 en geleverd op 9-12 met DHL. Het kan dus wel.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pretpik schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:15:
Hier via Marktplaats een X1C besteld, PETG CF filament via de Bambulab website.

Besteld op 4-12 en geleverd op 9-12 met DHL. Het kan dus wel.
Komt die X1C dan direct bij Bambu weg, of een Nederlandse dealer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:21:
[...]

Ik mag hopen dat Bambu Lab niet op Marktplaats actief is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

smoken schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:25:
[...]

Ik mag hopen dat Bambu Lab niet op Marktplaats actief is ;)
leek mij ook maar vandaar de vraag, dat is dan een beetje appels met peren vergelijken tussen versturen door Bambu vanuit DLD of een NL dealer die vanuit zijn eigen voorraad verstuurd (indien dat het geval is). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:28:
[...]

leek mij ook maar vandaar de vraag, dat is dan een beetje appels met peren vergelijken tussen Bambu vanuit DLD of een NL dealer die vanuit zijn eigen voorraad verstuurd (indien dat het geval is). :)
Helemaal mee eens.
Ik gok (!) dat het vergelijk gaat om het filament dat bij Bambu Lab is besteld en "snel" geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:21:
[...]

Haha eentje gekocht bij een particulier die 11 uur gebruikt is geweest, werkt overigens prima :) . Ik ben totaal nieuw met 3D printers.

Mijn oud-collega had ergens in de periode rond 2015 iets geprint voor mij, kwaliteit vond ik oké maar werd niet echt enthousiast. Nu dit jaar ben ik begonnen bij een nieuw bedrijf en dus ook nieuwe collega's. Wederom eentje met een 3D printer, maar deze keer wel met kwaliteit waar ik onder de indruk van ben. Even gevraagd welke hij heeft en dezelfde aangeschaft :) . Nieuwe hobby is geboren.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pretpik schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:42:
[...]

Haha eentje gekocht bij een particulier die 11 uur gebruikt is geweest, werkt overigens prima :) . Ik ben totaal nieuw met 3D printers.

Mijn oud-collega had ergens in de periode rond 2015 iets geprint voor mij, kwaliteit vond ik oké maar werd niet echt enthousiast. Nu dit jaar ben ik begonnen bij een nieuw bedrijf en dus ook nieuwe collega's. Wederom eentje met een 3D printer, maar deze keer wel met kwaliteit waar ik onder de indruk van ben. Even gevraagd welke hij heeft en dezelfde aangeschaft :) . Nieuwe hobby is geboren.
Thanks voor de toelichting :)

same story hier zo'n beetje.....2 maatjes met elk een Ender Huppeldepup......hoop ellende mee en printjes van discutabele kwaliteit to say the least :P

Ik struikelde op youtube over deze Bambu printers...all hail the algorithm _/-\o_

en lang leve Tweakers natuurlijk d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
MusicMaikel schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:16:
Statusupdate vanuit mij:

30-11 A1 Combo besteld en track en trace van DPD ontvangen.
2-12 Laatste update van DPD via 17track.net: Goods issue at sender.
9-12 Ticket ingediend bij Support, binnen 5 uur antwoord met dezelfde copy/paste tekst die ook al op Reddit staat.

Tot dus ver weet ik helaas nog niks… Mogelijk dat ik wel gebruik ga maken van de bulk korting van filament bij Bambu, maar duurt me allemaal toch wat lang.
Ik had gisteravond voor ik dit bericht tikte nog een keer moeten kijken op 17track.net.

Laatste update 10-12 21:56: In Transit *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Overigens nog een andere vraag: ik ben compleet nieuw in het 3d print wereldje.

Wat betreft spoelen, printen jullie deze zelf of hebben jullie de "officiële" spoelen van Bambu besteld om refills een plekje te kunnen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MusicMaikel schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:08:

Wat betreft spoelen, printen jullie deze zelf of hebben jullie de "officiële" spoelen van Bambu besteld om refills een plekje te kunnen geven?
Ik heb ondertussen zó veel BL spoelen, dat ik over heb. Allemaal gekregen met bundels, kleuren die niet op refill waren, AMS'en, etc.

