Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
PepieNL schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:35:
Mijn mystery gift die ik kreeg bij aanschaf van een printer tikte bijna 40,- aan,. dat is een hoop geld.
Ik heb geen idee hoeveel het bij mij was, maar het zal als ik op Ali prijzen af ga niet meer dan 20 Euro zijn denk ik. Alsnog leuk om te gaan verwerken in prints ;)
  • Iets van 40 8x2 magneetjes (wilde ik al los aanschaffen dus kwam goed uit).
  • Stuk of 12 led waxinelichtjes.
  • 2 ronde led lampen met afstandsbediening.
De QR code van de gift verwees naar 3 Halloween Pumpkin prints. Altijd fijn als het al 2 weken voorbij is :+

Anyway, bureau is leeg. Hout dus ff opnieuw in de olie gezet zodat het goed kan drogen. Ender 3 V2 vakkundig verwijderd. Morgen ff nieuwe indeling maken voor m’n monitors en dan kan ik van het weekend los met de A1 Combo :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
JorneB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:18:
[...]

Supergaaf weer! Mooi werk. Heb je de 'scherpe rand' van dat zwaard met wit aangestipt of is dat filament wat ik zie? Het effect is in ieder geval goed, ziet er haast schitterend uit. Stokpaardje is ook een leuk detail d:)b
Dat is filament wat je ziet. Dank voor het compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
MijnCommentaar schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:59:
[...]

gisteren is met DHL e fillament aangekomen. Status van het pakket was na het schrijven van dit bericht gewijzigd. Nu nog wachten op de printer, die wordt met DpD verstuurd.
Hier andersom. DHL bracht de printer, en DPD komt met filament. Al 2 weken aan het wachten en de 3e week komt langzaam dichterbij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 11:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsKWACVp55yKOOq0N4PA7OUqyao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OjXsiikerGfLZxmNf02mbyC.jpg?f=fotoalbum_large

Mh. Sinds kort z-banding. Ik lees veel theorieën en fixes, mocht iemand met een p1s die al eens gezien hebben voel je vrij je ervaring en fix te delen.

Edit: even de lead screws ingevet en het viel me op dat met het bed omhoog en omlaag te doen dat het geen consistent geluid is. Het is niet hinderlijk, maar ook niet logisch. I literally don't like the sound of this. Niet heul veel zin om die dingen te ontmantelen. Het is wel vrij ritmisch, wat zou betekenen dat de banding ook ritmisch terug te zien zou zijn, mocht dat het issue veroorzaken dan. en de banding is vrij random.

Sowieso is het denk ik tijd voor een nieuwe nozzle, kijken of dat helpt.

[ Voor 33% gewijzigd door Mday op 05-12-2024 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Mday schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:46:
[Afbeelding]

Mh. Sinds kort z-banding. Ik lees veel theorieën en fixes, mocht iemand met een p1s die al eens gezien hebben voel je vrij je ervaring en fix te delen.

Edit: even de lead screws ingevet en het viel me op dat met het bed omhoog en omlaag te doen dat het geen consistent geluid is. Het is niet hinderlijk, maar ook niet logisch. I literally don't like the sound of this. Niet heul veel zin om die dingen te ontmantelen. Het is wel vrij ritmisch, wat zou betekenen dat de banding ook ritmisch terug te zien zou zijn, mocht dat het issue veroorzaken dan. en de banding is vrij random.

Sowieso is het denk ik tijd voor een nieuwe nozzle, kijken of dat helpt.
Zbanding is lastig om te fixen.
Iets uitelkaar halen op de Bambu? Succes!

Mijn ervaring is dat zbanding vaak komt door iets in de extruder (en eigenlijk niet zo vaak door de z-as), die is op de P1 dan weer wel makkelijk uit elkaar te halen.

Daarbij zie je dit heel snel op wit, dat is een lastige kleur. Probeer eens een andere kleur.
Het is niet alleen dat je meer ziet op wit, het vloeit ook anders.
Ik heb erg veel getest met wit, er zijn eigenlijk maar 2 merken tot nu toe (PLA) die goed in wit zijn: Polymaker en Kexcelled.
Welk merk is dit?

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 05-12-2024 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
rinkel schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:22:
[...]

Zbanding is lastig om te fixen.
Iets uitelkaar halen op de Bambu? Succes!

Mijn ervaring is dat zbanding vaak komt door iets in de extruder (en eigenlijk niet zo vaak door de z-as), die is op de P1 dan weer wel makkelijk uit elkaar te halen.

Daarbij zie je dit heel snel op wit, dat is een lastige kleur. Probeer eens een andere kleur.
Het is niet alleen dat je meer ziet op wit, het vloeit ook anders.
Ik heb erg veel getest met wit, er zijn eigenlijk maar 2 merken tot nu toe (PLA) die goed in wit zijn: Polymaker en Kexcelled.
Welk merk is dit?
Ja dit is bambu lichtblauw PLA. Sowieso ga ik dadelijk een paar cold pulls doen. Dat eerst uitsluiten. Merk trouwens ook vaak verschil in filament inderdaad.

Edit:
Ik lees zojuist dat de volgende setting enorm bijdraagt aan het fiksen van het probleem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0GG5R0uoB1MtfDUIwuBv0SCYe8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bN27xd8J238ZdoUdXAwBGMG6.png?f=user_large

Ik ga dit morgen testen met hetzelfde filament - ik denk dat dit het is want mijn vorige prints (met weliswaar PETG) waren zo goed als smooth.

[ Voor 19% gewijzigd door Mday op 05-12-2024 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 14:00
musicpixel schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:19:
@DeGroteMuis @Semoi Beetje afhankelijk van de waarde van die mystery gift denk ik.

De gift die bij mijn X1C + Filament etc zat was de clock components kit die ze verkopen voor eur 10.16.
Wat zal hun inkoopprijs zijn? 5 euro?
En dan nog verzendkosten voor het terugsturen op kosten van Bambu... blijft vrijwel niets meer van over.

Als ik Bambu had geweest zou ik gezegd hebben: veel plezier er mee, foutje van ons. (En we hopen dat je nog veel filament of een volgende printer bij ons bestelt)
Zonder het erger te willen maken: dat is niet de mystery gift denk ik. Bij mij zat de clock component kit in ieder geval al standaard in de P1S combo doos en kreeg ik later ook nog los een paar doosjes toegestuurd, die voor de v-twin motor en de wireless charging kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hoe werkt de bambu support eigenlijk? Krijg niemand te pakken op live chat en support ticket staat ook al ruim een dag open..

Ik wil bestellen maar mijn adres wordt niet geaccepteerd en dat is nogal frustrerend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

superduper schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:01:
Hoe werkt de bambu support eigenlijk? Krijg niemand te pakken op live chat en support ticket staat ook al ruim een dag open..

Ik wil bestellen maar mijn adres wordt niet geaccepteerd en dat is nogal frustrerend..
Ik lees hier wisselende verhalen, maar goed...mijn 2 centjes:

Chat: geen idee

Ticket:

29-11 ticket ingeschoten (rol filament te weinig in mijn order)
06-12 reply met verzoek tot maken van foto's.

ik lees hier en daar dat ze het gewoon enorm druk hebben. Dat is natuurlijk geen excuus, maar wel een reden.

Eens zien of ik mijn rolletje grijs opgestuurd ga krijgen :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Fraggert schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:17:
[...]