Weet zelfs niet eens hoeveel ik er heb, niet bijgehouden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik ook :) De P1S is mijn eerste 3D-printer.

Ik heb voor gemak gekozen; mijn eerste bestelling bestond uit 8 rollen vanwege de "bulk"korting.

3 grijs
2 zwart
1 jadewit
1 blauw
1 oranje

Samen met de 3 spoelen met wat test-PLA die je bij de AMS krijgt kan ik eenvoudig wat refills kwijt veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben iets teveel losgegaan. :P Meeste hiervan inmiddels op een spoel gezet en houders voor de Irisboxen geprint zodat ze niet teveel rollen in de doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiFV79H_1fja-Z3wOo-CehpLh9E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PPKSJUe1lGPkhFW9tDCSuVWx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Laatst online: 10-09 08:06
Ik heb de A1 combo nu zo'n 2 weken in huis en hij wordt (uiteraard) veelvuldig gebruikt. Op dit moment nog alleen maar met PLA (Bambu en Velleman/Vertex) Dit gaat prima en nog geen grote problemen ondervonden. Nu sta ik op het punt om nieuw filament te bestellen en zit een beetje in tweestrijd. Aan de ene kant voel ik wel wat voor Sunlu PETG welke op Ali nu erg goedkoop is (https://nl.aliexpress.com/item/1005007633497332.html)
Of Esun PLA welke goed geprijsd zijn bij 3dWensshop. Van PLA weet ik dat het goed werkt en qua sterkte etc bevalt dit prima maar die PETG is nu wel heel goedkoop :+
Iemand met een doorslaggevend argument? Is het bijvoorbeeld erg veel meer tweaken voordat PETG goed print?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 15:09
The big J schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:08:
Ik heb de A1 combo nu zo'n 2 weken in huis en hij wordt (uiteraard) veelvuldig gebruikt. Op dit moment nog alleen maar met PLA (Bambu en Velleman/Vertex) Dit gaat prima en nog geen grote problemen ondervonden. Nu sta ik op het punt om nieuw filament te bestellen en zit een beetje in tweestrijd. Aan de ene kant voel ik wel wat voor Sunlu PETG welke op Ali nu erg goedkoop is (https://nl.aliexpress.com/item/1005007633497332.html)
Of Esun PLA welke goed geprijsd zijn bij 3dWensshop. Van PLA weet ik dat het goed werkt en qua sterkte etc bevalt dit prima maar die PETG is nu wel heel goedkoop :+
Iemand met een doorslaggevend argument? Is het bijvoorbeeld erg veel meer tweaken voordat PETG goed print?
Van wat ik weet heeft de A1 automatische flow calibration en zou je met het standaard PETG profiel een redelijk resultaat moeten krijgen.

Ik merk zelf dat ik PETG niet zoveel gebruik omdat de print snelheid vaak lager ligt dan PLA en het dus langer duurt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
ook nog een beginner, maar ik doe nog geen PETG. Volgens mij moet je dat drogen na enige tijd.
En heb nog geen droger ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hoop dat 3DJake een beetje op tijd verzend.

Vanwege wat tijdsdruk (ik wil kadotje printen) 2 van die LED Lamp bases gekocht en ik zag dat ze van BambuLab ook zo'n lollig setje filament "swatches" (je leert elke dag hier wat :+ ) hadden dus die ook mee besteld.

https://eu.store.bambulab...products/led-lamp-kit-001
https://eu.store.bambulab...mbu-filament-swatches-new