Ik lees hier wisselende verhalen, maar goed...mijn 2 centjes:

Chat: geen idee

Ticket:

29-11 ticket ingeschoten (rol filament te weinig in mijn order)
06-12 reply met verzoek tot maken van foto's.

ik lees hier en daar dat ze het gewoon enorm druk hebben. Dat is natuurlijk geen excuus, maar wel een reden.

Eens zien of ik mijn rolletje grijs opgestuurd ga krijgen :P
Lekker dan. Alleen omdat ze een buggy winkelmand systeem hebben kan ik niet eens verder. En drukte is te verwachten en dan zet je meer personeel in, zeker op dit soort support. Logische is dat de logistiek niet kan toveren, maar klanten te woord staan is toch wel het minste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:37
Nog best acceptabel die 0,28mm Extra Draft instelling van Bambu Lab. Voor het eerst gebruikt om even snel een 21cm hoge cilinder, brandblusser, te printen. Met een 0,4 nozzle op mijn A1. Twee uur en tien minuten. Zeker niet slecht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPQR2KMWfQxJNz73Avw3iIEdyKg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJpTMzCmDEw0BftsSLq8nDJL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcS0u4a13U4vF3QKLmr9uHDFFho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXQ4jCdm1ai1tFdtJqBjHOpf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vv9cx3JQRA_2MeJkn2KDDcfcKU4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guEkaG3wPfeCqGSDBi97fFeB.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

superduper schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:34:
[...]

Lekker dan. Alleen omdat ze een buggy winkelmand systeem hebben kan ik niet eens verder. En drukte is te verwachten en dan zet je meer personeel in, zeker op dit soort support. Logische is dat de logistiek niet kan toveren, maar klanten te woord staan is toch wel het minste.
ja, dit is wel kut ja. Kun je een account aanmaken op naam van je partner ofzo? Dat je het nog ff een keer probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JorneB schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:07:
Nog best acceptabel die 0,28mm Extra Draft instelling van Bambu Lab. Voor het eerst gebruikt om even snel een 21cm hoge cilinder, brandblusser, te printen. Met een 0,4 nozzle op mijn A1. Twee uur en tien minuten. Zeker niet slecht

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
waar is die 21cm hoge brandblusser voor? _O- Dat is een best poppenhuis :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Fraggert schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:28:
[...]

ja, dit is wel kut ja. Kun je een account aanmaken op naam van je partner ofzo? Dat je het nog ff een keer probeert?
Zou kunnen, maar dan komt de hele bestelling in een flat terecht en staat daar weer open en bloot in de lobby. Zal ook niet weinig en lichtgewicht zijn, dus ook verre van ideaal. En dan moet zij al het spul naar de parkeergarage sjouwen en in het kleine autootje proppen?

Neu.. Ik heb een gewoon, bestaand adres en krijg daar meerdere pakketten per week. Ook van DHL. Waarom ze nu ineens denken dat dit adres een 'packing station' is, is mij een raadsel, maar wel een fout in hun database.

En dan is het mega frustrerend dat je niet even contact kunt krijgen met een mensch om dit te fixen.

[ Voor 6% gewijzigd door superduper op 06-12-2024 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:37
Fraggert schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:29:
[...]

waar is die 21cm hoge brandblusser voor? _O- Dat is een best poppenhuis :+ :P
Onderdeel van de surprise voor mijn pyromane neefje die brand sticht binnen in school. Dus.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
superduper schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:34:
[...]

Nope, je hebt verkeerde verwachtingen. Bambu is Chinees, en goedkoop en levert een goed product. Support hoort daar niet bij. Vele reviews over te lezen online.

Voor mijn bedrijfsaccount kreeg ik na 5 dagen antwoord, dus reken op zo'n termijn.

Ik vind het zelf prima als je zo'n product levert voor zo'n prijs.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

superduper schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:33:
[...]

Zou kunnen, maar dan komt de hele bestelling in een flat terecht en staat daar weer open en bloot in de lobby. Zal ook niet weinig en lichtgewicht zijn, dus ook verre van ideaal. En dan moet zij al het spul naar de parkeergarage sjouwen en in het kleine autootje proppen?

Neu.. Ik heb een gewoon, bestaand adres en krijg daar meerdere pakketten per week. Ook van DHL. Waarom ze nu ineens denken dat dit adres een 'packing station' is, is mij een raadsel, maar wel een fout in hun database.

En dan is het mega frustrerend dat je niet even contact kunt krijgen met een mensch om dit te fixen.
Dat eerste ligt toch niet aan Bambu...het is DPD/DHL/Weetikveel die het hele spul bij je neerzet en ik kon gewoon de printer naar een pakketpunt sturen. Volledig buiten de order bij Bambu om, gewoon in de app van de bezorgboer.

En over dat sjouwen..je kan toch gewoon mee als je dat ding gaat ophalen....als je op haar naam besteld moet zij alleen ID-en. Het zal ze verder jeuken wie dat ding tilt en of dat met de auto of bakfiets gaat ;)

ik snap dat het kut is dat het nu niet lukt. Kunnen wij helaas ook verder weinig aan doen.

Bestel dat ding via je ouder(s), als die niet in een flat wonen maar een rijtjeshuis dat geen leveringsprobleem is bij Bambu. Vraag het ff op je werk......collega's hier laten genoeg naar kantoor sturen van de Wehkamp et cetera.

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 06-12-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Fraggert schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:53:
[...]

Bestel dat ding via je ouder(s), als die niet in een flat wonen maar een rijtjeshuis dat geen leveringsprobleem is bij Bambu. Vraag het ff op je werk......collega's hier laten genoeg naar kantoor sturen van de Wehkamp et cetera.
lol, ook het adres van mijn ouders geeft een foutmelding "Sorry, we can not ship to packstation." 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Heb je niet gewoon ergens een vinkje aangezet waardoor hij alles als servicepunt ziet?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

superduper schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:08:
[...]

lol, ook het adres van mijn ouders geeft een foutmelding "Sorry, we can not ship to packstation." 8)7
-O- nieuw account maken?

ik wilde even een aankoop simuleren voor je maar ik moet inloggen en voor ik het weet zit ik door mijn dikke vingers vast aan een koopverplichting :X dus maar even abort mission :+

Goeie tip van @Señor Sjon om nog ff alles te checken, je weet maar nooit.

Prijzig ding geworden die P1S trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
_eLMo_ schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:44:
[...]
Nope, je hebt verkeerde verwachtingen. Bambu is Chinees, en goedkoop en levert een goed product. Support hoort daar niet bij. Vele reviews over te lezen online.
Ik vind het wel meevallen hoor. Ze zijn erg coulant en reserveonderdelen zijn ook erg betaalbaar.

Ik heb 1x met hun support te maken gehad en ik kreeg elke keer binnen een dag antwoord (het was een paar keer heen en weer)

Ondertussen ben ik al 5 jaar bezig met een 'safety recall' van twee Philips apparaten die ik heb en die gasten beantwoorden zelfs geen email meer |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 06-12-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Ik heb vorige week ook een P1S besteld als upgrade voor mijn Prusa MK3s, zojuist de hardened steel nozzle ontvangen maar de printer is nog niet verstuurd :(

Duurt lang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:34
ikdedinges schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:48:
Ik heb vorige week ook een P1S besteld als upgrade voor mijn Prusa MK3s, zojuist de hardened steel nozzle ontvangen maar de printer is nog niet verstuurd :(

Duurt lang :D
Hahaha, ditzelfde heb ik ook! Maar ik las al eerder in het topic dat anderen daar ook problemen mee hebben, iets met Black Friday drukte...
Geduld is een schone zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 23:28
Ik wil ook een P1S gaan bestellen en levering staat op 2 tot 8 werkdagen. Dus ja valt mee. Ik vul mijn adres in en geen meldingen dat het een Pickup point is. Maar ze vragen om een extra opmerking in je account of het een woonhuis of appartement is. Misschien die niet ingevuld @superduper ?