Maar eerst vanavond maar eens een poopchute printen _O-

Ik kom echt niet meer bij door die printer, wat een hilarische hobby d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 11-12-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Fraggert Ik vind 3djake niet per sé snel. Ook nu de laatste 2 keer gehad dat na bestelling de geplande leverdatum naar achteren is geschoven. +/- 3 dagen maar, maar toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

lolgast schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:08:
@Fraggert Ik vind 3djake niet per sé snel. Ook nu de laatste 2 keer gehad dat na bestelling de geplande leverdatum naar achteren is geschoven. +/- 3 dagen maar, maar toch
hhmm.......OK..thanks.....gelukkig kan ik de print wel maken, die ga ik morgenochtend even in grijs testen om te zien of die goed gaat...soort proof of concept :+

De 20ste moet er kadopapier omheen dus ik heb nog ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:02
Meer mensen last van de refils?? Rol zit netjes op de originele spoel maar loopt telkens vast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NywoPx-mrvUQ2-0kQo_GYrljGCg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/k719nCKKcRIyyxI5Au9xzHFJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFVrPeVG6mfCsgEleoBr10OlcbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdsuobfy9ijVFPq2qFOCJYug.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:06:

Vanwege wat tijdsdruk (ik wil kadotje printen) 2 van die LED Lamp bases gekocht en ik zag dat ze van BambuLab ook zo'n lollig setje filament "swatches" (je leert elke dag hier wat :+ ) hadden dus die ook mee besteld.

Ik kreeg zo'n setje filament swatches bij m'n printer. Zat dit er bij jou niet bij? Ik zou heel eerlijk gezegd ook niet zo goed weten wat ik ermee moet behalve kijken hoe een kleurtje er in het echt uitziet (maar dat is dan natuurlijk alleen van toepassing als je Bambulabs filament koopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

The big J schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:14:
[...]

Ik kreeg zo'n setje filament swatches bij m'n printer. Zat dit er bij jou niet bij? Ik zou heel eerlijk gezegd ook niet zo goed weten wat ik ermee moet behalve kijken hoe een kleurtje er in het echt uitziet (maar dat is dan natuurlijk alleen van toepassing als je Bambulabs filament koopt)
Nee, ik kreeg een setje onderdelen om zelf een muis te printen.

Maar ja, voorlopig print ik met Bambu filament en ik ga die swatches inderdaad even gebruiken om de kleur te checken voor ik iets print.

Ik heb hier in huis meerdere schermen, van telefoons, tablets tot monitors, en die geven elk wel een iets ander kleurtje weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:06:

Swatches zitten ook bij de printer in de doos. Ik heb er nu dus twee, hoewel de 2e set wel nieuwer is, maar nog niet de nieuwste kleuren heeft.

Ik krijg al klachten thuis dat ik met name aan het printen ben voor de printer. Soort self-sustaining device op deze manier. :X
bing69 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:11:
Meer mensen last van de refils?? Rol zit netjes op de originele spoel maar loopt telkens vast:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, bij >50% van de nieuwe rollen dit gehad. Stukje afwikkelen en kijken waar ze onder elkaar zitten. Dat corrigeren en dan moet het niet meer voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep, gebeurt me vrij vaak. Maar alleen de eerste paar rondjes. Zeg een omtrek of 5-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Señor Sjon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:28:
[...]

Swatches zitten ook bij de printer in de doos. Ik heb er nu dus twee, hoewel de 2e set wel nieuwer is, maar nog niet de nieuwste kleuren heeft.

Ik krijg al klachten thuis dat ik met name aan het printen ben voor de printer. Soort self-sustaining device op deze manier. :X
WTF :P ik heb de doos nog staan, die ga ik vanavond maar eens ondersteboven houden dan :+

Mijn vrouw ook, maar die die zit lachend achter haar Pinterest op de bank en heeft al een pinbord "3D-printer" aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:30:
[...]

WTF :P ik heb de doos nog staan, die ga ik vanavond maar eens ondersteboven houden dan :+

Mijn vrouw ook, maar die die zit lachend achter haar Pinterest op de bank en heeft al een pinbord "3D-printer" aangemaakt.
Volgens mij zaten ze in hetzelfde doosje als de schroefjes, tools, smeervet etc.
Toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

The big J schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:39:
[...]

Volgens mij zaten ze in hetzelfde doosje als de schroefjes, tools, smeervet etc.
Toch niet :+
"toch niet :+" omdat je je vergist...of "toch niet:+" omdat je mij een uur wilt zien worstelen met een doos waarin ik hoop een doosjes swatches te vinden? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The big J
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:41:
[...]

"toch niet :+" omdat je je vergist...of "toch niet:+" omdat je mij een uur wilt zien worstelen met een doos waarin ik hoop een doosjes swatches te vinden? :P
Toch niet; omdat ik mij vergistte (ze zaten apart in een doosje) Maar filmpjes van je worsteling mag je wat mij betreft altijd posten >:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het was een losse kartonnen kokertje ingebed in één van die foamstukken waar de andere dingen ook inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis

Als de kleur die je wil op spoel te krijgen is, koop die lekker op spoel in het begin. Laten we zeggen dat je 6 spoelen uit een rol kan halen, dan kost dat je minimaal 17,43 / 6 = 2,90/2,91 per spoel. Verschil refill - compleet met spoel is nu 3,05. Maar die geprinte spoel kost je ook stroom en uren printen. Dan ben je letterlijk voor een paar centen uren aan het printen. Zo te zien is er nu geen optie om losse spoelen voor 5,99 mee te bestellen bij refills. Als wat jij wil echt alleen op refill te krijgen is en je geen geduld hebt om te wachten tot een andere kleur op spoel leeg is, zou je printen kunnen overwegen, dat scheelt dan wel het nodige.
Señor Sjon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:49:
Ik ben iets teveel losgegaan. :P Meeste hiervan inmiddels op een spoel gezet en houders voor de Irisboxen geprint zodat ze niet teveel rollen in de doos.

[Afbeelding]
Handig overzicht zo! Zelf iets voor gemaakt, of een eenvoudige screenshot en tekstvakjes - oplossing? We komen nu een beetje op het punt dat het lastig is om overzicht te houden wat er nog hoeveel is. En waarom bijna alles al op spoel gezet? Dan moet het ook meteen in de Iris met korrels toch? Voelt zonde als je het niet direct gebruikt. Wij houden het zo lang mogelijk in de seal, dan voor gebruik in de droger, daarna in de Iris.

Dat teveel losgaan is erg herkenbaar, maar dan verergerd door een vriendin die ook bestelt om mij te verrassen en vice versa plus bestellingen bij meerdere leveranciers. Wel een aantal dubbele kleur-materiaal opties, maar intussen dus een zwaar overdreven aantal rollen in huis in de smaken gewoon PLA, mat PLA, sparkle / Galaxy PLA, silk PLA, wood PLA, glow PLA, PETG, translucent PETG, PCTG, ASA en TPE.
Samen afgesproken dat we niets meer bestellen tot minimaal de helft op is. :+

Swatches zitten wel bij de A1, niet bij de P1S.
PETG is vooral ander materiaal, iets flexibeler. Niet echt lastiger vind ik. Het heeft wel baat bij drogen en bij voorkeur droog bewaren, iets gevoeliger voor vocht dan PLA. Moet ik wel erbij zeggen: Ik heb alleen ervaring met PETG-HF van Bambu en Rapid PETG van Elegoo. Drogen kan bij de P1S op het printbed met een filamentdoos erover, ik denk bij de A1 ook wel?
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:30:

Helaas, zit er niet bij in de doos. Wel bij de A1, niet bij de P1S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Señor Sjon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:46:
Het was een losse kartonnen kokertje ingebed in één van die foamstukken waar de andere dingen ook inzitten.
oewh.thanks..de PMD container is nog niet geleegd gelukkig maar eerst even de doos doorspitten straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DeGroteMuis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:48:
[...]
ABORT MISSION!!! :P ik krijg net door dat ik niet meer hoef te zoeken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero

[Afbeelding]
Ook al een paar ker met een refil gehad!
NOOIT meer een refil !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
DeGroteMuis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:48:
[...]