Nu snap ik wel, dat als ik de printer bestel, dat ik nog niet aan de slag zou kunnen. En aangezien 3D printen nieuw is voor mij, weet ik niet wat ik er bij zou bestellen. Kan iemand tips geven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 13:25
Post van BambuLab op Reddit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MD0lI7ZeoxopNYoMS8BriYYavRc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FanawKriDKgzrdSm0EAYblnZ.png?f=fotoalbum_large

Een momentje geduld nog, aub.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ah had ik maar eerder op Reddit gekeken.
Ik heb bij mijn bestelling waaronder de printer ook nog niet de status zien krijgen na 5 dagen.
Na een chat met customer support werd me ook gemeld dat het erg druk bij de logistieke afdelingen, en dat ze beloofde levertijden niet kunnen halen.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 20:58
Toevallig mensen die de AMS Mini mod hebben geprint en geïnstalleerd? Ik merk dat ik het toch wel jammer vindt dat er zo'n flinke unit aan mijn Skadis bord hangt met 4 kg filament erin en ik kan de hoeveelheid resterende filament slecht inschatten. Met een AMS Mini kan ik het Drybox design gebruiken van youtuber GunplaMark. Het enige wat ik verlies is de RFID lezer en de actieve rewind wanneer de AMS wat materiaal terugvoert na een print of color swap. Maar de hoeveelheid filament die hij terugvoert is enkele centimeters dus dat moet weinig uitmaken.

De AMS Mini
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpyQg9Q4IAaSbpDFa66DsYPJsYQ=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/i3TI889fWqS0c3Dh3JrvtNp3.webp?f=fotoalbum_large
De Drybox van GunplaMark
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQRuV4bi1LNMUixGF7PI4urAkIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7vX1ILKIqfELe6kdwqoJY1gV.webp?f=fotoalbum_large
Koppelstukken van een Reddit user die zijn dryboxes via magneten aan een AMS Mini koppelt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRrUcAo_7yrPiF7dTU--4QCUA7U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Wbsxw8Kv4YTXjRGGbyJ2VTlH.webp?f=user_large

Ik snap dat uiteindelijke de boel altijd evenveel ruimte in beslag neemt maar verwacht dat dit uiteindelijk makkelijker weg te werken is dan een AMS Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mooie mod. Maar het NFC gedeelte voedt extreem mijn luiheid en die vervalt op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:36
avdl72 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:54:
Ah had ik maar eerder op Reddit gekeken.
Ik heb bij mijn bestelling waaronder de printer ook nog niet de status zien krijgen na 5 dagen.
Na een chat met customer support werd me ook gemeld dat het erg druk bij de logistieke afdelingen, en dat ze beloofde levertijden niet kunnen halen.
het vreemde is dat ze gebruik maken van DPD en DHL, DHL levert wel op tijd, DPD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:04

nielsvv

100% Afol

Ik heb vandaag verontschuldigingen gekregen van Bambu ivm een ontbrekende rol bij mijn bestelling. Heb ook onmiddelijk een t&t code ontvangen van dhl. Dus al bij al nog tevreden. Nu wel nog afwachten wat ik ga ontvangen natuurlijk.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Mijn vrouw is inmiddels helemaal content met mijn aanschaf :9
De piek in de kerstboom paste eigenlijk niet. Sateprikker in de boom, snel een koker gemaakt in Fusion 360 die in de piek past en om de sateprikker, geprint -> ✅
Amarylis omringt door glitter gekocht ( :? ) gekocht waardoor het hele huis + kat vol zit met glitter zit -> Bakje gemaakt precies op maat van de bol -> ✅

Dat was deze keer ook wel de reden voor de printer. Speelgoed printen is leuk natuurlijk maar ik wilde vooral nuttige dingen maken. Een jaar of 8 geleden had ik een CR-10 (zo'n oranje) en daar was ik vrij snel klaar mee destijds. Maakte trouwens ook echt een pest herrie tijdens het printen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-09 13:05
superduper schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:08:
[...]

Het zal wel een domme opmerking zijn maar staat je locatie wel op EU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Goh, net ontdekt dat de P1 ook gewoon KAMP (adaptive bed leveling) ondersteunt, dus bedleveling alleen bij het te printen voorwerp, en niet het gehele bed.

Zo leer je nog eens wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:05
rinkel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:44:
Goh, net ontdekt dat de P1 ook gewoon KAMP (adaptive bed leveling) ondersteunt, dus bedleveling alleen bij het te printen voorwerp, en niet het gehele bed.

Zo leer je nog eens wat
En hoe doe je dat dan? Stel je dat in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
vinom schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:01:
[...]

En hoe doe je dat dan? Stel je dat in?
In je printer de machine start-gcode aanpassen.
Zoek naar bed leveling en dan het "G29 A" aanpassen in "G29 A1"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WH1RcOfT1ujUe4ahqrAGNH770s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/raGJCuNTnHubQGBbPGg9hnp3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
rinkel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:44:

Zo leer je nog eens wat
Ik neem aan dat dit minuten van de preptijd afhaalt? enkele andere voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Mday schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:59:
[...]

Ik neem aan dat dit minuten van de preptijd afhaalt? enkele andere voordelen?
Alleen de tijd idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb de P1S nu een paar dagen binnen, erg mooie machine!

Ik wil vooral met PETG gaan printen, maar moet nog wat dingen printen voordat ik aan de slag kan. Een droogkap zodat ik filament in de printer kan drogen, en een Pastamatic zodat ik mijn 2,3kg spoelen op een Bambu AMS compatible spoel kan draaien.

PLA ging out of the box echt perfect, PETG gaf wel wat stringing. Kan eraan liggen dat de spoel vanaf fabriek niet droog genoeg was, of aan tuning.

Ik heb al droogmiddel doosjes in de AMS staan waardoor die op 10% luchtvochtigheid blijft hangen.

Met tuning heb ik de stringing grotendeels weggekregen, maar wel nog wat globs, dus extrusion multiplier naar beneden? Nu 0.97, ik ga ‘m naar 0.95 zetten.

Dit print ik allemaal met m’n eerste rol PETG van Spectrum, maar ik ga standaardiseren op FormFututura. Daarnaast komt m’n Diamondback nozzle vandaag binnen (ik wil ook met houtfilament aan de gang), dus dan ga ik pas echt tunen met modellen.

Bambu AMS compatible spoelen (voroid?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYCofqCtsggbmc_PWm8oASQGC58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2iV8q173vE9sT9Ry1ntLzu4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzJyzvrBT4nWyN89V1GNAFFtNqQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5g56Wy0bMkxTou9wG8AyTOE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRG9XLk-SOyEGpsh4RmiXGzd5Uk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0tbhNw6QLJHsumqNqfn5r0C.jpg?f=fotoalbum_tile

Droogmiddel doosjes af en Pastamatic onderweg (je ziet de globs liggen B)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKtykdfIS3G6F5sjGMGkt8_Qg9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWOCJsSWrvJk4hgkHhEwAgKO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tX6EuNk8CJsQ_0sVFGJA_L3RTj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muYfeTvDuVgHnVTOnhos9UEV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mP80ixbmhFE0vLCeotfUuI3kYKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFWrnGaX80cod2qKlkPT6YSH.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand tips voor tuning van PETG? Welke modellen kan je het beste printen om te tunen naast de standaard flow calibration. Een benchy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Volgens mij niet nee.

https://forum.bambulab.com/t/bambu-h2d-new-printer/119630

Wel gaaf zeg, verondersteld 400x400x400

Mijn volgende printer :+

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 07-12-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
If true, me wants... ALS dit waar is, hoop ik dat mijn huidige AMS'en er op zullen passen. Maar we wachten geduldig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fraggert schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:04:
[...]