Als de kleur die je wil op spoel te krijgen is, koop die lekker op spoel in het begin. Laten we zeggen dat je 6 spoelen uit een rol kan halen, dan kost dat je minimaal 17,43 / 6 = 2,90/2,91 per spoel. Verschil refill - compleet met spoel is nu 3,05. Maar die geprinte spoel kost je ook stroom en uren printen. Dan ben je letterlijk voor een paar centen uren aan het printen. Zo te zien is er nu geen optie om losse spoelen voor 5,99 mee te bestellen bij refills. Als wat jij wil echt alleen op refill te krijgen is en je geen geduld hebt om te wachten tot een andere kleur op spoel leeg is, zou je printen kunnen overwegen, dat scheelt dan wel het nodige.

[...]

Handig overzicht zo! Zelf iets voor gemaakt, of een eenvoudige screenshot en tekstvakjes - oplossing? We komen nu een beetje op het punt dat het lastig is om overzicht te houden wat er nog hoeveel is. En waarom bijna alles al op spoel gezet? Dan moet het ook meteen in de Iris met korrels toch? Voelt zonde als je het niet direct gebruikt. Wij houden het zo lang mogelijk in de seal, dan voor gebruik in de droger, daarna in de Iris.

Dat teveel losgaan is erg herkenbaar, maar dan verergerd door een vriendin die ook bestelt om mij te verrassen en vice versa plus bestellingen bij meerdere leveranciers. Wel een aantal dubbele kleur-materiaal opties, maar intussen dus een zwaar overdreven aantal rollen in huis in de smaken gewoon PLA, mat PLA, sparkle / Galaxy PLA, silk PLA, wood PLA, glow PLA, PETG, translucent PETG, PCTG, ASA en TPE.
Samen afgesproken dat we niets meer bestellen tot minimaal de helft op is. :+
Niks fancy. Screenshot + Excel. Ze geven hexcodes voor de kleuren, maar ben te lui om die om te laten zetten naar RGB en Excelvakjes zo te laten kleuren. Ik heb iets van 20 rollen en 6 dozen waar er 4/doos ingaan.
https://makerworld.com/en/models/701825#profileId-631397
De eerste print per kleur is de smalle variant hiervan. Dan hebben ze een houder op kleur in de doos en passen netjes naast elkaar. Hoef ik ook niet te zoeken waar ze ook alweer moeten.

https://makerworld.com/en/models/736957#profileId-669039
Deze heb ik in rood voor basic en groen voor matte geprint. Makkelijk te zien als het label net verkeerd in de AMS zit en niet leesbaar is. Zal wel blauwe voor PETG en geel voor overige printen verwacht ik.
Swatches zitten wel bij de A1, niet bij de P1S.

[...]

PETG is vooral ander materiaal, iets flexibeler. Niet echt lastiger vind ik. Het heeft wel baat bij drogen en bij voorkeur droog bewaren, iets gevoeliger voor vocht dan PLA. Moet ik wel erbij zeggen: Ik heb alleen ervaring met PETG-HF van Bambu en Rapid PETG van Elegoo. Drogen kan bij de P1S op het printbed met een filamentdoos erover, ik denk bij de A1 ook wel?

[...]

Lol, heb zelf een A1. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 06:29
DeGroteMuis schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:51:
De ster die eruit kwam is net zo knaloranje als het filament dat er in ging :) .
Ik heb nog niet heel veel geprint, ben nog redelijk nieuw met dit alles maar tot nu toe viel dit verschil mij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
my_fiero schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:01:
[...]

De meeste kleuren zijn enkel als refill te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Señor Sjon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:06:
[...]

De meeste kleuren zijn enkel als refill te koop...
Dan is het dus geen bambu meer voor mij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

my_fiero schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:26:
[...]

stukkie terug staan nog wat prijsgunstige opties die blijkbaar gewoon goed in de printers werken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• my_fiero
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:29:
[...]

stukkie terug staan nog wat prijsgunstige opties die blijkbaar gewoon goed in de printers werken :)
Ik heb hele goede ervaring met https://www.extrudr.com/shop-eu/ ze hebben zelfs de profiel settings voor de bambu printers https://www.extrudr.com/shop-eu/page/material-profiles/

hele mooie kwaliteid en SNEL geleverd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel vreemd. Ik heb ooit eens gehoord / geleerd dat een dergelijke tangle ALTIJD een user error is (niet goed opbergen spoel) en vanuit de fabriek nooit zo kan ontstaan. Maar als het bij 50% van de rollen voor komt lijkt me dat sterk en is het wel zorgelijk?
Señor Sjon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:28:
[...]

Ik had maandag en dinsdag een zelf sorterende 4-in-een-rij geprint voor de kinderen (mocht je geïnteresseerd zijn, het is deze). Super tof en ze zijn er gister al anderhalf uur druk mee geweest. Komt mijn vrouw thuis: Ja wel leuk, maar jeetje dat kost toch heel veel plastic en dat willen we met z'n allen toch niet meer? -O- 8)7

Maar de kerst theelicht houders vindt ze dan wel weer leuk :+

Sta er nog steeds versteld van dat deze printer out of the box zulke fantastische prints neer zet. Snel, gedetailleerd, kleuren. Gister in 3 uur tijd deze Uno box geprint, kwaliteit is fenomenaal en de kleuren maken het extra cool.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
my_fiero schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:26:
[...]

Da's wel een beetje dramatisch. Komt tot nu toe elke keer alleen aan het begin van een rol voor. Even aantrekken/afrollen en dan heb je hem zo te pakken. Heb het zelfs 2x bij een rol op spoel gehad (rood en groen).

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 11-12-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:49:
[...]

ABORT MISSION!!! :P ik krijg net door dat ik niet meer hoef te zoeken :+
Helaas... Maar de swatches zijn sowieso niet volledig. Als het je gaat om kleuren die je al hebt of hebt gehad, is dit misschien wel wat: https://makerworld.com/en/models/639266. Die print ik ook van alle kleuren en materialen die wij hebben en ze passen prima in opbergers bedoeld voor de originele Bambu swatches.
Señor Sjon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:05:
[...]

Niks fancy. Screenshot + Excel. Ze geven hexcodes voor de kleuren, maar ben te lui om die om te laten zetten naar RGB en Excelvakjes zo te laten kleuren. Ik heb iets van 20 rollen en 6 dozen waar er 4/doos ingaan.
https://makerworld.com/en/models/701825#profileId-631397
De eerste print per kleur is de smalle variant hiervan. Dan hebben ze een houder op kleur in de doos en passen netjes naast elkaar. Hoef ik ook niet te zoeken waar ze ook alweer moeten.

https://makerworld.com/en/models/736957#profileId-669039
Deze heb ik in rood voor basic en groen voor matte geprint. Makkelijk te zien als het label net verkeerd in de AMS zit en niet leesbaar is. Zal wel blauwe voor PETG en geel voor overige printen verwacht ik.

Lol, heb zelf een A1. O-)
Jammer, liever snel geleend dan zelf gebouwd. Maar dan toch maar zelf aan de slag. :+
Bij ons loopt het iets verder de spuigaten uit, intussen 5 Veksen vol + restje dat er niet op past. :o En 2 Iris boxen met totaal 12 spoelen die geopend zijn. Wel een mooie oplossing zo, overzichtelijk ook! _/-\o_
my_fiero schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:01:
[...]