Volgens mij niet nee.

https://forum.bambulab.com/t/bambu-h2d-new-printer/119630

Wel gaaf zeg, verondersteld 400x400x400

Mijn volgende printer :+
Eerder 350/360 cube…

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Laatst online: 10-06 21:29
_eLMo_ schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:28:

Ik wil vooral met PETG gaan printen, maar moet nog wat dingen printen voordat ik aan de slag kan. Een droogkap zodat ik filament in de printer kan drogen, en een Pastamatic zodat ik mijn 2,3kg spoelen op een Bambu AMS compatible spoel kan draaien.

PLA ging out of the box echt perfect, PETG gaf wel wat stringing. Kan eraan liggen dat de spoel vanaf fabriek niet droog genoeg was, of aan tuning.

Ik heb al droogmiddel doosjes in de AMS staan waardoor die op 10% luchtvochtigheid blijft hangen.

Met tuning heb ik de stringing grotendeels weggekregen, maar wel nog wat globs, dus extrusion multiplier naar beneden? Nu 0.97, ik ga ‘m naar 0.95 zetten.

Dit print ik allemaal met m’n eerste rol PETG van Spectrum, maar ik ga standaardiseren op FormFututura. Daarnaast komt m’n Diamondback nozzle vandaag binnen (ik wil ook met houtfilament aan de gang), dus dan ga ik pas echt tunen met modellen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand tips voor tuning van PETG? Welke modellen kan je het beste printen om te tunen naast de standaard flow calibration. Een benchy?
Ziet er goed uit d:)b

Ik ga die doosjes voor die vochtkorrels ook printen voor de nieuwe printer, ik las dat veel mensen die printen van ABS of ASA zodat je zo in de magnetron kunt gooien om ze te drogen.

Kalibreren van filament doe ik altijd met een CaliCat
https://makerworld.com/en...m=search#profileId-408601
Is een korte print en onderop of op de zijkant kun je de instellingen voor het filament schrijven.
Zo heb ik een hele rij van die katten staan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Als ik de centimeter erbij pak, meet ik grofweg 6.5, en 8cm links en rechts van de buitenkant tot ongeveer max print volume van de X1C. Dus als ze niet te veel veranderd hebben aan het binnenwerk, dan kom je inderdaad uit op zo'n 350. Net iets minder dan de Prusa XL. (welke 360x360 is)

Zelf zit ik al een tijdje met een schuin oog naar een Prusa XL te kijken, en dit maakt het zo wel moeilijk. Ben heel benieuwd hoe (goed) het een beetje werkt met de (vermeende) Dual-nozzle van de H2D, en wat de pro's en con's worden van een XL vs H2D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ischium schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:08:
[...]

Als ik de centimeter erbij pak, meet ik grofweg 6.5, en 8cm links en rechts van de buitenkant tot ongeveer max print volume van de X1C. Dus als ze niet te veel veranderd hebben aan het binnenwerk, dan kom je inderdaad uit op zo'n 350. Net iets minder dan de Prusa XL. (welke 360x360 is)

Zelf zit ik al een tijdje met een schuin oog naar een Prusa XL te kijken, en dit maakt het zo wel moeilijk. Ben heel benieuwd hoe (goed) het een beetje werkt met de (vermeende) Dual-nozzle van de H2D, en wat de pro's en con's worden van een XL vs H2D.
Oh, voor mij is het heel waarschijnlijk een hele makkelijke overweging. Laten we ff de PrusaXL kosten er bij pakken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJbRnTLozzasg7wvsDCwBMy2d1E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KXdIy7eh3YoTlzZRXvDlaKps.png?f=user_large

3700+ euro, zonder verzending.

Als BL daar onder weet te blijven, wat ik meteen geloof, is er voor mij geen enkele reden om ook maar te kijken naar de Prusa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:11
Ik ben nog niet zo lang bezig met printen, maar tot nu toe was alles succesvol gegaan. Ik heb wat gridfinity bakjes gemaakt waarbij het grid 21 x 21mm is ipv de standaard 42 x 42mm. Dat ging goed tot vanochtend dit gebeurde...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bh1uTMiZBGxsb-_yVOjd5-kEPH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOHgB25CTeHzkyySKk5zetjr.jpg?f=fotoalbum_large
De eerste laag is goed, maar dan wordt alles heel ongelijk.
Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SonnyBBQ schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:53:
Ik ben nog niet zo lang bezig met printen, maar tot nu toe was alles succesvol gegaan. Ik heb wat gridfinity bakjes gemaakt waarbij het grid 21 x 21mm is ipv de standaard 42 x 42mm. Dat ging goed tot vanochtend dit gebeurde...
[Afbeelding]
De eerste laag is goed, maar dan wordt alles heel ongelijk.
Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Heb je wel bed-levelling gedaan? If so, lijkt het me een filament probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Ja. Ik heb bed levelling gedaan. Ik heb al best wat prints met dit filament gedaan. Dit is de eerste waar het mis ging.
Filament te vochtig? Of zou het nog iets anders kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SonnyBBQ schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:58:
Ja. Ik heb bed levelling gedaan. Ik heb al best wat prints met dit filament gedaan. Dit is de eerste waar het mis ging.
Filament te vochtig? Of zou het nog iets anders kunnen zijn?
Denk te vochtig idd, ff in de over op 50 graden een uur of 4 drogen. Kan nooit kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

MC Taz Man schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:51:
[...]

Oh, voor mij is het heel waarschijnlijk een hele makkelijke overweging. Laten we ff de PrusaXL kosten er bij pakken:

[Afbeelding]

Als BL daar onder weet te blijven, wat ik meteen geloof, is er voor mij geen enkele reden om ook maar te kijken naar de Prusa.
Niet dat prijs niet belangrijk is, maar zakelijk is het voor mij een iets minder groot belang.

De default (betere) enclosure van de H2D is voor mij een grote Pre, gezien ik veel ABS print. Daar word de XL volledig enclosed een groot monster. (+ook weer extra kosten) Maar vooral flexibles goed kunnen combineren in één print is met de huidige AMS dan weer een regelrecht drama. Tenzij BL dat flink aangepakt heeft zie ik dat niet echt minder omslachtig worden. Wat weer een Plusje is voor de XL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:02
_eLMo_ schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik vragen mag, welke temp/vochtigheid meter heb je er in zitten?? Die van mij lijken er op maar geven nooit lager dan 20% aan

Bing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Ok, ik mis de AMS stiekem toch wel :9 Niet per se voor meerkleuren prints, maar het zou toch wel handig zijn als je niet continu van filament/kleur hoeft te wisselen als je iets anders wilt printen. Tuurlijk, handeling van 2 minuten, maar ik moet er ook voor naar zolder en ik ben lui…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ischium schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:33:
[...]

Niet dat prijs niet belangrijk is, maar zakelijk is het voor mij een iets minder groot belang.