Intussen al zo'n 7 refills opgemaakt en nog 5-6 aangebroken refills die gebruikt worden, PLA, PLA Matte en PETG, echt nul problemen. Met het op de spoel doen, let je dan wel op dat je vooral het karton op de spoel drukt en niet het filament? En met de plastic bandjes nog eromheen? Dat werkt hier echt prima.
Denman schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:44:
[...]

Dat is wel vreemd. Ik heb ooit eens gehoord / geleerd dat een dergelijke tangle ALTIJD een user error is (niet goed opbergen spoel) en vanuit de fabriek nooit zo kan ontstaan. Maar als het bij 50% van de rollen voor komt lijkt me dat sterk en is het wel zorgelijk?

Ik had maandag en dinsdag een zelf sorterende 4-in-een-rij geprint voor de kinderen (mocht je geïnteresseerd zijn, het is deze). Super tof en ze zijn er gister al anderhalf uur druk mee geweest. Komt mijn vrouw thuis: Ja wel leuk, maar jeetje dat kost toch heel veel plastic en dat willen we met z'n allen toch niet meer? -O- 8)7

Maar de kerst theelicht houders vindt ze dan wel weer leuk :+

Sta er nog steeds versteld van dat deze printer out of the box zulke fantastische prints neer zet. Snel, gedetailleerd, kleuren. Gister in 3 uur tijd deze Uno box geprint, kwaliteit is fenomenaal en de kleuren maken het extra cool.
Hahaha, wel herkenbaar. Gridfinity was wel veel plastic, maar theelichthouders, decoratieve schaaltjes of kerstballen van 300(!) gram per stuk is dan wel weer goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DeGroteMuis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:07:
[...]

Helaas... Maar de swatches zijn sowieso niet volledig. Als het je gaat om kleuren die je al hebt of hebt gehad, is dit misschien wel wat: https://makerworld.com/en/models/639266. Die print ik ook van alle kleuren en materialen die wij hebben en ze passen prima in opbergers bedoeld voor de originele Bambu swatches.
_/-\o_ d:)b

ik heb nog niet zoveel kleuren vandaar dat ik zo'n setje swatches wilde hebben, maar wat een topidee om de ontbrekende gewoon zelf even te printen, thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Na jarenlang gemod te hebben met een Ender 5 Pro was ik ook wel toe aan wat betrouwbaarheid. Ik heb dan ook zo ongeveer alles wel vervangen en aangepast aan mijn Ender, dus tweaken was de status quo. Ik was al een tijdje aan het kijken en lezen naar een opvolger, en dat wordt dus de P1S Combo. Ik heb wat filament en een extra nozzle al binnen. De printer is inmiddels in Transit en verwacht ik morgen of overmorgen (net zoals vele hier begin van de maand met Black Friday deals besteld). Fijn om te zien dat er ook een Bambu forum is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Señor Sjon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:06:
[...]

Da's wel een beetje dramatisch. Komt tot nu toe elke keer alleen aan het begin van een rol voor. Even aantrekken/afrollen en dan heb je hem zo te pakken. Heb het zelfs 2x bij een rol op spoel gehad (rood en groen).
Ben nu al 4 uur aan het printen, en weer voor de vierde keer gehad.......

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
DeGroteMuis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:07:
[...]

[...]

[...]

Intussen al zo'n 7 refills opgemaakt en nog 5-6 aangebroken refills die gebruikt worden, PLA, PLA Matte en PETG, echt nul problemen. Met het op de spoel doen, let je dan wel op dat je vooral het karton op de spoel drukt en niet het filament? En met de plastic bandjes nog eromheen? Dat werkt hier echt prima.

[...]
Yep helemaal volgens de regels. Je voelt ook de klik als de rol er op gaat. Het vastzitten zit aan de andere kant. Als ik de rol zo bekijk is hij ook niet vlak opgerold. :(

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had dit ook om de haverklap met mijn AMS'en. In mijn geval lag het niet aan de spoelen/filament, want ik had het ook met Extrudr rollen en andere merken.