De default (betere) enclosure van de H2D is voor mij een grote Pre, gezien ik veel ABS print. Daar word de XL volledig enclosed een groot monster. (+ook weer extra kosten) Maar vooral flexibles goed kunnen combineren in één print is met de huidige AMS dan weer een regelrecht drama. Tenzij BL dat flink aangepakt heeft zie ik dat niet echt minder omslachtig worden. Wat weer een Plusje is voor de XL.
Er is nu TPU voor de AMS, al weet ik niet hoe goed dat is voor jouw eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

[...]

[Afbeelding]

De opzet van de nieuwe BL is meer als die van een Ultimaker 3, waarbij er één printkop is met meerdere spuitmonden, waarvan er dan één naar beneden wordt gedrukt om botsingen te voorkomen. Dat is sowieso al een goedkopere opzet dan elke filamentstroom zijn eigen printkop geven, omdat je met minder elektronica al klaar bent.
Met een AMS er aan zou het wel interessant kunnen zijn voor oplosbare ondersteuning, maar verder zou het dan weinig meer dan een X1 met ondersteuning voor oplosbaar filament zijn voor als je iets anders dan PLA wil printen. Op zich is dat al wel een mooie insteek hoor, ik ben zelf nu aan het experimenteren met Polymaker S2 om met een MK3.5 met MMU3 PETG met een oplosbare ondersteuning te kunnen printen, maar het is toch wel tamelijk duur en omslachtig spul.
Maar de grote vraag is natuurlijk hoe ze het lekken van filament uit de spuitmond die niet actief is gaan voorkomen. Bij dat soort opstellingen is dat wel een bekend probleem. Daar zijn wel oplossingen voor, maar die gaan wel ten koste van de gemiddelde printsnelheid.
Een XL gaat dus op snelheid sowieso al winnen. Maar goed, het is dan de vraag of je daar dan voor wil betalen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:31:
[...]

De opzet van de nieuwe BL is meer als die van een Ultimaker 3, waarbij er één printkop is met meerdere spuitmonden, waarvan er dan één naar beneden wordt gedrukt om botsingen te voorkomen. Dat is sowieso al een goedkopere opzet dan elke filamentstroom zijn eigen printkop geven, omdat je met minder elektronica al klaar bent.
Met een AMS er aan zou het wel interessant kunnen zijn voor oplosbare ondersteuning, maar verder zou het dan weinig meer dan een X1 met ondersteuning voor oplosbaar filament zijn voor als je iets anders dan PLA wil printen. Op zich is dat al wel een mooie insteek hoor, ik ben zelf nu aan het experimenteren met Polymaker S2 om met een MK3.5 met MMU3 PETG met een oplosbare ondersteuning te kunnen printen, maar het is toch wel tamelijk duur en omslachtig spul.
Maar de grote vraag is natuurlijk hoe ze het lekken van filament uit de spuitmond die niet actief is gaan voorkomen. Bij dat soort opstellingen is dat wel een bekend probleem. Daar zijn wel oplossingen voor, maar die gaan wel ten koste van de gemiddelde printsnelheid.
Een XL gaat dus op snelheid sowieso al winnen. Maar goed, het is dan de vraag of je daar dan voor wil betalen.
Ah, ik dacht dat het een IDEX was. Geen IDEX, geen sale voor mij. Tenzij er hele bijzondere dingen in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
bing69 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:53:
[...]

Als ik vragen mag, welke temp/vochtigheid meter heb je er in zitten?? Die van mij lijken er op maar geven nooit lager dan 20% aan
Aliexpress: https://nl.aliexpress.com/item/32990277394.html

En deze silica korrels (herbruikbaar): https://nl.aliexpress.com/item/1005007610913068.html

En deze “bakjes”, werken handig met erin en eruit tillen. Geen onhandige dekseltjes en makkelijk vullen: https://makerworld.com/en/models/573396

[ Voor 28% gewijzigd door _eLMo_ op 07-12-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bu8hhsGiN9jsdb8d7mt2rzD6_bc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgvGJLsuS39b1dRkS9HY2Dx9.jpg?f=fotoalbum_large

Diamondback nozzle binnen, dus vanavond plaatsen. Laatste plates van de Pastamatic printen en dan tunen :)

https://ellis3dp.com/Print-Tuning-Guide/
Ik ga deze guide volgen, wordt veel aangeraden.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 07-12-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MC Taz Man schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:41:
[...]

Ah, ik dacht dat het een IDEX was. Geen IDEX, geen sale voor mij. Tenzij er hele bijzondere dingen in zitten.
Het lijkt idd meer een semi-IDEX oplossing te worden: Wel 2 losse extruders, maar centraal aangestuurd in 1 printkop met 2 monden, waarbij de nozzle die actief is naar beneden gericht wordt, als je afgaat op de afbeeldingen in dit topic op Bambu forums. Ik ben niet bekend genoeg met multihead printing om te kunnen zeggen of dat een groot nadeel is, simpel gedacht zou ik denken dat je met een dual head ook maar 1 kop tegelijk kan gebruiken, dus dan zou de enige vertraging in het naar beneden richten van de kop met het te gebruiken filament en retraction van het niet meer gebruikte filament zitten. Plus wat extra bewegende delen die problemen kunnen geven misschien? Inderdaad wel een mindere oplossing dan die van Prusa, maar hoe dat in de praktijk uitpakt valt nog te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:41
_eLMo_ schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:55:
[...]

En deze “bakjes”, werken handig met erin en eruit tillen. Geen onhandige dekseltjes en makkelijk vullen: https://makerworld.com/en/models/573396
Even een toelichting: wat je schrijft is correct, MAAR: die dingen heb ik ook, en die zijn bij mij meerdere keren uit elkaar gevallen, en dan heb je echt een probleem om die troep weer uit de AMS te krijgen. Dit in tegenstelling tot de claims die op MW gemaakt worden.
Stofzuiger werkt het beste, en dan ben je de korrels ook kwijt..

Dus dit is even een tegen geluid: die schuifdeksels zijn erg leuk en mooi, maar zeker niet zonder problemen; gebeurde me dèze week nog weer eens

Correctie, zie hier:
Naalroc in "Bambu Lab 3D Printers"

[ Voor 5% gewijzigd door Naalroc op 08-12-2024 10:20 ]

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Naalroc schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:34:
[...]
Even een toelichting: wat je schrijft is correct, MAAR: die dingen heb ik ook, en die zijn bij mij meerdere keren uit elkaar gevallen, en dan heb je echt een probleem om die troep weer uit de AMS te krijgen. Dit in tegenstelling tot de claims die op MW gemaakt worden.
Stofzuiger werkt het beste, en dan ben je de korrels ook kwijt..

Dus dit is even een tegen geluid: die schuifdeksels zijn erg leuk en mooi, maar zeker niet zonder problemen; gebeurde me dèze week nog weer eens :X
Hoe dan!? Til je ze wel op aan de lip van de deksel? Dan trek je ze namelijk vast? Ik zie niet hoe je deze deksels los kan krijgen zonder dat bewust te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
Ja, juist dan!
@_eLMo_
Edit: Hier is een correctie op zijn plek, want mijn ervaring was dus niet met het aangehaalde ontwerp, maar op iets wat er heel veel op lijkt, en dat zie je pas als je het ontwerp geladen hebt/de .stl goed bekijkt in een viewer!
Ik heb het inmiddels afgedrukt, en het lade mechanisme is anders dan wat ik had, en idd, dat id behoorlijk positief en zal niet los komen als je het plaatst of uit de AMS haalt.
:X

[ Voor 94% gewijzigd door Naalroc op 08-12-2024 10:21 ]

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ze werken wel heel goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
MC Taz Man schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:59:
[...]