In mijn geval was het letterlijk de front roller die jamde. Paar keer heen en weer bewegen en dan werkt het weer. Super irritant als het in de nacht gebeurd en je komt er ~8 uur later pas achter dat de printer aan het wachten is.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
bing69 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:21:
[...]

Yep helemaal volgens de regels. Je voelt ook de klik als de rol er op gaat. Het vastzitten zit aan de andere kant. Als ik de rol zo bekijk is hij ook niet vlak opgerold. :(
Maar dat zegt niet zoveel. Ik heb ook nieuwe spools waarbij de draden filament over elkaar heen zitten en toch gewoon netjes afrollen bij het printen.

Tegelijkertijd heb ik ook rollen gehad die netjes leken te zitten maar toch vast raakten tijdens het printen. Allen door mijzelf verkeerd opgeborgen overigens :P

Wat je zou kunnen proberen en voor mij tot nu toe altijd heeft geholpen:
  1. Rol plat op de grond leggen.
  2. Begin filament vastpakken.
  3. Rol een stuk of 20 keer tegenovergesteld draaien zodat het filament "los" van de rol komt.
  4. Rol optillen en filament onder over de rand laten vallen of trekken.
  5. Filament weer op spoel rollen.
Het lijkt alsof 20 keer overbodig veel is maar het probleem blijkt vaak dieper dan de oppervlakte te zitten.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Denman schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:32:
[...]

Maar dat zegt niet zoveel. Ik heb ook nieuwe spools waarbij de draden filament over elkaar heen zitten en toch gewoon netjes afrollen bij het printen.

Tegelijkertijd heb ik ook rollen gehad die netjes leken te zitten maar toch vast raakten tijdens het printen. Allen door mijzelf verkeerd opgeborgen overigens :P

Wat je zou kunnen proberen en voor mij tot nu toe altijd heeft geholpen:
  1. Rol plat op de grond leggen.
  2. Begin filament vastpakken.
  3. Rol een stuk of 20 keer tegenovergesteld draaien zodat het filament "los" van de rol komt.
  4. Rol optillen en filament onder over de rand laten vallen of trekken.
  5. Filament weer op spoel rollen.
Het lijkt alsof 20 keer overbodig veel is maar het probleem blijkt vaak dieper dan de oppervlakte te zitten.
Zoals gezegd, hij is nu zes uur aan het printen en heeft er nog last van. Inderdaad of een kant verzakt is of verkeerd opgeslagen. Hier staan de refilss rechtop tot ze gebruikt gaan worden in de orignele verpakking en horizontaal als je na gebruik opgeborgen worden

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:14:
Ik kreeg zojuist een melding in de Handy app dat mijn missende rol PLA opgestuurd gaat worden.

Ik ontvang nog een T&T zodra het de rol onderweg gaat maar dit ziet er goed uit qua service.

Goede hoop dat ik mijn rolletje grijs binnenkort in handen heb dus :) ik dacht ik meld het even dat er in elk geval wel gang in zit bij Bambu.

Ervan uitgaande dat ik het spul ga ontvangen vind ik dit meer dan prima opgelost zo.
11:12 Track& Trace voor de verzending van de missende rol PLA ontvangen

en na de melding van vanochtend dus zojuist nog bevestiging dat er via DHL een replacement onder weg is :)

Nou, dat vond ik al met al prima gegaan dacht ik zo d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 11-12-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In je foto lijkt het erop dat er ruimte is tussen de spoel en het filament.
Je filament trekt strak in die ruimte en daardoor loopt de AMS vast.

Wellicht al gedaan, maar voor de zekerheid: https://wiki.bambulab.com...with-bambu-reusable-spool

Vooral "step 4" zou kunnen helpen om dit soort situaties te voorkomen.
In het filmpje is het niet geweldig zichtbaar, maar het filament mag best een beetje richting zijn plek "gemasseerd" worden .. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door smoken op 11-12-2024 14:28 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.