Denk te vochtig idd, ff in de over op 50 graden een uur of 4 drogen. Kan nooit kwaad.
Dit heeft geholpen. Dankjewel d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Wrong! Er zijn weldegelelijk redenen… serviceable. Een “niet vervangbare” pulley kan een X1C onbruikbaar maken. Een component van een euro… welke ook nog eens niet toegankelijk is om bij regular onderhoud even te oliën of te smeren (mits je alle panels eraf haalt wat je ongeveer een uur kost).

Nu uiteindelijk hebben ze daar wel een workaround voor gemaakt; keuze uit 8+ uur sleutelen om de pulley te vervangen of een dure complete corexy motion part kopen en compleet te vervangen, wat je ook een paar uur kost en ik gok minimaal €100+ (alleen gantry was al iets van €90 meen ik me te herinneren).

Ik hoop met oprecht dat ze dat soort issues allemaal hebben aangepast. Deze printer zal boven de X1C geprijsd worden, misschien nog wel boven de X1E welke ook al rond de €2500 kost. Als een printer na 2 jaar warranty kapot gaat door zo’n onbenullig onderdeel, is het wel een hele dure afschrijving.

Ik ben reuze benieuwd naar de nieuwe printer, maar ik laat ‘m staan.

Nog meer beelden opgedoken:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GeMG6eBXgAAqdVH?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GeMG6eMXoAA3ePP?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GeMG6fQWQAA_Twj?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:41:
[...]

Idex in die prijsklasse? Check de ratrig vcore4 idex…
Ik heb de 300mm besteld, wilde de 500, maar had geen ruimte voor zo’n grote monster :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMars schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:03:
[...]

Idex in die prijsklasse? Check de ratrig vcore4 idex…
Ik heb de 300mm besteld, wilde de 500, maar had geen ruimte voor zo’n grote monster :(:)
IDEX, prefab, met enclosure... Ratrig is veel, behalve dat. Mijn hobby is printen, niet printers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMars schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:59:
[...]

Wrong! Er zijn weldegelelijk redenen… serviceable. Een “niet vervangbare” pulley kan een X1C onbruikbaar maken. Een component van een euro… welke ook nog eens niet toegankelijk is om bij regular onderhoud even te oliën of te smeren (mits je alle panels eraf haalt wat je ongeveer een uur kost).

Nu uiteindelijk hebben ze daar wel een workaround voor gemaakt; keuze uit 8+ uur sleutelen om de pulley te vervangen of een dure complete corexy motion part kopen en compleet te vervangen, wat je ook een paar uur kost en ik gok minimaal €100+ (alleen gantry was al iets van €90 meen ik me te herinneren).

Ik hoop met oprecht dat ze dat soort issues allemaal hebben aangepast. Deze printer zal boven de X1C geprijsd worden, misschien nog wel boven de X1E welke ook al rond de €2500 kost. Als een printer na 2 jaar warranty kapot gaat door zo’n onbenullig onderdeel, is het wel een hele dure afschrijving.

Ik ben reuze benieuwd naar de nieuwe printer, maar ik laat ‘m staan.

Nog meer beelden opgedoken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, je mist het meest essentiële stukje: "voor mij geen enkele reden". Prusa heeft mij nooit weten te overtuigen dat de meerprijs het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
lolgast schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:07:
Ok, ik mis de AMS stiekem toch wel :9 Niet per se voor meerkleuren prints, maar het zou toch wel handig zijn als je niet continu van filament/kleur hoeft te wisselen als je iets anders wilt printen. Tuurlijk, handeling van 2 minuten, maar ik moet er ook voor naar zolder en ik ben lui…
Gewoon even weer wachten totdat er een aanbieding is. Dingen kun je ook gewoon los kopen. Sterker nog, je kan meerdere AMS daisychainen en nog meer rollen beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:08:
[...]

Gewoon even weer wachten totdat er een aanbieding is. Dingen kun je ook gewoon los kopen. Sterker nog, je kan meerdere AMS daisychainen en nog meer rollen beschikbaar hebben.
Yep, zo heb ik er hier 2. Meer voor het makkelijk beschikbaar hebben van m'n favoriete filamenten, dan multi-kleur prints. Plus het houdt de boel ook droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

De aangekondigde Prusa Core One kost 'slechts' €1,349. Die is competitief geprijsd.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Naalroc schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:39:
Ja, juist dan!
@_eLMo_
Edit: Hier is een correctie op zijn plek, want mijn ervaring was dus niet met het aangehaalde ontwerp, maar op iets wat er heel veel op lijkt, en dat zie je pas als je het ontwerp geladen hebt/de .stl goed bekijkt in een viewer!
Ik heb het inmiddels afgedrukt, en het lade mechanisme is anders dan wat ik had, en idd, dat id behoorlijk positief en zal niet los komen als het het plaatst of uit de AMS haalt.
:X
Owh! Goed dat je dat zegt, want er zijn inderdaad 100-en-1 ontwerpen te vinden hahaha. Fijn dat deze ook voor jou werkt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Jerie schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:09:
[...]

De aangekondigde Prusa Core One kost 'slechts' €1,349. Die is competitief geprijsd.
Ik zeg niet dat Prusa een printer heeft neergezet die zichzelf uit de markt prijst want de Core One lijkt wat mooie dingen te beloven, maar ik zie dat niet als concurrent voor de nieuwe top--Bambu, qua specs eerder X1C / P1S. Het concurrerende zit hem ook eerder in de onderhoudsvriendelijkheid, de opties om via GPIO eigen apparatuur te koppelen en het upgradepad die de meerprijs waard kunnen zijn voor een deel van de mensen die 3D printen. Niet de prijs want de X1C die op papier niet onderdoet is al lager geprijsd als combo, de P1S die op zijn beurt naar mijn mening weer amper onderdoet voor de X1C zelfs veel lager. .
_eLMo_ schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:21:
[...]

Owh! Goed dat je dat zegt, want er zijn inderdaad 100-en-1 ontwerpen te vinden hahaha. Fijn dat deze ook voor jou werkt *O*
Inderdaad goed om te weten! Ik had deze even links laten liggen met de gedachte dat zo'n relatief grote klep met een plat slidesysteem als die iets vervormt eerder los schiet, dus nu de trechtervariant met klein schuifklepje bovenop in de AMS zitten. Minder praktisch, maar wel zo veilig was de gedachte. Maar dan toch eens deze checken. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ik kom alweer plastic tekort. Iemand een tip voor non Bambu-PETG? Beetje betaalbaar ook? Was aangenaam verrast door 123D trouwens, maar wilde ook eens wat anders proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Mday schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:31:
Ik kom alweer plastic tekort. Iemand een tip voor non Bambu-PETG? Beetje betaalbaar ook? Was aangenaam verrast door 123D trouwens, maar wilde ook eens wat anders proberen.
Formfutura uit Nijmegen had goede black friday acties op PETG. €17/kg. Bedrijf wat zich al heel lang bezich houd in 3D printers en goede kwaliteit verkoopt zover ik weet (van mijn gebruik en vrienden).

https://formfutura.com/product/easyfil-epetg/

Nee ik heb geen aandelen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb relatief veel ABS gebruikt dit jaar van eSUN van Amazon; ook wel PETG, momenteel 18,39 gratis thuis bij Prime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Elegoo Rapid PETG via Elegoo zelf. Spoelen van karton en je moet ze wel even drogen, voor 13,99 per kg. Nog maar 1 rol getest, maar die printte prima met het standaard Bambu PETG-HF profiel. De wijze van verzenden kan wel erg gammel zijn, we kregen een deel netjes in een omdoos, maar ook wat spoelen waarvan de doosjes gewoon half los als een soort harmonica aan elkaar getapet waren met veel teveel tape. Je krijgt nog wat korting als je meer bestelt, ze hebben diverse kortingsstaffels, beginnend bij 5% vanaf 5 rollen. Als je in de buurt van Duitsland woont en wat meer wil bestellen kan je nog iets goedkoper uit zijn via https://www.alza.de/search.htm?exps=rapid+petg, nu 11,59 voor Rapid PETG, maar alleen verzending binnen Duitsland, tegen €5,50 verzendkosten naar een DHL punt aldus Sinny in "[3D Printen] Centraal filament topic" @Sinny zelf had er volgens mij al meer gebruikt en was ook erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
DeGroteMuis schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:28:
[...]

Elegoo Rapid PETG via Elegoo zelf. Spoelen van karton en je moet ze wel even drogen, voor 13,99 per kg. Nog maar 1 rol getest, maar die printte prima met het standaard Bambu PETG-HF profiel. De wijze van verzenden kan wel erg gammel zijn, we kregen een deel netjes in een omdoos, maar ook wat spoelen waarvan de doosjes gewoon half los als een soort harmonica aan elkaar getapet waren met veel teveel tape. Je krijgt nog wat korting als je meer bestelt, ze hebben diverse kortingsstaffels, beginnend bij 5% vanaf 5 rollen. Als je in de buurt van Duitsland woont en wat meer wil bestellen kan je nog iets goedkoper uit zijn via https://www.alza.de/search.htm?exps=rapid+petg, nu 11,59 voor Rapid PETG, maar alleen verzending binnen Duitsland, tegen €5,50 verzendkosten naar een DHL punt aldus Sinny in "[3D Printen] Centraal filament topic" @Sinny zelf had er volgens mij al meer gebruikt en was ook erg positief.
Ah, goeie, ik woon idd in de buurt van DL met een mogelijk verzendadres daar! Ik heb nu voor Formfutura gekozen omdat vandaag gelukkig nog de BF korting was dus voor 16,- per rol een mooie batch PETG op de kop getikt van een merk waar ik eerder meer goeie verhalen over gehoord heb.
Dank allen! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

TM3Dfilament heeft vaak leuke aanbiedingen. (Zo als nu black friday) en standaard 10+1 gratis. Als je niet super picky bent qua kleuren heb je met feest dagen vaak 3+1 gratis in de kleur van die sale. (halloween was zwart, wit oranje, groen) zo had ik vorige keer wat bij elkaar gepuzzeld dat ik 12kg had voor 150 euro. (12.50 per rol) en daar zat dan nog 'duur' Polycarbonaat bij ook, dus had lager kunnen zitten per rol.

Kilo of 30 heb ik er wel doorheen zitten, en tot zo ver print het helemaal super. Enige puntje is dat ze wel lekker vol zitten die spoelen. Je moet er soms bij een nieuwe rol even een stukje afrollen en meer naar de zijkant terug op rollen, anders blijft hij hangen op het feed-mechanisme in de AMS. (En niet vergeten vinkje aan te zetten voor een AMS spool bij bestellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quepee
  • Laatst online: 18-09 16:50
Ik heb op alieexpres petg van Yajo gekocht 5 rollen voor 48 euro plus 3,70 verzendkosten vanuit duitsland dus was redelijk snel in huis. erg tevreden over het filament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 12-09 11:07
Kijk inderdaad eens op Ali maar dan voor de Sunlu filaments, ik heb er uitsluitend goede resultaten mee.
Hebben diverse aanbiedingen en vanaf vannacht is er weer (staffel)korting op je winkelwagen vanuit Aliexpress (Deze keer noemen ze het de kerst actie)

Bijv 3 rollen PETG in enkele basiskleuren. Zal dan uitkomen op iets van € 26 a 27 voor 3 rollen met gratis verzending uit Duitsland.

https://nl.aliexpress.com/item/1005007633497332.html

Edit: ik heb ooit ergens de geruchten gelezen dat Bambulab filament van Sunlu afkwam. Of het waar is of het ontkracht is, geen idee.

[ Voor 13% gewijzigd door TravockMD op 08-12-2024 19:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Denman
Nou, ik mocht 'm inderdaad een dagje eerder open maken, dus gister was het eindelijk zo ver :D
Om 16:00 uitgepakt, in elkaar gezet, aangesloten en een test benchy geprint.

En OMG, Wat.Een.Verschil met de Ender 3 V2. Snelheid, precisie, gemak. Na een kwartier kwam er een benchy uit rollen waar ik met de Ender alleen maar van kon dromen. Ok, wel wat flaws maar gezien het een speedrun was kan ik daar nog wel mee leven. De volgende print deed ik wat rustiger aan op een hogere kwaliteit en ik was echt versteld van het resultaat. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven. Hij staat sinds 17:00 gistermiddag non-stop te draaien :+

En het lijkt alsof het hoekje van de dakkapel in m'n mancave is gemaakt voor de A1 + AMS :P

Daarnaast m'n monitoren zodat ik tijdens het thuiswerken nog een oogje in het zeil kan houden, al is dat met de camera natuurlijk ook prima te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkfeHHjva1Ny5m6Oge-4xCeHIUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5DDvlKcB4FYd29YkbFybDWR.jpg?f=fotoalbum_large

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27

Nicap

Tsssk....

_eLMo_ schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:24:
[...]

Formfutura uit Nijmegen had goede black friday acties op PETG. €17/kg. Bedrijf wat zich al heel lang bezich houd in 3D printers en goede kwaliteit verkoopt zover ik weet (van mijn gebruik en vrienden).

https://formfutura.com/product/easyfil-epetg/

Nee ik heb geen aandelen :+
Passen de rollen van 1KG standaard in een AMS? Staat veel info op de site en ze zijn verkrijgbaar in verschillende gewichten, maar zie zo gauw geen breedte van de rol zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb alleen maar te brede rollen van 123-3D gehad, en ook hier tegen gekomen, die te breed zijn voor de AMS, maar heb pas hier vernomen dat de spoelen die nú door hun worden uitgeleverd, smaller zijn en wèl passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Nicap schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:36:
[...]

Passen de rollen van 1KG standaard in een AMS? Staat veel info op de site en ze zijn verkrijgbaar in verschillende gewichten, maar zie zo gauw geen breedte van de rol zelf.
Dat zou ik niet weten, op hun site staat dat de 500 en 750g spoelen passen. Wel karton, dus met ring erom.

Ik heb zelf 2.3kg spoelen en respool ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Nicap schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:36:
[...]

Ik dacht te lezen van wel maar kan het zo gauw niet terugvinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mday op 08-12-2024 21:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12

Mitchell

Ondertitel

Na heel lang wikken en wegen, toch besloten mijn oude Ender 3 Pro (die ik al heb sinds december 2019) te gaan vervangen met een Bambulab P1S. Afgelopen vrijdag om 01:25AM besteld :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Coggjbh_tr5LEzS5Jc72WyzP9P0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pBWiqjqdd8w0I8Cu6bSJKVvP.png?f=fotoalbum_large

Ergste nu is wachten totdat hij geleverd wordt. DPD staat nog steeds op `We hebben de transportgegevens van de verzender ontvangen`. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Mitchell op 09-12-2024 09:08 ]

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Denman schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:29:
Nou, ik mocht 'm inderdaad een dagje eerder open maken, dus gister was het eindelijk zo ver :D

En OMG, Wat.Een.Verschil met de Ender 3 V2. Snelheid, precisie, gemak. Na een kwartier kwam er een benchy uit rollen waar ik met de Ender alleen maar van kon dromen. Ok, wel wat flaws maar gezien het een speedrun was kan ik daar nog wel mee leven. De volgende print deed ik wat rustiger aan op een hogere kwaliteit en ik was echt versteld van het resultaat. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven. Hij staat sinds 17:00 gistermiddag non-stop te draaien :+

En het lijkt alsof het hoekje van de dakkapel in m'n mancave is gemaakt voor de A1 + AMS :P

Daarnaast m'n monitoren zodat ik tijdens het thuiswerken nog een oogje in het zeil kan houden, al is dat met de camera natuurlijk ook prima te doen.

[Afbeelding]
Leuk Denman *O* je moest er even geduld voor hebben maar fijn dat ie je bevalt.

Exact de reden dat ik zo lang heb gewacht, tot er een printer was die gewoon print d:)b

Gister in een verloren uurtje even wat Proof of Conceptjes van thingiverse getrokken voor de warboel aan steek/ring-sleutels.
Met 3 verschillende maten uitsparingen en zwaluwstaarten ga ik endelijk orde in de chaos scheppen _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ch7oYqudupe99fYSeVEGye0iy4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mcqovpALa16WyGS3U3m5dHN4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNVrptNcgmisc7966aW6SgXV5pI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqprV2S2kodpxgy4kiU41tVR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_dQQsXLc_TAVoEF3vncJNvZQv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWaupnuC8OF6XOf3wGACtAn0.jpg?f=fotoalbum_large

Die grote ringsleutel ligt in een te kleine uitsparing, i know :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
Fraggert schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:09:
[...]

Leuk Denman *O* je moest er even geduld voor hebben maar fijn dat ie je bevalt.

Exact de reden dat ik zo lang heb gewacht, tot er een printer was die gewoon print d:)b
Nou dit inderdaad. Ik vond het in het begin best leuk om te tinkeren en te tweaken aan mijn Ender 3 V2. Maar dat was meer omdat het allemaal nieuw was en ik wilde begrijpen hoe het allemaal een beetje werkte. Maar op een gegeven moment begon het nogal te vervelen om een uur voorbereiding te hebben op een print van 2 uur :+

De week voorafgaand aan het uitpakken van de A1 heb ik nog wel geprobeerd om wat simpele spoolhouders te printen, maar na 3 mislukte pogingen en evenzoveel bed levels heb ik de Ender definitief losgekoppeld :P

Wat dat betreft gaat er nu een wereld voor me open hoor:
  1. Diezelfde spoolhouder geselecteerd in de Bambu Handy app
  2. Prepare te print
  3. Kleur van AMS selecteren
  4. Send to printer
  5. Anderhalf uur later een houder voor 4 rollen in fantastische kwaliteit
En dat alles zonder tussenkomst of gebruik van een slicer. Natuurlijk heb je die regelmatig alsnog nodig, maar dit ecosysteem werkt wel fantastisch hoor :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
Mitchell schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:00:
Na heel lang wikken en wegen, toch besloten mijn oude Ender 3 Pro (die ik al heb sinds december 2019) te gaan vervangen met een Bambulab P1S. Afgelopen vrijdag om 01:25AM besteld :P

[Afbeelding]

Ergste nu is wachten totdat hij geleverd wordt. DPD staat nog steeds op `We hebben de transportgegevens van de verzender ontvangen`. :'(
zo staat mijn order al twee weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

MijnCommentaar schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:00:
[...]

zo staat mijn order al twee weken
Oef. Dat lijkt me niet normaal. Ze zeggen zelf `Order will be shipped out from DE warehouse in 1-3 business days once being processed` op de listing pagina (en 3-7 business days in hun Shipping Policy).

Al contact opgenomen met BambuLab?

[ Voor 16% gewijzigd door Mitchell op 09-12-2024 10:01 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MijnCommentaar
Mitchell schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:01:
[...]

Oef. Dat lijkt me niet normaal. Ze zeggen zelf `Order will be shipped out from DE warehouse in 1-3 business days once being processed` op de listing pagina (en 3-7 business days in hun Shipping Policy).

Al contact opgenomen met BambuLab?
ja, zie ook vorige posts, door extreme drukte, dhl gaat wel goed dpd niet
maar laat weten wanneer je wel iets binnenkrijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door MijnCommentaar op 09-12-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

MijnCommentaar schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:05:
[...]

ja, zie ook vorige posts, door extreme drukte, dhl gaat wel goed dpd niet
maar laat weten wanneer je wel iets binnenkrijgt.
Dat wordt lang wachten dan. Was eigenlijk wel te verwachten. |:(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:04

nielsvv

100% Afol

Ik heb tot op heden altijd de textured plate gebruikt zonder lijm te moeten smeren. Nu heb ik hier ook nog de dual-texture (textured - smooth) plate liggen, waarbij ik graag de smooth kant eens van wil gebruiken. Moet deze kant wel met lijm ingesmeerd worden? Of werkt deze net zo makkelijk als de textured kant? Hier doe ik eigenlijk niets aan. Print wel nog maar enkel met pla.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Hoe vaak drogen jullie eigenlijk de silicagelkorrels in de AMS? De hygrometer gaf nu na ruim 5 weken en zo'n 700 printuren 24-25% aan, dus ik heb ze maar even in de droogspoel gestopt en in de filamentdroger gedaan, maar alle korrels waren nog best oranje eigenlijk.

Andere vraag: registreert de printer echt printuren, of uren aan? zo'n 3,75 weken fulltime printen in de 5 weken en een paar dagen dat de printer hier staat klinkt wat hoog namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Denman schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:29:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd nog Denman, met je verjaardag én het genot van een printer die gewoon werkt. *O* Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 21:06
nielsvv schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:45:
Ik heb tot op heden altijd de textured plate gebruikt zonder lijm te moeten smeren. Nu heb ik hier ook nog de dual-texture (textured - smooth) plate liggen, waarbij ik graag de smooth kant eens van wil gebruiken. Moet deze kant wel met lijm ingesmeerd worden? Of werkt deze net zo makkelijk als de textured kant? Hier doe ik eigenlijk niets aan. Print wel nog maar enkel met pla.
Ik heb sinds kort ook de smooth plate, en nu 3 keer gebruikt voor PLA, zonder lijm. Was wel een redelijk groot oppervlak, huisnummers voor aan de gevel. Zaten goed vast op het bed, en kwamen er goed af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:52
Ga eens kijken bij de 3dwensshop , die gaat stoppen en heeft heel veel filament in de aanbieding .
https://3dwensshop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
nielsvv schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:45:
Heb er nu een paar prints op gedaan die een vlakke kant nodig hadden en geen probleem. Lijkt soms nog vaster te zitten dan op textured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Hoe zit het eigenlijk met de reiniging van de textured plate? Hoe vaak moet dit, en moet het dan gewoon met afwasmiddel?

Na toch behoorlijk wat prints merk ik dat ze elke keer nog zo vast zitten als een huis, maar ik wil problemen liever voorkomen natuurlijk :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
wim62 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:45:
[...]

Ga eens kijken bij de 3dwensshop , die gaat stoppen en heeft heel veel filament in de aanbieding .
https://3dwensshop.nl/
Oef, 14 euro per rol eSun, zelfs ABS... mijn portemonnee huilt.
Pagina: 1 ... 79 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.